Jep, dat is al vanaf dag 1 (mijn dag 1 dan)Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:22:
Grappig... Nu werkt de app weer en zie ik het alarm lampje knipperen. Volgens mij was dat toch nog niet zo? Zijn ze blijkbaar bij Volvo achter de schermen druk bezig en wellicht deed de app daarom bij mij vandaag niets...
Ik mag dit jaar een nieuwe keuze maken voor een lease auto. Al tijden aan het inlezen en neig toch steeds meer naar een elektrische auto (vanwege financieel voordeen zeker ook icm thuisladen + zonnepanelen). De XC40 stond al hoog op de lijst, de P8 is in de netto bijtelling natuurlijk (vooral dit jaar) nog een stuk aantrekkelijker. Het gaat echter ook de gezinsauto zijn, waarmee ook jaarlijks op vakantie gegaan moet worden. Merk aan mijzelf dat ik nog nog niet in "EV" denk, maar vooral nog in "benzine" termen (geen ervaring met elektrisch rijden). Voor de dagdagelijkse werk gerelateerde zaken kom ik er makkelijk met de range van de P8 of zijn er voldoende laadmogelijkheden op locatie / onderweg. De vakantie, die zie ik nog wat moeilijker in, zeker gezien onze trips ons meestal naar Italië brengen. Van de andere kant vind ik het weer abstract om voor die ene periode in het jaar te kiezen voor een fossiele versie (en natuurlijk de financiële nadelen daarvan).
Hoe hebben jullie die gedachtegang doorlopen?
Ik zou een beetje op abetterrouteplanner.com gaan klungelen, dan krijg je een aardig beeld van hoe de reis er met een EV uit zou zien.Slomy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
Ik mag dit jaar een nieuwe keuze maken voor een lease auto. Al tijden aan het inlezen en neig toch steeds meer naar een elektrische auto (vanwege financieel voordeen zeker ook icm thuisladen + zonnepanelen). De XC40 stond al hoog op de lijst, de P8 is in de netto bijtelling natuurlijk (vooral dit jaar) nog een stuk aantrekkelijker. Het gaat echter ook de gezinsauto zijn, waarmee ook jaarlijks op vakantie gegaan moet worden. Merk aan mijzelf dat ik nog nog niet in "EV" denk, maar vooral nog in "benzine" termen (geen ervaring met elektrisch rijden). Voor de dagdagelijkse werk gerelateerde zaken kom ik er makkelijk met de range van de P8 of zijn er voldoende laadmogelijkheden op locatie / onderweg. De vakantie, die zie ik nog wat moeilijker in, zeker gezien onze trips ons meestal naar Italië brengen. Van de andere kant vind ik het weer abstract om voor die ene periode in het jaar te kiezen voor een fossiele versie (en natuurlijk de financiële nadelen daarvan).
Voor ons is het in ieder geval duidelijk dat een nacht knallen naar vakantie niet handig is, maar juist de reis onderdeel van de vakantie maken (overnachten in zwitserland ofzo als je naar italie gaat).
Alternatief is nog dat je met de LM afspreekt dat je voor x weken een benzine auto mag gebruiken, dat kan vaak ook wel voor gunstige tarieven...
Naar mijn mening wat te vroeg. Ik las ook al dat de dealers de app nu installeren bij nieuwe afleveringen. Niet iedereen is een Tweaker of bereid als beta-tester op te treden. Ik vind het net als de meesten op dit forum interessant om te zien of en hoe het werkt. Maar ik denk dat het merendeel van de P8 rijders verwacht dat de auto gewoon doet wat hij moet doen en hetzelfde van de app verwachten. Als ik dan kijk naar wat de app na 3 dagen bij mij doet (vrijwel niets, alleen de deuren werken) dan denk ik dat daar op dit moment een hoop teleurstelling door zal ontstaan, als ze het nu al "officieel" uitrollen.Venomer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:01:
[...]
Inderdaad: https://www.volvocars.com...over-de-app-volvo-on-call
Dit suggereert toch wel dat de VOC app nu officieel ondersteund wordt voor de P8.
P8
Ik had een beetje dezelfde gedachten. In de praktijk ervaar ik het dagelijks rijden veel eenvoudiger dan ik vooraf had verwacht. Ik maak veel minder gebruik van publieke laders dan verwacht, ik denk dat 95% van de stroom thuis getankt wordt. Vakanties zullen nog wel even een dingetje blijven. Ofwel goed plannen en het onderdeel maken van je vakantie, of voor de vakantie iets anders regelen. Hangt ook een beetje van de bestemming af.Slomy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
P8
Enigszins vergelijkbaar. Met bovendien nog de complexiteit dat ik (nog) niet thuis kan laden, en in de stad woon waardoor op straat laden me ook parkeerkosten kost...Slomy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
Voor de vakanties maak ik me gek genoeg minder druk. Afgelopen twee jaar zowel richting en in Frankrijk, Italie, Oostenrijk en Zwitserland bij vrijwel iedere tankstop ook vrije en werkende snelladers zien. Was ik toen al een beetje op aan het letten. Dat geeft mij het vertrouwen dat het wel goed komt. Zal wel wat extra en wat langere stops inhouden, maar meestal vind ik het toch wel lekker om na 2 a 2,5 uur even de beentjes te strekken. Dus de reistijd zal wat toenemen, is op te plannen.
Bovendien, als je een P8 neemt, heb je een toffe auto, dus er is altijd wel een fossiele collega die een paar weekjes met je wil ruilen. Da’s in ieder geval mijn plan B.
Ik wilde vooral een elektrische wagen voor de ecologische overweging, maar de prijs, de beschikbaarheid en de range waren de redenen waarom ik nu pas voor een EV heb kunnen kiezen. Maar de zomerreis was inderdaad ook een belemmerende parameter in de keuze. Maar eens ik voor mezelf had uitgemaakt dat ik de zomerreis zou organiseren rond de keuze van de auto en niet omgekeerd, viel de knoop veel makkelijker door te hakken.Slomy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
Van de andere kant vind ik het weer abstract om voor die ene periode in het jaar te kiezen voor een fossiele versie (en natuurlijk de financiële nadelen daarvan).
En zoals ook anderen al reageerden, wordt het deze zomer een reis ondersteund door ABRP en met een overnachting, waar we afhankelijk van de tijd die al dan niet is verloren door laadfiles een bezoek kunnen doen of niet. Ook kunnen we door die overnachting een 'gewone' laadpaal inplannen ipv een snellaadpaal. We vertrekken ook op de vrijdag in de hoop dat het dan nog net iets rustiger is qua toeristen.
Ook het land van bestemming kan een factor (en dus een keuze) zijn: Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen zijn redelijk goed voorzien van snellaadpalen. België en Frankrijk hinken momenteel redelijk veel verder achterop, maar daar wordt de switch nu ook wel gemaakt...
Dank voor jullie ervaringen, dat geeft een hoop extra inzichten. Het is voor ons nu al zo dat de "reis dagen" per definitie onderdeel zijn van de vakantie, waardoor het relaxte dagen zijn met rustig progressie en voldoende stoppen onderweg (en per definitie de reis in 2 dagen). Dat past dan wel aardig bij het elektrische aspect van een auto.
Staat op de planning om in ieder geval op korte termijn een testrit te gaan maken in de P8 en ter vergelijking ook in de Polestar! De eerste lijkt mij wat familie vriendelijker en de 2de is dan vanuit financieel aspect net wat voordeliger. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Staat op de planning om in ieder geval op korte termijn een testrit te gaan maken in de P8 en ter vergelijking ook in de Polestar! De eerste lijkt mij wat familie vriendelijker en de 2de is dan vanuit financieel aspect net wat voordeliger. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik ben ook nieuw in elektrisch rijden, heb ook een P8 genomen en tot nu toe valt het me reuze mee. Ik was vooraf toch wat bang over hrt gedoe met laden, range, weer laden, laadstress etc etc. Ondanks dat ik nu helaas amper rij en het echte testen in praktijk pas later komt verwacht ik wel dat Nederland geen probleem wordt. Ook niet zolang we nog geen eigen laadpaal hebben.
Een verre zomervakantie met de P8 zou ik wel over twijfelen. Niet als auto want daarmee zou ik graag eens zo'n lange trip willen maken maar wel wat je al aangeeft: (snel) laden in het buitenland. Dan moet je toch even een avondje gaan plannen, ABRP een paar keer invullen om zo een soort van reisplan te hebben. Zeker omdat Maps nog wel wat moet verbeteren om daar blind op te rijden qua meedenken met laden.
Ben dus benieuwd naar de verhalen van mensen die het wel gaan doen!
Een verre zomervakantie met de P8 zou ik wel over twijfelen. Niet als auto want daarmee zou ik graag eens zo'n lange trip willen maken maar wel wat je al aangeeft: (snel) laden in het buitenland. Dan moet je toch even een avondje gaan plannen, ABRP een paar keer invullen om zo een soort van reisplan te hebben. Zeker omdat Maps nog wel wat moet verbeteren om daar blind op te rijden qua meedenken met laden.
Ben dus benieuwd naar de verhalen van mensen die het wel gaan doen!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
@Pure8 is zijn nieuwe auto in Zweden gaan ophalen en is er toen mee naar huis gereden als "maiden voyage". Zijn verslag staat ergens in dit forum. Zijn conclusie was dat het vlekkeloos ging.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik heb op ABRP gekeken hoe de reis van Twente naar Osttirol zou gaan. ABRP geeft 5 laadstops met een gezamenlijke laadtijd van 1 uur en 40 minuten. Zo lang zou je met een benzineauto toch ook pauzeren op zo'n lange rit? Je stopt een keer voor de lunch en voor een paar plaspauzes. Dan is die tijd zo voorbij.
Zijn er meer P2 rijders hier die last hebben van een knak/tik/kraak bij de achterwielen als je vlot over hobbels rijdt? Las op het Engelse forum dat er meer zijn met een Performance Pack die dat mogelijk hebben.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Volvo de app nu al officieel gaat uitrollen. Ik ervaar het iig nog als erg instabiel en dus niet betrouwbaar. Ik postte gister al dat ik de hele dag geen % zag en ook de laadsessie kwam niet door. Toen de auto savonds weer thuis voro de deur stond kreeg ik wel het % te zien. Maar vandaag weer zelfde verhaal, weer geen % zichtbaar. Het zou toch niks te maken mogen hebben met dat er geen bluetooth koppeling is tussen auto en telefoon? Aangezien het allemaal in de cloud geregeld wordt.... Maar opvallend is het wel...Montalbano schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Naar mijn mening wat te vroeg. Ik las ook al dat de dealers de app nu installeren bij nieuwe afleveringen. Niet iedereen is een Tweaker of bereid als beta-tester op te treden. Ik vind het net als de meesten op dit forum interessant om te zien of en hoe het werkt. Maar ik denk dat het merendeel van de P8 rijders verwacht dat de auto gewoon doet wat hij moet doen en hetzelfde van de app verwachten. Als ik dan kijk naar wat de app na 3 dagen bij mij doet (vrijwel niets, alleen de deuren werken) dan denk ik dat daar op dit moment een hoop teleurstelling door zal ontstaan, als ze het nu al "officieel" uitrollen.
Verder geen ramp natuurlijk, we zitten als het goed is nog in de testfase en als Volvo een beetje slim is gaan ze de app zeker nog niet officieel vrijgeven.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Voor geïnteresseerden in P8 spatlappen (voor en/of achter) kijk ook eens HIER bij Volvo FrankrijkRFolst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:03:
[...]
Omdat ik op zich ook wel geïnteresseerd ben in de spatlappen, nog even op de Volvo site gekeken. Er is dus (nu) ook een set die wel geschikt is voor pure electric:
https://accessories.volvo...C-518439/2021/all/all/all
Ik zie geen verschil met de set die niet geschikt zou zijn, maar dat verschil is er klaarblijkelijk wel...
Originele Volvo spatlappen van TPU materiaal voor een fractie van de NL-prijs.
Vrachtkosten zijn 16,80 euro per zending.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Hi Tim,tim-dev schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:01:
Heb de API aan de gang met mijn auto (geautoriseerd), heb alleen de commands nog niet getest aangezien ik de buren niet wakker wil maken met een potentiële "HONK" om 23:00![]()
[Afbeelding]
Interessant is wel dat `/fuel` op dit moment geen data teruggeeft voor mij, wat eigenlijk compleet matched met de on-call app waar ik ook geen percentage terugkrijg, benieuwd of dat morgen getoond word zodra de 24 uur voorbij zijn 👍
Yes, ik ook nog even snel getest. De API is weer helemaal veranderd, URLs zijn anders en de accept application is nu verschillend bij iedere pagina (lastig
Eerder verliep de authorisatie na een dag, ben benieuwd of dat nu blijft werken, want dan is de connected-vehicle API prima en kan ik eindelijk weer los met mijn Domotica / Home Automation :-)
XC40 P8
De genoemde spatlappen voor zijn niet geschikt voor P8 (PARE-BOUE AVANT VOLVO (SAUF PURE ELECTRIC) POUR XC40 2021 = VOLVO VOORSPATBORD (BEHALVE PURE ELEKTRISCH) VOOR XC40 2021. Aldus G-translate.Claude schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Voor geïnteresseerden in P8 spatlappen (voor en/of achter) kijk ook eens HIER bij Volvo Frankrijk.
Achterspatlappen zijn wel extreem goedkoper dan bij Volvo-NL……… en besteld!!
:strip_exif()/f/image/d7TIRd9CzyGXIttY5XaOZDvH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door XC40_P8 op 27-05-2021 14:28 ]
Volvo XC40 P8
Precies. Het is volgens mij vooral de categorie blazen, 5 minuten tanken en dan weer doorblazen om zo snel mogelijk de 1200km afgelegd te hebben groep rijders die klagen over range op vakantie.Venomer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:54:
Ik heb op ABRP gekeken hoe de reis van Twente naar Osttirol zou gaan. ABRP geeft 5 laadstops met een gezamenlijke laadtijd van 1 uur en 40 minuten. Zo lang zou je met een benzineauto toch ook pauzeren op zo'n lange rit? Je stopt een keer voor de lunch en voor een paar plaspauzes. Dan is die tijd zo voorbij.
Los van dat me dat erg vermoeiend lijkt is het in ieder geval niet echt veilig. Maar ja.. iedereen vind zichzelf een goede rijder
Op zich interessant, let alleen wel op dat het enkele sets zijn (dus alleen voor of alleen achter) en dat bij de versie van voor aangegeven staat dat deze niet geschikt zijn voor P8's.Claude schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Voor geïnteresseerden in P8 spatlappen (voor en/of achter) kijk ook eens HIER bij Volvo Frankrijk.
Maar we komen er wel, nog even en we weten waar we goedkopere goed passende sets vandaan kunnen halen...

Ik wacht nog even totdat de auto daadwerkelijk geleverd is (a.s. dinsdag

Edit: eerste gedeelte dubbelpost
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Update vanuit de Volvo Connect Site:Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Verder geen ramp natuurlijk, we zitten als het goed is nog in de testfase en als Volvo een beetje slim is gaan ze de app zeker nog niet officieel vrijgeven.
---
Wij hebben gisteren vanuit Zweden het goede nieuws ontvangen dat deze week wordt begonnen met de lancering van de app en bijbehorende software. Deze zal de komende weken fasegewijs (in batches) worden geïmplementeerd. U ontvangt een e-mail bericht op het moment dat uw auto aan de beurt is. In deze e-mail staan instructies hoe de benodigde software in de auto kan worden gedownload en hoe u de app vervolgens aan uw auto kunt koppelen. Onze dank aan een kleine groep van 7 P8 rijders die de app de afgelopen weken hebben getest.
---
De testfase is blijkbaar succesvol afgerond.
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
Yep, ook last van. Ik mag bij de dealer langs, ze gaan kijken wat er loos is.sandervd00 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:56:
Zijn er meer P2 rijders hier die last hebben van een knak/tik/kraak bij de achterwielen als je vlot over hobbels rijdt? Las op het Engelse forum dat er meer zijn met een Performance Pack die dat mogelijk hebben.
Het lijkt dat dit tijd nodig heeft, bij mij ging het eerste week ook bij veel momenten niet goed maar nu werkt het al 2/3 weken zonder problemen.Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Ik kan me ook niet voorstellen dat Volvo de app nu al officieel gaat uitrollen. Ik ervaar het iig nog als erg instabiel en dus niet betrouwbaar. Ik postte gister al dat ik de hele dag geen % zag en ook de laadsessie kwam niet door. Toen de auto savonds weer thuis voro de deur stond kreeg ik wel het % te zien. Maar vandaag weer zelfde verhaal, weer geen % zichtbaar. Het zou toch niks te maken mogen hebben met dat er geen bluetooth koppeling is tussen auto en telefoon? Aangezien het allemaal in de cloud geregeld wordt.... Maar opvallend is het wel...
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik ben niet zozeer bang voor de laadtijd as such, maar wel voor de mogelijke file aan de snellaadpaal, zeker als het de enige is in een redelijk wijde omtrek.jeroenkb schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:03:
[...]
Precies. Het is volgens mij vooral de categorie blazen, 5 minuten tanken en dan weer doorblazen om zo snel mogelijk de 1200km afgelegd te hebben groep rijders die klagen over range op vakantie.
Los van dat me dat erg vermoeiend lijkt is het in ieder geval niet echt veilig. Maar ja.. iedereen vind zichzelf een goede rijder
Hier ook..... Ze hebben de schokdempers al eens vervangen. Lijkt op het gekraak van metaal/plastic. Vooral bij abrupte korte tot middelmatige hobbels.sandervd00 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:56:
Ik vind het geluid maar lastig om te omschrijven dus ik was blij dat er een monteur instapte en we samen even over een keienstrook zijn gereden. Rechtsachter is bij mij erger dan linksachter. Is het bij jou na vervanging van de Ohlins wel weg?petervanstuiven schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:54:
[...]
Hier ook..... Ze hebben de schokdempers al eens vervangen. Lijkt op het gekraak van metaal/plastic. Vooral bij abrupte korte tot middelmatige hobbels.
Overigens heb ik ook last van een kraakje bij volledige stuuruitslag. Dat heb ik nog wel eens parkeergarages. Dat schijnt een bekend probleem te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door sandervd00 op 27-05-2021 14:06 ]
Bij mij gaat het ook feilloos.mvrooij schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Het lijkt dat dit tijd nodig heeft, bij mij ging het eerste week ook bij veel momenten niet goed maar nu werkt het al 2/3 weken zonder problemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 27-05-2021 14:09 ]
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
[P2]
Ze zijn weer verder gegaan met updaten want ik kreeg die van mij vanochtend binnen (dec 2020). Had de auto-update functie uitgezet en dat werkt veel rustiger dan dat je je steeds aan het afvragen bent of de update wel of niet in de achtergrond aan het downloaden is. Laat het ook gewoon uitstaan vanaf nu, bevalt prima.
Ze zijn weer verder gegaan met updaten want ik kreeg die van mij vanochtend binnen (dec 2020). Had de auto-update functie uitgezet en dat werkt veel rustiger dan dat je je steeds aan het afvragen bent of de update wel of niet in de achtergrond aan het downloaden is. Laat het ook gewoon uitstaan vanaf nu, bevalt prima.
Heb je wel je Volvo ID bij je accounts in de auto opgenomen?Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Ik kan me ook niet voorstellen dat Volvo de app nu al officieel gaat uitrollen. Ik ervaar het iig nog als erg instabiel en dus niet betrouwbaar. Ik postte gister al dat ik de hele dag geen % zag en ook de laadsessie kwam niet door. Toen de auto savonds weer thuis voro de deur stond kreeg ik wel het % te zien. Maar vandaag weer zelfde verhaal, weer geen % zichtbaar. Het zou toch niks te maken mogen hebben met dat er geen bluetooth koppeling is tussen auto en telefoon? Aangezien het allemaal in de cloud geregeld wordt.... Maar opvallend is het wel...
Er staat trouwens nu een uitgebreide FAQ op de website van Volvo bij laatste nieuwe over de P8.
[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 27-05-2021 14:13 ]
Uiteraard, ik heb zelfs alle stappen nog eens samen met de dealer doorlopen. Je zou anders natuurlijk ook niet af en toe het % te zien krijgen. De data komt door of het wordt ergens tegengehouden. Moeilijker is het niet. Het is gewoon niet stabiel. En dat is geen ramp in een testfase maar aangezien ik niet de enige ben lijkt me een uitrol van de huidige app een beetje vreemd. Dan zou de goedgekeurde app versie dus anders moeten zijn dan die van mij en anderen waar het nog niet lekker loopt.Mga1600 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:11:
[...]
Heb je wel je Volvo ID bij je accounts in de auto opgenomen?
Er staat trouwens nu een uitgebreide FAQ op de website van Volvo bij laatste nieuwe over de P8.
Hoe zit het trouwen met profielen, sleutels en de app? Als mijn vriendin in de P8 stapt heeft ze haar eigen sleutel en profiel, maar maakt (nog) geen gebruik van de app. Kan ik dan alsnog in de app zien (ik ben immers ook beheerder) wat het % van de accu is en bijv. ook de laadstatus?
[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 14:42 ]
Ohlins zijn vervangen vanwege een ander kraakje. Dit kraak is bij mij ook meer rechts dan links, maar dat kan ook zo lijken door dat we links zitten en dan meer aan de rechtszijde horen.sandervd00 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Ik vind het geluid maar lastig om te omschrijven dus ik was blij dat er een monteur instapte en we samen even over een keienstrook zijn gereden. Rechtsachter is bij mij erger dan linksachter. Is het bij jou na vervanging van de Ohlins wel weg?
Overigens heb ik ook last van een kraakje bij volledige stuuruitslag. Dat heb ik nog wel eens parkeergarages. Dat schijnt een bekend probleem te zijn.
Geluid bij volledige stuuruitslag komt van het rubber van de homokineten.
Dit is een eenzijdige afspiegeling van mijn werkelijkheid (gemiddeld 2-3 keer per jaar met de auto naar Frankrijk, Spanje of Italië). Ik tank over het algemeen 1x bij Eijsden-Margraten (lease) en 1x onderweg. Als je in een gewone vakantie periode gaat (schoolgaande kinderen) dan ben je niet de enige die wil tanken. Het komt vaker voor dat er bij een gewoon benzine tankstation even gewacht moet worden om te kunnen tanken dan dat ik direct aan de beurt ben. Wij stoppen iedere 2 tot 2.5 uur een minuut of 20 - 30.jeroenkb schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:03:
[...]
Precies. Het is volgens mij vooral de categorie blazen, 5 minuten tanken en dan weer doorblazen om zo snel mogelijk de 1200km afgelegd te hebben groep rijders die klagen over range op vakantie.
Ik acht de kans dat er file staat bij de laadpalen in Frankrijk/Spanje/Italië groot (en ze moeten dan ook werken!) dus persoonlijk zou ik rekenen op een stop van 1.5 - 2.0 uur gemiddeld. Als je dat 3 tot 4 keer moet doen ben je gewoon een extra reisdag kwijt. Plus dat je geen keuze hebt, er zijn geen 10 alternatieven in de buurt waar je kunt snelladen. Als je aan komt rijden en je bent de 5e in de rij ben je gewoon de lul.
Zelf kon ik kiezen uit een breed palet mooie benzine auto's doen ik op het werk vroeg wie een week in een P2 wilde rijden. Voor mij een prima oplossing.
De enige catch is dat er wachtende voor je kunnen zijn op die plekken en dan gaat je reistijd wel anders tonen.Venomer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:54:
Mooi dat dit via OTA nu voor de P8 ook van start gaat!hlip schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:
[...]
Update vanuit de Volvo Connect Site:
---
Wij hebben gisteren vanuit Zweden het goede nieuws ontvangen dat deze week wordt begonnen met de lancering van de app en bijbehorende software. Deze zal de komende weken fasegewijs (in batches) worden geïmplementeerd. U ontvangt een e-mail bericht op het moment dat uw auto aan de beurt is. In deze e-mail staan instructies hoe de benodigde software in de auto kan worden gedownload en hoe u de app vervolgens aan uw auto kunt koppelen. Onze dank aan een kleine groep van 7 P8 rijders die de app de afgelopen weken hebben getest.
---
XC40 EV Pro
"Deze week" --> Hoe groot is de kans dat er een Tweaker bij de eerste batch zit? (Ik was op school al niet zo goed in statistiek.) Ik ben benieuwd of we hier vandaag of morgen de eerste melding van een "sighting" krijgen!hlip schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:
[...]
Update vanuit de Volvo Connect Site:
---
---
Je hebt denk ik gelijk als je zegt dat de officiële vrijgave waarschijnlijk op basis van andere software en/of een andere app versie moet gebeuren . Dat zullen ze zelf ook vast wel hebben kunnen bedenken.Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:17:
[...]
Uiteraard, ik heb zelfs alle stappen nog eens samen met de dealer doorlopen. Je zou anders natuurlijk ook niet af en toe het % te zien krijgen. De data komt door of het wordt ergens tegengehouden. Moeilijker is het niet. Het is gewoon niet stabiel. En dat is geen ramp in een testfase maar aangezien ik niet de enige ben lijkt me een uitrol van de huidige app een beetje vreemd. Dan zou de goedgekeurde app versie dus anders moeten zijn dan die van mij en anderen waar het nog niet lekker loopt.
Hoe zit het trouwen met profielen, sleutels en de app? Als mijn vriendin in de P8 stapt heeft ze haar eigen sleutel en profiel, maar maakt (nog) geen gebruik van de app. Kan ik dan alsnog in de app zien (ik ben immers ook beheerder) wat het % van de accu is en bijv. ook de laadstatus?
Het antwoord op de vraag over het koppelen van de app aan iemand anders’ telefoon staat beschreven in die FAQ.
Dat laatste was niet mijn vraag
Kan ik als enige app gebruiker info zien in de app als een ander profiel actief is.... Het lijkt mij van wel, maar als dat niet zo is, dan zou het een verklaring kunnen zijn waarom ik nu niets zie in de app wbt % en laden. Aangezien mijn partner de auto gister en vandaag mee had en rijdt onder haar profiel.
En dat lijkt me dan een bug of fout in de app. Vandaar dat ik me afvroeg of anderen dat al eens getest hebben in praktijk.
Kan ik als enige app gebruiker info zien in de app als een ander profiel actief is.... Het lijkt mij van wel, maar als dat niet zo is, dan zou het een verklaring kunnen zijn waarom ik nu niets zie in de app wbt % en laden. Aangezien mijn partner de auto gister en vandaag mee had en rijdt onder haar profiel.
En dat lijkt me dan een bug of fout in de app. Vandaar dat ik me afvroeg of anderen dat al eens getest hebben in praktijk.
[ Voor 97% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 16:05 ]
Dat weet ik niet, ik heb dat in ieder geval -bewust- niet getest.Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:03:
Dat laatste was niet mijn vraag![]()
Ik heb alle koppelingen en instellingen gelaten zoals ze bij mij in Beesd zijn gedaan om die setup te kunnen beoordelen en daarover te kunnen rapporteren.
Ik wacht met het koppelen aan het tweede profiel tot de volgende versie is vrijgegeven.
Was bij mijn vorige Volvo geen probleem.Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:17:
[...]
Echter er is alleen actuele info beschikbaar als de auto niet in gebruik is. Zodra de auto in gebruik is wordt de info voor de app "bevroren" en kun je ook niets veranderen aan instellingen zoals timers etc.
Het lijkt mij dat dit ook in de P8 hetzelfde zal werken.
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
@Mga1600 , Nogmaals gaat niet om het koppelen van een 2de profiel. Dat is heel wat anders. Het is gewoon kijken in de app of je data doorkrijgt terwijl bijv. je partner met haar profiel (auto profiel dus) rijdt. Kan je dan het % zien? Kan je zien als je partner een laadsessie start?
@hlip dat werkte idd in de V40 ook prima, alleen is het mij wel duidelijk dat dit een totaal andere app is met verschillende techniek. Dus die 2 apps (elektrische en benzine XC40 variant) kan je niet met elkaar vergelijken.
@hlip dat werkte idd in de V40 ook prima, alleen is het mij wel duidelijk dat dit een totaal andere app is met verschillende techniek. Dus die 2 apps (elektrische en benzine XC40 variant) kan je niet met elkaar vergelijken.
[ Voor 41% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 16:26 ]
Ik heb m ook uitstaan maar nog geen update, kreeg je de melding direct bij het wegrijden?zap681 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:07:
[P2]
Ik denk dat je partner in haar profiel ook je Volvo-ID als account moet toevoegen. Deze staat genoemd als stap in de handleiding op de Volvo website. De auto blijft draaien onder een bepaald profiel, totdat er wordt overgeschakeld (handmatig of door gebruik van een andere sleutel)Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:24:
@Mga1600 , Nogmaals gaat niet om het koppelen van een 2de profiel. Dat is heel wat anders. Het is gewoon kijken in de app of je data doorkrijgt terwijl bijv. je partner met haar profiel (auto profiel dus) rijdt. Kan je dan het % zien? Kan je zien als je partner een laadsessie start?
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Uiteindelijk gaat ze zelf ook de app gebruiken dus als alles stabiel en goed werkt maken we dat nog in orde en dan zal ze dus haar eigen nieuw aangemaakte Volvo ID moeten toevoegen. Wel leuke dingen om te testen en zo kom je ook achter wat zakenLancer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:33:
[...]
Ik denk dat je partner in haar profiel ook je Volvo-ID als account moet toevoegen. Deze staat genoemd als stap in de handleiding op de Volvo website. De auto blijft draaien onder een bepaald profiel, totdat er wordt overgeschakeld (handmatig of door gebruik van een andere sleutel)
Kan ook best zijn dat ze later beheerders alles laten zien, dus ongeacht welk profiel er actief is. We gaan het zien!
Ik voel me echt een digibeet vergeleken met jou @Juancho
Heb de app 3x gebruikt om te kijken of de auto opgeladen is (daarna weer vergeten dat ik een app had) en toen ik mijn vriendin vertelde dat ze met haar telefoon de auto kon starten lachte ze me in mijn gezicht uit
Wij gebruiken gewoon 1 sleutel en 1 profiel. Wel fijn dat er 2 knopjes voor de stoel zijn.
Heb de app 3x gebruikt om te kijken of de auto opgeladen is (daarna weer vergeten dat ik een app had) en toen ik mijn vriendin vertelde dat ze met haar telefoon de auto kon starten lachte ze me in mijn gezicht uit
Wij gebruiken gewoon 1 sleutel en 1 profiel. Wel fijn dat er 2 knopjes voor de stoel zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 27-05-2021 16:53 ]
Haha nou dat is ook gewoon een kwestie van interesse hoor! Ik ben niet voor niets tester van beroepAghanim schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:48:
Ik voel me echt een digibeet vergeleken met jou @Juancho![]()
Maar het lijkt er idd wel op dat je per gekoppeld profiel alleen de data in de app te zien krijgt. Ik zal straks, als de auto weer voor de deur staat en (automatisch) met bluetooth verbonden is (zie je ook in de app) eens testen of ik dan weer het % te zien krijg. Zoja, dan is het overduidelijk dat deze nieuwe P8 app in niets gelijk is aan de benzine variant. Ik zal dan gelijk even haar ID invoeren in de auto onder haar profiel en dan kijken wat de app op haar telefoon doet en dan vergelijken met wat ik (niet) zie
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 17:06 ]
Zo, even hier weer melden. Tot nu toe nog niet echt tevreden over de Polestar. Heb em sinds 24 april en hij mag morgen wederom naar de dealer.
Blijf problemen met het opladen houden, het is niet te vertrouwen of de auto wel of niet oplaad. Nadat twee weken terug de hele aansluiting van accu tot aan plug-in punt vervangen was, kwam ik vanochtend aan bij de auto en had hij weer niet opgeladen. Gisteravond aan de laadpaal (commerciële die ik al vaker heb gebruikt), waarna het lampje groen ging branden en ik nog in de auto heb gecheckt of hij oplaadde. Dat deed ie, 01.49 zou hij klaar zijn. Vanochtend stond ie nog weer op 11%.
Daarnaast wil de auto niet opladen bij een Tesla Wallbox op m'n werk, die bij allerlei merken elektrische auto's wel werkt, behalve bij m'n Polestar. En ook bij commerciële punten heb ik al meerdere keren gehad dat de auto niet opgeladen was als ik terug kwam, zoals vannacht dus ook is gebeurd. Of eigenlijk niet gebeurd
.
Bijzondere is dat ik nadat ik de auto vanochtend opnieuw heb ingeplugd, hij wel gewoon oplaad. En ik weet 100% zeker dat de auto laad op het moment dat ik weg loop, daarvoor is het me nu al te vaak mis gegaan. Ik check altijd voordat ik weg loop in het dashboard of hij aan het laden is.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Blijf problemen met het opladen houden, het is niet te vertrouwen of de auto wel of niet oplaad. Nadat twee weken terug de hele aansluiting van accu tot aan plug-in punt vervangen was, kwam ik vanochtend aan bij de auto en had hij weer niet opgeladen. Gisteravond aan de laadpaal (commerciële die ik al vaker heb gebruikt), waarna het lampje groen ging branden en ik nog in de auto heb gecheckt of hij oplaadde. Dat deed ie, 01.49 zou hij klaar zijn. Vanochtend stond ie nog weer op 11%.
Daarnaast wil de auto niet opladen bij een Tesla Wallbox op m'n werk, die bij allerlei merken elektrische auto's wel werkt, behalve bij m'n Polestar. En ook bij commerciële punten heb ik al meerdere keren gehad dat de auto niet opgeladen was als ik terug kwam, zoals vannacht dus ook is gebeurd. Of eigenlijk niet gebeurd
Bijzondere is dat ik nadat ik de auto vanochtend opnieuw heb ingeplugd, hij wel gewoon oplaad. En ik weet 100% zeker dat de auto laad op het moment dat ik weg loop, daarvoor is het me nu al te vaak mis gegaan. Ik check altijd voordat ik weg loop in het dashboard of hij aan het laden is.
P2
Hier staat de OTA-update nu ook te installeren. Na een ritje van 4 km naar winkelcentrum kwam de melding op het scherm. Hopelijk nu ook probleemloze installatie, net als de vorige update. En geen gedoe erna. 🤞
Hier staat de OTA-update nu ook te installeren. Na een ritje van 4 km naar winkelcentrum kwam de melding op het scherm. Hopelijk nu ook probleemloze installatie, net als de vorige update. En geen gedoe erna. 🤞
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
P8: net de algemene e-mail van de dealer gekregen over de app. Komt OTA, zeer spoedigVenomer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:02:
[...]
"Deze week" --> Hoe groot is de kans dat er een Tweaker bij de eerste batch zit? (Ik was op school al niet zo goed in statistiek.) Ik ben benieuwd of we hier vandaag of morgen de eerste melding van een "sighting" krijgen!
Voor eens en voor altijd om het helder te maken, als in settings "Automatisch downloaden" uit staat krijg je vanzelf, en VÓÓR het downloaden dus deze melding:MaxxMark schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Inderdaad, het was vroeg. Maar wat jij zegt klopt ook niet helmaal in relatie tot de discussie.
Het uitzetten van de optie heeft, voor mij, tot doel om te weten dat ie aan het downloaden is. Niet om te weten of hij aan het updaten is.
De optie is zeker goed voor wat jij beschrijft: "rustig wachtenn tot de update wordt aangeboden".
Sommige tweakers (waaronder ikzelf) willen graag weten dat de update is aangeboden aan je auto. Dit omdat niet iedereen tegelijk de update krijgt. Heb je de optie aan staan dan weet je dat niet. Staat de optie uit, dan krijg je eerst een melding vóór hij gaat downloaden ipv alleen nádat hij gedownload heeft (maar voor het installeren van de update).
Althans, dat is wat Polestar dus cryptisch beschrijft en waarvan ik de proef op de som wil nemen.
:strip_exif()/f/image/pd87iJzl5E73JMAYScsawtkh.jpg?f=fotoalbum_large)
Je krijgt dus gewoon een melding, en op deze manier weet je dus zeker dat de download is aangeboden (maar nog niet is gedownload!). Bij thuiskomst kon ik dus ook nog NIET de update installeren, maar ik weet nu WEL dat ik niet nutteloos rondjes rij in de hoop dat er een update is.
Overigens is er op de Facebook Group door Polestar nog niets gezegd over deploys vandaag, maar de foto getuigt dat er wel degelijk weer auto's updates hebben gekregen
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ja ik weet dat je dat bedoeld, maar ik legde alleen maar uit dat ik dat antwoord niet heb omdat ik tester ben en daarom dus niet geprobeerd heb een tweede koppeling te maken. Staat er best duidelijk......Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:24:
Uit interesse... Waarom hebben jullie/Volvo dat eigenlijk niet meegenomen in de test of is dat überhaupt ter sprake gekomen? Zeker als je per app maar 1 profiel kan gebruiken lijkt me dat een belangrijke testcase om mee te nemen... Ben wel benieuwd naar de gedachte erachter om dat niet te testen voor officiële uitrol. Je kan er donder op zeggen dat leasers/kopers meer dan 1 profiel + app gaan gebruiken voor dezelfde auto.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 17:27 ]
(P8)
vandaag update ontvangen (kwam begin van de middag in beeld) en vanmiddag update gedaan gekoppeld met de app koppelen in gelukt alleen krijg ik nog niks bedienen of zien.....
ook de app al opnieuw gestart etc maar alle vertrouwen dat het straks wel gaat werken
koppelen etc ging allemaal vrij makkelijk (wel ff met alle sleutels in de auto zitten)
vandaag update ontvangen (kwam begin van de middag in beeld) en vanmiddag update gedaan gekoppeld met de app koppelen in gelukt alleen krijg ik nog niks bedienen of zien.....
ook de app al opnieuw gestart etc maar alle vertrouwen dat het straks wel gaat werken
koppelen etc ging allemaal vrij makkelijk (wel ff met alle sleutels in de auto zitten)
Top. Duurt 36 uur voordat je iets zal zien, vanwege de cloud.Mennonl87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
(P8)
aha bedankt kreeg wel te zien of de auto op slot is of niet maar kon verder niks bedienen.Sten2017 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:25:
[...]
Top. Duurt 36 uur voordat je iets zal zien, vanwege de cloud.
Ongeveer na een half uur maar ik reed vanochtend heel vroeg weg (05:30) dus het zou me niet verbazen dat het vanaf een bepaalde tijd pas gepushed wordt.Wesnam schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:30:
[...]
Ik heb m ook uitstaan maar nog geen update, kreeg je de melding direct bij het wegrijden?
Mooi, volgens mij ben je de 1e P8-Tweaker die de OTA Update heeft ontvangen.Mennonl87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
(P8)
XC40 EV Pro
Ik ben (nog steeds) voornemens om met de P8 en een vouwwagen naar de Ardèche te toeren als het weer mag deze zomer.madhondt schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:24:
[...]
Ik wilde vooral een elektrische wagen voor de ecologische overweging, maar de prijs, de beschikbaarheid en de range waren de redenen waarom ik nu pas voor een EV heb kunnen kiezen. Maar de zomerreis was inderdaad ook een belemmerende parameter in de keuze. Maar eens ik voor mezelf had uitgemaakt dat ik de zomerreis zou organiseren rond de keuze van de auto en niet omgekeerd, viel de knoop veel makkelijker door te hakken.
En zoals ook anderen al reageerden, wordt het deze zomer een reis ondersteund door ABRP en met een overnachting, waar we afhankelijk van de tijd die al dan niet is verloren door laadfiles een bezoek kunnen doen of niet. Ook kunnen we door die overnachting een 'gewone' laadpaal inplannen ipv een snellaadpaal. We vertrekken ook op de vrijdag in de hoop dat het dan nog net iets rustiger is qua toeristen.
Ook het land van bestemming kan een factor (en dus een keuze) zijn: Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen zijn redelijk goed voorzien van snellaadpalen. België en Frankrijk hinken momenteel redelijk veel verder achterop, maar daar wordt de switch nu ook wel gemaakt...
Frankrijk bungelde redelijk in de middenmoot, maar is haar ambities nu toch redelijk concreet aan het maken:
https://www.google.nl/amp...ectric-charger-plans/amp/
Ik ga zo maar even een stukje rijdenMennonl87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
(P8)
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dit zal niet met je eerdere problemen met de lader op je werk of de tesla wallcharger te maken hebben maar je woont toch niet toevallig in het oosten van het land waar ze 's avonds de capaciteit van de laadpalen naar beneden bijstellen? Daardoor weigeren een aantal EV's om te laden. Daar is in dit topic in het EV laden topic wel het één en ander over terug te vinden.Koehandelaar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:03:
Blijf problemen met het opladen houden, het is niet te vertrouwen of de auto wel of niet oplaad. ..............Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Binnen drie weken tijd nu 2 keylessprotectors defect. Volgens de Volvo dealer in Groningen hadden ze veel meer klanten met defecte keylessprotectors. Ze zijn dus net vervangen door nieuwe door de Dealer
Hier ook tweakers die daar problemen mee hebben gehad?
Ze hebben wel ook gelijk uit eigen beweging de laatste update geplaatst dus de app doet het nu ook :-)
Ze hebben wel ook gelijk uit eigen beweging de laatste update geplaatst dus de app doet het nu ook :-)
[ Voor 28% gewijzigd door _--[]--__ op 27-05-2021 18:06 ]
Nog niet stuk, maar ze vreten batterijen...... Iedere 2 maanden heb je een neiuwe batterij nodig en dat terwijl de sleutel meestal uitstaat_--[]--__ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:05:
Binnen drie weken tijd nu 2 keylessprotectors defect. Volgens de Volvo dealer in Groningen hadden ze veel meer klanten met defecte keylessprotectors. Ze zijn dus net vervangen door nieuwe door de Dealer

P2
Installatie update geslaagd en meteen al merk ik dat de airco het nu meteen doet (heeft het nooit gedaan maar dat merkte ik in de winter niet) en dat mijn Iphone opgeladen wordt op de draadloze oplader (werkte ook niet tot nu toe). Morgen maar eens proberen de pak te installeren.
Installatie update geslaagd en meteen al merk ik dat de airco het nu meteen doet (heeft het nooit gedaan maar dat merkte ik in de winter niet) en dat mijn Iphone opgeladen wordt op de draadloze oplader (werkte ook niet tot nu toe). Morgen maar eens proberen de pak te installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Jehanthar op 27-05-2021 19:31 ]
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Welke versie heb jij nu na de OTA update?Mennonl87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
(P8)
Volvo XC40 P8 >> XC30
Ditto! Kreeg zelf de melding vrijwel direct na starten auto. Koppeling ook gedaan inmiddels en werkt perfect!Wesnam schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:30:
[...]
Ik heb m ook uitstaan maar nog geen update, kreeg je de melding direct bij het wegrijden?
Bij mij was er 1 stuk binnen een week na aflevering. Daarna geen problemen en ook nog geen batterijen vervangen. Ik heb de auto nu een half jaar en heb 11.000 km gereden.petervanstuiven schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:17:
[...]
Nog niet stuk, maar ze vreten batterijen...... Iedere 2 maanden heb je een neiuwe batterij nodig en dat terwijl de sleutel meestal uitstaat
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
(P8)Mennonl87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:24:
(P8)
Ik heb vanmiddag ook de update ontvangen. Hij is nu aan het installeren, duurt 1u 30m (staat in het scherm).
Ik woon in Deventer, dus wel in het Oosten van het land. Maar daar had ik nog niet eerder van gehoord om eerlijk te zijn. Zal het eens aangeven bij de dealer._--[]--__ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:01:
[...]
Dit zal niet met je eerdere problemen met de lader op je werk of de tesla wallcharger te maken hebben maar je woont toch niet toevallig in het oosten van het land waar ze 's avonds de capaciteit van de laadpalen naar beneden bijstellen? Daardoor weigeren een aantal EV's om te laden. Daar is in dit topic in het EV laden topic wel het één en ander over terug te vinden.
Kunnen jullie allemaal wel laden bij Tesla wall chargers?
Update van mijn kant na 1 dag vrijwel de hele dag rijden (had vrij genomen):
- Ik kan locken/unlocken via de app
- rest van de app doet het nog niet, geen batterij percentage tot nu toe. Las dat het tot 36 uur duurt dus zal het in de gaten houden
- app laat mijn auto in het zilver zien terwijl ik toch echt sage green heb. Word de kleur van de auto overigens ook gematched met de 360graden camera bovenaanzicht?
- mijn vriendin op “profiel 1” had het google maps kaart die niet laad op het dashboard probleem
- one-pedal drive is geweldig, nu wil ik niet meer in een benzine auto rijden 😅😂
- was even zoeken naar het aanzetten van de regensensor, manual to the rescue
- Opladen via een vandebron laadpas ging top 67 naar 80% om te testen
- Zit de keylessprotector bij alle leveringen? Ik heb hem bij mijn p8 op alle sleutels gekregen van de dealer zonder er naar te vragen inclusief certificaat (top service) maar vroeg mij af of dit bij iedereen zo is?
- paraplu die we bij de levering kregen als geschenk al kunnen gebruiken helaas
- buurman was erg blij met het nieuwe uitzicht
- even bij een tankstation gestopt om wat drinken te kopen, eigenaar (of personeel, weet het niet) kon de elektrische auto niet waarderen, gemiste omzet oid 😂 had hem niet eens bij een pomp neergezet
- waarschuwing voor bijrijders als het pedaal ingetrapt gaat worden, als je het pedaal niet intrapt en gewoon rustig doet is het een super fijne stille auto 😉
- Laadpaal al eens op storing laten slaan door de stekker er uit te trekken voordat de laadpas gescanned was, blijkbaar is die laad sessie ook niet opgeslagen want ik zie hem niet in de app van mijn laadpas staan, was waarschijnlijk wel minder dan 1kwh omdat ik aan het testen was
Tot zover! We zijn erg blij ook al doet de app nog niet wat het moet doen.
- Ik kan locken/unlocken via de app
- rest van de app doet het nog niet, geen batterij percentage tot nu toe. Las dat het tot 36 uur duurt dus zal het in de gaten houden
- app laat mijn auto in het zilver zien terwijl ik toch echt sage green heb. Word de kleur van de auto overigens ook gematched met de 360graden camera bovenaanzicht?
- mijn vriendin op “profiel 1” had het google maps kaart die niet laad op het dashboard probleem
- one-pedal drive is geweldig, nu wil ik niet meer in een benzine auto rijden 😅😂
- was even zoeken naar het aanzetten van de regensensor, manual to the rescue
- Opladen via een vandebron laadpas ging top 67 naar 80% om te testen
- Zit de keylessprotector bij alle leveringen? Ik heb hem bij mijn p8 op alle sleutels gekregen van de dealer zonder er naar te vragen inclusief certificaat (top service) maar vroeg mij af of dit bij iedereen zo is?
- paraplu die we bij de levering kregen als geschenk al kunnen gebruiken helaas
- buurman was erg blij met het nieuwe uitzicht
- even bij een tankstation gestopt om wat drinken te kopen, eigenaar (of personeel, weet het niet) kon de elektrische auto niet waarderen, gemiste omzet oid 😂 had hem niet eens bij een pomp neergezet
- waarschuwing voor bijrijders als het pedaal ingetrapt gaat worden, als je het pedaal niet intrapt en gewoon rustig doet is het een super fijne stille auto 😉
- Laadpaal al eens op storing laten slaan door de stekker er uit te trekken voordat de laadpas gescanned was, blijkbaar is die laad sessie ook niet opgeslagen want ik zie hem niet in de app van mijn laadpas staan, was waarschijnlijk wel minder dan 1kwh omdat ik aan het testen was
Tot zover! We zijn erg blij ook al doet de app nog niet wat het moet doen.
Ik heb het twee keer gehad dat om de een of andere onverklaarbare reden de maximale instelbare laadlimiet zich zelf had ingesteld op de laagste stand ipv de 80, 90 of 100 die je zelf aangeeft. Niemand die iets veranderd had. Ik controleer nu steeds de laadlimiet.Koehandelaar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:03:
Zo, even hier weer melden. Tot nu toe nog niet echt tevreden over de Polestar. Heb em sinds 24 april en hij mag morgen wederom naar de dealer.
Daarnaast wil de auto niet opladen bij een Tesla Wallbox op m'n werk, die bij allerlei merken elektrische auto's wel werkt, behalve bij m'n Polestar. En ook bij commerciële punten heb ik al meerdere keren gehad dat de auto niet opgeladen was als ik terug kwam, zoals vannacht dus ook is gebeurd. Of eigenlijk niet gebeurd.
Wat er in dat geval gebeurt als je inplugt, en je je soc al hoger is dan de ingestelde laadlimiet , de auto gewoon aangeeft dat hij laadt, terwijl dat niet zo is.
Na 48 uur met de app: via Bluetooth doet hij het goed, accu status en open/dicht.
Via de cloud gebeurt er helemaal niks meer nu, zelfs de open/dicht status blijft dan -.
Via de cloud gebeurt er helemaal niks meer nu, zelfs de open/dicht status blijft dan -.
P8
Dat gaat om het feit dat tussen 17:00 en 21:00 uur (als ik het goed heb) de snelheid omlaag gaat om de belasting te beperken. Dit kan je overrulen door even te bellen met ze of het kon volgens mij via de app/website. Ik woon in Zwolle en de Allego palen hebben het hier ook. Het staat ook op de laadpaal.Koehandelaar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:49:
[...]
Ik woon in Deventer, dus wel in het Oosten van het land. Maar daar had ik nog niet eerder van gehoord om eerlijk te zijn. Zal het eens aangeven bij de dealer.
Kunnen jullie allemaal wel laden bij Tesla wall chargers?
Wbt Tesla chargers, nog niet geprobeerd (bijv. bij vd Valk hier aan de A28) maar wat ik eerder las staat het ook daar op de laadpaal of die geschikt is gemaakt voor andere merken. Staat dat er niet op...Tesla only....
@tim-dev
Dit kost soms even tijd. Ik heb ook een sage green en vanmorgen toen ik even de app opende was de auto ook helemaal grijs. Duurde een minuutje ofzo en toen werd die weer groen. Het is allemaal gekoppeld aan je VIN nummer dus die kleuren komt wel goed in de app. Wbt de 360 camera begrijp ik je niet zo goed. Je wil toch geen zwart beeld hebben lijkt me?- app laat mijn auto in het zilver zien terwijl ik toch echt sage green heb. Word de kleur van de auto overigens ook gematched met de 360graden camera bovenaanzicht?
Even resetten wil meestal wel helpen. Lukt dat niet, kan het maar zo zijn dat de volgende rit of volgende dag alles weer doet. Had ik laatst ook. Zijn nog kinderziektes die niet te verklaren zijn.- mijn vriendin op “profiel 1” had het google maps kaart die niet laad op het dashboard probleem
Nope zit er niet standaard bij en moet je zelf kopen als je het echt graag wil.- Zit de keylessprotector bij alle leveringen? Ik heb hem bij mijn p8 op alle sleutels gekregen van de dealer zonder er naar te vragen inclusief certificaat (top service) maar vroeg mij af of dit bij iedereen zo is?
Ik had geen paraplu gekregen maar een HK bluetooth boxje en grote bos bloemen!- paraplu die we bij de levering kregen als geschenk al kunnen gebruiken helaas
Tankstation met of zonder laadpalen? In geval dat laatste is het toch echt hun eigen schuld. Hier aan de rand van Zwolle ook een tankstation waar nog geen laadpaal staat. Tja, als ik wat moet halen uit de shop ga ik toch echt daarheen hoor- even bij een tankstation gestopt om wat drinken te kopen, eigenaar (of personeel, weet het niet) kon de elektrische auto niet waarderen, gemiste omzet oid 😂 had hem niet eens bij een pomp neergezet
Neem al dat je wel even netjes hebt gebeld om de laadpaal weer vrij te geven? Ik had laatst ook zo'n issue... de vorige lader had blijkbaar de sessie niet goed afgesloten waardoor de paal voor mij niet werkte.- Laadpaal al eens op storing laten slaan door de stekker er uit te trekken voordat de laadpas gescanned was, blijkbaar is die laad sessie ook niet opgeslagen want ik zie hem niet in de app van mijn laadpas staan, was waarschijnlijk wel minder dan 1kwh omdat ik aan het testen was
Veel plezier en die app komt vanzelf! Het is allemaal toch echt nog beta dus dat kost nog wel even tijd voor alles echt goed en stabiel werkt!Tot zover! We zijn erg blij ook al doet de app nog niet wat het moet doen.
[ Voor 61% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 21:19 ]
@FW423130,
Dat is niet het probleem, want toen ik hem vanochtend afgekoppeld en daarna weer aangekoppeld heeft ie bij exact dezelfde laadpaal wel opgeladen tot 90%. Dat is ook het vreemde, kan er geen peil op trekken waardoor het mis gaat.
@Juancho, ah dat ken ik. De paal waar het vanochtend / vannacht om ging was ook een Allego laadpaal. Maar bij diezelfde paal is het dus ook al vaak genoeg goed gegaan (ook als ik laadde in dat tijdslot).
Dat is niet het probleem, want toen ik hem vanochtend afgekoppeld en daarna weer aangekoppeld heeft ie bij exact dezelfde laadpaal wel opgeladen tot 90%. Dat is ook het vreemde, kan er geen peil op trekken waardoor het mis gaat.
@Juancho, ah dat ken ik. De paal waar het vanochtend / vannacht om ging was ook een Allego laadpaal. Maar bij diezelfde paal is het dus ook al vaak genoeg goed gegaan (ook als ik laadde in dat tijdslot).
Ja nu ik er over nadenk.... herinner ik me dat ze bezig zijn met een experiment en hebben dat "tijdslot" er afgehaald. Dus het kan zeker kloppen dat het nu wel gewoon 11kw is en blijft hoor!Koehandelaar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:23:
Edit:
https://www.allego.eu/nl-...npassing-slim-laden-proef
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 27-05-2021 21:27 ]
[P2] Plotseling laag batterij percentage!
Vandaag reed ik met 85% weg voor een rit van 66 km. Ik zou volgens Google Maps met 65% aankomen. Halverwege midden op de snelweg kreeg ik opeens de melding dat ik snel moest gaan laden, het vermogen viel weg en ik zag een schildpad symbool. Vlak daarna ging het batterij percentage weer omhoog maar wel 7% lager dan voor dit event. Ook de prognose van Maps was 7% lager naar 58% bij aankomst. Vlak voor aankomst nog even naar de supermarkt geweest en na het wegrijden was het batterij percentage weer 7% hoger en de oorspronkelijke prognose klopte weer.
Ik schrok met rot op de snelweg, heeft iemand anders dit al eens meegemaakt?
Vandaag reed ik met 85% weg voor een rit van 66 km. Ik zou volgens Google Maps met 65% aankomen. Halverwege midden op de snelweg kreeg ik opeens de melding dat ik snel moest gaan laden, het vermogen viel weg en ik zag een schildpad symbool. Vlak daarna ging het batterij percentage weer omhoog maar wel 7% lager dan voor dit event. Ook de prognose van Maps was 7% lager naar 58% bij aankomst. Vlak voor aankomst nog even naar de supermarkt geweest en na het wegrijden was het batterij percentage weer 7% hoger en de oorspronkelijke prognose klopte weer.
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Heb je de laatste update? Dit is wel eens eerder gemeld hier maar volgens mij met de laatste update opgelost. Anders even langs de garage!DutchBB schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:18:
Ja ik heb de laatste OTA update…JTHZZ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:21:
[P2]
Heb je de laatste update? Dit is wel eens eerder gemeld hier maar volgens mij met de laatste update opgelost. Anders even langs de garage!
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Mbt de 360 graden camera bedoel ik dat het bovenaanzicht van de auto de auto zelf laat zien, bij mij is de kleur van de auto is ook zilver, weet niet of dat ook sage green moet zijn of niet, heb verder alleen maar zilver gezien in foto’s op google images.Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:13:
[...]
Dat gaat om het feit dat tussen 17:00 en 21:00 uur (als ik het goed heb) de snelheid omlaag gaat om de belasting te beperken. Dit kan je overrulen door even te bellen met ze of het kon volgens mij via de app/website. Ik woon in Zwolle en de Allego palen hebben het hier ook. Het staat ook op de laadpaal.
Wbt Tesla chargers, nog niet geprobeerd (bijv. bij vd Valk hier aan de A28) maar wat ik eerder las staat het ook daar op de laadpaal of die geschikt is gemaakt voor andere merken. Staat dat er niet op...Tesla only....
@tim-dev
[...]
Dit kost soms even tijd. Ik heb ook een sage green en vanmorgen toen ik even de app opende was de auto ook helemaal grijs. Duurde een minuutje ofzo en toen werd die weer groen. Het is allemaal gekoppeld aan je VIN nummer dus die kleuren komt wel goed in de app. Wbt de 360 camera begrijp ik je niet zo goed. Je wil toch geen zwart beeld hebben lijkt me?
[...]
Even resetten wil meestal wel helpen. Lukt dat niet, kan het maar zo zijn dat de volgende rit of volgende dag alles weer doet. Had ik laatst ook. Zijn nog kinderziektes die niet te verklaren zijn.
[...]
Nope zit er niet standaard bij en moet je zelf kopen als je het echt graag wil.
[...]
Ik had geen paraplu gekregen maar een HK bluetooth boxje en grote bos bloemen!
[...]
Tankstation met of zonder laadpalen? In geval dat laatste is het toch echt hun eigen schuld. Hier aan de rand van Zwolle ook een tankstation waar nog geen laadpaal staat. Tja, als ik wat moet halen uit de shop ga ik toch echt daarheen hoor
[...]
Neem al dat je wel even netjes hebt gebeld om de laadpaal weer vrij te geven? Ik had laatst ook zo'n issue... de vorige lader had blijkbaar de sessie niet goed afgesloten waardoor de paal voor mij niet werkte.
[...]
Veel plezier en die app komt vanzelf! Het is allemaal toch echt nog beta dus dat kost nog wel even tijd voor alles echt goed en stabiel werkt!
Ik wacht idd gewoon tot de app werkt, heeft nu voor mij nog niet zoveel toegevoegde waarde omdat ik geen laadpaal op eigen terrein heb, accu/laadstatus is het enige wat ik er uit ga halen denk ik zo nu.
De laadpaal kreeg ik zelf weer van de storing af toen ik de kabel terug inplugde ging het laden verder en kon ik mijn laadpas er tegen aan houden en toen stopte het laden.
Tankstation was zonder laadpaal, hebben ze bij dat station ook echt geen ruimte voor (zit op de hoek van een klein dorpje) 👍
Verder veel geluk gehad dat de gemeente ongeveer een maand geleden een nieuwe paal heeft neergezet 60 meter van ons huis, deze is overdag eigenlijk altijd vrij dus kan altijd opladen daar, als deze wel in gebruik is staat er nog een op ongeveer 200 meter.
Hmmm, dat zou voor mij kunnen verklaren waarom ik met een P2 (weekje mee mogen spelen eind februari) ook wat laadproblemen had. Ik hoop dat ze er vanaf stappen, zit er niet echt op te wachten om daar ook nog rekening mee te moeten houden.Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:13:
[...]
Dat gaat om het feit dat tussen 17:00 en 21:00 uur (als ik het goed heb) de snelheid omlaag gaat om de belasting te beperken. Dit kan je overrulen door even te bellen met ze of het kon volgens mij via de app/website. Ik woon in Zwolle en de Allego palen hebben het hier ook. Het staat ook op de laadpaal.
Anyway, misschien komen we elkaar nog eens tegen: ik woon ook aan de rand van Zwolle...
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Die kleur is gewoon standaard. Tenminste op de P2. Kleur van de 360 is zilver. Kleur in het infotainment is zwart, ongeacht de echte kleur.tim-dev schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:51:
[...]
Mbt de 360 graden camera bedoel ik dat het bovenaanzicht van de auto de auto zelf laat zien, bij mij is de kleur van de auto is ook zilver, weet niet of dat ook sage green moet zijn of niet, heb verder alleen maar zilver gezien in foto’s op google images.
Ik wacht idd gewoon tot de app werkt, heeft nu voor mij nog niet zoveel toegevoegde waarde omdat ik geen laadpaal op eigen terrein heb, accu/laadstatus is het enige wat ik er uit ga halen denk ik zo nu.
De laadpaal kreeg ik zelf weer van de storing af toen ik de kabel terug inplugde ging het laden verder en kon ik mijn laadpas er tegen aan houden en toen stopte het laden.
Tankstation was zonder laadpaal, hebben ze bij dat station ook echt geen ruimte voor (zit op de hoek van een klein dorpje) 👍
Verder veel geluk gehad dat de gemeente ongeveer een maand geleden een nieuwe paal heeft neergezet 60 meter van ons huis, deze is overdag eigenlijk altijd vrij dus kan altijd opladen daar, als deze wel in gebruik is staat er nog een op ongeveer 200 meter.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb kleine kindjes. Tot nu toe zijn wij steeds voor fly/drive gegaan dus voor ons geen lastige beslissing. Andere dingen waar ik aan gedacht heb; voor vakantie ruilen met een collega of auto huren. Vermoedelijk ben je dan nog steeds goedkoper uit.Slomy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
Maar wat je zegt; je gaat waarschijnlijk niet heel vaak op vakantie en de 95% dat je de auto voor andere zaken gebruikt, is de P8 zo geniaal! Mijn tip; ga er gewoon eens een ochtend mee rijden. Dan is je twijfel meteen weg. Vergeet niet hem terug te brengen hè! Dat geeft anders gedoe…
Ik denk dat je conclusie over verschil P2/8 wel juist is. Als je een familie hebt zou ik dus zeker voor de P8 gaan. Ik vond de P2 wat krapper aanvoelen allemaal en de P8 is echt groot, hoog, tonka-car, etc. Naast extra ruimte voor spullen gaf dat mij wel een plezierig gevoel dat je wat minder ingebouwd zit in het interieur. Maar dat is misschien wel juist fijn als je veel alleen reist.Slomy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:44:
Dank voor jullie ervaringen, dat geeft een hoop extra inzichten. Het is voor ons nu al zo dat de "reis dagen" per definitie onderdeel zijn van de vakantie, waardoor het relaxte dagen zijn met rustig progressie en voldoende stoppen onderweg (en per definitie de reis in 2 dagen). Dat past dan wel aardig bij het elektrische aspect van een auto.
Ja het punt is hier vooral dat hij door een gebied gereden heeft met relatief veel laadpunten en buiten de vakanties.Venomer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:49:
@Pure8 is zijn nieuwe auto in Zweden gaan ophalen en is er toen mee naar huis gereden als "maiden voyage". Zijn verslag staat ergens in dit forum. Zijn conclusie was dat het vlekkeloos ging.
Hoe zou de reis in de zomervakantie lopen van hier naar Zuid Frankrijk? ABRP geeft de laad stops aan, maar we kennen allemaal de plaatjes nog wel van de rijen Tesla’s die heel lang moesten wachten voor ze een plek aan een lader hadden. Collega van mij reed met zijn Model S vanuit het skigebied in bijna 17 uur terug naar huis (nog geen 1.000km). Punt dat mij aan het twijfelen brengt is niet de tijd die je moet wachten tijdens het laden, maar de tijd die je mogelijk moet wachten voor je kunt laden.
Ik verwacht inderdaad wel de nodige drukte bij Ionity (en andere laders) deze zomer. Met name in het hoogseizoen op vrijdag & zaterdag natuurlijk. Afgelopen jaar zelf op vrijdag met een Tesla naar het zuiden gegaan. Toen was het al flink druk bij de Superchargers. Zeg 50-75% bezetting. (Zelfs in een jaar waar toch minder mensen naar het buitenland gingen zou je zeggen.) Dan heb je het over locaties met minimaal 8 palen maar vaker 12-16. Ionity heeft doorgaans 4 palen per locaties staan (en andere aanbieders soms maar 2) en er zijn inmiddels veel BEVs bij gekomen die daar moeten laden. Volgens mij is het aantal non-Tesla BEVs nu al groter in Europa/Nederland.JohnDoe77 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:32:
[...]
Ja het punt is hier vooral dat hij door een gebied gereden heeft met relatief veel laadpunten en buiten de vakanties.
Hoe zou de reis in de zomervakantie lopen van hier naar Zuid Frankrijk? ABRP geeft de laad stops aan, maar we kennen allemaal de plaatjes nog wel van de rijen Tesla’s die heel lang moesten wachten voor ze een plek aan een lader hadden. Collega van mij reed met zijn Model S vanuit het skigebied in bijna 17 uur terug naar huis (nog geen 1.000km). Punt dat mij aan het twijfelen brengt is niet de tijd die je moet wachten tijdens het laden, maar de tijd die je mogelijk moet wachten voor je kunt laden.
Komende zomer gaan we in twee dagen naar Spanje. We gaan bewust op zondag/maandag heen en dinsdag/woensdag terug. Vervelende is dat veel accomodaties angstvallig vasthouden aan de zaterdag als aankomst/vertrekdag. Die vallen voor ons daarom ook al af. Ook de "rustige" vrijdag is er niet echt meer omdat veel mensen op vrijdag vertrekken.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb dit eind 2020 twee keer gehad terwijl hij volgeladen was gedurende de nacht. 's ochtends in de auto stappen en alles rood en 0% range ipv de verwachte 90%. Terwijl ik met Polestar aan 't bellen was sprong alles ineens weer op 90%. Heel bijzonder. Na die twee keer in 2 weken nooit meer last van gehad.DutchBB schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:18:
XPENG G9 Performance 2024
Je kan bijvoorbeeld 1 tot 2 dagen vroeger vertrekken en dan eerst een overnachting in een hotel op enkele uurtjes van de accommodatie maken. Doen wij ook altijd. Je vermijd de drukte en ‘s zaterdags kom je lekker vroeg op jouw bestemming.Inspired schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:49:
Vervelende is dat veel accomodaties angstvallig vasthouden aan de zaterdag als aankomst/vertrekdag. Die vallen voor ons daarom ook al af. Ook de "rustige" vrijdag is er niet echt meer omdat veel mensen op vrijdag vertrekken.
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Batterij komt nu door in de app, duurt dus inderdaad ongeveer 36 uur!
Zoals ik aangaf heeft één dag al niet veel zin meer. Omdat de vrijdag dus ook al druk is. Dan moet je op donderdag vertrekken. Persoonlijk zou ik dat niet doen als ik 1000-1500km moet rijden en zaterdag pas in de accomodatie kan. Ik voorzie ook wel dat dit in de komende jaren alleen maar een groter probleem gaat worden. Ik snap ook wel dat Ionity (of andere aanbieders) niet een enorme infrastructuur op gaan bouwen voor een paar piek momenten. Dat kan gewoon niet uit.Pure8 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:17:
[...]
Je kan bijvoorbeeld 1 tot 2 dagen vroeger vertrekken en dan eerst een overnachting in een hotel op enkele uurtjes van de accommodatie maken. Doen wij ook altijd. Je vermijd de drukte en ‘s zaterdags kom je lekker vroeg op jouw bestemming.
In het hoogseizoen zou ik dus altijd op een andere dag aan willen komen. Bij twee dagen rijden op de maandag bijvoorbeeld. Ik vind het anders ook teveel stress. Is er een paal beschikbaar of niet? Als je daar verder geen last van hebt kun je het prima doen natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 28-05-2021 08:43 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb dit ook gehad, ik zit op de laatste OTA. Ik schrok er niet van, er stond in het dashboard dat er 70% in de batterij zat en ik wist dat de auto ook genoeg charge had. Na een aantal seconden verdween de melding vanzelf.DutchBB schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:18:
Dit heb ik ook meegemaakt. Heb de auto nu al een half jaar en heb dit gelukkig maar 1 keer meegemaakt. Ik deed niets bijzonders, gewoon op de CC 108 op de snelweg en opeens precies de ervaring die jij beschrijft. Dit was ook terwijl ik de laatste update heb.DutchBB schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:18:
Ik ga zelfs nog eerder weg (heeft te maken met invalide partner) maar ik zorg dus als ik bijv naar italie ga ik vrijdag al in noord italie ben (niet in de buurt van grote steden) en dat ik dus zaterdag ochtend op mn gemak buiten de snelwegen om naar mn eind bestemming kan. Je kan dan vaak bij supermarkten 50kW+ palen vinden - prima om even te stoppen, vaak een koffie bar aanwezig en weer door. op mn gemak. Ik heb geen zin om me te haasten - ik ben op vakantieInspired schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:39:
[...]
Zoals ik aangaf heeft één dag al niet veel zin meer. Omdat de vrijdag dus ook al druk is. Dan moet je op donderdag vertrekken. Persoonlijk zou ik dat niet doen als ik 1000-1500km moet rijden en zaterdag pas in de accomodatie kan. Ik voorzie ook wel dat dit in de komende jaren alleen maar een groter probleem gaat worden. Ik snap ook wel dat Ionity (of andere aanbieders) niet een enorme infrastructuur op gaan bouwen voor een paar piek momenten. Dat kan gewoon niet uit.
In het hoogseizoen zou ik dus altijd op een andere dag aan willen komen. Bij twee dagen rijden op de maandag bijvoorbeeld. Ik vind het anders ook teveel stress. Is er een paal beschikbaar of niet? Als je daar verder geen last van hebt kun je het prima doen natuurlijk.
Sinds tijden heb ik weer geen internet verbinding in de auto. Het ging een hele tijd goed, maar nu is het weer zo ver. Gister duurde het al lang voordat de verbinding tot stand kwam, maar vandaag helemaal niet...
Zijn er meer gebruikers die daar last van hebben?
Wellicht een relatie tussen de P8 welke zijn eerste OTA krijgt en de netwerkbelasting. volgens mij hebben we dit ook gezien bij de P2MaartenR4 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:29:
Sinds tijden heb ik weer geen internet verbinding in de auto. Het ging een hele tijd goed, maar nu is het weer zo ver. Gister duurde het al lang voordat de verbinding tot stand kwam, maar vandaag helemaal niet...
XC40 P8
[P8]
Voor de P8-rijders die de OTA update hebben ontvangen: hebben jullie via email een aankondiging van de update ontvangen? Ik meen dat dat via Drivers Connect zo uitgelegd was.
Voor de P8-rijders die de OTA update hebben ontvangen: hebben jullie via email een aankondiging van de update ontvangen? Ik meen dat dat via Drivers Connect zo uitgelegd was.
ik heb wel de email - maar nog geen update (wellicht niet lang genoeg gereden nog)Venomer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
[P8]
Ik heb de update gister succesvol kunnen installeren. Ik heb echter (nog) geen email ontvangen. Ik ben ook lid van het Drivers Connect forum, daar ook (nog) geen bericht ontvangen.Venomer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
[P8]
[P2]MaartenR4 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:29:
Ik had de afgelopen dagen ook weer geen LTE en gps. Gisteren werkte het ineens weer.
Verder werken op dit moment ACC en andere rijhulpassistenten niet. Kan pas volgende week vrijdag bij de dealer terecht. Dit moet niet te vaak gebeuren, de lol gaat er dan wel wat af.
Waarom zou je denken dat dat niet werkt? Het gaat toch om data van de auto, niet van de berijder?Juancho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:19:
Uit interesse... Waarom hebben jullie/Volvo dat eigenlijk niet meegenomen in de test of is dat überhaupt ter sprake gekomen? Zeker als je per app maar 1 profiel kan gebruiken lijkt me dat een belangrijke testcase om mee te nemen... Ben wel benieuwd naar de gedachte erachter om dat niet te testen voor officiële uitrol. Je kan er donder op zeggen dat leasers/kopers meer dan 1 profiel + app gaan gebruiken voor dezelfde auto.
P8
In het driver connect forum staat sinds gisteren een bericht op de homepage over de uitrol.erikloman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:40:
[...]
Ik heb de update gister succesvol kunnen installeren. Ik heb echter (nog) geen email ontvangen. Ik ben ook lid van het Drivers Connect forum, daar ook (nog) geen bericht ontvangen.
P8
Ook als je niet binnen bluetooth afstand van de auto bent? Bij mij blijft er (na 60 uur) alleen communicatie als ik in bluetooth bereik ben van de auto. Verder weg doet de app helemaal niks, alleen streepjes bij alle waarden.tim-dev schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:36:
Batterij komt nu door in de app, duurt dus inderdaad ongeveer 36 uur!
P8
Ik heb voor de zekerheid even de bluetooth op mijn telefoon uitgezet en het werkt nogsteeds helemaal prima inderdaadMontalbano schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:06:
[...]
Ook als je niet binnen bluetooth afstand van de auto bent? Bij mij blijft er (na 60 uur) alleen communicatie als ik in bluetooth bereik ben van de auto. Verder weg doet de app helemaal niks, alleen streepjes bij alle waarden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.