Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ok, dat is ergens wel bemoedigend om te horen, want dat zou kunnen betekenen dat de software-update die ik gisteren heb geïnstalleerd het probleem inderdaad zou moeten verhelpen. Een eerste kleine test op de oprit gisteren leek daar wel op te wijzen, maar heb sindsdien nog geen langere stukken met de airco gereden dus nog iets te vroeg om daar iets over te zeggen. Maar daar kom ik dit weekend wel achterFW423130 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Is een bekend software probleem. Heb hetzelfde gehad en garage heeft een reset moeten uitvoeren, ergens in april. Zou eigenlijk met de laatste ota update wel opgelost moeten zijn
There can be only fun
Wellicht ben jij inmiddels ook verder.Spanky79 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:17:
Zijn er nog andere mensen die nog steeds de OTA niet hebben gehad voor hun P8? Ik zit er inmiddels wel een beetje op te wachten, maar ik heb ook geen idee wanneer ik nu de dealer moet bellen of niet?
Ik heb gisteravond de e-mail van de dealer ontvangen, ook de update stond klaar.
Deze is keurig gelukt, vanavond de app koppelen.
XC40 EV Pro
/f/image/5DLGGCrvGHOS0ZHcCAWFI7v3.png?f=fotoalbum_large)
Kleine wetenswaardigheid: De Polestar stopte 500 meter voor de top van een berg. had deze 500 meter verder gekomen dan was het bereik automatisch een kilometer of 30 meer geweest
Vind het eigenlijk best prima! Voor een 4WD komt hij aardig mee.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Overigens gisteren met de airco gespeeld. Als je de ventilator op MAX zet dan blaast hij inderdaad een stuk harder. Wat mij opvalt is dat de ventilator links van het stuur niet op mijzelf te richten is. Als ik deze naar links beweeg begint deze fors minder te blazen, terwijl dat bij de ventilator rechts bij de passagier niet het geval is. Verder werd het redelijk goed koel. Echter reed ik vanmorgen in onze Peugeot 3008 en die gaf na 200m ijskoude lucht op 18C. Veel koeler dan de P2 op MIN. Ik betwijfel daarom of de airco in mijn P2 goed werkt.
[P2]BartWNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:51:
[...]
Het is beschikbaar, je kan daadwerkelijk (als je de app op de achtergrond open hebt staan) de auto ontgrendelen en gaan rijden door phone as key. Daarvoor is inderdaad de Polestar2 bluetooth verbinding, om te kunnen communiceren met de auto.
Ik kan hem alleen vanuit de app ontgrendelen en niet automatisch met bluetooth o.i.d. (zoals in de intro-video's werd uitgelegd).
Tijdens het aanmelden en daarbij aanmaken van Digital Key zij mij telefoon-app ook dat dat 2 minuten ging duren. Na 4 minuten was er nog niets gebeurd, dus toen heb ik het afgebroken. In de P2 staat mijn telefoon wel vermeld onder Digital Key op de middenconsole.
Het is een beetje onduidelijk wat ze dus daarmee bedoelen. Ja ik kan hem openen met mijn telefoon (Digital Key?!), maar alleen door in de app op de knop te drukken. Dat is volgens mij nog niet hoe het uiteindelijk moet werken:
"We hebben ons gericht op een hoge nauwkeurigheid en gebruiksgemak", vervolgt Thomas Ingenlath. "Het werkt echt net zo eenvoudig en geïntegreerd als een traditionele sleutel, je hoeft de telefoon niet tegen sensoren te tikken of de app te openen voor gebruik."
Het is uiteraard nog Beta, maar als het bij anderen wel werkt, ben ik wel benieuwd.
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij hebt.PvS_68 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:39:
[...]
[P2]
Ik kan hem alleen vanuit de app ontgrendelen en niet automatisch met bluetooth o.i.d. (zoals in de intro-video's werd uitgelegd).
Tijdens het aanmelden en daarbij aanmaken van Digital Key zij mij telefoon-app ook dat dat 2 minuten ging duren. Na 4 minuten was er nog niets gebeurd, dus toen heb ik het afgebroken. In de P2 staat mijn telefoon wel vermeld onder Digital Key op de middenconsole.
Het is een beetje onduidelijk wat ze dus daarmee bedoelen. Ja ik kan hem openen met mijn telefoon (Digital Key?!), maar alleen door in de app op de knop te drukken. Dat is volgens mij nog niet hoe het uiteindelijk moet werken:
"We hebben ons gericht op een hoge nauwkeurigheid en gebruiksgemak", vervolgt Thomas Ingenlath. "Het werkt echt net zo eenvoudig en geïntegreerd als een traditionele sleutel, je hoeft de telefoon niet tegen sensoren te tikken of de app te openen voor gebruik."
Het is uiteraard nog Beta, maar als het bij anderen wel werkt, ben ik wel benieuwd.
Hier werkt het prima! Als de telefoon in de auto geregistreerd staat, het unlocken in de app werkt maar de digital key niet geactiveerd kan worden doe dan het volgende:PvS_68 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:39:
[...]
[P2]
- Ga in de auto zitten.
- Ontkoppel de auto in de telefoon app (en wacht totdat deze ook verdwijnt van de Polestar)
- Verwijder de bluetooth verbinding genaamd Polestar2 (niet Polestar PS2)
- Doe het koppelen opniew'
Als je de bluetooth verbinding niet verwijderd kan je de auto en telefoon koppelen maar loop je vast op het koppelen van de digital Key (deze probeert namelijk de BLE connectie opnieuw te maken)
Edit: dit is icm een iPhone
[P2, 20", non-PP]Aghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:28:
Puur op basis van deze lijst vind ik het resultaat matig eerlijk gezegd. Samen met de P8 onderaan de lijst geëindigd terwijl er ook grotere, zwaardere en eveneens niet-aerodynamische auto's (IX3 - ID4 - EQA - ENYAQ) mee doen. Weliswaar de WLTP gehaald zo te zien maar als je het met andere de auto's vergelijkt dan zou er toch nog wat te winnen moeten zijn.
Eens! Al zou ik op dit moment van 16,6 kWh/100km al heel blij worden. Ik kom zelfs met de temperaturen van de afgelopen dagen niet lager dan 21 a 22 kWh/100km...
Zijn er mensen hier die met een P2 echt structureel rond de 16/17 halen?
Probeer eens de app van je telefoon te verwijderen, opnieuw opstarten telefoon en dan de laatste versie van de app weer installeren (4.14.2).GJV63 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:12:
Eindelijk zo ver om de app te koppelen, staat in de app dat koppelen momenteel niet kan. Lijkt erop dat eea toch niet zo goed gaat als het zou moeten. Nog maar even afwachten dus.
Versie op mijn telefoon is 4.14.2. De melding staat in deze versie van de app. Had al de gebruikelijke zaken geprobeerd, waaronder opnieuw installeren toen het niet lukte en ik niet verder kwam dan stap 2 in de proces in de auto. Ik zag toen pas de melding die Volvo geplaatst heeft in de app wat verklaarde waarom koppelen niet lukte.bosaap22 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:27:
[...]
Probeer eens de app van je telefoon te verwijderen, opnieuw opstarten telefoon en dan de laatste versie van de app weer installeren (4.14.2).
Is geheel afhankelijk van de testronde die hier gereden is. Ik zit met alle ritten op de snelweg langer dan 30 km wel ruim onder de 20. Met korte ritjes zonder snelweg sowieso ook wel. Die van mij staat wel op 19" met kneiterharde banden.AlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[P2, 20", non-PP]
Eens! Al zou ik op dit moment van 16,6 kWh/100km al heel blij worden. Ik kom zelfs met de temperaturen van de afgelopen dagen niet lager dan 21 a 22 kWh/100km...En daar heb ik echt een paar keer mijn best voor moeten doen...
P2Rene schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:19:
Grote test met 20 verschillende auto's. Allemaal achter elkaar op dezelfde heuvelachtige testronde:
[Afbeelding]
Kleine wetenswaardigheid: De Polestar stopte 500 meter voor de top van een berg. had deze 500 meter verder gekomen dan was het bereik automatisch een kilometer of 30 meer geweest
Tsja, Tesla M3 is qua verbruik wel echt koning. Maar goed, geen design waar ik in gezien wil worden. Moet zeggen dat ik in de praktijk nu nog geen enkel moment problemen of stress met het verbruik heb ervaren. Ook de wat langere ritten in NL gaat prima. We moeten de winter maar eens afwachten of lange ritten naar bijvoorbeeld Oostenrijk. Over het algemeen ontzettend content met de auto en het iets hogere verbruik wordt vooralsnog gecompenseerd doordat het een fantastische auto is.
Volgens mij kom ik wel aardig in de buurt hoor. Ik moet het eens checken. Volgens mij zag ik gister 15 nog wat staan voor de totale registratie vanaf ophalen van de auto. Maar pin me er niet op vastAlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[P2, 20", non-PP]
Eens! Al zou ik op dit moment van 16,6 kWh/100km al heel blij worden. Ik kom zelfs met de temperaturen van de afgelopen dagen niet lager dan 21 a 22 kWh/100km...En daar heb ik echt een paar keer mijn best voor moeten doen...
P2 19" non PP overigens.
Edit: bleek toch 20,7 te zijn

De plus knop even ingedrukt houden, dan gaat het per kilometer omhoog.gerrit105 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:52:
P2
Weet iemand overigens of je bij de cruise control ook stappen van 1 km/u kan klikken? Ik krijg alleen 5 km/u voor elkaar.
Bij deze temperaturen en snelheid onder de 110, absoluut! En ritjes in de stad ruim lager. 19 inch maar weet niet of dat zoveel kan schelen.AlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[P2, 20", non-PP]
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 03-06-2021 11:01 ]
Sorry, toch nietgerrit105 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Volgens mij kom ik wel aardig in de buurt hoor. Ik moet het eens checken. Volgens mij zag ik gister 15 nog wat staan voor de totale registratie vanaf ophalen van de auto. Maar pin me er niet op vast![]()
P2 19" non PP overigens.

Heb het even gecheckt maar staat op 20,7. Die 15 zal wel zijn blijven hangen van een kort ritje. Of het is wensdenken
Dit had ik al eerder gezien hier, maar hierbij dacht ik "HOE DAN". Inmiddels (nu ik nog eens kijk) zie ik in de app onder beheer een pagina met gekoppelde telefoons. Eerder werkte die pagina niet en was dit dus niet zichtbaar (en heb ik de auto dus terug naar fabrieksinstelling gereset).... Hier hebben ze dan toch echt nog wel wat 'Beta' verbeterslagen te maken, denk ik dan. Mogelijk heeft het te maken met de traagheid van synchronisatie in hun datacenter, maar neem dat dan op in de instructievideo...Rene schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:51:
[...]
- Ontkoppel de auto in de telefoon app (en wacht totdat deze ook verdwijnt van de Polestar)
Daar ga ik de morgen (of zo) eens mee aan de slag.
Dank je voor de tip.
Ook zo'n melding die bij mij vanzelf verdween zonder dat ik iets op het touchscreen gedaan heb......JFDv schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:39:
Waar vind ik die instelling ? Alles afgezocht maar ik zie hem niet (P2)
[Afbeelding]

Je moet kijken op het tabje van je profiel (poppetje rechtsonder), niet op het tabje van je auto (linksonder).
Dan rechtsboven op beheren klikken en bidden dat dit een nieuwe pagina opent. Daarin staan dan je gekoppelde telefoons. Dit werkte bij mij eerst overigens ook niet en zag het net voor het eerst.
Ik vind vooral de iX3 wel opvallend en toch ook wel raar. Veel hogere range dan de WLTP waarde, heeft BMW bewust een lagere WLTP waarde opgegeven? Ik weet dat TEsla dat in het verleden ook wel heeft gedaan zodat het bereik niet tegenvalt. Ik wilde eigenlijk de iX3 leasen, als die in 2020 leverbaar was geweest had ik niet zoveel tijd in dit topic gespendeerd......Rene schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:19:
Grote test met 20 verschillende auto's. Allemaal achter elkaar op dezelfde heuvelachtige testronde:
[Afbeelding]
Uit mijn hoofdJFDv schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:39:
[Afbeelding]
Bij instellingen, dan naar privacy instellingen van Polestar gaan.
Die stonden op uit bij mij, even activeren en hij doet het
Inmiddels is versie 5.0.0 van Volvo on Fall beschikbaar voor de iPhone. De app heet nu Volvo Care . Mijn VOC werkt ook met die versie goed op de P8.bosaap22 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:27:
[...]
Probeer eens de app van je telefoon te verwijderen, opnieuw opstarten telefoon en dan de laatste versie van de app weer installeren (4.14.2).
Je bent in de auto niet aangemeld met je Polestar account? dit is dus een 2e account naast je google account. Alleen als je met het PS account aangemeld bent kun je de nodige privacy instellingen selecterenJFDv schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:39:
[Afbeelding]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
P8- Hier inmiddels ook de update gekregen en geinstalleerd. Ik zag alleen in eerste instantie niet dat er een update was. Even vanuit het hoofdmenu het notifcatie menu naar beneden getrokken en jawel; daar stond hij klaar om te installerenSpanky79 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:17:
Zijn er nog andere mensen die nog steeds de OTA niet hebben gehad voor hun P8? Ik zit er inmiddels wel een beetje op te wachten, maar ik heb ook geen idee wanneer ik nu de dealer moet bellen of niet?
Na het koppelen met VOC zie ik de vergrendel status in de app wel maar werkt het ontgrendelen bij mij echter nog niet. Maar misschien komt dat wel na X uur als het allemaal gesynced is
Duurt 16 tot 48 uurTweaqer schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:05:
[...]
Hier inmiddels ook de update gekregen en geinstalleerd. Ik zag alleen in eerste instantie niet dat er een update was. Even vanuit het hoofdmenu het notifcatie menu naar beneden getrokken en jawel; daar stond hij klaar om te installeren
Na het koppelen met VOC zie ik de vergrendel status in de app wel maar werkt het ontgrendelen bij mij echter nog niet. Maar misschien komt dat wel na X uur als het allemaal gesynced is
Ja precies, had zoiets gelezen al maar kon het aantal uur tussen de vele berichten zo snel niet vinden
En @JFDv kijk alsjeblieft even naar de videootjes die Polestar online heeft gezet. Ze hadden wat mij betreft de installatie simpeler kunnen maken maar je kunt ze niet verwijten dat ze het niet duidelijk uitleggen:guido66 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Je bent in de auto niet aangemeld met je Polestar account? dit is dus een 2e account naast je google account. Alleen als je met het PS account aangemeld bent kun je de nodige privacy instellingen selecteren
https://www.polestar.com/nl/get-to-know-the-polestar-2/
Dan op techniek en software klikken en in het eerste videootje wordt uitgelegd dat je het PS account moet toevoegen en de privacy setting moet aanpassen. Overigens wordt daar ook de 36 uur wachttijd genoemd.
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 03-06-2021 13:15 ]
Ja, maar dan gaat het om " toeristen" routes. Snelweg 100kmh/airco zit ik laatste dagen zo rond 18.0AlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[P2, 20", non-PP]
(P2 geen PP, 19")
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
[ Voor 3% gewijzigd door Arie van Dijk op 03-06-2021 13:49 ]
Als de P2 slechts 500 meter verder was gekomen was het heuvel naar beneden voor 12 kilometer (en 750 meter hoogteverschil). Je zou dan dus een kilometer of 30 verder kunnen komen. (dan was het gemiddelde 15,5kWh/100 km geweest).Aghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:28:
Puur op basis van deze lijst vind ik het resultaat matig eerlijk gezegd. Samen met de P8 onderaan de lijst geëindigd terwijl er ook grotere, zwaardere en eveneens niet-aerodynamische auto's (IX3 - ID4 - EQA - ENYAQ) mee doen. Weliswaar de WLTP gehaald zo te zien maar als je het met andere de auto's vergelijkt dan zou er toch nog wat te winnen moeten zijn.
Jup hier, heb gisteravond eens even de communicatie module gereset in de hoop dat me dat wat op zou leveren, maar helaas. Nog niks gezien/gehad.Arie van Dijk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:48:
Zijn er nog meer mensen met een P2 die nog steeds geen update hebben gehad? Weet iemand of ze nog aan het updaten zijn? Melden ze nog wat op Facebook?
Ja, hier ook nog niks. Hij moet volgende week naar de garage, had eigenlijk wel willen zien of die OTA update werkt. De eerste ging namelijk ook fout.Arie van Dijk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:48:
Zijn er nog meer mensen met een P2 die nog steeds geen update hebben gehad? Weet iemand of ze nog aan het updaten zijn? Melden ze nog wat op Facebook?
Hier hetzelfde. Vanochtend 24 en zojuist 21 gemiddeld 22.5AlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[P2, 20", non-PP]
Nu zal het dan de airco zijn die veel vermogen vraagt. Een erg kritische sweet spot krijgen we dan qua verbruik.
Ik blijf erbij: er zitten verschillen in batterij- en hardwareperformance tussen de verschillende P2's.
Wat voor een soort ritten waren dit? Lengte en gemiddelde snelheid? Anders zou ik er toch eens mee terug gaan.GuiltyNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:01:
[...]
Hier hetzelfde. Vanochtend 24 en zojuist 21 gemiddeld 22.5
Nu zal het dan de airco zijn die veel vermogen vraagt. Een erg kritische sweet spot krijgen we dan qua verbruik.
Ik blijf erbij: er zitten verschillen in batterij- en hardwareperformance tussen de verschillende P2's.
Binnen bebouwde kom en wat N-wegen. Gemiddeld iets van 52kmh. Ritten tussen de 8 en 15 kilometer. Relatief kort.ach-jee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:15:
[...]
Wat voor een soort ritten waren dit? Lengte en gemiddelde snelheid? Anders zou ik er toch eens mee terug gaan.
Op hoeveel bar heb je de banden staan? Want dat kan ook behoorlijk schelen.GuiltyNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:20:
[...]
Binnen bebouwde kom en wat N-wegen. Gemiddeld iets van 52kmh. Ritten tussen de 8 en 15 kilometer. Relatief kort.
3.1 😬PaintItGray schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:22:
[...]
Op hoeveel bar heb je de banden staan? Want dat kan ook behoorlijk schelen.
Voor het eerst (en met de laatste update geinstalleerd) problemen. Was even naar het tuincentrum in de buurt gereden en bij terugkomst daar bij de auto gaf de boordcomputer aan dat het vermogen teruggebracht werd (schildpad-snelheid) De accu had nog een vermogen van 83% en dat werd ook gewoon aangegeven. Even auto op slot en weglopen hielp niet en ook reset infosysteem niet. Daarom maar met 38 km/u naar huis gesukkeld en straks maar weer eens kijken. 😩😳
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Je hebt er niks aan maar ik heb ook dit soort droevige cijfers. Vanochtend bij 2 korte ritjes van 2x 5km in de stad ook weer 28.7kWh. Gewoon rustig gereden. Weliswaar niet voorverwarmd maar het was dan ook al gewoon 18C buiten. In totaal heb ik pas 1x een waarde onder de 20kWh gezien op 11000km. Ik twijfel ook om terug naar Polestar te gaan maar vraag me af hoe zinvol dit is. De auto zal dan echt terug moeten en wellicht vergeleken worden met 1 of 2 andere auto's denk ik.GuiltyNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:01:
[...]
Ja ik vind dat ook vreemd. Ik zie wel vaak hoog verbruik in de eerste kilometers en realiseerde me dat accus nu weer afgekoeld moeten worden als de auto vol in de zon staat. Maar na een paar km gaat het zonder moeite (ruim) onder de 20. Reset het verbruik maar eens na bijv 10km. Een ander advies is om eens een wat langere rit te maken van bijv 100-200km. Een roadtripje in de P2 is nooit een straf.ach-jee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:15:
[...]
Wat voor een soort ritten waren dit? Lengte en gemiddelde snelheid? Anders zou ik er toch eens mee terug gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 03-06-2021 16:42 ]
Durf het bijna niet te laten zien: met deze temperaturen krijg ik bruto deze range…dnns85 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:07:
Polestar geeft aan: "De nieuwe software toont bij een acculading van 100% een afstand van 400 km, en bij een acculading van 90% is de afstand 370 km."
Deze update al een paar weken geleden gehad (voor de "pauze"). Vandaag had ik met 90% geladen toch 400 km actieradius staan. Heeft dat met het goede weer en relatief lage verbruik van de laatste dagen te maken? Of bug? Ik had daarvoor wel steeds de 370 km bij 90% dus viel me meteen op. En was echt 90% 😉
:strip_exif()/f/image/BgBGy7qlV6Kk7Ht6J6rPDav8.jpg?f=fotoalbum_large)
P8
Heb vandaag een airco aan / uit test gedaan.GuiltyNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:01:
[...]
2x langere rit Medemblik - Zwijndrecht vise versa, 90% snelweg. Buitentemp. 24 a 25 graden, binnentemperatuur 20 graden en ACC op 104 km/u.
Airco neemt wel iets energie, maar niet heel veel. Volgens mij slechts ongeveer 0,2 kWh. Heb ongeveer 25 km met airco uit gereden, daarna weer aan omdat het mij iets te warm werd. Verbruik over deze retour rit 18,8 kWh, terug wel druk met een beetje file en harmonica rijden.
P2 zou normaal gesproken een procent of 10 efficiënter zijn dan P8.
XC40 EV Pro
Werkt hier nu 2 dagen perfect:Montalbano schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:51:
Toch nog maar even over de On Call app op de P8. Hoewel ik *dacht* dat alles nu goed werkt, blijkt de oplaadstatus helaas niet te werken. Als de auto aan het laden is wordt er "status onbekend" weergegeven bij het oplaad-scherm. Werkt dat bij anderen wel gewoon goed?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Nou ja, bijna perfect, want dat is nog steeds geen plaatje van een XC40.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Nieuw hoofdstuk in deze saga….
Ik kon de voc dus niet koppelen omdat de sleutels niet gevonden werden. Op advies van iemand hierboven een factory reset uitgevoerd en opnieuw geprobeerd te koppelen. Dit maal werkte het half. Geen verbinding, maar er stond wel een telefoon icoon op het scherm.
Ik wil Spotify ed. installeren, wat blijkt? Kan niet want geen rechten. In de profiel pagina ben ik na de reset een guest account. Sleutel koppelen? Sleutel niet gevonden. Admin worden? Eerst voc ontkoppelen. VOC is maar half gepaired en geen opties om te ontkoppelen. Factory reset dan maar weer? Kan niet want geen admin. Stuck in a loop. Volvo gebeld, morgen bellen ze terug om een werkplaats afspraak te maken.
🤷🏻♂️
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hier doet ie het ook perfect nu.Venomer schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:07:
[...]
Nou ja, bijna perfect, want dat is nog steeds geen plaatje van een XC40.
:strip_exif()/f/image/pzmFlMZnNy45DGIJAQPY3oxo.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
P2 PPArie van Dijk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:48:
Ook ik heb nog geen update gezien. Kan iemand waar dat wel al gebeurd is een foto van het middenscherm maken met daarop de systeeminfo?
Ikzelf heb op dit moment het volgende staan:
:strip_exif()/f/image/hPcNqgWCVLquAJrSvbpTVWyt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja kan die app toch gewoon afsluiten?Mouki_9 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:00:
[Afbeelding]
Auto nog niet eens gekoppeld..... Snap dat het beta is, maar dit is toch niet acceptabel?
Je hebt niet toevallig collega’s met een P2? Ik heb ook wel eens geswitcht met een collega voor de V40 vanwege problemen met de schakelbak.Aghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Je hebt er niks aan maar ik heb ook dit soort droevige cijfers. Vanochtend bij 2 korte ritjes van 2x 5km in de stad ook weer 28.7kWh. Gewoon rustig gereden. Weliswaar niet voorverwarmd maar het was dan ook al gewoon 18C buiten. In totaal heb ik pas 1x een waarde onder de 20kWh gezien op 11000km. Ik twijfel ook om terug naar Polestar te gaan maar vraag me af hoe zinvol dit is. De auto zal dan echt terug moeten en wellicht vergeleken worden met 1 of 2 andere auto's denk ik.
Beetje een logistieke nachtmerrie, maar misschien kan je anders met Polestar regelen dat je midden op de dag naar een space rijdt of een Volvo dealer, met een leen-Polestar weer naar huis rijdt en dan weer terug o.i.d. Ik zou dat soort vergelijkingen graag met m’n eigen ogen zien als ik jou was.
Afgelopen maandag iets meer stad en daardoor nog lagere gem snelheid maar toch. En ik zweer dat ik echt niets raars doe, gewoon met verkeer mee, alleen max 5-10 boven de max snelheid en geen sprintjes (dat kost moeiteAghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:25:
Mijn vriendin komt net thuis. Die rijdt erg rustig. Verbruik 19.5kWh over een rit van 42km met een gemiddelde snelheid van 48km/u. Weliswaar onder de 20 maar dit betreft 55 minuten stadsverkeer. Dat betekent een WLTP van rond de 375km. Auto was niet voorverwarmd, hoewel deze 7 uur eerder dezelfde rit heeft afgelegd. Het is niet zeer slecht maar de WLTP range ga ik met deze P2 gewoon niet halen. Aan de temperatuur ligt het niet. Nadeel dat het niet slecht genoeg is, is dat ik inderdaad geen zin heb in de logistieke nachtmerrie die @ach-jee beschrijft. Helaas geen collega's met een P2.
:strip_exif()/f/image/C96XlHfT0fq7esYynoybTYNa.jpg?f=fotoalbum_large)
App heeft juist notification icon bovenin phone as key enabled. Als ik de app verwijder, dan gebruikt die niks, duh.....
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Dat moet veel lager kunnen ja, zeker op dit soort dagen. Hoewel het zuur is zou ik toch zeker eens contact op gaan nemen met Polestar.Aghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:25:
Mijn vriendin komt net thuis. Die rijdt erg rustig. Verbruik 19.5kWh over een rit van 42km met een gemiddelde snelheid van 48km/u. Weliswaar onder de 20 maar dit betreft 55 minuten stadsverkeer. Dat betekent een WLTP van rond de 375km. Auto was niet voorverwarmd, hoewel deze 7 uur eerder dezelfde rit heeft afgelegd. Het is niet zeer slecht maar de WLTP range ga ik met deze P2 gewoon niet halen. Aan de temperatuur ligt het niet. Nadeel dat het niet slecht genoeg is, is dat ik inderdaad geen zin heb in de logistieke nachtmerrie die @ach-jee beschrijft. Helaas geen collega's met een P2.
De dag dat ik deze waarde zie gaat de P2 naar de garage want dan is mijn boordcomputer stukJTHZZ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:31:
[...]
Afgelopen maandag iets meer stad en daardoor nog lagere gem snelheid maar toch. En ik zweer dat ik echt niets raars doe, gewoon met verkeer mee, alleen max 5-10 boven de max snelheid en geen sprintjes (dat kost moeite). Wel anticiperend dus remschijven zijn niet gebruikt.
[Afbeelding]
Misschien dat Mario Kart de Polestar app steeds uitvraagt wanneer een kart ontgrendeld moet worden? Dat verbruik tussen die twee apps ligt opvallend dicht bij elkaar... en als je stopt met Mario Kart spelen kun je een keer zo lang de Polestar app gebruiken zonder opladenMouki_9 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:00:
[Afbeelding]
Auto nog niet eens gekoppeld..... Snap dat het beta is, maar dit is toch niet acceptabel?
Ik heb na factory reset nog steeds de melding dat de sleutels niet gevonden kunnen worden.JackBol schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:10:
P8
Nieuw hoofdstuk in deze saga….
Ik kon de voc dus niet koppelen omdat de sleutels niet gevonden werden. Op advies van iemand hierboven een factory reset uitgevoerd en opnieuw geprobeerd te koppelen. Dit maal werkte het half. Geen verbinding, maar er stond wel een telefoon icoon op het scherm.
Ik wil Spotify ed. installeren, wat blijkt? Kan niet want geen rechten. In de profiel pagina ben ik na de reset een guest account. Sleutel koppelen? Sleutel niet gevonden. Admin worden? Eerst voc ontkoppelen. VOC is maar half gepaired en geen opties om te ontkoppelen. Factory reset dan maar weer? Kan niet want geen admin. Stuck in a loop. Volvo gebeld, morgen bellen ze terug om een werkplaats afspraak te maken.
🤷🏻♂️
Overigens wel gewoon beheerdersprofiel na reset.
> waarom moet ik iedere keer weer de radio aanzetten (hij deed het echt nog toen ik de auto verliet). Na een update leek het te zijn opgelost maar na de volgende update was het weer terug
> waarom werkt de Volvo on Call nog steeds niet. Ook de dealer weet het niet (of zegt dat hij het niet weet)
> waarom gaat de radio in de standby als ik navigatie start en mag je hem via het menu weer starten
> waarom worden de flitsers niet getoond in Maps
> waarom zegt hij dat bij thuiskomst mijn accu 74% zal zijn en de actuele stand 63% is
> waarom gaat het entertainment systeem in de koelstand bij 19 graden in de auto
> waarom werkt Lane assist zo abrupt. Mijn Passat uit 2015 deed het al veel soepeler.
> waarom kun je voor lange ritten niet kiezen dat je alleen snelladers met een bepaalde capaciteit wil hebben. Route naar Italie begint na 250 km met 7 uur laden. Kijk eens naar de ANWB site hoe het moet.
Onbegrijpelijk dat men hele basis functionaliteiten nog steeds niet heeft opgelost.
:strip_exif()/f/image/kyI5nKZP7lf4Yp4euR0LxrWJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door edegroot op 03-06-2021 20:25 ]
Op mijn iPhone over de afgelopen 10 dagen een batterijverbruik van 2%Mouki_9 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:00:
[Afbeelding]
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
We hebben er in die zin iets aan, dat we het kunnen aankaarten bij Polestar dat er dus meer mensen met issues zijn.Aghanim schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Je hebt er niks aan maar ik heb ook dit soort droevige cijfers. Vanochtend bij 2 korte ritjes van 2x 5km in de stad ook weer 28.7kWh. Gewoon rustig gereden. Weliswaar niet voorverwarmd maar het was dan ook al gewoon 18C buiten. In totaal heb ik pas 1x een waarde onder de 20kWh gezien op 11000km. Ik twijfel ook om terug naar Polestar te gaan maar vraag me af hoe zinvol dit is. De auto zal dan echt terug moeten en wellicht vergeleken worden met 1 of 2 andere auto's denk ik.
En met dit weer zonder voorverwarmen zou toch goed mogelijk moeten zijn?
Wel update gehad en key en app die werkt (meestal ;-))Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:39:
[...]
P2 PP
Ook ik heb nog geen update gezien. Kan iemand waar dat wel al gebeurd is een foto van het middenscherm maken met daarop de systeeminfo?
Ikzelf heb op dit moment het volgende staan:[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/8QMkPswvmLu3Wn5PpH2w4IEk.jpg?f=fotoalbum_large)
XPENG G9 Performance 2024
Dit bedoel ik, ik heb dan wel een PP, maar ik zit dus 50% boven dit verbruik...JTHZZ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:31:
[...]
Afgelopen maandag iets meer stad en daardoor nog lagere gem snelheid maar toch. En ik zweer dat ik echt niets raars doe, gewoon met verkeer mee, alleen max 5-10 boven de max snelheid en geen sprintjes (dat kost moeite). Wel anticiperend dus remschijven zijn niet gebruikt.
[Afbeelding]
Allereerst welkom. Je allereerste post in dit draadje en uberhaupt op Tweakers!edegroot schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:15:
Alhoewel de auto zelf (P8) prima rijdt ben ik toch benieuwd of er mensen met de zelfde problemen zijn en of iemand weet waarom die na 6 maanden nog steeds niet opgelost zijn:
> waarom moet ik iedere keer weer de radio aanzetten (hij deed het echt nog toen ik de auto verliet). Na een update leek het te zijn opgelost maar na de volgende update was het weer terug
> waarom werkt de Volvo on Call nog steeds niet. Ook de dealer weet het niet (of zegt dat hij het niet weet)
> waarom gaat de radio in de standby als ik navigatie start en mag je hem via het menu weer starten
> waarom zegt hij dat bij thuiskomst mijn accu 74% zal zijn en de actuele stand 63% is
> waarom gaat het entertainment systeem in de koelstand bij 19 graden in de auto
> waarom werkt Lane assist zo abrupt. Mijn Passat uit 2015 deed het al veel soepeler.
> waarom kun je voor lange ritten niet kiezen dat je alleen snelladers met een bepaalde capaciteit wil hebben. Route naar Italie begint na 250 km met 7 uur laden. Kijk eens naar de ANWB site hoe het moet.
Onbegrijpelijk dat men hele basis functionaliteiten nog steeds niet heeft opgelost.[Afbeelding]
Er spreekt een hoop teleurstelling uit jouw post en ik begrijp het wanneer ik naar de punten kijk, die jij opsomt. Echter, misschien moet je eerst even de moeite nemen om zelf onderzoek te doen en het draadje eens te doorzoeken. Een aantal vragen, die jij stelt, zijn al (meermaals) behandeld, bijvoorbeeld over het al dan niet automatisch aangaan van de radio / spotify / etc. bij het instappen en wegrijden met de auto. Zelf ben ik van mening dat het juist een prettige functie is dat het niet automatisch gaat. Wel zou het fijn zijn wanneer het een optie zou zijn om het aan/uit te kunnen zetten.
Als jij zoveel problemen hebt neem ik aan dat jij al deze problemen aangekaart hebt bij jouw dealer? Van het punt mbt de Volvo Car app koppeling meld jij het specifiek. Maar ook daarvan zul je hier snel terug kunnen lezen dat het voor velen nog heel moeizaam gaat maar er ook tips & tricks genoemd zijn, die jij zou kunnen proberen. Hoeveel heb jij daarvan al geprobeerd?
Wat houd jou tegen om eens een andere dealer te bezoeken als jij het gevoel hebt niet gehoord / begrepen te worden door jouw huidige dealer?
Volgens mij is dat gewoon de nieuwste versie. Hoe lang heb je de auto al?Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:39:
[...]
P2 PP
Ikzelf heb op dit moment het volgende staan:[Afbeelding]
Helaas gaat hij bij mee weer steeds minder doen nu. Portier status komt ook niet meer door nu.
We wachten het maar weer af.
P8
Vervolgens mijn digital key opnieuw gekoppeld.
Interessante is nu dat bij verschillende sleutels het juiste profiel wordt gekozen maar bij de digital key blijft het laatse profiel geselecteerd.
Staat in de app de digital key wel aan?PvS_68 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:39:
[...]
[P2]
:strip_exif()/f/image/kD5s0iaNCXbMF8PVep8IKy2j.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 19" non-PP en haal de laatste week regelmatig 18/19 zonder echt op te letten, gewoon met verkeer mee en af en toe een sprintje, airco altijd aan op een graad of 21. Ook merk ik dat bij langere ritten (100+ km) het verbruik verder daalt, zelfs iets onder de 18 met 90% snelweg km's. Zonder moeite te doen blijf ik wel onder de 20. Als ik 's avonds laat als het koeler is een stuk (100+ km) wat harder rij (130/140 km/h) dan zit ik gemiddeld op 22.GuiltyNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:58:
[...]
Dit bedoel ik, ik heb dan wel een PP, maar ik zit dus 50% boven dit verbruik...
Het kan zuiniger, maar ik ben hier al super blij mee en wil me ook niet "inhouden", veder niet nodig. Wel vreemd die grote verschillen. Kan toch bijna niet aan rijstijl of temperatuur liggen?
Meer rond de 17/18, maar zonder daar moeite voor te doen. 19" non-PP.AlexC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
[P2, 20", non-PP]
Aah, verdorie! Ik kreeg de vermelding op mijn scherm dat er een update klaar stond en heb deze willen installeren maar dat lukte niet. Heb nochtans alles volgens het boekje gedaan denk ik. Auto niet aan de lader, deuren vergrendeld en soc 69%. Na 2 uur ging ik kijken of alles klaar was maar er stond op het scherm dat de update niet kon gestart worden en ik …VOC moest bellen.
Zal de dealer maar eens contacteren.
Heeft iemand hier dit ook al gehad en is hier een oplossing voor?
:strip_exif()/f/image/uWyT0xB8Um9sdo5WgvpYJD8P.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Pet66 op 04-06-2021 11:46 ]
P8-19”-WP
P8 app: Nou zo perfect is het niet. Ligt er nu weer uit.Sten2017 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:10:
[...]
Hier doet ie het ook perfect nu.
[Afbeelding]
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door Sten2017 op 04-06-2021 07:13 ]
Nog even een update van mijn App perikelen.jswinkels schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:10:
[...]
Nog even een update van mijn App perikelen. Zaterdagochtend had ik ineens wel het klimaaticcontje in beeld. Ook staat er sindsdien '2021 XC40' rechtboven in beeld (overigens nog wel met een afbeelding van de XC60). Tevens heb ik nu ook 'privacy instellingen' in de app. Als ik dicht bij mijn auto sta kan ik hem ook ontgrendelen via bluetooth en wordt de SoC netjes aangegeven. Tot 15 minuten geleden waren alle waardes echter leeg zonder bluetooth verbinding.
En nu net zie ik dat de SoC ook doorkomt zonder bluetooth verbinding. Het ontgrendelen van de portieren werkt nog niet en ook als ik bij verbonden auto's de XC40 selecteer blijft hij draaien bij 'apparaten laden'.
Het lijkt wel alsof de systemen bij Volvo ook weekend hebben gehadIk denk dat ook in deze geduld een schone zaak is en dat in mijn geval de aangegeven wachttijd van 36 uur iets langer is...........
Overigens heb ik na de factory reset de auto nog wel 2 keer moeten resetten (eerst deed Google maps het niet in het instrumentencluster en daarna werkte de camera niet). Het blijft toch wel een beetje buggy.
Ik was gisteren bij de dealer om de waterafvoer aan te laten passen (klapperende geluid bij het dak). Meteen gehad over de app en de reactie was eigenlijk dat ik gewoon moest afwachten. Zij konden niks aanpassen en ook van hun mensen had hetzelfde probleem.
Een beetje teleurstellend. Dus ik heb nogmaal een factoryreset gedaan en opnieuw geprobeerd te koppelen (VoC ontkoppelen werkt niet omdat dat vanuit de app moet, maar die werkte dus niet goed). Met succes! De app werkte eigenlijk direct, ik zag na een half uur al de SoC en ook het ontgrendelen en aan/uit zetten van de klimaatfunctie werkt (ik heb alleen nog wel de XC60 in beeld).
Ik zie alleen in mijn app nu 2 keer mijn telefoon gekoppeld (1 keer als 'uw apparaat' en 1 keer als 'ander gekoppeld apparaat'). Nu kan ik me herinerren dat ik dit al een keer eerder gehad en toe heb ik het andere gekoppelde appraat verwijderd. Ik ga hem nu maar gewoon laten staan. If it ain't broken.........
Eerlijk gezegd begrijp ik je frustratie wel en denk dat meerdere mensen de mening delen. Ik ben vooral ook teleurgesteld in de beperktheid van het Google systeem, zeker ten aanzien van de belangrijkste functionaliteit: Route plannen in combinatie met (snel)laadpunten. Maar verder mis ik ook de agendaintegratie en een splitscreenfunctie (bijvoorbeeld een balkje boven of onder in beeld met welke media wordt afgespeelt als de navigatie open staat)edegroot schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:15:
Alhoewel de auto zelf (P8) prima rijdt ben ik toch benieuwd of er mensen met de zelfde problemen zijn en of iemand weet waarom die na 6 maanden nog steeds niet opgelost zijn:
Onbegrijpelijk dat men hele basis functionaliteiten nog steeds niet heeft opgelost.[Afbeelding]
Daarnaast vind ik het ook opvallend hoe karig de mogelijkheden op het dashboard scherm zijn. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een e-208 (willen we prive gaan leasen). En daar kun je diverse settings kiezen (eentje meer gericht op verbruik, de andere op media en weer een andere met navigatie zoals op de P8, je kan zelf ook eigen keuzes maken). In de P8 wordt 1/5 van het scherm gebruikt om aan te geven dat je in Drive staat, wat mij betreft zonde van het gebruik van de ruimte. Ik zou hier graag willen zien welke media afspeelt.
Misschien kan een van de personen die in gesprek is met Volvo ook aangeven of dit soort dingen besproken worden / is. Het is voor mij niet het belangrijkste (gelukkig rijdt de auto heerlijk!), maar voor een Premium auto loopt Volvo toch echt flink achter op dit gebied. Ik zou ook niet weten hoe je dit bij Volvo en / of Google zou kunnen aankaarten.
[ Voor 3% gewijzigd door jswinkels op 04-06-2021 09:33 ]
Eergisteren de laatste update uitgevoerd(OTA). Nu valt het mij op dat in de bestuurdersdisplay het navigatie gedeelte niet meer getoond wordt. Ik zie slechts een old-fashion weergave met een pijl voor de afslag en het aftellen van de afstand tot die afslag. Weet iemend of hier een instelling voor is? Zelf kon ik het niet vinden.
zie hieronder hoe het eruit zag (plaatje is geleend, dank daarvoor)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DdjvbOqLzkpq3vXxrBC1fMet.png?f=user_large)
Je moet het systeem een keer resetten. 20 seconden de hom-knop ingedrukt houden.GZL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:40:
(P8)
Eergisteren de laatste update uitgevoerd(OTA). Nu valt het mij op dat in de bestuurdersdisplay het navigatie gedeelte niet meer getoond wordt. Ik zie slechts een old-fashion weergave met een pijl voor de afslag en het aftellen van de afstand tot die afslag. Weet iemend of hier een instelling voor is? Zelf kon ik het niet vinden.
[Afbeelding]
Misschien het desbetreffende knopje op het stuur indrukken om te schakelen tussen de weergaves? (Knopje 1 op de afbeelding)GZL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:40:
(P8)
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/b1ccB8TfYMu94rYSLzmHhtdj.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Venomer op 04-06-2021 10:03 ]
Op mijn rijstijl heb ik gelet, het was bijna gênant. Uitrollen, superrustig accelereren, maximaal op de maximum snelheid enzovoort. Het maakt allemaal geen fluit uit.dnns85 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:56:
[...]
Ik heb 19" non-PP en haal de laatste week regelmatig 18/19 zonder echt op te letten, gewoon met verkeer mee en af en toe een sprintje, airco altijd aan op een graad of 21. Ook merk ik dat bij langere ritten (100+ km) het verbruik verder daalt, zelfs iets onder de 18 met 90% snelweg km's. Zonder moeite te doen blijf ik wel onder de 20. Als ik 's avonds laat als het koeler is een stuk (100+ km) wat harder rij (130/140 km/h) dan zit ik gemiddeld op 22.
Het kan zuiniger, maar ik ben hier al super blij mee en wil me ook niet "inhouden", veder niet nodig. Wel vreemd die grote verschillen. Kan toch bijna niet aan rijstijl of temperatuur liggen?
Mijn verbruik ging na de eerste OTA van dit jaar echt flink naar beneden, maar na de tweede update dus weer flink omhoog.
Dealer heeft er al eens naar gekeken en kon niets betekenen.
Nu red ik me wel hoor, maar ergens voelt het niet ok dat het verbruik van mijn auto een stuk hoger is dan andere P2's.
Vanochtend het ritje van huis naar het werk gemaakt, zonder preconditioning. Mix van bebouwde kom, 5 km snelweg (100 km/u) en een provinciale weg met een paar rotondes. Ik heb deze keer heel rustig (saai...) geaccelereerd. Ik heb na 2 km de TM gereset om het opstartverbruik uit de meting te halen. Keurig verbruik toch?
:strip_exif()/f/image/2w5aRq9WabkRPoUGfRkQEXFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Venomer op 04-06-2021 09:58 ]
Reset gedaan. Melding is weg maar ik ik zie nu een kaart van Europa op beide schermen zonder locatie.
Bij een navigatie opdracht krijg ik “wacht op verbinding”.
Het locatie icoontje staat wel gewoon boven in het scherm.
3x reset uitgevoerd maar helaas geen resultaat.
Iemand nog ideeen of wordt het toch weer dealer?
P8
App werkt ondertussen perfect.
Gisteren was mijn vriendin even naar de supermarkt en toen ze terugkwam werkte het batterijpercentage/voorverwarmen niet meer, lijkt dus een stukje per-profiel in te zitten waardoor je op beide profielen in moet loggen met het on-call account en de privacy instellingen goedzetten. Ik ging er net zelf in zitten om de auto aan de (publieke) laadpaal te zetten en toen ik op de app keek was het batterijpercentage er meteen weer.
Misschien handig om te weten voor anderen die aangaven dat ze geen waarden doorkregen.
Bovenaanzicht is nogsteeds een xc60 maar dat maakt natuurlijk niet veel uit.
Met het laden van de auto niet voor de deur is het toch echt wel heel handig om de status in te kunnen zien via de app
Screenshot:
/f/image/cpO91V4PyinlWWmfp0VzZb1q.png?f=fotoalbum_large)
Heb ik vorige week ook gehad. 's ochtends kwam dit probleem voor, ook ene paar gereset. Loste het niet op. Toen ik 's avonds weer in de auto stapte werkte het gewoon weer prima.Montalbano schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:47:
Nét nu ik eigenlijk wou plaatsen dat er nog maar weinig te zeuren valt over de auto, doet zich “gelukkig” weer een - voor mij - nieuw probleem voor. Na een kort ritje stap ik na een kwartiertje weer opnieuw in de auto en krijg een “geen gps signaal” melding.
Reset gedaan. Melding is weg maar ik ik zie nu een kaart van Europa op beide schermen zonder locatie.
Bij een navigatie opdracht krijg ik “wacht op verbinding”.
Het locatie icoontje staat wel gewoon boven in het scherm.
3x reset uitgevoerd maar helaas geen resultaat.
Iemand nog ideeen of wordt het toch weer dealer?
Goed te horen, dan wacht ik dat ook even afjswinkels schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Heb ik vorige week ook gehad. 's ochtends kwam dit probleem voor, ook ene paar gereset. Loste het niet op. Toen ik 's avonds weer in de auto stapte werkte het gewoon weer prima.
P8
Dat komt door de Bluetooth verbinding. Kun je het nu ook nog in zien, van afstand? Ik heb na 1 dag geen verbinding meer met de cloud....gisteren wel even voor een halve dag ofzo.tim-dev schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:53:
P8
App werkt ondertussen perfect.
Gisteren was mijn vriendin even naar de supermarkt en toen ze terugkwam werkte het batterijpercentage/voorverwarmen niet meer, lijkt dus een stukje per-profiel in te zitten waardoor je op beide profielen in moet loggen met het on-call account en de privacy instellingen goedzetten. Ik ging er net zelf in zitten om de auto aan de (publieke) laadpaal te zetten en toen ik op de app keek was het batterijpercentage er meteen weer.
Misschien handig om te weten voor anderen die aangaven dat ze geen waarden doorkregen.
Bovenaanzicht is nogsteeds een xc60 maar dat maakt natuurlijk niet veel uit.
Met het laden van de auto niet voor de deur is het toch echt wel heel handig om de status in te kunnen zien via de app
Screenshot:
[Afbeelding]
*** UPDATE: Drive-in Support dagen in Beesd, vrijdag 4 juni ***
De storing bij de technische werkplaats systemen van Polestar zijn opgelost. Mocht je dus nog langs willen komen om je app te koppelen/in te stellen, dan kan dit inmiddels weer.
Groet, Polestar NL
:strip_exif()/f/image/DLIFxYxz0eH2iF41mRxQi4Yo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door ewdevries op 04-06-2021 14:47 ]

Hello, I’m Lars Malmek, Managing the Insight communities at Volvo Cars, globally.
I would like to express my greatest gratitude for all the interesting discussions, views and ideas we have received from you during the past 3-4 months. Your (sometimes brutally) but very honest opinions about your experiences so far has helped us tremendously in our work to better understand your needs and try to improve our products and services. Our communication team, sales people and above all our product developers are working hard on this task, and your input has been invaluable for that process. Especially the recently conducted XC40 evaluation survey have been very useful, a high response rate with great engagement and creativity from you all. Please find below a snapshot of the results from that survey and others, with some findings that you might not already be aware of. We are now slowly coming to an end of the community as a meeting place, but there will still be more surveys and activities to come in the following weeks and we hope you will find them interesting.
Your views, and collective collaboration are extremely important to us.
Best regards
Lars
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Met mijn P2 geen problemen mee. Lijkt me ook wel iets om mee terug te gaan inderdaad, naast dat het gewoon slordig is gok ik dat het ook nog wel negatieve invloed heeft op je actieradius.AartJW schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:23:
P2
Benieuwd of het bij andere Polestars de "motorkap" ook niet mooi vlak loopt met de bumper, zie onderstaande foto. Denk dat ik even een afspraak ga maken om hem bij te laten stellen, want ik erger me er steeds meer aan. Ziet er iig niet uit vind ik en nee nooit een paaltje geraakt.
[Afbeelding]
Edit: keer goed aandrukken heeft ook geen zin? Ik heb nog wel eens dat hij niet goed sluit, dan moet ik 'm links en rechts nog even keer een tikje geven.
[ Voor 8% gewijzigd door Shorteh op 04-06-2021 12:53 ]
Ik heb standaard bluetooth op mijn telefoon uit staan, dus heeft daar in ieder geval niks mee te maken.Sten2017 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:48:
[...]
Dat komt door de Bluetooth verbinding. Kun je het nu ook nog in zien, van afstand? Ik heb na 1 dag geen verbinding meer met de cloud....gisteren wel even voor een halve dag ofzo.
Nou het alarm systeem reageert zeker op beweging! Mijn auto alarm ging plots af (staat op de oprit). En ik check, zie buiten de auto niks. Dus doe de auto open, bungelt mijn dashcam aan de usb kabel voor mijn raam.
Wat is er gebeurt; door de temperatuur is mijn dashcam zuignap los gekomen, dashcam gevallen, sensor auto zag dit en liet het alarm afgaan. Nou, dat ook weer getest :-)
Verwijderd
Ik ben sinds 2 dec. in het gelukkige bezit van mijn Polestar, met Ups en Downs, dat wel.Venomer schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Volgens mij is dat gewoon de nieuwste versie. Hoe lang heb je de auto al?
Ik zag aan de foto van kramon al dat die identiek was dus ik ben gewoon up-to-date. Ik maak altijd een foto na een update en deze is dus op 10 mei al uitgevoerd. Ik had niet in de gaten dat er nog steeds P2 rijders zijn die op deze update wachten, een "Beetje dom" dus.
Inderdaad, het "even afstand nemen" deed de truck. Het werkt weer.jswinkels schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Heb ik vorige week ook gehad. 's ochtends kwam dit probleem voor, ook ene paar gereset. Loste het niet op. Toen ik 's avonds weer in de auto stapte werkte het gewoon weer prima.
P8
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.