Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RFolst
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 15:05
Juancho schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:42:
Wellicht dat ze gewoon van topmodel naar onderen uitrollen. Geen idee maar ik zou het een logische verklaring vinden. Verder mis je weinig hoor, tis geen must have zeg maar want de enige nieuwe dingen zijn wat extra meldingen.
Ik zie bij de meldingen nu ook notificatie staan voor auto delen. In mijn gedachte is dat het gebruik van de oranje sleutel. Weet iemand toevallig of die al gebruikt (met eventuele beperkingen) kan worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 17:00
GJV63 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Vandaag 4 Samsung smartphones met Android uitgeprobeerd en alle 4 hebben de VOC app met versie 4.14.2 in de play store. Klaarblijkelijk is de app nog niet geschikt voor de Samsung/Android combi. Kan alleen maar raden waar het aan ligt maar slordig is het wel om een app uit te brengen die nog niet op mainstream smartphones geïnstalleerd kan worden. In de communicatie wordt hier niets over gemeld. Iets wat we helaas al eerder hebben meegemaakt waar het volvo en nieuwe zaken betreft.
Zal het denk ik niet zijn.
Op mijn 3 jaar oude Samsung Tab S4 wordt net als op mijn Moto smartphone direct de versie 5.0.2. gevonden.

XC40 P8 | Kernel 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020 --- EVBox Elvi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-06 11:00
MaNdM schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:40:
P2

In de app zag ik opeens dat ik de digital key kon activeren. Deze stond voorheen altijd inactief. Dus ik heb het eens geprobeerd en verhip, het werkt nu. Eens kijken hoe betrouwbaar het blijkt.
Het is dobbelstenenwerk, 6 kanten met daarop 3 keer 'Ik werk niet' en 3 keer 'Ik werk wel'

Als je pech hebt gooi je op de heenweg 'Ik werk wel' en op de terugweg 'Ik werk niet'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Laatst online: 13-06 11:00
XeNeRgY schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:18:
[...]

[...]

Ter vergelijking 2 ritten van gisteren en vandaag:

[Afbeelding][Afbeelding]

11km gereden waarvan 9.5km in de stad en 1.5km met 100 op de snelweg. Met 28.3kWh om te janken zo slecht. Zeker omdat het 20 graden is.

135km gereden waarvan 10km stad, 10km N-weg (80) en 115km snelweg ACC 120km/u. Temperatuur 19C.
Wat me opvalt is dat het verbruik pas na 50 minuten, al ruim over de helft dus, omlaag begon te lopen van 24kWh naar 22.5kWh en in de laatste 5 km stad met 0.5kWh daalde. Heeft de P2 bijna een uur nodig om zichzelf goed op te warmen?

Auto beide keren niet voorverwarmd. Over mijn TM van de laatste 4000km (sinds maart) ben ik ook niet echt tevreden.

Begin toch wel echt te denken dat er iets niet klopt als zelfs de P8 betere cijfers haalt.
Ik heb precies dit gehad gisteren! Gisteren de eerste 10 kilometer van een rustige rit (buiten 21 graden) kwam ik ook op 28 kWh uit, na 28 kilometer had ik gemiddeld 22.9.

2 uur later de rit terug gereden, hij had aan de lader gehangen en ik kwam toen gemiddeld uit op 21.6 (dus gemiddelde heen- en terugrit).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:33
P2 icm S21 Ultra SnapDragon en app versie 3.0.1

Qua app heb ik wisselend succes. Als ik nu bijvoorbeeld naar mijn auto loop dan gaat hij niet automatisch open. Daarvoor moet ik de app openen en op het slotje drukken. Dan gaat hij wel meteen open. Als ik de deur open en dicht doe, dan kan ik de deur ook niet met de deurgreep op slot doen, alleen met de app.

Als ik echter een stukje rijdt en dan de auto op slot wil doen met de deurgreep, dan werkt het wel. Net alsof ie dan nog met bluetooth verbonden is.

Android geeft ook steeds aan ''needs pairing". Ik zal straks nog 's kijken of dat ook zo is als ik een stukje heb gereden.

P2 PP Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
@kramon Zolang er "needs pairing" staat heb je geen digital key.

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:21

MaNdM

1000-dingen-doekje

GuiltyNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Het is dobbelstenenwerk, 6 kanten met daarop 3 keer 'Ik werk niet' en 3 keer 'Ik werk wel'

Als je pech hebt gooi je op de heenweg 'Ik werk wel' en op de terugweg 'Ik werk niet'.
Inderdaad, dat heb ik al mogen ervaren. Gelukkig gewoon op de oprit een "ik werk niet" gegooid, dus ik pas nog even op met het daadwerkelijk in gebruik nemen.

Toch blijft het vreemd dat zoiets zo lang moet duren voor het betrouwbaar wordt. Krijg bijna het idee dat ze iets bedacht hebbent wat straks door allerhande redenen (software en rechten in telefoons, hardware auto, wat dan ook) helemaal niet kan gaan werken. Gevalletje 10 voor het idee maar een 0 voor de uitvoering uiteindelijk. Hopelijk heb ik gewoon ongelijk natuurlijk.

To be determined...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 17:31
Iemand deze al gehad?

Zo ja, zelf op te lossen of even naar de dealer? Sinds de OTA update.

P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 16:32
Pr8chtig schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
Iemand deze al gehad?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou eens kunnen proberen om de voorruit ter hoogte van de camera schoon te maken. Zomaar een gok hoor. Maar als het werkt, ben je snel klaar. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06:17
Pr8chtig schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
Iemand deze al gehad?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep - bleef deze error geven na schoonmaken sensoren en camera’s.

Ik moest naar de werkplaats waar ze de radar opnieuw hebben gekalibreerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 13-06 23:26
[P2]

Goedenmiddag, vandaag een heel relaxed snelweg tripje gemaakt van 400+ km naar Friesland en terug om mijn dochter op te halen van een weekje vakantie.

Was een aardige rit om het verbruik eens te checken op langere rit.

Op de terugweg 30min geladen bij Fastned in Nunspeet langs de snelweg,
59kwh bijgeladen in 42 min, van 12% naar 84%: 84kw gemiddelde snelheid geladen.

P2, non PP, 20" all season banden.
Niet voorverwarmd. 99% vol bij vertrek, 400km range.
Airco aan, 21graden, 105/110km/uur ACC.
Heen 1 persoon, terug 4 personen + bagage.

Ik heb gemiddeld 21 kwh/100km gereden.

Bijgeladen bij 12%, 301km gereden. dus 99-12 = 87% voor 301km, geeft totale range van 345km 100%.

Dit klopt als een bus met de berekening van polestar op hun website (340km). Niet in de buurt van de WLTP van 450 maar dat was te verwachten voor enkel snelweg.

https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/

Geeft me nog wel te denken voor vakantieritten, gemiddeld van 10-80% bereik per laadstop, dat is 70% x 345 = 241km. In de winter bij -15graden wordt dit dan 70% x 290 = 203km.... wordt toch wel 6x keer laden naar Franse Alpen als t echt koud is. en dan nog bergop op de heenweg.

Verschil tussen NL winter rond 5 graden en nu 25 graden is in de praktijk klein vind ik. Reed in de winter ook wel gemiddeld 21kwh op de snelweg. Is ook maar klein verschil op de website van polestar, tussen 5graden (airco uit) of 25graden (airco aan): volle range 330 vs 340km. ofwel verwaarloosbaar.

Mijn conclusie, range maakt echt niet veel uit zomer/winter in NL voor mijn P2. meer afhankelijk van rijstijl ,snelheid en wind tegen/mee. veel lager dan 21 kwh/100km ga ik niet halen op de snelweg.

grt skywalker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 13:55
Ik heb vandaag ook een ingreep mogen ervaren van de Emergency Brake. Ik was achteruit aan het inparkeren en in 1 keer vol in de ankers. Ik dacht dat ik ergens tegenaan zat, terwijl ik puur op de camera aan het inparkeren was. Ik had nog anderhalve meter tot de muur. Er zat nog wel een stoepje voor. Het gaf wel zo’n 2 meter schaduw, misschien datvie daardoor getriggerd is.

Wat ik wel apart vind is dat ik geen rode vlakjes te zien krijg. Wel oranje vlakjes, maar toch raar dat ie dan toch ingrijpt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:21
EVdriver schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:14:
[...]

+1 Naar de dealer, certificate issue, dealer reset is enige oplossing.
Toevallig net nog eens geprobeerd en nu komt hij weer wel voor de sleutel.... Daarna gaat het weer stroef in de app, maar dat kan komen omdat hij aa het laden was.
Ik rommel er nog even zelf mee aan, maar anders wordt het inderdaad een retourtje dealer. Dank voor de tip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Waarschijnlijk softwarematig gedeactiveerd en volgens Timmer zou dat ondertussen dus gefixed moeten zijn in 1 van de laatste updates (er is immers ook geen terugroep actie voor geweest om iets hardware matig te vervangen). Terwijl de technische dienst van Volvo NL zelf aangeeft dat die update dus in week 24 zal komen. Ik ben benieuwd of jouw dealer dan ook contact heeft gehad met de technische afdeling bij Volvo en wat jouw dealer dan te horen kreeg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar een ander verhaal vertellen...

Ik zou zeggen, zoek de verschillen @Mga1600 . Verder lees je niet goed, ik zeg dus dat ik het verhaal van Robert heb doorgezet en ze hebben allang actie ondernomen hebben en dit bij Volvo NL neergelegd hebben. En als de technische dienst daar dan aangeeft dat er een update GAAT komen rond week 24 dat dit issue oplost.... |:( Wat wil je nog meer horen?

Verder geloof wie je wil geloven. Jij blijft bij Robert, ik geloof in mijn dealer en de technische mensen van Volvo zelf. Het zal mij overigens verder een zorg zijn wie er gelijk heeft en ik heb totaal geen zin in een spelletje wellus nietus, het gaat me er eerder om dat er nog altijd enorm veel onduidelijkheid en slechte communicatie is. Dat hebben ze blijkbaar nog niet op de rit daar bij Volvo. Het is natuurlijk tamelijk bizar dat Robert zegt het is opgelost en dat zijn collega's van de technische dienst zeggen dat er straks een update voor komt.
Ondanks jouw mening dat het bij Volvo allemaal maar prutsers zijn, menen we als ‘groepje’ juist dat Volvo Nederland voor ons toch echt de juiste bron is voor het echte verhaal en dat daar de juiste kennis vandaan zal komen.
Daarom zijn we omtrent het alarm-verhaal opnieuw in contact getreden en het volgende blijkt:

De eerdere software update waarbij de gevoeligheid van een sensor is aangepast was voor bijna alle auto’s de juiste oplossing en bij die auto’s is het alarm dan ook gewoon keurig blijven functioneren zoals bedoeld!

Er bleek echter een heel klein aantal auto’s te zijn waarbij het spontane-alarm probleem hardnekkiger is. Kennelijk heb jij er daar een van. Alleen voor die exemplaren is destijds vanuit Volvo geadviseerd om het alarm-niveau handmatig te verlagen (via menu-instelling) maar omdat dat dan bij iedere keer op slot zetten zo zou moeten werd dat te omslachtig gevonden. Daarom is in die paar gevallen de mogelijkheid geboden om de bewuste sensor tijdelijk uit te programmeren (dus om het alarm niveau vast op ‘laag’ in te stellen). Dat zal in jouw situatie bij jouw dealer uitgevoerd zijn. Exemplarisch dus en zeker geen algemene ingreep, want feit is dat bij de bulk’ van de P8-en het alarm gewoon is blijven werken, zonder beperking!
Uit eigen waarneming kan ik ook bevestigen dat dat echt zo is!

Over de praktische opvolging van de enkele “probleem gevallen” schreef Dhr. Timmers na overleg met de technische teams o.m.:

De L2/L3 oplossing werkte niet voor 100% van de klanten) en er wordt een verdere SW update verwacht in week 24.

En over de reden waarom hij dat voorbehoud niet eerder maakte:

Dit zijn SW updates die via ‘kwaliteit’ worden uitgevaardigd en die verlopen niet via het normale OTA P8 programma. Ik was hiervan niet op de hoogte aangezien "running updates" niet worden gecommuniceerd naar ‘product’, want deze lopen 100% via de technische afdelingen. In mijn beleving was de L2/L3 SW update afdoende (bij mijn P8 in ieder geval).

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • +2Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:21
jswinkels schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:33:
Ik heb vandaag ook een ingreep mogen ervaren van de Emergency Brake. Ik was achteruit aan het inparkeren en in 1 keer vol in de ankers. Ik dacht dat ik ergens tegenaan zat, terwijl ik puur op de camera aan het inparkeren was. Ik had nog anderhalve meter tot de muur. Er zat nog wel een stoepje voor. Het gaf wel zo’n 2 meter schaduw, misschien datvie daardoor getriggerd is.

Wat ik wel apart vind is dat ik geen rode vlakjes te zien krijg. Wel oranje vlakjes, maar toch raar dat ie dan toch ingrijpt.
Heb het al een paar keer gehad. Achteruit een stoep op rijden vindt de auto niet leuk.. Je schrikt je elke keer dood.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:06
weghorst schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Heb het al een paar keer gehad. Achteruit een stoep op rijden vindt de auto niet leuk.. Je schrikt je elke keer dood.
Ik had het tijdens achteruit mijn garage in.... *O*
en er "leunde" een plantje met zijn stengel ietsje te ver naar de garage deur...

schrok me te barste... dacht eventjes dat ik een sportstreep op de zijkant borduurde |:(

Mijn vrouw kwam naar beneden/garage om te kijken wat er misging...
schijnt nogal een heftig geluid te zijn zo'n ingreep :o

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 | Kernel: 4.19.143 |Fri Jan 8 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-06 08:33
Mga1600 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Ondanks jouw mening dat het bij Volvo allemaal maar prutsers zijn, menen we als ‘groepje’ juist dat Volvo Nederland voor ons toch echt de juiste bron is voor het echte verhaal en dat daar de juiste kennis vandaan zal komen. Daarom zijn we omtrent het alarm-verhaal opnieuw in contact getreden en het volgende blijkt:

De eerdere software update waarbij de gevoeligheid van een sensor is aangepast was voor bijna alle auto’s de juiste oplossing en bij die auto’s is het alarm dan ook gewoon keurig blijven functioneren zoals bedoeld!

Er bleek echter een heel klein aantal auto’s te zijn waarbij het spontane-alarm probleem hardnekkiger is. Kennelijk heb jij er daar een van. Alleen voor die exemplaren is destijds vanuit Volvo geadviseerd om het alarm-niveau handmatig te verlagen (via menu-instelling) maar omdat dat dan bij iedere keer op slot zetten zo zou moeten werd dat te omslachtig gevonden. Daarom is in die paar gevallen de mogelijkheid geboden om de bewuste sensor tijdelijk uit te programmeren (dus om het alarm niveau vast op ‘laag’ in te stellen). Dat zal in jouw situatie bij jouw dealer uitgevoerd zijn. Exemplarisch dus en zeker geen algemene ingreep, want feit is dat bij de bulk’ van de P8-en het alarm gewoon is blijven werken, zonder beperking!
Uit eigen waarneming kan ik ook bevestigen dat dat echt zo is!

Over de praktische opvolging van de enkele “probleem gevallen” schreef Dhr. Timmers na overleg met de technische teams o.m.:

De L2/L3 oplossing werkte niet voor 100% van de klanten) en er wordt een verdere SW update verwacht in week 24.

En over de reden waarom hij dat voorbehoud niet eerder maakte:

Dit zijn SW updates die via ‘kwaliteit’ worden uitgevaardigd en die verlopen niet via het normale OTA P8 programma. Ik was hiervan niet op de hoogte aangezien "running updates" niet worden gecommuniceerd naar ‘product’, want deze lopen 100% via de technische afdelingen. In mijn beleving was de L2/L3 SW update afdoende (bij mijn P8 in ieder geval).

Edit: ik kan het eigenlijk veel korter houden. Wat mijn dealer mij wist te vertellen klopte dus, en daarmee dus ook wat de TD van Volvo zelf aangaf. Dat Robert daar niks van af wist, tja, kan ik niet helpen. Misschien wat eerder overleggen dan intern voor je met uitspraken komt dat het allemaal is opgelost.

Verder zeg ik nergens dat alles en iedereen bij Volvo prutsers zijn. Helemaal niet zelfs. Die mag je dus even voor je eigen rekening nemen. Erg vervelend om op die wijze het gesprek of de discussie aan te gaan door zinnen/woorden te verdraaien of te overdrijven. Daar pas ik even voor. Negeer modus lijkt me verstandiger, ook voor de rest.

Ontopic maar weer: wbt de VOC app... het valt mij op dat de app nogal vaak moeite heeft met het updaten van de batterij % als je aan het opladen bent. In het begin gaat het vaak wel goed, maar vaak rond 60-70% gaat het erg moeizaam. Soms helpt de app afsluiten en opnieuw starten, maar soms ook niet. Lijkt dus nog niet echt stabiel te zijn.

[Voor 26% gewijzigd door Juancho op 07-06-2021 17:44]

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.152 Thu Mar 18 | Android 10 | Patch 1 maart 2021

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20:26
Juancho schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Ai... je zou maar zelf een vlucht moeten halen, alles goed gepland...doet je auto het niet en mis je je vlucht! |:(
Idd. Ik had gelukkig nog wat ruimte. Ik had de auto al even met rust gelaten vooraleer ik Polestar support contacteerde omdat ik op dit forum vond dat dit soms helpt. Toch maar gebeld toen dat dus niet hielp. Uiteindelijk probeerde ik dit normaals terwijl ik zat te wachten op de depannage en toen deed hij het plots. Volgens mij kwam het echt doordat het climatiseren via app. vastgelopen was in de auto. Dat ga ik voorlopig niet meer gebruiken 😬😊

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:12:
[...]

Ontopic maar weer: wbt de VOC app... het valt mij op dat de app nogal vaak moeite heeft met het updaten van de batterij % als je aan het opladen bent. In het begin gaat het vaak wel goed, maar vaak rond 60-70% gaat het erg moeizaam. Soms helpt de app afsluiten en opnieuw starten, maar soms ook niet. Lijkt dus nog niet echt stabiel te zijn.
Dit ervaar ik inderdaad ook. Eerder kreeg ik überhaupt geen oplaadstatus, nu dus wel. Maar hij geeft consequent veel te lage waarden door.

P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Dit ervaar ik inderdaad ook. Eerder kreeg ik überhaupt geen oplaadstatus, nu dus wel. Maar hij geeft consequent veel te lage waarden door.
Klopt, gister even naast de Smoov app gezet en hoewel je daar dan weer geen % ziet....zie je wel per kwartier dat de boel geupdate wordt. Bij de VOC app staat het na een tijdje gewoon stil terwijl de auto nog wel bezig is met laden. Eenmaal bij de auto was het niet zoals VOC aangaf 67% maar 89%. Bugje voor de developers denk ik ;)

[Voor 5% gewijzigd door Juancho op 07-06-2021 18:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandijk
  • Laatst online: 20:41
[P8] P8 op de Nordschleife

Tijd voor een Polestar engineered update, met brembo's en ohlins :D

[Voor 27% gewijzigd door vandijk op 07-06-2021 19:50]

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Klopt, gister even naast de Smoov app gezet en hoewel je daar dan weer geen % ziet....zie je wel per kwartier dat de boel geupdate wordt. Bij de VOC app staat het na een tijdje gewoon stil terwijl de auto nog wel bezig is met laden. Eenmaal bij de auto was het niet zoals VOC aangaf 67% maar 89%. Bugje voor de developers denk ik ;)
Net als dat om de haverklap de verbinding via 4G gewoon geen gegevens laat zien. Via Bluetooth wel, maar via 4G vaker niet dan wel.

P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 13-06 22:27
P8

Vandaag offerte opgevraagd voor spuiten letters in zwart (op een zwarte P8) aan de achterzijde en voorkant. Dealer kon niet met zekerheid zeggen of er achter het embleem aan de voorkant nog een radar zit (had spuiter opgevraagd), weet een van jullie dat?

Bazzan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 13-06 00:53
Ha, eindelijk!
Nu nog een off-road test/review :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Bazzan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:09:
P8

Vandaag offerte opgevraagd voor spuiten letters in zwart (op een zwarte P8) aan de achterzijde en voorkant. Dealer kon niet met zekerheid zeggen of er achter het embleem aan de voorkant nog een radar zit (had spuiter opgevraagd), weet een van jullie dat?
Volgens bijgaand plaatje zit daar inderdaad wel het een en ander.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 14:32
AS P8 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Hier (Samsung S20) zelfde verhaal, app en playstore op versie 4.14.2. Met geen mogelijkheid nieuwere versie te vinden.
Zal met de tijd wel komen hoop ik...
Ik heb versie 5 kunnen installeren op S10 via het overzicht van alle Apps en dan gezocht op beschikbare updates. Daar stond de Volvo App update (v5) tussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02:00
[P8]

Hier ook nog een mooie review van de XC40 Recharge Twin Plus/Pro, met bijhorend filmpje:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petzun
Vraagje over de app. Wellicht is het onderstaande hier de revue al gepasseerd, maar kan het niet goed terugvinden.

Ben wellicht wat ongeduldig geweest en heb na 96 uur waarin de app wel keurig was gekoppeld aan de P8 (juiste kleur auto e.d.), maar geen enkel resulaat gaf de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (zoals op de Volvo site aangegeven).
Installatie is ook weer gelukt en ik kan keurig inloggen, maar kom nu in een "kip en ei" situatie.
De app geeft de normale route aan waarmee de telefoon gekoppeld dient te worden aan de auto. Maar in het scherm van de auto staat de telefoon al als gekoppeld apparaat en er wordt gemeld dat ik de telefoon via de app moet ontkoppelen. Kom in de app echter niet verder en heb dus geen mogelijkheid te ontkoppelen.

Kan een ervaringsdeskunidge P8/P2'er mij van advies dienen?

XC40 P8 | Kernel 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020 --- EVBox Elvi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
@Petzun Jup dat had ik ook. Rest je niets anders dan naar de dealer te gaan voor een harde reset. Alleen dan kom je uit die loop...

[Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-06-2021 21:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kramon
guido66 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:39:
@kramon Zolang er "needs pairing" staat heb je geen digital key.
Ik heb m dus wel. Alleen is ie niet meer verbonden ofzo.

P2 PP Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19:29
kramon schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Ik heb m dus wel. Alleen is ie niet meer verbonden ofzo.

[Afbeelding]
Ik heb ook een tijdje zitten experimenteren wat dat precies betekent maar mijn conclusie is dat verbonden/niet verbonden alleen betekent dat je binnen of buiten Bluetooth bereik van de auto bent. Zodra je dichterbij komt zou hij dus op verbonden moeten springen (en kun je de deur openen)

[Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 07-06-2021 21:43]

P2 Midnight; Android 10, 1-mrt-2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petzun
Juancho schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:37:
@Petzun Jup dat had ik ook. Rest je niets anders dan naar de dealer te gaan voor een harde reset. Alleen dan kom je uit die loop...
Ai, houdt dit ook in dat de profielen / accounts opnieuw aangemaakt moeten worden?
Hoop het eigenlijk niet. Bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Petzun schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:45:
[...]

Ai, houdt dit ook in dat de profielen / accounts opnieuw aangemaakt moeten worden?
Hoop het eigenlijk niet. Bedankt voor je snelle reactie.
Jup helaas wel. Je bent alles kwijt. Maargoed, ik was met een kwartiertje weer klaar en had beide profielen weer gereed. Tis de enige manier om uit die loop te komen. Je kan nog zelf een reset uitvoeren, had ik gepost na mijn mijn dealer bezoekje, maar de kans dat dat nu nog voor jou werkt schat ik op 0 in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petzun
Juancho schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Jup helaas wel. Je bent alles kwijt. Maargoed, ik was met een kwartiertje weer klaar en had beide profielen weer gereed. Tis de enige manier om uit die loop te komen. Je kan nog zelf een reset uitvoeren, had ik gepost na mijn mijn dealer bezoekje, maar de kans dat dat nu nog voor jou werkt schat ik op 0 in.
Is inderdaad te overzien. Zal dat nog proberen en anders een bezoekje aan de dealer.
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:42:
[...]

Ik heb ook een tijdje zitten experimenteren wat dat precies betekent maar mijn conclusie is dat verbonden/niet verbonden alleen betekent dat je binnen of buiten Bluetooth bereik van de auto bent. Zodra je dichterbij komt zou hij dus op verbonden moeten springen (en kun je de deur openen)
P2
Ik had vandaag op kantoor dus de situatie dat ik naar de auto liep en dat hij niet open ging. Dus maar met de app open gemaakt. Vervolgens zie ik dat mijn telefoon verbind via de tile linksonder op het middelste scherm, maar dat er geen signaal is. ik nam aan dat die signaal sterkte altijd met de telefoon mast te maken heeft, maar blijkbaar in dit geval ook met de digital key. Wegrijden kon niet: "geen verbinding met transponder sleutel" oid. Dus maar gewone sleutel uit bescherm hoes gehaald en weggereden.

Vanavond breng ik de groene container bij de weg en loop langs de auto: kon m gewoon weer open doen met de digital key.

Het is gewoon nog niet helemaal stabiel. Dat geeft polestar natuurlijk ook aan met hun beta labeltje. Een workaround zou alleen wel handig zijn. Zal ik mee gaan testen als het weer niet werkt. Dingen die ik kan bedenken: bluetooth uit/aan, app opstarten, afsluiten en weer opstarten, flight modus uit en aan. We gaan t zien...

Met S21 Ultra, may patch.

P2 PP Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jswinkels
Juancho schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Je kan zelf een factory reset doen. Je moet dan natuurlijk alles weer instellen. Hier hoef je niet voor naar de dealer. Na de factory reset en het initiële stappenplan zou ik wel nog even een soft rest doen. Bij mij werkte Maps b niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:36:
Vraagje over de app. Wellicht is het onderstaande hier de revue al gepasseerd, maar kan het niet goed terugvinden.

Ben wellicht wat ongeduldig geweest en heb na 96 uur waarin de app wel keurig was gekoppeld aan de P8 (juiste kleur auto e.d.), maar geen enkel resulaat gaf de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (zoals op de Volvo site aangegeven).
Installatie is ook weer gelukt en ik kan keurig inloggen, maar kom nu in een "kip en ei" situatie.
De app geeft de normale route aan waarmee de telefoon gekoppeld dient te worden aan de auto. Maar in het scherm van de auto staat de telefoon al als gekoppeld apparaat en er wordt gemeld dat ik de telefoon via de app moet ontkoppelen. Kom in de app echter niet verder en heb dus geen mogelijkheid te ontkoppelen.

Kan een ervaringsdeskunidge P8/P2'er mij van advies dienen?
Was dat niet een kwestie van even een extra profiel aanmaken, daar de tel aan koppelen en daarna is hij ook automatisch weer aan het andere profiel gekoppeld?
Of haal ik nu zaken door elkaar?

P8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jesse_s93
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13:59
Mijn schoonvader had ook het probleem dat bovenstaand wordt geschetst omtrent het verwijderen van de app, herinstalleren en vervolgens de app niet meer kunnen koppelen. Het heeft wat tijd gekost maar we hebben het zelf kunnen oplossen.

Via de website van Volvo, ga naar Volvo ID en log in met je gegevens (https://volvoid.eu.volvoc...nt/?language=nl&market=NL). Je komt nu op een site terecht waarin je jouw Volvo ID kan wissen. Verwijder je account en ga naar de auto. Voer daar eerst een TCAM reset uit (SOS lampje moet rood gaan knipperen) en daarna gelijk een reset van het infotainmentsysteem. Ga na het opstarten naar instellingen, profiel en dan volvo on call en als het goed is vraagt hij nu weer om te koppelen. Maak een nieuw Volvo ID aan en begin het koppelproces. Succes! :)

Voordeel hierbij: je profiel blijft bestaan en je hoeft verder niets opnieuw in te stellen (behalve Volvo on call).

[Voor 6% gewijzigd door jesse_s93 op 07-06-2021 23:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petzun
@jswinkels @Montalbano @jesse_s93
Bedankt voor jullie reacties !!
Ik ga vanavond met jullie alternatieven aan de slag. Moet hiermee gaan lukken.
Het behouden van het profiel lijkt me wel prettig.

[Voor 14% gewijzigd door Petzun op 08-06-2021 08:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18:28
jswinkels schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:16:
[...]

Je kan zelf een factory reset doen. Je moet dan natuurlijk alles weer instellen. Hier hoef je niet voor naar de dealer. Na de factory reset en het initiële stappenplan zou ik wel nog even een soft rest doen. Bij mij werkte Maps b niet meer.
Hoe doe je dan zelf een factory reset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jswinkels
FW423130 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:22:
[...]

Hoe doe je dan zelf een factory reset?
RTFM :)

Je kan bij de reset (naast de factoryreset) ook een Netwerk reset doen, volgens mij is dat hetzelfde als de TCAM reset.

[Voor 13% gewijzigd door jswinkels op 08-06-2021 09:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:35:
[...]

P2
Ik had vandaag op kantoor dus de situatie dat ik naar de auto liep en dat hij niet open ging. Dus maar met de app open gemaakt. Vervolgens zie ik dat mijn telefoon verbind via de tile linksonder op het middelste scherm, maar dat er geen signaal is. ik nam aan dat die signaal sterkte altijd met de telefoon mast te maken heeft, maar blijkbaar in dit geval ook met de digital key. Wegrijden kon niet: "geen verbinding met transponder sleutel" oid. Dus maar gewone sleutel uit bescherm hoes gehaald en weggereden.

Vanavond breng ik de groene container bij de weg en loop langs de auto: kon m gewoon weer open doen met de digital key.

Het is gewoon nog niet helemaal stabiel. Dat geeft polestar natuurlijk ook aan met hun beta labeltje. Een workaround zou alleen wel handig zijn. Zal ik mee gaan testen als het weer niet werkt. Dingen die ik kan bedenken: bluetooth uit/aan, app opstarten, afsluiten en weer opstarten, flight modus uit en aan. We gaan t zien...

Met S21 Ultra, may patch.
Ik heb ook zo’n sleutel maar nog niet nodig gehad. Of DK werkt meteen, of het werkt de tweede keer dat ik de greep pak, of ik zet even mijn telefoon aan en het werkt. Of ik moet echt de app openen. Alleen de eerste optie is natuurlijk gewenst dus inderdaad nog beta maar heeft me tot nu toe in ieder geval nog niet volledig in de steek gelaten. iPhone 12

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 20:39

Gisteren een mooie lange rit gemaakt in de P8. Lange tijd (van 200 tot 300 km) stond het gemiddelde zelfs op 20.0 kWh/100km.
Bijna alles (90%) op de snelweg met ACC op 105km/h, temp 17-22 gr.
Met 100% SoC gestart, even geladen tijdens een broodje (30 min 33% -> 77%) en weer door.

Het verbruik valt me dus enorm mee met de P8 (19" zomerbandjes) , ook gezien de andere verbruiken die ik hier tegenkom. Ik kom met 36% thuis, heb onderweg 34% bijgetankt, dus met 98% een rit gemaakt van 385 km, zonder eigenlijk écht ergens op te letten, aircotje aan enz.
Kan er zo wel mee leven. d:)b *O*

Edit:
Nou ja, rekenfoutje :+ ; heb 44% bijgetankt. Dus met 108% 385 km gereden, is 356 km op volle batterij.

[Voor 48% gewijzigd door AS P8 op 08-06-2021 10:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook zo’n sleutel maar nog niet nodig gehad. Of DK werkt meteen, of het werkt de tweede keer dat ik de greep pak, of ik zet even mijn telefoon aan en het werkt. Of ik moet echt de app openen. Alleen de eerste optie is natuurlijk gewenst dus inderdaad nog beta maar heeft me tot nu toe in ieder geval nog niet volledig in de steek gelaten. iPhone 12
Hier ging het vanochtend heen en terug naar de kinderopvang ook 2x goed. Toch wel gaaf he. Geen portemonnee en autosleutels meer nodig hebben _/-\o_

P2 PP Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sky_walker
AS P8 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:44:
[Afbeelding]

Gisteren een mooie lange rit gemaakt in de P8. Lange tijd (van 200 tot 300 km) stond het gemiddelde zelfs op 20.0 kWh/100km.
Bijna alles (90%) op de snelweg met ACC op 105km/h, temp 17-22 gr.
Met 100% SoC gestart, even geladen tijdens een broodje (30 min 33% -> 77%) en weer door.

Het verbruik valt me dus enorm mee met de P8 (19" zomerbandjes) , ook gezien de andere verbruiken die ik hier tegenkom. Ik kom met 36% thuis, heb onderweg 34% bijgetankt, dus met 98% een rit gemaakt van 385 km, zonder eigenlijk écht ergens op te letten, aircotje aan enz.
Kan er zo wel mee leven. d:)b *O*

Edit:
Nou ja, rekenfoutje :+ ; heb 44% bijgetankt. Dus met 108% 385 km gereden, is 356 km op volle batterij.
Netjes hoor. Het maakt dus echt wel wat uit dat je 19” velgen hebt. 20” leidt tot een behoorlijk hoger verbruik. Hoe zou dat komen? Is de 20” velg/band combinatie zwaarder? Het is uiteindelijk zelfde wiel diameter en breedte toch?

Ik rij dan ook nog all seasons, dat is kennelijk niet de meest gunstige rubbersamenstelling voor een EV in de zomer. Lease maatschappij wisselt niet meer zomer/winterband.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PS2Driver
  • Nu online
JTHZZ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Exact dat, werkt tot nu toe bij mij ook altijd. Soms is het zelfs genoeg even met face id de iPhone te ontgrendelen, en gaat het daarna allemaal prima. Ook hier nog geen enkele keer gehad dat het helemaal niet lukte, wel eens met bovenstaande gedrag maar dat is nog te overzien vind ik persoonlijk.

Polestar 2, PP, Snow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:28
[P8]

Vanochtend zag ik de melding dat er een nieuwe versie van de VOC app beschikbaar was. Ondertussen is dit versie 5.0.4. Na installatie van de update kon ik voor het eerst, naast ontgrendelen en vergrendelen, ook mijn batterij % zien en klimaat koelen starten. Mijn vreugde over de extra functies was helaas van korte duur. Ik ben weer terug bij waar ik was. Kan nu weer alleen de deuren ont/vergrendelen. Kimaat en batterij functies werken weer niet. Het zal wel komen maar blijft een moeizaam traject op deze manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16:24
sky_walker schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Netjes hoor. Het maakt dus echt wel wat uit dat je 19” velgen hebt. 20” leidt tot een behoorlijk hoger verbruik. Hoe zou dat komen? Is de 20” velg/band combinatie zwaarder? Het is uiteindelijk zelfde wiel diameter en breedte toch?

Ik rij dan ook nog all seasons, dat is kennelijk niet de meest gunstige rubbersamenstelling voor een EV in de zomer. Lease maatschappij wisselt niet meer zomer/winterband.
Dat idee heb ik ook. Zie voor de P2 vaak flink lagere waardes voorbij komen (<18kWh/100km) en dat is dan vaak met 19" wielen.

Zelf kom ik met 20" zomerbanden gemiddeld op 21kWh/100km (met voornamelijk snelweg >50KM ritjes) waarbij het verbruik aan het begin nog steeds heel hoog is ondanks de warmere dagen en pas na 20KM gaat dalen.

Op de range calculator van Polestar zou het verschil maar 5% moeten zijn (~1kWh/100KM), maar ik kom met dit weer nooit onder de 20 uit hoe rustig ik ook rijd. Denk dat combinatie van veel snelweg en 20" niet top is.

[Voor 3% gewijzigd door AartJW op 08-06-2021 12:10]

P2 Thunder 20"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
GJV63 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:35:
[P8]

Vanochtend zag ik de melding dat er een nieuwe versie van de VOC app beschikbaar was. Ondertussen is dit versie 5.0.4. Na installatie van de update kon ik voor het eerst, naast ontgrendelen en vergrendelen, ook mijn batterij % zien en klimaat koelen starten. Mijn vreugde over de extra functies was helaas van korte duur. Ik ben weer terug bij waar ik was. Kan nu weer alleen de deuren ont/vergrendelen. Kimaat en batterij functies werken weer niet. Het zal wel komen maar blijft een moeizaam traject op deze manier.
De app is gewoon nog in bèta versie. Dus dat het instabiel is of dat je ineens andere dingen ziet... Hoort er nog even bij. Volvo zal achter de schermen wat testen uitvoeren waardoor iets bijv even niet meer werkt.

Het is gewoon wachten tot de app echt klaar en stabiel is. Ook met alle andere functies die helaas pas later dit jaar nog komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
[...]

Klopt, dat was optie 1 die ik toen al aangaf. Maar de kans is groot dat als je in zo'n loopje zit je er niet aan ontkomt om de dealer een reset te laden doen. Bij mij is ook eerst optie 1 geprobeerd maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 16:51
Zal hier misschien al wel voorbij gekomen zijn maar waarom heeft Volvo zoveel moeite/kost het Volvo zoveel tijd om een app te bouwen die andere fabrikanten allang goed werkend hebben?

P8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Andere fabrikanten ontwikkelen niet voor het goednieuwe Android Automotive OS.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Waterblok schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:34:
Zal hier misschien al wel voorbij gekomen zijn maar waarom heeft Volvo zoveel moeite/kost het Volvo zoveel tijd om een app te bouwen die andere fabrikanten allang goed werkend hebben?
Eens, het verdient niet de hoofdprijs……
Volvo was overigens wel (een van) de eerste merken met een app, VOC bestaat zeker al 10 jaar. Met die app voor het Sensus systeem kon je echt heel veel en kennissen van me met andere merken auto's waren daarover vaak jaloers. Zelf heb ik de originele app al sinds 2012 gebruikt.

Dus ze weten bij Volvo zeker wel wat er nodig is voor een goede app, maar ik heb het idee dat de implementatie van Android Automotive (een besluit wat in een vrij laat stadium van ontwikkeling van onze auto’s is genomen heb ik begrepen) veel complexer en veel tijdrovender was dan aanvankelijk gedacht).

En dat is enorm balen voor ons, want zelfs als je nu wel een goed werkende beta app hebt (zoals ik) kun je er maar bitter weinig mee. Je kunt nog altijd niet de starttijd van laden of van preconditioning ingeven, notificaties werken nog niet etc. Komt vast wel goed, maar wanneer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:29
Ik had deze week wel een werkende eerste notificatie! Helaas betrof het slechts een bericht over de geupdate Terms of Services :-( Maar het werkt wel :-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 16:32
Ik werd vanochtend verrast door de snelheid van mijn P8. Halverwege mijn route staan twee verkeerslichten vlak achter elkaar. Deze staan zo afgesteld dat het tweede verkeerslicht een paar seconden na de eerste op groen springt. Als de dat weet, kun je zonder remmen op het tweede verkeerslicht af rijden, want je weet dat hij op groen springt vlak voordat je er bent.

Maar de P8 is te snel... Ik moest hard remmen om niet door rood te rijden. Een seconde later sprong hij pas op groen. En ik dacht dat ik rustig aan deed...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:25:
[...]

De app is gewoon nog in bèta versie. Dus dat het instabiel is of dat je ineens andere dingen ziet... Hoort er nog even bij. Volvo zal achter de schermen wat testen uitvoeren waardoor iets bijv even niet meer werkt.

Het is gewoon wachten tot de app echt klaar en stabiel is. Ook met alle andere functies die helaas pas later dit jaar nog komen.
LOL, ligt het aan het mooie weer, of ben jij ineens heel erg mild geworden?! >:)

P8

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 13-06 00:53
[P8] update over mijn “Brick na update” probleem. Na een weekje bij de dealer net te horen gekregen dat “ze hem weer aan de praat hebben gekregen” (letterlijke woorden). Hoewel dat niet erg vertrouwenwekkend klinkt, ga ik er maar vanuit dat het goed zit. Ga wel de volgende keer bij een update op straat parkeren, het slepen was het grootste probleem deze keer (liftsysteem parkeergarage…). Kennelijk is de TCAM vervangen, wist niet dat dat kon. Ik ga er dus vanuit dat ik een frisse start ga maken morgen. Vanavond wordt er nog een lange testrit door de dealer gemaakt, morgen erheen, alle sleutels opnieuw koppelen, hopelijk de app ook, en dan dus alle instellingen opnieuw. Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
sky_walker schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Het is niet alleen doordat ze zwaarder zijn.
Door de grotere diameter is het contactoppervlak groter en dus de rolweerstand hoger. Dat zorgt ook voor meer verbruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sky_walker
Fladder80 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:27:
[...]
Het is niet alleen doordat ze zwaarder zijn.
Door de grotere diameter is het contactoppervlak groter en dus de rolweerstand hoger. Dat zorgt ook voor meer verbruik.
Ik probeer het te begrijpen. Uiteindelijk is de wieldiameter van velg + band samen altijd gelijk of het nu 19/20" velg is. Grotere velg met lagere band hoogte, en omgekeerd.

De 20" velg heeft een lagere wang van de rubber band dan de 19".
De breedte van de band is gelijk lijkt me voor 19 en 20" velgen, dan kan het enige verschil het gewicht zijn?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15:32
Ik zie zojuist een P2 app update in de Play Store, versie 3.1.0
Hopelijk wat stabiliteitsverbeteringen.

Polestar 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 16:31
Jur gen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:25:
IOS heeft ook een update 👍
Na installatie zie ik alleen geen SoC meer 👎

Meteen ff kijken of Digital Key weer activeerbaar was en zie daar nu aanvullende info dat de app ook toegang tot de fitness gegevens nodig heeft?! Willen ze weten of ik aan kom rennen of zo 🤔?

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fladder80
  • Nu online
sky_walker schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:01:
[...]

Ik probeer het te begrijpen. Uiteindelijk is de wieldiameter van velg + band samen altijd gelijk of het nu 19/20" velg is. Grotere velg met lagere band hoogte, en omgekeerd.

De breedte van de band is gelijk lijkt me voor 19 en 20" velgen, dan kan het enige verschil het gewicht zijn?
Je gedachtegang is logisch in dat geval, echter vraag ik mij af of het klopt dat de diameter gelijk blijft, een lagere wang wil nog niet zeggen dat de band echt even groot is?
Anniehoezels gaat het extra gewicht van de velg alsnog ten koste van je verbruik :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
Jur gen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:25:
P2
Ik zie dat de app nu ook SoC toont als er een ander profiel zonder Polestar ID actief is. Mijn vriendin is gisteren namelijk met de auto weg geweest. Voorheen kon de app dan geen verbinding maken met de auto, maar nu doet ie dat wel netjes d:)b

Acties:
  • +3Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10:07
sky_walker schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:01:
[...]

De diameter van het wiel is vrij wel gelijk, maar het gaat om het gewicht en de positie van het gewicht ten opzichten van het middelpunt. 20" wielen zijn iets zwaarde5r en de afstand van het gewicht van de velg is bij 20" ook iets verder weg en daardoor lastiger in beweging te krijgen (inertia/massatraagheid).

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AartJW
Geschatte eindtijd van het laden is nu ook zichtbaar in de app: d:)b

P2 Thunder 20"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sky_walker
[p2]. Nou, vrouwlief dagje weg geweest, 279km op de dagteller, verbruik 18.8 kwh/100km. Snelweg, non pp, 20”, airco op 19. Beter dan mijn 21kwh/100…..ik kom niet in de buurt

Toch de rijstijl/snelheid ;-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:41

Update op de iPhone net geïnstalleerd. Auto aan de laadpaal en verrek 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterArrow
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
MartinP8 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:08:
[P8] update over mijn “Brick na update” probleem. Na een weekje bij de dealer net te horen gekregen dat “ze hem weer aan de praat hebben gekregen” (letterlijke woorden). Hoewel dat niet erg vertrouwenwekkend klinkt, ga ik er maar vanuit dat het goed zit. Ga wel de volgende keer bij een update op straat parkeren, het slepen was het grootste probleem deze keer (liftsysteem parkeergarage…). Kennelijk is de TCAM vervangen, wist niet dat dat kon. Ik ga er dus vanuit dat ik een frisse start ga maken morgen. Vanavond wordt er nog een lange testrit door de dealer gemaakt, morgen erheen, alle sleutels opnieuw koppelen, hopelijk de app ook, en dan dus alle instellingen opnieuw. Ik kijk er naar uit!
Ah, dat is goed om te horen, wel even geduurd helaas...
Hoop voor je dat alles goed werkt (en blijft werken)!
Ik heb de app ook van de week gekoppeld met alle drie de sleutels, kan er nog bar weinig mee.
Onjuiste kleur, geen % batterij, voor verwarmen werk niet etc., maar alles is hierover al gezegd, I guess.. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petzun
[...]

Ik heb ervoor gekozen de fabrieksreset nog even niet te doen, maar eerst een extra gebruikersprofiel aan te maken en hieraan mijn Volvo ID, telefoon, google en spotify account aan te koppelen. Zie hieronder. Dat is gelukt, de app staat weer op de telefoon. En nu maar hopen dat die app het na een x-aantal uren / dagen wel gaat doen. Ik blijf er i.i.g. verder vanaf d:)b

[Voor 9% gewijzigd door Petzun op 08-06-2021 22:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Was dat niet een kwestie van even een extra profiel aanmaken, daar de tel aan koppelen en daarna is hij ook automatisch weer aan het andere profiel gekoppeld?
Of haal ik nu zaken door elkaar?
Jouw oplossing is een prima oplossing voor dit probleem.
Ik heb een extra gebruikersprofiel onder de naam Pe i.p.v. Peter aangemaakt.
Vervolgens hieraan mijn Volvo ID, telefoon, google en spotify account gekoppeld. En hiermee de VoC app aan de auto gekoppeld. Hoe simpel kan het zijn, maar ik had het niet kunnen bedenken.
Terug bij het beheerdersprofiel zag ik dat mijn telefoon nu wel 2x als Voc apparaat vermeld staat, maar dat lijkt me geen probleem. Ooit zal het in de app mogelijk zijn de apparaten te ontkoppelen neem ik aan.
De app staat weer op de telefoon, nog wel greyed out en met alleen het Soc%, maar dat zal wel goed komen. Dank voor deze oplossing _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petzun
jesse_s93 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:56:
Mijn schoonvader had ook het probleem dat bovenstaand wordt geschetst omtrent het verwijderen van de app, herinstalleren en vervolgens de app niet meer kunnen koppelen. Het heeft wat tijd gekost maar we hebben het zelf kunnen oplossen.

Via de website van Volvo, ga naar Volvo ID en log in met je gegevens (https://volvoid.eu.volvoc...nt/?language=nl&market=NL). Je komt nu op een site terecht waarin je jouw Volvo ID kan wissen. Verwijder je account en ga naar de auto. Voer daar eerst een TCAM reset uit (SOS lampje moet rood gaan knipperen) en daarna gelijk een reset van het infotainmentsysteem. Ga na het opstarten naar instellingen, profiel en dan volvo on call en als het goed is vraagt hij nu weer om te koppelen. Maak een nieuw Volvo ID aan en begin het koppelproces. Succes! :)

Voordeel hierbij: je profiel blijft bestaan en je hoeft verder niets opnieuw in te stellen (behalve Volvo on call).
Ik heb jouw aanpak eerst gevolgd, alle stappen lukten. Verwijderen Volvo ID --- TCAM reset incl. knipperend SOS lampje --- reset infotainmentsysteem --- opnieuw koppelen. Maar helaas stond de telefoon daarna nog als te ontkoppelen VoC apparaat in het scherm en kon ik dus niet verder.
Heb er dus voor gekozen een extra gebruikersprofiel aan te maken, waarna het lukte de Voc app weer te koppelen. Situatie is mogelijk net iets anders dan bij je schoonvader.
Anyway, bedankt voor jouw hulp hierin! Ik weet i.ig. nu hoe de TCAM reset gaat _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:29
[P8]

Het 'leuke' van een fabrieksreset is dat je wel nog achter settings komt die je nog niet kende, misschien omdat ze later toegevoegd zijn d.m.v. update.

Zo bedacht ik mij dat ik het eigenlijk fijner vind om de menu's in het Engels te hebben. Dus taal naar Engels omgezet, maar helaas, dan wil Google Assistant ook alleen nog maar in het Engels aangesproken worden en de navigatie babbelt ook internationaal tegen je aan. Maar weer teruggezet naar het Nederlands. Maar toen kwam ik er wel achter dat er 5 verschillende stemmen te selecteren zijn, 4 vrouwelijke en 1 mannelijke. Ik ben nu van de standaard vrouwelijke stem geswitcht naar #4 (uit mijn hoofd), die mij veel aangenamer in de oren klinkt. Ook heb je nog een switch om de stem harder te laten klinken dan radio / muziek.

Ik dacht ik deel het even, voor diegenen die ook niet na iedere update alle menu's doorlopen of de handleiding lezen :-)

Oh en nog iets, wat ik zelf nog moet verifiëren, maar volgens mijn vrouw en dochter reageerde Google Assistant in de auto zonder 'Hey Google' of 'OK Google' te zeggen op een gesprek dat zij voerden... lijkt wel of deze functionaliteit opeens actief is!?

FWD - Google Assistent doet straks opdrachten zonder ‘Hey Google’

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: oktober 2017
petervanstuiven schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:01:
[...]

De diameter van het wiel is vrij wel gelijk, maar het gaat om het gewicht en de positie van het gewicht ten opzichten van het middelpunt. 20" wielen zijn iets zwaarde5r en de afstand van het gewicht van de velg is bij 20" ook iets verder weg en daardoor lastiger in beweging te krijgen (inertia/massatraagheid).
Massatraagheid ben ik het mee eens al speelt dat natuurlijk vooral bij stadsverkeer. Op de snelweg met een beetje constante snelheid lijkt me dat volledig verwaarloosbaar. Ik kan me ook voorstellen dat de massa van de constructie van een band met lagere wang een rol in speelt (bij veel optrekken). Dat schuift ook een halve inch op naar buiten. Echter, theoretisch gezien zou die massa in positieve zin moeten bijdragen aan het regenereren en dus het verschil enigszins beperken.

Het zou me niet verbazen als de 20” PP velg juist lichter is dan de standaard 19”. Geen idee eigenlijk of de optionele 20” ook gesmeed is. De Conti band van de PP versies en de grotere Brembo schijven kunnen ook nog een rol spelen.

[Voor 16% gewijzigd door sandervd00 op 08-06-2021 23:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:53
Heren (of dames) Polestar rijders

Ik sta voor een keuze....

De P2 long range single of long range dual motor nemen?

( verder tot nu toe geselecteerd; kleur Snow, beide plus en pilot pack en de 20" velgen)

In de praktijk - blijf je de punch en snelheid van de AWD waarderen en neem je de mindere range voor lief, of kies je voor de range (ca 50km ./ lading vermoed ik) en ga je voor een iets lager koppel en single motor?

Wie o wie kan me helpen met deze lastige keuze? Beide auto's passen in mijn (lease)budget

5.520Wp | 16 x 345 Wp | OW(13°) platdak + schaduw | SE4000H | PVoutput

Acties:
  • +6Henk 'm!

• sandervd00
cornholio24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:21:

( verder tot nu toe geselecteerd; kleur Snow, beide plus en pilot pack en de 20" velgen)

In de praktijk - blijf je de punch en snelheid van de AWD waarderen en neem je de mindere range voor lief, of kies je voor de range (ca 50km ./ lading vermoed ik) en ga je voor een iets lager koppel en single motor?

Wie o wie kan me helpen met deze lastige keuze? Beide auto's passen in mijn (lease)budget
Punch natuurlijk! Wanneer heb je nou de kans om een leaseblik met 408pk en 660 Nm te rijden?! Ik moet nog iedere keer lachen als een één of andere flapdrol het probeert bij het stoplicht. Ik weet niet wat je dagelijks gaat rijden, maar als je thuis of op je werk kunt laden dan zou ik het wel weten. Succes met je keuze, goeie kleur!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:53
sandervd00 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:43:
[...]

Punch natuurlijk! Wanneer heb je nou de kans om een leaseblik met 408pk en 660 Nm te rijden?! Ik moet nog iedere keer lachen als een één of andere flapdrol het probeert bij het stoplicht. Ik weet niet wat je dagelijks gaat rijden, maar als je thuis of op je werk kunt laden dan zou ik het wel weten. Succes met je keuze, goeie kleur!
Haaha duidelijk! Woon werk is het gebruik met name en is 40km enkele reis. Laden op werk geen probleem en onderhandel wel voor een paal thuis.

Dank voor de duidelijke mening :Y d:)b

5.520Wp | 16 x 345 Wp | OW(13°) platdak + schaduw | SE4000H | PVoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sandervd00
cornholio24 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:52:
[...]

Haaha duidelijk! Woon werk is het gebruik met name en is 40km enkele reis. Laden op werk geen probleem en onderhandel wel voor een paar thuis.

Dank voor de duidelijke mening :Y d:)b
Nou makkelijke keuze. Je gaat daar zoveel lol aan beleven. Ik rij 99% van de tijd normaal. Maar soms is het zó leuk om even een dot gas te geven. Ik ben zowel thuis als op kantoor op openbare laadpalen aangewezen en rij minimaal 150 km per dag in de spits. Als ik om de dag maar een paal vind (en dat lukt altijd) dan gaat het prima. Op kantoor gaan we palen plaatsen en de vve zal nog wel even duren (bang voor brand).

• Fladder80
  • Nu online

Beetje afhankelijk van de afstanden die je van plan bent te rijden. Ook met enkele motor zal het geen trage auto zijn.
Moet je voor jezelf bepalen wat belangrijker is.

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:31

Ik had dezelfde afweging.... Ook voor de dual motor gegaan. Helemaal niet de "verstandige" keuze omdat ik er meer voor bij moet bij betalen in de lease en het bereik iets minder is. Maar het is zo leuk ;)

(Had ook een proefrit in de Tesla model 3 SR+, en die is toch aanzienlijk trager dan de p2 dual motor maar een stuk sneller dan de p2 single motor)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:36
Uiteraard dual motor kiezen als het financieel geen grote impact heeft en de range genoeg is.

Zoals eerder gezegd is het heerlijk om af en toe eens lekker een grijns op je gezicht te toveren als je in de achteruitkijkspiegel kijkt en weer een jaloerse/vragende blik ziet 😎

Overigens was de keuze hier tussen een Enyaq en P2. 2 kids in huis dus de ruimte in de Enyaq was absoluut beter geweest. Maar die ruimte hebben we 1x per jaar nodig. Koop je daarvoor dan een grotere/langzamere en duurdere auto? Ik niet en ben tot nu toe hartstikke tevreden met de P2. En er is ook zat plek ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• S2000jan
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 10-06 20:31
[P2]

SO I F*CKED UP !

Koppelen app aan de P2

Alles ging zeer goed: Polestar account toegevoegd aan profiel in wagen, Polestar app op smartphone, alle sleutels aanwezig, koppelen geen probleem; toen dacht ik dat alles al klaar was, dus ik sluit af, leg de sleutels binnen en probeer enkel met smartphone de auto te openen; ging niet .... en toen zag ik dat ik in de app nog de key moest 'activeren' ..... en toen begon de miserie .... app hing vast .... alles geprobeerd ging niet.
Om het nog erger te maken: uiteindelijk door verkeerde manipulatie van mijn kant, de app van de smartphone verwijdert :O ..... app terug geïnstalleerd.

Nu zit ik met een P2 die denk dat hij gekoppeld is aan mijn smartphone en een smartphone die niet weet dat hij gekoppeld is met de P2

HOE krijg ik de digital key terug weg van mijn huidig profiel? Daar slaag ik niet in want op het scherm zegt hij dat ik dat met de smartphone moet doen (die niet weet dat hij gekoppeld is).

Of moet ik een volledig nieuw profiel maken?

help.....

(zoeken naar dit probleem in de +900 pagina's lijkt mij onbegonnen werk)

• kramon
S2000jan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:06:
[P2]

SO I F*CKED UP !

Koppelen app aan de P2

Alles ging zeer goed: Polestar account toegevoegd aan profiel in wagen, Polestar app op smartphone, alle sleutels aanwezig, koppelen geen probleem; toen dacht ik dat alles al klaar was, dus ik sluit af, leg de sleutels binnen en probeer enkel met smartphone de auto te openen; ging niet .... en toen zag ik dat ik in de app nog de key moest 'activeren' ..... en toen begon de miserie .... app hing vast .... alles geprobeerd ging niet.
Om het nog erger te maken: uiteindelijk door verkeerde manipulatie van mijn kant, de app van de smartphone verwijdert :O ..... app terug geïnstalleerd.

Nu zit ik met een P2 die denk dat hij gekoppeld is aan mijn smartphone en een smartphone die niet weet dat hij gekoppeld is met de P2

HOE krijg ik de digital key terug weg van mijn huidig profiel? Daar slaag ik niet in want op het scherm zegt hij dat ik dat met de smartphone moet doen (die niet weet dat hij gekoppeld is).

Of moet ik een volledig nieuw profiel maken?

help.....

(zoeken naar dit probleem in de +900 pagina's lijkt mij onbegonnen werk)
In de auto de telefoon wissen (gewone bluetooth verbinding).

Op je eigen telefoon ook alle bluetooth verbindingen wissen/vergeten (het zijn er waarschijnlijk 2). Daarnaast in de app rechtsonder op het poppetje drukken en dan rechtsboven op 'Beheren'. Even wachten en dan je 'Polestar 2 gebruikers' daar wissen. Die 'gebruikers' zijn je telefoon(s). Vervolgens weer vanaf 0 beginnen met telefoons toevoegen. Wees gerust: je wist hiermee niet je polestar gebruikersprofielen in de auto.

[Voor 4% gewijzigd door kramon op 09-06-2021 08:28]

P2 PP Snow

• S2000jan
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 10-06 20:31
kramon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:22:
[...]

In de auto de telefoon wissen (gewone bluetooth verbinding).

Op je eigen telefoon ook alle bluetooth verbindingen wissen/vergeten (het zijn er waarschijnlijk 2). Daarnaast in de app rechtsonder op het poppetje drukken en dan rechtsboven op 'Beheren'. Even wachten en dan je 'Polestar 2 gebruikers' daar wissen. Als het goed is zie je daar weer je telefoon(s). Vervolgens weer vanaf 0 beginnen.
Dat lijkt mij al een goede oplossing! Bedankt! Ga ik proberen! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:06

Duidelijk: DUAL motor... of wil je tijdens regen/nat wegdek snél te maken krijgen met reduced power?? omdat anders de boel door gaat slaan... of nog erger snééuw... :S

kortom DUAL O-)

ps: check va 1:51 https://www.youtube.com/watch?v=LmVoUThhmfk

en dat terwijl deze lichter is en véél minder koppel.. én DROOG wegdek, kan je nagaan met nat/sneeuw

[Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 09-06-2021 08:47]

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 | Kernel: 4.19.143 |Fri Jan 8 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Rene
Nou mensen, hier het nieuws van de week. En dat is dan ook meteen goed nieuws!!!!!

Halleluja! Dit had ik niet verwacht!

• kramon
Rene schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:52:
Nou mensen, hier het nieuws van de week. En dat is dan ook meteen goed nieuws!!!!!

[Afbeelding]

Jammer dat ik geen plugsurfing card erbij gekregen heb. Komt dat door lease?

P2 PP Snow

• Rene
kramon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Ik ook niet. Zojuist via de chat contact gehad en ze sturen een kaart op (prive auto) ;) (let op, ik woon in Noorwegen dus weet niet hoe ze dit in NL regelen).

• JTHZZ
P2Hattem schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:17:
[...]

IOS heeft ook een update 👍
Na installatie zie ik alleen geen SoC meer 👎

Meteen ff kijken of Digital Key weer activeerbaar was en zie daar nu aanvullende info dat de app ook toegang tot de fitness gegevens nodig heeft?! Willen ze weten of ik aan kom rennen of zo 🤔?
Vandaag getest: app volledig afgesloten, naar de auto gelopen en toen ik het probeerde werd er om bewegingsgegevens toegang gevraagd. Geaccepteerd en auto ging meteen open zonder dat de app open was. Dus ik denk dat ze nu beweging gebruiken om de pairing te triggeren in combinatie met locatie ? Scheelt misschien batterijverbruik.

• SpeedfreakR
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:30

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Inderdaad even contact op nemen met polestar. Dealer in Almere had voor mij via polestar een Plugsurfing kaart geregeld.
Kreeg hem de volgende dag per post in huis.

• madhondt
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20:37

[Afbeelding]

0.35 vs 0.79€/kWh is wel een gigantisch verschil !!!

Hopelijk volgt Volvo snel dit voorbeeld...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
madhondt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:17:
[...]

75 kWh netto. 10-80% = 70*0,75 = 52,5 kWh nodig

52,5 + 10% laadverlies = 57,75 kWh van de lader
Prijs is dan 20 euro

Met en referentieverbruik van 21kWh/100 km betekent dit ca. 250 kilometer rijden voor 20 euro.

Met andere woorden gaat het van significant duurder dan ICE naar significant goedkoper dan ICE. _/-\o_

• JTHZZ

[Afbeelding]

Zijn dit dezelfde tarieven als de ‘founders’ als VW, Audi en BMW krijgen?
Ionity is echt flink aan de weg aan het timmeren om het ‘niet-Tesla alternatief’ voor de superchargers te worden met nu al meer dan 400 punten in Europa en hele snelle verdere uitbreiding. Dus inderdaad goed nieuws voor de niet-leasers!

[Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 09-06-2021 09:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 00:20
madhondt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:17:
[...]

Volvo zal hetzelfde aanbieden. Ik vermoed dat het vandaag ook wel gecommuniceerd zal worden, maar het is al zeker ;)

P2 thunder 20" non-PP

• AartJW
JTHZZ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Zijn dit dezelfde tarieven als de ‘founders’ als VW, Audi en BMW krijgen?
Ionity is echt flink aan de weg aan het timmeren om het ‘niet-Tesla alternatief’ voor de superchargers te worden met nu al meer dan 400 punten in Europa en hele snelle verdere uitbreiding. Dus inderdaad goed nieuws voor de niet-leasers!
Ook als leaserijder moet ik gewoon betalen voor laden over de grens (geldt niet voor alle leasecontracten), dus dit is ook een erg mooie deal voor deze leaserijders! _/-\o_

PS was daarom ook balen dat het Plugsurfing tegoed dat de eerste rijders kregen niet voor leaserijders kwam :( ....

P2 Thunder 20"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:41
Zal deels door de warmte komen en wellicht ook door de updates, maar ging lekker hard gisteren bij fastned😍:

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:41
GeForceFX_BE schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:06:
[...]
Volvo zal hetzelfde aanbieden. Ik vermoed dat het vandaag ook wel gecommuniceerd zal worden, maar het is al zeker ;)
Hebben jullie wel een plugsurfing tag bij de P8 aflevering gekregen dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 00:20
Tweaqer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Goeie vraag. Ikzelf werk er alleen, ik rij met een P2 :)

Anyway, officieel:
https://www.media.volvoca...s-and-seamless-experience

Blijkbaar wel maar gedurende 1 jaar :'(

[Voor 4% gewijzigd door GeForceFX_BE op 09-06-2021 10:12]

P2 thunder 20" non-PP

• darwusch
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-06 13:29
AartJW schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Ook als leaserijder moet ik gewoon betalen voor laden over de grens (geldt niet voor alle leasecontracten), dus dit is ook een erg mooie deal voor deze leaserijders! _/-\o_

PS was daarom ook balen dat het Plugsurfing tegoed dat de eerste rijders kregen niet voor leaserijders kwam :( ....
Bij mij ook, leascontract maar wel betalen in het buitenland.
Ik had echter geen plugsurfing pas bij de P2 ontvangen.
Daarom had ik er zelf een gekocht en een account toegevoegd met hetzelfde emailadres als mijn polestarID.
Maar... zou dit nu herkend worden voor het lagere tarief dat Polestar nu heeft afgesproken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
kramon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:00:
[...]

P2
Ook lease hier. Heb de kaart erbij gekregen. Even contact opnemen dus.

• Sten2017
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:34
Tweaqer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Nee..........
Pagina: 1 ... 235 ... 238 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True