XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ja, zelfde hier. Ook lijkt het er op de de app 1x updatet wanneer ik de app aan zet. Daarna niet meer. Dus app helemaal afsluiten en weer opstarten en juiste soc staat er weer.Juancho schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:22:
P8,
Duurt het bij jullie ook ongeveer 30 seconden voor het accu % getoond wordt? Geen ramp verder, was even benieuwd....
Wordt misschien na officiële lancering beter?
Bij het opstarten van de de app gaat het tonen van soc bij mij wel snel, zeg 2-3 secondenJuancho schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:22:
P8,
Duurt het bij jullie ook ongeveer 30 seconden voor het accu % getoond wordt? Geen ramp verder, was even benieuwd....
Maar bij het opladen van de auto lijkt soc met tamelijk willekeurige intervallen te verversen. Dus om de actuele status te verkrijgen sluit ik de app af en start ik weer op als het nodig is. Ook beter voor het batterij verbruik van de telefoon? De app lijkt vrij gulzig te zijn.
Dit zijn een paar (van meer punten en wensen) die teruggemeld zijn aan Volvo en die hopelijk geheel of gedeeltelijk ‘gerepareerd’ zullen gaan worden in een latere versie.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
[P8]Mga1600 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:18:
[...]
Bij het opstarten van de de app gaat het tonen van soc bij mij wel snel, zeg 2-3 seconden
Maar bij het opladen van de auto lijkt soc met tamelijk willekeurige intervallen te verversen. Dus om de actuele status te verkrijgen sluit ik de app af en start ik weer op als het nodig is. Ook beter voor het batterij verbruik van de telefoon? De app lijkt vrij gulzig te zijn.
Dit zijn een paar (van meer punten en wensen) die teruggemeld zijn aan Volvo en die hopelijk geheel of gedeeltelijk ‘gerepareerd’ zullen gaan worden in een latere versie.
Tijdens het opladen duurt het updaten van de SoC inderdaad lang. Gisteravond stond de auto thuis aan de paal en ik heb gekozen voor opladen tot 90%. In de app stond op een gegeven moment "over 2 minuten klaar", maar de SoC werd aangegeven als 68%. Toen het opladen twee minuten later klaar was, werd wel het correcte percentage van 90% weergegeven.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het updaten van het SoC % nog iets is wat men aan het testen is v.w.b. server load bijvoorbeeld in deze pilotfase. Uiteraard is die data live beschikbaar en krijg je zoals @Venomer ook aangeeft een accurate tijdsindicatie wanneer het laden klaar is. De polling of push tussen app en server mbt het SoC % is dan een kwestie van finetunen.Venomer schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:37:
[...]
[P8]
Tijdens het opladen duurt het updaten van de SoC inderdaad lang. Gisteravond stond de auto thuis aan de paal en ik heb gekozen voor opladen tot 90%. In de app stond op een gegeven moment "over 2 minuten klaar", maar de SoC werd aangegeven als 68%. Toen het opladen twee minuten later klaar was, werd wel het correcte percentage van 90% weergegeven.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Nog steeds geen laatste update gehad hier
Ik denk dat ze een omgekeerde volgorde aanhouden..... Hier ook levering in september en nog geen update.
Deels. Ik had de update, totdat deze werd ingetrokken voordat ik hem kon installeren. Nu al enige tijd helemaal niets.
Ik ga deze week een afspraak maken voor het tinten van de ramen tbv de koter achterin. Iemand nog tips? Wat ik tot nu toe heb gezien:
- De producten van Llumar schijnen heel goed aangeschreven te staan
- Ik wil sowieso de zijruiten achter doen, maar twijfel nog over het achterruit. Blijft het zicht dan goed voor mijzelf?
- En last but nog least: hoeveel % laat je door voor goede bescherming, 15%?
XPENG G9 Performance 2024
Mijn adaptive cruise control werkt niet meer, komende donderdag afspraak bij Volvo Dealer om auto na te laten kijken. Zie ook een foutmelding staan bij Driver Alert Control, wellicht probleem met de camera.
Krijg in ieder geval wel de update donderdag
Vraagje over Radio ontvangst.
In bepaalde gebieden heb ik veel last van wegvallen/terugkomen van de radio.
Ik denkt dit komt door het wisselen van/naar sterkere/andere signalen.
Is dit ergens in te stellen?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ook niet
Mijn vader heeft hier ook last van op zijn P2, de dealer heeft aangegeven dat het al opgelost is in de laatste update en dat hij daar een keer voor langs moet komen aangezien hij te weinig rijd voor de OTAHansieo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:04:
[P2]
Vraagje over Radio ontvangst.
In bepaalde gebieden heb ik veel last van wegvallen/terugkomen van de radio.
Ik denkt dit komt door het wisselen van/naar sterkere/andere signalen.
Is dit ergens in te stellen?
Hier ook nog steeds geen OTA update melding na de vorige terugtrek-melding (auto is van begin januari)
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
ok, ik ben dus niet de enige zonder de laatste update .... ik dacht al dat ik te weinig reed (wat eigenlijk ook het geval is na amper 6k km en 8 maand oud)
Heb afgelopen zaterdag mijn update gehad, dus er is wel beweging
[P8] Bij mij hetzelfde verhaal, het begon bij de melding "niet beschikbaar" wanneer ik ACC inschakel. Inmiddels foutmeldingen voor Pilot Assist, Bestuurderondersteuning, ACC en Collision Warning. Heeft allemaal met de camera te maken denk ik.PaintItGray schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:58:
[P2]
Mijn adaptive cruise control werkt niet meer, komende donderdag afspraak bij Volvo Dealer om auto na te laten kijken. Zie ook een foutmelding staan bij Driver Alert Control, wellicht probleem met de camera.
Krijg in ieder geval wel de update donderdag
Ik zit om 16:00h bij de dealer om de fouten uit te laten lezen.
Ok dat lijkt hetzelfde probleem inderdaad! Ben benieuwd of ze het straks meteen kunnen verhelpen.AS P8 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:44:
[...]
[P8] Bij mij hetzelfde verhaal, het begon bij de melding "niet beschikbaar" wanneer ik ACC inschakel. Inmiddels foutmeldingen voor Pilot Assist, Bestuurderondersteuning, ACC en Collision Warning. Heeft allemaal met de camera te maken denk ik.
Zelfde hier P2, 10-11 juni naar de garage, was niet mogelijk middels korte diagnose de oorzaak vast te stellen.AS P8 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:44:
[...]
[P8] Bij mij hetzelfde verhaal, het begon bij de melding "niet beschikbaar" wanneer ik ACC inschakel. Inmiddels foutmeldingen voor Pilot Assist, Bestuurderondersteuning, ACC en Collision Warning. Heeft allemaal met de camera te maken denk ik.
Afgelopen donderdag nog nagevraagd bij de helpdesk en ze hebben gezegd voor het einde van de week.
[ Voor 4% gewijzigd door Arie van Dijk op 25-05-2021 15:36 ]
Moeilijk hoor als iedereen je steeds lekker maakt met allemaal dingen die jij nog niet hebt ;-)P2void19noPP schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:45:
Laten we nu gewoon even wachten tot de uiteindelijke update uitgedeeld wordt en dan verder praten. Verspilde energie over een niet-af product.
P2 gekocht oktober 2019. Geleverd begin september 2020. Dit kan er ook nog wel bij.rikoos schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Moeilijk hoor als iedereen je steeds lekker maakt met allemaal dingen die jij nog niet hebt ;-)
Dit vind ik dus echt nutteloze informatie. Prima om te waarschuwen als iemand z’n gordel niet om heeft of als er nog een deur openstaat maar als alles goed is laat het dan weg zou ik zeggen.Mickvanderveen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:53:
Weet iemand waar dit symbool voor dient, vlak na het wegrijden met de P2?
Net als die grote OKAY waarschuwing wanneer je wegrijdt. Nutteloze afleiding, information overload.
Bij de dealer geweest; oorzaak onbekend, geen reden voor de storingen te vinden. Meldingen gewist en auto gereset. Alles doet het weer.AS P8 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Ze hebben ook meteen de software bijgewerkt. Ik heb de indruk dat gas- en rempedaal anders reageren, prettiger wel.
Update: on call ook gekoppeld nu. Juiste kleur auto wordt getoond, maar open/sluiten geeft foutmeldingen. Zal het later nog eens proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door Montalbano op 25-05-2021 19:52 ]
P8
-- Polestar op FacebookWe're planning to re-deploy in all of our markets again later this week. Yesterday, we managed to deploy the update to 303 cars in Sweden. We'll share a more broad update on the new numbers tomorrow!
Blijkbaar was er weer eea aan de hand in de loop van vorige week.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Welke Facebook groep is dat? De officiële?MaxxMark schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:18:
[...]
-- Polestar op Facebook
XPENG G9 Performance 2024
Ja
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Range is in mijn ogen ook niet verbeterd met accu voorverwarmen en nog steeds matig. Afgelopen weekend 100% geladen en 15 min voorverwarmd (incl accu volgens de laatste update) aan laadpaal en 140km gereden waarvan 100 op de snelweg met 105 op CC en 25 min langzaamrijdend verkeer. Overige 40km op 60-wegen rustig gereden. Verbruik was 21.7kWh bij 17C.
Overigens heb ik regelmatig ruzie met het knopje in de kofferbak om de achterklep te sluiten. Ik hoor dan een aantal piepjes en er gebeurt niks ondanks dat ik de sleutel in mijn broekzak heb en zelf op het knopje druk. Er lijkt geen patroon of logica in te zetten maar het is zeker de helft van de tijd geen succes. Iemand die dit herkent?
Ik zou er naar laten kijken. Bij 17C hoef ik echt niet veel moeite te doen om (ruim) onder de 20 kWh/100 te blijven dus denk toch dat er iets niet goed is.Er zijn hier ook al veel postings geweest met zulke lage/normale verbruiken. Je sleutelprobleem herken ik ook niet. Lijkt me ook iets voor de garage.Aghanim schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
Mijn P2 is van september en ik had de update op de eerste dag al. Er lijkt dus niet echt een logisch patroon in te zitten. Persoonlijk vind ik niet dat je veel merkt van deze update, anders dan de app maar dat is voor mij vooral een gimmick. Weet niet of ik daar los voor zou betalen als het een optie was.
Range is in mijn ogen ook niet verbeterd met accu voorverwarmen en nog steeds matig. Afgelopen weekend 100% geladen en 15 min voorverwarmd (incl accu volgens de laatste update) aan laadpaal en 140km gereden waarvan 100 op de snelweg met 105 op CC en 25 min langzaamrijdend verkeer. Overige 40km op 60-wegen rustig gereden. Verbruik was 21.7kWh bij 17C.
Overigens heb ik regelmatig ruzie met het knopje in de kofferbak om de achterklep te sluiten. Ik hoor dan een aantal piepjes en er gebeurt niks ondanks dat ik de sleutel in mijn broekzak heb en zelf op het knopje druk. Er lijkt geen patroon of logica in te zetten maar het is zeker de helft van de tijd geen succes. Iemand die dit herkent?
Trouwens laatst ontdekt dat je met een schopje onder de bumper de klep ook weer dicht kunt doen. Dat wisten jullie natuurlijk allemaal al, maar voor mij was het nieuw
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 25-05-2021 22:07 ]
Tegen de tijd dat ze klaar zijn met deze uitrol kunnen ze gelijk door met de volgende maandelijkse updateMaxxMark schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:18:
[...]
-- Polestar op Facebook

Bij mij werkt de weergave van SoC wel, maar het openen en sluiten heeft net als het starten van klimaatregeling een rode foutmelding, alsof de actie niet doorgestuurd kan worden. Misschien heeft er iemand een tip of idee.
/f/image/CcrHrFJXP63paSXaw5Yl5YNo.png?f=fotoalbum_large)
Update: als ik met de sleutel open en sluit dan laat de app dat wel direct zien, dus de communicatie is er wel. Lijkt alsof er alleen read-permissions zijn of zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Montalbano op 26-05-2021 08:25 ]
P8
Bij mij duurde het echt enkele dagen voordat iedere functie ging werken. Waar dit mee te maken durf ik niet te zeggen maar denk dat je even geduld moet hebben.Montalbano schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:39:
Voor de on call app beta-testers: ik las bij de meesten dat bij het eerste gebruik de soc en klimaat nog niet deden maar openen en sluiten van de auto wel. Was dat al direct vanaf het koppelen?
Bij mij werkt de weergave van SoC wel, maar het openen en sluiten heeft net als het starten van klimaatregeling een rode foutmelding, alsof de actie niet doorgestuurd kan worden. Misschien heeft er iemand een tip of idee.
[Afbeelding]
Update: als ik met de sleutel open en sluit dan laat de app dat wel direct zien, dus de communicatie is er wel. Lijkt alsof er alleen read-permissions zijn of zo.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Bij mij duurde het 24 uur voordat het allemaal werkte zonder de rode ‘vlaggen’Montalbano schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:39:
Voor de on call app beta-testers: ik las bij de meesten dat bij het eerste gebruik de soc en klimaat nog niet deden maar openen en sluiten van de auto wel. Was dat al direct vanaf het koppelen?
[Afbeelding]
Mijn vrouw heeft af en toe ruzie met de achterklep. Het is mij maar 1 keer gebeurt en ik herken het van mijn vorige auto; de auto vind dat je te dichtbij staat om de achterklep veilig te kunnen sluiten.Aghanim schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
Mijn P2 is van september en ik had de update op de eerste dag al. Er lijkt dus niet echt een logisch patroon in te zitten. Persoonlijk vind ik niet dat je veel merkt van deze update, anders dan de app maar dat is voor mij vooral een gimmick. Weet niet of ik daar los voor zou betalen als het een optie was.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat is mij ook al vaker opgevallen bij mijn P2, wanneer de auto aan de lader staat doet de app het niet goed of helemaal niet... Komt vast goed met wat updates binnenkort.Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:44:
Mijn P8 staat nu te laden maar de app doet helemaal niets meer. Laat geen SoC zien en ook geen laad info.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Nog bedankt voor de tips over het geklapper van het dakraam. Volvo Scholten te Ede wist gelijk waar ik het over had en 10 juni wordt het gerepareerd. Tevens gaven ze aan gelijk een update uit te voeren.
Ben benieuwd wat er eerst is OTA of de fysieke update 10 juni.
Wel jammer dat juist de enige interessante functie in de huidige app voor mij voor nu dan niet werktPS2Driver schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Dat is mij ook al vaker opgevallen bij mijn P2, wanneer de auto aan de lader staat doet de app het niet goed of helemaal niet... Komt vast goed met wat updates binnenkort.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ook wel eens gehad, is bij mij een kwestie van de app een aantal keer opnieuw opstarten... De Digital Key werkt hier overigens ook nog steeds niet, maar was toch niet van plan die de komende maanden al te gaan gebruiken.PS2Driver schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Dat is mij ook al vaker opgevallen bij mijn P2, wanneer de auto aan de lader staat doet de app het niet goed of helemaal niet... Komt vast goed met wat updates binnenkort.
Zie mijn post hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67448570Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:44:
Mijn P8 staat nu te laden maar de app doet helemaal niets meer. Laat geen SoC zien en ook geen laad info.
Wat ik daarbij merk is dat het altijd functioneert maar niet altijd vlekkeloos. Soms sta ik bij de auto te trekken aan de deur zonder dat ie open gaat, soms open ik dan de app en werkt het of zet ik bluetooth uit en aan en dan werkt het ook goed.
Inmiddels wel erg aan gewend en neem ik de sleutel alleen nog mee als reserve bij langere tripjes, als backup.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Die heb ik gezien maar jij hebt een ander issue. Ik zie namelijk helemaal geen laad info en ook helemaal geen % meer in de app. Maargoed, we weten dat Volvo op de achtergrond bezig is met de ontwikkeling van de app dus wellicht zijn ze wat dingen aan het testen en doorvoeren.Venomer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Zie mijn post hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67448570
Het zal vanzelf wel een keer gaan werken
:fill(white):strip_exif()/f/image/whZ6DwmUvsNtBn1ehcT8DHji.png?f=user_large)
-- Polestar op de Official Facebook Page
Weer een update-je! Geen Nederlanders dus de afgelopen dagen. Voor niets een rondje gereden vanochtend
Grappig, heb daar gisteren voor hetzelfde geval een afspraak gemaakt.sanderpn schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:58:
P8:
Nog bedankt voor de tips over het geklapper van het dakraam. Volvo Scholten te Ede wist gelijk waar ik het over had en 10 juni wordt het gerepareerd. Tevens gaven ze aan gelijk een update uit te voeren.
Wat is uiteindelijk het probleem en de 'oplossing' hiervan?Xc40p8 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Grappig, heb daar gisteren voor hetzelfde geval een afspraak gemaakt.
Ik heb daar inmiddels een paar keer over gelezen hier. Kun je uitleggen wat voor slangetje dat dan is en wat er mee gedaan moet worden?sanderpn schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:58:
P8:
Doen ze iedere auto met de hand ofzo ...MaxxMark schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:11:
[Afbeelding]
Weer een update-je! Geen Nederlanders dus de afgelopen dagen. Voor niets een rondje gereden vanochtend

Ik heb de update al vrij snel gekregen, maar ik gebruik die app echt nooit. Hij doet het vaker niet dan wel. Met name de Digital Key werkt vaak pas nadat ik met de app en bluetooth heb gerommeld. Dan is een gewone sleutel makkelijker.
Ik gebruikt sinds het begin overigens alleen de Key Tag icm een noodsleutel uit een van de grote sleutels in mijn portomonnee. Nu vraag ik me alleen wel af of die tag ook passief werkt. Dus als de batterij van dat dingetje leeg is en je hem in de bekerhouder legt.
Iemand ervaring mee? De handleiding maakt geen onderscheid tussen de gewone sleutels en de key tag.
Nee, dat gaat niet werken. Net als de gewone sleutels is het een transponder die actief een signaal uitzendt. Daar is een werkende batterij voor nodig.AlexC schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:06:
[...]
(knip)
Ik gebruikt sinds het begin overigens alleen de Key Tag icm een noodsleutel uit een van de grote sleutels in mijn portomonnee. Nu vraag ik me alleen wel af of die tag ook passief werkt. Dus als de batterij van dat dingetje leeg is en je hem in de bekerhouder legt.
Iemand ervaring mee? De handleiding maakt geen onderscheid tussen de gewone sleutels en de key tag.
Op het Volvo-forum stond een beschrijving over het vervangen van de batterij van de key tag. Dat is een heel gedoe en zorgt ervoor dat hij niet meer waterdicht is. De officiële oplossing is het vervangen van de hele key tag, wat behoorlijk kostbaar is.
[ Voor 13% gewijzigd door Venomer op 26-05-2021 16:30 ]
Ik neem de normale key niet eens meer mee, op de IPhone werkt de digital key prima. Af en toe een bug, dat de sleutel niet gevonden kan worden. Maar dat gaat vanzelf kijken na een paar meter rijden. Of dat de kofferbak niet open wilt op basis van de schopbeweging. Maar ik gebruik hem vooral om te checken of de auto dicht is en om voorclimatisering aan te zetten. Maar de sleutels liggen thuis te verfstoffen.AlexC schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:06:
[...]
Doen ze iedere auto met de hand ofzo ...![]()
Ik heb de update al vrij snel gekregen, maar ik gebruik die app echt nooit. Hij doet het vaker niet dan wel. Met name de Digital Key werkt vaak pas nadat ik met de app en bluetooth heb gerommeld. Dan is een gewone sleutel makkelijker.
1. Moet alleen nog proberen of de Digital key werkt als er geen internet verbinding is.
2 Of als je niet kan inloggen in de app of als je uitgelogd bent.
Inderdaad: https://www.volvocars.com...over-de-app-volvo-on-callMga1600 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:01:
Ik zie net dat er op de Volvo site een heel uitgebreide FAQ staat over het koppelen van de VOC app.
Dit suggereert toch wel dat de VOC app nu officieel ondersteund wordt voor de P8.
[ Voor 10% gewijzigd door Venomer op 26-05-2021 17:03 ]
Bij mij doen de sloten het inmiddels ook (inderdaad na 24u zoals @Mga1600 al aangaf). De SoC is nu wel weer verdwenen, maar ik ga het eens rustig afwachten verder.Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Die heb ik gezien maar jij hebt een ander issue. Ik zie namelijk helemaal geen laad info en ook helemaal geen % meer in de app. Maargoed, we weten dat Volvo op de achtergrond bezig is met de ontwikkeling van de app dus wellicht zijn ze wat dingen aan het testen en doorvoeren.
Het zal vanzelf wel een keer gaan werken
P8
:strip_exif()/f/image/MFi8M7VfSAmQ79Yi4nHpzN3a.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een gevalletje range (ik zit met een verschil...)
Net een rit gemaakt, 11 graden 240km voornamelijk snelweg. Gestart met 90%, thuisgekomen met 8%.
1. Dat is dus 240km met 82% SOC --> is dus 290 km met 100%SOC
2. Gemiddeld 24,6 kWh/100km --> met een 78kW batterij zou dit 317 km. moeten zijn.
Dus een verschil van bijna 30 km, wat gelijk staat aan ongeveer 10% SOC door het op deze 2 manieren te berekenen.
Hoe zou dit te verklaren zijn, afrondingsverschillen??
[ Voor 21% gewijzigd door AS P8 op 26-05-2021 18:12 ]
Afgelopen pinksterweekend terugweg:EHAS schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:39:
[...]
Indien de maatregelen het toelaten, gaan wij met Pinksteren eerst een generale repetitie doen in Brabant (vanuit midden Overijssel) met onze Deense vouwwagen.
Indien dat bevalt, deze zomer naar de Ardèche. Merk dat ik zelf nog wat “gereserveerd” ben, maar nemen wat meer de tijd qua reis en bij de eindbestemming ook even bevestiging gezocht qua laadmogelijkheden.
2 volwassenen, 2 kids, kofferbak nokkievol.
volbeladen vouwwagen met daktas. Niet voorgewarmd - 13/15gr - 19” - geen warmtepomp - 110 ACC (zo rij ik in Frankrijk ook 😉) - regenbuien - 85% snelweg / 15% provinciaal:
![]() | ![]() | ![]() |
Inmiddels even wat testkilometers verder.EHAS schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:34:
Autowassen vindt ik een leuke bezigheid, maar met al het landbouwverkeer en b-wegen in de regio waarbij ik woon, is het soms wel erg vaak nodig. Met name de achterbumper, doordat de banden breder zijn / uitsteken.
Dus vandaag maar eens aan het schroeven geweest (uiteindelijk in 10min klaar)
Even proberen of het wat is, en anders draai ik ze er weer af:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ze werken wel goed, scheelt aardig.
Deze zijn van flexibel plastic en zijn op exact dezelfde wijze te monteren als originele
![]() | ![]() |
Ik heb in plaats van originele
DEZE gekocht, (dik €200 goedkoper) is een set voor de “gewone” XC40 waarbij de achterkant perfect past op de P8, voorkant net als de originele set niet.
Ja hoor, dat was er direct al.....maar wel leuk. Evenals dat groene lichtschijnsel bij de laadpoort tijdens het laden en natuurlijk de rode of blauwe wolk bij het preconditioneren. Ziet er mooi uit .....Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:22:
Grappig... Nu werkt de app weer en zie ik het alarm lampje knipperen. Volgens mij was dat toch nog niet zo? Zijn ze blijkbaar bij Volvo achter de schermen druk bezig en wellicht deed de app daarom bij mij vandaag niets...
[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 26-05-2021 19:27 ]
Leuk allemaal, maar wanneer is het gewone volk aan de beurt?Mga1600 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:24:
[...]
Ja hoor, dat was er direct al.....maar wel leuk. Evenals dat groene lichtschijnsel bij de laadpoort tijdens het laden en natuurlijk de rode of blauwe wolk bij het preconditioneren. Ziet er mooi uit .....
Een deel kan worden verklaard, je dient nl. met de netto capaciteit van de batterij te rekenen, dit is 75kW.AS P8 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:09:
[Afbeelding]
Even een gevalletje range (ik zit met een verschil...)
Net een rit gemaakt, 11 graden 240km voornamelijk snelweg. Gestart met 90%, thuisgekomen met 8%.
1. Dat is dus 240km met 82% SOC --> is dus 290 km met 100%SOC
2. Gemiddeld 24,6 kWh/100km --> met een 78kW batterij zou dit 317 km. moeten zijn.
Dus een verschil van bijna 30 km, wat gelijk staat aan ongeveer 10% SOC door het op deze 2 manieren te berekenen.
Hoe zou dit te verklaren zijn, afrondingsverschillen??
Dan blijft er nog een verschil van ongeveer 12 km over.
XC40 EV Pro
Om eerlijk te zijn geen idee, heb aangegeven wat het probleem is met de mogelijke oorzaak, die ik op dit forum heb gelezen. De balie medewerker ging dit in de werkplaats overleggen en die wist gelijk waar het over ging. Volgens mij verlengen van de afvoerbuisjes. 10 juni weer ik meer.Mga1600 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Ik heb daar inmiddels een paar keer over gelezen hier. Kun je uitleggen wat voor slangetje dat dan is en wat er mee gedaan moet worden?
€200,- goedkoper?EHAS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:02:
[...]
Inmiddels even wat testkilometers verder.
Deze zijn van flexibel plastic en zijn op exact dezelfde wijze te monteren als originele
[Afbeelding] [Afbeelding]
DEZE gekocht, (dik €200 goedkoper) is een set voor de “gewone” XC40 waarbij de achterkant perfect past op de P8, voorkant net als de originele set niet.
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Vraagje: als je dan toch een set van 4 gekocht hebt, waarom heb je ze dan ook niet vooraan geïnstalleerd?EHAS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:02:
[...]
Inmiddels even wat testkilometers verder.
[Afbeelding] [Afbeelding]
(op je foto's blijkt nu vooral vooraan de smurrie te hangen
Bummer!MaxxMark schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:11:
[Afbeelding]
Dank weer voor de update @MaxxMark
Buitenspiegels klappen ook in en uit...Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:22:
Grappig... Nu werkt de app weer en zie ik het alarm lampje knipperen. Volgens mij was dat toch nog niet zo? Zijn ze blijkbaar bij Volvo achter de schermen druk bezig en wellicht deed de app daarom bij mij vandaag niets...

Pure8 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:50:
[...]
€200,- goedkoper?De originele kosten maar €160 voor een hele set.
Echt…. 🤐 ik probeer alleen met alle goede intenties van dit forum andere geïnteresseerden te informeren. Vóór je a-constructief commentaar geeft, léés eerst.madhondt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Vraagje: als je dan toch een set van 4 gekocht hebt, waarom heb je ze dan ook niet vooraan geïnstalleerd?
(op je foto's blijkt nu vooral vooraan de smurrie te hangen)
Nb de prijs heb ik hier vandaan.
[ Voor 14% gewijzigd door EHAS op 26-05-2021 20:14 ]
Domme vraag misschien, maar gaat ie wel op slot en schakelt de auto uit?GT916 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:22:
Ik heb gisteren mn P8 bij de dealer gebracht voor het monteren van een trekhaak, tevens gevraagd even de nieuwste update te installeren. Dit is uitgevoerd, nu blijven alleen mijn lampen branden zowel koplampen als remlicht. Reset van de console met de home knop maar dat heeft niet geholpen, hebben hier meer mensen last van sinds de laatste update? Kon er niks over terug vinden.
Ja dat wel, zowel via VOC app als met de sleutel geprobeerd.ach-jee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:26:
[...]
Domme vraag misschien, maar gaat ie wel op slot en schakelt de auto uit?
Nu je het zegt, hoe controleer ik of de auto uitgeschakeld is?ach-jee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:26:
[...]
Als ik via de instelling ‘auto uitschakelen’ kies, dan nog blijven de lampen branden…ach-jee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:26:
[...]
Ik twijfel helemaal niet aan jouw goede intenties. In tegendeel, ik apprecieer dergelijke info. En ik bedoelde dit ook niet a-constructief.EHAS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:12:
[...]
[...]
Echt…. 🤐 ik probeer alleen met alle goede intenties van dit forum andere geïnteresseerden te informeren. Vóór je a-constructief commentaar geeft, léés eerst.
Nb de prijs heb ik hier vandaan.
Maar in de officiële Volvo shop Vstore staan ze voor €160,-
https://www.vstore.nl/com...ppen-voor-en-achter-2097/
Misschien iemand bij de dealer de lichtschakelaar op een standje “altijd aan” gezet? (Geen idee of die bestaat hoor)GT916 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:34:
[...]
Als ik via de instelling ‘auto uitschakelen’ kies, dan nog blijven de lampen branden…
P8
Ik lees op de Volvo link dat ze 'voor' niet geschikt zijn. Let dus even op en monteer ze alleen achter.Pure8 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:41:
[...]
Ik twijfel helemaal niet aan jouw goede intenties. In tegendeel, ik apprecieer dergelijke info. En ik bedoelde dit ook niet a-constructief.
Maar in de officiële Volvo shop Vstore staan ze voor €160,-
https://www.vstore.nl/com...ppen-voor-en-achter-2097/
Dat was het! Heb die altijd op ‘Auto’ staan en stond nu op een ander stand. Ben zo gewend dat t aan de software ligt dat zoiets voordehand liggends niet meer in me op kwam. Dank!Montalbano schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Misschien iemand bij de dealer de lichtschakelaar op een standje “altijd aan” gezet? (Geen idee of die bestaat hoor)
Ik heb ze gemonteerd en ze passen perfect. Er zit een ‘hoekige’ inkeping in de rand van het spatbord en die past naadloos in de inkeping van de spatlappen.Sten2017 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Ik lees op de Volvo link dat ze 'voor' niet geschikt zijn. Let dus even op en monteer ze alleen achter.
Het zal wel passen, maar ze zijn daar voor full electric ongeschikt. Zegt de link. Maar is natuurlijk je eigen keuzePure8 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:50:
[...]
Ik heb ze gemonteerd en ze passen perfect. Er zit een ‘hoekige’ inkeping in de rand van het spatbord en die past naadloos in de inkeping van de spatlappen.
Ik bedoel dit niet verdedigend maar meer nieuwsgierig: wat wordt er bedoeld met ongeschikt? Ze passen perfect en ook een P8 is een XC40.Sten2017 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:14:
[...]
Het zal wel passen, maar ze zijn daar voor full electric ongeschikt. Zegt de link. Maar is natuurlijk je eigen keuze
Wat zou het verschil dan zijn tussen de spatlappen voor een P8 en die voor een andere XC40?
Goede vraag. Dat staat er niet bij. Wellicht weet het hoofdkantoor dit?Pure8 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:28:
[...]
Ik bedoel dit niet verdedigend maar meer nieuwsgierig: wat wordt er bedoeld met ongeschikt? Ze passen perfect en ook een P8 is een XC40.
Wat zou het verschil dan zijn tussen de spatlappen voor een P8 en die voor een andere XC40?
Omdat ik op zich ook wel geïnteresseerd ben in de spatlappen, nog even op de Volvo site gekeken. Er is dus (nu) ook een set die wel geschikt is voor pure electric:Sten2017 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:37:
[...]
Goede vraag. Dat staat er niet bij. Wellicht weet het hoofdkantoor dit?
https://accessories.volvo...C-518439/2021/all/all/all
Ik zie geen verschil met de set die niet geschikt zou zijn, maar dat verschil is er klaarblijkelijk wel...
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Steken ze niet verder uit naar buiten?RFolst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:03:
[...]
Omdat ik op zich ook wel geïnteresseerd ben in de spatlappen, nog even op de Volvo site gekeken. Er is dus (nu) ook een set die wel geschikt is voor pure electric:
https://accessories.volvo...C-518439/2021/all/all/all
Ik zie geen verschil met de set die niet geschikt zou zijn, maar dat verschil is er klaarblijkelijk wel...
Interessant detail is dat het bovenaanzicht in de 360 graden camera de auto kleur zilver is ipv groen, in de app ook, nu heb ik begrepen van de dealer dat deze auto een aanpassing was van een auto die ze al op de lijn hadden staan dus misschien is het een productie dingetje ivm geïnstalleerde standaard configuratie oid.
Oh en nu ik het over de app heb, laatste update staat er direct op, dealer gaf aan dat ze vanuit Volvo de app nu mogen instellen bij nieuwe leveringen en dat ik een van de eersten was dus dat hij even mee wilde kijken op mijn telefoon. Hij gaf ook direct aan dat ze nog met de uitrol bezig zijn vanuit Volvo en dat het daarom niet meteen werkt.
Nu dat de app gekoppeld is ga ik even kijken of ik de API key op kan vragen om te zien of het probleem nu de app of de API is (developers kunnen een testing API key voor hun auto toevoegen in het portaal, benieuwd of dit ook al werkt)
:strip_exif()/f/image/kXJY1v5jpg3iOvKiQACQUgM8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou kunnen, dat kan ik op de foto niet goed zien. Wel is het partnummer voor de voorflappen anders/nieuwer. Achterflappen hebben in beide sets hetzelfde partnummer.
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Terwijl we het omgekeerde zouden verwachten ....RFolst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Zou kunnen, dat kan ik op de foto niet goed zien. Wel is het partnummer voor de voorflappen anders/nieuwer. Achterflappen hebben in beide sets hetzelfde partnummer.
Is dat niet gewoon de ‘thuiskomst verlichting’ die vanzelf na een 45 sec uitgaat? Misschien stond die eerst niet aan in het menu en nu wel?GT916 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:34:
[...]
Als ik via de instelling ‘auto uitschakelen’ kies, dan nog blijven de lampen branden…

/f/image/2acTkU97dkdOOd351FPXLOFS.png?f=fotoalbum_large)
Interessant is wel dat `/fuel` op dit moment geen data teruggeeft voor mij, wat eigenlijk compleet matched met de on-call app waar ik ook geen percentage terugkrijg, benieuwd of dat morgen getoond word zodra de 24 uur voorbij zijn 👍
Heb ook gehad dat hij lang niet werkte. Enkele dagen geleden toch nog eens rustig gekeken in de auto en heb het nu wel structureel aan de praat gekregen. Diende in de app naar de account pagina te gaan -> beheren -> auto instellingen. Dan opnieuw de verbinding tot stand brengen deed voor mij de truc. Wellicht helpt het bij jou ook.ach-jee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:19:
[...]
Ook wel eens gehad, is bij mij een kwestie van de app een aantal keer opnieuw opstarten... De Digital Key werkt hier overigens ook nog steeds niet, maar was toch niet van plan die de komende maanden al te gaan gebruiken.
Ben benieuwd. Ik heb maar heel af en toe een percentage in de app. Ik kijk stiekem best vaak. Denk slechts 1 op de 20 keer.tim-dev schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:01:
Interessant is wel dat `/fuel` op dit moment geen data teruggeeft voor mij, wat eigenlijk compleet matched met de on-call app waar ik ook geen percentage terugkrijg, benieuwd of dat morgen getoond word zodra de 24 uur voorbij zijn 👍
Met de P8 heb ik dat sporadisch, maar volgens mij omdat hij denkt dat ik er dan onder sta. Maar daar is de P2 te laag voor.Aghanim schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:22:
Ja, dat deed het inderdaad vanaf start. Af en toe wel eens deze melding gezien hoor.Montalbano schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:39:
[Afbeelding]
Dat soort dingen gebeuren voor de officiële lancering. Als het goed is krijgen wij volgende week ergens (moeten nog een avond plannen) een terugkoppeling van onze test input!Juancho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Wel jammer dat juist de enige interessante functie in de huidige app voor mij voor nu dan niet werkt![]()
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.