Ik weet dat de monteur van jouw dealer je een verhaal verteld heeft over het alarm issue. Omdat ik een groot vertrouwen heb in de zorgvuldigheid en oprechtheid van mijn dealer en geen zin had in de zoveelste welles/nietes discussie hier, heb ik het alarm verhaal bij Robert Timmers van Volvo Nederland onder de aandacht gebracht als volgt:
“
Beste Robert,
Ik hoop dat jij een antwoord weet: eerder dit jaar hebben veel P8 rijders last gehad van een spontaan alarm wat afging bij het opladen van de auto. Getriggerd door een trilling van de ventilator of zo. Er is toen een software update geweest waarna het bij mijn weten niet meer optrad.
Mij is destijds door mijn dealer verteld dat de gevoeligheid van een van de sensoren met die update wat is verminderd, maar er is ook een hardnekkig gerucht (ingegeven door een andere dealer aan een ander forumlid) waarin beweerd werd dat er niets definitief is opgelost met software, er zou slechts een kabeltje zijn losgetrokken in afwachting van een echte oplossing.
“
Dit schreef hij zojuist terug:
“Beste Huib,
Ik hoor de spookverhalen ook maar ik kan je met alle oprechtheid zeggen dat het laatste verhaal een fabel is. De sw fout werd veroorzaakt door een andere software download...dit zijn de zg bugs die ontstaan bij het releasen van nieuwe software.
Vanuit Volvo Nederland kan ik je vertellen dat wij geen nieuwe klachten hebben mbt dit fenomeen. Volvo is zeker geen organisatie waar kabels worden losgetrokken, we zijn een bedrijf met zeer strenge protocollen en wanneer zoiets zou gebeuren hebben personen of instanties een groot probleem.
Dank voor je mail,
robert
“
Misschien moet je toch maar even serieus overleggen met je dealer. Als het bij jou wel nodig was een kabel los te trekken is er kennelijk wat anders aan de hand in jouw specifieke auto, waar de monteur even geen antwoord op weet of zin in had.
[
Voor 31% gewijzigd door
Mga1600 op 17-05-2021 11:18
]