Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.501 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:39
Vandaag tijdens het rijden ineens geen ACC meer en een melding over een storing in het koplampsysteem. De wegen van de Heere Ingenlath zijn ondoorgrondelijk. Ik ben benieuwd of de Polestar kabouters ook deze melding ‘s nachts verhelpen, of dat ik toch een keer naar de garage moet nu. Wel een lekker laag verbruik vandaag ondanks het betere acceleratiewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Voor de goede orde: dan heb ik het over de P8 app.
Bij de laad-informatie zou dat van die laadpalen in kleine blauwe lettertjes moeten staan heb ik begrepen . Je kunt daar dan theoretisch ook filteren op stekker type (en door dan ccs te kiezen daarmee op snelladers en dat delen met de auto), maar dat filteren werkt nog niet helemaal goed schijnt het.
Het is niet voor niets beta......[Afbeelding]
[P8]
Als ik op die blauwe lettertjes klik, wordt ik naar Google Maps geleid, met de zoekterm “Electrical vehicle charging”.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Beta versies zijn voor beta-testers. Ik zou zeggen die stuur je nog ff niet naar iedereen zoals nu met alle gevolgen van dien. Op alle forums pagina’s vol met problemen

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:37
ach-jee schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:34:
Vandaag tijdens het rijden ineens geen ACC meer en een melding over een storing in het koplampsysteem. De wegen van de Heere Ingenlath zijn ondoorgrondelijk. Ik ben benieuwd of de Polestar kabouters ook deze melding ‘s nachts verhelpen, of dat ik toch een keer naar de garage moet nu. Wel een lekker laag verbruik vandaag ondanks het betere acceleratiewerk.
Voorruit schoongemaakt? Lijkt me namelijk iets met de camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

SpeedfreakR schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Het blijft een BETA versie hè! Zowel de digital key als de app zelf. Dus dan kunnen dit soort dingen wel voorkomen. Ik denk dat we niet mogen klagen.
Niet klagen???

De meesten van ons hebben een jaar geleden(!) Voor deze functionaliteit betaald.
En nu is het nog niet goed!
En hier hoeven ze het wiel echt niet uit te vinden .... reden voor klagen lijkt me
Of moeten ze eerst op je bord schei*en voor jij gaat klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
[P2] (maar natuurlijk ook P8)

Als ik de auto op slot doe, heeft deze (denk ik?) het laagste " vampire drain" verbruik.

Maar als ik de auto in de garage zet, en niet op slot? is deze dan continue waakzaam en daardoor meer sluipverbruik?

Of moet je het juist anders zien:
-opslot: continue waakzaam
van het slot af, alleen maar wachten op de sleutel voor een ritje?

Rara, wie heeft meer info hierover? :? tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:22
Mr_Music schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Als de digital key nog zulke bugs heeft vraag ik mij af waarom deze gereleased is. Wellicht heeft het terug trekken van de update hiermee te maken al zegt Polestar dat het probleem niet met de software zelf te maken heeft. Ik begin toch wel te twijfelen….
Mee eens. Wat bugs in de app kunnen voorkomen en dat maakt de rest van de auto wel weer goed, alleen als je de digital key uitrolt en hier best wat aandacht aan besteed moet je er wel van op aan kunnen. Zelfs als je aanbiedt om mensen naar Beesd te laten komen om te helpen dit te koppelen. Dat geeft mij de indruk dat dit meer dan een bèta voor een beperkte groep is en klaar is voor het grote publiek.

Vervelend ook dat als je ergens staat je via de app wel de auto kan openen maar niet meer weg kan. Er lijkt ook geen workaround te zijn om dan wel weg te komen, anders dan de sleutels te gaan halen. Ik neem de sleutel voorlopig nog wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
SpeedfreakR schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Het blijft een BETA versie hè! Zowel de digital key als de app zelf. Dus dan kunnen dit soort dingen wel voorkomen. Ik denk dat we niet mogen klagen.
Dan had ik wel een iets dikkere disclaimer verwacht rondom de digital key. Prima dat het een bèta is, maar wat te doen als je de sleutel niet hebt en het werkt niet? Dan vind ik het prima om een of ander ritueel te doen om het weer werkend te krijgen op dat moment (want bèta), maar niet een "ga de sleutel maar halen". Daar ligt wat mij betreft de grens.

Los van dat het allemaal luxeproblemen zijn natuurlijk, maar de indruk wordt wel gewekt dat het gewoon zou moeten werken. Beter eerst in beperkte groep testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:02
dnns85 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Dan had ik wel een iets dikkere disclaimer verwacht rondom de digital key. Prima dat het een bèta is, maar wat te doen als je de sleutel niet hebt en het werkt niet? Dan vind ik het prima om een of ander ritueel te doen om het weer werkend te krijgen op dat moment (want bèta), maar niet een "ga de sleutel maar halen". Daar ligt wat mij betreft de grens.

Los van dat het allemaal luxeproblemen zijn natuurlijk, maar de indruk wordt wel gewekt dat het gewoon zou moeten werken. Beter eerst in beperkte groep testen dan.
Als er duidelijk beta bij bepaalde features in de release notes staat wat voor disclaimer verwacht je dan nog? Gewoon je sleutel mee tot het tried & tested is, en dus geen beta status meer heeft. Je kunt het ook opzoeken hè?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:29
Hansieo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:03:
[P2] (maar natuurlijk ook P8)

Als ik de auto op slot doe, heeft deze (denk ik?) het laagste " vampire drain" verbruik.

Maar ik de auto in de garage zet, en niet op slot? is deze dan continue waakzaam en daardoor meer sluipverbruik?

Of moet je het juist anders zien:
-opslot: continue waakzaam
van het slot af, alleen maar wachten op de sleutel voor een ritje?

Rara, wie heeft meer info hierover? :? tia
Het enige wat ik daaraan kan toevoegen is dat ik de auto open in de garage heb staan en ingeplugd. Nadat het laden tot 90% klaar is is het verbruik (wat ik terug kan lezen uit de app van mij lader) wat die drain zou compenseren echt zeer gering. Ik denk gemiddeld minder dan 2 kWh in 3 dagen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
sandervd00 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Als er duidelijk beta bij bepaalde features in de release notes staat wat voor disclaimer verwacht je dan nog? Gewoon je sleutel mee tot het tried & tested is, en dus geen beta status meer heeft. Je kunt het ook opzoeken hè?!
Meer dan alleen bèta staat er niet bij. En prima als het dan een keer hapert of je telefoon een reboot nodig heeft. Maar waarom uitbrengen als je alsnog altijd je sleutel bij je moet hebben. Dan heeft het toch geen toegevoegde waarde en zoek je dit soort "problemen" alleen maar op, ben benieuwd hoeveel mensen gaan stilvallen. Op mij wordt de indruk gewekt dat het al bruikbaar is. Zeker als je mensen naar Beesd laat komen met alle sleutels om het te koppelen. Maargoed, wellicht vertellen ze je daar dat je beter nog je sleutel bij je kan hebben 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[P2]
Helaas, deze keer hebben de self healing powers van de P2 hun werk nog niet gedaan.
Krijg de app nog steeds niet gekoppeld met de auto. Auto ziet de telefoon niet en telefoon ziet de auto niet. Na een paar minuten geeft de auto aan dat het koppelen mislukt is en vraagt ie of ik opnieuw wil proberen.

Met de laatste OTA update is de airco wél gefixt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-10 22:16
[P2}.

Tussen al het digital key geweld maar even een update van verbruik/range. Vandaag rondrit gemaakt provinciale weg/snelweg, 170km in totaal.

gemiddeld verbruik 21kw/100km. met 24 graden buiten, airco aan op 20 graden binnen.
beter wordt het denk niet voor mijn P2 met 20" all season banden.

even teruggerekend kom ik uit op 365km voor een 'volle tank'. niet slecht.
dus van 90 naar 10% zou ik 290km kunnen rijden, op de lange afstand. elke 2.5 uur een laadstop.

De sleutel heb ik nog niet gekoppeld, wacht nog maar even als ik dat zo hoor. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[P2] Iemand idee ongeveer het verschil in verbruik is tussen 19" en 20" wielen op de Polestar2 launch edition in de praktijk ?

Op de website van polestar vind ik bij de snel leverbare MY21 modellen:
- 19" WLTP 472m
- 20" WLTP 450km

22km verschil in WLTP.... Verwaarloosbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:40:
[...]

[P8]
Als ik op die blauwe lettertjes klik, wordt ik naar Google Maps geleid, met de zoekterm “Electrical vehicle charging”.
Ja daar hebben we het toch over? Verschil met de standaard zoek mogelijkheid in de auto is dat je dit thuis op de bank kunt gebruiken. Verschuif de kaart naar het gebied waar je wilt zoeken. Boven de kaart staan diverse filter mogelijkheden voor stekker types e.d. Als je die keuzes laat draaien krijg je een lijst laders (werkt nog niet helemaal goed) die aan je selectie voldoen. Kies er een. Die bestemming zou nu in je auto zichtbaar moeten zijn bij ‘recent’ . (Ik heb de app zelf nog niet draaiend maar zo moet het ongeveer gaan)

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 09-05-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-10 09:39
sky_walker schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:54:
[P2}
gemiddeld verbruik 21kw/100km. met 24 graden buiten, airco aan op 20 graden binnen.
beter wordt het denk niet voor mijn P2 met 20" all season banden.
Vandaag op kort stukje (10min dus accu niet echt opgewarmd) heen naar de wasstraat 25kW/100km met 20" wielen op zomerbanden. Banden eindelijk eens opgepompt (ging overal best wat lucht bij) bij de wasstraat op 3 en 3,1 bar en terug zit ik <20. Dan is jouw 21 nog best okay met all seasons. Deze week eens kijken of het echt geholpen heeft en niet alleen het warme weer is. Na 10k kilometer gemiddeld echt rond de 24kW/100km (voornamelijk 100km/u op de snelweg).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AartJW
P2
De grote baas heeft wat gepost, ze zijn hard aan het werk en ondanks de vele issues netjes dat hij weer open communiceert (zie de Volvo CEO op zondag dit niet doen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDivGVyWgF39XjU49nMzenEm38s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMn2LY9fuZQP2Keyu8agjW6B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 09-05-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Goed om te lezen dat Thomas zich druk heeft gemaakt over de rechthoekigheid van de app. Zonder grappen, mooi om te zien dat de CEO zich persoonlijk verantwoordelijk lijkt te voelen om te communiceren over de gang van zaken op een zondag. De update is duidelijk niet wat het had moeten zijn, maar er wordt in ieder openheid over gegeven. Dat was vorig jaar wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[P2]
Ik vind het bewonderingswaardig dat Thomas zich rechstreeks tot de gebruikers richt, niets op aan te merken, alle lof.

Echter, hoe kan een bedrijf als Polestar (met nauwe banden met Volvo) zou klungelen met het uitbrengen van een simpele app ? Veel te laat en dan ook nog beta. Menig automerk heeft een simpele app die gewoon werkt (ook volvo). En ik kan in huis zo;n beetje alles aansturen vandaag de dag met mijn smartphone, thermostaat, alarm, verlichting philips hue. ongeacht waar ik ben. Waarom is het zo moeilijk om een werkende app te maken voor een auto ?

Echt, ik wil heel graag een polestar 2 als lange termijn leaseauto kiezen (rij nu een tijdelijke P2 in de flexlease, luxe probleem). Maar mijn vinger is 1 muisklik verwijderd van een BMW 320E PHEV touring business edition plus...... met werkende app.

Heel graag blijf ik bij dit early adapter groepje en ga ik door met de Polestar, maar t moet geen hobby project worden voor mij. Uiteindelijk een auto die gewoon moet doen wat ik ervan verwacht....... De Polestar rijdt fantastisch, heb eerder BMW gereden en dat was ook bijzonder fijn. keuze tussen de 2 dus.

Overweeg een snel leverbare voorraad P2 launch edition te kiezen, 19" LM (heb nu 20" maar niet echt voordelen, 19" ziet er al strak genoeg uit), met alle opties, in plaats van de nieuwe long range dual engine met warmtepomp optie....of de BMW :-)

Zit dus nog soort van op de wip, omdat ik de huidige polestar 2 any moment terug kan geven aan de LM en iets anders kiezen. dilemma .....

Goed bedoelde adviezen welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door sky_walker op 09-05-2021 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sky_walker schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:04:
Maar mijn vinger is 1 muisklik verwijderd van een mooie BMW 320E PHEV touring business edition plus...... met werkende app.
Ik zou voor de BMW gaan, dan blijft het clubje early adopters wat kleiner O-) O-)

Ik denk dat ik op het werk vanaf nu ook ga verkondigen dat de auto hard tegen valt.
Heb al van teveel collega's de indruk gekregen dat ze dezelfde willen bestellen, lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[P2]
Ik vind het bewonderingswaardig dat Thomas zich rechstreeks tot de gebruikers richt, niets op aan te merken, alle lof.

Echter, hoe kan een bedrijf als Polestar (met nauwe banden met Volvo) zou klungelen met het uitbrengen van een simpele app ? Veel te laat en dan ook nog beta. Menig automerk heeft een simpele app die gewoon werkt (ook volvo). En ik kan in huis zo;n beetje alles aansturen vandaag de dag met mijn smartphone, thermostaat, alarm, verlichting philips hue. ongeacht waar ik ben. Waarom is het zo moeilijk om een werkende app te maken voor een auto ?
Ik praat het niet per se goed, maar ik denk dat het een beetje een symptoom is van de nieuwe automarkt. Tesla heeft iedereen te kakken gezet met - vooral - de Model 3 en nu is het zo snel mogelijk naar de markt pushen om niet al te veel terrein te verliezen en dan incrementeel verbeteren wat nog niet af is.

Het volledige verhaal achter de vertraging van de app zullen we wel nooit mee krijgen, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de samenwerking met Google / Android Automotive. Het is Volvo immers met al haar ervaring ook nog steeds niet gelukt om een fatsoenlijke app te releasen, terwijl ze die voor het oude OS al jaren hadden. Bij beide bedrijven werken ongetwijfeld hele clubs programmeurs die binnen een dag een app kunnen bouwen met dergelijke beperkte functionaliteit die er nu is (hoewel bij Polestar het bepalen van de grootte, de kleur en het gevoel van de buttons ongetwijfeld enkele weken van Thomas zijn tijd kost). Het smaakt allemaal naar te veel te snel willen met onbeproefde techniek. De hele toegevoegde waarde van AAM is me daarnaast ook nog steeds niet duidelijk, geef mij maar gewoon een fatsoenlijke Carplay ervaring, het interesseert me niet dat ik dan onderweg niet kan vragen hoe oud André Hazes Jr. is (27).

Als je dit soort pionieren bij onvolwassen ‘projecten’ niet ziet zitten zou ik lekker voor de BMW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:56:
En nu nog een slimme manier/plek om toch ook altijd een "gewone" sleutel bij je te hebben. (Voor het geval de digitale key onverhoopt niet meer werkt)
Ergens onzichtbaar aan de auto in een waterdichte behuizing.
Iemand een goed idee? (Mischien aan de trekhaak?)
Briljant idee voor je verzekering! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:06:
Ik kon nu na een uur of 26 voor het eerst mijn deuren openen en sluiten via de app.

Dus inderdaad, geduld is een schone zaak.

Volgende wens.
Juiste kleur van de auto in de app :+
P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Venomer schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb de P8 pas sinds donderdag. Hij is afgeleverd met de laatste updates erop. In de showroom lukte het de dealer niet om de app aan de auto te koppelen (hij verwachte ook niet dat dat al kon), maar toen ik thuis was lukte het mij wel. Verder de laatste app gedownload, wat vinkjes aangezet in de app en geduld hebben.

Ik kan inmiddels de laadstatus zien, de auto ontgrendelen en het klimaat aan en uit zetten via de app.
Blijft de laadstatus bij jou in beeld? Ik had hem een paar uur, sindsdien weer weg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 16:49
sky_walker schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:13:
[P2] Iemand idee ongeveer het verschil in verbruik is tussen 19" en 20" wielen op de Polestar2 launch edition in de praktijk ?

Op de website van polestar vind ik bij de snel leverbare MY21 modellen:
- 19" WLTP 472m
- 20" WLTP 450km

22km verschil in WLTP.... Verwaarloosbaar?
[P2]
Vandaag ca. 200 km voornamelijk snelweg met een verbruik van 19 kWh/100 km
19” met airco op 20 graden en een buitentemperatuur van 24-25 graden.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
dagobert1966 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Niet klagen???

De meesten van ons hebben een jaar geleden(!) Voor deze functionaliteit betaald.
En nu is het nog niet goed!
En hier hoeven ze het wiel echt niet uit te vinden .... reden voor klagen lijkt me
Of moeten ze eerst op je bord schei*en voor jij gaat klagen?
Ben nu toch benieuwd welke letter er op de plaats van het sterretje moet staan! Ik kwam op een D om er een Nederlands woord van te maken, maar dat klinkt vreemd in je zin. Of is “scheiten” die sjieke vorm van “schijten”? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14

Rianata

Have you played Atari today?

ach-jee schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:53:
Goed om te lezen dat Thomas zich druk heeft gemaakt over de rechthoekigheid van de app. Zonder grappen, mooi om te zien dat de CEO zich persoonlijk verantwoordelijk lijkt te voelen om te communiceren over de gang van zaken op een zondag. De update is duidelijk niet wat het had moeten zijn, maar er wordt in ieder openheid over gegeven. Dat was vorig jaar wel anders.
:) Wie zegt dat hij dit zelf echt post ;)
AartJW schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:37:
P2
De grote baas heeft wat gepost, ze zijn hard aan het werk en ondanks de vele issues netjes dat hij weer open communiceert (zie de Volvo CEO op zondag dit niet doen)
Misschien heeft de Volvo CEO een iets grotere portefeuille met meer verantwoordelijkheden dan Thomas? >:) Daarmee wil ik niet wegnemen dat ik inderdaad meer en betere communicatie zou toewensen (als P8 rijder), zoals anderen hier ook meermaals geventileerd hebben. Aan de andere kant, het kan niet snel goed zijn in een markt waar je als producent onder hoge druk staat en de consument mondiger is en meer verwacht dan ooit tevoren.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Heeft iemand voor mij nog die link voor dat drivers connect platform? Misschien toch maar weer eens kijken. Kan hem helaas niet vinden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Lutra schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:39:
[...]

[P2]
Vandaag ca. 200 km voornamelijk snelweg met een verbruik van 19 kWh/100 km
19” met airco op 20 graden en een buitentemperatuur van 24-25 graden.
dat scheelt dus toch gauw 2kwh/100km met mijn 20" LM.
Heb jij ook all seasons of zomerbanden?
Vermoedt dat mij all seasons niet echt helpen richting de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14

Rianata

Have you played Atari today?

JohnDoe77 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:51:
Heeft iemand voor mij nog die link voor dat drivers connect platform? Misschien toch maar weer eens kijken. Kan hem helaas niet vinden hier.
https://driversconnectnl.insitessquare.com/

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:19

MaxxMark

HT is Tof!

[P2]

Het is niet richting jou persoonlijk bedoeld, maar jouw post lokte wel een reactie bij mij uit, dus voel je vooral niet aangevallen :)

Wel bevestigt jouw post iets wat ik veel meer zie gebeuren op GoT en ik voel me er non-persoonlijk wel een beetje op aangevallen. Er wordt met zo'n gemak gesproken over dat er 'geklungel' plaatsvindt. En ook dat 'andere merken snel een werkende app hebben'. Alsof het allemaal zo eenvoudig is. Nee, het is niet zo makkelijk!. Vanuit m'n werk heb ik bijna dagelijks te maken met klanten die niet bedreven zijn in software, dat valt hen niet aan te rekenen, maar je bent wel non stop bezig met duidelijk maken waarom 'het verplaatsen van die ene knop 10 sec kost en die andere knop 40uur'. Hier op GoT had ik toch wel een beetje het gevoel dat mensen daar wat meer beeld bij hebben, maar blijkbaar is dat niet het geval.

Het staat buiten kijf dat Polestar een inschattingsfout heeft gemaakt, ze beter en sneller hadden kunnen communiceren, etc. etc. Maar het feit blijft dat het hier gaat om een compleet nieuw auto OS en niet een "eenvoudig infotainment systeem" dat draait op een basis waar al een 10 a 15 jaar op is ontwikkeld. Daarnaast heeft, zo lijkt het, Polestar en Volvo (dus misschien Geely-breed zelfs(?)) besloten dat ze de complete infrastructuur gelijktrekken. Dat ook het huidige platform van de oude auto's meegenomen wordt in de nieuwe infrastructuur voor Volvo on Call en Polestar Connect. Logisch, want ze willen uiteindelijk ook de connected services met elkaar delen (Dus als een P8 een glad wegdek tegenkomt en dat laat weten aan Volvo, dan zal ook Polestar dat weten en zal via Polestar Connect die waarschuwing ook bij de P2 terecht komen).

Dat is allemaal niet eenvoudig, of makkelijk.

Om nog even verder te gaan op jouw "menig automerk heeft een simpele app":

Kijk even naar Volkswagen 3 jaar terug met hun Blue motion line (toevallig ervaring vanuit een VW Polo van een collega), die moest een losse module krijgen (hardware) die je moest installeren om je rittenregistratie te kunnen bijhouden via een app. Maar dat zou pas later dat jaar actief worden. Dat terwijl Volvo dat al lang had. Daar was ook bizar geklungel bij VW.

Kijk even naar Kia met hun 2019 e-Niro, kijk eens naar die app en wat die kon. Bar weinig (ongeveer net zo veel als wat de polestar app nu kan). De 2020 versie kon gelukkig een stuk meer! Mooi dachten de MY2019 rijders. Maar nee hoor, vette pech. Die app is niet compatible! Daar zit je dan met je e-Niro MY2019...
thermostaat, alarm, verlichting philips hue
4 verschillende apparaten met alle 4 verschillende bedrijven er achter. Met allemaal een gigantisch team van ontwikkelaars die allen voor specifiek hun apparaat software schrijven.

En neem nu even de P8 of P2 waarin vervolgens alle vier die groepen in één systeem aangestuurd moeten worden. En daar nog eens een veelvoud aan andere apparaten bijkomen (radar, camera's, motion detection, sensors, etc. etc.) Ja ze zullen er ervaring mee hebben vanuit hun geschiedenis. Maar het moet allemaal opnieuw gemaakt worden. Getest worden en er moet rekening gehouden worden met de randvoorwaarden vanuit de leverancier van het OS (Android/Google).

Lang verhaal kort weer: Nee, het is niet zo makkelijk
Echt, ik wil heel graag een polestar 2 als lange termijn leaseauto kiezen (rij nu een tijdelijke P2 in de flexlease, luxe probleem). Maar mijn vinger is 1 muisklik verwijderd van een BMW 320E PHEV touring business edition plus...... met werkende app.

Heel graag blijf ik bij dit early adapter groepje en ga ik door met de Polestar, maar t moet geen hobby project worden voor mij. Uiteindelijk een auto die gewoon moet doen wat ik ervan verwacht....... De Polestar rijdt fantastisch, heb eerder BMW gereden en dat was ook bijzonder fijn. keuze tussen de 2 dus.

Overweeg een snel leverbare voorraad P2 launch edition te kiezen, 19" LM (heb nu 20" maar niet echt voordelen, 19" ziet er al strak genoeg uit), met alle opties, in plaats van de nieuwe long range dual engine met warmtepomp optie....of de BMW :-)

Zit dus nog soort van op de wip, omdat ik de huidige polestar 2 any moment terug kan geven aan de LM en iets anders kiezen. dilemma .....

Goed bedoelde adviezen welkom.
Mijn advies blijft wat ik steeds geef: weet wat je accepteert met het aanschaffen van de auto, namelijk dat je aanneemt dat Polestar het gaat oplossen. Die garantie heb je niet. Als je het koopt, koop je feitelijk alleen wat er NU is.

En voordat mensen komen met "Ik mag toch wel klagen!". Daarop zeg ik dat je prima gefundeerd mag klagen! Wat er hier echter gebeurt is moddergooien. Ongefundeerd klagen en (software)ontwikkeling bagatelliseren. En daar ben ik het gewoon pertinent mee oneens! :)

En als losse comment op het "waarom dan in beta releasen" of "wat is de motivatie dat Thomas nu op deze manier reageert" of "hoe kunnen ze een brakke app opleveren" zou ik nog willen toevoegen dat ze daar in een spagaat zitten waar ze nooit een goede keuze in kunnen maken. Het is dus 100% politiek. Ga je niets doen en wachten tot het helemaal goed is en dan releasen. Of ga je een beta uitbrengen waardoor je niet de wrath van alle early adopters over je heen krijgt. In dit geval kozen ze voor het laatste. En daar ben ik blij mee, want ik vind de openheid ontzettend lovenswaarde _/-\o_

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
P2
Volgens mij heb ik eerder gelezen dat het pauzeren van de uitrol van de laatste update (volgens Polestar) niet met de software van de update zelf te maken had. Als ik dan die laatste reactie van Polestar zie dan krijg ik het idee dat het probleem in de services en infrastructuur zit die de app met de auto en de servers verbindt. Misschien heeft al het gebruik toch meer impact en moeten ze opschalen of aanpassen om dat robuust te blijven aanbieden. Misschien krijgen we het nog te horen komende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
[quote]MaxxMark schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:02:
[...]

Het is niet richting jou persoonlijk bedoeld, maar jouw post lokte wel een reactie bij mij uit, dus voel je vooral niet aangevallen :)

dankjewel voor je utgebreide reactie. ik geloof ook wel dat de issues opgelost worden bij polestar. elke update is een verbetering tot nu toe. Ik zie iig de range en battery management/voorverwarmen sterk verbeteren door de afgelopen updates.

Het is bij mij meer een persoonlijk dilemma, ga ik door met de polestar of toch weer terug naar BMW PHEV.

De polestar is 100 euro goedkoper per maand, dat terzijde. Hoort niet in dit topic, meer keuzestress leasauto topic.....niet iets om jullie hier mee te vermoeien.

Ik vind de polestar fantastisch rijden en google is mijn vriend. Vind de auto ook wel een minimalistisch design statement tussen al dat emotieloze EV geweld.... we staan aan de vooravond van een revolutie in de auto industrie, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-10 16:49
sky_walker schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:53:
[...]

dat scheelt dus toch gauw 2kwh/100km met mijn 20" LM.
Heb jij ook all seasons of zomerbanden?
Vermoedt dat mij all seasons niet echt helpen richting de zomer.
Ik rijd op zomerbanden. Temperatuur doet ook veel. Vorige week dezelfde rit gemaakt en het verbruik was toen toch 2 of 3 kWh hoger. Ik heb hem nu net 1 week dus nog niet veel meer vergelijkingsmateriaal.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
dnns85 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Meer dan alleen bèta staat er niet bij. En prima als het dan een keer hapert of je telefoon een reboot nodig heeft. Maar waarom uitbrengen als je alsnog altijd je sleutel bij je moet hebben. Dan heeft het toch geen toegevoegde waarde en zoek je dit soort "problemen" alleen maar op, ben benieuwd hoeveel mensen gaan stilvallen. Op mij wordt de indruk gewekt dat het al bruikbaar is. Zeker als je mensen naar Beesd laat komen met alle sleutels om het te koppelen. Maargoed, wellicht vertellen ze je daar dat je beter nog je sleutel bij je kan hebben 😇
Beta = beta. En die breng je uit omdat je bijvoorbeeld feedback wil van een grotere groep (test)gebruikers op de kwaliteit van je software. Natuurlijk is een beta bruikbaar, wat valt er anders te testen? Maar je moet ook bij jezelf te rade gaan of je het accepteert dat er fouten in kunnen zitten die je ervaring beïnvloeden. Zo kijk ik er althans naar, ik ben blij dat ik het kan/mag proberen (net zoals alle andere eigenaren), neem mijn sleutel mee, en hoop dat alle foutjes er snel uit zijn zodat ik de sleutel echt thuis kan laten.

Dat je mensen naar Beesd laat komen wekt bij mij een hele andere indruk. Ik vermoed dat een deel van de eigenaren het niet lukt / weinig feeling met dit soort zaken heeft / afgeschrikt is door de feedback op fora zoals deze. Aan deze groep verleen je zo een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
sandervd00 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Beta = beta. En die breng je uit omdat je bijvoorbeeld feedback wil van een grotere groep (test)gebruikers op de kwaliteit van je software. Natuurlijk is een beta bruikbaar, wat valt er anders te testen? Maar je moet ook bij jezelf te rade gaan of je het accepteert dat er fouten in kunnen zitten die je ervaring beïnvloeden. Zo kijk ik er althans naar, ik ben blij dat ik het kan/mag proberen (net zoals alle andere eigenaren), neem mijn sleutel mee, en hoop dat alle foutjes er snel uit zijn zodat ik de sleutel echt thuis kan laten.

Dat je mensen naar Beesd laat komen wekt bij mij een hele andere indruk. Ik vermoed dat een deel van de eigenaren het niet lukt / weinig feeling met dit soort zaken heeft / afgeschrikt is door de feedback op fora zoals deze. Aan deze groep verleen je zo een service.
Ik ben ook blij dat ik het kan en mag proberen en doe dat ook met liefde. Het hoeft ook echt niet allemaal perfect. Dat was ook bekend bij het bestellen en leveren van de auto. Alleen is het lastig testen/ervaren als je je sleutel mee neemt, want ga je dan naar binnen met de digital key of de sleutel zelf 🤷🏼‍♂️

En begrijp me niet verkeerd, ik weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren en was niet ver van huis toen ik stil kwam te staan, alleen verbaast het me een beetje dat ze dit dan voor iedereen beschikbaar maken en niet een soort opt in. En juist de mensen die ze heel servicegericht (complimenten) naar Beesd laten komen om te helpen staan er misschien minder bij stil dat het een beta is en dat het misschien ook niet werkt. Vandaar de "disclaimer" die ik mis, maar wellicht benoemen ze het daar terplekke. Hoe dan ook, we gaan het de komende tijd meemaken hoe het werkt en ervaren wordt.

Ben wel benieuwd of het terugtrekken van de update er iets mee te maken heeft of niet, of wellicht meer met de achterliggende systemen zoals ze aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Het enige wat ik daaraan kan toevoegen is dat ik de auto open in de garage heb staan en ingeplugd. Nadat het laden tot 90% klaar is is het verbruik (wat ik terug kan lezen uit de app van mij lader) wat die drain zou compenseren echt zeer gering. Ik denk gemiddeld minder dan 2 kWh in 3 dagen.
bedankt voor de info.

~4 kWh (~6% SoC )per week stilstaan in jouw geval. Jammer dat niemand iets meer weet hierover.

Ik denk dat ik eens moet proberen 2 weken van de auto af te blijven (terwijl deze van het slot staat..)
om te zien wat het doet met de % SoC :S

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
[P2 PP]

Ik heb lekkage... het gaat om de plaats rechtsachter, achter de bijrijder. Het matje daar is nat en daaronder is het doorweekt. Daarnaast is de stoel wat nattig. Ik heb al 3 dagen wat korte ritjes en dan doe ik de stoelverwarming aan achter, in de hoop dat de stoel dan in ieder geval droog wordt, want ik dacht dat het mogelijk kwam doordat we laatst onze kleine uit het kinderstoeltje haalden toen het heel hard regende. Kwestie van drogen zou je zeggen.

Alleen zag ik vanochtend dus dat de mat ook nat was en de stoel nog steeds niet droog is. Gisteren nog een uur alle auto deuren in de zon open gehad om te drogen, maar nu is het gewoon weer nat. Het heeft weer flink geregend en je zou bijna denken dat het of het raam is of het dak, maar daar voelt alles droog.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat mijn raam-zonnescherm-met-zuignap de het raam-rubber boven wat aantikte en het daardoor is gaan lekken, maar dat voelt ook allemaal droog. Ik ga vandaag nog wel met de föhn aan de slag om uit te sluiten dat het toch niet die regenbui was, maar ik blijf het raar vinden.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
kramon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:36:
[P2 PP]

Ik heb lekkage... het gaat om de plaats rechtsachter, achter de bijrijder. Het matje daar is nat en daaronder is het doorweekt. Daarnaast is de stoel wat nattig. Ik heb al 3 dagen wat korte ritjes en dan doe ik de stoelverwarming aan achter, in de hoop dat de stoel dan in ieder geval droog wordt, want ik dacht dat het mogelijk kwam doordat we laatst onze kleine uit het kinderstoeltje haalden toen het heel hard regende. Kwestie van drogen zou je zeggen.

Alleen zag ik vanochtend dus dat de mat ook nat was en de stoel nog steeds niet droog is. Gisteren nog een uur alle auto deuren in de zon open gehad om te drogen, maar nu is het gewoon weer nat. Het heeft weer flink geregend en je zou bijna denken dat het of het raam is of het dak, maar daar voelt alles droog.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat mijn raam-zonnescherm-met-zuignap de het raam-rubber boven wat aantikte en het daardoor is gaan lekken, maar dat voelt ook allemaal droog. Ik ga vandaag nog wel met de föhn aan de slag om uit te sluiten dat het toch niet die regenbui was, maar ik blijf het raar vinden.
Stond je raam niet op een kiertje? Had ik vandeweek ook weer, wat water op de stoel, rechterportier, kon me niet herinneren dat ik raam open had gedaan .... ghost raam beweging ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29
P8

Ik had dit weekend wat rare geluiden in mijn auto. Het leek erop of er een stuk plastic op mijn dak aan het klapperen was. Het geluid manifesteerde zich bij een snelheid van 100 km en was meerdere malen te horen na een wat scherpere bocht (van A10 naar A1, van A1 naar A6). Bij een bocht naar links leek het geluid van rechts te komen en bij een bocht naar rechts hoorde je het links (het leek van boven te komen). Het regende behoorlijk.

Mijn vrouw gaf aan dat zij er eerder op de dag ook last van had gehad. Op het dak was verder niks te zien. De ramen zaten helemaal dicht. Ik heb nog even gechecked of de hoedenplank misschien niet goed vast zat en dat die klepperde, maar dit was ook niet het geval.

Herkenbaar? Iemand een idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 11:57
kramon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:36:
[P2 PP]

Ik heb lekkage... het gaat om de plaats rechtsachter, achter de bijrijder. Het matje daar is nat en daaronder is het doorweekt. Daarnaast is de stoel wat nattig.
Ik heb al eens gehad dat bij een wasstraat bleek dat een van de achterramen niet helemaal dicht was. Het design van de raambediening in het bestuurdersportier is niet helemaal compatible met mijn linkerarm ben ik bang. Soms raak ik de knopjes per ongeluk even aan.
Maar buiten dat denk ik ook wel eens dat de ramen een beetje naar beneden kunnen schuiven want ik check regelmatig of de ramen dicht zijn bij lang parkeren en dan schuiven ze soms toch nog iets meer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hansieo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:04:
[...]

bedankt voor de info.

~4 kWh (~6% SoC )per week stilstaan in jouw geval. Jammer dat niemand iets meer weet hierover.

Ik denk dat ik eens moet proberen 2 weken van de auto af te blijven (terwijl deze van het slot staat..)
Mijn eigen gebruik van de auto wisselt enorm: soms staat hij 3 dagen ongebruikt stil en andere keren wordt hij 5 keer op een dag gebruikt. Maar de gewoonte is: thuiskomen = inpluggen waarbij hij op 90% gehouden wordt.
Daarom is dat drainverbruik lastig precies vast te stellen. Uit Wallbox kun je wel de laadsessie-informatie halen en in grafiek bekijken. Daarop zie je dat de ‘rimpeltjes’ na het opladen echt heel klein zijn als hij een paar dagen stilstaat, maar die kleine verbruiken worden volgens mij in de grafiek op hele kWh’s afgerond. Een tussenmeter zou helpen maar die heb ik niet......ik moet de stroom toch zelf betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
zap681 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb al eens gehad dat bij een wasstraat bleek dat een van de achterramen niet helemaal dicht was. Het design van de raambediening in het bestuurdersportier is niet helemaal compatible met mijn linkerarm ben ik bang. Soms raak ik de knopjes per ongeluk even aan.
Maar buiten dat denk ik ook wel eens dat de ramen een beetje naar beneden kunnen schuiven want ik check regelmatig of de ramen dicht zijn bij lang parkeren en dan schuiven ze soms toch nog iets meer dicht.
Wasstraat is inmiddels alweer 2 weken geleden, kan het niet zijn denk ik. Ben het wel met je eens dat die ramen wat raar doen soms. Ik zal het in de gaten houden.
sky_walker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Stond je raam niet op een kiertje? Had ik vandeweek ook weer, wat water op de stoel, rechterportier, kon me niet herinneren dat ik raam open had gedaan .... ghost raam beweging ?
Ik heb dat wel eens gehad ja, weken terug. Toen had ik gewoon een nacht lang werkelijk alle ramen open :+ Gelukkig had het toen niet geregend. Maar volgens mij was dat nu niet het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zap681
[P2]

Op de een of andere manier heb ik toch mijn bedenkingen bij het ‘phone as key’ concept. Misschien moet je er een tijdje gebruik van maken om er vertrouwen in te krijgen (helaas nog niet ge-update omdat ‘ie weer werd ingetrokken) maar ik ga in het begin toch altijd een sleutel meenemen als back-up dus hoe weet je dan of het je telefoon was die de Polestar opende?
Het lijkt me erg vervelend om ver van je huis te zijn met een niet werkende P2-telefoon koppeling. Misschien moet Polestar met een manier komen om via de helpdesk de auto op afstand te kunnen openen/starten, dan zou ik het nog wel aandurven…

Wat gaan jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik ga phone-as-a-key wel degelijk gebruiken, als ik 'm krijg op m'n P2, maar zal wel altijd de sleutel ook meenemen, in het speciale hoesje wat ik heb wat alle signalen blockt als de sleutel erin zit. Zeker in het begin.

Een beetje hoe ik ook omging met altijd alsnog een pinpas meenemen. Het enige nadeel is wel dat ik de pinpas altijd mooi in de auto kon laten liggen. Dat gaat nu wat lastig met sleutels ;-) Dus dat maakt dit wat irritanter.

De Mach-e heeft dat wel tof gedaan met die pincode die je op de deurpost kan invullen als je sleutel het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
kramon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:37:

Een beetje hoe ik ook omging met altijd alsnog een pinpas meenemen.
Ja herkenbaar en inmiddels ga ik ook zonder pinpas naar winkels want dat contactloos betalen werkt altijd. Gewoon een kwestie van vertrouwen dat je na een tijdje hebt.

Zo’n pincode van Ford werkt natuurlijk prima maar vind ik wel lelijk staan. Had liever dat Polestar de back-up via een nfc kaartje had gedaan zoals Tesla. Je moet toch altijd je rijbewijs menemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
Je kan gewoon de activity key in wat aluminiumfolie wikkelen.

Ik heb de digital key nu een week in gebruik en heb geen problemen ondervonden. Werkt allemaal prima bij mij.

Als ik op vakantie ga neem ik de sleutel wel mee, maar dit is meer vanwege het feit dat bijvoorbeeld de vrouw of kenissen willen rijden. Dan is het een beetje vervelend om ze maar mijn mobiel mee te geven.

EDIT: Je kan natuurlijk ook het noodsleutelblad van 1 van de sleutels meenemen. Deze is superklein en past prima in een credicardholder. Je kan dan de auto openmaken en eventueel met een reservesleutel welke in de auto is verstopt de auto starten.

Ik vind het wat ver gaan en vertrouw er gewoon op dat het werkt zolang mijn telefoon niet uitvalt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Rene op 10-05-2021 09:49 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
zap681 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:33:
[P2]

Op de een of andere manier heb ik toch mijn bedenkingen bij het ‘phone as key’ concept. Misschien moet je er een tijdje gebruik van maken om er vertrouwen in te krijgen (helaas nog niet ge-update omdat ‘ie weer werd ingetrokken) maar ik ga in het begin toch altijd een sleutel meenemen als back-up dus hoe weet je dan of het je telefoon was die de Polestar opende?
Het lijkt me erg vervelend om ver van je huis te zijn met een niet werkende P2-telefoon koppeling. Misschien moet Polestar met een manier komen om via de helpdesk de auto op afstand te kunnen openen/starten, dan zou ik het nog wel aandurven…

Wat gaan jullie doen?
Voor mij denk ik echte sleutel voor deuren openen/sluiten en de app voor accu status, voorverwarmen en wat voor andere functies er nog komen, bijvoorbeeld dat je alvast een route kan plannen of laadstation zoeken op de app die vervolgens in de auto zichtbaar wordt. Ik heb de echte sleutel nu in een stoer robuust hoesje en dan past wel bij de uitstraling van de auto. vind het geen probleem om die bij me te hebben, in tegendeel.

[ Voor 7% gewijzigd door sky_walker op 10-05-2021 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:44
JohnDoe77 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:51:
Wat ik al een beetje verwachte maar dat platform bloed aardig dood zo. Alles is daar ook wel gezegd, er is een lang overzicht opgesteld met ervaringen, verbeteringen dus tja... wat kan/moet je nog op dat platform? Vanuit Volvo zelf (of welke mensen daar dan ook weer achter zitten) is het ook stil. Ik dacht dat er elke maand een expert naar de vraagstukken keek en er steeds wat uit zou pakken? Het is nu in al die tijd gebleven bij 2 webinairs waarom ook nog eens grotendeels de basis is behandeld....

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 10-05-2021 10:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Hansieo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:04:
[...]

bedankt voor de info.

Ik kan de cijfers van Mga1600 bevestigen. Bij mij liggen ze iets lager maar vergelijkbaar.
Mijn auto staat altijd een hele week stil omdat ik niet in Nederland werk. Ik heb al een paar keer de auto opgeladen tot 90% en dan ontkoppeld met de bedoeling de drain na 5 dagen te kunnen achterhalen. Bij mij is dat dan telkens rond de 2 kWh voor de 5 dagen. Waar het aan verbruikt wordt weet ik echter niet.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Pure8 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Ik kan de cijfers van Mga1600 bevestigen. Bij mij liggen ze iets lager maar vergelijkbaar.
Mijn auto staat altijd een hele week stil omdat ik niet in Nederland werk. Ik heb al een paar keer de auto opgeladen tot 90% en dan ontkoppeld met de bedoeling de drain na 5 dagen te kunnen achterhalen. Bij mij is dat dan telkens rond de 2 kWh voor de 5 dagen. Waar het aan verbruikt wordt weet ik echter niet.
Bedankt voor de input.

Staat de auto daarbij op slot? of open in bv je garage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Lekkage update: auto gaat zo naar de garage. Hij staat vol water en hier durf ik niet meer mee te rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJ6iVFdJ9PHNHtYBYWGeq7A9t2Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9E9mdrc9KAknKFWEAj12ScQ9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barryvl74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
kramon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:46:
Lekkage update: auto gaat zo naar de garage. Hij staat vol water en hier durf ik niet meer mee te rijden:

[Afbeelding]
Aaiiiii ..... dat is balen man. Succes en hopelijk valt de schade mee.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.143 Fri Jan 8 | Android 10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

admiral866

The King Personality Disorder

ach-jee schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:34:
Ik kwam er gister ook achter de ACC niet werkt. Irritant warm in een volle auto met een vrij lange rit.
Zo maar eens bellen met de dealer.
Wat ik nog vond in dit topic is dat dit probleem zich voordoet bij de range-update. Dus de update die aangeeft dat je met 100% lading 440km kan rijden.
Daarna is er dus de phone-as-key update gekomen waarmee dit opgelost zou zijn? Die heb ik niet (gehad).
Maar die is weer terug gedraaid.
Maar geen idee of het ACC probleem dan ook nog steeds bestaat.

Iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 15:03

SpeedfreakR

Zoeffff.....

admiral866 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Ik kwam er gister ook achter de ACC niet werkt. Irritant warm in een volle auto met een vrij lange rit.
Wat ik nog vond in dit topic is dat dit probleem zich voordoet bij de range-update. Dus de update die aangeeft dat je met 100% lading 440km kan rijden.
Daarna is er dus de phone-as-key update gekomen waarmee dit opgelost zou zijn? Die heb ik niet (gehad).

ACC betekend adaptive cruise control. AC is airconditioning en ECC is electronic climate control
:+

AC problemen moeten met de OTA update opgelost zijn, of een update halen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
ACC ja, niet AC :) Mijn problemen zijn vannacht gelukkig automatisch weer verholpen, had gewoon ACC vanochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
Hansieo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor de input.

Staat de auto daarbij op slot? of open in bv je garage?
Op slot buiten onder carport.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ik heb het ACC probleem met de koplampenmelding inmiddels al een keer of 3 gehad. De volgende rit is het probleem eigenlijk altijd weer opgelost. Is vrij irritant, maar ook weer niet vervelend genoeg om ervoor naar de dealer te gaan (misschien toch eens bellen om te vragen of het een bekend probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

admiral866

The King Personality Disorder

SpeedfreakR schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:13:
[...]

ACC betekend adaptive cruise control. AC is airconditioning en ECC is electronic climate control
:+

AC problemen moeten met de OTA update opgelost zijn, of een update halen bij de dealer.
oops! te snel gelezen.
Net weer even bij de auto geweest en het lijkt er op dat er nu een update is gekomen.
Met deze temperatuur is het wat lastig te AC te controleren, maar het wordt wel koud. Echter niet direct een verschil te merken met AC uitgeschakeld bij een temperatuur instelling op "LO".

Maar ik ben nu eerst bezig om de app te koppelen.
polestar id/account is ingesteld in de auto en de app. alle 3 sleutels aanwezig.
Het koppel proces geeft aan dat alle sleutels gevonden zijn en kan dan op "volgende" drukken.
Daarna geeft ie vrijwel direct aan dat het niet gelukt is. De telefoon staat in de polestar app op "koppelen".

Zometeen nog maar eens proberen en kijken of er dan wel verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb trouwens ook een "phone as key is enabled" melding op m'n telefoon.

edit:
oh, mss moet ik eerst de "connect" optie nog aanzetten zoals hier is aangegeven.
HarmP2 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Had er eerder al naar zitten zoeken, maar toen had ik dus alleen nog maar een google account bij de profielen staan en geen polestarID.

edit2:
Ok, die is optie is greyed out. Blijkbaar nog maximaal 36 uur wachten. Dan weer eens kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door admiral866 op 10-05-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:39:
[...]

Blijft de laadstatus bij jou in beeld? Ik had hem een paar uur, sindsdien weer weg....
Bij mij is het ook weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
sky_walker schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:33:
[quote]MaxxMark schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:02:
[...]

dankjewel voor je utgebreide reactie. ik geloof ook wel dat de issues opgelost worden bij polestar. elke update is een verbetering tot nu toe. Ik zie iig de range en battery management/voorverwarmen sterk verbeteren door de afgelopen updates.

Het is bij mij meer een persoonlijk dilemma, ga ik door met de polestar of toch weer terug naar BMW PHEV.

De polestar is 100 euro goedkoper per maand, dat terzijde. Hoort niet in dit topic, meer keuzestress leasauto topic.....niet iets om jullie hier mee te vermoeien.

Ik vind de polestar fantastisch rijden en google is mijn vriend. Vind de auto ook wel een minimalistisch design statement tussen al dat emotieloze EV geweld.... we staan aan de vooravond van een revolutie in de auto industrie, dat is zeker.
Ik heb de 330e gereden (wist niet dat er ook een 320e is nu?) en rijd nu de P8. Bottom line; als je niet van plan bent hele lange vakantie heel frequent te maken, ga voor de P2/8! Geniaal rijdende auto’s. Ten opzichte van mijn 330e limo een bak meer ruimte in de P8 en dat is wel fijn met twee kleintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Ja daar hebben we het toch over? Verschil met de standaard zoek mogelijkheid in de auto is dat je dit thuis op de bank kunt gebruiken. Verschuif de kaart naar het gebied waar je wilt zoeken. Boven de kaart staan diverse filter mogelijkheden voor stekker types e.d. Als je die keuzes laat draaien krijg je een lijst laders (werkt nog niet helemaal goed) die aan je selectie voldoen. Kies er een. Die bestemming zou nu in je auto zichtbaar moeten zijn bij ‘recent’ . (Ik heb de app zelf nog niet draaiend maar zo moet het ongeveer gaan)
Ik heb nog niet geprobeerd of de bestemming in de auto zichtbaar wordt.

Die zoekactie in Google Maps kun je ook zonder de app doen. Het zit niet ingebakken in de app, het is gewoon een linkje naar Google Maps. Als je op je telefoon en in de auto ingelogd bent bij Google, dan zou het ook zonder de app moeten werken. Je moet alleen zelf de juiste zoektermen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Bekend probleem maar de fix is onderdeel van de april update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb nog niet geprobeerd of de bestemming in de auto zichtbaar wordt.

Die zoekactie in Google Maps kun je ook zonder de app doen. Het zit niet ingebakken in de app, het is gewoon een linkje naar Google Maps. Als je op je telefoon en in de auto ingelogd bent bij Google, dan zou het ook zonder de app moeten werken. Je moet alleen zelf de juiste zoektermen invullen.
Het is natuurlijk bekend dat je als je op een ipad of telefoon wat opzoekt in Maps dat dat dan ook in je auto terug te vinden is. Dat is standaard, maar die laadpaal informatie zit volgens mij in een speciale overlay van Maps die bij de VOC app hoort. Het mooie is dat er een filter op type stekker bij zit zodat je bijvoorbeeld kunt selecteren CCS stekkers en daarmee op snelladers. Helaas werkt dat filter nog niet helemaal goed en krijg je type 2 en CCS beide gepresenteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl74
Mga1600 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:16:
[...]

Bekend probleem maar de fix is onderdeel van de april update.
Welke Updates zouden er al OTA geinstalleerd moeten zijn? Mijn P8 is uit december en in in maart 1x bij de dealer geweest. Ik zit op de 8 januari versie en heb het gevoel dat ik al paar versies achterloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:18
De laadpaal info kun je ook zien en filteren op je telefoon in de Google Maps app. Zit niks van Volvo of Polestar tussen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
barryvl74 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Welke Updates zouden er al OTA geinstalleerd moeten zijn? Mijn P8 is uit december en in in maart 1x bij de dealer geweest. Ik zit op de 8 januari versie en heb het gevoel dat ik al paar versies achterloop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABA2GTwR2TW_WxWkAAMXA0Pe8Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UZogN5SBFJ38GBVYsoxjnYo.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste versie bij mij maar geen OTA. Bij de dealer erop gezet. (incl vette vingers ;) )

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryvl74
FBMG schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:41:
[...]

[Afbeelding]

Laatste versie bij mij maar geen OTA. Bij de dealer erop gezet. (incl vette vingers ;) )
Thanks.... enig idee of mijn P8 'vanzelf' via OTA ooit bijgewerkt gaat worden of dat er toch tussentijd een dealerbezoekje nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Nu online
guido66 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:38:
De laadpaal info kun je ook zien en filteren op je telefoon in de Google Maps app. Zit niks van Volvo of Polestar tussen.
Precies. Dat bedoelde ik ook in mijn vorige bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Nog even omdat we al een tijdje geen verbruikscijfers meer hebben gezien. Kort ritje van 17km, helft snelweg 110 ACC en helft stad. Zonder voorverwarmen, accu’s waren deels gearceerd bij wegrijden. Na 6 km TM gereset (links) en je ziet dus mooi rechts en links dat accuverwarming op korte ritten veel stroom kost. Voorverwarmen aan de paal levert potentieel dus flink wat op
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMeo_tv4P-9uUsYoaCUPE0vuO0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgA7xaUW7Et9SIbtczV9swgo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:10:
Nog even omdat we al een tijdje geen verbruikscijfers meer hebben gezien. Kort ritje van 17km helft snelweg 110 ACC en helft stad. Zonder voorverwarmen, accu’s waren gearceerd bij wegrijden. Na 6 km TM gereset en je ziet dus mooi rechts en links dat accuverwarming op korte ritten veel stroom kost. Voorverwarmen aan de paal levert potentieel dus flink wat op
[Afbeelding]
Dit zie ik ook op mijn rit van ca. 25 kilometer:

Eerste 8 km 4% accu
Overige 17 km 4% accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Nog even omdat we al een tijdje geen verbruikscijfers meer hebben gezien. Kort ritje van 17km, helft snelweg 110 ACC en helft stad. Zonder voorverwarmen, accu’s waren deels gearceerd bij wegrijden. Na 6 km TM gereset (links) en je ziet dus mooi rechts en links dat accuverwarming op korte ritten veel stroom kost. Voorverwarmen aan de paal levert potentieel dus flink wat op
[Afbeelding]
Op 19 of 20inch? Goed om dit er wel bij te vermelden als het over verbruikcijfers gaat (of in de handtekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Iemand een idee hoe ik in de XC40 P8 met de bluetooth mediaplayer m'n muziekfiles inzie van mijn telefoon? Ik blijf de melding zien dat er 'geen media is gevonden'. Telefoon is gekoppeld, bluetooth en on-call app (die sinds vandaag volledig lijkt te werken). Telefoneren en audio laten afspelen via telefoon werkt prima.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[Afbeelding]
Wow, zo laag zit ik nog niet met mijn p2. haal wel de 20-21 kwh/100km,
Heb je 19" velgen? Ik heb 20" Lm, hakt er toch in volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Ik zie op de website van Volvo een nieuwe prijslijst staan met nu twee modellen (hier)
De warmtepomp is nu standaard en draadloos opladen telefoon ook. Dus met de prijsdaling (begin jaar) en incl. deze opties die nu standaard zijn is de auto flink goedkoper geworden dan de eerste bestellingen .... 😢

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLh18Zey3P0GNpwGLnVFOk0cOVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mkpRjp4PJlstVKafHfPw4Hmy.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
sky_walker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Wow, zo laag zit ik nog niet met mijn p2. haal wel de 20-21 kwh/100km,
Heb je 19" velgen? Ik heb 20" Lm, hakt er toch in volgens mij.
19” zomerbanden, geen PP. Als ik niet boven de 110 ga op de snelweg dan hoef ik bij deze buitentemperaturen niet veel moeite te doen om laag te blijven, zeker in combinatie met een stuk in de stad. Als ik me ‘s avonds ‘uitleef’ op de snelweg, dan ga ik natuurlijk ook ruim over de 20.

[ Voor 30% gewijzigd door JTHZZ op 10-05-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
[P2] Zijn er al mensen die de update hebben gekregen na de revoke?
Volgens de support page zou die vanaf vandaag weer uitgerold gaan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZoR2l4-WXMMY-1ZOwMXlYnp_Mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wC0GZ4NR5fwhyoI7KSOz8jvC.png?f=fotoalbum_large

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
JTHZZ schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:53:
[...]

19” zomerbanden, geen PP. Als ik niet boven de 110 ga op de snelweg dan hoef ik bij deze buitentemperaturen niet veel moeite te doen om laag te blijven, zeker in combinatie met een stuk in de stad. Als ik me ‘s avonds ‘uitleef’ op de snelweg, dan ga ik natuurlijk ook ruim over de 20.
Dat verklaart, ik rij 20" en all season's. En rij heel rustig, zijde voetje, maar niet onder de 21 te krijgen vooralsnog met deze temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusknol
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-10-2024

kobusknol

XC40 P8 MY2021 - Honda e

FBMG schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:52:
Ik zie op de website van Volvo een nieuwe prijslijst staan met nu twee modellen (hier)
De warmtepomp is nu standaard en draadloos opladen telefoon ook. Dus met de prijsdaling (begin jaar) en incl. deze opties die nu standaard zijn is de auto flink goedkoper geworden dan de eerste bestellingen .... 😢

[Afbeelding]
Ook interessant: het standaard 'Care Package' bestaande uit 3 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar gratis onderhoud! Onze XC40 uit november heeft slechts 2 jaar garantie en 0 jaar onderhoud!!

Als ik het goed zie zijn zo ongeveer alle 'packs' overleden en heb je nog slechts de keuze uit een Plus en Pro variant.
Het enige dat duurder is geworden is de bekleding...

Is het een idee om te vragen dat de early adopters ook het Care Package erbij krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Reportage over EV en banden in Autoweek. Bereik, geluid en meer. Was mij in ieder geval niet bekend.
https://www.autoweek.nl/a...anden-voor-evs-reportage/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
kobusknol schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Ook interessant: het standaard 'Care Package' bestaande uit 3 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar gratis onderhoud! Onze XC40 uit november heeft slechts 2 jaar garantie en 0 jaar onderhoud!!

Als ik het goed zie zijn zo ongeveer alle 'packs' overleden en heb je nog slechts de keuze uit een Plus en Pro variant.
Het enige dat duurder is geworden is de bekleding...

Is het een idee om te vragen dat de early adopters ook het Care Package erbij krijgen?
Die vraag is door mij namens “de groep van 7”neergelegd bij Volvo Nederland en die zijn daarover in gestoei met Zweden. Toevallig heb ik vandaag nog even helpen herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Laatst online: 02-08 15:26
Die vraag is door mij namens “de groep van 7”neergelegd bij Volvo Nederland en die zijn daarover in gestoei met Zweden. Toevallig heb ik vandaag nog even helpen herinneren.
Ben benieuwd wat eruit zal komen, banden zitten er niet bij overigens maar dat garantie voor "early adapters" korter is kan natuurlijk niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:05:
[...]

En verlenging van gratis data zoals Polestar haar klanten ook gegeven heeft ivm niet kunnen leveren van de app... Persoonlijk ga ik ook akkoord met het gratis inbouwen van een trekhaak _/-\o_ :)

Verder ben ik eerlijk gezegd totaal de weg kwijt en zie door alle bomen het bos niet meer als het gaat om versies, OTA, toch naar de garage... Tis me zo onduidelijk als wat en ik heb me er maar in berust dat ik gewoon naar de garage moet gaan. Woensdag afspraak, blijkbaar staat er een update klaar voor mij (na de recall update). Wil nu ook wel eens antwoord hebben over het alarm issue want dat blijft angstvallig stil....Dat is prima wbt het irritante afgaan van het alarm natuurlijk, maar ik zou graag wel eens een oplossing willen horen.

[ Voor 44% gewijzigd door Juancho op 10-05-2021 17:33 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
sky_walker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Dat verklaart, ik rij 20" en all season's. En rij heel rustig, zijde voetje, maar niet onder de 21 te krijgen vooralsnog met deze temperaturen.
Heb je daar bewust voor gekozen of liggen er standaard all season banden op bij 20”?

Onze 20 inch non PP is geleverd met continental premiumcontact 6 banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
P2 PP

Update rondom lekkage: monteur deelde net telefonisch dat de kofferbak ook vol water stond. Moet niet gekker worden… ze gaan onderzoeken.

Ik kan twee dingen bedenken:
- of de ramen sluiten niet goed
- of de achteraf geplaatste trekhaak heeft voor issues gezorgd. Er is daarvoor een groot gat gezaagd in de bodem. Mogelijk dat ik met een wasstraat programma daardoor water naar binnen heb laten spuiten (?)

Of een combi van de twee… morgen hoor ik vast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Zelfs op een Landal park ontkom je niet aan prachtige P8’s! Naast die van mij ook een Chrystal Whtie!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Morgenochtend de grote omwisselshow: van de vijf maanden oude P8 naar de nieuwe.. Ik mag hopen trillingsvrij ;).

Bazzan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sandervd00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:25:
[...]

En verlenging van gratis data zoals Polestar haar klanten ook gegeven heeft ivm niet kunnen leveren van de app... Persoonlijk ga ik ook akkoord met het gratis inbouwen van een trekhaak _/-\o_ :)

Verder ben ik eerlijk gezegd totaal de weg kwijt en zie door alle bomen het bos niet meer als het gaat om versies, OTA, toch naar de garage... Tis me zo onduidelijk als wat en ik heb me er maar in berust dat ik gewoon naar de garage moet gaan. Woensdag afspraak, blijkbaar staat er een update klaar voor mij (na de recall update). Wil nu ook wel eens antwoord hebben over het alarm issue want dat blijft angstvallig stil....Dat is prima wbt het irritante afgaan van het alarm natuurlijk, maar ik zou graag wel eens een oplossing willen horen.
Jij als leaserijder hebt geen zakelijke overeenkomst met Volvo of een dealer en je hebt dus formeel alleen met de leasemaatschappij te maken. Als je vindt ( en kunt aantonen) dat je financiële schade hebt geleden door het ontbreken van de app moet je daarvoor bij de leasemaatschappij aankloppen...of dat zin heeft....?.

En wat gratis onderhoud of prijsverlaging betreft dat is ook een zaak voor de leasemaatschappij. Daar heb jij als leaserijder geen hinder of schade van.

Wat het alarm betreft: mij is verteld dat de gevoeligheid van een van de sensoren te hoog stond waardoor het alarm afging bij het aanspringen van iets in het systeem ijdels het laden. Die gevoeligheid is met seen update aangepast maar het werkt nog steeds en voldoet aan de certificaat eisen. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. En dat lijkt ook zo te zijn, ik hoor er nooit meer over. Als jij na die update nog wel problemen had was dat kennelijk iets exemplarisch en als de dealer daar dan wat anders mee gedaan heeft moet hij dus kennelijk nog iets repareren of vervangen. Maar dat is zeker niet algemeen voor alle auto’s.
Als je twijfelt of je alarm werkt kun je je vriendin een kwartiertje in de auto opsluiten met het alarm erop. Als ze dan na die tijd probeert uit te breken hoort het af te gaan. Wel sleutels buiten bereik uiteraard.

De update die je dealer klaar heeft staan zal de april update zijn, als die erop zit kun je de beta-app koppelen. Daarna duurt het nog een of twee dagen voor die app het doet. Je kunt dan op afstand de voortgang van het opladen monitoren, de soc aflezen, de preconditioning aanzetten/stoppen en de deuren sluiten of openen en controleren of de deuren en achterklep niet per ongeluk openstaan. Nog geen timer functies, dus tamelijk minimaal maar toch wel nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-10 12:32
FBMG schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:41:
[...]
[P8]
Dit kan helpen tegen de vette vingers van de dealer ;-)
Zelf ook geïnstalleerd en het scheelt heel wat in vette vingers!

https://www.amazon.nl/gp/product/B07HYXY2TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Jij als leaserijder hebt geen zakelijke overeenkomst met Volvo of een dealer en je hebt dus formeel alleen met de leasemaatschappij te maken. Als je vindt ( en kunt aantonen) dat je financiële schade hebt geleden door het ontbreken van de app moet je daarvoor bij de leasemaatschappij aankloppen...of dat zin heeft....?.
Links om of rechts om betaal je ook als leaserijder voor de P8. Of dat nu 1:1 gaat via Volvo (je kan ook leasen via Volvo lease) of via een tussenpartij als een leasemaatschappij. Zal niets uit moeten maken natuurlijk, uiteindelijk betaal je voor een auto van Volvo. Het is aan Volvo om te zeggen, we geven iets ter compensatie voor het lange uitstellen van de app zoals Polestar dat deed. Zijn ze niet verplicht toe, ik had het alleen wel netjes gevonden. Ik heb het verder ook helemaal nergens over financiële schade, dat maak jij er van. Ik had het alleen een mooi en goed gebaar gevonden nogmaals. In dat kader netjes wat Polestar dus deed. Die deden iig iets, hoe klein dan ook. Teken van aandacht en dat het toch allemaal wel iets te lang duurt. Al was het een bos bloemen met een sorry. Tis puur het gebaar naar je eerste groep rijders toe. Maargoed, dat gaat nu natuurlijk niet meer gebeuren en is verder ook prima. Zolang ze nu maar doorpakken en de positieve ontwikkelingen verder vorm gaan geven. Dan ben ik een blij P8 rijder!
En wat gratis onderhoud of prijsverlaging betreft dat is ook een zaak voor de leasemaatschappij. Daar heb jij als leaserijder geen hinder of schade van.
Natuurlijk wel, ook hier zal je weer links om of rechts om je bedrag iets omlaag zien gaan of je krijgt iets terug. Als de auto goedkoper is, is mijn bijtelling ook lager. Lijkt me niet zo moeilijk.
Wat het alarm betreft: mij is verteld dat de gevoeligheid van een van de sensoren te hoog stond waardoor het alarm afging bij het aanspringen van iets in het systeem ijdels het laden. Die gevoeligheid is met seen update aangepast maar het werkt nog steeds en voldoet aan de certificaat eisen. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. En dat lijkt ook zo te zijn, ik hoor er nooit meer over.
Mij is dus wat anders vertelt. Dat ze gewoon wat hebben uitgezet zodat die sensor niet te snel getriggerd werd. Dat is natuurlijk geen fix en de monteur vertelde me de laatste keer ook nog, bij de recall, dat het in Zweden lag. En dat je er nu weinig meer over hoort is precies wat ik bedoel. Velen waren er zo klaar mee (waaronder ik) dat de monteur het maar tijdelijk heeft uitgezet. Maar dat is nogmaals geen fix. En ja, dat heb ik de dealer dus aangegeven dus benieuwd wat hij woensdag te zeggen heeft.
De update die je dealer klaar heeft staan zal de april update zijn, als die erop zit kun je de beta-app koppelen.
Ik weet wat de update doet, ik dacht alleen dat die ook OTA zou komen omdat dat zou moeten kunnen na de laatste update (dus voor die van april). Maar blijkbaar niet dus. Tis ook niet te checken met versie nummers etc. Behoorlijk onoverzichtelijk en onduidelijk als je het mij vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 10-05-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

P2?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Even een positief bericht….Net mijn Samsung S20+ als key geïnstalleerd. Duurde maar 1 minuut en gelijk alle data in de app beschikbaar. Gelijk ook maar een stukje gereden met alleen mijn telefoon op zak. Werkt perfect! *O* *O*

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-10 17:32
Mga1600 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Heb dat hier al eerder gepost, de MY22 prijslijst van de P8 is gunstig maar de keuze uit maar twee varianten dwingt je bij de Pro variant een pakket opties te nemen.
Dat kan alleen zo maar ik zou sommige opties wel willen en andere niet. Los opties uit pakket kan je niet bestellen.
Is natuurlijk eenvoudiger voor de productie.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 16:00
Juancho schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Links om of rechts om betaal je ook als leaserijder voor de P8. Of dat nu 1:1 gaat via Volvo (je kan ook leasen via Volvo lease) of via een tussenpartij als een leasemaatschappij. Zal niets uit moeten maken natuurlijk, uiteindelijk betaal je voor een auto van Volvo. Het is aan Volvo om te zeggen, we geven iets ter compensatie voor het lange uitstellen van de app zoals Polestar dat deed. Zijn ze niet verplicht toe, ik had het alleen wel netjes gevonden. Ik heb het verder ook helemaal nergens over financiële schade, dat maak jij er van. Ik had het alleen een mooi en goed gebaar gevonden nogmaals. In dat kader netjes wat Polestar dus deed. Die deden iig iets, hoe klein dan ook. Teken van aandacht en dat het toch allemaal wel iets te lang duurt. Al was het een bos bloemen met een sorry. Tis puur het gebaar naar je eerste groep rijders toe. Maargoed, dat gaat nu natuurlijk niet meer gebeuren en is verder ook prima. Zolang ze nu maar doorpakken en de positieve ontwikkelingen verder vorm gaan geven. Dan ben ik een blij P8 rijder!

[...]

Natuurlijk wel, ook hier zal je weer links om of rechts om je bedrag iets omlaag zien gaan of je krijgt iets terug. Als de auto goedkoper is, is mijn bijtelling ook lager. Lijkt me niet zo moeilijk.
En wie geeft jou de garantie dat de leasemaatschappij dat voordeel aan jou doorgeeft?

Daarnaast veranderd je bijtelling sowieso niet meer. Nadat de auto op kenteken is gezet is de fiscale waarde vastgelegd. En op basis daarvan wordt je bijtelling berekend.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

[...]

[...]

Mij is dus wat anders vertelt. Dat ze gewoon wat hebben uitgezet zodat die sensor niet te snel getriggerd werd. Dat is natuurlijk geen fix en de monteur vertelde me de laatste keer ook nog, bij de recall, dat het in Zweden lag. En dat je er nu weinig meer over hoort is precies wat ik bedoel. Velen waren er zo klaar mee (waaronder ik) dat de monteur het maar tijdelijk heeft uitgezet. Maar dat is nogmaals geen fix. En ja, dat heb ik de dealer dus aangegeven dus benieuwd wat hij woensdag te zeggen heeft.

[...]

Ik weet wat de update doet, ik dacht alleen dat die ook OTA zou komen omdat dat zou moeten kunnen na de laatste update (dus voor die van april). Maar blijkbaar niet dus. Tis ook niet te checken met versie nummers etc. Behoorlijk onoverzichtelijk en onduidelijk als je het mij vraagt.
Hij komt ook alleen moet je dan nog heel even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:08:
[...]

En wie geeft jou de garantie dat de leasemaatschappij dat voordeel aan jou doorgeeft?

Daarnaast veranderd je bijtelling sowieso niet meer. Nadat de auto op kenteken is gezet is de fiscale waarde vastgelegd. En op basis daarvan wordt je bijtelling berekend.
Lease maatschappijen hebben sowieso meestal een gegarandeerde restwaarde bedongen bij een nieuwe auto en ze krijgen speciale tarieven op service en onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Rene schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Heb je daar bewust voor gekozen of liggen er standaard all season banden op bij 20”?

Onze 20 inch non PP is geleverd met continental premiumcontact 6 banden.
All seasons Is tegenwoordig de nieuwe standaard van de leasemaatschappij, scheelt ze weer de bandenwisselkosten 2x per jaar.

20” was eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hlip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Niemand en ik zeg ook zelfs nog dat ik nu natuurlijk helemaal niets meer verwacht. Dat moment, van het spreekwoordelijke bloemetje of jaartje extra gratis data is wel voorbij. Vond het wel opmerkelijk gezien de relatie tussen Volvo en Polestar, beide werken met het nieuwe Android systeem. Juist van Volvo zou je zulke service (of goedmakertje, geef het een naam) verwachten... Dus ik verwacht niets meer. Behalve dat Volvo nu gaat doorpakken met verbeteringen, nieuwe features etc etc.
Klopt, maar ik wilde er mee aangeven dat je ook als lease rijder benadeeld kan worden en niet alleen als je de auto met eigen geld koopt :). Die paar duizend euro verlaging in prijs een tijdje terug kwam best kort nadat vele kopers en leasers de auto besteld hadden. Is toch leuk geld dat je nu extra moet betalen.

Mijn "voordeeltje" komt volgend jaar maart wel, als dat klote Corona toch nog ergens goed voor is (bij wijze van)...dan is het wel dat mijn leasecontract aangepast mag en gaat worden wat maar zo 50-75 euro kan gaan spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 10-05-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ik heb het verder ook helemaal nergens over financiële schade, dat maak jij er van.
Jij begon toch over gewenste vergoedingen in de vorm van data en een trekhaak.....?

Pagina: 1 ... 221 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.