Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.440 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
vwb de reacties hier over google maps :

Iets over mnzelf - Ik heb al alle mogelijke apps op me tel sinds April vorig jaar, heb mn vakanties al een jaar tot in den treure geplanned (zomer 2021 hopelijk pas) en denk echt wel te weten dat ik me weet te redden in EV land.

Ik vertrek Zaterdag uit Duitsland teruh naar NL en stel Maps in.. U gaat dit niet redden met 31% meneer ! Dus ik wil een tussenstop inplannen en Maps kwam alleen maar met 11kW palen waar ik ongeveer 5,5 uur moet laden. Als ik nu een route plan, mag Maps er best vanuit gaan dat ik zo snel mogelijk naar huis wil. Ik ben er uiteraard wel uitgekomen met andere apps - maar dat moet eigenlijk een backup zijn bij geen LTE of om andere redenen. Ze hebben de data, dus een filter toepassen die alle apps ook hebben (type lader/ of of min snelheid) lijkt me enigzins doable ? Ik hoop echt dat ze dit toepassen, dat maakt het navigeren een stuk fijner , vooral op de lange stukken.

@Mga1600 - ik weet niet of ik beinvloed ben door je opmerking over het geluid :) , maar ik vind indd de auto luidruchtiger op zomerbanden zolang je niet op de snelweg rijd..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:18
MaxxMark schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Helemaal mee eens. Hoe vaak komt het voor dat iemand in een handgeschakelde bak bij zijn dealer gaat klagen dat hij een 0-100 sprint niet in dezelfde tijd haalt als vermeld wordt? Iedereen weet dat het een theoretisch getal is die je kunt halen in optimale setting en in situaties waarin je kunt schakelen als een echte coureur.

Neemt natuurlijk niet weg dat niemand iets meldt het ook niet goed is. En ik denk dat in dit topic het vooral de 2 uitersten zijn die regelmatig tegenover elkaar staan >:)
Inderdaad. We lopen allemaal te klagen over dat de spes qua range en verbruik niet gehaald worden. Moet je eens kijken naar het verbruik wat een ICE auto volgens de opgave zou moeten halen. Dat haalt ook geen enkele auto, daar hoor je vrij weinig discussie over.

Het vervelende bij EV is dat de range natuurlijk volledig afhankelijk is van het verbruik en voor heel veel mensen een van de belangrijkste elementen van een EV is. Het feit dat een ICE 25% meer verbruikt dan in het boekje staat maakt niet zo veel uit, je moet dan na 700 ipv 900 km een keertje tanken.

Overigens rijd ik al meer dan 4 jaar een EV en is range voor mij helemaal niet zo belangrijk. Iedere ochtend is mijn auto vol en de keren dat ik met mijn Tesla naar een supercharger ben geweest (buiten vakanties) zijn per jaar op een hand te tellen (het tijdsverlies weegt niet op tegen wat ik met ICE kwijt was geweest aan tanken). Wanneer je én thuis kan opladen én niet heel vaak meer dan 300 km achter elkaar rijdt is range eigenlijk geen issue en is een EV veel fijner dan een ICE. Wanneer je niet aan die voorwaarden voldoet zul je goed moeten afwegen of je wel EV wil gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:18
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Het is officieel ook al een audio app, anders weigert google er zelfs nog naar te kijken.
Maar verder heeft het functies die google niet toelaat.
Een paar functies die de app nu heeft:
Internet (volledig, inc javascript)
TV (ziggo)
Youtube
ABRP (online site, werkt prima)
Power graph, laat laden en ontladen in kW zien.
Accelerometers (met een meter die de g-kracht laat zien)
Gyroscoopmeters
ADB console (android command scherm)
File browser
Logcat scherm (voor debugging)
FCM messages (stuurt data door over internet)

En alles werkt ook tijdens het rijden.

Vandaar dat google het niet openbaar toelaat, vanwege de veiligheid.
Ik zou toch ook erg geïnteresseerd zijn om deze app in mijn P8 te hebben. Ik heb wel even met Android Studio lopen pielen, maar heb gemerkt dat mij kwaliteiten toch op een ander vlak liggen :) (kun je de source niet delen >:) ).

Gezien de mogelijkheden vraag ik me wel af of Google voor Automotive niet wat meer drempels op gaat (moeten) werpen zodat niet meer mensen dit soort apps (en dan met name de TV / YouTube functionaliteit) gaat bouwen. Het lijkt me toch een risico voor de verkeersveiligheid en volgens mij is de controle op closed test apps erg beperkt. Desalniettemin ben ik erg jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
MaxxMark schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Helemaal mee eens. Hoe vaak komt het voor dat iemand in een handgeschakelde bak bij zijn dealer gaat klagen dat hij een 0-100 sprint niet in dezelfde tijd haalt als vermeld wordt? Iedereen weet dat het een theoretisch getal is die je kunt halen in optimale setting en in situaties waarin je kunt schakelen als een echte coureur.

Neemt natuurlijk niet weg dat niemand iets meldt het ook niet goed is. En ik denk dat in dit topic het vooral de 2 uitersten zijn die regelmatig tegenover elkaar staan >:)
Niet helemaal mee eens hoor. Als ik even puur kijk naar mezelf en mijn kritiek op de P8 en dat naast bijv. de V40 leg...

1. Range: het gaat heel langzaam beter maar als bijv. mijn vorige V40 ook maar 50-70% kon rijden op een volle tank ... dan zou ik dit zeker aangeven bij de dealer dat er iets niet helemaal klopt. En ja, dat de verbruiksopgave nooit gehaald wordt... helemaal eens. Ook bij de V40 heb ik dit een tijdje heel strak geprobeerd aangezien mijn vorige werkgever dit meenam bij het bepalen van wat je moest bij betalen of terug kreeg. Lukte gewoon niet. Maar dat verschil was veel minder dan nu.
2. Laden/tanken: als mijn V40 veelste lang deed om bij te tanken zou ik ook eerst naar het pompstation gaan of er iets mis is en als dat niet het geval is (en andere autos prima kunnen tanken bij dezelfde pomp) dan zou ik ook naar Volvo gaan
3. Audio/Navigatie: ook mijn diesel V40 heeft bij de garage gestaan vanwege enorme resonerende deurpanelen (bevestigd door Volvo zelf) en ook de navigatie werkte vaak slecht op gebied van tijdig doorgeven van files etc. Andere problemen, maar wel hetzelfde onderwerp.

Je koopt gewoon een product (duur, wat voor sommigen extra van waarde is) en daar verwacht je iets bij. Ik vind het veelste simpel om alles/veel af te schuiven op het feit dat het een nieuwe auto is. Prima hoor en als wij dan de groep testpersonen zijn voor Volvo zodat ze er van kunnen leren helemaal prima. Maar communiceer dat, zorg voor iets van een tegenprestatie (we betalen gewoon volle mep bijv. voor functies die er nog niet eens zijn) en dat in bijv. het eerste jaar. Verzin iets.

Je kan in mijn beleving niet aan de ene kant volle mep vragen en daarna zeggen ja maar het is een nieuwe auto en die moet eigenlijk nog even een jaartje getest worden door jullie voor ons. Heel leuk en aardig en ik wil er best deels aan mee helpen, maar daar hoort ook voor terug. Eigenlijk is de auto dus alsnog, wat een bekende oud Volvo directeur mij toen ook al aangaf, net te snel op de markt gekomen. Zullen ongetwijfeld allemaal redenen en excuses voorzijn maar in feite heb je nu een product die niet af af. Hoe zou je reageren als je de nieuwste telefoon koopt maar dat de camera niet zou werken in het eerste jaar? Terwijl er wel volle bak geadverteerd is over die o zo geweldige nieuwe camera?

Ik denk eerlijk gezegd dat veel kritieke punten minder waren geweest als men gewoon eerlijk en open was geweest. Gewoon omdat er betere communicatie is (lees eerlijk), dat er iets van een compensatie gegeven wordt omdat de auto gewoon nog niet af is (los van functionaliteiten die extra toegevoegd worden) en dat je als rijder ook genoeg op de hoogte wordt gehouden over verbeteringen.

Om wel positief af te sluiten... de auto rijdt idioot fijn en ik zou hem nu ook niet inruilen voor een andere. Zover is het gelukkig niet. Maar dat er nog grote gaten zijn... dat is denk ik wel duidelijk na alle kritiek hier, op de Fb groep en in dat nieuwe connect platform. En toevallig of niet bijna allemaal dezelfde problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 29-03-2021 09:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[P2]
Net voor mij iets onverwachts ontdekt waar ik niet blij mee ben: de laadvloer is niet uit de kofferbak te verwijderen.
Geen groot probleem, alleen niet praktisch als je denkt voor een keer er 1 grote ruimte van te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:40
Als je je niet ingeschreven hebt kan je het toch gewoon volgen:

Masterclass

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Over Nieuwenhuise gesproken... ik ontving een mail dat ze een datalek hebben bij het bedrijf RDC en dat ze nog niet helemaal weten in hoeverre de data van Nieuwenhuise betrokken is geweest bij dit lek. Zal wellicht ook gelden voor meer Volvo dealers denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Juancho op 29-03-2021 10:57 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 16:21
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Niet helemaal mee eens hoor. Als ik even puur kijk naar mezelf en mijn kritiek op de P8 en dat naast bijv. de V40 leg...

1. Range: het gaat heel langzaam beter maar als bijv. mijn vorige V40 ook maar 50-70% kon rijden op een volle tank ... dan zou ik dit zeker aangeven bij de dealer dat er iets niet helemaal klopt. En ja, dat de verbruiksopgave nooit gehaald wordt... helemaal eens. Ook bij de V40 heb ik dit een tijdje heel strak geprobeerd aangezien mijn vorige werkgever dit meenam bij het bepalen van wat je moest bij betalen of terug kreeg. Lukte gewoon niet. Maar dat verschil was veel minder dan nu.
Mijn vorige auto was een XC40 T5 Intro (250 PK benzine AWD). Volgens de brochure goed voor gemiddeld 1 op 14,1.
Ik moest heel erg mijn best doen om de 1 op 11 te halen en bij normaal (volgens mij) rijden was 1 op 10 de norm. Dat is 40% slechter dan de WLTP waarde en zoals te lezen op diverse fora ook voor andere eigenaren niet abnormaal. Vorm en vermogen hebben nu eenmaal een prijs. ;)
Ik denk eerlijk gezegd dat veel kritieke punten minder waren geweest als men gewoon eerlijk en open was geweest. Gewoon omdat er betere communicatie is (lees eerlijk), dat er iets van een compensatie gegeven wordt omdat de auto gewoon nog niet af is (los van functionaliteiten die extra toegevoegd worden) en dat je als rijder ook genoeg op de hoogte wordt gehouden over verbeteringen.
Ik heb mijn auto besteld in november en de verkoper heeft er toen duidelijk over gecommuniceerd dat sommige functionaliteiten nog niet direct beschikbaar waren. Volgens mij had jij toch ook voldoende informatie om je keuze te kunnen verantwoorden. Of compensatie in jouw geval dan terecht is?
En toevallig of niet bijna allemaal dezelfde problemen.
Zou het ook kunnen dat sommige posters zich niet voldoende realiseren wat EV rijden inhoud?
Het is nu eenmaal niet reëel om het met rijden in een ICE te vergelijken.

Ik ben erg tevreden met de auto "an sich" en stel mijzelf dan de vraag: Zou ik met alle info van nu dezelfde auto voor dezelfde prijs weer aanschaffen?
Voor mij is het antwoord helder. Ondanks de nu nog aanwezige (kleine) onvolkomenheden: JA!!

En dus wacht ik geduldig af wat Volvo voor ons in petto heeft.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
hlip schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Mijn vorige auto was een XC40 T5 Intro (250 PK benzine AWD). Volgens de brochure goed voor gemiddeld 1 op 14,1.
Ik moest heel erg mijn best doen om de 1 op 11 te halen en bij normaal (volgens mij) rijden was 1 op 10 de norm. Dat is 40% slechter dan de WLTP waarde en zoals te lezen op diverse fora ook voor andere eigenaren niet abnormaal. Vorm en vermogen hebben nu eenmaal een prijs. ;)

[...]

Ik heb mijn auto besteld in november en de verkoper heeft er toen duidelijk over gecommuniceerd dat sommige functionaliteiten nog niet direct beschikbaar waren. Volgens mij had jij toch ook voldoende informatie om je keuze te kunnen verantwoorden. Of compensatie in jouw geval dan terecht is?

[...]

Zou het ook kunnen dat sommige posters zich niet voldoende realiseren wat EV rijden inhoud?

Ik ben erg tevreden met de auto "an sich" en stel mijzelf dan de vraag: Zou ik met alle info van nu dezelfde auto voor dezelfde prijs weer aanschaffen?
Voor mij is het antwoord helder. Ondanks de nu nog aanwezige (kleine) onvolkomenheden: JA!!

Ik reed een Mercedes C350e hybrid voor mijn huidige P8.

"De auto heeft een plugin-hybride aandrijflijn met een elektromotor en een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 279 pk. Het gemiddeld WLTP verbruik bedraagt 2,1 l/100km (1 op 47,6).".

Yeah right. Ik reed 6,5~7 l/100km. En ik reed ruim 25% van de tijd elektrisch.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:07
hlip schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:56:
[...]

[...]

Ik heb mijn auto besteld in november en de verkoper heeft er toen duidelijk over gecommuniceerd dat sommige functionaliteiten nog niet direct beschikbaar waren. Volgens mij had jij toch ook voldoende informatie om je keuze te kunnen verantwoorden. Of compensatie dan terecht is?

[...]

Helemaal eens!
Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk geschrokken van soms oeverloze negativiteit en drammerigheid hier over futiliteiten als schuifjes voor de equalizer en andere dingen die opgeblazen worden tot wereldproporties.

Men wist tevoren dat het een ‘alles is nieuw’ auto zou gaan worden. Er rijden er slechts duizenden rond en het gros daarvan ook nog in NL

De gebruikers ervaringen beginnen daarom nu pas een beetje duidelijk te worden en zullen worden opgepakt, maar al na een paar maanden ongeduldig worden en veronderstellen dat nu alles al perfect zou moeten zijn getuigt wat mij betreft niet van realiteitszin.

Ik zie zelf ook best de nodige verbetermogelijkheden, die heb ik keurig gemeld op dat platform, maar ben grotendeels heel tevreden en geef de ontwikkelingen op bijvoorbeeld het infotainment-gebeuren gewoon de tijd die nodig is. Maar het ding rijdt en stuurt als een scheermes en de initiële bugs worden er stapje voor stapje uitgehaald. Zo gaat dat met nieuwe technieken.

Maar doe alsjeblieft een beetje relaxed.... : bijvoorbeeld over dat bewuste laadpalen-filtertje in Maps wordt door enkelen hier gedaan alsof het ontbreken daarvan de schande van de eeuw en het einde van de wereld is. Om over het gebrek aan verstand van de ontwikkelaars bij Volvo en Google maar te zwijgen want die komen er ook niet best vanaf in sommige commentaren.

Natuurlijk, het is lastig en we willen het allemaal beter wordt en dat is gemeld.
Het issue stond zoals bekend al in de totaallijst van het Electric Drivers platform maar is nog eens afzonderlijk gemeld bij Volvo (en naar ik begrijp ook bij Polestar) en er is van Volvo-zijde inmiddels de toezegging dat het onder de aandacht van de infotainment ontwikkelaars is gebracht.
Laten we ze daarom de tijd geven om het uit te zoeken en goed te maken.

(Tot die tijd bereid ik mezelf voor op een trip door thuis alvast een snelle laadpaal op mijn route op te zoeken en op het Postadres daarvan als tussenstop in de route op te nemen. Dat werkt heel goed).
Een paar post adressen van andere snelladers in de buurt van die route heb ik op een lijstje staan - just in case.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

Lancer

What the......

Fladder80 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:00:
[P2]
Net voor mij iets onverwachts ontdekt waar ik niet blij mee ben: de laadvloer is niet uit de kofferbak te verwijderen.
Geen groot probleem, alleen niet praktisch als je denkt voor een keer er 1 grote ruimte van te kunnen maken.
Dat dacht ik ook bij de laadvloer van de P8, maar er zijn toch twee enigszins verborgen veertjes waarmee je de vloer kan losmaken. Heb je een opvouwbare laadvloer?

https://www.volvocars.com...uwbare-laadvloer-losnemen

(Niet voor jouw auto, maar ik vermoed dat deze onderdelen wel eens op elkaar zouden kunnen lijken)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:54:

@Mga1600 - ik weet niet of ik beinvloed ben door je opmerking over het geluid :) , maar ik vind indd de auto luidruchtiger op zomerbanden zolang je niet op de snelweg rijd..
....sorry.....dat ik je plezier een klein beetje vergald heb daarmee.... ;) Maar het stuurt wel veel beter he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Lancer schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Dat dacht ik ook bij de laadvloer van de P8, maar er zijn toch twee enigszins verborgen veertjes waarmee je de vloer kan losmaken. Heb je een opvouwbare laadvloer?

https://www.volvocars.com...uwbare-laadvloer-losnemen

(Niet voor jouw auto, maar ik vermoed dat deze onderdelen wel eens op elkaar zouden kunnen lijken)
Lijkt er niet eens op :N . De laadvloer van de P2 zit vast aan de scharnieren waar die mee vast zit aan het frame waar die op rust.
Had namelijk ook al gezocht in de handleiding van de P2, geen vermelding over de mogelijkheid van het verwijderen van de laadvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
P8.
Afgelopen zaterdag met de caravan (Eriba Exciting 471) denk ongeveer 1500kg, circa 70 km met aardige wat wind tegen, verbruik 44 kw/h met 50/50 binnenweg en snelwegen

Waar ik echter wel achter kwam is dat ik bij het achteruitrijden niet meer kan selecteren dat er een lijn wordt getrokken vanuit de trekhaak op de camera. Had ik op de vorige Volvo wel en was top om aan te koppelen. Heeft iemand deze functie toevallig al gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
sanderpn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:27:
P8.
Afgelopen zaterdag met de caravan (Eriba Exciting 471) denk ongeveer 1500kg, circa 70 km met aardige wat wind tegen, verbruik 44 kw/h met 50/50 binnenweg en snelwegen

Waar ik echter wel achter kwam is dat ik bij het achteruitrijden niet meer kan selecteren dat er een lijn wordt getrokken vanuit de trekhaak op de camera. Had ik op de vorige Volvo wel en was top om aan te koppelen. Heeft iemand deze functie toevallig al gevonden?
Op de P2 kan je bij de camerainstellingen wisselen tussen wielen of trekhaak. Ergens op het scherm van de achteruitrij camera zie je een instellingen icoontje als het goed is. Aangezien het blijkbaar op vorige Volvo ook zat lijkt het me stug als het op de P8 niet ook zit.

Ten aanzien van verbruik: ik zit met aanhangers rond de 36 kWh/100 km. Zal met beter weer rond de 33 gaan worden schat ik zo in. De eerste verbruiksmeldingen hier met caravans zitten daar (ver) boven. Lijkt dus meer door frontaal oppervlak dan door gewicht te worden veroorzaakt.
Vroeger (sprak opa) zag je wel auto's die op de auto een spoiler hadden voor betere windgeleiding over de caravan. Heeft iemand zich daar al eens in verdiept?

[ Voor 4% gewijzigd door Quark2 op 29-03-2021 14:48 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik haalde eerder aan dat het op slot doen van de P8 met je duim niet helemaal vlot werkte. Ik ben er nu achter waarom en het was gewoon mijn eigen schuld. Ik had andere vingers te dicht bij de binnenkant van het portier waardoor de auto waarschijnlijk niet goed wist of de deur open/dicht moest zijn :).

Nu ik alleen mijn duim op het deel in de portiergreep leg gaat het idd snel en altijd goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
sanderpn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:27:
P8.

Ja hoor, dat kan nog steeds: als de camera actief is moet je op het “wieltje” op het camerascherm klikken en dat kun je de geleide lijnen van wielen naar trekhaak verplaatsen (of helemaal weghalen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 16:21
@Juancho Het is geen vingerafdruk-scanner. Duim gebruiken is in mijn ervaring onnodig en een onnatuurlijke houding. Je hoeft de buitenzijde van je hand maar voor de sensor te houden en de deuren sluiten. _/-\o_ .

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 16:04
Fladder80 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:00:
[P2]
Bedoel je dit met de laadvloer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-e2tSPljChxIaaUlyMwRec5YWXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0oVcp0oaiS75Wvi51XUIj0q.jpg?f=fotoalbum_large
Die is gewoon te verwijderen namelijk. Op de foto heb ik 'm al een stuk eruit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Mga1600 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:45:
[...]

....sorry.....dat ik je plezier een klein beetje vergald heb daarmee.... ;) Maar het stuurt wel veel beter he?
Ach zet de muziek wel wat harder :) i.t.t. sommige hier vind ik de HK installatie prima !
Het stuurt heerlijk, sowieso rijd de auto geweldig. Als ze de komende maanden Maps & om call weten te fixen ben ik helemaal happy

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dat automatisch verlagen van het volume als je zachter rijdt of stilstaat... kan je dat ook uitzetten? Ik kan zo 123 niet die optie vinden en vind het persoonlijk niet heul prettig zeg maar :). Of kan deze op het stapeltje met verbeterpunten? _/-\o_ ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 29-03-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Mga1600 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Add a stop along the route

On your car's home screen, open the Google Maps app Maps.
Search for your destination or tap it on the map.
At the bottom, tap Explore and then Add stop
Find your stop in either of these ways:
Select a category. Then tap the location you want to add to your route.
Tap Search by voice Voice search. Use voice to search for your stop.
​Tap Add stop and then Confirm Checkmark. The chosen stop will be added as your next stop.
Enige nadeel van die tussenstops blijft bij Google dat je niet kunt wisselen van welke je eerst aandoet. In mijn VW/BMW kon je gewoon de punten slepen naar een andere volgorde en dan rekende hij uit wat sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:39:
[...]

Het zit echt niet ver van die 40 minuten af.

[Afbeelding]
Cool! Zou mooi zijn als Volvo/Polestar deze info ook beschikbaar maken!

[ Voor 8% gewijzigd door JohnDoe77 op 29-03-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10 16:52
hlip schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:10:
@Juancho Het is geen vingerafdruk-scanner. Duim gebruiken is in mijn ervaring onnodig en een onnatuurlijke houding. Je hoeft de buitenzijde van je hand maar voor de sensor te houden en de deuren sluiten. _/-\o_ .
@Juancho Ja, of zelfs - als je je handen vol hebt - met je elleboog, met jas aan. Het maakt allemaal niet zoveel uit waarmee je het aanraakt.
Normaal gebruik ik idd ook de buitenkant van mijn vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:59
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:29:
Dat automatisch verlagen van het volume als je zachter rijdt of stilstaat... kan je dat ook uitzetten? Ik kan zo 123 niet die optie vinden en vind het persoonlijk niet heul prettig zeg maar :). Of kan deze op het stapeltje met verbeterpunten? _/-\o_ ;)
Dit is nog maar 10x gevraagd hier, nee dat kan niet. De laatste update voor de P2 zou het wat beter moeten maken, voor de P8 is die er nog niet. Helemaal uitschakelen kan dan trouwens nog steeds niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:24:
[...]

@Juancho Ja, of zelfs - als je je handen vol hebt - met je elleboog, met jas aan. Het maakt allemaal niet zoveel uit waarmee je het aanraakt.
Normaal gebruik ik idd ook de buitenkant van mijn vingers.
Yes klopt. Moest net even boodschappen ophalen (we pakken elke kans aan om even te rijden toch _/-\o_ ) en even getest met wat andere opties. Allemaal reageren ze snel en goed. Fout was gewoon dat ik te veel ook bij die andere sensor in de buurt wat waardoor de auto (logisch) niet op slot ging. Zo zie je maar weer, je leert de meest handige kleine dingen hier en zeker niet alles is negatief hoor! O-) ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:38
Op het Engelse forum lees ik net dat ABRP nu als app beschikbaar is voor de P2.
https://play.google.com/s...r.abrp.production.android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Installatie is gestart.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
hlip schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:10:
@Juancho Het is geen vingerafdruk-scanner.
_O-

Maar volledig eens, ik gebruik gewoon de buitenkant van mijn hand en hoef amper de klink aan te raken (P2, maar zal bij P8 wel gelijkaardig zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:46
darwusch schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:31:
‘Access to live data’ van de auto *O* Nu Apple Music en Flitsmeister nog en ik ben helemaal content.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 03-10 14:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLUw5UYtKZmznY6Dc0mgzyqBOBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIo3fl12wbMa7E4QiYPpOCBX.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 10:28
Kwam dit filmpje tegen....:
YouTube: gaan als de.... met de nieuwe 2021 Volvo XC40 P8

Check 10:38 min.
"Max. 160, komt wel goed..." Hoeveel zal hij gehaald hebben?

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
darwusch schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:31:
Mooi, nu de P8 nog hopelijk.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik heb net in mijn P2 gezocht tussen alle apps maar ik zie ABRP er niet tussen???? Kijk ik verkeerd??

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nice! Ziet er goed uit! Had je al getest of:

1. Het ook via spraak werkt
2. Of ABR ook bij 1 tussenstop de snelladers en/of kan je dat filteren?

Ik mag toch hopen dat ook de P8 deze app krijgt, maar kan me voorstellen dat alles even op maat gemaakt moet worden voor het scherm van de P8 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
Jehanthar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:45:
P2
Ik heb net in mijn P2 gezocht tussen alle apps maar ik zie ABRP er niet tussen???? Kijk ik verkeerd??
Gedaan via playstore op iPad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Nice! Ziet er goed uit! Had je al getest of:

1. Het ook via spraak werkt
2. Of ABR ook bij 1 tussenstop de snelladers en/of kan je dat filteren?

Ik mag toch hopen dat ook de P8 deze app krijgt, maar kan me voorstellen dat alles even op maat gemaakt moet worden voor het scherm van de P8 :).
Spraak nog niet getest. Tussenstops wel snelladers, maar had 2 tussenstops, dus moet nog even corrigeren. Ziet er vooralsnog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:38
P2
De lijst update niet altijd direct, maar als je zoekt op ABRP dan zie je hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Hoe werkt dat trouwens met Android automotive? Elke app die er op mag van Google... Is die ook beschikbaar voor elke auto die werkt via de playstore? Beetje zoals op een mobiel dus? Of worden bepaalde apps geblocked voor bepaalde merken omdat ze daarvoor bijv een andere versie moeten maken?

In principe is de playstore toch hetzelfde voor de P2 en P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
GuiltyNL schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Bedoel je dit met de laadvloer:
[Afbeelding]
Die is gewoon te verwijderen namelijk. Op de foto heb ik 'm al een stuk eruit getrokken.
En jij hebt ook een P2? Hoe dan? Ik heb lopen trekken zonder dat er beweging in te krijgen was.... Zelfs de rugleuning plat gehad om te kijken of dat zou helpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Bedankt @Darwusch
Klopt helemaal. Ik had infotainment gereset maar ABRP kwam nog niet in de totaallijst naar voren. Het intypen in het zoekscherm leverde inderdaad resultaat op en nu is hij geinstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Jehanthar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:36:
Bedankt @Darwusch
Klopt helemaal. Ik had infotainment gereset maar ABRP kwam nog niet in de totaallijst naar voren. Het intypen in het zoekscherm leverde inderdaad resultaat op en nu is hij geinstalleerd
Bij mij ook op die manier gedownload maar ik kan geen bestemmingen invoeren |:( ?
Doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:20:
Hoe werkt dat trouwens met Android automotive? Elke app die er op mag van Google... Is die ook beschikbaar voor elke auto die werkt via de playstore? Beetje zoals op een mobiel dus? Of worden bepaalde apps geblocked voor bepaalde merken omdat ze daarvoor bijv een andere versie moeten maken?

In principe is de playstore toch hetzelfde voor de P2 en P8?
Helaas pindakaas, dat is niet zo. Zo is er ook al maanden een parkeer-app voor de P2 beschikbaar, maar volgens mij nog steeds niet voor de P8. Ben bang dat Polestar hier nog wat voorloopt op Volvo.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Is dat dan ook in het dashboard geintegreerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:28:
Yes klopt. Moest net even boodschappen ophalen (we pakken elke kans aan om even te rijden toch _/-\o_ )
Kun je voor mij ook even boodschappen halen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2

[ Voor 95% gewijzigd door Jehanthar op 29-03-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Bestemming invoeren deed ik met spraakcommando na indrukken knop spraak->>tekst in ABRP
(Google assistant begreep me hierbij trouwens niet)

[ Voor 9% gewijzigd door Jehanthar op 29-03-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Is dat dan ook in het dashboard geintegreerd?
Dit is een foto van het middenscherm van mijn P2. De app kan gegevens van de auto lezen. Zie rechtsonder SoC. De auto stond stil aan de lader en dan laat hij ook hele korte bijlaadsessies zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:46
FW423130 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:38:
[...]

Bij mij ook op die manier gedownload maar ik kan geen bestemmingen invoeren |:( ?
Doe ik iets fout?
Het is mij ook niet gelukt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
[

Net even met dit mooie weer wezen roadtrippen, laagste verbruik ooit..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffXhJAjSwS6HYtI4t2zahHacTNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7VMhsp75WNRgkJYbSTxllRR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door DutchBB op 29-03-2021 19:46 ]

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Hier net succesvol ABRP geïnstalleerd in P2, werkt goed, ziet er goed uit. Daarna even Maps opgestart en moest voorwaarden opnieuw accorderen, heb het idee dat ik nu voor een ritje Hamburg netjes snelladers zie in maps en ook SOC bij aankomst volgende stop.. Of was dit al zo.? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61F9-_H0OSGuQs4kbkeVM_cjqmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0SkZlHxl1WPGvO1Ml2YVB5v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Headfirst op 29-03-2021 19:58 ]

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 21:39
Headfirst schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:56:
Hier net succesvol ABRP geïnstalleerd in P2, werkt goed, ziet er goed uit. Daarna even Maps opgestart en moest voorwaarden opnieuw accorderen, heb het idee dat ik nu voor een ritje Hamburg netjes snelladers zie in maps en ook SOC bij aankomst volgende stop.. Of was dit al zo.? [Afbeelding]
Op lange afstanden werkt het wel inderdaad. Ik denk niet dat ABRP als add-on voor GMaps werkt.

Heb je bij gebruik ABRP ook navigatie op bestuurdersdisplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Pepehv schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Op lange afstanden werkt het wel inderdaad. Ik denk niet dat ABRP als add-on voor GMaps werkt.

Heb je bij gebruik ABRP ook navigatie op bestuurdersdisplay?
Ok duidelijk, nee ABRP niet op bestuurdersdisplay helaas. ik kan wel de route vanuit ABRP naar maps kopiëren. maar hij pakt dan alleen eerste stop.
Voor actuele laadpaal info geeft hij wel aan dat een premium account nodig is, is dat voor de telefoon ook zo.?

[ Voor 11% gewijzigd door Headfirst op 29-03-2021 20:09 ]

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Headfirst schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Ok duidelijk, nee ABRP niet op bestuurdersdisplay helaas. ik kan wel de route vanuit ABRP naar maps kopiëren. maar hij pakt dan alleen eerste stop.
Voor actuele laadpaal info geeft hij wel aan dat een premium account nodig is, is dat voor de telefoon ook zo.?
Ja, en dat kost 5 euro per maand of 50 euro per jaar maar daarvoor krijg je ook betere verkeersinformatie en weersvoorspellingen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 29-03-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:42
Voor wie er in ABRP geen adres kan invoeren: probeer het eens in P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

P8

Meer mensen bij wie de klok op de wintertijd is blijven hangen en de gps het niet meer doet? Kan maps niet meer gebruiken. Reset via homeknop al gedaan.

Kon vanmiddag ook niet meer bij Google profiel komen.

Ik heb vrijdag de recall gedaan, kan ook daar aan liggen dat t niet helemaal goed gaat? 🤔 verbinding is er wel gewoon (lte).

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bazzan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:41:
P8

Meer mensen bij wie de klok op de wintertijd is blijven hangen en de gps het niet meer doet? Kan maps niet meer gebruiken. Reset via homeknop al gedaan.
Bij mij is de tijd netjes aangepast naar zomertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Headfirst schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:56:
Hier net succesvol ABRP geïnstalleerd in P2, werkt goed, ziet er goed uit. Daarna even Maps opgestart en moest voorwaarden opnieuw accorderen, heb het idee dat ik nu voor een ritje Hamburg netjes snelladers zie in maps en ook SOC bij aankomst volgende stop.. Of was dit al zo.? [Afbeelding]
Ja dat was al zo. Is enige tijd geleden hier voorbij gekomen. Ik had voor de test mijn vakantiebestemming in Frankrijk ingevoerd en maps geeft keurig 2 tussenlaadstops met snelladers direct aan de snelweg. Het "probleem" zit bij de "shorter routes". Is al eerder uiteengezet dat het conform specs is. In die zin is het dus niet eens een bug...

Aanvulling: door @Mga1600 op 12 maart

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Fladder80 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:23:
[...]

En jij hebt ook een P2? Hoe dan? Ik heb lopen trekken zonder dat er beweging in te krijgen was.... Zelfs de rugleuning plat gehad om te kijken of dat zou helpen. 8)7
Ja ook een P2. Gewoon eraan trekken, dan komt ie los. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
GuiltyNL schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Ja ook een P2. Gewoon eraan trekken, dan komt ie los. :+
De vraag popt bij mij dan op: kannie daarna ook weer terug...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Voor degene die nog niet moe is van het issue laadprestaties:
https://www.youtube.com/watch?v=cQX0-VsrUhw&t=97s

Heb zelf nog weinig ervaring met snelladen, maar de P8 gaat gewoon dik over de 150 kW heen. :*)
Ik zie de verhouding tussen het aantal kW in de batterij en het percentage SoC niet helemaal.

- Start op 10% (ik neem aan met enige reserve dan ongeveer 10 kW in de batterij).
- Na 39 minuten is er 58,7 kW geladen en wordt er 80% aangegeven.
Maar dan zit er in totaal toch 68,7 kW in de accu en is het percentage toch ruim 90% (68,7 / 75 kW)?
Velen zullen me nu mogelijk uitlachen, maar welke denkfout maak ik hier?

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Petzun schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:34:

Heb zelf nog weinig ervaring met snelladen, maar de P8 gaat gewoon dik over de 150 kW heen. :*)
Ik zie de verhouding tussen het aantal kW in de batterij en het percentage SoC niet helemaal.

- Start op 10% (ik neem aan met enige reserve dan ongeveer 10 kW in de batterij).
- Na 29 minuten is er 58,7 kW geladen en wordt er 80% aangegeven.
Maar dan zit er in totaal toch 68,7 kW in de accu en is het percentage toch ruim 90% (68,7 / 75 kW)?
Niet in Nederland toch? Ik zie/lees/hoor hier echt maar heel, heel weinig mensen die een beetje fatsoenlijke laadsnelheid hebben die regelmatig en voor langere duur ook maar in de buurt komt dan die 150kW. Zou het niet gewoon een Nederlands issue zijn om zo maar te noemen? Of word ik nu mogelijk uitgelachen 🤔😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Niet in Nederland toch? Ik zie/lees/hoor hier echt maar heel, heel weinig mensen die een beetje fatsoenlijke laadsnelheid hebben die regelmatig en voor langere duur ook maar in de buurt komt dan die 150kW. Zou het niet gewoon een Nederlands issue zijn om zo maar te noemen? Of word ik nu mogelijk uitgelachen 🤔😉
Ik ben nog niet hoger dan 50Kwh gekomen, maar nog niet vanaf onder de 40% gesnellaad (is dat een woord?)

De score 58,7 KW in 29 minuten is wel indrukwekkend. Gemiddeld boven de 120! Dat geeft hoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Juancho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Bij mij is de tijd netjes aangepast naar zomertijd...
Tijd en datum even met de hand goed zetten. Dan kunnen de satellieten weer makkelijk gevonden worden. Daarna weer automatisch zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Ik ben nog niet hoger dan 50Kwh gekomen, maar nog niet vanaf onder de 40% gesnellaad (is dat een woord?)

De score 58,7 KW in 29 minuten is wel indrukwekkend. Gemiddeld boven de 120! Dat geeft hoop
Martin, dat is echt bizar weinig! De keren dat ik een snellader gebruik kom ik eigenlijk altijd in de buurt van de 90kWh gemiddeld. Ik zal het deze week proberen, moet 375km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66

Uitgangspunt is een accu met een bruikbare capaciteit van 75kWh
10% is dan 7,5kWh. 80% is 60kWh, dan heb je effectief 52,5kWh geladen.
Uitgaande van ongeveer 10% laadverlies heb je 58,7-5,9= 52,8 kWh daadwerkelijk geladen.

De enige fout die je maakt is dat je de reserve eerst aan de 10% toevoegt en dan met 75 ipv 78 kWh totale capaciteit rekent en geen rekening houdt met laadverlies. Je wordt zeker niet uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Cello66 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Uitgaande van ongeveer 10% laadverlies heb je 58,7-5,9= 52,8 kWh daadwerkelijk geladen.

De enige fout die je maakt is dat je de reserve eerst aan de 10% toevoegt en dan met 75 ipv 78 kWh totale capaciteit rekent en geen rekening houdt met laadverlies. Je wordt zeker niet uitgelachen.
Dat laadverlies is wel een interessante toevoeging. Ik wist dat niet. Je gebruikt dus eigenlijk 10% meer dan je daadwerkelijk laadt? Ik ging steeds uit van het aantal Kwh wat er op de afrekening stond, maar dat is dan de levering dus, de werkelijke lading 10% minder. Klopt?

Goed om te weten. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 21:27

Laadverliezen? Als je aannames kloppen wil dat zeggen dat er een laadverlies is van bijna 15%. Dat zou veel zijn. Misschien omwille van de hoge laadsnelheid? Misschien zat er bij de start ook iets minder dan 10 kW in de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 21:27
Davy_Rx schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Laadverliezen? Als je aannames kloppen wil dat zeggen dat er een laadverlies is van bijna 15%. Dat zou veel zijn. Misschien omwille van de hoge laadsnelheid? Misschien zat er bij de start ook iets minder dan 10 kW in de batterij.
Sorry, zie nu de vorige reacties pas. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
JohnDoe77 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Martin, dat is echt bizar weinig! De keren dat ik een snellader gebruik kom ik eigenlijk altijd in de buurt van de 90kWh gemiddeld. Ik zal het deze week proberen, moet 375km rijden.
Ja zo lijkt het, maar heb echt nog maar weinig gereden en geladen, dus durf nog niet echt conclusies te trekken.

Al met al ben ik heel blij met de auto.
Aandachtspuntjes waar ik toch binnenkort maar weer eens een afspraak bij de dealer over ga maken:

- crash maps en infotainment. Gebeurt nog steeds regelmatig.
- trillend stuur vanaf ca 100km/h
- stijfheid vering, de auto stuitert nogal op onregelmatige wegen.
- lijkt een relatief hoog verbruik, al kan dat ook komen omdat ik voornamelijk korte ritjes (6 tot 30km) gereden heb. Ik ben pas voor het eerst onder de 25Kw/100km gekomen.
- en dus de laadsnelheid...

Vooral de eerste twee zijn irritant. Rest is mee te leven. Stijfheid heb ik zelf voor gekozen met mn 20 inch wielen...

Overall super tevreden. Nu de on call app nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:49
[...]

Denk dat je het filmpje eens moet zien..
Geen idee waar @Petzun het vandaan haalde, maar hij laadde gewoon van 10% naar 80% (58,7kW) in 39 minuten.
Geen 29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSBREDA
  • Laatst online: 16-07-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO4NJDN9hzIUGGqAUgTPOm4esg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AF81ogVlUAe7V7UsIPgA3zPQ.jpg?f=fotoalbum_large

De ABRP app is er voor de P2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Bart2385 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Tijd en datum even met de hand goed zetten. Dan kunnen de satellieten weer makkelijk gevonden worden. Daarna weer automatisch zetten.
Toch fijn om t gevoel van mn verkochte youngtimer van 20 jaar oud weer te herleven 🤪.

Bazzan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:23:
[...]

Dat laadverlies is wel een interessante toevoeging. Ik wist dat niet. Je gebruikt dus eigenlijk 10% meer dan je daadwerkelijk laadt? Ik ging steeds uit van het aantal Kwh wat er op de afrekening stond, maar dat is dan de levering dus, de werkelijke lading 10% minder. Klopt?

Goed om te weten. Dank!
Ja ga maar na :
Het systeem draait op ongeveer 400volt. Laad je met 150kW, is de stroomsterkte 375 Ampere. Dan krijg je hoe dan ook warmte ontwikkeling. De kabels van de snelladers worden gekoeld en ook de accu heeft bij deze snelheden een laadweerstand die toeneemt naarmate de accu voller raakt. Je verliest dus behoorlijk energie door warmteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Ja zo lijkt het, maar heb echt nog maar weinig gereden en geladen, dus durf nog niet echt conclusies te trekken.

Aandachtspuntjes waar ik toch binnenkort maar weer eens een afspraak bij de dealer over ga maken:

- lijkt een relatief hoog verbruik, al kan dat ook komen omdat ik voornamelijk korte ritjes (6 tot 30km) gereden heb. Ik ben pas voor het eerst onder de 25Kw/100km gekomen.

Vooral de eerste twee zijn irritant. Rest is mee te leven. Stijfheid heb ik zelf voor gekozen met mn 20 inch wielen...

Dat trillende stuur: is dat niet je lane assist? Als je zonder richting aangeven over strepen rijdt trilt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Zit toch iets raars in ABRP. Als je download ga je eerst door het toestemmingen menu. Dan zie je op de achtergrond de mogelijkheid om bestemmingen in te voeren maar je moet eerst de toestemming geven. Nadat je toestemming hebt gegeven voor locatie gebruik en het gebruik van de auto gegevens , verdwijnt dat bestemming menu en kan ik nergens een bestemming meer ingeven. Als je geen toestemming geeft voor locatie en auto gegevens, blijft het bestemming menu wel bestaan, kun je alles ingeven maar dan loopt hij natuurlijk vast omdat hij geen locatie mag gebruiken.
Het lukt mij niet om een bestemming in te geven en de navigatie te starten.
Wie wel?
Tips waar ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSBREDA
  • Laatst online: 16-07-2022
P2
Ik vond hem ook alleen door abrp in de zoekfunctie in te voeren.

Hij rekent in eerste instantie trouwens met 165kWh/100km. Daar zit ik normaal wel flink boven. Nog niet gezien waar je dat kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Spanky79 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Dat trillende stuur: is dat niet je lane assist? Als je zonder richting aangeven over strepen rijdt trilt hij.
Nee helaas, dat trillen herken ik wel. Is overduidelijk, gelukkig is het “gewone” trillen minder heftig. Maar toch ervaar ik het wel een beetje als storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

Typefoutje van mij, 29 had 39 moeten zijn.
Die 29 minuten is toekomstmuziek :)

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Cello66 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Duidelijke uitleg. Laadverlies inderdaad helemaal niet aan gedacht. Learning all the time.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Petzun schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Duidelijke uitleg. Laadverlies inderdaad helemaal niet aan gedacht. Learning all the time.
Dat learning all the time heb ik dus ook. Het klinkt misschien als klagen, maar het is ook gewoon leuk om alle ins en outs te proberen te doorgronden. Het is bijna een soort hobby geworden die ik bij de auto heb gekregen! Heb er serieus plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
bottom line schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Denk dat je het filmpje eens moet zien..
Geen idee waar @Petzun het vandaan haalde, maar hij laadde gewoon van 10% naar 80% (58,7kW) in 39 minuten.
Geen 29
Je hebt gelijk, hier had 39 moeten staan. Dit was iets te optimistisch.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:09:
[...]

Nee helaas, dat trillen herken ik wel. Is overduidelijk, gelukkig is het “gewone” trillen minder heftig. Maar toch ervaar ik het wel een beetje als storend.
Dat is echt niet de bedoeling, ik zou terug naar de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 00:58

McA

Heb natuurlijk al even gezocht op MP3 en USB op dit forum, maar weet iemand ook of het geen MP3 kunnen afspelen vanaf USB gewoon wachten is op de juiste app, of is het technisch niet mogelijk? Hebben ze daar bij Volvo ook iets over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Bazzan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:41:
P8

Kon vanmiddag ook niet meer bij Google profiel komen.

Ik heb vrijdag de recall gedaan, kan ook daar aan liggen dat t niet helemaal goed gaat? 🤔 verbinding is er wel gewoon (lte).
Bij mij ging de klok gewoon vanzelf naar zomertijd, maar de timer voor voorverwarmen ging een uur extra vooruit 8)7 stond op 7u20 en was aangepast naar 8u20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Dat laatste duurt niet lang meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
McA schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 01:28:
Heb natuurlijk al even gezocht op MP3 en USB op dit forum, maar weet iemand ook of het geen MP3 kunnen afspelen vanaf USB gewoon wachten is op de juiste app, of is het technisch niet mogelijk? Hebben ze daar bij Volvo ook iets over gezegd?
Ik zou de zoekfunctie in dit forum even gebruiken, is heel vaak langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:09:
[...]

Paar pagina’s terug vertelde @Bazzan dat hij dit ook had en na een tijdje zoeken de hele auto vervangen is door Volvo.... :o

[ Voor 5% gewijzigd door JohnDoe77 op 30-03-2021 07:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 22:42
ABRP app is beschikbaar in P2

https://www.polestar.com/...r-2-now-features-abrp-app

Dit is ook wel nice: "In Polestar 2, the routing can also be transferred to Google Maps, allowing the driver to continue to benefit from the integrated navigation system in the car."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x3AdILglz1CHNtIfrQupZS6lCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVNMyZoi7ng9KJd82iqyYI1D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door misteriks op 30-03-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Vraagje: aan de GRANNY charger, dan voorverwarmen, zal het voorverwarm-verbruik dan gelimiteerd zijn tot de maximale 2,3kWh die de granny charger kan leveren? of gebruikt die voor de rest de interne batterij

Nog een verbruiksritje:
Gisteren 153km, 90% autostrade (115-120km/u), 17°, gemiddelde snelheid 98km/h, 20,6 verbruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
McA schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 01:28:
Nee, ik geloof niet dat iemand dat hier weet want de vraag is al veel vaker aan de orde geweest, maar dit punt stond ook op het lijstje wat naar Volvo is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
S2000jan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
[P2]

Vraagje: aan de GRANNY charger, dan voorverwarmen, zal het voorverwarm-verbruik dan gelimiteerd zijn tot de maximale 2,3kWh die de granny charger kan leveren? of gebruikt die voor de rest de interne batterij
Ik dacht dat de voorverwarming maximaal 10A trekt (10x230=2300 Watt), dus dat zou dan precies het vermogen zijn van de granny lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Vincent78_2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Ik dacht dat de voorverwarming maximaal 10A trekt (10x230=2300 Watt), dus dat zou dan precies het vermogen zijn van de granny lader.
Als ik de P2 aan de wallbox heb hangen (11kWh) en zet de voorverwarming aan (terwijl de batterij aan zijn limiet al zit), dan trekt die om te starten toch wel degelijk 7kWh voor een tijdje hoor !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
JohnDoe77 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:29:
[...]

Paar pagina’s terug vertelde @Bazzan dat hij dit ook had en na een tijdje zoeken de hele auto vervangen is door Volvo.... :o
Ja daar schrok ik wel een beetje van. Volgens mij is het bij mij begonnen na een vervanging van een band. Dus hoop dat het daaraan ligt. Maar ik weet het niet helemaal zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
S2000jan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
[P2]

Nog een verbruiksritje:
Gisteren 153km, 90% autostrade (115-120km/u), 17°, gemiddelde snelheid 98km/h, 20,6 verbruik
Heb je veel ervaring met het gebruiken van de Granny? Bij levering kreeg ik van een dealer de waarschuwing dat deze alleen voor nood te gebruiken is. Omdat er issues zouden zijn bij langere tijd laden met de Granny, de 12 volt accu leeg raakt. Heb dat niet door andere dealers bevestigd gekregen, maar durf hem nu eigenlijk niet te gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
misteriks schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:06:
ABRP app is beschikbaar in P2

https://www.polestar.com/...r-2-now-features-abrp-app

Dit is ook wel nice: "In Polestar 2, the routing can also be transferred to Google Maps, allowing the driver to continue to benefit from the integrated navigation system in the car."

[Afbeelding]
Nice! Dan heb je het beste van beide werelden! De ultieme update! ;) Nou Volvo/ABRP hup hup, opschieten en voeg deze ook toe aan de P8 store! _/-\o_ :)

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 30-03-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MartinP8 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:25:
[...]

De vraag popt bij mij dan op: kannie daarna ook weer terug...? ;)
Gelukkig wel, haha! Het zijn dezelfde soort halve O-clips als bij een hoedenplank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Nice! Dan heb je het beste van beide werelden! De ultieme update! ;) Nou Volvo/ABRP hup hup, opschieten en voeg deze ook toe aan de P8 store! _/-\o_ :)
Heeft iemand daar toevallig contacten zodat we een idee hebben wanneer hij er voor de P8 is? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

- Na 39 minuten is er 58,7 kW geladen en wordt er 80% aangegeven.
Wat dit vooral duidelijk laat zien is dat het in 10 minuten van 10% naar 30% gaat, ofwel 20% lading erbij. Dat is alweer goed voor 60 of 70 km. Voor de zekerheid misschien een kwartiertje blijven staan ipv 10 minuten voor wat meer speelruimte.

Opgeteld bij de initiële range (zeker als je met 100% vertrekt) is dat al genoeg om een retourtje naar vrijwel iedere bestemming in NL te kunnen maken.

Dat was ook regime dat wij destijds in het hoofd hadden toen we besloten dat we, in ons dagelijks gebruik, met een EV prima uit de voeten zouden kunnen.

Thuisgekomen gaat bij ons standaard de Wallbox er weer aan. Een eigen laadmogelijkheid is wat ons betreft dan ook noodzaak. Zonder zo’n ding zouden we er echt niet aan begonnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Heeft iemand daar toevallig contacten zodat we een idee hebben wanneer hij er voor de P8 is? :P
Ik zal eens kijken of ik ABRP kan bereiken via social media kanalen of ze ook al bezig zijn met een versie voor de P8...

Pagina: 1 ... 198 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.