Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 234 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.550 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 21:17
@GuiltyNL heb nog even gecheckt maar ik zit na 4/5 kilometer onder de 20 kWh binnen de bebouwde kom. Daar komt ie vervolgens ook niet echt meer boven zelfs als je daarna N-wegen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
tim-dev schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Ik heb standaard bluetooth op mijn telefoon uit staan, dus heeft daar in ieder geval niks mee te maken.
Ah oké. Bij mij werkt het alleen als ik bij de auto ben en heb dus me Bluetooth aan staan.

Als ik naar onderstaande in de app ga en klik op de naam van de auto dan geeft de app aan dat er geen verbinding is.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0madyjqSmAPykTq1eCrkcVGr-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yp1b8Jft8J0tqxtjBIkURRQL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Sten2017 op 04-06-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ewdevries schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:12:
*** Bericht van Polestar NL inzake Drive-IN ***

Update Drive-in Support dagen in Beesd, vrijdag 4 juni:

Op dit moment ervaart Polestar een storing van de technische werkplaats systemen, waardoor het niet mogelijk is om nieuwe software te uploaden en / of software te resetten. Ook de app koppeling kan op dit moment niet worden gedaan.

Mocht je hiervoor vandaag naar Beesd willen komen, wil Polestar je vriendelijk vragen dit bezoek uit te stellen naar een ander moment. Voor andere vragen of afstelling van de dempers kan iedereen uiteraard wel terecht.

We zijn hard aan het werk om alle systemen weer werkend te krijgen, en zullen een update versturen op het moment dat dit gelukt is.

Groet, Polestar NL

[Afbeelding]
P2 PP

Waarschijnlijk ook de reden dat ik vandaag, ook na verschillende reset's van het wachtwoord, niet kan inloggen op de app en/of de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-10 09:42
ach-jee schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:26:
@GuiltyNL heb nog even gecheckt maar ik zit na 4/5 kilometer onder de 20 kWh binnen de bebouwde kom. Daar komt ie vervolgens ook niet echt meer boven zelfs als je daarna N-wegen pakt.
Heb jij een sjoemel-EV? :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanDeMann
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
[p8]

Mijn app kan nog steeds geen verbinding met de auto maken. “Kan apparaten niet laden Interne fout 0. Nieuwe account gemaakt, helpt niet. Fabrieksreset gedaan, ook niet.

Deze week bij de dealer reset laten doen, tot mijn verbazing zaten mijn settings er nog gewoon in. Bij profielen is de auto nog verbonden met mijn telefoon, maar de app geeft nog steeds dezelfde melding (kan apparaten niet laden). Ik kan verbinding vanuit app dus ook niet verbreken. Dealer zegt dat ik het “ beste paar weken kan wachten”.

Mij lijkt dat de reset niet goed is gegaan. Hoe was de status van jullie auto na reset dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
SanDeMann schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:16:
[p8]

Mijn app kan nog steeds geen verbinding met de auto maken. “Kan apparaten niet laden Interne fout 0. Nieuwe account gemaakt, helpt niet. Fabrieksreset gedaan, ook niet.

Deze week bij de dealer reset laten doen, tot mijn verbazing zaten mijn settings er nog gewoon in. Bij profielen is de auto nog verbonden met mijn telefoon, maar de app geeft nog steeds dezelfde melding (kan apparaten niet laden). Ik kan verbinding vanuit app dus ook niet verbreken. Dealer zegt dat ik het “ beste paar weken kan wachten”.

Mij lijkt dat de reset niet goed is gegaan. Hoe was de status van jullie auto na reset dealer?
Hier exact dezelfde melding. Eigenlijk heel simpel, mijn dealer belde met Volvo en de auto is nog niet vrijgegeven voor de app. Dit gaat in batches en zal de komende dagen/weken gebeuren.
Je krijgt bljkbaar altijd nog een OTA update ook al heb je een eerdere maart software versie. Die OTA zet de synchronisatie aan voor Volvo Oncall.
IK denk dat die bij jou ook nog uitstaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV8xKIVrLkan4RdLo9hMum-sc6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCCMLgmtIf85AGICSHmBBHMA.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
FBMG schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Hier exact dezelfde melding. Eigenlijk heel simpel, mijn dealer belde met Volvo en de auto is nog niet vrijgegeven voor de app. Dit gaat in batches en zal de komende dagen/weken gebeuren.
Je krijgt bljkbaar altijd nog een OTA update ook al heb je een eerdere maart software versie. Die OTA zet de synchronisatie aan voor Volvo Oncall.
IK denk dat die bij jou ook nog uitstaat.

[Afbeelding]
Dat scherm heb ik ook. Maar als je 1 scherm teruggaat staat dat er wel synchronisatie plaatsvindt voor alle items....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Voor diegene die niet op facebook zitten: (P2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MViZ8FcPiqK65K5Nb6qbL1SmWqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QZ4Bx6emPTFIUnGhWSEASNWt.jpg?f=user_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

MaxxMark

HT is Tof!

Ik ben net te laat zie ik ;) das minder gevoel van verplichting voor mij in ieder geval.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 23:39
[p8]
Ik had iets geks vandaag; One-Pedal drive stond ineens uit waardoor toen ik hem in zijn achteruit zette de auto ineens ging rijden. Het was verder een veilige plek dus geen probleem, maar ik schrok wel een beetje. Het zou theoretisch gezien kunnen dat ik hem per ongeluk omgeschakeld heb maar die kans is niet heel groot. Zijn er anderen die dit toevallig ook hebben gehad?

En ik kan in de app inmiddels de auto locken en unlocken. Ik mis nog wel de functionaliteit om te zien dat het dak open of dicht is of deze open of dicht kan doen. Dat zou nog wel handig zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaqer op 04-06-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik met de P2 veel vaker heb dat hij in een andere versnelling staat dan ik denk. Iets wat ik in m’n v60 zga nooit had.

Zat dat concept van mechanisch verschil tussen D/N/R toch ingenieuzer en intuïtiever in elkaar dan je zou denken ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 15:26
Ik heb vandaag zo'n 25 kilometer gereden, soms Nweg en kwam nu op 22.6. 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:38
Ik heb sinds gisteren de update, alleen het gekke is dat hij maar steeds naar sleutels blijft zoeken. Uiteindelijk komt de melding dat ik alle 0 de sleutels in de auto moet hebben. Heel vreemd. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heb al gereset, nieuw Volvo ID aangemaakt maar geen soelaas tot nu toe.

gewoon nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:20
Tweaqer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:25:
[p8]
Ik had iets geks vandaag; One-Pedal drive stond ineens uit waardoor toen ik hem in zijn achteruit zette de auto ineens ging rijden. Het was verder een veilige plek dus geen probleem, maar ik schrok wel een beetje. Het zou theoretisch gezien kunnen dat ik hem per ongeluk omgeschakeld heb maar die kans is niet heel groot. Zijn er anderen die dit toevallig ook hebben gehad?

En ik kan in de app inmiddels de auto locken en unlocken. Ik mis nog wel de functionaliteit om te zien dat het dak open of dicht is of deze open of dicht kan doen. Dat zou nog wel handig zijn :)
Ik had iets vergelijkbaars kort na een fabrieksreset om de digital key te kunnen koppelen. Ik weet zeker dat ik de kruip functie al weer uitgezet had, maar ook bij mij ging de auto rijden toen ik de rem losliet. Nogmaals de kruip functie aan- en uitgezet en toen was het weer in orde. Naderhand geen probleem meer mee gehad.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
Prima verbruik vandaag op ca 50 kilometer 👍👍👍 (zelfs wat regen en nat wegdek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iPJtlqVknlJuyKcJajOT8BiTQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ri0o55uyeSNG4lNzseJlylw5.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:19
Tweaqer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:25:
[p8]
Is bij mij ook regelmatig sinds kort. Een bug die met de laatste update is meegekomen. Neem aan bij de volgende OTA weer opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 04-06-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 11:57
MaxxMark schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:38:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik met de P2 veel vaker heb dat hij in een andere versnelling staat dan ik denk. Iets wat ik in m’n v60 zga nooit had.

Zat dat concept van mechanisch verschil tussen D/N/R toch ingenieuzer en intuïtiever in elkaar dan je zou denken ;)
Als je dicht bij een object staat doet de P2 dat (althans de mijne). Je krijgt de waarschuwing dat je eerst op het rempedaal moet drukken om te kunnen schakelen naar de andere richting. Zelf handel je echter sneller dan dat je de waarschuwing hebt gezien en voor je het weet rijd je de verkeerde kant op. Ik vind het gevaarlijk, begrijp niet waarom die 'beveiliging' er in zit. Het resultaat is juist dat je een geheel andere kant op rijdt dan je denkt.
Prima als je als beveiliging ingrijpt en stil blijft staan maar de andere kant op rijden dan dat je 'fysiek' schakelt is echt een rare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:48
GuiltyNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Echt vreemd. Wellicht een bug dat een verbruiker anders dan de motoren de hele tijd aan blijft en stroom vreet (verwarmen accu oid). Vandaag met airco op 19 graden 2 x 30 km gereden en rond de 18 verbruik.

Zelfde hoge verbruik als je de TM reset tijdens het rijden en een paar km constant rijdt? Of als je stilstaat? Denk dat melden wel zinvol is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:09
Van de week ben ik me rot geschrokken. Ik wilde achteruit uit een parkeerplaats rijden. Zag rechts achter me een auto aankomen en stopte. Het systeem reageerde ook normaal toen de auto langsreed met het rode signaal dat er een auto aankwam. So far so good. Toen ik zag dat de auto voorbij was reed ik weer achteruit. Resultaat was opeens een noodstop met als gevolg een bruuske beweging achteruit gevolgd door een gelijke bruuske beweging vooruit. Lesson learned is toch maar altijd achteruit in parkeren zodat je vooruit weg kunt rijden. Hoop dat dit onvoorspelbare gedrag van de software via de monitoring door Volvo 'gezien' en geadresseerd wordt want de huidige software is zeker nog niet feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
Bloemstukje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:44:
Ik heb sinds gisteren de update, alleen het gekke is dat hij maar steeds naar sleutels blijft zoeken. Uiteindelijk komt de melding dat ik alle 0 de sleutels in de auto moet hebben. Heel vreemd. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heb al gereset, nieuw Volvo ID aangemaakt maar geen soelaas tot nu toe.
Same here, maar dan voor de P2....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfredB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-08 15:57
dnns85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Echt vreemd. Wellicht een bug dat een verbruiker anders dan de motoren de hele tijd aan blijft en stroom vreet (verwarmen accu oid). Vandaag met airco op 19 graden 2 x 30 km gereden en rond de 18 verbruik.

Zelfde hoge verbruik als je de TM reset tijdens het rijden en een paar km constant rijdt? Of als je stilstaat? Denk dat melden wel zinvol is...
Hier ook nog nooit onder de 21.3 geweest. Non PP 20" met leer. Van de winter wel aardig netjes met verbruik ergens in de 22 kWh bij temperatuur van enkele graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:08
zap681 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Als je dicht bij een object staat doet de P2 dat (althans de mijne). Je krijgt de waarschuwing dat je eerst op het rempedaal moet drukken om te kunnen schakelen naar de andere richting. Zelf handel je echter sneller dan dat je de waarschuwing hebt gezien en voor je het weet rijd je de verkeerde kant op. Ik vind het gevaarlijk, begrijp niet waarom die 'beveiliging' er in zit. Het resultaat is juist dat je een geheel andere kant op rijdt dan je denkt.
Prima als je als beveiliging ingrijpt en stil blijft staan maar de andere kant op rijden dan dat je 'fysiek' schakelt is echt een rare oplossing.
Dit doet de P8 ook, is mijn ervaring.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
P8

Vinden jullie het ook zo suf dat sinds die update van gisteren, de tekstuele rijen van de layout bij de klimaatplanning zodanig in elkaar gedrukt zijn, dat je de letters niet eens volledig kunt lezen...!
Of ben ik de enige die dat heeft in het scherm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylg7grELFHBiW454YZbdrjkzvTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icTfGxcq2SFqEH7cmsgroVRG.jpg?f=fotoalbum_large

Oja, en ook na 30 uur na de OTA update blijft het onmogelijk om de app te koppelen aan de auto. Hij blijft hangen in "zoeken naar de sleutels" , terwijl die beiden in de auto liggen. Gewoon maar weer wachten lijkt de enige remedie? Ik wordt er inmiddels wel een beetje moe van. Ik betaal al sinds nov'20 voor het On-call pakket, terwijl ik er al die tijd nooit gebruik van heb kunnen maken.

Tenslotte verbaas ik mij over alle lage verbruikswaarden. Ik heb 235/45 R20 banden en rijd dagelijks 75 km op-en-neer naar het werk. Ik rijd dan op de snelweg 115-125 km/u (waar het "kan") en kom uit op ongeveer 25-28 kwh/100km. Ik geloof niet dat ie ooit onder 23 zal dalen, of moet ik 80 op de snelweg gaan rijden? O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Vincent78_2 op 05-06-2021 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
AlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]

[P2, 20", non-PP]

Eens! Al zou ik op dit moment van 16,6 kWh/100km al heel blij worden. Ik kom zelfs met de temperaturen van de afgelopen dagen niet lager dan 21 a 22 kWh/100km... :? En daar heb ik echt een paar keer mijn best voor moeten doen...

Zijn er mensen hier die met een P2 echt structureel rond de 16/17 halen?
Ik heb de afgelopen twee weken 600km gereden met 20,4 gemiddeld. Dan moet de P2 toch makkelijk onder de 20 duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mouki_9 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:00:
[Afbeelding]
Auto nog niet eens gekoppeld..... Snap dat het beta is, maar dit is toch niet acceptabel?
Gebruikt je Polestar app meer dan Mario Kart? Dat kan dus echt niet!! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Aghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:47:
[...]

De dag dat ik deze waarde zie gaat de P2 naar de garage want dan is mijn boordcomputer stuk :+
Ik vind dit lastige vergelijken; zo’n korte afstand. Ik reed vandaag met de P8 ook 25km op gemiddeld 55km/h en verbruik 16,0…. Maar 25km is natuurlijk niks, geef je dan twee keer vol gas komt er 2/3 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
jswinkels schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Eerlijk gezegd begrijp ik je frustratie wel en denk dat meerdere mensen de mening delen. Ik ben vooral ook teleurgesteld in de beperktheid van het Google systeem, zeker ten aanzien van de belangrijkste functionaliteit: Route plannen in combinatie met (snel)laadpunten. Maar verder mis ik ook de agendaintegratie en een splitscreenfunctie (bijvoorbeeld een balkje boven of onder in beeld met welke media wordt afgespeelt als de navigatie open staat)

Daarnaast vind ik het ook opvallend hoe karig de mogelijkheden op het dashboard scherm zijn. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een e-208 (willen we prive gaan leasen). En daar kun je diverse settings kiezen (eentje meer gericht op verbruik, de andere op media en weer een andere met navigatie zoals op de P8, je kan zelf ook eigen keuzes maken). In de P8 wordt 1/5 van het scherm gebruikt om aan te geven dat je in Drive staat, wat mij betreft zonde van het gebruik van de ruimte. Ik zou hier graag willen zien welke media afspeelt.

Misschien kan een van de personen die in gesprek is met Volvo ook aangeven of dit soort dingen besproken worden / is. Het is voor mij niet het belangrijkste (gelukkig rijdt de auto heerlijk!), maar voor een Premium auto loopt Volvo toch echt flink achter op dit gebied. Ik zou ook niet weten hoe je dit bij Volvo en / of Google zou kunnen aankaarten.
Staan allemaal op de lijst die eerder is gedeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:40:
Het EDC platform gaat ook stoppen binnenkort. Ze konden de brutally verhalen, kritieken, verbeterpunten en ervaringen blijkbaar niet meer aan _O-

[...]
Lijkt mij logisch. Je haalt feedback op en op een goed moment is dat ook weer even klaar. Anders wordt het alleen nog maar herhaling van zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-_5ZfPV2p5pt1BgnR5-cjKJsps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2nJmQx3NbonQA6iQpasDcfB.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn voc app werk top, zonder storing kan ik al een week of twee alle functies bedienen en SoC zien. Alleen heeft iemand de grijze XC60 al kunnen vervangen naar de echte auto? Ik heb een iPhone en de nieuwste versie van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
GJV63 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:36:
Van de week ben ik me rot geschrokken. Ik wilde achteruit uit een parkeerplaats rijden. Zag rechts achter me een auto aankomen en stopte. Het systeem reageerde ook normaal toen de auto langsreed met het rode signaal dat er een auto aankwam. So far so good. Toen ik zag dat de auto voorbij was reed ik weer achteruit. Resultaat was opeens een noodstop met als gevolg een bruuske beweging achteruit gevolgd door een gelijke bruuske beweging vooruit. Lesson learned is toch maar altijd achteruit in parkeren zodat je vooruit weg kunt rijden. Hoop dat dit onvoorspelbare gedrag van de software via de monitoring door Volvo 'gezien' en geadresseerd wordt want de huidige software is zeker nog niet feilloos.
P8
Heb ook iets dergelijks gehad.
Ik reed met de aanhanger achteruit en draaide naar rechts. Daardoor zagen de sensoren ‘iets’ verschijnen achter de auto en deze ging in noodrem met onmiddellijk daarop volgend vol gas achteruit met als resultaat dat de aanhanger geschaard stond. Ik vreesde dat deze de bumper had geraakt maar dat was gelukkig niet het geval.
Dit is wel degelijk een potentieel gevaarlijke bug waar ze zeker en vast naar moeten kijken. :-(

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 12:48
JohnDoe77 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:13:

Mijn voc app werk top, zonder storing kan ik al een week of twee alle functies bedienen en SoC zien. Alleen heeft iemand de grijze XC60 al kunnen vervangen naar de echte auto? Ik heb een iPhone en de nieuwste versie van de app.
Wel grappig eigenlijk dat deze XC60 in de app steeds opduikt met de laadpoort rechtsachter. Die bestaat toch nog helemaal niet officieel? De hybride T-versies hebben de poort linksvoor voor zover ik weet. Is dit een nog niet aangekondigde P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
JohnDoe77 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 01:52:
[...]

Gebruikt je Polestar app meer dan Mario Kart? Dat kan dus echt niet!! _O-
Echt mooie software..... Ook meer dan 11 uur op foreground, dat terwijl de app niet eens geopend is.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 16:18
Pet66 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 06:46:
[...]
Heeft bug dat er vol gas gegeven wordt na een remingreep.
Je heb hiervoor een automaat gereden? One Pedal Drive aan en kruip uit?

Ik heb hetzelfde gehad en de bug zit hier volgens mij niet in de auto maar in de gebruiker. One Pedal Drive werkt fantastisch en went heel snel. Alleen als je altijd automaat gereden hebt is de bediening bij achteruit rijden tegenovergesteld aan wat je gewend bent. Je laat normaal de rem voorzichtig los om op de kruip achteruit te rijden - nu geef je een beetje gas stroom. Ook dit went heel snel, tot je die weinig subtiele remingreep krijgt. Je reageert in dat geval primair zoals in je systeem zit - je remt. Maar je voet staat nu op het gaspedaal stroompedaal met 408 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:31
Vincent78_2 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:54:
P8

Oja, en ook na 30 uur na de OTA update blijft het onmogelijk om de app te koppelen aan de auto. Hij blijft hangen in "zoeken naar de sleutels" , terwijl die beiden in de auto liggen. Gewoon maar weer wachten lijkt de enige remedie? Ik wordt er inmiddels wel een beetje moe van. Ik betaal al sinds nov'20 voor het On-call pakket, terwijl ik er al die tijd nooit gebruik van heb kunnen maken.
Je moet alle 3 de sleutels (ook de Oranje care sleutel) in de auto hebben om te kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
Heb al een paar leuke voorbij zien komen, iemand (weet niet meer wie) Hansieo noemde het ga-pedaal.
Misschien klinkt Power Pedaal lekkerder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:13
Er is nu een bijgewerkte versie 5.0.1 van de app voor IOS in de App Store te vinden

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 16:05

Rianata

Have you played Atari today?

JohnDoe77 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:13:
[Afbeelding]

Wat ik tot nu toe gezien heb is dat in iOS app je altijd (nog) de zilvergrijze XC60 te zien krijgt en op Android keurig de P8 in de juiste kleur, want ik heb niet alleen zelf een zwarte gezien, maar ook hier al die groene met zwart dak voorbij zien komen. Het grappige is dat je op Android na installatie van de app je ziet dat al deze (kleur)modellen seperaat worden gedownload (via de download manager).

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 19:13
Rianata schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Wat ik tot nu toe gezien heb is dat in iOS app je altijd (nog) de zilvergrijze XC60 te zien krijgt en op Android keurig de P8 in de juiste kleur, want ik heb niet alleen zelf een zwarte gezien, maar ook hier al die groene met zwart dak voorbij zien komen. Het grappige is dat je op Android na installatie van de app je ziet dat al deze (kleur)modellen seperaat worden gedownload (via de download manager).
Niet altijd geeft de iOS app een XC60 weer hoor, bij mij is hij al vanaf het begin in de juiste kleur en met het juiste model dus XC40 in Thunder met Zwart

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mga1600 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Niet altijd geeft de iOS app een XC60 weer hoor, bij mij is hij al vanaf het begin in de juiste kleur en met het juiste model dus XC40 in Thunder met Zwart
OK, goed om te weten. Dan ben ik dus nu benieuwd waarom het niet op mijn iPhone werkt, maar om nu voor een foutief modelletje weer te gaan klooien met het risico dat andere zaken verstoord worden :+ Ik denk dat ik het maar even zo laat 8)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rianata schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Hier ook gewoon een XC40 in Thunder grey in de iOS app.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Rianata schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:37:
[...]

OK, goed om te weten. Dan ben ik dus nu benieuwd waarom het niet op mijn iPhone werkt, maar om nu voor een foutief modelletje weer te gaan klooien met het risico dat andere zaken verstoord worden :+ Ik denk dat ik het maar even zo laat 8)
Ik verwacht ook niet dat dit een foutje in de app is, maar dat Volvo aan jouw VIN een ander plaatje/type heeft gekoppeld.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Montalbano schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Ik verwacht ook niet dat dit een foutje in de app is, maar dat Volvo aan jouw VIN een ander plaatje/type heeft gekoppeld.
Zit toch in de app ben ik bang, want met de Android app op de telefoon van mijn vrouw krijgen we een mooie geheel zwarte XC40 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Rianata schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Zit toch in de app ben ik bang, want met de Android app op de telefoon van mijn vrouw krijgen we een mooie geheel zwarte XC40 te zien.
Oh! Dat is dan wel heel bijzonder. Dan maar even de app opnieuw installeren. What could possibly go wrong >:)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:33
Rianata schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Volgens mij is de kleur toch echt gekoppeld aan de VIN en dus zou de app die over moeten nemen. Goed, het kan dan alsnog op 10 plekken fout gaan in zowel de auto als app maar toch.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:05:
[...]

Lijkt mij logisch. Je haalt feedback op en op een goed moment is dat ook weer even klaar. Anders wordt het alleen nog maar herhaling van zetten.
Ik had het een stuk interactiever verwacht dus voor mij persoonlijk is het één grote teleurstelling geweest. De communicatie vanuit Volvo zelf, zo zou bijv. ook een product expert elke maand wat punten behandelen, is ronduit dramatisch geweest.

Dus nee, ik vind het niet erg tof om zo maar te zeggen hoe dit zogenaamde interactieve platform is vormgegeven en de volgende keer zal ik ook vriendelijk bedanken. Bij dit soort dingen is het voor mij heel simpel: of je neemt het echt heel serieus en pakt het goed en helder aan, of je doet het lekker niet. Een half/half aanpak werkt gewoon niet. Dat is ook wel gebleken.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 05-06-2021 12:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Juancho schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Volgens mij is de kleur toch echt gekoppeld aan de VIN en dus zou de app die over moeten nemen. Goed, het kan dan alsnog op 10 plekken fout gaan in zowel de auto als app maar toch.
P8

Mijn VOC app op de iPhone werkt al geruime tijd naar behoren, en geeft ook de XC40 met de Thunder Grey goed aan. Wat hier en daar fout gaat, blijft dus onzeker. Zelf vermoed ik, dat de integratie met Google Android Automotive Volvo parten speelt. Daarnaast lijkt OTA ook niet altijd vlekkeloos te lopen. Het blijft een vreemde zaak, dat een koppeling met software, die jaren vlekkeloos heeft gewerkt - ook op mijn V60-hybride = nu zoveel problemen oplevert. De kritiek op de Apple website liegt er ook niet om. Intussen geniet ik volop van de XC40 P8: de auto rijdt geweldig. Hopelijk blijft VOC ook werken, en komt de uitbreiding nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Adriaen87 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:43:
[...]

P8

Mijn VOC app op de iPhone werkt al geruime tijd naar behoren, en geeft ook de XC40 met de Thunder Grey goed aan. Wat hier en daar fout gaat, blijft dus onzeker. Zelf vermoed ik, dat de integratie met Google Android Automotive Volvo parten speelt. Daarnaast lijkt OTA ook niet altijd vlekkeloos te lopen. Het blijft een vreemde zaak, dat een koppeling met software, die jaren vlekkeloos heeft gewerkt - ook op mijn V60-hybride = nu zoveel problemen oplevert. De kritiek op de Apple website liegt er ook niet om. Intussen geniet ik volop van de XC40 P8: de auto rijdt geweldig. Hopelijk blijft VOC ook werken, en komt de uitbreiding nog dit jaar.
1. de app is nog gewoon beta dus die fouten zijn te verklaren. Het is zeker nog niet stabiel maar dat zal het natuurlijk wel meer en meer gaan worden
2. De P8 app is totaal anders dan van de brandstofauto's hiervoor. Dat kan en mag je gewoon niet 1:1 vergelijken. De app voor mijn vorige V40 was ook vlekkeloos, maar niet te vergelijken met de P8 qua technologie.
3. Apple producten moet je sowieso ver van weg blijven |:( ;w _/-\o_ _O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 19:44

RHF

Net de App update voor Android (eindelijk) kunnen installeren. De versie 4 heeft na de maart update (bij de garage) even gewerkt. Na 2 dagen deed die het af en toe. Nu met versie 5 lijkt alles (ontgrendelen, koelen, batterij status) te werken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeMKVX03H7lWoHEL4jH8unz3cyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keNz2uPVMLIkL7mya9A5CnTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un31bH4qaQeyVzSFyutbZB7l7fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXX7ZKrTCqQ1F52KdUPsbdr9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
P8] Na de OTA update bleek OPD uitgezet te zijn wat een bijna ongeval heeft opgeleverd.
Mijn zoon is weg gereden(eigen sleutel) en verwachtte dat de auto zou afremmen bij het naderen van een kruispunt, dat gebeurde dus niet en liep maar op een haar na goed af.
Heeft iemand dit ook ervaren?
Erg slordig van Volvo dat er geen waarschuwings melding in het display komt na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
Brekie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:12:
P8] Na de OTA update bleek OPD uitgezet te zijn wat een bijna ongeval heeft opgeleverd.
Mijn zoon is weg gereden(eigen sleutel) en verwachtte dat de auto zou afremmen bij het naderen van een kruispunt, dat gebeurde dus niet en liep maar op een haar na goed af.
Erg slordig van Volvo dat er geen waarschuwings melding in het display komt na een update.
Klopt, na de OTA update was ook hier de OPD eraf. Was inderdaad even schrikken bij achteruit de oprit afrijden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
P8

Tip van Flip:

OTA succesvol uitgevoerd. Volvo om call Profiel toegevoegd (handige tip uit dit forum), telefoon gekoppeld maar deze bleef hangen in het ‘koppelen’ scherm. Vervolgens ff gaan zoeken in de instellingen en zag toen dat bij privacy instellingen van Volvo het on call schuifje uit stond.. aangezet en het koppelen lukte direct. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjtenviueuw366a5EyATHc-SnkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIpVpSn3UyV4bgRaelPWFak0.jpg?f=fotoalbum_large

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Brekie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:12:
Oei lijkt me heftig en enorm schrikken en kan dus levensgevaarlijk zijn. Lijkt me wel goed dat dit gelijk gemeld wordt bij de dealers en Volvo NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
Arie van Dijk schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Je heb hiervoor een automaat gereden? One Pedal Drive aan en kruip uit?

Ik heb hetzelfde gehad en de bug zit hier volgens mij niet in de auto maar in de gebruiker. One Pedal Drive werkt fantastisch en went heel snel. Alleen als je altijd automaat gereden hebt is de bediening bij achteruit rijden tegenovergesteld aan wat je gewend bent. Je laat normaal de rem voorzichtig los om op de kruip achteruit te rijden - nu geef je een beetje gas stroom. Ook dit went heel snel, tot je die weinig subtiele remingreep krijgt. Je reageert in dat geval primair zoals in je systeem zit - je remt. Maar je voet staat nu op het gaspedaal stroompedaal met 408 pk.
Nee, dit was niet het geval. Mijn voet stond wel degelijk op de stroompedaal.
Trouwens, m’n vorige was een manuele.

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

P2

In de app zag ik opeens dat ik de digital key kon activeren. Deze stond voorheen altijd inactief. Dus ik heb het eens geprobeerd en verhip, het werkt nu. Eens kijken hoe betrouwbaar het blijkt.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Wat gek, ik heb versie 3 op mijn S21 en die ziet er ook nog heel anders uit. Doe je mee aan de beta oid?
RHF schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:06:
Net de App update voor Android (eindelijk) kunnen installeren. De versie 4 heeft na de maart update (bij de garage) even gewerkt. Na 2 dagen deed die het af en toe. Nu met versie 5 lijkt alles (ontgrendelen, koelen, batterij status) te werken.[Afbeelding]

[Afbeelding]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 19:44

RHF

kramon schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:00:
Wat gek, ik heb versie 3 op mijn S21 en die ziet er ook nog heel anders uit. Doe je mee aan de beta oid?
[...]
Geen beta oid, ben P8 gebruiker i.c.m. S10....denk dat de App voor P2 afwijkt van de P8 App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Iemand een idee?

VOC is gekoppeld. Maar kan niets bedienen, en geeft geen actuele status van de auto aan.

Privacy instellingen van Volvo gecheckt. Deze zijn 'grijs' en kan ik niet veranderen.

Overigens klopt mijn zwarte auto uitvoering en panorama dak op de afbeelding wel :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyhL3AZA5eF3dSAGqO0hTDDTFgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skmLEcKbb28iZFJnAVNqifcR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6AxW52wFTskep_hz54tjPZ49eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7CYJ02A65RjgH6h52zn0CSg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JP8 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:37:
Iemand een idee?

VOC is gekoppeld. Maar kan niets bedienen, en geeft geen actuele status van de auto aan.

Privacy instellingen van Volvo gecheckt. Deze zijn 'grijs' en kan ik niet veranderen.

Overigens klopt mijn zwarte auto uitvoering en panorama dak op de afbeelding wel :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net gedaan of al langer geleden? Kan namelijk best een paar dagen duren voor het allemaal goed werkt.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 17:16
zap681 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Staat in de app de digital key wel aan?

[Afbeelding]
Zover kom ik niet. Als ik daar op activeren klik zegt hij dat ik bij de auto moet gaan staan met bluetooth aan, maar er gebeurt dan niets dan de cirkelzandloper. Hij ontdekt de auto dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Rene schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Hier werkt het prima! Als de telefoon in de auto geregistreerd staat, het unlocken in de app werkt maar de digital key niet geactiveerd kan worden doe dan het volgende:

- Ga in de auto zitten.
- Ontkoppel de auto in de telefoon app (en wacht totdat deze ook verdwijnt van de Polestar)
- Verwijder de bluetooth verbinding genaamd Polestar2 (niet Polestar PS2)
- Doe het koppelen opniew'

Als je de bluetooth verbinding niet verwijderd kan je de auto en telefoon koppelen maar loop je vast op het koppelen van de digital Key (deze probeert namelijk de BLE connectie opnieuw te maken)

Edit: dit is icm een iPhone
Bij mij is er geen bluetooth profiel 'Polestar' op mijn telefoon. Enkel de Polestar PS2 die voor normale telefoonverbinding in de auto wordt gebruikt....
Heb (zoals je aangeeft) opnieuw gekoppeld, maar het activeren van de digital key lukt gewoon niet. De rest van de app werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:20
@PvS_68 toen het bij mij nog niet werkte kwam die 2e BT verbinding ook niet zichtbaar in mijn Android telefoon. Na een fabrieksreset van de auto lukte het direct en was de 2e verbinding wel zichtbaar.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
guido66 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:35:
@PvS_68 toen het bij mij nog niet werkte kwam die 2e BT verbinding ook niet zichtbaar in mijn Android telefoon. Na een fabrieksreset van de auto lukte het direct en was de 2e verbinding wel zichtbaar.
Bij mij was die voor de fabrieksreset wel zichtbaar, nu niet.

Zojuist nog even opnieuw geprobeerd te koppelen, dus:
- Telefoonkoppelingen alle toestellen (ook die van mijn zoon) in de app verwijderd
- Polestar PS2 bluetooth connectie op telefoon weggooien
- App verwijderen van telefoon
- Bluetooth connectie van mijn telefoon op de console verwijderd
- console gereset
- opnieuw mijn telefoon via bluetooth gekoppeld
- app opnieuw geïnstalleerd en ingelogd
- op de console naar telefoon koppelen

3 keer raden wat er gebeurt bij het koppelen.... NIETS wants de sleutels worden ineens niet meer gedetecteerd 8)7
Kijk ik daarna op mijn telefoon (met dus alleen een bluetooth media koppeling en ingelogd in de app) en wat staat daar voor melding:
Polestar Explore: Phone as key is enabled 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Vrij knap zonder koppeling...... maar ja het staat er echt :?
Toen dacht ik, ik bel de dealer voor een afspraak, blijkt de vestiging bij mij in de buurt (weert) inmiddels ook opgedoekt te zijn.

Zo meteen dus nog maar eens zelf hobbyen en terug naar de fabrieks-reset. Zodat ik mijn gezinsleden weer blij kan maken dat ze alles weer opnieuw kunnen downloaden en instellen...

Wel echt waardeloos dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuiltyNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Ter vergelijking 2 ritten van gisteren en vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5uYRawHD5MxTG4a81Z6xfShoTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPgUhfSFlstvfWrvMf8mv0ib.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-M9qpi7E9OBmjKSD1zQGwj4DWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBLPXddvLSawnrDDu6iqjVpN.jpg?f=fotoalbum_tile

11km gereden waarvan 9.5km in de stad en 1.5km met 100 op de snelweg. Met 28.3kWh om te janken zo slecht. Zeker omdat het 20 graden is.

135km gereden waarvan 10km stad, 10km N-weg (80) en 115km snelweg ACC 120km/u. Temperatuur 19C.
Wat me opvalt is dat het verbruik pas na 50 minuten, al ruim over de helft dus, omlaag begon te lopen van 24kWh naar 22.5kWh en in de laatste 5 km stad met 0.5kWh daalde. Heeft de P2 bijna een uur nodig om zichzelf goed op te warmen?

Auto beide keren niet voorverwarmd. Over mijn TM van de laatste 4000km (sinds maart) ben ik ook niet echt tevreden.

Begin toch wel echt te denken dat er iets niet klopt als zelfs de P8 betere cijfers haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 05-06-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Na mijn inmiddels 2e factory reset krijg ik de app helemaal niet meer gekoppeld. Bij het koppelen worden de autosleutels (alle 3 aanwezig) niet meer herkend en daarmee kom ik dus niet verder in het koppel-proces.

Ik baal hier gruwelijk van omdat het gewerkt heeft. Enkel de digital key niet en door de poging om dat te activeren kan ik de app nu helemaal niet meer koppelen.
Wordt dus de dealer bellen vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:18:
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

11km gereden waarvan 9.5km in de stad en 1.5km met 100 op de snelweg. Met 28.3kWh om te janken zo slecht. Zeker omdat het 20 graden is.

135km gereden waarvan 10km stad, 10km N-weg (80) en 115km snelweg ACC 120km/u. Temperatuur 19C.
Wat me opvalt is dat het verbruik pas na 50 minuten, al ruim over de helft dus, omlaag begon te lopen van 24kWh naar 22.5kWh en in de laatste 5 km stad met 0.5kWh daalde. Heeft de P2 bijna een uur nodig om zichzelf goed op te warmen?

Auto beide keren niet voorverwarmd. Over mijn TM van de laatste 4000km (sinds maart) ben ik ook niet echt tevreden.

Begin toch wel echt te denken dat er iets niet klopt als zelfs de P8 betere cijfers haalt.
Naar de dealer en stel voor een ritje te maken in een P2 van hun. Dan heb je een directe vergelijking. Je kunt ook refereren naar de range calculator op de site. Die range ga je met jouw verbruik niet halen.https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 05-06-2021 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 21:17
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zou er mee terug gaan. Mijn TM zit sinds de laatste reset zo’n 3.5k km geleden op 20.1 kWh, met een snelheid die ongeveer gelijk is aan die van jou. Zegt natuurlijk niet alles omdat de lengte van de rit ook van belang is, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Montalbano schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Oh! Dat is dan wel heel bijzonder. Dan maar even de app opnieuw installeren. What could possibly go wrong >:)
Ach, ik heb het toch maar geprobeerd; in de app ontkoppeld, app verwijderd, iPhone herstart, zelfs een nieuw account aangemaakt in de P8, maar het Volvo plaatje blijft hetzelfde. De koppeling werd wel instant gemaakt en alles werkt gewoon qua functionaliteit in de app.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/clxhVgG.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cLBUSho.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 15:26
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Dit is dus wat ik bedoel. Het valt niet te rijmen met andere P2's die tussen de 16 en 18 zitten.

Vanochtend zat ik ook rond de 27 kWh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Laatst online: 17:36
PvS_68 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:40:
Na mijn inmiddels 2e factory reset krijg ik de app helemaal niet meer gekoppeld. Bij het koppelen worden de autosleutels (alle 3 aanwezig) niet meer herkend en daarmee kom ik dus niet verder in het koppel-proces.

Ik baal hier gruwelijk van omdat het gewerkt heeft. Enkel de digital key niet en door de poging om dat te activeren kan ik de app nu helemaal niet meer koppelen.
+1 Naar de dealer, certificate issue, dealer reset is enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 19:45
EVdriver schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:14:
[...]

+1 Naar de dealer, certificate issue, dealer reset is enige oplossing.
Ik heb hetzelfde, ben nog in afwachting van de dealer op oplossing. Zelf ook dit probleem gehad? Ik ga maandag gelijk bellen voor een dealer reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 13:10
PvS_68 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:40:

[P2]
Erg herkenbaar. App heeft bij mij ook gewerkt, maar na reset om ook de digital key werkende te krijgen, lukt het koppelen met de auto niet meer. Zelfs niet terwijl de drie sleutels wel herkend worden.
Polestar Support heeft me doorverwezen naar de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[p2]

Na de maanden met verbruikspost bemerk grote van de diverse mensen in dit topic [i]meen[i] ik toch een vorm van een patroon te zien (dus toch een voordeel dat iedereen steevast z'n verbruiken blijft posten ;)).

Ik heb namelijk het gevoel dat er grofweg twee groepen zijn:

Één groep (waar ik zelf ook onder val) waarbij het verbruik eigenlijk vanaf het begin redelijk stabiel en semi laag is. Een soort 'normaal' zou je kunnen zeggen. Kou heeft natuurlijk een grote impact, maar ook niet zo veel om er bij de dealer over te gaan klagen klagen. En ook rijden met een hogere snelheid lijkt wel wat, maar geen gigantische impact te hebben. Daar tegenover staat dat alle verbeteringen (de update met rangeverbetering, het warme weer, pre-conditioning, etc.) vrijwel geen impact leek te hebben en dus niet als zodanig terugkomt in het verbruik.

De andere groep heeft een veel wispelturiger gebruik.Verbruiken die stabiliseren achterin de 20 of zelfs begin 30. En nu met het warmere weer zie je dat daar de verbruiken hard omlaag zijn gegaan en onder de 20 komen. Sommigen die een verbruik van 16 tonen.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk dan merk ik grofweg hetzelfde per rit (in dit geval regelmatig 130km Delft<>Arnhem heen en terug):
- Het begin is hoog tot erg in verbruik (ik heb gister nog 119kWh/100km gezien). Ook met preconditioning aan én doorladen naar > 90% (als ik er aan denk zet ik de auto op 100% een half uur/uur voor ik weg wil rijden en zet de preconditioning 15 a 30min voor vertrek aan en ga dan ergens tussen 90 en 100% weg)
- Dat stabiliseert zich naar iets van 24kWh in de eerst 20km oid (afhankelijk van rijgedrag)
- Bij langere stukken loopt dit langzaam naar beneden

- Op de terugweg merk je die verwarming niet meer (zeker als ik doorrij op de huidige TA is dat logisch).
- Verbruik gaat ongeveer verder waar het was (uiteraard is stadsverbruik wat grilliger)
- Hoger gewicht / wind tegen / hogere snelheid lijken weinig impact te hebben op het verbruik

Aan het eind van deze rit (gisteren, zaterdag 5 juni weer gemaakt) blijkt het verbruik toch weer tussen die 22 en 24kwh te zijn uitgekomen.

Kijk ik naar korte (<10km ritjes) dan merk ik ook dat weinig impact heeft. Preconditionen helpt nauwelijks. Dat de auto een halve dag heeft staan bakken en het interieur al 30 graden is bij het instappen resulteerde niet in dat hij op >100kWh start en stabiliseert naar achterin een 28 oid.

Maar het is wel heel voorspelbaar in mijn geval.

Beetje een lange "rant" geworden, die nu ik het teruglees niet echt een doel lijkt te hebben. Laten we het houden op van me afschrijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
Petzun schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Klopt, na de OTA update was ook hier de OPD eraf. Was inderdaad even schrikken bij achteruit de oprit afrijden.
P2

Ditto, nu had ik dit wel door zodra ik bij een kruising kwam en me auto bleef rollen.

Zou inderdaad netjes zijn als er een dikke waarschuwing in beeld had gestaan. Kan ook generieke zo van: controleer uw rij voorkeuren omdat deze veranderd kunnen zijn door de update.

Nu was het toch een nare verrassing. Zelfs me pa die een P8 in bestelling heeft staan meteen ingelicht als toekomstige heads-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@MaxxMark ik denk dat ik een klacht bij Polestar ga leggen over mijn verbruik. Net ook weer 22.9kWh op een rit van 50km (45 snelweg ACC 110) met een voorverwarmde P2 en 18C. Uiteraard gereden als een opa.

Ga nu wat screenshots van mijn verbruik verzamelen en dan hier een aantal van jullie opvragen met een veel beter verbruik. Als niemand klaagt wordt er sowieso niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Dit heb ik op hemelvaartsdag gereden: heen en terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ3VNHRZotG5t35XDS5ss3JGeO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTuoOhI8TN9Fr1tOrAELFwMD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0_v5n98LN0KhBAvcGqr20-92MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlptKs7UEKAdi3knPl5UyEaw.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels staat mijn totaal gemiddelde sinds 7 januari op 21,0.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Laatst online: 08-06-2021
P2
Eerste telefoon van beheerder weten te koppelen.. heb het proberen terug te vinden maar voor de 2e telefoon, maak ik hier een nieuw Polestar ID voor aan of gebruik ik hiervoor het beheerders Polestar ID.? 🙃
En kan ik zo maar een polestar ID aanmaken met een willekeurig e-mail adres?

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 10-10 16:18
Aghanim schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:43:
Betreft hoge verbruik cijfers.
Ik zou eerst dingen uitsluiten.

Mogelijke oorzaken:
A - de rijder
B - weergave is niet juist of batterijsjoemelsoftware. (Capaciteit is niet juist gedetecteerd / Het verbruik ligt hoger om te verbloemen dat de batterij zijn capaciteit niet haalt)
C - het verbruik en rendement van elektromotoren / omvormers is daadwerkelijk slechter dan bij vergelijkbare auto's.

Ik zou met een vergelijkbare configuratie (zelfde banden / wielomtrek) gaan rijden om te zien of je daar wel lage waarden mee kan rijden. - Je sluit A uit.
Als dat zo is zou je met twee dezelfde auto configuraties dezelfde rit kunnen rijden. Als je A hebt uitgesloten zie zie je dan dus een verschil in verbruik. Nu kijken hoeveel je er bij beide in stopt. Als dit hetzelfde is er sprake van B. Als het verschillend is en gelijk aan het verbruik dat de auto gemeten heeft (+ laadverlies) weet je nu zeker er sprake is van C.

- edit -
In het geval B aan de orde is kan het nog zijn dat het battery management niet goed "weet" wat de capaciteit van de batterij is. Dan zou je hem eens helemaal op kunnen laden en rijden naar minder dan 10%. Vol en leeg wordt hierdoor gekalibreerd. Dit zou je nog kunnen proberen voor je al het andere aan de hand gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Van 100% naar minder dan 10 kan ik wel eens proberen. Auto is nog nooit lager dan 12% geweest. Aan de bestuurder ligt het niet. Zowel ikzelf op opa stand als mijn vriendin op normale stand krijgen deze waarden.

Kan eens een proefrit inplannen in dezelfde config om te vergelijken. Had ook al bedacht om anders gewoon tot 100% te laden om het hoge verbruik wat te compenseren maar dat is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Sinds woensdagmiddag tijdens het filerijden op de A2 is de (A)CC er prompt mee gestopt. Proberen opnieuw aanzetten geeft de melding 'Niet beschikbaar' op het dashboard, het maakt niet uit of de auto pilot functie aan of uit staat. De lane assist functie werkt nog wel, en ook de limiter. Voorruit is schoon, dus zou niet een probleem moeten zijn dat een dode vlieg voor de radar zit (heb geen camera in de grill). A.s. woensdag langs de dealer om deze te laten uitlezen op problemen. Auto maar liefst 1 maand in bezit :|

Ik heb deze volgende vraag al eens eerder gesteld, maar helaas geen reactie op gehad: De bluetooth media player geeft aan dat er "geen media beschikbaar is". Dit ondanks dat mijn android telefoon gekoppeld is en werkt, zowel met media als telefoon. Het lijkt erop dat de media libary niet wordt opgehaald, iemand een idee hoe ik kan zorgen dat mijn media files te zien zijn in de bluetooth media app in de auto zelf? Of, is het mogelijk om met een usb-stick de media gewoon af te laten spelen? De handleiding is erg summier over deze mogelijkheden en de dealer kon mij niet vertellen waarom er geen media beschikbaar was in de BMApp.

Nu moet ik mijn telefoon in de hand nemen om eigen muziek af te spelen, iets wat ik liever niet doe.

(Volvo XC40 P8 Recharge)

P.s.
Klik in de android volvo on call app niet de optie 'Terug naar oude ontwerp' aan. Je kan daarna namelijk niet meer terug naar het nieuwe ontwerp zonder je telefoon te ontkoppelen van VOC, app verwijderen en opnieuw te installeren.

P.p.s
Android Volvo on call app versie bij mij is 4.14.2 maar ik zie mensen die al versie 5.0.2 hebben? Hoe te updaten? Play store geeft niet aan dat er een update klaar staat...

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 26-09 23:06
Tyoi schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:40:
Sinds woensdagmiddag tijdens het filerijden op de A2 is de (A)CC er prompt mee gestopt. Proberen opnieuw aanzetten geeft de melding 'Niet beschikbaar' op het dashboard, het maakt niet uit of de auto pilot functie aan of uit staat. De lane assist functie werkt nog wel, en ook de limiter. Voorruit is schoon, dus zou niet een probleem moeten zijn dat een dode vlieg voor de radar zit (heb geen camera in de grill). A.s. woensdag langs de dealer om deze te laten uitlezen op problemen. Auto maar liefst 1 maand in bezit :|

Ik heb deze volgende vraag al eens eerder gesteld, maar helaas geen reactie op gehad: De bluetooth media player geeft aan dat er "geen media beschikbaar is". Dit ondanks dat mijn android telefoon gekoppeld is en werkt, zowel met media als telefoon. Het lijkt erop dat de media libary niet wordt opgehaald, iemand een idee hoe ik kan zorgen dat mijn media files te zien zijn in de bluetooth media app in de auto zelf? Of, is het mogelijk om met een usb-stick de media gewoon af te laten spelen? De handleiding is erg summier over deze mogelijkheden en de dealer kon mij niet vertellen waarom er geen media beschikbaar was in de BMApp.

Nu moet ik mijn telefoon in de hand nemen om eigen muziek af te spelen, iets wat ik liever niet doe.

(Volvo XC40 P8 Recharge)

P.s.
Klik in de android volvo on call app niet de optie 'Terug naar oude ontwerp' aan. Je kan daarna namelijk niet meer terug naar het nieuwe ontwerp zonder je telefoon te ontkoppelen van VOC, app verwijderen en opnieuw te installeren.

P.p.s
Android Volvo on call app versie bij mij is 4.14.2 maar ik zie mensen die al versie 5.0.2 hebben? Hoe te updaten? Play store geeft niet aan dat er een update klaar staat...
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik meen dat de BT media player en de USB (nog) niet werken.
Ben er niet helemaal zeker van, ik word dan graag door andere tweakers gecorrigeerd.
De VOC app kan je via de Playstore / klik op eigen account / keuze "Mijn apps en games" updaten. Als het goed is, vind je de VOC app tussen de te updaten apps. Nieuwste versie is inderdaad 5.0.2.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 17:25
Aghanim schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:43:
@MaxxMark ik denk dat ik een klacht bij Polestar ga leggen over mijn verbruik. Net ook weer 22.9kWh op een rit van 50km (45 snelweg ACC 110) met een voorverwarmde P2 en 18C. Uiteraard gereden als een opa.

Ga nu wat screenshots van mijn verbruik verzamelen en dan hier een aantal van jullie opvragen met een veel beter verbruik. Als niemand klaagt wordt er sowieso niks aan gedaan.
Ik heb een P2 PP en kijk ook met grote ogen naar de bepaalde verbruiken. Zelf kom ik niet onder de 20kWh en meestal zelfs niet onder de 22kWh.

Vandaag een kastelenroute gereden met mijn vriendin. We moesten +-50km op de autosnelweg rijden om er te komen en nadien was het allemaal tussendoor, bergop, bergaf,... en binnendoor terug naar huis.

Totale rit 170km waarvan eerste 50km autosnelweg. Buitentemperatuur 15gr. Binnentemperatuur 20gr/23gr + af en toe zetelverwarming passagier. 22kWh/100km

Reset van TM gedaan na het stuk autostrade. Op dat moment kon de wagen ook terug volledig regenereren. Stuk zonder autostrade 21kWh/100km.

Een uurtje nadat ik thuiskwam moest ik nog weg voor een rit van 33km en de buitentemperatuur was ondertussen gestegen naar 22gr. omdat de zon plots scheen. Allemaal stadsverkeer op een stuk van 3km na waar ik een sprintje gedaan heb en 100km/u gereden heb. Verbruik van 18kWh/100km!

Maar nu komt het: toen ik na +-10km naar mijn verbruik keek zat ik aan 12kWh/100km! Mijn gemiddelde snelheid was toen 60km/u. Nog nooit zo'n laag verbruik gezien!
Toen kwam het sprintje en de 100km/u en steeg mijn verbruik onmiddellijk naar 15kWh/100km. Nadien de rest van de rit en dus uitgekomen op 18kWh. Ik zou verwachten dat ik op de terugweg terug zou zakken vermits ik geen 2de sprintje gedaan heb en voor de rest identiek gereden heb op het stuk waar ik heen maar 12kWh verbruikte. Maar die 18kWh blijft ook al mijn laagste ooit.

Ik had het sprintje zonder veel moeite kunnen laten en ook 70km/u kunnen rijden i.p.v. 100km/u op dat stuk.
Wie weet waar ik dan uitgekomen zou zijn qua verbruik. :) Daar zit volgens mij het grote verschil. 'Zonder veel moeite' en 'normaal gereden' is voor iedereen anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Headfirst schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:14:
P2
Eerste telefoon van beheerder weten te koppelen.. heb het proberen terug te vinden maar voor de 2e telefoon, maak ik hier een nieuw Polestar ID voor aan of gebruik ik hiervoor het beheerders Polestar ID.? 🙃
En kan ik zo maar een polestar ID aanmaken met een willekeurig e-mail adres?
Losse account doen. Anders logt de 1 de ander steeds uit. Dat heb ik met 2 accounts nu niet meer. Daarnaast krijg je gedoe met persoonlijke instellingen die op die polestar account gesynced worden. Dus gewoon 2 accounts maken ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Aghanim had je je bandenspanning al eens wat aangepast? Dus bijv 0.1 bar hoger dan het advies? Ik heb dat bij mijn P8 wel gedaan (1.6 bar) en ik ben vrij zeker dat het toen al wat beter ging met verbruik.

Zelf vandaag een ritje van 70km, eigenlijk alleen over 50 a 80 wegen, en kwam uit op 20.5 wat voor de P8 volgens mij redelijk netjes is. Absoluut niet top maar wel wat je mag verwachten bij temperaturen zoals vandaag. Ik snap er alleen soms ook weinig van. Als het nog wat warmer is kan ik maar zo ergens rond de 22 uitkomen terwijl het beter zou moeten zijn. Is nog niet echt een stabiele basis voor tot nu toe.

Trouwens, meer P8 rijders die de laatste dagen veelvuldig hebben dat de camera niet beschikbaar is? Super irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:33:
@Aghanim had je je bandenspanning al eens wat aangepast? Dus bijv 0.1 bar hoger dan het advies? Ik heb dat bij mijn P8 wel gedaan (1.6 bar) en ik ben vrij zeker dat het toen al wat beter ging met verbruik.

Zelf vandaag een ritje van 70km, eigenlijk alleen over 50 a 80 wegen, en kwam uit op 20.5 wat voor de P8 volgens mij redelijk netjes is. Absoluut niet top maar wel wat je mag verwachten bij temperaturen zoals vandaag. Ik snap er alleen soms ook weinig van. Als het nog wat warmer is kan ik maar zo ergens rond de 22 uitkomen terwijl het beter zou moeten zijn. Is nog niet echt een stabiele basis voor tot nu toe.

Trouwens, meer P8 rijders die de laatste dagen veelvuldig hebben dat de camera niet beschikbaar is? Super irritant....
Ga nou niet te veel lucht in je banden doen dan geadviseerd. A dan slijten ze sneller en B de winst is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Laatst online: 10-10 12:49
Petzun schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:03:
[...]
De VOC app kan je via de Playstore / klik op eigen account / keuze "Mijn apps en games" updaten. Als het goed is, vind je de VOC app tussen de te updaten apps. Nieuwste versie is inderdaad 5.0.2.
Rare dinges. Als in ik in de playstore kijk, zowel op telefoon als op PC, kom ik op 4.14.2 als laatste versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2jcRCg7GUfVkk-m9DuXiFd0EV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OzBqQ1NWrURzGZtUMg88nT8f.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Aghanim schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:59:
Van 100% naar minder dan 10 kan ik wel eens proberen. Auto is nog nooit lager dan 12% geweest. Aan de bestuurder ligt het niet. Zowel ikzelf op opa stand als mijn vriendin op normale stand krijgen deze waarden.

Kan eens een proefrit inplannen in dezelfde config om te vergelijken. Had ook al bedacht om anders gewoon tot 100% te laden om het hoge verbruik wat te compenseren maar dat is ook niet ideaal.
Wat is je bandenspanning? Daar kan echt heel veel extra kWh in gaan zitten. Tevens is het gebruik van de normale verwarming ook behoorlijke slurpend. Stoelverwarming is een stkje efficienter.

Rijdt je met of zonder OPD?

Ik kom met een PP geregeld rond de 18-19. Nu overall op 9000km en vanaf september zit ik op 21,7kwh/100km
(ik rijd met OPD uit en met maximaal geadviseerde bandenspanning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@petervanstuiven @Juancho volgens mij flinke spanning, uit mijn hoofd op 3.0 bar. Rijd zonder OPD en verwarming op 20. Niks bijzonders.

Ik heb mijn TM gereset in maart. Van september tot maart had ik ongeveer 7000km en een gemiddelde van 25.x kWh. Wel heel veel korte ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:14:
@petervanstuiven @Juancho volgens mij flinke spanning, uit mijn hoofd op 3.0 bar. Rijd zonder OPD en verwarming op 20. Niks bijzonders.

Ik heb mijn TM gereset in maart. Van september tot maart had ik ongeveer 7000km en een gemiddelde van 25.x kWh. Wel heel veel korte ritjes.
Ik heb de mijne sinds december dus wel wat maandjes later. Misschien hebben eerdere versies andere componenten en daardoor een slechter verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:09
madhondt schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:06:
[...]

Rare dinges. Als in ik in de playstore kijk, zowel op telefoon als op PC, kom ik op 4.14.2 als laatste versie:

[Afbeelding]
Vandaag 4 Samsung smartphones met Android uitgeprobeerd en alle 4 hebben de VOC app met versie 4.14.2 in de play store. Klaarblijkelijk is de app nog niet geschikt voor de Samsung/Android combi. Kan alleen maar raden waar het aan ligt maar slordig is het wel om een app uit te brengen die nog niet op mainstream smartphones geïnstalleerd kan worden. In de communicatie wordt hier niets over gemeld. Iets wat we helaas al eerder hebben meegemaakt waar het volvo en nieuwe zaken betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
GJV63 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Vandaag 4 Samsung smartphones met Android uitgeprobeerd en alle 4 hebben de VOC app met versie 4.14.2 in de play store. Klaarblijkelijk is de app nog niet geschikt voor de Samsung/Android combi. Kan alleen maar raden waar het aan ligt maar slordig is het wel om een app uit te brengen die nog niet op mainstream smartphones geïnstalleerd kan worden. In de communicatie wordt hier niets over gemeld. Iets wat we helaas al eerder hebben meegemaakt waar het volvo en nieuwe zaken betreft.
Klopt niet wat je zegt. Ik heb de nieuwste S21 van Samsung en vorige week was de nieuwste update al beschikbaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efhGYxab7Sxa96vcR8qUJNDQyW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsBjQqGxMr5gSJ9A41cR5Eb2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoK3bk9DZEqG9binDtM2tAjcF5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ncDA5EI3snCrVWn4VoPAPoR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 06-06-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-08 15:42
Juancho schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:13:
[...]

Klopt niet wat je zegt. Ik heb de nieuwste S21 van Samsung en vorige week was de nieuwste update al beschikbaar...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier (Samsung S20) zelfde verhaal, app en playstore op versie 4.14.2. Met geen mogelijkheid nieuwere versie te vinden.
Zal met de tijd wel komen hoop ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Wellicht dat ze gewoon van topmodel naar onderen uitrollen. Geen idee maar ik zou het een logische verklaring vinden. Verder mis je weinig hoor, tis geen must have zeg maar want de enige nieuwe dingen zijn wat extra meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 17:25
De auto vandaag uitzonderlijk tot 100% geladen en de klimatisatie gestart via de app omdat ik naar de luchthaven moet. Toen ik in de auto stapte stond er een foutmelding ivm de klima. Toen ik wilde starten kreeg een melding ivm systeemcontrole en daar blijft hij hangen… Wagen een tijdje met rust laten helpt niet. Ben nu aan het wachten op de depanneur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdV21
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-01 11:40
Juancho schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:13:

Ik heb ook de S21, maar ik zie helaas ook alleen de oude 4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
PvdV21 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Draait hier op nieuwe versie sinds vrijdag, Samsung S10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024

GZL

AS P8 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Hier (Samsung S20) zelfde verhaal, app en playstore op versie 4.14.2. Met geen mogelijkheid nieuwere versie te vinden.
Zal met de tijd wel komen hoop ik...
Ik heb wel de nieuwste versie in combinatie met een Samsung S20. Afgelopen vrijdag was versie 5 voor mij beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Davy_Rx schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:12:
De auto vandaag uitzonderlijk tot 100% geladen en de klimatisatie gestart via de app omdat ik naar de luchthaven moet. Toen ik in de auto stapte stond er een foutmelding ivm de klima. Toen ik wilde starten kreeg een melding ivm systeemcontrole en daar blijft hij hangen… Wagen een tijdje met rust laten helpt niet. Ben nu aan het wachten op de depanneur…
Ai... je zou maar zelf een vlucht moeten halen, alles goed gepland...doet je auto het niet en mis je je vlucht! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

PvdV21 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Ik had ook de oude versie nog en geen nieuwe update notificatie. (Android)
Opgelost door handmatig de playstore te openen en opnieuw zoeken naar de Volvo Cars app. Toen kreeg ik direct een melding dat er een update was om te installeren (5.0.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Laatst online: 10-10 12:49
bosaap22 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
[...]
Ik had ook de oude versie nog en geen nieuwe update notificatie. (Android)
Opgelost door handmatig de playstore te openen en opnieuw zoeken naar de Volvo Cars app. Toen kreeg ik direct een melding dat er een update was om te installeren (5.0.2)
Ik blijf enkel de 4.14.2 versie zien.

Zou het kunnen te maken hebben met Nederland / België ?

Hier: België, 4.14.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-09 16:28
madhondt schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Ik blijf enkel de 4.14.2 versie zien.

Zou het kunnen te maken hebben met Nederland / België ?

Hier: België, 4.14.2
Denk het niet en toch ook weer wel: mijn hypothese is dat Google aan een soort van load balancing doet met betrekking tot het doorgeven van updates op apps in de playstore t.o.v. je google account. Ik heb wel vaker dat mijn vrouw (zelfde toestel) updates later krijgt dan ik.

Ik had in ieder geval tot vanmorgen ook versie 4.12 staan, controleer nu weer en ben nu aan het updaten....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Pagina: 1 ... 234 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.