Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden
Ze zeiden daar, albeit ietwat cryptisch, dat als je “automatic download” uit hebt staan, je een melding krijgt als er een update is. Die moet je bevestigen en dan gaat hij downloaden. Het downloaden doet hij alleen als hij rijdt en niet op WiFi zit. Als de download klaar is krijg je de melding of je hem wilt updaten.
Het verwarrende aan het verhaal is dat als “automatic download” aan staat, je die melding blijkbaar niet krijgt en hij gewoon gaat downloaden. En als die klaar is krijg je de melding dat je kunt updaten.
Dubbel verwarrend is dat je (ik in ieder geval) dit gedrag niet verwacht (terwijl het eigenlijk letterlijk is wat het zegt). Je hebt geen idee of hij nou bezig is of niet. Je krijgt namelijk geen enkele melding dat de download gestart is.
Wat ik (en volgens mij velen met mij) eigenlijk verwachtte van die instelling was dat de auto automatisch checkt voor updates. Maar feitelijk is dat dus wat anders
Ik ben in ieder geval voornemens de optie uit te laten en kijk wel wat er gebeurt.