Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
En weer wat nieuws: extra vertier tijdens het laden
Polestar Space Warp

https://play.google.com/s...cewarp.production.android
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 10-05-2021 21:51 ]
Leuk!!! Dat is wel een smiley waardJTHZZ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:50:
P2
Polestar Space Warp
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 10-05-2021 22:18 ]
Wat is dat....?JTHZZ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:50:
P2
Polestar Space Warp
[Afbeelding]
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Overigens ben ik wel laaiend positief over 1 functie van de pilot assist / ACC: de inhaalassistent. Dat heb ik niet op de e-Golf en lost 1 van de problemen op met langzamere voorliggers.
Tikje op de richtingaanwijzer en de auto remt niet meer af voor je voorganger. (Tenzij je te dichtbij komt).
Ik vind dit 1 van de nadelen van ACC maar hier hebben ze daar prima over nagedacht.
Is dit beschikbaar bij andere merken? Onze oude had dit ook niet.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
[ Voor 99% gewijzigd door Rene op 10-05-2021 22:50 ]
Hebben ze jou gebeld dat er een update voor je was en dat je langs moest komen?Juancho schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:25:
[...]
Verder ben ik eerlijk gezegd totaal de weg kwijt en zie door alle bomen het bos niet meer als het gaat om versies, OTA, toch naar de garage... Tis me zo onduidelijk als wat en ik heb me er maar in berust dat ik gewoon naar de garage moet gaan. Woensdag afspraak, blijkbaar staat er een update klaar voor mij (na de recall update).
Of kon je tóch niet op de OTA update wachten omdat je de app wilt hebben ;-)
P8
Ik had even navraag gedaan over het alarm issue en dat 4de sleutel geneuzel en toen gaf de monteur zelf aan dat er een update voor mij klaar stond. Heb niet gevraagd of die al OTA kon maar vind het verder geen punt om naar de dealer te rijden. Met die app kan je toch nog weinig, dus maakt mij verder weinig uit nogMontalbano schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:46:
[...]
Hebben ze jou gebeld dat er een update voor je was en dat je langs moest komen?
Of kon je tóch niet op de OTA update wachten omdat je de app wilt hebben ;-)
Maar dat ga ik de dealer natuurlijk niet vertellen, anders kan ik mijn gratis trekhaak helemaal vergeten!

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 10-05-2021 22:55 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
:strip_exif()/f/image/hV1t9NyGZV5t8772Q8sh5SII.jpg?f=fotoalbum_large)
Wordt gelukkig dankzij uitmuntende service van Stern Hillegom ASAP vervangen om ergere storing te voorkomen.
Vraag me wel af wat die 2 externe speakers onder de bodemplaat van de wagen precies doen. Piepen bij achteruit rijden zodat men je buiten hoort manoeuvreren?
Kan het zo snel niet vinden online en voordat ik de dealer bel wil ik even gebruik maken van de expertise in de groep.
Hoi
XC40 P8
Op mijn Volvo V60 (MY2014) zat het ook (al), ik dacht dat dat standaard wasRene schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:38:
Overigens ben ik wel laaiend positief over 1 functie van de pilot assist / ACC: de inhaalassistent. Dat heb ik niet op de e-Golf en lost 1 van de problemen op met langzamere voorliggers.
Tikje op de richtingaanwijzer en de auto remt niet meer af voor je voorganger. (Tenzij je te dichtbij komt).
Ik vind dit 1 van de nadelen van ACC maar hier hebben ze daar prima over nagedacht.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Mijn BMW 5-serie (F11) had dit ook al, alleen moest je daar wel iets vlugger naar links om niet alsnog te gaan remmen. In de P2 gaat dit wel een stuk beter. Werkt idd erg fijn!Rene schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:38:
Mooi! Ben benieuwd of het de volgende dag ook nog werkt, bij mij werkte het ook direct na het koppelen maar een dag later niet meer. Hier met een iPhone 12 overigens.DutchBB schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:25:
Even een positief bericht….Net mijn Samsung S20+ als key geïnstalleerd. Duurde maar 1 minuut en gelijk alle data in de app beschikbaar. Gelijk ook maar een stukje gereden met alleen mijn telefoon op zak. Werkt perfect!![]()
Die hoort in beide zwarte sleutels te zitten. Heel vreemd! In combinatie met dat losse kapje zelfs een beetje verdacht.Sebas84! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:09:
Goedemorgen, ik heb een korte vraag. Mijn vriendin kwam gister thuis met haar sleutel echter zonder het kapje. Ze had hem niet laten vallen, volgens haar. Bij het verwijderen van het andere kapje viel me op dat er geen sleutelblad meer in zat. Nu is mijn vraag, is dit altijd zo bij de reserve/2e sleutel of is deze wellicht door iemand eraf gehaald.
Kan het zo snel niet vinden online en voordat ik de dealer bel wil ik even gebruik maken van de expertise in de groep.
Hoi
Een dief heeft er alleen in zoverre wat aan dat hij (of zij) weliswaar in de auto kan komen, maar er niet mee kan wegrijden. Als het alarm er op staat en je de deur open doet met dat nood sleuteltje zonder de transponder te hebben gaat het alarm af.
Ah oke, bedankt voor de reactie en uitleg! Inderdaad erg verdacht.... we gaan de beveiliging van het gebouw vragen wie er binnen zijn geweest, dat zijn er niet zoveel in coronatijd. De auto starten zit er gelukkig niet in maar toch heb ik liever geen onbevoegden in de auto. BedanktMga1600 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:23:
[...]
Die hoort in beide zwarte sleutels te zitten. Heel vreemd! In combinatie met dat losse kapje zelfs een beetje verdacht.
Een dief heeft er alleen in zoverre wat aan dat hij (of zij) weliswaar in de auto kan komen, maar er niet mee kan wegrijden. Als het alarm er op staat en je de deur open doet met dat nood sleuteltje zonder de transponder te hebben gaat het alarm af.
XC40 P8
Ik had hierover nog niet zoveel gelezen op het forum dus dacht dan ga ik zelf maar eens experimenteren, ik liep meteen ertegenaan dat mijn garagepoort niet compatibel is met HomeLink
Dan kun je natuurlijk de receiver van Chaimberlain kopen (€ 52,43 excl verzending) waarvan ik in de reviews lees dat de range erg slecht is. (Universal HomeLink Recever)
Maar ik dacht dat moet anders kunnen.
Via AliExpress deze gekocht (Draadloze ontvanger 433Mhz) en het werkt perfect! installeren en programeren duurt 10min en de range is geweldig, reageert iedere keer naadloos.
Kostte € 8,46 incl. verzending én een afstandsbediening die natuurlijk ook gebruikt kan worden.
het installatieschema staat ook in de link.
Met een relais ertussen (Relais 230v 12v stuurstroom) kun je via HomeLink alles schakelen zoals bijv je buitenverlichting.
:strip_exif()/f/image/LPiNd0ODFFOZQWZwcvMC4t96.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FrU3r4b830e0bYwkF1kEuxvi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mqtvILQfUboKSnihf4H6l3uI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9RVmrWWJ6ZLrp1nW36EuAh5N.jpg?f=fotoalbum_large)
[Video: https://share.icloud.com/photos/0dpi4kKsd7qSpNqMtuyUrCczg]
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
https://arstechnica.com/c...hood-with-googles-car-os/
pf... en ik maar proberen mij m'n eigen deur... en niet werken natuurlijk.NickSsss schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:44:
[P2] Ik ben de afgelopen dagen met een leuke feature van de Polestar bezig geweest, nl HomeLink.
Ik had hierover nog niet zoveel gelezen op het forum dus dacht dan ga ik zelf maar eens experimenteren, ik liep meteen ertegenaan dat mijn garagepoort niet compatibel is met HomeLink![]()
Dan kun je natuurlijk de receiver van Chaimberlain kopen (€ 52,43 excl verzending) waarvan ik in de reviews lees dat de range erg slecht is. (Universal HomeLink Recever)
Maar ik dacht dat moet anders kunnen.
Via AliExpress deze gekocht (Draadloze ontvanger 433Mhz) en het werkt perfect! installeren en programeren duurt 10min en de range is geweldig, reageert iedere keer naadloos.
Kostte € 8,46 incl. verzending én een afstandsbediening die natuurlijk ook gebruikt kan worden.
het installatieschema staat ook in de link.
Met een relais ertussen (Relais 230v 12v stuurstroom) kun je via HomeLink alles schakelen zoals bijv je buitenverlichting.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Video]
Wist ook niet dat mijn zender/deur HomeLink compatible moest zijn. Dank u voor de info
Nu kan ik verder..
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Gistermiddag dit probleem bij de dealer gemeld die meteen pro-actief en dus ongezien een set onderdelen besteld heeft. Vandaag zijn er nieuwe schijven, blokken en onderdelen van de klauwen gemonteerd.
Het is kennelijk een bekend issue ......want anders bestel je niet meteen allerlei spullen..... maar het is voortvarend en grondig opgelost.
Volgens mij zat dat trucje al in de maart update, maar in de allernieuwste versie zit ook wel weer een verbetering doordat volgens de berichten de warmtepomp nu echt meer doet. Je hoort ‘m nu ook echt!Juancho schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:40:
Vraagje, zit die 50km die Volvo van de onderkant heeft gepakt en aan de bovenkant er op gegooid heeft al in de recente update eigenlijk? Of vanaf welke update zou dat actief moeten zijn geweest?
Bij mij zit die update er nog maar net op en ik kan dus nog weinig van zeggen, maar ik reed net rond de 20 kWh/100 km. Stevig gereden maar geen hoge top vanwege verkeer (steeds tussen 90 en 100) maar wel flink accelereren vanwege veel stoplichten èn omdat dat kan.....
Anders gezegd voor deze rit die me eerder 11- 12% soc kostte stond nu 9%. Maar voor een deel schijnt dat ook door een wijziging in de weergave-schaal te kunnen zijn. Niet te vroeg juichen dus. Maar de Google mevrouw geeft me (omgerekend naar 100%) nu een range van 370 km van 100% tot 0%.
Verder viel me op dat achtercamera ren beter beeld geeft en ik kreeg ook de indruk dat Pilot Assist wat soepeler door de bocht stuurt (eerst stuurde hij in hoekjes, nu lijkt het wat vloeiender). Nogmaals een eerste indruk, De timers van de preheating zien er anders uit en op de pagina met ‘toestemmingen’ staan nu wat meer regels actief. Voor de rest geen visuele verschillen gezien.
Gisteren kreeg ik bij het achteruitrijden de melding dat de camera tijdelijk niet beschikbaar was. Heeft iemand anders dat ook al eens meegemaakt?
Vanmorgen werkte het weer gewoon.
[ Voor 10% gewijzigd door Venomer op 11-05-2021 15:39 ]
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ja heb ik ook 'last' van. Hangt er van af hoe de wind staat. Gewoon de radio wat harder zetten4v4t4r schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:17:
Ik heb gezocht in het topic - maar niets gevonden nog hierover. Mijn P8 maakt bij bepaalde windstand (en regen) als ik > 100km/u ga echt een storend geluid. Alsof er iets staat te klapperen bij mn dakraam. Hebben meer mensen hier last van ? het is echt een hard geluid en met scherm dicht hoor je het nog steeds. Ik heb een geluidsopname gemaakt voor de dealer (ik kan het helaas niet altijd reproduceren) dus ga maar eens een afspraak maken.
Ja, is mij ook overkomen. ‘Tijdelijk niet beschikbaar’ stond er op het scherm. Even een reset gedaan toen deed hij het weer.Venomer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:17:
[P8]
Gisteren kreeg ik bij het achteruitrijden de melding dat de camera tijdelijk niet beschikbaar was. Heeft iemand anders dat ook al eens meegemaakt?
P2NickSsss schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:58:
[P2] Zijn er al mensen die de update hebben gekregen na de revoke?
Volgens de support page zou die vanaf vandaag weer uitgerold gaan worden.
[Afbeelding]
Ik las op het Engelse forum zojuist dat Polestar op FB opnieuw benadrukt heeft dat ze deze week verder gaan.
Als je de berichten daar leest dan lijkt het alsof ze in de UK veel meer last hebben van LTE issues na de update: https://www.polestar-foru...e.2305/page-25#post-48299
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Inmiddels heb ik de P8 een kleine week. Ik heb het rek nog niet gebruikt, dus die zit omhoog geklapt. In de praktijk heb je er geen last van. Ik zie hem wel in de achteruitkijkspiegel, maar hij zit niet hinderlijk in beeld.MartinP8 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:21:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaringen staks met het rek. Of het storend is om die er altijd in te houden, of dat je hem makkelijk erin kan zettenen eruit kan halen. En of hij ook werkt achter de voorstoelen, of alleen voor de kofferbak. Let me know please?
Bij de aflevering van de auto wilde de verkoper het rek demonstreren, maar die kan dus inderdaad niet naar beneden als de hoedenplank gemonteerd is.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Daar had ik dit weekend ook last van. Ik meen dat ik dit ook gepost had, maar blijkbaar vergeten op 'verstuur' te drukken.4v4t4r schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:17:
Ik heb gezocht in het topic - maar niets gevonden nog hierover. Mijn P8 maakt bij bepaalde windstand (en regen) als ik > 100km/u ga echt een storend geluid. Alsof er iets staat te klapperen bij mn dakraam. Hebben meer mensen hier last van ? het is echt een hard geluid en met scherm dicht hoor je het nog steeds. Ik heb een geluidsopname gemaakt voor de dealer (ik kan het helaas niet altijd reproduceren) dus ga maar eens een afspraak maken.
Ik had het idee dat geluid bij wat scherpere snelwegbochten naar voren kwam. Bij een bocht naar links hoorde ik het geluid rechts op het dak en bij een bocht naar rechts juist linksboven. En inderdaad bij een snelheid van 100 km/h met regen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PrGui4luhXFfD2eD64IKdcIv.png?f=user_large)
Oja, de gemiddelde snelheid klopt niet, dat moet natuurlijk 289 km/h zijn.
Ik heb het ook gehad. Bij het stoplicht toen het dak open en dicht gedaan en toen was het weg en daarna heb ik het niet meer gehoord.. Kan geluk geweest zijn of dat de wind minder hard was daarna of de windhoek anders was maar dat heeft het voor mij toen opgelost.jswinkels schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:54:
[...]
Daar had ik dit weekend ook last van. Ik meen dat ik dit ook gepost had, maar blijkbaar vergeten op 'verstuur' te drukken.
Ik had het idee dat geluid bij wat scherpere snelwegbochten naar voren kwam. Bij een bocht naar links hoorde ik het geluid rechts op het dak en bij een bocht naar rechts juist linksboven. En inderdaad bij een snelheid van 100 km/h met regen.
Vandaag via mail contact gehad met de dealer. Mijn VoC werkt nog niet, en de auto is wel gekoppeld. Dit terwijl deze wel werkt bij een aantal mensen hier. Onderstaande mail kreeg ik van de dealer met een copy paste van de informatie die zij net ontvangen hadden:
Ik durf zo niet te zeggen waarom de ene APP het wel doet en de andere niet.
Het kan dus zo maar per dag verschil maken, wellicht een update van de APP.
Mijn collega van de receptie heeft nog gekeken of er al weer nieuwe software is
maar dat is niet het geval, jouw auto heeft de laatste software al.
We hebben net de onderstaande informatie ontvangen.
Het uitrollen van de Volvo on Call (VOC) app komt steeds dichterbij. De versie van dit
moment is nog niet 100% gereed qua functionaliteit maar VCC heeft besloten om een
“beta” versie uit te rollen voor Nederland. Beta kan in de praktijk betekenen dat er
Het uitrollen van de Volvo on Call (VOC) app komt steeds dichterbij. De versie van dit
moment is nog niet 100% gereed qua functionaliteit maar VCC heeft besloten om een
“beta” versie uit te rollen voor Nederland. Beta kan in de praktijk betekenen dat er
stabiliteitsissues kunnen optreden.
Om zoveel mogelijk issues van tevoren op te kunnen lossen hebben we - naast het testen
van Volvo Car Nederland auto’s - zeven klanten uit het Drivers Connect Platform
uitgenodigd om ook te testen. De betreffende dealers zijn hiervan op de hoogte gesteld.
Deze klanten zijn vorige week in Beesd geweest. Hier zijn ze ontvangen door Arthur van Es,
Robert Timmers, de heren van de werkplaats en Bas van den Bouwhuijsen.
Bij alle auto’s is succesvol de laatste software geladen en de VOC app gekoppeld. De
komende periode zullen de klanten de app gebruiken en hun ervaringen terugkoppelen.
Samen met testen in Noorwegen en Zweden kan VCC hiermee sneller verbeteringen
doorvoeren in de VOC app en het doet recht aan de opzet van het Drivers Connect
platform, waarbij we feedback van klanten gebruiken om onze dienstverlening en
producten te optimaliseren.
Ik heb mijn dak ook een stukje open gedaan (tijdens het rijden). Dat hielp niks.Tweaqer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb het ook gehad. Bij het stoplicht toen het dak open en dicht gedaan en toen was het weg en daarna heb ik het niet meer gehoord.. Kan geluk geweest zijn of dat de wind minder hard was daarna of de windhoek anders was maar dat heeft het voor mij toen opgelost.
P8 - update april - 19” / 3bar - geen warmtepomp - niet voorverwarmd - OPD aan - ACC op 110km/h - AC 19gr - 10% provincialeweg 90% snelweg - bij stoplichten geen getrut, mooi vlot weg.
:strip_exif()/f/image/8WkYn98GBfodLdWbOeGnMLyC.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het rijden helemaal open is natuurlijk niet handig, maar ik heb dat gedaan (bij stilstand voor het stoplicht dus). En dat hielp. Dus niet de kiepstand of een beetje open.jswinkels schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Ik heb mijn dak ook een stukje open gedaan (tijdens het rijden). Dat hielp niks.
[ Voor 24% gewijzigd door Tweaqer op 11-05-2021 19:08 ]
Fijn! Dat zijn cijfers die ik de laatste weken ook steeds vaker heb, en dan heb ik nog de update van maart (recall). Morgen de april update en die schijnt ook weer wat extra goeds te doen voor je range/verbruik als ik het goed begreep. Maar dit gaat de goede kant op zo, top! En dan is het nog niet eens zomerEHAS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:02:
P8 - Poh ben niet zo van het vergelijken qua verbruik, maar vandaag na een retourtje Zwolle - Rotterdam was ik aangenaam verrast qua verbruik en range.
P8 - update april - 19” / 3bar - geen warmtepomp - niet voorverwarmd - OPD aan - ACC op 110km/h - AC 19gr - 10% provincialeweg 90% snelweg - bij stoplichten geen getrut, mooi vlot weg.[Afbeelding]
Ok, dus kan blijven zitten, maar voor gebruik moet de hoedenplank eruit. Daar komt dan mooi een onderbelichte en zeer ondergewaardeerde feature van de P8 van pas: de hoedenplank past namelijk heel goed, op zn kop onder de bodemplaat van de kofferruimte! En dat vind ik echt heeel handig’Venomer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Inmiddels heb ik de P8 een kleine week. Ik heb het rek nog niet gebruikt, dus die zit omhoog geklapt. In de praktijk heb je er geen last van. Ik zie hem wel in de achteruitkijkspiegel, maar hij zit niet hinderlijk in beeld.
Bij de aflevering van de auto wilde de verkoper het rek demonstreren, maar die kan dus inderdaad niet naar beneden als de hoedenplank gemonteerd is.
Dat zijn de betere waardes. Ik had vandaag een gemiddelde van 17,1 kWh/100km op een rit van 40 kilometer met 90% provinciale weg (dat is snelweg in Noorwegen). Auto was wel voorverwarmd.EHAS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:02:
P8 - Poh ben niet zo van het vergelijken qua verbruik, maar vandaag na een retourtje Zwolle - Rotterdam was ik aangenaam verrast qua verbruik en range.
P8 - update april - 19” / 3bar - geen warmtepomp - niet voorverwarmd - OPD aan - ACC op 110km/h - AC 19gr - 10% provincialeweg 90% snelweg - bij stoplichten geen getrut, mooi vlot weg.[Afbeelding]
idem hier!pepijnkummel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:42:
[P2] M'n digital key is er vandaag mee gestopt. Zaterdag deed hij het nog prima (was nog zonder de fysieke sleutel op pad...) en nu reageert hij nergens meer op. Kan hem wel via de app openen en sluiten maar als sleutel doet hij het niet meer. Alles lijkt goed ingesteld. Heeft iemand dit al weten te fixen?
| Losing my religion |
Hier P2 PP, rij de laatste dagen alleen nog <20, ook 's morgens bij temperaturen van 10-12°C.sky_walker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Dat verklaart, ik rij 20" en all season's. En rij heel rustig, zijde voetje, maar niet onder de 21 te krijgen vooralsnog met deze temperaturen.
Weet niet of het gerelateerd is aan de OTA die vorige week vrijdag geïnstalleerd werd of dat het puur door het weer komt. Ik klaag iig niet
Precies dit! Ik had dit ook vanmiddag, nog niks over de update maar wel de update van de offline kaarten.ach-jee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:28:
Nog even terugkomend op die OTA update, het viel me vandaag pas op dat je het wel kan zien als andere updates gedownload worden. Dan valt er toch wel wat voor het weergeven van de voortgang van de OS update. [Afbeelding]

Zou dit kunnen komen doordat de schijfremmen ivm ODP/regeneratie veel minder gebruikt worden?Mga1600 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:18:
Gisteren had ik een probleem met de achterremmen : de blokken waren op de schijf vastgeroest na zaterdag in de regen te hebben gereden waarna de auto in de garage geparkeerd werd. Bij het achteruitrijden ( wat erg moeizaam ging) kwamen ze met een grote klap los maar daarna hoorde je bij iedere omwenteling een luide tik.
Gistermiddag dit probleem bij de dealer gemeld die meteen pro-actief en dus ongezien een set onderdelen besteld heeft. Vandaag zijn er nieuwe schijven, blokken en onderdelen van de klauwen gemonteerd.
Het is kennelijk een bekend issue ......want anders bestel je niet meteen allerlei spullen..... maar het is voortvarend en grondig opgelost.
Ik vond die van mij ook wat roestig worden en vroeg mij af of ik niet af en toe even de remschijven moet gebruiken - ik rijd echt 99% OPD.
Bij mij (iOS) werkt het prima maar de app moet wel op de achtergrond draaien. Als ik hem afsluit werkt het niet. En hij moet toegang tot locatie hebben (bij mij is toegang ‘bij gebruik van de app’ voldoende)
Vorige week update bij de dealer.
VOC gekoppeld en de eerste dag geen functies. Een dag later werkt het ineens.
Vergrendelen en ontgrendelen werkt opvallend snel. De auto op de telefoon draait ook de spiegels naar buiten en laat realtime zien welke deuren open/dicht zijn. Ook knippert het alarm lampje op het dashboard wanneer de auto gesloten is en het alarm geactiveerd is.
Klimaat kan gestart worden wat in de afbeelding een warme rode gloed laat zien. Ben benieuwd of deze ook blauw wordt tijdens koelen
Verder is laadstatus zichtbaar.
Hier een paar screenshots.
:strip_exif()/f/image/LJ6cWXFwUqYC6xvC7E5lInmQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MRONlcYeNcK04Va62FgX6pyJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cB3fnF0v8lSCs8hOmp9f6Lgu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5pBE8LWyZUxyVSOz0rR608z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KIvsMNol8aGemLuh8kLNwIjq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R8wNx5QRf9asKWFhcV4dSaRt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x1PbC1WinmMKfPXj9Q1ztxGq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KsozorJkXsQYpH2Jj1ZdnPZ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SmNCUqq4oukTFpkOyQi7tBq5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ekLEcDHGrkZuDiFAKGjiVifd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wB4HBwM8MV1fWI7qvK1rndlc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wItTFOODtvl1bQZ1UZZqOKzY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier is al aan gedacht. De remschijven worden bij wegrijden regelmatig automatisch schoongeremd. Bij wegrijden hoor je dan eventjes een iets schurend geluid.Pepehv schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:04:
[...]
Zou dit kunnen komen doordat de schijfremmen ivm ODP/regeneratie veel minder gebruikt worden?
Ik vond die van mij ook wat roestig worden en vroeg mij af of ik niet af en toe even de remschijven moet gebruiken - ik rijd echt 99% OPD.
Zeker herkenbaar. Lijkt inderdaad weersafhankelijk te zijn (regen icm windrichting). Vandaag weer geconstateerd, ditmaal leek het meer aan de rechterzijde voor te zijn. Geluid is klapperend/flapperend en hoor je zelfs boven de muziek uit.... De vorige keer kwam het vanuit de achterste helft. Vandaag "opgelost" door van binnenuit even rechtsvoor tegen het glas van het dakraam te drukken. Daarna was het over. Lijkt dus te maken te hebben met de afdichting of aansluiting van het dakraam. Wordt vervolgd.4v4t4r schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:17:
Heeft niks met opd te maken. Ook als je zonder opd rustig tot normaal remt worden je schijven niet gebruikt. Pas bij stevig remmen komen ze in actie.Pepehv schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:04:
[...]
Zou dit kunnen komen doordat de schijfremmen ivm ODP/regeneratie veel minder gebruikt worden?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Heb ik ook al een stuk of 10 keer gehad. Erg vervelend. Alle keren loste het zich vanzelf op, één keer zelfs tijdens het achteruitrijden.Venomer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:17:
[P8]
[P8]Bazzan schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:59:
Morgenochtend de grote omwisselshow: van de vijf maanden oude P8 naar de nieuwe.. Ik mag hopen trillingsvrij.
Jep, groot verschil. Deze auto rijdt (tot nu toe 🤪) zoals het hoort, veel fijner 🙌. Dealer (Buitenweg) bracht de auto langs ivm ziek kind thuis vandaag plus wat extra’s 👍. Eerste keer in december was een deceptie bij de overhandiging, dat was deze keer dus wel zoals je hoopt dat het is. Zoefffff.
Plus de nieuwe update + VOC en lederen bekleding.
[ Voor 4% gewijzigd door Bazzan op 11-05-2021 22:15 ]
Bazzan
Ik had hetzelfde, deed niets meer. Net even met Bluetooth aan het klooien geweest met de laadpaal en ineens zag ik dat de Polestar via Bluetooth verbonden was. En jawel, de key deed het weer. Ik heb hiervoor Bluetooth even uit- en aangezet en toen was ie ineens verbonden. Mogelijk dat dat iets triggert. Een reboot van de telefoon hielp overigens niet.pepijnkummel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:42:
[P2] M'n digital key is er vandaag mee gestopt. Zaterdag deed hij het nog prima (was nog zonder de fysieke sleutel op pad...) en nu reageert hij nergens meer op. Kan hem wel via de app openen en sluiten maar als sleutel doet hij het niet meer. Alles lijkt goed ingesteld. Heeft iemand dit al weten te fixen?
Heb ik ook regelmatig, merk het vooral als ik direct na het instappen 'm in de achteruit zet. Bijna alsof het systeem nog niet helemaal is opgestart. Zie soms zelfs heel even beeld, dan de melding dat de camera het niet doet maar als ik dan op het knopje druk van de camera of 'm even in P en dan weer R zet dan werkt het weer. Bugje denk ik.AS P8 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:53:
[...]
Heb ik ook al een stuk of 10 keer gehad. Erg vervelend. Alle keren loste het zich vanzelf op, één keer zelfs tijdens het achteruitrijden.
Aha dus dat is dus het geluid dat ik idd ook vaak hoor bij het wegrijden en de parkeerplaats voor het huis uit rij. Lijkt soms wel alsof er een takje ofzo onder de auto zit. Ik vroeg me al af wat dat toch was voor schurend geluid. Nu is het idd helderJTHZZ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:18:
[...]
Hier is al aan gedacht. De remschijven worden bij wegrijden regelmatig automatisch schoongeremd. Bij wegrijden hoor je dan eventjes een iets schurend geluid.
Weten jullie zeker dat het uit het dakraam komt?RoyTerWelle schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:
[...]
Zeker herkenbaar. Lijkt inderdaad weersafhankelijk te zijn (regen icm windrichting). Vandaag weer geconstateerd, ditmaal leek het meer aan de rechterzijde voor te zijn. Geluid is klapperend/flapperend en hoor je zelfs boven de muziek uit.... De vorige keer kwam het vanuit de achterste helft. Vandaag "opgelost" door van binnenuit even rechtsvoor tegen het glas van het dakraam te drukken. Daarna was het over. Lijkt dus te maken te hebben met de afdichting of aansluiting van het dakraam. Wordt vervolgd.
Ik hoor ook regelmatig een rammel en na wat zoekwerk lijkt het er bij mij op dat het komt door het blokje wat de laadvloer stut. Dat ding heeft aan de linkerkant twee 'pootjes', maar aan de andere is het vlak.
De dealer heeft er er een viltje onder gedaan, maar dat verhelpt het niet.
Het lijkt wel een ontwerpfoutje; met kleine pootjes aan 1 kant krijg je het nooit 'vast'. Heb voorgesteld aan de dealer om het maar ff vast te lijmen oid
Nog even voor de geinteresseerden: Ik heb contact gehad met de dealer (ZO) en die wist mij te vertellen dat door het groeperen van de opties uit MY21 in een tweetal MY22 varianten ze een aanzijnlijke prijsverlaging hebben weten door te voeren. Dit lijkt te kloppen want mijn FY21 full options configuratie kwam op bijna 68K uit waar dat momenteel 63K is. Dat is toch best aardig. Enkel de lava orange bekleding lijkt niet meer beschikbaar...Animal_X schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Ah ok. Ik begreep je post verkeerd. Ik dacht dat je op doelde dat sommige opties van voorheen nu niet meer beschikbaar zijn op de duurdere variant.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Nee, heeft in mijn geval niet met OPD te maken want dat gebruik ik niet. Waar het wel aan lag weet ik niet.Pepehv schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:04:
[...]
Is het nu noodzakelijk om langs de dealer te gaan om het systeem naar gebruik van de VOC-app te updaten?
Zoals iedereen hier krijg ik, wanneer ik de app probeer te koppelen, de info in deze app om langs de dealer te gaan voor een update. Moet ik nu een afspraak met de dealer maken of wacht ik nog af tot er een OTA-update die het gebruik van de app mogelijk maakt?
Wat doen jullie?
P8-19”-WP
Al uitgelegd hier maar ook zonder OPD worden de schijven niet gebruikt bij de meeste remacties. Ook zonder OPD wordt er geregenereerd, alleen dus via het rempedaal. Met OPD hoef je alleen het stroompedaal maar los te laten.Mga1600 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:42:
[...]
Nee, heeft in mijn geval niet met OPD te maken want dat gebruik ik niet. Waar het wel aan lag weet ik niet.
De update komt via OTA ergens in mei of juni. Maar als je deze bij de dealer laat doen, heb je deze dus sneller. Ik wacht de OTA update af, wil dit nu wel eens ervaren. De app heeft nog een beperkte functionaliteit en heeft in deze periode voor mij weinig meerwaarde. Ziet er overigens wel prima uit.Pet66 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:57:
P8
Is het nu noodzakelijk om langs de dealer te gaan om het systeem naar gebruik van de VOC-app te updaten?
Zoals iedereen hier krijg ik, wanneer ik de app probeer te koppelen, de info in deze app om langs de dealer te gaan voor een update. Moet ik nu een afspraak met de dealer maken of wacht ik nog af tot er een OTA-update die het gebruik van de app mogelijk maakt?
Wat doen jullie?
XC40 EV Pro
En precies dat geluid hoorde ik recent ook enigszins bij het langzaam vooruitrijden. Kennelijk werden de blokken niet genoeg gelost en bleven ze te strak tegen de schijf zitten. Na een forse regenbui en daarna een hele dag en nacht stilstaan (weliswaar in de garage) zaten ze moervast. Daarna moest de hele boel dus vervangen. Grondig, netjes en snel opgelost!Juancho schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:18:
[...]
Aha dus dat is dus het geluid dat ik idd ook vaak hoor bij het wegrijden en de parkeerplaats voor het huis uit rij. Lijkt soms wel alsof er een takje ofzo onder de auto zit. Ik vroeg me al af wat dat toch was voor schurend geluid. Nu is het idd helder
Nee dit is echt storend..Sten2017 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:30:
[...]
Ja heb ik ook 'last' van. Hangt er van af hoe de wind staat. Gewoon de radio wat harder zetten
Ik ga vrijdag naar de dealer ervoor - heb sinds gister bij mn linker voorwiel ook een flink gerammel als ik over een hobbelige weg rij waar ze naar gaan kijken - zal geijk vragen of ze tijd hebben om een SW update aan te zetten als ze daar naar kijken
Ik ben een van de 7 ‘testers’ van de app uit dat bericht zoals dat hierboven gisteren werd aangehaald .Petzun schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:51:
[...]
De update komt via OTA ergens in mei of juni. Maar als je deze bij de dealer laat doen, heb je deze dus sneller. Ik wacht de OTA update af, wil dit nu wel eens ervaren. De app heeft nog een beperkte functionaliteit en heeft in deze periode voor mij weinig meerwaarde. Ziet er overigens wel prima uit.
Na de ruime ‘inwerk periode’ van ruim 24 uur werkt de (iPhone) app bij mij nu vrijwel altijd goed. Helemaal stabiel is hij nog niet en we zijn gevraagd onze bevindingen over die app steeds terug te melden voor evaluatie en aanpassing. Enkele andere testers ondervinden wat meer issues met de app.
De april update van de auto zelf (die voor gebruik van die app ook nodig is) geeft geen enorme zichtbare wijzigingen, maar zou een eind moeten maken aan het airco probleem en ik zie wel een wijziging (maar met een interieurafbeelding van een XC60 ipv een XC40 daarbij) van de preconditioning timers en een betere, miner vertekende en heldere camera weergave van de achtercamera,
ik meldde al dat ik het gevoel heb dat de pilot assist wat soepeler stuurt en dat de warmtepomp alerter is en heb de indruk dat ik wat zuiniger rij.
Ik zelf zou normaal gesproken lekker gewacht hebben op de OTA update want dat hele OTA proces moet ook een keer goed onder controle komen. Als ‘iedereen’ naar de dealer gaat weten we nog niet hoe goed het updaten met OTA nou eigenlijk loopt.Pet66 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:57:
P8
Wat doen jullie?
[Maar ik heb gemakkelijk praten realiseer ik me want ik was een van de ‘uitverkorenen’ waarbij door Volvo Nederland de update op de auto is gezet en de beta_ app is gekoppeld om te testen en te evalueren].
Ik vind windgeruis en banden geluid in de P8 sowieso (on)behoorlijk aanwezig. In een XC40-ICE zal dat waarschijnlijk overstemd worden door motorgeluid en motorgetril. Dus product eigenschap...?4v4t4r schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:20:
[...]
Nee dit is echt storend..
Ik ga vrijdag naar de dealer ervoor - heb sinds gister bij mn linker voorwiel ook een flink gerammel als ik over een hobbelige weg rij waar ze naar gaan kijken - zal geijk vragen of ze tijd hebben om een SW update aan te zetten als ze daar naar kijken
het is helaas geen wind/band geluid.. ik zal eens kijken of ik dat geluidsfragment kan uploadenMga1600 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Ik vind windgeruis en banden geluid in de P8 sowieso (on)behoorlijk aanwezig. In een XC40-ICE zal dat waarschijnlijk overstemd worden door motorgeluid en motorgetril. Dus product eigenschap...?
Op de 19" Conti's vind ik het bandelgeluid / geruis verwaarloosbaar.Mga1600 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:38:
[...]
Ik vind windgeruis en banden geluid in de P8 sowieso (on)behoorlijk aanwezig. In een XC40-ICE zal dat waarschijnlijk overstemd worden door motorgeluid en motorgetril. Dus product eigenschap...?
P8
Die digital key werkt bij mij nog niet. Is het nu zo dat voor die digital key er een extra bluetooth connectie komt naast de bestaande voor telefoon e.d.? Of gaat het via die bestaande?
To be determined...
Had de de dealer nog niet eerder gezien, ook niet op de elektrische airco van de V60 hybride. Het dashboard moet grotendeels los om erbij te kunnen en dan is de vraag of het gemaakt kan worden of dat er een nieuwe stelmotor in moet, in dat geval moet het waarschijnlijk uit Zweden komen omdat het niet gangbaar is dat hier iets mis mee is.
P8
Situatie:
- Heb 2 profielen ingesteld. Een voor mijzelf en een voor mijn vrouw
- Op mijn profiel heb ik de digital key ingesteld (op wat kleine bluetooth connectie quirks na werkt het best goed)
Als ik nu de mobiel van mijn vrouw wil koppelen als digital key lijkt het erop dat zij dan ook een polestar ID nodig heeft? Kan dit zomaar? Of zie ik iets over het hoofd om een tweede digital key aan te sluiten op een ander profiel?
“De laatste OTA update is sinds vorige week maandag verstuurd. Deze wordt stapsgewijs naar de Polestar eigenaren verstuurd. Sinds donderdag is de OTA update onhold gezet door Polestar. De verwachting is dat deze vanaf volgende week weer verstuurd gaat worden. De Nederlanders kunnen de update in de maand mei verwachten.”
Ik heb dat wel in een ander merk auto gehad (ik weet niet meer of dat nou in een Ford Mondeo of een Kia Sportage was) waarbij bleek dat een kunststof tandwiel of tandheugel niet goed op een as gepositioneerd was en dus tandenknarsend zijn werk deed. Op zich niet dramatisch, maar wel ingrijpend omdat het halve dashboard er voor de reparatie uit moest. Gelukkig garantie....Montalbano schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:24:
Mijn auto moet binnenkort terug om een probleem met de stelmotor van de aircokleppen op te lossen. Airco doet het op zich prima (koelen en verwarmen) maar als de airco zich stelt (op automatische stand) of je wijzigt met de hand iets, dan klinkt er een hard geratel alsof er kunstof over elkaar knarst.
Had de de dealer nog niet eerder gezien, ook niet op de elektrische airco van de V60 hybride. Het dashboard moet grotendeels los om erbij te kunnen en dan is de vraag of het gemaakt kan worden of dat er een nieuwe stelmotor in moet, in dat geval moet het waarschijnlijk uit Zweden komen omdat het niet gangbaar is dat hier iets mis mee is.
Ja, ik verwacht zelf dat het precies dat is. Ach ja, als ze hem maar weer net zo in elkaar zetten als ze hem eruit slopen dan vind ik het verder prima.Mga1600 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Ik heb dat wel in een ander merk auto gehad (ik weet niet meer of dat nou in een Ford Mondeo of een Kia Sportage was) waarbij bleek dat een kunststof tandwiel of tandheugel niet goed op een as gepositioneerd was en dus tandenknarsend zijn werk deed. Op zich niet dramatisch, maar wel ingrijpend omdat het halve dashboard er voor de reparatie uit moest. Gelukkig garantie....
P8
Inderdaad gewoon op de Polestar site een nieuwe polestar ID aanmaken en die zowel in de app als in het profiel in de auto instellen. Vervolgens met alle sleutels in de auto de koppeling maken.kmvoges schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:34:
[P2] Digital key
Situatie:
- Heb 2 profielen ingesteld. Een voor mijzelf en een voor mijn vrouw
- Op mijn profiel heb ik de digital key ingesteld (op wat kleine bluetooth connectie quirks na werkt het best goed)
Als ik nu de mobiel van mijn vrouw wil koppelen als digital key lijkt het erop dat zij dan ook een polestar ID nodig heeft? Kan dit zomaar? Of zie ik iets over het hoofd om een tweede digital key aan te sluiten op een ander profiel?
Mijn 19” winterbanden zijn ook een stuk stiller dan de 20” zomerbanden, maar als ik het vergelijk met mijn vorige Volvo (hybride ook 20”) dan hoorde ik daar bij elektrisch rijden echt bijna geen bandengeluid noch windgeruis. Gewoon erg stil in de auto.Montalbano schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:17:
[...]
Op de 19" Conti's vind ik het bandelgeluid / geruis verwaarloosbaar.
De verklaring die Volvo geeft is dat er bij de XC90 veel meer isolatie is toegepast dan in de XC40 omdat die nou eenmaal in een ander segment valt. Bovendien schijnt, zeggen ze, de XC90 ondanks zijn grotere afmetingen, een betere stroomlijn te hebben dan de XC40 waardoor minder windlawaai ontstaat.
Met andere woorden: producteigenschap........ Toch wil ik eens laten controleren of ramen en deuren en dak wel goed sluiten of nastelling behoeven. Je weet nooit......
19” zal zeker stiller zijn dan 20” en ook wat zuiniger, en het is comfortabeler, maar aan de andere kant wil ik niet van mijn 20” wielen af, ik vind dat echt aanmerkelijk strakker rijden (heb met 19” en 20” zomerwielen gereden toen ik mijn moest specificatie definitief moest doorgeven).
Bij vervanging van de banden tzt ga ik er een ‘studie’ van maken welke de stilste zijn, de suggestie daarbij gegeven is Michelin.
Dank voor de reactie!JTHZZ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:13:
[...]
Inderdaad gewoon op de Polestar site een nieuwe polestar ID aanmaken en die zowel in de app als in het profiel in de auto instellen. Vervolgens met alle sleutels in de auto de koppeling maken.
Dat klopt ja, ik ben zeker nog geïnteresseerd maar mag pas in de zomer bestellen dus houdt zo af en toe dit topic in de gaten. De grootste uitdaging voor mij is de actieradius / verbruik van de P8. Verder kom ik alleen maar positieve reviews tegen. In mijn hoofd heb ik de keuze al gemaaktAnimal_X schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:32:
[...]
Nog even voor de geinteresseerden: Ik heb contact gehad met de dealer (ZO) en die wist mij te vertellen dat door het groeperen van de opties uit MY21 in een tweetal MY22 varianten ze een aanzijnlijke prijsverlaging hebben weten door te voeren. Dit lijkt te kloppen want mijn FY21 full options configuratie kwam op bijna 68K uit waar dat momenteel 63K is. Dat is toch best aardig. Enkel de lava orange bekleding lijkt niet meer beschikbaar...
Je kan sinds kort nu de Plus of de Pro variant kiezen, waarbij de Pro variant al helemaal is volgeladen met alle opties voor 60k. Dan kan je nog 20", lederen bekleding, metallic kleur en getint glas aanvullend kiezen en kom je uit op die 63k. Dat maakt de keus nog iets aantrekkelijker
Zonet bevestigd dat we bij de volgende update laadsnelheid in kW te zien krijgen.
P2 thunder 20" non-PP
deze is ook interessantGeForceFX_BE schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:53:
Op facebook terug een live Q&A bezig.
Zonet bevestigd dat we bij de volgende update laadsnelheid in kW te zien krijgen.
A future update will include preheating when you have a DC charger as your destination in Google Maps 😊
When you activate direct start of the climate, and the battery is charged to 90% or above, and the car is plugged in, this will automatically start the pre-conditioning of the battery as well.
[ Voor 21% gewijzigd door BartWNL op 12-05-2021 13:08 ]
Dat stond inderdaad ook al in die Duitse q&a die hier een tijdje geleden gepist is.GeForceFX_BE schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:53:
Op facebook terug een live Q&A bezig.
En dat voorconditioneren van de accu bij een snellader is voor de P8 ook al genoemd. Er staat alleen nog geen datum op. Daar hebben we wel naar gevraagd.
[ Voor 25% gewijzigd door Mga1600 op 12-05-2021 13:42 ]
Dat voorverwarmen voor snelladen is wat mij persoonlijk betreft de enige nog echt ontbrekende tijdsbesparende feature. Voorverwarmen thuis aan het laadpunt is er nu al, dat is ook een belangrijke in de winter. Mooi dat nu ook officieel bevestigd is dat het via de app starten van de voorverwarming daarvoor voldoende is.BartWNL schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:06:
[...]
deze is ook interessant
[...]
A future update will include preheating when you have a DC charger as your destination in Google Maps 😊
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 12-05-2021 13:45 ]
Oké hoor ik ook bij deze 7 dan of heb ik puur geluk? Mijn app werkt nu al ruim anderhalve week zonder problemen. Opladen laat hij netjes zien, klimaat werkt goed en kan hem vergrendelen/ontgrendelen. Toen ik de update kreeg op 28-04 werkte enkel het vergrendelen. De rest werd klein weekje later automatisch werkend.Mga1600 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:22:
[...]
Ik ben een van de 7 ‘testers’ van de app uit dat bericht zoals dat hierboven gisteren werd aangehaald .
Na de ruime ‘inwerk periode’ van ruim 24 uur werkt de (iPhone) app bij mij nu vrijwel altijd goed. Helemaal stabiel is hij nog niet en we zijn gevraagd onze bevindingen over die app steeds terug te melden voor evaluatie en aanpassing. Enkele andere testers ondervinden wat meer issues met de app.
De april update van de auto zelf (die voor gebruik van die app ook nodig is) geeft geen enorme zichtbare wijzigingen, maar zou een eind moeten maken aan het airco probleem en ik zie wel een wijziging (maar met een interieurafbeelding van een XC60 ipv een XC40 daarbij) van de preconditioning timers en een betere, miner vertekende en heldere camera weergave van de achtercamera,
ik meldde al dat ik het gevoel heb dat de pilot assist wat soepeler stuurt en dat de warmtepomp alerter is en heb de indruk dat ik wat zuiniger rij.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik begrijp het even niet. moet je dan thuis aan de laadpaal 90 of hoger instellen? En stekker laten zitten? En voorverwarming/ koeling activeren 30 minuten voor vertrek?JTHZZ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Dat voorverwarmen voor snelladen is wat mij persoonlijk betreft de enige nog echt ontbrekende tijdsbesparende feature. Voorverwarmen thuis aan het laadpunt is er nu al, dat is ook een belangrijke in de winter. Mooi dat nu ook officieel bevestigd is dat het via de app starten van de voorverwarming daarvoor voldoende is.
"When charging to 90% the battery is heated to a lower level. When charging to 100% battery is heated to a slightly higher level, as it is more likely that a longer trip than is planned."P2void19noPP schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:58:
[...]
Ik begrijp het even niet. moet je dan thuis aan de laadpaal 90 of hoger instellen? En stekker laten zitten? En voorverwarming/ koeling activeren 30 minuten voor vertrek?
en ook, op de vraag of het geen energieverspilling is die batterij op te warmen bij 90% als je er na laden niet direct mee rijdt:
"This could be, in rare cases. But cooling of the battery is surprisingly slow, which is why in most cases you will still benefit from a slightly warmer battery.":
P2 thunder 20" non-PP
Zoals het eerder door polestar is beschreven: als je oplaadt naar een SoC>=90% wordt de accu bij het bereiken van de SoC opgewarmd. Accu’s blijven inderdaad behoorlijk lang warm/zijn goed geïsoleerd. Als je ook een klimaattimer hebt ingesteld wordt de accu ook opgewarmd voor het ingestelde vertrektijdstip. En nu is ook bevestigd dat de accu wordt voorverwarmd als je aan de stekker hangt en de preconditioning met app of in de auto aanzet.P2void19noPP schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:58:
[...]
Ik begrijp het even niet. moet je dan thuis aan de laadpaal 90 of hoger instellen? En stekker laten zitten? En voorverwarming/ koeling activeren 30 minuten voor vertrek?
Dit vind ik een raar verhaal. Hoe is de temperatuur van de accu relevant voor de lengte van een trip?GeForceFX_BE schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:03:
[...]
"When charging to 90% the battery is heated to a lower level. When charging to 100% battery is heated to a slightly higher level, as it is more likely that a longer trip than is planned."
Dus ongeacht laadpercentage?JTHZZ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Zoals het eerder door polestar is beschreven: als je oplaadt naar een SoC>=90% wordt de accu bij het bereiken van de SoC opgewarmd. Accu’s blijven inderdaad behoorlijk lang warm/zijn goed geïsoleerd. Als je ook een klimaattimer hebt ingesteld wordt de accu ook opgewarmd voor het ingestelde vertrektijdstip. En nu is ook bevestigd dat de accu wordt voorverwarmd als je aan de stekker hangt en de preconditioning met app of in de auto aanzet.
Dat lijkt me niet. Alle communicatie ging over >=90% SoC. Voorverwarmen levert range-winst op en die heb je alleen op langere trips nodig. En de aanname is dat je dat gaat doen >=90%
Dit hele verhaal is hier ca. twee weken geleden al in al zijn facetten bediscussieerd.JTHZZ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Dat lijkt me niet. Alle communicatie ging over >=90% SoC. Voorverwarmen levert range-winst op en die heb je alleen op langere trips nodig. En de aanname is dat je dat gaat doen >=90%
Er zijn er best meer, maar die hebben dus de mazzel gehad de update van een dealer te krijgen.mvrooij schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Oké hoor ik ook bij deze 7 dan of heb ik puur geluk? Mijn app werkt nu al ruim anderhalve week zonder problemen. Opladen laat hij netjes zien, klimaat werkt goed en kan hem vergrendelen/ontgrendelen. Toen ik de update kreeg op 28-04 werkte enkel het vergrendelen. De rest werd klein weekje later automatisch werkend.
De ‘7’ hebben precies dezelfde versie software en beta app gekregen maar wel met het dringende verzoek onze ervaringen in een bepaald format te delen.
Wij zijn dus wel de enige 7 waarvan de boel gemonitord en geanalyseerd wordt.
?
Hier worden twee zaken door elkaar gehaald.Mga1600 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:28:
[...]
Dit hele verhaal is hier ca. twee weken geleden al in al zijn facetten bediscussieerd.
De P8 is inderdaad flink voordeliger geworden. Of completer voor hetzelfde bedrag.thisisjazz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Dat klopt ja, ik ben zeker nog geïnteresseerd maar mag pas in de zomer bestellen dus houdt zo af en toe dit topic in de gaten. De grootste uitdaging voor mij is de actieradius / verbruik van de P8. Verder kom ik alleen maar positieve reviews tegen. In mijn hoofd heb ik de keuze al gemaakt![]()
Je kan sinds kort nu de Plus of de Pro variant kiezen, waarbij de Pro variant al helemaal is volgeladen met alle opties voor 60k. Dan kan je nog 20", lederen bekleding, metallic kleur en getint glas aanvullend kiezen en kom je uit op die 63k. Dat maakt de keus nog iets aantrekkelijker
De benodigde actieradius zal voor iedereen anders liggen. Lazen we in de winterperiode veel over, maar nu niet meer. Daarom mijn toevoeging dat in deze periode de WLTP range van 418 km door mij wordt gehaald als er niet teveel snelweg km's in de rit zitten (verbruik rond de 17,5 kWh) en de range rond de 360 km ligt (verbruik iets onder de 21 kWh) als er veel snelweg km's in de rit zitten. Had in winter al geen range angst , maar nu al helemaal niet meer.
XC40 EV Pro
Verder wel grappig, hij begon nog over de app en dat die voor de P8 nog lang niet stabiel was en er een groepje van 7 aan het testen zijn. Ik zei hem al....van dat groepje "ken" ik er een paar vanuit Tweakers en het drivers connect platform.
Hij had overigens de laatste weken voor P2 updates gedaan en daar ging de update vrij goed bij de meeste auto's.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 12-05-2021 15:23 ]
Ik bedoel kan pre-heaten van de batterij ook onder 90% laden?P2void19noPP schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Hier worden twee zaken door elkaar gehaald.
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.