Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 226 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.524 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:48
gerrit105 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Flitsmeister beschikbaar is. Die zitten blijkbaar wel op de voorste rij:

[...]
Ja! @frankkie12345 heeft vast wat testgebruikers nodig ;)

Ik rij nu 3 weken in mijn P2 en ik merk wel dat het systeem schreeuwt om split screen. Ik zou zo graag kaart + Spotify of telefoon willen hebben. Of Kaart + Flitsmeister natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:19
Aghanim schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:23:
Heeft iemand ervaring met de granny charger in een vakantiehuisje? Werkt dat om te laden of ben je aangewezen op de 2 laadpalen voor het hele park?
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je verlengkabels gebruikt dus lijkt me een redelijke uitdaging.
Meestal staat er een bordje bij de laadpaal om je auto te verplaatsen als hij vol is. Maar of dat helpt..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
JTHZZ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:59:
[...]

Volgens mij is het niet de bedoeling dat je verlengkabels gebruikt dus lijkt me een redelijke uitdaging.
Meestal staat er een bordje bij de laadpaal om je auto te verplaatsen als hij vol is. Maar of dat helpt..?
Geen commercieel belang maar wel een goed stukje: https://www.laadkabeldisc...dkabel-hoe-lang-maximaal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat gaat over type 2 kabels niet over een granny. Er staat daar 20m maar dat is alleen realistisch met een goede type 2 kabel met bijv 6mm2 aders.
Een haspeltje van de Gamma heeft max 2.5mm2 en zal over die lengte bij hoge stromen flink spanningsverlies opleveren. Los van het feit dat de handleiding duidelijk aangeeft dat verlengkabels niet gebruikt mogen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 19-05-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 06:51
sandervd00 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Ik rij nu 3 weken in mijn P2 en ik merk wel dat het systeem schreeuwt om split screen. Ik zou zo graag kaart + Spotify of telefoon willen hebben. Of Kaart + Flitsmeister natuurlijk.
Naast een splitscreen ben ik ook erg in afwachting van Google Earth geïntegreerd in Google Maps.
In mijn vorige VAG modellen (Passat en A4) was dit toch iets waar ik aan gewend ben geraakt.
Je ziet veel meer zaken in de buurt met Google Earth.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 19:08

frankkie12345

Android Developer (FM)

sandervd00 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:39:
[...]

We kunnen zeker wat testgebruikers gebruiken, maar nu nog niet ;)
Zodra we hulp nodig hebben zal ik het zeker laten weten hier!

Heb nog niets gehoord over Splitscreen helaas. :?

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Ik kwam hier weer even terug om te checken hoe het zat met die laatste OTA update, aangezien ik ook wel blij werd van de mogelijkheid om eindelijk een app te koppelen met de auto. Ook ik zit daar nog op te wachten, maar snap nu wel waarom het even duurt voordat iedereen van de update voorzien wordt. Wat ik echter wel apart vind, is dat ze niet de mogelijkheid inbouwen om de updates te downloaden tijdens het laden (bijv. 's nachts). In plaats daarvan loopt de download alleen als je gaat rijden; en helaas is dat in deze periode vrij gering (en meestal relatief korte stukjes). Maar goed, even geduld nog maar dan. :)

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:16
secret17 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:41:
Ik kwam hier weer even terug om te checken hoe het zat met die laatste OTA update, aangezien ik ook wel blij werd van de mogelijkheid om eindelijk een app te koppelen met de auto. Ook ik zit daar nog op te wachten, maar snap nu wel waarom het even duurt voordat iedereen van de update voorzien wordt. Wat ik echter wel apart vind, is dat ze niet de mogelijkheid inbouwen om de updates te downloaden tijdens het laden (bijv. 's nachts). In plaats daarvan loopt de download alleen als je gaat rijden; en helaas is dat in deze periode vrij gering (en meestal relatief korte stukjes). Maar goed, even geduld nog maar dan. :)
Ga in je auto zitten, zet hem in D (en rijd desnoods 0,5 meter) en ga een boek lezen.......
Zolang hij in D staat belast je (als het goed is) de 12V accu ook niet. Zou dus gewoon moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
PvS_68 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Ga in je auto zitten, zet hem in D (en rijd desnoods 0,5 meter) en ga een boek lezen.......
Zolang hij in D staat belast je (als het goed is) de 12V accu ook niet. Zou dus gewoon moeten werken.
Ok, dat is ook een oplossing natuurlijk ;) Ik denk dat ik dan toch maar wacht op de update via de gebruikelijke weg. Misschien maar wat vaker voorstellen om eten te halen bij dat restaurant net buiten de regio. B)

There can be only fun

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
[P2 PP]

Mijn auto met lekkage is weer hersteld. Kreeg net een belletje dat ik m op kan halen. Opvulling, verwarm elementen van de achterbank zijn vervangen, vloer opvulling achterin ook en nog wat zaken. Eindelijk weer lekker rijden na een week Corolla Hybrid 😎👍

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:16
kramon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:16:
[P2 PP]

Mijn auto met lekkage is weer hersteld. Kreeg net een belletje dat ik m op kan halen. Opvulling, verwarm elementen van de achterbank zijn vervangen, vloer opvulling achterin ook en nog wat zaken. Eindelijk weer lekker rijden na een week Corolla Hybrid 😎👍
Weet je nu ook wat de oorzaak was? Voordat we allemaal met een zwembad onder onze achterbank rondrijden.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
PvS_68 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Weet je nu ook wat de oorzaak was? Voordat we allemaal met een zwembad onder onze achterbank rondrijden.... :?
Combinatie van achteraf de trekhaak laten plaatsen en dan geen goede rubbertjes plaatsen bij de goot oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
kramon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Combinatie van achteraf de trekhaak laten plaatsen en dan geen goede rubbertjes plaatsen bij de goot oid?
Hebben ze de trekhaak op het dak gemonteerd?? Hoe kan je anders zoveel water binnen krijgen..... duur geintje voor de dealer

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

[P2]
Opdracht gegeven aan de leasemaatschappij om een P2 te bestellen :D Hopelijk kan hij nog dit jaar op kenteken gezet worden (wordt pas 1/2/2022 geleverd ivm leasecontract :'(). Levertijd volgens de website is nu besteld, oktober 2021 geleverd, dus verwacht dat dat wel goed gaat komen.

P2 Single Motor Standard Range
- Kleur: Moon
- Pilot Pakket
- Trekhaak

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
barryvl74 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Hebben ze de trekhaak op het dak gemonteerd?? Hoe kan je anders zoveel water binnen krijgen..... duur geintje voor de dealer
Dit is een betere uitleg:
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:09:
[...]

[P2 PP]

Ik heb dit ook gehad, maar alleen aan de linkerzijde van de auto. Probleem was al snel gevonden: Bij de montage van de trekhaak (in Beesd voor zover ik weet) was de rubberen kabeldoorvoer niet in de kabelgoot gedaan. Regenwater loopt aan weerszijden langs de achterklep en wordt ter hoogte van de achterlichtunits binnendoor afgevoerd. Aan de linkerzijde liep dat de kabelgoot in en kwam via achterbak en onder de achterbank door op de bodem terecht. Dit zal ook iets dergelijks zijn.

De vloer is door de dealer zo goed mogelijk droog gemaakt maar de dikke isolatielaag is natuurlijk nog steeds erg vochtig. Hoop niet dat er binnenkort paddenstoelen opkomen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
PvS_68 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Probeer het zelf nu door automatische updates uit te zetten in de settings, dit naar aanleiding van een suggestie hier (wat van Polestar afkomstig was op Facebook).

Blijkbaar krijg je dan direct een melding dat de update gedownload kan worden. Je zet dan dus de download aan en dan zou het vlot moeten gaan. Scheelt je zeg maar "blind wachten en hopen op".

[ Voor 11% gewijzigd door vdtweak op 19-05-2021 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:55
P8

Bij mij werkt de app nu ook, ondanks dat ik niet bij de 7 beta testers hoor. Bij mij bleven eerder gemaakte koppelingen tussen auto en de VOC app "hangen" en dat hebben ze bij de dealer hersteld. Dus ik kan nu ook gaan testen als na 1 of 2 dagen de data er volledig door gekomen is. Wat zaken als deuren openen en sluiten werkt allemaal al. De app ziet er grafisch gezien en in vergelijking met de oude app wel prachtig uit!

Omdat ik nu voornamelijk nog publiek moet laden in de buurt is het vooral handig om te kunnen zien of het laden gaat en op hoeveel % de accu is.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 19-05-2021 15:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10 22:44
Juancho schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:26:
P8

Bij mij werkt de app nu ook, ondanks dat ik niet bij de 7 beta testers hoor. Bij mij bleven eerder gemaakte koppelingen tussen auto en de VOC app "hangen" en dat hebben ze bij de dealer hersteld. Dus ik kan nu ook gaan testen als na 1 of 2 dagen de data er volledig door gekomen is. Wat zaken als deuren openen en sluiten werkt allemaal al. De app ziet er grafisch gezien en in vergelijking met de oude app wel prachtig uit!

Omdat ik nu voornamelijk nog publiek moet laden in de buurt is het vooral handig om te kunnen zien of het laden gaat en op hoeveel % de accu is.
Dat is inderdaad, samen met preconditioning- start de belangrijkste functie die op het moment op de app beschikbaar is.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:58
P8

Bij mij werkt het vandaag ook ineens. Eerder had ik een uurtje per dag verbinding en daarna een paar dagen niets. Nu staat de P8 op het werk aan de paal en ik kan keurig meekijken hoe ver het laden is gevorderd. Ik ben benieuwd of dit nu zo blijft of dat ik vanavond ineens weer geen link heb. Afwachten maar.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
P8

Ik kan de app wel koppelen maar onder "verbonden auto's" blijf ik volgende melding zien. Had jij dit ook ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEChEr7jbkBPsG0A_fw5LdRV9GM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7GuNQa2NM7mbhOod1DeGcYgs.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FBMG schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Ik kan de app wel koppelen maar onder "verbonden auto's" blijf ik volgende melding zien. Had jij dit ook ?
[Afbeelding]
Nee niet die fout maar wel een andere. Wat je zelf kan proberen is:

1. ga naar systeem/opties voor resetten/alle gegevens wissen (fabrieksreset). Let wel op, je bent alles kwijt incl profielen etc maar dan kan je iig weer "schoon" beginnen met alles te koppelen (vergeet niet om het volvo ID in de auto ook te koppelen!!) en probeer dan opnieuw te koppelen met de app.

Werkt dit niet (zoals bij mij) dan:

2. ga naar de garage en laat ze een softwarematige reset doen. Dan weet je 100% zeker dat het werkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 19-05-2021 16:44 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Juancho schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Nee niet die fout maar wel een andere. Wat je zelf kan proberen is:

1. ga naar systeem/opties voor resetten/alle gegevens wissen (fabrieksreset). Let wel op, je bent alles kwijt incl profielen etc maar dan kan je iig weer "schoon" beginnen met alles te koppelen (vergeet niet om het volvo ID in de auto ook te koppelen!!) en probeer dan opnieuw te koppelen met de app.

Werkt dit niet (zoals bij mij) dan:

2. ga naar de garage en laat ze een softwarematige reset doen. Dan weet je 100% zeker dat het werkt ;)
ik ga wel voor optie 2 :) 1 heb ik 2 keer gedaan.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
YouTube: 2021 Polestar 2: E3 - Hoist Review

Serie van 4 interessante video’s in mijn optiek. Hoe het in elkaar zit 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:27

MaxxMark

HT is Tof!

@vdtweak vooralsnog bij mij geen update langsgekomen. Maar ik blijf stug wachten tot ik in de FB groep gezien heb dat alle auto’s in nl de update zouden moeten hebben gehad. Ik wilde het gewoon weten ook nu! :Y)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

[P8]

Vandaag iets heel engs meegemaakt. Als je vanaf de A10 vanaf zuidas zijde naar de A1 rijdt heb je twee uitvoegstroken en op het laatste moment een derde strook die ik vaak pak. Dat is niet gelijk een hele strook, maar wordt steeds breder.

Ik pakte die derde strook met naast me een bestelbusje op de 2e baan. Daardoor dacht de auto dat er een aanrijding zou ontstaan en slingerde met 105 km per uur de auto 1 a 1,5 meter naar naar links waar gelukkig niemand reed (weet niet of ie t ook doet als daar wel iemand rijdt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRpZ9_GL-Qsw2mR18gUf-8y16dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmC3Tq7EN0bPRQVrNBXzNcvc.jpg?f=fotoalbum_large

Schrok me de .... en wel eng dat een systeem dit herkende als een mogelijke aanrijding. Melden jullie dit soort dingen bij Volvo en zo ja, hoe?

[ Voor 23% gewijzigd door Bazzan op 19-05-2021 21:32 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
McA schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:11:
[P8]
Vorige week update bij de dealer.
VOC gekoppeld en de eerste dag geen functies. Een dag later werkt het ineens.

Vergrendelen en ontgrendelen werkt opvallend snel. De auto op de telefoon draait ook de spiegels naar buiten en laat realtime zien welke deuren open/dicht zijn. Ook knippert het alarm lampje op het dashboard wanneer de auto gesloten is en het alarm geactiveerd is.
Klimaat kan gestart worden wat in de afbeelding een warme rode gloed laat zien. Ben benieuwd of deze ook blauw wordt tijdens koelen :)
Verder is laadstatus zichtbaar.

Hier een paar screenshots.
Inmiddels kan ik bevestigen dat in de app een blauwe “gloed” te zien is als de auto koelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

Lancer

What the......

[P8] Overigens heb ik vandaag het geklapper van het schuifdak gehoord. Het had net zwaar geregend en er stond een straffe wind schuin van de voorkant.

ALs ik er geld op mag zetten is het water in de afwateringsbuisjes oud, waarbij door de wervelingen de buis dan weer afgesloten is met water en dan weer niet. Klinkt initieel vrij hard, maar met de radio aan hoor je het eigenlijk niet meer. Zou dus wel eens op kunnen vallen door de afwezigheid van motorgeluid.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
MaxxMark schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:58:
@vdtweak vooralsnog bij mij geen update langsgekomen. Maar ik blijf stug wachten tot ik in de FB groep gezien heb dat alle auto’s in nl de update zouden moeten hebben gehad. Ik wilde het gewoon weten ook nu! :Y)
Zijn er nog stats gepost op Facebook? Benieuwd hoeveel er nog te gaan zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Lancer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:25:
[P8] Overigens heb ik vandaag het geklapper van het schuifdak gehoord. Het had net zwaar geregend en er stond een straffe wind schuin van de voorkant.

ALs ik er geld op mag zetten is het water in de afwateringsbuisjes oud, waarbij door de wervelingen de buis dan weer afgesloten is met water en dan weer niet. Klinkt initieel vrij hard, maar met de radio aan hoor je het eigenlijk niet meer. Zou dus wel eens op kunnen vallen door de afwezigheid van motorgeluid.
Wat ik ergens las, volgens mij op het drivers Connect platform, is dat de dealer dat simpel kan fixen door de zogenaamde afvoer iets te verlengen. Zou het zeker even bespreken met je dealer en laat ook ff weten wat ze zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanborghuis
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-01-2024
henkjanborghuis schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Weten jullie zeker dat het uit het dakraam komt?
Ik hoor ook regelmatig een rammel en na wat zoekwerk lijkt het er bij mij op dat het komt door het blokje wat de laadvloer stut. Dat ding heeft aan de linkerkant twee 'pootjes', maar aan de andere is het vlak.

De dealer heeft er er een viltje onder gedaan, maar dat verhelpt het niet.
Het lijkt wel een ontwerpfoutje; met kleine pootjes aan 1 kant krijg je het nooit 'vast'. Heb voorgesteld aan de dealer om het maar ff vast te lijmen oid
Correctie:
Na nog eens goed te hebben opgelet is de rammel nu wel weg mbv het viltje. De andere rammel die ik hoorde was een alu bidon die in de houder wat rammelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanborghuis
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-01-2024
[P8]
Na een update bij de dealer is hier nu ook de Volvo on Call app actief. Nu kan ik alleen nog vergrendelen via de App. Wegrijden (keyless) lukt nog niet, maar maybe komt dit doordat ik op de telefoon exacte locatie bepalen nog uit had staan. Morgen eens kijken of de app ook het laadpercentage weergeeft en of ik het klimaat kan starten. En of dan dan ook het keyless gebeuren werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQzn-jAEnoyb1g4F0NGF7MqPVbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XJqhLMfMMA4mlXaFs7B9sXsO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1lcEwN1WMrFrD7AuYje-ToAQjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MLqvQ1u5fFGz4udqoITy06u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-10 21:47
Bazzan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:01:
[P8]

Vandaag iets heel engs meegemaakt. Als je vanaf de A10 vanaf zuidas zijde naar de A1 rijdt heb je twee uitvoegstroken en op het laatste moment een derde strook die ik vaak pak. Dat is niet gelijk een hele strook, maar wordt steeds breder.

Ik pakte die derde strook met naast me een bestelbusje op de 2e baan. Daardoor dacht de auto dat er een aanrijding zou ontstaan en slingerde met 105 km per uur de auto 1 a 1,5 meter naar naar links waar gelukkig niemand reed (weet niet of ie t ook doet als daar wel iemand rijdt).

[Afbeelding]

Schrok me de .... en wel eng dat een systeem dit herkende als een mogelijke aanrijding. Melden jullie dit soort dingen bij Volvo en zo ja, hoe?
Heel link ja. Ik wou dat ik dit systeem uit kan zetten, ik had gisteren iets soortgelijks. Reed op de A15 rechts, 3 rijstroken, ik wilde inhalen via de middelste baan, toen ik van rijbaan veranderde greep de auto loeihard in door een ruk naar rechts. Bleek dat er een auto op de meest linker rijstrook inhaalde. Die had ik gezien in de achteruitspiegel. Auto zou niet moeten ingrijpen. Heel a relaxed

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Bazzan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:01:
[P8]

[Afbeelding]

Indien ik de situatie goed begrijp:
het was niet dat jouw auto een aanrijding met dat busje verwachte, het busje heeft op dit incident geen invloed gehad. Het is de LKA die ingegrepen heeft. Dit is zeker niet aangewezen in deze situatie echter het systeem heeft z'n werk goed gedaan. Dit is te vermijden door de volgende keer de rechter richtingaanwijzers langer aan te laten staan tot je volledig op die derde strook zit. Hiermee 'overrule' je de werking van de LKA.

[ Voor 14% gewijzigd door Pure8 op 20-05-2021 04:26 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

sandervd00 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Zijn er nog stats gepost op Facebook? Benieuwd hoeveel er nog te gaan zijn!
Helaas niet. Ik hou het nauwlettend in de gaten. Als het langs komt zal ik het weer posten.

Ik vind zelf dat FB als dergelijk medium wordt gebruik dramatisch. Het is gigantisch ongeordend en je moet geluk hebben dat je iets ziet. Er is niet echt een doorzoekbaar archief. Alles is vooral heel erg ad-hoc, reactief (PS reageert vooral op vragen) en vaak heel oppervlakkig. Nog erger dan een topic als hier op got waar je tenminste nog kunt zoeken. Ook daar komt duizend en één keer de vraag over het koppelen naar voren. Evenals de range Posts. Het is bijna een één op één kopie van GoT maar dan met een nog gemêleerde (non technisch) gezelschap.

Soms komt er in de reactie op vraag opeens interessante weetjes naar voreqn. En sporadisch zo’n post over OTA releases. Of een post van Thomas zelf.

Genoeg aan te merken op de manier waarop. Maar ik ben 1000% blij met het feit dát ze dit al doen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@MaxxMark klopt, ik ben gestopt met volgen vanwege de chaos in berichten en bijbehorende opmerkingen. Die structuur is zo niet intuïtief. Tel daarbij op dat de meest simpele vragen iedere week opnieuw gesteld worden door nieuwe gebruikers en de nieuwswaarde is voor mij wel weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Pure8 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 04:24:
[...]

Indien ik de situatie goed begrijp:
het was niet dat jouw auto een aanrijding met dat busje verwachte, het busje heeft op dit incident geen invloed gehad. Het is de LKA die ingegrepen heeft. Dit is zeker niet aangewezen in deze situatie echter het systeem heeft z'n werk goed gedaan. Dit is te vermijden door de volgende keer de rechter richtingaanwijzers langer aan te laten staan tot je volledig op die derde strook zit. Hiermee 'overrule' je de werking van de LKA.
Bij de P2 vind ik het super nuttig om de Pilot Assist veelvuldig op de snelweg te gebruiken. Om dan ook goed herkennen hoe de auto zich gedraagt in bepaalde situaties. Wanneer de PA weer 'aangaat' en waar hij daarbij rekening houdt. Zo lijkt het er op dat de auto bij het verwisselen van baan (knippertje op 3x knipper aanzetten en gaan) de PA uitzet, maar vrijsnel de baan herkent, en de lijn waar je overheengaat 'negeert' en zich volledig concentreert op de daaropvolgende lijn (van de baan waar je heen gaat). Zelfs als ik pas voor nog niet eens 50% over de lijn heen ben lijkt de PA al te weten waar hij heen moet en corrigeert dan bij.

Andere interessante zaken die ik bemerkte waren:

1) Wegmarkering die 'weggepoetst' is (of van die 'wegkleurige' vulstukken) worden soms herkend als belijning. In dat geval gaat de auto opeens in een veel smaller stuk proberen te rijden.

2) Het lijkt er op dat de auto in PilotAssist ook actief rekening houdt met de auto op de andere rijstrook en daar (hoewel vrij strak/laat) op bijstuurt als je eigen rijstrook ruim genoeg is. Dit bemerkte ik op een tweebaansweg waarbij op de rechter baan een vrachtwagen reed die héél dicht op de belijning (aan de linker kant) zat. De auto stond op Pilot Assist en hing, zoals wel vaker, wat dichter tegen de rechterkant van de rijstrook. Ik was al gewend aan dat de auto soms een vrij krappe afstand als acceptabel ziet, maar in dit geval ging de auto een stukje naar links terwijl voor mijn gevoel er niets aan de belijning veranderde. Het was een normale snelweg met zeer duidelijke belijning en net asfalt. Het enige verschil dat ik zag was dat de vrachtwagen nogal ver naar links leek te rijden.

Ik vraag me af of het dan de PA is die hier goed op anticipeert. Of dat een ander (swerve detection / neighbouring car detection) onderdeel ingreep.

Al met al word ik iedere keer verrast en blijf ik onder de indruk van wat de auto allemaal lijkt te doen :)
Het blijft machtig interessante materie! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandervd00
MaxxMark schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:12:
[...]

Helaas niet. Ik hou het nauwlettend in de gaten. Als het langs komt zal ik het weer posten. Ik vond die lendenupdates wel interessant.

Ik vind zelf dat FB als dergelijk medium wordt gebruik dramatisch. Het is gigantisch ongeordend en je moet geluk hebben dat je iets ziet. Er is niet echt een doorzoekbaar archief. Alles is vooral heel erg ad-hoc, reactief (PS reageert vooral op vragen) en vaak heel oppervlakkig. Nog erger dan een topic als hier op got waar je tenminste nog kunt zoeken. Ook daar komt duizend en één keer de vraag over het koppelen naar voren. Evenals de range Posts. Het is bijna een één op één kopie van GoT maar dan met een nog gemêleerde (non technisch) gezelschap.

Soms komt er in de reactie op vraag opeens interessante weetjes naar voreqn. En sporadisch zo’n post over OTA releases. Of een post van Thomas zelf.

Genoeg aan te merken op de manier waarop. Maar ik ben 1000% blij met het feit dát ze dit al doen.
Dank! Ik ben uit principe gestopt met alle Facebook producten, en soms is het dan jammer dat je iets niet kunt volgen.

Ik las wel vanmorgen met interesse deze update van de CEO op het Engelstalige forum: https://www.polestar-foru...ota-rollout-process.2488/

Ik heb een vroeg VIN (0020XX) dus ik vroeg me telkens af of er een soort volgorde inzit. Dat is zo, maar op basis van VIN, ordernummer, of leverdatum. Kennelijk pakken ze plukjes met dezelfde onderdelen (componenten met dezelfde specs kunnen bij verschillende leveranciers of met iets andere onderdelen gemaakt zijn). Logisch ook wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 11:15
henkjanborghuis schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:38:
[P8]
Na een update bij de dealer is hier nu ook de Volvo on Call app actief. Nu kan ik alleen nog vergrendelen via de App. Wegrijden (keyless) lukt nog niet, maar maybe komt dit doordat ik op de telefoon exacte locatie bepalen nog uit had staan. Morgen eens kijken of de app ook het laadpercentage weergeeft en of ik het klimaat kan starten. En of dan dan ook het keyless gebeuren werkt.
Wegrijden zonder sleutel gaat je volgens mij niet lukken. Dat is bij de P8 toch niet geïmplementeerd?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-08 15:42
MaxxMark schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:29:
[...]

Al met al word ik iedere keer verrast en blijf ik onder de indruk van wat de auto allemaal lijkt te doen :)
Het blijft machtig interessante materie! :)
Ik heb inmiddels >10k km gereden met mijn P8. Maar na de eerste weken al snel de PA niet meer gebruikt. Reden is dat deze op de snelweg op een voor mij onbewaakt moment schijnbaar vond dat ik te lang mijn hand(en) niet goed aan het stuur heb gehouden. Het icoontje wordt oranje weet ik, maar ik let op de weg en niet steeds op het dashboard. Gevolg is dat de ACC werd uitgeschakeld, en dat icm. OPD de P8 bij een gangetje van 110kmh met achterliggers niet te ver van mij vandaan ineens afremt mét remlichten. Met inhalende achterliggers met vingers enzo als gevolg.

Met PA krijg ik dus de zenuwen omdat ik meer moet letten op het dashboard en of en hoe ik mijn handen houd dan dat ik relaxed kan rijden. Doe ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:07
hlip schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:13:
[...]

Wegrijden zonder sleutel gaat je volgens mij niet lukken. Dat is bij de P8 toch niet geïmplementeerd?
Nee dat ik weet zit dit er (nog?) niet in.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

AS P8 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Ik heb inmiddels >10k km gereden met mijn P8. Maar na de eerste weken al snel de PA niet meer gebruikt. Reden is dat deze op de snelweg op een voor mij onbewaakt moment schijnbaar vond dat ik te lang mijn hand(en) niet goed aan het stuur heb gehouden. Het icoontje wordt oranje weet ik, maar ik let op de weg en niet steeds op het dashboard. Gevolg is dat de ACC werd uitgeschakeld, en dat icm. OPD de P8 bij een gangetje van 110kmh met achterliggers niet te ver van mij vandaan ineens afremt mét remlichten. Met inhalende achterliggers met vingers enzo als gevolg.

Met PA krijg ik dus de zenuwen omdat ik meer moet letten op het dashboard en of en hoe ik mijn handen houd dan dat ik relaxed kan rijden. Doe ik het verkeerd?
Dat vind ik wel erg knap om eerlijk te zijn. Pardon me saying, maar dat is niet meer "onbewaakt" maar gewoon echt "afwezig" zijn en ik vind het eerlijk gezegd terecht dat hij dan ingrijpt.

Het icoontje wordt eerst oranje. Dat dat niet opvalt kan ik me nog voorstellen. Dat heb ik ook wel eens. Maar vervolgens gaat hij piepen en klagen dat je je handen aan het stuur moet doen.

Als je vervolgens dát ook nog negeert gooit hij je alarmlichten aan en gaat hij actief stoppen. Hij zet dus niet de ACC uit waarna de OPD ingrijpt. Nee, hij denkt dat er met JOU wat is gebeurd en dat je de auto niet meer kunt besturen. Hij gaat de auto dus zo snel en veiligmogelijk stoppen door de alarmlichten aan te zetten en vervolgens af te remmen.

Hoewel jij een P8 hebt en ik een P2 heb denk ik dat het redelijk gelijkwaardig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik gebruik PA eigenlijk nooit. Gewoon omdat ik zelf rijden nog veeeeelste leuk vind 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barryvl74
Juancho schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:37:
Ik gebruik PA eigenlijk nooit. Gewoon omdat ik zelf rijden nog veeeeelste leuk vind 😁
Ik gebruik de PA nooit omdat hij de auto niet in het midden van de baan houdt maar continue naar rechts tegen (meet bovenop) de lijn trekt..... waardoor ik rakelings langs ander verkeerd scheur.... dus ik ben continue naar links aan het sturen. Lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[...]

Dit is mij op mijn eerste dag met de P8 overkomen. In mijn geval gelukkig op een bijna lege weg. Ik heb er van geleerd dat je gewoon zelf actief het voertuig moet besturen en dat PA een rijhulp is. Je moet het stuur stevig blijven vasthouden, dan gaat het goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Ik gebruik de PA nooit omdat hij de auto niet in het midden van de baan houdt maar continue naar rechts tegen (meet bovenop) de lijn trekt..... waardoor ik rakelings langs ander verkeerd scheur.... dus ik ben continue naar links aan het sturen. Lijkt me niet de bedoeling.
[P8]
Bij mij werkt het prima. De auto blijft mooi midden in de strook. Misschien moet jouw systeem opnieuw gekalibreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Venomer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:52:
[...]

[P8]
Bij mij werkt het prima. De auto blijft mooi midden in de strook. Misschien moet jouw systeem opnieuw gekalibreerd worden.
Goede tip, P8 moet toch voor paar andere probleempjes naar de dealer (tijd staat regelmatig verkeerd, knop om ruitenwissers via regensensor te gebruiken doet het spontaan niet meer en gisteren kachel op 25 gezet maar bleef koude lucht blazen) en dan kunnen ze dit meteen even meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
[...]

Ben het idd wel eens met @MaxxMark dat ie echt niet zomaar uitschakelt. Hij gaat piepen en als je dat weet en herkent hoef je alleen maar even een beetje aan dat stuur te bewegen en hij gaat weer naar normaal. Zelf heb ik dat al in mijn manier van rijden gebracht om gewoon te zorgen dat je af en toe dat stuur iets beweegt. En sowieso is het een goed gebruik om af en toe op je dashboard te kijken. De weg is niet het enige belangrijke, je auto geeft ook informatie over hoe en waar je rijdt.
Vind het zelf een heerlijk systeem. Werkt nog niet vlekkeloos, maar als je het gaat kennen dan kun je met af en toe wat meebewegen of ingrijpen het rijden heel comfortabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
MaxxMark schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:32:
[...]

...Maar vervolgens gaat hij piepen en klagen dat je je handen aan het stuur moet doen.

Als je vervolgens dát ook nog negeert gooit hij je alarmlichten aan en gaat hij actief stoppen. Hij zet dus niet de ACC uit waarna de OPD ingrijpt....
Dat geklaag en gepiep komt nu vooral van mij, ik heb dit niet gehoord in de P8 vlak voor het uitschakelen van de ACC... Na mijn ervaringen (met die vingers }:O ) had ik ff geen zin meer in die PA.
Maar ik zal de komende tijd het voorzichtig aan weer eens inschakelen, heb nu ook zelf meer ervaring in de auto en systemen. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door AS P8 op 20-05-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mijn VOC app heeft het twee weken prima en zonder problemen gedaan, maar vanochtend:
- zie ik wel het soc symbooltje , maar is de link naar de pagina met laadinformatie gewoon helemaal weg.
- zie ik bovenin 0 graden Celsius staan
- is mijn auto in een andere kleur gespoten.
- heb ik geen zwart dak meer.
- staan onderin wat extra symbooltjes

Vreemd! Werk in uitvoering?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG7oKLLtzKwGpvzqFw_b61xU_6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uOxzA55Fp7XqUbPdwA0auZBr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Mga1600 op 20-05-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:08:
Mijn VOC app heeft het twee weken prima en zonder problemen gedaan, maar vanochtend:
- zie ik wel het soc symbooltje , maar is de link naar de pagina met laadinformatie gewoon helemaal weg.

Vreemd!
Heb hem hier even getest en alles lijkt te werken maar het puntje van 0 graden Celsius heb ik nog nooit ergens gezien. Zie nergens temperaturen zal ik het zo zeggen, had jij dit wel altijd al?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Heb hem hier even getest en alles lijkt te werken maar het puntje van 0 graden Celsius heb ik nog nooit ergens gezien. Zie nergens temperaturen zal ik het zo zeggen, had jij dit wel altijd al?
Nee nooit eerder gezien maar er stonden ook twee nieuw symbolen onderin. Nu net weer gekeken en is alles weer zoals het was: auto ook weer op kleur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziNIETPswa3bMgYCM98vPa929vE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mU1fWke3d02qz4qz9KELikWj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Nee nooit eerder gezien maar er stonden ook twee nieuw symbolen onderin. Nu net weer gekeken en is alles weer zoals het was: auto ook weer op kleur

[Afbeelding]
Ah misschien zijn ze wel gewoon aan het testen met functies, weet niet waarom ze dat in een productie omgeving zouden doen maarja je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
mvrooij schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Bij mij ziet alles er ook gewoon uit. Temperatuur heb ik ook nog nooit gezien. @Mga1600 , jij bent toch een van de bètatesters? Heb je ook een andere versie van de VOC-app? Ik heb 4.14.0 op iOS 14.5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Bij mij ziet alles er ook gewoon uit. Temperatuur heb ik ook nog nooit gezien. @Mga1600 , jij bent toch een van de bètatesters? Heb je ook een andere versie van de VOC-app? Ik heb 4.14.0 op iOS 14.5.1.
Ja dat ik tester ben klopt, maar dat is (was) met precies diezelfde combinatie!

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 20-05-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
AS P8 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Dat geklaag en gepiep komt nu vooral van mij, ik heb dit niet gehoord in de P8 vlak voor het uitschakelen van de ACC... Na mijn ervaringen (met die vingers }:O ) had ik ff geen zin meer in die PA.
Maar ik zal de komende tijd het voorzichtig aan weer eens inschakelen, heb nu ook zelf meer ervaring in de auto en systemen. d:)b
Het systeem aan het stuur is redelijk gevoelig inderdaad, dus als je te losjes het stuur vasthoudt dan gaat hij wel eens piepen. Ik duw tegenwoordig mijn knie onder het stuur om hem daarmee 'vast te houden' en dat werkt veel beter. Mag natuurlijk niet, maar scheelt een hoop meldingen en gedoe. En je kunt als je wilt achterover leunen en handen van het stuur halen (op eigen risico). En hij houdt relatief veel afstand van de voorligger, vooral als iemand voor je invoegt vind ik dat hij dan wel eens te hard remt.

Verder lijkt de AP vrij strak langs vrachtwagens te sturen en andere inhaalacties, dat kan wel wat beter. Maar in de problemen heeft de ap me nooit gebracht.

Het enige waarvoor je moet opletten is tijdelijke belijning of plekken waar dat is zwartgemaakt. Dan wil hij nog wel eens tussen een gele en een witte lijn gaan rijden oid. Ik zet de AP daar gewoon uit. Verder is het wel heel relaxed rijden met AP aan. Zeker als je hem echt als rijhulp gebruikt.

Vind het niet heel gek dat je even aan dat soort gedrag van de auto moet wennen. Maar probeer het vooral wel en ga er eens een tijdje mee rijden op de snelweg - je zult zien dat het je rit uiteindelijk (als het geen topdrukte is) veel relaxter maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ja, het syteem werkt best goed, maar vergt wat wennen. En het is ook echt gericht op het feit dat je je handen aan het stuur houdt. Zo gaat hij bijvoorbeeld ook trillen als de AP zichzelf uitschakelt omdat hij de belijning kwijt is.

Ook ik heb wel eens mn knie als 'drukmiddel' gebruikt zodat hij wat langer op de AP blijft. Groot nadeel daarvan is dat die druk niet zo precies is als met je handen en je daardoor ook ongemerkt te veel druk kunt leveren waardoor de AP niet voldoende corrigeert :)

Overigens, hoewel hij inderdaad vrij strak rijdt, ben ik in al die km's gaan kijken of dat ook écht zo is. Dit door in mn zijspiegels te kijken en te vergelijken tussen links en rechts. In het overgrote deel van de gevallen is de afstand helemaal niet zo klein.

Ik heb steeds sterker het vermoeden dat dit een perceptie dingetje is. Dat we als bestuurder vaak geneigd zijn om links te plakken "omdat je dat veel beter kunt overzien dan rechts". De auto zelf probeert eerder het midden aan te houden, en dat "klikt" niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:49
Voor mij lijkt de PA het meest gevaarlijk... als hij uitstaat. Met de PA aan rijden laat toe iets relaxter in de auto te zitten, en soms al eens wat langer rond te kijken. Als je die gewoonte wat teveel aan hebt gekweekt, dan kan het gevaarlijk worden als de auto plots niet meer ingrijpt omdat de PA toevallig uit stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb op Android versie 4.14.1 maar die is er gister opgezet. Verder geen andere buttons en opties dan jullie hebben. Het is natuurlijk een test versie dus het zal me niks verbazen als ze af en toe wat nieuwe dingen pushen zodat wij die kunnen proberen/testen. Het is en blijft natuurlijk nog de beta versie namelijk ;)

Hadden we het gister bij de dealer nog over, dat ik voor hun een beetje het proefpersoon/tester ben want ik verder helemaal prima vind natuurlijk. Mooi om ook het enthousiasme en waardering bij hun te zien! Het is voor iedereen nieuw, incl. Volvo dus misschien was ik idd in de eerste periode wel iet TE fel _O- . De waarheid zal ergens tussen in liggen want ook Volvo heeft fouten gemaakt. Bijv. de levering in de winter was ook niet heel erg slim voor je allereerste volledige elektrische auto. Dan had je kunnen weten dat mensen gaan klagen over de range en dat dat misschien nieuwe kopers/leasers afschrikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 20-05-2021 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Ik heb gemerkt dat bij PA je linkerhand losjes op de linker onderste helft van het stuur leggen, tegen de verticale 'spijl' ook goed werkt. Rijdt voor mij erg ontspannen! Systeem herkent dan wel dat je het stuur vast hebt.
MaxxMark schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:47:
Ja, het syteem werkt best goed, maar vergt wat wennen. En het is ook echt gericht op het feit dat je je handen aan het stuur houdt. Zo gaat hij bijvoorbeeld ook trillen als de AP zichzelf uitschakelt omdat hij de belijning kwijt is.

Ook ik heb wel eens mn knie als 'drukmiddel' gebruikt zodat hij wat langer op de AP blijft. Groot nadeel daarvan is dat die druk niet zo precies is als met je handen en je daardoor ook ongemerkt te veel druk kunt leveren waardoor de AP niet voldoende corrigeert :)

Overigens, hoewel hij inderdaad vrij strak rijdt, ben ik in al die km's gaan kijken of dat ook écht zo is. Dit door in mn zijspiegels te kijken en te vergelijken tussen links en rechts. In het overgrote deel van de gevallen is de afstand helemaal niet zo klein.

Ik heb steeds sterker het vermoeden dat dit een perceptie dingetje is. Dat we als bestuurder vaak geneigd zijn om links te plakken "omdat je dat veel beter kunt overzien dan rechts". De auto zelf probeert eerder het midden aan te houden, en dat "klikt" niet :)

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AS P8
jck82 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:
Ik heb gemerkt dat bij PA je linkerhand losjes op de linker onderste helft van het stuur leggen, tegen de verticale 'spijl' ook goed werkt. Rijdt voor mij erg ontspannen! Systeem herkent dan wel dat je het stuur vast hebt.

[...]
Dat is ook mijn standaard rij-houding. 8)
Ik ga het met frisse nieuwe blik weer proberen de komende tijd. Ook de tip van kalibratie wanneer de P8 teveel de lijn opzoekt is goed om te weten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
jck82 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:30:

[...]
Volgens mij werkt het niet met druksensoren, maar het stuur zelf 'verwacht'regelmatig wat beweging en weerstand. Als dat er niet is gaat hij piepen. Dus je hand een beetje laten 'hangen' geeft ook al wat weerstand. Net als je knie. Het stuur stevig vastknijpen doet weinig als je verder geen weerstand geeft in stuurbeweging of kleine bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Volgens mij ook dat niet eens. Volgens mij registreert hij weerstand in het stuur. En als die weerstand er is heb jij je hand aan het stuur. Daarom zal bij een perfect rechte weg en het stevig vasthouden van het stuur er dus toch een melding komen omdat hij die weerstand niet bemerkt. In dat geval moet je inderdaad iets sturen omdat hij de weerstand niet bemerkt.

Dit voelg ook wel eigenlijk, want hij moet ook stoppen met 'sturen' als jij rechtdoor wilt rijden terwijl de auto de bocht om wil (of andersom) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:40
Nou afspraak bij de dealer voor ronde 2 is gemaakt. 16 juni mag ik weer. Ik ga proberen in de tussentijd het gerammel vast te leggen op audio - Het lijkt echt alleen te zijn bij rare diepe "kuilen" als je band dus even in de lucht hangt en dan een "klap" krijgt hoor ik echt wat los zitten. als ik gewoon een snlehidsdrempel pak hoor ik weer niets. Snap dat dit lastig voor ze is om te checken. Ik ga gewoon komende periode op zoek naar iets in de buurt van de dealer waar ik het geluid kan reprodueren en ze daarheen sturen :)

Het geluid van mn dakraam is indd het standaard bekende xc40 met het verlengen van het afvoer slangetje. Raar dat ze dat niet gewoon hebben gedaan gelijk.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
4v4t4r schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:05:
Nou afspraak bij de dealer voor ronde 2 is gemaakt. 16 juni mag ik weer. Ik ga proberen in de tussentijd het gerammel vast te leggen op audio - Het lijkt echt alleen te zijn bij rare diepe "kuilen" als je band dus even in de lucht hangt en dan een "klap" krijgt hoor ik echt wat los zitten. als ik gewoon een snlehidsdrempel pak hoor ik weer niets. Snap dat dit lastig voor ze is om te checken. Ik ga gewoon komende periode op zoek naar iets in de buurt van de dealer waar ik het geluid kan reprodueren en ze daarheen sturen :)

Het geluid van mn dakraam is indd het standaard bekende xc40 met het verlengen van het afvoer slangetje. Raar dat ze dat niet gewoon hebben gedaan gelijk.
Over dakraam gesproken, kwam er vandaag achter dat als je het raam opendoet hij in eerste instantie voor 90% opengaat en als je dan nogmaals met je vinger door het gleufje naar achteren beweegt (ja, je kan dit ook anders opvatten, maar zo werkt het dakraam nu eenmaal) dat het dak dat nog een stuk verder opengaat. Toch leuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Over dakraam gesproken, kwam er vandaag achter dat als je het raam opendoet hij in eerste instantie voor 90% opengaat en als je dan nogmaals met je vinger door het gleufje naar achteren beweegt (ja, je kan dit ook anders opvatten, maar zo werkt het dakraam nu eenmaal) dat het dak dat nog een stuk verder opengaat. Toch leuk....
Lijkt me eerlijk gezegd eerder een foutje in de aansturing. Als je het raam helemaal open wil, dan lijkt het me niet dat je daar nog een 2de extra handeling voor zou moeten doen...Heb het ook nergens gelezen in de handleiding als ik het goed heb. Ik zal het straks ook eens testen in mijn P8.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 20-05-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Juancho schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Lijkt me eerlijk gezegd eerder een foutje in de aansturing. Als je het raam helemaal open wil, dan lijkt het me niet dat je daar nog een 2de extra handeling voor zou moeten doen...Ik zal het straks ook eens testen in mijn P8.
Top, laat even weten.... als dat alleen bij mij is dat zet ik het erbij op het lijstje voor de dealer.... wordt een drukke middag voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 08-10 19:44

RHF

Wie heeft er ervaring met voorruit vervangen i.c.m. P8/P2? Had afspraak gepland staan met Carglass, die hadden uiteindelijk verkeerde ruit klaar liggen. Vervolg afspraak willen plannen maar toch afgezegd omdat zij het uitlijnen van de camera (toch) niet zelf kunnen doen en dit bij de dealer moeten doen. Voor de zekerheid zelf afspraak bij Volvo dealer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
RHF schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:07:
Wie heeft er ervaring met voorruit vervangen i.c.m. P8/P2? Had afspraak gepland staan met Carglass, die hadden uiteindelijk verkeerde ruit klaar liggen. Vervolg afspraak willen plannen maar toch afgezegd omdat zij het uitlijnen van de camera (toch) niet zelf kunnen doen en dit bij de dealer moeten doen. Voor de zekerheid zelf afspraak bij Volvo dealer gemaakt.
Ik heb er geen ervaring mee. Maar aangezien de voorruit belangrijk is voor de veiligheidssystemen en de rijhulpsystemen, zou ik het altijd door de dealer laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Top, laat even weten.... als dat alleen bij mij is dat zet ik het erbij op het lijstje voor de dealer.... wordt een drukke middag voor ze
Je hebt een nieuwe feature te pakken! Ik wist deze iig nog niet :). Ik heb namelijk hetzelfde, als je nog een keer veegt naar achter gaat het dak nog net iets verder open. Het staat nu ook in de handleiding zie ik:
Volautomatische bediening
  • Zonnescherm helemaal openen - veeg één keer naar achteren over de bedieningsknop.
  • Panoramadak openen tot in comfortstand - nog een keer naar achteren vegen over de bedieningsknop.
  • Panoramadak maximaal openen - veeg een derde keer naar achteren over de bedieningsknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
Juancho schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Je hebt een nieuwe feature te pakken! Ik wist deze iig nog niet :). Ik heb namelijk hetzelfde, als je nog een keer veegt naar achter gaat het dak nog net iets verder open. Het staat nu ook in de handleiding zie ik:

[...]
Rest de vraag waarom er een comfort stand is.... wat maakt die stand comfortabeler dan max open? Minder wind in de auto wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee. Maar aangezien de voorruit belangrijk is voor de veiligheidssystemen en de rijhulpsystemen, zou ik het altijd door de dealer laten doen.
Bij een vorige auto met camera etc. kwam Carglass een nieuwe ruit monteren terwijl de auto bij de dealer stond. Het kalibreren deed de dealer daarna wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Rest de vraag waarom er een comfort stand is.... wat maakt die stand comfortabeler dan max open? Minder wind in de auto wellicht?
Ik vind het open dak alleen fijn als extra lichtbron en open het alleen als ik ergens stil sta. Tijdens het rijden maakt het al gauw een hoop herrie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gerrit105
Voor de P2 heb ik een meegeleverde oranje hamer om het dak open te doen, mocht ik er een keer aan toe zijn. Geen comfort stand. Die gaat dan direct in z'n geheel open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Goeie vraag om eens aan Volvo te vragen. Kunnen best wat opties zijn:

1. comfortstand betekent gewoon wat minder doorlaten van wind, dus dat het geen cabrio achtig iets wordt ;)
2. helemaal open is meer bedoelt voor de passagiers achterin
3. comfortstand net wat minder geluid etc?

Ik ben zelf wel fan van een open dakje op een mooie zomerse dag. Liever dat dan de airco aan _/-\o_ . Ben oprecht super blij met die optie na 7 jaar V40 gereden te hebben waarbij het dak niet open kon. Tuurlijk, op de snelweg is het wat anders en heb je idd al snel net te veel last maar dan is de 1e stand ook fijn. Maar op tussendoorwegen, of gewoon als je lekker aan het "cruisen" bent...heerlijk man! Dakje open, zonnetje op de bol (wel denken aan insmeren ;)) en een lekker verkoelend windje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
gerrit105 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:06:
Voor de P2 heb ik een meegeleverde oranje hamer om het dak open te doen, mocht ik er een keer aan toe zijn. Geen comfort stand. Die gaat dan direct in z'n geheel open :+
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik had gisteren een voorvalletje.
Op de ring van Antwerpen lag iets op de weg (leek mij een grote sjorband van een vrachtwagen).
Ik kon er niet omheen (te druk op de weg en geen tijd voor een doordachte uitwijking) en reed er dus met mijn linker wiel over heen.
Een enorm klap en een paar minuten later kwam de waarschuwing dat de band te lage druk had.
Gestopt op een veilig plek en ja, band leeg.
De "connect" knop gebruikt en wat blijkt: deze hulp knop werkt niet in het buitenland.
De hulpdienst die je dan krijgt is alleen ingehuurd door Polestar Belgie en niet Nederland.
Dus je moet Polestar Nederland met je mobiel bellen..... Slecht geregeld door Polestar: maak de dekking gewoon voor Europa .
Enfin, ik heb de LM gebeld en die hebben mij laten afslepen naar het ANWB steunpunt in Breda.
Bleek niet alleen de band te zijn ... het was een serieuze klap!!
Dus nu ook einde velg....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aRIvo5q1qUiN-RotvFhIhw7MjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVhb7nkHHvR8EBMGWZN7Mth9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
[P8]

Vandaag dan dat verlossende telefoontje gehad; 1 juni kan ik mijn auto ophalen. Doorgesproken wat de bedoeling is en wat er ter plekke nog gedaan/uitgelegd gaat worden. Daarnaast nog een bevestigingsmail met voorpret. Prima service zover. Het is mijn eerste Volvo en tot op heden een erg positieve ervaring met deze dealer uit Zwolle (die al vaker op een goede manier hier voorbij is gekomen ;) ).

Het grote aftellen is begonnen....

Zijn er verder nog zaken waar ik op zou moeten letten (behalve VOC koppelen, dat doen we bij het uitleveren)?

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

dat zijn 2 standen ivm snelweg/bebouwde kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
4v4t4r schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:53:
[...]

dat zijn 2 standen ivm snelweg/bebouwde kom :)
Wat is het verschil dan tussen snelweg/bebouwde kom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
[...]

Dit is idd een comfort feature, de meeste premium automerken met een automatisch dakraam hebben dit.
Het heeft te maken met de luchtstroom over het dak, het “spoilertje” dat omhoogkomt wanneer het dakraam open is voorkomt dat de luchtstroom naar binnen slaat.
Je zal merken dat als het dakraam volledig open staat er aanzienlijk meer luchtwerveling en geluid in de auto zal zijn. (En ook een hoger verbruik heeft)

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
NickSsss schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Dit is idd een comfort feature, de meeste premium automerken met een automatisch dakraam hebben dit.
Het heeft te maken met de luchtstroom over het dak, het “spoilertje” dat omhoogkomt wanneer het dakraam open is voorkomt dat de luchtstroom naar binnen slaat.
Je zal merken dat als het dakraam volledig open staat er aanzienlijk meer luchtwerveling en geluid in de auto zal zijn. (En ook een hoger verbruik heeft)
Klinkt logisch.... thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Laatst online: 06-07 13:19
[P8] gisteren maar eens een poging gewaagd om auto en VOC te koppelen.

VOC app geeft nu geen melding meer voor de P8, maar na invoering VIN wel de melding dat ik update moet halen bij dealer. Daarop gebeld en een afspraak gemaakt. Maar werd vandaag toch gebeld dat er voor mijn auto geen update klaar staat (terwijl ik dus wel OTA heb al) en dat ik dus nog geen VOC kan gebruiken. Onduidelijk wanneer ik wordt 'vrijgegeven'.

Het is - objectief gezien - toch van de zotte dat je nu meer dan een half jaar in een auto rijdt, waar gewoon niet op zit waar je wel voor (hebt) betaald? De dealer zegt niets te kunnen, en Volvo Nederland verwijst weer naar de dealer of naar overmacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:57:
[...]

als ik had opgelet toen de dealer het me uitlegde bij aflevering had ik het geweten lol.
Het enige wat hij me vertelde - als je op de snelweg met het raam open rijd zet hem op "deze" stand.. ik weet dus niet meer of dat helemaal naar achter is en kan er in de handleiding niets over vinden.

Ik zat echter met een dikke grijns op mn gezicht te denken aan die 410pk die ik los wilde laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dagobert1966 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:27:
Op de ring van Antwerpen lag iets op de weg (leek mij een grote sjorband van een vrachtwagen).
Ik kon er niet omheen (te druk op de weg en geen tijd voor een doordachte uitwijking) en reed er dus met mijn linker wiel over heen.
Een enorm klap en een paar minuten later kwam de waarschuwing dat de band te lage druk had.
De "connect" knop gebruikt en wat blijkt: deze hulp knop werkt niet in het buitenland.
De hulpdienst die je dan krijgt is alleen ingehuurd door Polestar Belgie en niet Nederland.
Dus je moet Polestar Nederland met je mobiel bellen..... Slecht geregeld door Polestar: maak de dekking gewoon voor Europa .
Enfin, ik heb de LM gebeld en die hebben mij laten afslepen naar het ANWB steunpunt in Breda.

[Afbeelding]
Sodeju, dat moet inderdaad een behoorlijke klap geweest zijn. Die zullen ze waarschijnlijk gewoon geheel vervangen?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:33
dagobert1966 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:27:

[Afbeelding]
wees ZEKER dat de band óók vervangen is! op de nieuwe velg. veel te gevaarlijk om met deze band verder te rijden.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:08:
- staan onderin wat extra symbooltjes

Vreemd! Werk in uitvoering?[Afbeelding]
Nog eens naar dit plaatje gekeken......dit is van een XC60......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
P2
Iemand nog goede tip en stappenplan om de Digital Key werkend te krijgen? Ik heb app en auto gekoppeld en zie in de app accupercentage, portieren en klimaat. Werkt allemaal netjes. Inschakelen van Digital Key blijft alleen hangen bij de app onder auto-instellingen en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
strikkert schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:10:
[P8] gisteren maar eens een poging gewaagd om auto en VOC te koppelen.

VOC app geeft nu geen melding meer voor de P8, maar na invoering VIN wel de melding dat ik update moet halen bij dealer. Daarop gebeld en een afspraak gemaakt. Maar werd vandaag toch gebeld dat er voor mijn auto geen update klaar staat (terwijl ik dus wel OTA heb al) en dat ik dus nog geen VOC kan gebruiken. Onduidelijk wanneer ik wordt 'vrijgegeven'.

Het is - objectief gezien - toch van de zotte dat je nu meer dan een half jaar in een auto rijdt, waar gewoon niet op zit waar je wel voor (hebt) betaald? De dealer zegt niets te kunnen, en Volvo Nederland verwijst weer naar de dealer of naar overmacht...
Ja inderdaad. Niet fraai van Volvo. Dit is natuurlijk geen overmacht en men moet al helemaal niet naar de dealers wijzen.

Maar ja....wat kunnen we eraan doen? Accepteren en rijden maar denk ik :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:23

Rianata

Have you played Atari today?

Sten2017 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:27:
[...]

Ja inderdaad. Niet fraai van Volvo. Dit is natuurlijk geen overmacht en men moet al helemaal niet naar de dealers wijzen.

Maar ja....wat kunnen we eraan doen? Accepteren en rijden maar denk ik :)
Hoe vaak gaat dit punt nog herhaald worden? ;( Ten tijde dat jullie je auto besteld hebben was al bekend dat niet alles wat initieel in de 'verkoopfolder' stond beschikbaar zou zijn. En ja, dat men dan ook nog vertraging op loopt vergeleken met de eerste verwachtingen die Volvo bijvoorbeeld over de app heeft afgegeven is niet fraai. :/

Maar hoe naïef is het om een auto te bestellen, waarbij je duidelijke signalen hebt gekregen over onvolledige functionaliteit en ook zelf tot inzicht had moeten komen dat je min of meer als een beta-bestuurder zou functioneren, want eerste EV van Volvo, etc. en dan nu tot de conclusie te komen dat het tegenvalt / niet fraai is / schandalig is / van den zotte / <vul je eigen uitdrukking hier in>.

De P8 was niet af en is nog niet af, het is nog niet de volwaardige ervaring zoals Volvo die wel graag geeft en jullie graag krijgen voor het geld dat je er voor betaald hebt. Maar dat wist je / had je moeten weten.

[ Voor 16% gewijzigd door Rianata op 20-05-2021 18:04 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:49
quote]Rianata schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:00:
[...]

Hoe vaak gaat dit punt nog herhaald worden? ;( Ten tijde dat jullie je auto besteld hebben was al bekend dat niet alles wat initieel in de 'verkoopfolder' stond beschikbaar zou zijn. En ja, dat men dan ook nog vertraging op loopt vergeleken met de eerste verwachtingen die Volvo bijvoorbeeld over de app heeft afgegeven is niet fraai. :/

Maar hoe naïef is het om een auto te bestellen, waarbij je duidelijke signalen hebt gekregen over onvolledige functionaliteit en ook zelf tot inzicht had moeten komen dat je min of meer als een beta-bestuurder zou functioneren, want eerste EV van Volvo, etc. en dan nu tot de conclusie te komen dat het tegenvalt / niet fraai is / schandalig is / van den zotte / <vul je eigen uitdrukking hier in>.

De P8 was niet af en is nog niet af, het is nog niet de volwaardige ervaring zoals Volvo die wel graag geeft en jullie graag krijgen voor het geld dat je er voor betaald hebt. Maar dat wist je / had je moeten weten.
[/quote]

-------------------------------

Sorry, maar dit is onzin. Er zijn zat mensen die hun P8 of P2 hebben besteld in een periode waarin niet verondersteld mocht worden, laat staan al bekend was, dat de beloofde features op de site/folder/reclame etc niet aanwezig zouden zijn.

(Mijn P2 in december 2019 besteld en zwaar getwijfeld tussen P8, allebei met mooie beloofde functionaliteiten vanuit een app)

Overigens til ik er zelf niet zo zwaar aan, ik vind het rijden in de P2 geweldig. Maar zou een goed werkende app ook wel waarderen, bijvoorbeeld om straks lekker alvast de airco aan te kunnen zetten als eindelijk de zomer eens begint ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Johnbeer op 20-05-2021 18:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkcC_MeljUzWTwgA6XlU9iwZqyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QAfXKu1KAXAEDPnda5Ox8Yj6.png?f=fotoalbum_large

Vandaag daadwerkelijk de bevestiging van Polestar binnen, met een verwachtte leverdatum

*O*

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Er zijn trouwens ook nog genoeg mensen die niet zoals ons veel tijd op Tweakers, Youtube of wat voor platform dan ook zitten he. Er zijn nog genoeg mensen (waarschijnlijk wat ouderen) die gewoon naar hun vertrouwde (Volvo) dealer gaan, wat info over de P8 krijgen met oa ow dat en dat komt snel joh. En vertrouwen er dan op en bestellen die auto.

Ben het dan ook totaal niet met Rianata eens. Je kan niet van iedereen hetzelfde verwachten natuurlijk. En zo hoort het ook helemaal niet te gaan. Als je zelfs de folders en handleidingen niet meer kan vertrouwen dan klopt er sowieso iets niet in de communicatie. En laat dat laatste nou net ook wel bevestigd zijn door Volvo zelf. Dus bepaalde kritiek is weldegelijk terecht. Ook nu nog. Neemt niet weg dat het wel steeds beter gaat gelukkig (los van het ED connect platform).

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 20-05-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG_EDwGMiZR9f04_qG-nUFFSLAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HC4Ws3zhhlmlM6P4Qq8VdNgs.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag de sleutel een beetje gepimpt zodat hij wat beter bij de auto past.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Johnbeer schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:15:

[...]

---------------
Overigens til ik er zelf niet zo zwaar aan, ik vind het rijden in de P2 geweldig. Maar zou een goed werkende app ook wel waarderen, bijvoorbeeld om straks lekker alvast de airco aan te kunnen zetten als eindelijk de zomer eens begint ;)
Die heb je toch nu? De digital key werkt bij sommigen nog een beetje so so maar juist airco aanzetten of deuren sluiten werkt prima.
Of ben je een van de pechvogels die de OTA nog niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Hansieo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:16:
[...]

wees ZEKER dat de band óók vervangen is! op de nieuwe velg. veel te gevaarlijk om met deze band verder te rijden.
Zeker!
Ik wacht nu op vervoer van de auto naar de dealer.
Er is al wel gezegd dat men de velg en de band gaat vervangen.
Ik wil ook zeker zijn dat er verdere schade is.
Zodra het is hersteld zal ik melden wat er precies allemaal vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hebben jullie en is het verstandig, om dit aan of juist uit te zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elRywGeHBQ6NmD7nZpdhkUu30xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf69cObt4NJ7axmw6IVLgzlx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:18
P2 Betreft de Pilot Assist. Ik ben voor het rechts rijden op de rijstrook ook meerdere keren terug naar de dealer geweest en kalibreren heeft tot nog toe geen resultaat gehad. Ze zeggen alleen de radar te kunnen kalibreren en de voorruit camera alleen te kalibreren bij ruit vervanging. Ik lees graag als iemand een oplossing heeft voor dit probleem. Wat mij betreft levensgevaarlijk omdat het systeem 90 tot 95% van de tijd keurig het midden aanhoudt en dan ineens de rechterkant van de weg op zoekt – soms tot over de lijn. Volgens mij een software issue. Je kan dit rechts rijden zelf overigens heel goed controleren door in de beide buitenspiegels naar de belijning te kijken ten opzichte van de auto.

Ik heb inmiddels 16k met de auto gereden en tot voor kort eigenlijk altijd de Pilot Assist aan op de rechte stukken. Redelijk van genezen want één keer een “Wow – the car just tried to kill me” momentje gehad. Bij uitkomen van de wijkertunnel gaan ze van twee naar drie banen waar de belijning van de linkerbaan zich opsplitst in twee banen. Ik rij hier twee keer per week en normaal geen probleem, maar dit keer denkt de pilot assist plotseling dat de auto van de weg raakt of zo en stuurt heel scherp en stevig naar links. Je probeert dat tegen te houden en geeft heel veel tegendruk naar rechts waarbij je ook terug wil naar je rijstrook (Je rijdt half op de linker) dus je gaat er nog tegen in sturen. Op dat moment “ziet” de Pilot Assist de juiste rijstrook en stuurt ook naar rechts. Gevolg: Je vliegt zo twee rijkstroken naar rechts de vangrail in en ik wist net aan een aanrijding te voorkomen. Het speelt zich in 1,5 seconde af. Van de schrik bekomen nog de bekende middelvinger en een passerende nee schudder kunnen incasseren, ben blij dat het goed is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Ik heb op Android versie 4.14.1 maar die is er gister opgezet. Verder geen andere buttons en opties dan jullie hebben. Het is natuurlijk een test versie dus het zal me niks verbazen als ze af en toe wat nieuwe dingen pushen zodat wij die kunnen proberen/testen. Het is en blijft natuurlijk nog de beta versie namelijk ;)

Hadden we het gister bij de dealer nog over, dat ik voor hun een beetje het proefpersoon/tester ben want ik verder helemaal prima vind natuurlijk. Mooi om ook het enthousiasme en waardering bij hun te zien! Het is voor iedereen nieuw, incl. Volvo dus misschien was ik idd in de eerste periode wel iet TE fel _O- . De waarheid zal ergens tussen in liggen want ook Volvo heeft fouten gemaakt. Bijv. de levering in de winter was ook niet heel erg slim voor je allereerste volledige elektrische auto. Dan had je kunnen weten dat mensen gaan klagen over de range en dat dat misschien nieuwe kopers/leasers afschrikt.
Dit lijken mij juiste conclusies, goed dat je even uit kunt zoomen! De release in de winter was vooral door onze fiscale regels mbt leasen. De officiële wereldwijde launch van de P8 was 14/4/2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
barryvl74 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Met een beetje geluk je snelheid. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
JohnDoe77 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Met een beetje geluk je snelheid. O-)
Voorheen wel....maar met deze acceleratie _/-\o_

Pagina: 1 ... 226 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.