Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 220 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 15:03

SpeedfreakR

Zoeffff.....

P2
Ik heb dan echt mazzel gehad.. ik kreeg de update melding om 16uur en meteen gedaan. Hij is wel gelukt. Geen gekke dingen gezien.
Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:11

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

MaxxMark schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:27:
Ik acht de kans groot dat de auto een andere auto ging volgen dan hij verwachtte (de stilstaande). De stilstaande ziet hij inderdaad niet.

Kans is trouwens vrij groot dat hij in de laatste seconde de anti collision aangooit. Maar of hij dan op tijd stil kan staan weet ik niet.

Altijd op blijven letten in ieder geval :)
En als je het interessant vindt, zoek in het topic even naar de post van mij met een linkje naar ars technica. Interessant stuk over dergelijke systemen!
Toen ik van rijbaan veranderde zag ik dat de ACC mijn voorganger "los liet" (auto symbool ging uit). Op de rechterbaan ging het symbool weer aan, dus hij zag de auto die daar stond wel (misschien stond die nog niet helemaal stil?). Maar in plaats van vertragen versnelde de auto dus (tot ik remde net na de collision warning).
Wel heel gek dat die koppeling naar ACC er niet is. Lijkt mij het eerste wat de auto zo moeten doen, ACC los bij een collision warning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:18
guido66 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:41:
bij mij is de update probleemloos verlopen en ook het koppelen met de telefoon ging gedeeltelijk goed. Ik had voor de update reeds mijn polestar-id in de auto ingevoerd, maar dit moest weer opnieuw na de update.

Accupercentage wordt weergegeven en klimaat en portieren werken.

Wat werkt niet:
-de app heeft geen verbinding als ik op de wifi van het werk zit
-digital key activeren lukt niet

In de notificaties van mijn S10e blijft staan Polestar Explore: needs pairing

er zijn nu 2 BT apparaten zichtbaar: Polestar en Polestar PS2

Nog steeds heeft mijn P2 deze bugs:
-af en toe zakt de rechterspiegel niet bij achteruit rijden
-parkeerklimaat is geprogrammeerd, maar doet het niet.
Zojuist nog maar eens geprobeerd, dit na dat er een update in de Play store was voor de telefoon app. Eerst opnieuw een Bluetooth verbinding met de auto gemaakt, de sleutels worden gevonden en daarna blijft ie hangen op zoeken naar telefoon. Van een half werkende app ben ik nu dus naar geen werkende app gegaan.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2arnold
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHm6w7VSeErBVIvDU4Yg99VimJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAL4Q38lNsfl4cMOwWIciA8X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik ben benieuwd wanneer die van ons spontaan ontbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56

MaxxMark

HT is Tof!

dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Toen ik van rijbaan veranderde zag ik dat de ACC mijn voorganger "los liet" (auto symbool ging uit). Op de rechterbaan ging het symbool weer aan, dus hij zag de auto die daar stond wel (misschien stond die nog niet helemaal stil?). Maar in plaats van vertragen versnelde de auto dus (tot ik remde net na de collision warning).
Wel heel gek dat die koppeling naar ACC er niet is. Lijkt mij het eerste wat de auto zo moeten doen, ACC los bij een collision warning?
Dat zal hij wel doen. Maar de collision detection is luttele meters zo niet centimeters voordat je er op zit. Als de auto zeker weet dat het mis gaat grijpt hij in. En dat is veel later dan jij en Ik denken.

Doet hij het te vroeg dan heb je phantom brake-ing wat in Tesla’s zo verafschuwd wordt.

Ik kan echt het linkje dat ik plakte aanraden :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:35

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb hem nog gewoon kunnen installeren gelukkig. Bij mijn laatste rit is de LTE en de GPS er samen mee opgehouden. Dat gaat dus lekker :/

De normale herstart deed niks dus zal straks eens die andere proberen. Wel irritant dit.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
P2
Nog niets over gelezen hier maar de iPhone 12 laadt na de update bij mij zonder foutmelding of vertraging gewoon draadloos op zoals het hoort. Weer een bug eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Waterblok schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Nou ik ben wel geïnteresseerd in elektrische stoelen (mijn buik is anders dan die van mijn lief....) en mooie camerasysteem en de koplampen full led en automatisch grootlicht maar niet in open dak of HK geluidssysteem.
Je kan die opties eenvoudigweg niet los bestellen en bij de pro versie krijg je ze allemaal.
Gooi geld weg aan open dak een item dat ook nog eens stuk kan....

Ben benieuwd hoeveel korting ik kan gaan versieren...
Het glas in het open dak is wel fantastisch. Geeft enorm veel gevoel van ruimte en licht. Dat hij open kan is voor mij minder interessant. Maar ik zou hem niet zonder willen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

Lancer

What the......

[P8] Tsjemig, vandaag op vakantie gegaan, kofferbak vol, twee fietsen aan de trekhaak. Voornamelijk 100 gereden en nog een keer boodschapjes gedaan. 20.5kWh voor 100km. Dat is voor mij een verbruiksrecord.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Ja je ziet maar weer eens. Altijd voorop willen lopen met updates kan ook zijn nadelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-10 19:02
vdtweak schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Ja! Kreeg ook net dat de update was terug getrokken. Moet dan echt afgelopen 1.5 uur zijn gebeurt want toen ik wegreed stond er dat de update klaar was om te installeren. Kom ik aan... Krijg ik bericht dat die is terug getrokken :(SNIF
Hier idem. Stond klaar maar nog even gewacht omdat ik nog weg moest. Wilde hem nu installeren en er morgen wat mee experimenteren maar nu is hij weg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:09:
Een werkende polestar app, digital key en nu ook video voor tijdens het laden. Zag dat het verbruik ook zeer schappelijk is met de huidige temperaturen.

Een goede week voor Polestar (en de rijders natuurlijk :))

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Over zo’n korte afstand en gemiddeld lage temperatuur haal ik 17/18 ook te de P8 op 20”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://polestar.fans/uploads/default/original/2X/4/402b3efa49f838bf5fe4c6da2e6fae9a412ebd6e.png
Gelukkig is in ieder geval de communicatie duidelijk en snel maar wel jammer dat het niet ineens goed ging..

[ Voor 62% gewijzigd door JTHZZ op 07-05-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOuEcwLxlDJfA3VJclSGyQOib4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7tNTswke0IBRaHXgYC5PJlV.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:
Ik vraag me af tot welke temperatuur de batterij verwarmd wordt en hoelang deze zijn warmte vasthoudt?

Je bent nu bijna verplicht om tot 80% in te stellen aangezien ik er weinig voor voel om elke dag te betalen om de batterij 's nachts op temperatuur te houden en vervolgens om 8 uur met een koude batterij te vertrekken.
Spijtig dat dit soort zaken niet via een of ander advanced settings menu naar eigen smaak in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Ik laad alleen maar openbaar en bij mij wordt die pas afgekapt als ik de sessie zelf stop.
Dus wellicht ligt dat dan ook aan de soort paal waar je aan staat?

Ik zie altijd mooi in de app waarmee ik laad dat hij terugschiet naar 0 als die vol is en weer oploopt als die begint voor te verwarmen bijvoorbeeld de volgende ochtend.
Het protocol voorziet in ieder geval in de mogelijkheid om een laadsessie te "pauzeren" zodat je het laden later kan hervatten (bv voor preconditioning) zonder dat daarvoor een nieuwe authenticatie nodig is.
Er zijn echter wat "buggy implementaties" bekend waarbij de sessie volledig gesloten wordt nadat de auto meldt vol te zijn.
Ik zet het bewust tussen "" aangezien het waarschijnlijk wel met een achterliggende gedachte is gedaan en niet per se een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Ik vind het een beetje raar dat ze er pas na vijf dagen achter komen... Zoiets had ik verwacht op dag twee, uiterlijk dag drie.
Gelukkig dat er fundamenteel niks fout zit in de software, maar dat het louter in de installatieprocedure zit.

Gaat waarschijnlijk ook meer gebruiksgemak gerelateerd zijn dan een echte bug. Bv settings die opnieuw ingegeven moeten worden ipv bewaard blijven ofzo (#speculatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostro55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
P2
MaNdM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:09:
Ik heb hem nog gewoon kunnen installeren gelukkig. Bij mijn laatste rit is de LTE en de GPS er samen mee opgehouden. Dat gaat dus lekker :/

De normale herstart deed niks dus zal straks eens die andere proberen. Wel irritant dit.
Ik heb ook geen LTE en GPS meer sinds vandaag. Geen enkele reset helpt bij mij. Heb overigens de update nog niet (voorzover ik weet).

[ Voor 5% gewijzigd door mostro55 op 07-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 18:52
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:09:
Een werkende polestar app, digital key en nu ook video voor tijdens het laden. Zag dat het verbruik ook zeer schappelijk is met de huidige temperaturen.

Een goede week voor Polestar (en de rijders natuurlijk :))

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb die app ook, maar deze films kom ik niet tegen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 18:52
ach-jee schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:47:
[P2]
Ik dacht net een ritje te maken met de Digital Key, maar ik kwam de parkeerplaats toch niet af. Openen van de auto ging al niet automagisch (maar wel met behulp van de knop in de app), en vervolgens kon ik de auto zelf niet in drive zetten. Ik kreeg een melding over het gebrek aan een transponder. Alle app functies werkten verder wel, dus het is me nog niet helemaal duidelijk waarom de telefoon dan niet gezien wordt als sleutel. Goed excuus om morgen nog eens een ritje te maken in ieder geval.
Heb ik ook gehad, reset van mijn telefoon loste dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderwaterfoto
  • Laatst online: 27-10-2022
Heb sinds vandaag ook de nieuwe update. Paar dingen:
- Range is nu minder bij 90%
- Digital key werkt nog niet top. Heb ook al gehad dat ik de auto niet in kon. Bluetooth connect niet met de telefoon, heeft iemand daar een oplossing voor?
- Ik ken alleen de video player app uit de play store, maar dat screenshot met al die films ken ik niet, wat is dat voor app of hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Laatst online: 21-01-2024
Update helemaal kunnen doen, app werkt prima, maar digital key werkt niet.
Net de iPhone van mijn vrouw ook gekoppeld, bij haar werkt de app EN de digital key!!
Zij kan dus zo met mijn auto wegrijden zonder sleutel en ik zelf niet 😡
Heb 2 jaar geleden, toen ik de auto bestelde bewust een Android telefoon aangeschaft hiervoor (Nokia 7.2) en nu werkt het niet. Hoera voor Android.
Iemand een idee waarom digital key wel op iPhone en niet op Nokia werkt?

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
onderwaterfoto schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:40:
- Digital key werkt nog niet top. Heb ook al gehad dat ik de auto niet in kon. Bluetooth connect niet met de telefoon, heeft iemand daar een oplossing voor?
- Ik ken alleen de video player app uit de play store, maar dat screenshot met al die films ken ik niet, wat is dat voor app of hoe doe je dat?
- Range aanpassing klopt, staat in de release notes. De wijze van berekening/weergave is veranderd. Je effectieve range niet.
- Hier heb ik ook wat problemen mee, andere mensen hebben in dit topic al wat tips gepost. Ik ga morgen zelf ook nog wat experimenteren. Mogelijk heeft de recall van de update hier mee te maken?
- @Rene zit ergens in de Nordics. Het aanbod van videomateriaal zal regio gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
onderwaterfoto schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:40:
Lees even de faq op polestar support. Range is hetzelfde maar de berekening is aangepast. Zou minder snel moeten teruglopen nu
Als je goed kijkt zie je dat het in het Zweeds is. Niet voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-09 21:19
mostro55 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:39:
P2

[...]

Ik heb ook geen LTE en GPS meer sinds vandaag. Geen enkele reset helpt bij mij. Heb overigens de update nog niet (voorzover ik weet).
[P2]
Ik heb de update wel geïnstalleerd staan maar sinds vanavond ook geen LTE en GPS meer.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
P2Boxtel schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:47:
Update helemaal kunnen doen, app werkt prima, maar digital key werkt niet.
Net de iPhone van mijn vrouw ook gekoppeld, bij haar werkt de app EN de digital key!!
Zij kan dus zo met mijn auto wegrijden zonder sleutel en ik zelf niet 😡
Heb 2 jaar geleden, toen ik de auto bestelde bewust een Android telefoon aangeschaft hiervoor (Nokia 7.2) en nu werkt het niet. Hoera voor Android.
Zou nog niet al te veel waarde hechten aan het (niet) functioneren van de apps op dit moment, zijn meerdere mensen met verschillende OS'en die problemen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderwaterfoto
Dank voor de antwoorden! Helder.

Alleen digital key nog niet 100%. Net weer even ontkoppeld en opnieuw gedaan, dan werkt het goed. Kan ik ook gewoon rijden en auto locken als ik terug kom.

Morgen maar even opnieuw testen.

En nog wat uren te gaan voordat ik polestar connect kan aanzetten om gegevens uit te wisselen. Medewerker in de chat zei circa 36 uur. Dan kan je het aanzetten en is alles gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Opnieuw proces doorlopen en nu lijkt alles te werken.
Ook de digitale key.
Nog een dingetje: na een tijdje de auto te hebben afgesloten geeft de app een melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c-EwRftIEEeMTLselJWGNdYJK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNunyTk0LdvzXr4Dl3vz5b2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onderwaterfoto
Klopt, dat duurt dus circa 36 uur. Dan naar instellingen gegevensuitwisseling en privacy, polestar, en dan polestar connect aanvinken. Kan nu niet, is nog greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

onderwaterfoto schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:28:
Klopt, dat duurt dus circa 36 uur. Dan naar instellingen gegevensuitwisseling en privacy, polestar, en dan polestar connect aanvinken. Kan nu niet, is nog greyed out.
Ik kon Polestar Connect direct aanvinken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderwaterfoto
Dan gaat er iets niet goed, want dan zou je deze melding niet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
P2
Heeft iemand al ervaren wat er gebeurt als je in de buurt van je auto komt met de telefoon op zak terwijl je niet wil gaan rijden?
Mijn oprit ligt namelijk direct naast de trap naar boven. Waar ik 'bang' voor ben is dat als ik 's avonds naar bed ga en naar boven loop met de telefoon op zak, de auto een hele lichtshow gaat geven voor de buurt omdat ie denkt dat ik 'm ga verblijden met een ritje :*)
Ik ga volgende week de auto ophalen dus heb het nog niet zelf kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

gerrit105 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:43:
Heeft iemand al ervaren wat er gebeurt als je in de buurt van je auto komt met de telefoon op zak terwijl je niet wil gaan rijden?
Mijn oprit ligt namelijk direct naast de trap naar boven. Waar ik 'bang' voor ben is dat als ik 's avonds naar bed ga en naar boven loop met de telefoon op zak, de auto een hele lichtshow gaat geven voor de buurt omdat ie denkt dat ik 'm ga verblijden met een ritje :*)
Ik ga volgende week de auto ophalen dus heb het nog niet zelf kunnen proberen.
Er gebeurt niets totdat je de deurklink aanraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

onderwaterfoto schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:35:
Dan gaat er iets niet goed, want dan zou je deze melding niet krijgen
Ik ga het wel even afwachten.
De digitale key lijkt nu goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

En nu nog een slimme manier/plek om toch ook altijd een "gewone" sleutel bij je te hebben. (Voor het geval de digitale key onverhoopt niet meer werkt)
Ergens onzichtbaar aan de auto in een waterdichte behuizing.
Iemand een goed idee? (Mischien aan de trekhaak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:06
ach-jee schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:47:
[P2]
Ik dacht net een ritje te maken met de Digital Key, maar ik kwam de parkeerplaats toch niet af. Openen van de auto ging al niet automagisch (maar wel met behulp van de knop in de app), en vervolgens kon ik de auto zelf niet in drive zetten. Ik kreeg een melding over het gebrek aan een transponder. Alle app functies werkten verder wel, dus het is me nog niet helemaal duidelijk waarom de telefoon dan niet gezien wordt als sleutel. Goed excuus om morgen nog eens een ritje te maken in ieder geval.
Kan het zijn dat je digital key niet geactiveerd was in de app? Ik had zoiets vanmiddag ook. Auto ging niet meer open. Toen ik in de app onder "beheren>>Auto instellingen>>digital key" keek zag ik dat hij opeens niet meer geactiveerd was. Slider weer aangezet en plots werkte het weer. Tot nu toe geen issue meer gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:22
Ik kon nu na een uur of 26 voor het eerst mijn deuren openen en sluiten via de app.

Dus inderdaad, geduld is een schone zaak.

Volgende wens.
Juiste kleur van de auto in de app :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
P2Boxtel schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:47:
Is het niet een beetje voorbarig van je geweest om twee jaar van te voren een Android telefoon te kopen, alleen voor dit doel terwijl de gemiddelde levertijd van een telefoon 1 dag is? 🤐

Daarnaast is het een beetje suf om Android hiervan df schuld te geven met 'Hoera voor Android'.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 18:55
P2

Ik volg dit topic al een tijdje en heb al een hoop geleerd over de P2 en P8. Erg leuk om te volgen. Nu kan ik zelf natuurlijk niet achter blijven..

Ik heb een Polestar 2 besteld (zakelijk, lease), welke vandaag definitief is doorgezet naar Polestar. Hieronder de details. Ik ben erg benieuwd naar de metallic Void kleur, ben dit nog niet eerder tegen gekomen.
Indicatieve leverdatum is nu september 2021. Dit duurt nog een hele poos maar kijk er nu al naar uit! Ik zal ondertussen het forum blijven volgen en als het zo ver is een aantal foto’s en mijn ervaringen delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i2oR5bPwtPlsPCQwiBqFgaprPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y87NeN23IMBo38iyjvoPfu7Q.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
@Ewin
P2
Mooi! Leuk om naar uit te kijken.
Die metallic toevoeging bij Void is nieuw voor me. De kleurcode is ook identiek aan de eerdere Void. Voor zover ik weet is deze kleur geen metallic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
@gerrit105
Thanks! Wat betreft Void, ik kon alleen bij het nieuwe 2021 model voor normaal Void en metallic Void kiezen. Ik zal er maandag eens achteraan bellen hoe/wat. Het is ook een optie die extra kost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Ewin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:38:
P2

Ik volg dit topic al een tijdje en heb al een hoop geleerd over de P2 en P8. Erg leuk om te volgen. Nu kan ik zelf natuurlijk niet achter blijven..

Ik heb een Polestar 2 besteld (zakelijk, lease), welke vandaag definitief is doorgezet naar Polestar. Hieronder de details. Ik ben erg benieuwd naar de metallic Void kleur, ben dit nog niet eerder tegen gekomen.
Indicatieve leverdatum is nu september 2021. Dit duurt nog een hele poos maar kijk er nu al naar uit! Ik zal ondertussen het forum blijven volgen en als het zo ver is een aantal foto’s en mijn ervaringen delen.

[Afbeelding]
Reservelampjes!! 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdrDIT0AU-fEba1MRIRbUjjB_rY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qHZ3N3xOnGCiYAnQozR9FlVy.png?f=fotoalbum_large

Inderdaad. Die reservelampjes zou ik om wisselen voor een reep chocolade of een kratje bier :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
gerrit105 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:43:
omdat ie denkt dat ik 'm ga verblijden met een ritje :*)
LOL. Ik denk die gaat zijn hond uitlaten ....

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 21:50

Lancer

What the......

dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:56:
En nu nog een slimme manier/plek om toch ook altijd een "gewone" sleutel bij je te hebben. (Voor het geval de digitale key onverhoopt niet meer werkt)
Als je dat doet kan iedereen de auto open maken.... (keyless drive)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Yes! De app werkt nu volledig! Dus ik gok dat mijn LTE en GPS ook weer zal werken.

Blijf wel van mening dat er meer zicht moet zijn op dit soort resets en voortgang. Nu was het op de oprit en hoefde ik nergens heen. Maar stel dat je onderweg bent en je GPS ermee kapt dan is het wel fijn als je dat ding meteen kan resetten en niet een magische nacht moet wachten.

De klanten zien me aankomen: ja sorry maar mijn auto moet even een nachtje rustig nadenken over zijn GPS. Daarna kom ik.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:43
Juancho schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:27:
@mvrooij & @Venomer behoren jullie dan tot het selectieve groepje dat de app alvast mag testen voor de P8? Want die is verder toch nog helemaal niet uitgerold voor de P8?

En ik zie dus weer een nieuwe app voor de P2 nadat eerst ABRP al uitgerold werd. Wanneer gaan we eens iets nieuws voor de P8 mogen verwachten? Het blijft angstig stil in de app store helaas...
Ik heb de P8 pas sinds donderdag. Hij is afgeleverd met de laatste updates erop. In de showroom lukte het de dealer niet om de app aan de auto te koppelen (hij verwachte ook niet dat dat al kon), maar toen ik thuis was lukte het mij wel. Verder de laatste app gedownload, wat vinkjes aangezet in de app en geduld hebben.

Ik kan inmiddels de laadstatus zien, de auto ontgrendelen en het klimaat aan en uit zetten via de app.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56

MaxxMark

HT is Tof!

dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:56:
Het is een beetje als met een gewone sleutel. Daar kan het óók voorkomen dat de batterij leeg is of dat je hem laat vallen en hij in het water/put/whatever valt. In die gevallen kan je ook je auto niet meer in en/of kan je zeker niet meer wegrijden.

Met de digitale key ga ik er van uit dat het gewoon goed werkt. Net zoals met de waterdichte sleutel die ik nu aan mijn sleutelbos heb hangen. Werkt perfect en nog geen issues gehad dat het niet werkt.

Overigens ga ik, wanneer ik de OTA + Phone-as-a-Key heb ervoor om de sleutels op strategische locatie bij bekenden leggen :)

Maar dat is meer vanuit het perspectief dat die sleutels er tóch zijn en ze alle 3 thuis in een lade leggen heeft dan weinig toegevoegde waarde. Een beetje gelijk aan wat je met een reserve (huis)sleutel zou doen dus :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:06:
Ik kon nu na een uur of 26 voor het eerst mijn deuren openen en sluiten via de app.

Dus inderdaad, geduld is een schone zaak.

Volgende wens.
[P8]
Bij mij wordt de auto in de juiste kleur weergegeven in de app. Glacier Silver met een zwart dak zonder glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostro55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
MaNdM schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:53:
Yes! De app werkt nu volledig! Dus ik gok dat mijn LTE en GPS ook weer zal werken.

Blijf wel van mening dat er meer zicht moet zijn op dit soort resets en voortgang. Nu was het op de oprit en hoefde ik nergens heen. Maar stel dat je onderweg bent en je GPS ermee kapt dan is het wel fijn als je dat ding meteen kan resetten en niet een magische nacht moet wachten.

De klanten zien me aankomen: ja sorry maar mijn auto moet even een nachtje rustig nadenken over zijn GPS. Daarna kom ik.
P2

Ook mijn LTE en GPS werken inderdaad weer sinds vanochtend. Bijzonder.

Update moet ik nog even geduld voor hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:06:

Volgende wens.
… of met de app de kleur van de auto aanpassen. ;)

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:06
Venomer schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb de P8 pas sinds donderdag. Hij is afgeleverd met de laatste updates erop. In de showroom lukte het de dealer niet om de app aan de auto te koppelen (hij verwachte ook niet dat dat al kon), maar toen ik thuis was lukte het mij wel. Verder de laatste app gedownload, wat vinkjes aangezet in de app en geduld hebben.

Ik kan inmiddels de laadstatus zien, de auto ontgrendelen en het klimaat aan en uit zetten via de app.
... en ik heb begrepen ....toch ook alvast een laadstation zoeken wat je dan weer deelt met de auto?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-10 22:16
Ewin schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:38:
P2

[Afbeelding]
Hi Efwin, gefeliciteerd met je keuze.
Void is volgens mij nog steeds non metallic, ook op de configurator van polestar zelf voor my22.
Bij mijn leasemaatschappij staat er ook void (metallic) in de lijst maar als ik deze kies dan is dat zonder meerprijs voor metallic lak, dus m.i nog steeds standaard zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Skyrunner schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Moet ik je toch bekennen niks te weten van een warmtepomp op de single motor standard range, zit dat niet in het Plus Pakket?

Levertijd staat voorlopig op augstus, geen meldingen ivm chiptekorten.
Sorry ja je hebt gelijk, heb je wel plus pakket nodig. Zat dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
Rene schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Inderdaad. Die reservelampjes zou ik om wisselen voor een reep chocolade of een kratje bier :D
Haha, die reservelampjes inderdaad. Aan een reep chocola en een kratje bier heb ik tenminste nog iets.

Dit is een optie die standaard, gratis en verplicht door mijn werkgever in het bestelsysteem van de leasemaatschappij wordt gezet bij alle auto's. Mijn huidige auto heeft ook alleen LED, ik kan me niet herinneren dat ik ooit reservelampjes heb ontvangen. Ik heb wel heel veel veiligheidshesjes in huis :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
Heb vandaag voorklimatisering aangezet en bij het wegrijden geen hoge kW waarden. Normaal altijd enkele momenten tussen 500kW en dan langzamerhand zakken. Kan ook te maken hebben met de nieuwe update. Ik ga het morgen weer proberen maar dan zonder voorklimatisering en kijken welke waardes ik dan krijg. Korte rit (30km) met een gemiddelde van 17.4kW met airco op 20c, dat ben ik echt niet gewend. Maar morgen checken voor de zekerheid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sky_walker
BlacKstaR- schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:50:
Heb vandaag voorklimatisering aangezet en bij het wegrijden geen hoge kW waarden. Normaal altijd enkele momenten tussen 500kW en dan langzamerhand zakken. Kan ook te maken hebben met de nieuwe update. Ik ga het morgen weer proberen maar dan zonder voorklimatisering en kijken welke waardes ik dan krijg. Korte rit (30km) met een gemiddelde van 17.4kW met airco op 20c, dat ben ik echt niet gewend. Maar morgen checken voor de zekerheid.
[p2] Goedemorgen, zelfde ervaring na de update gisteren. Lijkt erop dat de voorverwarming van de accu nu echt goed werkt. Ik reed weg na 10min voorverwarmen parkeerstand aan de lader, en vervolgens startte de verbruiksmeter met 0kw, vervolgens opklimmend 2, 4, 10, etc.... Geen waarden meer van boven de 100kw de eerste kms! Dus bij mij echt te danken aan de laatste software update,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlacKstaR-
sky_walker schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:00:
[...]

[p2] Goedemorgen, zelfde ervaring na de update gisteren. Lijkt erop dat de voorverwarming van de accu nu echt goed werkt. Ik reed weg na 10min voorverwarmen parkeerstand aan de lader, en vervolgens startte de verbruiksmeter met 0kw, vervolgens opklimmend 2, 4, 10, etc.... Geen waarden meer van boven de 100kw de eerste kms! Dus bij mij echt te danken aan de laatste software update,
Ah kijk is aan! Had dezelfde ervaring ik keek op de virtual cockpit en ik dacht, waarom zie ik niks. En toen begon hij ook vanaf 0 langzaam op te lopen. Toch mooi om te zien hoe de P2 zich steeds verder ontwikkeld. Ook mooi dat Polestar haar beloftes na komt. Ik benieuwd wat er in de toekomst allemaal in het verschiet ligt. Phone-as-key werkt ook prima(IPhone). Zeer blije Polestar rijder sinds Oktober 2020 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Venomer schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Hmm ik blijf dit echt vaag vinden. Ik dacht dat VOlvo juist had gecommuniceerd dat alleen een selectief groepje (waarschijnlijk echt de allereerste berijders) de app konden gebruiken met minimale functionaliteit. Maar nu kan iedereen, of beter gezegd als je geluk hebt, het ook doen? Niet dat het mij zoveel uitmaakt en ik vind het mooi dat ook de app bij de P8 er meer en meer door komt, maar gaat weer even om de communicatie...
Beste Electric Drivers Connect leden,

Op dit moment wordt er nog steeds getest met de nieuwe Volvo On Call app.

Op basis van de huidige status zullen wij vandaag uit naam van de dealer de onderstaande e-mail sturen over de update naar alle klanten.

Voorwaarde is natuurlijk dat de klant toestemming heeft gegeven om benaderd te mogen worden door de Volvo-dealer.

Geachte klant,

Als één van de eersten in ons land rijdt u de Volvo XC40 Recharge P8 AWD. We hopen dat u tevreden bent en geniet van het gemak van ingebouwde Google Maps, Google Assistant en Google Play.

Een belangrijke feature van deze auto is de Volvo On Call-app. Deze app is tot op heden nog niet beschikbaar. Via deze e-mail willen wij u graag informeren over de huidige status.

Medio 2021 kunt u, na een Over The Air update, uw auto koppelen aan een “early access”-versie van de app met beperkte functionaliteit. Zoals het op afstand vergrendelen/ontgrendelen én via een directe start voorverwarmen of -koelen van de passagiersruimte in uw auto. Dit zorgt al voor vertrek voor een perfecte temperatuur in uw Volvo.

Voor meer informatie over de update gaat u naar de support website.

Daarnaast krijgt uw auto later dit jaar nog meer updates. De Volvo On Call app wordt nog slimmer en beter. Maar ook wordt bijvoorbeeld Apple CarPlay toegevoegd om passagiers in staat te stellen hun telefoon met uw auto te integreren.

De updates worden via OTA (Over The Air) automatisch, rechtstreeks naar uw auto verzonden, zodat u onze werkplaats niet hoeft te bezoeken. Uiteraard zijn deze updates gratis. Zodra de updates beschikbaar zijn, zullen wij u hierover informeren.

We kunnen ons voorstellen dat de afwezigheid van de Volvo On Call-app u ongemakken heeft veroorzaakt. Namens Volvo bieden wij u onze excuses aan voor de vertraagde lancering en wij stellen alles in het werk om u de best mogelijke ervaring te bieden.

En mocht u nog vragen hebben dan staan wij altijd voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

De Volvo-dealer

Namens het Volvo Drivers Connect team,

Arthur van Es

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
sky_walker schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:00:
[...]

Neem aan dat je geen timer hebt gebruikt? Want dan werkt de accuvoorverwarming ook als je hem via de app aanzet en dat zou top zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
JTHZZ schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:48:
[...]

Neem aan dat je geen timer hebt gebruikt? Want dan werkt de accuvoorverwarming ook als je hem via de app aanzet en dat zou top zijn!
Mijn situatie: Zonder timer wel aan de lader accupercentage 90% en geactiveerd via de app.

[ Voor 3% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-05-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
guido66 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Zojuist nog maar eens geprobeerd, dit na dat er een update in de Play store was voor de telefoon app. Eerst opnieuw een Bluetooth verbinding met de auto gemaakt, de sleutels worden gevonden en daarna blijft ie hangen op zoeken naar telefoon. Van een half werkende app ben ik nu dus naar geen werkende app gegaan.
Poging 3: nu werkt de app weer, maar de digital key blijft weigeren op mijn S10e. Iemand met een redelijk recente Samsung waarbij het wel gelukt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Juancho schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Hmm ik blijf dit echt vaag vinden. Ik dacht dat VOlvo juist had gecommuniceerd dat alleen een selectief groepje (waarschijnlijk echt de allereerste berijders) de app konden gebruiken met minimale functionaliteit. Maar nu kan iedereen, of beter gezegd als je geluk hebt, het ook doen? Niet dat het mij zoveel uitmaakt en ik vind het mooi dat ook de app bij de P8 er meer en meer door komt, maar gaat weer even om de communicatie...

[...]
Communicatie is mij nu wel helder. App zou in eerste (eigenlijk derde) instantie vanaf week 15 via OTA komen. Er zou daarvoor met een beperkt aantal Zweedse berijders getest worden. Laatst communicatie is echter een vertraging naar "medio 2021" geweest. Dat is het nog net niet. Maar we hebben ook een bericht aan dealers langs zien komen in dit topic dat de software via OTA vanaf week 19 tot week 26 geleverd zou worden. En dat is het al heel snel.
Het is logisch dat de software bij dealers klaar staat voor nieuwe auto's of voor auto's die voor oplossing van storingen e.d. langskomen. Helemaal duidelijk toch?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
guido66 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Poging 3: nu werkt de app weer, maar de digital key blijft weigeren op mijn S10e. Iemand met een redelijk recente Samsung waarbij het wel gelukt is?
Hier werkt het prima op een Samsung A40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovipower
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 18:50
[...]

Yes, s21! Heb je aan de privacy goedkeuringen gedacht. (Menu, privacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@ovipower zeker, verder werkt alles (portieren, klimaat) en ik kan ook de acculading zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
[...]

Ik heb de digital key op dit moment alleen gekoppeld aan mij IPhone. Ik heb nog S10 ik zal het vandaag of morgen uitproberen. I will report back, kijken of er verschillen zijn. Moet eerst de extra sleutels ophalen. Maar dat heb ik wel over voor mijn mede tweakers 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb een iPhone XS en de app werkt nu goed. Alleen ik kan de auto dus niet openen zonder sleutel. Lijkt erop dat de digital key niet goed is geactiveerd. In de app kan ik niet meer op activeren drukken.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

[...]

Ik heb een S10plus en bij werkte eerst ook alles behalve de key.
Gisteravond de polsetar account nog eens gewist en alles stap voor stap, met de video erbij nog eens gedaan en nu werkt alles wel.
Ik kan allen nog niet op de telefoon de portieren bedienen of de conditioning aanzetten (dus met de knoppen in de app, digital key werkt wel)
Maar volgens sommigen is dat een kwestie van wachten tot de servers gesynchroniseerd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door dagobert1966 op 08-05-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
De bediening werkte bij mij direct na het koppelen, er was geen wachttijd in mijn geval, ook bij de 1e poging niet.

Digital key kent volgens mij helemaal geen wachttijd, voor degenen bij die het activeren gelukt is, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

guido66 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:11:
De bediening werkte bij mij direct na het koppelen, er was geen wachttijd in mijn geval, ook bij de 1e poging niet.

Digital key kent volgens mij helemaal geen wachttijd, voor degenen bij die het activeren gelukt is, natuurlijk.
Dit zie ik als ik probeer de portieren met de app te openen (auto heeft natuurlijk de laatste update):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUZ2HKSxnZ3Q09l5xMsDSGYWjKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdLot8wmQeUnxc8qfUwvcRtD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Bijzonder, ik had eerst de melding over die 4de ghost sleutel voor de P8 en koppelen met de app. Ik probeerde het nog eens (heb alleen de recall update ondertussen gehad) en nu geeft de app gelijk aan na invoeren VIN nummer dat ik naar de dealer moet voor de nieuwste software. Nou heb ik woensdag al een afspraak staan dus ben benieuwd.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 17:01
[...]

Ik heb ook een s10e en de digital key werkt prima.
Android 10, op 11 nog niet geprobeerd.
De app heeft wel vaak moeite om het laadpercentage te krijgen, vaak een timeout en dan later komt het alsnog.

[ Voor 4% gewijzigd door darwusch op 08-05-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@darwusch Laadpercentage werkt dan weer vlot bij mij, nog geen time out gezien. Via de wifi op mijn werk doet de app het helemaal niet, thuis of via 4G niks aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 08-05-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 17:01
guido66 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:36:
@darwusch Laadpercentage werkt dan weer vlot bij mij, nog geen time out gezien. Via de wifi op mijn werk doet de app het helemaal niet, thuis of via 4G niks aan de hand.
Draai je android 10 of 11 op je s10e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@darwusch Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Toen ik vanochtend wilde gaan rijden, verscheen in een flits een melding op het middenscherm. Er stond iets van ‘update afgebroken’. De rest kon ik niet meer lezen want de melding was meteen weer weg en stond ook niet in de meldingen als je het scherm naar beneden swipet. Ik heb daarna een rit van ruim een uur gehad maar ook bij thuiskomst geen meldingen of gedownloade mei-update. Iemand anders dat ook zo gehad??

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
Jehanthar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:32:
P2
Toen ik vanochtend wilde gaan rijden, verscheen in een flits een melding op het middenscherm. Er stond iets van ‘update afgebroken’. De rest kon ik niet meer lezen want de melding was meteen weer weg en stond ook niet in de meldingen als je het scherm naar beneden swipet. Ik heb daarna een rit van ruim een uur gehad maar ook bij thuiskomst geen meldingen of gedownloade mei-update. Iemand anders dat ook zo gehad??
De update is teruggeroepen, zie de berichten hierboven, daar zal het wel mee te maken hebben. Als je de update nog niet hebt moet je wachten op de update van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij werkt alles op de iPhone XS behalve digital key. Dat lukte gisteren 1x maar nu weigert de P2 om open te gaan of te rijden zonder echte sleutel. Hopelijk komt het door de beta of de nieuwe update fix want het moet 1000% betrouwbaar zijn om je gewone sleutel thuis durven laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 08-05-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Aghanim schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:58:
Bij mij werkt alles op de iPhone XS behalve digital key. Dat lukte gisteren 1x maar nu weigert de P2 om open te gaan of te rijden zonder echte sleutel. Hopelijk komt het door de beta of de nieuwe update fix want het moet 1000% betrouwbaar zijn om je gewone sleutel thuis durven laten.
Bij mij heeft de Digital Key nog helemaal niet gewerkt. Vanmorgen het hele proces opnieuw doorlopen, maar de app blijft ‘zoeken’ tijdens het koppelen. Ik wacht maar even op de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
JTHZZ schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:48:
[...]

gewoon in de auto aangezet, parkeerverwarming 10 minuten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
ach-jee schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Bij mij heeft de Digital Key nog helemaal niet gewerkt. Vanmorgen het hele proces opnieuw doorlopen, maar de app blijft ‘zoeken’ tijdens het koppelen. Ik wacht maar even op de nieuwe update.
Bedoel je dat de auto de telefoon niet vindt en vice versa?

In dat stadium zit ik nu ook vast nadat ik gisteren de update heb geïnstalleerd. Vandaag pas Polestar ID gekoppeld.
Wel op tien verschillende manieren geprobeerd. BT op telefoon al eens uit en aan gezet, discoverable aan en uit gezet, TCAM reset, Infotainment reset, ... Niets helpt, blijft zoeken naar de telefoon (en de telefoon naar de auto). Na een paar minuten komt er dan de melding dat hij de telefoon niet kan vinden.

Maar eens een nachtje wachten tot de self healing powers van de P2 hun werk gedaan hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
High-Voltage2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Bedoel je dat de auto de telefoon niet vindt en vice versa?

In dat stadium zit ik nu ook vast nadat ik gisteren de update heb geïnstalleerd. Vandaag pas Polestar ID gekoppeld.
Wel op tien verschillende manieren geprobeerd. BT op telefoon al eens uit en aan gezet, discoverable aan en uit gezet, TCAM reset, Infotainment reset, ... Niets helpt, blijft zoeken naar de telefoon (en de telefoon naar de auto). Na een paar minuten komt er dan de melding dat hij de telefoon niet kan vinden.

Maar eens een nachtje wachten tot de self healing powers van de P2 hun werk gedaan hebben :/
In principe werkt alles, met de app de deuren openen, klimaat regelen, accu percentage. Maar de telefoon als sleutel gebruiken werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@ach-jee welke telefoon en android of ios versie? Mijn S10e met android 11 heeft exact hetzelfde.

Sinds de laatste update werkt bij mij de automatische stoel- en stuurverwarming niet meer. Voorheen stonden deze aan als het kouder dan 10 graden was. Nu staan ze altijd hoe ze stonden toen ik de vorige keer uitstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
guido66 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:15:
@ach-jee welke telefoon en android of ios versie? Mijn S10e met android 11 heeft exact hetzelfde.

Sinds de laatste update werkt bij mij de automatische stoel- en stuurverwarming niet meer. Voorheen stonden deze aan als het kouder dan 10 graden was. Nu staan ze altijd hoe ze stonden toen ik de vorige keer uitstapte.
De meest recente versie van iOS op een 12 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpaarhuis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
dagobert1966 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Dit zie ik als ik probeer de portieren met de app te openen (auto heeft natuurlijk de laatste update):

[Afbeelding]
Had ik ook door het direct na de update geprobeerd te hebben. Duurt een dag of wat en dan werkt het gewoon.

Computers are not intelligent, they just do what you say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
Jehanthar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:32:
P2
Bij mij stond de update vanochtend klaar. Toen ik klaar was met mijn ritje, wilde ik hem gaan installeren maar kreeg een melding dat de update ingetrokken was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

jpaarhuis schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Had ik ook door het direct na de update geprobeerd te hebben. Duurt een dag of wat en dan werkt het gewoon.
Klopt. Ook dat werkt nu gewoon :)
Alles werkt dus nu bij mij ;w

[ Voor 5% gewijzigd door dagobert1966 op 08-05-2021 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:22
ach-jee schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:07:
[...]

In principe werkt alles, met de app de deuren openen, klimaat regelen, accu percentage. Maar de telefoon als sleutel gebruiken werkt nog niet.
Same.
Heeft 1 keer gewerkt en daarna niet meer. Ook bij vriendin werkt het niet.

Voorlopig nog de sleutel mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:39
[P2]

Hier hetzelfde. Gekoppeld en ging allemaal goed met de digital key (openen en sluiten), volgende ochtend wilde ik wegrijden en deed ie het niet meer. Vandaag opnieuw gekoppeld en toen werkte het weer, inclusief starten van de auto. Na een stukje gereden te hebben niet meer. Sta je dan zonder sleutel te kijken. Gelukkig niet ver van huis (durfde al niet na de eerste fail). iPhone 12, reboot en Bluetooth uit- en aangezet helpt niet. Partner heeft precies dezelfde ervaring (ook iPhone 12). Toch vreemd.

App werkt overigens prima verder, alleen wordt het percentage tijdens laden niet real-time geüpdatet lijkt het. Soms blijft het percentage een tijdje op zelfde waarde staan (ook na killen app), maar na een tijdje springt hij dan opeens omhoog. Op zich niet dramatisch. Reageren op openen en vergrendelen gaat wel vlug binnen paar seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
dnns85 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:16:
[P2]

Hier hetzelfde. Gekoppeld en ging allemaal goed met de digital key (openen en sluiten), volgende ochtend wilde ik wegrijden en deed ie het niet meer. Vandaag opnieuw gekoppeld en toen werkte het weer, inclusief starten van de auto. Na een stukje gereden te hebben niet meer. Sta je dan zonder sleutel te kijken. Gelukkig niet ver van huis (durfde al niet na de eerste fail). iPhone 12, reboot en Bluetooth uit- en aangezet helpt niet. Partner heeft precies dezelfde ervaring (ook iPhone 12). Toch vreemd.

App werkt overigens prima verder, alleen wordt het percentage tijdens laden niet real-time geüpdatet lijkt het. Soms blijft het percentage een tijdje op zelfde waarde staan (ook na killen app), maar na een tijdje springt hij dan opeens omhoog. Op zich niet dramatisch. Reageren op openen en vergrendelen gaat wel vlug binnen paar seconden.
Lijkt een algemeen probleem, want hier precies hetzelfde. Één keer werkte de digital Key en daarna niet meer en gisteravond was de SoC 5% toegenomen na 18 kWh geladen te hebben … was het maar zo, dan was range anxiety een fabeltje met 360 kWh capaciteit 😁.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29
P2Hattem schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Lijkt een algemeen probleem, want hier precies hetzelfde. Één keer werkte de digital Key en daarna niet meer en gisteravond was de SoC 5% toegenomen na 18 kWh geladen te hebben … was het maar zo, dan was range anxiety een fabeltje met 360 kWh capaciteit 😁.
Of er lekt ergens heel veel stroom weg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
jswinkels schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Of er lekt ergens heel veel stroom weg >:)
Was dat dan die felle verlichting in de straat gisteravond!? :+

Uiteindelijk 56 kWh geladen en SoC op 90%, dus de app loopt achter (of de server waar gegevens opgeslagen worden)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:13:
[...]

... en ik heb begrepen ....toch ook alvast een laadstation zoeken wat je dan weer deelt met de auto?
Dat heb ik nog niet ontdekt.

Overigens heb ik nu weer geen status van de auto op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Dat heb ik nog niet ontdekt.

Overigens heb ik nu weer geen status van de auto op de telefoon.
Voor de goede orde: dan heb ik het over de P8 app.
Bij de laad-informatie zou dat van die laadpalen in kleine blauwe lettertjes moeten staan heb ik begrepen . Je kunt daar dan theoretisch ook filteren op stekker type (en door dan ccs te kiezen daarmee op snelladers en dat delen met de auto), maar dat filteren werkt nog niet helemaal goed schijnt het.
Het is niet voor niets beta......Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5NXspuvYPjJfy5Jc_ZY2xF3H7A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ylEHLokiSnTFlusmno7Nmpon.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Mga1600 op 09-05-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:06
dnns85 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:16:
[P2]

Hier vrijwel hetzelfde. Ik gebruikte de digital key sinds dinsdag zonder problemen. Tot gisteren… stond ik dan zonder sleutel. Digital key weigerde maar kon de auto wel openen in de app. Met geen mogelijkheid de digital key weer werkend gekregen. Ook bij Polestar wisten ze niet wat te doen. Ik moest dus gewoon de sleutel gaan halen.

Vandaag alles opnieuw proberen te koppelen. Dat lukte maar het activeren in de app is grayed out dus dat gaat niet meer. Het openen en sluiten van de auto via de app inclusief batterij percentage werken wel feilloos. Telefoon is een iPhone 12 Pro.

Als de digital key nog zulke bugs heeft vraag ik mij af waarom deze gereleased is. Wellicht heeft het terug trekken van de update hiermee te maken al zegt Polestar dat het probleem niet met de software zelf te maken heeft. Ik begin toch wel te twijfelen….

Om eerlijk te zijn vind ik de app en digital key ondermaats. Zeker gezien het lange wachten op de app.
Ik had eigenlijk verwacht dat je de temperatuur in zou kunnen stellen, “zien” waar je auto staat en auto gegevens uit kunnen lezen. Dit kan een simpele VW al.

Auto zelf blijft geweldig dus ik zal er niet te veel over zeuren. Hopelijk hebben ze de issues snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 15:03

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mr_Music schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Hier vrijwel hetzelfde. Ik gebruikte de digital key sinds dinsdag zonder problemen. Tot gisteren… stond ik dan zonder sleutel. Digital key weigerde maar kon de auto wel openen in de app. Met geen mogelijkheid de digital key weer werkend gekregen. Ook bij Polestar wisten ze niet wat te doen. Ik moest dus gewoon de sleutel gaan halen.

Vandaag alles opnieuw proberen te koppelen. Dat lukte maar het activeren in de app is grayed out dus dat gaat niet meer. Het openen en sluiten van de auto via de app inclusief batterij percentage werken wel feilloos. Telefoon is een iPhone 12 Pro.

Als de digital key nog zulke bugs heeft vraag ik mij af waarom deze gereleased is. Wellicht heeft het terug trekken van de update hiermee te maken al zegt Polestar dat het probleem niet met de software zelf te maken heeft. Ik begin toch wel te twijfelen….

Om eerlijk te zijn vind ik de app en digital key ondermaats. Zeker gezien het lange wachten op de app.
Ik had eigenlijk verwacht dat je de temperatuur in zou kunnen stellen, “zien” waar je auto staat en auto gegevens uit kunnen lezen. Dit kan een simpele VW al.

Auto zelf blijft geweldig dus ik zal er niet te veel over zeuren. Hopelijk hebben ze de issues snel opgelost.
Het blijft een BETA versie hè! Zowel de digital key als de app zelf. Dus dan kunnen dit soort dingen wel voorkomen. Ik denk dat we niet mogen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mr_Music schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Vandaag alles opnieuw proberen te koppelen. Dat lukte maar het activeren in de app is grayed out dus dat gaat niet meer. Het openen en sluiten van de auto via de app inclusief batterij percentage werken wel feilloos.

Deze app versie is inderdaad nog dunnetjes maar er is al lang uitgelegd dat dit nog maar een klein eerste stapje is en dat er in de loop der tijd nog veel meer aan die app gekoppeld wordt! Dus beoordeel/veroordeel de app nog maar even niet. Later krijg je timers voor laden en voorwarmen, krijg je push berichten, rit registratie etc. etc.

Je moet na het koppelen (incl opnemen van je id in je profiel in de auto) nog een dag of zo wachten voor de app goed werkt. Als je nu nog greyed out dingen ziet is je id niet aan je profiel toegevoegd denk ik.

Pagina: 1 ... 220 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.