Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 240 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.105 views

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PvS_68 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Heir 3 dagen geleden ook gehad (P2). Duurde ruim 24 uur....... Nu is de app niet meer gekoppeld als denkt de auto van wel. Bereid je dus maar alvast voor op een hernieuwde kennismaking met het geroemde koppel-stappenplan.... :|
Vanmorgen werkte het allemaal weer. En de app doet het nu juist weer wel (gisteren en eergisteren niet). Het blijft een beetje onvoorspelbaar allemaal.

P8

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
TheRebell schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:49:
(P8)
Vanmorgen weer dat de app anders startte. Ik ken de vorige/oude versie van de app maar beperkt maar lijkt dat juist daar delen naar voren komen, doordat er bij het openen van de app wat fout gaat. Sowieso werkt zeker niet alles maar onderliggend systeem (in de auto) is anders dus content ophalen gaat dus niet. Auto details ophalen zorgt er ook voor de de app crashed. Paar screenshots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik krijg deze nieuwe weergave nu ook voor onze V40. Daarin werkt wel alles, maar ook de V40 wordt als een XC60 weergegeven. Maar rijlogboek etc werken daar wel gewoon. Het oogt een beetje als een hybride tussen de nieuwe vormgeving van de app zoals we hem van de P8 al kennen en wat oude schermen uit de oude app.

P8

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Venomer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:01:
Vanochtend stapte ik in de P8. Normaal gesproken springen de beide displays dan meteen aan, maar nu niet. Op het middendisplay stond alleen "Volvo". Toen ik de auto in de achteruit zette, werkte de camera wel. Op het bestuurdersdisplay werd Maps niet getoond. Na een paar seconden begon langzaam alles terug te komen. En na een minuutje werkte alles weer normaal. Het was net alsof de auto in een diepere slaap was geweest dan normaal, of net aan het booten was. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Ja, eergisteren na de afsluiting van een laadbeurt voor de P8. Na honderd meter doofde het middendisplay en de navigatie op het bestuurdersdisplay. Op het middenschepen verscheen Volvo. Een paar honderd meter verder functioneerde alles weer. Een kwestie van de internetverbinding of een van de bugs in een (te) gecompliceerd systeem. Geduld is een schone zaak. Toch had ik van Volvo meer verwacht, niet waar het de uitstekende en fijne auto betreft, wel op het terrein van ICT. De overstap op Android Autmotive is kennelijk een moeizame operatie.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
PvS_68 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Zie https://gathering.tweaker...message/65249016#65249016

Het werkt dus wel via de console, maar niet met spraak in de Google Assitant.
Dit is wel weer een voorbeeld van dat ik hoop dat niet alle aandacht bij Volvo naar de app en alle issues gaan maar dat er ook eens iets gedaan wordt met de lange lijst aan verbeterpunten, wensen of wat mij betreft zelfs eisen. Zoals het navigeren naar contactpersonen, navigatie volgorde kunnen aanpassen bij meerdere bestemmingen en noem de heel lijst maar op. Het blijft angstig stil wat dat betreft en dan laat ik Android automotive maar even achterwege.... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-11 21:57
Waterblok schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
Heeft nog iemand een tip hoe ik naar mijn contacten kan navigeren?

Maps heeft toegang tot telefoon, ik kan iedereen bellen ook de contacten van de telefoon en muziekspelen van de telefoon.
Maps kent echter mijn contacten niet.
Heb je maps wel aan een Google account gekoppeld waar de contacten ook in staan? Dan kun je namelijk in het zoekscherm gewoon op naam zoeken. Het irritante is dat je vanuit Google Assistant niet naar contacten kan navigeren.

Volgens mij wordt er voor de telefoon een apart (tijdelijk?) Google account aangemaakt op de achtergrond (je moet namelijk toestemming geven om je contacten te uploaden naar Google). Ik denk dat de adresgegevens niet meegestuurd worden. Voor de bel-app kijkt Google volgens mij in dit account en niet in je reguliere Google account wat gekoppeld is.

Maps kijkt juist in je Google account. Als ik op mijn telefoon bijvoorbeeld een adres op zoek dan zie ik die als ik mijn auto stap direct naar voren komen. Volgens mij gebruikt Assistant voor maps niet de info uit je Google account (je kan bijvoorbeeld ook niet naar je volgende afspraak navigeren terwijl als je Assistent vraagt wat je volgende afspraak is, hij/zij hier bij mij wel een antwoord op heeft). Ik vraag me dan alleen nog af of die info uit mijn telefoon of uit mijn Google account komt.

Ik weet niet of bovenstaande analyse helemaal klopt, maar ik denk dat dit wel de reden is waarom ik met Google Assistent vanuit de auto al mijn apparaten thuis kan bedienen, maar niet iets simpels als naar mijn contacten kan navigeren.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-11 14:16
Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Zoals het navigeren naar contactpersonen, navigatie volgorde kunnen aanpassen bij meerdere bestemmingen en noem de heel lijst maar op. Het blijft angstig stil wat dat betreft en dan laat ik Android automotive maar even achterwege.... 🤔
Ik denk dat je dat moeilijk Volvo kunt aanrekenen. Ik denk dat voor alles m.b.t. navigatie Volvo afhankelijk is van Google.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat je dat moeilijk Volvo kunt aanrekenen. Ik denk dat voor alles m.b.t. navigatie Volvo afhankelijk is van Google.
Tja het is maar net hoe je het bekijkt. Wij hebben de auto van Volvo dus wat daar verder allemaal inzit en achter zit... in principe en even heel zwart/wit gezegd niet ons pakkie aan. Je koopt/leased de auto in zijn geheel. Je gaat ook niet wijzen naar de leverancier van de accu toch?

Volvo en Google zijn bewust intensief met elkaar gaan samenwerken dus ik mag toch verwachten en hopen dat daar wel een team voor is. Zeker omdat Android Automotive door meerdere merken gebruikt gaan worden. sterker nog, Android Automotive is gewoon zo'n beetje het hart van de auto. Alles is daar mee en omheen gebouwd. Als dat uitvalt heb je gewoon een groot probleem. Dus die samenwerking gaat toch ongetwijfeld wel wat verder mag ik hopen.

Dat het bij apps uit de playstore anders ligt snap ik, zoals met mijn Spotify issue/wens. Maar als Google Maps het niet meer doet in je auto mag ik toch hopen dat Volvo dat oplost en dat je niet doorgestuurd wordt naar Google ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 18-06-2021 14:08 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:23

RHF

Vanochtend stapte ik in de P8. Normaal gesproken springen de beide displays dan meteen aan, maar nu niet. Op het middendisplay stond alleen "Volvo". Toen ik de auto in de achteruit zette, werkte de camera wel. Op het bestuurdersdisplay werd Maps niet getoond. Na een paar seconden begon langzaam alles terug te komen. En na een minuutje werkte alles weer normaal. Het was net alsof de auto in een diepere slaap was geweest dan normaal, of net aan het booten was. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
[P8] Ja, mee gemaakt. Was bij mij net na de (1 maart) update bij de garage. De volgende morgen 2x moeten resetten om uiteindelijk weernavi op (stuur) scherm te krijgen. Zag wel hele tijd Google logo's op beide schermen.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 13:07
Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Tja het is maar net hoe je het bekijkt. Wij hebben de auto van Volvo dus wat daar verder allemaal inzit en achter zit... in principe en even heel zwart/wit gezegd niet ons pakkie aan. Je koopt/leased de auto in zijn geheel. Je gaat ook niet wijzen naar de leverancier van de accu toch?

Volvo en Google zijn bewust intensief met elkaar gaan samenwerken dus ik mag toch verwachten en hopen dat daar wel een team voor is. Zeker omdat Android Automotive door meerdere merken gebruikt gaan worden. sterker nog, Android Automotive is gewoon zo'n beetje het hart van de auto. Alles is daar mee en omheen gebouwd. Als dat uitvalt heb je gewoon een groot probleem. Dus die samenwerking gaat toch ongetwijfeld wel wat verder mag ik hopen.

Dat het bij apps uit de playstore anders ligt snap ik, zoals met mijn Spotify issue/wens. Maar als Google Maps het niet meer doet in je auto mag ik toch hopen dat Volvo dat oplost en dat je niet doorgestuurd wordt naar Google ;)
Ik ben het wel deels met je eens, maar je moet beseffen dat Google Maps ook maar een app uit de playstore is, net zoals Google Calender, Google Contacts en Google Assistant.....
Waar zou Volvo/Polestar dan de grens moeten trekken waar ze zich wel of niet tegenaan gaan moeien?

Ik verwacht wel dat er bij het aangaan van de samenwerking afspraken over zijn gemaakt, maar ja. Is dat zo waterdicht als een regeerakkoord....?!

Ik heb een telefoon van OnePlus, maar ik geloof niet dat ik bij hen terecht kan voor het melden van flitsers in Google Maps..... Om maar eens een platte vergelijking te maken.

• Juancho
  • Nu online
PvS_68 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Ik ben het wel deels met je eens, maar je moet beseffen dat Google Maps ook maar een app uit de playstore is, net zoals Google Calender, Google Contacts en Google Assistant.....
Waar zou Volvo/Polestar dan de grens moeten trekken waar ze zich wel of niet tegenaan gaan moeien?

Ik verwacht wel dat er bij het aangaan van de samenwerking afspraken over zijn gemaakt, maar ja. Is dat zo waterdicht als een regeerakkoord....?!

Ik heb een telefoon van OnePlus, maar ik geloof niet dat ik bij hen terecht kan voor het melden van flitsers in Google Maps..... Om maar eens een platte vergelijking te maken.
Lijkt me vrij simpel toch? Alles wat onder Google en specifiek Android Automotive valt. Dus ja, ook Maps hoort daarbij omdat het gewoon de standaard navigatie is in de auto. Van die beperkte externe apps in de store...die hebben niks met Google/Android zelf te maken. Puur het aanbieden van in de store. Daarom is een vergelijking met een telefoon ook niet zo relevant. Dat ligt totaal anders. Of heb jij wel eens een telefoonmerk zien pronken met hoe vet Google maps gebruikt kan worden op je mobiel? ;) >:)

Waarbij ik overigens niet zeg dat Volvo het ZELF moet (kunnen) fixen, maar ik ga er nogmaals wel vanuit dat er voor dat hele Automotive wel speciale teams zijn die met elkaar samenwerken en dat de lijntjes toch wel iets korter liggen dan een belletje naar de CEO van Google en dan maar hopen dat die even 1 minuutje de tijd heeft :).

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 18-06-2021 14:29 ]

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 20:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_ZWk-y8HGAW8o_9hHLiErv9TYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F0YDpKpxKc8q44J5hbEkz4e.jpg?f=fotoalbum_large

Super cool die goudkleurige remschijven...

Ik rij er toch een paar keer per week mee, zo'n 1000 km per maand. De nieuwste software zou de remschijven geregeld poetsen maar dat lijkt niet echt te werken.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
darwusch schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:35:
[Afbeelding]

Ik rij er toch een paar keer per week mee, zo'n 1000 km per maand. De nieuwste software zou de remschijven geregeld poetsen maar dat lijkt niet echt te werken.
Dit kan bij vochtige lucht (zoals nu) al na 1 dag ontstaan dus lijkt me niets om je zorgen over te maken.

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
[Afbeelding]

Ja, zag het vanochtend ook. Ziet er wel een beetje shabby uit... :F Of juist hip met cortenstaal schijven. Is maar hoe je het bekijkt 7(8)7

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
[Afbeelding]

Zelfde verhaal met mijn P8, gisteren nog gereden en niks te zien, vanmorgen wel. Na een rit was het weer weg, keer remmen oid.

Interessant genoeg vond de auto op een punt waar ik helemaal niks zou kunnen raken toch ingreep bij het achteruit/vooruit rijden, zal wel door de regen gekomen zijn ofzo, of die systemen om de remmen schoon te maken waren nog niet klaar 😅

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-11 08:20
jswinkels schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Heb je maps wel aan een Google account gekoppeld waar de contacten ook in staan? Dan kun je namelijk in het zoekscherm gewoon op naam zoeken. Het irritante is dat je vanuit Google Assistant niet naar contacten kan navigeren.

Volgens mij wordt er voor de telefoon een apart (tijdelijk?) Google account aangemaakt op de achtergrond (je moet namelijk toestemming geven om je contacten te uploaden naar Google). Ik denk dat de adresgegevens niet meegestuurd worden. Voor de bel-app kijkt Google volgens mij in dit account en niet in je reguliere Google account wat gekoppeld is.

Maps kijkt juist in je Google account. Als ik op mijn telefoon bijvoorbeeld een adres op zoek dan zie ik die als ik mijn auto stap direct naar voren komen. Volgens mij gebruikt Assistant voor maps niet de info uit je Google account (je kan bijvoorbeeld ook niet naar je volgende afspraak navigeren terwijl als je Assistent vraagt wat je volgende afspraak is, hij/zij hier bij mij wel een antwoord op heeft). Ik vraag me dan alleen nog af of die info uit mijn telefoon of uit mijn Google account komt.

Ik weet niet of bovenstaande analyse helemaal klopt, maar ik denk dat dit wel de reden is waarom ik met Google Assistent vanuit de auto al mijn apparaten thuis kan bedienen, maar niet iets simpels als naar mijn contacten kan navigeren.
Ik heb wel een google account en nog een ander, beiden gekoppeld met de auto.
Heb een iPhone en de contacten komen wel in de telefoon van de auto maar niet in maps.

Weet meestal de weg wel naar mijn contacten maar wil graag de Soc zien bij aankomst zodat ik weet of ik langs de lader naar huis moet.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-11 14:16
Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Helemaal eens, maar wat ik bedoel te zeggen is dat Volvo hierin ook afhankelijk is van de planning van Google en dus waarschijnlijk niet autonoom kan beslissen om daar wijzigingen in aan te brengen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Het laatste nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7w0ORyvtYvQL9QY4chgJfLsbyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgrhEJC7QzXUA6Wl3hiYngVK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 18-06-2021 18:51 . Reden: Enter toegevoegd ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• PvS_68
Ook Polestar haalt dus de car-centric mode uit de driver display net zoals Volvo bij de P* (als ik het goed heb gelezen).
Ik gebruik alleen Google Maps en soms deze (als ik ACC aan heb staan op N-wegen). Dan blijft dus (voor mij) nu enkel het Google Maps scherm over. Hoef ik weer een knop op het stuur minder te gebruiken 8)

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Zo ziet een reset van het infotainment er uit. Blijkbaar heeft ie zelf een reset uitgevoerd.

Bij mij is het nog erger: crashed de hele handel tijdens het rijden en moet ik zelf de reset starten met de home knop (30 seconden ingedrukt houden).

[ Voor 9% gewijzigd door MartinP8 op 18-06-2021 17:35 ]

• PvS_68
Juancho schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Lijkt me vrij simpel toch? Alles wat onder Google en specifiek Android Automotive valt. Dus ja, ook Maps hoort daarbij omdat het gewoon de standaard navigatie is in de auto. Van die beperkte externe apps in de store...die hebben niks met Google/Android zelf te maken. Puur het aanbieden van in de store. Daarom is een vergelijking met een telefoon ook niet zo relevant. Dat ligt totaal anders. Of heb jij wel eens een telefoonmerk zien pronken met hoe vet Google maps gebruikt kan worden op je mobiel? ;) >:)

Waarbij ik overigens niet zeg dat Volvo het ZELF moet (kunnen) fixen, maar ik ga er nogmaals wel vanuit dat er voor dat hele Automotive wel speciale teams zijn die met elkaar samenwerken en dat de lijntjes toch wel iets korter liggen dan een belletje naar de CEO van Google en dan maar hopen dat die even 1 minuutje de tijd heeft :).
Zoals gezegd ben ik het deels met je eens. Het grijze gebied ontstaat volgens mij in hoeveel inmenging/bemoeienis er dan moet zijn. Ik heb bijv. nergens als verkoopargument gezien dat flitspalen in de navigatie worden aangegeven. Vindt jij het logisch dat Polestar/Volvo zich daar druk over maakt? Dat zou Ford dan ook kunnen doen met hun Mach-E (of misschien wacht Polestar wel juist op zodat ze dat zelf niet hoevendoen... Gaat dus niet gebeuren).

Polestar heeft bewust een ervaren bedrijf hiervoor in de arm genomen (hun eigen programmeurs schijnen druk te zijn met een of andere app die ze - al bijna een jaar te laat - maar niet werkend en stabiel krijgen, sprak hij cynisch...). En ja, dan heb je niet zelf de controle over de feature requests etc.
Maar dat wist jij ook toen je de auto bestelde. Misschien kun je straks (als er meerdere apps beschikbaar komen) wel kiezen voor een andere navigatie-app die jij beter vindt (ABRP/FM?)

Het voordeel van Android Automotive (vrij platform voor iedereen om software op te ontwikkelen) is meteen ook het nadeel dat je niet bij Volvo of Polestar moet aankloppen voor functionaliteit in apps.

Ik maak me voorlopig drukker om een goede werkende app (wel een keihard verkoopargument) dan leuke features in Google Maps.

• JTHZZ
  • Nu online
Deze update wordt trouwens al in de garages toegepast maar OTA dus pas begin juli.
Weer een paar mooie verbeteringen zoals kW laadsnelheid en de app die hopelijk dan sneller gaat werken. En die phone favorites ben ik benieuwd naar.
Overigens wordt ook bij AC laden blijkbaar nu aangegeven of je 1- of 3-fase aan het laden bent en zijn het versienummer en de release notes te bekijken. En er wordt op het Duitse forum een lager verbruik (van 17.5 naar 15.5 kWh/100km op een vast traject) gerapporteerd maar dat is natuurlijk met slag om de arm.

[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 18-06-2021 18:34 ]

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Ik had vandaag op een kort ritje ook voor het eerst dat hij onder de 20kWh dook, terwijl dat even geleden ook anders was. Daar zit de nieuwe update nog niet op kan ik je zeggen ;)

Ondertussen begint het over te komen als de "It feels snappier!" die je met elke iOS update van apple hoort

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• jswinkels
  • Laatst online: 04-11 21:57
Waterblok schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Ik heb wel een google account en nog een ander, beiden gekoppeld met de auto.
Heb een iPhone en de contacten komen wel in de telefoon van de auto maar niet in maps.

Weet meestal de weg wel naar mijn contacten maar wil graag de Soc zien bij aankomst zodat ik weet of ik langs de lader naar huis moet.
Ik synchroniseer mijn contacten op mijn iPhone met mijn Google account (vind ik sowieso handig om op alle plekken bij mijn contacten te kunnen) en die staan dus gewoon in Maps (net als favoriete en gelabeld locaties).

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:38
JTHZZ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Deze update wordt trouwens al in de garages toegepast maar OTA dus pas begin juli.
Weer een paar mooie verbeteringen zoals kW laadsnelheid en de app die hopelijk dan sneller gaat werken. En die phone favorites ben ik benieuwd naar.
Overigens wordt ook bij AC laden blijkbaar nu aangegeven of je 1- of 3-fase aan het laden bent en zijn het versienummer en de release notes te bekijken. En er wordt op het Duitse forum een lager verbruik (van 17.5 naar 15.5 kWh/100km op een vast traject) gerapporteerd maar dat is natuurlijk met slag om de arm.
Als toevoeging nog even de foto van het tonen van laadsnelheid met DC laden met de laatste SW versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1G4ZSb629JOLdoo5VQ5RUR3PKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42MHVBa3UhsEVIySwCyyfSPC.jpg?f=fotoalbum_large

• Bart2385
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:40
[Afbeelding]

Gewoon even in het rood remmen als je de snelweg af komt. Zijn ze weer shiny ✨

• Bart2385
  • Laatst online: 09:40
JTHZZ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Heb in het begin nog een ingepakte sleutel mee genomen zodat ik kon testen of het goed werkt. Maar nooit nodig gehad. Heb 1x gehad dat ik opnieuw moest inloggen in de app maar de koppeling bleef gewoon bestaan. Dus ik herken je verhaal niet. Misschien werkt het op een iPhone beter? Of er zit verschil in TCAM modules?
Ik krijg het altijd wel weer aan de praat. Maar heb toch voor ritjes verder dan mijn woonplaats altijd een sleutel in de folie mee. Maar goed, internet is nu ook al een hele tijd stabiel dus ik heb er wel vertrouwen in dat dit ook steeds beter gaat werken.

• Venomer
  • Laatst online: 23:44
Venomer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Eigenlijk heb ik relatief weinig problemen met de P8. Een keer was de achteruitrijcamera niet beschikbaar en ik heb twee keer heel kort een melding gezien over de internetverbinding. Verder werkt alles gewoon.
En dat had ik dus moeten afkloppen. Toen ik aan het eind van de middag terug kwam bij de auto deed de airco het niet. Dat is op een dag als vandaag (32 graden hier) NIET LEUK! Badend in het zweet naar huis gereden. Het leek wel of de verwarming aan stond, zelfs. Onderweg nog een keer de auto gestopt en afgesloten, daarna weer ingestapt en verder gereden, maar dat hielp niet. TCAM resetten ook niet. Vanavond werkte de airco weer als vanouds.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• vandijk
  • Laatst online: 02-11 09:42
Adriaen87 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Ja, eergisteren na de afsluiting van een laadbeurt voor de P8. Na honderd meter doofde het middendisplay en de navigatie op het bestuurdersdisplay. Op het middenschepen verscheen Volvo. Een paar honderd meter verder functioneerde alles weer. Een kwestie van de internetverbinding of een van de bugs in een (te) gecompliceerd systeem. Geduld is een schone zaak. Toch had ik van Volvo meer verwacht, niet waar het de uitstekende en fijne auto betreft, wel op het terrein van ICT. De overstap op Android Autmotive is kennelijk een moeizame operatie.
Iets vergelijkbaars gebeurde bij mij tijdens een proefrit met de P2 vorig jaar. Ik was nog niets eens van de parkeerplaats, toen alles op zwart ging. Was wel even schrikken. Maar na een minuutje draaide alles weer. Feature van de software van het infotainment systeem om na een exception weer naar een werkende toestand te komen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Venomer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:56:
[...]

En dat had ik dus moeten afkloppen. Toen ik aan het eind van de middag terug kwam bij de auto deed de airco het niet. Dat is op een dag als vandaag (32 graden hier) NIET LEUK! Badend in het zweet naar huis gereden. Het leek wel of de verwarming aan stond, zelfs. Onderweg nog een keer de auto gestopt en afgesloten, daarna weer ingestapt en verder gereden, maar dat hielp niet. TCAM resetten ook niet. Vanavond werkte de airco weer als vanouds.
TCAM reset is voor verbindingen. Het automotive system resetten met de homeknop zou eerder kunnen helpen. De airco wordt door dat systeem aangestuurd. Dat weet ik, omdat het bij mij regelmatig crashed. De Airco houdt er dan ook even mee op. Na de reset slaat ie weer aan.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:41
Bart2385 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Gewoon even in het rood remmen als je de snelweg af komt. Zijn ze weer shiny ✨
En na de eerste de beste regenbui zijn ze weer gecorodeerd. Is niets vreemds aan, kijk maar eens rond in de straat een dag na een goede regenbui.

*sowieso

• Juancho
  • Nu online
PvS_68 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:58:
[...]

Zoals gezegd ben ik het deels met je eens. Het grijze gebied ontstaat volgens mij in hoeveel inmenging/bemoeienis er dan moet zijn. Ik heb bijv. nergens als verkoopargument gezien dat flitspalen in de navigatie worden aangegeven. Vindt jij het logisch dat Polestar/Volvo zich daar druk over maakt?
Ja want ze geven het weldegelijk aan en bovendien lijkt me dit doodnormale functionaliteit die een beetje moderne auto gewoon heeft. Zelfs mijn 5 jaar oude v40 gaf netjes de flitspalen weer in het scherm... Voor mij dus juist een mooi voorbeeld van functionaliteit die Google en Volvo gewoon voor elkaar moeten hebben. Links om of rechts om.

https://www.volvocars.com...an-verkeersbordinformatie
Polestar heeft bewust een ervaren bedrijf hiervoor in de arm genomen. En ja, dan heb je niet zelf de controle over de feature requests etc. Maar dat wist jij ook toen je de auto bestelde. Misschien kun je straks (als er meerdere apps beschikbaar komen) wel kiezen voor een andere navigatie-app die jij beter vindt (ABRP/FM?)
Nope er werd vooral gepocht met de samenwerking met Google Android. Wat ik best snap want op papier klinkt het geweldig en wat er nu wel is... Dat is ook top. Alleen zijn er nog wel een aantal basis zaken die er gewoon niet inzitten en wat ik iig als gebruiker toch wel echt een groot gemis vind. En bovendien staat het dus wel gewoon in de handleiding hé. Tis voor alle partijen nieuw dus dan zou je juist een goed samenwerkend team verwachten waarbij Volvo ervaringen opdoet met de groeps eerste rijders en dat kan weer als input gebruikt worden door Google Android om dingen te verbeteren. Ik vraag me oprecht af of dat gebeurt en vooral met welke prioriteit er iets opgepakt wordt. Was laatst nog een topic van in die nieuwe video maar toen werd er een beetje in zijn algemeenheid overheen gesproken vond ik. Klonk niet heel belovend. Ik praat even voor mezelf maar ik verwacht dat een heel groot deel van de P8 en P2 rijders graag een filter willen in Maps om laadopties te kiezen. Lijkt me voor een elektrische auto die Maps gebruikt toch vrij logisch? Mee eens? Dus als dit al maanden gelden door zoveel mensen wordt aangegeven... 🤔 Persoonlijk had ik, voor de aanschaf van de P8, wel verwacht dat daar meer mee zou gebeuren en dat de doorlooptijd een stuk korter zou zijn. Zelfde geldt voor de playstore waar eigenlijk nog helemaal niks in gebeurt.
Ik maak me voorlopig drukker om een goede werkende app (wel een keihard verkoopargument) dan leuke features in Google Maps.
Tja dat is heel persoonlijk. Wat voor jou leuke features zijn, zijn voor anderen zoals mij echt een must have bij dagelijks gebruik. Bijv het laad filter en het kunnen aanpassen van je route met meerdere stops.

Begrijp me verder niet verkeerd hoor, ik ben super blij met m'n P8 maar wat mij betreft moeten we wel zolangzamerhand eens gaan naar echt wat flinke stappen vooruit. Niet alleen verbeteringen van bestaande zaken maar ook zeker uitbreidingen. Ik snap best dat het allemaal niet binnen een weekje kan genieten maar het is ook niet zo dat je enorm lang kan blijven verschuilen achter de verhalen die je nu steeds hoort. Anders ben je zo een jaar of wat verder en kunnen vele mensen hun P8 weer inleveren voor, in mijn geval, een nieuwe leaseauto. Er moet kortom wel beweging gaaan komen. In dat kader vind ik het een gemiste kans dat ze er nu een display uit gaan gooien maar dan niet met iets nieuws komen ter vervanging. Velen zouden bijv graag een display willen met media/communicatie info en/of wat meer gedetailleerde info over de auto. Was een mooie kans geweest om dat als vernieuwing met de update mee te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 19-06-2021 01:34 ]

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
rikoos schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Werkte die 2de telefoon dan wel correct? Ik heb het niet voor elkaar gekregen.
Nieuw profiel aangemaakt en daar mijn werk mobiel aan gekoppeld. Heb hier hetzelfde Volvo ID voor gebruikt. An sich is dit hetzelfde als gewoon een nieuwe telefoon toevoegen. Alleen onder 1 profiel gaat het dus niet. Werkt (vooralsnog) goed, kon met beide telefoons direct accu % zien en een bedienen.

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:04
Bart2385 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:33:
[...]

Ik krijg het altijd wel weer aan de praat. Maar heb toch voor ritjes verder dan mijn woonplaats altijd een sleutel in de folie mee. Maar goed, internet is nu ook al een hele tijd stabiel dus ik heb er wel vertrouwen in dat dit ook steeds beter gaat werken.
Ik kreeg het ook altijd wel weer aan de praat dmv Bluetooth reset of app opnieuw opstarten. Maar sinds dinsdag helemaal niet meer. Alles ontkoppeld en opnieuw DK geprobeerd in te stellen maar dat lukt gewoon niet meer. Op meerdere telefoons niet. Soc, climate en openen en sluiten via de app lukt wel gewoon. Gewoon maar weer de sleutel mee dus. Snap dat het beta is echter voelt het juist erg alpha aan. Het zou best eens kunnen dat door deze ervaringen met de DK een hoop mensen het vertrouwen verloren hebben. Dat is moeilijk te herstellen….

Verder geen issue voor mij een sleutel mee te moeten nemen. Het rijplezier wordt er niet minder om.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 10:56
Hier werkt de DK vooralsnog prima. Ik heb overigens de normale sleutel weggemoffeld in de auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf1b2n02zmIhnErRwTomMYkm6Wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnoqoqP9hPx5ZP7m5P80tK5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGwrqycJNsmC62_bZavab0jioog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaSZYy9NiJXlUhRPUP9y4mbS.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mga1600
  • Laatst online: 04-11 17:20
Venomer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Dat klinkt beroerd! Heb je al wel de update waarin de fix van het airco-probleem zat?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Rene schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:50:
Hier werkt de DK vooralsnog prima. Ik heb overigens de normale sleutel weggemoffeld in de auto:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je dan de noodsleutel wel steeds bij je?

• Rene
AlexC schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Heb je dan de noodsleutel wel steeds bij je?
Nee. Alleen mijn telefoon. Moet er maar op vertrouwen dat het blijft werken. Zolang de app het dus doet kan ik in nood mijn auto unlocken en de sleutel uitpakken 😉

Als de app ermee stopt bel ik een taxi 🙈

• Mga1600
Niet handig......: gisteren werd er hagel met stenen ‘als eieren zo groot verwacht’. We hebben een garage waar een auto in past en dat moest de VW Bus worden want die heeft een plastic hefdak en dat lijkt me kwetsbaar. De P8 moest dus buiten staan. Deels onder een overkapping en deels stak die uit . Het leek mij daarom een goed idee om dar uitstekende deel te beschermen met een stuk bubbeltjes folie en om dat op zijn plek te houden legde ik daar een oude deken overheen die ik klem zette tussen de achterdeuren.

Fout..!! Het regende zou hard dat er een soort hygroscopische waterstroom op gang is gekomen via die deken dat er voor zorgde dat de bakjes naast de achterbank volgelopen en overstroomd zijn waardoor de vloerbedekking achter totaal verzadigd raakte.
Nu droog zien te krijgen.......

En her ergste: het heeft hier helemaal niet gehageld....l.l

• TheRebell
Ai das balen! Hopelijk ga je het een beetje droog krijgen. Bij enkele P2’s was er een bouwdroger voor nodig..

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:50
Wat mij gisteren opviel is dat de maximumruitenwissersnelheid (driedubbele woordwaarde?) best laag is (P2). Reed in Alkmaar waar ook echt wel een bak water uit de lucht viel, en vond harder dan 45 op een 80 km weg niet verantwoord. Auto's om mij heen reden wel wat harder. Op zich natuurlijk vrij uitzonderlijk dus niet echt een issue, maar ik moest echt wel even dubbel checken of 'ie toch niet wat sneller kon. In de stad ben ik maar stapvoets gaan rijden en had ik nog bijna een fietser op de motorkap die ineens van links de straat over stak. Op sommige plekken stond er al snel 15-20 cm water op de weg, dan ben ik ook wel bang dat je schade gaat rijden.

• Juancho
  • Nu online
Ik had gister een gek geluid in de P8. Volgens mij hadden meerdere mensen hier ook last van maar ik weet niet of het hetzelfde geluid is. Gisteravond reden we weg en begon het opeens knetterhard te regenen. We hoorden een soort van getik, volgens mij op het dak, alsof er grote hagelstenen op het dak vielen of een beetje het geluid dat je hoort als een auto zachtjes rijdt met een lekke band. Kan het lastig uitleggen haha. Later op de terugweg was het droog en heb ik het niet weer gehoord.

Is dit een gevalletje van dat ene issue met probleem van afvoer van water ergens op dak? En dat de garage (gelukkig) simpel kon verhelpen met een verlengstukje?

• Mga1600
TheRebell schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:50:
Ai das balen! Hopelijk ga je het een beetje droog krijgen. Bij enkele P2’s was er een bouwdroger voor nodig..
Staat nu in de garage met alle ramen en dak en achterklep open en een keramisch kacheltje erin. Ik heb goede hoop dat dat drogen daarmee lukt.....

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 19-06-2021 11:56 ]

• Rogk
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-06-2021
P2

Iemand ook een probleem met de zijspiegels van de Polestar 2?
Die van mij aan de rechterkant klapt soms niet uit, dit geeft zo nu en dan onwenselijk gevaarlijke situaties.. Los het nu telkens op door het op tijd in te stellen, maar die spiegels zouden toch gewoon "normaal" moeten uitklappen.

Alvast bedankt!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Juancho schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:27:
[...]

Ja want ze geven het weldegelijk aan en bovendien lijkt me dit doodnormale functionaliteit die een beetje moderne auto gewoon heeft. Zelfs mijn 5 jaar oude v40 gaf netjes de flitspalen weer in het scherm... Voor mij dus juist een mooi voorbeeld van functionaliteit die Google en Volvo gewoon voor elkaar moeten hebben. Links om of rechts om.

[...]

Nope er werd vooral gepocht met de samenwerking met Google Android. Wat ik best snap want op papier klinkt het geweldig en wat er nu wel is... Dat is ook top. Alleen zijn er nog wel een aantal basis zaken die er gewoon niet inzitten en wat ik iig als gebruiker toch wel echt een groot gemis vind. En bovendien staat het dus wel gewoon in de handleiding hé. Tis voor alle partijen nieuw dus dan zou je juist een goed samenwerkend team verwachten waarbij Volvo ervaringen opdoet met de groeps eerste rijders en dat kan weer als input gebruikt worden door Google Android om dingen te verbeteren. Ik vraag me oprecht af of dat gebeurt en vooral met welke prioriteit er iets opgepakt wordt. Was laatst nog een topic van in die nieuwe video maar toen werd er een beetje in zijn algemeenheid overheen gesproken vond ik. Klonk niet heel belovend. Ik praat even voor mezelf maar ik verwacht dat een heel groot deel van de P8 en P2 rijders graag een filter willen in Maps om laadopties te kiezen. Lijkt me voor een elektrische auto die Maps gebruikt toch vrij logisch? Mee eens? Dus als dit al maanden gelden door zoveel mensen wordt aangegeven... 🤔 Persoonlijk had ik, voor de aanschaf van de P8, wel verwacht dat daar meer mee zou gebeuren en dat de doorlooptijd een stuk korter zou zijn. Zelfde geldt voor de playstore waar eigenlijk nog helemaal niks in gebeurt.

[...]

Tja dat is heel persoonlijk. Wat voor jou leuke features zijn, zijn voor anderen zoals mij echt een must have bij dagelijks gebruik. Bijv het laad filter en het kunnen aanpassen van je route met meerdere stops.

Begrijp me verder niet verkeerd hoor, ik ben super blij met m'n P8 maar wat mij betreft moeten we wel zolangzamerhand eens gaan naar echt wat flinke stappen vooruit. Niet alleen verbeteringen van bestaande zaken maar ook zeker uitbreidingen. Ik snap best dat het allemaal niet binnen een weekje kan genieten maar het is ook niet zo dat je enorm lang kan blijven verschuilen achter de verhalen die je nu steeds hoort. Anders ben je zo een jaar of wat verder en kunnen vele mensen hun P8 weer inleveren voor, in mijn geval, een nieuwe leaseauto. Er moet kortom wel beweging gaaan komen. In dat kader vind ik het een gemiste kans dat ze er nu een display uit gaan gooien maar dan niet met iets nieuws komen ter vervanging. Velen zouden bijv graag een display willen met media/communicatie info en/of wat meer gedetailleerde info over de auto. Was een mooie kans geweest om dat als vernieuwing met de update mee te geven.
Ik rijd een P2 en het is een geweldige auto maar ik ben het 100% met Juancho eens.
Alle, toch basis zaken, die steeds niet goed werken ( DK en stabiliteit van de app, weg vallen van 4G, laad instabiliteit, 'OnCall' knop die niet helpt in het buitenland, enz) mogen toch echt niet voorkomen bij een auto van €70K. Alle andere EVs hebben het beter voor elkaar en verschuilen achter Android Auto is onterecht. Deze keuze is door Volvo en Polestar jaren geleden gemaakt!
Bij mijn vorige auto V60 PHEV) heb ik mij nooit afgevraagd of de keyless entry wel werkte, of de app ...
Nogmaals: de auto rijdt perfect maar men verschuilt zicht te lang achter allerlei smoezen.

• JTHZZ
  • Nu online
Rogk schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:57:
P2

Die van mij aan de rechterkant klapt soms niet uit, dit geeft zo nu en dan onwenselijk gevaarlijke situaties.. Los het nu telkens op idoor het op tijd in te stellen, maar die spiegels zouden toch gewoon "normaal" moeten uitklappen.

Alvast bedankt!
Geen frequently asked question, dus gewoon naar de Volvo garage ermee

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Handig trucje met one pedal: je kunt in drive/reverse zonder de rem in te trappen als je nagenoeg stil staat, net geprobeerd en werkt ook op de P8: YouTube: 7 things I REALLY REALLY REALLY love about the Polestar 2!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:26
Mga1600 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:14:
Niet handig......: gisteren werd er hagel met stenen ‘als eieren zo groot verwacht’. We hebben een garage waar een auto in past en dat moest de VW Bus worden want die heeft een plastic hefdak en dat lijkt me kwetsbaar. De P8 moest dus buiten staan. Deels onder een overkapping en deels stak die uit . Het leek mij daarom een goed idee om dar uitstekende deel te beschermen met een stuk bubbeltjes folie en om dat op zijn plek te houden legde ik daar een oude deken overheen die ik klem zette tussen de achterdeuren.

Fout..!! Het regende zou hard dat er een soort hygroscopische waterstroom op gang is gekomen via die deken dat er voor zorgde dat de bakjes naast de achterbank volgelopen en overstroomd zijn waardoor de vloerbedekking achter totaal verzadigd raakte.
Nu droog zien te krijgen.......

En her ergste: het heeft hier helemaal niet gehageld....l.l
MAN!! ik kan je gedachtengang helemaal volgen, maar je kent Murphy hé?

Ze zeggen wel eens "mother Nature is a biatch" maar Murphy heeft een stevige 2e plaats.

Droog krijgen lijkt mij minder erg dan een dak/motorkap vol putten, dus een klein lichtpuntje is er.. :S

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Mga1600
Ik zag gisteren dat Maps ge-update is, maar heeft niemand al verschillen gezien? Het laadpalen filter is in ieder geval nog niet aanpasbaar gemaakt helaas.

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
Rogk schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:57:
P2

Die van mij aan de rechterkant klapt soms niet uit, dit geeft zo nu en dan onwenselijk gevaarlijke situaties.. Los het nu telkens op door het op tijd in te stellen, maar die spiegels zouden toch gewoon "normaal" moeten uitklappen.

Alvast bedankt!
Heb ik ook gehad. Twee weken geleden kreeg ik ‘m niet meer uitgeklapt, ook niet handmatig. Is ‘ie afgelopen dinsdag voor naar de dealer geweest maar die kon dus niks vinden. Is daarna niet meer voor gekomen.

P2 Moon 19”

• 4v4t4r
  • Laatst online: 04-11 19:53
Beter zo 😁😁 kW in beeld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7eiGkuWyS68GRyp1rnV1FIKd0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iy96UAgHcqGaqyKVPA7VbBcp.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Juancho schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:28:
Ik had gister een gek geluid in de P8. Volgens mij hadden meerdere mensen hier ook last van maar ik weet niet of het hetzelfde geluid is. Gisteravond reden we weg en begon het opeens knetterhard te regenen. We hoorden een soort van getik, volgens mij op het dak, alsof er grote hagelstenen op het dak vielen of een beetje het geluid dat je hoort als een auto zachtjes rijdt met een lekke band. Kan het lastig uitleggen haha. Later op de terugweg was het droog en heb ik het niet weer gehoord.

Is dit een gevalletje van dat ene issue met probleem van afvoer van water ergens op dak? En dat de garage (gelukkig) simpel kon verhelpen met een verlengstukje?
Soort gorgelend geluid? Yep, afvoer van het panorama dak. Eenvoudig op te lossen door de dealer. Iets met een langer slangetje oid.

• Juancho
  • Nu online
RJV2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Soort gorgelend geluid? Yep, afvoer van het panorama dak. Eenvoudig op te lossen door de dealer. Iets met een langer slangetje oid.
Met een soort getik of hard gekleppper eigenlijk. Niet hé geluid als bijv je afvoer verstopt zit. Maar het kan bijna niet anders dan dat dak issue. Bij droog weer of een klein beetje regen heb ik het nooit gehad. Gister met een enorme plensbui voor het eerst...

Zal maandag eens vragen bij de dealer.

• TheRebell
tim-dev schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:01:
Handig trucje met one pedal: je kunt in drive/reverse zonder de rem in te trappen als je nagenoeg stil staat, net geprobeerd en werkt ook op de P8: YouTube: 7 things I REALLY REALLY REALLY love about the Polestar 2!
(P8)
Kende deze vanaf dag 1 en inderdaad erg fijn. Reageert alleen niet altijd even snel, dus snel snel straatje keren kan zorgen dat je eerst nog in de bosjes zit voordat je achteruit gaat (zoals vanmiddag nog..) Maar als je je niet te snel wil gaan werkt het prima

• Hansieo
[P2]

Iemand dit al meegemaakt?

-Ik zet de auto op laden (met Zappi)
-M'n vrouw gaat wassen+droger en haalt even de stekker uit de auto om zappi/P2 te ontzien.
-als de was/droger klaar is, doet ze de stekker terug in de auto.

Dan kom ik in de garage en zie tot mijn verbazing dat de stekker er wél inzit, maar geen groen/blauw lampje.

Ik check bij de stekker en die zit er "niet gekoppelt" in... raar denk ik, en doe de stekker er opnieuw in... niks...

Dan merk ik dat de stekker er niet geheel inzit en check de poort, en zie dat de "lock" pin naar beneden staat. wtf?

Reboot op scherm.... helpt niet, ik zet de auto in drive, en hoor tssk achterin en de lockpin is weg en kan gewoon laden.

Iemand idee wat er geweest kan zijn?? of dit óók gehad heeft?
Kan de stekker er "netaan" ingedaan zijn en de auto de stekker wél zag en ging locken vóór de stekker langs? kan dat?

tia voor jullie meedenken/input

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:16
Hansieo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:03:
[P2]

Iemand dit al meegemaakt?

-Ik zet de auto op laden (met Zappi)
-M'n vrouw gaat wassen+droger en haalt even de stekker uit de auto om zappi/P2 te ontzien.
-als de was/droger klaar is, doet ze de stekker terug in de auto.

Dan kom ik in de garage en zie tot mijn verbazing dat de stekker er wél inzit, maar geen groen/blauw lampje.

Ik check bij de stekker en die zit er "niet gekoppelt" in... raar denk ik, en doe de stekker er opnieuw in... niks...

Dan merk ik dat de stekker er niet geheel inzit en check de poort, en zie dat de "lock" pin naar beneden staat. wtf?

Reboot op scherm.... helpt niet, ik zet de auto in drive, en hoor tssk achterin en de lockpin is weg en kan gewoon laden.

Iemand idee wat er geweest kan zijn?? of dit óók gehad heeft?
Kan de stekker er "netaan" ingedaan zijn en de auto de stekker wél zag en ging locken vóór de stekker langs? kan dat?

tia voor jullie meedenken/input
Eerste waar ik aan denk is dat de zappi toch loadbalancing heeft? Dan hoef je de lader niet uit de auto te halen?

Laad zelf nog niet zolang met de p8 maar met v60 d6 nog nooit gehad, pin gaat eruit als je auto van slot doet en erin als er een laadkabel ingaat. Klinkt als een bug.

• Hansieo
Tankcsapda schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Eerste waar ik aan denk is dat de zappi toch loadbalancing heeft? Dan hoef je de lader niet uit de auto te halen?

Laad zelf nog niet zolang met de p8 maar met v60 d6 nog nooit gehad, pin gaat eruit als je auto van slot doet en erin als er een laadkabel ingaat. Klinkt als een bug.
Klopt, zappi heeft load-ballancing, dus dat is geen probleem.

Maar... door het snel/steeds wisselende aanbod zal de auto steeds moeten aanpassen/wisselen met wat hij aangeboden krijgt.
Dit kan je horen als je er naast staat.
Dat steeds wisselen zal die best tegen kunnen, maar mijn "tech genen" (8> protesteren bij zoiets, dus is het netter als de stekker er gewoon ff uitgaat.

Bug.... zou best kunnen, ik snap óók niet hoe en/of waarom de pin in lock kwam.. }:|

• Venomer
MartinP8 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:03:
[...]

TCAM reset is voor verbindingen. Het automotive system resetten met de homeknop zou eerder kunnen helpen. De airco wordt door dat systeem aangestuurd. Dat weet ik, omdat het bij mij regelmatig crashed. De Airco houdt er dan ook even mee op. Na de reset slaat ie weer aan.
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk. De airco ging inderdaad kort uit en weer aan, maar bleef hete lucht blazen.

Gisteren 200 km gereden en helemaal niets aan de hand.

• Venomer
Mga1600 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Dat klinkt beroerd! Heb je al wel de update waarin de fix van het airco-probleem zat?
Ik had bij aflevering begin mei al de update die jullie kortgeleden via OTA hebben gekregen. Dit was ook de eerste keer dat de airco me in de steek liet.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Hansieo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Klopt, zappi heeft load-ballancing, dus dat is geen probleem.

Maar... door het snel/steeds wisselende aanbod zal de auto steeds moeten aanpassen/wisselen met wat hij aangeboden krijgt.
Dit kan je horen als je er naast staat.
Dat steeds wisselen zal die best tegen kunnen, maar mijn "tech genen" (8> protesteren bij zoiets, dus is het netter als de stekker er gewoon ff uitgaat.

Bug.... zou best kunnen, ik snap óók niet hoe en/of waarom de pin in lock kwam.. }:|
Waarom doet je dat? Ik heb ook een Zappi en werkt perfect. Dat is toch geen doen zo?

• Hansieo
Sten2017 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Waarom doet je dat? Ik heb ook een Zappi en werkt perfect. Dat is toch geen doen zo?
Zoals ik aangaf kom ik uit "de techniek" .

Stel je eens voor. Doe je tv steeds aan/uit/aan/uit/aan/uit.
Kan dat? ja waarschijnlijk wel voor vele keren.
Is dat goed voor je tv ?(als voorbeeld) nee natuurlijk niet.

Heb je al eens naast je Zappi/ auto gestaan als er steeds wolken voorbijtrekken en je PV panelen op en neer jassen? luister dan gerust eens naar je auto.

Of indien bv droger e.o. andere flinke verbruikers in/uitschakelen (zonder pv-installatie).
De Zappi zal dat volgen, en de auto dient zich aan te passen.

Is het je nooit opgevallen? dat geluid dat je auto maakt gedurende dat aanpassen?

Jouw "Dat is toch geen doen zo?" is naar mijn idee overtrokken,
alsof je dagelijks flink staat te laden én vele uren én was/drogen én jojo PV opbrengst.

Gewoon stekkertje er uit, en een paar meter verder is de was/droog setup,
en stekker weer er in (indien meer bereik gewenst) :)

Indien dit teveel werk is naar jouw idee, gewoon niet doen ;) maar dat kán een keer verkeerd uitpakken,
en dan kan je een stevige rekening tegemoet zien.

Mijn Tech-DNA zegt: voorkomen is beter dan genezen. O-)

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Hansieo schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Zoals ik aangaf kom ik uit "de techniek" .

Stel je eens voor. Doe je tv steeds aan/uit/aan/uit/aan/uit.
Kan dat? ja waarschijnlijk wel voor vele keren.
Is dat goed voor je tv ?(als voorbeeld) nee natuurlijk niet.

Heb je al eens naast je Zappi/ auto gestaan als er steeds wolken voorbijtrekken en je PV panelen op en neer jassen? luister dan gerust eens naar je auto.

Of indien bv droger e.o. andere flinke verbruikers in/uitschakelen (zonder pv-installatie).
De Zappi zal dat volgen, en de auto dient zich aan te passen.

Is het je nooit opgevallen? dat geluid dat je auto maakt gedurende dat aanpassen?

Jouw "Dat is toch geen doen zo?" is naar mijn idee overtrokken,
alsof je dagelijks flink staat te laden én vele uren én was/drogen én jojo PV opbrengst.

Gewoon stekkertje er uit, en een paar meter verder is de was/droog setup,
en stekker weer er in (indien meer bereik gewenst) :)

Indien dit teveel werk is naar jouw idee, gewoon niet doen ;) maar dat kán een keer verkeerd uitpakken,
en dan kan je een stevige rekening tegemoet zien.

Mijn Tech-DNA zegt: voorkomen is beter dan genezen. O-)
Klopt, doe de stekker erin en ik loop weg. De Zappi staat of op snelle modes of op eco, nooit op eco plus.

Maar goed ik kom niet uit de techniek.

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
Sten2017 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Maar goed ik kom niet uit de techniek.
Volgens mij kan het ook helemaal geen kwaad. Een zoektocht op Google en door allerlei onderzoeken over flexibel laden geeft ook geen resultaten over negatieve effecten of dat het ook maar enigszins slecht kan zijn voor je accu.
Telkens koppelen/ontkoppelen lijkt me persoonlijk ook slecht voor de accu, dan onderbreek je battery management en kan hij weer opnieuw gaan conditioneren na terug koppelen.
Maar goed, ieder z'n ding. En als iemand meer onderbouwde achtergrondinformatie heeft hoor ik dat natuurlijk graag ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Loen op 20-06-2021 19:45 ]

• Juancho
  • Nu online
Ik merkte vandaag dat de app nog niet eens kan waarschuwen als er een raampje open staat terwijl de auto op slot is? Hoezo zit dat er niet in??? Heeft toch niets met specieke elektrische auto functionaliteit te maken?

Wij hadden vandaag blijkbaar het dakraam open laten staan terwijl we in de stad waren. Geen berichtje in de app, niets. Is dat niet heel raar?

• dagobert1966

dagobert1966

Juancho schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:51:
Ik merkte vandaag dat de app nog niet eens kan waarschuwen als er een raampje open staat terwijl de auto op slot is? Hoezo zit dat er niet in??? Heeft toch niets met specieke elektrische auto functionaliteit te maken?

Wij hadden vandaag blijkbaar het dakraam open laten staan terwijl we in de stad waren. Geen berichtje in de app, niets. Is dat niet heel raar?
Precies daarom ben ik gisteravond in de stromende regen naar buiten gelopen om te checken of de ramen wel gesloten waren ....
De app zou dit moeten kunnen aangeven ...

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:30
We weten inmiddels toch allemaal dat we het moeten doen met een beta-versie van de app waar een selecte hoeveelheid functionaliteit in zit (die bovendien bekend is)… Bovenstaande zal ongetwijfeld nog een keer toegevoegd worden.

• dagobert1966

dagobert1966

ach-jee schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:18:
We weten inmiddels toch allemaal dat we het moeten doen met een beta-versie van de app waar een selecte hoeveelheid functionaliteit in zit (die bovendien bekend is)… Bovenstaande zal ongetwijfeld nog een keer toegevoegd worden den.
We weten het inderdaad ondertussen allemaal wel, het gaat er echter om dat het toch wel beschamend is dat een jaar na introductie de app nog steeds beta is, echt instabiel is en de meest elementaire functionaliteit mist.
Hoe je daar ook naar kijkt is dat onacceptabel en beschamend voor Volvo en Polestar.

• 4v4t4r
Sorry, voor de liefhebbers 😁
Ik zal de curve ook even in de gaten proberen te houden wanneer hij inzakt (sw versie 27 april)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7j47Gmwm6JOE5TxW9a-HgaP_90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOYRdZMZ9dMydLTaTV2V32lj.jpg?f=fotoalbum_large

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:30
Ik denk dat iedereen in dit topic het daar wel mee eens is, het wordt hier vaak verhaald. Volvo en Polestar onderkennen deze tekortkomingen ook, vandaar de extra laadtegoeden, verlenging van het mobiele internet, etc. Men zal ongetwijfeld druk bezig zijn om de achterstand in te lopen. Ik snap de toegevoegde waarde niet zo van het herhalen van dit soort punten in dit topic. We zitten er allemaal bovenop, iedereen is van de tekortkomingen op de hoogte, we vinden het allemaal raar en/of beschamend, maar je weet ook dat functionaliteit niet op magische wijze ineens toegevoegd wordt aan die app.

• Juancho
  • Nu online
Ik wist dit dus niet. Ik vind dit zulke standaard dingen dat ik er eigenlijk blind vanuit ging dat je wel een melding zou krijgen of het iig zou zien. Vandaar dat ik mijn verbazing poste. Ook omdat je wel in de app ziet als je de deur/kofferbak open hebt terwijl de auto niet op slot is (waar je dus niks aan hebt want wie checked dat nou?). Dan is het best bizar te noemen vind ik dat je dat niet ziet als de auto wel op slot is waar je juist wel wat aan hebt.

Maar dit valt wel binnen de post die ik laatst deed. Je hebt een nieuwe auto met wat dingen die snel gefixed worden en een nieuwe auto waar nog zoveel aan ontbreekt of niet werkt. Het eerste kunnen we denk ik allemaal accepteren (en persoonlijk ging ik daar ook vanuit) maar het 2de wordt zolangzamerhand wel een beetje vervelend en irritant en bevestigd voor mij een beetje het beeld dat de auto eigenlijk helemaal niet klaar was om uitgebracht te worden maar dit mede door de bijtelling regels alsnog is gedaan. Dus ik vind de vraag volstrekt logisch, nu we alweer bijna in juli zijn, wat er nou echt gaat gebeuren. Kortom, hoelang blijft de P2 en P8 nog een bèta auto. Die grens is voor een (groot?) aantal kopers en leasers denk ik best snel wel ene keer bereikt. En iedereen vind het nogmaals een fantastisch rijdende auto. Nogmaals dat is absoluut een feestje. Maar zoveel dingen erom heen... Het blijft altijd maar bij woorden. Dat kantelpunt moet wel echt een keer gaan komen. En voor de een is dat nogmaals sneller dan voor de ander en voor mij speelt het falen van dat platform ook wel een rol om eerlijk te zijn. Ipv vertrouwen terug te krijgen is het alleen maar minder geworden.

Ik zie verder geen reden waarom dat niet gepost en gepost mag blijven worden.
Ik lees ook 100x per dag dat de app niet gekoppeld kan worden dus tja 😁. Het zou mooi zijn als we niet meer onze ongemakken en problemen hoeven te posten omdat ze er niet meer zijn 😉

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 20-06-2021 21:35 ]

• Venomer
Er is trouwens maar één Volvo app. Eigenaren van andere Volvo-modellen hadden een goed werkende app met veel functionaliteit. Zij hebben nu dezelfde uitgeklede instabiele app als wij. Lees de reviews in de App Store maar eens. Je mag dan zeggen dat P8-rijders beta-testers zijn, maar als je al een paar jaar in een V60 of XC90 rijdt en dan ineens deze app krijgt, dan heeft dat niets met beta-testen te maken.

• markrickhoff
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 19:45
P8

Heb een piep / high pitch noise bij accelereren. Als ik zonder radio aan op de snelweg rij valt het op. Lijkt de laatste weken ook erger te worden. Zodra ik pedaal lift en dus niet meer accelereer is het direct weg. Zodra ik dan weer minimaal “gas” geef is het direct terug, dus al bij de minste belasting van de elektromotor. Anderen hier ook last van?

Ik heb niet het idee dat dit zo al is sinds aflevering, dan had ik het wel eerder gemerkt het afgelopen halfjaar, het is nogal een irritant geluid.

• Waterblok
Maps snapt er niks meer van, geen resultaten bij welke opdracht dan ook.
De assistent antwoord alleen maar dat "er iets is misgegaan"

Kennelijk gaat er iets mis in de verbinding met mijn googleaccount?
Alles lijkt goed te staan..

• Mr_Music
MaxxMark schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:
Ik zie nu toch een post die ik gemist heb over de “fitness” toggle die hij niet had. Die heb ik inderdaad ook niet. Dus ik ga nog een keer alles verwijderen. Dan reset + team reset en daarna installeren….
@MaxxMark is dit uiteindelijk nog gelukt?

• Rene
4v4t4r schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:38:
Sorry, voor de liefhebbers 😁
Ik zal de curve ook even in de gaten proberen te houden wanneer hij inzakt (sw versie 27 april)

[Afbeelding]
Netjes hoor. Blijkbaar hebben de updates geholpen.

Las op een ander forum dat er een gemiddelde van 125kW gehaald wordt bij laden van 10-60%. 150 wordt volgehouden tot tegen de 30%.

Benieuwd of dit nog verder verbeterd gaat worden👏👏👏

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Mr_Music schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:03:
[...]

@MaxxMark is dit uiteindelijk nog gelukt?
Nee nog niet. :(

Heb wel de fitness tracker optie er nu bij gekregen. Maar werken ho maar ;) heb het toen maar 1x geprobeerd dus had nog niet gereageerd. Ik wilde nog een keer goed alles weg gooien en opnieuw beginnen.

Tegelijkertijd komt de volgende OTA er ook aan. Met verbeteringen mbt de digital key. En aangezien de rest wel goed werkt denk ik er over om gewoon even daarop te wachten.

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
Waterblok schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:28:

wellicht related maar zelfs op mijn eigen mobiel deed Maps gisteren raar, volgens mij was er iets aan de Google kant stuk. Want nu werkt het op mijn mobiel ook weer.

• gerrit105
MaxxMark schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Nee nog niet. :(

Heb wel de fitness tracker optie er nu bij gekregen. Maar werken ho maar ;) heb het toen maar 1x geprobeerd dus had nog niet gereageerd. Ik wilde nog een keer goed alles weg gooien en opnieuw beginnen.

Tegelijkertijd komt de volgende OTA er ook aan. Met verbeteringen mbt de digital key. En aangezien de rest wel goed werkt denk ik er over om gewoon even daarop te wachten.
P2
Ik hoop idd ook dat het dan beter wordt. Ik heb gisteren nog een poging gedaan om DK werkend te krijgen, maar geen resultaat. Rest van de app werkte bij mij overigens wel (en nu nog steeds).
Ik heb alle sleutels van de profielen ontkoppeld en alle BT verbindingen verwijderd. Daarna reset gedaan d.m.v. knop voorruitontwaseming. Toen telefoon met BT gekoppeld (voor bellen, Polestar PS2 verbinding). Daarna de stappen op de website voor app en DK uitgevoerd. Functies in de app werken prima, maar met activeren DK blijft ie hangen. Heb ik de hele tijd dus al, behalve bij de handover. Toen deed ie het perfect. Schiet mij maar lek 7(8)7

• PvS_68
Juancho schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:27:
[...]

[...]

[...]

Ik zie idd dat er op allerlei vlakken een aantal zaken zijn die beter kunnen. Je noemt terecht het gebrek aan apps, dat iedereen eigenlijk wel anders had verwacht. Dat geldt idd ook voor de flitspalen en laadoptie-selectie in maps. En iedereen gebruikt de auto net anders waardoor hij meer last heeft van andere ontbrekende of niet goed werkende zaken.
Het laadoptie-filter wat jij noemt is zeker een gemis, maar ik heb er in het dagelijks gebruik geen last van omdat ik pas 4 keer aan een openbare laadpaal heb gehangen, waarvan 2 keer onderweg. |De rest laadt ik thuis. en dus mis ik het nauwelijks (tot ik op vakantie ga waarschijnlijk).
Overigens meen ik toch zeker in het begin flitspalen te hebben gezien op Google Maps?! Zijn er meer mensen met die ervaring? Dat moet voor de 1e Google Maps update zijn geweest ergens in oktober of zo. Dat zou het overigens alleen maar wranger maken.

Laten we maar hopen dat ze dat hele software stuk snel een beetje op orde krijgen.

Ik hoorde overigens van iemand met een Nissan Leaf (toch al enige jaren op de markt?!) dat die app ook waardeloos is en de helft van de tijd niet werkt. Volgens mij heeft alleen Tesla het software-deel goed voor elkaar, maarja......

• PvS_68
Rene schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op zich erg goed bedacht.
Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige, maar kan me wel voorstellen dat een verzekeraar graag 3 sleutels van je ziet in geval van diefstal? Dat zou mogelijk wel een 'dingetje' kunnen zijn.

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

@gerrit105 Yep. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat er ergens "iets" raar is gegaan waardoor ik/sommigen tussen wal en schip beland zijn. Zo had ik bij de privacy-items standaard sommige iteems expliciet op NIET delen gezet. Die heb ik uiteraard na de DK op WEL delen gezet (ook al vóór de full reset).

Als ik zin heb probeer ik het nog een keer, en anders gewoon wachten op de volgende OTA. De waterdichte key hangt toch aan m'n sleutelbos, en die is vast nog niet leeg in de komende maand :)

• PvS_68
Juancho schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:51:

Waarom zou je willen weten of je deur op slot zit als je raam gewoon open staat?! Lijkt me vrij zinloos. Het lijkt me dus idd niet meer dan normaal dat de app een melding geeft als je raam niet dicht is....
Je hebt er weer één te pakken.

Waarschijnlijk hebben programmeurs daar nog nooit over nagedacht, denk ik dan? Of ze denken er niet bij na en programmeren domweg wat ze gevraagd wordt (uitbesteed aan India? sprak hij uit ervaring).

Verwijderd

Wat mij opvalt aan de nieuwste update change log is dat er 0 nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd. Hopelijk is het aantal te fixen bugs zo groot dat dit hogere prioriteit heeft gekregen (al kan ik me er geen groot aantal bedenken) en zijn we niet op het punt beland dat de P2 ‘af’ is qua features en innovatie.

@PvS_68 het zou me niet verbazen als de gemiddelde programmeur/product owner nog nooit in de auto gereden heeft. Anders hadden we nu ook wel muziek info en split screen gehad :+

Ik heb trouwens vorige week het verbruik van een M3P en de bijbehorende app gezien. Van die 2 punten word ik toch wel wat jaloers. Maar om daarvoor nu in een platgetrapte kikker rond te rijden….

Dit weekend overigens mijn eerste lange dit: 212km waarvan 95% snelweg ACC op 105. Voorverwarmd tot de max: 20.8kWh

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2021 09:20 ]

• PvS_68
Venomer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:14:
Er is trouwens maar één Volvo app. Eigenaren van andere Volvo-modellen hadden een goed werkende app met veel functionaliteit. Zij hebben nu dezelfde uitgeklede instabiele app als wij. Lees de reviews in de App Store maar eens. Je mag dan zeggen dat P8-rijders beta-testers zijn, maar als je al een paar jaar in een V60 of XC90 rijdt en dan ineens deze app krijgt, dan heeft dat niets met beta-testen te maken.
Dan zullen er vast een hoop Volvo-eigenaren met de verkoopfolder bij de dealer staan en features aanwijzen waar ze voor betalen en niet meer hebben.

Dit is het toppunt van standaardiseren, zelfs ten koste van je bestaande klanten..... Gevaarlijk hoor.

• Mr_Music
MaxxMark schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:01:
@gerrit105 Yep. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat er ergens "iets" raar is gegaan waardoor ik/sommigen tussen wal en schip beland zijn. Zo had ik bij de privacy-items standaard sommige iteems expliciet op NIET delen gezet. Die heb ik uiteraard na de DK op WEL delen gezet (ook al vóór de full reset).

Als ik zin heb probeer ik het nog een keer, en anders gewoon wachten op de volgende OTA. De waterdichte key hangt toch aan m'n sleutelbos, en die is vast nog niet leeg in de komende maand :)
Ik denk dat je gelijk hebt. Verbind je met een Android telefoon of een iPhone? Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende iPhones. Ik denk daarom dat het iets is in de app of de software in de auto. Ik ben ook geneigd om te wachten tot de OTA. Misschien dat ik het nog een keer probeer met een nieuw account voor mn vriendin.

Daarnaast ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als de waterdichte key tag leeg is. Kun je straks dan nog wel koppelen met de DK met de 2 overgebleven sleutels. Daar zullen ze vast wel rekening mee houden hoop ik.

• Mga1600
PvS_68 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Dan zullen er vast een hoop Volvo-eigenaren met de verkoopfolder bij de dealer staan en features aanwijzen waar ze voor betalen en niet meer hebben.

Dit is het toppunt van standaardiseren, zelfs ten koste van je bestaande klanten..... Gevaarlijk hoor.
Ik had begrepen dat Volvo eigenaren met een niet-Google auto ervoor kunnen kiezen om de nieuwe app in de oude lay-out te gebruiken met behoud van oude functionaliteit.. Is dat dan niet zo?

• 4v4t4r
Rene schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:04:
[...]

Netjes hoor. Blijkbaar hebben de updates geholpen.

Las op een ander forum dat er een gemiddelde van 125kW gehaald wordt bij laden van 10-60%. 150 wordt volgehouden tot tegen de 30%.

Benieuwd of dit nog verder verbeterd gaat worden👏👏👏
Klopt aardig - iets voor de 30% zakte hij naar 111kW en kroop langzaam terug naar 125.
Iets voor de 50% zakte hij in naar 80kW.. ik zou persoonlijk het mooiste vinden als hij gewoon 150kW tot 50% doet en dan pas inzakt - dan stop ik gewoon op 50% en ga weer door :)

• JTHZZ
  • Nu online
MaxxMark schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:01:

Hier nog steeds geen enkel probleem met DK. Ook vorige week met een nieuwe iPhone van iemand anders, geen probleem.
Al eens geprobeerd de cache van het Bluetooth systeem proces leeg te gooien?https://www.polestar-foru...key-troubleshooting.2375/

• Juancho
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:15:
Wat mij opvalt aan de nieuwste update change log is dat er 0 nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd. Hopelijk is het aantal te fixen bugs zo groot dat dit hogere prioriteit heeft gekregen (al kan ik me er geen groot aantal bedenken) en zijn we niet op het punt beland dat de P2 ‘af’ is qua features en innovatie.
Dit is ergens toch wel een beetje mijn "grootste" angst. Dat er dus amper functionaliteit bij komt of dat het eeuwig moet duren voor iets uitgerold kan worden. Of het nu apps zijn of nieuwe functionaliteit in de auto zelf... Ik heb wel met dat idee, dat de auto dus steeds door ontwikkelt gaat worden met super toffe en handige nieuwe dingen en/of verbeteringen, de keuze gemaakt voor de P8. Als dat dus niet echt van de grond komt is het toch wel echt een teleurstelling. Wat je ook zegt, de komende OTA update bevalt eigenlijk weer niets nieuws terwijl de appstore er nog hetzelfde uit ziet als toen ik de auto kreeg behalve wat vage apps waar je werkelijk helemaal niets aan hebt (auto geluiden...serieus????)

Goed, het kan natuurlijk nog volledig omslaan in positieve ontwikkeling en laten we daar ook op hopen, maar wat ik mijn vorige post al zei, langzaamaan zal dat omslagpunt wel een keer moeten komen. Laten we zeggen deze zomer en Q3 zal er nog veel moeten gebeuren zodat je iig beter en vertrouwder de winter in gaat. Als dat ook teleurstelling gaat geven... ik moet er niet aan denken!
@PvS_68 het zou me niet verbazen als de gemiddelde programmeur/product owner nog nooit in de auto gereden heeft. Anders hadden we nu ook wel muziek info en split screen gehad :+
Dat idee krijg ik ook (als tester van beroep) en eigenlijk zou dat toch wel heel idioot zijn hoor. Zeker als UX een belangrijk main topic is. Dan sla je de plank toch echt wel goed mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 21-06-2021 10:48 ]

• JTHZZ
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Wat je ook zegt, de komende OTA update bevalt eigenlijk weer niets nieuws terwijl de appstore er nog hetzelfde uit ziet als toen ik de auto kreeg behalve wat vage apps waar je werkelijk helemaal niets aan hebt (auto geluiden...serieus????).
Dat klopt toch niet? Easypark, heel handig, heb Parkmobile de deur uit gedaan. ABRP, ook erg handig voor het plannen van lange trips. Space Warp: OK misschien suf spelletje maar best grappig. En de Videoplayer, hopelijk met binnenkort NL content maar BBC ideas af en toe prima tijdverdrijf.
En allemaal niet beloofd toen de auto uit kwam. Dat andere developers nog weinig doen is een kwestie van tijd denk ik. Google heeft nu pas het platform verder open gezet.

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
Mga1600 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Ik had begrepen dat Volvo eigenaren met een niet-Google auto ervoor kunnen kiezen om de nieuwe app in de oude lay-out te gebruiken met behoud van oude functionaliteit.. Is dat dan niet zo?
Klopt, heb voor mijn v60 de optie om terug naar oude ontwerp te gaan maar vind de nieuwe mooier

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
[P2]
Zag zaterdag ineens dat het raam achter de bijrijder een stukje open stond. Had ik hier ook al eerder gehoord. Het viel me op hoe LOS die ramen zitten, echt niet normaal. Je kan ze gewoon bewegen met je hand als je de deur open hebt.

Volgende week dinsdag breng ik de auto weer naar de garage:
- Voor dat raam
- Voor mijn vloer die nog steeds nat is na het trekhaak-rubbertje-vergeten-debacle

XPENG G9 Performance 2024

• gerrit105
JTHZZ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Dat klopt toch niet? Easypark, heel handig, heb Parkmobile de deur uit gedaan. ABRP, ook erg handig voor het plannen van lange trips. Space Warp: OK misschien suf spelletje maar best grappig. En de Videoplayer, hopelijk met binnenkort NL content maar BBC ideas af en toe prima tijdverdrijf.
En allemaal niet beloofd toen de auto uit kwam. Dat andere developers nog weinig doen is een kwestie van tijd denk ik. Google heeft nu pas het platform verder open gezet.
@Juancho heeft P8 hè. Jij hebt P2. Volgens mij zijn er voor die laatste wel paar apps meer gekomen.

• gerrit105
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:15:
[...]
Ik heb trouwens vorige week het verbruik van een M3P en de bijbehorende app gezien. Van die 2 punten word ik toch wel wat jaloers. Maar om daarvoor nu in een platgetrapte kikker rond te rijden….
[...]
Hahahaha, precies dit idd. M3 heeft zeker voordelen, maar ik wil er niet in gezien worden.

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
JTHZZ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Genoemde toegevoegde apps zijn helaas P2-only. Deze apps heeft Volvo voor de P8 niet geaccordeerd.
Heb voor ABRP nog een verzoek bij Volvo NL ingediend, had me voor de vakantieperiode wel prettig geleken.
Maar heb de reactie ontvangen dat er voor deze app geen plannen zijn deze beschikbaar te stellen voor de P8 en dat in de plaats daarvan Maps verbeterd wordt.
Toch wel een beetje jaloers op de Polestar aanpak hierin.

[ Voor 3% gewijzigd door Petzun op 21-06-2021 12:04 ]

XC40 EV Pro

• Waterblok
Waterblok schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:28:

Quote van mezelf...
Vandaag werkt alles weer en surprise de contacten van mijn iPhone geëxporteerd en in mijn google account geïmporteerd vorige week zijn vandaag voor het eerst zichtbaar in Maps! Top!

Op mijn iPhone blijft standaardaccount iCloud om te synchroniseren met mijn andere Mac's.
Dat betekent dat de contacten iPhone niet met maps synchroniseren.
De telefoon weer wel in die zin dat die ze via Bluetooth ziet, bizar eigenlijk.

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Hier nog steeds geen enkel probleem met DK. Ook vorige week met een nieuwe iPhone van iemand anders, geen probleem.
Al eens geprobeerd de cache van het Bluetooth systeem proces leeg te gooien?https://www.polestar-foru...key-troubleshooting.2375/
(en @Mr_Music)

Ik gebruik een iPhone 12 Pro. De work-around beschrijving is voor Android toestelling. Wel heb ik zelf ook alle BT connecties weggegooid.

Bij mij werkte DK ook gewoon goed de eerste paar dagen. Zoals gezegd was het opvallend dat ik het wel precies deed rond een moment dat PS wijzigingen doorvoerde. Dit zowel de eerste keer dat ik het probeerde (de app toonde vlak daarvoor die vinkjes niet, nadat het stuk was wel). En vorige week waren er ook zaken veranderd want na mijn full reset was het 'beheren' knopje in de app tijdelijk weg. De volgende dag was dat weer terug.

Wanneer ik me er zin in heb (of wanneer ik weer boos ben dat het niet werkt ;) ) ga ik het nog een keer proberen. Het is alleen zo'n hassle om alles compleet te resetten... Waarbij ook de volgorde weer relevant is. Want de (ios) app weggooien zonder dat je hem eerst hebt ontkoppelt zorgt er voor dat je daarna niet kunt ontkoppelen en het profiel volledig moet weggooien op de auto en opnieuw moet toevoegen.

Het zou mij echt niet verbazen dat het dat soort geintjes zijn die er voor zorgen dat "ergens" en flag verkeerd staat en het dus zoeken is naar een niet aanwezige speld in een hooiberg.

Overigens, realiseer ik me nu, zag ik met het verwijderen van het profiel en het toevoegen (en het 'admin worden') dat daar bij staat dat een admin het recht heeft om een full system reset te doen. Ik vraag me echter af waar ze daarmee op doelen. Is er ergens een échte factory reset knop die wij als 'admin user' hebben?

Daarnaast saillant detail van het weekend. Ik deed weer mn ritje Delft <> Arnhem. In delft weg op 44% Bij mijn broer aangekomen direct aan de granny charger gehangen (van zaterdag 17:00 tot zondag 18:30) waarna hij overigens pas op 80% was, en toen weer naar huis. Ik dacht eerst "Hey! EINDELIJK begint de auto meteen op 20.8 kWh/100km! Misschien omdat de auto al goed voorverwarmd is door het laden!". Maar bij nader inzien bleek dat de auto, waarschijnlijk doordat hij aan de granny charger hing, vond dat mijn TA niet gereset hoefde te worden 'omdat de auto geen 4 uur idle is geweest' :D

Kortom... Nog steeds geen laag verbruik, maar nog steeds mijn niet-laag-niet-hoge gemiddelde verbruik.

• Juancho
  • Nu online
Petzun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Genoemde toegevoegde apps zijn helaas P2-only. Deze apps heeft Volvo voor de P8 niet geaccordeerd.
Heb voor ABRP nog een verzoek bij Volvo NL ingediend, had me voor de vakantieperiode wel prettig geleken.
Maar heb de reactie ontvangen dat er voor deze app geen plannen zijn deze beschikbaar te stellen voor de P8 en dat in de plaats daarvan Maps verbeterd wordt.
Toch wel een beetje jaloers op de Polestar aanpak hierin.
Dit dus. Voor de P8 moet je het doen met hele vette car sound app...not... maar dat is het wel zo'n beetje in de playstore. ABRP had ik ook nagevraagd maar idd, voorlopig geen enkele intentie vanuit Volvo om die vrij te geven voor de P8. En leuk dat ze dan wijzen naar Maps, maar die heeft nog meer dan genoeg problemen en verbeterpunten zodat je daar ook echt volledig gebruik van kan maken. Voorlopig is het al te lastig om te kunnen filteren op welke laders je wilt zien of om je de juiste lader te tonen op een route met 1 tussenstop. Dus tja...

En ik snap best dat het voor een groep rijders geen ene moer uitmaakt omdat ze weinig met dit soort dingen hebben. Maar er is ook een groep mensen die dat wel hebben en waarvoor juist het Android systeem ook een dikke plus was bij het kiezen van een auto. Voor mij iig wel. Maar nog meer gaat het mij om het grotere plaatje waar ik toch wel meer twijfels bij krijg.

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 21-06-2021 14:26 ]

• PvS_68
Mga1600 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Ik hoop het wel voor ze

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Ik had me van het weekend voorgenomen er niet op te reageren, maar ga dat nu toch wel doen ;)

Vooral omdat ik lijnrecht tegenover @Juancho's standpunt sta voel ik mij toch steeds genoodzaakt om tegengas (of "tegengá" ;)) te geven.

Je scheert hier wel eventjes iedereen over één kam en impliceert daarmee dat ik bijvoorbeeld niet geef om die toegevoegde waarde. Ook ík wil heel graag al die apps hebben en baal er van dat dat nu nog niet kan. Dat ik uiteindelijk alsnog een carkit heb gekocht zodat ik mijn iphone kan gebruiken ipv de "medio 2021 beloofde" carplay. Dat tom tom go nog niet voor AAOS beschikbaar is. Dat de audio in sommige situaties te wensen overlaat en dat de app het niet haalt bij wat de app deed in mn V60 PIH.

Ik blijf er bij - zoals ik eerder óók al zei - dat je gigantisch kort door de bocht gaat. Ik zal niet alles re-hashen wat ik vorige keer ook al zei. Ik wil er alleen op aanvullen.

Het keer op keer blijven herhalen gaat niet veel uithalen. Net zoals @ach-jee al zei gaan ze niet opeens in 2 dagen tijd álles opgelost hebben (ook niet in 2 weken, of in 2 maanden).

Het is natuurlijk erg goed om te melden dat / wanneer er issues zijn. Zeker als het nieuwe issues blijken te zijn. Maar alle zooi die al eerder is gemeld, uitgekauwd en uitgekotst is, is natuurlijk al lang en breed bekend bij Volvo en/of Polestar. Daar over door blijven zagen heeft geen enkel nut behalve irritatie bij alle betrokkenen (zowel hier, de dealer, Volvo/Polestar, etc.). Het melden bij de dealer en vervolgens het timide knikje en bevestigende "ja... we weten het..." zegt mij vaak al genoeg. Het heeft dan 0 zin om daar meer woorden aan vuil te maken.

Met betrekking tot AAOS wil ik nog aanvullen dat het hier om een compleet nieuw OS gaat. Google heeft hier een enorm risico genomen en daar gigantisch breed en diepgaand op ingezet. Zij gaan er vanuit dat Automotive echt de toekomst gaat zijn en willen dat goed inzetten. Als je de documentatie en introductievideo's bekijkt zie je dat er over héél veel is nagedacht. Lees je vervolgens het in dit topic genoemde Ars Technica artikel er over, dan zie je dat ook gigantisch low-level daar rekening mee wordt gehouden. Bijvoorbeeld in de software/hardware-combo voor het weergeven van informatie op je HUD. Een deel van de informatie draait in 'real-time' modus, terwijl de rest dat niet doet. Het mag niet gebeuren dat de km-teller wat verkeerd aangeeft. Terwijl het niet werken van Google Maps bijvoorbeeld geen ramp is. Dat een center console een scheiding tussen beide soorten informatie kan hebben geeft natuurlijk al de mate van complexiteit weer. Bij "alleen" een infotainment systeem hoef je daar niet eens rekening mee te houden.

Mijns inziens zijn er twee dingen die kunnen gaan gebeuren:

1. Google heeft een risicovolle, maar correcte keuze gemaakt door groots/breed in te zetten. Krijgt daarmee een gigantische voorsprong, en gaat een zeer rooskleurige toekomst tegemoet. Een Apple zal daar (tenzij ze er in het geheim al lang en breed mee bezig zijn) een flinke dobber aan hebben

2. Een partij als Apple pakt het breed/diep aan vanuit de ándere kant en trekt de boel volledig naar het device, en laat de telefoon verantwoordelijk worden voor al dergelijke informatie. Juist doordat hardware zoals een telefoon veel vaker updatet kunnen ze veel sneller inspelen op zaken. Ze streven daarmee AAOS volledig voorbij en zetten een nieuwe standaard voor Automotive

Onder aan de streep zitten we nu gewoonweg in het prille begin van Automotive support. De autoindustrie stapt eindelijk af van proprietary hard- en software en wordt eindelijk volwassen op dit gebied. Wij als early adopters hebben daar nu een beetje last van.

Ik zie het vooralsnog rooskleurig tegemoet. Ik geloof nooit dat Google dit platform in de komende 5 jaar gaat laten vallen. En over 5 jaar gaat mn P2 uit de lease en ga ik in situatie 2 gewoon voor een Apple Approved auto ;)

Als laatst is het misschien ook wel interessant te realiseren dat het best kan dat Volvo véél meer weet dan wij op dit moment. Mogelijk dat er al lang en breed een nieuwe AAOS beschikbaar is, maar dat alles compleet under wraps zit en dat dikke NDA's voorkomen dat dergelijk informatie al lekt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Google al ruim een jaar stil zit met hun eerste (en überhaupt eerste(!)) Automotive OS.

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 21-06-2021 15:16 . Reden: Typo's, rare zinnen, etc. ]

• Rene
Sorry voor het off-topic gaan. Ik begin me serieus te irriteren over al dat azijnpissen hierzo. Het is nu toch we duidelijk wat er wel en wat er niet geleverd is op de P2 / P8. Ik snap best dat sommigen (al dan niet terecht of onterecht) wat functies missen / graag willen zien.

Maar om pagina’s lang te lopen gallen over beta apps, missende flitspalen en brakke videoplayers begint redelijk te vervelen.

Wellicht dat ik bij een selecte groep zonder noemenswaardige problemen hoor, maar ik ben driedubbeldik tevreden met mijn auto, doet wat hij moet doen en geef me een glimlach elke keer dat ik instap en een nekverekking elke keer dat ik wegloop. Dat dingen beta zijn neem ik vooralsnog voor lief.

Wellicht dat sommigen hier gewoon een foute auto hebben gekocht. Iedereen staat vrij om zijn auto in te leveren en er een Dacia Duster voor terug te kopen 😉.

/rantmode off

Edit: zie dat mijn bovenbuurman een lang verhaal met gedeeltelijk dezelfde boodschap post. Maakt deze post wellicht overbodig maar laat hem voor de volledigheid staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rene op 21-06-2021 15:09 ]

Pagina: 1 ... 240 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.