De melding is na de nacht verdwenen. Ook de Volvo On Call app toont nu de gegevens van de auto. De first-time experience van de app kan dus iets beter 😉erikloman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:06:
P8
Heb net mn telefoon gekoppeld aan de P8 maar na een korte rit krijg ik ineens een "eCall Service vereist” melding:
[Afbeelding]
Ik heb de auto al eens gereset (home knop lang inhouden) maar de melding blijft. Iemand een idee hoe ik van deze melding af kom?
P2
Omdat het mij niet lukte om de Phone as Key werkend te krijgen na de update afgelopen donderdag (wel 30 pogingen op verschillende manieren gedaan, maar de auto en de telefoon konden elkaar niet vinden en de app bleef ‘spinning’ zoeken naar de auto) heb ik vandaag met Polestar Support gechat. Hun eerste suggestie bleek niet te werken maar daarna belde Mustafa mij op en gaf na wat checken de juiste oplossing: een volledige systeemreset dmv 20 seconden indrukken van de knop voorruitontwaseming. Daarna lukte het pairen wél meteen! Ik had deze optie niet uitgeprobeerd omdat op de forums werd gezegd dat dit na de nieuwste update niet meer werkte. Nou….wél dus!
Voor wie dezelfde problemen heeft: probeer het eens uit.
(Met nog maar eens dank aan Mustafa 👍)
Omdat het mij niet lukte om de Phone as Key werkend te krijgen na de update afgelopen donderdag (wel 30 pogingen op verschillende manieren gedaan, maar de auto en de telefoon konden elkaar niet vinden en de app bleef ‘spinning’ zoeken naar de auto) heb ik vandaag met Polestar Support gechat. Hun eerste suggestie bleek niet te werken maar daarna belde Mustafa mij op en gaf na wat checken de juiste oplossing: een volledige systeemreset dmv 20 seconden indrukken van de knop voorruitontwaseming. Daarna lukte het pairen wél meteen! Ik had deze optie niet uitgeprobeerd omdat op de forums werd gezegd dat dit na de nieuwste update niet meer werkte. Nou….wél dus!
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Na de update werkt mn stembedieningsknop op het stuur niet meer, ik kan nergens een setting vinden . System al gereset, doet ook niets. Iemand een tip? Hey Google werkt overigens wel.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Wat zijn de exacte stappen dan precies? Zijn er bepaalde voorwaarden.Jehanthar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:44:
P2
Omdat het mij niet lukte om de Phone as Key werkend te krijgen na de update afgelopen donderdag (wel 30 pogingen op verschillende manieren gedaan, maar de auto en de telefoon konden elkaar niet vinden en de app bleef ‘spinning’ zoeken naar de auto) heb ik vandaag met Polestar Support gechat. Hun eerste suggestie bleek niet te werken maar daarna belde Mustafa mij op en gaf na wat checken de juiste oplossing: een volledige systeemreset dmv 20 seconden indrukken van de knop voorruitverwarming. Daarna lukte het pairen wél meteen! Ik had deze optie niet uitgeprobeerd omdat op de forums werd gezegd dat dit na de nieuwste update niet meer werkte. Nou….wél dus!
To be determined...
Het beste is om eerst je infotainment te resetten (homeknop ingedrukt houden) en dan de knop van de ontwaseming voorruit naast de volumeknop gewoon heel lang ingedrukt houden. Dan gaat SOS knipperen en wordt de volledige communicatiemodule gereset. De auto schijnt dit uit zichzelf ook iedere twee weken te doen zonder dat je het merkt, volgens de Facebook van polestar.MaNdM schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:07:
[...]
Wat zijn de exacte stappen dan precies? Zijn er bepaalde voorwaarden.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 29-05-2021 15:21 ]
P2
Ik had alle andere voorgeschreven stappen om de app aan de auto te koppen al uitgevoerd. Dus bij mij was het voldoende om die TCAM reset uit te voeren door die voorruitontwasemingsknop op de middenconsole 20 seconden ingedrukt te houden.
Daarna opnieuw het koppelingsproces uitvoeren (Digital Key) en dan zou het meteen moeten lukken.
Ik had alle andere voorgeschreven stappen om de app aan de auto te koppen al uitgevoerd. Dus bij mij was het voldoende om die TCAM reset uit te voeren door die voorruitontwasemingsknop op de middenconsole 20 seconden ingedrukt te houden.
Daarna opnieuw het koppelingsproces uitvoeren (Digital Key) en dan zou het meteen moeten lukken.
P2
Ik zie trouwens wel meteen dat de app nu opeens veel meer batterij van mn Iphone opslurpt. Hij staat nu in ca 90 minuten al op 17% verbruik!!!!!
Dus nu dan toch maar steeds volledig uitloggen uit de app 😳
Ik zie trouwens wel meteen dat de app nu opeens veel meer batterij van mn Iphone opslurpt. Hij staat nu in ca 90 minuten al op 17% verbruik!!!!!
Dus nu dan toch maar steeds volledig uitloggen uit de app 😳
De update en nadien koppelen van mijn telefoon werkte vlekkeloos. Dadelijk alle data aanwezig in de app, enkel de Phone as key deed het niet. 2 dagen wachten hielp niet. Herstart gedaan via scherm en TCAM hielp ook niet. Telefoon losgekoppeld en terug gekoppeld. Toen kreeg ik de phone as key niet meer geactiveerd. Niets hielp. Toen de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu zit ik in de situatie dat de auto zegt dat de gsm gekoppeld is en de app niet. Ik kan de koppeling niet meer verbreken want dat gebeurt in de app en verbinden lukt niet, waarschijnlijk omdat hij in de auto als gekoppeld staat. Iemand een idee hoe ik uit deze situatie geraak 😬
[ Voor 4% gewijzigd door Davy_Rx op 29-05-2021 16:30 ]
Dit heb ik ook gehad. Enige (vooralsnog) optie is om een nieuw profiel in de auto aan te maken.Davy_Rx schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:28:
De update en nadien koppelen van mijn telefoon werkte vlekkeloos. Dadelijk alle data aanwezig in de app, enkel de Phone as key deed het niet. 2 dagen wachten hielp niet. Herstart gedaan via scherm en TCAM hielp ook niet. Telefoon losgekoppeld en terug gekoppeld. Toen kreeg ik de phone as key niet meer geactiveerd. Niets hielp. Toen de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu zit ik in de situatie dat de auto zegt dat de gsm gekoppeld is en de app niet. Ik kan de koppeling niet meer verbreken want dat gebeurt in de app en verbinden lukt niet, waarschijnlijk omdat hij in de auto als gekoppeld staat. Iemand een idee hoe ik uit deze situatie geraak 😬
1) nieuw profiel aanmaken (admin)
2) oude profiel verwijderen
3) koppelen op je nieuwe profiel
4) alle apps weer installeren
Bij mij werkte dit perfect, 20 minuten werk ongeveer. Ironisch genoeg heb ik nu opeens 2x mijn telefoon in de app (blijkbaar ook van het verwijderde profiel). Alles werkt weer incl digital key dus ik laat het maar zo.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ja heb ik ook, sleutels worden wel gevonden maar dan de melding dat het door de telefoon geannuleerd is… maar er gebeurd niets op m’n telefoon…markrickhoff schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Heb de sleutels op verschillende plekken gehad in de auto, in de bekerhouder, onder de armsteun en op de stoel. Na een paar minuten zoeken krijg ik de melding dat de sleutels niet gevonden kunnen worden.
Hebben mensen het via een iPhone wel aan de praat gekregen?
Zal het later ff proberen als ie van de lader is. Update installeren ging overigens soepel (itt de vorige🤣)
PSNID : HoefMeistert
Nee zijn gewoon standaard P8 sleutels. Heb ze flink bewogen maar nog steeds geen koppeling. Maandag maar even de dealer bellen.Mga1600 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:29:
[...]
Zijn er toevallig sleutels bij met de extra beveiliging van 5 minuten? Dan moet je die af en toe even schudden, ze kunnen in slaap gevallen zijn en dan zenden ze niet uit.....
[P8] gisterenavond de update gestart. Vandaag auto dood, brick... anwb is on the way. Misschien de 12v accu leeg? Was het de update, of zou ik de lichten per ongeluk aan hebben laten staan.
Anwb heeft het geprobeerd, maar geen succes. Met een beetje 12v spanning ging wel het entertainment systeem aan, en deden de remlichten het. Settings menu geeft voor de hoofdaccu aan dat die op 0% staat. Noodaccu van de Anwb losgekoppeld en alles direct weer uit. Alles helemaal leeg dus. Kan haast niet van lichten aan komen toch? Voor de update had ik nog een kleine 80%...
Anwb heeft het geprobeerd, maar geen succes. Met een beetje 12v spanning ging wel het entertainment systeem aan, en deden de remlichten het. Settings menu geeft voor de hoofdaccu aan dat die op 0% staat. Noodaccu van de Anwb losgekoppeld en alles direct weer uit. Alles helemaal leeg dus. Kan haast niet van lichten aan komen toch? Voor de update had ik nog een kleine 80%...
[ Voor 49% gewijzigd door MartinP8 op 29-05-2021 18:30 ]
*knip*Het is niet de bedoeling om in het topic kwaad te spreken over andere users. Stoor je je aan een bepaalde gebruiker, negeer deze en/of maak een topic report, maar ga niet deze persoon zwart maken.*knip*
[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 29-05-2021 22:23 ]
Ik heb hier laatst (denk week of anderhalve week geleden) ook een uitgebreid stappenplan geplaatst, inclusief zorgen dat je nog maar één juiste koppeling hebt. Even zoeken. Werkt idd perfect.Rene schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Enige (vooralsnog) optie is om een nieuw profiel in de auto aan te maken.
Bij mij werkte dit perfect, 20 minuten werk ongeveer. Ironisch genoeg heb ik nu opeens 2x mijn telefoon in de app (blijkbaar ook van het verwijderde profiel). Alles werkt weer incl digital key dus ik laat het maar zo.
Bedankt voor de reacties. Ga het morgen proberen 💪🏻😊gerrit105 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:15:
[...]
Ik heb hier laatst (denk week of anderhalve week geleden) ook een uitgebreid stappenplan geplaatst, inclusief zorgen dat je nog maar één juiste koppeling hebt. Even zoeken. Werkt idd perfect.
Toch maar weer slepen...MartinP8 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:37:
[P8] gisterenavond de update gestart. Vandaag auto dood, brick... anwb is on the way. Misschien de 12v accu leeg? Was het de update, of zou ik de lichten per ongeluk aan hebben laten staan.
:strip_exif()/f/image/ysDCxkzDTevb1jiOzqZPfefw.jpg?f=fotoalbum_large)
Balen en succes! Ben ook wel benieuwd of er meer zijn met deze update ervaring
[ Voor 6% gewijzigd door Tweaqer op 29-05-2021 22:36 ]
Een formulier invullen lijkt mij niet nodig, zo te zien modereren jullie het forum goed genoeg! Blijkbaar is het dan oké zo!JohnDoe77 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:55:
[...]
[mbr]*knip*Het is niet de bedoeling om in het topic kwaad te spreken over andere users. Stoor je je aan een bepaalde gebruiker, negeer deze en/of maak een topic report, maar ga niet deze persoon zwart maken.*knip*[/]
Tot zover off-topic. On topic P8; het opnieuw installeren van de VOC app (na de workaround om mijn oude koppeling te kunnen verwijderen) werkt het!
En de app werkt niet alleen goed, hij geeft nu continue de SoC weer met alle andere opties zoals het aanzetten van de klimaat regeling. Daarvoor -bij de initiële installatie van de VOC app door Volvo Nederland- had ik zeer sporadisch en heel kort de SoC. Tip; heb jij ook niet of nauwelijks SoC, verwijder dan de app (op de juiste manier door de koppeling met de P8 eerst te verwijderen

[ Voor 15% gewijzigd door JohnDoe77 op 29-05-2021 23:05 ]
Balen kerel! Hopelijk lossen ze dit snel op en is het eenmalig…
Ik heb deze mededeling ook sinds vandaag. Bij jou al verdwenen? Bij mij ook na koppeling van mijn telefoon en VOC-app aan nieuw beheerders profiel.erikloman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:06:
P8
Heb net mn telefoon gekoppeld aan de P8 maar na een korte rit krijg ik ineens een "eCall Service vereist” melding:
[Afbeelding]
Ik heb de auto al eens gereset (home knop lang inhouden) maar de melding blijft. Iemand een idee hoe ik van deze melding af kom?
De melding is bij mij na een nacht verdwenen. De app heeft nu 1x waardes vd XC40 getoond, maar de rest vd dag geeft de app weer - - waar getallen moeten staan. Volvo werkt er duidelijk nog aan. Maar de koppeling werkt, heb er nog niet veel aan maar heb alle vertrouwen dat Volvo dit op orde krijgt 👍🏻JohnDoe77 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:49:
[...]
Ik heb deze mededeling ook sinds vandaag. Bij jou al verdwenen? Bij mij ook na koppeling van mijn telefoon en VOC-app aan nieuw beheerders profiel.
Had jij die eerste dag dan wel de SoC staat de hele dag? Dan ben ik benieuwd hoe dat morgen gaat!erikloman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:54:
[...]
De melding is bij mij na een nacht verdwenen. De app heeft nu 1x waardes vd XC40 getoond, maar de rest vd dag geeft de app weer - - waar getallen moeten staan. Volvo werkt er duidelijk nog aan. Maar de koppeling werkt, heb er nog niet veel aan maar heb alle vertrouwen dat Volvo dit op orde krijgt 👍🏻
Ja; Volvo werkt er nog hard aan. Als het goed is krijgen wij -ik ben één van die zeven testers- volgende week een update over wat er uit onze bevindingen rolt. Dat laten wij hier weten als zij dat goed vinden natuurlijk!
Ik wacht nog op de update. Vrijdag niet gehad, vandaag niet gereden….
Overigens wel ultiem klote dat je auto gebrickt wordt door een update. In dat opzicht; hoe veilig is zo’n auto uiteindelijk? Ransomeware of erger nog, malware die je met alle 408pk tegen een tegenligger aan stuurt ….
Overigens wel ultiem klote dat je auto gebrickt wordt door een update. In dat opzicht; hoe veilig is zo’n auto uiteindelijk? Ransomeware of erger nog, malware die je met alle 408pk tegen een tegenligger aan stuurt ….
[ Voor 61% gewijzigd door Spanky79 op 29-05-2021 23:07 ]
[P8]
Als ik zie wat jullie kunnen na de OTA update, dan vraag ik mij af of ik die update niet al heb op mijn auto. Ik heb geen OTA update gezien, maar ik kan wel mijn VOC app koppelen en die werkt prima. Ik denk dat ik de update al heb gekregen toen de auto afgeleverd is. Dat was op 6 mei. Ik moet wel zeggen dat de VOC app pas na een paar weken goed begon te werken.
Ik zal morgen eens de versie-info vergelijken met wat er hierboven ergens is gepost.
Als ik zie wat jullie kunnen na de OTA update, dan vraag ik mij af of ik die update niet al heb op mijn auto. Ik heb geen OTA update gezien, maar ik kan wel mijn VOC app koppelen en die werkt prima. Ik denk dat ik de update al heb gekregen toen de auto afgeleverd is. Dat was op 6 mei. Ik moet wel zeggen dat de VOC app pas na een paar weken goed begon te werken.
Ik zal morgen eens de versie-info vergelijken met wat er hierboven ergens is gepost.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Bij mij was dat hetzelfde. Heel even gewerkt, daarna 3 dagen nauwelijks en vanaf de 4e dag lijkt alles het prima te doen.erikloman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:54:
[...]
De melding is bij mij na een nacht verdwenen. De app heeft nu 1x waardes vd XC40 getoond, maar de rest vd dag geeft de app weer - - waar getallen moeten staan. Volvo werkt er duidelijk nog aan. Maar de koppeling werkt, heb er nog niet veel aan maar heb alle vertrouwen dat Volvo dit op orde krijgt 👍🏻
P8
ik had dit probleem ook en staat de connectie nu ook 2 keer in de telefoon. Zit niet in de weg maar om een of andere reden irriteert me dit tochRene schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Enige (vooralsnog) optie is om een nieuw profiel in de auto aan te maken.
Er zit een nuanceverschil tussen de stappen van @Rene en die van mij. Zijn benadering maakt een heel nieuwe profiel aan en verwijdert de oude. Bij die van mij maak je alleen een nieuw tijdelijk profiel aan om het oude te herstellen. Je hebt dan geen last meer van oude koppelingen. Moet je even zoeken op mijn reacties in dit topic. Dan vind je het wel.
[P2]
Ik kwam alleen van mijn oude koppeling af door een fabrieksreset uit te voeren op de auto. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om p-a-a-k te activeren in een niet-admin profiel. Dus na fabrieksreset alle stappen weer doorlopen met het admin profiel en toen werkte alles vlekkeloos.
Ik kwam alleen van mijn oude koppeling af door een fabrieksreset uit te voeren op de auto. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om p-a-a-k te activeren in een niet-admin profiel. Dus na fabrieksreset alle stappen weer doorlopen met het admin profiel en toen werkte alles vlekkeloos.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
[p8]
Hier ook update binnen gekregen (melding sinds vrijdag en gister succesvol kunnen installeren). Voc app gekoppeld en volvo account in auto aangemeld; gister in de app nog foutmeldingen en dingen die half werkten, maar sinds vanochtend up-to-date batterijstatus en klimaat en vergrendeling werkt ook. Dus sowieso na koppelen nog even wachten voordat alles werkt.
Hier ook update binnen gekregen (melding sinds vrijdag en gister succesvol kunnen installeren). Voc app gekoppeld en volvo account in auto aangemeld; gister in de app nog foutmeldingen en dingen die half werkten, maar sinds vanochtend up-to-date batterijstatus en klimaat en vergrendeling werkt ook. Dus sowieso na koppelen nog even wachten voordat alles werkt.
Dat zou kunnen maar je kunt ieder profiel upgraden naar admin profiel zodat je de oude koppeling kunt verwijderen. Dan zou een fabrieksreset niet nodig moeten zijn.Jur gen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:43:
[P2]
Ik zag beide connecties in mijn app maar zodra ik er 1 verwijderde, kon ik niet meer aan de 2de. Ik heb wel 2 accounts onder dezelfde naam aangemaakt dus waarschijnlijk lag het daaraan. Uiteindelijk heb ik gewoon mijn oud profiel verwijderd in de auto en alles opnieuw gekoppeld. Paar apps opnieuw gedownload enz maar al bij al zijn er dat toch nog niet zoveel dus dat was snel in orde en nu werkt alles. 😊gerrit105 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:02:
Er zit een nuanceverschil tussen de stappen van @Rene en die van mij. Zijn benadering maakt een heel nieuwe profiel aan en verwijdert de oude. Bij die van mij maak je alleen een nieuw tijdelijk profiel aan om het oude te herstellen. Je hebt dan geen last meer van oude koppelingen. Moet je even zoeken op mijn reacties in dit topic. Dan vind je het wel.
P8
Sinds deze week mijn nieuwe P8 opgehaald bij de dealer 😃. Weet iemand hoe je de WIFI hotspot kunt activeren? Kids willen onderweg op de Ipad. Heb het zelf nog niet kunnen vinden. Alvast bedankt
Sinds deze week mijn nieuwe P8 opgehaald bij de dealer 😃. Weet iemand hoe je de WIFI hotspot kunt activeren? Kids willen onderweg op de Ipad. Heb het zelf nog niet kunnen vinden. Alvast bedankt
Helaas .....dat kan nog niet....... komt nog.......!TomSl schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:32:
P8
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik heb eens gekeken welke versie ik op de P8 heb staan. Dat is exact dezelfde als wat @Rianata na de OTA update heeft. Mijn P8 is dus blijkbaar begin mei met deze update afgeleverd. Ik hoef dus (helaas) geen rondjes te rijden om iets te downloaden.Rianata schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:05:
Vanmiddag was de OTA voor mijn P8 ook beschikbaar. Update gestart, auto netjes afgesloten en weer aan het werk gegaan. Na 1,5 uur terug gegaan, auto ontgrendeld en het opstarten van 'het systeem' leek iets langer te duren, maar het standaard applicatie menu verscheen. Na zo'n 10 seconden daarna verscheen ook nog het 'Update voltooid' scherm als bevestiging dat kennelijk alles goed gegaan is.
Vervolgens alle sleutels verzameld, in de bekerhouders gelegd en de VOC gestart op mijn iPhone 11 en de koppeling tot stand gebracht. Geen enkel probleem ondervonden! Zoals al vele malen eerder hier vermeld laat de app nog niet meteen alles zien, maar de status van je portieren is wel direct beschikbaar (open / dicht / afgesloten). Nu even geduld hebben tot de andere info ook beschikbaar komt.
Voor de geinteresseerden en hier volgens mij al even gevraagd, hieronder een foto van mijn scherm met software-versie informatie (en ja, ik moet het scherm weer eens fatsoeneren :-) )
[Afbeelding]
Dit verklaart ook waarom ik eerder dan de meesten hier de app kon koppelen en gebruiken.
P8: als ik de deuren via de app wil ontgrendelen vraagt ie om een pincode of vingerafdruk.
Hebben jullie dat ook?
Hebben jullie dat ook?
Dit is precies wat ik ook heb, inclusief de melding dat alle 0 de sleutels in de auto moeten zijn!
Dat is bij mij ook zo. Wel zo veilig.Sten2017 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:23:
P8: als ik de deuren via de app wil ontgrendelen vraagt ie om een pincode of vingerafdruk.
Hebben jullie dat ook?
Mm oké, is nieuw dan. Naja iig werkt het na 48 uur nog niet.
@Sten2017 @VenomerSten2017 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:23:
Hebben jullie dat ook?
:strip_exif()/f/image/sHnfRDzmndM7PC1a7M3TvDvd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een app beveiliging, die je naar keuze kunt (de)activeren op basis van de functionaliteiten van het gebruikte toestel waarop de VOC app draait.
Davy_Rx schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:07:
[...]
Ik zag beide connecties in mijn app maar zodra ik er 1 verwijderde, kon ik niet meer aan de 2de. Ik heb wel 2 accounts onder hetzelfde Google profiel aangemaakt dus waarschijnlijk lag het daaraan. Uiteindelijk heb ik gewoon mijn oud profiel verwijderd in de auto en alles opnieuw gekoppeld. Paar apps opnieuw gedownload enz maar al bij al zijn er dat toch nog niet zoveel dus dat was snel in orde. Situatie is terug zoals bij de eerste keer dat ik alles connecteerde: alles zichtbaar in de app, openen/sluiten werkt bv ook in de app maar de digital key werkt niet. Herstarten gsm en infotainment auto help niet. Maar een paar dagen afwachten zeker… 😬
P8: Oeps heb me app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu vraagt de app na inlog om opnieuw te koppelen en dat wil natuurlijk niet.
Iemand een makkelijke oplossing?
[ Voor 196% gewijzigd door Sten2017 op 30-05-2021 21:12 ]
Dit zijn hologrammen en komen door onkundig roterend polijstwerk, maar is door een dual action machine makkelijk te herstellen.ach-jee schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Ik denk dat we, mits we niet te asociaal rijden, allemaal ongeveer even snel zijn op de bestemming. De één zal daar alleen wat langer moeten laden dan de ander
Even wat anders, er zitten boven de achterwielen van m’n Void P2 een soort vlekken, geeft een beetje een infinity mirror effect als je er langs loopt. Is dit een gevalletje ‘te dunne laklaag’? Heb geprobeerd er een foto van te maken maar dat is lastig. Je ziet het vooral goed als je echt langs de auto loopt.
[Afbeelding]
Helaas is 90% van de poetsers een prutser.
Bij de P2 heb je een bekerhouder waar je ze in kunt leggen om beter gedetecteerd te worden (bijv. als de batterij leeg is). Ik weet niet waar dat bij de P8 is, maar misschien moet je dat eens proberen?
In de P8 is dat het handschoenevak in de middenconsole.PvS_68 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:10:
[...]
Bij de P2 heb je een bekerhouder waar je ze in kunt leggen om beter gedetecteerd te worden (bijv. als de batterij leeg is). Ik weet niet waar dat bij de P8 is, maar misschien moet je dat eens proberen?
Ik zal het eens proberen deze week.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Nog even een update van mijn App perikelen. Zaterdagochtend had ik ineens wel het klimaaticcontje in beeld. Ook staat er sindsdien '2021 XC40' rechtboven in beeld (overigens nog wel met een afbeelding van de XC60). Tevens heb ik nu ook 'privacy instellingen' in de app. Als ik dicht bij mijn auto sta kan ik hem ook ontgrendelen via bluetooth en wordt de SoC netjes aangegeven. Tot 15 minuten geleden waren alle waardes echter leeg zonder bluetooth verbinding.jswinkels schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:04:
[...]
Inmiddels heb ik een factory reset gedaan. Ik heb de privacy-instellingen aangepast. (Daar zat nu overigens in 1 keer een nieuwe optie bij 'connected safety' voor communicatie tussen auto's).
Zonder succes. Ik heb vervolgens de App op mijn iPhone verwijderd en opnieuw een koppeling gemaakt. Met hetzelfde resultaat als eerst. De XC60 staat weer in beeld zonder klimaaticoontje en bij verbonden auto's krijg ik de melding dat appraten niet geladen kunnen worden. Ik geef het (voorlopig) op.
Ik heb donderdag een bezoekje bij de dealer gepland staan voor het geluid op het dak met regen, hopelijk kunnen ze dit ook fixen.
En nu net zie ik dat de SoC ook doorkomt zonder bluetooth verbinding. Het ontgrendelen van de portieren werkt nog niet en ook als ik bij verbonden auto's de XC40 selecteer blijft hij draaien bij 'apparaten laden'.
Het lijkt wel alsof de systemen bij Volvo ook weekend hebben gehad
Overigens heb ik na de factory reset de auto nog wel 2 keer moeten resetten (eerst deed Google maps het niet in het instrumentencluster en daarna werkte de camera niet). Het blijft toch wel een beetje buggy.
(P8)
Gisteren met het EVenement “Veurn met Harrie” van Harrie Arendsen meegedaan. Een rit van bijna 160km over verschillende soorten wegen. Met een buitentemperatuur van 22 graden gaf de P8 een verbruik van 17.2 kWh/100km weer in het display
.
Gisteren met het EVenement “Veurn met Harrie” van Harrie Arendsen meegedaan. Een rit van bijna 160km over verschillende soorten wegen. Met een buitentemperatuur van 22 graden gaf de P8 een verbruik van 17.2 kWh/100km weer in het display
[P2]
Ik heb zaterdag ook de app gekoppeld. Dat ging niet best. Na een half uur klooien (kreeg de niet-werkende koppeling er niet meer uit) heb ik besloten de auto een factory reset te geven. Daarna ging het allemaal vrij eenvoudig. Volgende ochtend kwam ook de accu-status door. Gisteren nog een tweede gebruiker/profiel gekoppeld en dat werkte ook.
Allee de digital key werkte niet. Volgens de app zou dat plmin 2 minuten duren, maar na 4 minuten maar afgekapt.
Overigens vreet die android app (op mijn telefoon) nu mijn batterij leeg (gisteren 28% van het totale gebruik), dus toch maar via batterij-management wat 'zuiniger' gezet. Ben benieuwd hoe dat de komende tijd uitpakt met het gebruik.
Ik heb zaterdag ook de app gekoppeld. Dat ging niet best. Na een half uur klooien (kreeg de niet-werkende koppeling er niet meer uit) heb ik besloten de auto een factory reset te geven. Daarna ging het allemaal vrij eenvoudig. Volgende ochtend kwam ook de accu-status door. Gisteren nog een tweede gebruiker/profiel gekoppeld en dat werkte ook.
Allee de digital key werkte niet. Volgens de app zou dat plmin 2 minuten duren, maar na 4 minuten maar afgekapt.
Overigens vreet die android app (op mijn telefoon) nu mijn batterij leeg (gisteren 28% van het totale gebruik), dus toch maar via batterij-management wat 'zuiniger' gezet. Ben benieuwd hoe dat de komende tijd uitpakt met het gebruik.
Netjes hoor! Temperatuur speelt natuurlijk ook mee en ik denk zo dat je ook grote delen over relaxte wegen met misschien 70/80 km/h gereden heb? Maar dan alsnog netjes en je knalt zelfs over de WLTP range heen met die cijfers 😁erikloman schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:42:
(P8)
Gisteren met het EVenement “Veurn met Harrie” van Harrie Arendsen meegedaan. Een rit van bijna 160km over verschillende soorten wegen. Met een buitentemperatuur van 22 graden gaf de P8 een verbruik van 17.2 kWh/100km weer in het display.
@jswinkels niet alleen jij hoor. Ik heb de app nu een week of 2 en het is elke dag maar weer de vraag of je iets te zien krijgt en voor hoelang. Dus ondanks dat Volvo vorige week met een officieel bericht kwam heb ik het idee dat alles gewoon nog in bèta fase zit. Geeft verder niet en de app zal vast wel een keer stabiel netjes alles weergeven.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Gisteren de voorloopauto schoongemaakt zodat deze ingeleverd kan worden (morgenmiddag komt de P8
). Daarbij de auto door de wasstraat gehaald (een echte straat, dus 56m aan was-entertainment en niet zo'n apparaat wat zelf heen en weer gaat) en bedacht ik dat ik eigenlijk niet goed weet hoe OPD zich gedraagt als de versnellingsbak in 'N' staat. Daarnaast, wat zou er gebeuren als ik tijdens het wassen met mijn kont van de stoel kom (iets tijdens het wassen van de achterbank pakken ofzo). Schiet de bak, P8, maar misschien ook P2, dan in 'P'?
Wie heeft al wasstraat-ervaring met zijn Px? Wat zijn de do's en don'ts?
EDIT: zoekfunctie levert nu wel resultaat, vraag niet meer van toepassing....

[ Voor 6% gewijzigd door RFolst op 31-05-2021 11:56 ]
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
De buitentemperatuur speelt inderdaad een grote rol bij de verbruikscijfers. Ik heb mijn P8 nu ruim twee maanden in gebruik, en scoor gemiddeld 21,5 kWh/100 km over ruim 2000 km. Gisteren,bij een tocht in de regio van 30 km met maximum snelheden tot 80 km/uur en een temperatuur van 22 graden haalde de P8 een record van 16,1 kWh/100 km: een ongedacht resultaat.
Sinds de laatste update bij de dealer, vijf dagen geleden, werkt de VOC app voortreffelijk, zowel de noodtoestand als het op en en sluiten van de portieren en het starten van de klimaatregeling. Hogelijk blijft dat zo.
Sinds de laatste update bij de dealer, vijf dagen geleden, werkt de VOC app voortreffelijk, zowel de noodtoestand als het op en en sluiten van de portieren en het starten van de klimaatregeling. Hogelijk blijft dat zo.
Hier een keer of 4 nu door de wasstraat geweest. Gewoon in n zetten en ik zet in het camerascherm alle waarschuwingen en parkeergelden uit. N werkt prima.RFolst schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:47:
Gisteren de voorloopauto schoongemaakt zodat deze ingeleverd kan worden (morgenmiddag komt de P8). Daarbij de auto door de wasstraat gehaald (een echte straat, dus 56m aan was-entertainment en niet zo'n apparaat wat zelf heen en weer gaat) en bedacht ik dat ik eigenlijk niet goed weet hoe OPD zich gedraagt als de versnellingsbak in 'N' staat. Daarnaast, wat zou er gebeuren als ik tijdens het wassen met mijn kont van de stoel kom (iets tijdens het wassen van de achterbank pakken ofzo). Schiet de bak, P8, maar misschien ook P2, dan in 'P'?
Ik ga als je het niet erg vindt niet testen of ik halverwege de straat in p ga als ik opsta 😉, dus daar kan ik niets over zeggen.
Kortom: als je niets geks doet is het geen probleem. Kwestie van een keer of twee doen en opletten. Daarna routine.
Vergeet niet je dakraam dicht te doen 🤣
Voor de P2 hier de wasstraatinstructie:Spanky79 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Hier een keer of 4 nu door de wasstraat geweest. Gewoon in n zetten en ik zet in het camerascherm alle waarschuwingen en parkeergelden uit. N werkt prima.
Ik ga als je het niet erg vindt niet testen of ik halverwege de straat in p ga als ik opsta 😉, dus daar kan ik niets over zeggen.
Kortom: als je niets geks doet is het geen probleem. Kwestie van een keer of twee doen en opletten. Daarna routine.
Vergeet niet je dakraam dicht te doen 🤣
https://www.polestar.com/...le/Automatische-wasstraat
De gordel is ook belangrijk, want zodra je die losmaakt gaat de parkeerrem erop..
En grappig dat er copy-paste stukken inzitten over antennes die je moet inklappen

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 31-05-2021 13:48 ]
ik had het al eerder gepost - mijn knopje voor stembediening werkt niet (meer). kan het werkelijk nergens vinden in de handleiding. Voordat ik de dealer bel - dacht wellicht weet iemand het hier ? Een setting ergens ?
Hi, ik heb nu de nieuwe update (Maart 2021) een paar weken nu en sinds ik die heb zie ik het verbruik zeker op lokale wegen alleen maar toegenomen. Op snelweg lijkt het beter te zijn, maar 50-80 wegen lijkt het meer geworden te zijn.
Hebben jullie dit ook ??
Hebben jullie dit ook ??
P8
Herken ik niet en als ik de verbruikcijfers die hier gepost worden bekijk is de algemene trend dat het verbruik alleen maar verbeterd is, zowel op snelweg als op lokale wegen. Zelf rijd ik op lokale wegen met gemak 21kW.EH-P8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
Hi, ik heb nu de nieuwe update (Maart 2021) een paar weken nu en sinds ik die heb zie ik het verbruik zeker op lokale wegen alleen maar toegenomen. Op snelweg lijkt het beter te zijn, maar 50-80 wegen lijkt het meer geworden te zijn.
Hebben jullie dit ook ??
Maar goed, misschien goed om te vermelden welk verbruik jij hoog vindt
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik merk het tegenovergestelde. Dit weekend de update uitgevoerd en vandaag naar kantoor gereden. Nornaal verbruik autoweg tijdens de laatste 2 maanden lag op 21,5 - 23,5 kWh/u, vandaag 19,6 (In België rijden we allemaal wat sneller dan de wettelijke 120 ;-)). Ganse rit is 45km met 50% autostrade en 50% gewestwegen is gezakt van 20,2 kWh/u naar 18,3 kWh/u.EH-P8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
Hebben jullie dit ook ??
Is dit enkel toe te schrijven aan de hogere temperaturen of heeft de update nog andere efficiëntie verbeteringen?
Hi Sten, dat had ik ook gedaan. Zonder eerst de koppeling tussen auto en telefoon uit de app te halen. Oplossing is vorige pagina’s veel over geschreven, maar komt er op neer dat je een nieuw account aanmaakt in de auto met beheerders rechten, daar de Voc aan koppelt en dan kun je in de app zien welke apparaten gekoppeld zijn. Daar staat je telefoon dan twee keer, dus eentje eruit knikkeren en klaar ben je!Sten2017 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:51:
P8: Oeps heb me app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu vraagt de app na inlog om opnieuw te koppelen en dat wil natuurlijk niet.
Kijk anders ook hier even:
https://www.volvocars.com...over-de-app-volvo-on-call
Succes!
[ Voor 10% gewijzigd door JohnDoe77 op 31-05-2021 18:38 ]
Updates van vandaag 31/05 (geen NL):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7CtszktIenOIyNxXEMPkU4S.jpg?f=user_large)
Ik heb de update nog niet en vermoed dat ik onder de groep val die een handmatige update moet krijgen vanwege die issues met certificaten, waarover @MaxxMark ook al berichtte.
Dit stond daarover op Facebook, wat ik overigens het meest slecht gekozen platform ooit vind. Heb er maar een nep account voor aangemaakt...
Dit werd over de ota gezegd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7CtszktIenOIyNxXEMPkU4S.jpg?f=user_large)
Ik heb de update nog niet en vermoed dat ik onder de groep val die een handmatige update moet krijgen vanwege die issues met certificaten, waarover @MaxxMark ook al berichtte.
Dit stond daarover op Facebook, wat ik overigens het meest slecht gekozen platform ooit vind. Heb er maar een nep account voor aangemaakt...
OTA software
As we have faced unexpected challenges with this update, we appreciate your patience as we paused the roll-out to rectify the issue and improve your experience. Current deployment is 4102, with the roll-out to continue into early June. We will soon be back to full speed.
During the pause, the team implemented improvements to the sequence and content of the software deployment – i.e. in the installation process. The car’s connectivity, and the connectivity node (TCAM), have shown strong correlation with the issues in particular evident in the UK and Belgium, resulting in a corrupt file/memory check failure. By default, the TCAM node automatically reboots every fortnight; now this reset is also being implemented and placed first in the installation sequence to secure the best possible prerequisites for a successful installation.
One of the other issues we are working with is a security certificate handling the connection to the cloud. In some cars, this certificate needs to be revoked and renewed. We are working on including this in the OTA update. Therefore, we are currently deploying to cars that match the software status/content that has proven successful in testing and we are holding back some cars as we await the final workarounds and fixes. That said, there will be some cars that will need to receive this particular software manually at a workshop and we will be in contact with the owners to make the necessary arrangements.
XPENG G9 Performance 2024
Vriendelijk dank voor het posten, zat me ook al af te vragen waarom ik nog altijd geen update heb gehad.kramon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:20:
[Afbeelding]
[...]
Hoewel ik nooit echt issues gehad met de data verbinding. Ik zie dan wel een mailtje van ze tegemoet.
P2Bmic schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:40:
[...]
Ik merk het tegenovergestelde. Dit weekend de update uitgevoerd en vandaag naar kantoor gereden. Nornaal verbruik autoweg tijdens de laatste 2 maanden lag op 21,5 - 23,5 kWh/u, vandaag 19,6 (In België rijden we allemaal wat sneller dan de wettelijke 120 ;-)). Ganse rit is 45km met 50% autostrade en 50% gewestwegen is gezakt van 20,2 kWh/u naar 18,3 kWh/u.
Is dit enkel toe te schrijven aan de hogere temperaturen of heeft de update nog andere efficiëntie verbeteringen?
Ja die temperatuur zorgt voor nieuwe records. Heel kort terugritje door de stad met veel rotondes en een paar km met 85km/u. Wel logisch dat je dan beter dan WLTP verbruik haalt, maar toch.
19 inch zomerbanden, airco uit, raam open in de stad
Rechterkant van de meting er niet op gezet ivm een vrij lomp heenritje via de snelweg

:strip_exif()/f/image/C96XlHfT0fq7esYynoybTYNa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 31-05-2021 20:41 ]
Voor wat het waard is, ik heb vandaag (eindelijk) de melding gekregen dat er een update gedownload kon worden toen ik vandaag vertrok. Niet genoeg gereden om em ook direct helemaal op te halen, maar er zit nog steeds beweging in.Fladder80 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:56:
[...]
Vriendelijk dank voor het posten, zat me ook al af te vragen waarom ik nog altijd geen update heb gehad.
Hoewel ik nooit echt issues gehad met de data verbinding. Ik zie dan wel een mailtje van ze tegemoet.
Wel bijzonder, en vast 100% toeval, maar vanmorgen viel mn LTE weg, toen ik later tijd had de TCAM reset gedaan wat dat probleem verhielp. Vrij kort daarna volgde de update melding... Nogmaals, het zal wel toeval zijn, maar evengoed... opvallend
P8JohnDoe77 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:37:
[...]
Hi Sten, dat had ik ook gedaan. Zonder eerst de koppeling tussen auto en telefoon uit de app te halen. Oplossing is vorige pagina’s veel over geschreven, maar komt er op neer dat je een nieuw account aanmaakt in de auto met beheerders rechten, daar de Voc aan koppelt en dan kun je in de app zien welke apparaten gekoppeld zijn. Daar staat je telefoon dan twee keer, dus eentje eruit knikkeren en klaar ben je!
Kijk anders ook hier even:
https://www.volvocars.com...over-de-app-volvo-on-call
Succes!
Fabrieksreset werkte bij mij ook na zelfde gedaan te hebben: app verwijderd zonder auto te ontkoppelen.
Huidige Volvo id vervolgens weer ingevoerd en kon gelijk koppelen met de drie sleutels on de auto. Scheelt weer meerdere ID’s. Wel weer inloggen bij Google als extra stap.
Bazzan
Jaja, stiekem een Tesla zekerJTHZZ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:38:
[...]
P2
Ja die temperatuur zorgt voor nieuwe records. Heel kort terugritje door de stad met veel rotondes en een paar km met 85km/u. Wel logisch dat je dan beter dan WLTP verbruik haalt, maar toch.
19 inch zomerbanden, airco uit, raam open in de stad![]()
Rechterkant van de meting er niet op gezet ivm een vrij lomp heenritje via de snelweg![]()
[Afbeelding]

Polestar geeft aan: "De nieuwe software toont bij een acculading van 100% een afstand van 400 km, en bij een acculading van 90% is de afstand 370 km."
Deze update al een paar weken geleden gehad (voor de "pauze"). Vandaag had ik met 90% geladen toch 400 km actieradius staan. Heeft dat met het goede weer en relatief lage verbruik van de laatste dagen te maken? Of bug? Ik had daarvoor wel steeds de 370 km bij 90% dus viel me meteen op. En was echt 90% 😉
Deze update al een paar weken geleden gehad (voor de "pauze"). Vandaag had ik met 90% geladen toch 400 km actieradius staan. Heeft dat met het goede weer en relatief lage verbruik van de laatste dagen te maken? Of bug? Ik had daarvoor wel steeds de 370 km bij 90% dus viel me meteen op. En was echt 90% 😉
Ja dat wordt bijgesteld aan de hand van het verbruik. Ik had een hele tijd 360 bij 90%. Vandaag begon ik met 360 maar bij 86% had ik 370 range. Ik denk dat de tekst van polestar betekent dat op het moment van updaten de range eenmalig op die getallen wordt gezet.dnns85 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:07:
Polestar geeft aan: "De nieuwe software toont bij een acculading van 100% een afstand van 400 km, en bij een acculading van 90% is de afstand 370 km."
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 31-05-2021 21:32 ]
Ik heb ook van dit soort “vlekken”. Ik zag ze na een wasbeurt in de wasstraat in het directe zonlicht.ach-jee schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Even wat anders, er zitten boven de achterwielen van m’n Void P2 een soort vlekken, geeft een beetje een infinity mirror effect als je er langs loopt. Is dit een gevalletje ‘te dunne laklaag’? Heb geprobeerd er een foto van te maken maar dat is lastig. Je ziet het vooral goed als je echt langs de auto loopt.
[Afbeelding]
Het lijkt een holografisch effect. Uit de zon zie ik ze niet.
Wat kunnen we ermee?
Groetjes,
Gerard
P2 midnight (launch edition)
[P2] Vandaag voor het eerst de stoel ventilatie aan gehad. Viel me op dat dat aardig wat geluid produceert. Aangezien dat bij beide stoelen zo was ga ik er vanuit dat dit normaal is. Anderen met ventilated nappa ook deze ervaring?
De waslaag die af fabriek op de Polestar zit is minimaal. In elk geval op die van mij wel (void).Pr8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:43:
[...]
Ik heb ook van dit soort “vlekken”. Ik zag ze na een wasbeurt in de wasstraat in het directe zonlicht.
Het lijkt een holografisch effect. Uit de zon zie ik ze niet.
Wat kunnen we ermee?
Groetjes,
Gerard
Afgelopen zaterdag maar eens ouderwets met de hand in de was gezet en de was daarna nog geseald. Dag en nacht verschil en is nu zoals hij uit de showroom hoort te komen.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Ik zou het echt niet weten. Volgens mij is het niet uit te schakelen dus een bezoekje aan de dealer is misschien aan te raden.4v4t4r schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
ik had het al eerder gepost - mijn knopje voor stembediening werkt niet (meer). kan het werkelijk nergens vinden in de handleiding. Voordat ik de dealer bel - dacht wellicht weet iemand het hier ? Een setting ergens ?
Misschien iemand anders hier die meer weet?
Werkt “Hej Google” wel?
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Had in mijn vorige auto stoelventilatie, dat produceerde inderdaad wat geluid. Niet heel gek natuurlijk, gezien er letterlijk en ventilator in je zitting aan gaat._--[]--__ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:50:
[P2] Vandaag voor het eerst de stoel ventilatie aan gehad. Viel me op dat dat aardig wat geluid produceert. Aangezien dat bij beide stoelen zo was ga ik er vanuit dat dit normaal is. Anderen met ventilated nappa ook deze ervaring?
Ik was gisteren druk dus excuses voor het niet posten van het plaatjekramon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:20:
[Afbeelding]
[...]
Het blijft een dramatisch medium inderdaad. Je merkt het nu al omdat keer op keer dezelfde vragen worden gesteld. Eigenlijk zou PS veel actiever moeten modereren en antwoorden moeten voorzien van tags zodat het in ieder geval terug te vinden is.
Maar ja... dat is ook maar symptoombestrijding. Een voltatile timeline systeem is gewoon niet geschikt voor iets dat veel beter in een forum systeem zou passen

Misschien is het een manier om zieltjes te werven, en migreren ze als ze een critical mass hebben bereikt wél naar een forum systeem. One can dream
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ohja, die gordel is ook wel handig.... die heb ik zo vanzelfsprekend om zodra ik in de auto zit dat ik daar niet eens meer over nadenk.JTHZZ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:40:
[...]
Voor de P2 hier de wasstraatinstructie:
https://www.polestar.com/...le/Automatische-wasstraat
De gordel is ook belangrijk, want zodra je die losmaakt gaat de parkeerrem erop..
En grappig dat er copy-paste stukken inzitten over antennes die je moet inklappenMisschien ook gewoon vriendelijk bedoeld voor alle 27MC gebruikers..
Dank voor de tip! Hier dr boel ook bijgewerkt.....EHAS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:01:
Sinds vanmorgen zag ik een nieuwe versie van de VOC-app. (Versie 5.0) in de app-store
Op het eerste gezicht zie ik met name veel uitbreidingen qua notificaties. 😃
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nog succes gehad? Bij mij maakte het geen verschil. Ik ga een afspraak maken bij de dealer om het daar na te laten kijken. Telefonisch wisten ze het niet op te lossen.JackBol schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:21:
[...]
In de P8 is dat het handschoenevak in de middenconsole.
Ik zal het eens proberen deze week.
Ik heb al een paar keer gehad als ik met de ramen open reed en klimaatregeling uit, dat er een melding op het stuur-display kwam dat hij het mediascherm ging koelen (ken de exacte tekst niet meer).JTHZZ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:38:
[...]
P2
19 inch zomerbanden, airco uit, raam open in de stad![]()
Rechterkant van de meting er niet op gezet ivm een vrij lomp heenritje via de snelweg![]()
[Afbeelding]
Als dat met dit weer al te heet is, wat moet dat dan welk niet worden als je 's-zomers instapt nadat hij in de zon heeft staan bakken?! Doet het scherm het dan wel of blijft hij dan uit vanwege risico op oververhitting?
Er zit dus schijnbaar ook een ventilatortje achter. Ik meende nl. iets te horen na die melding.
Ik heb nog niet in mijn auto gezeten sinds dien... Donderdag ga ik weer rijden. Ik zal eens proberen.markrickhoff schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Nog succes gehad? Bij mij maakte het geen verschil. Ik ga een afspraak maken bij de dealer om het daar na te laten kijken. Telefonisch wisten ze het niet op te lossen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
P2 PP
Dat verbruik blijft een raadsel bij mij hoor. Het is echt: welke dobbelstenen gooien we vandaag.
Zojuist een rit achter de rug van zo'n 18 kilometer. Buiten is het 20 graden. Ik heb stukken binnen de bebouwde kom gereden en een heel stuk N-weg zonder oponthoud. Maximaal 85 gereden.
Waar ik met 13 graden nog plots op 19 kWh zat, kwam ik zojuist uit op 24 kWh. Het is windstil buiten, dus dat is het ook niet.
Schiet mij maar lek.
Dat verbruik blijft een raadsel bij mij hoor. Het is echt: welke dobbelstenen gooien we vandaag.
Zojuist een rit achter de rug van zo'n 18 kilometer. Buiten is het 20 graden. Ik heb stukken binnen de bebouwde kom gereden en een heel stuk N-weg zonder oponthoud. Maximaal 85 gereden.
Waar ik met 13 graden nog plots op 19 kWh zat, kwam ik zojuist uit op 24 kWh. Het is windstil buiten, dus dat is het ook niet.
Schiet mij maar lek.
Volgens mij was het vannacht nog afgekoeld tot 13c, dus wellicht dat de accu nog wat aan de koude kant was vanuit de nacht? Ik heb eergisteren ook gereden terwijl het warm was, maar de accu gaf aan dat hij nog lang niet volledig kon regeneren. Denk ook nog vanwege de kou vanuit de nacht.GuiltyNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:03:
P2 PP
Schiet mij maar lek.
Ja dat werkt wel - 30 sec knop doet we resetten, maar dan werkt het ook niet.Pure8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:31:
[...]
Ik zou het echt niet weten. Volgens mij is het niet uit te schakelen dus een bezoekje aan de dealer is misschien aan te raden.
Misschien iemand anders hier die meer weet?
Werkt “Hej Google” wel?
Ik heb al een afspraak voor half juni, zal het op het lijstje erbij zetten
Dat zou kunnen, maar ik ging pas om 09.00 op pad, toen was het buiten al redelijk opgewarmd volgens mij. Maar ja. Geen idee.Shorteh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:05:
[...]
Volgens mij was het vannacht nog afgekoeld tot 13c, dus wellicht dat de accu nog wat aan de koude kant was vanuit de nacht? Ik heb eergisteren ook gereden terwijl het warm was, maar de accu gaf aan dat hij nog lang niet volledig kon regeneren. Denk ook nog vanwege de kou vanuit de nacht.
Dat plekje waar je de sleutel moet neerleggen in de P8 in de armsteun is puur bedoelt voor als je een specifieke sleutel wilt koppelen aan bijv. een profiel. Dan weet het systeem dat het echt alleen moet kijken naar die sleutel.markrickhoff schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Nog succes gehad? Bij mij maakte het geen verschil. Ik ga een afspraak maken bij de dealer om het daar na te laten kijken. Telefonisch wisten ze het niet op te lossen.
Verder herkent de auto gewoon alle sleutels zolang ze maar in de auto zijn. Dus ik zou idd even naar de garage gaan want dit is gewoon niet goed.
Wbt laad info in de app... klopt het dat je niet de laadsnelheid ziet? Wel jammer want dan mis je weer iets dat bijv. in de Smoov app wel staat. Terwijl de Smoov app weer niet het % laat zien....

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 01-06-2021 11:34 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Update pop-up zojuist ontvangen, even bijladen en update starten. Ben benieuwd of dit ook mijn pilot assist problemen oplost (viel onlangs spontaan uit) of dat dit hardware storing gerelateerd is.
Nee dat zie je niet. Met de nieuwe versie van de app zou je wel een melding moeten krijgen als het laden onderbroken wordt of gereed is.Juancho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:20:
[...]
Dat plekje waar je de sleutel moet neerleggen in de P8 in de armsteun is puur bedoelt voor als je een specifieke sleutel wilt koppelen aan bijv. een profiel. Dan weet het systeem dat het echt alleen moet kijken naar die sleutel.
Verder herkent de auto gewoon alle sleutels zolang ze maar in de auto zijn. Dus ik zou idd even naar de garage gaan want dit is gewoon niet goed.
Wbt laad info in de app... klopt het dat je niet de laadsnelheid ziet? Wel jammer want dan mis je weer iets dat bijv. in de Smoov app wel staat. Terwijl de Smoov app weer niet het % laat zien....
Ook jammer dat je de instelling van de laadlimiet (%) niet per app kunt aanpassen als je onverwacht een keertje verder weg moet en zelf eerst nog onder de douche moet......
Misschien komt dat nog....?
Ik ging om 8:30 en de accu’s waren absoluut niet op temperatuur na de frisse nacht (hier 9 graden). Let op het gearceerde deel aan de linkerkant op je vermogensmeter. Zolang dat niet weg is verbruik je extra energie voor de accuverwarming. Reset je verbruik maar eens handmatig zodra dat gearceerde deel weg is en je zult zien dat de cijfers bij deze temps stukken beter zijn. Maar er kan zeker wel een kwartier rijden voor nodig zijn.GuiltyNL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Dat zou kunnen, maar ik ging pas om 09.00 op pad, toen was het buiten al redelijk opgewarmd volgens mij. Maar ja. Geen idee.
Voorverwarmen voor je vertrekt scheelt ook.
P2 PP
Ik kreeg vanochtend zowaar de update melding (voor 't downloaden, aangezien ik automatisch updaten ook uitgezet had). Downloaden is na 25minuten rijden nog niet klaar...
Toevoeging: retourrit 25minuten was wel voldoende. Hij update nu.
Waterupdate
Na mijn lekkage eerder gemeld in dit topic kan ik vertellen dat de schuimvloer onder de voetenmatten achter de bijrijdersstoel nog steeds nattig is. Als het na deze periode van zon niet helemaal droog is, dan moet ik maar weer terug naar de garage en gok ik dat de hele zooi eruit moet. Maar zoals gezegd: ik wacht het warme weer nog even af.
Ik kreeg vanochtend zowaar de update melding (voor 't downloaden, aangezien ik automatisch updaten ook uitgezet had). Downloaden is na 25minuten rijden nog niet klaar...
Toevoeging: retourrit 25minuten was wel voldoende. Hij update nu.
Waterupdate
Na mijn lekkage eerder gemeld in dit topic kan ik vertellen dat de schuimvloer onder de voetenmatten achter de bijrijdersstoel nog steeds nattig is. Als het na deze periode van zon niet helemaal droog is, dan moet ik maar weer terug naar de garage en gok ik dat de hele zooi eruit moet. Maar zoals gezegd: ik wacht het warme weer nog even af.
[ Voor 6% gewijzigd door kramon op 01-06-2021 15:16 ]
XPENG G9 Performance 2024
Dat heb ik als verbeterpunt doorgestuurd!Mga1600 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:46:
[...]
Nee dat zie je niet. Met de nieuwe versie van de app zou je wel een melding moeten krijgen als het laden onderbroken wordt of gereed is.
Ook jammer dat je de instelling van de laadlimiet (%) niet per app kunt aanpassen als je onverwacht een keertje verder weg moet en zelf eerst nog onder de douche moet......
Misschien komt dat nog....?
Apple denk ik?EHAS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:01:
Sinds vanmorgen zag ik een nieuwe versie van de VOC-app. (Versie 5.0) in de app-store
Op het eerste gezicht zie ik met name veel uitbreidingen qua notificaties. 😃
In de Android play store staat ie nog op 4.14.2 van 20 mei 2020.
Klopt, iPhone.AS P8 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:00:
[...]
Apple denk ik?
In de Android play store staat ie nog op 4.14.2 van 20 mei 2020.
Ja......had ik ook opgevoerd.
Zijn wel 2 zaken die een beetje moderne app en zeker behorend bij een elektrische auto moet hebben. Ga er maar vanuit dat ze dat nog wel toevoegen dan.
De app heet nu "Volvo Cars". Verder zie ik nog geen verschillen.
Balen zeg. Laat je alles open staan op dit soort dagen? Lekker doorwaaienkramon schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:57:
P2 PP
Waterupdate

De grap is dat als ik alle drie de sleutels in de auto heb en als test aan profiel wil koppelen ik binnen paar seconden melding krijg dat er teveel sleutels gevonden zijn. Zal wel een software bug zijn in koppeling van VoC, volgende week laat ik er naar kijken en zal hier de oplossing delen.Juancho schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:20:
[...]
Dat plekje waar je de sleutel moet neerleggen in de P8 in de armsteun is puur bedoelt voor als je een specifieke sleutel wilt koppelen aan bijv. een profiel. Dan weet het systeem dat het echt alleen moet kijken naar die sleutel.
KijkVenomer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:44:
[...]
De app heet nu "Volvo Cars". Verder zie ik nog geen verschillen.
Maar onder notificaties, daar zie je een heleboel verschillen .....alleen werkt het nog niet (bij mij)
O, nu zie ik het ook.Mga1600 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Kijk
Maar onder notificaties, daar zie je een heleboel verschillen .....alleen werkt het nog niet (bij mij)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.