Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 224 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.509 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
P2
Heeft iemand ervaring met een fietsendrager zonder trekhaak? Ik ben op zoek naar een goed werkende oplossing hiervoor. Alternatief is dakdragers kopen met een universele fietsendrager.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 14-05-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:29
JTHZZ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Was het collision avoidance of remmen bij achteruit rijden (rear auto brake)? Die laatste zou je moeten kunnen overrulen met krachtig intrappen van het ‘gaspedaal’ (!)[Afbeelding]
Het was de ‘rear auto break’ denk ik. Ik wist overigens niet dat je die kunt overrulen, de ankers die de auto dan uitgooit voelen behoorlijk resoluut. Aan de andere kant was het ook vrij druk met auto’s, fietsers en wandelaars, dus dan voelt het niet heel comfortabel om het gaspedaal krachtig in te trappen… Misschien wordt er met updates nog at getuned met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Wie heeft er ervaring met Easypark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11
Aghanim schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:29:
P2
Heeft iemand ervaring met een fietsendrager zonder trekhaak? Ik ben op zoek naar een goed werkende oplossing hiervoor. Alternatief is dakdragers kopen met een universele fietsendrager.
Nee, maar je kan ook alsnog een trekhaak nemen. Dat kan gewoon bij de dealer weet ik inmiddels uit ervaring ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:25
dagobert1966 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:21:
De app werkt perfect in de P2 met automatisch stoppen van de parkeertijd bij wegrijden. Ik heb Parkmobile de deur uit gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

Lancer

What the......

McA schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Na 1 dag. Heb niets in hoeven stellen.
Bij "privacy-instellingen" kun je overigens wel het VoC data delen activeren. Dit was bij de andere Volvo's nodig om überhaupt de VoC App te kunnen gebruiken, maar nu werkt het ook wanneer deze nog uit staat.
Wanneer je deze aan zet verandert het in de auto automatisch mee. (Terwijl het daar standaard grijs is en je het niet aan kunt passen)

SoC info doet het vaker niet dan wel.
Bij mij doet de accu indicatie ook het zo goed als nooit. Gister alle opties langs geweest. Wat ik in de android app permissies vond was dat de app "com.[nogiets]" die over de autostatistieken gaat geen toegang had tot de auto statistieken. Die heb ik aan gezet en de boordcomputer een reset gegeven. Daarnaast eerst een halve dag niets en nu een accu percentage dat blijft ook al "force-close" ik de app. Geen idee of het toeval is. Zal moeten blijken uit de komende dagen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Easypark werkt fantastisch. Heel blij mee.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:49
JTHZZ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:38:
[...]

De app werkt perfect in de P2 met automatisch stoppen van de parkeertijd bij wegrijden. Ik heb Parkmobile de deur uit gedaan
+1 voor Easypark. Exit yellowbrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:03
niet meer van toepassing :)

[ Voor 88% gewijzigd door Juancho op 14-05-2021 20:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Quark2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Easypark werkt fantastisch. Heel blij mee.
Dat klinkt goed.
En werkt het ook in parkeergarages?
En hoe werkt de facturatie? Is die goed gespecificeerd zodat ik deze ook kan gebruiken voor declareren bij mijn werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

In de P2...in de zin van... die app is beschikbaar voor de P2? Niet voor de P8 dus?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Juancho schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:26:
[...]

In de P2...in de zin van... die app is beschikbaar voor de P2? Niet voor de P8 nog?
Helaas nee, nog steeds niet voor de P8. Poosje geleden contact over gehad: staat wel op de planning, maar nog geen datum te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Juancho schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:36:
[...]

En daarom zou voorverwarmen dus ook voor mensen die wat meer kortere ritten maken dus best interessant kunnen zijn. Immers lager start verbruik, lager overal verbruik, meer range en dus minder snel laden. Zeker als je je energie deels van je zonnepanelen haalt.

Al begrijp ik natuurlijk ook dat de grootste winst hem zit voor de personen die echt lange ritten voor de boeg hebben waarbij je tot 100% gaat laden.

@AartJW ik heb eindelijk een glazen dak dat open kan dus daar ga ik optimaal gebruik van maken (en doe ik soms al). Lekker zonnetje op je bol, verkoelend briesje... De airco hoeft not aan hoor 😏
Voor korte ritten is het alleen aantrekkelijk als thuis laden financieel beter is, ofwel vanwege leaseconstructies of juist omdat onderweg laden meestal duurder is. Voor korte ritten is de batterij gewoon groot zat en is 'beter' nogal marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
P8

Ik heb de VOC-app vanmorgen in zijn geheel van mijn telefoon gehaald en daarna opnieuw gedownload uit de AppStore. Vooral om te testen of bij een nieuwe installatie ik wel stabiel de soc kan uitlezen. Tot nu toe is dat drie keer geweest en dan ook maar kort.

Alleen kan ik nu niet meer koppelen; volgens de auto is mijn telefoon al gekoppeld aan de voc app;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bnh0sPeLxrtGz3PpL--ap7GBYbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLh5gRNClH4G3Uer0UvnGOQj.jpg?f=fotoalbum_large

En volgens de app moet ik hem koppelen in de auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66aPj9pMY5cuy75JKkAXI4wWLBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DheKHiGp1Zl7W8PhUQE7GBM.jpg?f=fotoalbum_large

Even opgezocht en blijkbaar moet Volvo de VOC-app eerst “schonen” voor je opnieuw kunt koppelen?

[ Voor 6% gewijzigd door JohnDoe77 op 14-05-2021 23:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:56
JTHZZ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Was het collision avoidance of remmen bij achteruit rijden (rear auto brake)? Die laatste zou je moeten kunnen overrulen met krachtig intrappen van het ‘gaspedaal’ (!)[Afbeelding]
KRACHTIG intrappen.... _O- ,

weet de handleiding schrijver wel wat je dan gaat zien??? met een P2 /P8 ??

~362 winkelkarretjes tot één "karretje" samengeperst, probeer dát maar weer eens uit elkaar te trekken.. :N

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Aghanim schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:29:
P2
Ik heb de Polestar dakdragers aangeschaft. Deze gebruik ik in combinatie met de fietsdragers van Thule. Prima combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 22:29
Vanmorgen weer een nieuw probleem met het entertainmentsysteem gehad. Radio viel af en toe uit, bluetooth verbinding stond uit en kon niet meer aan en mijn knipperlichtgeluid deed het niet meer. Ma een reset werkte alles weer, maar na een minuut ging ie zelf nog een keer resetten. Daarna werkte alles weer prima.

Het meest opvallende vond ik dat het knipperlichtgeluid verdween, maar dat het gedurende de tweede reset wel werkte. Je zou verwachten dat het knipperlichtgeluid of het altijd doet (als het bij de specifieke autosoftware hoort) of tijdens een reset van het entertainmentsysteem altijd NIET doet. (Bij Tesla is dit geluid ook onderdeel van het entertainment systeem en werkt het knipperlichtgeluid dus niet tijdens een reset.)

Overigens heeft mijn vrouw dit probleem ook al een keer gehad. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
dagobert1966 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Dat klinkt goed.
En werkt het ook in parkeergarages?
En hoe werkt de facturatie? Is die goed gespecificeerd zodat ik deze ook kan gebruiken voor declareren bij mijn werkgever?
Voorbeeldje van een stukje factuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEwcOakkvO9A_HpsRF3RtFvoKXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zy7ovK6hqgKVnqQs79ORqThe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11
_--[]--__ schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Voorbeeldje van een stukje factuur:
[Afbeelding]
Nice! Is dat met een abo of zonder?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 11:57
Prima app, enige nadeel is dat de app de parkeertijd rekent vanaf het moment dat je stilstaat/parkeerrem (ben er nog niet achter wat ‘m triggered) en dat vind ik wat overdreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 12:59
Even getwijfeld of ik het zou doen, maar Volvo letters er toch afgehaald. Had ik bij de V60 ook en vind het toch echt mooier...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQI1rC1wcAXIy9jvuHvZlcjiYMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UY9T4fjH12rXmA2VDVlO8Taz.jpg?f=fotoalbum_tile

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:20

Rianata

Have you played Atari today?

Vandaag voor het eerst mijn P8 door de wasstraat gehaald. Geen probleem wanneer je:

- spiegels inklapt
- automatische ruitenwisser functie uit zet
- parkeersensoren (via camera menu) uit zet
- auto in neutraal zet
- blijft zitten met je gordel om (weet niet of dit echt verplicht is)

Dus als je even snel je auto weer schoon wilt krijgen of te lui bent om het met de hand te doen is het ook met een P8 prima te doen in een wasstraat.

Zou wel een leuke toevoeging zijn wanneer ik tegen Google Assistant zou kunnen zeggen "wasstraat modus aan" en dat dan de spiegels inklappen, automatische ruitenwisser stand en parkeersensoren uit zouden gaan.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
@Rianata die wasstraat modus zou ook gewoon een knop op het midden scherm moeten zijn.

2 weken geleden reed ik door een hagelnieuwe wasstraat bij ons in het dorp. Kreeg ik bij de ingang de opmerking: u kunt uw Tesla in de wasstraat stand zetten, meneer!

Met parkeersensoren aan gaat het ook prima, wel wat druk in de auto met al die piepjes. Gordel aan heb ik voor de zekerheid ook gedaan.

Ook de lokale krant gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IebkU3LyYfcpVLAECOAVBfZ4Rgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlU3rSRCZyYlqkziO1bO2nGt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 15-05-2021 14:16 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:42
Rianata schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:52:
Vandaag voor het eerst mijn P8 door de wasstraat gehaald. Geen probleem wanneer je:

De gordel omhouden is nodig om te voorkomen dat de automatische parkeerrem actief wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
kramon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Nice! Is dat met een abo of zonder?
Zonder abbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] maaruh... dus nog steeds niemand iets OTA van Volvo ontvangen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
V.w.b. de P2’ers, zijn er nog meer mensen die net als ik naarstig wachten op hun OTA.? Ook na een aantal flinke ritten nog steeds geen melding helaas.. wachten maar weer rustig af..

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:48
[P2]

Zijn er al mensen waarbij de digital key spontaan is gaan werken nadat deze het eerst niet deed?

Bij mij werkte het alleen de eerste dag en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Headfirst schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:28:
V.w.b. de P2’ers, zijn er nog meer mensen die net als ik naarstig wachten op hun OTA.? Ook na een aantal flinke ritten nog steeds geen melding helaas.. wachten maar weer rustig af..
Yep, nog geen OTA melding gehad en ik rij dagelijks een paar honderd kilometer…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
BartWNL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:34:
[P2]

Zijn er al mensen waarbij de digital key spontaan is gaan werken nadat deze het eerst niet deed?

P2
Bij mij werkte de digital key na configuratie bij de handover (afgelopen woensdag) vlekkeloos, ik had alleen problemen met Polestar Connect koppelen. Dat leek te komen omdat m'n wachtwoord te lang was. Na een wachtwoord reset, het opnieuw installeren van de Android app en het verwijderen van alle koppelingen had ik Polestar Connect wel werkend en kon ik SoC, portieren en klimaat zien. Toen kon ik alleen digital key niet werkend krijgen. Ik heb nu alle koppelingen weer verwijderd en probeer vanavond of morgen even weer helemaal opnieuw te koppelen, inclusief digital key. Werkt dus nog niet helemaal vlekkeloos. Gelukkig wel de nieuwste software er al op staan vanaf de handover.

Overigens neem ik de sleutel gewoon in aluminiumfolie mee. Dat schermt perfect af en dan heb ik voorlopig nog een backup als digital key niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door gerrit105 op 15-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 16:49
[P2]

Na deuren een keer via de app te hebben geopend en weer gesloten deed hij het weer (iPhone 12). Geen idee overigens of dat toevallig was en ook nog niet weer geprobeerd omdat ik er niet op durf te vertrouwen. Een sleutel meenemen is ook niet echt lastig.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Weet jij of ze ook een zelfde samenwerking met parkeergarages hebben? Vind dat juist zo makkelijk van Parkmobile, dat je zonder iets te doen een parkeergarage in en uit kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Jup, zit er enorm om te springen. Ook omdat ik altijd die melding zie dat "phone as key" enabled is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Fladder80 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Weet jij of ze ook een zelfde samenwerking met parkeergarages hebben? Vind dat juist zo makkelijk van Parkmobile, dat je zonder iets te doen een parkeergarage in en uit kunt rijden.
Ja maar dat werkt momenteel alleen nog bij een aantal parkeergarages in rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:19

MaxxMark

HT is Tof!

Yep! En nav wat Polestar in de FB group zei heb ik “automatic download” uitgezet. Als het goed is krijg je dan de melding dat er een update is en gaat hij na je ok downloaden. Scheelt weer nodeloos rondjes rijden ;)

Het voelt een beetje backwards, en ik kan nog steeds maar half geloven dat het klopt :)

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 15-05-2021 19:39 . Reden: Typo ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
jswinkels schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:50:
Vanmorgen weer een nieuw probleem met het entertainmentsysteem gehad. Radio viel af en toe uit, bluetooth verbinding stond uit en kon niet meer aan en mijn knipperlichtgeluid deed het niet meer. Ma een reset werkte alles weer, maar na een minuut ging ie zelf nog een keer resetten. Daarna werkte alles weer prima.

Het meest opvallende vond ik dat het knipperlichtgeluid verdween, maar dat het gedurende de tweede reset wel werkte. Je zou verwachten dat het knipperlichtgeluid of het altijd doet (als het bij de specifieke autosoftware hoort) of tijdens een reset van het entertainmentsysteem altijd NIET doet. (Bij Tesla is dit geluid ook onderdeel van het entertainment systeem en werkt het knipperlichtgeluid dus niet tijdens een reset.)

Overigens heeft mijn vrouw dit probleem ook al een keer gehad. Meer mensen met deze ervaring?
Als je een reset doet stopt bij mij iig altijd het knipperlicht geluid dus klopt wel dat het onderdeel is van infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
MaxxMark schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Yep! En nav wat polestsr in de FB group zei heb ik “automatic download” uitgezet. Als het goed is krijg je dan de melding dat er een update is en gaat hij na je ok downloaden. Scheelt weer nodeloos rondjes rijden ;)

Het voelt een beetje backwards, en ik kan nog steeds maar half geloven dat het klopt :)
Proberen waard iig.! thanks.!

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hier nog geen ota. In Maart wel voor recall update naar de dealer geweest. Vraag me inmiddels af of ik wel ota heb? Hij geeft bij de voc app aan dat ik naar de dealer moet voor software. Maar die beweerde dat ik ota functionaliteit heb. Hoe kom ik hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Spanky79 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:41:
Hier nog geen ota. In Maart wel voor no recall update naar de dealer geweest. Vraag me inmiddels af of ik wel ota heb? Hij geeft bij de voc app aan dat ik naar de dealer moet voor software. Maar die beweerde dat ik ota functionaliteit heb. Hoe kom ik hier achter?
De eerstvolgende/eerste OTA update zal de versie met On Call zijn, die ergens voor de zomer uit moet komen. Verder is het een kwestie van vertrouwen hebben denk ik :-)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
MaxxMark schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Yep! En nav wat Polestar in de FB group zei heb ik “automatic download” uitgezet. Als het goed is krijg je dan de melding dat er een update is en gaat hij na je ok downloaden. Scheelt weer nodeloos rondjes rijden ;)

stomme vraag van iemand zonder Facebook, wat hebben ze daar gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
Na lange tijd met weinig reacties, en wel meelezen (man man wat hebben jullie weer veel gepost :) ).
P8 naar volle tevredenheid, geen kuren of wat dan ook. 1x geen geluid bij knipperlicht maar dat was het.
MartinP8 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:35:
Nope. Ik heb de laatste tijd voldoende gereden om een update binnen te halen die ik volgens de laatste Volvo brief (al weer een tijd terug) via OTA zou binnen moeten kunnen halen. Alleen heb ik volgens mij niet de versie waarin OTA ook beschikbaar is (hoewel ik meen dat de dealer zei van wel).

De VOC app doet het ook niet terwijl ik dit bij andere P8 rijders wel zie. Ik vermoed ook iets met een oudere versie die ik dan nog heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
[P2]

Bij mij stopte hij er ook op dag 2 mee. Daarna alles verwijderd en opnieuw gekoppeld en sindsdien geen problemen meer. Moet op iOS wel de app geopend houden want als ik hem afsluit werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09-2023
JTHZZ schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Bij mij stopte hij er ook op dag 2 mee. Daarna alles verwijderd en opnieuw gekoppeld en sindsdien geen problemen meer. Moet op iOS wel de app geopend houden want als ik hem afsluit werkt het niet meer.
Bij mij was de polestar inlog weer verdwenen. Nogmaals toegevoegd. Daarna werkte de digital key.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Fladder80 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:01:
[...]
stomme vraag van iemand zonder Facebook, wat hebben ze daar gezegd?
Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden ;)

Ze zeiden daar, albeit ietwat cryptisch, dat als je “automatic download” uit hebt staan, je een melding krijgt als er een update is. Die moet je bevestigen en dan gaat hij downloaden. Het downloaden doet hij alleen als hij rijdt en niet op WiFi zit. Als de download klaar is krijg je de melding of je hem wilt updaten.

Het verwarrende aan het verhaal is dat als “automatic download” aan staat, je die melding blijkbaar niet krijgt en hij gewoon gaat downloaden. En als die klaar is krijg je de melding dat je kunt updaten.

Dubbel verwarrend is dat je (ik in ieder geval) dit gedrag niet verwacht (terwijl het eigenlijk letterlijk is wat het zegt). Je hebt geen idee of hij nou bezig is of niet. Je krijgt namelijk geen enkele melding dat de download gestart is.

Wat ik (en volgens mij velen met mij) eigenlijk verwachtte van die instelling was dat de auto automatisch checkt voor updates. Maar feitelijk is dat dus wat anders :)

Ik ben in ieder geval voornemens de optie uit te laten en kijk wel wat er gebeurt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:08
De updates liggen nog steeds stil volgens mij. Ik zie nergens berichten van mensen die recent (na vorige week donderdag) een update hebben ontvangen.

Antwoord van P* support op 12 mei: “De laatste OTA update is sinds vorige week maandag verstuurd. Deze wordt stapsgewijs naar de Polestar eigenaren verstuurd. Sinds donderdag is de OTA update onhold gezet door Polestar. De verwachting is dat deze vanaf volgende week weer verstuurd gaat worden. De Nederlanders kunnen de update in de maand mei verwachten.”

Kortom misschien gaan ze maandag weer verder met de P2 OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:30
MartinP8 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:35:
Ik niet. Maar ik heb de P8 pas 10 dagen...

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
MaxxMark schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden ;)

Ze zeiden daar, albeit ietwat cryptisch, dat als je “automatic download” uit hebt staan, je een melding krijgt als er een update is. Die moet je bevestigen en dan gaat hij downloaden. Het downloaden doet hij alleen als hij rijdt en niet op WiFi zit. Als de download klaar is krijg je de melding of je hem wilt updaten.

Het verwarrende aan het verhaal is dat als “automatic download” aan staat, je die melding blijkbaar niet krijgt en hij gewoon gaat downloaden. En als die klaar is krijg je de melding dat je kunt updaten.

Dubbel verwarrend is dat je (ik in ieder geval) dit gedrag niet verwacht (terwijl het eigenlijk letterlijk is wat het zegt). Je hebt geen idee of hij nou bezig is of niet. Je krijgt namelijk geen enkele melding dat de download gestart is.

Wat ik (en volgens mij velen met mij) eigenlijk verwachtte van die instelling was dat de auto automatisch checkt voor updates. Maar feitelijk is dat dus wat anders :)

Ik ben in ieder geval voornemens de optie uit te laten en kijk wel wat er gebeurt.
Je krijgt de update dus niet eerder, welke keuze je ook maakt. Alleen kun je een update uitstellen als je de optie uit zet. Anders gaat de update automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Super eenvoudig!
Stoppen-parkeeractie starten met al gevonden parkeergebiedcode.
Na terugkomst wegrijden en parkeeractie wordt automatisch gestopt; top!
👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:35

MaNdM

1000-dingen-doekje

[P2]

Ik heb nu ongeveer 8 pogingen gedaan om de digital key werkend te krijgen en het lukt maar steeds niet. In de laatste stap waar je de digital key activeerd zegt de app dat het wel twee minuten kan duren en in de instructiefilmpjes zie je dat er in die stap een extra bluetooth pairing request komt. Die komt er bij mij dus nooit en ik kom ook gewoon niet verder dan een app die op die plek blijft draaien.

Resultaat is dat de app op zich wel werkt, maar ik kan mijn telefoon dus niet al sleutel gebruiken. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb al alle instellingen, connecties en de app verwijderd en ben toen opnieuw begonnen maar dit mocht niet baten.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
MaNdM schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:46:
Resultaat is dat de app op zich wel werkt, maar ik kan mijn telefoon dus niet al sleutel gebruiken. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb al alle instellingen, connecties en de app verwijderd en ben toen opnieuw begonnen maar dit mocht niet baten.
P2
Ik had precies dit dus vandaag ook (zie bericht eerder vanavond). Ik ga het morgen nog een keer proberen. Bij mij heeft het eerder wel gewerkt maar toen kreeg ik de Polestar Connect niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
TheRebell schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:20:
Na lange tijd met weinig reacties, en wel meelezen (man man wat hebben jullie weer veel gepost :) ).
P8 naar volle tevredenheid, geen kuren of wat dan ook. 1x geen geluid bij knipperlicht maar dat was het.

[...]

Nope. Ik heb de laatste tijd voldoende gereden om een update binnen te halen die ik volgens de laatste Volvo brief (al weer een tijd terug) via OTA zou binnen moeten kunnen halen. Alleen heb ik volgens mij niet de versie waarin OTA ook beschikbaar is (hoewel ik meen dat de dealer zei van wel).

De VOC app doet het ook niet terwijl ik dit bij andere P8 rijders wel zie. Ik vermoed ook iets met een oudere versie die ik dan nog heb.
[P8] als ik het allemaal goed heb gevolgd is het als volgt:

vanaf de maart update is OTA beschikbaar. Kernelversie is dan nog wel die van januari.

Met de mei update is OnCall app beschikbaar. Die zou OTA komen, maar nog niet gesignaleerd.

Een paar mensen hebben via de dealer de mei update al ontvangen via de dealer. En kunnen daarmee ook de OnCall app koppelen. Als ik het goed heb begrepen na de update een latere kernelversie, april? Kan iemand van die groep dat bevestigen?

De vraag is nu wanneer de P8 mei update OTA komt. Wellicht wordt er gewacht totdat de P2 updates soepel verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Venomer schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:06:
[...]

Je krijgt de update dus niet eerder, welke keuze je ook maakt. Alleen kun je een update uitstellen als je de optie uit zet. Anders gaat de update automatisch.
Correct :) en je zou dan dus expliciet weten dat de update aan je auto is aangeboden zodat je niet doelloos hoeft rond te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
@MaNdM @gerrit105 Jullie zijn zeker geen uitzonderingen. Welke telefoon?

Ik heb een Samsung S10e met Android 11 en hetzelfde probleem.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:05:
[...]

Correct :) en je zou dan dus expliciet weten dat de update aan je auto is aangeboden zodat je niet doelloos hoeft rond te rijden :D
Niet correct. Het downloaden start automatisch als die optie aan staat maar het installeren kun je gewoon uitstellen na download. Ik zie dus niet waarom je dit zou willen uitzetten. Rustig wachten tot de update wordt aangeboden heeft bij mij tot nu toe goed gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
MartinP8 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:19:
[...]

vanaf de maart update is OTA beschikbaar. Kernelversie is dan nog wel die van januari.

Met de mei update is OnCall app beschikbaar. Die zou OTA komen, maar nog niet gesignaleerd.

Een paar mensen hebben via de dealer de mei update al ontvangen via de dealer. En kunnen daarmee ook de OnCall app koppelen. Als ik het goed heb begrepen na de update een latere kernelversie, april? Kan iemand van die groep dat bevestigen?

De vraag is nu wanneer de P8 mei update OTA komt. Wellicht wordt er gewacht totdat de P2 updates soepel verlopen?
Tx! Dan moet ik dus toch nog een keertje langs. Die brief van destijds was het dan toch niet helemaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Nog een keer voor de duidelijkheid: de knop ‘downloaden automatisch’ slaat alleen op het downloaden van apps-updates en Google infotainment zaken, niet op de OTA updates voor de auto zelf. Die laatste (OTA) gaan altijd automatisch (alleen tijdens rijden) en worden pas als melding op het scherm zichtbaar als de download compleet is en geïnstalleerd kan worden. Je hebt dan alleen nog de keuze om de installatie uit te stellen tot een later moment.

Edit: MaxxMark maakte hieronder duidelijk dat er onder Systeem nog een andere Automatische Software Update ‘knop’ zit die je op on/off kunt zetten. Die gaat wél over OTA updates.

[ Voor 16% gewijzigd door Jehanthar op 16-05-2021 12:05 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Specifieke reden dat je je spiegels inklapt in de wasstraat?
Rianata schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:52:

- spiegels inklapt
- automatische ruitenwisser functie uit zet
- parkeersensoren (via camera menu) uit zet
- auto in neutraal zet

Dus als je even snel je auto weer schoon wilt krijgen of te lui bent om het met de hand te doen is het ook met een P8 prima te doen in een wasstraat.

Zou wel een leuke toevoeging zijn wanneer ik tegen Google Assistant zou kunnen zeggen "wasstraat modus aan" en dat dan de spiegels inklappen, automatische ruitenwisser stand en parkeersensoren uit zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
guido66 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:08:

P2
Motorola Moto G8 Power (XT2041-3) met Android 11 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

iPhone XS in mijn geval.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
gerrit105 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:42:
[...]

Overigens neem ik de sleutel gewoon in aluminiumfolie mee. Dat schermt perfect af en dan heb ik voorlopig nog een backup als digital key niet werkt.
🤔 Wat is nu het voordeel van Digital Key wanneer je telkens ook de in aluminiumfolie gewikkelde transponder meeneemt? Ik heb enkel de transponder mee en m’n deuren gaan ook zonder extra handeling open.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:42
Pure8 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:52:
[...]

🤔 Wat is nu het voordeel van Digital Key wanneer je telkens ook de in aluminiumfolie gewikkelde transponder meeneemt?
Dat je kan testen of het goed werkt over langere tijd, zonder risico te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:16:
[...]

Niet correct. Het downloaden start automatisch als die optie aan staat maar het installeren kun je gewoon uitstellen na download. Ik zie dus niet waarom je dit zou willen uitzetten. Rustig wachten tot de update wordt aangeboden heeft bij mij tot nu toe goed gewerkt..
Inderdaad, het was vroeg. Maar wat jij zegt klopt ook niet helmaal in relatie tot de discussie.

Het uitzetten van de optie heeft, voor mij, tot doel om te weten dat ie aan het downloaden is. Niet om te weten of hij aan het updaten is.

De optie is zeker goed voor wat jij beschrijft: "rustig wachtenn tot de update wordt aangeboden".
Sommige tweakers (waaronder ikzelf) willen graag weten dat de update is aangeboden aan je auto. Dit omdat niet iedereen tegelijk de update krijgt. Heb je de optie aan staan dan weet je dat niet. Staat de optie uit, dan krijg je eerst een melding vóór hij gaat downloaden ipv alleen nádat hij gedownload heeft (maar voor het installeren van de update).

Althans, dat is wat Polestar dus cryptisch beschrijft en waarvan ik de proef op de som wil nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Jehanthar schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:55:
P2
Nog een keer voor de duidelijkheid: de knop ‘downloaden automatisch’ slaat alleen op het downloaden van apps-updates en Google infotainment zaken, niet op de OTA updates voor de auto zelf. Die laatste (OTA) gaan altijd automatisch (alleen tijdens rijden) en worden pas als melding op het scherm zichtbaar als de download compleet is en geïnstalleerd kan worden. Je hebt dan alleen nog de keuze om de installatie uit te stellen tot een later moment.
Jij bent verward met de 'automatisch update installeren' in de Play Store ("Playstore > Installed apps > updates") :)

Wij hebben het over de optie onder "Systeem > Updates" die wel degelijk over de OTA updates gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 07:37
Ik zit inmiddels midden in het aankoopproces van een P8, heb nu keuze uit een MY21 uit de voorraad of een MY22 waar ik paar maanden op moet wachten. De MY22 is € 4000,- duurder dan voorraadmodel maar heeft 3 jaar garantie + onderhoud ipv 2 jaar garantie zonder onderhoud. Zijn er nog technische verschillen tussen de MY21 en MY22?

Kan je daarnaast bij elke XC40 een uitklapbaar trekhaak achteraf inbouwen of heb je hier al een voorbereiding voor nodig? Ik zie op internet prijzen voor de inbouw van € 1250,- (Mudde Kok)

En last but not least, hebben jullie wat korting kunnen bedingen bij de dealer? Mijn ervaring is dat opties erbij praten meestal wat gemakkelijker gaat dan het bedrag naar beneden praten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:20

Rianata

Have you played Atari today?

Karel de Kleine schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:03:

[...]
Om eerlijk te zijn volg ik het advies van mede-Tweakers hier en ik geloof dat het ook zo in de handleiding staat. Bij vorige auto's nooit gedaan, maar bij een eerste keer gewoon de tips en tricks opgevolgd die ik her en der bij elkaar had gelezen :D

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
P2
Pure8 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:52:
[...]

🤔 Wat is nu het voordeel van Digital Key wanneer je telkens ook de in aluminiumfolie gewikkelde transponder meeneemt? Ik heb enkel de transponder mee en m’n deuren gaan ook zonder extra handeling open.
Euhhh, nou precies dit:
darwusch schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:07:
[...]

Dat je kan testen of het goed werkt over langere tijd, zonder risico te lopen.
Je dacht toch niet dat ik dit voor de lange termijn van plan was. Maar zolang het in bèta is ga ik echt niet alleen m'n telefoon meenemen. Zal wel gek zijn dat ik ergens sta en niet naar huis kan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
MaNdM schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:46:
[P2]

Ik heb nu ongeveer 8 pogingen gedaan om de digital key werkend te krijgen en het lukt maar steeds niet. In de laatste stap waar je de digital key activeerd zegt de app dat het wel twee minuten kan duren en in de instructiefilmpjes zie je dat er in die stap een extra bluetooth pairing request komt. Die komt er bij mij dus nooit en ik kom ook gewoon niet verder dan een app die op die plek blijft draaien.

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn eigen telefoon. Mocht je een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Wat voor telefoon heb je als ik vragen mag? Hier een Pixel 5

Net met de telefoon + profiel van de vrouw geprobeerd en daar kreeg ik wel netjes de melding en werkt het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Pasman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn eigen telefoon. Mocht je een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Wat voor telefoon heb je als ik vragen mag? Hier een Pixel 5

Net met de telefoon + profiel van de vrouw geprobeerd en daar kreeg ik wel netjes de melding en werkt het dus wel.
Een iPhone XS. Zal het straks zelf ook eens met die van m’n vrouw proberen.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8

[...]
Niet P2/P8 specifiek, maar de ervaring leert dat bij uitgeklapte spiegels ze nog wel eens naar buiten toe willen omklappen in de wasstraat. Door de druk van de borstels. Zouden ze op zich moeten kunnen hebben, maar kan nooit echt goed zijn voor het mechaniek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 22:44
Tankcsapda schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:32:
Ik zit inmiddels midden in het aankoopproces van een P8, heb nu keuze uit een MY21 uit de voorraad of een MY22 waar ik paar maanden op moet wachten. De MY22 is € 4000,- duurder dan voorraadmodel maar heeft 3 jaar garantie + onderhoud ipv 2 jaar garantie zonder onderhoud. Zijn er nog technische verschillen tussen de MY21 en MY22?

Kan je daarnaast bij elke XC40 een uitklapbaar trekhaak achteraf inbouwen of heb je hier al een voorbereiding voor nodig? Ik zie op internet prijzen voor de inbouw van € 1250,- (Mudde Kok)

En last but not least, hebben jullie wat korting kunnen bedingen bij de dealer? Mijn ervaring is dat opties erbij praten meestal wat gemakkelijker gaat dan het bedrag naar beneden praten :)
Techniek is hetzelfde, de leveringsomvang niet.
MY22 heeft alarm en warmtepomp standaard, dit is bij MY21 optioneel. My 21 heeft daarentegen juist weer standaard nappa + alcantara ( of vol leer tegen een kleine meerprijs) wat bij de my 22 juist beide weer optioneel is. My 21 heeft zomerbanden, MY22 all-season.

Trekhaak plus bijbehorende software kan altijd achteraf, want dit wordt altijd door de dealer gemonteerd. De officiële prijs is i.d.d. rond de 1200 euro, maar misschien is daar door de dealer wat aan te doen on combinatie met een autoverkoop. Er zijn regelmatig acties waarbij korting wordt gegeven als je bijvoorbeeld een trekhaak i.c.m. een fietsendrager koopt.

De P8 zelf is netto geprijsd, dus verwacht daar geen dikke kortingen op.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 16-05-2021 11:46 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
P2
Weet iemand of het toevallig toch mogelijk is om de draadloze oplader voor telefoon uit te schakelen? Ik kan het in de handleiding nergens vinden. Mijn telefoon ondersteunt het niet en dan zou ik zonder risico een portemonnee met pasjes in dat vak kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
gerrit105 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:39:
P2

[...]

Euhhh, nou precies dit:

[...]

Je dacht toch niet dat ik dit voor de lange termijn van plan was. Maar zolang het in bèta is ga ik echt niet alleen m'n telefoon meenemen. Zal wel gek zijn dat ik ergens sta en niet naar huis kan 7(8)7
Ok, dan begrijp ik het nu correct.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Kernelversie na de april update is maart 21 niet april, maar dit terzijde.

Er is momenteel een test gaande met VOC door 7 P8 rijders hier in NL en eveneens in beperkte aantallen in andere landen. Deze dient om de snelheid, functie en stabiliteit van het geheel in de praktijk te beoordelen. (Daarnaast zijn er zoals je zegt ook mensen die zelf de update hebben gehaald bij de dealer en de app hebben gekoppeld, maar daar is verder geen controle over).
Alleen de resultaten van de officiële test worden dit weekend bij elkaar gebracht en ik denk dat je er dan vanuit moet gaan dat er dan nog wat verder getuned moet worden voordat de OTA-update verzonden wordt. De app zelf is eergisteren in de Appstore ook al weer ge-update.

Gewoon nog heel even geduld proberen op te brengen tot de OTA update in definitieve vorm wordt vrijgegeven is denk ik dan ook het allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
gerrit105 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:21:
P2
Weet iemand of het toevallig toch mogelijk is om de draadloze oplader voor telefoon uit te schakelen? Ik kan het in de handleiding nergens vinden. Mijn telefoon ondersteunt het niet en dan zou ik zonder risico een portemonnee met pasjes in dat vak kunnen leggen.
Misschien kan je eens proberen of je dat plaatje los kan krijgen en aan de onderkant een kabeltje ofzo los maken. Of wellicht kan de monteur bij de dealer dat voor je doen.

Beetje als het alarm issue waar ze ook gewoon tijdelijk iets los gekoppeld hebben zodat het niet werkt.

Alternatief is misschien van die 3d gemaakte opberg bakjes waar Chris een video over had gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 16-05-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
P2
Dat lijkt me geen risico. Bankpasjes gebruiken geen magneetstrips meer en de afstand is te groot voor beschadiging van de magneetstrip. En hij gaat toch alleen laden als er een telefoon ligt? Het icoontje in het middendisplay geeft dat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
P2
De lader gaat alleen aan als er een telefoon op ligt die draadloos laden ondersteund. Je kunt er dus rustig je pasjes opleggen als er geen telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Tankcsapda schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:32:

Ik heb EUR 1125 betaald voor de trekhaak. Wat is je overweging om hem niet meteen erbij te bestellen?

Ik heb EUR 1000 korting gekregen omdat ik mijn oude auto niet ingeruild heb. Die 1000 Euro had ik anders bovenop de koerslijst gekregen als inruilwaarde, dus sigaar uit eigen doos, uiteraard...

[ Voor 9% gewijzigd door Venomer op 16-05-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:57
Venomer schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb EUR 1125 betaald voor de trekhaak. Wat is je overweging om hem niet meteen erbij te bestellen?
Bij mij is dat de fiscale waarde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
Wie heeft er ervaring met de warmtepomp en dan bedoel ik betreffende geluidsproductie.

Er gaat bij mij soms een Tesla voor het huis langs, en je wilt niet weten hoeveel "schraap/schuur" geluid deze wagen produceert. (absoluut geen AVAS nodig...)

Kan best wezen dat de Tesla zo super geluids dicht is dat de bestuurder er niets van merkt.

Mocht het zo zijn dat je er (bijna) niets van mag horen, dan zal ik proberen hem een keer aan te schieten en vragen om zijn raam eens naar beneden te doen en te luisteren of dat geluid nu wel of niet normaal is voor zijn wagen.

Wellicht kan ik hem dan optijd een dure reparatie besparen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[P8]

Wat is jullie ervaring met Road Sign Information?

Bij mij werkt het slecht. De helft van de tijd geeft hij verkeerde informatie aan. Als ik na 19:00 op de snelweg 130 rijd, heb ik telkens dat knipperende 100 km ding voor mijn neus. Als ik een 30 km zone verlaat, dan blijft hij waarschuwen dat ik maar 30 km/h mag. Borden op de parallelweg zijn blijkbaar beter te lezen dan die op de hoofdrijbaan.

In de handleiding zie ik dat kaartinformatie helpt om de juiste informatie weer te geven, maar ik heb niet de indruk dat dat werkt in mijn geval.

Hebben jullie betere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Hansieo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:57:
Wie heeft er ervaring met de warmtepomp en dan bedoel ik betreffende geluidsproductie.

Er gaat bij mij soms een Tesla voor het huis langs, en je wilt niet weten hoeveel "schraap/schuur" geluid deze wagen produceert. (absoluut geen AVAS nodig...)

Kan best wezen dat de Tesla zo super geluids dicht is dat de bestuurder er niets van merkt.

Mocht het zo zijn dat je er (bijna) niets van mag horen, dan zal ik proberen hem een keer aan te schieten en vragen om zijn raam eens naar beneden te doen en te luisteren of dat geluid nu wel of niet normaal is voor zijn wagen.

Wellicht kan ik hem dan optijd een dure reparatie besparen.
Mijn P8 heeft een warmtepomp, maar ik heb hem nog niet bewust gehoord. Laatst hoorde ik wel wat lawaai nadat ik de auto geparkeerd had. Ik stond toen naast de auto. Blijkbaar was het systeem nog iets aan het koelen of zo. Misschien was dat de warmtepomp. Het was in elk geval niet heel luid. Meer zo van “hé, hoor ik iets?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Venomer schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:13:
[P8]

Bij mij werkt het slecht. De helft van de tijd geeft hij verkeerde informatie aan. Als ik na 19:00 op de snelweg 130 rijd, heb ik telkens dat knipperende 100 km ding voor mijn neus. Als ik een 30 km zone verlaat, dan blijft hij waarschuwen dat ik maar 30 km/h mag. Borden op de parallelweg zijn blijkbaar beter te lezen dan die op de hoofdrijbaan.

In de handleiding zie ik dat kaartinformatie helpt om de juiste informatie weer te geven, maar ik heb niet de indruk dat dat werkt in mijn geval.

Hebben jullie betere ervaringen?
Nope, op de snelweg nagenoeg onbruikbaar. Constant gewissel tussen 100/120 terwijl er geen borden staan en met de tijdafhankelijkheid weet hij ook geen raad.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Venomer schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb hem er wel direct bij besteld maar kon kiezen tussen “af fabriek” of “achteraf door dealer gemonteerd”. En dat laatste scheelt toch weer wat in de bijtelling.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009

Dat is toevallig, met de s10e van mijn vrouw werkt het juist weer wel, terwijl het bij mij niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Pasman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:40:
[...]

[P2]
Ik heb ook een Pixel 5 en de app werkt deels, ik kan namelijk nog altijd niet zonder transponder vertrekken met alleen mijn telefoon op zak. Auto of app geeft verder ook geen melding dat er nog een update plaats moet vinden.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Verkeersbord herkenning werkt ook in mijn P8 nog lang niet altijd goed. Wellicht dat dat nog met een update verbetert kan worden ofzo. Zou prettig zijn dat ook gelijk vaste flitspalen dan eens meegenomen worden!

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 16-05-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Loen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Bij mij is dat de fiscale waarde :-)
Zoals montalbano al aangaf, kun je bij de LM doorgaans kiezen om de trekhaak direct bij te bestellen, je kunt idd dan vaak kiezen tussen “af fabriek” of “achteraf door dealer gemonteerd”.

Bij de laatste keuze wordt de trekhaak opgevoerd als accessoire en wordt niet bij de fiscale waarde opgeteld. (Wel in je leasebudget wat je vanuit je werkgever beschikbaar gesteld krijgt) (Je kunt dit bijvoorbeeld ook met het blinderen van de ramen kunnen doen)

Derde keuze is natuurlijk om zelf een trekhaak aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
@JTHZZ @_--[]--__
In de handleiding staat wel iets over pasjes met NFC zoals voor contactloos betalen. Misschien bedoelen ze dan dat je die niet bij je telefoon mag leggen als die aan het laden is en dat het geen probleem is als er enkel pasjes liggen. Is toch nog wat ruimte voor interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:15:
@JTHZZ @_--[]--__
In de handleiding staat wel iets over pasjes met NFC zoals voor contactloos betalen. Misschien bedoelen ze dan dat je die niet bij je telefoon mag leggen als die aan het laden is en dat het geen probleem is als er enkel pasjes liggen. Is toch nog wat ruimte voor interpretatie.
Voorheen kwam er een waarschuwing als er, tegelijk met de telefoon, metalen objecten op de lader lagen en stopte het laden. Volgens mij is dat nu met de update uitgezet zodat de iPhone 12 met zijn MagSafe magneten niet meer stoort. Ik kan er nu een sleutelbos bij leggen en hij blijft gewoon doorladen.
Er zal een theoretische kans zijn dat die sleutels warm worden als je ook je telefoon oplaadt. Maar zonder Qi-compatible telefoon wordt er volgens mij niet geladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:42
[...]
Het zou te maken kunnen hebben met de harde waterstralen in de carwash die je wsch liever niet in het binnenwerk van je spiegel krijgt gespoten. Door de spiegels in de klappen zijn ze beter beschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
De ‘beveiliging’ van de P2 app is wel een beetje vreemd: als mijn vrouw de auto mee heeft en dus op haar profiel ingesteld staat, dan kan ik niet de SoC uitlezen, maar wel de auto ontgrendelen en de airco aanzetten?!

De accustatus zou ik dus alleen kunnen zien als zij een eigen Polestar account zou hebben. Dan moet het obv het VIN doorgelinkt worden naar mijn Polestar account? Ik zou eerder het openen van de deuren aan een account koppelen dan het uitlezen van de SoC of is dat een onlogische gedachte?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
P2Hattem schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:13:
De ‘beveiliging’ van de P2 app is wel een beetje vreemd: als mijn vrouw de auto mee heeft en dus op haar profiel ingesteld staat, dan kan ik niet de SoC uitlezen, maar wel de auto ontgrendelen en de airco aanzetten?!

De accustatus zou ik dus alleen kunnen zien als zij een eigen Polestar account zou hebben. Dan moet het obv het VIN doorgelinkt worden naar mijn Polestar account? Ik zou eerder het openen van de deuren aan een account koppelen dan het uitlezen van de SoC of is dat een onlogische gedachte?!
Je kunt gewoon een polestar ID op de site aanmaken. VINs of iets dergelijks niet nodig, zolang je dezelfde polestar ID in de app en in het autoprofiel gebruikt werkt het. Het idee is denk ik dat ieder profiel een eigen polestar ID gebruikt.
Verder is er nog verschil tussen een beheerdersprofiel en een gastprofiel. Die laatste kan geen nieuwe profielen maken of koppelen. Geen idee of er verschil is in SoC toegang. Maar misschien even checken of een van jullie twee een gastprofiel heeft. Als je in de app klikt op mannetje rechtsonder en dan rechtsboven beheren dan zie je onderaan welke type profielen gekoppeld zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 16-05-2021 18:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
P2:

Ik merkte vandaag dat de rugleuning van de bestuurdersstoel tot de achterbank neergeklapt kon worden. Zo had ik bijna een vlakke lijn t.o.v het zitvlak.

Ideaal als je even wilt powernappen 🙈

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Rene schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:34:
P2:

Ik merkte vandaag dat de rugleuning van de bestuurdersstoel tot de achterbank neergeklapt kon worden. Zo had ik bijna een vlakke lijn t.o.v het zitvlak.

Ze zeggen steeds dat je even kunt werken tijdens een laadstop, maar dit is inderdaad ook een prima idee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
Rene schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:34:
P2:

Idd ideaal! Ik heb stoel memory keuze 2 als “powernapmode” ingesteld, zitvlak helemaal naar boven en de rugleuning tot op de achterbank.

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Misschien kan je eens proberen of je dat plaatje los kan krijgen en aan de onderkant een kabeltje ofzo los maken. Of wellicht kan de monteur bij de dealer dat voor je doen.

Beetje als het alarm issue waar ze ook gewoon tijdelijk iets los gekoppeld hebben zodat het niet werkt.

Alternatief is misschien van die 3d gemaakte opberg bakjes waar Chris een video over had gemaakt.
In een P8 kun je zekering 84 uitnemen die us specifiek voor de oplader. Voor een P2 weet ik het zo 1-2-3 niet maar je kunt het zo in het manual
vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 16-05-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 11:57
Venomer schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:13:
[P8]

Bij mij werkt het slecht. De helft van de tijd geeft hij verkeerde informatie aan. Als ik na 19:00 op de snelweg 130 rijd, heb ik telkens dat knipperende 100 km ding voor mijn neus. Als ik een 30 km zone verlaat, dan blijft hij waarschuwen dat ik maar 30 km/h mag.
Kan je die waarschuwing niet gewoon uitzetten in een P8? In een P2 wel, rijdt een stuk rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:01:
Verkeersbord herkenning werkt ook in mijn P8 nog lang niet altijd goed. Wellicht dat dat nog met een update verbetert kan worden ofzo. Zou prettig zijn dat ook gelijk vaste flitspalen dan eens meegenomen worden!
Dat die verkeersbord herkenning niet goed werkt is gemeld aan Volvo.
Flitspaalsignalering zal denk ik niet komen omdat het bezit daarvan in meerdere landen verboden is. Zie het volgende bericht van dr site van de anwb:

Frankrijk: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verbod...

Duitsland: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verbo...

Zwitserland: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalinformatie is verbo...

Italië: Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
sandervd00 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:35:
[...]

De updates liggen nog steeds stil volgens mij. Ik zie nergens berichten van mensen die recent (na vorige week donderdag) een update hebben ontvangen.

Antwoord van P* support op 12 mei: “De laatste OTA update is sinds vorige week maandag verstuurd. Deze wordt stapsgewijs naar de Polestar eigenaren verstuurd. Sinds donderdag is de OTA update onhold gezet door Polestar. De verwachting is dat deze vanaf volgende week weer verstuurd gaat worden. De Nederlanders kunnen de update in de maand mei verwachten.”

Kortom misschien gaan ze maandag weer verder met de P2 OTA updates.
Zag ik net op een ander forum. Komende week dus vervolg P2 OTA updates. Kennelijk hebben meerdere Polestars in de UK een probleem met de TCAM module (connectivity) dus daar alleen updates op auto’s die ‘veilig’ zijn. Ben zelf wel benieuwd waarop ze ‘niet veilig’ beoordelen. Ik meen dat ik al eerder gelezen heb dat eigenaren dan opgeroepen worden om de update door de dealer te laten doen. Bij mij verliep de eerste OTA niet goed en ik vraag me nu af of ik ook zo’n vinkje heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCExR3i5rWZHhMhtq4w3oQlomIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnpkOjQj7g3poMWauTclMLMj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
Mga1600 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Dat die verkeersbord herkenning niet goed werkt is gemeld aan Volvo.
Flitspaalsignalering zal denk ik niet komen omdat het bezit daarvan in meerdere landen verboden is. Zie het volgende bericht van dr site van de anwb:

Frankrijk: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verbod...

Duitsland: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verbo...

Zwitserland: Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalinformatie is verbo...

Italië: Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roo...
Maar dan zou het toch wel moeten werken in de landen waarin het niet verboden is? Ik reed vrijdag vanuit Zuid-Duitsland naar huis en was maar wat blij met Flitsmeister.

Ik dacht overigens dat het in Frankrijk niet illegaal is zolang je maar een gebied aangeeft in plaats van een specifieke lokatie.
Pagina: 1 ... 224 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.