Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 225 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:44
sandervd00 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:14:
[...]

Maar dan zou het toch wel moeten werken in de landen waarin het niet verboden is? Ik reed vrijdag vanuit Zuid-Duitsland naar huis en was maar wat blij met Flitsmeister.

Ik dacht overigens dat het in Frankrijk niet illegaal is zolang je maar een gebied aangeeft in plaats van een specifieke lokatie.
In zwitserland mag je het niet in of op je auto hebben, niet in je navigatie systeem, telefoon of wat dan ook. Handhaving daarvan......?......geen idee! Maar ik kan me voorstellen dat een autofabrikant zijn nek niet nodeloos uitsteekt. Als je het als berijder aanbrengt met een app of zo hebben ze als fabrikant geen aansprakelijkheid problemen te vrezen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Jur gen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:12:
[...]

[P2]
Ik heb ook een Pixel 5 en de app werkt deels, ik kan namelijk nog altijd niet zonder transponder vertrekken met alleen mijn telefoon op zak. Auto of app geeft verder ook geen melding dat er nog een update plaats moet vinden.
Als ik locatie altijd aanzet werkt de key wel. Als ik de locatie op "alleen bij gebruik app" aanzet werkt de key niet (tenzij ik eerst de app opstart).
Snap ik niet goed want ik dacht dat de auto de Bluetooth Id van je telefoon herkent en daarmee de deuren opent, maar blijkbaar is er toch iets meer nodig dan alleen de BT van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:08
Mga1600 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:41:
[...]

In zwitserland mag je het niet in of op je auto hebben, niet in je navigatie systeem, telefoon of wat dan ook. Handhaving daarvan......?......geen idee! Maar ik kan me voorstellen dat een autofabrikant zijn nek niet nodeloos uitsteekt. Als je het als berijder aanbrengt met een app of zo hebben ze als fabrikant geen aansprakelijkheid problemen te vrezen.
Zo werkt dat toch helemaal niet? Op de P2 is het aangekondigd dus komt het gewoon. En dus inderdaad niet in de landen waar dit bij wet niet mag.

Ik weet niet precies wanneer deze functionaliteit wordt toegevoegd. De P2 handleiding zegt alleen ‘later’.

Bovendien denk ik (hoop ik eigenlijk) dat Google gewoon de bron is. Dus zoveel werk heeft Polestar er ook niet aan lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXhXXn3NZr4Blhn5vJ36M3ZJvUM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jz0T1GEaYeDL5ZRBQaqnfmwA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
Venomer schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:13:
[P8]

Wat is jullie ervaring met Road Sign Information?

Bij mij werkt het slecht. De helft van de tijd geeft hij verkeerde informatie aan. Als ik na 19:00 op de snelweg 130 rijd, heb ik telkens dat knipperende 100 km ding voor mijn neus. Als ik een 30 km zone verlaat, dan blijft hij waarschuwen dat ik maar 30 km/h mag. Borden op de parallelweg zijn blijkbaar beter te lezen dan die op de hoofdrijbaan.

In de handleiding zie ik dat kaartinformatie helpt om de juiste informatie weer te geven, maar ik heb niet de indruk dat dat werkt in mijn geval.

Hebben jullie betere ervaringen?
Ik las op een ander P2 forum dat gebruikers met LTE/GPS storing ineens een nagenoeg perfecte herkenning hebben. De conclusie daar was dat het systeem de waarneming van eigen camera overruled met de informatie uit een database die extern ingekocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:51
Ik wilde net zeggen... Je kan dan toch gewoon de landen toevoegen waar het wel mag? Wat is dan het probleem?

Zelfs mijn vorige v40 gaf gewoon netjes vaste flitspalen aan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:07:
Ik wilde net zeggen... Je kan dan toch gewoon de landen toevoegen waar het wel mag? Wat is dan het probleem?
Auto’s zijn natuurlijk gehomologeerd voor heel Europa en niet voor een enkel land. En je kunt met een auto uit een land waar het toegestaan nou eenmaal zo over een grens rijden naar een land waar het niet mag.

Ik weet helemaal niet of dit wel of niet komt bij Volvo of Polestar, ik weet alleen uit inside Information van een ander (Duits) merk dat precies deze discussie en dat dilemma daar in alle hevigheid speelt, dus ik kan me voorstellen dat ook voor onze merken speelt (zeker als het dus eigenlijk ook nog over het faciliteren van te snel rijden en dus potentieel gevaarlijker weggedrag gaat - dat past natuurlijk slecht bij volvo’s streven naar max. veiligheid). Maar we zullen wel zien wat de toekomst brengt.

[ Voor 24% gewijzigd door Mga1600 op 16-05-2021 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Homologatie is echt zo'n apart Belgisch woord. Fantastische verschillen met Nederlands hebben ze daar toch soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 14:42
Mga1600 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:13:
[...]

Auto’s zijn natuurlijk gehomologeerd voor heel Europa en niet voor een enkel land. En je kunt met een auto uit een land waar het toegestaan nou eenmaal zo over een grens rijden naar een land waar het niet mag.
Niet de auto, maar de kaart of app is gewoon daarvoor aan te passen. Zo werkt dat nu ook in veel auto's.
Je krijgt dan alleen flitsmeldingen in de landen waar het toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:29
Autoweek Test van de P8.

[ Voor 5% gewijzigd door ach-jee op 17-05-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Zo'n review hadden wij 10x beter gemaakt ondertussen 😂

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
sandervd00 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Zo werkt dat toch helemaal niet? Op de P2 is het aangekondigd dus komt het gewoon. En dus inderdaad niet in de landen waar dit bij wet niet mag.

Ik weet niet precies wanneer deze functionaliteit wordt toegevoegd. De P2 handleiding zegt alleen ‘later’.

Bovendien denk ik (hoop ik eigenlijk) dat Google gewoon de bron is. Dus zoveel werk heeft Polestar er ook niet aan lijkt me.

[Afbeelding]
Tis echt beroerd... mijn Kia deed dit nog beter... |:(

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:13:
[...]

Ik weet helemaal niet of dit wel of niet komt bij Volvo of Polestar, ik weet alleen uit inside Information van een ander (Duits) merk dat precies deze discussie en dat dilemma daar in alle hevigheid speelt, dus ik kan me voorstellen dat ook voor onze merken speelt (zeker als het dus eigenlijk ook nog over het faciliteren van te snel rijden en dus potentieel gevaarlijker weggedrag gaat - dat past natuurlijk slecht bij volvo’s streven naar max. veiligheid). Maar we zullen wel zien wat de toekomst brengt.
De P8 geeft volgens de handleiding al waarschuwingen voor flitspalen mits er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Of het daadwerkelijk al werkt, of pas na een toekomstige update weet ik niet. Dat zullen we eens moeten uitproberen.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
P8

Sinds vanmorgen werkt mijn VOC app volledig, dus met activeren van voorverwarmen en juiste accu percentage. Heel fijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-10 07:51
Spanky79 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:01:
Homologatie is echt zo'n apart Belgisch woord. Fantastische verschillen met Nederlands hebben ze daar toch soms.
Homologatie is een normale term die ook gewoon in Nederland gebruikt wordt, geen idee waarom je denkt dat dat Belgisch is?

P8 to P4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-10 19:30
"Wie van sportieve rijeigenschappen houdt komt niet helemaal aan z’n trekken in de Zweed."
Zouden ze in dezelfde P8 hebben gereden als wij? |:(

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
VOLVOXC40 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:23:
P8

Sinds vanmorgen werkt mijn VOC app volledig, dus met activeren van voorverwarmen en juiste accu percentage. Heel fijn!
Zit jij ook bij de “officiele” testgroep van 7? Of heb je de sw update via de dealer geregeld?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Beetje als het alarm issue waar ze ook gewoon tijdelijk iets los gekoppeld hebben zodat het niet werkt.
Ik weet dat de monteur van jouw dealer je een verhaal verteld heeft over het alarm issue. Omdat ik een groot vertrouwen heb in de zorgvuldigheid en oprechtheid van mijn dealer en geen zin had in de zoveelste welles/nietes discussie hier, heb ik het alarm verhaal bij Robert Timmers van Volvo Nederland onder de aandacht gebracht als volgt:

Beste Robert,

Ik hoop dat jij een antwoord weet: eerder dit jaar hebben veel P8 rijders last gehad van een spontaan alarm wat afging bij het opladen van de auto. Getriggerd door een trilling van de ventilator of zo. Er is toen een software update geweest waarna het bij mijn weten niet meer optrad.

Mij is destijds door mijn dealer verteld dat de gevoeligheid van een van de sensoren met die update wat is verminderd, maar er is ook een hardnekkig gerucht (ingegeven door een andere dealer aan een ander forumlid) waarin beweerd werd dat er niets definitief is opgelost met software, er zou slechts een kabeltje zijn losgetrokken in afwachting van een echte oplossing.

Dit schreef hij zojuist terug:

“Beste Huib,

Ik hoor de spookverhalen ook maar ik kan je met alle oprechtheid zeggen dat het laatste verhaal een fabel is. De sw fout werd veroorzaakt door een andere software download...dit zijn de zg bugs die ontstaan bij het releasen van nieuwe software.
Vanuit Volvo Nederland kan ik je vertellen dat wij geen nieuwe klachten hebben mbt dit fenomeen. Volvo is zeker geen organisatie waar kabels worden losgetrokken, we zijn een bedrijf met zeer strenge protocollen en wanneer zoiets zou gebeuren hebben personen of instanties een groot probleem.

Dank voor je mail,

robert

Misschien moet je toch maar even serieus overleggen met je dealer. Als het bij jou wel nodig was een kabel los te trekken is er kennelijk wat anders aan de hand in jouw specifieke auto, waar de monteur even geen antwoord op weet of zin in had.

[ Voor 31% gewijzigd door Mga1600 op 17-05-2021 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
MartinP8 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Zit jij ook bij de “officiele” testgroep van 7? Of heb je de sw update via de dealer geregeld?
Nee ik zit niet bij de testgroep. De laatste update bij de dealer was volgens mij een maandje geleden. Ik rijd de auto vanaf 4 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
ik zou wel heel graag de app willen voor de zomer vakantie :) geen zin om sochtends bij mn auto aan te komen en te zien dat hij niet geladen heeft (en nee, soms staat mn auto ver weg op een parkeer terrein buiten de stad, even heen en weer lopen lukt dan niet echt om te checken) fingers crossed dan maar !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
[P2] Vandaag even bij de Volvo dealer in Boxmeer langs geweest (ligt 2min van mijn werk) voor een offerte om achteraf de trekhaak in te laten bouwen. (€1100,-) nu nog kijken of de LM (Athlon) het ook goed vind want die paste niet meer in het budget dus wil hem zelf betalen. Zegt de monteur "Heb je ook de laatste update al?" "uhhh nee nog niet" "Oh dan laat hem maar meteen hier, zetten we die even erop"

Top service!

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:46:
[...]

"Wie van sportieve rijeigenschappen houdt komt niet helemaal aan z’n trekken in de Zweed."
Zouden ze in dezelfde P8 hebben gereden als wij? |:(
Van Autoweek wordt al langer gezegd dat alles wat niet VAG of BMW heet bij voorbaat ‘afgekeurd’ wordt.

Wij weten beter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:54:
ik zou wel heel graag de app willen voor de zomer vakantie :) geen zin om sochtends bij mn auto aan te komen en te zien dat hij niet geladen heeft (en nee, soms staat mn auto ver weg op een parkeer terrein buiten de stad, even heen en weer lopen lukt dan niet echt om te checken) fingers crossed dan maar !
In zo’n geval kan ik me de toegevoegde waarde van de app goed voorstellen. Zelf gebruik ik de app eigenlijk helemaal niet.Ik heb een eigen oprit en laad de auto iedere avond gewoon weer vol. Pas wanneer het erg warm of heel koud is denk ik dat ik de klimaat functie zal gebruiken. De andere functies hebben voor mijn gevoel toch wat minder toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:54:
Voorlopig zijn de functies van de app beperkt, maar op afstand kunnen zien hoe het met de acculading zit of hoever het opladen is gevorderd en desgewenst aan de kabel kunnen pre-condtioneren zonder de regen in te hoeven vormt alvast een hele meerwaarde. Dat ervaar ik in ieder geval zo, terwijl bij mij de auto vaak gewoon op de oprit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbuuren
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06-2021
Hallo! Ik ben nieuw hier, rij een Polestar 2 sinds eind maart en lees regelmatig jullie gesprekken mee. Zojuist werd ik gebeld door iemand van Polestar om te vragen hoe tevreden ik ben en hij informeerde me over iets dat ik hier nog niet heb gelezen (of heb gemist):

De OTA update is teruggetrokken ivm bugs in de software. De bugs worden verholpen waarna de OTA opnieuw aangeboden zal gaan worden. Ik heb niet gevraagd welke bugs het betreft.

Ik heb zelf de update nog niet kunnen installeren dus met velen van jullie wacht ik ook maar geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10 15:48
rvbuuren schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:54:
Hallo! Ik ben nieuw hier, rij een Polestar 2 sinds eind maart en lees regelmatig jullie gesprekken mee. Zojuist werd ik gebeld door iemand van Polestar om te vragen hoe tevreden ik ben en hij informeerde me over iets dat ik hier nog niet heb gelezen (of heb gemist):

De OTA update is teruggetrokken ivm bugs in de software. De bugs worden verholpen waarna de OTA opnieuw aangeboden zal gaan worden. Ik heb niet gevraagd welke bugs het betreft.

Ik heb zelf de update nog niet kunnen installeren dus met velen van jullie wacht ik ook maar geduldig af :)
Gefeliciteerd!

Polestar meldde laatst dat er enkele voorvallen zijn geweest waarbij er problemen waren met de installatie van de OTA, niet de software van de OTA zelf.

Dus tot ze die installatie issue opgelost hebben, zal de OTA niet verder uitgerold worden. Echter verwachten ze deze week wel weer verder te gaan met de uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Voorlopig zijn de functies van de app beperkt, maar op afstand kunnen zien hoe het met de acculading zit of hoever het opladen is gevorderd en desgewenst aan de kabel kunnen pre-condtioneren zonder de regen in te hoeven vormt alvast een hele meerwaarde. Dat ervaar ik in ieder geval zo, terwijl bij mij de auto vaak gewoon op de oprit staat.
Kan je aan de Volvo meneer vragen of ik ook test subject mag worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:51
P2:
Zien jullie battery en data verbruik van de app enorm toenemen? En ik heb de auto nog niet eens gekoppeld wegens het uitblijven van de ota.....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:20
Mouki_9 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:09:
P2:
Zien jullie battery en data verbruik van de app enorm toenemen? En ik heb de auto nog niet eens gekoppeld wegens het uitblijven van de ota.....
Ja heb ik ook last van. Kan auto niet koppelen omdat ik wacht op OTA. App start zelf de Phone as key service als de app 1x geopend wordt en die slurpt nogal wat batterij, Alleen geforceerd af te sluiten of het toestel herstarten om de service weer te stoppen. S10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 14:42
Mouki_9 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:09:
P2:
Zeker, de app draait op de achtergrond en de accu van de telefoon is 20% sneller leeg.
De app werkt verder wel redelijk (alles werkt maar soms even niet).

[ Voor 7% gewijzigd door darwusch op 17-05-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Laatst online: 01-10 20:38
darwusch schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Zeker, de app draait op de achtergrond en de accu van de telefoon is 20% sneller leeg.
Digital key erg buggy; werkt dan wel en dan niet.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
darwusch schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:21:
[...]

De eerste bevindingen, commentaren, wensen en suggesties van de 7 testers zijn ingeleverd. Die worden deze week op een hoop geveegd door het Volvo VOC team.
Een van mijn eigen bevindingen (bij mij werkt het verder allemaal zoals bedoeld snel en consistent) is inderdaad het batterij verbruik. Dus ik sluit de app gewoon af na ‘m gebruikt te hebben. Hij start razendsnel op, dus dat is geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:25
tzeunis schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Digital key erg buggy; werkt dan wel en dan niet.
Geen idee of jullie iOS hebben maar hier geen probleem met batterijverbruik. En hier nu al zeker een dag of 5 gewoon altijd raak met DIgital Key. Eerste paar dagen wel issues gehad maar opnieuw gekoppeld en geen problemen. Er is vandaag ook een app update gekomen, misschien helpt dat nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Zojuist ontving ik onderstaand bericht per mail. Geeft wel een indicatie waarom ik de App ondanks de OTA nog niet kon koppelen. Meer mensen dit gehad?

Beste .....,

Na onderzoek blijkt dat er wellicht iets fout is gegaan bij de meest recente
Over the Air-Update van uw Polestar. Graag willen we een afspraak met u inplannen voor de laatste versie vanaf 24 Mei.

We vragen u even contact op te nemen met Polestar Support, of te reageren op deze mail met volgende informatie zodat we deze afspraak met u kunnen inplannen.

- Voorkeur van service punt
- Beschikbare datums vanaf 24 Mei

Uiteraard is het ook mogelijk om zelf een afspraak bij de dealer in te plannen. Via onderstaande link kunt u zien welke dealer het dichtstbijzijnde is:

https://https://www.polestar.com/nl-be/service-and-assistance/car-servicing-network

Met vriendelijke groeten,

Uw Polestar Support Team

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:27:
[...]

De eerste bevindingen, commentaren, wensen en suggesties van de 7 testers zijn ingeleverd. Die worden deze week op een hoop geveegd door het Volvo VOC team.
Een van mijn eigen bevindingen (bij mij werkt het verder allemaal zoals bedoeld snel en consistent) is inderdaad het batterij verbruik. Dus ik sluit de app gewoon af na ‘m gebruikt te hebben. Hij start razendsnel op, dus dat is geen punt.
Weet je toevallig of 1 van de 7 testers meerdere Volvo's op dezelfde Volvo ID heeft staan? Ik heb op mijn account ook een V40 staan. Voorheen met de V60 erbij ging dat prima samen, ben benieuwd of dat met de XC40 ook zo is (omdat de app er voor die auto toch heel anders uitziet).

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:11
Mijn P2 met lekkage staat nog steeds in een droog cabine (sinds vorige week woensdag). Ondertussen is het nog wachten op onderdelen. Er zijn een paar geleverd en een paar moeten nog komen.

Wat anders: wie wil deze zomer met zijn P2 of P8 naar het zuiden van Europa rijden (Spanje, Italië, Kroatië, Zuid-Frankrijk)? Ben we benieuwd wanneer en hoe je dat wil gaan doen.

Zeg hebben we nog steeds eind augustus 3 weken noord-Spanje staan… als het doorgaat houd ik iig onze reis hier wel even bij.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
kramon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:50:

Wat anders: wie wil deze zomer met zijn P2 of P8 naar het zuiden van Europa rijden (Spanje, Italië, Kroatië, Zuid-Frankrijk)? Ben we benieuwd wanneer en hoe je dat wil gaan doen.
Niet Zuid-Frankrijk, maar ik overweeg zelf de Vogezen deze zomer. Maar ondanks dat ik in NL geen enkele laadstress ken, ben ik voor de Vogezen serieus aan het overwegen om toch maar gewoon met de benzine auto te gaan. Het is een laad-woestijn daar, qua snelladers is het langs de route in Belgie, Luxemburg en Noord-Frankrijk zeer dun bezaaid, al is er onlangs wel een Ionity bij Metz geopend. Maar of 1 snellaadstation met 4 palen in de zomer alle elektrisch rijdende vakantiegangers kan bedienen... En rond de vakantielocatie is de spoeling 11kw laders ook erg dun, en dan is het nog maar de vraag of ze het uberhaupt doen.
Ik weet het dus nog niet, aan de ene kant een mooie "uitdaging", maar aan de andere kant moet het ook wel een beetje leuk blijven.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Mijn P2 met lekkage staat nog steeds in een droog cabine (sinds vorige week woensdag). Ondertussen is het nog wachten op onderdelen. Er zijn een paar geleverd en een paar moeten nog komen.

Zeg hebben we nog steeds eind augustus 3 weken noord-Spanje staan… als het doorgaat houd ik iig onze reis hier wel even bij.
Dordogne hier, maar twijfel of ik met de P8 ga. Heb geen zin om met drie kinderen en een zuchtende partner (een aantal keer) in een wachtrij te moeten staan... ik heb al even op mijn lijstje staan om dit uit te zoeken en heb een auto van een collega als backup, maar het liefst pak je toch die van jezelf..

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Werd vanmorgen nog gebeld door mijn contactpersoon bij de dealer dat hij sinds vandaag VOC ook werkend had. Ik moest wat dingen extra doen (Volvo ID account in de P8 toevoegen) en even ontkoppelen in de app. Dat eerste lukte prima, dat 2de niet. Ontkoppelen doe je in de app via: profiel-verbonden auto’s- overdragen. Als ik op mijn auto klik, dan zoekt de app even maar vervolgens wordt er niets getoond. Terwijl daar je koppeling getoond moet worden die je dan kan ontkoppelen.

App even verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat maakte het alleen maar erger. Dan begin je weer van voren af aan, VIN nummer invoeren, in de auto gaan zitten met sleutels etc. Maar mijn VOC is onder water blijkbaar nog gekoppeld volgens de P8 dus ik kan niet verder in de app omdat die weer verwijst naar de aanwijzingen in de auto. Terwijl de auto zelf weer verwijst naar de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgjCJ-Ap1Ts870m9wQpwYhd5vIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RTMg2n2CNxfoVxifl67ch46l.jpg?f=user_large

Kortom, woensdag maar weer een afspraak bij de dealer om het samen even te checken. Heeft verder ook geen haast maar we vinden het beide leuk om te testen :). Sowieso had m'n P8 vandaag kuren. Maps deed het totaal niet meer. In het scherm voor je neus bleef de kaart van geheel Europa in beeld en op het grotere scherm bleef maar staan: wachten op locatie. Terwijl ik wel LTE had. Uiteraard paar keer reset geprobeerd maar mocht niet baten. Morgen maar weer eens checken....

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 17-05-2021 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r

Italie (onder covid voorbehoud) en ik plan juist om door de weeks te reizen en zo drukte bij laadstops te vermijden. Hotel onderweg met laadpaal (reeds gereserveerd) om weer 100% de dag erop te hebben.

Zorg voor genoeg laadpasjes/apps en zoek een beetje je route van te voren uit met bijv abrp - backup laadpalen, wat er "goedkoop" is om als laadpas te gebruiken. vooral backups zijn fijn als die ene snellader het net niet doet langs de snelweg.. Been there , done that !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:59:
[...]

De P8 geeft volgens de handleiding al waarschuwingen voor flitspalen mits er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Of het daadwerkelijk al werkt, of pas na een toekomstige update weet ik niet. Dat zullen we eens moeten uitproberen.
Dit werkt niet hoor. Ik rij regelmatig langs wegen waarvan ik zelf weet waar de flitspalen staan. Er wordt geen melding gegeven van het systeem en ook zie je ze niet terug op te kaart.

Ik heb daarentegen FM zo gekoppeld dat die altijd automatisch aangaat als ik de auto in stap en ook met geluid over de speakers van de auto. En die geeft wel netjes een geluidje bij dezelfde palen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyNqprRX_phKL9BVC-tsHE__RsE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ak7erfms8SI80SiBionBYlAx.png?f=fotoalbum_large

[P2] Dit wordt mijn rit in de laatste week van Juli. We vertrekken op een dinsdag avond om wachtrijen aan de snelladers te voorkomen. Ik kan me de foto’s van 50 tesla’s op een rij voor de snellader langs de route du Solei nog goed herinneren.

Heb ervoor gekozen niet té ver te rijden dit jaar… eerst maar eens kijken hoe dit gaat.

Moet alleen nog uitzoeken of ik met mijn laaddruppel van NewMotion bij alle snellader terecht kan of dat ik nog een extra laart moet regelen.

Btw: ik kwam erachter dat de ABRP app in de auto tijdens het laden aan de snellader de laadsnelheid in Kwh aangeeft! Superhandig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Wij zaten te denken om ‘s nachts te rijden en dan in 2x, mits we allebei gevaccineerd zijn. Dat spant erom denk ik.

Onze bestemming (Palamós) heeft ongeveer 5 laadpalen, waarvan 2 snelladers. Dus dat is een goed vooruitzicht. De pasjes voor Spanje heb ik al binnen.

Dit geeft ABRB mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGOknN1pGPjzsmsQXo6r76r-98g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83QcC5MbhNBaFc5cvP11TPis.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv2eAErNz0ko2ibLHW5qiYrkPLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vg66xolU7hpxKQjLT3shuRf6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwWZpPJK8dUdZwEO2yP4L0um8ME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xFvts9hKeHUJdklvaBIW5Xsa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
NickSsss schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]

[P2] Dit wordt mijn rit in de laatste week van Juli. We vertrekken op een dinsdag avond om wachtrijen aan de snelladers te voorkomen. Ik kan me de foto’s van 50 tesla’s op een rij voor de snellader langs de route du Solei nog goed herinneren.

Heb ervoor gekozen niet té ver te rijden dit jaar… eerst maar eens kijken hoe dit gaat.

Moet alleen nog uitzoeken of ik met mijn laaddruppel van NewMotion bij alle snellader terecht kan of dat ik nog een extra laart moet regelen.

Btw: ik kwam erachter dat de ABRP app in de auto tijdens het laden aan de snellader de laadsnelheid in Kwh aangeeft! Superhandig
Heel gaaf! Kun je ons op de hoogte houden van je vorderingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
Juancho schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Dit werkt niet hoor. Ik rij regelmatig langs wegen waarvan ik zelf weet waar de flitspalen staan. Er wordt geen melding gegeven van het systeem en ook zie je ze niet terug op te kaart.
Het zit er aan te komen op een later tijdstip volgens diezelfde handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_ZiVz6U7FbVC24zJTbBbXhoXIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mMTqJStXk1kVTpXvlBW1n08X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik wacht nog even voordat ik naar zuid Frankrijk ga met de p8. Totdat zowel de infrastructuur is opgeknapt door fastned, de laad curve en range is uitontwikkeld door Volvo. Dit jaar blijven we thuis, volgend jaar huur ik een camper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8

Ik ga met de P8 deze zomer zeker nog een keer richting de Pyreneen. Uurtje onder Toulouse. In 1 of 2 dagen, afhankelijk van wat handig is met de hond. Laden onderweg zie ik wel. Ik ga gewoon karren en vanaf een procent of 30 op zoek naar laadpalen. Ik maak me daar weinig zorgen over eigenlijk. Vorig jaar met mn diesel Landrover bij alle tankbeurten en andere stops ook snelladers zonder rijen en files gezien. Op lange vakantieritten zit mijn stress meer bij de hond (die houdt niet echt van autorijden) dan bij het laden denk ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door MartinP8 op 17-05-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
nikagl schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:37:
Even getwijfeld of ik het zou doen, maar Volvo letters er toch afgehaald. Had ik bij de V60 ook en vind het toch echt mooier...
[Afbeelding]
Ik moet er wel een beetje aan wennen! Ik vind wel dat al het andere eraf moet, maar die letters. Zin die in zwart niet gaver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Kan je aan de Volvo meneer vragen of ik ook test subject mag worden ;)
Hahaha, klinkt cute! :*)

Dat groepje zit wel even vol en willen ze ook niet te groot maken om het wel efficiënt te houden. Wat je wel kunt doen is vragen of de dealer je de laatste software kan geven. Zoals je leest kun je dan ook zelf de voc app koppelen. Alleen is het dan even duimen of geduld hebben of alle functionaliteiten het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Spanky79 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:48:
Ik wacht nog even voordat ik naar zuid Frankrijk ga met de p8. Totdat zowel de infrastructuur is opgeknapt door fastned, de laad curve en range is uitontwikkeld door Volvo. Dit jaar blijven we thuis, volgend jaar huur ik een camper.
Denk je dan ooit op vakantie te kunnen met een EV naar Frankrijk 😄?!
Langs de snelweg zal het wel goed gaan, maar in het achterland is het aardig knudde. Vorig jaar september met de P2 naar de Elzas geweest en de AC laders zijn licht dramatisch. Iedere leverancier heeft zijn eigen app ontwikkeld en je NL laadpas werkt er vaker niet dan wel was mijn beleving.
Met de toenmalige temperaturen (25+) was range geen probleem en de range is nou ook niet dramatisch beter geworden en zal ook niet zomaar 10% verbeteren. Laadsnelheid zou wel nog beter kunnen natuurlijk.
Kortom, wachten op de ideale EV wereld kon wel eens teleurstellend zijn … gewoon spullen pakken en gaan! Lekker op avontuur 😉.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:25:
Werd vanmorgen nog gebeld door mijn contactpersoon bij de dealer dat hij sinds vandaag VOC ook werkend had. Ik moest wat dingen extra doen (Volvo ID account in de P8 toevoegen) en even ontkoppelen in de app. Dat eerste lukte prima, dat 2de niet. Ontkoppelen doe je in de app via: profiel-verbonden auto’s- overdragen. Als ik op mijn auto klik, dan zoekt de app even maar vervolgens wordt er niets getoond. Terwijl daar je koppeling getoond moet worden die je dan kan ontkoppelen.

App even verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat maakte het alleen maar erger. Dan begin je weer van voren af aan, VIN nummer invoeren, in de auto gaan zitten met sleutels etc. Maar mijn VOC is onder water blijkbaar nog gekoppeld volgens de P8 dus ik kan niet verder in de app omdat die weer verwijst naar de aanwijzingen in de auto. Terwijl de auto zelf weer verwijst naar de app:

[Afbeelding]

Kortom, woensdag maar weer een afspraak bij de dealer om het samen even te checken. Heeft verder ook geen haast maar we vinden het beide leuk om te testen :). Sowieso had m'n P8 vandaag kuren. Maps deed het totaal niet meer. In het scherm voor je neus bleef de kaart van geheel Europa in beeld en op het grotere scherm bleef maar staan: wachten op locatie. Terwijl ik wel LTE had. Uiteraard paar keer reset geprobeerd maar mocht niet baten. Morgen maar weer eens checken....
Zie een paar pagina’s terug mijn post; ik heb precies hetzelfde omdat ik de app van mijn telefoon gegooid had. Dit om te kijken of na nieuwe download het percentage wel zichtbaar zou worden (soc). Helaas dus niet zelfstandig te doen. Meteen als verbeterpunt ingevoerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
P2Hattem schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:54:
[...]

Denk je dan ooit op vakantie te kunnen met een EV naar Frankrijk 😄?!
Langs de snelweg zal het wel goed gaan, maar in het achterland is het aardig knudde. Vorig jaar september met de P2 naar de Elzas geweest en de AC laders zijn licht dramatisch. Iedere leverancier heeft zijn eigen app ontwikkeld en je NL laadpas werkt er vaker niet dan wel was mijn beleving.
Met de toenmalige temperaturen (25+) was range geen probleem en de range is nou ook niet dramatisch beter geworden en zal ook niet zomaar 10% verbeteren. Laadsnelheid zou wel nog beter kunnen natuurlijk.
Kortom, wachten op de ideale EV wereld kon wel eens teleurstellend zijn … gewoon spullen pakken en gaan! Lekker op avontuur 😉.
Daarom hoop ik nog steeds dat het lukt met de Granny. Rustig aan, maar wel overal kunnen laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-10 12:42
P2Hattem schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:54:
[...]
Voor Frankrijk zou KiWhipass naar het schijnt veruit de beste dekking geven. Kost 19€ maar zou wel wat zekerheid kunnen geven. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar overweeg hem toch aan te schaffen.

Begin juli vertrek ik met de P8 richting Bretagne...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickSsss
[P2] Ik heb zojuist voor de zekerheid maar even met de klantenservice van NewMotion gebeld, daar heb ik de pas van (is uitgegeven door MultiTankCard) en zij gaven aan dat er met die pas in Frankrijk aan alle snelladers geladen kan worden en dat ze 95% dekking hebben voor de reguliere laadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Zie een paar pagina’s terug mijn post; ik heb precies hetzelfde omdat ik de app van mijn telefoon gegooid had. Dit om te kijken of na nieuwe download het percentage wel zichtbaar zou worden (soc). Helaas dus niet zelfstandig te doen. Meteen als verbeterpunt ingevoerd...
Het opschonen waar je het over hebt... Kan de dealer dat? Sowieso loopt dat dus nog niet echt lekker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaaaaap
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-05-2023
JTHZZ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:08:
[...]

De vraag is of je cc hebt als je ACC niet meebestelt. Met MY2022 zijn de plus en pilot pakketten niet meer standaard.
Het lijkt mij ook sterk als er geen CC standaard op zit maar ik zou het voor de zekerheid even bij Polestar support navragen.
Thanks. Ik heb het nagevraagd bij Polestar support en de P2 beschikt inderdaad standaard over cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[P2 PP]

Sinds 3 dagen doet de app niets meer, bij het ophalen van deurstatus en soc volgt altijd de melding "Je aanvraag is verlopen, probeer het opnieuw" en bij Beheren blijft de app maar "draaien" bij het ophalen van de autogebruikers.

Digital Key had ik tot nu toe nog niet ingeschakeld.

Ook breekt de app regelmatig af met de Androidmelding "Polestar is gestopt":
- direct na het opstarten van de telefoon
- na het inschakelen van de bluetooth als de app al actief is
- na het starten van de app als de bluetooth al ingeschakeld is

Locatierechten weghalen bij de app en nieuw recht weigeren is de oplossing voor de laatste 2.

Voor mij graag een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 08-10 20:11
Jaaaaap schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:39:
[...]

Thanks. Ik heb het nagevraagd bij Polestar support en de P2 beschikt inderdaad standaard over cruise control.
Hmmm. Ik hoop dat je goed hebt doorgevraagd bij de Supporter.
Zie ook de volgende pagina waar bijvoorbeeld wel de speedlimiter specifiek genoemd wordt, maar niet de cruise control:
https://www.polestar.com/...-pack/feature-comparison/

Ik heb tot nu toe op geen enkele Nederlandse webpagina van Polestar gezien dat cruise control standaard aanwezig is. Alleen de algemene opmerking dat op bepaalde markten het standaard kan zijn.

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat zo'n geavanceerde auto niet eens standaard een 'normale' cruise control aan boord zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 08-10 20:11
Fladder80 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:24:
In dat geval moet je maar eens googlen op
[...]

Of, recenter, zijn YouTube kanaal bezoeken voor een volledige teardown van de model Y, de afwerking van Tesla schijnt niet geweldig te zijn.
Sandy Munro heeft ook een drietal filmpjes over de Polestar 2. Met name zijn kijk op de aanwezige techniek in deel 2 (onder de voorkap) en deel 3 (onder de auto), vond ik - als redelijke leek - best interessant.

Hier alvast het linkje naar deel 2, dan vinden jullie de overige delen vanzelf wel.
https://www.youtube.com/watch?v=HWYhxmmZvSw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:19

MaxxMark

HT is Tof!

[P2]

God... Het is hier al eerder genoemd, maar ik had het vandaag ook. Bij het achteruit inparkeren in de laadplek bij mij in de buurt (haaks op de weg/stoep) moet ik altijd vrij strak indraaien. Dat kan prima obv de spiegels. Uiteraard met genoeg tegen/mee verkeer rustig indraaien (ik laat me niet opjagen ;)) en ik zag alles prima goed gaan, natuurlijk wat (rode) balkjes dat ik 'in de buurt zit' en daarna BAM dat ding vol in de ankers. Alsof ik ergens tegenaan reed. Schrok me helemaal wezenloos. Hart in m'n keel. Ik checken, niks aan de hand natuurlijk. Nog een keer (want je kunt er doorheen trappen). BAM! nog een keer. Toen er maar voor gekozen om nog een keer te steken. Er was uiteraard niks aan de hand, maar de wagen speelt gewoon op safe.

Het verbaasde me hoe heftig en direct die emergeny-brake bij het inparkeren is. Het voelde echt aan alsof je gewoon tegen een paaltje rijdt ofzo

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Hahaha, klinkt cute! :*)

Dat groepje zit wel even vol en willen ze ook niet te groot maken om het wel efficiënt te houden. Wat je wel kunt doen is vragen of de dealer je de laatste software kan geven. Zoals je leest kun je dan ook zelf de voc app koppelen. Alleen is het dan even duimen of geduld hebben of alle functionaliteiten het doen!
Al gedaan - ze willen niet.. alleen als mn auto issues heeft die opgelost worden door software updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:47:
[P2]

God... Het is hier al eerder genoemd, maar ik had het vandaag ook. Bij het achteruit inparkeren in de laadplek bij mij in de buurt (haaks op de weg/stoep) moet ik altijd vrij strak indraaien. Dat kan prima obv de spiegels. Uiteraard met genoeg tegen/mee verkeer rustig indraaien (ik laat me niet opjagen ;)) en ik zag alles prima goed gaan, natuurlijk wat (rode) balkjes dat ik 'in de buurt zit' en daarna BAM dat ding vol in de ankers. Alsof ik ergens tegenaan reed. Schrok me helemaal wezenloos. Hart in m'n keel. Ik checken, niks aan de hand natuurlijk. Nog een keer (want je kunt er doorheen trappen). BAM! nog een keer. Toen er maar voor gekozen om nog een keer te steken. Er was uiteraard niks aan de hand, maar de wagen speelt gewoon op safe.

Het verbaasde me hoe heftig en direct die emergeny-brake bij het inparkeren is. Het voelde echt aan alsof je gewoon tegen een paaltje rijdt ofzo
Ja ik had het ook al eens.
Inderdaad enorm schrikken. Maar je kunt het (bij een P8 althans, van een P2 weet ik het niet) desgewenst tijdelijk uitschakelen. De eerste keer dat je achteruit selecteert bij een parkeeraktie komen er twee blauwe knopoen in beeld waarvan er een voor het auto-brake gedoe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik denk dat ik het toch maar aan laat staan. Liever een keer te veel geremd dan een keer te weinig natuurlijk. Het is de eerste keer dat ie het deed, en ik heb voor mijn gevoel eerdere keren veel dichter op een auto gezeten dan vandaag waarbij hij niets deed en ik het zelf een goed moment had gevonden dat de auto wat zou doen :Y)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
P2:

Ik heb sinds gisteren geen LTE/wifi en GPS meer. Blijkbaar mag ik in de club welke problemen heeft met de TCAM. Een nacht lang alleen staan heeft niet geholpen :(.

Ik ga er vooralsnog niet teveel tijd insteken en hoop dat alles snel weer in orde is. Zit er niet op te wachten om ervoor naar de dealer te gaan. Helaas werkt de TCAM reset niet, ongeacht hoe ik het probeer.

Draai de laatste FW op de auto.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rene schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:04:
P2:

Ik heb sinds gisteren geen LTE/wifi en GPS meer. Blijkbaar mag ik in de club welke problemen heeft met de TCAM. Een nacht lang alleen staan heeft niet geholpen :(.

Ik ga er vooralsnog niet teveel tijd insteken en hoop dat alles snel weer in orde is. Zit er niet op te wachten om ervoor naar de dealer te gaan. Helaas werkt de TCAM reset niet, ongeacht hoe ik het probeer.

Draai de laatste FW op de auto.
Ik had gister de hele dag problemen, maar net even gechecked en nu is het weer goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:33:
[...]

Het opschonen waar je het over hebt... Kan de dealer dat? Sowieso loopt dat dus nog niet echt lekker....
Houdt dat ook in dat je een probleem hebt als je je telefoon wilt/moet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Houdt dat ook in dat je een probleem hebt als je je telefoon wilt/moet vervangen?
Zolang jij in de app je toestel kan ontkoppelen lijkt me dat niet. Maar die optie had ik zelf dus niet en daardoor kon ik de connectie niet ontkoppelen en opnieuw aanmaken. Dit zou namelijk mogelijk kunnen helpen om de app werkend te krijgen (zo is het mijn dealer gelukt bij een eigen P8). Dus ik dacht, ik verwijder de app en daarmee zal ook de connectie wel weg zijn. Nou mooi niet dus, want na een nieuwe installatie van de app is die connectie op de achtergrond nog actie alleen nu kom je de app helemaal niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 19:38

Ktenolix

Pijlsnel

MaxxMark schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:47:
[P2]

Ik had precies dit bij het parkeren van de P2 na een proefrit. Schrok me helemaal wezenloos, wist toch vrij zeker dat ik ruimte zat had. Was toch wel even eng aangezien ik net voor het eerst gereden had in de auto. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Toen ik vanmorgen even met de auto weg moest, had ik een soort van kloppend geluid wat me van mijn rechter-achterwiel leek te komen; de frequentie van het geluid nam toe met de snelheid. Vergelijk het met het rijden op een Belgische betonbaan, waar je telkens over een ribbel rijdt (maar dan toch iets heviger).
Afgesproken om eens binnen te springen bij de garage, maar tegen ik daar was (15km rijden) was het grotendeels weg, alleen bij (redelijk hard) remmen, kon ik het nog reproduceren.

Volgens de mechanieker was het te wijten aan roest op de remschijven door de hevige regen (mijn auto slaapt buiten). Ter hoogte van de remklauw zou er geen roest zijn, en de rest van de wielschijf wel, en dat veroorzaakt een niveauverschil dat tegen de remblokken zou kloppen.

Ondertussen is het geluid volledig verdwenen.

Klinkt dit logisch? Bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 10:32
Mga1600 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Ja ik had het ook al eens.
Inderdaad enorm schrikken. Maar je kunt het (bij een P8 althans, van een P2 weet ik het niet) desgewenst tijdelijk uitschakelen. De eerste keer dat je achteruit selecteert bij een parkeeraktie komen er twee blauwe knopoen in beeld waarvan er een voor het auto-brake gedoe is.
P2 heeft inderdaad hetzelfde, alleen de knoppen zijn oranje in plaats van blauw.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:45:
Toen ik vanmorgen even met de auto weg moest, had ik een soort van kloppend geluid wat me van mijn rechter-achterwiel leek te komen; de frequentie van het geluid nam toe met de snelheid. Vergelijk het met het rijden op een Belgische betonbaan, waar je telkens over een ribbel rijdt (maar dan toch iets heviger).
Afgesproken om eens binnen te springen bij de garage, maar tegen ik daar was (15km rijden) was het grotendeels weg, alleen bij (redelijk hard) remmen, kon ik het nog reproduceren.

Volgens de mechanieker was het te wijten aan roest op de remschijven door de hevige regen (mijn auto slaapt buiten). Ter hoogte van de remklauw zou er geen roest zijn, en de rest van de wielschijf wel, en dat veroorzaakt een niveauverschil dat tegen de remblokken zou kloppen.

Ondertussen is het geluid volledig verdwenen.

Klinkt dit logisch? Bekend?
Ik had kortgeleden precies hetzelfde. Dr blokken zaten ‘vastgebakken’ aan de schijf van het l.a. wiel. Na een knal waarbij ze losschoten had ik datzelfde geluid. Ben nog even bij een lokale bandenboer langsgereden om zeker te stellen dat er geen spijker in een band stak.

Daarna de dealer gebeld die meteen heel alert reageerde door direct een afspraak te maken voor de volgende dag waarbij hij zei ‘ik zorg dat ik nieuwe onderdelen in huis heb’.

Tegen de tijd dat ik de volgende dag bij de dealer was (35 km) was het gebonk over naar hoorde ik wel steeds een schurend geluid.
Dan na een snelle diagnose zijn daadwerkelijk beide achterste remblokken en schijven vervangen. Perfect opgelost dus.

Uit die snelle reactie en het feit dat er op een telefonische mededeling al een set onderdelen werd besteld maakte ik op dat het een bekend issue is.........

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
@Juancho @Mga1600
Ik weet natuurlijk niet exact hoe het bij de P8 zit maar bij de P2 had ik ook het probleem dat ik de app had verwijderd zonder de connectie met de auto te verwijderen. Ik heb met support gebeld en die gaf de onderstaande tip en die heb ik succesvol uitgevoerd. Misschien is er iets soortgelijks mogelijk met de P8.

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Polestar ID.
In de app inloggen met Polestar ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel.
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
App verwijderen (of misschien enkel Polestar ID uitloggen).
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
gerrit105 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:
@Juancho @Mga1600
Ik weet natuurlijk niet exact hoe het bij de P8 zit maar bij de P2 had ik ook het probleem dat ik de app had verwijderd zonder de connectie met de auto te verwijderen. Ik heb met support gebeld en die gaf de onderstaande tip en die heb ik succesvol uitgevoerd. Misschien is er iets soortgelijks mogelijk met de P8.

In de app inloggen met Polestar ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel.
Bedankt voor deze gedetailleerde beschrijving. Binnenkort moet ik mijn telefoon gaan vervangen en dan is het heel mooi dat ik di heb! Bedankt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik lees net dat ze gisteren (maandag 17) weer begonnen zijn met OTA updates en dat er in NL 275 auto's de update aangeboden hebben gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4hUM1QJXiDSP3oYM1SSLMHIjG0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7WEt6ZXuob2zbFycK6EocSYB.png?f=user_large

Ik ben er zelf niet een van :/

[ Voor 35% gewijzigd door MaxxMark op 18-05-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@Juancho @Mga1600

@gerrit105 / @Mga1600 / @JohnDoe77 ik heb het net even geprobeerd waarbij de stappen voor de P8 wel echt duidelijk anders zijn dan voor de P2. Nieuw account aangemaakt in de auto, inloggen met het Volvo ID, app openen en alles opnieuw geprobeerd. Je komt idd wel een stap verder en kan weer de app in. Maar ook dan zie ik bij gekoppelde autos die ene weer staan die ik al had. Daar zou je op moeten klikken (liet de dealer mij ook zien) zodat je die kan ontkoppelen. Maar dat lukt in mijn app niet. Als ik er op klik gebeurt er verder gewoon niks en is het scherm verder leeg. Overigens, ik heb dat testprofiel verwijderd en ik kan nu alsnog weer in de app met mijn eigen profiel. Maar ook dan, zelfde probleem.

Ze hadden nog even overlegd bij de dealer en morgen ga ik er even heen. Het schijnt dat ze softwarematig dat kunnen wissen zodat je weer helemaal "schoon" begint met de app en VOC koppeling met de auto.

Ben benieuwd of het dan lukt en ik zal het jullie laten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 18-05-2021 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
P8:

Net meegemaakt dat ik de fysieke sleutel (metalen nood sleutel) moest gebruiken, want me sleutel deed het plotseling niet meer. Gaat dat K alarm ook nog eens een paar keer af....

Door de sleutel in het vakje te leggen (onder de armsteun) herkende de auto de sleutel weer......hopelijk blijft het zo.

Rare bedoeling zo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 11:35
@Juancho @Mga1600

Dank dit ga ik eens proberen, ik heb precies hetzelfde. Ik heb 2 connecties in de app staan maar alles werkt wel naar behoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Spanky79 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:48:
Ik ga met de benzine auto. Vakantie is voor mij ook onbezorgd reizen en ik weet op voorhand al dat laadstress tot ruzie met de vrouw gaat zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Aghanim schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Ik ga met de benzine auto. Vakantie is voor mij ook onbezorgd reizen en ik weet op voorhand al dat laadstress tot ruzie met de vrouw gaat zorgen ;)
Bij ons wordt het meer rook-stress. Ik moet eigenlijk stoppen, maar dat snelladen is nou juist een perfect moment om even een sigaretje of twee te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Bij ons wordt het meer rook-stress. Ik moet eigenlijk stoppen, maar dat snelladen is nou juist een perfect moment om even een sigaretje of twee te doen...
Hondje, peukies.... je bent toch wel een beetje netjes en zuinig op je P8 he!! |:( ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pure8
Heb geen stress JONGENS! Ik ben zonder ook maar één meter vooraf in de auto gereden te hebben rechtstreeks van de dealer in Zweden naar huis in Nederland gereden (1300km) en heb totaal geen laadproblemen gehad. Google doktert het allemaal netjes voor jou uit.
Dus ga gerust met de P op vakantie. (Zorg wel voor de gepaste laadpasjes, natuurlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Pure8 op 18-05-2021 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog een nieuwe duurtest tussen de P8 en P2 van Bright:

https://www.rtlnieuws.nl/...charge-deze-de-polestar-2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Laatst online: 09-10 17:35
Wat een onzin artikel; de P2 is gewoon de mooiere en completere auto. En met grotere actieradius.

Oeps.... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:11:
[...]

Hondje, peukies.... je bent toch wel een beetje netjes en zuinig op je P8 he!! |:( ;)
Binnen wordt niet gerookt!
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerrit105
Johnbeer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Wat een onzin artikel; de P2 is gewoon de mooiere en completere auto. En met grotere actieradius.

Oeps.... O-)
Waardeloos artikel inderdaad. Hij zegt eigenlijk alleen maar dingen over de XC40 die hij ook over de ICE-versie kan zeggen, die er al een paar jaar is. En dan is het een kwestie van smaak en behoefte.
Als het over de elektrische prestaties gaat is de P2 gewoon beter omdat het niet zo'n rijdend blok beton is.
Tsja... No offense, P8 rijders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
Pure8 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:21:
Heb geen stress JONGENS! Ik ben zonder ook maar één meter vooraf in de auto gereden te hebben rechtstreeks van de dealer in Zweden naar huis in Nederland gereden (1300km) en heb totaal geen laadproblemen gehad. Google doktert het allemaal netjes voor jou uit.
Dus ga gerust met de P op vakantie. (Zorg wel voor de gepaste laadpasjes, natuurlijk)
Dat was dan wel doorheen landen met uitstekende (snel)laadinfrastructuur. Doorheen Frankrijk zal het wel een ander verhaal worden als we met z'n allen gaan. Dus ik hoop dat iedereen veel stress heeft en daarbij kiest met de benzine gaan, zodat er minder volk aan mijn laadpaal staat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Oeps.... O-)
don't shoot the messenger... |:( _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
gerrit105 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:51:
[...]

Waardeloos artikel inderdaad. Hij zegt eigenlijk alleen maar dingen over de XC40 die hij ook over de ICE-versie kan zeggen, die er al een paar jaar is. En dan is het een kwestie van smaak en behoefte.
Als het over de elektrische prestaties gaat is de P2 gewoon beter omdat het niet zo'n rijdend blok beton is.
Tsja... No offense, P8 rijders :P
:(

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 18-05-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 11:35
Haha grappig hoe meningen kunnen verschillen. Op elk punt heb ik juist het tegenovergestelde kwa mening :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Oeps.... O-)
Helemaal mee eens… wat betreft de range >:)

Voor de looks en compleetheid gaan de “douze points” naar de P8 :)

P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venomer
Tsja, de feiten zijn dat de P2 de grotere range heeft en de P8 meer binnenruimte. De rest is een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten. Behalve op een internetforum. O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:39

TAA

Liever IRC

P8 is besteld; nu een paar maandjes geduld hebben en hier lurken voor info O-)

Het is een leuk rijtje aan het worden: 340-460GL-V40-V50-V60D3-XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
TAA schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:00:
P8 is besteld; nu een paar maandjes geduld hebben en hier lurken voor info O-)

Het is een leuk rijtje aan het worden: 340-460GL-V40-V50-V60D3-XC40P8
Sterkte met wachten! Het is de moeite waard. Ondertussen kun je hier 900 pagina’s (!) aan informatie ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Weet iemand hoe de digital key nu eigenlijk werkt?
Als ik locatie altijd aanzet werkt de key wel. Als ik de locatie op "alleen bij gebruik app" aanzet werkt de key niet (tenzij ik eerst de app opstart).
Snap ik niet goed want ik dacht dat de auto de Bluetooth Id van je telefoon herkent en daarmee de deuren opent, maar blijkbaar is er toch iets meer nodig dan alleen de BT van de telefoon?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
Ondanks het een geintje is...laten we wel allemaal gruwelijk blij zijn met de auto die je rijdt. Of het nu een P2 of P8 is, het zijn beide geweldige wagens met bizar veel vermogen. De één misschien iets sportiever/zuiniger, de ander wellicht wat comfortabeler en meer ruimte. Maar beide zijn topwagens.

Ik heb best veel kritiek gehad (gelukkig gaat het langzaam beter en beter) maar dat neemt niet weg dat ik ook nog altijd elke rit enorm geniet van de wagen. Op bijna alle gebieden. En het kan alleen maar mooier en beter worden.

Dus laat die idiote vergelijkingen lekker voor wat ze zijn. Wij weten hier gelukkig wel beter toch? :)

Voor de P8 rijders: eind deze week schijnt Volvo weer met iets te gaan komen. Geen idee wat het is, een nieuwe Webinar ofzo of iets anders, maar we wachten het weer af....

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 18-05-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47
Juancho schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:29:
Ondanks het een geintje is...laten we wel allemaal gruwelijk blij zijn met de auto die je rijdt. Of het nu een P2 of P8 is, het zijn beide geweldige wagens met bizar veel vermogen. De één misschien iets sportiever/zuiniger, de ander wellicht wat comfortabeler en meer ruimte. Maar beide zijn topwagens.

Ik heb best veel kritiek gehad (gelukkig gaat het langzaam beter en beter) maar dat neemt niet weg dat ik ook nog altijd elke rit enorm geniet van de wagen. Op bijna alle gebieden. En het kan alleen maar mooier en beter worden.

Dus laat die idiote vergelijkingen lekker voor wat ze zijn. Wij weten hier gelukkig wel beter toch? :)

Voor de P8 rijders: eind deze week schijnt Volvo weer met iets te gaan komen. Geen idee wat het is, een nieuwe Webinar ofzo of iets anders, maar we wachten het weer af....
P8 single-motor ? (P5?)
Net iets prettiger in de bijtelling volgend jaar.

Of een nieuwe V40? (Dus de Polestar-Volvo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandervd00
Misschien leuk als achtergrond info: Android for Cars Google I/O update: https://android-developer...ith-android-for-cars.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:25
dagobert1966 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:26:
Weet iemand hoe de digital key nu eigenlijk werkt?
Ja ook heel benieuwd naar. En betekent dat dan dat de key niet werkt als ik 3 etages ondergronds sta geparkeerd zonder GPS locatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de granny charger in een vakantiehuisje? Werkt dat om te laden of ben je aangewezen op de 2 laadpalen voor het hele park?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Laatst online: 07:31
Aghanim schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:23:
Heeft iemand ervaring met de granny charger in een vakantiehuisje? Werkt dat om te laden of ben je aangewezen op de 2 laadpalen voor het hele park?
Opletten dat niet heel het huisje afbrand :P

Nee is klets maar ik weet wel dat hij bij mij thuis heel erg warm word dus een goede aansluiting is wel echt belangrijk. Of eventueel je amperage lager zetten in de auto om op safe te spelen. Dan maar wat langer wachten!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
sandervd00 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:47:
Misschien leuk als achtergrond info: Android for Cars Google I/O update: https://android-developer...ith-android-for-cars.html
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Flitsmeister beschikbaar is. Die zitten blijkbaar wel op de voorste rij:
We’re already working with Early Access Partners — including Parkwhiz, Plugshare, Sygic, ChargePoint, Flitsmeister, SpotHero and others — to bring apps in these categories to cars powered by Android Automotive OS.
Pagina: 1 ... 225 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.