dnns85 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:16:
[P2]
Hier hetzelfde. Gekoppeld en ging allemaal goed met de digital key (openen en sluiten), volgende ochtend wilde ik wegrijden en deed ie het niet meer. Vandaag opnieuw gekoppeld en toen werkte het weer, inclusief starten van de auto. Na een stukje gereden te hebben niet meer. Sta je dan zonder sleutel te kijken. Gelukkig niet ver van huis (durfde al niet na de eerste fail). iPhone 12, reboot en Bluetooth uit- en aangezet helpt niet. Partner heeft precies dezelfde ervaring (ook iPhone 12). Toch vreemd.
App werkt overigens prima verder, alleen wordt het percentage tijdens laden niet real-time geüpdatet lijkt het. Soms blijft het percentage een tijdje op zelfde waarde staan (ook na killen app), maar na een tijdje springt hij dan opeens omhoog. Op zich niet dramatisch. Reageren op openen en vergrendelen gaat wel vlug binnen paar seconden.
Hier vrijwel hetzelfde. Ik gebruikte de digital key sinds dinsdag zonder problemen. Tot gisteren… stond ik dan zonder sleutel. Digital key weigerde maar kon de auto wel openen in de app. Met geen mogelijkheid de digital key weer werkend gekregen. Ook bij Polestar wisten ze niet wat te doen. Ik moest dus gewoon de sleutel gaan halen.
Vandaag alles opnieuw proberen te koppelen. Dat lukte maar het activeren in de app is grayed out dus dat gaat niet meer. Het openen en sluiten van de auto via de app inclusief batterij percentage werken wel feilloos. Telefoon is een iPhone 12 Pro.
Als de digital key nog zulke bugs heeft vraag ik mij af waarom deze gereleased is. Wellicht heeft het terug trekken van de update hiermee te maken al zegt Polestar dat het probleem niet met de software zelf te maken heeft. Ik begin toch wel te twijfelen….
Om eerlijk te zijn vind ik de app en digital key ondermaats. Zeker gezien het lange wachten op de app.
Ik had eigenlijk verwacht dat je de temperatuur in zou kunnen stellen, “zien” waar je auto staat en auto gegevens uit kunnen lezen. Dit kan een simpele VW al.
Auto zelf blijft geweldig dus ik zal er niet te veel over zeuren. Hopelijk hebben ze de issues snel opgelost.