Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:47
rikoos schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:50:
Ik ben echt jaloers als ik het verbruik hier soms lees :-( Ik kom zelden onder de 28kWh terwijl ik echt niet raar of hard rij met mijn P8 en 2 weken geleden de laatste update heb gekregen bij de dealer. . Zelfs afgelopen maandag met een ritje van huis uit Den Haag naar werk in R'dam met 95% snelweg bleef hij steken op 27,6kWh en dat is één van de meeste zuinig ritjes die ik tot nu toe heb gehad (rond de 110 gereden want met acc is het niet te doen met zoveel auto's' die steeds wisselen van baan).

Volgende week gaan de zomerbanden eronder (19") dus hopelijk gaat het verbruik dan ook iets verder omlaag dan nu het geval is.
Ik snap er de ballen van, kom echt niet onder de 35 kWh. Ook niet sinds de update of de zomerbanden (19")...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Allemaal kleine ritten trouwens en binnen de bebouwde kom. Niet preheaten en normaal rijden... Zowel OPD aan als OPD uit geprobeerd. Inmiddels wel erachter dat ik het met OPD echt zo veel lekkerder vind rijden dat die nooit meer uit gaat!

[ Voor 43% gewijzigd door nikagl op 31-03-2021 15:30 ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
-Eco- schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:11:
Inmiddels zijn we weer aan aantal maanden verder. Ik ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke carkit voor mijn P2. Brodit heeft (voor zover ik weet) nog steeds geen oplossing. Zijn er hier nog mensen met andere carkits?
Het idee van Android Automotive is toch juist dat je die telefoon in een vakkie kan pleuren omdat je alles via dat systeem kan doen? Ik kijk er in ieder geval naar uit dat er niet meer zo'n lelijk opzetstuk met een telefoon in m'n auto hangt. Maar goed, misschien nog te gehecht aan de apps die nog niet worden ondersteund (bijv. FM) :+

Mijn P2 levering heeft overigens een week vertraging door dat Ever Given verhaal. Was natuurlijk wel te verwachten :X Volgens de dame bij Polestar zou ie op de Morning Courier moeten staan. Lijkt erop dat die sowieso nog een tussenstop heeft in Turkije.

[ Voor 16% gewijzigd door gerrit105 op 31-03-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eco-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:38
gerrit105 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Het idee van Android Automotive is toch juist dat je die telefoon in een vakkie kan pleuren omdat je alles via dat systeem kan doen? Ik kijk er in ieder geval naar uit dat er niet meer zo'n lelijk opzetstuk met een telefoon in m'n auto hangt. Maar goed, misschien nog te gehecht aan de apps die nog niet worden ondersteund (bijv. FM) :+

Mijn P2 levering heeft overigens een week vertraging door dat Ever Given verhaal. Was natuurlijk wel te verwachten :X Volgens de dame bij Polestar zou ie op de Morning Courier moeten staan. Lijkt erop dat die sowieso nog een tussenstop heeft in Turkije.
Dat mag dan wel het idee achter Android Automotive zijn maar zover is het nog lang niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
eLScha schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:49:
Ik heb geen idee wat het verbruik van m'n p2 is. Ik laad 'm op als 'ie leeg is of als ik de mogelijkheid heb.
Dat doe ik in principe ook maar soms is mijn reis langer dan mijn bereik en met een strak tijdschema dus een lagere kWh zou lekker zijn en tijd schelen vandaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
-Eco- schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Dat mag dan wel het idee achter Android Automotive zijn maar zover is het nog lang niet!
We zijn er inderdaad nog niet. Zo zal iedereen z'n eigen wensen hebben. Gebruik zelf eigenlijk vooral FM dat er nog niet in zit (ABRP nu net beschikbaar) en die mag wel vanuit een vakje piepen totdat ze een Automotive app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Davy_Rx schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:16:
[...]

Ik heb een P2 en zat gemiddeld rond de 25kWh/100km. Vanmorgen bij 4gr plots 20,5kWh/100km, zelfde rit ‘s avonds terug had ik bij 24gr. 21,5kWh. Begrijpen wie begrijpen kan. 😊 Het is mijn rit woon-werk van 28km. Ik merk wel dat bij een rit van deze lengte 1 sprintje zorgt voor een +2kWh
Toch mooie scores hoor.
Het is wel duidelijk dat de aerodynamica van de P8 (of beter gezegd, het tekort daaraan) de auto een beetje parten speelt. Verschil met de P2 is toch wel aanzienlijk. Heb het er graag voor over trouwens, ben inmiddels zo gewend aan SUVs en de hoge zit dat ik niet anders zou willen. Ondanks dat ik de P2 wel een hele mooie auto vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is mooi dat het verbruik eindelijk lijkt af te nemen met temperaturen boven de 15C en richting een enigszins acceptabele range van 360-400km gaan. Als dat zo sterk gerelateerd is aan puur de temperatuur dan is het wel weer zuur dat het maar een maand of 4 gemiddeld genomen warmer is dan die 15C. Praktisch gezien ga je maar een beperkt aantal dagen per jaar in de buurt van WLTP uitkomen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
nikagl schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:28:
[...]

Ik snap er de ballen van, kom echt niet onder de 35 kWh. Ook niet sinds de update of de zomerbanden (19")...
Dat is wel heel hoog. En ik maar klagen met mn 25Kwh... bandenspanning wel in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Aghanim schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:03:
Het is mooi dat het verbruik eindelijk lijkt af te nemen met temperaturen boven de 15C en richting een enigszins acceptabele range van 360-400km gaan. Als dat zo sterk gerelateerd is aan puur de temperatuur dan is het wel weer zuur dat het maar een maand of 4 gemiddeld genomen warmer is dan die 15C. Praktisch gezien ga je maar een beperkt aantal dagen per jaar in de buurt van WLTP uitkomen ben ik bang.
Valt wel mooi samen met de grote vakanties en bijbehorende drukte bij snelweg fast chargers... alleen wintersport wordt nog wel “een dingetje”...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
gerrit105 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:01:
[...]

We zijn er inderdaad nog niet. Zo zal iedereen z'n eigen wensen hebben. Gebruik zelf eigenlijk vooral FM dat er nog niet in zit (ABRP nu net beschikbaar) en die mag wel vanuit een vakje piepen totdat ze een Automotive app hebben.
Inderdaad ja. FM vanuit een vakje nog vooralsnog.
En dan WhatsApp nog op Automotive zodat je gesproken WhatsApp berichten kunt versturen.
Zodra die 2 er zijn gebruik ik de telefoon alleen nog als Key.

Oh wacht even... nou ja, die ook dan nog :)

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:07
Persies schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:36:
Is al bekend wanneer de On-Call app de XC40 Recharge ondersteunt?
Zeker...dit staat daarover op het Electric Drivers Contact: Met betrekking tot de Volvo On Call app kunnen we melden dat deze voor uw XC40 Recharge P8 naar alle waarschijnlijkheid vanaf week 15 beschikbaar komt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27
P2 PP

Ik had deze week wat kleine 30km ritjes en daar reed ik as usual niet al te zuinig. Ik vind die power nog steeds te leuk, aangezien ik er zo weinig in rijd. Anyway, het was dus rond de 20 graden en normaliter zit ik altijd tussen de 25-30 qua verbruik. Deze keer, inclusief sportief rijden (90 km/h en 110-120 km/h en af en toe wat harder indrukken), had ik 20-21 verbruik. Voor mijn gevoel is dus AC/stoel/stuur/verwarming killing voor de je range. Hij staat bij mij standaard op 21 graden + 1 streepje stuur en 1 streepje stoel aan. Dat stond nu ook uit.

//aanvullend
- Heb alle updates en OTA
- Heb nog 20" winterbanden

[ Voor 6% gewijzigd door kramon op 31-03-2021 16:49 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Zeker...dit staat daarover op het Electric Drivers Contact: Met betrekking tot de Volvo On Call app kunnen we melden dat deze voor uw XC40 Recharge P8 naar alle waarschijnlijkheid vanaf week 15 beschikbaar komt.
Benieuwd of “we” het qua app een keer kunnen winnen van de P2. Het is inmiddels overduidelijk dat “zij” winnen op verbruik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostro55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
P2

Eerder liet ik weten een probleem te hebben met het alarm dat spontaan loeide. Hiervoor is de P2 twee keer naar de Volvo-dealer geweest. De eerste keer is er een software-update uitgevoerd. Helaas was het daarna nog niet opgelost. Tijdens het tweede bezoek is de interieursensor vervangen. Probleem lijkt daarmee verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39
Jehanthar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:47:
P2
Ik heb nog niet de ‘knop ontdekt’ hoe ik een opgeslagen route in ABRP overzet naar Google Maps (wat anderen hier meldden als mogelijkheid). Dus mijn vraag: hoe doe je dat?
dmv de share button in je route.

Ik heb het 1x geprobeerd met een route naar zuid frankrijk met meerdere laad stops en wat me toen opviel is dat alleen het eerste deel van de route (naar het eerste laadpunt) gedeeld werd naar Google Maps

[ Voor 5% gewijzigd door misteriks op 31-03-2021 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:27
misteriks schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:27:
[...]

dmv de share button in je route.

Ik heb het 1x geprobeerd met een route naar zuid frankrijk met meerdere laad stops en wat me toen opviel is dat alleen het eerste deel van de route (naar het eerste laadpunt) gedeeld werd naar Google Maps
Dat is een bug die in de volgende versie wordt opgelost, meldt men op het D forum.
Overigens nadeel van ABRP is dat verkeersinfo en werkzaamheden alleen via premium beschikbaar zijn. En vooral baustellen kunnen in bijv Duitsland grote impact op reistijd en dus ook je laadstops hebben. Weer een plusje van Google vs. ABRP want die heeft dat er wel in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03
nikagl schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:28:
[...]

Ik rij net een paar km, en had gemiddeld 17 a 18 kW (stukje snelweg en daarna vooral bebouwde kom, stoplichten etc)

als je 35kW hebt stel ik voor dat je even op de snelweg 100km uur gaat rijden met deze temps en je stats reset om te kijken of je ergens rond de 20 uit komt (18-22) zo niet zou ik echt even een afspraak in plannen bij de dealer !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Arthur van Es ( Volvo Nederland) heeft vanmiddag een mededeling gepost op het drivers Connect over het mislukken van sommige OTA installaties en de oplossing daarvoor.

Recall update voor auto’s zonder alarm
Beste Electric Drivers Connect leden,

Onlangs hebben we u geïnformeerd over een software update, die uw Volvo XC40 Recharge afgelopen weken heeft ontvangen. Helaas hebben wij geconstateerd dat – enkel bij auto’s zonder alarm - de software niet goed in uw Volvo kan worden geïnstalleerd en zullen deze intrekken. Wij maken de nodige aanpassingen en brengen de software via OTA (over-the-air) automatisch terug naar uw Volvo. Zodra de update, die wij na de Paasdagen verwachten, beschikbaar is, ontvangt u een melding in het display van uw Volvo. U wordt gevraagd om de software te installeren.

Met vriendelijke groet,

Arthur van Es

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:57
Maar het alarm probleem wordt dus nog niet opgelost begrijp ik?

Zal strak in de live sessie met Volvo Nieuwenhuijse eens navragen nog, in de Q&A..

[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 31-03-2021 19:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 21:27
Zoals eerder gemeld heb ik contact opgenomen met Polestar ivm de speakers achterin die nagenoeg niet werken. Men heeft me ondertussen al 2x teruggebeld. De 1ste keer om te zeggen dat het onderzocht werd door Zweden. Vandaag om te zeggen dat het nog steeds onderzocht werd en dat er ondertussen nog meldingen binnengekomen waren van P2’s met hetzelfde probleem. Uiteindelijk nog geen oplossing maar ik vind het wel goede communicatie. Verwachting was dat het via een update op te lossen was. Ik heb ook gevraagd wat de status van de app was. De man van support zei dat hij toevallig gisteren te horen gekregen had dat de app klaar was. Hij had geen concrete info over de uitrol ervan. Ook hier dus niets nieuws maar wel fijn om te horen dat de app dus klaar zou zijn en de planning ‘uitrol in lente’ dus waarschijnlijk wel begin lente wil zeggen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
madhondt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:12:
[...]

Ik meen hier eerder vooraan in het forum grafieken te hebben gezien voor P2 (afkomstig van Polestar) met daarin verbruik in functie van temperatuur en snelheid.
Bedoel je deze?
Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/images/support//imgdd17ad101ff1ca5bc0a801522eb8334e_1_--_--_VOICEpnghigh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 21:27
MartinP8 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Toch mooie scores hoor.
Het is wel duidelijk dat de aerodynamica van de P8 (of beter gezegd, het tekort daaraan) de auto een beetje parten speelt. Verschil met de P2 is toch wel aanzienlijk. Heb het er graag voor over trouwens, ben inmiddels zo gewend aan SUVs en de hoge zit dat ik niet anders zou willen. Ondanks dat ik de P2 wel een hele mooie auto vind.
‘S morgens zelfs een heel mooie score gezien de temperatuur. Maar dat snap ik net niet. Vandaag trouwens een rit van 60km omdat ik na mijn werk nog ergens moest zijn en omwille van druk verkeer heb ik mij aan de snelheden moeten houden en ben ik thuisgekomen met 19kWh/100km. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Dinsdag update gehad want lukte bij mij niet, gelijk zomerbanden gemonteerd en vandaag met 25 graden 21kW/100 km. op een rit van 65 km 10min stad-25 min. snelweg met 100 km/h-15 min stad. Geen forse acceleratie. Normaal zit ik rond de 25kW/100km. Met warmtepomp geen AC geen Stuur- of stoelverwarming kachel op 19graden. Valt toch tegen in vergelijk met de cijfers die ik hier voorbij zie komen.

Sinds de omstelling op zomertijd doet de voorverwarming het niet meer. Dacht ik. Blijkt dat als ik de tijd een uur eerder zet dan dat ik m nodig heb, die het wel doet. Kijk straks even of een reset een oplossing biedt.

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Ik heb dat 12V probleem bij granny laden eerlijk gezegd nog nergens anders gehoord/gelezen, ik vermoed eerlijk gezegd dat uw dealer wat dingen door elkaar gegooid heeft :)
Of dat is nog wat rest info die is blijven hangen van in de tijd voordat de 12V bug opgelost was. Toen werd de 12V accu immers niet bijgeladen tenzij je zelf in de auto zat tijdens het laden.
Ik kan me wel voorstellen dat tijdens het laden bepaalde systemen actief zijn die de 12V accu benutten en hem dus systematisch leegslurpen als hij niet geladen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Repmek schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:09:
Dinsdag update gehad want lukte bij mij niet, gelijk zomerbanden gemonteerd en vandaag met 25 graden 21kW/100 km. op een rit van 65 km 10min stad-25 min. snelweg met 100 km/h-15 min stad. Geen forse acceleratie. Normaal zit ik rond de 25kW/100km. Met warmtepomp geen AC geen Stuur- of stoelverwarming kachel op 19graden. Valt toch tegen in vergelijk met de cijfers die ik hier voorbij zie komen.

Sinds de omstelling op zomertijd doet de voorverwarming het niet meer. Dacht ik. Blijkt dat als ik de tijd een uur eerder zet dan dat ik m nodig heb, die het wel doet. Kijk straks even of een reset een oplossing biedt.
We zien hier P2 en P8 cijfers door elkaar. De P2 kent wel een lager verbruik dan onze P8'en.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 11:42
Yep. En de cijfertjes 1-4 hadden (o.a.) te maken met temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
madhondt schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:07:
[...]

Yep. En de cijfertjes 1-4 hadden (o.a.) te maken met temperatuur.
Hier is de legende:
  1. 20 °C (68 °F) buitentemperatuur en binnenklimaat uit.
  2. 20 °C (68 °F) buitentemperatuur en binnenklimaat aan.
  3. 35 °C (95 °F) buitentemperatuur en binnenklimaat aan.
  4. -10 °C (14 °F) buitentemperatuur en binnenklimaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik kwam er achter dat de bandenboer tijdens de wissel redelijk bescheiden is geweest met het oppompen van de bandjes, 2.5/2.6 bar. Ik heb ze koud op 3.0 gezet. Het is echt de moeite waard om dat even te controleren, en binnen 5 minuutjes gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Ik heb vandaag een rit gehad van in totaal 306 km, in Nederland. Vanochtend vertrokken met 5 graden richting kantoor, daarna nog een tussenstop en vanmiddag met het warme weer terug naar huis. Verbruik kwam op 19.6, erg netjes wat mij betreft. Heb 110/115 km/uur gereden over het algemeen. Blij mee.

Waar ik minder blij mee ben is dat mijn airco niet lijkt te functioneren, ik begreep dat er op diverse facebook pagina's meer mensen zijn met airco problemen. Hier ook? Ik zal morgen de dealer even contacten, opnieuw de laatste update uitvoeren schijnt het te kunnen verhelpen.. :/

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Juancho
Net de live sessie van Volvo Nieuwenhuise bijgewoond. Niet heel veel nieuws gehoord, het was ook wat meer algemene uitleg over de P8 en het elektrische rijden. Als het allemaal nieuw voor je is dan was dit zeker een leuke sessie en goed gedaan van Volvo.

Paar puntjes om te benoemen:
  • Auto voorverwarmen/koelen (wel aan de laadpaal!!) gaat echt verschil maken in range. Kan in eerste instantie alleen gestart worden via de app. Niet via een timer nog
  • Accu liever niet tot 100% laden, tenzij je het echt nodig bent voor je rit
  • Rijd je alleen maar korte ritjes dan is het verbruik gewoon (een stuk) hoger dan wanneer je langere afstanden maakt
  • Stoelverwarming verbruikt nagenoeg geen energie en moet je dus vooral aanzetten. Beter de gehele auto verwarming lager zitten en via je stoel/stuur gaan 'lokaal' verwarmen
  • Volvo kiest er bewust voor om naast het % accu GEEN KM te zetten omdat we dit moeten zien zoals bij een telefoon. Door het gebruik van de auto, of beter gezegd het onvoorspelbare gebruik van de auto, is een KM getal niets zeggend. Als je op je telefoon een poosje heel actief bent is je nog te besteden accu tijd korter. Gebruik je je telefoon een tijd niet is die tijd langer. Zo moet je het ook zien bij een elektrische auto en daarom tonen ze het niet. Ik haal hier dan maar uit dat ze het er ook niet bij bij zetten via een update. Ze lieten nog wel een rekenvoorbeeld zien hoe je dit snel kon omrekenen, maarja, ik denk dat niemand dat gaat doen tijdens het rijden :)
  • De presentator had Apple carplay (komt eind dit jaar) al getest in de P8 en dat viel hem aardig tegen omdat het eigenlijk niks toevoegt (ik ga er dan maar even vanuit dat het voor Android Auto ook zo is)
  • Garantie accupakket: 8 jaar of 160.000km en daarna moet de accu nog 70% van de oorspronkelijke 'gezondheid' hebben. Volvo kan vervolgens op celniveau de accu herstellen.
Verder had ik een aantal vragen ingestuurd (over alarm/maps/snelladen/appstore/VOC/warmtepomp/OPD rijstanden/algemene rijstanden), maar geen van deze zijn behandeld. Ik denk dat ze te inhoudelijk waren voor deze sessie maar ik kreeg terug dat ik morgen via een e-mail antwoord zou krijgen. Als mensen de antwoorden willen hebben hoor ik het wel in een PM. Ik wil namelijk niet weer overkomen als een vastgeroeste platenspeler...

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 31-03-2021 21:15 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
ach-jee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:26:
Ik kwam er achter dat de bandenboer tijdens de wissel redelijk bescheiden is geweest met het oppompen van de bandjes, 2.5/2.6 bar. Ik heb ze koud op 3.0 gezet. Het is echt de moeite waard om dat even te controleren, en binnen 5 minuutjes gepiept.
En dat scheelt aanmerkelijk in verbruik. De 2,5/2,6 is ook redelijk standaard voor een normale auto, maar voor P2 en P8 met de nodige kilos is de benodigde bandenspanning hoger. Dat is de bandenboer niet gewend en zet ze gewoon op standaard.

Bij onze P2 scheelt het zo 3kWh/100km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
P2

Vandaag eerste warme dag. Blijkt airco niet te werken. Hele winter niks van gemerkt. Ook op low nog steeds warme lucht en a/c aan of uit maakt geen enkel verschil in temperatuur. Hij blaast wel harder als ik de temp omlaag zet maar de lucht temp verandert niet. Ook de blazer naar achteren tussen de stoelen blaast niet. 200 km gereden . Erg oncomfortabel en was blij dat het erop zat. Acc op 120 km leverde een verbruik van 19.1. Lekker laag zonder werkende airco maar dat heb ik er niet voorover.
Balen.
Hebben aderen soortgelijke problemen met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:07:
Net de live sessie van Volvo Nieuwenhuise bijgewoond. Niet heel veel nieuws gehoord, het was ook wat meer algemene uitleg over de P8 en het elektrische rijden. Als het allemaal nieuw voor je is dan was dit zeker een leuke sessie en goed gedaan van Volvo.

Paar puntjes om te benoemen:
  • Auto voorverwarmen/koelen (wel aan de laadpaal!!) gaat echt verschil maken in range. Kan in eerste instantie alleen gestart worden via de app. Niet via een timer nog
  • Accu liever niet tot 100% laden, tenzij je het echt nodig bent voor je rit
  • Rijd je alleen maar korte ritjes dan is het verbruik gewoon (een stuk) hoger dan wanneer je langere afstanden maakt
  • Stoelverwarming verbruikt nagenoeg geen energie en moet je dus vooral aanzetten. Beter de gehele auto verwarming lager zitten en via je stoel/stuur gaan 'lokaal' verwarmen
  • Volvo kiest er bewust voor om naast het % accu GEEN KM te zetten omdat we dit moeten zien zoals bij een telefoon. Door het gebruik van de auto, of beter gezegd het onvoorspelbare gebruik van de auto, is een KM getal niets zeggend. Als je op je telefoon een poosje heel actief bent is je nog te besteden accu tijd korter. Gebruik je je telefoon een tijd niet is die tijd langer. Zo moet je het ook zien bij een elektrische auto en daarom tonen ze het niet. Ik haal hier dan maar uit dat ze het er ook niet bij bij zetten via een update. Ze lieten nog wel een rekenvoorbeeld zien hoe je dit snel kon omrekenen, maarja, ik denk dat niemand dat gaat doen tijdens het rijden :)
  • De presentator had Apple carplay (komt eind dit jaar) al getest in de P8 en dat viel hem aardig tegen
  • Garantie accupakket: 8 jaar of 160.000km en daarna moet de accu nog 70% van de oorspronkelijke 'gezondheid' hebben. Volvo kan vervolgens op celniveau de accu herstellen.
Verder had ik een aantal vragen ingestuurd (over alarm/maps/snelladen/appstore/VOC/warmtepomp/OPD rijstanden/algemene rijstanden), maar geen van deze zijn behandeld. Ik denk dat ze te inhoudelijk waren voor deze sessie maar ik kreeg terug dat ik morgen via een e-mail antwoord zou krijgen. Als mensen de antwoorden willen hebben hoor ik het wel in een PM. Ik wil namelijk niet weer overkomen als een vastgeroeste platenspeler...
Ik heb het ook gezien. Een hele vlotte presentatie, alleen kan ik me voorstellen dat het P8 verhaal verweven met opmerkingen over de hybride functies als Charge en Hold de echte newbies een beetje duizelt. Los daarvan, mooi verhaal!

De verwarming gebruikt volle kracht 7 kWh, de stoelverwarming 0,2 kWh. Dat vond ik interessante waardes die ik niet kende en ze onderbouwen zijn betoog over beter local dan integraal verwarmen.

Ook interessant is dat de radar achter de grille tot 200 meter ver kan kijken. Volgens mij was dat in de oude systemen maar 60 meter.

Hij zei overigens niet dat hij Apple CarPlay had getest in de P8 (dat hoeft ook niet, dat kan gewoon bijna ieder Sensus Volvo daarvoor pakken) maar hij zag er de toegevoegde waarde voor hemzelf niet erg van in boven de Android apps en Google.

En hij noemde zijdelings ABRP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
FW423130 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:30:
P2

Vandaag eerste warme dag. Blijkt airco niet te werken. Hele winter niks van gemerkt. Ook op low nog steeds warme lucht en a/c aan of uit maakt geen enkel verschil in temperatuur. Hij blaast wel harder als ik de temp omlaag zet maar de lucht temp verandert niet. Ook de blazer naar achteren tussen de stoelen blaast niet. 200 km gereden . Erg oncomfortabel en was blij dat het erop zat. Acc op 120 km leverde een verbruik van 19.1. Lekker laag zonder werkende airco maar dat heb ik er niet voorover.
Balen.
Gisteren kwam dit punt ook voorbij. Mijn vraag was of de AC in het achterliggende klimaat scherm wel aangezet was. Dat was bij hem wel het geval, dus daar speelt kennelijk een defect, maar een kennis van me dacht ‘het probleem’ ook te hebben maar daar bleek de AC gewoon niet aan te staan.
Dan kun je de natuurlijk de temperatuur op het voorscherm op LO zetten zonder dat het koud wordt. Zie evt. mijn foto’s van het betreffende scherm gisteren 19.02

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 31-03-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
7kWh voor de verwarming. Sodeju zeg. Ben wel benieuwd hoeveel het dan is op ‘normale stand’ maar kan stiekem dus toch wel een aantal kWh zijn.

Opmerking over toegevoegde waarde Apple CarPlay is wel erg kort door de bocht omdat er helemaal geen apps op Google zijn. CarPlay zou voor mij meteen Apple Music bieden, daar wacht ik enorm op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb het ook bekeken van Nieuwehuize en was een leuke presentatie, complimenten daarvoor.

Het verhasl vwb carplay is gewoon echt persoonlijk of bewust zo gezegd ivm de vele klachten. Ik mis ivm gebrek aan alternatieven binnen automotive heeel veel juist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 23:39
P2

Balen.
Ik heb mijn P2 sinds vorige week en bij mij werkt de airco wel zeker met koele lucht. Ik heb er niet veel mee gespeeld, maar ik dacht dat de snelheid van de ventilator niet automatisch gestuurd wordt? Ik heb dan maar manueel de snelheid verhoogd en verlaagd naar mijn gevoel.
De linker ventilatie rooster stond overigens dicht. Misschien ook het geval bij de blazer naar achteren?
Verder ook best vervelend dat er geen rooster recht op je gezicht kan gezet worden doordat het scherm in de weg zit voor de middelste roosters.

Verbruik vandaag 18,2 voor 50km met 50% autostrade en 50% gewestwegen, airco op 19°C en sportiever dan normaal gereden. Maandag (10° kouder) had ik voor dezelfde rit 19,5 nodig met een rustigere rijstijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00
Begint steeds meer te kriebelen om een polestar te kopen 🤔.

Hier in Noorwegen is er een hoop commotie over de warmtepomp, of de afwezigheid hiervan.

Mijn ervaring (100.000+ Km EV) zegt dat dit eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Wij hadden e-Up en nu nog een e-Golf 24kWh bruto).

E-Up geen warmtepomp. Eerste 15 minuten 7kW vermogen voor het PTC element. Met een netto capaciteit van 14 kWh trekt dit ruim 10% van de batterij. Na 15 minuten viel dit terug tot 1,5-2kW.

E-Golf met warmtepomp. Eerste 5 minuten 7kW vermogen voor het PTC element en de warmtepomp. Daarna valt dit terug tot ca 1 kW aan afgegeven vermogen.

Laat ik dit verbruik eens doorberekenen in een polestar (ja de cabine is groter en er is actieve batterijverwarming):

1 rit van 240km met 80 km/u gemiddeld.
Zonder warmtepomp: 3 uur x3 kW gemiddeld= 9 kWh = 3,75kWh/100km oftewel 12% van de batterij
Met warmtepomp: 3 uur x1.5 kW gemiddeld= 4,5 kWh = 1,86kWh/100km oftewel 6% van de batterij

Ergo, het verschil is eigenlijk helemaal niet zo groot. En dit kan ik uit ervaring vertellen. (Het verschil wordt aanzienlijk groter als je vele malen extreem korte ritten maakt waarbij je alles opnieuw moet opwarmen).

Wat ik ook uit ervaring kan vertellen, een warmtepomp is duur als deze stuk gaat. Systeem afvullen, sensors die kapot gaan, extra gewicht (al valt dit mee). Daarbij klinkt onze warmtepomp ook als een Boeing op de oprit, als deze in de ochtend de auto voorverwarmd maakt deze behoorlijk wat kabaal. 6 sensors op de e-golf inclusief inleren kostte 1400 euro.

Wellicht iets om over na te denken....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
4v4t4r schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Ik rij net een paar km, en had gemiddeld 17 a 18 kW (stukje snelweg en daarna vooral bebouwde kom, stoplichten etc)

als je 35kW hebt stel ik voor dat je even op de snelweg 100km uur gaat rijden met deze temps en je stats reset om te kijken of je ergens rond de 20 uit komt (18-22) zo niet zou ik echt even een afspraak in plannen bij de dealer !
Dank, vanmiddag/vanavond op de snelweg inderdaad stukken beter, rond 25 kWh. Ik zal de tips van de bandenspanning nog eens uitvoeren binnenkort en weer testen, kijken hoeveel dat scheelt. Dank allemaal!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Mga1600 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:40:
[...]

Gisteren kwam dit punt ook voorbij. Mijn vraag was of de AC in het achterliggende klimaat scherm wel aangezet was. Dat was bij hem wel het geval, dus daar speelt kennelijk een defect, maar een kennis van me dacht ‘het probleem’ ook te hebben maar daar bleek de AC gewoon niet aan te staan.
Dan kun je de natuurlijk de temperatuur op het voorscherm op LO zetten zonder dat het koud wordt. Zie evt. mijn foto’s van het betreffende scherm gisteren 19.02
Dank je voor de snelle reactie. Nee op het onderliggende scherm staat hij gewoon op oranje en dus aan. Het airco knopje aan of uitzetten op dit onderliggende scherm maakt ook geen enkel verschil in de lucht temperatuur die uitgeblazen wordt. Lijkt dan toch een defect te zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] nieuwe klacht (met een knipoog). Vandaag viel me op dat het tikgeluid van de richtingaanwijzer niet synchroon loopt met het knipperende pijltje op het dashboard display. Super irritant als je het een keer door hebt... dacht even delen met de rest. Gedeelde smart, jeweetwel... :)

(Overigens is het tikken wel synchroon met de daadwerkelijke knipperlichten. Gelukkig, dat dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
P8-adept schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Goed om te vragen; maar de A/C 'knop' in het achterliggende scherm staat 'blauw gekleurd'. Het 'desgewenst ijskoude lucht' in jouw antwoord @Mga1600 stelt mij gerust. Dan is de functionaliteit in orde . . . . alleen nog niet in mijn bolide.
Heb dus hetzelfde euvel in mijn P2. Geen airco hoewel hij wel aanstaat en blaast. Hij blaast ook harder als je de temperatuur lager zet maar helaas geen koude lucht. Airco aanbod uitzetten maakt geen verschil :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Laatst online: 21-01-2024
P8-adept schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:41:
Airco . . . .
Een eerste zomerse dag, 21 graden, zonnetje op geparkeerde P8.
Instappen, rijden, A/C aan . . . . maar géén gekoelde/koude lucht.
Zijn er meer P8 (of P2) rijders met deze ervaring?
Ja, hier geen airco in de P2

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 22:05
Ik heb m'n P8 'Tuinhuisje' even uitgelaten op de zomerbanden
Korte rit, 80 kilometer weg met veel stoplichten, dus opa heeft lekker stoplicht optrekken gesport met de locale audi patser >:)
Ondanks dat, valt het verbruik niet tegen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkahABo5D4dbHfY-uv5mroc7sFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4x23ZUXZfv3yI2XDpKetLQW.jpg?f=fotoalbum_large
Links verbruik op winterbanden vanaf 29 december, 1 keer gereset nadat ik de auto heb 'leren kennen' O-)
Daarna was er sneeuw en zo, en kom ik nog amper de stad uit, dus weinig kilometers (en snelheid) gemaakt ;(

Moet nog een keer terug naar de dealer want de auto trekt iets naar links, waarmee het verbruik nog iets verder omlaag gaat schat ik zo in, in vergelijkende omstandigheden, de pilot assist lijkt er ook last van te hebben en stuurt wat onrustig heen en weer alsof het constant corrigeert

P8 met laatste software, warmte pomp en 19" (3.0bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Dit zal het probleem wel niet zijn, maar je weet nooit: Wat betreft de airco, je hebt die grote ‘auto’ knop in het midden (waarmee je geen idee wat eigenlijk doet), en de airco knop links daarvan. De airco moet je wel expliciet aanzetten met die linkerknop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZnHtvlZiJqovKI1bqd6-0rEt9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtAFfaezVLFg5WY5BDu5Cw44.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
PS2Driver schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:03:
Ik heb vandaag een rit gehad van in totaal 306 km, in Nederland. Vanochtend vertrokken met 5 graden richting kantoor, daarna nog een tussenstop en vanmiddag met het warme weer terug naar huis. Verbruik kwam op 19.6, erg netjes wat mij betreft. Heb 110/115 km/uur gereden over het algemeen. Blij mee.

Waar ik minder blij mee ben is dat mijn airco niet lijkt te functioneren, ik begreep dat er op diverse facebook pagina's meer mensen zijn met airco problemen. Hier ook? Ik zal morgen de dealer even contacten, opnieuw de laatste update uitvoeren schijnt het te kunnen verhelpen.. :/
Heb inderdaad het airco zelf het probleem en zie op het Duitse forum ook veel meldingen van berijders die geen airco meer hebben. Lijkt een wijdverbreider issue te zijn en niet een incident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
ach-jee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:43:
Dit zal het probleem wel niet zijn, maar je weet nooit: Wat betreft de airco, je hebt die grote ‘auto’ knop in het midden (waarmee je geen idee wat eigenlijk doet), en de airco knop links daarvan. De airco moet je wel expliciet aanzetten met die linkerknop.

[Afbeelding]
Klopt, dit is vergelijkbaar met de P2 maar helaas helpt dit niet. Aan of uit maakt geen verschil. Evenals opnieuw opstarten van het scherm geen effect sorteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10 22:16
De airco in mijn P8 doet het ook niet.
Heb de auto al vanaf december en de temperatuur altijd op 17 of 18 gehad, terwijl ik die in mijn passat GTE altijd op 21 had staan. Bij de temperatuur van afgelopen dagen blijkt de airco dus niets te doen.

Morgen een afspraak bij de dealer.

Heb ook een bonkend geluid wat van links voor lijkt te komen als ik over een baksteen weg rijd. Hoop dat ze iets kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoBB43_ZsJgR8OSUkck6QwVU4ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdDF6wtQIQVXFmQYImpblgR6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
sebastiaanarda schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:52:
Heb de auto al vanaf december en de temperatuur altijd op 17 of 18 gehad, terwijl ik die in mijn passat GTE altijd op 21 had staan. Bij de temperatuur van afgelopen dagen blijkt de airco dus niets te doen.

Heb ook een bonkend geluid wat van links voor lijkt te komen als ik over een baksteen weg rijd. Hoop dat ze iets kunnen vinden.

[Afbeelding]
Join the club. Lijkt op een nieuw issue gezien de vele signalen op het Duitse forum en kennelijk ook op facebook. Ik heb gelukkig geen baksteen geluiden. Maar een niet functioneerde airco is erg hinderlijk . Merkte ook al dat ruiten wat besloegen met regen. Dacht dat dit aan de roosters lag maar toen functioneerde de airco kennelijk ook al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
P8-adept schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Goed om te vragen; maar de A/C 'knop' in het achterliggende scherm staat 'blauw gekleurd'. Het 'desgewenst ijskoude lucht' in jouw antwoord @Mga1600 stelt mij gerust. Dan is de functionaliteit in orde . . . . alleen nog niet in mijn bolide.
Same here ... dacht gisteren nog dat het kwam omdat ik ‘s ochtends uit gewoonte mijn winterjas nog had aangetrokken. Maar vandaag met minder dikke laagjes was het nog steeds warm met de instelling op 18C 😓.

Mogelijk een software bug als er zoveel problemen zijn of een erfenis van de grote update met de omvormers?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FW423130
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olVUUrH8SNvjLYn8pp4pYCsJTZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htW1BFiiFKlWhfL3iWRn4z7G.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de P8 is er kennelijk een relatie tussen de warmte pomp en de niet functionerende airco. Zo te lezen wordt er niet uitgeleverd in de US tot het probleem is verholpen. Voor de P2 geldt dit niet, want die heeft geen warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
FW423130 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:22:
[Afbeelding]

Voor de P8 is er kennelijk een relatie tussen de warmte pomp en de niet functionerende airco. Zo te lezen wordt er niet uitgeleverd in de US tot het probleem is verholpen. Voor de P2 geldt dit niet, want die heeft geen warmtepomp
FW423130 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:22:
[Afbeelding]

Lijkt me overduidelijk.......
Ik heb Arthur en Robert zojuist een bericht gestuurd om ze van deze problemen op de hoogte te stellen (mochten ze dat nog niet weten) en gevraagd of ze asap een planning voor de 'fix' willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 00:58

McA

[P8]
Ik heb helaas ook het probleem dat de airco het niet doet :-(
Heb ook een warmtepomp.

Echter ook een ander probleem wat ik nog niet snap.
Vanmorgen naar het werk gereden, ongeveer 45 minuten. Auto aan de laadpaal (11kw) en pre conditioning ingesteld. Auto staat vol in de zon, dus even vooraf wat afkoelen is dan wel prettig.
Kom ik vanmiddag bij de auto, zie ik dit bericht op het dashbord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nJ8kKJpmscQMOyp4PeAwcrKjb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrC9C74ROVqAnRCuWr5AIvjO.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ooit zoiets gezien terwijl de auto aan de laadpaal staat?
Ik zou verwachten dat de 12V accu ook gewoon bijgeladen wordt, en anders wel vanuit de grote accu op de heenreis. Erg vreemd. Maar goed, ook nu had de airco aan moeten gaan tijdens de pre conditioning en dat ging tijdens het rijden ook al niet. Mogelijk heeft dat nog wat met elkaar te maken.

Goede nieuws van de warme dag:
Vandaag wel veel zuiniger kunnen rijden dan anders!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMU9UOoNZPe3NT9GwCCfatBfgJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04jXnZ95V9nTlAuA4aPQRNWy.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk niet sneller dan 100km/h en geen inhaalacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
MartinP8 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:30:
[P8] nieuwe klacht (met een knipoog). Vandaag viel me op dat het tikgeluid van de richtingaanwijzer niet synchroon loopt met het knipperende pijltje op het dashboard display. Super irritant als je het een keer door hebt... dacht even delen met de rest. Gedeelde smart, jeweetwel... :)

(Overigens is het tikken wel synchroon met de daadwerkelijke knipperlichten. Gelukkig, dat dan weer wel)
Hahahahaha.... NEEEEEE!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Het was weer tijd om door mijn spam heen te gaan. Goede waarschuwing voor de Tweakers die actief zijn op de Drivers Community; niet te kritisch graag! :/

Nu heb ik van mijzelf altijd het idee dat ik redelijk genuanceerd en positief kritisch naar dingen kijk. Vandaar ook mijn initiatief om -met de zes van hier- met Robert Timmers en Arthur van Es van Volvo een avondje te babbelen. Geheel tot ieders genoegen overigens. Heb ik dit toch -geheel ongevraagd- in mijn persoonlijke mail zitten (SPAM map);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOcXearR7EWxKFbhx2qgMZI0l6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dfCCcBShkj1pyM9avh68kEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Best knap van Apple mail dat hij zo goed inschat dat ik dat soort “troep” niet moet lezen. En mijn reactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTBtLWaQmdFp1hZ9fIh433kMMTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/966O4IQ18V8flsrlzrQL1Nel.jpg?f=fotoalbum_large

Pas dus op wat je in de community voor commentaar geeft. Anders volgen er stappen... })

Ik ga nog even op zoek naar een brakende smiley, tot morgen!

[ Voor 6% gewijzigd door JohnDoe77 op 01-04-2021 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT916
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-04-2023
Toch maar even een account aangemaakt omdat ik dit topic al een tijd volg maar ik dit niet terug kan vinden en ook niet voorbij heb zien komen.

Ik wil mijn P8 door de automatische wasstraat halen (waar je auto wordt voort getrokken). Nu lees ik in de handleiding dat ik dan de spiegels in moet klappen, maar kun je dit handmatig doen? Als ik de auto op slot doe klappen ze netjes in maar dan staat de parkeerrem er op. Kan er geen setting voor vinden in de handleiding. Ik wil er geen kracht op zetten omdat ik bang ben dat ik ze stuk trek. Zijn er mensen die al door de automatische wasstraat geweest zijn en kunnen bevestigen dat de spiegels er ongeschonden uitgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
GT916 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 01:41:
Toch maar even een account aangemaakt omdat ik dit topic al een tijd volg maar ik dit niet terug kan vinden en ook niet voorbij heb zien komen.

Ik wil mijn P8 door de automatische wasstraat halen (waar je auto wordt voort getrokken). Nu lees ik in de handleiding dat ik dan de spiegels in moet klappen, maar kun je dit handmatig doen? Als ik de auto op slot doe klappen ze netjes in maar dan staat de parkeerrem er op. Kan er geen setting voor vinden in de handleiding. Ik wil er geen kracht op zetten omdat ik bang ben dat ik ze stuk trek. Zijn er mensen die al door de automatische wasstraat geweest zijn en kunnen bevestigen dat de spiegels er ongeschonden uitgekomen zijn.
Als je in de auto zit en gelijktijdig de L en R van de elektrische spiegelverstelling indrukt klappen de spiegels in. Nogmaals indrukken en ze draaien weer open. Zo werkt het in de P2 in ieder geval.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 23:08
Tot eind 2020 heb ik hier veel meegelezen, maar er kwamen voortaan zoveel berichten dat ik het een stuk minder ben gaan volgen. En na een maand P8-en was de grootste nieuwigheid ook wel af.
Ik scrol er nu af en toe vluchtig overheen.

Maar ik lees nu veel over airco problemen, wil ik veel op inhaken.

AIRCO sensor vervangen
Vorige week is onze P8 terug geweest naar de dealer voor een software update. Toen werd ik gebeld dat ze een nachtje moest blijven omdat er blijkbaar een sensor van/bij de airco defect was. Die is toen vervangen.
Ik heb geen idee welke.

Ik merkte daarna meteen dat de klimaatregeling ineens heel anders ging werken. Tot vorige week natuurlijk ook niet zo'n hoge temperaturen gehad, maar toen voelde ik af en toe koude lucht. Was van te voren nooit, maar ja, ik vond er niets gek aan, want nog niet warm geweest.

Wellicht dat dit dus bij veel auto's het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

P2

Balen.
Hier zelfde probleem...

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
sebastiaanarda schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:52:

[Afbeelding]
Dat bonkende/tikkende geluid heb ik ook al een tijdje en lijkt erger te worden. Vooral bij baksteenweggetjes inderdaad en bij stuuruitslag, had gister ook bij stuuruitslag en achteruitrijden dat hij dan dit geluid maakte. Beetje apart, ben benieuwd of ze iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03
Ruben E schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:42:
[...]

Dat bonkende/tikkende geluid heb ik ook al een tijdje en lijkt erger te worden. Vooral bij baksteenweggetjes inderdaad en bij stuuruitslag, had gister ook bij stuuruitslag en achteruitrijden dat hij dan dit geluid maakte. Beetje apart, ben benieuwd of ze iets vinden.
Ik had ook wat geluiden bij stuuruitslag en mn auto moest half Maart toch voor updates en dakraam issues en de dealer vertelde me dat ze wat extra smeer hebben aangebracht (schijnt niet vet genoeg te zijn nu). Ik hoor het niet meer !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
4v4t4r schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:46:
[...]

Ik had ook wat geluiden bij stuuruitslag en mn auto moest half Maart toch voor updates en dakraam issues en de dealer vertelde me dat ze wat extra smeer hebben aangebracht (schijnt niet vet genoeg te zijn nu). Ik hoor het niet meer !
Dat hebben ze eerder inderdaad ook gedaan voor een ratelend geluid bij stuuruitslag. Maar dit is echt heel specifiek alsof er iets los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34
Hier ook P8 met Warmtepomp en wat mij gisteren opviel is dat de Airco netjes aan ging (meteen getest op basis van de puntjes hier op het forum). Temperatuur werd ijskoud en werkte naar behoren. Enkel halverwege mijn rit stopte de airco en kwam er geen frisse lucht meer uit..

De auto na 1 uur stilstaan weer gebruikt en de airco ging weer zonder problemen aan.

Lijkt dat er inderdaad nog wel echt problemen zijn in samenwerking met de warmtepomp.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 03-10 14:09
Op de noorse site gelezen dat bij iemand een firmware sideload succesvol is uitgevoerd. Zijn P2 gaat nu van 0-100 in 3,4 sec en de begrenzer kon hij ook verwijderen. De P2 schijnt 255km/h te kunnen!

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 16:01
Cello66 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:17:
Op de noorse site gelezen dat bij iemand een firmware sideload succesvol is uitgevoerd. Zijn P2 gaat nu van 0-100 in 3,4 sec en de begrenzer kon hij ook verwijderen. De P2 schijnt 255km/h te kunnen!
Linkje?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cello66 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:17:
1 April? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:14:
[...]

[...]

Lijkt me overduidelijk.......
Ik heb Arthur en Robert zojuist een bericht gestuurd om ze van deze problemen op de hoogte te stellen (mochten ze dat nog niet weten) en gevraagd of ze asap een planning voor de 'fix' willen geven.
Ik ontving net het volgende bericht van Robert Timmers n.a.v. het gemelde airco issue:

“We gaan dit even controleren. Wij (EU) hebben nog niets gezien. Dat kan betekenen dat het niet voor EU is vrijgegeven (andere SW configuratie) of dat men alleen de “hot climates” heeft geïnformeerd. Wij komen hierop terug…..zeer snel,”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:05:
[...]

Ik ontving net het volgende bericht van Robert Timmers n.a.v. het gemelde airco issue:

“We gaan dit even controleren. Wij (EU) hebben nog niets gezien. Dat kan betekenen dat het niet voor EU is vrijgegeven (andere SW configuratie) of dat men alleen de “hot climates” heeft geïnformeerd. Wij komen hierop terug…..zeer snel,”
Bedankt voor deze info(lijn) ;)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
De dealer (Niham) belde me net. Ze geven aan dat de airco pomp vervangen moet worden. Ze hebben een rapport aangemaakt en contact gehad met Zweden. Pomp is niet voorradig en had een levertijd van ongeveer 2 weken...
Ik heb aangeven dat ik hier van veel meer mensen met P2 en P8 klachten lees, maar blijkbaar was ik een van de eerste die bij de dealer geweest is, want ze hadden zelf gister alleen een P2 met airco problemen.

Dat bonkende geluid gaan ze in detail naar kijken als de pomp vervangen wordt.
Ze konden zo snel niets vinden.

Dan maar hopen dat het niet al te warm gaat worden de komende weken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:34:
[...]
En hij noemde zijdelings ABRP.....
ja als alternatieve app voor je planning van routes ja. Via je telefoon. Totaal niet in relatie met een app voor de P8... 8)7

Wel aardig van Volvo dat er net door de postbode een attentie pakketje door de brievenbus wordt gegooid _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 01-04-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 09:40
Kreeg het pakketje ook vandaag pas, vond de sessie van Nieuwenhuijse gisteren wel aardig.
Idd verwarrend dat er wat hybride tussen zat.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Wat zat er in? Een aircopomp?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Nee warmtepomp. We hadden allemaal gelijk, ze waren dat ding vergeten erin te bouwen. Vandaar dat je er niets van merkte qua beter verbruik/range.... _/-\o_ Ben al druk bezig de manual door te spitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10 16:52
Juancho schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:07:
Je kan natuurlijk aan Google Assistant vragen het voor je uit te rekenen als de waardes wel op het scherm staan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Net mijn airco even getest, maar die lijkt het prima te doen, ijskoude lucht. Als het goed is heb ik ook een warmtepomp.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaanarda
sebastiaanarda schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:18:
De dealer (Niham) belde me net. Ze geven aan dat de airco pomp vervangen moet worden. Ze hebben een rapport aangemaakt en contact gehad met Zweden. Pomp is niet voorradig en had een levertijd van ongeveer 2 weken...
Ik heb aangeven dat ik hier van veel meer mensen met P2 en P8 klachten lees, maar blijkbaar was ik een van de eerste die bij de dealer geweest is, want ze hadden zelf gister alleen een P2 met airco problemen.
Net de auto weer gehaald bij de dealer. Als de nieuwe pomp binnen is zullen ze bellen voor een afspraak.
Ik stap in mijn auto en krijg ineens frisse (gekoelde) lucht in mijn gezicht. Thuis aangekomen weer even gemeten en de airco lijkt het nu ineens prima te doen :?

Een 1 april grap van de dealer? Of snappen ze er zelf ook niets van?

Zo maar weer eens de dealer bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvhTI2MjAAp-GCA_X-j_3aDGW8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyDr4UfRQXJzuWOP4kEzfoGp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartinP8
PvS_68 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:34:
[...]

Je kan natuurlijk aan Google Assistant vragen het voor je uit te rekenen als de waardes wel op het scherm staan?!
Ik ga gewoon uit van ongeveer 3 km per procent. Rekent makkelijk genoeg: 60% is nog een kilometer of 180... alleen even de tafel van drie uit het hoofdje leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
sebastiaanarda schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:38:
[...]

Net de auto weer gehaald bij de dealer. Als de nieuwe pomp binnen is zullen ze bellen voor een afspraak.
Ik stap in mijn auto en krijg ineens frisse (gekoelde) lucht in mijn gezicht. Thuis aangekomen weer even gemeten en de airco lijkt het nu ineens prima te doen :?

Een 1 april grap van de dealer? Of snappen ze er zelf ook niets van?

Zo maar weer eens de dealer bellen.

[Afbeelding]
2,8...?!?!? Dat is wel heel koude lucht. Kan eigenlijk ook niet goed zijn voor het systeem, condens, etc. lijkt me...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Gebeld met de dealer voor het airco probleem met m'n P2 en afspraak gemaakt. Dealer gaf aan dat ik niet de eerste was deze week die belde met dit probleem. Het issue schijnt bekend te zijn.
Zou volgend hem in de software zitten. Toch weer andere info dan een defecte sensor of de nieuwe airco pomp.
We zullen zien: woensdag as een afspraak. Auto moet wel de hele dag daar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8-adept
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
FW423130 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:46:
Gebeld met de dealer voor het airco probleem met m'n P2 en afspraak gemaakt. Dealer gaf aan dat ik niet de eerste was deze week die belde met dit probleem. Het issue schijnt bekend te zijn.
Zou volgend hem in de software zitten. Toch weer andere info dan een defecte sensor of de nieuwe airco pomp.
We zullen zien: woensdag as een afspraak. Auto moet wel de hele dag daar blijven.
Vanmiddag gebeld door de dealer om morgen de P8 te brengen voor softwarematig herstel van de airco functie (in combi met de recall update).

P8-Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
PS2Driver schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:03:
Waar ik minder blij mee ben is dat mijn airco niet lijkt te functioneren, ik begreep dat er op diverse facebook pagina's meer mensen zijn met airco problemen. Hier ook?
Bij mij lijkt dat probleem ook te spelen.
Als ik de temperatuur nu op 17 of 20°C zet, de AC aan of uit, de luchttemperatuur die hij inblaast blijft hetzelfde en is niet bepaald koud te noemen (wel fris, niet koud).
Na 15 min rijden had ik nog altijd geen aangenaam binnenklimaat. De ramen open zetten is efficiënter.

Als ik trouwens de klima op auto/auto zet, dan regelt hij ook de fan snelheid niet (meer?). Hebben jullie daar ook last van? Ik zou het namelijk waarderen dat ie in het begin wat sneller/harder blaast als de auto lekker heeft staan bakken in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2

Balen.
Idem :(
Dat harder blazen is bij mij ook maar minimaal of niet aanwezig. Kan zelf wel de blaassnelheid aanpassen, maar als ik een paar keer op "auto" druk blijft de blaassnelheid gewoon op wat ik hem had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
petervanstuiven schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Bij onze P2 scheelt het zo 3kWh/100km.
* High-Voltage2 gaat bandenspanning nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Mga1600 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:34:
[...]
De verwarming gebruikt volle kracht 7 kWh, de stoelverwarming 0,2 kWh. Dat vond ik interessante waardes die ik niet kende en ze onderbouwen zijn betoog over beter local dan integraal verwarmen.
kWh of kW??
Waarom zijn die eenheden toch zo moeilijk correct te gebruiken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Bmic schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:02:
[...]
Ik heb er niet veel mee gespeeld, maar ik dacht dat de snelheid van de ventilator niet automatisch gestuurd wordt? Ik heb dan maar manueel de snelheid verhoogd en verlaagd naar mijn gevoel.
Dat gevoel heb ik ook....
Hij lijkt een heel heel klein beetje te regelen binnen de range dat je manueel gekozen hebt. Maar bv even harder blazen als je pas vertrekt nadat de auto een middag heeft staan bakken in de zon zit er precies niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Rene schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:04:
Ergo, het verschil is eigenlijk helemaal niet zo groot.
Een factor 2 volgens jouw berekening.
Is dat niet groot? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
High-Voltage2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:36:
[...]

Als ik trouwens de klima op auto/auto zet, dan regelt hij ook de fan snelheid niet (meer?). Hebben jullie daar ook last van? Ik zou het namelijk waarderen dat ie in het begin wat sneller/harder blaast als de auto lekker heeft staan bakken in de zon.
Dit is idd erg vreemd, viel mij ook al op. In de V40 was het simpel: stand op automatisch was ook echt automatisch. Dus bij koud ff flink blazen om op te warmen en bij hitte flink blazen om te koelen Eenmaal op temperatuur ging de fan snelheid vanzelf omlaag.

Is dit gewoon een bug in de P2/P8 of is dit iets wat ze niet doen omdat het bijv. te veel accu verbruik kost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T0V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Juancho schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:37:
[...]

Dit is idd erg vreemd, viel mij ook al op. In de V40 was het simpel: stand op automatisch was ook echt automatisch. Dus bij koud ff flink blazen om op te warmen en bij hitte flink blazen om te koelen Eenmaal op temperatuur ging de fan snelheid vanzelf omlaag.

Is dit gewoon een bug in de P2/P8 of is dit iets wat ze niet doen omdat het bijv. te veel accu verbruik kost?
De 'Auto' knop moet je langere tijd ingedrukt houden, de standaard fan-speed spring dan naar default-waarde 3 maar wordt wel automatisch aangepast als dat nodig is. Een korte klik op de 'Auto' knop heeft geen effect, hij blijft dan manueel ingesteld staan. Niet echt handig, maar zo werkt het momenteel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
T0V schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:39:
[...]

De 'Auto' knop moet je langere tijd ingedrukt houden, de standaard fan-speed spring dan naar default-waarde 3 maar wordt wel automatisch aangepast als dat nodig is. Een korte klik op de 'Auto' knop heeft geen effect, hij blijft dan manueel ingesteld staan. Niet echt handig, maar zo werkt het momenteel volgens mij...
Hmmm... Dat lang drukken is niet bepaald intuïtief. Een stukje uit de handleiding dat ik nog niet had gelezen omdat ik van mening was dat dat nu net vanzelfsprekend was. Niet dus, lol.

Handleiding
Lang drukken - de luchtrecirculatie, airconditioning en luchtverdeling worden automatisch geregeld, de temperatuur en het ventilatorniveau worden gewijzigd in de standaardinstellingen: 22 °C (72 °F) en niveau 3.

Helaas nog altijd geen automatische regeling van de ventilatorsnelheid als ik het goed begrijp. Kan hem ook manueel op stand 3 zetten. Zie de meerwaarde van die knop dus niet echt.

Kan het wel eens proberen, misschien lost dat het probleem van de niet-werkende airco op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
T0V schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:39:
[...]

Klopt en dat moet je maar net weten. Er is geen verschil te zien tussen auto met handmatige middenstand en echte auto. Vind, ondanks de verklaring door het weer, toch vreemd dat die airco problemen nu pas massaal naar boven komen. De eerste exemplaren zijn in augustus/september geleverd en daar zijn ook warme dagen geweest. Het kan toch dan niet nu aan die eerste warme dag liggen?
Of zijn ze geïntroduceerd met de laatste updates die weer nieuwe bugs bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Nog een (onduidelijk) stukje over ventilatorsnelheid.
Handleiding

Logisch:
Druk op de gewenste ventilatorstand; Off, 1-5 of Max aanjager.
> De ventilatorstand wordt aangepast, waarna de gekozen stand gaat branden.

Verwarrend:
De klimaatregeling past de luchtstroom zo nodig automatisch aan, wat betekent dat de ventilatorsnelheid kan veranderen ondanks dat de ventilatorstand ongewijzigd is.

Vind die dingen moeilijk te rijmen. Ofwel kies je hem manueel en dat staat ie op een vast ingestelde waarde. Ofwel gaat ie automatisch en dan fluctueert ie in functie van de noden.
Nu geeft het een beeld dat je hem manueel kan instellen, maar dat de willekeur van het systeem hem kan overrulen.
Tenzij dat dat enkel geldt voor de functie "max ontwaseming" ofzo. Dan is het vrij logisch dat ie hard gaat blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Bij Volvo maken ze het nog mooier en heb je zelfs 2 opties: kort drukken en lang drukken op de AUTO knop:
Bij automatische klimaatregeling worden meerdere klimaatfuncties automatisch geregeld.

Open het klimaatveld op het middendisplay door op de temperatuurknop onderaan in het midden van het middendisplay te drukken.

Druk kort of lang op AUTO.

Kort drukken - de luchtrecirculatie, airconditioning en luchtverdeling worden automatisch geregeld.
Lang drukken - de luchtrecirculatie, airconditioning en luchtverdeling worden automatisch geregeld, de temperatuur en het ventilatorniveau worden gewijzigd in de standaardinstellingen: 22 °C (72 °F) en niveau 3.
De automatische klimaatregeling wordt geactiveerd en de knop gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
FW423130 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:56:
[...]

Klopt en dat moet je maar net weten. Er is geen verschil te zien tussen auto met handmatige middenstand en echte auto. Vind, ondanks de verklaring door het weer, toch vreemd dat die airco problemen nu pas massaal naar boven komen. De eerste exemplaren zijn in augustus/september geleverd en daar zijn ook warme dagen geweest. Het kan toch dan niet nu aan die eerste warme dag liggen?
Of zijn ze geïntroduceerd met de laatste updates die weer nieuwe bugs bevatten?
Ik ben er op 2 september mee naar de Elzas gegaan waar het toen nog heel lekker weer was en de thermometer vaak boven de 25 stond en daar had de auto toen geen enkele moeite mee. Het was toen in de auto gewoon de temperatuur die ingesteld stond. En nu is dat niet het geval want de 18C werd echt niet gehaald.

Wanneer de airconditioning er dan mee gestopt is weet ik niet omdat het altijd onder de 18C was en de airco nu pas weer aan de bak moet. Maar dat er relatief veel P2’ers last van hebben is wel vreemd.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00
High-Voltage2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:45:
[...]

Een factor 2 volgens jouw berekening.
Is dat niet groot? :?
Als je selectief gaat lezen dan is het inderdaad erg veel. In de totale berekening is het zoals ik aangaf in de orde 6%. Laten we het afronden naar 10%.

Ja die paar % kan sporadisch het verschil maken, maar als je continu 90-95% van de maximale capaciteit gebruikt is een p2/p8 wellicht niet de beste keus ;).

Ik noem daarbij ook alle andere nadelen van een warmtepomp op.

En ja, als het standaard is zou ik het ook waarderen, maar met mijn ervaring heb ik geleerd dat het geen dealbreaker hoeft te zijn. Maar uiteraard moet iedereen onder de streep zijn eigen belangen afwegen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
GT916 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 01:41:

L en R knopjes van de spiegelinstelling tegelijkertijd indrukken. Klappen ze in. Nog een keer en ze klappen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] beetje met de handmatige dagteller aan het experimenteren geweest om onder verschillende omstandigheden het verbruik te leren kennen. Nou blijkt bij het wegrijden de eersts paar honderd meter het verbruik tussen de 150 en 300 kwh te liggen. Daarna zakt het langzaam terug naar waarden tussen de 23 en 26. Maakt niet uit als ik heel rustig wegrijd.

Logisch zou je denken, de auto is koud. Maar ook als ik een minuutje bij het stoplicht heb stilgestaan, weer de eerste paar honderd meter dik boven de 150 kwh?

Op lange afstanden heeft dat natuurlijk niet zo veel impact, maar ik doe ook veel stadsritjes. Met veel stoplichten. Al met al kom ik dus mede daardoor niet in de buurt van de 23, laat staan daaronder.

Herkennen andere P8ers dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
P2Hattem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:40:
[...]

Ik ben er op 2 september mee naar de Elzas gegaan waar het toen nog heel lekker weer was en de thermometer vaak boven de 25 stond en daar had de auto toen geen enkele moeite mee. Het was toen in de auto gewoon de temperatuur die ingesteld stond. En nu is dat niet het geval want de 18C werd echt niet gehaald.

Wanneer de airconditioning er dan mee gestopt is weet ik niet omdat het altijd onder de 18C was en de airco nu pas weer aan de bak moet. Maar dat er relatief veel P2’ers last van hebben is wel vreemd.
P2Hattem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:40:
[...]

Vandaag de dealer in Hilversum gebeld en nog 1 PS2 rijder met zelfde probleem. Hij keek in het systeem en er blijkt een nieuwer software update te zijn. Morgen 10.15 afspraak. Eens zien of dit het airco probleem verhelpt.

| Losing my religion |

Pagina: 1 ... 200 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.