Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.438 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Voor wat betreft laadstation issues hierbij mijn ervaring:
Laatst van Apeldoorn naar Middelburg gereden (en weer terug). Tot nog toe de grootste afstand voor mij. Ergens voorbij Gorinchem gaf Google aan dat ik met ongeveer 6% soc aan zou komen.
Toen op een gegeven moment heb ik Google om snellaadstations langs de route, dat leverde een hoop laadstations met 50kw van de snelweg af op. Als iemand met een carrière in software ontwikkeling ben ik niet voor 1 gat te vangen, dus mijn vraag anders verwoord en naar fastned laadstations langs de route gevraagd en toen kreeg ik netjes een lijstje van potentiële stops van fastned langs de snelweg tot aan Middelburg.
Mijn conclusie is dus dat de ervaring met Google heel erg afhangt van de vraagstelling. Daarbij aantekende dat collega's met Tesla's geen betere ervaring hebben als ze niet bij een Tesla snellaadstation terecht willen.

Oftewel, voor het juiste antwoord moet je de juiste vraag stellen. Op langere ritten zal het ongetwijfeld meer vooruit plannen zijn. Maar in Nederland maak ik me niet druk.
Ook niet omdat ik al in diverse tests gezien heb dat je best wat reserve in de accu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10 14:00

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Sorry hoor, maar dat bedoel ik nou precies vooruit denken! Je kunt alles natuurlijk alles bij een ander (in dit geval Google) neerleggen, maar je had dat adres van die Shell snellader waar je heen wilde toch ook alvast even terwijl je thuis op de bank zat op kunnen zoeken en handmatig op adres gegevens in kunnen geven als een tussenstop?
Floraplein 15 Eindhoven bijvoorbeeld.
Of je kunt een lijstje uitdraaien en in de auto leggen met een aantal adressen langs de route zodat je onderweg even kunt roepen dat je daar heen wilt.
Lol... je geeft eigenlijk zelf al aan dat het nog voor geen meter werkt, je moet zelfs op papier lijstjes gaan maken, backup plannen, handmatig toevoegen... Dat haalt werkelijk al het gemakt uit de auto. Dan kan je nog beter de ABRP app gebruiken op je telefoon... _O- _O- Bedankt voor het bevestigen van mijn mening. Voor mij is dit absoluut niet hoe je het een elektrische rijder zo makkelijk mogelijk moet maken.
Niet ideaal, maar niet het eind van de wereld en je weet dat er aan verbeteringen gewerkt wordt.
Voor mij was het dus wel even "het einde van de wereld op dat moment". Uitermate frustrerend en irritant gewoon. En of er verbeteringen aankomen...dat weet ik eerlijk gezegd helemaal niet. Geen idee of Maps straks met de juiste voorstellen komt, of dat je iig zelf kan aangeven welke palen je wilt zien. Werkelijk geen idee. Je kwam met een linkje aan eerder maar daar wordt helemaal niets gezegd over het probleem dat ik aanhaal. Dat gaat namelijk over het onthouden van zaken. Kortom, dingen waar je al bent geweest.

Zoals ik in mijn voorbeeld al aanhaalde, er kan altijd iets gebeuren. In dit geval een ongeluk met forse file waar Maps mij omheen lijdt. Prima, maar kom dan ook met een nieuw voorstel om snel bij te laden. Dat mag je in 2021 van een auto met zoveel technologie en data dat het ter beschikking hebt wel verwachten. Of het gaat komen, ik hoop het van harte.

Maar wij denken echt totaal verschillend over bepaalde zaken nogmaals.

@Fladder80 ik ben zelf tester dus ik had ook van alles geprobeerd. Vragen om shell snelladers, om fastned snelladers. Google kwam wel met voorstellen, maar voornamelijk via een behoorlijke omweg, niet langs de route en alsnog diverse publieke laadpalen of 50kWh palen. Ik kreeg het iig niet voor elkaar met dezelfde commando's als jij. In dit geval leidde Maps mij dan om via Utrecht ipv Arnhem 8)7

Misschien leuk/handig om eens een filmpje te maken met hoe het werkt in praktijk! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 27-03-2021 17:51 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Laad snelheid op 149 kw? Top, ik sta nu bij een 150kw laadstation met 70kw te laden.
Begonnen op 10% en ik zou denken redelijk opgewarmde accu. Woensdag voor de eerste update sinds december naar de dealer, zou het daarna sneller worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Laatst online: 15-11-2021
Recharge365 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Laad snelheid op 149 kw? Top, ik sta nu bij een 150kw laadstation met 70kw te laden.
Begonnen op 10% en ik zou denken redelijk opgewarmde accu. Woensdag voor de eerste update sinds december naar de dealer, zou het daarna sneller worden?
Accu staat nu op 28% en de laad snelheid is omhoog gekropen naar 100kw 🙂👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
[...]

Een shell lader toevallig

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Afgelopen 1,5 week toevallig 3x moeten snelladen. 2x bij shell en 1x Fastned. Keertje met 13%, 34% en 65%. Net als jou ook veelal 70/80kW (met 65% zelfs niet boven de 45kw). Af en toe kort rond de 100/110 maar al snel een fallback terug naar 70. Jammer want vanaf 100kw schiet echt wel lekker op. Heb volgens mij alle updates die er tot nu toe zijn. Benieuwd hoelang jij rond de 100+ blijft hangen!

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 27-03-2021 18:03 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:44:
[...]

Lol... je geeft eigenlijk zelf al aan dat het nog voor geen meter werkt, je moet zelfs op papier lijstjes gaan maken, backup plannen, handmatig toevoegen... Dat haalt werkelijk al het gemakt uit de auto. Dan kan je nog beter de ABRP app gebruiken op je telefoon... _O- _O- Bedankt voor het bevestigen van mijn mening. Voor mij is dit absoluut niet hoe je het een elektrische rijder zo makkelijk mogelijk moet maken.

[...]

Voor mij was het dus wel even "het einde van de wereld op dat moment". Uitermate frustrerend en irritant gewoon. En of er verbeteringen aankomen...dat weet ik eerlijk gezegd helemaal niet. Geen idee of Maps straks met de juiste voorstellen komt, of dat je iig zelf kan aangeven welke palen je wilt zien. Werkelijk geen idee. Je kwam met een linkje aan eerder maar daar wordt helemaal niets gezegd over het probleem dat ik aanhaal. Dat gaat namelijk over het onthouden van zaken. Kortom, dingen waar je al bent geweest.

Zoals ik in mijn voorbeeld al aanhaalde, er kan altijd iets gebeuren. In dit geval een ongeluk met forse file waar Maps mij omheen lijdt. Prima, maar kom dan ook met een nieuw voorstel om snel bij te laden. Dat mag je in 2021 van een auto met zoveel technologie en data dat het ter beschikking hebt wel verwachten. Of het gaat komen, ik hoop het van harte.

Maar wij denken echt totaal verschillend over bepaalde zaken nogmaals.

@Fladder80 ik ben zelf tester dus ik had ook van alles geprobeerd. Vragen om shell snelladers, om fastned snelladers. Google kwam wel met voorstellen, maar voornamelijk via een behoorlijke omweg, niet langs de route en alsnog diverse publieke laadpalen of 50kWh palen. Ik kreeg het iig niet voor elkaar met dezelfde commando's als jij. In dit geval leidde Maps mij dan om via Utrecht ipv Arnhem 8)7

Misschien leuk/handig om eens een filmpje te maken met hoe het werkt in praktijk! :)
Tsja, een voorbereiding met een lijstje (in mijn telefoon) zal wel ouderwets zijn, maar ik hoef tenminste niet te stressen of gefrustreerd te raken als het iets anders loopt dan je in gedachten had.

En je hoeft helemaal niets handmatigs toe te voegen, gewoon dat lijstje pakken en roepen waar je heen wilt. Simpeler kan niet. En dan niet Shell of wat dan ook maar gewoon op post adres.

Niet ideaal, dat heb ik hier nu al een paar maal geschreven - maar dat dringt kennelijk niet door - maar als workaround tot er een betere oplossing is goed te doen. En die komt echt wel op termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Dezelfde vraag van mij blijft dan alsnog staan. Ik zal je eens mijn voorbeeld van gister geven: ik ken nu een Shell recharge station redelijk op de route terug naar huis tussen Eindhoven (wat redelijk in de buurt ons kantoor staat) en Arnhem. In Arnhem ken ik nu ook een vast punt. Gister was er echter een ongeluk gebeurt op moment toen ik naar huis wilde rijden. Maps paste prima de route aan (dat doet Maps top) maar ik miste dus mijn verplichte laadstop in Eindhoven. En die in Arhnem zou ik volgens Maps net niet halen. Sta je dan... Zie op dat moment maar eens een alternatief te vinden zonder je telefoon te gebruiken en met Maps. Ik heb het een kwartier geprobeerd maar uit pure frustratie maar weer langs de kant gaan staan en via de telefoon een alternatief vinden. Het werkt gewoon dramatisch. Er kan altijd iets gebeuren tijdens je rit, dus vooraf plannen is leuk en aardig maar als je route wordt verandert door bijv. een ongeluk ga je al. In mijn geval zou ik het alternatief in Arnhem dus NIET halen en verder ben ik totaal onbekend in die regio. Succes met een snellader vinden op je route (of heel iets om) via Maps in de auto. Ik heb via spraak alles geprobeerd (die smeerde mij snelladers aan totaal vanaf de route en met zo 30 a 45 min extra langer rijden dus hoezo om de 30km een snellader?), via inzoomen in Maps een snellader vinden zodat je die kan selecteren... Het werkt uitermate frustrerend.

Maargoed, ik heb het idee dat wij (te) veel verschillen over de auto en wat je wel mag/kan/moet verwachten en wat niet. Bijv. dus het gemakt wat ik mis in Maps en jij niet. Agree to disagree.
Wellicht een geschikte en toepasbare suggestie,
ipv op mijn telefoon kijk ik vaak
door de voorruit naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
jswinkels schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Die update voor Webview staat bij mij ook al vanaf het begin dat mijn auto is afgeleverd klaar, maar als ik hem wil bijwerken gebeurd er niks. Ik heb nog wel een algehele update gehad bij de dealer begin maart, maar die WEbview wordt niet bijgewerkt.
Dit heb ik ook al meer dan een week. Herstarten, deïnstalleren en opnieuw installeren werkt niet. Blijft steeds hangen in de status ‘installeren’. Iemand een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door JoeMusashi op 27-03-2021 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Fladder80 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:06:
Laatst van Apeldoorn naar Middelburg gereden (en weer terug). Tot nog toe de grootste afstand voor mij. Ergens voorbij Gorinchem gaf Google aan dat ik met ongeveer 6% soc aan zou komen.
Toen op een gegeven moment heb ik Google om snellaadstations langs de route, dat leverde een hoop laadstations met 50kw van de snelweg af op. Als iemand met een carrière in software ontwikkeling ben ik niet voor 1 gat te vangen, dus mijn vraag anders verwoord en naar fastned laadstations langs de route gevraagd en toen kreeg ik netjes een lijstje van potentiële stops van fastned langs de snelweg tot aan Middelburg.
Mijn conclusie is dus dat de ervaring met Google heel erg afhangt van de vraagstelling. Daarbij aantekende dat collega's met Tesla's geen betere ervaring hebben als ze niet bij een Tesla snellaadstation terecht willen.

Oftewel, voor het juiste antwoord moet je de juiste vraag stellen. Op langere ritten zal het ongetwijfeld meer vooruit plannen zijn. Maar in Nederland maak ik me niet druk.
Ook niet omdat ik al in diverse tests gezien heb dat je best wat reserve in de accu hebt.
Het zal allemaal beter gaan worden, maar nu zijn de resultaten die maps in de P8 vindt heel grillig. Zelfde zoekopdracht op de iphone werkt veel beter, maat dan niet op de route. Ik stond laatst naast een 300kw Total lader bij Amsterdam en maps in de auto gaf alleen maar (11 en 22kw) laders op 3 tot 6 kilometer afstand!?!? Toch vreemd. Gelukkig heb ik een iphone vol met charging apps die wel de juiste resultaten vinden. Op zich komt het dus wel goed, maar het zou nou juist zo handig zijn om het echt, en goed werkend, in de onboard app te hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
JoeMusashi schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Dit heb ik ook al meer dan een week. Herstarten, deïnstalleren en opnieuw installeren werkt niet. Blijft steeds hangen in de status ‘installeren’. Iemand een oplossing?
Bij mij werkte alleen geduld. Na een paar dagen was ie ineens wel geupdated. Al twee keer inmiddels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Dezelfde vraag van mij blijft dan alsnog staan. Ik zal je eens mijn voorbeeld van gister geven: ik ken nu een Shell recharge station redelijk op de route terug naar huis tussen Eindhoven (wat redelijk in de buurt ons kantoor staat) en Arnhem. In Arnhem ken ik nu ook een vast punt. Gister was er echter een ongeluk gebeurt op moment toen ik naar huis wilde rijden. Maps paste prima de route aan (dat doet Maps top) maar ik miste dus mijn verplichte laadstop in Eindhoven. En die in Arhnem zou ik volgens Maps net niet halen. Sta je dan... Zie op dat moment maar eens een alternatief te vinden zonder je telefoon te gebruiken en met Maps. Ik heb het een kwartier geprobeerd maar uit pure frustratie maar weer langs de kant gaan staan en via de telefoon een alternatief vinden. Het werkt gewoon dramatisch. Er kan altijd iets gebeuren tijdens je rit, dus vooraf plannen is leuk en aardig maar als je route wordt verandert door bijv. een ongeluk ga je al. In mijn geval zou ik het alternatief in Arnhem dus NIET halen en verder ben ik totaal onbekend in die regio. Succes met een snellader vinden op je route (of heel iets om) via Maps in de auto. Ik heb via spraak alles geprobeerd (die smeerde mij snelladers aan totaal vanaf de route en met zo 30 a 45 min extra langer rijden dus hoezo om de 30km een snellader?), via inzoomen in Maps een snellader vinden zodat je die kan selecteren... Het werkt uitermate frustrerend.

Maargoed, ik heb het idee dat wij (te) veel verschillen over de auto en wat je wel mag/kan/moet verwachten en wat niet. Bijv. dus het gemakt wat ik mis in Maps en jij niet. Agree to disagree.
I agree comoletely. Zelfs de meest simpele EV met navigatie doet dit beter. Wordt hoog opgegeven over Google automative in marketing campagnes van Polestar en Volvo maar dit is gewoon waardeloos en eigenlijk niet Polestar/Volvo waardig. Voor een auto in deze prijsklasse niet acceptabel, ook al zijn wij een van de eersten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
MartinP8 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:24:
[...]

Bij mij werkte alleen geduld. Na een paar dagen was ie ineens wel geupdated. Al twee keer inmiddels...
Wat me ook opviel is dat sommige apps tijdens het rijden worden geupdate, andere alleen tijdens parkeren. Net als de Volvo OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Deze video van Nextmove laat zien dat Tesla toch ook zijn laad en range problemen kent met de model 3

YouTube: Kauf kein Tesla Model 3, bevor du dieses Video gesehen hast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 09:49
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:40:
Deze video van Nextmove laat zien dat Tesla toch ook zijn laad en range problemen kent met de model 3

YouTube: Kauf kein Tesla Model 3, bevor du dieses Video gesehen hast!
Dan noem je natuurlijk een LFP SR+ M3, die in het begin 'problemen' kende, maar nog steeds betere resultaten haalde dan een Polestar (en waarvoor het nu trouwens is opgelost)
Met een prijs van €46k.

Hoeveel heeft de jouwe gekost?
Laat anders maar eens een recent filmpje zien van een iets meer gelijkwaardige, maar nog steeds goedkopere M3 LR

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 27-03-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:45
JoeMusashi schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:17:
[...]

De melding is er nog altijd. Bij het doorklikken op de app kun je zien welke versie geïnstalleerd is. Bij mij is dat een versie met een datum maart. Blijkbaar wordt de app dus wel geupdate.

Het blijft raar, maar is verder natuurlijk niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
jswinkels schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:30:
[...]

De melding is er nog altijd. Bij het doorklikken op de app kun je zien welke versie geïnstalleerd is. Bij mij is dat een versie met een datum maart. Blijkbaar wordt de app dus wel geupdate.

Het blijft raar, maar is verder natuurlijk niet echt een probleem.
Ik heb wel het idee dat mijn (P8) Google Maps en Infotainment crashes er mee te maken hadden. Sinds de laatste update van de webviewer app is dat niet meer voorgekomen. Hoop dat het nu ook weg blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:44:

Qua filmpje zal ik eens kijken wat ik kan doen.

Ik geef direct toe dat het poging 3 was wat mij succes leverde. En dat mijn ervaring nog maar n=1 is.
Wat mij bij de eerste 2 pogingen op viel, en waar ik bij de derde gebruik van heb gemaakt was de manier waarop Google haar response verwoordde.
De term "snellaadstations" kwam daar niet in voor. Wat mij doet vermoeden dat dat los getrokken wordt en geïnterpreteerd als "snel te bereiken"
Uiteindelijk heb je hier te maken met een AI die gesproken taal moet interpreteren, en deze dus zal versimpelen.
Wat betekend dat, hoewel je gewoon ABN kunt gebruiken, je toch moet letten op hoe je dingen verwoord.
Dat houdt dus ook in dat "langs de/mijn route" anders geïnterpreteerd kan worden dan "op de/mijn route".

Maar heb nog niet meer van dat soort lange afstanden gereden tot nog toe, dus dat moet ik nog verder uit testen. Hoeveel invloed dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:36
FirstEV schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:47:
P2 Performance op winterbanden over de Nürburgring met iemand die het 'rondje' vaker heeft gedaan, maar nog nooit eerder in de P2 heeft gezeten...

https://www.youtube.com/watch?v=heybpKz7JcI
[P2] [P8]

Wat ik nog zo even doordacht...

Als de P2 niet echt last heeft van veelvuldig fel optrekken én dan stevig regenereren
(zelfs na 2 rondes geen waarschuwingen)

dan zóu je denken dat het laden veel sneller moet kunnen ( iig vanaf aanvang)
omdat de batterij temperatuur regeling schijnbaar zéér goed is.

Of denk ik de verkeerde kant op??

En hoe dan met dat andere merk, die halverwege de éérste ronde al waarschuwingen krijgt dat de batterij te warm aan het worden is, terwijl het opgenomen vermogen duidelijk lager is? en ook de regen?

MUX?? heb jij hier een visie over?

mvgr

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
FW423130 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:40:
[...]

I agree comoletely. Zelfs de meest simpele EV met navigatie doet dit beter. Wordt hoog opgegeven over Google automative in marketing campagnes van Polestar en Volvo maar dit is gewoon waardeloos en eigenlijk niet Polestar/Volvo waardig. Voor een auto in deze prijsklasse niet acceptabel, ook al zijn wij een van de eersten.
Ik heb dat dus echt door translate gehaald! _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:56
bottom line schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Dan noem je natuurlijk een LFP SR+ M3, die in het begin 'problemen' kende, maar nog steeds betere resultaten haalde dan een Polestar (en waarvoor het nu trouwens is opgelost)
Met een prijs van €46k.

Laat anders maar eens een recent filmpje zien van een iets meer gelijkwaardige, maar nog steeds goedkopere M3 LR
In minder dan 1 uur een vlijmscherpe agressieve reactie om zo’n onzinfilmpje te debunken. Je hebt het er maar druk mee! Want problemen zijn er alleen bij andere merken dan Tesla of ze worden altijd binnen een paar weken opgelost. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 28-03-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flappentapper
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 06:36
Weet er iemand in Belgie wat de leaseprijzen ongeveer zijn van de P2/P8? (Bij Leaseplan)
ik moet volgende maand mijn nieuwe wagen bestellen en ik ben nog aan het twijfelen tussen de P2/P8 (Met een voorkeur voor de P8 wegens toch iets praktischer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 16:04
bottom line schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Met een prijs van €46k.

Grappig, alsof de prijs van een auto leidend is voor dit soort discussies.

Die prijs komt door heel wat andere zaken tot stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hansieo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:42:
[...]

[P2] [P8]

Wat ik nog zo even doordacht...

Als de P2 niet echt last heeft van veelvuldig fel optrekken én dan stevig regenereren
(zelfs na 2 rondes geen waarschuwingen)

dan zóu je denken dat het laden veel sneller moet kunnen ( iig vanaf aanvang)
omdat de batterij temperatuur regeling schijnbaar zéér goed is.

Of denk ik de verkeerde kant op??

En hoe dan met dat andere merk, die halverwege de éérste ronde al waarschuwingen krijgt dat de batterij te warm aan het worden is, terwijl het opgenomen vermogen duidelijk lager is? en ook de regen?

MUX?? heb jij hier een visie over?

mvgr
Je denkt niet compleet.
Batterij temperatuur is maar één aspect van het laden. Lithium laden aan >1C valt onder de categorie ultrafast laden. Alles boven de 78kW laadsnelheid is dus ultrafast en niet evident.
Batterij chemie is altijd een trade off tussen energie, vermogen en levensduur (en nog wat andere aspecten zoals safety/stabiliteit, etc). Je hebt aan een elektrische auto nul komma nul als je hem maar honderd keer kan laden aan 250 kW. Je hebt er evenmin aan als het volume van de batterij drie keer zo groot wordt.

De vergelijking met de Audi E-tron moet dan ook al voor een heel groot stuk de kop ingedrukt worden door het feit dat Audi een 95 kWh batterij pakket heeft terwijl de P2/P8 het moeten stellen met 78 kWh. Voor dezelfde C-rating kan de Audi dus al 17 kW = 22% sneller laden! Daar hoeven ze niets voor te doen, krijgen ze er "gratis" bij.

Waar bij de P2 het meeste gewonnen kan worden is het voorverwarmen van de batterij in het winterseizoen.
Verder kunnen ze nog wel wat conservatieve marge opgeven als ze merken dat alles stabiel blijft doorheen de tijd. Maar zoiets verwacht ik eerder long term (lees: toekomstige modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Je denkt niet compleet.
Batterij temperatuur is maar één aspect van het laden. Lithium laden aan >1C valt onder de categorie ultrafast laden. Alles boven de 78kW laadsnelheid is dus ultrafast en niet evident.
Batterij chemie is altijd een trade off tussen energie, vermogen en levensduur (en nog wat andere aspecten zoals safety/stabiliteit, etc). Je hebt aan een elektrische auto nul komma nul als je hem maar honderd keer kan laden aan 250 kW. Je hebt er evenmin aan als het volume van de batterij drie keer zo groot wordt.

De vergelijking met de Audi E-tron moet dan ook al voor een heel groot stuk de kop ingedrukt worden door het feit dat Audi een 95 kWh batterij pakket heeft terwijl de P2/P8 het moeten stellen met 78 kWh. Voor dezelfde C-rating kan de Audi dus al 17 kW = 22% sneller laden! Daar hoeven ze niets voor te doen, krijgen ze er "gratis" bij.

Waar bij de P2 het meeste gewonnen kan worden is het voorverwarmen van de batterij in het winterseizoen.
Verder kunnen ze nog wel wat conservatieve marge opgeven als ze merken dat alles stabiel blijft doorheen de tijd. Maar zoiets verwacht ik eerder long term (lees: toekomstige modellen).
En bij de p8 kunnen ze daarvoor de warmtepomp inzetten. Ik hoop dat dat er komende herfst wel inzit. Want dat zou veel uitmaken. Ook trouwens voorverwarmen voor vertrek. Als het nu flink koud was, dan was het verbruik de eerste kilometers enorm. Puur om de accu een beetj op temperatuur te krijgen. Als ze dat nu eens zouden doen met stroom uit de lader zou dat enorm kunnen schelen.

In theorie is zo’n warmtepomp daar allemaal toe in staat. Ook tot het koelen van de accu trouwens, of het gebruiken van warmte uit de motoren/regen om de cabine te verwarmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Je denkt niet compleet.

Hoe waar dit verhaal waarschijnlijk ook is, is het wel een excuus verhaal.
Polestar wekt zelf de verwachting van 'opladen in 40 minuten' (terwijl zij ook de fysica achter batterij laden kennen).
Op de Polestar website wordt je dat ook zelf keurig voorgerekend.
Dat is waar het fout gaat: wat ze zelf beweren wordt absoluut niet waar gemaakt.
Terecht dus dat daar veel klachten over zijn.
(Hetzelfde geldt voor hoe Maps omgaat met laden onderweg: Polestar wekt grote verwachtingen terwijl ze zelf weten dat het niet zo werkt).
Het gaat hier volgens mij dus niet om waarom de verwachtingen niet worden vervuld maar om beweringen die Polestar tegen beter weten doet.
Overigens is het dan ook flauw om te zeggen "dat wist je toch van tevoren".
Het is een geweldige auto maar desondanks mag je nog wel kritisch blijven op de fabrikant!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spanky79
dagobert1966 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Polestar wekt zelf de verwachting van 'opladen in 40 minuten' (terwijl zij ook de fysica achter batterij laden kennen).
Dat is waar het fout gaat: wat ze zelf beweren wordt absoluut niet waar gemaakt.
Terecht dus dat daar veel klachten over zijn.
(Hetzelfde geldt voor hoe Maps omgaat met laden onderweg: Polestar wekt grote verwachtingen terwijl ze zelf weten dat het niet zo werkt).
Het gaat hier volgens mij dus niet om waarom de verwachtingen niet worden vervuld maar om beweringen die Polestar tegen beter weten doet.
Overigens is het dan ook flauw om te zeggen "dat wist je toch van tevoren".
Het is een geweldige auto maar daarom mag je nog wel kritisch blijven op de fabrikant!
Vind ik ook, ze roepen 150, maar dat is effectief gewoonweg niet waar.

Nu is het wel zo dat het ook heel erg afhangt van je gebruik. In mijn geval heb ik goed gekeken naar range en opladen en zelfs als je dat niet haalt heb ik daar eigenlijk nooit een issue mee. Die ene keer dat ik moet bijladen mag dat me wel vijf minuten meer duren, aangezien ik verder nooit meer bij de pomp sta.

Als je een paar van dat soort sommetjes maakt dan zie je dat je aardig wat voordeel hebt van thuis laden als je normaal niet hoeft bij te laden. Op lange ritten n ik altijd al even pauze, combineren met even laden is dan ook geen issue. Etcetera.

Ik denk dat hier extreem wordt gekeken naar de specs en of die wel altijd gehaald worden. En het is waar, dat lukt niet altijd of zoals met laden alleen af en toe.

Het gaat mij zelf meer om het praktisch gebruik en tot nu toe is het eigenlijk een stuk beter dan mijn vorige dieselbak. Minder onderhoud, minder tanken, luxer, beter geluid, meer power, stiller. Eigenlijk is alles beter. Zelfs de bijtelling/kosten voor mijzelf zijn laag.

Veel kwalijker zijn bugs die je echt stil doen staan. Het laad kabel issue bijvoorbeeld. En dat is nu naar mijn weten opgelost. Ondanks de minnen geven bij mij de plussen nog steeds de doorslag. Alhoewel ik de communicatie van Volvo wel echt dramatisch slecht vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
GuiltyNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Door wat dan?
Gebruik van materialen en de techniek in de auto? Ja die is veel beter bij Polestar :+
Dus je betaalt enkel voor het type van wagen en het merk.

Volgens mij was een belangrijke reden voor velen hier dat de kwaliteit bij Polestar beter ging zijn dan bij een Tesla (+de koffertoegang die toegankelijker is), en ze minder last ging hebben met de wagen als geheel.
Maar nu accepteert iedereen dat het de eerste 'ev' is, en er dus talloze fouten in mogen zitten, die hun normale modellen niet hebben.
Dat jij met liefde de volle pot betaald, maar bepaalde functies überhaupt pas kan gebruiken na 1 jaar of misschien hopelijk na 3 jaar - zodat je dat nog in je laatste leasejaar kan gebruiken, zou voor mij onacceptabel zijn.

Wil wel eens weten als jullie op reis gaan met de wagen, of jullie dan ook met het standpunt komen, laat de auto een kwartiertje - een uur - een dag staan, en dan gaat die foutmelding wel weg / is de gps verbinding terug / kan je terug rijden. Of dat je moet navigeren met ABRP terwijl 50% van de rijders nog niet eens van dit bestaan afweet en het op de navigatie en laadstops gaat vertrouwen van de Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

GuiltyNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Dat is wel een heel vreemde opmerking ... natuurlijk is de prijs leidend!
Polestar (en Volvo) adverteren met mooie opties, en rekenen daarvoor de volle prijs.
Zij accepteren ook niet dat jij pas voor de functionaliteit betaald als die geleverd wordt.
Daarnaast: veel is al lang bestaande techniek. Volvo en Polestar hoeven echt het wiel niet meer uit te vinden (dat laten andere (soms zelfs veel goedkopere merken) wel zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:14:
[...]

In minder dan 1 uur een vlijmscherpe agressieve reactie om zo’n onzinfilmpje te debunken. Je hebt het er maar druk mee! Want problemen zijn er alleen bij andere merken dan Tesla of ze worden altijd binnen een paar weken opgelost. 8)7
Over auto’s en vrouwen worden mensen het nooit eens...... Normaal worden dat soort dingen meestal met verjaardagen tot vervelens toe uitgesproken, dat zit er nu niet in....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
bottom line schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Door wat dan?
Gebruik van materialen en de techniek in de auto? Ja die is veel beter bij Polestar :+

Volgens mij was een belangrijke reden voor velen hier dat de kwaliteit bij Polestar beter ging zijn dan bij een Tesla (+de koffertoegang die toegankelijker is), en ze minder last ging hebben met de wagen als geheel.
Maar nu accepteert iedereen dat het de eerste 'ev' is, en er dus talloze fouten in mogen zitten, die hun normale modellen niet hebben.
Dat jij met liefde de volle pot betaald, maar bepaalde functies überhaupt pas kan gebruiken na 1 jaar of misschien hopelijk na 3 jaar - zodat je dat nog in je laatste leasejaar kan gebruiken, zou voor mij onacceptabel zijn.

Wil wel eens weten als jullie op reis gaan met de wagen, of jullie dan ook met het standpunt komen, laat de auto een kwartiertje - een uur - een dag staan, en dan gaat die foutmelding wel weg / is de gps verbinding terug / kan je terug rijden. Of dat je moet navigeren met ABRP terwijl 50% van de rijders nog niet eens van dit bestaan afweet en het op de navigatie en laadstops gaat vertrouwen van de Polestar.
Gast, doe eens rustig!

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Spanky79 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Vind ik ook, ze roepen 150, maar dat is effectief gewoonweg niet waar.
Ik heb hier nochtans foto's van laadsessies zien passeren waarbij de 150 kW werd gehaald.
Dus Polestar (of Volvo) verkondigen geen onwaarheden. Ik denk immers niet dat ze beweren dat het constant en altijd het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]
Wie zegt dat het niet waargemaakt kan worden? Als je bij iets meer zomerse temperaturen gaat snelladen zal je al een wereld van verschil zien.
Ze claimen toch niet dat het onder ALLE omstandigheden zo zal zijn?

We zijn allemaal oud en intelligent genoeg om te weten dat alles wat marketing betreft flirt met de grens van waarheid om een zo ideaal mogelijk plaatje neer te zetten. Je zal er geen onwaarheden in terugvinden, maar je zal wel de kleine lettertjes in acht moeten nemen.

Als ik jullie redenering moet doortrekken tot iets wat misschien wat tastbaarder is dan moeten we ook gaan lopen zeuren dat hij de 0-100 in 4.7 sec niet haalt als je er 1500kg mee gaat sleuren...
Exact hetzelfde punt. Die 4.7 sec waarmee geadverteerd wordt haal je ook alleen maar op vlakke weg, zonder tegenwind, zonder passagiers of bagage en al zeker niet met 1500 kg wegende aanhanger 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Mijn reactie op @Hansieo was btw gewoon een objectieve aanvulling op zijn gedachtenexperiment.
Zonder daarmee voor of tegen Polestar/Volvo te (willen) spreken, zonder dat ook maar op enige manier te (willen) relateren aan de eerdere discussies over laden en range...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:45:
[...]

Ik heb hier nochtans foto's van laadsessies zien passeren waarbij de 150 kW werd gehaald.
Dus Polestar (of Volvo) verkondigen geen onwaarheden. Ik denk immers niet dat ze beweren dat het constant en altijd het geval is.
Met veel geluk en een accu onder de tien procent haal je dat misschien. Van 10 naar 90% in 40 minuten (zoals ze beloven) lukt niet.

voor mij in de praktijk ook echt niet nodig, maar als je het belooft moet je dat nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Wie zegt dat het niet waargemaakt kan worden? Als je bij iets meer zomerse temperaturen gaat snelladen zal je al een wereld van verschil zien.
Ze claimen toch niet dat het onder ALLE omstandigheden zo zal zijn?

We zijn allemaal oud en intelligent genoeg om te weten dat alles wat marketing betreft flirt met de grens van waarheid om een zo ideaal mogelijk plaatje neer te zetten. Je zal er geen onwaarheden in terugvinden, maar je zal wel de kleine lettertjes in acht moeten nemen.

Als ik jullie redenering moet doortrekken tot iets wat misschien wat tastbaarder is dan moeten we ook gaan lopen zeuren dat hij de 0-100 in 4.7 sec niet haalt als je er 1500kg mee gaat sleuren...
Exact hetzelfde punt. Die 4.7 sec waarmee geadverteerd wordt haal je ook alleen maar op vlakke weg, zonder tegenwind, zonder passagiers of bagage en al zeker niet met 1500 kg wegende aanhanger 8)7
Oei ... kritiek valt blijkbaar zwaar ...
Doe nu even een stapje terug, haal diep adem en kijk er nu nog eens naar.
Probeer eens objectief te blijven en vergelijk dan appels met appels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Relax mensen...
Ga een stukje toeren, geniet van het uitzicht, de rust en je favoriete playlist.
Net niet onder de 16 weten te scoren (TA) tijdens een ritje van ruim anderhalf uur genieten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZAFD-Fus9ASgsWkhfzJ42uNvcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLPxWyr09PzDx08GeESD0ibj.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 21:27
Jur gen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:58:
Relax mensen...
Ga een stukje toeren, geniet van het uitzicht, de rust en je favoriete playlist.
Net niet onder de 16 weten te scoren (TA) tijdens een ritje van ruim anderhalf uur genieten.
[Afbeelding]
Voor mij geen discussie ivm verbruik want in 99% van de gevallen geen issue. Geen lange afstanden en kan thuis laden. Maar hoe je dit haalt snap ik echt niet. Net ook gaan rijden. 50km stadsverkeer, 15 graden, PP 20’’, geen airco of zetelverwarming, temperatuur wagen 18gr. Geen sprintjes. Anticiperend rijden. Verbruik:22,8kW/100km. Lager ben ik nog nooit geraakt. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 30-09 18:27
Fladder80 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:06:

Op dit moment 'herkent' google interface het verzoek voor een fastned of ionity snellaad station via de voice control of via search in display. Shell Recharge behoort (nog) niet tot de mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Davy_Rx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Voor mij geen discussie ivm verbruik want in 99% van de gevallen geen issue. Geen lange afstanden en kan thuis laden. Maar hoe je dit haalt snap ik echt niet. Net ook gaan rijden. 50km stadsverkeer, 15 graden, PP 20’’, geen airco of zetelverwarming, temperatuur wagen 18gr. Geen sprintjes. Anticiperend rijden. Verbruik:22,8kW/100km. Lager ben ik nog nooit geraakt. :-)
Maar jij rijdt dan ook geen anderhalfuur met een gemiddelde snelheid van 48,7km/uur.
Wie wel eigelijk :?

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 28-03-2021 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
P2

Ik ga nog een keer zeiken over het verbruik. Waarom? Omdat ik het gewoon matig vind.

Vandaag vol enthousiasme vertrokken:
- laatste update (met range improvements :+ )
- zomerbanden op 3 bar
- voorverwarmd aan paal

Rit (heen en terug) van 2x 43 = 86km waarvan 22km op stadswegen en buiten bebouwde kom (60km/u) en 64km op cruise control 120km/u. Geen enkele keer hard opgetrokken tijdens de rit. Het was 13C. Gereden als een oma.

Verbruik = 25.7kWh (32% batterij)
Range rond de 275km.

Ik keek echt uit naar de combi van prima weer en zomerbanden maar hoe ik rond de 20kWh uit ga komen is alleen met een andere auto denk ik. Positief is dat het verbruik met 100 vs 120 bij mij niet echt toeneemt dus rustig rijden om range te besparen hoeft niet ;)

Als ik het verbruik van anderen zie (zelfs met P8) vraag ik me echt af of mijn P2 niet in orde is?

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 28-03-2021 15:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:13
bottom line schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Maar jij rijdt dan ook geen anderhalfuur met een gemiddelde snelheid van 48,7km/uur.
Ik vandaag toevallig, mooi toeristisch rondje door het buitengebied. Zelfde soort verbruik. Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed wat jij hier steeds komt doen als je geen P2/P8 rijdt, of van plan bent te gaan rijden. Iedereen mag hier natuurlijk lekker meelezen en typen wat hij/zij wil, maar het enige wat jij lijkt te doen is mensen opzettelijk tegen elkaar opnaaien. Zijn vast betere manieren om je weekend te spenderen. De voorbeschouwing van Bahrein begint zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
Aghanim schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:35:
P2

Ik ga nog een keer zeiken over het verbruik. Waarom? Omdat ik het gewoon matig vind.

- zomerbanden op 3 bar
- voorverwarmd aan paal

Rit (heen en terug) van 2x 43 = 86km waarvan 22km op stadswegen en buiten bebouwde kom (60km/u) en 64km op cruise control 120km/u. Geen enkele keer hard opgetrokken tijdens de rit. Het was 13C. Gereden als een oma.

Range rond de 275km.

Ik keek echt uit naar de combi van prima weer en zomerbanden maar hoe ik rond de 20kWh uit ga komen is alleen met een andere auto denk ik. Positief is dat het verbruik met 100 vs 120 bij mij niet echt toeneemt dus rustig rijden om range te besparen hoeft niet ;)

Als ik het verbruik van anderen zie (zelfs met P8) vraag ik me echt af of mijn P2 niet in orde is?
Ik heb exact dezelfde ervaring. Verbruik is niet echt laag maar iets sneller, langzamer, sportiever of minder sportief rijden doet er allemaal weinig toe. 😄 Enkel buitentemperatuur lijkt er een beetje toe te doen maar ook niet echt veel. Mijn dagelijkse rit woon-werk van 30km enkel zit altijd rond de 25kW, bij alle temperaturen gaande van vriezen tot 10 graden. Nu het rond de 15 graden is zakt dat een beetje tot 23kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ach-jee schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Ik vandaag toevallig, mooi toeristisch rondje door het buitengebied. Zelfde soort verbruik. Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed wat jij hier steeds komt doen als je geen P2/P8 rijdt, of van plan bent te gaan rijden. Iedereen mag hier natuurlijk lekker meelezen en typen wat hij/zij wil, maar het enige wat jij lijkt te doen is mensen opzettelijk tegen elkaar opnaaien. Zijn vast betere manieren om je weekend te spenderen. De voorbeschouwing van Bahrein begint zo.
Ik heb reeds ervaring met de P2. Was bij een van de eerste die een proefrit heeft mogen doen in België.
Maakt me dat dan gekwalificeerd om te mogen posten over problemen in dit topic? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
bottom line schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb reeds ervaring met de P2. Was bij een van de eerste die een proefrit heeft mogen doen in België.
Maakt me dat dan gekwalificeerd om te mogen posten over problemen in dit topic? 8)7
Ik ga er niet te veel tijd aan besteden. Zoals gezegd mag iedereen hier lekker bijdragen, maar je zal zelf toch ook wel doorhebben dat jouw posts in dit topic weinig genuanceerd zijn en tot een hoop onnodige wrijving leiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
bottom line schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Je hebt regelmatig best een punt. Maar jouw manier van posten en reageren is voor mij redelijk irritant. Kan me voorstellen dat voor de mensen die ook nog een beetje last hebben van cognitieve dissonantie dat al snel strontvervelend wordt. Ik krijg inmiddels ook het idee dat je gewoon lekker komt trollen. Daar word je terecht op aangesproken.

Doe gezellig mee zou ik zeggen. De reacties die je van velen tot nu toe krijgt zou je het best even als spiegel voor je eigen post gedrag kunnen gebruiken. Fijn weekend nog!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sky_walker
[P2] Ik heb de issue mbt navigatie en snellader planning ingediend bij Google Automative Maps support aan de hand van onderstaand uitgewerkt voorbeeld en ik ga hetzelfde doen bij Polestar support.

Wanneer ik met 50% SoC een route plan naar bijvoorbeeld Hamburg in Duitsland vanuit huis dan gaat het allemaal goed; Google signaleert correct dat ik het niet haal met de accu en moet bijladen onderweg en suggereert een aantal snel laad stops onderweg.

Route plan 4.44hr/min, 498km, zonder laadstops:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCpuW4NfBkwKQAXOOLrF6_-j7sY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bO428Wo7XvJ8ObnRG4bIzYLB.jpg?f=fotoalbum_large

Na keuze voor add charging station, komt google met 3x Snel laad stops, reistijd 6hr,14min. Alles OK. zou wel fijn zijn als je nog alternatieven kon selecteren of bepaald type (Ionity, etc) voor je compatibele laadpas, maargoed t werkt. prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUX5ULtDa7BurAuMNp__0ZjfJSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WycUBJcNXzQJN0NOdUPQXa0K.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dan, wanneer ik een trip plan naar zeg Groningen, 244km, 2h33min zonder stops, dan signaleert Google nog steeds correct dat ik moet laden: ....so far so good.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k14pOnRuseKQOcndnixlochTKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCwGVqCffVj24Up2HUR87qKB.jpg?f=fotoalbum_large

maar komt vervolgens met totaal onzinnige trage laadopties 1 t/m 9 die allemaal tussen de 4.5-13 (!!) uur duren. geen enkel snellaadstation in het lijstje. totaal onzinnig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYLouAofobNFnBABkI1ywrSSdWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHskPgXotwkU3f2PNdIzEoOK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOGKt_Rx6dl9rk1P87F6MTgQ7jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W10I0SPOvZ8BkLvaiKdD8Iqe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCAV52Uzo6FodoFjHig9lQwfYPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0f1fEkpskwKpsX2M70BBSn9l.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat het al vaker besproken is hier, ik heb het nu uitgewerkt aan de hand van dit voorbeeld en naar google automative als feedback gestuurd en dat ga ik ook doen naar polestar support.

Bij 2 of meer laadstops gaat het dus goed, en kiest google snelladers langs de route, maar als je onder 2 laadstops blijft zoekt google alleen maar langzame laders in de woonwijk ...... Mega bug. moet opgelost worden en heb ik als zodanig gemeld bij google. laat weten als ik feedback terug krijg.

Het zou simpel moeten werken als bijv ABRP, keurig 1 snellader voorgesteld voor ritje naar Groningen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO0vF_4lA9nM7hUwdwBjUFR7Iqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oiNNsrSFpDH0uRXa3ddVjpy4.png?f=fotoalbum_large

Iemand nog andere suggesties/workarounds ?

grt
skywalker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
sky_walker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:14:
[P2] Ik heb de issue mbt navigatie en snellader planning ingediend bij Google Automative Maps support aan de hand van onderstaand uitgewerkt voorbeeld en ik ga hetzelfde doen bij Polestar support.

Wanneer ik met 50% SoC een route plan naar bijvoorbeeld Hamburg in Duitsland vanuit huis dan gaat het allemaal goed; Google signaleert correct dat ik het niet haal met de accu en moet bijladen onderweg en suggereert een aantal snel laad stops onderweg.

[Afbeelding]

Na keuze voor add charging station, komt google met 3x Snel laad stops, reistijd 6hr,14min. Alles OK. zou wel fijn zijn als je nog alternatieven kon selecteren of bepaald type (Ionity, etc) voor je compatibele laadpas, maargoed t werkt. prima.

[Afbeelding]

Maar dan, wanneer ik een trip plan naar zeg Groningen, 244km, 2h33min zonder stops, dan signaleert Google nog steeds correct dat ik moet laden: ....

[Afbeelding]

maar komt vervolgens met totaal onzinnige laadopties 1 t/m 9 die allemaal tussen de 4.5-13 (!!) uur duren. geen enkel snellaadstation in het lijstje. totaal onzinnig:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet dat het al vaker besproken is hier, ik heb het nu uitgewerkt aan de hand van dit voorbeeld en naar google automative als feedback gestuurd en dat ga ik ook doen naar polestar support.

Bij 2 of meer laadstops gaat het dus goed, en kiest google snelladers langs de route, en als je onder 2 laadstops blijft zoekt google laders in de woonwijk ...... Mega bug. moet opgelost worden en heb ik als zodanig gemeld bij google. laat weten als ik feedback terug krijg.

Het zou simpel moeten werken als bijv ABRP, keurig 1 snellader voorgesteld voor ritje naar Groningen:

[Afbeelding]

grt
skywalker.
Goed bezig, hoop dat ze het oppakken. Wel zinvol om te fixen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Bedankt! Mooie voorbeeld met concrete onderbouwing. Hopelijk draagt dit bij aan een betere reis voor ons allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
RoyTerWelle schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Bedankt! Mooie voorbeeld met concrete onderbouwing. Hopelijk draagt dit bij aan een betere reis voor ons allen!
Thanks, ik hoop dat ze t begrijpen en iets mee doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
sky_walker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Thanks, ik hoop dat ze t begrijpen en iets mee doen. :-)
Goed werk! Zou het helpen als meerdere mensen dit hele pakketje ook insturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
sky_walker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:17:
[...]

Op dit moment 'herkent' google interface het verzoek voor een fastned of ionity snellaad station via de voice control of via search in display. Shell Recharge behoort (nog) niet tot de mogelijkheden.
Dat geloof ik direct, nou heb ik op zich geen issue met Shell recharge. Afgezien van dat ik de opstelling van de palen, bij de paar tankstations aan de snelweg die ik gezien heb ronduit onpraktisch vind.
Dus mijn voorkeur gaat naar fastned, ook omdat ik mijn lease laadpas aan het account kan koppelen en automatisch laden kan aanzetten. Aka: geen fysieke pas meer nodig.

Compliment trouwens voor de manier waarop je die bug omtrent toevoegen van laadstations uitgezocht en gerapporteerd hebt _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Fladder80 op 28-03-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik ben het helemaal eens met het onvoldoende functioneren van Maps in de hierboven gemelde situaties. Ik heb intussen wel gemerkt dat als ik na het invoeren van mijn bestemming (bv Zwolle) aangeef: ‘laadstation Wezep toevoegen’ (of andere plaats aan de route) dat ik dan wel in het lijstje Fastnet erbij krijg en die als tussenstop kan toevoegen.(ik weet niet of dit al kon of pas na de update van twee dagen geleden veranderd is)

[ Voor 10% gewijzigd door Jehanthar op 28-03-2021 16:45 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

P2

Hoe voeg ik een extra stop toe? (geen laadstop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
P2

- zomerbanden op 3 bar
- voorverwarmd aan paal

Range rond de 275km.

Op het asfalt gereden of in de berm :P? Je zou een keer met een andere P2 moeten rijden, dan kan je het enigszins objectief vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trafo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
Eerste week zit er op in p8, eerste langere rit eindigde met 6km rest en gereduceerd vermogen maar zat niet echt in de rats.

Vandaag voor het eerst met caravan getest’ niet volgeladen dus denk ruim 1400kg’ resultaat verbruik;

* 10 km vanuit stalling naar snelweg 60 km wegen met wat rotondes etc. 50,4 kWh/100

* 25 km met nog 90 kmh op de snelweg heen en weer (wind) 49,6 kWh/100

Op de invoegstrook stoplicht zijn ze denk ik wel geschrokken...even gas en je schiet als een kanon weg, ook met. Caravan haha. Die teststukjes heb ik niet meegeteld in het verbruik .

Ik ga dus rekenen met nog gem minimaal 50KWh voor een vakantiereis. Zonder heuvels/bergen...
Alleen beetje aan het googelen voor een lichtere caravan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Het probleem is ook al bij Volvo neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
dagobert1966 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:48:
P2

Add a stop along the route

On your car's home screen, open the Google Maps app Maps.
Search for your destination or tap it on the map.
At the bottom, tap Explore and then Add stop
Find your stop in either of these ways:
Select a category. Then tap the location you want to add to your route.
Tap Search by voice Voice search. Use voice to search for your stop.
​Tap Add stop and then Confirm Checkmark. The chosen stop will be added as your next stop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
P2

- zomerbanden op 3 bar
- voorverwarmd aan paal

Range rond de 275km.

Ik ben inmiddels net terug thuis. Heb vandaag een dagtocht meegereden met de cc rally performance versie. Dat is bedoeld voor auto's met af fabriek 250+ pks. De kids wilden graag een keer meerijden omdat ze allerlei YouTube filmpjes hadden gezien van AMG s, rs6 en en veel Porsches.
Het leuke is dat je dat spul makkelijk bijhoudt in de acceleratie. Topsnelheid bereik je uiteraard niet.
Maar nou het leuke wat mij zéér positief verraste: het verbruik. Vertrokken met 98% uit voorzorg maar een uiteindelijk verbruik van 20,1 kWh/100 km!

En dat dus met redelijk vaak max acceleratie.
Top dag dus!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@sky_walker precies, dit heb ik nu ook al 2x gehad op een langere rit met 1 benodigde laadstops. Echt zo gruwelijk vervelend.

Ik had het al bij de dealer nagevraagd maar helaas geen reactie. Ik zal het eens via social media kanalen bij Volvo neerleggen. Die reageren vaak wel snel mag ik je voorbeeld gebruiken? Scheelt mij even screenshots maken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 11:42
[P8]
Sinds jaaaaren een (passieve) tweaker, maar sinds anderhalve maand ook een trotse P8 rijder. Ik beaam alle leuke ervaringen over wat een aangename auto het is om mee te mogen rijden, en ja, de range zal wat wennen een aanpassen zijn. Maar voorlopig had ik niets toe te voegen of te vragen wat reeds was gezegd/gevraagd ;-)

Maar here it is, dan toch, een vraagje: ik ontdekte onderstaande 'opbergvakje', maar behalve een stylo zie ik niet zoveel meer waarvoor het nuttig zou kunnen zijn. Hebben jullie ideeën waarvoor dit vak zou kunnen dienen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OvZ9e1JGSAFnQRnCVyGBXv3BNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/47e1Ex2wQUtgaHJtRP7V04Qj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:36
Trafo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:52:
Eerste week zit er op in p8, eerste langere rit eindigde met 6km rest en gereduceerd vermogen maar zat niet echt in de rats.

Vandaag voor het eerst met caravan getest’ niet volgeladen dus denk ruim 1400kg’ resultaat verbruik;

* 10 km vanuit stalling naar snelweg 60 km wegen met wat rotondes etc. 50,4 kWh/100

Op de invoegstrook stoplicht zijn ze denk ik wel geschrokken...even gas en je schiet als een kanon weg, ook met. Caravan haha. Die teststukjes heb ik niet meegeteld in het verbruik .

Ik ga dus rekenen met nog gem minimaal 50KWh voor een vakantiereis. Zonder heuvels/bergen...
Zou het gewicht niet minder "zwaar" meetellen, als frontaal oppervlakte van de aanhanger?

Dat windvaaaaangen lijkt mij de zwaarste kWh post.

(hardop denkend: vrachtauto's/bestelbussen hebben soms een polyester scherm....
ter verbetering aerodynamica.... zoiets op de auto ?? )

ps: aanhangertje lenen en volple..ren met stenen als test?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
ach-jee schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Ik zal het wel even in een pdf-je gieten en delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Juancho schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:05:
@sky_walker precies, dit heb ik nu ook al 2x gehad op een langere rit met 1 benodigde laadstops. Echt zo gruwelijk vervelend.

Ik had het al bij de dealer nagevraagd maar helaas geen reactie. Ik zal het eens via social media kanalen bij Volvo neerleggen. Die reageren vaak wel snel mag ik je voorbeeld gebruiken? Scheet mij even screenshots maken 😁
jazeker ga je gang. hoe meer reacties hoe beter.

ps, ook gepost op internationale polestar2 forum, wellicht beter om bericht in Engels te delen met polestar/volvo/google/

https://www.polestar-foru...ng.1392/page-2#post-40893

[ Voor 19% gewijzigd door sky_walker op 28-03-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 10:53
madhondt schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:16:
[P8]

Maar here it is, dan toch, een vraagje: ik ontdekte onderstaande 'opbergvakje', maar behalve een stylo zie ik niet zoveel meer waarvoor het nuttig zou kunnen zijn. Hebben jullie ideeën waarvoor dit vak zou kunnen dienen?

[Afbeelding]
Zelf heb ik hierin mijn zonnebril liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Sinds jaaaaren een (passieve) tweaker, maar sinds anderhalve maand ook een trotse P8 rijder. Ik beaam alle leuke ervaringen over wat een aangename auto het is om mee te mogen rijden, en ja, de range zal wat wennen een aanpassen zijn. Maar voorlopig had ik niets toe te voegen of te vragen wat reeds was gezegd/gevraagd ;-)

[Afbeelding]
Ik heb het me ook afgevraagd, maar denk eigenlijk dat het meer een uitsparing is waardoor de stoel verder naar voren kan schuiven. Een nuttige toepassing zie ik niet (evenmin als voor dat kleine vlakje met afsluitbaar klepje bovenin de console (direct achter de plek waar je je telefoon kunt opladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Zelf heb ik hierin mijn zonnebril liggen.
Okay, dat is wel een nuttige functie . En rolt die er niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
[...]

Het zit echt niet ver van die 40 minuten af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nByTbSMBzYqXlEjvjLBbAhlnfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIwRU9qMKA9YRhgYiYL0xw4s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Mga1600 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:35:
[...]

Okay, dat is wel een nuttige functie . En rolt die er niet uit?
Het vakje is diep genoeg om de bril niet er uit te laten vallen. Tot nu toe bevalt het prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
sky_walker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:27:
[...]

jazeker ga je gang. hoe meer reacties hoe beter.

ps, ook gepost op internationale polestar2 forum, wellicht beter om bericht in Engels te delen met polestar/volvo/google/

https://www.polestar-foru...ng.1392/page-2#post-40893
Hier een download link naar word bestand van de navigatie issue, mocht je die in willen sturen naar volvo/polestar/google:

https://wetransfer.com/do...e42020210328154843/59b13c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]
Ok, dat is hoopvol. Zodra ik dat ook eens red zal ik het ook posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
[P8]

[Afbeelding]
Heb zelf een P2, waar ik dat opbergvak voor gebruik is mij zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
bottom line schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Uit nieuwsgierigheid gaan kijken. Mijn gemiddelde was 35km/u. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
dagobert1966 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Oei ... kritiek valt blijkbaar zwaar ...
No hard feelings :>
Doe nu even een stapje terug, haal diep adem en kijk er nu nog eens naar.
Probeer eens objectief te blijven en vergelijk dan appels met appels.
Kan je me die appel even voorkauwen, want ik volg je punt niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:38
Davy_Rx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:22:
[...]

Uit nieuwsgierigheid gaan kijken. Mijn gemiddelde was 35km/u. 😄
Staan jullie altijd in de file? :) Bij mij gemiddeld 60 km/u over de laatste 4000 km, verbruik 22,9 kWh/100km

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Trafo schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:52:

Ik denk dat je vooral een meer aerodynamische caravan wilt... dat gewicht dat valt nog mee als je eenmaal rijdt. Het is de luchtweerstand van die zeecontainer achter je die zoveel energie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:42:
[...]

Kan je me die appel even voorkauwen, want ik volg je punt niet helemaal...
Echt waar? Volg je het punt dat ik wil maken echt niet, of wil je het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
dagobert1966 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:55:
[...]

Echt waar? Volg je het punt dat ik wil maken echt niet, of wil je het gewoon niet?
:|

Je zegt dat ik het objectief moet bekijken.
Volgens mij doe ik niets anders dan de zaken objectief bekijken.
We hebben foto's gezien van snellaadsessies aan 150 kW, zojuist heeft nog iemand een screenie gepost waarbij 10-80% lading op net geen 40 min gehaald werd.
Kortom, de claims van Polestar zijn correct.

Dus ik snap niet wat ik verder objectief moet bekijken en ik snap ook niet welk punt je nog zou proberen te maken als het aankomt op de claims van Polestar, want dat is weerlegd.

Als ik iets mis, shoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:00:
[...]

We hebben foto's gezien van snellaadsessies aan 150 kW, zojuist heeft nog iemand een screenie gepost waarbij 10-80% lading op net geen 40 min gehaald werd.

Dus ik snap niet wat ik verder objectief moet bekijken en ik snap ook niet welk punt je nog zou proberen te maken als het aankomt op de claims van Polestar, want dat is weerlegd.

Wat je mist is dat die laadsnelheid en 40 minuten laadtijd niet eens een gespreksonderwerp zouden moeten zijn.
Dit zijn essentiële zaken die als standaard worden voorgesteld door Polestar en blijkbaar slechts heel af en toe gehaald worden. (Vandaar dat ze wel onderwerp van gesprek zijn en dat jij je nu beroept op die keer dat iemand het wel (net niet) haalt).
Als je dat niet (wilt) zien ....
Zodat dit door iedereen met een Polestar 2 standaard gehaald wordt trek ik mijn kritiek in.
Ik wil de auto niet afschrijven: het is een geweldige auto. Maar kritiek mag zeker ook op die punten waar die tekort schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
dagobert1966 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Wat je mist is dat die laadsnelheid en 40 minuten laadtijd niet eens een gespreksonderwerp zouden moeten zijn.
Dit zijn essentiële zaken die als standaard worden voorgesteld door Polestar en blijkbaar slechts heel af en toe gehaald worden.
Ik weet niet waar je je juist op baseert om te zeggen dat dat als standaard en vanzelfsprekend wordt voorgesteld. Dit is gewoon één van de specs, net zoals het aantal motoren, de pk's, Nm's, afmetingen, koffervolume...
Omdat EV nieuw is en omdat vele hier voor de eerste keer EV rijden (mezelf incluis) wordt er gewoon ongelofelijk veel gewicht gegeven aan dingen zoals laadsnelheid, range, etc... Het wordt met een vergrootglas bekeken als het ware. En spijtig genoeg ook nog in een seizoen dat voor elektrische mobiliteit de meest nadelige periode is.
Daarom dat ik de vergelijking maakte met de 0-100 tijd en de aanhanger van 1500 kg. Dat zijn zaken waarmee iedereen vertrouwd is en waar we niet met een vergrootglas naar kijken. Ik heb hier namelijk nog geen post weten voorbij komen van iemand die überhaupt de 0-100 tijd getimed heeft (toegegeven, heb niet ALLES gelezen).
Ik realiseer me nu dat je die vergelijking waarschijnlijk wegzet als appels met appels vergelijken...
ZodatZodra dit door iedereen met een Polestar 2 standaard gehaald wordt trek ik mijn kritiek in.
We spreken ons nog eens in juni ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
guido66 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:51:
[...]

Staan jullie altijd in de file? :) Bij mij gemiddeld 60 km/u over de laatste 4000 km, verbruik 22,9 kWh/100km
Gemiddeld zit ook wel aan 60km/u. 😊 Maar mijn ritje namiddag was stadsverkeer in combinatie met wat rijden van winkel naar winkel op parkings. Dat gaf blijkbaar 35km/u gemiddeld. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[...]

[Afbeelding]
Blijkbaar heb een app gemist?!
Welke is dit als ik vragen mag?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:34:
[...]

[...]

We spreken ons nog eens in juni ;)
Lijkt mij goed en ik hoop echt dat het dan gemeen goed is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
P2Hattem schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Blijkbaar heb een app gemist?!
Welke is dit als ik vragen mag?
Zelf geschreven, wordt door google helaas niet toegestaan openbaar.
Ik lees alle sensoren er mee uit, en kan er mee op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Ok, impressive. Gewoon 'out of interest', als Google openbaar niet toestaat, hoe heb jij hem dan op je P2 gekregen? Of draait hij op je telefoon?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
dagobert1966 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:48:
P2

Wat ook werkt, kwam er per ongeluk achter toen ik halverwege een rit van gedachte veranderde, is Google Assistant een nieuwe navigeer opdracht te geven. De laatste opdracht voegt ze dan toe als eerstvolgende stop, terwijl de lopende opdracht dan als tweede wordt bewaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar dan, wanneer ik een trip plan naar zeg Groningen, 244km, 2h33min zonder stops, dan signaleert Google nog steeds correct dat ik moet laden: ....so far so good.

[Afbeelding]

maar komt vervolgens met totaal onzinnige trage laadopties 1 t/m 9 die allemaal tussen de 4.5-13 (!!) uur duren. geen enkel snellaadstation in het lijstje. totaal onzinnig:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij 2 of meer laadstops gaat het dus goed, en kiest google snelladers langs de route, maar als je onder 2 laadstops blijft zoekt google alleen maar langzame laders in de woonwijk ...... Mega bug. moet opgelost worden en heb ik als zodanig gemeld bij google. laat weten als ik feedback terug krijg.

[Afbeelding]

grt
skywalker.
Prima initiatief . Ik ondersteun het helemaal. Je zou nog een mooier voorbeeld hebben als de weg naar Hamburg via Groningen verliep en hij tot Groningen wel een snelladernpakt en langs dezelfde route geen snellader ziet als je alleen naar Groningen gaat.

Succes met indienen en hopelijk snel antwoord en nog beter heel snel een nieuwe update want nu is het dramatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Quark2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:33:
[...]

Ok, impressive. Gewoon 'out of interest', als Google openbaar niet toestaat, hoe heb jij hem dan op je P2 gekregen? Of draait hij op je telefoon?
Google staat het toe in een "closed test" waarbij ik de app zelf wel in de playstore krijg, en een beperkte groep anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
bottom line schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Door wat dan?

Het is gewoon feit en duidelijk dat de P2 en P8 icm het nieuwe Android automotive systeem qua (door)ontwikkeling een hele goede richting op gaan. Dit is geen punt of baseline, maar met een realistische blik en wat geduld een prachtige start. Kijk alleen al, wat de hier veel genoemde auto ter vergelijk, in korte tijd aan updates heeft gehad: OVERZICHT: ALLE SOFTWARE-UPDATES TESLA MODEL 3 2019-2020

Ik heb er alle fiducie in dat Volvo er alle benodigde aandacht en capaciteit aan besteed om de beleving minstens zo goed, of beter te laten zijn. Voor wat betreft Android Automotive na de P2 en P8 volgen er nu andere merken, dus het vliegwiel is in beweging en we zullen qua app ontwikkeling en verbeteringen steeds meer zien, belangrijk is dat deze ontwikkeling blijft mede door de diversiteit aan app-ontwikkelaars. (Hetgeen met een ander platform niet (echt) mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
[...]

[Afbeelding]
Mooie app. Welke is dit? Heb ik iets gemis in de app store?
Ik heb deze grafieken een aantal keren in excell zelf gemaakt maar dit lijkt een app die je op je screen van de P2 kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Goed bezig! Muziekfunctie er aan toevoegen en je komt er wel doorheen bij Google lijkt het, zie de AudioCrate app 🤣

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Google staat het toe in een "closed test" waarbij ik de app zelf wel in de playstore krijg, en een beperkte groep anderen.
Vraag beantwoord. Kennelijk eerst doorlezen op het forum.
Petje af (y) . Knap. Jammer dat hij niet openbaar is. Had hem graag gehad. Erg leuk en inzichtelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• darwusch
P2Hattem schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Goed bezig! Muziekfunctie er aan toevoegen en je komt er wel doorheen bij Google lijkt het, zie de AudioCrate app 🤣
Het is officieel ook al een audio app, anders weigert google er zelfs nog naar te kijken.
Maar verder heeft het functies die google niet toelaat.
Een paar functies die de app nu heeft:
Internet (volledig, inc javascript)
TV (ziggo)
Youtube
ABRP (online site, werkt prima)
Power graph, laat laden en ontladen in kW zien.
Accelerometers (met een meter die de g-kracht laat zien)
Gyroscoopmeters
ADB console (android command scherm)
File browser
Logcat scherm (voor debugging)
FCM messages (stuurt data door over internet)

En alles werkt ook tijdens het rijden.

Vandaar dat google het niet openbaar toelaat, vanwege de veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Gewist berichtje

[ Voor 247% gewijzigd door Mga1600 op 28-03-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Prachtig, wil ik ook....! Gaat niet via Google dus begrijp ik, maar is hij op een andere manier op onze auto’s te zetten?
+1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
darwusch schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Het is officieel ook al een audio app, anders weigert google er zelfs nog naar te kijken.
Maar verder heeft het functies die google niet toelaat.
Een paar functies die de app nu heeft:
Internet (volledig, inc javascript)
TV (ziggo)
Youtube
ABRP (online site, werkt prima)
Power graph, laat laden en ontladen in kW zien.
Accelerometers (met een meter die de g-kracht laat zien)
Gyroscoopmeters
ADB console (android command scherm)
File browser
Logcat scherm (voor debugging)
FCM messages (stuurt data door over internet)

En alles werkt ook tijdens het rijden.

Vandaar dat google het niet openbaar toelaat, vanwege de veiligheid.
Met zulke mogelijkheden ingebouwd kan ik me voorstellen dat Google dat niet voor publiek gebruik toelaat.

Hoe is tv op dit scherm? Beetje te doen of aan de kleine kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:00:
[...]

De claim van Polestar is van 0 - 80% in 40 minuten..
Als je objectief wilt zijn, zorg dan wel dat al je bronnen correct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05

MaxxMark

HT is Tof!

High-Voltage2 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:34:
Ik weet niet waar je je juist op baseert om te zeggen dat dat als standaard en vanzelfsprekend wordt voorgesteld. Dit is gewoon één van de specs, net zoals het aantal motoren, de pk's, Nm's, afmetingen, koffervolume...
Omdat EV nieuw is en omdat vele hier voor de eerste keer EV rijden (mezelf incluis) wordt er gewoon ongelofelijk veel gewicht gegeven aan dingen zoals laadsnelheid, range, etc... Het wordt met een vergrootglas bekeken als het ware. En spijtig genoeg ook nog in een seizoen dat voor elektrische mobiliteit de meest nadelige periode is.
Daarom dat ik de vergelijking maakte met de 0-100 tijd en de aanhanger van 1500 kg. Dat zijn zaken waarmee iedereen vertrouwd is en waar we niet met een vergrootglas naar kijken. Ik heb hier namelijk nog geen post weten voorbij komen van iemand die überhaupt de 0-100 tijd getimed heeft (toegegeven, heb niet ALLES gelezen).
Ik realiseer me nu dat je die vergelijking waarschijnlijk wegzet als appels met appels vergelijken...
Helemaal mee eens. Hoe vaak komt het voor dat iemand in een handgeschakelde bak bij zijn dealer gaat klagen dat hij een 0-100 sprint niet in dezelfde tijd haalt als vermeld wordt? Iedereen weet dat het een theoretisch getal is die je kunt halen in optimale setting en in situaties waarin je kunt schakelen als een echte coureur.

Neemt natuurlijk niet weg dat niemand iets meldt het ook niet goed is. En ik denk dat in dit topic het vooral de 2 uitersten zijn die regelmatig tegenover elkaar staan >:)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
P2Hattem schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Met zulke mogelijkheden ingebouwd kan ik me voorstellen dat Google dat niet voor publiek gebruik toelaat.

Hoe is tv op dit scherm? Beetje te doen of aan de kleine kant?
Het scherm is groot genoeg voor tv kijken, al is dat persoonlijk natuurlijk.
Bij het wachten tijdens snelladen is het leuk, al wordt het irritant om je hoofd gedraaid te houden naar rechts.
Het is vooral "omdat het kan".

Overigens heb ik alles in de app gemaakt voor de resolutie van de P2. Op het scherm van de P8 valt vaak een groot deel buiten het scherm (in mijn simulator) omdat ik geen rekening hield met meerdere schermformaten.

Iemand stelde de vraag of er apps buiten de playstore om geïnstalleerd kunnen worden, al zie ik die vraag niet meer. In elk geval, dat is mij nog niet gelukt. Het wordt niet toegestaan door restricties in het Android systeem, om te voorkomen dat apps worden geïnstalleerd die niet door google gecontroleerd zijn op veiligheid.
Pagina: 1 ... 197 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.