Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 232 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 19:53
gerrit105 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Balen zeg. Laat je alles open staan op dit soort dagen? Lekker doorwaaien *O*
Dat durf ik niet aan, met dat onvoorspelbare weer hier.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:36
Mga1600 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Kijk
Maar onder notificaties, daar zie je een heleboel verschillen .....alleen werkt het nog niet (bij mij)
Klopt hier werkt het ook nog niet, net auto open gelaten maar krijg geen melding. Wel fijn dat ze ermee bezig zijn, zal nog wel uitgerold moeten worden aan de achterkant.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:34

MaxxMark

HT is Tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nUSuj4Ramjru93GmH13ah5knQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LvfkgIOND4fYQ4024Ww2FSUF.jpg?f=user_large *O*

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-10 12:27
Je zou toch denken dat iedereen die update nou wel een keer gehad moet hebben…

Valt er iets te zeggen op VIN? Mijn 0020XX heeft ‘m iig nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door sandervd00 op 01-06-2021 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Nee, VIN nummer of datum dat je de auto hebt gekregen zegt niets over wanneer je de update krijgt.

Op FB was dat ook een keer toegelicht. Ze bevestigden toen ook ongeveer wat mijn dealer mij toen vertelde, dat de combinatie van hardware en softwareversies specifiek voor jouw auto de meeste invloed daarop hebben. Er valt vanuit ons perspectief dus totaal geen pijl op te trekken over het waarom voor een specifieke auto.

Om daar iets verder in te theoretiseren haal ik een verhaal aan van de dealer die vertelde dat ze hardware-issue's bij de P2 zagen mbt onderdelen die ook in de P8 zitten. Daar is toen veel mee misgegaan bij P2's met als gevolg veel auto's die naar de garage kwamen. Toen de P8's van de band begonnen te rollen viel het ze opeens op dat voor alle P8's voor dat exacte type opeens iedere unit een signed quality-control hadden.

Stel dat daar nou een software tweak aan zou hangen, dan zullen ze de aansturing van die specifieke unit mogelijk in een software package hebben zitten, en die hebben geupdatet, terwijl dat voor andere onderdelen misschien niet geldt. Als de week daarna er een nieuwe globalere update is (waar die wijziging ook in is meegenomen) heeft de net 'zo goed als nieuwe auto' op dat moment een combinatie van updates die een week eerder nog niet bestond.

Bij een grootschalige update kan het dan zo zijn dat juist die auto's een heel specifiek pakketje aan updates moeten krijgen, en met die updateronde zal die mogelijk pas als laatste aan de beurt zijn omdat omdat het een kleine batch is.

Ik kan me zo voorstellen dat dergelijke pakketjes steeds minder divers worden naarmate de tijd verstrijkt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-10 12:27
Dank voor je uitleg @MaxxMark maar dan zou je toch verwachten dat het in iig op VIN batches zou gaan? Of zou letterlijk de ene P2 andere onderdelen dan de volgende op de band kunnen hebben? Zoveel opties waren er niet tijdens de launch (ik heb een vrij laag VIN).

Edit:
En dank weer voor je FB update!

[ Voor 7% gewijzigd door sandervd00 op 01-06-2021 17:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-10 10:51
sandervd00 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Je zou toch denken dat iedereen die update nou wel een keer gehad moet hebben…

Valt er iets te zeggen op VIN? Mijn 0020XX heeft ‘m iig nog niet.
De VIN van mijn P2 is een lage 21XX en vandaag eindelijk de update ontvangen.
Heb de methode van @MaxxMark gebruikt door auto update uit te zetten.
Dan hoef je niet te rijden om te weten dat er een update klaar staat. _/-\o_
Aardig detail is dat het bovenste streepje oranje wordt wanneer er een melding is. Wist ik ook niet.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
P8

Alvast sorry voor nog een post over de app voor degene die daar geen behoefte aan hebben.

Afgelopen woensdag tijdens de aflevering heeft de dealer samen met mij de app ingesteld, initieel liet die niks zien en zoals bij een aantal anderen een zilveren XC60 zien ipv een XC40 in de kleur die ik heb. Toen deed vrijdag (rond de 36 uur) uit het niets ineens het batterijpercentage het wel, dat was echter van korte duur, nadat ik 1x met de auto gereden had was het weg en kwam niet meer terug helaas (met/zonder bluetooth). De lock/unlock functie werkt wel correct maar verder ziet het er uit zoals op onderstaand screenshot. Vraag me nu af of opnieuw koppelen zin heeft. Waarschijnlijk is er iets mis bij Volvo's backend en niet zozeer met de auto aangezien lock/unlock wel werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nF-B3Uv3ylfNHZqzcLYdG3EESxo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ReTDVnZ6akHLu5lxYtCxVSU6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:01

Lancer

What the......

tim-dev schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:10:
P8

Alvast sorry voor nog een post over de app voor degene die daar geen behoefte aan hebben.

Afgelopen woensdag tijdens de aflevering heeft de dealer samen met mij de app ingesteld, initieel liet die niks zien en zoals bij een aantal anderen een zilveren XC60 zien ipv een XC40 in de kleur die ik heb. Toen deed vrijdag (rond de 36 uur) uit het niets ineens het batterijpercentage het wel, dat was echter van korte duur, nadat ik 1x met de auto gereden had was het weg en kwam niet meer terug helaas (met/zonder bluetooth). De lock/unlock functie werkt wel correct maar verder ziet het er uit zoals op onderstaand screenshot. Vraag me nu af of opnieuw koppelen zin heeft. Waarschijnlijk is er iets mis bij Volvo's backend en niet zozeer met de auto aangezien lock/unlock wel werkt.

[Afbeelding]
Heb je je VoC account ook in de auto toegevoegd? Ik had namelijk ook dat de SoC het af en toe deed. Nu had ik dat account al maanden geleden toegevoegd. Na het opnieuw toevoegen +36 uur werkt het nu als een zonnetje.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

sandervd00 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:06:
Dank voor je uitleg @MaxxMark maar dan zou je toch verwachten dat het in iig op VIN batches zou gaan? Of zou letterlijk de ene P2 andere onderdelen dan de volgende op de band kunnen hebben? Zoveel opties waren er niet tijdens de launch (ik heb een vrij laag VIN).

Edit:
En dank weer voor je FB update!
Nee, qua auto niet nee. Maar zowel de software als de hardwareontwikkeling zal niet stil staan.

Als bijv de airco-controller niet goed blijkt, zullen ze die in het fabricageproces vervangen. Daar zal dan ook mogelijk een softwareupdate voor die controller bij moeten.

En anderzijds als een software-bug wordt gevonden in het uitlezen van de radar unit voor de ACC waardoor de snelheid 1km verschil toont en die wordt opgelost, zal er een (deel)update voor de radar worden gemaakt.

Neem daarnaast dat er elke dag of week nieuwe auto's worden afgeleverd of van de band komen rollen, dan weet je dat Polestar wil zorgen dat die auto's tip-top in orde zijn. En dus ook de laatste interne/niet-publieke software versie heeft.

Stel dat je de volgende (hypothetische) weken hebt waarin een auto en een nieuwe (minor)software versie is voor de gehele auto (dus dan heb ik het niet over deel-pakketjes) dan zou je bijv kunnen hebben:
Wk04: build210201-0580 - Public OTA Februari
<....>
Wk19: build210510-1000 - internal
Wk20: build210517-1021 - internal
Wk21: build210524-1028 - internal
Wk22: build210531-1036 - internal
Wk23: build210607-1052 - Public OTA June

Auto's afgeleverd in wk19 krijgen dan dus build 1000, wk20 krijgen build 1021, etc. etc.

Nu komt er (weer hypothetisch!) in wk23 een nieuwe OTA update beschikbaar voor alle auto's. En omdat Polestar graag de auto's de meest recente versie heeft willen geven zal er voor elk van die build's een specifieke update beschikbaar gemaakt moeten worden. Zo'n update willen ze natuurlijk wel zelf even getest hebben. Dus voor elk van die builds moet een specifieke update package gemaakt worden, getest worden en klaargezet worden. Daarbij moet natuurlijk wel helder zijn welke VIN's welke update moeten krijgen.

Doe daar dan ook nog bij dat zo'n build misschien verschillend is als het een groep van sub-pakketjes bevat en dan zie je dat de complexiteit nog véél groter wordt.

En als je dan een situatie hebt waarbij 3 hardware variaties vlak achter elkaar kwamen, dan kan het zijn dat je net in een kleine batch auto's zit die elke keer een heel specifieke update moet krijgen. Dikke kans dat zo'n batch als laatste de update krijgt als juist in díe sub-hardware-onderdelen een update zat.

Geldt voor die auto echter géén update voor dat specifieke hardware niveau, dan zal die auto een andere keer misschien wel weer in een van de grotere batches vallen en als een van de eersten de update krijgen.

Kortom, complexe materie, en zonder kennis van de inner workings is het heel lastig een inschatting te geven. Sterker zelfs. Al weet je wél hoe het globaal werkt, dan nog weet je te weinig van je auto zelf óf de update om in te schatten of je vroeg of laat bent...

Jammer maar helaas >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Cello66 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:06:
[...]

De VIN van mijn P2 is een lage 21XX en vandaag eindelijk de update ontvangen.
Heb de methode van @MaxxMark gebruikt door auto update uit te zetten.
Dan hoef je niet te rijden om te weten dat er een update klaar staat. _/-\o_
Aardig detail is dat het bovenste streepje oranje wordt wanneer er een melding is. Wist ik ook niet.
Ik weet het, mierenneuken. Maar het is "auto download" wat je hebt uitgezet :)

Juist dat subtiele verschil maakt het ontransparant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Persies
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2022
4v4t4r schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
ik had het al eerder gepost - mijn knopje voor stembediening werkt niet (meer). kan het werkelijk nergens vinden in de handleiding. Voordat ik de dealer bel - dacht wellicht weet iemand het hier ? Een setting ergens ?
Ik heb hetzelfde, is gekomen na de laatste software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 22:12
Persies schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Ik heb hetzelfde, is gekomen na de laatste software update
vervelend ! maar wel blij dat ik niet alleen ben ..
Ik heb half juni een afspraak - mocht je het eerder laten maken. laat me aub even weten wat het was :) Mijn dealer is blijkbaar niet zo goed op de hoogte van bestaande issues en de bijbehorende oplossingen.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Lancer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Heb je je VoC account ook in de auto toegevoegd? Ik had namelijk ook dat de SoC het af en toe deed. Nu had ik dat account al maanden geleden toegevoegd. Na het opnieuw toevoegen +36 uur werkt het nu als een zonnetje.
Ja dat moest tijdens het koppelen voor zover ik mij kan herinneren, zal het eens proberen opnieuw te koppelen straks.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Zo, eindelijk mogen ophalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFR8h5jWnX_3ECKwi9VruwlVhYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBFwNtN7JTV1UnIYaLaziWE5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBPUB8GG4y9Vdgy24vst3-1-v40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKORueMkOM3sP3PJccvGwf9f.jpg?f=fotoalbum_tile

En wat denk je? Koppelen binnen vijf minuten en alles zichtbaar. Geholpen door de dealer, dat dan weer wel. (Frank, bedankt! _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fld5BJtFWFOsMpYODAEeFzAIMxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKlCHk1HVW8hn0PMzaWRgRo5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZ11xlNFLCDiyDcrdMIv4x3y2_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWbnC0cJ4h9NU2jo8v2TYqoM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH0oA9woyqoNclQ4-ui_St3CIHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDkripV0hePyIfFh0KIxwtyP.jpg?f=fotoalbum_tile

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
[quote]kramon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:57:
P2 PP

Heb de melding vandaag ook binnen P2 ook Auto update uitgezet. na ritje van 3 kwartier staat hij nu te updaten. Geeft toch goed gevoel de update echt OTA te hebben gekregen, laat nu auto update ook maar uitstaan.

Vwb je water, zoveel mogelijk de natte plekken vrij maken en even een raampje open laten, kan de condens makkelijker ontsnappen.

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 10:54

Rianata

Have you played Atari today?

In tegenstelling tot mijn eerdere 'succesverhaal' m.b.t. het koppelen van de telefoon met Volvo app met de auto, moet ik toch melden dat het bij mij niet wil lukken. Bijna een week later alleen nog maar detectie van open/gesloten portieren en het kunnen vergrendelen middels de app. Dit alles met een iPhone. Vervolgens ook een koppeling gemaakt (na het verwijderen van de iPhone-koppeling) met een Android toestel; nagenoeg dezelfde beperkte functionaliteit, waarbij in de Android versie mijn P8 wel in de juiste kleur (zwart) werd getoond en ook het XC40 model klopte i.t.t. de XC60 in de iOS app.

Na de succesverhalen hier toen maar besloten een factory reset te doen en 'schoon' te beginnen. Helaas, geen verandering en het blijft bij detectie van open/gesloten portieren en het kunnen vergrendelen middels de app. We wachten maar weer eens 36 uur om te kijken of het toch nog spontaan gaat werken. Deze tweede poging overigens met de versie 5 van de iOS app.

Wel typisch maar ook mooi dat het bij @RFolst direct werkt! Heb jij een iOS of Android telefoon gekoppeld?

En @Lancer , wat bedoel jij met "Heb je je VoC account ook in de auto toegevoegd?". Ik snap niet helemaal wat jij hier mee bedoelt en wil niet iets onwetends missen in de setup.

[ Voor 3% gewijzigd door Rianata op 01-06-2021 21:05 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 15:26
Shorteh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Volgens mij was het vannacht nog afgekoeld tot 13c, dus wellicht dat de accu nog wat aan de koude kant was vanuit de nacht? Ik heb eergisteren ook gereden terwijl het warm was, maar de accu gaf aan dat hij nog lang niet volledig kon regeneren. Denk ook nog vanwege de kou vanuit de nacht.
Meerdere ritten gedaan vandaag gedurende de dag. Allemaal N-weg of beter... Ik kwam gemiddeld uit op 24.0 kWh. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-10 23:40
GuiltyNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Meerdere ritten gedaan vandaag gedurende de dag. Allemaal N-weg of beter... Ik kwam gemiddeld uit op 24.0 kWh. Schiet mij maar lek.
Ik lees hetzelfde bij enkele andere mensen. Ik zat de afgelopen dagen rond de 19kWh en vandaag rond de 21kWh. Telkens voor dezelfde rit woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
[...]

Wellicht de airco op een lage temperatuur die met het warme weer veel energie vraagt?
Als je morgen onderweg gaat zou je een stuk kunnen testen zonder airco aan.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Rianata schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:56:
.......

Wel typisch maar ook mooi dat het bij @RFolst direct werkt! Heb jij een iOS of Android telefoon gekoppeld?

......
Android telefoon (android9)

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
P2
Ik merk wel iets raars met het verbruik:

Zelfde rit, zelfde condities (temperatuur 20 graden en windrichting gelijk. Ca 30 kilometer en AC op 20 graden ):

90% laden en pre-conditioneren:
17,4 kWh/100km

65% zonder pre-conditioneren:
18,9 kWh/100km

Opvallend is dat vooral de eerste paar minuten het verschil maken. Zonder pre-conditioneren is het verbruik 300kWh/100km bij start, dit heeft blijkbaar een mega effect op korte ritjes. Waarom dit zo hoog is is voor mij een raadsel, er hoeft immers niets opgewarmd te worden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:35
Rianata schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:56:

En @Lancer , wat bedoel jij met "Heb je je VoC account ook in de auto toegevoegd?". Ik snap niet helemaal wat jij hier mee bedoelt en wil niet iets onwetends missen in de setup.
Bij account kan en moet je je Volvo ID ook toevoegen. Net zoals je gmail account. Klikken op account toevoegen en dan kiezen voor Volvo. Staat ook in de handleiding die onlangs hier gedeeld is volgens mij.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Juancho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Bij account kan en moet je je Volvo ID ook toevoegen. Net zoals je gmail account. Klikken op account toevoegen en dan kiezen voor Volvo. Staat ook in de handleiding die onlangs hier gedeeld is volgens mij.
Klopt. Als je nu opnieuw, vanaf 0 begint dan vraagt de auto dat direct zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Sten2017 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Klopt. Als je nu opnieuw, vanaf 0 begint dan vraagt de auto dat direct zelf :)
Precies en deze staat er nu ook al tussen, dus ik kijk het nog wel even 2 dagen aan. Dank voor de toelichting.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-dev
Juancho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Heb dit net gedaan, zal laten weten of het helpt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-10 21:46
P2 iemand nog tips mbt koppelen van telefoon? Zodra ik op digital key druk en de app activeer gebeurd er niks. Account in de app kan het account in de auto niet vinden. Alsof de auto geen verbinding/koppeling kan maken.

Ik heb het volgende al meerdere keren geprobeerd:
Normale stappen
Polestar account, toegevoegd
Privacy staat op aan
Bluetooth verbonden (met, zonder telefoon, allerlei combi’s)
Tcam reset
App opnieuw geïnstalleerd
LTE verbinding is actief
De 3 sleutels liggen in het bakje
Andere IPhone
Ander polestar account
Factory reset en de volgende stappen

https://www.facebook.com/...rmalink/1606677076196274/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
EVdriver schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:30:
P2 iemand nog tips mbt koppelen van telefoon? Zodra ik op digital key druk en de app activeer gebeurd er niks. Account in de app kan het account in de auto niet vinden. Alsof de auto geen verbinding/koppeling kan maken.

Normale stappen
Privacy staat op aan
Tcam reset
LTE verbinding is actief
Andere IPhone
Ander polestar account

Je moet de Bluetooth verbinding van je telefoon verwijderen voordat je op nieuw begint. Degene die “Polestar2” heet. (De andere is voor de telefoon/media).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkoqsENYcVPq9-oIq_hD1e5Q-DY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mUWNRqneIUN3xLMURE68FP1B.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens controleren of er in de app geen geregistreerde apparaten zijn.

1) in je auto profiel inloggen met je polestar account (toevoegen daar waar je ook je Google account hebt staan)
2) in je auto in het instellingen menu de privacy settings voor Polestar account op aan zetten
3) in je auto profiel op digital key drukken. 3 sleutels in de bijrijdersstoel plaatsen
4) in de app je account koppelen. (Je moet nu een nummer vergelijken in de auto)
5) naam checked en digital key activeren in de app op je telefoon. Als het goed is maakt hij nu opnieuw verbinding met je telefoon en is alles geregeld.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
@EVdriver: ook al geprobeerd om de Bluetooth Polestar-apparaten ‘te vergeten’ in je telefoon en daar opnieuw te starten met Polestar2. Ik heb nu daar 2 Polestar apparaten: Eén heet Polestar en de ander heet Polestar2. Ik weet niet waarom ik er twee heb maar Polestar2 werkt voor de Phone as Key
(Overigens lukte bij mij de koppeling pas nadat ik de TCAM module had gereset door 20 seconden indrukken van de voorruit-ontwasemingsknop op de middenconsole)

[ Voor 20% gewijzigd door Jehanthar op 01-06-2021 23:06 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Petzun schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Wellicht de airco op een lage temperatuur die met het warme weer veel energie vraagt?
Als je morgen onderweg gaat zou je een stuk kunnen testen zonder airco aan.
Die stond niet heel laag, maar ik ga het morgen eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerik
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-01-2024

Tigerik

P8

tim-dev schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:10:
P8

[Afbeelding]
Herkenbaar. Hier hetzelfde verhaal!

Volvo XC40 Recharge P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
EVdriver schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:30:

Normale stappen
Privacy staat op aan
Tcam reset
LTE verbinding is actief
Andere IPhone
Ander polestar account

Ik had hetzelfde. Pas na een fabrieksreset van de auto kon ik de digital key activeren.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:56
Rene schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:49:
P2
Ik merk wel iets raars met het verbruik:

Zelfde rit, zelfde condities (temperatuur 20 graden en windrichting gelijk. Ca 30 kilometer en AC op 20 graden ):

90% laden en pre-conditioneren:
17,4 kWh/100km

65% zonder pre-conditioneren:
18,9 kWh/100km

Opvallend is dat vooral de eerste paar minuten het verschil maken. Zonder pre-conditioneren is het verbruik 300kWh/100km bij start, dit heeft blijkbaar een mega effect op korte ritjes. Waarom dit zo hoog is is voor mij een raadsel, er hoeft immers niets opgewarmd te worden.
Zie je een gearceerd deel aan de linkerkant van je vermogensmeter? Dan wordt wel degelijk je accu verwarmd. En verbruikte je ook in het begin geen extra stroom om het interieur te verwarmen of te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

P2 toch? Want dan lijkt er iets mis te zijn met je auto.
Ik kan ook wel 24 halen op een N weg maar dan moet ik bij ieder stoplicht doen alsof ik een Golf GTI ben en continu voor mijn rijbewijs vrezen qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2arnold
  • Laatst online: 24-01-2024
[...]

Dit heb ik ook. Vraagje, bij 20” of 19”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-dev
Ik zag net toevallig dat de C40 configurator nu beschikbaar is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCkA8SAm9wRz0bRsdCGdrNtRvnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fqNo2uU0hW92Q25DgRiFzhs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zijn er nog andere mensen die nog steeds de OTA niet hebben gehad voor hun P8? Ik zit er inmiddels wel een beetje op te wachten, maar ik heb ook geen idee wanneer ik nu de dealer moet bellen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 17:16
Jehanthar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:02:
P2
@EVdriver: ook al geprobeerd om de Bluetooth Polestar-apparaten ‘te vergeten’ in je telefoon en daar opnieuw te starten met Polestar2. Ik heb nu daar 2 Polestar apparaten: Eén heet Polestar en de ander heet Polestar2. Ik weet niet waarom ik er twee heb maar Polestar2 werkt voor de Phone as Key
(Overigens lukte bij mij de koppeling pas nadat ik de TCAM module had gereset door 20 seconden indrukken van de voorruit-ontwasemingsknop op de middenconsole)
Ik neem aan dat je met 'phone as key' bedoeld dat je je auto in de app kunt ont/vergrendelen?! En niet het automatisch openen bij benaderen van je auto( bluetooth)? Dat laatste werkt bij mij nl niet. Was - dacht ik - ook nog niet beschikbaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 11-10 17:01

Lancer

What the......

Rianata schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Precies en deze staat er nu ook al tussen, dus ik kijk het nog wel even 2 dagen aan. Dank voor de toelichting.
Ik had hem ook ertussen staan, maar heb toen zowel in de auto als de telefoon uitgelogd en opnieuw ingelogd. Sindsdien is het foutloos en snel.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 23:39
Spanky79 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:17:
Zijn er nog andere mensen die nog steeds de OTA niet hebben gehad voor hun P8? Ik zit er inmiddels wel een beetje op te wachten, maar ik heb ook geen idee wanneer ik nu de dealer moet bellen of niet?
Hier ook nog niks te zien, maar ik heb gezien dat de P2 uitrol ook vrij lang duurde dus ik wacht het maar even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10 15:48
PvS_68 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Ik neem aan dat je met 'phone as key' bedoeld dat je je auto in de app kunt ont/vergrendelen?! En niet het automatisch openen bij benaderen van je auto( bluetooth)? Dat laatste werkt bij mij nl niet. Was - dacht ik - ook nog niet beschikbaar toch?
Het is beschikbaar, je kan daadwerkelijk (als je de app op de achtergrond open hebt staan) de auto ontgrendelen en gaan rijden door phone as key. Daarvoor is inderdaad de Polestar2 bluetooth verbinding, om te kunnen communiceren met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 10:03
Jezus man..., waardeloos zeg, echt balen..
Is er onderhand al bekend wat er is, of is het al opgelost en ben je alweer op de weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Gisteren na een lange rit eindelijk de melding gekregen dat de update klaar is om te installeren. Kon het niet meteen doen, want stond toen op het parkeerterrein bij de klant, maar heb 'm zojuist op de eigen oprit opdracht gegeven om 'm te installeren, dus ga zo met lunchtijd even checken of dat gelukt is.

Wat me echter wel erg tegenviel tijdens de terugrit gisteren was de airco. Auto had de hele middag in de zon gestaan (wel aan de lader), dus was behoorlijk warm bij het instappen. Eerste paar straten even met open ramen gereden om de heetste lucht eruit te blazen en op de snelweg overgeschakeld op de airco. Helaas werd de auto helemaal niet koel; er kwam wel wat lauwe lucht uit de blazers, maar niet echt koud, en heb de hele rit zweet op m'n hoofd en rug gehad. Heb na een tijdje op maximaal koelen (LO) en blazen gezet (MAX) om uit te vinden of dat zou helpen, maar naast veel gezoem uit de blazers weinig extra koeling. Airco aan/uit zetten maakte ook weinig verschil. Ben dus bang dat de airco gewoon stuk is bij mij. Andere mensen iets vergelijkbaars ervaren bij de P2?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
secret17 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:05:
Gisteren na een lange rit eindelijk de melding gekregen dat de update klaar is om te installeren. Kon het niet meteen doen, want stond toen op het parkeerterrein bij de klant, maar heb 'm zojuist op de eigen oprit opdracht gegeven om 'm te installeren, dus ga zo met lunchtijd even checken of dat gelukt is.

Wat me echter wel erg tegenviel tijdens de terugrit gisteren was de airco. Auto had de hele middag in de zon gestaan (wel aan de lader), dus was behoorlijk warm bij het instappen. Eerste paar straten even met open ramen gereden om de heetste lucht eruit te blazen en op de snelweg overgeschakeld op de airco. Helaas werd de auto helemaal niet koel; er kwam wel wat lauwe lucht uit de blazers, maar niet echt koud, en heb de hele rit zweet op m'n hoofd en rug gehad. Heb na een tijdje op maximaal koelen (LO) en blazen gezet (MAX) om uit te vinden of dat zou helpen, maar naast veel gezoem uit de blazers weinig extra koeling. Airco aan/uit zetten maakte ook weinig verschil. Ben dus bang dat de airco gewoon stuk is bij mij. Andere mensen iets vergelijkbaars ervaren bij de P2?
Het kan software gerelateerd zijn en dan zou het met de meest recente update (die je nu aan het installeren bent) opgelost moeten zijn.
Anders is het waarschijnlijk hardware matig en dan ben ik bang dat je langs een dealer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
GuiltyNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Die stond niet heel laag, maar ik ga het morgen eens vergelijken.
Ben benieuwd, het is nu jammer dat we geen actuele verbruiksmeter hebben. Zou het testen wat makkelijk maken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Spanky79 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:17:
Hier ook nog niet. Zal een bepaalde doorlooptijd hebben.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
BartWNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:07:
[...]
Het kan software gerelateerd zijn en dan zou het met de meest recente update (die je nu aan het installeren bent) opgelost moeten zijn.
Anders is het waarschijnlijk hardware matig en dan ben ik bang dat je langs een dealer moet.
Ik hoop idd dat die laatste software update e.e.a. fixt, want juist nu begint de airco echt waarde te hebben met dit weer. Aangezien het aan/uit zetten van de airco via het display helemaal niks uit leek te maken, kan ik m zo voorstellen dat er softwarematig iets niet goed gaat waardoor de airco-unit niet aan gaat. Heb voor de zekerheid alvast een afspraak bij de dealer voor volgende week gepland, voor het geval dat. Kan ik in de tussentijd nog controleren of die laatste software-update het verschil gaat maken.

Update: de software-installatie is goed verlopen, dus ik kan dit weekend een sop m'n gemak gaan kijken of ik de telefoon kan gaan koppelen. De airco ook meteen getest (op de oprit, nog niet gereden) en die leek zo op 't eerste gezicht ook wat meer te doen dan eerst, dus ik hoop dat het probleem hier mee verholpen is. Ik kan 't deze week/weekend nog wat beter testen, aangezien ik ook nog op pad ga, dus fingers crossed. :)

[ Voor 20% gewijzigd door secret17 op 02-06-2021 15:40 ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ondertussen is de nieuwe VOC app voor Android ook beschikbaar in de playstore met wat meer dingen in het meldingen overzicht. Verder niet zo spannend overigens. Zag nog wel een sorteer van fout/bug. Als je klikt op bijv portieren of laden blijft dat in beeld staan als je helemaal niet in dat onderdeel zit. In dit geval zit ik in meldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79R-R8XnckgXvH1M95R4Sqq_bIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yiq01vseeoRsQk7roQNAOvrx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Juancho op 02-06-2021 10:29 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Hoe is jullie (Bluetooth) verbinding met de auto en de app?

Als de auto op zijn plek staat dan na enige tijd is de verbinding weg en kan ik ook niets met de app qua bediening. Blijkbaar is er dan geen verbinding met de cloud.

Dan is die app in mijn geval ook vrij nutteloos als je elke keer eerst in je auto moet stappen om verbinding te maken.

Groet

[ Voor 31% gewijzigd door Sten2017 op 02-06-2021 11:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
Misschien kunnen we weer terug naar het vermelden van P2 en P8 in de berichten of een signature aanmaken? Misschien kan dit ook aan de ‘Let op’ melding onderaan worden toegevoegd?Ik raak de draad een beetje kwijt.

[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 02-06-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Sten2017 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:26:

Als de auto op zijn plek staat dan na enige tijd is de verbinding weg en kan ik ook niets met de app qua bediening. Blijkbaar is er dan geen verbinding met de cloud.

Dan is die app in mijn geval ook vrij nutteloos als je elke keer eerst in je auto moet stappen om verbinding te maken.

Groet
P2 of P8?

Mijn app gisteren gekoppeld bij de P2 en het werkt nog voor geen meter. Moet vaak opnieuw inloggen en de data die ik krijg is variërend. Mijn vrouw is er nu mee weg en dan is ie wel ineens heel vlot met updaten. Ik heb dus het idee dat als ik thuis de app gebruik, met de auto in de buurt, dat hij dan in de war raakt...

Overigens zegt mijn telefoon dat ik opnieuw moet pairen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByMkAd4V5FFwfx97EDPL0mm8hkg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yc88YQzGTOjn67J8zO3x2n9T.png?f=fotoalbum_large

De auto reageert ook niet op mijn telefoon als ik ernaast sta. Had verwacht dat ie dan gewoon open zou gaan als ik de handgreep vastpak, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
kramon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:
[...]

P2 of P8?

Mijn app gisteren gekoppeld bij de P2 en het werkt nog voor geen meter. Moet vaak opnieuw inloggen en de data die ik krijg is variërend. Mijn vrouw is er nu mee weg en dan is ie wel ineens heel vlot met updaten. Ik heb dus het idee dat als ik thuis de app gebruik, met de auto in de buurt, dat hij dan in de war raakt...

[Afbeelding]

De auto reageert ook niet op mijn telefoon als ik ernaast sta. Had verwacht dat ie dan gewoon open zou gaan als ik de handgreep vastpak, of heb ik dat mis?
Bij mij P8, maar lijkt mij een algemeen ding te zijn toch? Als de auto stilstaat dan gaat ie in slaap en verliest deze contact met de cloud. Maar kan ook aan mijn auto liggen en de plek waar ik woon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
PeterArrow schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Jezus man..., waardeloos zeg, echt balen..
Is er onderhand al bekend wat er is, of is het al opgelost en ben je alweer op de weg?
P8 staat al twee dagen bij de dealer. Bangarage helaas, dus communicatie is nihil. Kennelijk krijgen ze geen verbinding met de auto en staat er een call uit naar Brussel. Meer weet ik niet en krijg ik niet te horen. Balen nog even dus.

Overigens extra waardering voor de P8 na een paar dagen rondhobbelen in een Seat Ateca, maar dat terzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik vind de airco van de p2 wel wat tegenvallen. Je moet al echt op 20 graden zetten en de blazer wat harder wil je het, wat mij betreft, aangenaam krijgen. Wat zijn jullie ervaringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 21:17
Bart2385 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:21:
Ik vind de airco van de p2 wel wat tegenvallen. Je moet al echt op 20 graden zetten en de blazer wat harder wil je het, wat mij betreft, aangenaam krijgen. Wat zijn jullie ervaringen.
Vind ik ook, komt volgens mij vooral door de rare plaatsing van de blowers vanwege het scherm. De verkoeling is nu veel meer indirect. Bij m’n V40 had ik het bij wijze van spreken na 2 minuten rijden koud als ik dat zou willen, bij de P2 duurt het allemaal veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 11:15
Sten2017 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:26:

Groet
P8
Hier geen probleem. Bluetooth werkt op korte afstand en op grotere afstand v.d. auto verbinding via de cloud.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:
[...]

P8
Hier geen probleem. Bluetooth werkt op korte afstand en op grotere afstand v.d. auto verbinding via de cloud.
Hier ook geen probleem. Doet het dichtbij de auto, maar ook op 50 km afstand probleemloos. De meest gemaakte fout is dat de VolvoID niet gekoppeld is aan het profiel. Dat is nodig om de verbinding via de cloud te maken.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Mga1600 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Hier ook geen probleem. Doet het dichtbij de auto, maar ook op 50 km afstand probleemloos. De meest gemaakte fout is dat de VolvoID niet gekoppeld is aan het profiel. Dat is nodig om de verbinding via de cloud te maken.
In de auto werkt de app op de mobiel wel.

Dan heb ik waarschijnlijk een slechte internetverbinding/ slecht bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:
[...]

P2 of P8?

[Afbeelding]

Om mezelf maar even te quoten :-P

Zonet kwam vrouwlief terug en ben ik samen met de telefoon maar even in de auto proberen te komen. Het volgende gebeurde:
- Auto (P2) ging niet open, ook niet als ik de app open had
- Met de app kon ik wel unlocken door op het unlock knopje in de app te drukken
- Daarmee kon ik in de auto komen - telefoon gaf nog steeds aan dat pairing nodig was (zie hierboven screenshot). In m'n telefoon zag ik ook een device 'Polestar2' waarmee ik niet kon pairen, uitsluitend met een app, maar daar was ie al gepaired aldus de app.
- Vervolgens maar gewoon weggereden en dat kon gewoon :o
- Auto weer geparkeerd na een rondje van 300 meter
- Auto op slot gedaan met portier-knopje (kwam ik per ogenluk achter , vet handig!)
- Vervolgens handgreep vastpakken en hij ging meteen weer open en m'n S21 Ultra zegt nu ook NIET meer dat ie pairing nodig heeft.

Dus alles lijkt op gelost. Fix is dus: rijden met de auto lol, zonder sleutel, met telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 17:16
BartWNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Het is beschikbaar, je kan daadwerkelijk (als je de app op de achtergrond open hebt staan) de auto ontgrendelen en gaan rijden door phone as key. Daarvoor is inderdaad de Polestar2 bluetooth verbinding, om te kunnen communiceren met de auto.
Dan moet ik daar eens mee gaan spelen. Heb in Android wel batterij-management ingesteld voor de P2 app omdat hij bij mij in 1 dag 28% (meer dan 1 uur gamen) van al mijn verbruik voor zijn rekening nam. Toen misschien wat vaker getest, maar dat is een belachelijke hoeveelheid verbruik. Als phone-as-key alleen werkt door batterij-management uit te schakelen (en het wordt niet efficiënter) dan kan het wat mij betreft gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog 1x terugkomend op het alarm issue (interieursensor )verhaal in de P8 waarbij de dealer aangeeft dat het nog niet is opgelost en dat ze van de technische afdeling bij Volvo te horen kregen dat hiervoor binnenkort een software update komt rond week 24 en waar aan de andere kant Robert Timmers van Volvo (@Mga1600 had hem gemaild) aangaf dat het issue al was opgelost....

We hebben net een test gedaan om te zien wie gelijk heeft. Dat kan je heel simpel door in de auto te gaan zitten, op slot te zetten en na 2 a 3 min stil zitten rustig met je armen te bewegen. De interieursensor zou dan het alarm moeten triggeren en dan zou het issue idd opgelost zijn in 1 van de laatste updates. Bij mij ging echter het alarm niet af. Tot 2x toe getest.

Het lijkt er dus toch echt op dat meneer Timmers het niet goed heeft en dat zijn collega's van de technische afdeling bij Volvo het wel goed hebben. Of iig dat het zeker niet voor alle P8 auto's is opgelost. Blijft toch bizar die slechte communicatie daar bij Volvo NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:02:
Nog 1x terugkomend op het alarm issue (interieursensor )verhaal in de P8 waarbij de dealer aangeeft dat het nog niet is opgelost en dat ze van de technische afdeling bij Volvo te horen kregen dat hiervoor binnenkort een software update komt rond week 24 en waar aan de andere kant Robert Timmers van Volvo (@Mga1600 had hem gemaild) aangaf dat het issue al was opgelost....

We hebben net een test gedaan om te zien wie gelijk heeft. Dat kan je heel simpel door in de auto te gaan zitten, op slot te zetten en na 2 a 3 min stil zitten rustig met je armen te bewegen. De interieursensor zou dan het alarm moeten triggeren en dan zou het issue idd opgelost zijn in 1 van de laatste updates. Bij mij ging echter het alarm niet af. Tot 2x toe getest.

Het lijkt er dus toch echt op dat meneer Timmers het niet goed heeft en dat zijn collega's van de technische afdeling bij Volvo het wel goed hebben. Blijft toch bizar die slechte communicatie daar bij Volvo NL.
Ik had dat ook met dat irritante alarm. Mijn dealer heeft in de januari/maart update tegelijkertijd een sensor vervangen. Sindsdien geen issues meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Sten2017 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Ik had dat ook met dat irritante alarm. Mijn dealer heeft in de januari/maart update tegelijkertijd een sensor vervangen. Sindsdien geen issues meer.
Test het eens uit zou ik zeggen :). Dat niet stiekem ergens bepaalde software is uitgezet tijdelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:13:
[...]

In de auto werkt de app op de mobiel wel.

Dan heb ik waarschijnlijk een slechte internetverbinding/ slecht bereik.
In de auto of nabij de auto werkt het met Bluetooth, buiten bereik daarvan moet het via de cloud en daarvoor moet die Volvo-Id bij accounts onder je profiel gekoppeld zijn. Ik zou anders even opnieuw koppelen, dat was voor diverse mensen hier de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterArrow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 10:03
MartinP8 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:19:
[...]

P8 staat al twee dagen bij de dealer. Bangarage helaas, dus communicatie is nihil. Kennelijk krijgen ze geen verbinding met de auto en staat er een call uit naar Brussel. Meer weet ik niet en krijg ik niet te horen. Balen nog even dus.

Overigens extra waardering voor de P8 na een paar dagen rondhobbelen in een Seat Ateca, maar dat terzijde.
Jeetje, dat is écht balen, helemaal als de communicatie slecht en/of er niet is.
Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
Leen auto is geen drama inderdaad, maar het is het toch nét niet, plus, je hebt een nieuwe auto waar je uiteraard gewoon in wilt rijden..
Heb zelf tot twee keer toe al een leenauto meegekregen, een Volvo XC40 T2, is toch écht wel een ander kaliber auto de P8.
Rij af en toe ook nog weleens in de auto van mijn ouders, een Outlander, automaat met alles erop en eraan maar dit rijdt bij lange ná niet zo lekker als de P8.
Dit is mijn eerste kennismaking met elektrisch rijden maar man man, ik wil eigenlijk nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:18
Bart2385 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:21:
Tot nu toe absoluut geen klagen.
Is het binnen 20 tellen vriezerkoud na paar uur in hete zon te hebben gestaan??
nee, maar dat was bij mijn vorige auto's (Audi's) ook niet.

Ik doe zoals in hete (Azië) landen, airco op paar graden (of nog iets lager bij een héééle lange trip..) koeler instellen dan de buitenlucht (blower 2á 3),
dan krijg je geen klap als je naar buiten gaat, en voelt (voor ons) toch comfortabel.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 11:15
Juancho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Test het eens uit zou ik zeggen :). Dat niet stiekem ergens bepaalde software is uitgezet tijdelijk ;)
Ik ben gisteren voor het alarm-issue bij de dealer geweest. Er is een specifieke software update geladen die het probleem moet verhelpen. Veiligheidshalve is er ook gelijk een nieuwe sensor besteld voor het geval de software update niet zou werken.
Hij gaf aan dat de update apart geladen moest worden. Geen onderdeel dus van de normale updates.

Ik begreep uit jouw vorige posts dat jouw dealer de sensor had gedeactiveerd.... Dan kan deze toch ook niet werken?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Meteen na mijn update installatie vorige week begon de airco meteen te werken, wat hij vóór die tijd nooit heeft gedaan (op 1x na tijdens rit op snelweg opeens een korte poos)
Dus secret17, straks heb je waarschijnlijk je airco werkend! Wel zo prettig met dit weer!

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Mijn P2 airco werkt ook prima, voor en na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:02:

Het lijkt er dus toch echt op dat meneer Timmers het niet goed heeft en dat zijn collega's van de technische afdeling bij Volvo het wel goed hebben. Of iig dat het zeker niet voor alle P8 auto's is opgelost. Blijft toch bizar die slechte communicatie daar bij Volvo NL.
Ik schreef al tijden terug dat ik vermoed dat de dealer bij jouw auto een defecte sensor, die hij eigenlijk had moeten worden vervangen, heeft uitgezet.
Dan is het dus geen algemene fout, maar een exemplarische fout. Laat de tekst van Robert Timmers maar aan je monteur lezen of aan de receptie bij je dealer, misschien komen ze dan in actie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Mga1600 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:49:
[...]

In de auto of nabij de auto werkt het met Bluetooth, buiten bereik daarvan moet het via de cloud en daarvoor moet die Volvo-Id bij accounts onder je profiel gekoppeld zijn. Ik zou anders even opnieuw koppelen, dat was voor diverse mensen hier de oplossing
Dit ga ik straks ook even proberen, samen met de dealer ingesteld en idd niet het profiel gekoppeld. Ik heb deze gisteren toegevoegd maar zie nog geen verandering helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hlip schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Ik ben gisteren voor het alarm-issue bij de dealer geweest. Er is een specifieke software update geladen die het probleem moet verhelpen. Veiligheidshalve is er ook gelijk een nieuwe sensor besteld voor het geval de software update niet zou werken.
Hij gaf aan dat de update apart geladen moest worden. Geen onderdeel dus van de normale updates.

Ik begreep uit jouw vorige posts dat jouw dealer de sensor had gedeactiveerd.... Dan kan deze toch ook niet werken?
Waarschijnlijk softwarematig gedeactiveerd en volgens Timmer zou dat ondertussen dus gefixed moeten zijn in 1 van de laatste updates (er is immers ook geen terugroep actie voor geweest om iets hardware matig te vervangen). Terwijl de technische dienst van Volvo NL zelf aangeeft dat die update dus in week 24 zal komen. Ik ben benieuwd of jouw dealer dan ook contact heeft gehad met de technische afdeling bij Volvo en wat jouw dealer dan te horen kreeg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar een ander verhaal vertellen...

Ik zou zeggen, zoek de verschillen @Mga1600 . Verder lees je niet goed, ik zeg dus dat ik het verhaal van Robert heb doorgezet en ze hebben allang actie ondernomen hebben en dit bij Volvo NL neergelegd hebben. En als de technische dienst daar dan aangeeft dat er een update GAAT komen rond week 24 dat dit issue oplost.... |:( Wat wil je nog meer horen?

Verder geloof wie je wil geloven. Jij blijft bij Robert, ik geloof in mijn dealer en de technische mensen van Volvo zelf. Het zal mij overigens verder een zorg zijn wie er gelijk heeft en ik heb totaal geen zin in een spelletje wellus nietus, het gaat me er eerder om dat er nog altijd enorm veel onduidelijkheid en slechte communicatie is. Dat hebben ze blijkbaar nog niet op de rit daar bij Volvo. Het is natuurlijk tamelijk bizar dat Robert zegt het is opgelost en dat zijn collega's van de technische dienst zeggen dat er straks een update voor komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 02-06-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
RFolst schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:25:
Zo, eindelijk mogen ophalen:
[Afbeelding][Afbeelding]

En wat denk je? Koppelen binnen vijf minuten en alles zichtbaar. Geholpen door de dealer, dat dan weer wel. (Frank, bedankt! _/-\o_ )
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Veel veilige kilometers! En niet steeds tot 100% laden hè! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
ach-jee schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Vind ik ook, komt volgens mij vooral door de rare plaatsing van de blowers vanwege het scherm. De verkoeling is nu veel meer indirect. Bij m’n V40 had ik het bij wijze van spreken na 2 minuten rijden koud als ik dat zou willen, bij de P2 duurt het allemaal veel langer.
Volgens mij een nieuw dingetje wat Volvo heeft bedacht: je kunt zelf de (maximale?) ventilatiesnelheid instellen. Als je bij de klimaatinstellingen kijkt zie je 5 ventilatiestanden en Max/off. Als die stand heel laag staat duurt het, ook in de stand Auto, heel lang voor de auto koel wordt. Je kunt dus, ongeacht de Auto stand, ook een instelling van de ventilatiestand doen. Er wordt dan nog steeds automatisch geregeld maar volgens mij met een bepaalde max ventilatiesnelheid. Ik vind het niet zo’n logische keuze. Als ik hem in het midden zet en op Auto wordt de auto prima koel. Als je Auto lang ingedrukt houdt gaat hij naar 22 graden en ventilatiestand midden. Of je stelt het zelf in.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 02-06-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

Inderdaad een design fout. Er is geen 1 blower die op mij blaast, hoe ik deze ook zet. Des te belangrijker de klimaatregeling met de app want anders is het gewoon niet te doen met zelfs deze temperaturen al. Vreemd ook dat toen ik de auto unlockte vandaag de airco begon te blazen en zodra ik de buitendeur open deed stopte deze. Ik moet dan eerst gaan zitten en de airco opnieuw aanzetten. Zal straks nog eens naar de post van @JTHZZ kijken met die ventilatiestanden.

Blijkbaar heeft er niemand in de zon in de auto gezeten in de concept P2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Inderdaad een design fout. Er is geen 1 blower die op mij blaast, hoe ik deze ook zet. Des te belangrijker de klimaatregeling met de app want anders is het gewoon niet te doen met zelfs deze temperaturen al. Vreemd ook dat toen ik de auto unlockte vandaag de airco begon te blazen en zodra ik de buitendeur open deed stopte deze. Ik moet dan eerst gaan zitten en de airco opnieuw aanzetten. Zal straks nog eens naar de post van @JTHZZ kijken met die ventilatiestanden.

Ik kan die middenblowers wel verdraaien en ze blazen dan wel richting mij. Ze blazen over het scherm heen. Koele lucht kun je beter naar boven blazen.
Airco blaast als je erin zit. Als je wilt dat hij ook blaast als je uitstapt kun je beter Parkeerklimaat gebruiken, dat blijft een half uur aan na uitstappen.
Kijk inderdaad even naar de ventilatiestand, denk dat dat je probleem oplost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
[...]

Als je hem bij de P8 op “low” zet gaat het sneeuwen! o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
JohnDoe77 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Als je hem bij de P8 op “low” zet gaat het sneeuwen! o<:)
P2 wordt ook ijskoud, sneller dan mijn V60! Ik vind ook achterin de koelte stukken beter dan bij mijn vorige auto’s. Ook het dak en achterruit zijn goed zonwerend merk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door JTHZZ op 02-06-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:42:
[...]

P2 toch? Want dan lijkt er iets mis te zijn met je auto.
Ik kan ook wel 24 halen op een N weg maar dan moet ik bij ieder stoplicht doen alsof ik een Golf GTI ben en continu voor mijn rijbewijs vrezen qua snelheid.
Ja P2. Als ik bovenstaande doe, vlieg ik met gemak tot boven de 30kWh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Er gaat niets boven een ritje met het dak open en een lekker verkoelend briesje door de auto... Al snap ik dat dat op de snelweg niet echt prettig is _O-

Ik merk wel dat je dan eigenlijk net iets te veel stappen moet doen om het harde blazen te stoppen. Ik heb het normaal staan op stand 2, automatisch en airco aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 02-06-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Petzun schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Ben benieuwd, het is nu jammer dat we geen actuele verbruiksmeter hebben. Zou het testen wat makkelijk maken.
Vanochtend ritje van 8 kilometer gemaakt, 09.00 vertrokken. Geen regeneratiebeperking in beeld. Het was 19 graden volgens de auto en ik kwam aan met 20.2 kWh. Ritje binnen de bebouwde kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 21:17
[...]

Vreemd ook dat toen ik de auto unlockte vandaag de airco begon te blazen en zodra ik de buitendeur open deed stopte deze.
Dat is iets dat in alle Volvo's zit en bedoeld om de 'oude' lucht uit je auto te blazen voordat je instapt o.i.d. Hoe dat precies werkt in combinatie met het pre-acclimatiseren heb ik nog niet getest. Neem aan dat de auto de koude lucht er niet uit blaast ;) Overigens krijg ik met een beetje pielen de blowers boven het scherm wel op m'n gezicht gericht, maar je kan gewoon merken dat ze een veel minder groot bereik hebben dan blowers met een conventionele plaatsing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Dat hij aanspringt als je unlocked is het CleanZone concept. Dat hoort dus zo! Dat wil zeggen dat het systeem even de aanwezige lucht in de auto ververst en zo de kwalijke stoffen uit lijm en textiel wegwerkt. Schijnt beter te zijn voor de gezondheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Volgens mij een nieuw dingetje wat Volvo heeft bedacht: je kunt zelf de (maximale?) ventilatiesnelheid instellen. Als je bij de klimaatinstellingen kijkt zie je 5 ventilatiestanden en Max/off. Als die stand heel laag staat duurt het, ook in de stand Auto, heel lang voor de auto koel wordt. Je kunt dus, ongeacht de Auto stand, ook een instelling van de ventilatiestand doen. Er wordt dan nog steeds automatisch geregeld maar volgens mij met een bepaalde max ventilatiesnelheid. Ik vind het niet zo’n logische keuze. Als ik hem in het midden zet en op Auto wordt de auto prima koel. Als je Auto lang ingedrukt houdt gaat hij naar 22 graden en ventilatiestand midden. Of je stelt het zelf in.
Nee, geen nieuw dingetje, de Sensus Connect auto’s sinds 2016 (met het iPad - achtige scherm) hebben dat ook. De waarde die je kiest voor de ventilator snelheid is de basis instelling die je zelf prettig vindt. Als je in een gloeiend hete auto instapt wordt die instelling tijdelijk overruled als ‘auto’ geactiveerd staat.
Als de temperatuur in de auto dan gezakt is neemt het systeem de ingestelde waarde weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Nee, geen nieuw dingetje, de Sensus Connect auto’s sinds 2016 (met het iPad - achtige scherm) hebben dat ook. De waarde die je kiest voor de ventilator snelheid is de basis instelling die je zelf prettig vindt. Als je in een gloeiend hete auto instapt wordt die instelling tijdelijk overruled als ‘auto’ geactiveerd staat.
Als de temperatuur in de auto dan gezakt is neemt het systeem de ingestelde waarde weer over.
Ik merk anders dat de auto een stuk minder snel koel wordt na instappen als de ventilatorsnelheid laag staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Vanmiddag een kwartier voor vertrek de klimaatregeling via de app aangezet terwijl hij nog aan de laadpaal hing. De Polestar was heerlijk koel bij vertrek en het verbruik maar 18 kWh… top geregeld😀😀

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest voor de software update. Ik had een oproep gehad vanuit Polestar omdat de ota was vastgelopen en mislukt. Inmiddels dus nu wel de app kunnen koppelen maar het werkt nog niet echt lekker helaas. Als ik de klimaat wil aanzetten krijg ik onderstaand bericht. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH5bAPPfOt-uEo-MA5_emYPkLjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mex0YwY8eeKpLjgJAlTaGime.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Quark2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:50:
Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest voor de software update. Ik had een oproep gehad vanuit Polestar omdat de ota was vastgelopen en mislukt. Inmiddels dus nu wel de app kunnen koppelen maar het werkt nog niet echt lekker helaas. Als ik de klimaat wil aanzetten krijg ik onderstaand bericht. Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Het kan tot 36 uur duren voordat de app soepel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
BartWNL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:51:
[...]

Het kan tot 36 uur duren voordat de app soepel werkt.
Ah, ok. We wachten even af. Dank

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
DutchBB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:17:
Vanmiddag een kwartier voor vertrek de klimaatregeling via de app aangezet terwijl hij nog aan de laadpaal hing. De Polestar was heerlijk koel bij vertrek en het verbruik maar 18 kWh… top geregeld😀😀
Voor zowel de P2 als P8...je kan toch niet zelf een temperatuur ingeven toch? Tis simpel starten van de klimaatregeling en dan bepaalt de auto zelf wel of die gaat koelen of verwarmen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Voor zowel de P2 als P8...je kan toch niet zelf een temperatuur ingeven toch? Tis simpel starten van de klimaatregeling en dan bepaalt de auto zelf wel of die gaat koelen of verwarmen...
Preconditioning is altijd 22 graden gedurende een half uur. Maar dat is bij dit weer heerlijk koel. Vandaag ook getest terwijl de auto in de volle zon stond te laden. Hij kan het prima aan!

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 02-06-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
tim-dev schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:06:
[...]

Dit ga ik straks ook even proberen, samen met de dealer ingesteld en idd niet het profiel gekoppeld. Ik heb deze gisteren toegevoegd maar zie nog geen verandering helaas.
Update: In de app ben ik naar connected cars gegaan, de xc40 aangetikt, toen voor "End Ownership" gekozen, dan word je telefoon / auto automatisch ontkoppelt. Volvo account blijft wel gewoon in de auto staan omdat dit los van on-call staat. Toen moest ik even wachten (eventual consistency) voordat die wijziging doorkwam op de auto, daarna in de app gekozen voor toevoegen, vin nummer ingevoerd (deze staat in de auto settings onder "Over") en werd aangegeven in de app de on-call settings te openen op de auto. Daar toen op volgende gedrukt, daarna nog een extra check en toen was het opnieuw gekoppeld. Daarna kwam de batterij / lock status direct door en kon nu ook op afstand de climate control te starten. Auto word nog wel weergegeven als een zilveren XC60 maar dat is natuurlijk verwaarloosbaar, als het maar werkt.

Ik heb overigens ook nog voor de zekerheid een keer in de auto settings onder profiel -> privacy van Volvo de on-call en andere items aan/uit gezet, weet niet of dit invloed had op het resultaat maar dan is het in ieder geval genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
tim-dev schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Update: In de app ben ik naar connected cars gegaan, de xc40 aangetikt, toen voor "End Ownership" gekozen, dan word je telefoon / auto automatisch ontkoppelt. Volvo account blijft wel gewoon in de auto staan omdat dit los van on-call staat. Toen moest ik even wachten (eventual consistency) voordat die wijziging doorkwam op de auto, daarna in de app gekozen voor toevoegen, vin nummer ingevoerd (deze staat in de auto settings onder "Over") en werd aangegeven in de app de on-call settings te openen op de auto. Daar toen op volgende gedrukt, daarna nog een extra check en toen was het opnieuw gekoppeld. Daarna kwam de batterij / lock status direct door en kon nu ook op afstand de climate control te starten. Auto word nog wel weergegeven als een zilveren XC60 maar dat is natuurlijk verwaarloosbaar, als het maar werkt.

Ik heb overigens ook nog voor de zekerheid een keer in de auto settings onder profiel -> privacy van Volvo de on-call en andere items aan/uit gezet, weet niet of dit invloed had op het resultaat maar dan is het in ieder geval genoemd.
Als ik dat wil doen, dan zegt de app dat hij geen verbinding kan maken. Kan dus ook niets verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanStam
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Handig forum! Afgelopen weekend de app proberen te koppelen aan mijn Polestar. Dit heeft wat voeten in de aarde gehad, complete reset en alles wat in dit forum is aangehaald is langsgekomen. Wel verwarrend dat het tot 36 uur kan duren tot alles werkt, je krijgt van die meldingen dat je op het touchscreen nog een gegevensuitwisseling moet aanzetten alsof je dit appart per item moet kunnen aanvinken. Devies is dus: geduld.

Dan de digital key. Dit kreeg ik maar niet geactiveerd, wel een andere telefoon op een ander profiel. Uiteindelijk de tip hier op het forum om te kijken naar de Bluetooth connecties, er stonden er 2 voor de polestar. Beide verwijderd en opnieuw verbonden en tadaa, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
secret17 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:05:

Is een bekend software probleem. Heb hetzelfde gehad en garage heeft een reset moeten uitvoeren, ergens in april. Zou eigenlijk met de laatste ota update wel opgelost moeten zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Nou, mijn fabrieksreset en ongeveer 16 uur later werkt de koppeling tussen app en P8 toppie!

Zowel via mijn account op mijn iOS apparaat als het account van mijn vrouw op haar Android toestel. Portieren, vergrendeling, SOC status, klimaatbediening en oplaadstatus! Enige verschil; ik zie nog steeds die zilvergrijze XC60, mijn vrouw een prachtige zwarte XC40 :-D

Met name het inschakelen van klimaat een tijd voordat je de auto weer induikt is met dit weer wel lekker. Na een lekker hapje eten op een terras om daarna nog 40km in een verkoelende auto te kunnen zitten is geen straf!

BTW: mijn profiel is van het type Admin, mijn vrouw's profiel van het type Gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Lap, OTA update mislukt in mijn P2 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Volgens mij kan je niks instellen. Ik weet niet zeker of hij de laatste instelling overneemt of standaard naar 22 graden gaat… :?

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Nu online
DutchBB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:39:
[...]

Volgens mij kan je niks instellen. Ik weet niet zeker of hij de laatste instelling overneemt of standaard naar 22 graden gaat… :?
Het is standaard 22 graden. Ik had vandaag het klimaat aangezet voordat ik naar de auto liep. Toen ik de deur opendeed, zag ik nog net dat op het display de temperatuur van 22 naar 20 graden sprong, wat ik zelf als voorkeur ingesteld heb.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Rianata schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:51:
Nou, mijn fabrieksreset en ongeveer 16 uur later werkt de koppeling tussen app en P8 toppie!
Fabrieksreset via het instellingen menu? Of door de dealer?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 232 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.