Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 219 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.496 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-10 17:32
Vanmiddag met een P8 van de dealer gereden.
Wat een auto, meteen aan OPD gewend, wat een power maar ook hoe fijn als je relaxed rijdt.
De rijhulpsystemen werken prima en intuïtief.

MY 22 heeft wel maar twee versies en niet alle extra's van de dure versie zijn gewenst, helaas kan je de extra items niet apart bestellen.
Beslissing is nog niet gevallen....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kreeg maandag juist een melding dat er een update was en dat die gedownload zou worden als ik zou rijden. Weet de inhoud niet precies meer want heb het weggeklikt. Maar bij mij meldde de P2 dus dat het slim was om te gaan rijden voor de download. Uiteindelijk woensdag genoeg gereden om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:49
Hier ook net de update ontvangen en succesvol geïnstalleerd. Sleutels net mee en telefoon gekoppeld. Loopt nog niet helemaal vlekkeloos hier maar kan nog met die 36 uur te maken hebben. Accu status, portier status en clima status zichtbaar. Wel steeds melding nu in app 'Kon geen verbinding maken met auto'

Ach, we zien de komende dagen wel hoe het gaat lopen ;)

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-10 22:16
Juancho schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:44:
[...]

De weg er naar toe zal in dit geval vast weer spannender zijn geweest (letterlijk zelfs ;)) dan wat je uiteindelijk op je telefoon te zien krijgt ;)
Hmm. update geslaagd in de auto. echter alle sleutels benodigd ? en ik heb slechts 1 fysieke sleutel voor de auto in mijn bezit, sleutel 2 zo te zien, (tijdelijke leaseauto) dus de hoofdsleutel no 1 zal bij de leasemaatschappij liggen |:(

Toch maar eens langs Almere binnenkort dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:23
Ovinomis schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:57:
Hier ook net de update ontvangen en succesvol geïnstalleerd. Sleutels net mee en telefoon gekoppeld. Loopt nog niet helemaal vlekkeloos hier maar kan nog met die 36 uur te maken hebben. Accu status, portier status en clima status zichtbaar. Wel steeds melding nu in app 'Kon geen verbinding maken met auto'

Ach, we zien de komende dagen wel hoe het gaat lopen ;)
Had ik ook, ‘Polestar Connect’ aangevinkt in de privacy instellingen van de auto en locatievoorzieningen als je een iPhone hebt op ‘altijd’ gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 03-10 14:49
ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:18:
[...]

Had ik ook, ‘Polestar Connect’ aangevinkt in de privacy instellingen van de auto en locatievoorzieningen als je een iPhone hebt op ‘altijd’ gezet?
Bedankt voor de snelle reactie! Als het goed is wel, heb Android telefoon maar lokatie nu ook op altijd gezet voor de app. Morgen nog maar eens kijken of Connect echt aan staat. (heb volgen mij de bovenste 3 of 4 opties aangezet)

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb de update ontvangen en succesvol geïnstalleerd. Het gekke is nu dat wanneer ik in mijn app de auto wil koppelen, de app zegt dat de auto dan eerst geüpdatet moet worden.
Ik weet 100% zeker dat de installatie erop staat. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:47

Animal_X

Rodin

Waterblok schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:04:
Vanmiddag met een P8 van de dealer gereden.
Wat een auto, meteen aan OPD gewend, wat een power maar ook hoe fijn als je relaxed rijdt.
De rijhulpsystemen werken prima en intuïtief.

MY 22 heeft wel maar twee versies en niet alle extra's van de dure versie zijn gewenst, helaas kan je de extra items niet apart bestellen.
Beslissing is nog niet gevallen....
Welke opties mis je precies in MY22? Muv de lava interieur bekleding heeft de duurdere versie alle opties die eerder los te krijgen waren, toch? Ik vroeg mij dit ook af namelijk en heb de dealer daar ook even over gesproken. Tegen mij zeiden ze dat volvo de opties heeft gesimplificeerd in een tweetal smaken en daardoor de prijs heeft kunnen laten zakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 07-05-2021 01:07 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09-2023
harrewarre schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:47:
[...]

[P2]
Ik heb er al heel wat ritjes op zitten sinds de aankondiging maar nog geen update onvangen :-( Ik vind het niet erg om te wachten maar ergens ook wel vervelend dat je geen zicht hebt op of er al een download loopt of niet (of dat de update uberhaupt beschikbaar is voor je auto)
Mijn ervaring is ook dat enkele korte ritjes voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:15
MrEdge_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:33:
Ik heb de update ontvangen en succesvol geïnstalleerd. Het gekke is nu dat wanneer ik in mijn app de auto wil koppelen, de app zegt dat de auto dan eerst geüpdatet moet worden.
Ik weet 100% zeker dat de installatie erop staat. Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Ik had hetzelfde.
Lukte echter wel door op beheren te klikken, rechtsbovenin de telefoon app. Toen begon die wel met zoeken.

App gekoppeld en phone as key werkt prima. Maar statussen e.d. zijn allemaal nog niet beschikbaar in de app. Hoop dat het te maken heeft met de verwerkingstijd van 36 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 10:32
Bart2385 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:38:
[...]

Mijn ervaring is ook dat enkele korte ritjes voldoende zijn.
Inderdaad, ik kreeg de updatemelding vanochtend tijdens een ritje naar de appie van krap 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:00
Gisteren ook de update kunnen installeren en gisteravond de app gekoppeld. Je moet er wel even aan denken je Polestar account bij je profiel toe te voegen in de auto, dat had ik over het hoofd gezien. Daarna werkt het perfect vind ik! de sleutel kan thuis blijven vanaf nu.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RFolst
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-09 16:28
Zou je de app/auto ook in kunnen stellen dat je telefoon alleen de auto kan ontgrendelen (maar niet de mogelijkheid hebt tot rijden)?

Soort oranje sleutel met max snelheid 0 km/u, of zoiets...

[ Voor 18% gewijzigd door RFolst op 07-05-2021 10:11 ]

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:36
P2

Zojuist een melding dat ze hier de TV2 Sumo app online gegooid hebben. Dit is de Noorse variant van RTL XL (inklusief Premier league, Champions League, 1000den films en alle series en programma's on demand)!

Dat was toch even fantastisch nieuws. Kan nu dus lekker een TV kijken tijdens het laden of als de kids aan het zwemmen zijn.

Zal later vandaag terugkoppelen of het een beetje werkt!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:40:
[...]

Ik had hetzelfde.
Lukte echter wel door op beheren te klikken, rechtsbovenin de telefoon app. Toen begon die wel met zoeken.

App gekoppeld en phone as key werkt prima. Maar statussen e.d. zijn allemaal nog niet beschikbaar in de app. Hoop dat het te maken heeft met de verwerkingstijd van 36 uur.
Inderdaad, via beheer gaat ie wel zoeken. Ik zie dezelfde codes op mijn telefoon en de auto, maar helaas als ik op bevestigen klik, dan hangt het proces en zegt de auto na 10 seconden "proces afgebroken op telefoon". Blijft wat buggy allemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
MrEdge_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Inderdaad, via beheer gaat ie wel zoeken. Ik zie dezelfde codes op mijn telefoon en de auto, maar helaas als ik op bevestigen klik, dan hangt het proces en zegt de auto na 10 seconden "proces afgebroken op telefoon". Blijft wat buggy allemaal :/
Ging bij mij ook niet vlekkeloos, het vinden van de auto. De koppeling ging daarentegen wel in 1 keer goed.
Heb wel op gegeven moment auto gereset en telefoon app opniuew opgestart.

Wellicht helpt dat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Yes, yes, P2 is besteld, leverdatum 15 aug.

Gelukkig zie je ze nog relatief weinig rijden, dus opvallen gegarandeerd!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Skyrunner schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:52:

Dat dacht ik ook totdat ik mijn p8 ophaalde hahaha nu zie ik hem opeens overal lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Animal_X schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 01:04:
[...]

Welke opties mis je precies in MY22? Muv de lava interieur bekleding heeft de duurdere versie alle opties die eerder los te krijgen waren, toch? Ik vroeg mij dit ook af namelijk en heb de dealer daar ook even over gesproken. Tegen mij zeiden ze dat volvo de opties heeft gesimplificeerd in een tweetal smaken en daardoor de prijs heeft kunnen laten zakken.
Nou ik ben wel geïnteresseerd in elektrische stoelen (mijn buik is anders dan die van mijn lief....) en mooie camerasysteem en de koplampen full led en automatisch grootlicht maar niet in open dak of HK geluidssysteem.
Je kan die opties eenvoudigweg niet los bestellen en bij de pro versie krijg je ze allemaal.
Gooi geld weg aan open dak een item dat ook nog eens stuk kan....

Ben benieuwd hoeveel korting ik kan gaan versieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Ging bij mij ook niet vlekkeloos, het vinden van de auto. De koppeling ging daarentegen wel in 1 keer goed.
Heb wel op gegeven moment auto gereset en telefoon app opniuew opgestart.

Wellicht helpt dat?
Ja, alles tot 3 keer toe gereset en nu is het gekoppeld. Volgende horde is onderstaande melding. Ik mag echter niets aanpassen bij de privacy settings van de auto, alles is grijs en gedisabled.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZusHCkFDhPpw8BvlX4BkhgZDZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7o7cm8Ra3NJW366vEcqrQSf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
rikoos schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Dat dacht ik ook totdat ik mijn p8 ophaalde hahaha nu zie ik hem opeens overal lijkt het.
Voor een P8 goed kijken er zijn ook veel XC40-s "gewoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:30
MrEdge_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Ja, alles tot 3 keer toe gereset en nu is het gekoppeld. Volgende horde is onderstaande melding. Ik mag echter niets aanpassen bij de privacy settings van de auto, alles is grijs en gedisabled.[Afbeelding]
Ik heb hier ook last van. Ik heb nog wel software versie P2104.1.

Heb jij je auto via een leasemaatschappij? Bij mij staat de auto namelijk nog op de account van de leasemaatschappij gekoppeld ipv mijn eigen. Zojuist met Polestar gebeld om dit om te zetten.

Ter verduidelijking: in de auto ben ik ingelogd als eigenaar, de app is gekoppeld als eigenaar, maar op de Polestar website staat dat ik geen auto heb. Hierdoor zegt de Polestar app ook weer op de ene plek dat ik gastgebruiker ben, en op een andere plek weer dat ik beheerder ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Shorteh op 07-05-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
[...]

Ja, alles tot 3 keer toe gereset en nu is het gekoppeld. Volgende horde is onderstaande melding. Ik mag echter niets aanpassen bij de privacy settings van de auto, alles is grijs en gedisabled.[Afbeelding]
Dit heb ik ook exact, grijs scherm met geen info of mogelijkheden.

Mocht je daarin vorderingen maken, dan hoor ik het graag. (hoop zelf dat het gewoon afwachten is)
Mijn partner is nu met de auto op stap, dus kan zelf geen dingen checken.

edit:
het openen/sluiten en de voorverwarming is ineens tot leven gekomen.
Batterij percentage is nog leeg

[ Voor 6% gewijzigd door BartWNL op 07-05-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[...]

Staat de auto in 'P'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Shorteh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Heb jij je auto via een leasemaatschappij? Bij mij staat de auto namelijk nog op de account van de leasemaatschappij gekoppeld ipv mijn eigen. Zojuist met Polestar gebeld om dit om te zetten.

Ter verduidelijking: in de auto ben ik ingelogd als eigenaar, de app is gekoppeld als eigenaar, maar op de Polestar website staat dat ik geen auto heb. Hierdoor zegt de Polestar app ook weer op de ene plek dat ik gastgebruiker ben, en op een andere plek weer dat ik beheerder ben.
Zowel op de site als in de app staat mijn auto goed vermeld, dus dat is het denk ik niet.
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Dit heb ik ook exact, grijs scherm met geen info of mogelijkheden.

Mocht je daarin vorderingen maken, dan hoor ik het graag. (hoop zelf dat het gewoon afwachten is)
Mijn partner is nu met de auto op stap, dus kan zelf geen dingen checken.

edit:
het openen/sluiten en de voorverwarming is ineens tot leven gekomen.
Batterij percentage is nog leeg
Ik zie nu je edit. Kwestie van wachten dus? Had je ook de foutmelding in de app?
Hmm. Niet bewust. Ik ontgrendel de auto en stap in. Alle andere functies die niet werken als de auto rijdt doen het wel. Zal er nog eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
MrEdge_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:27:

[...]

Ik zie nu je edit. Kwestie van wachten dus? Had je ook de foutmelding in de app?
Ik denk het. Knoppen lichten wel op, maar werken overigens nog niet. Dus wellicht nog langer wachten.
Had inderdaad ook diverse foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:18
Juancho schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:01:
Heb even een foto van ons GPS probleem die ik volgens mij hier nog niet eerder heb gezien...

1. navigatie grote scherm werkt gewoon
2. navigatie aanwijzingen (tekst) werkt in het kleine scherm
3. navigatie maps kleine scherm werkt niet
4. restart van het systeem lost het niet op

[Afbeelding]
Op magische wijze ondertussen opgelost. Geen update, geen extra reset na de vorige keer gedaan. Blijft bijzonder.

Weet iemand trouwens wat het ongeveer kost als je een trekhaak achteraf wil laten monteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 07-05-2021 11:53 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Waterblok schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Nou ik ben wel geïnteresseerd in elektrische stoelen (mijn buik is anders dan die van mijn lief....) en mooie camerasysteem en de koplampen full led en automatisch grootlicht maar niet in open dak of HK geluidssysteem.
Je kan die opties eenvoudigweg niet los bestellen en bij de pro versie krijg je ze allemaal.

Ah ok. Ik begreep je post verkeerd. Ik dacht dat je op doelde dat sommige opties van voorheen nu niet meer beschikbaar zijn op de duurdere variant.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:12
Shorteh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Allemaal netjes de stappen gevolgd uit deze video uit de e-mail? https://www.polestar.com/...-2/onboard-tech/#pair-app

Leasemaatschappij is niet nodig. Je kunt in de app of op de website gewoon een nieuwe polestar ID aanmaken. Zolang auto en app dezelfde ID gebruiken werkt het. De auto hoeft niet in de app zichtbaar te zijn bij de bestelling of ergens anders. Sterker nog, voor iedere app gebruiker moet je een nieuwe polestar ID aanmaken. Daar hoeft de leasemaatschappij niets voor te doen.

Beheerder is het eerste profiel in de auto en vervolgens kun je andere profielen ook beheerder maken indien nodig. Maar beheerder zijn is niet nodig voor digital key. Het verschil is dat bij het koppelen met de smartphone een beheerder alle drie de sleutels in de auto moet hebben en een niet-beheerder maar eentje.

Het probleem met de grijze privacy settings is meestal dat er geen polestar ID is toegevoegd aan je profiel in de auto. Zie de video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 19:33
Juancho schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Op magische wijze ondertussen opgelost. Geen update, geen extra reset na de vorige keer gedaan. Blijft bijzonder.

Weet iemand trouwens wat het ongeveer kost als je een trekhaak achteraf wil laten monteren?
De elektrisch inklapbare kost ca. 1100 E. Er is nu weer een combinatie actie met een fietsen drager waarbij je op het hele pakket korting krijgt

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Waterblok schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Voor een P8 goed kijken er zijn ook veel XC40-s "gewoon"
De "gril" is mijn way to check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

Lancer

What the......

Waterblok schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Ik vermoed niets. de auto is goedkoper geworden door deze actie. Ik denk dat als je even uitgaat van de configuratie van MY21 dat je duurder uit bent. Overigens, zelfs zonder het schuifdak te gebruiken is het interieur wat minder neerslachtig met het panoramadak.

Door een ander verkoopmodel verdient de dealer ook nog eens veel minder op de P8. En uit onderhoud verdienen ze het ook niet.

Ik zou het zeker proberen hoor, maar ik zou er niet teveel van hopen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:48
bij mij is de update probleemloos verlopen en ook het koppelen met de telefoon ging gedeeltelijk goed. Ik had voor de update reeds mijn polestar-id in de auto ingevoerd, maar dit moest weer opnieuw na de update.

Accupercentage wordt weergegeven en klimaat en portieren werken.

Wat werkt niet:
-de app heeft geen verbinding als ik op de wifi van het werk zit
-digital key activeren lukt niet

In de notificaties van mijn S10e blijft staan Polestar Explore: needs pairing

er zijn nu 2 BT apparaten zichtbaar: Polestar en Polestar PS2

Nog steeds heeft mijn P2 deze bugs:
-af en toe zakt de rechterspiegel niet bij achteruit rijden
-parkeerklimaat is geprogrammeerd, maar doet het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door guido66 op 07-05-2021 12:48 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
JTHZZ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Allemaal netjes de stappen gevolgd uit deze video uit de e-mail? https://www.polestar.com/...-2/onboard-tech/#pair-app

Leasemaatschappij is niet nodig. Je kunt in de app of op de website gewoon een nieuwe polestar ID aanmaken. Zolang auto en app dezelfde ID gebruiken werkt het. De auto hoeft niet in de app zichtbaar te zijn bij de bestelling of ergens anders. Sterker nog, voor iedere app gebruiker moet je een nieuwe polestar ID aanmaken. Daar hoeft de leasemaatschappij niets voor te doen.

Beheerder is het eerste profiel in de auto en vervolgens kun je andere profielen ook beheerder maken indien nodig. Maar beheerder zijn is niet nodig voor digital key. Het verschil is dat bij het koppelen met de smartphone een beheerder alle drie de sleutels in de auto moet hebben en een niet-beheerder maar eentje.

Het probleem met de grijze privacy settings is meestal dat er geen polestar ID is toegevoegd aan je profiel in de auto. Zie de video!
Ik heb de video stap voor stap gevolgd, ben ook zeker met een Polestar ID ingelogd. Wel net naar de auto gelopen en versie P2116.5 aangezet. Eens kijken of het na de software update wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:48
@Shorteh Tja, die update is essentieel, zonder dat gaat het niet... Na deze update moest ik opnieuw met de Polestar ID inloggen in de auto.

[ Voor 34% gewijzigd door guido66 op 07-05-2021 13:04 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:35

MaNdM

1000-dingen-doekje

Whoohoo, ook bij mij is de update een feit. De app is gekoppeld en toont beperkte informatie. Even wachten tot de mobiele functies volledig actief worden. Zoals de app al aangaf kan dit tot 36 uur duren. Nog even geduld dus.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:21
Mga1600 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:11:
[...]

De elektrisch inklapbare kost ca. 1100 E. Er is nu weer een combinatie actie met een fietsen drager waarbij je op het hele pakket korting krijgt
Waar is die actie te vinden? Heb ook wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
guido66 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:04:
@Shorteh Tja, die update is essentieel, zonder dat gaat het niet... Na deze update moest ik opnieuw met de Polestar ID inloggen in de auto.
Nou ja, dat dacht ik ook. Maar het rare was dat in ieder geval het accu niveau wel heeft gewerkt met de oudere software. Ook zonder " Polestar Connect" aan te vinken. De update moet met een kwartiertje klaar zijn, dus verwacht dat het dan wel zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:39
Juancho schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Gaat om een leaseauto toch? Vergeet dan niet eerst af te stemmen met je leasemaatschappij (weet zo even niet of het invloed heeft op de bijtelling), maar ze moeten wel akkoord geven, want hun eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
MaNdM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:11:
Whoohoo, ook bij mij is de update een feit. De app is gekoppeld en toont beperkte informatie. Even wachten tot de mobiele functies volledig actief worden. Zoals de app al aangaf kan dit tot 36 uur duren. Nog even geduld dus.
Hoe lang heb je er uiteindelijk voor gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
AartJW schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:
[...]

Gaat om een leaseauto toch? Vergeet dan niet eerst af te stemmen met je leasemaatschappij (weet zo even niet of het invloed heeft op de bijtelling), maar ze moeten wel akkoord geven, want hun eigendom.
Idd lease en het klopt dat je het eerst even met werkgever en leasemaatschappij moet overleggen. Maar bedragen van + €1000 is me eigenlijk te fors voor die paar keer dat we graag een fiets mee willen nemen. Dan is een dagje een fiets huren overal goedkoper denk ik :). En de kofferbak is verder groot genoeg om er voorzichtig een fiets in te leggen natuurlijk. Niet ideaal maar het past wel :). Thanks anyway!

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 07-05-2021 13:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
ach-jee schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb de update ook vandaag ontvangen. Gisteren 's ochtends een ritje gemaakt van 45 minuten en op bestemming aan de paal gehangen, daarna een ritje van 60 minuten. Vanochtend stond de update klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2/P8]

Even filosoferen over het voorverwarmen van de accu (na de laatste update): wat ik gelezen heb is, dat als je laadt >= 90% dat hij dan de batterij zal voorverwarmen als hij aan die 90% is.

Als je de wagen ingeplugd laat - bijvoorbeeld de hele nacht - dan gaat hij opnieuw verwarmen (de batterij) als deze terug kouder geworden is.

We kunnen interieurverwarming instellen op een bepaald uur, bijvoorbeeld 7u30 .....

HOE moeten we nu eigenlijk het laden plannen ? (gesteld dat we tot >+ 90% laden) om met een warme batterij te vertrekken ? Zelf uitrekenen dat je op 90% uitkomt tegen vertrek uur ? of de wagen 's avonds laten laden en dat de wagen het zelf maar uitvogelt?

Ge gaat er voor moeten gestudeerd hebben precies ..... (of zie ik het verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
S2000jan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:24:
[P2/P8]

Even filosoferen over het voorverwarmen van de accu (na de laatste update): wat ik gelezen heb is, dat als je laadt >= 90% dat hij dan de batterij zal voorverwarmen als hij aan die 90% is.

Als je de wagen ingeplugd laat - bijvoorbeeld de hele nacht - dan gaat hij opnieuw verwarmen (de batterij) als deze terug kouder geworden is.

We kunnen interieurverwarming instellen op een bepaald uur, bijvoorbeeld 7u30 .....

HOE moeten we nu eigenlijk het laden plannen ? (gesteld dat we tot >+ 90% laden) om met een warme batterij te vertrekken ? Zelf uitrekenen dat je op 90% uitkomt tegen vertrek uur ? of de wagen 's avonds laten laden en dat de wagen het zelf maar uitvogeld?

Ge gaat er voor moeten gestudeerd hebben precies ..... (of zie ik het verkeerd?)
Wat ik begreep is dat de auto 1x ZELF voorverwarmd als je (door) laad vanaf 90%. En dan blijft de accu een x periode (dacht het wel een keer ergens gelezen te hebben) warm maar die koelt natuurlijk wel beetje bij beetje weer af. Die optie is er volgens mij echt voor de momenten dat je van te voren weet dat je direct na opwarmen vertrekt met +90%.

Wil je gaan plannen zal je het moeten doen met de planning in de auto zelf, maar volgens mij verwarmt die de accu niet mee en alleen de temperatuur in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:35

MaNdM

1000-dingen-doekje

ach-jee schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:22:
Dat is de grap. Dat heb ik niet gedaan maar mijn vrouw haha. Uitbesteed werk dus (y)

To be determined...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Wat ik begreep is dat de auto 1x ZELF voorverwarmd als je (door) laad vanaf 90%. En dan blijft de accu een x periode (dacht het wel een keer ergens gelezen te hebben) warm maar die koelt natuurlijk wel beetje bij beetje weer af. Die optie is er volgens mij echt voor de momenten dat je van te voren weet dat je direct na opwarmen vertrekt met +90%.

Wil je gaan plannen zal je het moeten doen met de planning in de auto zelf, maar volgens mij verwarmt die de accu niet mee en alleen de temperatuur in de auto.
Almost :Y
This new functionality prepares the battery with optimal operating temperature when plugged into an AC charger until the desired charge level is reached. This is applicable only when 90-100% charge limit is selected, and will not apply from 80% charge limit and below. Battery preconditioning improves range and regenerative braking efficiency as the battery is more efficient when it operates within an ideal temperature band. The pre-heating cycle is completed automatically once per charge cycle. If climate preconditioning has been scheduled and is due to activate whilst the car is plugged in, the battery will be preconditioned again at the scheduled time if the temperature has been lost – for example, if the car has been left plugged in for an extended period and the battery temperature has dropped.
Bij inplannen en ingeplugd zijn zal de batterij wel voorverwarmd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 14:33
rikoos schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Nou, inderdaad. Gisteren onze P8 opgehaald en vanmorgen kwam ik ineens een andere P8 in dezelfde kleur tegen. Daarvoor (bijna) nooit een P8 in het wild gezien.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Almost :Y

[...]

Dat (die Engelse tekst) is de eerste keer dat ik het duidelijk uitgelegd zie. _/-\o_ Wat is de bron van die uitleg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Venomer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Dat (die Engelse tekst) is de eerste keer dat ik het duidelijk uitgelegd zie. _/-\o_ Wat is de bron van die uitleg?
De engelse support pagina had ik hem nu gevonden

https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#35977229

edit:
ook op NL pagina beschikbaar trouwens
Deze nieuwe functie bereidt de accu voor op een optimale temperatuur voor het gebruik van een wisselstroomlader, totdat het gewenste laadniveau is bereikt. Dit is alleen van toepassing wanneer een oplaadlimiet van 90-100% is gekozen en is niet van toepassing vanaf een oplaadlimiet van 80% en lager. De voorverwarming van de accu verbetert de actieradius en de terugwinning van energie tijdens het remmen, omdat de accu efficiënter werkt bij deze temperatuur. De voorverwarming wordt automatisch eenmaal per oplaadcyclus voltooid. Als de klimaatregeling is geprogrammeerd en wordt geactiveerd terwijl de auto is aangesloten op het elektriciteitsnet, wordt de accu op het geplande tijdstip opnieuw voorbereid als de temperatuur is gedaald - bijvoorbeeld als de auto langere tijd op het elektriciteitsnet is aangesloten en de accutemperatuur is gedaald.

[ Voor 57% gewijzigd door BartWNL op 07-05-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Dan vraag ik mij af hoe je dat kan regelen bij openbare laadpalen.
Voor elke sessie moet je je aanmelden om te laden op een openbare plek dus hopelijk werkt het dan ook nog.

Ik heb geen eigen paal en ik zie altijd in de logging van de laadsessie dat hij afgebroken wordt als hij op de laden max zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Ik vraag me af tot welke temperatuur de batterij verwarmd wordt en hoelang deze zijn warmte vasthoudt?

Je bent nu bijna verplicht om tot 80% in te stellen aangezien ik er weinig voor voel om elke dag te betalen om de batterij 's nachts op temperatuur te houden en vervolgens om 8 uur met een koude batterij te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jswinkels schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Waar is die actie te vinden? Heb ook wel interesse.
Ik kreeg een standaard-mail van mijn dealer. Vorig jaar was diezelfde actie er ook en toen heb ik ‘m aan dr bedrukking van mijn auto kunnen knopen. Ik meen 250 euro korting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:
Ik vraag me af tot welke temperatuur de batterij verwarmd wordt en hoelang deze zijn warmte vasthoudt?

Je bent nu bijna verplicht om tot 80% in te stellen aangezien ik er weinig voor voel om elke dag te betalen om de batterij 's nachts op temperatuur te houden en vervolgens om 8 uur met een koude batterij te vertrekken.
In de uiteindelijke versie van de app kun je uitgesteld laden, dan is dit wel een mooie toevoeging. Nu kan ik dat uiteraard ook al met mijn Wallbox regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
rikoos schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Dan vraag ik mij af hoe je dat kan regelen bij openbare laadpalen.
Voor elke sessie moet je je aanmelden om te laden op een openbare plek dus hopelijk werkt het dan ook nog.

Ik heb geen eigen paal en ik zie altijd in de logging van de laadsessie dat hij afgebroken wordt als hij op de laden max zit.
Ik laad alleen maar openbaar en bij mij wordt die pas afgekapt als ik de sessie zelf stop.
Dus wellicht ligt dat dan ook aan de soort paal waar je aan staat?

Ik zie altijd mooi in de app waarmee ik laad dat hij terugschiet naar 0 als die vol is en weer oploopt als die begint voor te verwarmen bijvoorbeeld de volgende ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:52:
[...]

edit:

[...]
Ja, dus bij gepland opwarmen van de auto met een timer wordt nu met de update ook de accu voorverwarmd, mits de auto aan de laadpaal hangt. Een belangrijke rangeverbetering in de winter!
Wat ik me afvraag is of de accu ook voorverwarmd wordt als de voorverwarming manueel gestart wordt, bijv met de app. Ik denk dat ik dat het meest ga gebruiken maar kan nergens vinden of dan de accu ook meeverwarmd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
JTHZZ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Ja, dus bij gepland opwarmen van de auto met een timer wordt nu met de update ook de accu voorverwarmd, mits de auto aan de laadpaal hangt. Een belangrijke rangeverbetering in de winter!
Wat ik me afvraag is of de accu ook voorverwarmd wordt als de voorverwarming manueel gestart wordt, bijv met de app. Ik denk dat ik dat het meest ga gebruiken maar kan nergens vinden of dan de accu ook meeverwarmd wordt
Goede vraag, ook wel benieuwd naar nu je het zegt.
Zal hem even stellen in de officiele polestar community op FB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3IyMXEz4xWLo4ziCAVxP260n9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nv46Fo3TjDHkzcdnUVdWRh9K.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:55
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:

Accu wordt 1x aan het einde verwarm en 1x als je een schema hebt ingesteld. Dus geen geen constante kosten daarvoor hoef je niet bang te zijn.

https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/#35977229
Deze nieuwe functie bereidt de accu voor op een optimale temperatuur voor het gebruik van een wisselstroomlader, totdat het gewenste laadniveau is bereikt. Dit is alleen van toepassing wanneer een oplaadlimiet van 90-100% is gekozen en is niet van toepassing vanaf een oplaadlimiet van 80% en lager. De voorverwarming van de accu verbetert de actieradius en de terugwinning van energie tijdens het remmen, omdat de accu efficiënter werkt bij deze temperatuur. De voorverwarming wordt automatisch eenmaal per oplaadcyclus voltooid. Als de klimaatregeling is geprogrammeerd en wordt geactiveerd terwijl de auto is aangesloten op het elektriciteitsnet, wordt de accu op het geplande tijdstip opnieuw voorbereid als de temperatuur is gedaald - bijvoorbeeld als de auto langere tijd op het elektriciteitsnet is aangesloten en de accutemperatuur is gedaald.

[ Voor 47% gewijzigd door BlacKstaR- op 07-05-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
BlacKstaR- schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Accu wordt 1x aan het einde verwarm en 1x als je een schema hebt ingesteld. Dus geen geen constante kosten daarvoor hoef je niet bang te zijn.

[...]
Niet constant, maar als ik mijn auto om 17:00 aan de oplader hang, en deze om 19:00 klaar is met laden, dan is de accu om 07:00 de volgende morgen weer afgekoeld. Om te voorkomen dat ik elke dag een 'verwarmingssyklus' voor Jan met de korte Achternaam doe moet ik de laadlimiet naar 80% zetten. (wat overigens geen probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BartWNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:52:
[...]

edit:

[...]
Helder! Goede verbetering, zeker in de winter als je wat langere ritten moet maken. Voor mij nog niet super bruikbaar omdat ik publiek moet laden en geen eigen laadpaal heb. Maar dat is voor in de toekomst (we willen einde dit jaar eens kijken wat er mogelijk is qua woning met eigen oprit ook) wel top! Ik denk oprecht dat dat heel veel verbruik gaat schelen als de temperatuur bijv. onder de 10 graden zakt.

ik merk nu al, zonder nieuwe update ofzo, dat het verbruik veel sneller richting de 24-21 zakt bij een graadje of 12-15. Dat was zeker niet altijd zo maar misschien is de zonkracht nu gewoon wat sterker waardoor de accu wat warmer is? De auto staat hier voor het huis wel lekker in het zonnetje te bakken ;) . Of is dat onzin wat ik zeg en kan de accu helemaal niet 'verwarmd' worden door de buiten temperatuur? Hele stomme vraag misschien maar ik stel hem lekker _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 07-05-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Wauw, goed zeg die drive in support. Ik vroeg me al af hoe ze dat bij Volvo dealers gingen oplossen. Olie verversen of banden uitlijnen kunnen ze allemaal maar ik had grote twijfels wat er zou gebeuren als iemand met problemen rondom het koppelen van de app aan zou komen. Als Polestar slim is laten ze die specialisten ook even een rondje maken langs alle Volvo dealers in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Skyrunner schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:52:

Nice, welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
JTHZZ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Maar je hebt wel alle sleutels nodid in de auto? Ik heb maar 1 sleutel, en kan niet verbinden (blijft zoeken naar sleutels).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Een werkende polestar app, digital key en nu ook video voor tijdens het laden. Zag dat het verbruik ook zeer schappelijk is met de huidige temperaturen.

Een goede week voor Polestar (en de rijders natuurlijk :))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JndtG7zwLFUjtvzqHrgB-1x4NoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sHSxn5YiMIaF4CnEyVqurcC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acqauDQHiDd2CDvmCotTD1fTfE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTazDi0iH7XtbpuktDJMVr6F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZvjgA6kyD6E-l_EqJYhVEBewYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7zPyQIHG5sqIPM3OosZnc6P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
BlacKstaR- schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:
[...]

[...]
P8

Nu net timer voor klimaat aangezet, ben benieuwd dat als ik over 15 min ga mijn verbruik minder is na een hele dag stilstaan.

Dit zie ik nu in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4L17vSUG3bkv-byv1_BZwGOo_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osBFOzozk4c41n5yGepOsH0Q.jpg?f=fotoalbum_large

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:09:
Een werkende polestar app, digital key en nu ook video voor tijdens het laden. Zag dat het verbruik ook zeer schappelijk is met de huidige temperaturen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah kijk dat is netjes, via welke app gaat dit?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
Een "eenvoudige" standard range, meer zat er lease technisch niet in. Desondanks tevreden en ondanks het recentelijk verschijnen van de Ioniq 5 en EV6 op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
mvrooij schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:17:
[...]

P8

Nu net timer voor klimaat aangezet, ben benieuwd dat als ik over 15 min ga mijn verbruik minder is na een hele dag stilstaan.

Dit zie ik nu in de app:
[Afbeelding]
Ik kom nog niet verder dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaGm6uEs0-im2xgRorzifUotV3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTbdktFtGPc6PukhgAKMMgKT.jpg?f=fotoalbum_large
De auto staat hier op mijn werk aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@mvrooij & @Venomer behoren jullie dan tot het selectieve groepje dat de app alvast mag testen voor de P8? Want die is verder toch nog helemaal niet uitgerold voor de P8?

En ik zie dus weer een nieuwe app voor de P2 nadat eerst ABRP al uitgerold werd. Wanneer gaan we eens iets nieuws voor de P8 mogen verwachten? Het blijft angstig stil in de app store helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:27:
@mvrooij & @Venomer behoren jullie dan tot het selectieve groepje dat de app alvast mag testen voor de P8? Want die is verder toch nog helemaal niet uitgerold voor de P8?

En ik zie dus weer een nieuwe app voor de P2 nadat eerst ABRP al uitgerold werd. Wanneer gaan we eens iets nieuws voor de P8 mogen verwachten? Het blijft angstig stil in de app store helaas...
In NL heb je nog bar weinig aan de video app, tenzij je warm wordt van Al Jazeera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Skyrunner schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Een "eenvoudige" standard range, meer zat er lease technisch niet in. Desondanks tevreden en ondanks het recentelijk verschijnen van de Ioniq 5 en EV6 op de lijst.
Mooi, en met warmtepomp! Nog indicatie over langere levertijden ivm chipstekorten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[P8]
Hele goeie stappen inderdaad. Enige minpunje is dat de voorsprong van de P2 op de P8 wel erg groot begint te worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
sky_walker schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Maar je hebt wel alle sleutels nodid in de auto? Ik heb maar 1 sleutel, en kan niet verbinden (blijft zoeken naar sleutels).
Volgens mij moet je eerst met een beheerderprofiel koppelen dus dan heb je ze nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sky_walker
[p2] update google maps snellaad stations.

Weet niet of google al iets met ons improvement plan heeft gedaan, maar in ieder geval kan ik nu "snellaad ccs" kiezen met toetsenbord en dan komt er een overzicht van snelladers in de buurt, nog niet alle snelladers maar het is een begin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1sWPs7Phy1FhwblAosTeoOY6mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKf7TW8XzGRyf6un2rijTH66.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een keuze nu voor stekkertype, enkel type 2 nog niet te de-activeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAXR5cCUFg-W_ZvX-fqzP3J3c-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UptlVuUqwsG4hQRKalQO8JsB.jpg?f=fotoalbum_large

Lukt ook om op Ionity te zoeken en Fastned:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSr0FSVx5c0VCWUmIyLqp_LWHn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pi1rNzGe0LIYx8Y7LCJilPWW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Il4kGMGDJjmVDLnu6pymST8i9Fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0N0gTG8KJiHY1v5hbz5F4kNf.jpg?f=fotoalbum_large

Shell Recharge zit nog niet echt lekker ingebakken als zoekterm, alhoewel wordt wel weer getoond in de "snellaad ccs" zoekactie.

Kortom, er lijkt verbetering, we zijn er nog niet, maar stap voor stap.....

[ Voor 12% gewijzigd door sky_walker op 07-05-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:29:
P8 maar ook P2 denk ik:

Heeft iemand al de magische uitspraak gevonden voor Maps die je op de route en dus ook langs de snelweg de eerstvolgende parkeerplaats en/of tankstation laat zien? Zoals bekend heeft Maps helaas geen legenda met POI's (ik mis dat echt enorm) maar het lukt me tot nu toe ook nog niet om de juiste zin te bedenken waarbij Maps mij toont wat ik wil zien.... Iemand al gelukt? Het is niet dat de zinnen niet herkent worden, maar net als wat ik eerder al aangaf over het laden toont Maps mij ook veelal de stops die ik kan pakken via een afslag, ergens in het dorp langs de snelweg of op een industrieterrein. Ik zoek echt het juiste commando voor de eerst volgende stop OP/langs mijn ingevoerde route en in dit geval langs de snelweg....

Voorbeelden die ik geprobeerd hebt:

Hey Google....wat is het eerstvolgende tankstation op mijn route (als ik op de snelweg rij voor nog vele KM's)
Hey Google, wat is de eerstvolgende parkeerplek op mijn route
Hey Google, waar is de eerstvolgende parkeerplek
Hey Google, waar is het eerstvolgende tankstation
Hey Google, waar is het eerstvolgende tankstation op de <wegnaam>
Hey Google, waar is de eerstvolgende parkeerplaats op de <wegnaam>

En zo vergeet ik er vast nog wel een paar want ik begon het echt als een spelletje/uitdaging te zien ;)
Voor de eerst volgende parkeerplaats of tankstation heb ik zo’n extra groot scherm in mijn auto waar ik dan naar kan kijken. Super handig, zie je ook vaak allemaal bordjes enzo. Volgens mij noemt Volvo dat “voorruit” maar kan zijn dat dit in de P8 net een andere term moet zijn. Staat vast ook iets over in de handleiding?

Anders; “Hej Google, waar is mijn voorruit?’ dat werkt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
jswinkels schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Je kan toch wel tussenstops invoegen? Volgens mij kan je als er een route gepland is gewoon tegen google zeggen dat ie ergens naartoe moet navigeren. Dat wordt dan automatisch een tussenstop. Ik heb dat wel eens gedaan. Het vervelende is dan dat na aankomst op de tussenstop de eindbestemming weer verdween....... Verplaatsen / verschuiven van de volgorde is niet mogelijk.

Overigens meen ik mij te herinneren dat in een eerdere versie dit makkelijker kon.
Hiervoor komt nog een Google update. Daarin wordt het verschuiven van tussenstops mogelijk en ook komt de auto dan bij een relatief korte rit ook met suggesties voor snelladers, iets dat hij alleen doet nabij lange ritten vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[P2]
Ik dacht net een ritje te maken met de Digital Key, maar ik kwam de parkeerplaats toch niet af. Openen van de auto ging al niet automagisch (maar wel met behulp van de knop in de app), en vervolgens kon ik de auto zelf niet in drive zetten. Ik kreeg een melding over het gebrek aan een transponder. Alle app functies werkten verder wel, dus het is me nog niet helemaal duidelijk waarom de telefoon dan niet gezien wordt als sleutel. Goed excuus om morgen nog eens een ritje te maken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 16:26
[P2] Zijn er meer mensen die die update helemaal nog niet gehad hebben? Ik heb nog nooit een update gezien en deze komt ook weer niet. Beetje vervelend aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik heb vanmorgen de upgrade binnengekregen en uitgevoerd en ook de app geupgrade, maar ik krijg de koppeling gewoon niet goed voor elkaar.
De app gekoppeld maar:
- ik kan alleen de status van de auto zien op de app. Als ik iets probeer te wijzigen (deur open of voorverwarmen aan) dan zegt de app dat ik de autosoftware moet updaten
- ik krijg de digital key niet gekoppeld. De 3 sleutels worden gevonden maar daarna blijft de app maar zoeken en zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Arie van Dijk schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:22:
[P2] Zijn er meer mensen die die update helemaal nog niet gehad hebben? Ik heb nog nooit een update gezien en deze komt ook weer niet. Beetje vervelend aan het worden.
Bij mij was er geen melding in het scherm, maar toen ik het scherm naar beneden trok (de meldingen bekeek) stond ie daar wel.
Update daarna succesvol uitgevoerd (koppeling lukt alleen nog niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:23:
Ik heb vanmorgen de upgrade binnengekregen en uitgevoerd en ook de app geupgrade, maar ik krijg de koppeling gewoon niet goed voor elkaar.
De app gekoppeld maar:
- ik kan alleen de status van de auto zien op de app. Als ik iets probeer te wijzigen (deur open of voorverwarmen aan) dan zegt de app dat ik de autosoftware moet updaten
- ik krijg de digital key niet gekoppeld. De 3 sleutels worden gevonden maar daarna blijft de app maar zoeken en zoeken.
Klinkt hetzelfde als ik heb. App liet alleen accu % zien. Verder werkte het niet ook niet als digital key kreeg de melding dat de Sw vd auto geupdate moest worden. Wilde mijn telefoon loskoppelen maar dat lukte niet daarna. Hele configuratie er afgehaald dus alle accounts gewist en weer aangemaakt. Nu koppelt ie de telefoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:04
Arie van Dijk schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:22:
Ja! Zal wel aan de achternaam liggen. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
P2
Voor iedereen met issues met de remote app. Denk iig aan het volgende:

- Al vaker gezegd, maar Remote functie werken alleen als je de laatste OTA-update hebt gehad.
- Volg de instructievideo stap voor stap (het is best complex namelijk) YouTube: Polestar 2 Pairing Phone to App and Digital Key
- Het kan tot circa 30 uur duren voordat alle systemen gesynchroniseerd zijn en alles werkt. Dus heb geduld.
- Bekijk ook de FAQ van Polestar zelf over de update en de app: https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
sky_walker schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Mooi, en met warmtepomp! Nog indicatie over langere levertijden ivm chipstekorten ?
Moet ik je toch bekennen niks te weten van een warmtepomp op de single motor standard range, zit dat niet in het Plus Pakket?

Levertijd staat voorlopig op augstus, geen meldingen ivm chiptekorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
P2
In de UK zijn er mensen die nu de volgende melding krijgen en daarnaast meldt er iemand dat zijn auto van OPD naar OPD off ging tijdens het rijden :N (Let op is maar 1 melding en geen idee of het klopt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeUKg0yMXzZEUhdgInYQKMGXD5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsyZqej3aEHErFH5NIO353sS.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Het valt mij ineens op dat bij de MY22 P8 variant pilot assist niet meer vermeld staat als standaard of optie. Weet iemand hoe dat zit..? Zou wel zuur zijn als die niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
ach-jee schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:47:
[P2]
Ik dacht net een ritje te maken met de Digital Key, maar ik kwam de parkeerplaats toch niet af. Openen van de auto ging al niet automagisch (maar wel met behulp van de knop in de app), en vervolgens kon ik de auto zelf niet in drive zetten. Ik kreeg een melding over het gebrek aan een transponder. Alle app functies werkten verder wel, dus het is me nog niet helemaal duidelijk waarom de telefoon dan niet gezien wordt als sleutel. Goed excuus om morgen nog eens een ritje te maken in ieder geval.
Ik gebruik de digital key al de hele week. Heb de normale sleutel niet meer bij me. Maar hopen dat dat goed blijft gaan 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
AartJW schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:43:
P2
In de UK zijn er mensen die nu de volgende melding krijgen en daarnaast meldt er iemand dat zijn auto van OPD naar OPD off ging tijdens het rijden :N (Let op is maar 1 melding en geen idee of het klopt):
[Afbeelding]
Ook bij mij is de update nu teruggeroepen door Polestar ;w (had de update nog niet). Afwachten wanneer er een nieuwe update beschikbaar komt en wat de issues zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

AartJW schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:00:
[...]

Ook bij mij is de update nu teruggeroepen door Polestar ;w (had de update nog niet). Afwachten wanneer er een nieuwe update beschikbaar komt en wat de issues zijn...
AartJW schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:00:
[...]

(na de upgrade)
Ik had net wel een serieus raar (lees eng) dingetje: Ik reed op ACC op een rondweg (80km/uur) en naderde stoplichten met voorsorteer vlakken.
Ik had een auto voor mij waarop de ACC zich richtte en moest rechts af . We reden al 80 en toen ik het rechter voorsorteer vak opreed stond er 1 auto te wachten.
De auto lockte daarop (zag ik in de display) maar in plaats van afremmen ging de auto harder. Net voordat ik ingreep gaf de auto een luid alarm als collision warning (terwijl de ACC aanstond).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Laatst online: 16:56

MaxxMark

HT is Tof!

AartJW schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:43:
P2
[Afbeelding]
In de polestar2 owners group op FB heeft Polester gezegd dat de updates uitgesteld zijn tot volgende week ivm issues in de update software:
Hi everyone!

We want to share with you that we have identified an issue related to the OTA software installation procedure. We will pause the roll-out of the update to correct the issue and we're planning to re-deploy in next week. This issue won't affect you if you've already installed the software in your car, the issue is not within the software itself. However, if you haven't started the installation yet, the update will be withdrawn. We'll make sure to keep you all updated in the next week.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Venomer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Ik kom nog niet verder dan dit:

[Afbeelding]
De auto staat hier op mijn werk aan de paal.
Had ik eerst ook maar nu lijkt al meerdere dagen alles te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:27:

Nee volgens mij is het een kwestie van de laatste update hebben maar zoals ik al aangaf heb ik deze doordat ik bij de garage moest zijn al gekregen. De OTA zal er komende weken wel aan komen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:19:
[...]

[...]

(na de upgrade)
Ik had net wel een serieus raar (lees eng) dingetje: Ik reed op ACC op een rondweg (80km/uur) en naderde stoplichten met voorsorteer vlakken.
Ik had een auto voor mij waarop de ACC zich richtte en moest rechts af . We reden al 80 en toen ik het rechter voorsorteer vak opreed stond er 1 auto te wachten.
De auto lockte daarop (zag ik in de display) maar in plaats van afremmen ging de auto harder. Net voordat ik ingreep gaf de auto een luid alarm als collision warning (terwijl de ACC aanstond).
Is eerder hier langs gekomen. ACC is gemaakt om aan te passen op bewegende objecten. Andere rijdende auto’s dus. Niet voor stilstaande objecten, kunnen dus ook stilstaande auto’s zijn. Collision warning precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

MartinP8 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Is eerder hier langs gekomen. ACC is gemaakt om aan te passen op bewegende objecten. Andere rijdende auto’s dus. Niet voor stilstaande objecten, kunnen dus ook stilstaande auto’s zijn. Collision warning precies andersom.
Interessant, dat wist ik niet. Ik had dat ook nog niet eerder gehad.
Wel vreemd dat er dus geen link lijkt te zijn tussen ACC en Collision warning .. terwijl dit wel logisch lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik acht de kans groot dat de auto een andere auto ging volgen dan hij verwachtte (de stilstaande). De stilstaande ziet hij inderdaad niet.

Kans is trouwens vrij groot dat hij in de laatste seconde de anti collision aangooit. Maar of hij dan op tijd stil kan staan weet ik niet.

Altijd op blijven letten in ieder geval :)
En als je het interessant vindt, zoek in het topic even naar de post van mij met een linkje naar ars technica. Interessant stuk over dergelijke systemen!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Die link is er inderdaad niet :) en dat is juist het probleem.

https://arstechnica.com/c...d-cars-and-lane-dividers/

[ Voor 79% gewijzigd door MaxxMark op 07-05-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
dagobert1966 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Interessant, dat wist ik niet. Ik had dat ook nog niet eerder gehad.
Wel vreemd dat er dus geen link lijkt te zijn tussen ACC en Collision warning .. terwijl dit wel logisch lijkt
Yup, kan je niet vaak genoeg herhalen wat mij betreft. Afrijden op stilstaande objecten met de ACC werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Nee volgens mij is het een kwestie van de laatste update hebben maar zoals ik al aangaf heb ik deze doordat ik bij de garage moest zijn al gekregen. De OTA zal er komende weken wel aan komen lijkt me.
Ik sprak toevallig einde middag nog even mijn "vaste monteur" bij de dealer over het alarm issue en hij zei ook dat er voor mijn P8 een update is. Dus woensdagmiddag even naar de dealer. Geen idee wat die update dan is, ik dacht namelijk dat ik met die recall al de software had waardoor alles via OTA kon. Maargoed, ik moet toch naar de dealer, ook omdat dat 4de sleutel issue op te lossen. Dus verder geen punt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
MaxxMark schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
[...]

In de polestar2 owners group op FB heeft Polester gezegd dat de updates uitgesteld zijn tot volgende week ivm issues in de update software:

[...]
Ja! Kreeg ook net dat de update was terug getrokken. Moet dan echt afgelopen 1.5 uur zijn gebeurt want toen ik wegreed stond er dat de update klaar was om te installeren. Kom ik aan... Krijg ik bericht dat die is terug getrokken :(SNIF
Pagina: 1 ... 219 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.