Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
In dit soort gevallen had ik toch graag het scherm horizontaal gehad. Zo zonde van de loze ruimte.Rene schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:38:
Toch lekker als de kids op zwemles zijn en je moet wachten in de regen 👍
[Afbeelding]
Nee zal eens in kastje kijken of ik het kan zien....
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Iemand dit wel eens opgevallen? Lijkt wel alsof daar de sensor voor ontgrendelen zit ingebouwd en er zo weinig lak overheen zit dat je de randen gewoon kunt zien...
:strip_exif()/f/image/AjLimUINN687cdQukX9iOz0J.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk al een en ander gezegd over de (Void) lak, maar ik vraag me af hoe lang dat mooi blijft. Heb na één wasbeurt al krasjes erin zitten. En dan heb ik hem bewust nog niet door de straat gereden, maar het zelf in de wasbox gedaan met goede spullen.
[ Voor 20% gewijzigd door gerrit105 op 14-06-2021 10:21 ]
Lijmrestengerrit105 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:18:
Iemand dit wel eens opgevallen? Lijkt wel alsof daar de sensor voor ontgrendelen zit ingebouwd en er zo weinig lak overheen zit dat je de randen gewoon kunt zien...
[Afbeelding]
Natuurlijk al een en ander gezegd over de (Void) lak, maar ik vraag me af hoe lang dat mooi blijft. Heb na één wasbeurt al krasjes erin zitten. En dan heb ik hem bewust nog niet door de straat gereden, maar het zelf in de wasbox gedaan met goede spullen.
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
@Rene, helemaal vergeten om hier op terug te komen, maar alsnog;Rene schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
Snel vraagje. Iemand had het er laatst over dat je de stem van de Google assistant kan veranderen na de laatste update op de P2?
Ik heb me rot gezocht maar kan dit nergens vinden. In welk menu is dit te vinden?
P8
1) Ga naar het Instellingen menu

2) Kies voor Systeem

3) Kies voor Talen en Invoer

4) Kies voor Tekst-naar-spraak-uitvoer

5) Tik op het wieltje naast Voorkeursengine

6) Kies voor Spraakgegevens installeren

7) Scroll naar beneden om de Nederlandse taal te selecteren

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Dat zijn lijmresten zoals hierboven gezegd. Ik heb een vriend die bij een schadereparatie bedrijf werkt het er af laten halen. Hij gebruikte er een of ander goedje voor. Met gewoon wassen krijg je het er niet af.gerrit105 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:18:
[Afbeelding]
En ik was mijn Void ook met de hand inderdaad, maar krasvrij houden is onmogelijk. Zelfs met handwassen en 2 emmers etc krijg je nog krasjes.
En hoe doe je dat dan? Ik zit bij de zwemles wachttijd nog BBC Ideas te kijken namelijk...
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Sluit ik mij bij aan, Void is echt super kras gevoelig....zo jammerShorteh schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:14:
[...]
Dat zijn lijmresten zoals hierboven gezegd. Ik heb een vriend die bij een schadereparatie bedrijf werkt het er af laten halen. Hij gebruikte er een of ander goedje voor. Met gewoon wassen krijg je het er niet af.
En ik was mijn Void ook met de hand inderdaad, maar krasvrij houden is onmogelijk. Zelfs met handwassen en 2 emmers etc krijg je nog krasjes.
Binnenkort maar eens wat krasjes / swirls laten bijwerken.
Sorry. Was P2, maar inmiddels met het hier al vaker genoemde lijstje toch gelukt om te koppelen. Enkel Digital Key werkt niet (en de app geeft nog steeds de melding: "Polestar Explore: Not connected", wat natuurlijk niet klopt).
Ben afgelopen vrijdag even op en neer gereden van Zwolle naar Frankfurt (400km enkele rit). Ook P2, 19 inch Michelin primacy 4. Op de heenweg redelijk wat file gehad maar waar mogelijk 140 a 150 gereden met een gem verbruik van 22 kWh. De terugweg was heerlijk rustig, 180 gereden waar mogelijk a 24 kWh. Dit terwijl mijn gemiddeld verbruik in en rond Zwolle (kom sinds Corona bijna nergens meer) ook op zo'n 25 kWh zit. Viel mij op zich niet tegen, tijdverlies met laden was ook redelijk beperkt. Je gaat even naar de WC, drinkt wat en hij was alweer van 10 naar 60-70 geladen waarna je weer even door kon. Wat me wel vies tegenviel was het aantal laadpunten voor "onze" auto's ten opzichte van de Tesla laadpunten. Overal rijen lege Tesla punten waar wel tientallen auto's konden laden tov 2 of 4 normale snelladers. Ben benieuwd hoe dit tijdens de zomervakantie zal gaan. Bij ons thuis is het nog een discussiepunt om misschien toch een fly/drive te gaan doen ipv met de auto.BlacKstaR- schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:40:
[Afbeelding]
[P2]
100% vertrokken inclusief voorklimatisering. 90% snelweg 105ACC. Dus 400 kilometer snelweg was vandaag zeker mogelijk.
19 inch Michelin primacy 4, laatste updates.
Ik hoef qua reizen gelukkig niet perse in hoogseizoenen dus dat zal wel schelen qua beschikbaarheid laadpalen. Zo niet dan kan ik me voorstellen dat je twijfelt.
Ik ga in Juli naar Oostenrijk voor de F1, dit willen we ook met de Polestar gaan doen. Wij gaan 's nachts rijden om drukte bij de laadpalen te voorkomen. Als ik dit zo lees denk ik dat dat wel een goede beslissing gaat zijn.weghorst schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:43:
[...]
Ben afgelopen vrijdag even op en neer gereden van Zwolle naar Frankfurt (400km enkele rit). Ook P2, 19 inch Michelin primacy 4. Op de heenweg redelijk wat file gehad maar waar mogelijk 140 a 150 gereden met een gem verbruik van 22 kWh. De terugweg was heerlijk rustig, 180 gereden waar mogelijk a 24 kWh. Dit terwijl mijn gemiddeld verbruik in en rond Zwolle (kom sinds Corona bijna nergens meer) ook op zo'n 25 kWh zit. Viel mij op zich niet tegen, tijdverlies met laden was ook redelijk beperkt. Je gaat even naar de WC, drinkt wat en hij was alweer van 10 naar 60-70 geladen waarna je weer even door kon. Wat me wel vies tegenviel was het aantal laadpunten voor "onze" auto's ten opzichte van de Tesla laadpunten. Overal rijen lege Tesla punten waar wel tientallen auto's konden laden tov 2 of 4 normale snelladers. Ben benieuwd hoe dit tijdens de zomervakantie zal gaan. Bij ons thuis is het nog een discussiepunt om misschien toch een fly/drive te gaan doen ipv met de auto.
Eerste keer zo'n lange rit met de Polestar ook, dus ben erg benieuwd hoe het gaat zijn
Dit heb ik ook. Hier zat een witte stikker voor tijdens het transport.gerrit105 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:18:
[Afbeelding]
32 kWh bijladen ging wel heel vlot. Even naar de WC en een broodje eten en we hadden al weer ruim voldoende geladen om thuis te kunnen komen.
Overigens lukte het bij het ene laadpunt niet om op te laden, maar met het andere wel. Een andere P8-rijder die daar stond had dezelfde ervaring. Blijft toch vreemd.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik heb ook enorm veel mini krasjes op mijn Void. En eerlijk gezegd geen idee hoe die er op komen, misschien zand dat er tegenaan waait ofzovdtweak schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Sluit ik mij bij aan, Void is echt super kras gevoelig....zo jammer
Binnenkort maar eens wat krasjes / swirls laten bijwerken.
En ik had gisteren wel een heel bijzondere ervaring bij Fastnet: ik plugde in en hij begon te direct te laden zonder om een pas of app te vragen. Ook niet bij het afsluiten na 25% erbij geladen te hebben…….Venomer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:11:
Ik heb zaterdag voor het eerst langs de snelweg opgeladen, bij Fastned. Op een gegeven moment waren 3 van de 4 laadpunten in gebruik. Er zouden inderdaad best wel wat meer laadpunten gebouwd mogen worden.
32 kWh bijladen ging wel heel vlot. Even naar de WC en een broodje eten en we hadden al weer ruim voldoende geladen om thuis te kunnen komen.
Overigens lukte het bij het ene laadpunt niet om op te laden, maar met het andere wel. Een andere P8-rijder die daar stond had dezelfde ervaring. Blijft toch vreemd.
Autocharge aangezet in de app?Mga1600 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:42:
[...]
En ik had gisteren wel een heel bijzondere ervaring bij Fastnet: ik plugde in en hij begon te direct te laden zonder om een pas of app te vragen. Ook niet bij het afsluiten na 25% erbij geladen te hebben…….
https://support.fastned.n...382-1037989409.1623660382
Meteen gebeld en besteld:
-LR Dual motor
-Pilot Plus
-Charcoal interieur
-Midnight
-20"
BMW i4 was het alternatief maar de 8% is echt te gunstig om geen gebruik van te maken. Dus hopelijk staat de P2 snel hier in de straat
Ik heb de app niet eens……jswinkels schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Autocharge aangezet in de app?
https://support.fastned.n...382-1037989409.1623660382
Volvo Cars ontzorgt klanten met voordelige snellaadprijzen en een naadloze ervaring
Volvo Cars heeft de ambitie om klanten die rijden met een Volvo uit de elektrisch aangedreven Recharge-reeks, uitgebreide en gemakkelijke toegang te bieden tot openbaar laden. Het bedrijf wil dit doen door de oplaadkosten voor zijn klanten over de hele linie voortdurend te verlagen, de oplaadervaring te verbeteren en de laadnetwerken uit te breiden.
Door een nieuwe en intensievere samenwerking met het laadplatform Plugsurfing, zal Volvo Cars zijn klanten een sterk verlaagde laadprijs aanbieden bij Ionity-laadpunten in heel Europa. Vanaf 1 juli 2021 betalen bestuurders van elektrisch aangedreven Volvo's 0,35 EUR/kWh bij de meer dan 340 oplaadpunten met hoog vermogen van Ionity in 24 Europese landen, waaronder Nederland, gedurende de eerste 12 maanden dat ze hun elektrisch aangedreven Volvo in het bezit hebben.
"We zijn verheugd dat we onze klanten een van de meest concurrerende prijzen kunnen aanbieden voor opladen bij Ionity, een van Europa's grootste openbare snellaadnetwerken," zegt Olivier Loedel, Head of Electrification Ecosystem bij Volvo Cars. "Deze samenwerking is een eerste stap in onze wereldwijde ambitie om de klant te helpen snel te reizen tegen veel lagere laadkosten, waar ze ook zijn."
"Waar het op neerkomt is dat klanten eenvoudig toegang willen tot een openbare laadinfrastructuur", zegt Tatu Kulla, CEO van Plugsurfing. "Prijs en kwaliteit van de digitale infrastructuur zijn belangrijke aspecten van een uitstekende gebruikerservaring. Wij waarderen de strategische partners die deze visie delen en zoeken naar gezamenlijke oplossingen."
Om klanten een naadloze laadervaring te bieden, maakt Volvo Cars binnenkort van zijn opgefriste smartphone-app, Volvo Cars app, één geconsolideerd digitaal laadplatform.
Het zal functionaliteiten integreren, waaronder navigatie naar laadstations, afstandsbediening van het laden, laadnotificaties en betalingen. Hierdoor is elke stap van het laden eenvoudiger en wordt een reis met een elektrisch aangedreven Volvo comfortabeler dan ooit tevoren.
"Volvo Cars wil het huidige onsamenhangende openbare laadlandschap veranderen in een all-in ervaring die eenvoudig en probleemloos is," zegt Olivier Loedel. "We willen dit bereiken door onze klanten een geïntegreerd digitaal laadplatform te bieden met eenvoudige toegang tot de grootste laadnetwerken wereldwijd."
De Volvo Cars app is een bijgewerkte versie van de door velen gewaardeerde Volvo On Call app en is ontworpen om de klanten van Volvo Cars een handig en continu bijgewerkt platform te bieden met toegang tot verschillende functionaliteiten en diensten.
Dit is Android zo te zien? In de iPhone app zit dit nog niet, maar wij zijn dan ook nog maar tot versie 5.0.1.....!RFolst schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:11:
[P8]
Hebben meer mensen dit in de app?
[Afbeelding]
Zou dit voorwerk zijn voor een volgens update? Ik kan in ieder geval nergens ontdekken waar ik de tijden zou kunnen invoeren...
Misschien is het al ter sprake gekomen, maar ik lees nu vooral eerste gebruikservaringen van de VOC app op P8:
Krijg je een uitnodiging of email/ brief wanneer je kunt beginnen met de VOC app?
Ik heb een van de eerste P8's uit november 2020 en nog geen enkel bericht ontvangen van Volvo of de dealer, kan ik gewoon beginnen met installeren of mis ik dan een code vanuit Volvo in het proces?
Als je de nieuwste software-update geïnstalleerd hebt op de P8, dan kun je de app gaan gebruiken. Als het koppelen van de auto en de telefoon gelukt is, duurt het één tot twee dagen voordat de app echt werkt. Op de site van Volvo staat een FAQ: https://www.volvocars.com...en-over-de-volvo-cars-appRecharge P8 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:15:
[P8 app]
Misschien is het al ter sprake gekomen, maar ik lees nu vooral eerste gebruikservaringen van de VOC app op P8:
Krijg je een uitnodiging of email/ brief wanneer je kunt beginnen met de VOC app?
Ik heb een van de eerste P8's uit november 2020 en nog geen enkel bericht ontvangen van Volvo of de dealer, kan ik gewoon beginnen met installeren of mis ik dan een code vanuit Volvo in het proces?
Ik heb vanuit Volvo geen persoonlijk bericht gehad dat de app gebruikt kon gaan worden.
Gelukt. Deze post kan prima in de TS! Super bedanktRianata schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:59:
[...]
@Rene, helemaal vergeten om hier op terug te komen, maar alsnog;
P8
1) Ga naar het Instellingen menu
[Afbeelding]
2) Kies voor Systeem
[Afbeelding]
3) Kies voor Talen en Invoer
[Afbeelding]
4) Kies voor Tekst-naar-spraak-uitvoer
[Afbeelding]
5) Tik op het wieltje naast Voorkeursengine
[Afbeelding]
6) Kies voor Spraakgegevens installeren
[Afbeelding]
7) Scroll naar beneden om de Nederlandse taal te selecteren
Je zit nu in het onderstaande scherm en door een Stem I t/m V te selecteren krijg je een voorbeeld uitspraak te horen.
[Afbeelding]
Door de Noorse tv2 app te downloadenPS2Driver schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:18:
[...]
En hoe doe je dat dan? Ik zit bij de zwemles wachttijd nog BBC Ideas te kijken namelijk...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dat klopt. Maar, helaas, als ik nu kijk staat die optie er niet meer.... Misschien is er iets te vroeg prijsgegeven en nu weer weggehaald (ofschoon het versienummer van de app nog hetzelfde is 5.0.4)Mga1600 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Dit is Android zo te zien? In de iPhone app zit dit nog niet, maar wij zijn dan ook nog maar tot versie 5.0.1.....!
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Ik had precies hetzelfde !! Opeens weer weg. Ook werkte de % niet meer nadat hij 5 dagen wel gewoon goed werkte. Ach ja, beta testen he ;-) Ik heb geduld.RFolst schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:05:
[...]
Dat klopt. Maar, helaas, als ik nu kijk staat die optie er niet meer.... Misschien is er iets te vroeg prijsgegeven en nu weer weggehaald (ofschoon het versienummer van de app nog hetzelfde is 5.0.4)
Ik heb met mijn P2 en Android telefoon het zelfde. Op het moment dat ik de koppeling verwijder en opnieuw aanmaak dan werkt het een poosje (varierend van een paar uur tot 2 dagen) en dan gaat die weer de mist in.PvS_68 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:43:
[...]
Sorry. Was P2, maar inmiddels met het hier al vaker genoemde lijstje toch gelukt om te koppelen. Enkel Digital Key werkt niet (en de app geeft nog steeds de melding: "Polestar Explore: Not connected", wat natuurlijk niet klopt).
Meer mensen met dit issue?
De rest van de app werkt zoals het hoort.
[ Voor 3% gewijzigd door AWEF op 14-06-2021 16:54 ]
Poging 1.
App op telefoon updaten. Check.
VIN invoeren. Check, maar foutmelding op app (zie foto).
Verder in de auto, invoeren Volvo ID. Foutmelding, geen internet.
Accepteren Volvo voorwaarden. Foutmelding, geen internet. (wel verbinding, spotify werkt, zie foto).
Verbinding met hotstop, geen verandering, zelfde foutmeldingen over zogenaamd geen internet maar wel verbinding voor andere zaken...
Toch een update van de auto-software nodig?
:strip_exif()/f/image/STKNsfF9JXpzaL8wdZlfqrBz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/okVchCL6lnqLgesPht5rXNQv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/blS6xkQzuE1gnhGfvskRadQF.png?f=fotoalbum_large)
WiFi uitschakelen al geprobeerd? Lijkt erop dat je via WiFi zit en dat moet denk ik niet.Recharge P8 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:09:
[p8 VOC app]
Poging 1.
App op telefoon updaten. Check.
VIN invoeren. Check, maar foutmelding op app (zie foto).
Verder in de auto, invoeren Volvo ID. Foutmelding, geen internet.
Accepteren Volvo voorwaarden. Foutmelding, geen internet. (wel verbinding, spotify werkt, zie foto).
Verbinding met hotstop, geen verandering, zelfde foutmeldingen over zogenaamd geen internet maar wel verbinding voor andere zaken...
Toch een update van de auto-software nodig?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de auto bedoel ik dan.
Ik lees nu dat je dat al geprobeerd hebt. Dan weet ik het ook niet helaas.
P8
Öhlins achter zijn vervangen. Had een tik/kraak bij iedere hobbel en las al op het Engelstalige forum dat meer PP eigenaren soortgelijke klachten hadden. Hoorde op weg naar huis toch nog een kraakje. Hopen dat deze goed blijven.
Hij heeft ook de laatste OTA update gehad. Ik zat bij die 30% die ‘m maar niet kreeg. iPhone koppelen ging super soepel, alles werkt meteen en ook geen 36 uur wachten. Top!
Er is nog wel 1 puntje. Bij maximale stuuruitslag en een tikje ‘gas’ heb ik een rottige kraak. Ze hebben een stappenplan uitgevoerd maar bij wegrijden op het parkeerterrein meteen weer een hoop geluid. Hebben meer P2 eigenaren daar last van? Oplossingen?
Mezelf even quoten. Gisterenavond nog een ritje gehad en thuisgekomen met 67%. Limiet verlaagd van 100% naar 90%. (Zon was toch al weg) Vanmorgen was de wagen opnieuw maar opgeladen tot 80%… Ik heb dit hier nog gelezen bij de eerste P2’s maar toen stond de foutieve limiet ook in het bestuurdersdisplay dacht ik. Dat is bij mij niet het geval. Herkent iemand mijn situatie?Davy_Rx schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:34:
Ik ben mijn Polestar 2 vandaag aan het opladen met zonne-energie. Op een gegeven moment zie ik dat er niet meer geladen wordt omdat de wagen 80% opgeladen is en mijn limiet daar nog op ingesteld staat. Ik stel mijn limiet dus op 100% in omdat ik nu eens in de mogelijkheid ben om wat zonne-energie te gebruiken. Auto laadt niet verder ondanks dat de limiet van 100% ook weergegeven wordt in het bestuurdersdisplay. Stekker in/uit, laden aan/uit, herstart software via scherm in wagen,… Niets helpt. Uiteindelijk een paar km gaan rijden tot ik 79% accu had. Laden start terug… en valt opnieuw uit bij 80% terwijl er nog steeds limiet 100% staat. Frustrerend. Maar wat als ik die 100% nu echt nodig had?
Nu krijg ik de mededeling dat ik toestemming moet geven om mijn contacten te uploaden.
Deze toestemming heeft ie al volgens mij...
Wat is hier aan te doen?
:strip_exif()/f/image/kMqaoy7LclSrAtkslzQJkGJ1.jpg?f=fotoalbum_large)
En bij Google assistent staat dit, welke ik niet kan aanklikken:
:strip_exif()/f/image/JhLQt3fBvtXrfGKvWgnZ6wxl.jpg?f=fotoalbum_large)
Die diarree aan screenshots en koppel foto’s zijn voor de app van de P8 (die officieel volgens mij nog niet uit is).Fladder80 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:53:
Nou, als ik de ervaringen met de app zo lees ben ik blij dat mijn P2 nog niet de update heeft gehad.
De app van de P2 werkt op mijn iPhone prima en sinds de laatste app update werkt de digital key ook goed.
De (mijns inziens) enige functie die er met dit weer toe doet, het op afstand afkoelen van je auto, maakt het leven anders wel een stuk mooierFladder80 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:53:
Nou, als ik de ervaringen met de app zo lees ben ik blij dat mijn P2 nog niet de update heeft gehad.
Zo da's mooi! waar heb je die nog kunnen vinden in juni 2021?Mauritio schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:41:
Volg het topic al een tijdje; zojuist de kans gehad om een P2 te bestellen met 8% bijtelling.
Meteen gebeld en besteld:
-LR Dual motor
-Pilot Plus
-Charcoal interieur
-Midnight
-20"
BMW i4 was het alternatief maar de 8% is echt te gunstig om geen gebruik van te maken. Dus hopelijk staat de P2 snel hier in de straat
Klopt, een e-mail van je dealer. Kort daarna zal je in de scherm zien dat je de update van de software kunt installeren. Nog niet alle P8's zijn aan de beurt (geweest), schijnt ook niet op volgorde van datum levering te gaan.Recharge P8 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:15:
[P8 app]
XC40 EV Pro
Gisteravond ineens geen 4G, GPS en Wifi (Bluetooth wel). De hele rit van 2,5 uur niet
TCAM reset (meerdere malen) proberen uit te voeren, maar bij mij gaat het SOS-lampje niet branden (eerder met een vorige software release wel al ooit gedaan). Met laden gisteravond viel me ook ineens op dat de laadlimiet op 100% stond.
Vanochtend nog even gekeken. Nog steeds geen 4G. Nog eens TCAM reset geprobeerd, maar nog steeds geen knipperend SOS lampje. In ineens viel me op dat de laadlimiet weer op 100% stond?! (afgelopen nacht wel geladen tot 90%).
Nog maar een dagje rust gunnen. Begin die rare (vaak software) bugs nu langzaam wel beu te worden. Je zal net op vakantie willen en je 4G doet het niet. Bye bye routeplanning met laadstops......
App van de P8 is wel officieel uit. Nog wel "beta", maar werkt op verversing van SoC na goed.JTHZZ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:28:
[...]
Die diarree aan screenshots en koppel foto’s zijn voor de app van de P8 (die officieel volgens mij nog niet uit is).
De app van de P2 werkt op mijn iPhone prima en sinds de laatste app update werkt de digital key ook goed.
We zien nu alleen dat P8 rijders de app trachten te koppelen terwijl zij de software update nog niet hebben ontvangen. Volvo zet de update in tranches klaar, nog niet iedereen is aan de beurt geweest.
XC40 EV Pro
[P8]Jordy-zm schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:57:
[p8]
Vandaag na dagen ploeteren mijn Volvo On Call app volledig werkend gekregen.
Ik kon, zoals vele, enkel mijn portieren openen. Na alles geprobeerd te hebben kwam ik per ongeluk bij de privacy settings. Wat bleek: hierin stond de koppeling met de VOC app uitgeschakeld!!
Nu eindelijk de ook accu percentage en klimaat.
Nog steeds erg tevreden over de XC40. Helaas geen actieradius van 400km, maar voor mij is 350 km voldoende:)[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor dit bericht. Bij mij stond idd ook bij de privacy instellingen de "volvo on call" uitgeschakeld. Echter, het inschakelen heeft helaas geen positief effect. Het enige wat ik met de app kan, is de auto vergrendelen of ontgrendelen. Accu status weergeven of klimaat activeren werkt bij mij niet. Heeft 2 weken geleden wel een keer een halve dag gewerkt, daarna niet meer.
Heeft iemand hiervoor een oplossing? Of is het een kwestie van afwachten en geduld?
Loop ik gisteravond nog even een rondje met de hond, is de auto ineens aan het laden (had de stekker er in laten zitten). Je kunt er echt geen wijs uit worden, wat een kut bak. Heb bij de dealer aangegeven dat ik hem pas weer op haal als alles gefixt is. Maar ga denk ik contact opnemen met de leasemaatschappij om te vragen of ze hem kunnen omruilen voor een fatsoenlijke auto. Voor een auto van ruim € 60k mag je wel wat beters verwachten dan dit soort rommel.
Dit schijnt voornamelijk bij Allego te liggen, die draaien de kraan dicht tijdens piekmomenten (18:00 en 21:00) en daar kunnen sommige auto's niet mee overweg. Als je even op Allego hier op het topic zoekt dan heb je alle info.Koehandelaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:21:
Hier weer een mooie aflevering er bij in de soap. Gisteravond wilde de auto niet laden bij de Allego laadpaal hier in de buurt. Bijna 10 minuten geprobeerd, ook alles gefilmd voor Volvo zodat het gedocumenteerd is. Ondanks diverse keren opnieuw inpluggen gebeurde er niets, de auto bleef op initialiseren staan. Uiteindelijk de auto maar laten staan, 't is goed zo.
Loop ik gisteravond nog even een rondje met de hond, is de auto ineens aan het laden (had de stekker er in laten zitten). Je kunt er echt geen wijs uit worden, wat een kut bak. Heb bij de dealer aangegeven dat ik hem pas weer op haal als alles gefixt is. Maar ga denk ik contact opnemen met de leasemaatschappij om te vragen of ze hem kunnen omruilen voor een fatsoenlijke auto. Voor een auto van ruim € 60k mag je wel wat beters verwachten dan dit soort rommel.
Edit: zie dat @Koehandelaar je hier al met @JTHZZ uitbreid over gehad hebt. Dus info waarschijnlijk al bekend.
[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 15-06-2021 10:36 ]
Die info is bekend, daarom let ik er ook goed op. Wel bedankt nogmaals voor de tip. Het lampje van de laadpaal brandde blauw, dus er werd wel geleverd door Allego. Voor zover ik later kon zien laadde een Tesla Model 3 naast me aan dezelfde paal wel op.AartJW schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Dit schijnt voornamelijk bij Allego te liggen, die draaien de kraan dicht tijdens piekmomenten (18:00 en 21:00) en daar kunnen sommige auto's niet mee overweg. Als je even op Allego hier op het topic zoekt dan heb je alle info.
Edit: zie dat @Koehandelaar je hier al met @JTHZZ uitbreid over gehad hebt. Dus info waarschijnlijk al bekend.
Ja dat klopt dus. Sommige auto's laden dus wel op en anderen zoals de P8 starten niet. Echter daarna gaan ze gewoon beginnen met laden.Koehandelaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Die info is bekend, daarom let ik er ook goed op. Wel bedankt nogmaals voor de tip. Het lampje van de laadpaal brandde blauw, dus er werd wel geleverd door Allego. Voor zover ik later kon zien laadde een Tesla Model 3 naast me aan dezelfde paal wel op.
Ik heb hier een melding voor lopen bij Allego, Elaad en de provincies Gelderland en Overijssel. Had begrepen dat Elaad een firmware fix aan het schrijven is voor de laadpale zodat Polestars en Volvo's zonder problemen kunnen laden tijdens daluren. Had ook begrepen dat vanaf September de hele daluren opzet er af gaat en er gewoon altijd 11kW wordt geleverd.Koehandelaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Die info is bekend, daarom let ik er ook goed op. Wel bedankt nogmaals voor de tip. Het lampje van de laadpaal brandde blauw, dus er werd wel geleverd door Allego. Voor zover ik later kon zien laadde een Tesla Model 3 naast me aan dezelfde paal wel op.
Dan zou ik geen andere ‘kutbak’ (moet dat echt?) kopen zoals een Tesla Model 3 want die kan er ook niet goed mee overweg. Het gaat blijkbaar mis met een tweede auto aan de paal die vervolgens niet kan laden. Zie https://www.allego.eu/nl-nl/consumenten/faq-slim-laden#Koehandelaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:21:
Hier weer een mooie aflevering er bij in de soap. Gisteravond wilde de auto niet laden bij de Allego laadpaal hier in de buurt. Bijna 10 minuten geprobeerd, ook alles gefilmd voor Volvo zodat het gedocumenteerd is. Ondanks diverse keren opnieuw inpluggen gebeurde er niets, de auto bleef op initialiseren staan. Uiteindelijk de auto maar laten staan, 't is goed zo.
Mogelijk is de op deze pagina voorgestelde workaround ook een oplossing voor P2/P8?
Dat issue komt pas voor als de paal het vermogen gaat verlagen tijdens een laadsessie. Het niet starten van een sessie is een totaal ander issue en heeft hier niks mee te maken.JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Dan zou ik geen andere ‘kutbak’ (moet dat echt?) kopen zoals een Tesla Model 3 want die kunnen er ook niet goed mee overweg. Zie https://www.allego.eu/nl-nl/consumenten/faq-slim-laden#
Mogelijk is de op deze pagina voorgestelde workaround ook een oplossing voor P2/P8?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Dat issue komt pas voor als de paal het vermogen gaat verlagen tijdens een laadsessie. Het niet starten van een sessie is een totaal ander issue en heeft hier niks mee te maken.
Ik lees dat hij niet kan starten met laden en vervolgens in slaap valt en ook niet start na 21:00 uur als het vermogen weer wordt opgeschroefd. Hoe dan ook, ook een M3 reageert hier niet goed op. De P2 start niet maar gaat in ieder geval na 21:00 wel laden.Tesla Model 3? Let dan extra op!
De Tesla Model 3 kan helaas niet altijd goed omgaan met het verlagen van het vermogen tussen 17:00 en 21:00 uur. Wanneer er 2 auto’s aan de laadpaal willen laden wordt de Tesla Model 3 in dit tijdvak niet geladen en valt de auto in slaap. Gevolg hiervan is dat de auto niet meer automatisch start met laden zodra het laadpunt weer op maximaal vermogen wordt geschakeld. Vanuit Tesla wordt gewerkt aan een oplossing.
Met andere woorden: erg onhandige keus van Allego als meerdere auto’s hier wat voor problemen dan ook, mee hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 15-06-2021 11:16 ]
Zodra je die instelling goed zet kan het nog een aantal dagen duren voordat het goed doorkomt, dat was bij mij het geval.Zuilen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:02:
[...]
[P8]
Bedankt voor dit bericht. Bij mij stond idd ook bij de privacy instellingen de "volvo on call" uitgeschakeld. Echter, het inschakelen heeft helaas geen positief effect. Het enige wat ik met de app kan, is de auto vergrendelen of ontgrendelen. Accu status weergeven of klimaat activeren werkt bij mij niet. Heeft 2 weken geleden wel een keer een halve dag gewerkt, daarna niet meer.
Heeft iemand hiervoor een oplossing? Of is het een kwestie van afwachten en geduld?
:strip_exif()/f/image/J0PQiYyWKSdeTohaMeh2PfyV.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is niet Allego die dit heeft beslist, zij plaatsen alleen de paal. Het is een pilot tussen Allego Elaad en de provincies. Wat ik hier boven al zei, vanaf September stoppen ze met de pilot als het goed is, dus dan moet het een stuk stabieler lopen allemaal.JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:14:
[...]
[...]
Ik lees dat hij niet kan starten met laden en vervolgens in slaap valt en ook niet start na 21:00 uur als het vermogen weer wordt opgeschroefd. Hoe dan ook, ook een M3 reageert hier niet goed op. De P2 start niet maar gaat in ieder geval na 21:00 wel laden.
Met andere woorden: erg onhandige keus van Allego als meerdere auto’s hier wat voor problemen dan ook, mee hebben.
Je kan hier nog je mening geven over de pilot:
https://www.elaad.nl/news...overijssel-en-gelderland/
Edit: oh de enquête is al gesloten.
Ik ben nu wel benieuwd of die workaround werkt. De logica is ver te zoeken:Shorteh schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:49:
[...]
Het is niet Allego die dit heeft beslist, zij plaatsen alleen de paal. Het is een pilot tussen Allego Elaad en de provincies. Wat ik hier boven al zei, vanaf September stoppen ze met de pilot als het goed is, dus dan moet het een stuk stabieler lopen allemaal.
Je kan hier nog je mening geven over de pilot:
https://www.elaad.nl/news...overijssel-en-gelderland/
Edit: oh de enquête is al gesloten.
Ze beloven in de daluren hoger vermogen maar de meeste auto’s kunnen op AC helemaal niet hoger dan 11kW, dus dat hebben ze niet goed uitgezocht.
Daarnaast is er tussen 17:00-21:00 nog zonnestroom beschikbaar en na 21:00 alleen uit de kolencentrale. Lekker duurzaam.
Hij kan niet starten met laden. Ik weet niet wanneer de auto wel start met laden, maar gisteren ging ik rond 22.30 even langs de auto om te zien of ie het nu wel deed en toen was de auto wel aan het laden. Toen stond ie overigens op 66%, terwijl ik hem rond 19.30 heb achtergelaten met 32%.JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:14:
[...]
[...]
Ik lees dat hij niet kan starten met laden en vervolgens in slaap valt en ook niet start na 21:00 uur als het vermogen weer wordt opgeschroefd. Hoe dan ook, ook een M3 reageert hier niet goed op. De P2 start niet maar gaat in ieder geval na 21:00 wel laden.
Dat betekent overigens dat hij vrij vlot nadat ik de auto had achtergelaten alsnog is begonnen met laden als ik 't goed bereken. Dus dan lijkt me dat 't verhaal van Allego en die 'dip' tussen 17.00 en 21.00 ook niet op gaat? Of redeneer ik dan niet juist?
Ja dat 'kutbak' was niet nodig, was een beetje uit de emotie. Maar ben er om eerlijk te zijn wel klaar mee natuurlijk, heb de auto nu bijna twee maanden en het is elke keer maar afwachten of de auto wel of niet laad. En als het nou een tweedehands auto was van € 500,-, prima. Maar dit is een auto van ruim € 60.000. Dan moet een van de meest elementaire zaken aan die auto wel goed geregeld zijn.JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Dan zou ik geen andere ‘kutbak’ (moet dat echt?) kopen zoals een Tesla Model 3 want die kan er ook niet goed mee overweg. Het gaat blijkbaar mis met een tweede auto aan de paal die vervolgens niet kan laden. Zie https://www.allego.eu/nl-nl/consumenten/faq-slim-laden#
Die workaround werkt niet. Auto stopt gewoon met laden, ook als je een vertrektijd instelt. Dit heb ik ook aangegeven bij de betrokken partijen.JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Ik ben nu wel benieuwd of die workaround werkt. De logica is ver te zoeken:
Ze beloven in de daluren hoger vermogen maar de meeste auto’s kunnen op AC helemaal niet hoger dan 11kW, dus dat hebben ze niet goed uitgezocht.
Daarnaast is er tussen 17:00-21:00 nog zonnestroom beschikbaar en na 21:00 alleen uit de kolencentrale. Lekker duurzaam.
Kan je woede beter richten op de publieke laadpalen denk ik, dit zijn gewoon ondingen. Zijn heel veel auto's die hier last van hebben, zeker niet alleen de Polestar.Koehandelaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:17:
[...]
Ja dat 'kutbak' was niet nodig, was een beetje uit de emotie. Maar ben er om eerlijk te zijn wel klaar mee natuurlijk, heb de auto nu bijna twee maanden en het is elke keer maar afwachten of de auto wel of niet laad. En als het nou een tweedehands auto was van € 500,-, prima. Maar dit is een auto van ruim € 60.000. Dan moet een van de meest elementaire zaken aan die auto wel goed geregeld zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Shorteh op 15-06-2021 12:19 ]
Vanmorgen voor het eerst sinds vele maanden opeens geen internet. Deze keer gecombineerd met geen gps… de auto een paar keer opnieuw opgestart, geen effect. Er een kwartier uit gebleven en opnieuw ingestapt, nog steeds niets.
Iemand dit al eens gehad en suggesties?
Het was idd veelste ambitieushlip schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:18:
[...]
Denk dat 18 kWh wat ambitieus is. Vandaag van Amsterdam naar huis (160 km.) Airco op 20 en ACC aan op 105 gaf een verbruik van 19,5
Ritje van Zwolle naar Rockanje en een dag later weer terug. Totaal 390km waarbij ik stiekem had gehoopt het of net te halen op 1 lading of dat het net niet lukt en je maar kort hoefde bij te laden. Het weer was namelijk perfect, beter dan de afgelopen dagen is volgens mij niet mogelijk met de P8 (of P2). Windstil, we vertrokken met 100% geladen en bij een graadje of 15. Het was die nacht ook behoorlijk warm en de airco hoefde niet zo gek veel te doen (heb het standaard op 19 graden staan). Tot mijn verbazing bleef ik tot bijna een uur behoorlijk hoog in de 20kWh hangen terwijl we zo'n 90% van de tijd op de snelweg reden met 110 op ACC. Pas het 2de uur zakte het steeds wat verder terug maar alsnog een totaal gemiddelde van 21,7. Het was ondertussen ook al een graadje of 20-22 geworden overigens. Dat betekent net geen 350km en gezien de perfecte weersomstandigheden viel me dat toch wat tegen. Al zegt EV DB dat ik juist uitmuntend scoor gezien ze zelf met Snelweg - Zomer 295 km aan komen zetten (wat volgens mij te laag is ingeschat)
Terugweg was de auto weer tot 90% geladen (kon laden bij het hotel) maar omdat we pas om 18:30 weg gingen heb ik bijna 1,5 uur lang gereden met de ACC op 110/120/130/140. Verbruik was toen gemiddeld 24,6 terwijl het wederom prachtig weer was met een graadje of 25 en amper tot geen wind.
Kortom, de heenweg viel me echt flink tegen, ik had toch wel gehoopt (ver) onder de 20kWh te rijden maar door het langere hogere verbruik in het eerste uur was dat onmogelijk. Terugweg met grote stukken 120 tot 140 op de ACC viel me dan wel weer enigszins mee. Het verbruik is niet schokkend groot terwijl je toch wel echt een stuk harder rijdt dan 110-110. In dat kader kan ik eigenlijk nog maar moeilijk, als nieuwe elektrische rijder, inschatten wat nu de beste omstandigheden zijn voor de auto, wanneer je je beste verbruik kan verwachten etc. Ik kan er nu nog maar weinig regelmaat in vinden. Ene keer is het een stuk kouder en ligt het verbruik lager dan een ritje bij +20 graden. Omdat we geen eigen laadpaal hebben verwarm/koelen we eigenlijk ook nooit voor net als de accu voorwarmen. Dus daar ligt het niet direct aan.
Verder wel weer echt genoten van de rit (lange afstand ooit in de P8). Gewoon een heerlijke top auto. Zowel qua performance (tis zo fijn om ff ergens in te voegen of ergens langs te rijden door een beetje extra gas te geven) maar ook om lekker mee te cruisen (Maps/Spotify/open dak)
Verder even wat reacties op posts boven mij:
@Koehandelaar heb je ook gebeld met Allego? Het kan zijn dat de paal een storing had, of dat de vorige gebruiker een sessie niet goed af had gesloten of wat dan ook. Vaak helpt een reset gelijk al. Ik heb dat ook al een paar keer gehad bij een Allego paal. Maar naar een belletje naar Allego was het altijd gelijk opgelost. Kost je vaak nog minder tijd dan een keer of 5 proberen opnieuw de boel zelf aan de praat te krijgen. Al begrijp ik wel dat het heel frustrerend is hoor, daar niet van.
Overigens wbt dat tijdslot... ik kom zelf uit Zwolle en ik Overijssel hebben ze daar onlangs nog een proef mee gedaan en hebben ze dat tijdslot eraf gegooid. Ik weet niet of die er nu weer op zit overigens, zou je eens kunnen vragen bij Allego (ik laad zelf eigenlijk nooit in die tijd periode). Zie: https://www.allego.eu/nl-...npassing-slim-laden-proef
@weghorst Heb je toevallig ook wel eens een stop gemaakt bij die Tesla palen? Ik begreep dat er ook van die palen waren waar dan een stikker op staat dat het ook geschikt is voor andere auto's. Ik weet alleen niet of dat bij locaties als bijv. een vd Valk is of ook aan de snelweg. Ik snap dat het met markwerking te maken heeft maar eigenlijk is het te bizar voor woorden dat je niet met alle elektrische autos kan laden aan een laadpaal. Ongeacht merk. Desnoods geef je Tesla rijders extra korting of wat dan ook, maar de infrastructuur is nu nog zo dat je elkaar eigenlijk gewoon keihard nodig bent. Zeker in Europa.
@JohnDoe77 ik had laagst, na de update, ook 2 dagen dat ik geen GPS had (alleen in het bestuurdersscherm overigens). Zoals wel vaker loste zich dat vanzelf weer op. Verder kan je alleen de 2 bekende dingen proberen: reset van home button of reset via de ontwaseming knop. En anders vooral even afwachten, hoe vervelend ook.
@Venomer wat jij zegt heb ik eigenlijk ook al heel vaak gehad. Sta je bij een Shell of Fastned en de eerste laadpaal werkt niet. Auto verplaatsen (als er nog plek is) en bij de 2de paal werkt het opeens wel. En vervolgens staat er ondertussen bij de paal die niet werkte al een andere auto te laden

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 15-06-2021 13:17 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Misschien al eens eerder voorbij gekomen maar kon het niet makkelijk terugvinden, heeft iemand al feedback gegeven bij Volvo dat het niet zo handig is dat de one pedal drive instelling niet per profiel opgeslagen word. In mijn geval vind ik one pedal driving super fijn maar mijn vriendin vind het helemaal niks en zet het dus elke keer weer uit als zij weg is geweest met de auto. Wat in de praktijk dus bekent dat ik in de auto ga zitten, rem in trap en in drive zet daarna de rem los laat de auto ineens (deels onverwacht) naar voren begint te rijden. Tot nu toe is dat nog geen probleem geweest maar als ik nu in de auto zou stappen en dit zou gebeuren dan zou de auto zichzelf in het gemeenteplantsoen tussen de beuken parkeren

Ik heb in beide displays geen internet.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:58:
[...]
@JohnDoe77 ik had laagst, na de update, ook 2 dagen dat ik geen GPS had (alleen in het bestuurdersscherm overigens). Zoals wel vaker loste zich dat vanzelf weer op. Verder kan je alleen de 2 bekende dingen proberen: reset van home button of reset via de ontwaseming knop. En anders vooral even afwachten, hoe vervelend ook.
:strip_exif()/f/image/WI86g2fvPEkHXBjK0DJxqdUL.jpg?f=fotoalbum_large)
De reset met de ontwasem knop; gewoon in D zetten en 30seconden ingedrukt houden? Moet ik dan iets zien?
Dit is idd best linke soep en dat zou een merk als Volvo toch ook wel moeten begrijpen. Lijkt me idd ook gewoon een onderdeel dat je moet kunnen koppelen aan je profiel. Net zoals alle andere instellingen zoals Lane assist, en weet ik veel wat allemaal. Ook omdat de auto best fors naar voren gaat als je OPD uit hebt staan. Ik wist dat zelf in het begin ook niet en ramde op een haar na bijna tegen een laadstation bij Fastned. De auto gaat echt fors vooruit.tim-dev schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:18:
P8
Misschien al eens eerder voorbij gekomen maar kon het niet makkelijk terugvinden, heeft iemand al feedback gegeven bij Volvo dat het niet zo handig is dat de one pedal drive instelling niet per profiel opgeslagen word. In mijn geval vind ik one pedal driving super fijn maar mijn vriendin vind het helemaal niks en zet het dus elke keer weer uit als zij weg is geweest met de auto. Wat in de praktijk dus bekent dat ik in de auto ga zitten, rem in trap en in drive zet daarna de rem los laat de auto ineens (deels onverwacht) naar voren begint te rijden. Tot nu toe is dat nog geen probleem geweest maar als ik nu in de auto zou stappen en dit zou gebeuren dan zou de auto zichzelf in het gemeenteplantsoen tussen de beuken parkerenHopelijk word dat in een latere update opgelost, of dat de knop beter zichtbaar word zoals bij de P2.
@JohnDoe77 staat wel een paar keer uitgelegd in dit topic volgens mij. Ik weet het zo ook niet uit mijn hoofd maar dan zouden er idd wat lampjes (volgens bij de on call of SOS) moeten branden en dan reset je de communicatie module. Als dat niet werkt lijkt het me eerder op een storing bij T-Mobile.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zal even zoeken, dank je! De dealer weet van geen storing af in ieder geval. En geen idee of ik dat elders kan controleren. Maar de gps staat los van t-mobile dus dat is vreemd dan.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:27:
[...]
@JohnDoe77 staat wel een paar keer uitgelegd in dit topic volgens mij. Ik weet het zo ook niet uit mijn hoofd maar dan zouden er idd wat lampjes (volgens bij de on call of SOS) moeten branden en dan reset je de communicatie module. Als dat niet werkt lijkt het me eerder op een storing bij T-Mobile.
Weet je zeker dat dat niet kan in de P8? Bij de P2 zijn al die settings wel aan profiel gekoppeld.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Dit is idd best linke soep en dat zou een merk als Volvo toch ook wel moeten begrijpen. Lijkt me idd ook gewoon een onderdeel dat je moet kunnen koppelen aan je profiel. Net zoals alle andere instellingen zoals Lane assist, en weet ik veel wat allemaal. Ook omdat de auto best fors naar voren gaat als je OPD uit hebt staan. Ik wist dat zelf in het begin ook niet en ramde op een haar na bijna tegen een laadstation bij Fastned. De auto gaat echt fors vooruit.
[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 15-06-2021 13:31 ]
Ik heb het niet getest maar ik neem aan dat @tim-dev dat wel heeft gedaan...JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Weet je zeker dat dat niet kan in de P8? Bij de P2 zijn al die settings wel aan profiel gekoppeld.
Ja is idd niet gekoppeld bij de P8, staat ook in een los submenu buiten de profiel instellingen.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Ik heb het niet getest maar ik neem aan dat @tim-dev dat wel heeft gedaan...
Het staat bij rijondersteuning toch? Lijkt me nou juist een onderdeel dat je wel wilt koppelen aan het profiel... Goede om eens bij je dealer (Nieuwenhuijse toch ook?) neer te leggen of anders eens met Volvo NL bellen/mailen.tim-dev schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:35:
[...]
Ja is idd niet gekoppeld bij de P8, staat ook in een los submenu buiten de profiel instellingen.
Ik heb hem via Stern gekocht, maar daar zal ik het inderdaad ook doorgeven.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Het staat bij rijondersteuning toch? Lijkt me nou juist een onderdeel dat je wel wilt koppelen aan het profiel... Goede om eens bij je dealer (Nieuwenhuijse toch ook?) neer te leggen of anders eens met Volvo NL bellen/mailen.
heb nog even in de handleiding gekeken en daar word je ook niet veel wijzer van: https://www.volvocars.com...ielen/gebruikersprofielen ze geven wel aan dat rijhulpsystemen er onder vallen. Zou ook een bug in de software kunnen zijn natuurlijk.
Het is wel degelijk gekoppeld aan het profiel. Bij mij althans. Ik heb een profiel voor mezelf en m'n vriendin. ik rijdt zonder OPD, zij rijdt mét. (zonet nog eens gaan double checken).Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Het staat bij rijondersteuning toch? Lijkt me nou juist een onderdeel dat je wel wilt koppelen aan het profiel... Goede om eens bij je dealer (Nieuwenhuijse toch ook?) neer te leggen of anders eens met Volvo NL bellen/mailen.
Ik zal het vanavond/morgen eens testen. Wel een goed punt iig!tim-dev schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:41:
[...]
Ik heb hem via Stern gekocht, maar daar zal ik het inderdaad ook doorgeven.
heb nog even in de handleiding gekeken en daar word je ook niet veel wijzer van: https://www.volvocars.com...ielen/gebruikersprofielen ze geven wel aan dat rijhulpsystemen er onder vallen. Zou ook een bug in de software kunnen zijn natuurlijk.
Trouwens, de app heeft vandaag weer eens kuren. uurtje geleden de auto aan de laadpaal gehangen maar er wordt niets doorgegeven in de app. Beta he...
[P8]madhondt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Het is wel degelijk gekoppeld aan het profiel. Bij mij althans. Ik heb een profiel voor mezelf en m'n vriendin. ik rijdt zonder OPD, zij rijdt mét. (zonet nog eens gaan double checken).
Ik kan het iig bevestigen vwb lane-assist. Ik rij met en mijn vrouw zonder via onze eigen profielen gekoppeld aan onze eigen sleutel. Beide rijden we met OPD, dus daar kan ik niets over zeggen.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Nee, heb nog geen contact gehad met Allego. Ga ik nog wel doen, maar blijf van mening dat dit geen probleem van Allego is maar van Polestar. Die zou gewoon altijd als de stekker stroom geeft dit moeten gebruiken om op te laden.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Verder even wat reacties op posts boven mij:
@Koehandelaar heb je ook gebeld met Allego? Het kan zijn dat de paal een storing had, of dat de vorige gebruiker een sessie niet goed af had gesloten of wat dan ook. Vaak helpt een reset gelijk al. Ik heb dat ook al een paar keer gehad bij een Allego paal. Maar naar een belletje naar Allego was het altijd gelijk opgelost. Kost je vaak nog minder tijd dan een keer of 5 proberen opnieuw de boel zelf aan de praat te krijgen. Al begrijp ik wel dat het heel frustrerend is hoor, daar niet van.
Overigens wbt dat tijdslot... ik kom zelf uit Zwolle en ik Overijssel hebben ze daar onlangs nog een proef mee gedaan en hebben ze dat tijdslot eraf gegooid. Ik weet niet of die er nu weer op zit overigens, zou je eens kunnen vragen bij Allego (ik laad zelf eigenlijk nooit in die tijd periode). Zie: https://www.allego.eu/nl-...npassing-slim-laden-proef
Dat laatste is natuurlijk onzin he. Je hebt namelijk altijd te maken met 2 partijen die samen op de juiste manier moeten communiceren om te kunnen laden. Ene keer kan de auto een error geven, andere keer een laadpaal. Volgens mij weet je nooit helemaal zeker waaraan het ligt dus altijd even bellen met Allego als het weer gebeurt. Ze resetten zo die paal en normaal gesproken werkt het dan altijd wel. Gelijk een goede test voor je toch? Als het dan wel werkt... dan lag het dus niet aan je auto. En als je dat dan kan communiceren naar Volvo heb je iig gedaan wat je eigenlijk had moeten doen. Ik kan me voorstellen dat je dealer er weinig mee kan als jij met een video aan komt waar je 5x probeert te laden maar dit niet werkt. Als die paal namelijk defect is of er nog een oude sessie hangt...dan kan je nog 100x laden maar dan gaat het nog altijd niet werken.Koehandelaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Nee, heb nog geen contact gehad met Allego. Ga ik nog wel doen, maar blijf van mening dat dit geen probleem van Allego is maar van Polestar. Die zou gewoon altijd als de stekker stroom geeft dit moeten gebruiken om op te laden.
Verder begrijp ik de irritatie/frustratie hoor, daar niet van. Niets zo vervelend als te willen laden en het werkt niet. Maar bel de volgende keer nogmaals gewoon even met Allego en test het eens. Bovendien wel zo netjes voor de mensen na jou (vind ik zelf altijd). Als de paal dus in stroring is of er nog een oude laadsessie is blijven hangen...dan loopt iedereen daar tegen aan). We moeten elkaar als elektrische rijders ook een beetje helpen toch?
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 15-06-2021 14:24 ]
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Morgen dus naar de garage. Volgens de monteur stond er ook al een tijdje een update voor mij klaar. Hij vroeg zich hardop af waarom ik die niet OTA ontvangen heb…

Ben benieuwd of de gps en internet weer functioneel worden door de update.
[ Voor 56% gewijzigd door JohnDoe77 op 15-06-2021 15:04 ]
Was het maar zo want die storing blijkt opgelost. De demo auto van de dealer deed het prima.Venomer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:03:
Er was een storing bij T-Mobile: https://www.nu.nl/tech/61...eroorzaakte-opgelost.html. Waarschijnlijk is dat de reden dat je auto geen verbinding heeft.
Die storing gaat over bellen en dus niet persé over 4G. GPS zou daar uiteraard ook los van moeten staan. Ik zoek de oorzaak eerder in de TCAM module. Had het gisteravond en vanochtend ook (nu weet ik niet): Geen 4G, GPS en wifi.Venomer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:03:
Er was een storing bij T-Mobile: https://www.nu.nl/tech/61...eroorzaakte-opgelost.html. Waarschijnlijk is dat de reden dat je auto geen verbinding heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door PvS_68 op 15-06-2021 16:19 ]
JA, klopt, de lucht weerstand werkt kwadratisch. Twee keer zo hard kost 4 keer zoveel energie.Lancer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:29:
@Juancho Met de ACC op 110 krijg ik hem ook niet echt onder de 21. Zet hem op100 en het gaat een stuk beter. (Tot zelfs 18.6)
Verschil tussen 100, 110 en 120 is dan ook factor 1,21 respectievelijk 1,44.
Dus 120 kost 1,44 keer aan luchtweerstand ten opzichte van 100. Natuurlijk zijn er nog andere verliezen, maar met dit soort snelheden zal hoofdzakelijk de luchtweerstand hier spelen.
Ik heb hetzelfde probleem in December gehad. Daarna is de hele TCAM module vervangen.JohnDoe77 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:44:
Ontwaseming geprobeerd; hele systeem reset gedaan met home knop en daarna een minuut lang die ontwasem knop ingedrukt gehouden. Ik zie echter niets gebeuren…
Morgen dus naar de garage. Volgens de monteur stond er ook al een tijdje een update voor mij klaar. Hij vroeg zich hardop af waarom ik die niet OTA ontvangen heb…Ben benieuwd of ze morgen wel weten wat er in deze update zit. De update voor de VOC (april) had ik dus al gekregen bij Volvo Nederland. Iemand een idee?
Ben benieuwd of de gps en internet weer functioneel worden door de update.
Ik heb vandaag ook een update gehad ivm melding zoeken naar sleutels bij koppelen voor VOC app. Helaas nog steeds dezelfde melding dus het probleem zal nu voorgelegd worden aan Volvo Nederland. Ben benieuwd.
Bij de laatste update is wel ACC verdwenen, heb nu direct pilot assist zodra ik het aan zet via stuur. Ook is 1 van de 3 opties voor bestuurders display verdwenen (die met ACC)…
Ik durf het eigenlijk niet te vragen omdat er al zo veel over de digitale key
Na 3 dagen opeens niet meer. De key was altijd “niet gekoppeld” onder beheren > auto instellingen > digital key.
Dus ik netjes de hele geitenbende ontkoppeld. Telefoon unpaired profielen verwijderd en toegevoegd. PS Account verwijderd en toegevoegd. App (iOS) verwijderd en toegevoegd. Privacy settings gecontroleerd. En alles in de diverse volgordes.
Resultaat is dat ik netjes alle stappen doorloop waar ie aan het eind vraagt of ik digital key wil activeren. Ik druk ja en moet wachten. Vervolgens gebeurt er niets meer (ook na een half uur niet). Klik ik “later activeren” en ga ik naar het scherm om te activeren dan zijn al m’n vinkjes checked maar blijft het knopje “activeren” grijs.
Saillant detail is wel dat het stopte met werken in de voorlaatste versie van de iOS app, de versie die nog niet de vinkjes had. Ook heb ik getest dat het vinkje een kruisje wordt als je iets uitzet. Dus weet dat ze niet groen hoeven te zijn
Overige functies werken allemaal direct (batterij / vergrendelen op afstand / klimaat)
Heb ik nou iets stoms over het hoofd gezien? Of ben ik ergens in een limbo State terecht gekomen

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
En wanneer kwam dat terug?PvS_68 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:18:
[...]
Die storing gaat over bellen en dus niet persé over 4G. GPS zou daar uiteraard ook los van moeten staan. Ik zoek de oorzaak eerder in de TCAM module. Had het gisteravond en vanochtend ook (nu weet ik niet): Geen 4G, GPS en wifi.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Niets ernstigs, eerste series hadden teveel smeerolie aan de frunk-hendel. Bij warm weer wordt het wat vloeibaarder en loopt het er uit.Davy_Rx schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:13:
[Afbeelding]
Ik zie net een beetje vocht aan de bestuurderszijde. Het komt van helemaal bovenaan waar ik het gele cirkeltje getrokken heb en lijkt een soort dunne olie te zijn. Heeft iemand dit al eens gezien?
Zie https://www.polestar-foru...oil-leak.2716/#post-54118 en https://www.polestar-foru...twell-—-anyone-else.1051/
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 15-06-2021 19:58 ]
Thanks!JTHZZ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:56:
[...]
Niets ernstigs, eerste series hadden teveel smeerolie aan de frunk-hendel. Bij warm weer wordt het wat vloeibaarder en loopt het er uit.
Zie https://www.polestar-foru...oil-leak.2716/#post-54118 en https://www.polestar-foru...twell-—-anyone-else.1051/
Op de Facebook groep lees ik dat sommigen aangeven dat er geen peil te trekken is op het verbruik. Ze rijden dagelijks dezelfde route (werk) onder vergelijkbare omstandigheden en halen de ene dag 3-4kWh verschil tegenover een dag later. Een andere theorie is schijnbaar dat de eerste batch P2’s (op 20”) minder zuinig is (andere onderdelen?) dan de nieuwere uitleveringen. Of dat 20” wel degelijk veel minder zuinig is, ondanks het beperkte verschil op de range calculator.Juancho schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:58:
Pas het 2de uur zakte het steeds wat verder terug maar alsnog een totaal gemiddelde van 21,7. Het was ondertussen ook al een graadje of 20-22 geworden overigens. Dat betekent net geen 350km en gezien de perfecte weersomstandigheden viel me dat toch wat tegen. Al zegt EV DB dat ik juist uitmuntend scoor gezien ze zelf met Snelweg - Zomer 295 km aan komen zetten (wat volgens mij te laag is ingeschat)
Positieve noot: je rijdt ongeveer even zuinig als sommige P2 rijders hier
Het komt er uiteindelijk op neer dat het nog erg onvoorspelbaar is.
Dat gaat m zijn, ik had exact dit ook. Na de installatie (tussen verwijderen en opnieuw installeren even opnieuw opstarten) krijg je als het goed is meteen een melding om de bewegingsactiviteit toe te staan aan de app, dan gaat ie het doen. Succes!MaxxMark schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:
Ik zie nu toch een post die ik gemist heb over de “fitness” toggle die hij niet had. Die heb ik inderdaad ook niet. Dus ik ga nog een keer alles verwijderen. Dan reset + team reset en daarna installeren….
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
1. Geluid uit linker voorwiel
2. geluid uit dakraam
3. stembedieningsknop die niet meer werkte.
2,3 zijn opgelost - de laatste met een nieuwe SW update volgens mij ? (zie foto onder voor versie/datum, ik ben niet helemaal bij dus weet het niet zeker) Helaas moest ik alles opnieuw inloggen, instellen etc - sleutels moet ik nog opnieuw koppelen. Wel raar - moest echt weer verbruik etc aanzetten op mn scherm. Ik kan overigens niet meer schakelen met de knoppen links op het stuur of ik lane assist aan wil of niet - het staat gelijk aan als ik cruisecontrol inschakel. wellicht een optie die ik weer moet veranderen ook - nog geen tijd voor gehad.
1e niet opgelost - de manager had het zelf ook (bij beide wielen) het schijnt geen kwaad te kunnen, Volvo is nog op zoek naar een oplossing. Ik word gebeld als ze hem hebben - to be continued.
:strip_exif()/f/image/HbpK1THGgiqztG7qCqi5Y9Sb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K1mQ5fBnZ9EAVa3YDPGADnMa.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Das volgens mij wel een hele nieuwe software update. Ik heb een week geleden een update bij de dealer gekregen (nadat OTA mislukt was) en dat is kernelversie van Maart…4v4t4r schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:49:
Vandaag mn P8 bij de dealer opgehaald voor:
2. geluid uit dakraam
2,3 zijn opgelost - de laatste met een nieuwe SW update volgens mij ? (zie foto onder voor versie/datum, ik ben niet helemaal bij dus weet het niet zeker) Helaas moest ik alles opnieuw inloggen, instellen etc - sleutels moet ik nog opnieuw koppelen. Wel raar - moest echt weer verbruik etc aanzetten op mn scherm. Ik kan overigens niet meer schakelen met de knoppen links op het stuur of ik lane assist aan wil of niet - het staat gelijk aan als ik cruisecontrol inschakel. wellicht een optie die ik weer moet veranderen ook - nog geen tijd voor gehad.
1e niet opgelost - de manager had het zelf ook (bij beide wielen) het schijnt geen kwaad te kunnen, Volvo is nog op zoek naar een oplossing. Ik word gebeld als ze hem hebben - to be continued.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die had ik dus netjes met OTA ontvangen.. en nu deze - wellicht met wat bugfixes alleen voor issues zoals die van mij. Ik kan nog nergens vinden of er andere aanpassingen zijn.MartinP8 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:00:
[...]
Das volgens mij wel een hele nieuwe software update. Ik heb een week geleden een update bij de dealer gekregen (nadat OTA mislukt was) en dat is kernelversie van Maart…
Eh, bij mij (P8) is OPD wel degelijk gekoppeld aan de profielen. Wij zijn met drie gebruikers. Allemaal andere instellingen voor opd, stuurgevoel en de stoel. Werkt prima.tim-dev schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:18:
P8
Misschien al eens eerder voorbij gekomen maar kon het niet makkelijk terugvinden, heeft iemand al feedback gegeven bij Volvo dat het niet zo handig is dat de one pedal drive instelling niet per profiel opgeslagen word. In mijn geval vind ik one pedal driving super fijn maar mijn vriendin vind het helemaal niks en zet het dus elke keer weer uit als zij weg is geweest met de auto. Wat in de praktijk dus bekent dat ik in de auto ga zitten, rem in trap en in drive zet daarna de rem los laat de auto ineens (deels onverwacht) naar voren begint te rijden. Tot nu toe is dat nog geen probleem geweest maar als ik nu in de auto zou stappen en dit zou gebeuren dan zou de auto zichzelf in het gemeenteplantsoen tussen de beuken parkerenHopelijk word dat in een latere update opgelost, of dat de knop beter zichtbaar word zoals bij de P2.
Dat geluid uit het voorwiel heb ik ook. De dealer wist het niet te plaatsen. Hou ons op de hoogte als je van een oplossing hoort!4v4t4r schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:49:
Vandaag mn P8 bij de dealer opgehaald voor:
2. geluid uit dakraam
2,3 zijn opgelost - de laatste met een nieuwe SW update volgens mij ? (zie foto onder voor versie/datum, ik ben niet helemaal bij dus weet het niet zeker) Helaas moest ik alles opnieuw inloggen, instellen etc - sleutels moet ik nog opnieuw koppelen. Wel raar - moest echt weer verbruik etc aanzetten op mn scherm. Ik kan overigens niet merer schakelen met de knoppen links op het stuur of ik lane assist aan wil of niet - het staat gelijk aan als ik cruisecontrol inschakel. wellicht een optie die ik weer moet veranderen ook - nog geen tijd voor gehad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vreemd want dan heb jij volgens mij niet de nieuwste update gekregen of die was er nog niet voor jouw P8. Ik heb namelijk eerder dan jij de laatste updates gehad (vanwege gedoe met de app en 4de sleutel) en ik had ook de 27 april kernel versie daarna.MartinP8 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:00:
[...]
Das volgens mij wel een hele nieuwe software update. Ik heb een week geleden een update bij de dealer gekregen (nadat OTA mislukt was) en dat is kernelversie van Maart…
Ik heb ook wel eens geluid van een wiel gehad, en dat zou volgens de diagnose van de garage te maken hebben gehad met roestvorming (was na een regenbui en buiten slapen van de auto). Dat geluid ging uiteindelijk vanzelf weg. Het was een klopgeluid evenredig met de snelheid van het wiel, en bij harder remmen (niet regeneratief) werd het erger.Mga1600 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Dat geluid uit het voorwiel hebbelijk ook. De dealer wist het niet te plaatsen. Hou ons op de hoogte als je van een oplossing hoort!
Ik heb echt een rammel die je alleen hoort bij diepere putten/gaten.madhondt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 23:26:
[...]
Ik heb ook wel eens geluid van een wiel gehad, en dat zou volgens de diagnose van de garage te maken hebben gehad met roestvorming (was na een regenbui en buiten slapen van de auto). Dat geluid ging uiteindelijk vanzelf weg. Het was een klopgeluid evenredig met de snelheid van het wiel, en bij harder remmen (niet regeneratief) werd het erger.
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.