Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 239 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.565 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
RJV2 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Eh, bij mij (P8) is OPD wel degelijk gekoppeld aan de profielen. Wij zijn met drie gebruikers. Allemaal andere instellingen voor opd, stuurgevoel en de stoel. Werkt prima.
Heb je de laatste update al met app etc (om een bug uit te sluiten)
Bij mij werkt de stoel/spiegel setting per profiel perfect, die rijden instellingen niet. Zal er vandaag nogmaals naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:24
madhondt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:26:
[...]

Ik heb ook wel eens geluid van een wiel gehad, en dat zou volgens de diagnose van de garage te maken hebben gehad met roestvorming (was na een regenbui en buiten slapen van de auto). Dat geluid ging uiteindelijk vanzelf weg. Het was een klopgeluid evenredig met de snelheid van het wiel, en bij harder remmen (niet regeneratief) werd het erger.
Mijn achterremmen zijn al volledig vervangen, de dealer vertelde dat ze er al meer hadden gehad met datzelfde euvel, inclusief hun eigen demo! Dit lijkt dus een algemeen probleem want ‘ieder incident is immers het begin van een trend’.....haha!
Onzin, maar er schijnt meen melding vanuit Volvo zelf over dat issue te zijn. Dat bleek ook wel toen ik belde: ze zeiden zonder het zelf al vastgesteld te hebben: wij bestellen nu het onderdelen pakket ( schijven en blokken) en komt u morgen maar langs.....

Links voor heb ik nu ook een geluid, een ondefinieerbaar soort geluid ( ruisen, knakken - ergens daar tussenin) wat vooral optreedt bij snelheden van >80 kmh en steeds sterker wordt naarmate ik harder rij. Het zijn niet de lagers, mogelijk de remmen maar nu voor, misschien de aandrijving.
De dealer heeft al eens gekeken maar nog niets kunnen vaststellen. Wordt vervolgd.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:33
JohnDoe77 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:29:
[...]

En wanneer kwam dat terug?
Gisteravond deed ie het weer. Dus het heeft ruim 24 uur niet gewerkt.

Functioneel is de P2 natuurlijk behoorlijk uitgekleed als er geen internet en GPS is. Ik dacht eerst dat ik gewoon zou kunnen navigeren op basis van off-line kaarten maarja, als de GPS het ook niet doet.
Toen dacht ik. Dan zet ik wel een hotspot aan op mijn telefoon en connect de auto daar op. Maar ook de wifi hotspot werd niet gezien.

Doordat dus zowel 4G alsook GPS en wifi in die TCAM module zitten is dat ding een behoorlijke Single Point of Failure geworden. Dat vind ik toch wel een design-fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:25
[P2] Vandaag bij het instappen de melding "Kleine actieradius - 350km". De melding was weer weg voordat ik er goed naar kon kijken maar de actieradius was inderdaad 350km ipv de normale 370km (bij 90% opgeladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Dat laatste is natuurlijk onzin he. Je hebt namelijk altijd te maken met 2 partijen die samen op de juiste manier moeten communiceren om te kunnen laden. Ene keer kan de auto een error geven, andere keer een laadpaal. Volgens mij weet je nooit helemaal zeker waaraan het ligt dus altijd even bellen met Allego als het weer gebeurt. Ze resetten zo die paal en normaal gesproken werkt het dan altijd wel. Gelijk een goede test voor je toch? Als het dan wel werkt... dan lag het dus niet aan je auto. En als je dat dan kan communiceren naar Volvo heb je iig gedaan wat je eigenlijk had moeten doen. Ik kan me voorstellen dat je dealer er weinig mee kan als jij met een video aan komt waar je 5x probeert te laden maar dit niet werkt. Als die paal namelijk defect is of er nog een oude sessie hangt...dan kan je nog 100x laden maar dan gaat het nog altijd niet werken.

Verder begrijp ik de irritatie/frustratie hoor, daar niet van. Niets zo vervelend als te willen laden en het werkt niet. Maar bel de volgende keer nogmaals gewoon even met Allego en test het eens. Bovendien wel zo netjes voor de mensen na jou (vind ik zelf altijd). Als de paal dus in stroring is of er nog een oude laadsessie is blijven hangen...dan loopt iedereen daar tegen aan). We moeten elkaar als elektrische rijders ook een beetje helpen toch?
Dat is natuurlijk niet 100% waar. De auto heeft namelijk na verloop van tijd alsnog opgeladen, puur omdat ik de kabel in de auto had laten zitten. Ik zal sowieso de volgende keer met Allego bellen.
Bovendien, als de auto niet laad en ik laat de kabel er in zitten, hoe kan ik er dan ooit op vertrouwen dat de volgende dag m'n auto heeft bijgeladen? Lopen jullie dan gewoon weg en hoop je de volgende ochtend dan maar dat de auto heeft bijgeladen? Ik vind dat onacceptabel om eerlijk te zijn.

Gelukkig is m'n dealer het er mee eens. De auto gaat nu waarschijnlijk naar Volvo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:17
Koehandelaar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Dat is natuurlijk niet 100% waar. De auto heeft namelijk na verloop van tijd alsnog opgeladen, puur omdat ik de kabel in de auto had laten zitten. Ik zal sowieso de volgende keer met Allego bellen.
Bovendien, als de auto niet laad en ik laat de kabel er in zitten, hoe kan ik er dan ooit op vertrouwen dat de volgende dag m'n auto heeft bijgeladen? Lopen jullie dan gewoon weg en hoop je de volgende ochtend dan maar dat de auto heeft bijgeladen? Ik vind dat onacceptabel om eerlijk te zijn.

Gelukkig is m'n dealer het er mee eens. De auto gaat nu waarschijnlijk naar Volvo zelf.
De Smoov app geeft een melding als 'n sessie gestopt is in mijn geval. Ik wacht dan altijd even tot na 21:00 en doe dan de stekker er even uit en er weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:45
Shorteh schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:35:
[...]

De Smoov app geeft een melding als 'n sessie gestopt is in mijn geval. Ik wacht dan altijd even tot na 21:00 en doe dan de stekker er even uit en er weer in.
Of gewoon via de P2 app..(nog) geen push berichten maar je kunt altijd even checken.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 16-06-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Vanmorgen in de auto gestapt om naar de dealer te gaan; alles werkt weer. Afgesproken dat we volgende week wel de update draaien maar zeker niet nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:01
Koehandelaar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Dan kan het alsnog bij Allego zijn. Ik weet ook niet of ze daar bijv een nacht batch draaien en vaatlopende palen resetten. Wat ik er mee wil zeggen is dat het bijna altijd aan 2 kanten kan liggen. En om meer zekerheid en duidelijkheid te krijgen... Moet je dat even testen als hrt niet werkt. In dit geval dus even met Allego bellen als het weer eens niet lukt.

Maar mooi dat je dealer het er mee eens is. Benieuwd wat er dan gaat uitkomen aangezien ik ook wel eens bij een Allego paal heb dat het laden niet start. Na een belletje overigens wel.

Verder kan je in de Smoov app zien of de auto nog aan het laden is. Of juist dat het fout gaat, zoals ik vorige week had. Ik kreeg een melding dat het laden gestopt was. Ik dus kijken en de sessie was eruit geklapt omdat er een andere auto bij stond te laden. Buiten die piekuren om trouwens. Opnieuw gekoppeld en toen ging het laden weer verder. Zou niet mogen maar is de eerste keer dat ik het heb. Gebeurt het nog een keer ga ik er uiteraard ook even achteraan.

De VOC app zelf kan je ook raadplegen maar die is nog behoorlijk instabiel momenteel.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Polestar 3 komt eraan. Eerste SUV van Polestar.
https://www.polestar.com/...be-manufactured-in-the-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-10 11:00
Gisterenavond stond ik bij een Allego paal waar al een Jaguar aan het laden was.
rode lampjes als ik mijn kaart swipete waarna de Jag weer blauw werd.
Gebeld en het was geregeld zij het dat het slechts met 5 kw ging.

Bedenk overigens dat de Smoov app maar om het kwartier ververst.

[ Voor 13% gewijzigd door Waterblok op 16-06-2021 13:06 ]

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:05:
Gisterenavond stond ik bij een Allego paal waar al een Jaguar aan het laden was.
rode lampjes als ik mijn kaart swipete waarna de Jag weer blauw werd.
Gebeld en het was geregeld zij het dat het slechts met 5 kw ging.

Bedenk overigens dat de Smoov app maar om het kwartier ververst.
Het dus overigens best kunnen hoor dat de P8 daar nog te veel problemen mee heeft. Ik had dat dus ook laatst, maar dan andersom. Ik stond netjes al een uurtje of 2 te laden met 11kW maar toen een melding van Smoov dat het laden gestopt was. Ik kijken, stond er dus nog een XC40 Hybrid te laden. blijkbaar heeft die sessie mijn laadsessie eruit geschopt. Zou niet mogen natuurlijk. Overigens is dit wel bij 1 specifieke Allego paal. Bij andere Allego palen in de buurt gebeurt dat nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 16-06-2021 13:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 11:31
Ik ben benieuwd hoe erg de Polestar 3 gaat lijken op de Volvo C40.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:27
Venomer schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Denk niet veel staat op een geheel nieuw platform en zal in de group EQC/e-tron vallen.

Vermoedelijk ook 800V 👍

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-10 22:59
Venomer schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Formaat is XC90 (quote in de FT).

[ Voor 3% gewijzigd door sandervd00 op 16-06-2021 14:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ko-ie
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-08 14:43
Onze ervaringen met een korte roadtrip naar de Belgische Ardennen.

Vorige week zijn we een kleine 48 uur in de Ardenne geweest met onze Volvo p8. Dit was als klein voorproefje voor straks de zomervakantie. Het idee is dat we dan een rondje doen via België, Frankrijk, Italië, Zwitserland of Oostenrijk en dan weer terug naar Nederland.
Alles op zijn gemak. Van AirBnB naar AirBnB.
We zijn al aan het puzzelen hoe we dit gaan doen nu we voor voor het eerst met een electrische auto op pad gaan.

Maar goed. Afgelopen week was dan ook een kort voorproefje naar de Belgische Ardennen.
Wat een genot om met deze wagen op stap te zijn! En wat gedraagt ie zich lekker in heuvelachtig gebied. Geen gedoe meer dat je moet bij remmen als je naar beneden gaat. Gewoon doseren met je gaspedaal.

Toch gaf het rijden in België mij wel een beetje "Range Anxiety". Het aantal laadpunten aan de snelweg richting Luxemburg was in België een behoorlijk stuk minder dan in Nederland.
Desondanks wisten we op één "tank" het prima te halen en kwamen met 26% SoC aan op de bestemming.
Na een vriendelijk gesprek met de verhuurder konden we de auto opladen bij het huisje. We zouden de kosten onderhands wel verrekenen met de verhuurder van het huisje. Stroom is er tenslotte overal. Het laden duurt alleen wat langer met de stroom uit het stop contact (1 fase).
Het terrein was groot en ik kon de Volvo laadkapel nergens direct in een stop contact prikken. Een dik verlengsnoer was er wel voorhanden. En ja... Er staat in de instructies dat je geen verlengsnoer mag gebruiken maar bij gebrek aan een alternatief toch maar geprobeerd.
En verhip. De auto schrok wakker van de laadkabel en met met een snelheid van maal liefst 4 km/uur kwam de stroom binnen vloeien. Na een half uurtje nog even wezen kijken en de Volvo deed netjes zijn ding.
Met een glimlach op mijn gezicht hebben we daarna heerlijk gegeten en geslapen.

De volgende ochtend kwam ik tot de ontdekking dat er 3% was bijgeladen. :-(
Chips... Dan maar op zoek naar een laadpaal. Zo op het eerste gezicht waren er wel een aantal. Maar al snel kwamen we tot de conclusie dat deze niet echt publiek genoemd kunnen worden.
Dit zijn laadpalen bij bedrijven (die de hele dag bezet zijn door een medewerker) of het zijn laadpalen bij mensen thuis die men "per ongeluk" het vinkje "publieke laadpaal" hebben aangevinkt.
We hebben een aantal keer voor een groot landgoed gestaan :-)
Op zich nog niet eens zo vreemd. Mijn laadpaal thuis heeft ook die optie en je kijkt er snel overheen.

Leer moment : de 11 kW laadpunten die je op de Shell / ABRP / E-Flux apps ziet zijn dus niet per definitie plekken waar je kunt laden !

Uiteindelijk vonden we 1 snellader (50 kw) bij een wat grotere supermarkt een half uur rijden van onze bestemming.
We hebben hem daar maar volgegooid tijdens het boodschappen doen. Hier dien je overigens wel even goed op de tijd te letten. Na een half uur werd automatisch de laadsessie beëindigd.

Al met al hebben we dan ook wel even moeten wennen aan de nieuwe manier van reizen. Een pompstation in zicht met lage SoC is niet altijd je redding. Je dient echt met een App of de onboard Google te werken. Verstandig om met filters te werken die bijv alleen snel-laders laten zien. We konden niet vertrouwen op de 11 kw laadpalen die zichtbaar zijn op de diverse apps.
De hoeveelheid publieke laadpalen zijn simpelweg een heel stuk minder dan in Nederland.
Wij hebben gezien dat je de grootste kans maakt bij grote vestigingen van bijv supermarkten.
Ook hebben we wel geleerd dat het wijs is je auto vol te gooien voordat je op je plek van bestemming bent. Dat geeft rust in je hoofd.

De vakantie staat voor de deur. Laten we hopen dat we er straks heerlijk van kunnen genieten. Heel veel rijplezier toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ko-ie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:02:

Vorige week zijn we een kleine 48 uur in de Ardenne geweest met onze Volvo p8. Dit was als klein voorproefje voor straks de zomervakantie. Het idee is dat we dan een rondje doen via België, Frankrijk, Italië, Zwitserland of Oostenrijk en dan weer terug naar Nederland.
We zijn al aan het puzzelen hoe we dit gaan doen nu we voor voor het eerst met een electrische auto op pad gaan.

Maar goed. Afgelopen week was dan ook een kort voorproefje naar de Belgische Ardennen.
Wat een genot om met deze wagen op stap te zijn! En wat gedraagt ie zich lekker in heuvelachtig gebied. Geen gedoe meer dat je moet bij remmen als je naar beneden gaat. Gewoon doseren met je gaspedaal.

Toch gaf het rijden in België mij wel een beetje "Range Anxiety". Het aantal laadpunten aan de snelweg richting Luxemburg was in België een behoorlijk stuk minder dan in Nederland.
Desondanks wisten we op één "tank" het prima te halen en kwamen met 26% SoC aan op de bestemming.
Na een vriendelijk gesprek met de verhuurder konden we de auto opladen bij het huisje. We zouden de kosten onderhands wel verrekenen met de verhuurder van het huisje. Stroom is er tenslotte overal. Het laden duurt alleen wat langer met de stroom uit het stop contact (1 fase).
Het terrein was groot en ik kon de Volvo laadkapel nergens direct in een stop contact prikken. Een dik verlengsnoer was er wel voorhanden. En ja... Er staat in de instructies dat je geen verlengsnoer mag gebruiken maar bij gebrek aan een alternatief toch maar geprobeerd.
En verhip. De auto schrok wakker van de laadkabel en met met een snelheid van maal liefst 4 km/uur kwam de stroom binnen vloeien. Na een half uurtje nog even wezen kijken en de Volvo deed netjes zijn ding.

Chips... Dan maar op zoek naar een laadpaal. Zo op het eerste gezicht waren er wel een aantal. Maar al snel kwamen we tot de conclusie dat deze niet echt publiek genoemd kunnen worden.
Dit zijn laadpalen bij bedrijven (die de hele dag bezet zijn door een medewerker) of het zijn laadpalen bij mensen thuis die men "per ongeluk" het vinkje "publieke laadpaal" hebben aangevinkt.
Op zich nog niet eens zo vreemd. Mijn laadpaal thuis heeft ook die optie en je kijkt er snel overheen.

Leer moment : de 11 kW laadpunten die je op de Shell / ABRP / E-Flux apps ziet zijn dus niet per definitie plekken waar je kunt laden !

Uiteindelijk vonden we 1 snellader (50 kw) bij een wat grotere supermarkt een half uur rijden van onze bestemming.
We hebben hem daar maar volgegooid tijdens het boodschappen doen. Hier dien je overigens wel even goed op de tijd te letten. Na een half uur werd automatisch de laadsessie beëindigd.

Al met al hebben we dan ook wel even moeten wennen aan de nieuwe manier van reizen. Een pompstation in zicht met lage SoC is niet altijd je redding. Je dient echt met een App of de onboard Google te werken. Verstandig om met filters te werken die bijv alleen snel-laders laten zien. We konden niet vertrouwen op de 11 kw laadpalen die zichtbaar zijn op de diverse apps.
De hoeveelheid publieke laadpalen zijn simpelweg een heel stuk minder dan in Nederland.
Wij hebben gezien dat je de grootste kans maakt bij grote vestigingen van bijv supermarkten.
Ook hebben we wel geleerd dat het wijs is je auto vol te gooien voordat je op je plek van bestemming bent. Dat geeft rust in je hoofd.

De vakantie staat voor de deur. Laten we hopen dat we er straks heerlijk van kunnen genieten. Heel veel rijplezier toegewenst.
Leuk om te lezen aangezien wij in december altijd naar de Ardennen gaan met de vrienden en dat zal ook mijn eerste buitenlandse tripje zijn met de P8. We gaan er al jaren naar toe (plaatsje Durbuy op 315km enkele reis vanuit Zwolle) maar ik heb nooit gelet op laadmogelijkheden langs de route. Dus leuk om je verhaal te lezen!

Heb je er nog aan gedacht om vlak bij de Belgische grens nog een bewuste stop te maken om weer even bij te laden tot 60 na 80%? dan heb je volgens mij toch helemaal geen laadstres meer omdat je op de terugweg Nederland makkelijk weer red en daar is het geen probleem om snelladers te vinden. Bovendien heb je op bestemming in de Ardennen wat meer ruimte in je range om nog wat te gaan toeren...

Ik heb trouwens nog een andere bevinding over de P8. Ik merk nu al een aantal keren dat de draadloze oplader blijkbaar niet krachtig genoeg is om de telefoon tot 100% te laden terwijl je FM aan hebt staan. Ik heb er op gelet en de telefoon laadt wel op (icoontje rechtsboven in het scherm) maar na 2 uur rijden was de batterij 70% ipv de verwachte 100%. Kortom: FM gebruikt meer stroom blijkbaar dan de oplader aan kan. Lijkt me niet goed toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 16-06-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

Lancer

What the......

Verbaast me niets. Een moderne top-range telefoon trekt al werkende zomaar meer dan 10W. Ik weet niet wat het vermogen van de laadplaat is, maar die kan goed gedimensioneerd zijn om je telefoon niet leeg te laten lopen tijdens gebruik van CarPlay oid.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:02
[P2 - App/Digital key]

Ik krijg nog altijd de "Koppelen geannuleerd op het apparaat". De beloofde grote update staat er nu een aantal weken op maar wat betreft de key/app is het allemaal pet...

Heb mezelf een nieuw admin profiel gegeven in de auto, dat maakte geen verschil. Het koppelen start nooit op zowel iPhone als Android (er verschijnen nooit codes in beeld).

Contact gehad met Polestar support en samen het process doorlopen met als conclusie "kom maar een keer naar Beesd als we weer een event hebben" Right... :(

Hier iemand nog ideeen? (Behalve nog maar een keer contact met support opnemen..)

[ Voor 4% gewijzigd door harrewarre op 16-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:45
Ben helaas niet bekend met die melding @harrewarre. Jij krijgt die melding meteen in de P2? Of op je telefoon?

Ik zal wel nog een andere duit in het app-zakje doen. Ik heb de fout gemaakt om de app opnieuw te installeren op m’n iPhone, omdat de Digital Key het nog steeds niet deed. Nu denkt de auto dat er al een telefoon gekoppeld is, die ik zou moeten kunnen verwijderen via de app, maar de nieuwe installatie dan de app denkt dat ik nog moet koppelen met de PS2, dus dat werkt niet. Ik kom niet helemaal uit de handleiding, is de oplossing nu om een nieuw admin profiel te maken? En zo ja, kan dat wel met hetzelfde Google profiel als m’n huidige account?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Nieuwe release notes P8:

Updates van juni 2021.
Van toepassing op XC40 Recharge Pure Electric:

Wijzigingen aan de Pilot Assist.

Het wisselen tussen de verschillende standen van de Pilot Assist (met of zonder stuurhulp) is verplaatst naar het middendisplay. De standaardinstelling is Pilot Assist met stuurhulp. Dit kan worden gewijzigd op de instellingenpagina. Pilot Assist, snelheidsinstellingen en afstand tot voorligger kunnen nog steeds op het stuurwiel worden geactiveerd. De pictogrammen voor Pilot Assist en bestuurdershulp zijn bijgewerkt op het bestuurdersdisplay en het middendisplay.
Verbeterde functionaliteit voor de detectie van stilstaande objecten.
Systemen voor bestuurdershulp met nieuwe functionaliteit.

Remmen bij tegemoetkomend verkeer.
Het doel van deze functie is het verminderen van de ernst van aanrijdingen met tegemoetkomende voertuigen door middel van automatisch remmen. De functie grijpt in een zeer laat stadium in als een aanrijding niet meer te vermijden is, maar de ernst van het ongeval kan worden beperkt door de snelheid bij aanrijding te verlagen. Dit is in potentie een wereldwijde primeur.
Aanvullende systeemtalen zijn onder andere:

Bulgaars, Traditioneel Kantonees, Traditioneel Mandarijn, Tsjechisch, Deens, Ests, Fins, Grieks, Hongaars, Japans, Koreaans, Lets, Litouws, Pools, Portugees, Roemeens, Russisch, Slowaaks, Sloveens, Spaans, Turks en Oekraïens.
We wijzen er wel op dat mogelijk niet alle diensten beschikbaar zijn in alle talen.
Bugfix voor interieurverlichting.

Verbeteringen aan de profiel setup.

Ondersteuning voor Bluetooth tethering (op geselecteerde markten).
Review van privacy-instellingen beschikbaar als onderdeel van de profiel setup.
Bestuurdersdisplay ondersteunt twee standen; Navigatie en Calm. Car-centric is niet langer beschikbaar.

Verbetering van de stabiliteit van de communicatie met eCall.

Bugfix voor stabilisatie timer voor klimaat.

Bugfix voor stabilisatie vergrendelen/ontgrendelen met transpondersleutel.

Bugfix voor contacten in telefoon/favorieten.

Verbeteringen in stabiliteit van Volvo On Call.

De Volvo On Call app wordt gewijzigd in de Volvo Cars App en wordt gelanceerd met een nieuw design.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:02
ach-jee schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:43:
Ben helaas niet bekend met die melding @harrewarre. Jij krijgt die melding meteen in de P2? Of op je telefoon?

-

En zo ja, kan dat wel met hetzelfde Google profiel als m’n huidige account?
De app blijft scannen maar de auto wordt nooit gevonden. Er worden nooit codes getoond voor de koppeling, in de app niet en in de auto niet. Gevolg is die melding in de auto als je dan toch verder gaat.

Ik kon zonder problemen een nieuw admin profiel aanmaken. Ik heb direct daarna mn oude weggehaald dus ik weet niet of je op twee accounts tegelijk kunt inloggen met je Google account, maar aanmaken kan zeker.

[ Voor 26% gewijzigd door harrewarre op 16-06-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik kan alleen maar melden dat het bij mij na de update in juni pas werkte nadat ik een reset had gedaan van de TCAM module door 20 seconden de knop van de voorruitontwaseming ingedrukt te houden. Daarvoor had ik precies zelfde als jij nu.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
PvS_68 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Gisteravond deed ie het weer. Dus het heeft ruim 24 uur niet gewerkt.

Functioneel is de P2 natuurlijk behoorlijk uitgekleed als er geen internet en GPS is. Ik dacht eerst dat ik gewoon zou kunnen navigeren op basis van off-line kaarten maarja, als de GPS het ook niet doet.
Toen dacht ik. Dan zet ik wel een hotspot aan op mijn telefoon en connect de auto daar op. Maar ook de wifi hotspot werd niet gezien.

Doordat dus zowel 4G alsook GPS en wifi in die TCAM module zitten is dat ding een behoorlijke Single Point of Failure geworden. Dat vind ik toch wel een design-fout.
Die ervaring had ik afgelopen zondag ook. Was ‘s middags in Keulen en toen ik vroeg in de avond instapte gaven 4G en GPS niet thuis (terwijl ik wel de app nog heb gebruikt om de deuren te openen). Ik dacht, dat komt zo wel. Maar niet dus.
Geen informatie over laders, SoC bij aankomst, etc. is wel het meest vervelende aspect.
Ik moest in Keulen nog laden, dus daar op de support knop gedrukt en die deed het dus wel!
De meneer sprak beperkt Engels dus hij kwam weinig verder dan uit de auto te stappen met alle mensen en sleutels en dan 3x achter elkaar de auto af te sluiten en te openen. Dat zou het RAM resetten?! Zo gezegd, zo gedaan na eerst gekeken te hebben of ik geen camera’s zag van Candid Camera. Geen enkel effect. Ook resetten via demister werkte niet.

Dan is de afhankelijkheid van technologie wel vervelend 😣. Ook Pilot Assist deed het niet en dat is voor een lange rit dan weer een gemis.

Had al een forse baaldag omdat het verbruik met de fietsendrager achterop (1e keer gebruikt) van 23 naar 30 schoot bij 120 km/uur. En dan heb ik het nog niet over de krassen in de lak (eigen schuld met fietsendrager), het niet beschikbaar zijn van 3 laadpalen in de buurt van de bestemming en daardoor dus te laat aankomen op de bestemming.

En maandagochtend deed 4G en GPS nog steeds niets toen mijn vrouw de auto wilde gebruiken. Een uurtje later toen ik zelf keek deed alles het weer.

Dit was de eerste keer zonder 4G/GPS en ik heb medelijden met de mensen die lange tijd zonder gezeten hebben of nog zitten.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Vandaag ritje van 150km gedaan met een gemiddelde Ta van 21.3, snelheid zo tussen de 110-120 op de snelweg, beetje te hard dus.

30 graden en airco is dus niet perse heel slecht voor gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mvrooij schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:49:
Nieuwe release notes P8:

Updates van juni 2021.

Het wisselen tussen de verschillende standen van de Pilot Assist (met of zonder stuurhulp) is verplaatst naar het middendisplay. De standaardinstelling is Pilot Assist met stuurhulp. Dit kan worden gewijzigd op de instellingenpagina. Pilot Assist, snelheidsinstellingen en afstand tot voorligger kunnen nog steeds op het stuurwiel worden geactiveerd. De pictogrammen voor Pilot Assist en bestuurdershulp zijn bijgewerkt op het bestuurdersdisplay en het middendisplay.

Het doel van deze functie is het verminderen van de ernst van aanrijdingen met tegemoetkomende voertuigen door middel van automatisch remmen. De functie grijpt in een zeer laat stadium in als een aanrijding niet meer te vermijden is, maar de ernst van het ongeval kan worden beperkt door de snelheid bij aanrijding te verlagen. Dit is in potentie een wereldwijde primeur.

Bulgaars, Traditioneel Kantonees, Traditioneel Mandarijn, Tsjechisch, Deens, Ests, Fins, Grieks, Hongaars, Japans, Koreaans, Lets, Litouws, Pools, Portugees, Roemeens, Russisch, Slowaaks, Sloveens, Spaans, Turks en Oekraïens.
We wijzen er wel op dat mogelijk niet alle diensten beschikbaar zijn in alle talen.

Bestuurdersdisplay ondersteunt twee standen; Navigatie en Calm. Car-centric is niet langer beschikbaar.

De Volvo On Call app wordt gewijzigd in de Volvo Cars App en wordt gelanceerd met een nieuw design.
Benieuwd wanneer die OTA beschikbaar wordt

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Wat is dit trouwens voor een rare verandering? Dat scherm is toch best handig als je met ACC en pilot assist rijdt?

Ipv juist wat meer opties te geven dat erg veel gevraagd wordt door de rijders (bijv een display met audio/media dingen) halen ze 1 van de 2 nuttige schermen weg? Wie verzint dat?

Straks heb je dus alleen Maps en een volkomen nutteloos leeg scherm. Hele bijzondere keuze dit... 🤔 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Juancho schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Wat is dit trouwens voor een rare verandering? Dat scherm is toch best handig als je met ACC en pilot assist rijdt?

Ipv juist wat meer opties te geven dat erg veel gevraagd wordt door de rijders (bijv een display met audio/media dingen) halen ze 1 van de 2 nuttige schermen weg? Wie verzint dat?

Straks heb je dus alleen Maps en een volkomen nutteloos leeg scherm. Hele bijzondere keuze dit... 🤔 8)7 |:(
Nee, alleen het scherm met maps is handig. Of een screensaver:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik gebruik dat scherm met die info anders ook best vaak, vooral op de snelweg. Waarom ze die weg halen is me echt een raadsel. En al helemaal aangezien er blijkbaar niks voor terug komt.. 🤔 Had dan een handig nieuw scherm gemaakt met multimedia dingen of een scherm met meer gedetailleerde auto/rij info.

[ Voor 65% gewijzigd door Juancho op 16-06-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:21:
Ik gebruik dat scherm met die info anders ook best vaak, vooral op de snelweg. Waarom ze die weg halen is me echt een raadsel. En al helemaal aangezien er blijkbaar niks voor terug komt.. 🤔 Had dan een handig nieuw scherm gemaakt met multimedia dingen of een scherm met meer gedetailleerde auto/rij info.
Misschien komt dat laatste nog, ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sten2017 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Misschien komt dat laatste nog, ooit?
Er komt nog zoveel als we Volvo moeten gebeuren.. Eerst maar eens zien. Het was dan logisch geweest om bij het verwijderen van een scherm, een nieuwe te introduceren. En anders lekker die huidige laten staan. Waarom zou je die weghalen? Ik probeer het even vanuit een praktisch developers/ontwikkelteam oogpunt te begrijpen...

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 16-06-2021 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:27
Juancho schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Zo te zien komt er een nieuw pilot assist symbool voor terug wat dezelfde informatie geeft op alle schermen.

Ik gebruik dat scherm echt nooit.

Ben het overigens wel met je eens dat ze best audio mogen integreren in het middenscherm. (Met bijvoorbeeld album art ofzo).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41

Rianata

Have you played Atari today?

Ik zal wel nog een andere duit in het app-zakje doen. Ik heb de fout gemaakt om de app opnieuw te installeren op m’n iPhone, omdat de Digital Key het nog steeds niet deed. Nu denkt de auto dat er al een telefoon gekoppeld is, die ik zou moeten kunnen verwijderen via de app, maar de nieuwe installatie dan de app denkt dat ik nog moet koppelen met de PS2, dus dat werkt niet. Ik kom niet helemaal uit de handleiding, is de oplossing nu om een nieuw admin profiel te maken? En zo ja, kan dat wel met hetzelfde Google profiel als m’n huidige account?
Dit kip en ei verhaal is hier al meerdere keren langs gekomen met wel 2 of 3 verschillende oplossingen. Neem even de moeite om te zoeken of een aantal pagina's terug te lezen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
[P2]
Gisteren heeft eindelijk ook mijn auto de laatste update gekregen van de dealer. Was waarschijnlijk ook één van de ongelukkigen die de OTA niet konden krijgen. De twee eerdere wel overigens. Gisteravond de app gekoppeld. Verliep zonder problemen. Deuren openen werkte nog niet. SOC wel. Klimaat niet geprobeerd. Vanochtend kon ik al wel de deuren openen en werkte klimaat instellen wel. Ook Digital Key werkt tot nu toe zonder problemen. *O* Ben weer helemaal b(l)ij! Had ook melding gemaakt van probleem dat de passagiersruit een paar keer open was gaan staan (vlgs mij had XeNeRgY dat ook al eens) maar was niet bekend. Men heeft ook niets kunnen vinden. Het is maar 2 of 3 keer voortgekomen, net als allerlei andere kleine probleempjes. Hopelijk komt het niet meer terug.

P2 Moon 19”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ach-jee
Rianata schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Dit kip en ei verhaal is hier al meerdere keren langs gekomen met wel 2 of 3 verschillende oplossingen. Neem even de moeite om te zoeken of een aantal pagina's terug te lezen.
Je hebt gelijk, maar ik lees hier letterlijk al sinds pagina 1 mee... Ik vond in de post van @Rene hier hopelijk de relevante informatie, via Polestar zelf vind je dat niet. Ik zal het morgen eens proberen.

Terzijde, er is nauwelijks meer door de drek van P2 en P8 posts te komen. Wat mij betreft wordt het tijd dat dat de mods eens de moeite nemen om de P2 en P8 posts te splitsen (zoals eerder voorgesteld). De mensen die beide interessant vinden kunnen beide volgen. Dat of op z’n minst eerste post van deze thread af en toe aan te passen met helpvolle links en informatie die hier geplaatst wordt voor beide wagens (ik help graag mee). Er gaan ook alleen maar meer auto’s bij komen de komende tijd (C40, P3), wil je die allemaal in hetzelfde topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
@ach-jee Ik heb het stappenplan volgens mij afgelopen weekend nog opnieuw geplaatst. Even zoeken op PolestarID, koppelen, app, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
ach-jee schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:05:

Je hebt gelijk, maar ik lees hier letterlijk al sinds pagina 1 mee... Ik vond in de post van @Rene hier hopelijk de relevante informatie, via Polestar zelf vind je dat niet. Ik zal het morgen eens proberen.

Terzijde, er is nauwelijks meer door de drek van P2 en P8 posts te komen. Wat mij betreft wordt het tijd dat dat de mods eens de moeite nemen om de P2 en P8 post te splitsen (zoals eerder voorgesteld), de mensen die beide interessant vinden kunnen beide volgen, of op z’n minst eerste post van deze thread af en toe aan te passen met helpvolle links en informatie die hier geplaatst wordt voor beide wagens (ik help graag mee). Er gaan ook alleen maar meer auto’s bij komen (C40, P3).
[P2&P8] Mee eens, alle posts over de P8 interesseren me niet zo en lang niet iedereen geeft aan over welke auto het gaat…

[ Voor 12% gewijzigd door DutchBB op 16-06-2021 22:10 ]

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

tim-dev schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:52:
[...]

Heb je de laatste update al met app etc (om een bug uit te sluiten)
Bij mij werkt de stoel/spiegel setting per profiel perfect, die rijden instellingen niet. Zal er vandaag nogmaals naar kijken.
Vorige week nog bij de garage geweest voor de laatste update. Maar de app doet het (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:42
P2_Moon schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:49:
[P2]
Gisteren heeft eindelijk ook mijn auto de laatste update gekregen van de dealer. Was waarschijnlijk ook één van de ongelukkigen die de OTA niet konden krijgen. De twee eerdere wel overigens. Gisteravond de app gekoppeld. Verliep zonder problemen. Deuren openen werkte nog niet. SOC wel. Klimaat niet geprobeerd. Vanochtend kon ik al wel de deuren openen en werkte klimaat instellen wel. Ook Digital Key werkt tot nu toe zonder problemen. *O* Ben weer helemaal b(l)ij! Had ook melding gemaakt van probleem dat de passagiersruit een paar keer open was gaan staan (vlgs mij had XeNeRgY dat ook al eens) maar was niet bekend. Men heeft ook niets kunnen vinden. Het is maar 2 of 3 keer voortgekomen, net als allerlei andere kleine probleempjes. Hopelijk komt het niet meer terug.
Heb ook zo'n P2, OTA wel gekregen maar die kon nog geinstalleerd worden, kwam met een melding dat er een of andere service benodigd is om de update te installeren. Nog even gewacht of Polestar contact op zou nemen vanwege de mislukte update (even checken of wat ze beweren in e-mails of eigenlijk vooral hier ook klopt), hebben ze uiteindelijk ook gedaan nadat ze vanuit Zweden een melding daarover hadden gekregen. Niet dat je er dan veel mee opschiet want je mag dan nog steeds zelf een service punt contacteren om de update te laten installeren, waarom kunnen ze dan zelf niet een afspraak voor je inplannen voor een "probleem" wat ze zelf hebben veroorzaakt.

En dan heb je de afspraak gemaakt en sta je in de garage kunnen ze niet updaten vanwege server problemen, mag je weer een nieuwe afspraak maken. Kortom om hopeloos van te worden. Ben ook wel een keer benieuwd wanneer nu eindelijk alle features van de bestelijst van vorig jaar april nu eens daadwerkelijk beschikbaar komen (toen er nog niet stond dat het pas later beschikbaar zou komen), behalve dat alles alleen maar verder in de toekomst wordt geschoven. Toen de auto in september werd geleverd zou het in november zijn, maar heb ondertussen meer het idee dat het tegen de tijd is dat die er weer uit mag.

Gelukkig rijd het dan wel weer fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Dinsdagavond geladen tot 90%
In de namiddag woensdag een rit 40 km en aansluitend naar Leiden 110 km en voor middernacht weer 110 km terug. In Leiden wat gereden dus ca 270 km en bij thuiskomst nog 17% Soc
Bij 100 onder de 21 kw bij 120 bijna 22 kw.

Google is nog veel te optimistisch over resterende km.
Google kon mijn zoon in Leiden niet vinden, op een of andere manier weet ze mijn contacten niet, telefoon is gekoppeld en contacten/muziek ook, moet ik nog uitzoeken.
Op de terug weg "storing koplamp systeem" en geen rijhulpsystemen meer.
Voorruit thuis schoongemaakt (beestjes) en het werkt weer.

Heerlijke auto heerlijke rijhulpsystemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
ko-ie schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:02:

Ik kijk al uit naar de verslagen hier van al die reiservaringen met de P’s naar de verscheidene reisbestemmingen deze zomer.
Zoals jullie weten heb ik er al een flinke trip opzitten en die beviel prima maar ik blijf geïnteresseerd in hoe anderen hún ervaringen zijn naar al die verschillende oorden. Hoe zijn de laadfaciliteiten overal en welke tips om bepaalde situaties aan te pakken. Leuke materie, lijkt me. oOo
Vooral doen jongens! :)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68

Dat had ik ook idd. Stappen doorlopen zoals in het inmiddels meerdere malen genoemde lijstje aangegeven staat. Dat werkte bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
gerrit105 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:08:
@ach-jee Ik heb het stappenplan volgens mij afgelopen weekend nog opnieuw geplaatst. Even zoeken op PolestarID, koppelen, app, etc.
Dit heeft bij mij de truc gedaan, dank. Koppelen van de Digital Key werkt nog steeds niet, maar dat heeft wellicht nog wat tijd nodig. Ik hoef vanmiddag in ieder geval niet in een verzengend hete auto te stappen 👍.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
P2
Top. Bij mij werkt DK ook nog steeds niet, maar heb de afgelopen weken ook nog niet de moeite genomen om het opnieuw te proberen. Had ook iedere keer het hangende scherm tijdens het activeren. Andere functies zoals accu, klimaat e.d. werkt bij mij idd ook dus dat is wel lekker met dit warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:20
(P8)
Ik had gisteren wat problemen om in de app te komen, Volvo ID zou niet kloppen. Maar even gelaten voor wat het was. Nu keek ik net en kreeg ik weer die foutmelding. Opeens ging het inloggen toch wel door (vertraagd!?) en zag ik die (ook) mooie XC60 weer staan, geen lock status, maar bij het accu percentage opeens een temperatuur. Omdat ik me niet bewust was van een eventuele update van de app sloot ik hem af om nog even naar de App Store (Apple) te kijken. Geen nieuwe versie... Als ik nu kijk zie ik het ook opeens niet meer staan :( Iemand dit ook toevallig gezien? Android mensen die wellicht al wel meer zien dan iPhones?

Dat er nog aan de app wordt gewerkt is ook wel weer leuk als er opeens iets ‘nieuws’ komt. Ik zag net dat het plaatje ook laat zien als de kofferbak open staan. Die had ik nog niet gezien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbVozrCPApFXp9QzRx7mgCpO0nE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rbDNeN91IobNc5z4WfpsitgE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
TheRebell schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:39:
(P8)
Ik had gisteren wat problemen om in de app te komen, Volvo ID zou niet kloppen. Maar even gelaten voor wat het was. Nu keek ik net en kreeg ik weer die foutmelding. Opeens ging het inloggen toch wel door (vertraagd!?) en zag ik die (ook) mooie XC60 weer staan, geen lock status, maar bij het accu percentage opeens een temperatuur. Omdat ik me niet bewust was van een eventuele update van de app sloot ik hem af om nog even naar de App Store (Apple) te kijken. Geen nieuwe versie... Als ik nu kijk zie ik het ook opeens niet meer staan :( Iemand dit ook toevallig gezien? Android mensen die wellicht al wel meer zien dan iPhones?

Dat er nog aan de app wordt gewerkt is ook wel weer leuk als er opeens iets ‘nieuws’ komt. Ik zag net dat het plaatje ook laat zien als de kofferbak open staan. Die had ik nog niet gezien :)

[Afbeelding]
Een tijdje geleden meldde iemand anders hier ook dat hij kortstondig meer functies zag, waaronder de temperatuur. Dat zijn blijkbaar functies die al in de app zitten, maar nog niet actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Ik heb gisteren ontdekt dat ik mijn telefoon vergeten was omdat hij niet naar mijn contacten kon navigeren...
Maar nu kan ik wel mijn contacten bellen, muziek van de telefoon spelen maar maps kent mijn contacten niet.
Alles lijkt goed te staan, Maps heeft toegang googleaccount ingelogd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Eerder werkte het wel tot gisteren.

Tips welkom!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:09:
Ik heb gisteren ontdekt dat ik mijn telefoon vergeten was omdat hij niet naar mijn contacten kon navigeren...
Maar nu kan ik wel mijn contacten bellen, muziek van de telefoon spelen maar maps kent mijn contacten niet.
Alles lijkt goed te staan, Maps heeft toegang googleaccount ingelogd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Eerder werkte het wel tot gisteren.

Tips welkom!!
9 van de 10x is het even 1 of meerdere dagen wachten en vaak hersteld de boel zich vanzelf. Tis heel vervelend en zou niet mogen, maar bepaalde zaken trekt de auto op onverklaarbare wijze zelf weer recht na een tijdje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:49

Ktenolix

Pijlsnel

Zag gisteren dan mijn P2 een VIN nummer heeft gekregen, dus volgens mij is ie dan van de fabrieksband afgerold?

*O*

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
mvrooij schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:49:
Nieuwe release notes P8:

Updates van juni 2021.

Oh deze heb ik dus al?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Ktenolix schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:36:
Zag gisteren dan mijn P2 een VIN nummer heeft gekregen, dus volgens mij is ie dan van de fabrieksband afgerold?

*O*
Er is een apart topic over P2 leveringen met veel kennis en ervaringen hierover. Ik weet niet hoe actief dat topic nog is vandaag de dag.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
gerrit105 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:58:
P2
Top. Bij mij werkt DK ook nog steeds niet, maar heb de afgelopen weken ook nog niet de moeite genomen om het opnieuw te proberen. Had ook iedere keer het hangende scherm tijdens het activeren. Andere functies zoals accu, klimaat e.d. werkt bij mij idd ook dus dat is wel lekker met dit warme weer.
Sinds maandag werkte mijn digital key ook niet meer. Deze heeft het dus al die tijd goed gedaan met wat kleine beta connectie issues. Maar sinds maandag was de DK niet meer aan de praat te krijgen. SoC, climate en portieren werkte wel.

@gerrit105 ik ben gelijk gaan proberen om een oplossing te vinden voor het "duplicate" issue in de app .Als ik je stappen plan gebruik krijg ik er elke keer een connectie bij helaas. Het lijkt erop dat deze blijft hangen en niet afmeld als ik op verbinding verbreken klik. Hierdoor wordt er elke keer een nieuwe aangemaakt met mijn telefoon naam. Als ik dan de verbinding verbreek (maakt niet uit van welk duplicaat) gaat hij gelijk in koppelingsmode en krijg ik de connecties niet meer te zien totdat ik opnieuw koppel, met als resultaat een duplicaat.

Ik ben toen eens gaan stoeien met een andere iPhone met een andere naam. Daar kwamen al de connecties weer opduiken, echter kon ik ze nu wel 1 voor 1 weghalen :)

Ik ben toen weer overnieuw begonnen, Het koppelen ging goed maar de DK krijg ik niet aan de praat. Ook niet na het opnieuw uitvoeren van het stappen plan, TCAM reset, normale reset, bluetooth cache flush etc.

Ik vraag me af waar dit aan ligt. Ook krijg ik geen beweging en conditie pop up verzoek meer op de iPhone maar volgens de app gebeurd dit pas nadat de DK geactiveerd is.

Ik ga het nog eens proberen met een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
P2
Bij mij werkte het perfect, maar ja je weet het niet hè :+
Ik heb sowieso Android dus wellicht maakt dat ook nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Nu online
gerrit105 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:11:
P2
Bij mij werkte het perfect, maar ja je weet het niet hè :+
Ik heb sowieso Android dus wellicht maakt dat ook nog uit.
ik denk inderdaad dat dat wel verschil maakt. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de DK eerder werkend hadden en nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoewel beide apps officieel al uit zijn is het toch nog allemaal echt beta. Dus tja, dan kan iets dat gister nog werkte vandaag opeens niet doen. Had ik ook afgelopen dagen met %. Ging lange tijd goed, afgelopen 2 dagen kwam er niks door en vandaag opeens wel weer.

Voor zowel P2 als P8 is het nog beta en zo instabiel als wat. Dus het lijkt me niet echt nodig om bij iedere bug/fout/verandering in paniek te raken of te gaan vergelijken met anderen. Verder blijf ik erbij dat het een goed idee is om in de begin post van dit topic voor beide auto's de procedure te zetten voor het koppelen van de app (inc DK) + meest voorkomende problemen en oplossingen zodat daar simpelweg naar verwezen kan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 17-06-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:27:
Hoewel beide apps officieel al uit zijn is het toch nog allemaal echt beta. Dus tja, dan kan iets dat gister nog werkte vandaag opeens niet doen. Had ik ook afgelopen dagen met %. Ging lange tijd goed, afgelopen 2 dagen kwam er niks door en vandaag opeens wel weer.

Voor zowel P2 als P8 is het nog beta en zo instabiel als wat. Dus het lijkt me niet echt nodig om bij iedere bug/fout/verandering in paniek te raken of te gaan vergelijken met anderen. Verder blijf ik erbij dat het een goed idee is om in de begin post van dit topic voor beide auto's de procedure te zetten voor het koppelen van de app (inc DK) + meest voorkomende problemen en oplossingen zodat daar simpelweg naar verwezen kan worden.
Ik gebruik de app nu werkelijk iedere dag en heb tot nu toe 0 problemen sinds 3/4 weken. Alles werkt netjes bij en werkt zeer snel. Heb ik dan gewoon geluk?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Ik gebruik de app nu werkelijk iedere dag en heb tot nu toe 0 problemen sinds 3/4 weken. Alles werkt netjes bij en werkt zeer snel. Heb ik dan gewoon geluk?
Als we iets wel geleerd moeten hebben is dat het zomaar, vanuit het niets, anders kan zijn. Of dmv een update (ik lees genoeg verhalen van mensen die na de laatste update opeens in hun P2 slechter verbruik hebben) of gewoon op onverklaarbare wijze. Ik zou dus maar snel even afkloppen als ik jou was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:27:

Niet mee eens, niemand raakt hier in paniek. Alle P2/P8 gebruikers worden betrokken bij deze beta. Dus wat doe je; inderdaad, melden en bespreken. Juist op die manier worden de bugs ontdekt en gedeeld. Daarnaast helpt het anderen ook in de 101 mogelijke combinaties van type telefoon en auto's. Juist door de communicatie van @gerrit105 heeft dit mij juist geholpen om mijn issue op te lossen. En deze is nu dan ook voor een ander beschikbaar.

Ik vind het prima op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Same. Ja soms moet je een keer opnieuw refreshen en heb 1x gehad dat ik opnieuw moest inloggen in de app. Maar verder echt prima, ook de digital key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JTHZZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Same. Ja soms moet je een keer opnieuw refreshen en heb 1x gehad dat ik opnieuw moest inloggen in de app. Maar verder echt prima, ook de digital key.
Bij mij werkte het tot ik gisteren ineens opnieuw moest inloggen op de app. Nu zit ik in de veelgenoemde deadlock dat de app niet gekoppeld is en de Polestar denkt van wel. Nog geen zin gehad dat op te lossen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Als we iets wel geleerd moeten hebben is dat het zomaar, vanuit het niets, anders kan zijn. Of dmv een update (ik lees genoeg verhalen van mensen die na de laatste update opeens in hun P2 slechter verbruik hebben) of gewoon op onverklaarbare wijze. Ik zou dus maar snel even afkloppen als ik jou was :)
Ik lees hier sinds bijna dag 1 iedere dag dit topic mee, en zie inderdaad veel mensen nog met problemen (P2 vooral?). Zoals ik al aangaf ik herken ze niet, ook met de auto niet. Ik probeer dus wel positief te zijn en te blijven want ik heb met mijn P8 deze problemen gewoonweg niet. Moet zeggen dat ik sowieso 0 problemen heb en erg tevreden ben dus voor mijn hoeft er niks afgeklopt te worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 10:28
Vandaag het bericht ontvangen van de lease maatschappij dat de P8 besteld gaat worden.
Met een beetje geluk wordt hij (eind) september geleverd :9~ ...

Ongeacht de kinderziektes en de bijbehorende irritaties toch de auto besteld, stiekem ga ik er vanuit dat deze in september zijn verholpen. O-)

Hoe zou ik de status in de gaten kunnen houden, las iets over een VIN nummer (wanneer bekend) ?

Dank voor alle info _/-\o_

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43
Quark2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Bij mij werkte het tot ik gisteren ineens opnieuw moest inloggen op de app. Nu zit ik in de veelgenoemde deadlock dat de app niet gekoppeld is en de Polestar denkt van wel. Nog geen zin gehad dat op te lossen.
Ik moest gisteren ook weer opnieuw inloggen op de app. Toen duurde het weer even voordat ik het batterij percentage weer te zien kreeg.

Vandaag werkt digital key af en toe.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:32
Mr_Music schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:15:
[...]

ik denk inderdaad dat dat wel verschil maakt. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de DK eerder werkend hadden en nu niet meer...
Jazeker, hier heeft het een tijd gewerkt, maar de laatste week is het niet meer aan de gang te krijgen op mijn Samsung S10e. Mijn Polestar account was ook verdwenen uit de auto, maar ondanks dat kon ik nog steeds het accupercentage zien.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvwielink
  • Laatst online: 14-08 16:53
Gisteren heb ik mijn P8 een factory reset gegeven na problemen met de Volvo On Call App (had de app verwijderd nadat ik hem gekoppeld had...). Dit heeft mijn probleem met de app verholpen maar ik heb nu een ander issue, namelijk dat de driver display geen navigatie meer laat zien. Navigatie werkt nog prima via Google Maps op het centrale display, maar op het display achter het stuurwiel wordt geen kaart meer getoond.
Heeft iemand anders dit probleem wel eens gezien en zo ja, het weten op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik heb gemerkt dat na de juni-update de Actieradius eerst werd vastgezet op een lager getal dan voorheen (370 km bij 90%) maar daarna zich wel aanpast aan de eigen rijstijl en het eigen verbruik. Vandaag namelijk opnieuw tot 90 % opgeladen en nu geeft hij opeens een actieradius van 420 km aan.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
kvwielink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:15:
Gisteren heb ik mijn P8 een factory reset gegeven na problemen met de Volvo On Call App (had de app verwijderd nadat ik hem gekoppeld had...). Dit heeft mijn probleem met de app verholpen maar ik heb nu een ander issue, namelijk dat de driver display geen navigatie meer laat zien. Navigatie werkt nog prima via Google Maps op het centrale display, maar op het display achter het stuurwiel wordt geen kaart meer getoond.
Heeft iemand anders dit probleem wel eens gezien en zo ja, het weten op te lossen?
Ja de home knop 30 seconden indrukken totdat je scherm zwart is. Dan wordt je systeem opnieuw opgestart. Daarna moet het werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kvwielink
  • Laatst online: 14-08 16:53
Sten2017 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:19:
[...]

Ja de home knop 30 seconden indrukken totdat je scherm zwart is. Dan wordt je systeem opnieuw opgestart. Daarna moet het werken.
Held! Probleem opgelost. Ik zoek me al uren het lazerus.
Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Waterblok schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:14:
Dinsdagavond geladen tot 90%
In de namiddag woensdag een rit 40 km en aansluitend naar Leiden 110 km en voor middernacht weer 110 km terug. In Leiden wat gereden dus ca 270 km en bij thuiskomst nog 17% Soc
Bij 100 onder de 21 kw bij 120 bijna 22 kw.

Google is nog veel te optimistisch over resterende km.
Google kon mijn zoon in Leiden niet vinden, op een of andere manier weet ze mijn contacten niet, telefoon is gekoppeld en contacten/muziek ook, moet ik nog uitzoeken.
Op de terug weg "storing koplamp systeem" en geen rijhulpsystemen meer.
Voorruit thuis schoongemaakt (beestjes) en het werkt weer.

Heerlijke auto heerlijke rijhulpsystemen!
Gek bij mij is Google juist veel te pessimistisch met resterende soc. Zondag na een heenreis van 200 km (met 49% over) halverwege de terugreis een beetje bijgetankt. Volgens Google zou ik daarna met 13% thuiskomen maar uiteindelijk stond er thuis nog 26% op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
eniesten schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:10:
[...]

Vandaag het bericht ontvangen van de lease maatschappij dat de P8 besteld gaat worden.
Met een beetje geluk wordt hij (eind) september geleverd :9~ ...

Ongeacht de kinderziektes en de bijbehorende irritaties toch de auto besteld, stiekem ga ik er vanuit dat deze in september zijn verholpen. O-)

Hoe zou ik de status in de gaten kunnen houden, las iets over een VIN nummer (wanneer bekend) ?

Dank voor alle info _/-\o_
Het valt echt reuze mee. Ik heb er veel plezier van. En het wordt alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Ik denk het wel. Bij mij is het bijzonder wisselvallig. De ene dag werkt alles via zowel Bluetooth als mobiele verbinding. De andere keer alleen via Bluetooth en soms, zoals vandaag, werkt het helemaal niet.
Ik vind het geen drama, hoewel ik een koude auto vanmiddag wel lekker had gevonden. Maar het is niet echt Volvo-waardig dit geklooi met de app.

Verder overigens ook hier geen problemen en zeer blij en tevreden met de auto. Maar ik klop wel even af 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ben wel benieuwd wanneer de bèta fase dan volgens Volvo zelf ook afgerond is en je als gebruiker ook een stabiele app hebt. Je kan natuurlijk niet eeuwig alles afschuiven op het bèta verhaal. Dus benieuwd of het nog een maandje duurt, een paar maand, een half jaar of nog langer.... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik zie overigens dat onze andere Volvo nu ook het nieuwe app-design heeft gekregen in de oncall app. En die wordt nu als XC60 ipv V40 weergegeven, mooie upgrade.
Maar daar kun je via de app dus ook pech hulp inschakelen. Dat had toch bij de XC40 ook wel moeten kunnen lijkt me, dat is toch geen functie van de auto maar van de app.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 08-10 07:51
Naar de dealer geweest omdat na de OTA er meldingen kwamen die verband hadden met niet werken van ACC en PA. Meldingen van verminderde werking van botsingvermijding en rijondersteuningsysteem. Garage heeft alleen uitgelezen, de foutmeldingen eruit gehaald en alles werkt weer normaal. En als verrassing, plots begint de radio weer vanzelf na instappen. Het kan dus gewoon wel. Benieuwd hoe lang het deze keer blijft werken.

P8 to P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah het automatisch aanzetten van de muziek bij instappen... Die staat ook nog ergens op het lijstje die is ingediend bij Volvo _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-10 09:02
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:55:
Ah het automatisch aanzetten van de muziek bij instappen... Die staat ook nog ergens op het lijstje die is ingediend bij Volvo _O-
Flitspaalsignalering is er ook zo één…
5 jaar gehad in mijn Volvo, zit op de P2 maar is niet geactiveerd… (om allerlei schijn redenen). Het Flitsmeister kastje is ook niet alles…
Ach, we zitten hier allemaal te klagen als Alfamannetjes met Beta producten maar bottom line zijn we maar wat blij met onze P2’s en P8 bolides. En het wordt echt beter met de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
kvwielink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:15:
Ja: na een factory reset was bij mij op mijn P8 het navigatiescherm verdwenen. De dealer heeft het probleem verholpen maar niet aangeven hoe. Mogelijk via een re-installatie van de toen laatste update (maart 2021) of door een reset via de homeknop. Alles werkt nu twee maanden naar behoren, met uitzondering van het sluiten van de portieren via VOC (nu Volvo Cars). Aan een factory reset begin ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:29
Juancho schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:19:
Ben wel benieuwd wanneer de bèta fase dan volgens Volvo zelf ook afgerond is en je als gebruiker ook een stabiele app hebt. Je kan natuurlijk niet eeuwig alles afschuiven op het bèta verhaal. Dus benieuwd of het nog een maandje duurt, een paar maand, een half jaar of nog langer.... 🤔
Als het net zo lang duurt als de beta van gmail.... (bijna 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
AWEF schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Als het net zo lang duurt als de beta van gmail.... (bijna 3 jaar)
Dan heb ik hem alweer ingeruild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
(P8)
Iemand die 2 telefoons aan 1 profiel heeft gekoppeld is VOC? Koppelen an zich gaat voor bellen, contacten etc. Ik probeerde naast mijn privé mobiel ook m’n werkmobiel te koppelen met de app, maar ik kon in het VOlvo in Call scherm geen telefoon toevoegen. Alleen zien welke er allemaal zijn gekoppeld.. alternatief is een nieuw profiel aanmaken, met zelfde Volvo ID, puur en alleen om de app werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
Merk wel dat mn verbruik een stuk hoger ligt met deze April SW versie. Waar ik normaal rond de 20 hang met 100km/u bleef hij ruim in de 23 zitten.. kan dit de airco alleen zijn?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Montalbano schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:14:
[...]

Verder overigens ook hier geen problemen en zeer blij en tevreden met de auto. Maar ik klop wel even af 😀
Niet hard genoeg geklopt, zojuist geen GPS maar deze keer ook geen internet. Hopelijk lost de komende update dat weer op, had ik voor de maart update nooit last van.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Mga1600 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Gek bij mij is Google juist veel te pessimistisch met resterende soc. Zondag na een heenreis van 200 km (met 49% over) halverwege de terugreis een beetje bijgetankt. Volgens Google zou ik daarna met 13% thuiskomen maar uiteindelijk stond er thuis nog 26% op.
Google assistent is te optimistisch over de KILOMETERS de SoC verwacht bij aankomst is zeer precies tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Waterblok schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:52:
[...]

Google assistent is te optimistisch over de KILOMETERS de SoC verwacht bij aankomst is zeer precies tot op heden.
Bij mij loopt hij vaak ook nog wel wat terug om dan als ik rustig tijd weer op te lopen. Preconditioning lijkt zelfs met dit weer toch veel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:16
Adriaen87 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Ja: na een factory reset was bij mij op mijn P8 het navigatiescherm verdwenen. De dealer heeft het probleem verholpen maar niet aangeven hoe. Mogelijk via een re-installatie van de toen laatste update (maart 2021) of door een reset via de homeknop. Alles werkt nu twee maanden naar behoren, met uitzondering van het sluiten van de portieren via VOC (nu Volvo Cars). Aan een factory reset begin ik niet meer.
Zoals hierboven ook al aangegeven moet je na een factoryreset (en na de eerste instellingen) nog een keer Android herstarten door de homeknop 20 seconden ingedrukt te houden.

Heb zelf nu 2 keer een factory reset gedaan waarbij dit consequent gebeurd. ik denk dat komt omdat Android bij de eerste not nog niet goed geconfigureerd is (app rechten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Waterblok schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:52:
[...]

Niet dus ... bij mij althans. De afstand tot huis was in de rit waar ik het over had natuurlijk precies bekend aan Google, het systeem voorspelde daarop 13% bij aankomst maar het werd het dubbele.
En datzelfde fenomeen heb ik vaker gehad. Verwachtte aankomst was toen met 10% en er kwam steeds een % bij naarmate ik dichter bij huis kom.

[Verklaring daarvan? Mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen 5000 km (TM) staat rond de 23,4 (zit nog een stuk koude periode in). Het actuele verbruik (TA) is met dit warme weer aanmerkelijk lager met ca. 20) . Ik denk dat het systeem bij het berekenen van de resterende soc kijkt naar TM en niet naar TA.van de onderhavige rit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
(P8)
Vanmorgen weer dat de app anders startte. Ik ken de vorige/oude versie van de app maar beperkt maar lijkt dat juist daar delen naar voren komen, doordat er bij het openen van de app wat fout gaat. Sowieso werkt zeker niet alles maar onderliggend systeem (in de auto) is anders dus content ophalen gaat dus niet. Auto details ophalen zorgt er ook voor de de app crashed. Paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8_etgyX-nhmygrBJJHplIxnOiE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WHy29teYR3qmdjo68BA25y7l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utIlKQMAB9OcNOSuxKiRMhpfOXA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mh52nXh0AJ7HKhfZSsTi44y3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOZhaZMApY8KEEwuBv1Tr6XoSFc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4K2Ee41VU3iMgcDYbp00ySrz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNkayu4RWfe6plwRDR0EL4wnaag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8KfjAaHEOGpBueSl6IpqBojb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQhoOliizjRlo4JmSclrG22n7kI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QgGEKNl3bZIVNKHTYuqaMbTE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Quark2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Hier hetzelfde. Had het net 1,5e week weer aan de praat. Nu kan ik dat hele circus weer opnieuw gaan doen. H|et is en blijft een beta-app, maar dit lijkt meer op Alpha. Tot nog toe echt niet best hoor. Ze hebben hier nog heeeeel veeeeel werk te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Montalbano schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:38:
[...]

Niet hard genoeg geklopt, zojuist geen GPS maar deze keer ook geen internet. Hopelijk lost de komende update dat weer op, had ik voor de maart update nooit last van.
Heir 3 dagen geleden ook gehad (P2). Duurde ruim 24 uur....... Nu is de app niet meer gekoppeld als denkt de auto van wel. Bereid je dus maar alvast voor op een hernieuwde kennismaking met het geroemde koppel-stappenplan.... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Volgens mij heb ik hier al eens gelezen dat er mensen zijn die hun autosleutel al thuis laten en alles met de app doen? Ik kan niet over de P8 app spreken, maar met een P2 is dat echt Russisch Roulette....

Het gaat goed tot het fout gaat, en dan gaat het goed fout. Sta je daar bij je auto met je ongekoppelde app.

Met deze ervaringen denk ik niet dat voor mij ooit het moment gaat komen dat ik de sleutel thuis ga laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
TheRebell schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:49:
(P8)
Vanmorgen weer dat de app anders startte. Ik ken de vorige/oude versie van de app maar beperkt maar lijkt dat juist daar delen naar voren komen, doordat er bij het openen van de app wat fout gaat. Sowieso werkt zeker niet alles maar onderliggend systeem (in de auto) is anders dus content ophalen gaat dus niet. Auto details ophalen zorgt er ook voor de de app crashed. Paar screenshots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze uitgebreidere XC60 versie heb ik ook al eens tussendoor gehad. De volgende keer dat ik de app starte was het weer terug bij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Heeft nog iemand een tip hoe ik naar mijn contacten kan navigeren?

Maps heeft toegang tot telefoon, ik kan iedereen bellen ook de contacten van de telefoon en muziekspelen van de telefoon.
Maps kent echter mijn contacten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
PvS_68 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:38:
Volgens mij heb ik hier al eens gelezen dat er mensen zijn die hun autosleutel al thuis laten en alles met de app doen? Ik kan niet over de P8 app spreken, maar met een P2 is dat echt Russisch Roulette....

Het gaat goed tot het fout gaat, en dan gaat het goed fout. Sta je daar bij je auto met je ongekoppelde app.

Met deze ervaringen denk ik niet dat voor mij ooit het moment gaat komen dat ik de sleutel thuis ga laten.
Heb in het begin nog een ingepakte sleutel mee genomen zodat ik kon testen of het goed werkt. Maar nooit nodig gehad. Heb 1x gehad dat ik opnieuw moest inloggen in de app maar de koppeling bleef gewoon bestaan. Dus ik herken je verhaal niet. Misschien werkt het op een iPhone beter? Of er zit verschil in TCAM modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vanochtend stapte ik in de P8. Normaal gesproken springen de beide displays dan meteen aan, maar nu niet. Op het middendisplay stond alleen "Volvo". Toen ik de auto in de achteruit zette, werkte de camera wel. Op het bestuurdersdisplay werd Maps niet getoond. Na een paar seconden begon langzaam alles terug te komen. En na een minuutje werkte alles weer normaal. Het was net alsof de auto in een diepere slaap was geweest dan normaal, of net aan het booten was. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
TheRebell schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:45:
(P8)
Iemand die 2 telefoons aan 1 profiel heeft gekoppeld is VOC? Koppelen an zich gaat voor bellen, contacten etc. Ik probeerde naast mijn privé mobiel ook m’n werkmobiel te koppelen met de app, maar ik kon in het VOlvo in Call scherm geen telefoon toevoegen. Alleen zien welke er allemaal zijn gekoppeld.. alternatief is een nieuw profiel aanmaken, met zelfde Volvo ID, puur en alleen om de app werkend te krijgen.
Werkte die 2de telefoon dan wel correct? Ik heb het niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:01:
Vanochtend stapte ik in de P8. Normaal gesproken springen de beide displays dan meteen aan, maar nu niet. Op het middendisplay stond alleen "Volvo". Toen ik de auto in de achteruit zette, werkte de camera wel. Op het bestuurdersdisplay werd Maps niet getoond. Na een paar seconden begon langzaam alles terug te komen. En na een minuutje werkte alles weer normaal. Het was net alsof de auto in een diepere slaap was geweest dan normaal, of net aan het booten was. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Van de week stond hier ergens beschreven dat het systeem zichzelf eens in de zoveel tijd afsluit en opnieuw opstart. Ik wist dat niet, maar misschien heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JTHZZ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Heb in het begin nog een ingepakte sleutel mee genomen zodat ik kon testen of het goed werkt. Maar nooit nodig gehad. Heb 1x gehad dat ik opnieuw moest inloggen in de app maar de koppeling bleef gewoon bestaan. Dus ik herken je verhaal niet. Misschien werkt het op een iPhone beter? Of er zit verschil in TCAM modules?
Misschien werkt het idd beter op een iphone en er zit zeker verschil in hardware tussen verschillende auto's (denk maar aan de recall van de inverters), maar als ik hier lees wat er allemaal mis kan gaan zou ik voorlopig zeker niet zonder sleutel de deur uit gaan. Dat was wat ik bedoelde.
De app heeft bij mij echt bijna 2 weken prima gewerkt (zij het soms wat traag), maar nu ineens niet meer.

Wat ik wil zeggen is denk ik: Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Zeker niet in deze fase waarin de app nog volop in ontwikkeling (beta) is en dus elke dag ineens 'stuk' kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Van de week stond hier ergens beschreven dat het systeem zichzelf eens in de zoveel tijd afsluit en opnieuw opstart. Ik wist dat niet, maar misschien heeft het daarmee te maken?
Dat zou natuurlijk kunnen.

Ik was even bang dat ik issues zou krijgen zoals hier wel meer worden beschreven (geen internet, geen GPS, geen navigatie), maar gelukkig was dat niet het geval. Alles kwam snel weer "op".

Eigenlijk heb ik relatief weinig problemen met de P8. Een keer was de achteruitrijcamera niet beschikbaar en ik heb twee keer heel kort een melding gezien over de internetverbinding. Verder werkt alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Waterblok schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
Heeft nog iemand een tip hoe ik naar mijn contacten kan navigeren?

Maps heeft toegang tot telefoon, ik kan iedereen bellen ook de contacten van de telefoon en muziekspelen van de telefoon.
Maps kent echter mijn contacten niet.
Zie https://gathering.tweaker...message/65249016#65249016

Het werkt dus wel via de console, maar niet met spraak in de Google Assitant.
Pagina: 1 ... 239 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.