Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 218 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.489 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-10 10:51
JTHZZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:16:
[...]

De internetverbinding!! duh! _O-
Oh nee wacht 8)7
Das geen antwoord op mijn vraag.
Lijkt me stug dat er nog iets als een internetverbinding bestaat bij een comm module die uit staat.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:00
Cello66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Ik snap je wel, maar welk protocol zorgt er dan voor dat de server van Volvo een commando kan sturen naar iets dat slaapt?
Wel eens gehoord van het WoL principe?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Cello66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Lijkt me stug dat er nog iets als een internetverbinding bestaat bij een comm module die uit staat.
De module "slaapt" en is niet actief. Daarnaast is het gewoon een simkaart of esim met een uniek adres. Die is gewoon te benaderen als je over de juiste gegevens beschikt.

Bij mijn vorige XC40 schakelde de comm module zich helemaal uit na 120 uur niet gebruiken van de auto. Daarna was deze alleen te benaderen door de auto te gebruiken. Waarschijnlijk om de 12V accu te sparen.

[ Voor 19% gewijzigd door hlip op 05-05-2021 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:10
Cello66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Sorry dat is precies wat ik bedoelde met de smileys maar kwam niet over. Die module kan niet helemaal uit staan anders kun je hem vanaf een cloudserver gewoon niet bereiken. WoL is leuk bedacht maar dat werkt alleen bij bedrade netwerken. Er zal dus na de laatste update altijd een internetverbinding open blijven staan. Ik denk ook dat de ghost drain iets omhoog zal gaan daardoor.
En nog eens ruim 700 Nederlandse P2 vandaag ge-update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFEmILn3GRhQaCJeP23XJu7ZpKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99G2JAa45RqQmIoSWDPcV66V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door JTHZZ op 05-05-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:52
Mga1600 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Van al die toestanden heb ik geen verstand, maar ik denk dat de hele procedure zoals Volvo die in elkaar heeft gestoken ook heeft te maken met dataverkeer. Immers we krijgen gratis data en over een tijdje kun je de auto ook als hotspot inrichten. Daarmee zou je dus, als de verbinding actief blijft je hele huis van gratis WiFi kunnen voorzien. ..........................................
O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 05-05-2021 16:13 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
JTHZZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Sorry dat is precies wat ik bedoelde met de smileys maar kwam niet over. Die module kan niet helemaal uit staan anders kun je hem vanaf een cloudserver gewoon niet bereiken. WoL is leuk bedacht maar dat werkt alleen bij bedrade netwerken. Er zal dus na de laatste update altijd een internetverbinding open blijven staan. Ik denk ook dat de ghost drain iets omhoog zal gaan daardoor.
Daarvoor was ik idd. Niet wakker genoeg; was al bang dat ik gek aan het worden was.
Ik heb de update nog niet, maar we kunnen zo testen of de server de auto oproept of niet, door de LTE uit te zetten en de wifi aan met alle poorten dicht op de thuis router. Lijkt me een leuke weddenschap: werkt de app dan wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Cello66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Daarvoor was ik idd. Niet wakker genoeg; was al bang dat ik gek aan het worden was.
Ik heb de update nog niet, maar we kunnen zo testen of de server de auto oproept of niet, door de LTE uit te zetten en de wifi aan met alle poorten dicht op de thuis router. Lijkt me een leuke weddenschap: werkt de app dan wel of niet?
Ingeacht protocollen, etc, zou ik gewoon een “check for updates now” knop willen hebben. In de auto en via de app. Als er dan niets is weet ik het, als er wel iets is zou ik graag de download willen kunnen starten. Ook weer vanuit de auto en via de app. Sowieso is er een verbinding, want de app kan kennelijk de auto bereiken. Dus zou (eenvouding) moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
JTHZZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:07:
[...]

WoL is leuk bedacht maar dat werkt alleen bij bedrade netwerken.
Klopt. Daarom zei ik ook volgens het WoL principe. Ik ben geen telecom man maar ik kan me voorstellen dat iets dergelijks ook hiervoor bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
PeterArrow schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Het lijkt me niet redelijk als je voor updates moet betalen, ongeacht of deze bij de dealer moet plaatsvinden, in ieder geval niet zo lang er bugs in het systeem zitten.
Als het product niet ''deugd'', even grof gezegd, dan betaal je er niet voor, lijkt mij althans.

@MartinP8 Mijn auto staat op dit moment bij de dealer i.v.m. eerder besproken crashes van infotainment scherm/gedeelte cockpit scherm, om een module te vervangen (IDH,IHD, iets in die geest).
Ben benieuwd of het hiermee is opgelost.
Laat nog wel even van me horen zodra ik er meer zicht op heb én hoe de module heet, wellicht interessant voor anderen die hier last van hebben/krijgen!
Ik ben nog steeds klachtenvrij sinds de laatste update (begin april) en 1 keer daarna nog reset met de home knop. Het lijkt er een beetje op dat de update het probeel heeft opgelost, maar dat er nog een reset nodig was om de nieuwe versie te activeren.

Of een tussentijdse maps of andere google/app update heeft het probleem opgelost.

Of ik ben binnenkort weer terug met de klacht dat het toch weer gebeurd is.

Ik hoop op een van de eerste twee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
MartinP8 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Ingeacht protocollen, etc, zou ik gewoon een “check for updates now” knop willen hebben. In de auto en via de app. Als er dan niets is weet ik het, als er wel iets is zou ik graag de download willen kunnen starten. Ook weer vanuit de auto en via de app. Sowieso is er een verbinding, want de app kan kennelijk de auto bereiken. Dus zou (eenvouding) moeten kunnen.
Wel grappig dat je dat zo zegt, dat is idd hoe we het nu gewend zijn met bijv. onze telefoons, maar het maakt eigenlijk helemaal niet uit of de auto je laat weten dat er een update klaar staat als ie al is gedownload of dat jij moet zeggen dat hij de update die gereed staat kan gaan downloaden. Scheelt 1 handmatige actie en Volvo was toch voor ontzorgen?
Ik denk dat je alleen weten wanneer er een nieuwe update voor jou beschikbaar komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Cello66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Wel grappig dat je dat zo zegt, dat is idd hoe we het nu gewend zijn met bijv. onze telefoons, maar het maakt eigenlijk helemaal niet uit of de auto je laat weten dat er een update klaar staat als ie al is gedownload of dat jij moet zeggen dat hij de update die gereed staat kan gaan downloaden. Scheelt 1 handmatige actie en Volvo was toch voor ontzorgen?
Ik denk dat je alleen weten wanneer er een nieuwe update voor jou beschikbaar komt?
Het een sluit het ander niet uit. Ontzorgen en automatisch downloaden helemaal top. Handmatig kunnen checken zodat je weet waar je aan toe bent: kers op de taart.

Het wachten en niet weten of je al aan de beurt bent en welke versie je eigenlijk hebt vind ik het vervelendst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Hier lijkt alles inmiddels te werken, inderdaad niet vergeten dat je in de auto zelf (in P) in de instellingen even Polestar Connect moet activeren. Dat staat blijkbaar standaard uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Ik kan me meerdere even valide redenen bedenken waarom het alleen over 4G/LTE werkt:

1. De verbinding is zekerder. Niet zeker als in 'altijd aanwezig', maar zeker als in dat het altijd zal functioneren op de manier waarop het initieel is gemaakt. Wanneer het downloaden over een WiFi netwerk gaat introduceer je een onzekerheid. Er kunnen andere gateways in zitten, gerouteerd worden naar een VPN, perongeluk terechtkomen in een pi-hole, etc. Ze kiezen dus voor zekerheid/betrouwbaarheid boven snelheid

2. De verbinding is veiliger. Over het 4G netwerk weet je in ieder geval dat ze met de juiste provider praten en dat het verkeer niet gerouteerd wordt langs rare netwerken die mogelijk meekijken/luisteren.

3. Het wordt opgedragen door AAOS. Ik kan me voorstellen dat Automotive OS gewoonweg randvoorwaarden aan autobouwers stelt. Misschien hebben ze een eigen content delivery network of specifieke guidelines die er voor zorgen dat het geheel (op termijn) schaalbaar is. Dat is misschien nu een blok aan het been, maar wanneer er 300.000 auto's rijden een manier om alles gestroomlijnd te laten werken.

En mbt de "check voor updates" knop. Dit wordt dikke kans onder de noemer "afleiding voor de bestuurder" geschaard. AAOS stelt dat het de gebruiker zo min mogelijk hoort af te leiden. Alles moet zo onzichtbaar en storingsvrij mogelijk gedaan worden. Ofwel de enige melding die je kunt krijgen is "installeren". Geen "check voor update", geen "zie hier hoe ver het al is", etc.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeathslayerNLL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 15:01
C.QL schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:26:
[...]

Hoe kom je aan die zwarte velgen? Ziet er heel goed uit!
Ik zie ze niet als optie. Plasti-dip? Gespoten?
Duur prijskaartje? :P
Wat betreft de vragen over de zwarte velgen;
Die zijn idd ge-plasti-dipt, ik had bij de dealer aangegeven te overwegen de velgen zwart te laten spuiten en toen boden ze dit als gratis optie aan, dus dat heb ik gelijk gedaan!
Bazzan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Even iets anders: dit zijn de grote velgen, maar niet de af-fabriek Pirelli banden. Hoe stil zijn De Michelins met rijden op open asfalt? Lastig vergelijken als je de Pirelli’s niet hebt gereden, maar toch..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen idee van heb.. Sowieso merk ik weinig van verschillende banden (mijn vader zegt altijd; zeker wel een groot verschil die winterbanden t.o.v. zomerbanden, of niet?! En dan merk ik geen verschil :P) dus ik zal niet een heel betrouwbare bron zijn voor deze vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:40
MartinP8 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Het een sluit het ander niet uit. Ontzorgen en automatisch downloaden helemaal top. Handmatig kunnen checken zodat je weet waar je aan toe bent: kers op de taart.

Het wachten en niet weten of je al aan de beurt bent en welke versie je eigenlijk hebt vind ik het vervelendst.
Hier zit je precies in de gedachtengang van ontzorgen, althans volgens mij.

Ik heb al eens eerder geroepen dat Polestar een - voor mij - net iets te hoog Apple gehate heeft (mijn definitie van ontzorgen). Dat zei ik i.r.t. het niet weergeven van het aantal kW's dat wordt geladen (maar in plaats daarvan het aantal km's per uur). Als je (teveel) van het ontzorgen bent kun je je niet voorstellen dat je klant het aantal kW's wil zien: Techinsche term dus vertalen naar iets wat hij wel snapt: km's per uur.

Zo is er dus waarschijnlijk ook gedacht over het geen inzicht geven in software versies: Want onnodig en dus verbergen.
En parallel daaraan is er dus ook niet nagedacht dat jij wel eens inzicht en/of controle wilt hebben over het updaten van software. En daar gaan ze dan weer net een stapje verder dan Apple, want bij Apple kan je dan weer wel een 'controleer op software-updates' doen.

Om in jouw termen te blijven: Ze hebben de kers van de taart gehaald... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:40
Tsja. Deze is net andersom, toch? Een klant die gewend is volledig ontzorgd te worden de technische mogelijkheid te bieden die je liever niet had moeten hebben...... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXLgZfBfOC7g8fl2EFg7bN4K00Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bVYn9ZzMRaHKoK768FS3bkzm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqD9lI3DaNgxD5_XioxQffGfBnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LTG9usKSy2q7Nxyh8j0FJaft.png?f=fotoalbum_large

We hebben connectie en beeld .... nu nog waardes :)

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JNetze
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2023
FBMG schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

We hebben connectie en beeld .... nu nog waardes :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY6DVpcAlVedrBESSz8P8gWaPmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ISWr0VnjBFA2xBIzSspU2tR6.png?f=fotoalbum_large

Hier ook al wat waardes, maar nog niet stabiel: batterijstatus wordt niet altijd getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:24
[P2]

De vorige keer had ik de update vrij snel (eerste dag na rit van 50 min dacht ik). Inmiddels al zo'n 5 uur gereden vanaf maandag, maar nog niks binnen. Lijkt redelijk willekeurig te zijn. Geduld hebben maar.

Toen ik gister checkte of er een update was zag ik wel een andere melding die ik nog niet eerder had gezien en meteen nadat ik snel een foto had gemaakt ook weer verdween, toen begon downloaden over LTE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvrhI6883D5MRBlr35c5SeghD3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5p9qJt0YMo3XJpIgYvEQDbwv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:18
P8 maar ook P2 denk ik:

Heeft iemand al de magische uitspraak gevonden voor Maps die je op de route en dus ook langs de snelweg de eerstvolgende parkeerplaats en/of tankstation laat zien? Zoals bekend heeft Maps helaas geen legenda met POI's (ik mis dat echt enorm) maar het lukt me tot nu toe ook nog niet om de juiste zin te bedenken waarbij Maps mij toont wat ik wil zien.... Iemand al gelukt? Het is niet dat de zinnen niet herkent worden, maar net als wat ik eerder al aangaf over het laden toont Maps mij ook veelal de stops die ik kan pakken via een afslag, ergens in het dorp langs de snelweg of op een industrieterrein. Ik zoek echt het juiste commando voor de eerst volgende stop OP/langs mijn ingevoerde route en in dit geval langs de snelweg....

Voorbeelden die ik geprobeerd hebt:

Hey Google....wat is het eerstvolgende tankstation op mijn route (als ik op de snelweg rij voor nog vele KM's)
Hey Google, wat is de eerstvolgende parkeerplek op mijn route
Hey Google, waar is de eerstvolgende parkeerplek
Hey Google, waar is het eerstvolgende tankstation
Hey Google, waar is het eerstvolgende tankstation op de <wegnaam>
Hey Google, waar is de eerstvolgende parkeerplaats op de <wegnaam>

En zo vergeet ik er vast nog wel een paar want ik begon het echt als een spelletje/uitdaging te zien ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 14:34
Juancho schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:29:
P8 maar ook P2 denk ik:

Heeft iemand al de magische uitspraak gevonden voor Maps die je op de route en dus ook langs de snelweg de eerstvolgende parkeerplaats en/of tankstation laat zien? Zoals bekend heeft Maps helaas geen legenda met POI's (ik mis dat echt enorm) maar het lukt me tot nu toe ook nog niet om de juiste zin te bedenken waarbij Maps mij toont wat ik wil zien.... Iemand al gelukt? Het is niet dat de zinnen niet herkent worden, maar net als wat ik eerder al aangaf over het laden toont Maps mij ook veelal de stops die ik kan pakken via een afslag, ergens in het dorp langs de snelweg of op een industrieterrein. Ik zoek echt het juiste commando voor de eerst volgende stop OP/langs mijn ingevoerde route en in dit geval langs de snelweg....

Hey Google....wat is het eerstvolgende tankstation op mijn route (als ik op de snelweg rij voor nog vele KM's)

En zo vergeet ik er vast nog wel een paar want ik begon het echt als een spelletje/uitdaging te zien ;)
Hier zou ik ook aan willen toevoegen dat het ook handig zou zijn om te kunnen navigeren naar een oplaadpunt in de buurt van je eindbestemming. Dit is toch wel een veel voorkomende use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 23:55

MaNdM

1000-dingen-doekje

jswinkels schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Hier zou ik ook aan willen toevoegen dat het ook handig zou zijn om te kunnen navigeren naar een oplaadpunt in de buurt van je eindbestemming. Dit is toch wel een veel voorkomende use case.
Iets wat ik niet meer kan vinden is het toevoegen van een willekeurige tussenstop. Zo plande ik namelijk mijn laadpunt ertussen aan het einde.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
P8 maar ook P2 denk ik:

Bij mij werkt: hé Google; toon (waar is) de dichtstbijzijnde fastned snellaadpaal. En dat werkte.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Cello66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Je hebt gelijk de auto kan het makkelijk. Immers wanneer je met de tel/app buiten de bluetooth verbinding van de auto bent, verloopt de communicatie via internet en de polestar server. De auto staat kennelijk continu via zijn internet verbinding te checken of ie wat moet doen.
Ik denk gevoelsmatig dat de werkelijke reden is dat niemand bij de datapakketten kan komen als ze enkel via LTE worden gedownload. Via wifi kan iedereen meekijken en is het risico op een hack groter.
Ze gaan echt niemand toestaan tussen auto en uodateservers. Zeker niet nu alles nog nieuw is. Het is geen smartphone, maar een machine van 65k. Als die onbruikbaar wordt gemaakt of erger nog, gevaarlijk, dan kan Volvo er wel mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-10 22:16
XC40_P8 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Bij mij werkt: hé Google; toon (waar is) de dichtstbijzijnde fastned snellaadpaal. En dat werkte.
Als ik nu snellader ccs intyp dan komt google maps nu eindelijk met snellaadstations in de buurt.
Dus lijkt een update te zijn geweest. Kan ook filteren op stekkersoort, kan type 2 alleen nog niet deselecteren.
Nog niet met spraak geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[p2] dilemma

Rij nu sinds dec in een tijdelijke p2. Geen straf. Leaseregeling werd vorig jaar bevroren ivm corona maar nu weer toestemming om nieuwe auto te bestellen. Anders had ik toen de p8 of p2 besteld.....

Nu denk ik aan de p2 dual engine long range met pluspakket (warmtepomp), geen pilot pack. Heb wel beetje polestar virus te pakken. Dacht vorig jaar nog aan een xc40 recharge maar ik vind de polestar nu toch een sportiever verschijning....kwestie van smaak.

Iemand enig idee wat de levertijden dit jaar gaan doen, is nu kennelijk al 5 maanden, en dan die chips tekorten, geen zin weer een hogere bijtelling 2022, ik heb de 8% ook al gemist eind vorig jaar.

Alternatief nu nog een MY21 regelen die in de uitloop gaan nu bij LM. Ivm levertijd op tijd? Zijn die alllemaal voorraad al in NL gearriveerd?

Alternatief een mooie Q4 etron launch edition (sorry!), maar is wel een reele optie dit jaar......

Dank voor meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sky_walker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Als ik nu snellader ccs intyp dan komt google maps nu eindelijk met snellaadstations in de buurt.
Dus lijkt een update te zijn geweest. Kan ook filteren op stekkersoort, kan type 2 alleen nog niet deselecteren.
Goed dat je het zegt! Dat iig een zijn voor wat betreft maps en het issue met laadvoorstellen. Morgen ook even proberen in de P8. Je typed dus letterlijk in "snellader CCS"?

Dit heeft trouwens nergens in releasenotes van de update gestaan ofzo? Toch wel opmerkelijk dan... 🤔

Als je trouwens de 8% zo mist...waarom kijk je dan niet naar een prima model (P2 of P8 zullen er beide nog wel zijn denk ik?)?

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 05-05-2021 22:40 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
Juancho schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:34:
[...]

Goed dat je het zegt! Dat iig een zijn voor wat betreft maps en het issue met laadvoorstellen. Morgen ook even proberen in de P8. Je typed dus letterlijk in "snellader CCS"?

Dit heeft trouwens nergens in releasenotes van de update gestaan ofzo? Toch wel opmerkelijk dan... 🤔

Als je trouwens de 8% zo mist...waarom kijk je dan niet naar een prima model (P2 of P8 zullen er beide nog wel zijn denk ik?)?
Volgens mij staat er in Leeuwarden nog een 8% P8 in de showroom :-)

Verder hier VoC kunnen koppelen. Laat alleen nog geen gegevens zien. De dealer geeft aan dat zij de auto in hun systeem nog niet kunnen koppelen aan VoC, en vonden het bijzonder dat ik de koppeling wel zelf kon maken. Afwachten dus nog maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:04
sky_walker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:10:
[p2] dilemma

Iemand enig idee wat de levertijden dit jaar gaan doen, is nu kennelijk al 5 maanden, en dan die chips tekorten, geen zin weer een hogere bijtelling 2022, ik heb de 8% ook al gemist eind vorig jaar.

Alternatief nu nog een MY21 regelen die in de uitloop gaan nu bij LM. Ivm levertijd op tijd? Zijn die alllemaal voorraad al in NL gearriveerd?
Als je bij Leaseplan mag leasen dan zou ik ze eens bellen. Ik heb in de derde week april nog verschillende 8% versies aangeboden gekregen. Trouwens, Leaseplan reageerde helemaal niet, twee brokers die LeasePlan aanbieden wel. Leasecompany en ActivLease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Juancho schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:34:
[...]

Dat zijn regelmatige updates van google maps, die staan los van de polestar/volvo updates. Ik zal morgen even de exacte tekst terugzoeken in de auto.

Athlon lease had geen 8% modellen meer, dat heb ik al gecheckt. Zie dat de MY21 polestar launch editions pilot plus al in juni geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
sandervd00 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:03:
[...]

Als je bij Leaseplan mag leasen dan zou ik ze eens bellen. Ik heb in de derde week april nog verschillende 8% versies aangeboden gekregen. Trouwens, Leaseplan reageerde helemaal niet, twee brokers die LeasePlan aanbieden wel. Leasecompany en ActivLease.
Thanks ik zit bij athlon lease die hebben geen 8% meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Izjacques schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Volgens mij staat er in Leeuwarden nog een 8% P8 in de showroom :-)
Bedoel je volvo dealer in leeuwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Dank voor de reacties. Ik zal activlease morgen eens bellen en kijken of ze met athlon een deal willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
@sky_walker
Eerste stap is denk ik bellen met Polestar support of ze een realistische en hopelijk meer optimistische schatting van de levertijd van de gewenste configuratie kunnen geven.
Als dat niet naar wens is of te onzeker kun je kijken naar de voorraadmodellen van andere leasemaatschappijen (suggesties had je al gezien), maar Polestar zelf heeft ook voorraad op de website staan. Dat moet vast ook via Athlon te leveren zijn.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Izjacques
  • Laatst online: 03-11-2022
sky_walker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:15:
[...]

Bedoel je volvo dealer in leeuwarden?
Ja, v/d Schaaf. Er zat een optie op, maar dat was anderhalve week geleden. Hij staat nog steeds aan een 'nep laadpaal' in de showroom. Dus ik vermoed dat deze nog niet weg is. Crystal White Pearl volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Ik kom nooit verder dan:

Hey google, vertel eens een raadsel
Hey google, vertel eens een grapje

Vooral die van de kleermaker is leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:43
[P8]
Is het mogelijk, en zo ja hoe, om vanaf Google Maps op je telefoon een route naar de auto te sturen?
Ik kan het nergens vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:15
Pepehv schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:51:
[P8]
Is het mogelijk, en zo ja hoe, om vanaf Google Maps op je telefoon een route naar de auto te sturen?
Ik kan het nergens vinden...
Nog niet.

Je kan wel, als je ingelogd bent met de zelfde gmail account in je auto als in je google maps app op je telefoon, een route starten op je telefoon naar een adres. Deze zal dan opgeslagen worden in je google account, waardoor als je in de P8 (of P2) stapt, deze route als eerste optie bovenaan verschijnt als je een route wilt gaan plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 07-10 19:48
PvS_68 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Hier zit je precies in de gedachtengang van ontzorgen, althans volgens mij.

Ik heb al eens eerder geroepen dat Polestar een - voor mij - net iets te hoog Apple gehate heeft (mijn definitie van ontzorgen). Dat zei ik i.r.t. het niet weergeven van het aantal kW's dat wordt geladen (maar in plaats daarvan het aantal km's per uur). Als je (teveel) van het ontzorgen bent kun je je niet voorstellen dat je klant het aantal kW's wil zien: Techinsche term dus vertalen naar iets wat hij wel snapt: km's per uur.

Zo is er dus waarschijnlijk ook gedacht over het geen inzicht geven in software versies: Want onnodig en dus verbergen.
En parallel daaraan is er dus ook niet nagedacht dat jij wel eens inzicht en/of controle wilt hebben over het updaten van software. En daar gaan ze dan weer net een stapje verder dan Apple, want bij Apple kan je dan weer wel een 'controleer op software-updates' doen.

Om in jouw termen te blijven: Ze hebben de kers van de taart gehaald... ;)
Een aantal van de genoemde punten staan als verbeter-item vermeld in het roadmap van polestar zoals die hier een paar weken geleden stond vermeld (ik meen door polestar DE).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:52
Aghanim schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:06:
[...]

Ik kom nooit verder dan:

Hey google, vertel eens een raadsel
Hey google, vertel eens een grapje

Vooral die van de kleermaker is leuk :+
Bij mij blijft " hey google" maar foutieve informatie geven.

Ik zeg:
Hey Google
spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste van het hele land?

Dan zou ik toch echt : "de huidige bestuurder" verwachten maar ik krijg steevast;

De Polestar 2 :P

stomme BUG!! :F

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BartWNL schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Nog niet.

Je kan wel, als je ingelogd bent met de zelfde gmail account in je auto als in je google maps app op je telefoon, een route starten op je telefoon naar een adres. Deze zal dan opgeslagen worden in je google account, waardoor als je in de P8 (of P2) stapt, deze route als eerste optie bovenaan verschijnt als je een route wilt gaan plannen.
Maar dit kan volgens mij alleen als je in maps zoekt naar 1 adres/eindbestemming. Dan weet ik niet wat de meerwaarde is aangezien je dat eindpunt ook simpel in Maps van de auto zelf kan intikken of via spraak.

Het zou wel een toevoeging zijn als je een route met meerdere stops op je telefoon/laptop/pc kan plannen en dat die dan ook in maps in de auto verschijnt. Maar helaas kan dat nog niet. Ik had wel een route aangemaakt in Maps en die in mijn profiel gezet maar helaas nergens te vinden in de auto.

Hopelijk komt dat nog met een Maps update in de auto. Of nog beter, dat je gewoon ZELF tussenstops kan toevoegen in de auto en die via touch ook kan her/verplaatsen in de volgorde zoals jezelf wil _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Maar dit kan volgens mij alleen als je in maps zoekt naar 1 adres/eindbestemming. Dan weet ik niet wat de meerwaarde is aangezien je dat eindpunt ook simpel in Maps van de auto zelf kan intikken of via spraak.

Het zou wel een toevoeging zijn als je een route met meerdere stops op je telefoon/laptop/pc kan plannen en dat die dan ook in maps in de auto verschijnt. Maar helaas kan dat nog niet. Ik had wel een route aangemaakt in Maps en die in mijn profiel gezet maar helaas nergens te vinden in de auto.

Hopelijk komt dat nog met een Maps update in de auto. Of nog beter, dat je gewoon ZELF tussenstops kan toevoegen in de auto en die via touch ook kan her/verplaatsen in de volgorde zoals jezelf wil _/-\o_
Ja klopt.
Meerwaarde is dat je geen lastig adres of een moeilijke bedrijfsnaam hoeft te onthouden maar dat je binnen 2 tikjes er naartoe kan navigeren.

Maar eens, zou lekker zijn als je vooraf een route kan programmeren en die zo kan inladen in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
sky_walker schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Werkt zo bij mij totaal niet. Als ik dit intyp krijg ik ‘geen zoekresultaten’ als ik inspreek ‘sorry, ik begrijp u niet’

Kennelijk doe ik iets fout .... maar wat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 14:34
Juancho schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Je kan toch wel tussenstops invoegen? Volgens mij kan je als er een route gepland is gewoon tegen google zeggen dat ie ergens naartoe moet navigeren. Dat wordt dan automatisch een tussenstop. Ik heb dat wel eens gedaan. Het vervelende is dan dat na aankomst op de tussenstop de eindbestemming weer verdween....... Verplaatsen / verschuiven van de volgorde is niet mogelijk.

Overigens meen ik mij te herinneren dat in een eerdere versie dit makkelijker kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jswinkels schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Je kan toch wel tussenstops invoegen? Volgens mij kan je als er een route gepland is gewoon tegen google zeggen dat ie ergens naartoe moet navigeren. Dat wordt dan automatisch een tussenstop. Ik heb dat wel eens gedaan. Het vervelende is dan dat na aankomst op de tussenstop de eindbestemming weer verdween....... Verplaatsen / verschuiven van de volgorde is niet mogelijk.

Overigens meen ik mij te herinneren dat in een eerdere versie dit makkelijker kon.
Precies datgene wat jij zegt kan niet en dat zou je wel willen. Je kan idd een stop toevoegen door te zeggen tegen Google ergens naar toe te navigeren. Die stop wordt er dan tussenin gezet. Maar je kan vervolgens niet verplaatsen/verschuiven en vooraf een route met meerdere stops inplannen is zodoende ook niet heeeeuuul handig om zo maar te zeggen.

Hoog gedoe terwijl je toch met het touchscreen je diverse bestemmingen zo zou moeten kunnen ver/herplaatsen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:33
Vanochtend de P8 in ontvangst genomen. Dus nu een brede grijns van oor tot oor.

Ik heb de VoC-app kunnen koppelen aan de auto. Ik kan tot nu toe zien of er een deur open staat en ik kan zien dat de auto vergrendeld is en het klimaat uit staat. Maar ik kan nog niets besturen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:49:
Vanochtend de P8 in ontvangst genomen. Dus nu een brede grijns van oor tot oor.

Ik heb de VoC-app kunnen koppelen aan de auto. Ik kan tot nu toe zien of er een deur open staat en ik kan zien dat de auto vergrendeld is en het klimaat uit staat. Maar ik kan nog niets besturen.
Gefeliciteerd! De P8 app is officieel nog helemaal niet uit. Daarom kan je er eigenlijk nog niks mee. Ik heb het idee dat sommigen denken dat de app al uitgerold is maar dat is zeker niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
tim-dev schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Ben overigens ook aan het proberen via mijn contacten bij Google in contact te komen met eventueel een product manager/engineer die aan het laadpalen stuk van Maps werkt, tot nu toe nog niet veel succes gehad helaas, de mensen waar ik dagelijks contact mee heb zijn van een andere afdeling.
Gaaf, houd ons op de hoogte hè!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:24:
Gister gaf ik aan dat wij voor het eerst sinds 1 februari 4g problemen hadden. Vanmorgen ging mijn vriendin weer weg in de P8 (ik kan het amper uitstaan dat zij meer in de auto rijdt dan ik met al dat thuiswerken 😂). Appte ze me dat de GPS op het grote scherm nu weer deed maar op het kleine scherm niet en dat de auto steeds 4g aan het zoeken was.

Lijkt mij stuf aangezien er toch gewoon een signaal naar het kleine scherm gestuurd wordt van Maps? Iemand dit überhaupt wel eens meegemaakt, gezien of gehoort? De volgende keer maakt ze even een foto, dan zie ik ook wat ze bedoelt maar dit klinkt me nu zo wat vreemd in de oren... 🤔
Als jouw vriendin toch vaker in de P8 rijdt, is het dan niet zinvoller haar ook hier jouw plek over te laten nemen? 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Leuk die phone as a key. Nu heb ik een nieuw probleem: hoe neem ik mijn huissleutel voortaan mee aangezien die altijd aan mijn autosleutel zat :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Als jouw vriendin toch vaker in de P8 rijdt, is het dan niet zinvoller haar ook hier jouw plek over te laten nemen? 8)
Dat werkt meestal zo. Eerst vul je dit topic in:

Post hier je vriend(in) - Deel 19

Afhankelijk van het resultaat (foto) sturen we een uitnodiging voor dit topic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:21
P8

Ik kan het hier niet goed terug vinden maar kan iemand mij vertellen of Phone as a key ook op de P8 komt of zit hier die hardware niet voor in?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 16:04
[P2] Iemand die de OTA al binnen heeft en mij kan uitleggen of je ook kunt zien dat de OTA onderweg is? Ik heb de auto voornamelijk op de oprit staan en ga af en toe met een bakkie koffie maar even in de auto zitten om te zien of er al een update binnen is maar tot op heden geen resultaat. Is het zo dat wanneer de OTA naar je auto gepusht wordt, je dit direct ziet als je de auto instapt en kun je het downloadproces volgen? Of gebeurt de download op de achtergrond en als het klaar is krijg je een melding dat je kunt installeren?

Ik heb specifiek gezocht of bovenstaande de revue al eens gepasseerd is op dit forum en in de FAQ van P2, maar heb het of gemist, of niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:28:
P8

Ik kan het hier niet goed terug vinden maar kan iemand mij vertellen of Phone as a key ook op de P8 komt of zit hier die hardware niet voor in?
Dat is een (van vele) vragen die we als groepje aan Volvo gesteld hebben en waar we binnenkort antwoord op hopen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wesnam schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:32:
[P2] Iemand die de OTA al binnen heeft en mij kan uitleggen of je ook kunt zien dat de OTA onderweg is? Ik heb de auto voornamelijk op de oprit staan en ga af en toe met een bakkie koffie maar even in de auto zitten om te zien of er al een update binnen is maar tot op heden geen resultaat. Is het zo dat wanneer de OTA naar je auto gepusht wordt, je dit direct ziet als je de auto instapt en kun je het downloadproces volgen? Of gebeurt de download op de achtergrond en als het klaar is krijg je een melding dat je kunt installeren?

Ik heb specifiek gezocht of bovenstaande de revue al eens gepasseerd is op dit forum en in de FAQ van P2, maar heb het of gemist, of niet gevonden.
Je zult flink met de auto op pad moeten om te downloaden. Dus misschien ergens anders koffie gaan drinken. Hint: De terrassen zijn weer een beetje open ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:21
Mga1600 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is een (van vele) vragen die we als groepje aan Volvo gesteld hebben en waar we binnenkort antwoord op hopen te krijgen.
Top, erg fijn. Zie het bij iedere P2 nu voorbij komen maar dacht dat de P8 zo goed als alle zelfde hardware had dus hoopte dat dit misschien ook zou komen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 13:24
Aghanim schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:24:
Leuk die phone as a key. Nu heb ik een nieuw probleem: hoe neem ik mijn huissleutel voortaan mee aangezien die altijd aan mijn autosleutel zat :+
https://nuki.io/nl/

Werkt ideaal 😎 hoef zo helemaal geen sleutel meer mee te nemen! Een lege telefoon wordt wel steeds vervelender zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:53
https://www.slimmedeursloten.nl/bold-smartlock/

:+

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
Mga1600 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Je zult flink met de auto op pad moeten om te downloaden. Dus misschien ergens anders koffie gaan drinken. Hint: De terrassen zijn weer een beetje open ......
Dank, maar als ik een flink eind op weg ga, zie ik dan dat de download gestart is of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Wesnam schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Dank, maar als ik een flink eind op weg ga, zie ik dan dat de download gestart is of niet?
Kort antwoord: nee. Dit is niet te zien. Op de vorige pagina’s staat een en ander over dit onderwerp, en ook in de FAQ op de Polestar website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Kort antwoord: nee. Dit is niet te zien. Op de vorige pagina’s staat een en ander over dit onderwerp, en ook in de FAQ op de Polestar website.
Thanks, ik heb specifiek dit antwoord niet kunnen vinden, maar prettig dat jij het antwoord zo uit je mouw schudt, wordt gewaardeerd. Komende dagen maar eens wat 'excuus' ritjes maken dus. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:33
Juancho schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Gefeliciteerd! De P8 app is officieel nog helemaal niet uit. Daarom kan je er eigenlijk nog niks mee. Ik heb het idee dat sommigen denken dat de app al uitgerold is maar dat is zeker niet zo :)
Ik kon net wel de auto ontgrendelen, maar de app bleef zeggen dat hij nog aan het ontgrendelen was. Terwijl de auto al gereageerd had. Na een paar minuten werd de auto automatisch weer vergrendeld.

Ik snap dat de app niet officieel uitgerold is. Ik ben al heel blij met de auto zelf en wacht lekker af wanneer de rest gaat werken.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Nog een duit in het app-zakje, bij mij werkt het op afstand ontgrendelen van de auto en het starten van de preconditioning alleen als de app altijd toegang heeft tot de locatievoorzieningen. Als je de locatievoorzieningen in iOS op 'alleen bij gebruik' zet, werkt dat allemaal niet. Lijkt me onlogisch. Is dat bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Nog een duit in het app-zakje, bij mij werkt het op afstand ontgrendelen van de auto en het starten van de preconditioning alleen als de app altijd toegang heeft tot de locatievoorzieningen. Als je de locatievoorzieningen in iOS op 'alleen bij gebruik' zet, werkt dat allemaal niet. Lijkt me onlogisch. Is dat bij jou ook zo?
Nee bij mij staat het op 'bij gebruik' en werkt het. Al moest ik wel 2x de app opnieuw opstarten daarvoor. De eerste 2 keren knipperde de tekst bij de functies en kreeg ik 'aanvraag verzenden mislukt'. Voor de accu uitlezen krijg ik een melding dat ik iets op het middenconsole van de P2 moet instellen met gegevensuitwisseling maar dat heb ik niet gevonden tot heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:55
Aghanim schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Nee bij mij staat het op 'bij gebruik' en werkt het. Al moest ik wel 2x de app opnieuw opstarten daarvoor. De eerste 2 keren knipperde de tekst bij de functies en kreeg ik 'aanvraag verzenden mislukt'. Voor de accu uitlezen krijg ik een melding dat ik iets op het middenconsole van de P2 moet instellen met gegevensuitwisseling maar dat heb ik niet gevonden tot heden.
Je moet denk ik nog inloggen met je Polestar ID in de auto, bij je profiel en dan kiezen voor account toevoegen. Dan pas werken alle functies van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Aghanim schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Vreemd van die locatie instellingen. Mbt accu: Wat @BlacKstaR- zei, maar je moet ook in de privacy instellingen van de auto ‘Polestar Connect’ aanvinken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
[P2]

Uitrol nummers voor de OTA update

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/183106389_5018764561485713_2710857445268358420_n.png?_nc_cat=106&ccb=1-3&_nc_sid=825194&_nc_ohc=jJQCHmGnQwQAX_yWuLL&_nc_oc=AQlVpJVA-yrT0IODH7j3NzVqJXVqTJHZ4F5kNTtduRmBMNgDS3cel_LHAMcSIOsTvz16i-ahs_D68AHf24uFxYmH&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=5b2bddc61c1961c7152b99cd34bfbd50&oe=60B793A3

Vandaag is er niets "gepusht" door Polestar, morgen gaan ze weer verder.
Here's an update from yesterday. As you can see, we managed to deploy more than expected which we're happy about. Today we won't deploy anything but will continue again tomorrow 😊

[ Voor 17% gewijzigd door BartWNL op 06-05-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy63
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06-2024
BartWNL schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:43:
[P2]

Uitrol nummers voor de OTA update

[Afbeelding]

[...]
Van de 3323 Polestar 2's in Nederland

Dus er moet nog 60% geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Je moet denk ik nog inloggen met je Polestar ID in de auto, bij je profiel en dan kiezen voor account toevoegen. Dan pas werken alle functies van de app.
Ik dacht dat ik dat al gedaan had bij ontvangst van de P2 maar zal nog eens kijken dan. De Polestar account staat er inderdaad niet bij vermeld. Ik dacht dat het in orde was omdat de andere functies wel werken. Thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Dinsdag waren er ook al 950 stuks gedaan

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/182538519_5014988888529947_2154825627796832096_n.png?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=825194&_nc_ohc=fctGIftFJHMAX9RqDvL&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=fa55ce87d399ee9858546d3276c02527&oe=60B927AB

2258 is al een kleine 68% :)

Edit:
oh en maandag 57 stuks
2315 maakt een kleine 70%

[ Voor 6% gewijzigd door BartWNL op 06-05-2021 16:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
De Polestar videoplayer is ook gearriveerd in de appstore in de auto (nu nog weinig content maar dat zal verder uitbreiden)

[ Voor 29% gewijzigd door Jehanthar op 06-05-2021 16:21 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:55
Jehanthar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:16:
P2
De Polestar videoplayer is ook gearriveerd in de appstore in de auto (nu nog weinig content maar dat zal verder uitbreiden)
Wat is allemaal te zien in de videoplayer, ben benieuwd! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
Het houdt nog niet over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bf6-Iyxt0CUjsYrrGwy7a7N7uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kvhg1ufzVkSichSedwAwqFj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmP2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
Aanvankelijk werkte de Polestar app goed, incl. tonen van de SoC… sinds gisteren deze melding en geen SoC meer zichtbaar…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ2Dg6lErEcACroXZUrfExVaHdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sWVnFfkDubo9i7UOIyqQxpG.jpg?f=fotoalbum_large
Heb wel dit in de account settings can Polestar ID in de auto gevonden, maar ‘nu synchroniseren’ heeft geen effect…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ekg3HbKrFaHT_vmPygkPNiDHYYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJHPBDSLaOwQoCZA1Zf2Ueci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/376w9Y3pxVAHnrEYqTUWEk5zHSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQ41RXhsUDz1pa2ChRULL9Y5.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand iets soortgelijks?

P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
HarmP2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:32:
Aanvankelijk werkte de Polestar app goed, incl. tonen van de SoC… sinds gisteren deze melding en geen SoC meer zichtbaar…
[Afbeelding]
Heb wel dit in de account settings can Polestar ID in de auto gevonden, maar ‘nu synchroniseren’ heeft geen effect…
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand iets soortgelijks?
Heb je Polestar Connect aangevinkt in je Privacy instellingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
YouTube: Polestar 2 CUP HOLDER FIX!

Iemand heeft naast een cupholder ook andere zaken in 3D geprint, om de ruimte efficienter te gebruiken.
Zou wellicht mooier kunnen, maar het idee is zeker niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterArrow
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 10:03
MartinP8 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Ik ben nog steeds klachtenvrij sinds de laatste update (begin april) en 1 keer daarna nog reset met de home knop. Het lijkt er een beetje op dat de update het probeel heeft opgelost, maar dat er nog een reset nodig was om de nieuwe versie te activeren.

Of een tussentijdse maps of andere google/app update heeft het probleem opgelost.

Of ik ben binnenkort weer terug met de klacht dat het toch weer gebeurd is.

Ik hoop op een van de eerste twee :)
P8

Auto is ondertussen weer in bezit en gefixed, module is vervangen.
Heb er een aantal keer mee gereden, waaronder een rit van 45/50min en nog geen crashes gehad.
Ik ga er ook vanuit dat ik er vanaf ben, dus mocht iemand hier nog last van hebben (lees; infotainment crash/deel van de cockpit) dan zou dit de oplossing kunnen/moeten zijn.
Me is happy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BartWNL schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:42:
YouTube: Polestar 2 CUP HOLDER FIX!

Iemand heeft naast een cupholder ook andere zaken in 3D geprint, om de ruimte efficienter te gebruiken.
Zou wellicht mooier kunnen, maar het idee is zeker niet slecht.
Een fix.. lol... toen ik dit aangaf (ik vind het persoonlijk echt een design fout, in de video zie je zelfs dat die ene cupholder ook niet te gebruiken is als de armsteun uit is) schoten er een paar hier in de stress en was het geen bug of wat dan ook...maar Kris denkt er precies over zoals mij _O-

Ik kan dat soort dingen nogmaals echt niet begrijpen vanuit het ontwerp. Ontwerp je een auto van bijna of zelfs meer dan 60k en dan mist iemand even dit soort details... 8)7 En ja, ik dacht exact hetzelfde in de V40 waar de 2de cupholder ook irritant genoeg niet goed bruikbaar was met de armsteun in gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 06-05-2021 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gooi mijn flesje water altijd links in het deurvak. Ik dacht dat die vakken daar voor bedoeld waren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:38
Hoeveel te drinken neemt hij wel niet mee?
Mijn flesje ligt altijd in het deurvak, of op de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Juancho schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:50:
[...]

Een fix.. lol... toen ik dit aangaf (ik vind het persoonlijk echt een design fout, in de video zie je zelfs dat die ene cupholder ook niet te gebruiken is als de armsteun uit is) schoten er een paar hier in de stress en was het geen bug of wat dan ook...maar Kris denkt er precies over zoals mij _O-

Ik kan dat soort dingen nogmaals echt niet begrijpen vanuit het ontwerp. Ontwerp je een auto van bijna of zelfs meer dan 60k en dan mist iemand even dit soort details... 8)7 En ja, ik dacht exact hetzelfde in de V40 waar de 2de cupholder ook irritant genoeg niet goed bruikbaar was met de armsteun in gebruik.
Helemaal mee eens! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Mga1600 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:36:
Ik heb de update ook nog niet, maar heb ook geen planning om veel te gaan rijden. Kortom gaat nog weken duren voor ik hem heb (y)

Wat is dat toch goed bedacht van ze. Blijf me erover verbazen.

Is een tijd lang in de auto zitten ook al goed of kijkt ie echt of de wielen draaien?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaNdM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Ik heb de update ook nog niet, maar heb ook geen planning om veel te gaan rijden. Kortom gaat nog weken duren voor ik hem heb (y)

Is een tijd lang in de auto zitten ook al goed of kijkt ie echt of de wielen draaien?
Ik heb me laten vertellen dat hij echt in D moet staan. Ik had eerder ook zoiets van je zet een zak aardappels op de stoel zodat hij de kat dat er iemand in de auto zit maar dat schijnt ook niet zo te werken. .......

Maar het mogen wel meerdere korte ritjes zijn, hij gaat verder waar hij opgehouden was nadat je de auto stilgezet hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:10
[...]

Slak.. zout.
Die houder onder de armsteun kan gemakkelijk worden verwijderd want die gebruik ik toch niet. Daarmee is dat vak superbruikbaar geworden. En de andere cup holder.. gebruik ik vaak genoeg zonder problemen. Ja, een echte ‘designFOUT’. Weet je wat pas fout is? Designfout met een spatie ertussen. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 06-05-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
[...]

Je hoeft echt geen uren in de auto te zitten, ritje naar de Appie is genoeg is mijn ervaring. Bovendien, als je niet rijdt heb je de update toch ook niet nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:36
[...]

Dus omdat jij en Kris het een designfout vinden is het opeens een probleem? Hij klaagt ook over zijn zonnebril, had hij opzij gekeken kon hij zien dat daar een prima vak voor is in de middentunnel.

Ik ben het met je eens dat de plaatsing van de bekerhouders niet perfect is. Maar een bug is het niet. Ik zet er elke morgen mijn beker koffie in en dat werkt prima. Een flesje cola gaat in het deurvak zonder problemen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Ik gebruik nooit bekerhouders en heb de achterste er dan ook uitgehaald om daar meer ruimte te hebben. Ieder zo zijn smaak. Wat ik veel meer een verkeerde designkeuze vind, is dat de middenarmsteun niet volledig de opening van de bekerhouder bedekt. Zo’n halfopen gat vind ik niet mooi. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 07-10 21:42
Ik had vrijdag plots geen verbinding meer. In het weekend een reset gedaan en vanaf toen heb ik 3G. Zo gaat het lang duren voor ik de update ontvang… Nog iemand dit probleem? P.s. nogmaals resetten hielp niet om LTE terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Davy_Rx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:14:
Ik had vrijdag plots geen verbinding meer. In het weekend een reset gedaan en vanaf toen heb ik 3G. Zo gaat het lang duren voor ik de update ontvang… Nog iemand dit probleem? P.s. nogmaals resetten hielp niet om LTE terug te krijgen
Heb je de gewone OS reset gedaan? Of de TCAM reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:39
[...]

Zijn mensen die de (vorige) update wel hebben gekregen hebben zonder in de auto (ver) gereden te hebben. Al is het wel mogenlijk dat de auto even aangestaan moet hebben. Denk als de VIN aan de beurt is en de auto aan heeft gestaan dat dan de internetverbinding behouden blijft tot de download klaar is (aanname). Inderdaad wel verwarrend dat Polestar zelf aangeeft je er een lange rit voor moet maken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 07-10 21:42
ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Heb je de gewone OS reset gedaan? Of de TCAM reset?
Eerst de gewone. Dat hielp niet. Toen de TCAM. Vanaf toen 3G. Voorheen zelden of nooit problemen gehad met de verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
AartJW schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Zijn mensen die de (vorige) update wel hebben gekregen hebben zonder in de auto (ver) gereden te hebben. Al is het wel mogenlijk dat de auto even aangestaan moet hebben. Denk als de VIN aan de beurt is en de auto aan heeft gestaan dat dan de internetverbinding behouden blijft tot de download klaar is (aanname). Inderdaad wel verwarrend dat Polestar zelf aangeeft je er een lange rit voor moet maken... :?
Nope, volgens de FAQ alleen als je rijdt, de download wordt wel hervat als deze tijdens een eerdere rit al gestart is. ‘Tot 1.5 uur’ was het voor deze update geloof ik, maar dat is bij mij in ieder geval niet het geval geweest (boodschappenritje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmP2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Heb je Polestar Connect aangevinkt in je Privacy instellingen?
Zeker! Geen idee waarom het nu niet werk. Maandag heb ik een afspraak bij de garage, misschien kunnen die er wijs uit.

P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:42:
Je hoeft echt geen uren in de auto te zitten, ritje naar de Appie is genoeg is mijn ervaring. Bovendien, als je niet rijdt heb je de update toch ook niet nodig? :)
We zitten hier wel op tweakers hè. Als er een update is moeten we die hebben. Nodig of niet, dát is niet relevant natuurlijk.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
HarmP2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Zeker! Geen idee waarom het nu niet werk. Maandag heb ik een afspraak bij de garage, misschien kunnen die er wijs uit.
Zou me niet verbazen als de boel nog niet helemaal stabiel is met de duizenden auto’s die deze week aangemeld worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
  • Laatst online: 13:40
ach-jee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:42:
[...]

[P2]
Ik heb er al heel wat ritjes op zitten sinds de aankondiging maar nog geen update onvangen :-( Ik vind het niet erg om te wachten maar ergens ook wel vervelend dat je geen zicht hebt op of er al een download loopt of niet (of dat de update uberhaupt beschikbaar is voor je auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
harrewarre schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Ik heb er al heel wat ritjes op zitten sinds de aankondiging maar nog geen update onvangen :-( Ik vind het niet erg om te wachten maar ergens ook wel vervelend dat je geen zicht heb op of er al een download loopt of niet (of dat de update uberhaupt beschikbaar is voor je auto)
Dikke kans dat je bij die ~30% van de Nederlandse Polestar 2 rijders zit waarvoor de update nog niet beschikbaar is gesteld ja. Dit topic lezende zou het me niet verbazen als Polestar dit soort info op een gegeven moment toch inzichtelijk gaat maken in de auto zelf, beetje wegstoppen ergens in een menu zodat alleen de echte Tweakers het kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
[P2]
Vandaag de update ontvangen en net probleemloos geïnstalleerd.. helaas niet alle sleutels mee op lang weekend zodat ik niet kan koppelen 8)7

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
[p2] vandaag ritje heen en weer naar amsterdam, 200km, 21 kwh/100km verbruik, prima.
In de parkeergarage in amsterdam kwam de update melding binnen
P2 staat nu te updaten op de oprit thuis. Telefoon in de aanslag ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
sky_walker schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:41:
[p2] vandaag ritje heen en weer naar amsterdam, 200km, 21 kwh/100km verbruik, prima.
In de parkeergarage in amsterdam kwam de update melding binnen
P2 staat nu te updaten op de oprit thuis. Telefoon in de aanslag ;-)
De weg er naar toe zal in dit geval vast weer spannender zijn geweest (letterlijk zelfs ;)) dan wat je uiteindelijk op je telefoon te zien krijgt ;)

Pagina: 1 ... 218 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.