XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik heb begin 2020 besteld en de Volvo dealer (de aanvankelijke opmerking waarop ik reageerde ging over de P8) was direct duidelijk en helder over wat we mochten verwachten en wat op een later tijdstip zou komen. Volgens mij is Volvo NL daar ook al die tijd eerlijk over geweest en is het ook zo naar bijvoorbeeld media gecommuniceerd (reviews e.d.). Als je een aankoop doet in die prijsklasse, überhaupt bij een auto, dan doe je toch zelf ook een beetje onderzoek!? Je vergelijkt en vraagt door....Johnbeer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:15:
Sorry, maar dit is onzin. Er zijn zat mensen die hun P8 of P2 hebben besteld in een periode waarin niet verondersteld mocht worden, laat staan al bekend was, dat de beloofde features op de site/folder/reclame etc niet aanwezig zouden zijn.
(Mijn P2 in december 2019 besteld en zwaar getwijfeld tussen P8, allebei met mooie beloofde functionaliteiten vanuit een app)
Overigens til ik er zelf niet zo zwaar aan, ik vind het rijden in de P2 geweldig. Maar zou een goed werkende app ook wel waarderen, bijvoorbeeld om straks lekker alvast de airco aan te kunnen zetten als eindelijk de zomer eens begint
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
:strip_exif()/f/image/wh7zPFuMSTTe6J6CxitAt9Z7.jpg?f=fotoalbum_large)
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Dit is gewoon niet waar. Kijk in het topic. Het werd pas later bekend dat bepaalde functionaliteit later zou komen. Zoals de VOC. Richting de eerste afleveringen kwam er pas een lijstje met zaken die later zouden komen met week nummers. Waarbij dat dus ook bij lange na niet gehaald is. Ook reviews kwamen pas veel later. Prima als je het goed wilt praten voor Volvo maar dat het begin 2020 gewoon bekend was dat iets basics als de VOC er tegen de zomer 2021 niet zou zijn is echt onwaar.Rianata schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:05:
[...]
Ik heb begin 2020 besteld en de Volvo dealer (de aanvankelijke opmerking waarop ik reageerde ging over de P8) was direct duidelijk en helder over wat we mochten verwachten en wat op een later tijdstip zou komen. Volgens mij is Volvo NL daar ook al die tijd eerlijk over geweest en is het ook zo naar bijvoorbeeld media gecommuniceerd (reviews e.d.). Als je een aankoop doet in die prijsklasse, überhaupt bij een auto, dan doe je toch zelf ook een beetje onderzoek!? Je vergelijkt en vraagt door....
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat denk ik ook niet idd.MaxxMark schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 03:52:
Niet heel veel dus. Lijkt er op Dat ze 2 dagen niet veel uitgerold hebben. Morgen zal er vast ook niet veel nieuws gepusht worden gok ik.
[Afbeelding]
Gisteren 3 uur gereden, maar nog geen nieuwe software melding. Terwijl de vorige update al was ingetrokken.
Lijkt er dus op dat ze het deze keer mondjesmaat doen.
Volgens mij en voor mij is de situatie als volgt geweest:Rianata schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:05:
[...]
Ik heb begin 2020 besteld en de Volvo dealer (de aanvankelijke opmerking waarop ik reageerde ging over de P8) was direct duidelijk en helder over wat we mochten verwachten en wat op een later tijdstip zou komen. Volgens mij is Volvo NL daar ook al die tijd eerlijk over geweest en is het ook zo naar bijvoorbeeld media gecommuniceerd (reviews e.d.). Als je een aankoop doet in die prijsklasse, überhaupt bij een auto, dan doe je toch zelf ook een beetje onderzoek!? Je vergelijkt en vraagt door....
Ik heb mijn P8 in juli / augustus besteld. Heb toen geen berichten gehad dat er delen niet beschikbaar zouden zijn bij de levering.
Begin oktober 2020 heb ik de bouwweek en de verwachte leveringsweek (week 49) doorgekregen en vernam ik dat de app met toen nog uitgebreide functionaliteiten pas ook rond 49 week gereed zou zijn.
In de eerste helft van november het bericht gehad dat de auto in week 46 binnen zou komen en eind week 47 geleverd zou kunnen worden. De app zou dan nadien via een software update toegevoegd worden.
Vanaf medio november verschenen er op dit topic echter berichten dat de app niet in week 49 gereed zou zijn, maar pas in de late winter (februari 2021). Ik heb dit bij mijn dealer nagevraagd, deze beaamde dit maar durfde geen nieuwe datum te noemen. Na week 49 zijn de berichten van Volvo t.a.v. de app met beperkter functionaliteit in eerste instantie "Voorjaar 2021" en later "Medio 2021" geworden.
Verder geen waarde oordeel hierover. Maar ruim voor de bestelling van de P8 had ik reserveringen gedaan voor de ID3 (snel door dat dit hem niet zou worden) en voor de Mustang Mach-E. Door zowel VW als door Ford ben ik beter en actiever geïnformeerd over de leveringen en vorderingen/problemen in de leveringen van deze auto's. Bij Ford zelfs tot na de intrekking van de reserveringen. Van Volvo heb ik in ieder geval niets gehoord over zaken die niet of later zouden worden geleverd, ook niet na mijn bestelling. De communicatie van Volvo lijkt pas op gang te zijn gekomen na de opzet van het Drivers Connect platform. Daarvoor las ik alles in dit topic van mede P8'ers die berichten van hun dealer of van Volvo NL hadden gehad. Oorzaak is denk ik de "pre-levering" aan Nederlandse klant vanwege fiscale redenen. De communicatie vanuit Volvo Zweden was eenvoudig nog niet opgezet en Volvo NL had dit zelf ook nog niet opgepakt.
Maar om zo vlak voor het Pinksterweekend positief af te sluiten: we rijden wel in een prettige auto waarbij we inmiddels door het hebben dat het verbruik / de range echt nog niet zo slecht zijn en die nu stapje voor stapje wordt verbeterd.
XC40 EV Pro
Ik wil geen oordeel vellen over bepaalde partijen maar enkel mijn beleving delen.
Vanaf dag 1, dus de dag van de aankoop, ben ik door Volvo Zweden en de dealer zeer nauwgezet en actief geïnformeerd. Van de grote zaken zoals het tijdelijk ontbreken van toekomstige functies tot kleine zaken allerhande. Dit gaat nog door tot op de dag van vandaag. (Uiteraard, zou ik zeggen)
Ondertussen heb ik hier in Nederland mijn auto ‘aangemeld’ bij een Nederlandse dealer om er een Nederlandse auto van te maken i.v.m. Volvo-id, het hebben van een ‘eigen’ dealer, Volvo-On-Call, enz… Ik werd dan door Volvo Nederland verwelkomt als klant. Dus ben ik momenteel eigenlijk officieel klant bij zowel Volvo Nederland als Volvo Zweden.
Ik ondervind nu wel dat ik momenteel netjes over alles op de hoogte wordt gehouden door Volvo Zweden en dat ik van Volvo Nederland 0,0 hoor.
Het enige initiatief dat ik van Volvo Nederland ondervind qua informatie is het Drivers Connect forum en zelfs daar komt momenteel geen informatie meer vandaan.
Ik weet het, in de praktijk komt het op hetzelfde neer. De klanten van Volvo Zweden krijgen hun beloofde extra’s niet sneller of trager dan de klanten van Volvo Nederland. Maar ik vind het wel netjes dat iemand die een aanzienlijk bedrag heeft betaald voor een auto op de hoogte wordt gehouden van de stand van zaken.
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is het hele 'probleem': communicatie. Alleen doen ze in NL net alsof dat grotendeels de schuld is van Zweden omdat van daaruit niets gecommuniceerd zou worden.Pure8 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:48:
Inzake de vertraagde functies:
Ik wil geen oordeel vellen over bepaalde partijen maar enkel mijn beleving delen.
Vanaf dag 1, dus de dag van de aankoop, ben ik door Volvo Zweden en de dealer zeer nauwgezet en actief geïnformeerd. Van de grote zaken zoals het tijdelijk ontbreken van toekomstige functies tot kleine zaken allerhande. Dit gaat nog door tot op de dag van vandaag. (Uiteraard, zou ik zeggen)
Ondertussen heb ik hier in Nederland mijn auto ‘aangemeld’ bij een Nederlandse dealer om er een Nederlandse auto van te maken i.v.m. Volvo-id, het hebben van een ‘eigen’ dealer, Volvo-On-Call, enz… Ik werd dan door Volvo Nederland verwelkomt als klant. Dus ben ik momenteel eigenlijk officieel klant bij zowel Volvo Nederland als Volvo Zweden.
Ik ondervind nu wel dat ik momenteel netjes over alles op de hoogte wordt gehouden door Volvo Zweden en dat ik van Volvo Nederland 0,0 hoor.
Het enige initiatief dat ik van Volvo Nederland ondervind qua informatie is het Drivers Connect forum en zelfs daar komt momenteel geen informatie meer vandaan.
Ik weet het, in de praktijk komt het op hetzelfde neer. De klanten van Volvo Zweden krijgen hun beloofde extra’s niet sneller of trager dan de klanten van Volvo Nederland. Maar ik vind het wel netjes dat iemand die een aanzienlijk bedrag heeft betaald voor een auto op de hoogte wordt gehouden van de stand van zaken.
De communicatie in NL gebeurt nog vooral op papier en lijkt geen enkele relatie met de dealer te hebben. Kreeg vorige week een brief over de V40 die we een half jaar hebben maar al een paar keer terug is geweest voor de accu, tot 2 weken voor die brief zelfs, met de boodschap dat ze graag willen weten hoe het met de V40 gaat en dat de dealer dat graag wil weten. Nou dat weet de dealer wel hoor. Kansloze brief.
Ik zou wel graag een brief ontvangen over de XC40 met daarin excuses voor de waardeloze start op het gebied van verwachtingsmanagement en een helder verhaal over wanneer wat te verwachten is. Of ja, eigenlijk liever gewoon een e-mail. Maar dat is natuurlijk wel heel modern.
P8
Polestar stuurt wel e-mailsMontalbano schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:59:
[...]
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is het hele 'probleem': communicatie. Alleen doen ze in NL net alsof dat grotendeels de schuld is van Zweden omdat van daaruit niets gecommuniceerd zou worden.
De communicatie in NL gebeurt nog vooral op papier en lijkt geen enkele relatie met de dealer te hebben. Kreeg vorige week een brief over de V40 die we een half jaar hebben maar al een paar keer terug is geweest voor de accu, tot 2 weken voor die brief zelfs, met de boodschap dat ze graag willen weten hoe het met de V40 gaat en dat de dealer dat graag wil weten. Nou dat weet de dealer wel hoor. Kansloze brief.
Ik zou wel graag een brief ontvangen over de XC40 met daarin excuses voor de waardeloze start op het gebied van verwachtingsmanagement en een helder verhaal over wanneer wat te verwachten is. Of ja, eigenlijk liever gewoon een e-mail. Maar dat is natuurlijk wel heel modern.
Die slaan alleen nergens op. Ik mag nog steeds een proefrit komen maken bijvoorbeeld

En daar heb je echt helemaal gelijk in. Afgelopen weekend een stukje gereden in een Skoda Enyaq. Prachtige auto en ook gewoon een heel goede auto, maar toen ik daarna weer in de P8 stapte vond ik die echt wel veel prettiger aanvoelen hoor.Petzun schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Maar om zo vlak voor het Pinksterweekend positief af te sluiten: we rijden wel in een prettige auto waarbij we inmiddels door het hebben dat het verbruik / de range echt nog niet zo slecht zijn en die nu stapje voor stapje wordt verbeterd.
P8
Herkenbaar. Mijn Volvo Stern dealer heb ik na aflevering een keer een mailtje van gehad en daarna helemaal niks meer van gehoord. Zelf een keer geinformeerd naar OTA updates toedertijd maar daar wisten ze zelf minder vanaf dan dat je hier op het forum aan informatie op kon halen. Ook gewoon onwaarheden of vage informatie gekregen. Het intereseert ze ook gewoon niet zo krijg ik het idee, maar dat lijkt me garage specifiek. Ik kreeg dan te horen als ik vroeg naar de laatste update; heb je problemen dan? Want als je auto rijdt (en het werkt in de basis) heb je toch geen nieuwere software nodig. Tsja.Pure8 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:48:
Inzake de vertraagde functies:
Ik sluit mij verder aan op wat hierboven gezegd wordt hoor; top auto, werkt verder prima. De updates zijn meer de kers op de taart. Maar als Volvo graag een premium merk wil worden mogen ze de 'Customer Engagement' eerst wel eens upgraden naar het niveau van bijvoorbeeld BMW.
[ Voor 6% gewijzigd door Tweaqer op 21-05-2021 11:07 ]
Is de SoC het sindsdien blijven doen?Lancer schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Bij mij doet de accu indicatie ook het zo goed als nooit. Gister alle opties langs geweest. Wat ik in de android app permissies vond was dat de app "com.[nogiets]" die over de autostatistieken gaat geen toegang had tot de auto statistieken. Die heb ik aan gezet en de boordcomputer een reset gegeven. Daarnaast eerst een halve dag niets en nu een accu percentage dat blijft ook al "force-close" ik de app. Geen idee of het toeval is. Zal moeten blijken uit de komende dagen.
Hoe geef je de boordcomputer een reset?
Bij mij werkt de VoC app nu al een paar dagen stabiel. Ik heb net versie 4.14.1 voor iOS geïnstalleerd. Bij opnieuw opstarten van de app wordt de SoC meteen weer aangegeven.
Vanmiddag moet ik weg met de auto. Ik zal dan het klimaat van tevoren proberen aan te zetten via de app. Ik zal laten weten hoe dat gaat.
Ik heb ‘m ook van 4.14 naar 4.14.1 bijgewerkt. SOC zichtbaar krijgen duurde bij mij eerst 3 - 4 seconden, nu lijkt het direct aanwezig bij her opstarten van de app.Venomer schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:35:
[P8]
Bij mij werkt de VoC app nu al een paar dagen stabiel. Ik heb net versie 4.14.1 voor iOS geïnstalleerd. Bij opnieuw opstarten van de app wordt de SoC meteen weer aangegeven.
Vanmiddag moet ik weg met de auto. Ik zal dan het klimaat van tevoren proberen aan te zetten via de app. Ik zal laten weten hoe dat gaat.
Voorwarmen/koelen werkte bij mij al twee weken probleemloos, ik ga er van uit dat dat nog zo is. Fijne optie!
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Kan ik daar gewoon met de chip van Eneco (leasemaatschappij) laden via RFID of moet ik een Fastned app downloaden en koppelen etc.? In dat geval doe ik dat liefst nu al. Als alternatief heb ik de Plugsurfing pas van Polestar maar dan moet ik weer declareren dus liever via de leasemij.
De website zegt:
-Start laadsessie met je laadpas, Fastned app of helemaal automatisch met Autocharge.
- Je kunt een laadpas meteen gebruiken zonder je te registreren bij Fastned door de laadpas voor de paslezer te houden.
Neem dus aan dat het kan maar wil het liever hier even horen.
Als iemand overigens een tip heeft om te laden in omgeving Rijssen - Vriezenveen dan erg welkom. Is wat dunbezaaid zo lijkt het.
Alternatief is laden bij het vakantiehuisje maar dan moet ik met een verlengkabel aan de slag en dat vind ik toch wat spannend.
[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 21-05-2021 12:50 ]
Q3 of later volgens frankkie12345 in "Android Automotive"gerrit105 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:47:
[...]
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Flitsmeister beschikbaar is. Die zitten blijkbaar wel op de voorste rij:
[...]
De laatste keer dat ik een weekend weg was waren de laadmogelijkheden op het park ook minimaal.Aghanim schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:47:
Als iemand overigens een tip heeft om te laden in omgeving Rijssen - Vriezenveen dan erg welkom. Is wat dunbezaaid zo lijkt het.
Alternatief is laden bij het vakantiehuisje maar dan moet ik met een verlengkabel aan de slag en dat vind ik toch wat spannend.
Ik ben op de heenreis gewoon even gestopt voor een bakkie koffie (en plaspauze voor de kids) en dan kan je gelijk even aan de fast charge hangen. Hierdoor kwam ik niet leeg aan en hoefde ik niet per se te laden.
Terugreis was de stop ook weer nodig maar even bakkie koffie is geen straf.
Ik heb dezelfde pas denk ik. Ik had hem gekoppeld in de FastNed app inderdaad, werkt als een trein.Aghanim schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:47:
Ondertussen (slechts) 10.300km op de teller staan sinds september en het zit er dik in dat ik dit weekend voor het eerst ga laden bij Fastned![]()
Kan ik daar gewoon met de chip van Eneco (leasemaatschappij) laden via RFID of moet ik een Fastned app downloaden en koppelen etc.? In dat geval doe ik dat liefst nu al. Als alternatief heb ik de Plugsurfing pas van Polestar maar dan moet ik weer declareren dus liever via de leasemij.
De website zegt:
-Start laadsessie met je laadpas, Fastned app of helemaal automatisch met Autocharge.
- Je kunt een laadpas meteen gebruiken zonder je te registreren bij Fastned door de laadpas voor de paslezer te houden.
Shell recharge wel keer gedaan met de RFID, die lijn doortrekkende dan zou dat ook gewoon moet werken bij FastNed.
Laden via een pas is de basis natuurlijk, app is additioneel. Maar als de app werkt, moet de pas los ook werken.
Al gebeld met New Motion maar zij konden niets zien waardoor de pas niet zou werken. Dealer ook gesproken, die gaf aan dat het na de update/reset niet zo kan zijn dat het laden niet meer werkt. Dus dan moet het wel aan de laadpaal zelf liggen, al is het dan wel weer vreemd dat die E-flux pas wel direct werkt.
Blijft toch soms nog spannend en onverklaarbaar als je problemen hebt met laden. Iig neem ik er een plug surfing pas bij als backup in noodgevallen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb tot nu toe steeds gefastcharged met de Flow leasepas (of druppel eigenlijk), werkt probleemloos.Aghanim schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:47:
Ondertussen (slechts) 10.300km op de teller staan sinds september en het zit er dik in dat ik dit weekend voor het eerst ga laden bij Fastned![]()
De website zegt:
Edit: ook bij Fastned dus. Er zal op de site van de pas trouwens ook wel een lijst met compatible fastchargers te vinden zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door ach-jee op 21-05-2021 13:23 ]
Ik heb twee TNM passen. Eén zakelijk (lease), één privé (op mijn schoonvaders naam). Passen zijn aangeschaft via twee verschillende accounts. De privé pas ook ondergebracht in het zakelijke account bij de laadpaal instellingen. Ik hoef nu alleen de juiste pas aan te bieden bij het laden en het werkt als een trein. Loskoppelen en het laden stopt en pas wordt afgemeld. Kosten voor het laden worden door TNM voor de lease doorgerekend aan mijn werkever en bij mijn schoonvader als hij laadt (zelfde bedrag, ik hoef er niet op te verdienen, dat komt later wel ;-) )...Juancho schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:19:
Misschien als tip voor de mensen die het net als mij ook niet wisten... als je een New Motion laadpas hebt en je hebt als backup zelf nog een Shell pas/druppel... dat gaat niet werken omdat ze beide vallen onder New Motion. Wij lopen daar nu tegen aan, het laden wil al de hele ochtend niet met beide passen terwijl een E-Flux pas van een collega wel direct het laden start bij onze P8.
Al gebeld met New Motion maar zij konden niets zien waardoor de pas niet zou werken. Dealer ook gesproken, die gaf aan dat het na de update/reset niet zo kan zijn dat het laden niet meer werkt. Dus dan moet het wel aan de laadpaal zelf liggen, al is het dan wel weer vreemd dat die E-flux pas wel direct werkt.
Blijft toch soms nog spannend en onverklaarbaar als je problemen hebt met laden. Iig neem ik er een plug surfing pas bij als backup in noodgevallen.
![]() |
XC40 P8
XC40 P8
Volgens mij bedoelde @Juancho dat het niet werkt omdat als de ene pas op een laadpaal niet werkt, de andere pas ook niet zal werken en het dus als backup geen zin heeft om combi van passen NewMotion/Shell te hebben. Blijkbaar hapert er een paal die hij gebruikt nogal vaak met Shell/NewMotion.nikagl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:37:
[...]
Ik heb twee TNM passen. Eén zakelijk (lease), één privé (op mijn schoonvaders naam). Passen zijn aangeschaft via twee verschillende accounts. De privé pas ook ondergebracht in het zakelijke account bij de laadpaal instellingen. Ik hoef nu alleen de juiste pas aan te bieden bij het laden en het werkt als een trein. Loskoppelen en het laden stopt en pas wordt afgemeld. Kosten voor het laden worden door TNM voor de lease doorgerekend aan mijn werkever en bij mijn schoonvader als hij laadt (zelfde bedrag, ik hoef er niet op te verdienen, dat komt later wel ;-) )...
[Afbeelding]
P8
Precies. Omdat ze eigenlijk onder dezelfde noemer vallen is het geen backup pas. En daar had ik de Shell pas wel voor genomen. Je zal dus als backup echt een andere pas moeten hebben, die dus ook andere nummers heeft. Bijv. een plug surfing of E-Flux pas.Montalbano schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:52:
[...]
Volgens mij bedoelde @Juancho dat het niet werkt omdat als de ene pas op een laadpaal niet werkt, de andere pas ook niet zal werken en het dus als backup geen zin heeft om combi van passen NewMotion/Shell te hebben. Blijkbaar hapert er een paal die hij gebruikt nogal vaak met Shell/NewMotion.
Verder @nikagl , om eerlijk te zijn vind ik het maar bar slechte service van je dealer dan als ze niet eens de nieuwe software erop willen zetten. Volgens mij moet jij zelfs nog nieuwe software hebben om uberhaubt OTA binnen te krijgen? Jij zit op januari zeg je terwijl ik en anderen ondertussen op de maart/april update zitten. Wel met de opmerking dat de dealer dit gedaan heeft. Ik heb ook nog nooit een OTA voorbij zien komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 21-05-2021 14:08 ]
Het update scherm ziet er wel hetzelfde uit als in de maart versie. Die januari versie is erop gekomen in verband met de recall, dus denk dat er meer is dan alleen de versies in dat versiescherm, en dat het wel de juiste OTA-ready versie is... we zien wel...
XC40 P8
Die laatste herken ik ook. Heb een laaddruppel van Shell die nu 2 keer bij een laadpaal van Shell Recharge niet werkte. Geen idee waar het aan lag. Haalde beide keren de volgende snellader van Shell wel, maar je zal er maar met 5% SoC staan dacht ik even.Montalbano schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:52:
[...]
Volgens mij bedoelde @Juancho dat het niet werkt omdat als de ene pas op een laadpaal niet werkt, de andere pas ook niet zal werken en het dus als backup geen zin heeft om combi van passen NewMotion/Shell te hebben. Blijkbaar hapert er een paal die hij gebruikt nogal vaak met Shell/NewMotion.
XC40 EV Pro
De recall update was toch al ver na de januari versie? Dan zou jij nu op de maart versie moeten zitten hoor. Verder een erg vaag verhaal van je dealer, ik zou als die van mij zou moeilijk zou doen zeker kijken naar een andere dealer die wat meer behulpzaam is.nikagl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:10:
Ja, vind ik ook en ook aangegeven dat ik het bijzonder vindt. Hij geeft aan dat hij het bij Volvo alleen voor elkaar krijgt als er ook een probleem aan vast zit. Anders moet hij er zelf voor betalen (?!). Het probleem met het rare geluid uit het dak lost hij overigens wel op. Gaat over Verkerk in Houten.
Het update scherm ziet er wel hetzelfde uit als in de maart versie. Die januari versie is erop gekomen in verband met de recall, dus denk dat er meer is dan alleen de versies in dat versiescherm, en dat het wel de juiste OTA-ready versie is... we zien wel...ik heb gelukkig nergens last van, zou alleen graag de app kunnen gebruiken...
Nog niks hier... (Belgenland)nikagl schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:40:
Iemand al een OTA op de P8? Mijn dealer wilde geen software update doen tenzij ik ook echt een probleem heb. Ik heb de jan release... hij gaf aan dat ze 2 weken geleden al gestart zouden zijn met de OTA's maar volgens mij heb ik er nog niemand over gehoord...
De januari versie (9 Jan als ik me niet vergis) is de versie voor de laatste versie waar de on call testers nu mee rijden. Iedereen die niet eind april of begin mei een update bij de dealer heeft laten doen heeft denk ik de januari versie. Die zou ook OTA moeten ondersteunen.Juancho schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:26:
[...]
De recall update was toch al ver na de januari versie? Dan zou jij nu op de maart versie moeten zitten hoor. Verder een erg vaag verhaal van je dealer, ik zou als die van mij zou moeilijk zou doen zeker kijken naar een andere dealer die wat meer behulpzaam is.
P8
Venomer schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:35:
[P8]
:strip_exif()/f/image/FwDcbRn4gsPOxeftR3qLoJub.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uGeWnnHT5o0V4uVzgXJYXa5z.jpg?f=fotoalbum_large)
Klimaat aanzetten met de app ging prima. De auto was lekker warm toen ik er in ging zitten. Koste 1% SoC. De lader was niet aangesloten.
Ik wilde eerst ook een ford. Grotere range en grotere kofferbak. Die was helaas niet beschikbaar vorig jaar.Petzun schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:12:
[...]
Volgens mij en voor mij is de situatie als volgt geweest:
Ik heb mijn P8 in juli / augustus besteld. Heb toen geen berichten gehad dat er delen niet beschikbaar zouden zijn bij de levering.
Begin oktober 2020 heb ik de bouwweek en de verwachte leveringsweek (week 49) doorgekregen en vernam ik dat de app met toen nog uitgebreide functionaliteiten pas ook rond 49 week gereed zou zijn.
In de eerste helft van november het bericht gehad dat de auto in week 46 binnen zou komen en eind week 47 geleverd zou kunnen worden. De app zou dan nadien via een software update toegevoegd worden.
Vanaf medio november verschenen er op dit topic echter berichten dat de app niet in week 49 gereed zou zijn, maar pas in de late winter (februari 2021). Ik heb dit bij mijn dealer nagevraagd, deze beaamde dit maar durfde geen nieuwe datum te noemen. Na week 49 zijn de berichten van Volvo t.a.v. de app met beperkter functionaliteit in eerste instantie "Voorjaar 2021" en later "Medio 2021" geworden.
Verder geen waarde oordeel hierover. Maar ruim voor de bestelling van de P8 had ik reserveringen gedaan voor de ID3 (snel door dat dit hem niet zou worden) en voor de Mustang Mach-E. Door zowel VW als door Ford ben ik beter en actiever geïnformeerd over de leveringen en vorderingen/problemen in de leveringen van deze auto's. Bij Ford zelfs tot na de intrekking van de reserveringen. Van Volvo heb ik in ieder geval niets gehoord over zaken die niet of later zouden worden geleverd, ook niet na mijn bestelling. De communicatie van Volvo lijkt pas op gang te zijn gekomen na de opzet van het Drivers Connect platform. Daarvoor las ik alles in dit topic van mede P8'ers die berichten van hun dealer of van Volvo NL hadden gehad. Oorzaak is denk ik de "pre-levering" aan Nederlandse klant vanwege fiscale redenen. De communicatie vanuit Volvo Zweden was eenvoudig nog niet opgezet en Volvo NL had dit zelf ook nog niet opgepakt.
Ben dik tevreden met de xc40, naar was dat met de Ford denk ik ook geweest. De range is in deze tijd van het jaar trouwens echt prima, afgelopen week zonder voorverwarmen en ook nog zonder accu verwarming rond de 22.0 kWh/100 met een snelheid van ca 110. Als je echt netjes 100 gaat rijden kom je echt in de buurt van de 400km, zeker als je dan ook de accu kunt voorverwarmen.
Want bij mijn begint het verbruik met 60 en daalt dan na het eerste stuk een periode steeds langzamer. Stabiliseert pas rond de 50km ofzo.
Hoop dat iemand hier kan helpen met het werkend krijgen van de on call app. Volgens de dealer gaat het allemaal pas over twee weken werken, maar ik lees hier anders en heb inmiddels meer vertrouwen in dit forum geloof ik.
Deze week update versie 1 maart laten installeren, want OTA duurde me te lang. Na invullen VIN kon ik nu door naar verbinding maken. Alles lijkt goed te gaan, ingelogd in auto met Volvo ID, maar bij inloggen app gebeurt er niets.
Bij “verbonden auto’s” staat er “mijn Volvo” en als ik daarop klik is de melding “kan apparaten niet laden interne fout 0”.
privacy setting voor Volvo on call staan aan, maar synchroniseren lukt niet. Fabrieks reset gedaan, nieuwe account en profiel aangemaakt maar helaas. Overigens kan ik deze verbinding ook niet verwijderen uit de app.
Iemand advies? Alvast dank!
Zie mijn reactie ergens op de laatste pagina waar ik de 2 opties omschrijf. In jouw geval ontkom je denk ik (net als mij) niet aan optie 2.SanDeMann schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:11:
[p8]
Hoop dat iemand hier kan helpen met het werkend krijgen van de on call app. Volgens de dealer gaat het allemaal pas over twee weken werken, maar ik lees hier anders en heb inmiddels meer vertrouwen in dit forum geloof ik.
Deze week update versie 1 maart laten installeren, want OTA duurde me te lang. Na invullen VIN kon ik nu door naar verbinding maken. Alles lijkt goed te gaan, ingelogd in auto met Volvo ID, maar bij inloggen app gebeurt er niets.
Bij “verbonden auto’s” staat er “mijn Volvo” en als ik daarop klik is de melding “kan apparaten niet laden interne fout 0”.
privacy setting voor Volvo on call staan aan, maar synchroniseren lukt niet. Fabrieks reset gedaan, nieuwe account en profiel aangemaakt maar helaas. Overigens kan ik deze verbinding ook niet verwijderen uit de app.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 21-05-2021 21:12 ]
Dank je, had ik gelezen. Omdat dealer zegt dat het pas over week of twee gaat werken, denk ik dat ze weinig trek hebben in zo’n reset. Maar ik ga het proberen.Juancho schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:12:
[...]
Zie mijn reactie ergens op de laatste pagina waar ik de 2 opties omschrijf. In jouw geval ontkom je denk ik (net als mij) niet aan optie 2.
Denk eerder dat het een kwestie is van niet willen van de dealer.
Vandaag hetzelfde gedaan met mijn P2 sleutel...Lutra schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:41:
[Afbeelding]
Vandaag de sleutel een beetje gepimpt zodat hij wat beter bij de auto past.
:strip_exif()/f/image/7xDkFcOExyTpsErNePOcQiR0.jpg?f=fotoalbum_large)
P2PvS_68 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:44:
[...]
Dat denk ik ook niet idd.
Gisteren 3 uur gereden, maar nog geen nieuwe software melding. Terwijl de vorige update al was ingetrokken.
Lijkt er dus op dat ze het deze keer mondjesmaat doen.
Vanochtend kwam de update weer spontaan tevoorschijn nadat deze enkele weken geleden was ingetrokken. De afgelopen dagen geen meter gereden

Voor zover ik me kan herinneren lag dit aan het feit dat in je bestuurdersprofiel je polestar account niet is ingelogd. (had ik eerder ook gedaan maar was weg na de update)Lexieee68 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:31:
[...]
P2
Vanochtend kwam de update weer spontaan tevoorschijn nadat deze enkele weken geleden was ingetrokken. De afgelopen dagen geen meter gereden. Inmiddels geïnstalleerd. Optie om Polestar Connect te activeren is nog uitgegrijsd in het menu maar ik verwacht dat dat tijdelijk is, als ik de eerdere ervaringen op dit forum mag geloven
.
In ieder geval de moeite waard om even te controleren
P2
ThanksOvinomis schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:36:
[...]
Voor zover ik me kan herinneren lag dit aan het feit dat in je bestuurdersprofiel je polestar account niet is ingelogd. (had ik eerder ook gedaan maar was weg na de update)
In ieder geval de moeite waard om even te controleren
Ik heb precies dezelfde melding. Dealer had ook geen tijd om reset uit te voeren zoals @Juancho beschrijft aangezien app nog niet officieel werkt.SanDeMann schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:11:
[p8]
Vind het ook belachelijk dat “wij” zelf moet uitzoeken hoe iets aan de praat te krijgen is en dit niet door de dealer of Volvo gedaan wordt.
/f/image/7GuNQa2NM7mbhOod1DeGcYgs.png?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8 >> XC30
Halverwege met een klein stukje om, zit in Almelo een 135kw lader aan de rondweg.Aghanim schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:47:
De website zegt:
Deze staat overigens “gewoon” in Google Maps,
dus geen paniek 😉
Threeforce Charging Station
Waar hebben jullie die key covers vandaan? Is wel een idee om onderscheid te kunnen maken tussen mijn key en die van mijn partner.2tpoint schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:49:
[...]
Vandaag hetzelfde gedaan met mijn P2 sleutel...![]()
[Afbeelding]
Dat is wel een heel gemakkelijke kwalificatie!FBMG schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:12:
[...]
Vind het ook belachelijk dat “wij” zelf moet uitzoeken hoe iets aan de praat te krijgen is en dit niet door de dealer of Volvo gedaan wordt.
[Afbeelding]
VOC is helemaal nog niet vrijgegeven. De Beta-test o.a. door de 7 tester hier in NL en anderen in andere landen is nog maar net afgesloten er er zijn hier en daar best nog wat issues uit gekomen die gerapporteerd zijn.
Die moeten eerst gladgestreken worden. Dat is de volgorde toch? Dan pas wordt het uitgerold en krijgen de dealers ook de juiste informatie.
Dat je intussen op eigen houtje probeert te koppelen moet je natuurlijk zelf weten, maar als het dan misgaat kun je het een dealer toch niet kwalijk nemen dat hij je nog niet kan helpen....?
Jawel hoor in week 49 2020! Paar weken nadat ik de auto kreeg... of bedoelde ze toen week 49 2021.Mga1600 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:27:
[...]
Dat is wel een heel gemakkelijke kwalificatie!
VOC is helemaal nog niet vrijgegeven.
Volvo XC40 P8 >> XC30
AliExpress.....uit China net als de auto.bosaap22 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:22:
[...]
Waar hebben jullie die key covers vandaan? Is wel een idee om onderscheid te kunnen maken tussen mijn key en die van mijn partner.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Mijn Xc40 P8 is in Ghent in elkaar gezet, maar zal eens zoeken op die Chinese website..
Thanks!
AliExpress? heb je een link? mooie uitvoering, pas 10x beter bij deze auto2tpoint schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:49:
[...]
Vandaag hetzelfde gedaan met mijn P2 sleutel...![]()
[Afbeelding]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
€ 6,39 53% Off | Metalen Lederen Auto Sleutel Cover Voor Volvo XC40 XC60 S90 XC90 V90 T5 T6 T8 Polestar 2 Sleutel Beschermen Sleutelhanger autosleutel Geval Autosleutel HolerHansieo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:07:
[...]
AliExpress? heb je een link? mooie uitvoering, pas 10x beter bij deze auto
https://a.aliexpress.com/_mtKU7Et
Ik heb de mijne (zwart) en die voor mijn vrouw (paars) alvast besteld via amazon...bosaap22 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:22:
[...]
Waar hebben jullie die key covers vandaan? Is wel een idee om onderscheid te kunnen maken tussen mijn key en die van mijn partner.
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Dan betaal je wel het dubbele...RFolst schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Ik heb de mijne (zwart) en die voor mijn vrouw (paars) alvast besteld via amazon...
https://a.aliexpress.com/_v1qUlx
https://a.aliexpress.com/_uwqoTB
XC40 P8
Prijs is daar toch €13,57 ?Mickvanderveen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:18:
[...]
€ 6,39 53% Off | Metalen Lederen Auto Sleutel Cover Voor Volvo XC40 XC60 S90 XC90 V90 T5 T6 T8 Polestar 2 Sleutel Beschermen Sleutelhanger autosleutel Geval Autosleutel Holer
https://a.aliexpress.com/_mtKU7Et
Auto weer klaar.dagobert1966 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:27:
Bleek niet alleen de band te zijn ... het was een serieuze klap!!
Dus nu ook einde velg....
[Afbeelding]
Nieuw band + nieuw velg
Daarom wacht ik nog even. De snelweg gaat inderdaad komende jaren we goed komen. En tsja, ik ken wel een paar heel goede plekken waar je prima uit de voeten kunt met elektriciteit.P2Hattem schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:54:
[...]
Denk je dan ooit op vakantie te kunnen met een EV naar Frankrijk 😄?!
Langs de snelweg zal het wel goed gaan, maar in het achterland is het aardig knudde. Vorig jaar september met de P2 naar de Elzas geweest en de AC laders zijn licht dramatisch. Iedere leverancier heeft zijn eigen app ontwikkeld en je NL laadpas werkt er vaker niet dan wel was mijn beleving.
Met de toenmalige temperaturen (25+) was range geen probleem en de range is nou ook niet dramatisch beter geworden en zal ook niet zomaar 10% verbeteren. Laadsnelheid zou wel nog beter kunnen natuurlijk.
Kortom, wachten op de ideale EV wereld kon wel eens teleurstellend zijn … gewoon spullen pakken en gaan! Lekker op avontuur 😉.
Dat is waar, maar ook sneller en met iets meer zekerheid dat ze komen (laatste ervaringen met Ome Ali waren...ahum...een tikkeltje teleurstellend...)Lutra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Dan betaal je wel het dubbele...
https://a.aliexpress.com/_v1qUlx
Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Het is altijd even afwachten maar ik had het binnen de beloofde 10 dagen in huis.RFolst schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:32:
[...]
Dat is waar, maar ook sneller en met iets meer zekerheid dat ze komen (laatste ervaringen met Ome Ali waren...ahum...een tikkeltje teleurstellend...)
Goede reden erbij om jouw relatie met je partner dan in stand te houdenTankcsapda schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:11:
Whohoo vandaag de p8 besteld voor mijn schoonouders. Lekker veel opties en over twee weken rijden. Veel info hiervandaan gehaald, dank!

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Dat moeten “wij” niet zelf uitzoeken, dat mag “jij” zelf uitzoeken. Voor de rest van de P8 rijders is het gewoon afwachten tot Volvo hem officieel lanceert.FBMG schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:12:
[...]
Ik heb precies dezelfde melding. Dealer had ook geen tijd om reset uit te voeren zoals @Juancho beschrijft aangezien app nog niet officieel werkt.
[Afbeelding]
Vorige week is er een nieuwe antenne/tcam geplaatst, de auto is hiervoor anderhalve week weg (reageerde niet meer op de sleutels) geweest. Het enige wat ik nu niet meer voor elkaar krijg is om maps en navigatie te tonen in het dashboard, alle instellingen doorlopen. Heeft iemand hier ook last van?
Bij mij gedroeg PA zich aanvankelijk ook zo. Echt gevaarlijk en onacceptabel. Nog met de dealer over gesproken. Bij een van de eerste updates is dat aangepast en gedraagt hij zich nu zoals anderen hier beschrijven. Dus goed om even te checken of je die updates allemaal hebt gehad.AS P8 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
[...]
Ik heb inmiddels >10k km gereden met mijn P8. Maar na de eerste weken al snel de PA niet meer gebruikt. Reden is dat deze op de snelweg op een voor mij onbewaakt moment schijnbaar vond dat ik te lang mijn hand(en) niet goed aan het stuur heb gehouden. Het icoontje wordt oranje weet ik, maar ik let op de weg en niet steeds op het dashboard. Gevolg is dat de ACC werd uitgeschakeld, en dat icm. OPD de P8 bij een gangetje van 110kmh met achterliggers niet te ver van mij vandaan ineens afremt mét remlichten. Met inhalende achterliggers met vingers enzo als gevolg.
Met PA krijg ik dus de zenuwen omdat ik meer moet letten op het dashboard en of en hoe ik mijn handen houd dan dat ik relaxed kan rijden. Doe ik het verkeerd?
Of eerst even kijken hoe PA zich nu gedraagt, als je het al heel lang niet meer hebt gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door RJV2 op 23-05-2021 11:08 ]
Dit gaat over het bestuurdersscherm? Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt het beeld met het “wissel knopje” onderste knopje op in het rechter knoppen-clustertje op het stuur aan te passen naar de kaartweergave (er zijn 3 weergaven waarvan 1 met de kaart).Kukabura schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:22:
P8
Vorige week is er een nieuwe antenne/tcam geplaatst, de auto is hiervoor anderhalve week weg (reageerde niet meer op de sleutels) geweest. Het enige wat ik nu niet meer voor elkaar krijg is om maps en navigatie te tonen in het dashboard, alle instellingen doorlopen. Heeft iemand hier ook last van?
Het wisselknopje hebben we inderdaad geprobeerd maar helaas zonder resultaat.Mga1600 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:35:
[...]
Dit gaat over het bestuurdersscherm? Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt het beeld met het “wissel knopje” onderste knopje op in het rechter knoppen-clustertje op het stuur aan te passen naar de kaartweergave (er zijn 3 weergaven waarvan 1 met de kaart).
De kans dat je fietsers en wandelaars tegenkomt.barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Wat is het verschil dan tussen snelweg/bebouwde kom?
Waarom lijkt het nodig te zijn dat locatie bepaling altijd aan staat terwijl er van BT gebruik wordt gemaakt?
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Twee weken levertijd? Een demo of zo?Tankcsapda schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:11:
Whohoo vandaag de p8 besteld voor mijn schoonouders. Lekker veel opties en over twee weken rijden. Veel info hiervandaan gehaald, dank!
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Dit is een veiligheidsfeature in android. Als een applicatie toegang heeft tot bluetooth scanning, dan kan hij op basis van beacon data zijn locatie achterhalen. Zit er in sinds android 6: https://developer.android...nges#behavior-hardware-iddagobert1966 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:13:
Zo wie zo, waarom zou de app überhaupt moeten weten waar jij je bevindt?
Dat weet ik, maar dit kun je uitschakelen per app.Loen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:42:
[...]
Dit is een veiligheidsfeature in android. Als een applicatie toegang heeft tot bluetooth scanning, dan kan hij op basis van beacon data zijn locatie achterhalen. Zit er in sinds android 6: https://developer.android...nges#behavior-hardware-id
Maar als je het uitschakelt bij de Polestar app werkt de digital key niet meer.
En dat snap ik niet.
Ja, maar als je dat uit schakelt mag de app dus geen bluetooth meer gebruiken, want dan zou hij zijn locatie kunnen achterhalen.... En die digital key gebruikt een bluetooth verbinding, afaik.dagobert1966 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Dat weet ik, maar dit kun je uitschakelen per app.
Maar als je het uitschakelt bij de Polestar app werkt de digital key niet meer.
En dat snap ik niet.
Het zou een demo worden van de dealer, en had toevallig de juiste minimale specificaties. Verwarmd voorruit, geblindeerde achterramen en achterbankverwarming waren geen eisen maar is ook niet erg:) zo zitten er nog wel meer opties op die we zelf niet uit hadden gezocht. Alleen gekoeld dashboardkastje mist maar daar is wel mee te leven. Hij moet ook niet sneller geleverd worden want laadpaal moet nog geïnstalleerd worden al is die wel net geleverd. Mijn eerste auto waarbij ik de onderhandelingen via whatsapp heb gedaan:) Met trekkers werkte dat goed en bij autos ook best wel, de verkoper kan dan niet zien hoe graag je de auto wil hebben.
Dat zou de verklaring kunnen zijn.Loen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Ja, maar als je dat uit schakelt mag de app dus geen bluetooth meer gebruiken, want dan zou hij zijn locatie kunnen achterhalen.... En die digital key gebruikt een bluetooth verbinding, afaik.
En een reset van het grote scherm (iets van 30 sec de home knop ingedrukt houden) brengt ook geen soulaas? Mijn ervaring met dit soort ‘vage’ problemen is dat na de reboot alles wel weer werkt. Zeker na een update lijkt dat wel eens nodig.Kukabura schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Het wisselknopje hebben we inderdaad geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Bij AliExpress op Polestar zoeken.max.jansen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:31:
Iemand een idee waar je de polestar logo lampjes voor in de deur nog kan kopen?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik redeneer dat ze letterlijk geen manier hebben om binnen te komen.Juancho schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:58:
Even een heel andere vraag. Steenmarters en elektrische auto's... hoe zit dat? Moeten we ons daar nog zorgen over maken of juist niet? Ik de straat app kwam net namelijk een bericht dat 1 van de buren een steenmarter had gezien vannacht op camera beelden.....
Bij conventiële auto's is het vaak zo dat ze via de onderkant motorruimte binnen kunnen komen, alhoewel dat tegenwoordig vaak ook is afgeschermd door een "schild".
Bij elektrische auto's zit de onderkant e.d. nog meer dicht, dus ik zou niet weten hoe ze binnen willen komen.
Toch wel! Onder de frunk kunnen ze naar binnen en je wil niet weten welke hoeveelheid kabels daar zit. Daar kunnen ze zelfs aan die dikke oranje kabels. (ik geloof dat daar 400V op zit)vdtweak schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:13:
[...]
Ik redeneer dat ze letterlijk geen manier hebben om binnen te komen.
Bij conventiële auto's is het vaak zo dat ze via de onderkant motorruimte binnen kunnen komen, alhoewel dat tegenwoordig vaak ook is afgeschermd door een "schild".
Bij elektrische auto's zit de onderkant e.d. nog meer dicht, dus ik zou niet weten hoe ze binnen willen komen.
P8-19”-WP
Grandioos, bedankt voor de tip. Na de reset verscheen direct weer de plattegrond in het dashboard!Mga1600 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:27:
[...]
En een reset van het grote scherm (iets van 30 sec de home knop ingedrukt houden) brengt ook geen soulaas? Mijn ervaring met dit soort ‘vage’ problemen is dat na de reboot alles wel weer werkt. Zeker na een update lijkt dat wel eens nodig.
Nee, komt wel uit China maar gevonden via Etsy. Was niet echt goedkoop maar dacht het toch maar te proberen. Heb bij de bestelling gevraagd om het Volvo logo weg te laten. Hij had helaas geen Polestar logo optie maar is nu mooi glad aan beide kantenHansieo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:07:
[...]
AliExpress? heb je een link? mooie uitvoering, pas 10x beter bij deze auto
https://www.etsy.com/list..._home_recs_15&pro=1&frs=1
Ali heeft ze ook wel:2tpoint schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:39:
[...]
Nee, komt wel uit China maar gevonden via Etsy. Was niet echt goedkoop maar dacht het toch maar te proberen. Heb bij de bestelling gevraagd om het Volvo logo weg te laten. Hij had helaas geen Polestar logo optie maar is nu mooi glad aan beide kanten
https://www.etsy.com/list..._home_recs_15&pro=1&frs=1
https://a.aliexpress.com/_vF9hy5
Gisteravond heeft m'n vriendin voor het eerst gereden met haar eigen profiel ingeschakeld. Zij heeft geen Polestar ID-koppeling met de app. Bij mijn profiel heb ik dat wel ingeschakeld en daarbij werkt de app goed. Accustatus wordt netjes weergegeven. Ik krijg nu echter de melding in de app dat gegevensuitwisseling is uitgeschakeld en ik dat moet inschakelen in de auto. Lijkt erop dat als er een ander profiel actief is in de auto, dit niet meer werkt. Meer mensen hier ervaring mee?
Die ervaring had ik ook. Maar vandaag heeft vrouwlief de auto weer mee en nu kan ik de accustatus wel zien.gerrit105 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:48:
P2
Gisteravond heeft m'n vriendin voor het eerst gereden met haar eigen profiel ingeschakeld. Zij heeft geen Polestar ID-koppeling met de app. Bij mijn profiel heb ik dat wel ingeschakeld en daarbij werkt de app goed. Accustatus wordt netjes weergegeven. Ik krijg nu echter de melding in de app dat gegevensuitwisseling is uitgeschakeld en ik dat moet inschakelen in de auto. Lijkt erop dat als er een ander profiel actief is in de auto, dit niet meer werkt. Meer mensen hier ervaring mee?
Vreemde was wel dat toen ze gisteren en eergisteren thuis kwam, ik de gegevens wel kon zien. Alsof de auto via het WiFi netwerk wel zichtbaar was. Maar dat lijkt me sterk.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Zou het kunnen dat jouw profiel geen beheerdersprofiel is?gerrit105 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:48:
P2
/f/image/b6Is4CttFVJUAO6v6j720oOJ.png?f=fotoalbum_large)
Ja, wij zijn de generatie zonder parkeerkaartklipje en mét plastic transpondersleutel. Want ook deze laatste is vanaf MY22 terug in het leder.tim-dev schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:18:
Ik zat net nog even te kijken op volvocars.com en zag toevallig dat @Juancho's parkeerkaarthouder nu standaard geleverd word, in ieder geval dat word op de site vermeld onder parkeerhulp in the configurator bij meer informatie:
[Afbeelding]
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Wij als beta testers en proefpersonen krijgen die upgrade toch nog wel netjes van Volvo lijkt me?Pure8 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:26:
[...]
Ja, wij zijn de generatie zonder parkeerkaartklipje en mét plastic transpondersleutel. Want ook deze laatste is vanaf MY22 terug in het leder.

Ben benieuwd als ik de auto woensdag ophaal of het een MY21 of MY22 is, in Maart besteld, verder niet naar gevraagd, die 2 details maken mij persoonlijk niet zoveel uit maar idd niet super netjes.Pure8 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:26:
[...]
Ja, wij zijn de generatie zonder parkeerkaartklipje en mét plastic transpondersleutel. Want ook deze laatste is vanaf MY22 terug in het leder.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
De P8 die ik gekocht heb staat nog in Gent en komt deze week naar NL, is een MY21, verwacht dat je dan een MY21 krijgt als die van jou al in NL is.tim-dev schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:31:
[...]
Ben benieuwd als ik de auto woensdag ophaal of het een MY21 of MY22 is, in Maart besteld, verder niet naar gevraagd, die 2 details maken mij persoonlijk niet zoveel uit maar idd niet super netjes.
Ik heb een beheerdersprofiel.JTHZZ schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:45:
[...]
Zou het kunnen dat jouw profiel geen beheerdersprofiel is?
Waar kan je een fabrieksreset in een P2 uitvoeren dan?guido66 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:24:
Eindelijk werkt bij mij de digital key ook. Na een fabrieksreset ging het koppelen in 1x goed.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 24-05-2021 17:43 ]
Klopt, heb ik ook. Heb zelf beheerders profiel maar als een ander profiel is geactiveerd kun je de laadstatus niet zien op de app.gerrit105 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:48:
P2
Duurt het bij jullie ook ongeveer 30 seconden voor het accu % getoond wordt? Geen ramp verder, was even benieuwd....
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.