Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sten2017
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:34
PeterArrow schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Ik kan niet anders zeggen dat ik het hier volledig mee eens ben en went heel erg snel, ik wil niet anders meer.
Met ACC rijden, hierna afzetten en het ''gas''pendaal ook een heel klein beetje opvangen, werkt ook perfect, zonder dat je het echt merkt.
Ja zo doe ik het ook, je merkt er haast niets van.

• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21:00
Mga1600 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:43:
Bij mij maakt de app op dit moment geen enkel contact meer met de auto. Geen soc, geen vergrendeling, geen preconditioning en zelfs geen Bluetooth verbinding.
En dat is na een maand bijna perfect gewerkt te hebben.
Gistermiddag en avond was bij mij zoals gezegd de app alle contact met de auto kwijt maar ergens in de nacht heeft het zich weer spontaan herstelt.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

• Mga1600
Petzun schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Is update van versie 5.0.2. naar 5.0.4. wellicht de oplossing?
Het werkt inmiddels weer…., maar voor de iPhone houdt het nog bij 5.0.1 op……

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik ben eigenlijk wel benieuwd... rijdt het merendeel van de P2 rijders hier de AWD versie of de FWD versie?

En van degene die hem besteld hebben - AWD of toch de single motor?

5.520Wp | 16 x 345 Wp | OW(13°) platdak + schaduw | SE4000H | PVoutput

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:33
cornholio24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd... rijdt het merendeel van de P2 rijders hier de AWD versie of de FWD versie?

Tot nu zullen dat alleen nog maar AWD zijn, want die FWD versie is nog helemaal niet geleverd toch?

P2 PP Snow

• cornholio24
kramon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Tot nu zullen dat alleen nog maar AWD zijn, want die FWD versie is nog helemaal niet geleverd toch?
Geen idee, is die zo recent pas uit? 8)7

• GeForceFX_BE
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 00:20
cornholio24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Geen idee, is die zo recent pas uit? 8)7
De FWD en normal range versies zijn MY22, eerste levering ergens in september ofzo.
Tot nu toe zelfs nog geen tests van gezien

P2 thunder 20" non-PP

• GZL
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 09:06
P8

Is er ook iemand die de kofferbak via de voetbeweging niet meer open krijgt na de maart update? Voor de update had ik er geen enkele moeite mee, altijd raak. Na de update lukt het mij niet meer.
Ben naar de dealer geweest en die lukte wonderbaarlijk wel.. Bij thuiskomst is het mij met geen mogelijkheid meer gelukt. Nogmaals, voor de maart update was het voor mij nooit een probleem.

• Mga1600
GZL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:26:
P8

Is er ook iemand die de kofferbak via de voetbeweging niet meer open krijgt na de maart update? Voor de update had ik er geen enkele moeite mee, altijd raak. Na de update lukt het mij niet meer.
Ben naar de dealer geweest en die lukte wonderbaarlijk wel.. Bij thuiskomst is het mij met geen mogelijkheid meer gelukt. Nogmaals, voor de maart update was het voor mij nooit een probleem.
Nee, geen moeite mee, òòk niet na de laatste update. Onder de sensor in de bumper links van de nummerplaat, recht naar voren/omhoog schoppen met de wreef van je voet bijna tegen de bumper.

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-06 08:33
Heb de Plugsurfing pas ook gekregen van de dealer. Even account aangemaakt, koppelen en klaar. Handig als backup pas en voor in het buitenland aangezien mijn leasepas daar niet werkt.

Verder ook mijn vriendin haar VOC app gekoppeld met de auto met haar eigen sleutel, profiel en eigen volvo ID. ging prima en nu even wachten tot het % doorkomt.

Valt me wel op dat ik nu niks geen info meer zie omdat haar profiel als laatste actief was denk ik. Ik ben zelf beheerder dus had ergens wel verwacht dat ik gewoon alle gegevens bleef zien in de app maar zover is het allemaal blijkbaar nog niet.

Andere optie kan zijn dat ik het pas zie als zij in haar app het % binnenkrijgt. Even 1 of 2 dagen wachten dus.

Voorkoelen vandaag ook voor het eerst gedaan (zonder aan de lader te hangen) en dat werkte prima. Na een kwartiertje was de auto al fijn afgekoeld en was het verbruik ook iets lager dan de afgelopen dagen. Of het daardoor komt weer ik niet maar ik zat ipv hoog in de 20 nu op laag in de 19kWh.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.152 Thu Mar 18 | Android 10 | Patch 1 maart 2021

• npolm
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-06 15:54
Heeft iemand nog ergens de link van het ProDrive webinar? Was toentertijd niet in de gelegenheid, maar kan het filmpje nergens terugvinden.

|- Rotterdam -|

• Juancho
Er is net sinds vandaag een nieuwe video beschikbaar:

Beste Electric Drivers Connect leden,

U kunt de video van Volvo Car Nederland waarin onder andere wordt ingegaan op de nieuwe Volvo Cars app, huidige product status en wat er nog op de planning staat hier vinden.

Om u te helpen gemakkelijk te navigeren naar de onderdelen welke ingaan op uw specifieke interesse, kunt u op de onderstaande tijdmarkeringen klikken.

00:00 Introductie
00:43 Waarom het Drivers Connect platform
01:52 Huidige stand van zaken op het platform
02:58 De belangrijkste feedback
04:23 Volvo On Call uitrol (Volvo Cars app)
06:57 Volvo Support website
07:32 Stand van zaken op product gebied
20:10 Drivers Connect platform, wat nu verder?
22:08 Afsluiting

Graag horen wij uw mening en feedback omtrent deze video. Dit kunt u hieronder doen. Wij zorgen ervoor dat Volvo Car Nederland uw reactie te zien krijgt.

Moderator Hortense

[Voor 107% gewijzigd door Juancho op 10-06-2021 16:19]

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:06
cornholio24 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:42:

AA WW DDé

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 | Kernel: 4.19.143 |Fri Jan 8 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• Flugeltje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:21
Official statement Polestar via de facebook pagina:
Hi everyone!
We want to give you some updated information on P2116.5.
For cars now awaiting P2116.5
As stated earlier, there is an issue that caused us to pause the roll-out and we found that some cars will not be able to receive the P2116.5 software via OTA. For this update, these cars have been divided into two categories:
- Manual update
Some will be in need of a workshop visit to get the latest software manually. We'll be reaching out directly to the affected customers to assist them with a workshop booking. In order to maximize efficiency, due to the next software update being released later this month, these manual updates will take place in late June and onwards. This is to avoid a potentially inconvenient 'double update'.
- Combined OTA update
The second group of cars does not require this manual update and will instead receive a combined OTA update package when the next update is released. You can expect this combined update around late June/early July.
The stop of P2116.5 roll-out
The current update deployments are planned to stop on Monday 14 June as we prepare to release the next update – after this point no further P2116.5 software packages will be released, and any pending software download or installation requests will be withdrawn from cars that have not yet had it installed (with a notification to inform you about this).
If you have not received an update, one reason could be that you have missed the notification about the software being ready to download. To be sure, swipe down from the top of your centre screen and check that you do not have a pending download notification.

Iedereen weet het beter

• TinoL
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 17:41
[P2] Herkend iemand het onderstaande probleem?

Sinds de laatste update heb ik al een aantal keer gehad de de One Pedal Drive functie automatisch uitschakelde. Heel irritant als je verwacht dat je auto afremt als je het ‘stroom’-pedaal los laat en er gebeurd niks. Kijk I de instellingen van de auto, dan OPD plots uitgeschakeld.

• GeForceFX_BE
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 00:20
TinoL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:01:

Sinds de laatste update heb ik al een aantal keer gehad de de One Pedal Drive functie automatisch uitschakelde. Heel irritant als je verwacht dat je auto afremt als je het ‘stroom’-pedaal los laat en er gebeurd niks. Kijk I de instellingen van de auto, dan OPD plots uitgeschakeld.
Persoonlijk geen last van, maar wel al verschillende keren zien langskomen, zowel hier als op facebook.

En je mag het gerust gaspedaal noemen hoor, bij benzine en diesel spreken we ook over gaspedaal en niet benzinepedaal :P

P2 thunder 20" non-PP

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Nu online
TinoL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:01:

Yep, hier ook af en toe. Is een bekende bug sinds de laatste update. Zal bij de volgende wel weer opgelost zijn.

[Voor 42% gewijzigd door JTHZZ op 10-06-2021 17:59]

P2 Midnight; Android 10, 1-mrt-2021

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
@NickSsss waar bewaar je die sleutel met folie dan? In de auto kan niet want die krijg je niet open als je app het niet doet.

• gerrit105
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:46
Hij heeft vast ook een broekzak ;)

• JTHZZ
  • Nu online
XeNeRgY schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:00:
@NickSsss waar bewaar je die sleutel met folie dan? In de auto kan niet want die krijg je niet open als je app het niet doet.
Wel in de auto. Met de app handmatig openen werkt eigenlijk altijd, het is de digital key die hapert.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:33
JTHZZ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Wel in de auto. Met de app handmatig openen werkt eigenlijk altijd, het is de digital key die hapert.
Ja klopt idd. Toch vind ik t eng en heb ik m in mijn broekzak ;-)

P2 PP Snow

• gerrit105
JTHZZ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Ik zou toch niet vertrouwen op een eigenlijk, maar goed bij mij werkt het überhaupt nog niet :+

• GF
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
gerrit105 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:04:
[...]

Was voor P2 idd al gemeld hier. Na de laatste app update lijkt dat wel verholpen. Heb ik hier gister of eergister geplaatst. Geen idee hoe het voor de P8 zit. Misschien wordt dat ook verholpen met een volgende update.
Dank je. Die post heb ik gemist kennelijk. Ik heb wel soortgelijke gevallen voorbij zien komen echter onder de noemer “random” gedrag. Het is dus niet random. Ik kan het keer op keer reproduceren.

Ik zie op iOS voor de P8 nog geen nieuwere versie dan de 5.0.1 die ik momenteel gebruik. We wachten geduldig af.

• JTHZZ
  • Nu online
gerrit105 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Ik zou toch niet vertrouwen op een eigenlijk, maar goed bij mij werkt het überhaupt nog niet :+
Doe het nu zo sinds de introductie van DK en heb de sleutel nog niet nodig gehad. Sinds de laatste app update nog geen haperingen gehad, daarvoor soms twee keer proberen of app naar voorgrond brengen. Op de iPhone is het batterijverbruik niet merkbaar hoger.

[Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 10-06-2021 18:47]

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:19:
Er is net sinds vandaag een nieuwe video beschikbaar:

[...]

U kunt de video van Volvo Car Nederland waarin onder andere wordt ingegaan op de nieuwe Volvo Cars app, huidige product status en wat er nog op de planning staat hier vinden.
En wat weten we nu concreet na die 23 minuten? Men heeft heel veel input gekregen, maar je krijgt nauwelijks wat terug. Er worden voortdurend slagen om de arm gehouden.

Ik snap dat wel, want Volvo Nederland kan zelf niets beslissen. Maar er wordt zelfs niet aangegeven dat men zich voor een concrete lijst van pak-em-beet 20 punten heel hard zal maken. Het blijft op die manier steken in een vaag verhaal. En dat is jammer.

• XeNeRgY
  • Niet online
gerrit105 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:02:
Hij heeft vast ook een broekzak ;)
Ongetwijfeld maar als je de sleutel meeneemt heeft de digital key totaal geen nut. Het is pas zinvol als het 100% gegarandeerd altijd werkt en je dus je sleutel thuis kunt laten.

Interessante post uit de Facebook groep:

Goedemiddag,

Ik heb nog even een aantal collega's benaderd en iedereen is het er mee eens dat het verbruik wat u momenteel ervaart totaal normaal is.

Er zullen zeker situaties zijn waar onder bepaalde omstandigheden of over bepaalde routes een lager verbruik behaald kan worden. Maar voor een rit die een mix is van stad en snelweg of enkel snelweg is, is tussen de 20 en 25 kWh/100km niet uitzonderlijk.

In het geval dat u toch van mening bent dat uw Polestar 2 niet op orde is bent u altijd vrij om een afspraak te maken bij een service punt om het na te laten kijken. Echter vermoed ik dat zij geen fouten zullen vinden met betrekking tot het verbruik.

Met vriendelijke groet,
Het Polestar team

Kunnen we ons die moeite in elk geval ook besparen. Wat een flauwekul zeg om 25kWh niet uitzonderlijk te noemen met deze temperaturen :/

[Voor 58% gewijzigd door XeNeRgY op 10-06-2021 19:50]

• Sten2017
XeNeRgY schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:46:
[...]

Ongetwijfeld maar als je de sleutel meeneemt heeft de digital key totaal geen nut. Het is pas zinvol als het 100% gegarandeerd altijd werkt en je dus je sleutel thuis kunt laten.

Goedemiddag,

Ik heb nog even een aantal collega's benaderd en iedereen is het er mee eens dat het verbruik wat u momenteel ervaart totaal normaal is.

Er zullen zeker situaties zijn waar onder bepaalde omstandigheden of over bepaalde routes een lager verbruik behaald kan worden. Maar voor een rit die een mix is van stad en snelweg of enkel snelweg is, is tussen de 20 en 25 kWh/100km niet uitzonderlijk.

In het geval dat u toch van mening bent dat uw Polestar 2 niet op orde is bent u altijd vrij om een afspraak te maken bij een service punt om het na te laten kijken. Echter vermoed ik dat zij geen fouten zullen vinden met betrekking tot het verbruik.

Met vriendelijke groet,
Het Polestar team

Kunnen we ons die moeite in elk geval ook besparen. Wat een flauwekul zeg om 25kWh niet uitzonderlijk te noemen met deze temperaturen :/
Mijn p8 op 20 inch verbruikt nog minder.....Wat een flauwekul ja.

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:17
[...]

Ik heb het vermoeden dat wij als groep een beter beeld hebben van wat ‘totaal normaal’ is (afschuwelijke term overigens) dan deze chef en z’n groep collega’s. Ik zou er alsnog mee terug gaan, maar je hebt er vrees ik alleen wat aan als je een vergelijkende rit kunt maken.

• gerrit105
[...]

[...]
Ja, die discussie hebben we hier al een keer eerder gehad. Het is bèta, dus ik zou zelf kiezen voor een backup tot het scala aan problemen dat hier voorbij komt en de term bèta is verdwenen. Maar goed, dat ben ik. Ik houd niet van spanning O-)

• harrewarre
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 20:46
[...]
...
...
[P2]

Het sommetje bij polestar met hun telemetrie zal zoiets wel opleveren ga ik dan maar van uit. Er zijn zo veel variabelen die invloed hebben op het verbruik.

De laatste keer dat ik keek zat het referentieverbruik van de P2 in ABRP rond de 21, dat is op basis van rijders die hun verbruik delen met ABRP. Geen idee hoe accuraat dat is - het zit redelijk in lijn met wat polestar daar beschrijft.

Het is spijtig dat het verbruik is wat het is en misschien kan er nog wel een heel klein beetje gewonnen worden dmv updates maar als ze dat als bandbreedte opgeven is het vast niet uit de lucht gegrepen.

Uit eigen ervaring: het lukt me de laatste tijd wel om rond de 19 te komen en zelfs 18 is niet onmogelijk maar even een zware voet en je zit zo weer rond de 20/21.

Hoe je bij 16kWh/100km kunt uitkomen is me nog steeds een raadsel haha

• Juancho
[...]

Goedemiddag,

Met vriendelijke groet,
Het Polestar team

Sowieso... als je aankomt met een gemiddelde van tussen 20 en 25kWh...dan kan je beter niets zeggen want dat gat is enorm. Dat is bijna een verschil tussen zomer en winter, dus dan zitten ze altijd safe om zo maar te zeggen. Gewoon gelul dus.

Als voorbeeldje, ik had vandaag een ritje van bijna 30km en zat uiteindelijk op 19,3 met mijn P8 op 20" terwijl het toch voor iedereen wel duidelijk is dat een P2 zuiniger is. En dan vind ik mijn score van vandaag nog relatief aan de hoge kant als ik anderen hoor die 18/17/16kWh scoren met dit weer op wegen waar je voornamelijk 80 als max hebt.

[Voor 3% gewijzigd door Juancho op 10-06-2021 21:03]

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:14
harrewarre schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:01:
[...]

[P2]

Het sommetje bij polestar met hun telemetrie zal zoiets wel opleveren ga ik dan maar van uit. Er zijn zo veel variabelen die invloed hebben op het verbruik.

De laatste keer dat ik keek zat het referentieverbruik van de P2 in ABRP rond de 21, dat is op basis van rijders die hun verbruik delen met ABRP. Geen idee hoe accuraat dat is - het zit redelijk in lijn met wat polestar daar beschrijft.

Het is spijtig dat het verbruik is wat het is en misschien kan er nog wel een heel klein beetje gewonnen worden dmv updates maar als ze dat als bandbreedte opgeven is het vast niet uit de lucht gegrepen.

Uit eigen ervaring: het lukt me de laatste tijd wel om rond de 19 te komen en zelfs 18 is niet onmogelijk maar even een zware voet en je zit zo weer rond de 20/21.

Hoe je bij 16kWh/100km kunt uitkomen is me nog steeds een raadsel haha
Nou vooruit. Is wel hoog in de 16 ;) op 20 inch wielen!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• harrewarre
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 20:46
Rene schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:08:
[...]

[Afbeelding]
Haha, ik weet dat het kan ja _/-\o_
Maar hoe... ik heb werkelijk geen idee, het is vast iets met mijn rijstijl ofzo :+

• Sten2017
[...]

Goedemiddag,

Met vriendelijke groet,
Het Polestar team

Is je P2 niet gewoon een vermomming en rij je stiekem toch in een waanzinnige P8? :)

• Petzun
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 17:00
npolm schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:14:
Heeft iemand nog ergens de link van het ProDrive webinar? Was toentertijd niet in de gelegenheid, maar kan het filmpje nergens terugvinden.
Hierbij de link Nick: https://driversconnectnl.insitessquare.com/login

XC40 P8 | Kernel 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020 --- EVBox Elvi

• Venomer
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 16:32
[...]

[Afbeelding]
Dat was zeker bergafwaarts en met meewind? ;)

• Juancho
Nog wat opgevallen in de app. Mijn vriendin had als laatste de auto mee vandaag dus haar profiel zal dan nog als actief staan in de auto. Ik had haar VOC app ondertussen ook ingesteld met haar eigen Volvo ID.

Toen ik in mijn app keek zag ik dus niks meer maar het viel me op dat zelfs het alarm lampje niet meer knipperde. Kortom, als ADMIN heb je nog geen toegang tot de VOC app als een ander profiel (in dit geval een gewone user volgens mij) als laatste actief was. Lijkt me niet helemaal niet de bedoeling. Toen ik de deuren met mijn app open deed (dat kan dan weer wel) was ook gelijk het alarm lampje terug in de app maar accu % kwam niet terug. Vast niet zo boeiend maar als tester vind ik dit soort dingen altijd wel interessant om uit te proberen :). Verder zal het wel vallen onder het kopje "beta fase" ;)

Sowieso staat er bij ons beide nu ook de hele avond al bij klimaat in het rood: Kan geen contact maken (met zo'n cloud + wifi icoontje). Ze zullen wel bezig zijn met de app :)

[Voor 14% gewijzigd door Juancho op 10-06-2021 22:39]

• tim-dev
  • Laatst online: 13-06 19:08
Juancho schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:33:
Nog wat opgevallen in de app. Mijn vriendin had als laatste de auto mee vandaag dus haar profiel zal dan nog als actief staan in de auto. Ik had haar VOC app ondertussen ook ingesteld met haar eigen Volvo ID.

Toen ik in mijn app keek zag ik dus niks meer maar het viel me op dat zelfs het alarm lampje niet meer knipperde. Kortom, als ADMIN heb je nog geen toegang tot de VOC app als een ander profiel (in dit geval een gewone user volgens mij) als laatste actief was. Lijkt me niet helemaal niet de bedoeling. Toen ik de deuren met mijn app open deed (dat kan dan weer wel) was ook gelijk het alarm lampje terug in de app maar accu % kwam niet terug. Vast niet zo boeiend maar als tester vind ik dit soort dingen altijd wel interessant om uit te proberen :). Verder zal het wel vallen onder het kopje "beta fase" ;)

Sowieso staat er bij ons beide nu ook de hele avond al bij klimaat in het rood: Kan geen contact maken (met zo'n cloud + wifi icoontje). Ze zullen wel bezig zijn met de app :)
Dit had ik inderdaad ook opgemerkt vorige week (eerdere post) maar nu heb ik de afgelopen twee dagen dat het wel werkt als mijn vriendin weg is geweest, is dus nog niet helemaal te volgen wanneer het wel/niet werkt. Waarschijnlijk zijn ze er nog mee bezig iig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:29
(P8 / 19" / warmtepomp / niet voorverwarmt)

Nieuwsgierig naar mijn skills om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden en een keer een andere uitdaging te hebben dan alleen maar overal als snelste weg te kunnen trekken, heb ik vanochtend op een kort ritje heel erg mijn best gedaan en onderstaand was de uitkomst. Retourritje naar Zwolle, met gevarieerd 60, 80 en 100km/uur stukken.

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij echt moeite kost en het ook ten koste gaat van mijn rijervaring, dus dit lijkt eenmalig te zijn geweest :-)

[Voor 4% gewijzigd door Rianata op 11-06-2021 09:43]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
Snel vraagje. Iemand had het er laatst over dat je de stem van de Google assistant kan veranderen na de laatste update op de P2?

Ik heb me rot gezocht maar kan dit nergens vinden. In welk menu is dit te vinden?

• Mga1600
[...]

[Afbeelding]
Wauw......stoer! 18,6 op een ritje van zo’n 16 km is het laagste wat ik ooit reed en dat vond ik al prefect. Normaal voor (mij met dit weer) is nu tussen de 20 en 21,5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rianata
Rene schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
Snel vraagje. Iemand had het er laatst over dat je de stem van de Google assistant kan veranderen na de laatste update op de P2?

Ik heb me rot gezocht maar kan dit nergens vinden. In welk menu is dit te vinden?
Ik heb dit voor mijn P8 gedaan. Uit mijn hoofd weet ik zo niet de exacte menustructuur meer, maar in de instellingen van taalkeuze zit het ergens. En wat ik weet is dat het niet even duidelijk was dat het een selecteerbaar item in het menu was en ik bij toeval in het stemkeuze scherm terecht kwam. Online staan ook geen schermconfiguratie overzichten, noch in de (online) handleiding.

In de pauze kan ik wel even in de auto duidelijk en een paar foto's schieten.

• Rianata
Mga1600 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Wauw......stoer! 18,6 op een ritje van zo’n 16 km is het laagste wat ik ooit reed en dat vond ik al prefect. Normaal voor (mij met dit weer) is nu tussen de 20 en 21,5.
Hier zit natuurlijk het P2 vs P8 verschil ook in 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:02

TAA

Liever IRC

Zit hier nu een paar weken mee te lezen (en daar blijft het bij tot levering P8 ergens eind september) en verbaas me over de hoeveelheid posts met betrekking tot het verbruik. Waarom is iedereen daar zo mee bezig? Is dat vanwege de befaamde 'range anxiety', gaat het om kosten of gewoon omdat dat het enige is waar je je echt nog druk om kunt maken bij de P2/P8? ;)

Het lijkt me dat veel mensen deze wagen zakelijk rijden en verbruik (op kosten van de baas?) er dus eigenlijk niet zoveel toe doet. Tenminste, dat idee heb ik als nieuwkomer in de categorie 'auto van de zaak'.

Mijn eigen 'dagafstand' ziet er momenteel ongeveer zo uit: 3x per week 170km, 2x per week 70km en 1x per week 350km. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik me echt druk ga maken over verbruik maar ik ga het meemaken...

• Rene
Rianata schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Ik heb dit voor mijn P8 gedaan. Uit mijn hoofd weet ik zo niet de exacte menustructuur meer, maar in de instellingen van taalkeuze zit het ergens. En wat ik weet is dat het niet even duidelijk was dat het een selecteerbaar item in het menu was en ik bij toeval in het stemkeuze scherm terecht kwam. Online staan ook geen schermconfiguratie overzichten, noch in de (online) handleiding.

In de pauze kan ik wel even in de auto duidelijk en een paar foto's schieten.
Top, zou dat erg op prijs stellen. (hoop dat het menu hetzelfde is op de P2)
Rianata schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Hier zit natuurlijk het P2 vs P8 verschil ook in 8)
En ik moet er ook niet om liegen, dat verbruik is rijden met een fluwelen voet. Normaal lig ik ook rond de 19-21 kWh/100km. Tel daar ook bij op dat de Vmax hier in Noorwegen waar wij wonen 80 km/h is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Venomer
TAA schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:50:
Zit hier nu een paar weken mee te lezen (en daar blijft het bij tot levering P8 ergens eind september) en verbaas me over de hoeveelheid posts met betrekking tot het verbruik. Waarom is iedereen daar zo mee bezig? Is dat vanwege de befaamde 'range anxiety', gaat het om kosten of gewoon omdat dat het enige is waar je je echt nog druk om kunt maken bij de P2/P8? ;)

Het lijkt me dat veel mensen deze wagen zakelijk rijden en verbruik (op kosten van de baas?) er dus eigenlijk niet zoveel toe doet. Tenminste, dat idee heb ik als nieuwkomer in de categorie 'auto van de zaak'.

Mijn eigen 'dagafstand' ziet er momenteel ongeveer zo uit: 3x per week 170km, 2x per week 70km en 1x per week 350km. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik me echt druk ga maken over verbruik maar ik ga het meemaken...
Ik denk dat de discussie te maken heeft met wat beloofd wordt (de WLTP range) en wat je in werkelijkheid haalt. We weten allemaal wel dat de WLTP range alleen in het lab gehaald wordt, maar toch.

Voor jouw wekelijkse rit van 350 km spant het er net om of je die zonder opladen kunt halen of niet. Dan is het toch weer belangrijk of je 20 kWh/100 km verbruikt (dan haal je het wel) of 22 kWh/100 km (dan haal je het net niet).

Verder geef ik je groot gelijk. De P2 en P8 zijn beide heerlijke wagens en voor de meeste ritten is er genoeg energie aan boord.

O, en de range is niet het enige waar je je druk over kunt maken. Het al dan niet werken van de Volvo-app is ook HEEL belangrijk! :P

[Voor 4% gewijzigd door Venomer op 11-06-2021 11:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Met deze temperaturen rijd ik mijn ‘daily commute’ van 15km zo’n 10kWh/100km lager dan een paar maanden geleden.

Overigens wisselt het nog steeds wel hoor, en daar krijg ik nog niet helemaal de vinger op. Misschien dat een stoplichtje wel of niet op rood op zo’n korte afstand al veel verschil maakt.

P8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:02

TAA

Liever IRC

Venomer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:01:
[...]
Voor jouw wekelijkse rit van 350 km spant het er net om of je die zonder opladen kunt halen of niet. Dan is het toch weer belangrijk of je 20 kWh/100 km verbruikt (dan haal je het wel) of 22 kWh/100 km (dan haal je het net niet).
Gelukkig heb ik op de verschillende locaties voor m'n werk altijd de beschikking over een eigen laadpaal dus eigenlijk is het 2x175km. Waarvan 2x40km net over de grens bij Venlo. Dus die 22kWh/100km gaat sowieso niet lukken die dag O-)

Ik verwacht dat de app tegen september een stuk minder buggy zal zijn overigens. Halen jullie de hete kolen maar even uit het vuur; wacht ik rustig (nou ja, meer gedwongen...) nog even af >:)

• Montalbano
  • Niet online
TAA schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:50:

Nou, ja, de onderwerpen waar we over kunnen zeuren worden wel steeds dunner bezaaid dus we pakken wat we pakken kunnen! :)

Had het daar van de week nog met de verkoper van de dealer over toen ik hem sprak. Het is een fantastische auto en er valt eigenlijk maar bar weinig meer op aan te merken.

Range is voor de meesten waarschijnlijk niet zo'n issue, maar het verschil in verbruik op warme zonnige dagen vs koude natte dagen is erg groot en daar moeten we nog even een beetje aan wennen. En als het betekent dat je net niet op en neer kunt zonder laden terwijl je dacht dat dat wel zou lukken, kan ik me voorstellen dat dat vervelend is.

[Voor 8% gewijzigd door Montalbano op 11-06-2021 11:20]

P8

Acties:
  • +3Henk 'm!

• henkjanborghuis
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13-06 22:39
[P8]

In de Volvo Cars app heb ik nu weer mijn 'echte' P8 met de juiste kleur en de stekker aan de juiste kant.
Het lijkt een klein detail, maar ik ben er erg blij mee :)

Nu nog de Google Assistent die routines ondersteund; dan zijn we er ;)
Ow ja, en CarPlay ook nog ff >:)

Ik ben nu wel echt happy met mijn P8. Het rijgenot is gewoon top.
Dagelijks +- 220km woon-werkverkeer en elke dag bij thuiskomst gewoon aan de lader.
Erg blij dat ik voor deze 'bak' gekozen heb.

• Venomer
[P8]

De app heeft bij mij een paar weken feilloos gewerkt, maar nu zie ik geen informatie. Dit werd eerder deze week door anderen gemeld. Dit komt vanzelf weer goed, begrijp ik.

• Juancho
Rianata schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:42:
(P8 / 19" / warmtepomp / niet voorverwarmt)

Nieuwsgierig naar mijn skills om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden en een keer een andere uitdaging te hebben dan alleen maar overal als snelste weg te kunnen trekken, heb ik vanochtend op een kort ritje heel erg mijn best gedaan en onderstaand was de uitkomst. Retourritje naar Zwolle, met gevarieerd 60, 80 en 100km/uur stukken.

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij echt moeite kost en het ook ten koste gaat van mijn rijervaring, dus dit lijkt eenmalig te zijn geweest :-)

[Afbeelding]
Grappig! Ter vergelijking, ik had gisterochtend vrijwel een identieke rit, ook in Zwolle, bijna dezelfde afstand en ik kwam uit op 19,1 kWh. Ook stukken gehad waar ik laag in de 18kWh zat maar dat was puur bij snelheden van 30-50km. Geef even gas naar 80 bijv en het schiet al omhoog 😁. Ik heb wel 20" banden, ook een warmtepomp en ik had even 10 min voorgekoeld zonder te laden. Toch grappig om de vergelijking dan te zien, zeker door verschil in banden.

Dit weekend een lange rit van Zwolle naar Rockanje aan zee gepland. Weersverwachting is uitstekend dus ik ben super benieuwd naar het verbruik. Retourtje is 390km dus dan zal ik tussen de 18 en 19 kWh moeten zitten om het zonder laden te halen. Echter is dat verbruik mij nog nooit overkomen op lange stukken snelweg (110). Verder geen ramp natuurlijk, kan laden bij het hotel en anders onderweg wel maar die 400km grens zit wel in mijn koppie 😂 Maar leuke test, veel zin in! Gaat mijn langste ritje ooit worden in de P8 😁

En tot slot. Gister heel verhaal gepost over de app, verschillende profielen en dat je als beheerder niets ziet als je eigen profiel niet als laatste gebruikt is. Kijk ik net in de app terwijl m'n vriendin de auto (weer!!! 🥱) mee heeft... Komt het accu % gewoon door en kan ik ook het koelen op afstand starten. Blijft toch elke dag weer een spanning van jewelste wat de app doet 😁

[Voor 35% gewijzigd door Juancho op 11-06-2021 13:33]

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Mijn soap van 't niet goed laden van de auto gaat weer door. Op het werk heb ik dus een Tesla Wallbox staan, waar ik eigenlijk graag wil opladen. Die werkt ook goed met allerlei soorten auto's, niet alleen Tesla's. Ook de vader van een collega heeft thuis een Tesla Wallbox en daar werkt het vlekkeloos.

Nu heeft de dealer tegen mij gezegd dat ik niet meer mag laden bij zo'n Tesla Wallbox, omdat dat de auto kapot kan maken. Ik geloof daar eerlijk gezegd geen snars van en het voelt voor mij als afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Daarom mijn vraag; zijn er P2 of P8 rijders die met enige regelmaat opladen bij een Tesla wallbox (dus zo'n thuis- of kantoorlader)? En hoe gaat dat?

• Juancho
Koehandelaar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:48:
Mijn soap van 't niet goed laden van de auto gaat weer door. Op het werk heb ik dus een Tesla Wallbox staan, waar ik eigenlijk graag wil opladen. Die werkt ook goed met allerlei soorten auto's, niet alleen Tesla's. Ook de vader van een collega heeft thuis een Tesla Wallbox en daar werkt het vlekkeloos.

Nu heeft de dealer tegen mij gezegd dat ik niet meer mag laden bij zo'n Tesla Wallbox, omdat dat de auto kapot kan maken. Ik geloof daar eerlijk gezegd geen snars van en het voelt voor mij als afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Daarom mijn vraag; zijn er P2 of P8 rijders die met enige regelmaat opladen bij een Tesla wallbox (dus zo'n thuis- of kantoorlader)? En hoe gaat dat?
Wat zegt de support/service van Volvo zelf? Wel een interessant topic om te volgen, ook omdat er volgens mij publieke Tesla laders zijn waar je ook met een P8/P2 zou mogen laden als er zo'n specifieke sticker op staat.

[Voor 9% gewijzigd door Juancho op 11-06-2021 15:01]

• Rianata

Ik vind het een raar verhaal en discutabele opstelling van jouw dealer.

Wat ik altijd begrepen heb is dat de (elektronische / software) logica van het laden voor het belangrijkste deel aan de kant van de auto zit. Dus als de stekker past en er 'stroomt' elektriciteit door het kabeltje, dan handelt de auto verder grotendeels het proces af en zou zichzelf dus ook moeten beschermen tegen schade in dat proces. Maar mocht ik het fout hebben of te kort door de bocht gaan, dan lees ik dat graag!

• Rene
Rianata schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Wat ik altijd begrepen heb is dat de (elektronische / software) logica van het laden voor het belangrijkste deel aan de kant van de auto zit. Dus als de stekker past en er 'stroomt' elektriciteit door het kabeltje, dan handelt de auto verder grotendeels het proces af en zou zichzelf dus ook moeten beschermen tegen schade in dat proces. Maar mocht ik het fout hebben of te kort door de bocht gaan, dan lees ik dat graag!
Dat heb je helemaal goed. Zolang je laad met dezelfde standaard is er nergens een probleem. Staat ook nergens dat je bepaalde fabrikanten niet mag gebruiken.

Er gaat ongetwijfeld iets fout tijdens een handshake of omdat er een ander laadprotocol gebruikt wordt. Resultaat is dat het niet werkt. Het kan ook zo zijn dat bepaalde laders gevoeliger zijn voor lekstroom etc.

Het is niet alsof je een spijker in het stopkontakt steekt en je haren overeind komen te staan :+

• Montalbano
  • Niet online

Doe je dat met de meegeleverde Volvo laadkabel, of met een andere of vaste kabel? Anders eens een andere kabel proberen op dezelfde lader.

P8

• Koehandelaar
  • Niet online
Rianata schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Wat ik begreep kwam dit van Volvo zelf af, omdat hij het filmpje wat ik had gemaakt door had gestuurd naar Volvo. Voorheen heeft ie namelijk nooit over zoiets gepraat.

Zie hier het filmpje:
YouTube: Polestar 2 - failure with loading on a Tesla Wallbox

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 13-06 19:08
P8

Opende net de app op mijn iPhone en zag ineens de xc60 omschakelen naar de xc40 in juiste kleur, batterij werkt nu ook de afgelopen paar dagen consistent. Weer een issue minder _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rianata
Haha, bij mij nu ook eindelijk op iOS, dank @tim-dev , n.a.v. jouw post gelijk even gekeken en zag de app ook omschakelen :-D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:21
tim-dev schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:18:
P8

Opende net de app op mijn iPhone en zag ineens de xc60 omschakelen naar de xc40 in juiste kleur, batterij werkt nu ook de afgelopen paar dagen consistent. Weer een issue minder _/-\o_

[Afbeelding]
Wel je geld teruggekregen om het prijsverschil tussen die xc60 en xc40 te coveren? 8)

• bosaap22
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-06 00:05

bosaap22

Doing things I'm good at.

bosaap22 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Ik had ook de oude versie nog en geen nieuwe update notificatie. (Android)
Opgelost door handmatig de playstore te openen en opnieuw zoeken naar de Volvo Cars app. Toen kreeg ik direct een melding dat er een update was om te installeren (5.0.2)
Zojuist de update binnengekregen op mijn telefoon die de Volvo cars app naar versie 5.0.4 brengt.

Minor update dus. Iemand die weet wat ze hebben gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hlip
  • Laatst online: 20:31
Juancho schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Dit weekend een lange rit van Zwolle naar Rockanje aan zee gepland. Weersverwachting is uitstekend dus ik ben super benieuwd naar het verbruik. Retourtje is 390km dus dan zal ik tussen de 18 en 19 kWh moeten zitten om het zonder laden te halen. Echter is dat verbruik mij nog nooit overkomen op lange stukken snelweg (110). Verder geen ramp natuurlijk, kan laden bij het hotel en anders onderweg wel maar die 400km grens zit wel in mijn koppie 😂 Maar leuke test, veel zin in! Gaat mijn langste ritje ooit worden in de P8 😁
Denk dat 18 kWh wat ambitieus is. Vandaag van Amsterdam naar huis (160 km.) Airco op 20 en ACC aan op 105 gaf een verbruik van 19,5

• vandijk
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:41
Koehandelaar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Wat ik begreep kwam dit van Volvo zelf af, omdat hij het filmpje wat ik had gemaakt door had gestuurd naar Volvo. Voorheen heeft ie namelijk nooit over zoiets gepraat.

Zie hier het filmpje:
YouTube: Polestar 2 - failure with loading on a Tesla Wallbox
Heb je al eens geprobeerd om de stekker er tijdens de handshake ingedrukt te houden? Door de hoek van het stopcontact, en het hangen van de kabel, kunnen de pennen soms niet goed contact maken. Vergelijkbaar probleem (en oplossing) was rond de introductie van de P2 ook regelmatig aan de orde.

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 18:22
P2
Voor sommigen is de range niet iets om je druk over te maken, maar voor mij blijft het interessant om te weten hoe dicht we bij de WLTP waarde van 470 km komen. Vandaag een lange rit gemaakt (veel snelweg) van regio Den Haag naar Kampen en Zwolle. Had hem 100% geladen. Bij thuiskomst vanavond had ik nog 85 kilometer over. Dan kom ik uit op een range van 440 km.

Polestar2, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 16:51
Vanmorgen is mijn P8 aan me geleverd.
Alles lijkt te werken, dealer zei dat de app nu uitgerold is en dat ik de eerste was bij hen.
Installatie gelukt, autokleur is juist maar dat is alles voor nu.
Geen verdere info nog.

Verder wat gereden vandaag, weekend op stap.

P8

• Pure8
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 13-06 09:00
Waterblok schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:17:
Vanmorgen is mijn P8 aan me geleverd.
Alles lijkt te werken, dealer zei dat de app nu uitgerold is en dat ik de eerste was bij hen.
Installatie gelukt, autokleur is juist maar dat is alles voor nu.
Geen verdere info nog.

Verder wat gereden vandaag, weekend op stap.
Gefeliciteerd!
Geniet er van. oOo Maar dat zal zeker wel lukken. :)

P8-Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 15:41

Lancer

What the......

[P8] Verbruiksrecord gister. 18.6 over 100km. Ik had geen haast, dus op de snelweg gewoon aangehaakt. Gemiddeld 95km/u. Wel voorverwarmd, dak op de kantelstand en acc uit (ventilatie wel aan)

20" met WP. Het kan dus wel, zonder fluwelen voet gereden, maar wel onthaast. 2 streepjes afstand op voorligger en de kleine gaatjes laten gaan bij het inhalen en gewoon wat langer wachten.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Lancer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:39:
[P8] Verbruiksrecord gister. 18.6 over 100km. Ik had geen haast, dus op de snelweg gewoon aangehaakt. Gemiddeld 95km/u. Wel voorverwarmd, dak op de kantelstand en acc uit (ventilatie wel aan)

20" met WP. Het kan dus wel, zonder fluwelen voet gereden, maar wel onthaast. 2 streepjes afstand op voorligger en de kleine gaatjes laten gaan bij het inhalen en gewoon wat langer wachten.
Dat noem je ‘zonder fluwelen voet’? Met 95km/u op de snelweg rijden hou ik niet langer dan 5 minuten vol..Als experiment wel leuk (hoewel me het verbruik dan tegenvalt, ook voor een P8) maar in de praktijk? Niet mijn rijstijl.

[Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 12-06-2021 08:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 15:41

Lancer

What the......

JTHZZ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Dat noem je ‘zonder fluwelen voet’? Met 95km/u op de snelweg rijden hou ik niet langer dan 5 minuten vol..Als experiment wel leuk (hoewel me het verbruik dan tegenvalt, ook voor een P8) maar in de praktijk? Niet mijn rijstijl.
Ik heb niet al te veel inhouden met optrekken (niet vol gas, maar dan sla je met dit warme weer de gaten in het asfalt). Zo nu en dan even oplopend naar 110-115 om een vrachtwagen vlot in te halen, maar verder de rest op de ACC (ingesteld op 100) en Pilot assist. Muziekje erbij en lekker rondkijken.

Iedere minuut eerder op de bestemming was een minuut wachten, dus dat hielp ook.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20:43
PvS_68 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:40:
Na mijn inmiddels 2e factory reset krijg ik de app helemaal niet meer gekoppeld. Bij het koppelen worden de autosleutels (alle 3 aanwezig) niet meer herkend en daarmee kom ik dus niet verder in het koppel-proces.

Ik baal hier gruwelijk van omdat het gewerkt heeft. Enkel de digital key niet en door de poging om dat te activeren kan ik de app nu helemaal niet meer koppelen.
Wordt dus de dealer bellen vrees ik.
P2/8?

Volvo XC40 Recharge P8 AWD | VW Golf 8 1.5eTSI R-Line

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20:43
Waterblok schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Ja denk ik. Volgende week verwacht ik mijn P8 geleverd te krijgen.
Ik had tijdens het voortraject om een gedetailleerde lijst gevraagd en daar staat in:
"2-Zone climate control met dashboardkastje"
Is geen extra en dus standaard denk ik.
Is dit bevestigd?

Volvo XC40 Recharge P8 AWD | VW Golf 8 1.5eTSI R-Line

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:06
JTHZZ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Lol, ik noem dat óók relaxed... nét wat sneller dan vrachtverkeer zodat ze geen "last" van je hebben.

Vroeger... ja, toen ik jong was, was 150kmh mijn "standaard" (haast? 200+ in bv toen nog lege polders richting Noorden..)

Nu, met 95kmh ( of in Duitsland 110~130kmh) noem ik relaxed,
maar dat ( optie pakket) is begrijp ik voorbehouden aan VUT-ers en pensionado 's ( Guilty as Sin 8) )

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 | Kernel: 4.19.143 |Fri Jan 8 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• Spanky79
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:24
Hier werkt alles nog steeds prima. Zowel de auto als de app. Ik heb nu ook de juiste kleur auto in de app staan. Enige is dat hij niet altijd accu percentage aangeeft. Maargoed, dat is een detail.

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:45
Is er een ABRP app voor Android Automotive beschikbaar? Of is Google Maps routeplanning al op hetzelfde niveau voor lange trips met meerdere laadstops?

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
@dedominee Ja, maar alleen voor de P2.

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

• Juancho
dedominee schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:29:
Is er een ABRP app voor Android Automotive beschikbaar? Of is Google Maps routeplanning al op hetzelfde niveau voor lange trips met meerdere laadstops?
Voor de P8 schijnt Maps wel met meer dan 1 laadstops de juiste en beste laders te pakken. Heb je 1x bijladen nodig... Not so much. Tis nog steeds wachten tot volvo en Google dit fixen en ook dan met de beste opties komt voor laden op je route. Er zit al wel een tijdje ewn filter in Maps maar daar kan je helaas nog niks mee. Bijv het alleen tonen van snelladers.

[Voor 10% gewijzigd door Juancho op 12-06-2021 13:29]

• dedominee
Ja ABRP heeft een app of Ja Google Maps heeft het voor elkaar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
@dedominee Ja er is een ABRP app.

https://play.google.com/s...r.abrp.production.android

[Voor 55% gewijzigd door guido66 op 12-06-2021 14:10]

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

• dedominee
Top! Gebruiken jullie die zelf ? Wat zijn jullie ervaringen?

• JTHZZ
  • Nu online
dedominee schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:14:
Top! Gebruiken jullie die zelf ? Wat zijn jullie ervaringen?
Voor dagelijkse navigatie is Google maps qua interface mijlenver vooruit en bijv schatting van aankomst-SoC is super accuraat. ABRP werkt ook niet op de spraakbesturing en is erg techy qua interface.
Voor trips met laadstops erin heb je met ABRP meer filter en planmogelijkheden en hij plant optimaler dan Google heb ik het idee. Net als Google heeft ABRP toegang tot live data. Hij weet het actuele verbruik, buitentemperatuur en SoC. En hij toont laadsnelheid. Verder kan ABRP syncen met je smartphone waardoor je vantevoren al een planning kunt maken die dan in de auto te zien is.
Tot nu toe alleen op de P2 beschikbaar. Net als sommige andere apps zoals Video player en EasyPark.

[Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 12-06-2021 14:56]

• Mr_Music
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12-06 17:21
[P2]

Heeft iemand enig idee hoe ik deze duplicaten uit de P2 app krijg? Ik heb de suggestie van @gerrit105 geprobeerd echter kreeg ik er dus nog een duplicaat bij 😒.

Het is overigens alleen maar cosmetisch want de digital key werkt verder prima. Maar ben toch nieuwsgierig of dit te verhelpen is.

• Jur gen
  • Laatst online: 21:09
Iemand een idee waarom mijn P2 de gekoppelde apparaat niet kan binnen halen? Heb nu al 3x alles verwijderd van zowel telefoon als in de auto (laatste middels fabrieksreset) maar krijg telkens deze melding. Ook als ik de telefoon van mijn vrouw hiervoor gebruik. TCAM reset ook al uitgevoerd mochten jullie daarmee komen.

Polestar 2

• Jordy-zm
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 13-06 12:00
[p8]

Vandaag na dagen ploeteren mijn Volvo On Call app volledig werkend gekregen.

Ik kon, zoals vele, enkel mijn portieren openen. Na alles geprobeerd te hebben kwam ik per ongeluk bij de privacy settings. Wat bleek: hierin stond de koppeling met de VOC app uitgeschakeld!!

Nu eindelijk de ook accu percentage en klimaat.

Nog steeds erg tevreden over de XC40. Helaas geen actieradius van 400km, maar voor mij is 350 km voldoende:)

[Voor 43% gewijzigd door Jordy-zm op 12-06-2021 17:58]

• Jur gen
  • Laatst online: 21:09
Jur gen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:25:
Iemand een idee waarom mijn P2 de gekoppelde apparaat niet kan binnen halen? Heb nu al 3x alles verwijderd van zowel telefoon als in de auto (laatste middels fabrieksreset) maar krijg telkens deze melding. Ook als ik de telefoon van mijn vrouw hiervoor gebruik. TCAM reset ook al uitgevoerd mochten jullie daarmee komen.
[Afbeelding]
Wat een K.. app, werkt niet, kost ontzettend veel telefoon energie en je kan er vooralsnog toch niks mee. Eraf gegooid en fijn een stukje gaan rijden met gewone sleutels zonder gedoe, heerlijk 😎

Polestar 2

• JTHZZ
  • Nu online
Jur gen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Wat een K.. app, werkt niet, kost ontzettend veel telefoon energie en je kan er vooralsnog toch niks mee. Eraf gegooid en fijn een stukje gaan rijden met gewone sleutels zonder gedoe, heerlijk 😎
Sinds de laatste update van de app werkt de digital key hier feilloos en zonder haperingen. Batterijverbruik is op iPhone niet hoog.
Wat nog niet perfect is is de update van de SoC, portier en klimaatstatus, dat moet je vaak handmatig refreshen of er komt eerst een foutmelding. Qua functionaliteit verder geen klachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerrit105
Mr_Music schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:21:
[P2]

Heeft iemand enig idee hoe ik deze duplicaten uit de P2 app krijg? Ik heb de suggestie van @gerrit105 geprobeerd echter kreeg ik er dus nog een duplicaat bij 😒.

Het is overigens alleen maar cosmetisch want de digital key werkt verder prima. Maar ben toch nieuwsgierig of dit te verhelpen is.

[Afbeelding]
P2
Het idee van die stappen is juist dat je de oude (en onzichtbare) telefoonkoppelingen kunt verwijderen. Als het goed is is maar één van die koppelingen je actieve. Je kunt ze zelfs allemaal verwijderen en helemaal opnieuw koppelen. Dan zou je er maar één moeten hebben. Heb je mijn originele stappen van een kleine maand geleden geprobeerd? Ik zal toch nog eens kijken op ik het kan vinden en opnieuw posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:41:
[...]

Sinds de laatste update van de app werkt de digital key hier feilloos en zonder haperingen. Batterijverbruik is op iPhone niet hoog.
Wat nog niet perfect is is de update van de SoC, portier en klimaatstatus, dat moet je vaak handmatig refreshen of er komt eerst een foutmelding. Qua functionaliteit verder geen klachten.
P2
Bij mij is het accugebruik sinds de laatste app update ook flink verbeterd. Verder idd dezelfde issues.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerrit105
gerrit105 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:
@Juancho @Mga1600
Ik weet natuurlijk niet exact hoe het bij de P8 zit maar bij de P2 had ik ook het probleem dat ik de app had verwijderd zonder de connectie met de auto te verwijderen. Ik heb met support gebeld en die gaf de onderstaande tip en die heb ik succesvol uitgevoerd. Misschien is er iets soortgelijks mogelijk met de P8.

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Polestar ID.
In de app inloggen met Polestar ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel.
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
App verwijderen (of misschien enkel Polestar ID uitloggen).
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.
P2
@Mr_Music Hierboven nog een keer mijn originele post met de stappen. Daarmee zou je volgens mij toch echt al die duplicaten moeten kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerrit105
P2
Vandaag overigens nog een rit van ongeveer 2 x 150 km met terugweg veel 130 en 140 km/u op de teller. Toch wel mogelijk om gemiddeld rond de 22 kWh te halen. En de heenweg was veel 110 km/u op de teller. Daar was 20 kWh prima te doen. En dan had ik in beide gevallen aan het begin even bizar hoge verbruiken van 40, 60 en zelfs 90 kWh.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 11:55
P8
Bij mij werkt de app feilloos momenteel.
Maar kunnen jullie mij zeggen of digital key al werkt met deze app bij de P8?
En zo niet, staat dat geplant of moeten de P8 rijders dit aan hun neus voorbij zien gaan?

P8-19”-WP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20:26
Ik ben mijn Polestar 2 vandaag aan het opladen met zonne-energie. Op een gegeven moment zie ik dat er niet meer geladen wordt omdat de wagen 80% opgeladen is en mijn limiet daar nog op ingesteld staat. Ik stel mijn limiet dus op 100% in omdat ik nu eens in de mogelijkheid ben om wat zonne-energie te gebruiken. Auto laadt niet verder ondanks dat de limiet van 100% ook weergegeven wordt in het bestuurdersdisplay. Stekker in/uit, laden aan/uit, herstart software via scherm in wagen,… Niets helpt. Uiteindelijk een paar km gaan rijden tot ik 79% accu had. Laden start terug… en valt opnieuw uit bij 80% terwijl er nog steeds limiet 100% staat. Frustrerend. Maar wat als ik die 100% nu echt nodig had?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rene
Toch lekker als de kids op zwemles zijn en je moet wachten in de regen 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sten2017
Rene schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:38:

[Afbeelding]
Hoe doe je dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Volgens mij is dit via de videoplayer app in Zweden of Noorwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is dit via de videoplayer app in Zweden of Noorwegen.
Dat klopt 👍

Acties:
  • +7Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:41

[P2]
100% vertrokken inclusief voorklimatisering. 90% snelweg 105ACC. Dus 400 kilometer snelweg was vandaag zeker mogelijk.

19 inch Michelin primacy 4, laatste updates.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• cornholio24
Rene schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:38:

[Afbeelding]
Draait de Ziggo go app er ook op?

Hier trouwens goed nieuws..... gisteren nog gereden met de mustang mach e en de q4. Beide grote en mooie auto's maar toch geen P2 gevoel.

Dus morgen bellen om een P2 erdoor te krijgen. Configuratie sofar...een LR DM of LR SM (budget), snow, pilot en plus pack alsook 20" velgen en een trekhaak. *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
vandijk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om de stekker er tijdens de handshake ingedrukt te houden? Door de hoek van het stopcontact, en het hangen van de kabel, kunnen de pennen soms niet goed contact maken. Vergelijkbaar probleem (en oplossing) was rond de introductie van de P2 ook regelmatig aan de orde.
Sorry voor de trage reactie, maar dat heb ik geprobeerd. Dacht eerst ook dat het daar aan lag, maar dat verklaart niet dat de auto soms gewoon stopt midden in het laadprocedure.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Eergisteren test gereden in een P8 en wat een ervaring is dat! Nu kijken of deze intern door het lease goedkeurings proces komt.
Pagina: 1 ... 236 237 238 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True