Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.540 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
nikagl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Hi Tim,

Yes, ik ook nog even snel getest. De API is weer helemaal veranderd, URLs zijn anders en de accept application is nu verschillend bij iedere pagina (lastig :( ). Hij werkt in ieder geval wel en is nu naast het uitlezen ook uitgebreid met commands (zoals honk). De API die door Oncall gebruikt wordt (google: molobrakos) werkt niet meer, dat is jammer, denk dat ik de app weer een keer moet tracen om te zien welke URL hij gebruikt, maar mogelijk dat ze daar nu ook de connected-vehicle API voor gebruiken.

Eerder verliep de authorisatie na een dag, ben benieuwd of dat nu blijft werken, want dan is de connected-vehicle API prima en kan ik eindelijk weer los met mijn Domotica / Home Automation :-)
Grappig dat ze een dag later ineens de hele vorige API buiten werking stellen en een compleet nieuwe lanceren (oude requests werken niet meer) en zo te zien zijn er geen resources beschikbaar voor de P8: https://api.volvocars.com...ehicles/ID_HIER/resources. Hopen dat ze die binnenkort toevoegen zodra de app volledig gelanceerd is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
[P8] ik ben ook al aan de beurt! :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoWPgCGm1aNsdOO7JqzcqbaRb38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqDvLZfRbTWrPix9fLCSxED3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
tim-dev schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Ik heb voor de zekerheid even de bluetooth op mijn telefoon uitgezet en het werkt nogsteeds helemaal prima inderdaad
Dan ga ik toch maar eens de boel ontkoppelen en opnieuw koppelen. Bij mij doet ie echt helemaal niks.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 12:09
Ben benieuwd naar de versies na de update :-)

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
tim-dev schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Grappig dat ze een dag later ineens de hele vorige API buiten werking stellen en een compleet nieuwe lanceren (oude requests werken niet meer) en zo te zien zijn er geen resources beschikbaar voor de P8: https://api.volvocars.com...ehicles/ID_HIER/resources. Hopen dat ze die binnenkort toevoegen zodra de app volledig gelanceerd is
Ja, zonder één enkele aankondiging. Ik heb in het begin wel uitvoerig contact gehad met een volvo ontwikkelaar over hetgeen ik met de app wil doen. Daarna nooit meer een mailtje... ben ik ff blij dat ik nog geen app heb ontwikkeld op basis van de toenmalige code...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Ik heb de oude API niet meer geprobeerd, maar hij bestaat wel gewoon nog trouwens:

Nieuw
https://developer.volvocars.com/volvo-api/connected-vehicle/

Oud
https://developer.volvocars.com/volvo-api/extended-vehicle/

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Ja hij werkt alleen niet meer, geeft een unauthorized reply

Update: kreeg net een mail binnen van het innovation portal team van Volvo dat de API aangepast is en er nieuwe algemene voorwaarden gelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7TMNOCj_AwzJs58HUZFaBrkpMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gGW7On5eXlkBZ3o9tXnGiERu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door tim-dev op 28-05-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
tim-dev schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Ja hij werkt alleen niet meer, geeft een unauthorized reply
Ik heb de volgende reaktie gekregen van oip (Paul):
We haven’t changed the Extended Vehicle to Connected Vehicle. The Connected Vehicle is a separate API with its own data structure and functionality.

Extended Vehicle: https://developer.volvocars.com/volvo-api/extended-vehicle/
Connected Vehicle: https://developer.volvocars.com/volvo-api/connected-vehicle/

If you go to: https://developer.volvocars.com/ and scroll to the bottom you can subscribe to our newsletter which will inform you of any updates (Actually planning to send an update this afternoon!)
Ook kwam er net een nieuwsbericht langs, mogelijk nav. mijn mail hierover ;-)
Update: Change of Terms & Conditions for APIs on the Open Innovation Portal
Hello!

We are updating the Specific Agreement for use of the Extended Vehicle API to also include the Connected Vehicle API. You can view the details of the new API here.

We are doing this in order to provide new functionality for users of the Open Innovation Portal.

The new Specific Agreement will be in effect from today. You can read it here.

If you have an questions, please feel free to get in touch with us at openinnovationportal.swe@volvocars.com.

Best regards,

The Open Innovation Portal Team

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Er staat dat de update 1.5 uur duurt - iemand een idee hoe lang het echt duurt ? Ik moet zo onvoorzien eerder weg en hij staat nu 20 mins te draaien :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
Waar ik gister aangaf dat ik niet de laadstatus in de app kon zien terwijl mijn partner de auto mee had en met haar profiel de laadsessie gestart had... nu zie ik dat het met mijn eigen profiel wel zichtbaar is. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je als beheerder altijd wel de status/data te zien kreeg in de app maar zover is het dus (nog?) niet....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGkzoMD3Rt4180J0h_VcJwvdEIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBly37g84ZVLMp03DY0W8ilX.jpg?f=fotoalbum_large

@Montalbano ik denk dat je even een systeem reset moet doen zodat alles echt clean weer opnieuw ingesteld wordt. Dit kan je op twee manieren doen, zelf een keer proberen en anders kan de dealer dat doen (zie eerdere post van mij).

[ Voor 50% gewijzigd door Juancho op 28-05-2021 12:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:20
Juancho schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:41:
Waar ik gister aangaf dat ik niet de laadstatus in de app kon zien terwijl mijn partner de auto mee had en met haar profiel de laadsessie gestart had... nu zie ik dat het met mijn eigen profiel wel zichtbaar is. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je als beheerder altijd wel de status/data te zien kreeg in de app maar zover is het dus (nog?) niet....

[Afbeelding]

@Montalbano ik denk dat je even een systeem reset moet doen zodat alles echt clean weer opnieuw ingesteld wordt. Dit kan je op twee manieren doen, zelf een keer proberen en anders kan de dealer dat doen (zie eerdere post van mij).
Hoe werkt bij de P8 de digital key? Bij de P2 waren er veel mensen met problemen in het begin. Ik had er in het begin ook wat problemen mee maar na 1x opnieuw koppelen werkt het bij mij nu erg goed. Heel af en toe moet ik 2x de portiergreep vastpakken omdat hij nog niet wakker is maar verder prima. Ook geen problemen met batterijverbruik (iPhone)

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 28-05-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 16:04
vdtweak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:35:
[...]

Ditto! Kreeg zelf de melding vrijwel direct na starten auto. Koppeling ook gedaan inmiddels en werkt perfect!
Ook hier inmiddels de update binnen!

Update, zorg dat je auto 40% of voller is, anders draait de update niet, ik kon opnieuw beginnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wesnam op 28-05-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Hoe werkt bij de P8 de digital key? Bij de P2 waren er veel mensen met problemen in het begin. Ik had er in het begin ook wat problemen mee maar na 1x opnieuw koppelen werkt het bij mij nu erg goed. Heel af en toe moet ik 2x de portiergreep vastpakken omdat hij nog niet wakker is maar verder prima. Ook geen problemen met batterijverbruik (iPhone)
Nog niet getest (ik wist niet dat het al actief was voor de P8? Dacht pas later in het jaar...) en ik weet ook niet of ik het heel vaak ga gebruiken aangezien mijn huissleutels toch aan de P8 sleutel hangt. Dus voor mij is de sleutel thuis laten voorlopig niet zo'n interessante optie voor nu. Maar ga het later nog wel testen, als de app stabieler is.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 28-05-2021 12:55 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:41:
Ik denk dat het dreigen al genoeg was, want ineens lijken er functionaliteiten te gaan werken :)
Hopelijk geen tijdelijke opleving.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Juancho schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:54:
[...]

Nog niet getest (ik wist niet dat het al actief was voor de P8? Dacht pas later in het jaar...) en ik weet ook niet of ik het heel vaak ga gebruiken aangezien mijn huissleutels toch aan de P8 sleutel hangt. Dus voor mij is de sleutel thuis laten voorlopig niet zo'n interessante optie voor nu. Maar ga het later nog wel testen, als de app stabieler is.
Het enige wat je kunt doen is de auto open/dicht. Werkt prima (ook zonder Bluetooth gelukkig ;-) ). Starten op afstand is volgens mij nog niet mogelijk, de auto zal zeggen dat hij geen sleutel kan vinden... (voor de zekerheid zal ik het zo nog even proberen)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Lol, RTFM avatar.. mijn dagelijkse profiel was dus geen admin profiel .. kreeg het koppelen maar niet voor elkaar 🤣🤣 (dit was op advies van de volvo dealer toen ik hem haalde, nooit op gelet dat er dus gebruikers en admin profielen zijn...

Profiel weggegooid, owner gepakt en daarna werkte alles prima. Auto gekoppeld aan de app, gaf netjes gelijk laad % door en de kleur van de auto werd aangepast. Komende dagen eens zien of de rest ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Zoals verwacht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrUes1e8Lo8eQ3hKxw2swx3gi3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQkmUR5M791phyWYDb9X0RO5.jpg?f=fotoalbum_tile

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Wesnam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Ook hier inmiddels de update binnen!

Update, zorg dat je auto 40% of voller is, anders draait de update niet, ik kon opnieuw beginnen.
Kan je eens een print screen posten welke versie software je nu hebt. Dan weet ik of er bij mij en andere ook nog iets zit aan te komen.
Thanks!

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 16:04
FBMG schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Kan je eens een print screen posten welke versie software je nu hebt. Dan weet ik of er bij mij en andere ook nog iets zit aan te komen.
Thanks!
Sorry, hij is inmiddels al klaar met updaten. Ik stond nog op de 1 december patch, al wel met de voorverwarming optie met OTA.

Ik heb 50 minuten na begin installatie gekeken en toen was het al klaar, dus misschien al sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Wesnam schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Sorry, hij is inmiddels al klaar met updaten. Ik stond nog op de 1 december patch, al wel met de voorverwarming optie met OTA.

Ik heb 50 minuten na begin installatie gekeken en toen was het al klaar, dus misschien al sneller.
En welke versie heb je nu?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 12:49
nikagl schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:20:
[...]
Starten op afstand is volgens mij nog niet mogelijk, de auto zal zeggen dat hij geen sleutel kan vinden...
Kan iemand mij uitleggen wat het doel is uw van het 'op afstand starten' van een elektrische wagen? Is dat het starten van het pre-conditioneren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
Nou guys, ik ga voor de WLTP challenge vandaag.

16.6kwh/100km tot nu toe. ACC op 100 ac aan.

75kwh bruikbare accu :16.6kwh = 451km range..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KjBAZuszh1FeHXfEkt33zFfsVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77GXXWfuiXimpnVobCc6sUMR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door NickSsss op 28-05-2021 14:51 ]

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:37
madhondt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Kan iemand mij uitleggen wat het doel is uw van het 'op afstand starten' van een elektrische wagen? Is dat het starten van het pre-conditioneren?
Het van afstand starten is denk ik dat je zonder dat je zelf in de buurt bent iemand in de auto kan laten rijden (zonder sleutels).

Ik heb een paar jaar geleden mijn buurman een keer mijn auto van de oprit weg laten rijden terwijl ik in de VS was. Hij wilde gebruik maken van mijn lader :-) Overigens had de Tesla geen digital key, dus ook voor wegrijden zonder sleutel kon dit met de functie in de app (wel handig als je je sleutels vergeten bent). In neem aan dat dit laatste bij Volvo niet hoeft als je telefoon ook daadwerkelijk een digital key is (of is de digital key alleen voor het ontgrendelen van de portieren?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

MaxxMark

HT is Tof!

Daar is de update weer hoor! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtZEwkGOYMncAQyl8EvSu-Vrsrs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vn01BcN2GHZ0MkKnL4BV36qP.png?f=fotoalbum_large
-- Polestar @ Official Polestar Community @ Facebook

Dus toch weer netjes ruim 1150 auto's t/m gisteren. Gezien de aantallen zou ik wel verwachten dat vandaag het restant aan bod zou komen. Maar ja, niets ondoorgrondelijker dan de volgordelijkheid bij Polestar ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
P8
Mijn update is ook geinstalleerd. Los van het feit dat ik nog geen data heb, valt mij op in mijn app (iOS) alleen de icoontjes voor de deurvergrendeling en het opladen zichtbaar zijn. Komt het klimaaticoontje later, na de synchronisatie? Of gaat er iets anders mis?

Juist het op afstand instellen van de klimaatfunctie vind ik het belangrijkst!

Overigens viel me ook op dat de app toestemming vraagt om met Siri te communiceren. Zou dat beteken dat ik de auto ook open kan doen (of het klimaat instellen) met mijn Apple Watch? Bij de Tesla ging dat allemaal moeizaam via de API en de Opdrachten App. Zou mooi zijn als dat gewoon rechtstreeks via de OnCall app kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:39
jswinkels schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:14:
P8
Mijn update is ook geinstalleerd. Los van het feit dat ik nog geen data heb, valt mij op in mijn app (iOS) alleen de icoontjes voor de deurvergrendeling en het opladen zichtbaar zijn. Komt het klimaaticoontje later, na de synchronisatie? Of gaat er iets anders mis?

Juist het op afstand instellen van de klimaatfunctie vind ik het belangrijkst!

Overigens viel me ook op dat de app toestemming vraagt om met Siri te communiceren. Zou dat beteken dat ik de auto ook open kan doen (of het klimaat instellen) met mijn Apple Watch? Bij de Tesla ging dat allemaal moeizaam via de API en de Opdrachten App. Zou mooi zijn als dat gewoon rechtstreeks via de OnCall app kan.
Dat is vreemd.... ik had wel direct 3 symbolen (al duurde het even voor het werkte)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:14
[P2]

Ook ík zag dat er een update binnen is en of ik wil installeren. (1:30hr)
Daar ik weg moest, heb ik 'm even doorgeschoven..

Wat is nu precies de juiste procedure? Ik lees veel dingen die fout gaan.

Batt % voordat ik ga installeren?
NIET laden begrijp ik.
Auto op slot?? of juist niet?

Ben ik daarna alle sleutel/ koppelingen/profielen kwijt??

Wie weet de juiste gang van zaken voor een zo probleemloos (indien dat bestaat.. :F ) installeren/koppelen
etc etc?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tim-dev schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Mbt de 360 graden camera bedoel ik dat het bovenaanzicht van de auto de auto zelf laat zien, bij mij is de kleur van de auto is ook zilver, weet niet of dat ook sage green moet zijn of niet, heb verder alleen maar zilver gezien in foto’s op google images.
Ik heb het ff gechecked en de auto is idd zilver bij de 360 camera. Zal wel standaard zijn en een bewuste keuze om het licht te houden. In de app moet je wel de kleur hebben van je auto. Ben wel benieuwd of PS2 rijders dat ook hebben.

Ik had net trouwens voor het eerst geladen met de app ernaast. 2 dingen vielen me op:

1. 100% vol is ook echt 100% vol. Ik had via bijv. de Smoov app best vaak dat ik een push bericht kreeg dat de laadsessie klaar was maar dat de auto bij ophalen op slechts 90% of 95% stond ipv 100%
2. vanuit de Volvo app kreeg ik geen push bericht dat de laadsessie klaar is. Lijkt me een foutje/bug of iets dat nog moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Mga1600 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Dat is vreemd.... ik had wel direct 3 symbolen (al duurde het even voor het werkte)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bs9321l8tbaepYSIRL_Jw72qSBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31uJeT6R1EtdXodjfpQBCgLs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Geef het gewoon even een paar dagen. Als het dan nog niet werkt en/of zichtbaar is... even een handmatige reset of de reset laten doen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wat ook niet klopt is dat je geen zwart dak ziet en als je naar de derde ruit kijkt zie je dat die een XC60 is en geen XC40. Dat had ik laatst tussendoor ook zo maar eventjes. Wat gebeurt er als je de app afsluit en weer opnieuw start?

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 28-05-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat hoort er allemaal bij, de app is nog in beta en zeker niet stabiel (bij iedereen). Heb ik ook een paar keer gehad, dat de auto grijs blijft. Deze week nog terwijl de rest verder werkt. Ook dat lost vanzelf op. Zeker als je pas net de boel draaiende hebt. Nogmaals, geef het even een paar dagen en check het dan nog eens.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 28-05-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Hansieo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:34:
[P2]

Ook ík zag dat er een update binnen is en of ik wil installeren. (1:30hr)
Daar ik weg moest, heb ik 'm even doorgeschoven..

Wat is nu precies de juiste procedure? Ik lees veel dingen die fout gaan.

Batt % voordat ik ga installeren?
NIET laden begrijp ik.
Auto op slot?? of juist niet?

Ben ik daarna alle sleutel/ koppelingen/profielen kwijt??

Wie weet de juiste gang van zaken voor een zo probleemloos (indien dat bestaat.. :F ) installeren/koppelen
etc etc?

tia
1. minimaal 40% - ik zou het 50+ doen to be sure
2. niet aan de laadpaal hangen tijdens de update
3. update starten en auto vergrendelen
4. klaar - alles moet gewoon nog werken erna.
5. Volvo ID koppelen in de auto bij profielen, On call aanvinken bij privacy settings - telefoon koppelen via de app op je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 22:47
Volgens mij is dat niet de bovenkant van een XC40 P8.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEChEr7jbkBPsG0A_fw5LdRV9GM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7GuNQa2NM7mbhOod1DeGcYgs.png?f=fotoalbum_large

Heb jij dit ook als je op verbonden auto klikt?

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
FBMG schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]

Heb jij dit ook als je op verbonden auto klikt?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Dan zit er ergens een fout. Heb dit al bij de dealer aangegeven maar die wilde vorige week niet helpen omdat de app niet officieel was vrijgegeven.
Fabrieksreset door mijzelf hielp niet.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Volgens mij is dat niet de bovenkant van een XC40 P8.
Dat schreef ik ook al: dit is een XC60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV8xKIVrLkan4RdLo9hMum-sc6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCCMLgmtIf85AGICSHmBBHMA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zit volgens mij het probleem. Onder accounts en dan Volvo account die kan niet synchroniseren.
Dit kan ik ook niet aanzetten oid.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
4v4t4r schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:07:
[...]

5. Volvo ID koppelen in de auto bij profielen, On call aanvinken bij privacy settings - telefoon koppelen via de app op je telefoon
dank u _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Volgens mij was het al eens eerder genoemd, maar zo'n update komt vrij rap binnen. Daar hoef je blijkbaar echt geen uren voor rond te rijden.

Gisteren toen ik thuis aan kwam realiseerde ik me dat ik niet op 'Downloaden' had gegeklikt. Dus bij thuiskomst gedaan. Uiteraard was hij niet klaar toen ik weg ging (want je moet rijden). Maar ik heb vandaag alleen naar de stad gereden (hemelsbreed nog geen 2km, dus hoeveel rijdende kilometers kan je maken?), geparkeerd, weggegaan, boodschap gedaan, en bij terugkomst zei die dat de update klaar was om te downloaden.

Als ik er een gooi naar zou moeten doen denk ik dat ik maximaal 5 km heb gereden, in pak hem beet 10 hooguit 15 minuten.

Ik weet in ieder geval dat ik de optie "Automatisch downloaden" uit laat staan :) Op deze manier heb ik veel beter inzicht in wanner de update binnenkomt én hoef ik geen verplichte ritjes te doen ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
4v4t4r schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Bij de P2 (want volgens mij was dat de vraag) is stap 5 iets anders en moet je dus je Polestar ID aan het profiel toevoegen. En Polestar Connect toegang geven bij de privacy instellingen, anders zie je geen SoC. Kan alleen na toevoegen Polestar ID.
Digital key vervolgens via je profiel koppelen aan de app. Kijk ook even op de pagina met alle instructievideos van Polestar Support: https://www.polestar.com/nl/get-to-know-the-polestar-2/
Onder techniek en software staan een paar goede filmpjes over app, digital key en OTA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Zojuist is er een uitgebreide post van Polestar geweest via Facebook die ingaat op de OTA updates.

Ze delen dergelijke informatie niet voor niets in een besloten community dus ik ga die niet één-op-één kopiëren naar hier (ondanks dat er niet echt sensitive info in staat).

Ik geef er wel even mijn interpretatie aan. Kort door de bocht benoemen ze namelijk dat er de laatste weken issues waren met de uitrol, met name in UK en BE, vooral ook in relatie tot TCAM. En daarnaast benadrukken ze dat de Digital Key daadwerkelijk echt een beta is. En dat er nog heel hard aan gesleuteld wordt.

Vooral de openheid van zaken van Polestar vind ik zeer lovenswaardig! Wat ik een interessant detail vind in de conversatie is dat ze ook benoemen (en dát kan wel op GoT vind ik ;)) dat ze in de software issues hebben met certificates.. Tussen de regels door lees ik dat deze in sommige gevallen zijn verlopen en dat daardoor een complete update faalt. Ik relateer dat vrij snel aan bijvoorbeeld een Lets Encrypt certificate die, indien niet verlengd, na een relatief korte tijd komt te vervallen. Het zou mij niet verbazen dat ze (google of ps of volvo) juist short-lived certificates gebruiken om zo de veiligheid te kunnen waarborgen. En dat nu pas met auto's in out in the open ze tot de conclusie komen dat er wagens zijn die niet tijdig in kunnen checken om hun certificates te verversen.

Als dat vervolgens gebeurt op het moment dat er een update moet draaien, lukt het niet om packages binnen te halen en up te daten, en faalt de gehele update, of erger, brick je je complete auto.

Combineer dit alles met de véééle meldingen dat de internetverbinding 'al daaagen niet werkt' en je hebt een recipe for disaster.

Let wel; Dit is echt een interpretatie die ik er op dit moment aan geef, maar ik vind hem best plausibel. Een scenario waar je van te voren niet in voorzag nekt je gehele update-platform door een stommigheid. Welkom in de software wereld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
FBMG schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:25:
[...]

[Afbeelding]

Hier zit volgens mij het probleem. Onder accounts en dan Volvo account die kan niet synchroniseren.
Dit kan ik ook niet aanzetten oid.
Dat werkt bij mij wel. Ik denk wel dat ik het probleem heb gevonden. Ik las net een paar posts hierboven dat je de privacyinstellingen moet aanpassen. Dat heb ik niet gedaan. Alleen ik kan het nu ook blijkbaar niet meer aanpassen. De opties zijn greyed out.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wrtc5RBuAhiDtdUgZfzsuPhK5ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEFZKSaClxeNKwKbJfCHmEsp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al een reset (homeknop 20 seconden indrukken) gedaan. Ik heb al even gekeken om mijn telefoon te ontkoppelen, maar dat wil ook niet. Iemand nog een idee? Anders ga ik straks thuis wel een volledige fabtieksreset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Gisteren succesvol de update geïnstalleerd maar vandaag lukt het koppelen van auto aan telefoon niet, wat ik ook probeer. Heb alle stappen (volgens mij) uitgevoerd maar de auto en telefoon-app vinden elkaar niet. De app blijft zoeken maar op middenscherm verschijnt na enige tijd de melding dat er geen telefoon is gevonden 😡😡😡
Moet ik nu morgen naar Beesd naar de drive-in support???

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
MaxxMark schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:36:
Volgens mij was het al eens eerder genoemd, maar zo'n update komt vrij rap binnen. Daar hoef je blijkbaar echt geen uren voor rond te rijden.

Gisteren toen ik thuis aan kwam realiseerde ik me dat ik niet op 'Downloaden' had gegeklikt. Dus bij thuiskomst gedaan. Uiteraard was hij niet klaar toen ik weg ging (want je moet rijden). Maar ik heb vandaag alleen naar de stad gereden (hemelsbreed nog geen 2km, dus hoeveel rijdende kilometers kan je maken?), geparkeerd, weggegaan, boodschap gedaan, en bij terugkomst zei die dat de update klaar was om te downloaden.

Als ik er een gooi naar zou moeten doen denk ik dat ik maximaal 5 km heb gereden, in pak hem beet 10 hooguit 15 minuten.

Ik weet in ieder geval dat ik de optie "Automatisch downloaden" uit laat staan :) Op deze manier heb ik veel beter inzicht in wanner de update binnenkomt én hoef ik geen verplichte ritjes te doen ;)
Ik kreeg gisteren netjes een mail van mijn dealer. Na een ritje vandaag van 60km was de update binnen. Persoonlijk vind ik het juist fijn dat ie automatisch binnen komt. Het gaat niet sneller als je zelf actief checkt en dat ritje om te downloaden moet je toch maken (ook als je weet dat er een update is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 16:18
jswinkels schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Dat werkt bij mij wel. Ik denk wel dat ik het probleem heb gevonden. Ik las net een paar posts hierboven dat je de privacyinstellingen moet aanpassen. Dat heb ik niet gedaan. Alleen ik kan het nu ook blijkbaar niet meer aanpassen. De opties zijn greyed out.
[Afbeelding]

Ik heb al een reset (homeknop 20 seconden indrukken) gedaan. Ik heb al even gekeken om mijn telefoon te ontkoppelen, maar dat wil ook niet. Iemand nog een idee? Anders ga ik straks thuis wel een volledige fabtieksreset doen.
In P gezet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Net even geprobeerd, krijg dit terug:

```
"description": "Full authentication is required to access this resource"
```

Moet dus een hele handshake doen om het te zien gok ik, zal er later nog een keer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Voor de zekerheid nog even gechecked :) Ja, in de P is het (ook) greyed out

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

jswinkels schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Ik kreeg gisteren netjes een mail van mijn dealer. Na een ritje vandaag van 60km was de update binnen. Persoonlijk vind ik het juist fijn dat ie automatisch binnen komt. Het gaat niet sneller als je zelf actief checkt en dat ritje om te downloaden moet je toch maken (ook als je weet dat er een update is).
Sneller gaat het nooit nee. En het is niet zelf actief checken natuurlijk.

Waar het mij om gaat is dat ik met de vorige OTA update van de P2 niet wist wat er nu aan het gebeuren was. Iedereen zat er op te wachten, en men wist alleen dat 'tijdens het rijden er wordt gedownload'. Zeker als met corona de auto alleen maar aan huis staat komt die update ook niet binnen. Dus doe je af en toe maar een rondje rijden :)

Wat ik nu in ieder geval geleerd heb is dat als de "automatic download" uit staat, de auto gewoon zelf checkt of er een update is. Zoals ik het nu inschat doet hij dat gewoon netjes iedere keer zodra je instapt, na het opstarten van alle basis zaken.

Met de P2 krijg ik geen brief/mail dat er een update is. En op deze manier wist ik gisteren dat de update er was, en was hij na 2 korte ritjes binnen. Ik laat het in ieder geval zo staan. Ik ben dan niet sneller, of langzamer dan een ander, maar weet wel waar ik aan toe ben! En dat vind ik fijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34

MaNdM

1000-dingen-doekje

NickSsss schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:47:
Nou guys, ik ga voor de WLTP challenge vandaag.

16.6kwh/100km tot nu toe. ACC op 100 ac aan.

75kwh bruikbare accu :16.6kwh = 451km range..

[Afbeelding]
Dat krijg ik dus bij lange na niet voor elkaar hè. Rij bijna alleen maar op ACC maar kom niet onder de 21...

Hoe doen jullie dat toch?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
MaNdM schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Dat krijg ik dus bij lange na niet voor elkaar hè. Rij bijna alleen maar op ACC maar kom niet onder de 21...

Ik denk dat de temperatuur van grote invloed is.
Met mijn P8 zat ik gemiddeld op 25~26 maar vandaag op een rit van 140km ineens 19.7 gemiddeld. Zelfde rijstijl, zelfde route. Maar nu 21 graden buiten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Zo lastig als de eerste OTA ging. Zo vloeiend ging deze. Krap 2u later gekeken en het was gewoon in orde. Update complete!

Daarna de app gekoppeld en de digital key. Ging vrij voorspoedig al wist ik niet meer waar eea zat.

Hij ging zoeken maar ik zat niet in het juiste scherm (wist ik maar was het vergeten..) De app was vrij verhelderend in wat ik moest. Eea doorgeklikt. Vinden ging goed. Daarna het pairen. Eea allowed en vervolgens code checken. Daarna werkte de app ook meteen.

Polestar is was dacht ik gekoppeld. Maar blijkbaar toch niet aldus de auto. Terwijl ik het voor 99% zeker was (want ik heb eerder geprobeerd te koppelen na de vorige update). Anyhow. Polestar is ook gekoppeld. Nu wachten tot ik het % zie.

Saillant detail is dat iedereen zegt dat de wagen niet instantaan is. Maar vanuit de auto probeerde ik te locked (wat niet mocht, zonder melding overigens). Maar toen ik uit de auto stapte. Deur dicht deed en op het handvat drukte was ie in de app al vergrendeld. Nog voor je bij de 30sec “full close” was.

Dus waarom die SoC zo lang moet duren is mij een raadsel. Misschien toch een extra security(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jswinkels schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Via de App kun je bij de privacy-instellingen van Volvo On Call komen.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEky8Mu6jppgIOCG15q7vTVLHag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y50mB67xmZiymX2Zogq46oco.png?f=fotoalbum_large

Deurtje open laat hij ook netjes zien.
Vandaag (4e dag na update) lijkt e.e.a. nu goed te werken.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 11-10 10:19

Rianata

Have you played Atari today?

Vanmiddag was de OTA voor mijn P8 ook beschikbaar. Update gestart, auto netjes afgesloten en weer aan het werk gegaan. Na 1,5 uur terug gegaan, auto ontgrendeld en het opstarten van 'het systeem' leek iets langer te duren, maar het standaard applicatie menu verscheen. Na zo'n 10 seconden daarna verscheen ook nog het 'Update voltooid' scherm als bevestiging dat kennelijk alles goed gegaan is.

Vervolgens alle sleutels verzameld, in de bekerhouders gelegd en de VOC gestart op mijn iPhone 11 en de koppeling tot stand gebracht. Geen enkel probleem ondervonden! Zoals al vele malen eerder hier vermeld laat de app nog niet meteen alles zien, maar de status van je portieren is wel direct beschikbaar (open / dicht / afgesloten). Nu even geduld hebben tot de andere info ook beschikbaar komt.

Voor de geinteresseerden en hier volgens mij al even gevraagd, hieronder een foto van mijn scherm met software-versie informatie (en ja, ik moet het scherm weer eens fatsoeneren :-) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dUaxQg0.jpg

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
madhondt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Ik bedoelde zonder sleutel (keyless) toelaten dat je gaat rijden ...sorry voor verkeerde bewoordingen...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 08-10 20:11
MaxxMark schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:46:
[p2]
...
Dus waarom die SoC zo lang moet duren is mij een raadsel. Misschien toch een extra security(?)
Ik heb vanmiddag hetzelfde doorlopen en bij mij was de SoC meteen zichtbaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Claude schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Via de App kun je bij de privacy-instellingen van Volvo On Call komen.
Inmiddels heb ik een factory reset gedaan. Ik heb de privacy-instellingen aangepast. (Daar zat nu overigens in 1 keer een nieuwe optie bij 'connected safety' voor communicatie tussen auto's).

Zonder succes. Ik heb vervolgens de App op mijn iPhone verwijderd en opnieuw een koppeling gemaakt. Met hetzelfde resultaat als eerst. De XC60 staat weer in beeld zonder klimaaticoontje en bij verbonden auto's krijg ik de melding dat appraten niet geladen kunnen worden. Ik geef het (voorlopig) op.

Ik heb donderdag een bezoekje bij de dealer gepland staan voor het geluid op het dak met regen, hopelijk kunnen ze dit ook fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
P8
Heb net mn telefoon gekoppeld aan de P8 maar na een korte rit krijg ik ineens een "eCall Service vereist” melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXEaFd4gWsPGC2UMiFI_W7t4_vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y67O9V5pDDghGEriv0khOGA7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de auto al eens gereset (home knop lang inhouden) maar de melding blijft. Iemand een idee hoe ik van deze melding af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
P8
De app toont ook geen gegevens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqxB3oVTVN4j1BBNtjfJbv2LBd0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xP1JjT0FsfHiRDXcClMXpE4f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
erikloman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:06:
P8
Heb net mn telefoon gekoppeld aan de P8 maar na een korte rit krijg ik ineens een "eCall Service vereist” melding:

[Afbeelding]

Ik heb de auto al eens gereset (home knop lang inhouden) maar de melding blijft. Iemand een idee hoe ik van deze melding af kom?
Nachtje laten staan. Mocht het dan niet weg zijn, even naar dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariodeschutter
  • Laatst online: 03-10-2023
P8 (België)

Twee weken geleden bij dealer geweest ivm vervanging van een unit dat een oplossing zou moeten zijn voor de crashes van het infotainment systeem wanneer de Google maps kaarten op het bestuurdersdisplay getoond worden. So far so good, geen crashes meer.

De dealer heeft dan ook direct de laatste software versie geïnstalleerd. Dus hoopte ik dat de VOC app gekoppeld kon worden, maar tevergeefs. Na invullen van VIN, krijg ik steeds de onderstaande melding. Zijn er nog personen die dit hebben of een oplossingsrichting hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSJRyQtpLsRnhdQv5_hxVXBGivY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6zUjOhNXybxRaw1xQ4T5ZsL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NickSsss
Update WLTP challenge:
Ik ben thuis. 417km gereden (16,1kwh/100km) en nog 10% over.
4,17x16,1=67,1kw verbruikt = nog 7,9kw over = 48km. Zou dus betekenen een totale range van 465km!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5FBC11HdKhBCijcdi2EAWnusl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApaVZtVRYGdcKI1B3C4Z3ltQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7y5pmH54nyKa8iHKiUx6NGUmxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAWJ8TvGgtk6jLgzeJ53QNAu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

P8: vandaag de software update (OTA) succesvol geïnstalleerd, nadat ik gisteren hierover een email had ontvangen van Volvo, mooi dat dat nu werkt!
Vol verwachting probeer ik nu VoC te installeren, maar ik stuit direct op bijgevoegde melding. Herkent iemand dit? Wat te doen? Mijn telefoon is gewoon verbonden met auto en het hoofd-gebruikersprofiel, maar blijkbaar dus niet aan 'het admin-profiel'. Huh???Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddStYECpxsbND7lLNx9-iiZM6EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0P9EElLEf6I46sMIq5I6QVNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
NickSsss schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:53:
Update WLTP challenge:
Ik ben thuis. 417km gereden (16,1kwh/100km) en nog 10% over.
4,17x16,1=67,1kw verbruikt = nog 7,9kw over = 48km. Zou dus betekenen een totale range van 465km!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, Performance pack of niet? 19 inch wielen en neem aan zomerbanden? En wat waren je klimaatinstellingen?
Er zit volgens mij nog ca 5 km foutmarge (begin van de 10% of bijna 9) dus dat is precies de 470 WLTP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
P2 - Meer auto's updaten dan er zijn?

Uit de plaatjes die jullie hier gepost hebben volgens de communicatie van Polestar:

Tot de update werd teruggetrokken 2315 succesvol
De laatste week: 1479
Totaal hebben nu dus 3794 auto's de update gehad.

Alleen volgens de RDW zijn er 3379 P2's in Nederland.

415 spookauto's hebben de update inmiddels wel gehad. Waarom die van mij dan nog niet? 8)7

Nog nooit een OTA update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Arie van Dijk schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:39:
P2 - Meer auto's updaten dan er zijn?

Uit de plaatjes die jullie hier gepost hebben volgens de communicatie van Polestar:

Tot de update werd teruggetrokken 2315 succesvol
De laatste week: 1479
Totaal hebben nu dus 3794 auto's de update gehad.

Alleen volgens de RDW zijn er 3379 P2's in Nederland.

415 spookauto's hebben de update inmiddels wel gehad. Waarom die van mij dan nog niet? 8)7

Nog nooit een OTA update gezien.

Ik ook nog niet. (Oorspronkelijke levering september 2020) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
tim-dev schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Net even geprobeerd, krijg dit terug:

```
"description": "Full authentication is required to access this resource"
```

Moet dus een hele handshake doen om het te zien gok ik, zal er later nog een keer naar kijken.
Die melding krijg je als je niet de juiste vcc-api-key gebruikt, of de Bearer authorization (het Access Token) niet goed is. Net nog even uitgebreid getest, die Access Token verloopt nog steeds na een uur. In mijn geval moest ik helemaal uit de website uitloggen om weer een nieuwe Access Token voor de auto te krijgen.

Daarnaast gekeken of ik de POST commands ook kon gebruiken. Ze werken wel en je krijgt ook een reaktie die erop lijkt dat het goed gaat, maar er gebeurt niets. Dus blink, lock of unlock hebben geen effect.

Bovendien heb ik ook de status commando's zoals brakes, diagnostics, engine-status, etc. geprobeerd, maar daar krijg ik wel een resultaat alleen is de data leeg {}...

Doe ik dat laatste met de VIN van mijn schoonvader, die ook in mijn account zit, krijg ik wel data... Kortom... de P8 geeft spijtig genoeg nog helemaal geen gegevens door aan de API (cq. de API kan de gegevens niet benaderen)...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
T0V schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:51:
P8: vandaag de software update (OTA) succesvol geïnstalleerd, nadat ik gisteren hierover een email had ontvangen van Volvo, mooi dat dat nu werkt!
Vol verwachting probeer ik nu VoC te installeren, maar ik stuit direct op bijgevoegde melding. Herkent iemand dit? Wat te doen? Mijn telefoon is gewoon verbonden met auto en het hoofd-gebruikersprofiel, maar blijkbaar dus niet aan 'het admin-profiel'. Huh???[Afbeelding]
En wat gebeurt er als je op de knop Telefoon Koppelen drukt onderin?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
mariodeschutter schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:37:
P8 (België)

Twee weken geleden bij dealer geweest ivm vervanging van een unit dat een oplossing zou moeten zijn voor de crashes van het infotainment systeem wanneer de Google maps kaarten op het bestuurdersdisplay getoond worden. So far so good, geen crashes meer.

De dealer heeft dan ook direct de laatste software versie geïnstalleerd. Dus hoopte ik dat de VOC app gekoppeld kon worden, maar tevergeefs. Na invullen van VIN, krijg ik steeds de onderstaande melding. Zijn er nog personen die dit hebben of een oplossingsrichting hebben?

[Afbeelding]
Deze niet eerder gezien. Welke software versie heb je? Hier heb ik een aantal op een rij gezet:
https://volvoforums.com/f...software-versions-105400/

Ik zou in ieder geval een aantal zaken proberen:
* Zowel in de app als in de P8 zijn er een aantal plekken waar je toestemming kunt geven dat Volvo de gegevens mag gebruiken
* Je profiel in de auto moet het Admin profiel zijn
* Je kunt je Volvo Oncall account in Profielen wel invoeren volgens mij (daar waar bv. ook je Spotify account zit)

Werkt dat allemaal niet, ben ik bang dat je bij de dealer te rade moet gaan om je VIN te controleren. Weet je zeker dat de VIN helemaal klopt met de VIN die genoemd wordt in de auto in je Settings?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
JTHZZ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Nice, Performance pack of niet? 19 inch wielen en neem aan zomerbanden? En wat waren je klimaatinstellingen?
Er zit volgens mij nog ca 5 km foutmarge (begin van de 10% of bijna 9) dus dat is precies de 470 WLTP
Helemaal gelijk, precies 470km. thnx.

Het is idd non pp, 19inch wielen met de michelin primacy 4 zomerbanden.

Heb 90% snelweg gereden met de ACC op 100 en 10% provinciale weg.
Ac merendeel van de rit aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2arnold
  • Laatst online: 24-01-2024
MaNdM schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Dat heb ik dus ook. Met een ‘gewone’ P2 met 20” is het een hele opgave om onder de 21 te komen. Ik probeer echt niet wild te doen en rijdt praktisch altijd ACC 100-105. Wel 90% snelweg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet persoonlijk naar iemand toe bedoeld maar het aantal berichten dat over de app gaat begint voor mijn gevoel de nieuws-waarde van dit topic nogal te kapen.

Ik snap dat het een hot item is voor velen, zeker gezien de gefaseerde uitrol, maar er zijn wel heel veel dubbele berichten zonder inhoudelijke toevoeging aan het ontstaan :)

Om dan maar direct voor wat afleiding te zorgen: ik merk dat er steeds meer kleine trilgeluiden beginnen te ontstaan rond het dashboard bij mijn P2. Eerst had ik een lichte trilling/getik linksvoor bij de speaker. De laatste week is het juist aan de rechterkant en soms hoor ik het ook bij de grote HK speaker. Net alsof het dashboard niet strak genoeg bevestigt zit en daardoor resoneert. Herkent iemand dat?

@NickSsss is jouw gemiddelde snelheid niet (veel) te laag voor 90% snelweg 100km/u en 10% provinciale weg (80km/u?)?

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 29-05-2021 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 23:00
Aghanim schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:05:

@NickSsss is jouw gemiddelde snelheid niet (veel) te laag voor 90% snelweg 100km/u en 10% provinciale weg (80km/u?)?
ACC. Dus zal wel bijna altijd achter vrachtwagens hebben gehangen en dus maar maximaal 90 hebben gereden.
Dan haal je met een ICE ook verbazingwekkende goede cijfers

[ Voor 9% gewijzigd door bottom line op 29-05-2021 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Niet persoonlijk naar iemand toe bedoeld maar het aantal berichten dat over de app gaat begint voor mijn gevoel de nieuws-waarde van dit topic nogal te kapen.

Ik snap dat het een hot item is voor velen, zeker gezien de gefaseerde uitrol, maar er zijn wel heel veel dubbele berichten zonder inhoudelijke toevoeging aan het ontstaan :)

Om dan maar direct voor wat afleiding te zorgen: ik merk dat er steeds meer kleine trilgeluiden beginnen te ontstaan rond het dashboard bij mijn P2. Eerst had ik een lichte trilling/getik linksvoor bij de speaker. De laatste week is het juist aan de rechterkant en soms hoor ik het ook bij de grote HK speaker. Net alsof het dashboard niet strak genoeg bevestigt zit en daardoor resoneert. Herkent iemand dat?

Je hebt gelijk hoor, maar voor de meeste P8 bezitters was het ook de eerste echte OTA. Die verliep overigens vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
bottom line schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:16:
[...]

ACC. Dus zal wel bijna altijd achter vrachtwagens hebben gehangen en dus maar maximaal 90 hebben gereden.
Dan haal je met een ICE ook verbazingwekkende goede cijfers
Ja want <20 kWh/100km met een niet-Tesla, dat zou wat zijn hè!
Zie onder weliswaar kort ritje maar toch van paar weken geleden. Links gereset na eerste kilometers ivm voorverwarmen accu (was deels gearceerd bij start). Niet achter een vrachtwagen, mix snelweg/stad 50-50 en nog niet heel warm buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMeo_tv4P-9uUsYoaCUPE0vuO0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgA7xaUW7Et9SIbtczV9swgo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door JTHZZ op 29-05-2021 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Het punt hier is dat je met de P2 onder gunstige rij-omstandigheden dus echt de WLTP-range van 470 km kunt halen. In de afgelopen winter was er namelijk veel verontwaardiging over de range die beloofd was maar never-niet gehaald kon worden. Dat blijkt dus toch wel te kunnen. En de mensen die van (te) hard rijden houden weten ook dat ze het dan niet zullen halen, die 470 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Jehanthar schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:18:
P2
Gisteren succesvol de update geïnstalleerd maar vandaag lukt het koppelen van auto aan telefoon niet, wat ik ook probeer. Heb alle stappen (volgens mij) uitgevoerd maar de auto en telefoon-app vinden elkaar niet. De app blijft zoeken maar op middenscherm verschijnt na enige tijd de melding dat er geen telefoon is gevonden 😡😡😡
Moet ik nu morgen naar Beesd naar de drive-in support???
Heb ik ook last van... grrr... ga nu steeds meer twijfelen aan dat Software " komt allemaal wel goed"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
betreft kraakje / trilling in het dashboard
Heb ik ook. Eerst rechts. Ik dacht dat het uit de A-stijl of het portier kwam. Bleek bij mij het luchtrooster te zijn wat je kan verstellen. Als je er even op drukt / beweegt / aanzit is het weg.
Inmiddels doet ie dat links ook.

Op een gegeven moment staat het in stand dat het niet meer trilt. Dan er af blijven, maar ik verstel die roosters normaal nooit.
Als de auto eens naar de dealer moet zal ik het aangeven, ik ga er niet voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 23:00
JTHZZ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Ja want <20 kWh/100km met een niet-Tesla, dat zou wat zijn hè!
Zie onder weliswaar kort ritje maar toch van paar weken geleden. Links gereset na eerste kilometers ivm voorverwarmen accu (was deels gearceerd bij start). Niet achter een vrachtwagen, mix snelweg/stad 50-50 en nog niet heel warm buiten.
[Afbeelding]
Moest ik net hetzelfde rijden, dan haal ik cijfers van 125kwh, dus ik zie niet echt in waarom ik jaloers zou moeten zijn.
Die cijfers van nhlsst (en de jouwe) haal ik terwijl ik 120 rijd en dus een uur sneller aankom op bestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
bottom line schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Moest ik net hetzelfde rijden, dan haal ik cijfers van 125kwh, dus ik zie niet echt in waarom ik jaloers zou moeten zijn.
Die cijfers van nhlsst (en de jouwe) haal ik terwijl ik 120 rijd en dus een uur sneller aankom op bestemming
Staat genoteerd.

Voor de P2 rijders:
Gisteren probeerde ik een belletje te doen met de voice control maar hij bleef hangen op het starten met bellen. Bleek dat op mijn dual sim telefoon de melding stond om te kiezen voor sim. Hebben meer mensen ervaring met dat dit niet wordt ondersteund in de auto en/of tips om hier iets voor in te stellen?
Kan natuurlijk standaard sim voor het contact kiezen op de telefoon, maar dat bedoel ik niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 21:17
[...]

Ik denk dat we, mits we niet te asociaal rijden, allemaal ongeveer even snel zijn op de bestemming. De één zal daar alleen wat langer moeten laden dan de ander ;)

Even wat anders, er zitten boven de achterwielen van m’n Void P2 een soort vlekken, geeft een beetje een infinity mirror effect als je er langs loopt. Is dit een gevalletje ‘te dunne laklaag’? Heb geprobeerd er een foto van te maken maar dat is lastig. Je ziet het vooral goed als je echt langs de auto loopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebLETRHKU-8sV51YWy_fubNEC7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxVwFJ3DIex3zpbknNNXxEGp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door ach-jee op 29-05-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
@ach-jee. Ik heb hetzelfde met mijn Void: slechte lak volgens mij. Er is al veel over geklaagd. Je hebt zo een zichtbare kras als je bv bij het autowassen per ongeluk je vinger even buiten het doekje laat schieten. En idd ontstaan er vergelijkbare plekken als jij hebt zonder dat ik een oorzaak kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 21:17
Jehanthar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:25:
P2
@ach-jee. Ik heb hetzelfde met mijn Void: slechte lak volgens mij. Er is al veel over geklaagd. Je hebt zo een zichtbare kras als je bv bij het autowassen per ongeluk je vinger even buiten het doekje laat schieten. En idd ontstaan er vergelijkbare plekken als jij hebt zonder dat ik een oorzaak kan bedenken.
Helder, dank. Ik rij de auto gewoon om de zoveel tijd eens naar de wasstraat. Ik kan me voorstellen dat dat slechter is voor de lak dan netjes wassen met de hand, maar evenzogoed zou de lak daar gewoon tegen moeten kunnen me dunkt. Zal in ieder geval dan ook een klacht bij Polestar neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickSsss

Ja dat lijkt idd zo, ik heb 5 min file gehad, dan telt ie 0km/h mee en gaat de gemiddelde snelheid snel omlaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@ach-jee ik heb ook al gruwelijk veel kleine krasjes op de P2. Dit is mijn 3e zwarte auto en ik behandel ze allemaal hetzelfde maar de lak bij Audi en Peugeot zag er na 6 maanden een stuk beter uit. Ik ga hier ook over klagen want ik heb geen zin in gezeik met zogenaamde schades bij het inleveren van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

....daar is tie weer........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V

T0V

nikagl schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 01:01:
[...]

En wat gebeurt er als je op de knop Telefoon Koppelen drukt onderin?
Ik heb ontdekt dat ingelogd met zijn met het beheerders-profiel om de VoC app te koppelen. Vanuit dat profiel kom ik een paar stappen verder (sleutels worden herkend) maar de koppeling met de telefoon komt op eoa mannier nog niet tot stand. Ik ga maandag even langs de dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V

T0V

mariodeschutter schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:37:
P8 (België)

[Afbeelding]
Dit is de 'oude' melding die ik ook kreeg voordat ik de meest recente software update (van Maart) had gedownload. Koppelen met de early access versie van de VoC app vereist de laatste softwareupdate, misschien nog eens checken bij de dealer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Fijn voor je! Met een VW Golf TDI kom ik met 150km per uur nog sneller op mijn bestemming. 120 mag ik overdag niet rijden en voor mij is een auto meer dan 0-100 en kWh/100km.

Maar das toch geen reden om hier alleen te komen posten als er iets in twijfel getrokken moet worden? Ik kijk nooit op het Tesla forum maar blijkbaar is het andersom belangrijk om je te melden als er een verbruik wordt gepost hier.

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 29-05-2021 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markrickhoff
  • Laatst online: 27-05 19:45
P8

Koppeling VOC loopt vast op het vinden van de sleutels. Deze liggen alle drie netjes in de bekerhouder maar auto kan ze niet vinden…

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
@markrickhoff ze hoeven niet in de bekerhouder, misschien dat ie daar juist van in de war raakt?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Fijn voor je! Met een VW Golf TDI kom ik met 150km per uur nog sneller op mijn bestemming. 120 mag ik overdag niet rijden en voor mij is een auto meer dan 0-100 en kWh/100km.

Maar das toch geen reden om hier alleen te komen posten als er iets in twijfel getrokken moet worden? Ik kijk nooit op het Tesla forum maar blijkbaar is het andersom belangrijk om je te melden als er een verbruik wordt gepost hier.
Ja, heeeeel apart he...

Met ICE auto's hoorde je niet vaak verhalen van "ik haal 15.4" en "andere merken" maar 13,2.
Hier was het altijd "een fijne auto of een nog veel fijnere" wat prevaleerde boven verbruik.

Maar nu met EV auto's gaat het alleen(?) nog maar over max km bereik alsof dát maatgevend is over hoe fijn de auto is, tijdens al die gereden km's.
En dat nagenoeg niemand dat max km bereik wekelijk/maandelijks echt nodig heeft.

Terwijl het vreemde is, dat bij de ICE een verbruik verschil gelijk goed doortikt in je euro-tjes
en bij EV dat doortikken lang zo zwaar niet is, en zéker niet als je zelf panelen hebt.

Vreemde mensen hier op deze planeet ;)

ps: 0-100 (.xxSec) is voor mij mínder belangrijk dan 100-0 (mtrs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
guido66 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:06:
@markrickhoff ze hoeven niet in de bekerhouder, misschien dat ie daar juist van in de war raakt?
Heb de sleutels op verschillende plekken gehad in de auto, in de bekerhouder, onder de armsteun en op de stoel. Na een paar minuten zoeken krijg ik de melding dat de sleutels niet gevonden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
markrickhoff schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Heb de sleutels op verschillende plekken gehad in de auto, in de bekerhouder, onder de armsteun en op de stoel. Na een paar minuten zoeken krijg ik de melding dat de sleutels niet gevonden kunnen worden.
Werken ze wel alle drie? Misschien is er eentje met lege batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
MartinP8 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Werken ze wel alle drie? Misschien is er eentje met lege batterijen?
Ja alle sleutels werken prima. Zal telefoontje worden naar de dealer voor hulp vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
markrickhoff schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Zijn er toevallig sleutels bij met de extra beveiliging van 5 minuten? Dan moet je die af en toe even schudden, ze kunnen in slaap gevallen zijn en dan zenden ze niet uit.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 17:01

Lancer

What the......

[P8] Ok, het lijkt er op dat ik het probleem van geen SoC waarde in de app heb opgelost.

In de auto heb ik opnieuw het VoC account toegevoegd aan het rijdersprofiel. 36 uur later werkt het als een zonnetje.

Overigens, voor mensen die met meerdere profielen in de auto werken, ik zou voor alle profielen hetzelfde VoC account gebruiken. Anders werkt er maar 1 telefoon/app tegelijkertijd.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Pagina: 1 ... 230 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.