Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:00
dupester schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Leverdatum wordt rondom week 20. Er zijn volgens de dealer nog veel productieplaatsen voor het huidig modeljaar. Zij verwachten dat modeljaar 22 wrs pas na de zomer uitleverbaar wordt. T.a.v. wijzigingen kon men niet veel zeggen -wisten ze niet- maar verwachten niet veel, quote: 'een ander kleurtje of zo'
Inmiddels staat op Volvocars.de de Duitse prijslijst MY 22 wel al. Geen zichtbare verschillen, wel een paar vervallen kleuren en een paar nieuwe. De standaard autosamenstelling is in DE iets anders dan in NL maar alle techniek lijkt hetzelfde

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 15:25
Cerberi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:01:
Hebben meer mensen met de installatie van de update het probleem dat de installatie niet wil starten? Het scherm blijft staan op "Verlaat en vergrendel de auto", terwijl ik al naast de auto sta op dat moment..

Als ik na een tijdje weer instap krijg ik deze melding te zien vervolgens. On Call vertelt me maar naar de dealer te gaan, dus dat zal ik misschien maar toch doen dan...

[Afbeelding]
Yep, lukte mij ook niet. Afspraak gemaakt bij de dealer en die heeft net de update gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:01
Mga1600 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:45:
[...]

Jij (en ik) zijn net 2 maanden EV rijder en dus niet alwetend lijkt me. Ik zou daarom zeggen ga er met een open mind in en niet met het vooringenomen standpunt van ‘ verwacht er zelf weinig van’.
Dan wordt het zeker een self fulfilling prophecy.
Ik denk als je dit topic van ruim 700 pagina's door hebt gelezen je wel iets verder bent dan slechts die 2 maand EV berijder oOo _O- . De meeste tips & trics kwamen toch echt van dit en dat andere platform af en niet van Volvo zelf :)

Zonder gekheid (ja ik ben af en toe wat cynisch ;)), ik meld me natuurlijk niet voor niets aan he. Ben oprecht benieuwd of ik er nog nieuwe dingen uit kan halen. Die zal ik ook zeker hier delen!

Morgen trouwens weer hetzelfde ritje als een maand geleden, toen het nog 0-5 graden was. Retourtje van totaal 330km. Het wordt een graadje of 13-15 zie ik dus ik ben enorm benieuwd naar de cijfertjes! Kijk er nu al naar uit om weer eens echt een lang stuk te rijden in de P8 O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 25-03-2021 13:38 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:36:
[...]

Ik denk als je dit topic van ruim 700 pagina's door hebt gelezen je wel iets verder bent dan slechts die 2 maand EV berijder oOo _O- . De meeste tips & trics kwamen toch echt van dit en dat andere platform af en niet van Volvo zelf :)

Zonder gekheid (ja ik ben af en toe wat cynisch ;)), ik meld me natuurlijk niet voor niets aan he. Ben oprecht benieuwd of ik er nog nieuwe dingen uit kan halen. Die zal ik ook zeker hier delen!

Morgen trouwens weer hetzelfde ritje als een maand geleden, toen het nog 0-5 graden was. Retourtje van totaal 330km. Het wordt een graadje of 13-15 zie ik dus ik ben enorm benieuwd naar de cijfertjes! Kijk er nu al naar uit om weer eens echt een lang stuk te rijden in de P8 O-)
Je leert er altijd wat van.
Nog maar een paar dagen geleden schreeft je bijvoorbeeld zelf dat je bij de aflevering niet verteld was over de functie van dat regeneratiebalkje op je bestuurders display. Dat soort dingetjes.
Voor de dealer is/was de aflevering natuurlijk sowieso erg lastig met alle Corona belemmeringen. Normaal gaat er iemand een uur of desnoods 2 naast je zitten. Dat kon allemaal niet. De documentatie die we bij de auto krijgen (ook de digitale) is natuurlijk uiterst summier, dus we missen best het een en ander denk ik. Hoe vaak gebeurt het niet dat hier een vraag voorbij komt hoe iets werkt?
Zo’n hands-on sessie via het internet lijkt me daarom een welkome aanvulling., ik vond het een mooi initiatief!

Ik zit in een heel andere regio en misschien gaat mijn dealer ook nog wel iets in deze geest doen, maar ik heb toch maar voorzichtig gevraagd aan van Nieuwenhuijse of ik mee mag kijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:33
@Pure8, weet jij wat we nu nog kunnen verwachten op het gebied van verbeteringen aan de Pilot-Assist? Is wat we nu hebben zo'n beetje 95% van wat mogelijk is met de beschikbare hardware? Of is er meer mogelijk? Ben benieuwd of ik ooit een beetje relaxed op een 80-km weg met de pilot-assist kan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
@JohnDoe77 en de overige panel leden thanks voor de update (y)

Is er wellicht nog iets te delen mbt carplay en de reden(en) waarom dit zo lang duurt? Met name het missen van bepaalde apps in android system, 4G issues (wat ik geheel 2021 niet meer heb, klopt af..) vang je hier mee af..
Ik geniet nog steeds elk moment wanneer ik even met de auto een ritje kan maken.

Vraagje;
Kan iemand mij wellicht aangeven hoe ik de instellingen van een sleutel mbt verwarming (stoel & stuur) kan aanpassen? Ik merk nu het wat warmer wordt dat ik veelal het stuur uit doe en ik kwam er zojuist met de instellingen niet meer achter hoe ik dit default kan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Laatst online: 15-12-2024
wht_nl schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Yep, lukte mij ook niet. Afspraak gemaakt bij de dealer en die heeft net de update gedaan.
Lukt mij ook niet dus ga maar even bellen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Blankinho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:18:
@JohnDoe77 en de overige panel leden thanks voor de update (y)

Vraagje;
Kan iemand mij wellicht aangeven hoe ik de instellingen van een sleutel mbt verwarming (stoel & stuur) kan aanpassen? Ik merk nu het wat warmer wordt dat ik veelal het stuur uit doe en ik kwam er zojuist met de instellingen niet meer achter hoe ik dit default kan instellen :)
Als ik het goed heb bedoel je het automatisch aan/uit hebben van stoel/stuur verwarming als je instapt?

Kwam ik onlangs ook achter, maar je kan dit standaard aan/uit zetten als je bij temperatuur/klimaat klikt op die 3 puntjes rechts boven. Daar heb je extra instellingen zoals het automatisch aanzetten van stuur/stoel verwarming bij instappen. Ik heb dit met deze temperaturen ook net uitgezet :). Handige functie, die ik niet wist!

https://www.volvocars.com...-activeren-en-deactiveren

Wel weer typisch... het is niet helemaal correcte info want ook de stuurverwarming kan je hier automatisch aan/uit zetten 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 25-03-2021 14:33 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

MaxxMark

HT is Tof!

nieuws: TomTom brengt nieuwe versie van inbouwnavigatiesoftware uit

Ik weet dat ze bezig waren met Android Automotive integratie. Dit nieuws klinkt dan wel goed en zet misschien ook de mogelijkheid open dat die integratie voor de P2/P8 ook er gaat komen.

Zelf heb ik wel een voorkeur voor een TomTom variant.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Als ik het goed heb bedoel je het automatisch aan/uit hebben van stoel/stuur verwarming als je instapt?

Kwam ik onlangs ook achter, maar je kan dit standaard aan/uit zetten als je bij temperatuur/klimaat klikt op die 3 puntjes rechts boven. Daar heb je extra instellingen zoals het automatisch aanzetten van stuur/stoel verwarming bij instappen. Ik heb dit met deze temperaturen ook net uitgezet :). Handige functie, die ik niet wist!

https://www.volvocars.com...-activeren-en-deactiveren

Wel weer typisch... het is niet helemaal correcte info want ook de stuurverwarming kan je hier automatisch aan/uit zetten 8)
Werkt prima, als het buiten voldoende koud is tenminste. Boven de 10 graden gaat het niet meer automatisch aan. Maar gelukkig kun je onderweg ook tegen Google roepen dat het stuur of de stoelverwarming bijvoorbeeld op 1 of 2 aan moet. Dat werkt feilloos en hoef je niet een paar keer op de ‘knopjes’ te drukken.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:21
Juancho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:14:
[...]

EQ'en is idd voor finetunen dus in dat kader zou de P8 ook dat EQ menu moeten/kunnen krijgen :) _/-\o_
Verder is je oplossing van een eco stand met bijv. 50% vermogen op beide assen top! Als je range dan ook verdubbelt kan worden is het helemaal feest haha. Ben alleen bang dat het zo makkelijk niet zal zijn ;)
Zoals ik gisteren al heb gemeld: Kunnen is zeker, moeten niet.

Wat is het nut van een ECO stand? Je kunt toch minder hard op je stroompedaal stampen.
50% stroom bij 100% vermogen of 100% stroom bij 50% vermogen.....
Uiteindelijk is het resultaat volgens mij hetzelfde.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:52
MaxxMark schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:35:
nieuws: TomTom brengt nieuwe versie van inbouwnavigatiesoftware uit

Ik weet dat ze bezig waren met Android Automotive integratie. Dit nieuws klinkt dan wel goed en zet misschien ook de mogelijkheid open dat die integratie voor de P2/P8 ook er gaat komen.

Zelf heb ik wel een voorkeur voor een TomTom variant.
Het linkje dat je bijsluit gaat niet over Android Automotive, maar over 'Navigation for Automotive'. Dat is dan weer een TomTom 'in-dash navigation system for OEMs'. Ik zie nergens dat er sprake is van het 'in-vehicle infotainment (IVI) system' Android Automotive.

De reactie van de TomTom Community Manager op de volgende link klinkt i.i.g. niet hoopgevend:
https://discussions.tomtom.com/en/discussion/1129992/will-tomtom-go-support-android-automotive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Zoals ik gisteren al heb gemeld: Kunnen is zeker, moeten niet.

Wat is het nut van een ECO stand? Je kunt toch minder hard op je stroompedaal stampen.
50% stroom bij 100% vermogen of 100% stroom bij 50% vermogen.....
Uiteindelijk is het resultaat volgens mij hetzelfde.
Vroeger werd er wel eens een spons onder het gaspedaal gelegd om het minder diep in te trappen........

Maar ik ben het eens: je hebt het toch zelf in de hand?( voet eigenlijk). Je kunt met onze auto’s als een beest tekeer gaan, maar je kunt er ook heel soepeltjes en rustig mee rijden. Daar is wat mij betreft geen software voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:36
cHo91 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:51:
[...]

Je hebt ECO+ en ECO verkeerd om, ECO is een minimum vanuit het net (1.4KW) wat wordt aangevuld met overcapaciteit en ECO+ is alleen maar op overcapaciteit vanuit je installatie, waarbij je een percentage in kan stellen.

ECO+ is wel mooi voor in de zomer, maar als je de auto aansluit op de lader op een moment waarop er geen overcapaciteit is dan wordt het laad-lampje van de P2 ook niet groen, deze blijft geel (want er wordt nog geen laadsessie gestart).

Als de auto dan vervolgens op een later moment een laadsessie probeert te starten en dat lukt (om welke reden dan ook) niet, dan krijg je daar verder geen melding van, je komt er pas achter wanneer je weg wilt of moet en het lampje ineens op rood staat.

Is me nu één keer overkomen, dus voorlopig hou ik het bij ECO met een getimede boost tussen 00:00 en 07:00 elke dag.
lol, nog even handleiding erbij:

ECO: "Als het beschikbare overtollige vermogen echter op enige moment onder 1.4kW daalt,
wordt het tekort uit het net getrokken
".

Dit wil ik dus niet, want dan kan het maar zo zijn dat ik uren lang 1.4kW sta te trekken terwijl ik het niet direct nodig heb. Als je veel aan het rijden ben kan dit een juiste keuze zijn.

ECO+: "Past de laadsnelheid aan om het gebruik van netstroom te beperken
en zal de lading pauzeren als er teveel of enige netstroom wordt gebruik
t" (% instelbaar).

Ik dacht écht dat ECO alléén ECO stroom was :F , dus daarin heb je gelijk.

Jouw stelling dat ECO 1,4kW net is, aangevuld met overschot PV is echter onjuist :N .
Het is juist ALLES van de PV (overschot) met als reserve/backup (jouw) % instelling.

Zoals je aangeeft stópt ECO+ indien er geen PV overschot is.

(e.e.a. kan je mooi op het display zien, wanneer wát uit de PV komt, en óf er een aanvulling vanuit het net is) LIKE IT ... die Zappi d:)b

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Testprogramma Google Maps

Heeft bij kans iemand zich hier al eens voor aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
EHAS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:

Bij mij is de basisversie al niet stabiel. Dus betas durf ik niet... niet in de auto in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
EHAS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:37:

Mijn eerste vraag is al: is dit wel voor Android Automotive? Er zit namelijk een verschil tussen je Maps app op bijv. je telefoon en Maps voor Automotive.. Ik lees dat nergens terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
ach-jee schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:17:
@Pure8, weet jij wat we nu nog kunnen verwachten op het gebied van verbeteringen aan de Pilot-Assist? Is wat we nu hebben zo'n beetje 95% van wat mogelijk is met de beschikbare hardware? Of is er meer mogelijk? Ben benieuwd of ik ooit een beetje relaxed op een 80-km weg met de pilot-assist kan rijden.
Voor zover ik weet wat er aan hardware in de P8 zit is er zeker nog meer mogelijk met Pilot Assist. Echter, Auto-pilot niveau 4 moet je niet verwachten omdat daar de benodigde hardware voor ontbreekt.
Of Volvo de mogelijkheden van Pilot Assist nog verder gaat uitbreiden weet ik niet (misschien weet JohnDoe dit wel al maar ja, hij mag het niet vertellen, hé ;) ) Maar ik weet het oprecht niet. Wij ontwikkelen de systemen wel maar worden niet betrokken in de politiek van Volvo over het al of niet implementeren van de deelsystemen.

Iets heel anders: heb vanmorgen een berichtje van de dealer gekregen dat de wagen binnen is en dat deze volgende week vrijdag aan mij overhandigd wordt. *O* oOo

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Mijn eerste vraag is al: is dit wel voor Android Automotive? Er zit namelijk een verschil tussen je Maps app op bijv. je telefoon en Maps voor Automotive.. Ik lees dat nergens terug.
Ik heb de link overgenomen uit de releasenotes van de Google maps update die ik vandaag in mijn P8 heb uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

P2

Nou, lekker dan....

Gisteren mijn Polestar opgehaald en wat rijdt dat fantastisch!
Vanmiddag wil ik de auto openen, reageert de auto niet meer op de afstandsbediening. Op geen van de 3.
Auto staat nu bij de Volvo dealer. Eens zien wat de oplossing is ..

Lekker begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
dagobert1966 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:33:
P2

Nou, lekker dan....

Vanmiddag wil ik de auto openen, reageert de auto niet meer op de afstandsbediening. Op geen van de 3.

Lekker begin!
Aah, balen!
Succes gewenst (niet in de laatste plaats voor de dealer die de fout moet herstellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:04:
[...]

Iets heel anders: heb vanmorgen een berichtje van de dealer gekregen dat de wagen binnen is en dat deze volgende week vrijdag aan mij overhandigd wordt. *O* oOo
Kijk.....het lange wachten wordt beloond! Krijg je ‘m in Zweden afgeleverd of hier? Hoe dan ook.....geniet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Voor zover ik weet wat er aan hardware in de P8 zit is er zeker nog meer mogelijk met Pilot Assist. Echter, Auto-pilot niveau 4 moet je niet verwachten omdat daar de benodigde hardware voor ontbreekt.
Of Volvo de mogelijkheden van Pilot Assist nog verder gaat uitbreiden weet ik niet (misschien weet JohnDoe dit wel al maar ja, hij mag het niet vertellen, hé ;) ) Maar ik weet het oprecht niet. Wij ontwikkelen de systemen wel maar worden niet betrokken in de politiek van Volvo over het al of niet implementeren van de deelsystemen.

Voor mijn gevoel kan er nog wel wat getuned worden, het sturen is onrustiger en hoekiger dan ik van mijn eerdere Volvo gewend ben maar dat komt vast nog wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
[...]

Lucky you! Ik had gehoord dat Ghent binnenkort waarschijnlijk stil gelegd moet worden vanwege de chip tekorten....

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
P2

Nou, lekker dan....

Lekker begin!
Heb ik ook gehad.
Je kan met de noodsleutel de deur open maken en als je de transponder voorin in het opbergvak legt start de auto alsnog. Niet praktisch, maar makkelijker dan wegslepen.

FYI het heeft 3 weken geduurd voordat het bij mij was opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Juancho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Had ik me al voor aangemeld. Verwacht er zelf weinig van maar ik geef het een poging. Miss hien leer ik er nog iets van wat we hier en op dat andere platform nog niet besproken hebben 😁. Uiteraard deel ik het dan hier!
Ik heb me ook aangemeld, het pakketje voor tijdens de meeting trok me over de streep. 😎
Maar zonder gekheid, ik ben benieuwd of het ook voor bestaande P8 rijders interessant is. Maar je leert altijd wat. (Zo weet ik sinds deze week dat je de auto ook zonder sleutel kunt vergrendelen 😬)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hlip schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Dan gebruik je die knop toch niet... :+
Net zoals je nu bijvoorbeeld de snelheidslimiet niet zult instellen.

Anderen zullen zo'n eco-stand wel waarderen.
Mijn vrouw, bijvoorbeeld, die er tegenop ziet om straks met 400 PK te gaan shoppen.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Mga1600 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Kijk.....het lange wachten wordt beloond! Krijg je ‘m in Zweden afgeleverd of hier? Hoe dan ook.....geniet!
In Zweden. Hij moet dan wel nog officieel ingevoerd worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

JackBol schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Heb ik ook gehad.
Je kan met de noodsleutel de deur open maken en als je de transponder voorin in het opbergvak legt start de auto alsnog. Niet praktisch, maar makkelijker dan wegslepen.

FYI het heeft 3 weken geduurd voordat het bij mij was opgelost.
Oei, de dealer vertelde mij het met een software update hopelijk morgen op te lossen.
Wat was uiteindelijk bij jou de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
JackBol schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:47:
[...]

Lucky you! Ik had gehoord dat Ghent binnenkort waarschijnlijk stil gelegd moet worden vanwege de chip tekorten....
Valt voorlopig wel mee hoor, gaat over enkele shiften.
En het valt heel toevallig samen met een nationale staking, dus gingen er sowieso al niet veel gebouwd worden ;)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:00:
[...]

In Zweden. Hij moet dan wel nog officieel ingevoerd worden in Nederland.
Maar eerst een mooi ritje voor de boeg dus....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Cerberi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:01:
Hebben meer mensen met de installatie van de update het probleem dat de installatie niet wil starten? Het scherm blijft staan op "Verlaat en vergrendel de auto", terwijl ik al naast de auto sta op dat moment..

Als ik na een tijdje weer instap krijg ik deze melding te zien vervolgens. On Call vertelt me maar naar de dealer te gaan, dus dat zal ik misschien maar toch doen dan...

[Afbeelding]
Ja hier ook hetzelfde probleem. Dealer gebeld en voor volgende week een afspraak gemaakt om daar de installatie te laten uitvoeren. Volgens de monteur werk OTA op zich wel, maar wordt de installatie nu niet gestart omdat er eerst nog een extra update nodig is voor de camera (installatie loopt daar nu blijkbaar op vast). Volgens de monteur kunnen we volgende week ook de eerste release van Volvo in Call verwachten, goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
dagobert1966 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:14:
[...]

Oei, de dealer vertelde mij het met een software update hopelijk morgen op te lossen.
Wat was uiteindelijk bij jou de oplossing?
Software update 🤣
Succes. We staan nog wel vaker bij de dealer om die wagens te laten patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Claude schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Dan gebruik je die knop toch niet... :+
Net zoals je nu bijvoorbeeld de snelheidslimiet niet zult instellen.

Anderen zullen zo'n eco-stand wel waarderen.
Mijn vrouw, bijvoorbeeld, die er tegenop ziet om straks met 400 PK te gaan shoppen.
Heb je de auto al! Het is echt heel goed te doseren en je kunt uiterst rustig met de auto rijden.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Vandaag de OTA update voor mijn P8 binnen gekregen. En gelukkig is dat ook in een keer goed geïnstalleerd.
Ik had een afspraak staan om dat morgen bij de dealer te laten uitvoeren maar die heb ik dus kunnen afzeggen.
We komen er wel.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Door omstandigheden wat eerder dan ik van plan was, zijn vandaag de 20" zomerwielen weer onder de auto gezet. Nadat de auto in januari was afgeleverd heb ik daar maar een paar dagen op gereden tot de bestelde 19" winterwielen binnen waren bij de dealer.
Wat mij vandaag weer opviel: met de 20" zomerbanden stuurt de auto veel strakker, maar wat me ook opviel is dat deze banden (Pirelli) om wat ruwer oppervlak een hoop rijgeluiden geven, veel meer dan de Nokian winterbanden. Maar op glad asfalt zijn ze juist weer stiller dan de winterbanden. Herkent iemand dit - en belangrijker: kan ik wat aan dat geluid doen?
De bandenspanning staat op 2,8 zoals geadviseerd. Helpt het als ik ze harder of zachter zet? Iemand zei eens dat banden eerst even in moeten slijten en dat ze dan vanzelf wat stiller worden.Ze zijn nog vrijwel ongebruikt, misschien 400 of 500 km is er mee gereden meer niet. Er trilt niets, het is echt het afrol geluid op ruw asfalt en klinkers.
Suggesties..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
dvroegop schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:17:
Vandaag de OTA update voor mijn P8 binnen gekregen. En gelukkig is dat ook in een keer goed geïnstalleerd.
Ik had een afspraak staan om dat morgen bij de dealer te laten uitvoeren maar die heb ik dus kunnen afzeggen.
We komen er wel.. :-)
Mooi zo, dat werkt nu dus op weg naar perfectie....!

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 26-03-2021 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

PvS_68 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Het linkje dat je bijsluit gaat niet over Android Automotive, maar over 'Navigation for Automotive'. Dat is dan weer een TomTom 'in-dash navigation system for OEMs'. Ik zie nergens dat er sprake is van het 'in-vehicle infotainment (IVI) system' Android Automotive.

De reactie van de TomTom Community Manager op de volgende link klinkt i.i.g. niet hoopgevend:
https://discussions.tomtom.com/en/discussion/1129992/will-tomtom-go-support-android-automotive
Ja dat begrijp ik ;) Maar een bedrijf als TomTom stapt niet "even on a whim" in automotive. Ze hadden prima kunnen blijven in de markt waar ze zitten (stand-alone en een beetje smartphone). Maar het feit dat ze even geleden naar TomTomGo over zijn gegaan als los platform, aangeven met AA en AAOS bezig te zijn, en nu dus aankondigen dat ze met Tom2 naar Automotive gaan is daarin alleen maar hoopgevend.

Daarnaast hebben ze vorig jaar augustus aangegeven met Android Auto en Android Automotive aan de slag te gaan en daar eind vorig jaar meer over te kunnen zeggen (Je had trouwens beter naar het linkje verwezen in dat topic kunnen verwijzen, die is al aan de gang sinds vorig jaar: https://discussions.tomto...uto-tomtom-go-navigation/). Dat is niet gelukt, maar de Android Auto beta is weldegelijk aan de gang. Helaas is er sinds aankondiging weinig nieuws over AAoS gesproken.

Waarom dat niet zo is kan over gespeculeerd worden. Enerzijds kan dat embargo-technisch zijn. Anderzijds omdat Android/Google roet in het eten gooit. Of natuurlijk dat het lastiger voor ze blijkt dan verwacht.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens lees ik nu pas dat je ook "IVI" noemt in relatie tot AAOS.

Hoewel de overgang sketchy is, is Android Auto daadwerkelijk gericht op het IVI van een auto. Maar om AAOS ook "alleen maar" een IVI te noemen doet AAOS tekort omdat het daadwerkelijk het kern OS van de Auto is en niet alleen van het Infotainment systeem. AAOS biedt óók als onderdeel een IVI en daar kunnen apps voor ontwikkeld worden en kan ook nog informatie op ontsloten worden die vanuit AAOS beschikbaar komt (zoals in dit topic ook regelmatig langs komt).

Of je met het IVI deel van de P2/P8 vanuit die apps ook je dashboard kunt aansturen moet nog maar blijken. Het is vooralsnog onduidelijk hoe sandboxed dat is of dat het alleen voorbehouden is aan de automaker zelf. Of dat het misschien (met toestemming van de automaker) mogelijk wordt om een 3rd party (zoals TomTom) ook daar toegang toe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]
Ik begreep in Beesd bij Polestar met mn p2 overdracht dat de P2 alle mogelijke hardware beschikte die EU-gecertificeerd kan worden voor de komende 5 jaar (dus tot 2025) en dat verre van al die hardware op dit moment voor 100% wordt gebruikt.

Of dat inhoudt dat er hardware in zit die nu nog niet gebruikt mag worden weet ik niet. Gezien AVAS hardware is en nog niet (of niet correct) 'aan' is heb ik er goeie hoop in.

Er werd daar wel gezegd dat naar hun inschatting after-market hardware upgrades (zoals met een Tesla kan) niet mogelijk zou gaan zijn. Evenals dat hij geen radio heeft voor 5G / v2v-communicatie. Dus dat zal allemaal cloud based moeten zijn (de Connected services voor het alerten van andere auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:59
Mga1600 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:47:
Door omstandigheden wat eerder dan ik van plan was, zijn vandaag de 20" zomerwielen weer onder de auto gezet. Nadat de auto in januari was afgeleverd heb ik daar maar een paar dagen op gereden tot de bestelde 19" winterwielen binnen waren bij de dealer.
Wat mij vandaag weer opviel: met de 20" zomerbanden stuurt de auto veel strakker, maar wat me ook opviel is dat deze banden (Pirelli) om wat ruwer oppervlak een hoop rijgeluiden geven, veel meer dan de Nokian winterbanden. Maar op glad asfalt zijn ze juist weer stiller dan de winterbanden. Herkent iemand dit - en belangrijker: kan ik wat aan dat geluid doen?
De bandenspanning staat op 2,8 zoals geadviseerd. Helpt het als ik ze harder of zachter zet? Iemand zei eens dat banden eerst even in moeten slijten en dat ze dan vanzelf wat stiller worden.Ze zijn nog vrijwel ongebruikt, misschien 400 of 500 km is er mee gereden meer niet. Er trilt niets, het is echt het afrol geluid op ruw asfalt en klinkers.
Suggesties..?
Ik krijg nu mn zomerbanden eronder (zit er op te wachten) volgens mij was het advies 3 bar ?
Zal zo eens kijken welk type ik heb en of ik dezelfde ervaring heb (wel 19" overigens)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Ik krijg nu mn zomerbanden eronder (zit er op te wachten) volgens mij was het advies 3 bar ?
Zal zo eens kijken welk type ik heb en of ik dezelfde ervaring heb (wel 19" overigens)
Ben benieuwd naar je ervaringen. Volgens de papieren zijn de 20” wielen die Volvo voor de P8 levert altijd van Pirelli.
En het advies is echt 2,8 rondom voor de P8, kijk maar op de sticker en in het manual. En die waarde geldt overigens voor alles situaties van max. belading tot ECO-rijden.
Die hier wel eens genoemde 3 bar is voor de P2.

Maar 3 bar of 3.1 bar kan wel denk ik (ten koste van wat veercomfort) maar worden de banden dan stiller op ruw wegdek?

Er wordt hier wel gediscussieerd over de wel of niet noodzaak van een equalizer voor een beter geluid uit de HK audio -nou ik kan je verzekeren dat dat er op zo’n ruwe weg niet toe doet omdat de muziek echt overstemt wordt door de herrie van de banden. En het gekke is dus dat ze op gewoon asfalt juist wel lekker stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Volgens de papieren zijn de 20” wielen die Volvo voor de P8 levert altijd van Pirelli.
En het advies is echt 2,8 rondom voor de P8, kijk maar op de sticker en in het manual. En die waarde geldt overigens voor alles situaties van max. belading tot ECO-rijden.
Die hier wel eens genoemde 3 bar is voor de P2.

Maar 3 bar of 3.1 bar kan wel denk ik (ten koste van wat veercomfort) maar worden de banden dan stiller op ruw wegdek?

Er wordt hier wel gediscussieerd over de wel of niet noodzaak van een equalizer voor een beter geluid uit de HK audio -nou ik kan je verzekeren dat dat er op zo’n ruwe weg niet toe doet omdat de muziek echt overstemt wordt door de herrie van de banden. En het gekke is dus dat ze op gewoon asfalt juist wel lekker stil zijn.
Ik laat het je weten :) Wat bedoel je trouwens met ruw wegdek ? Stenen ipv asfalt?

/edit - zucht... ik moest helaas weg, maar meneer van de kwikfit vertelde me " ik heb er 2.6bar in gedaan, ondanks dat de deur 2.8 zegt.. " why ??

Ik heb nu een meeting, maar ik ga ook zo maar even kijken of ze voor/achter wel goed hebben gedaan. Ik weet dat het hier al vaker is langs gekomen, maar hoe kan ik dat snel checken als ik straks bij mn auto ben?
Naar welke cijfers moet ik kijken?

Ik ga dus wel even vanavond naar 2,8 bar zetten, ik moet morgen naar Duitsland

[ Voor 19% gewijzigd door 4v4t4r op 26-03-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Net na de laatste update leek mij het lagere verbruik waar iedereen het over had nogal tegen te vallen.
Echter, afgelopen woensdag bij 16 graden met "koude" auto 2 korte ritjes van 6km (12km totaal) gemaakt, verbruik 20,1. Dat is voor zo'n kort stuk echt bizar.
Vanmorgen 2 korte ritjes van 11km. Eerste ritje 24,0, tweede ritje 19,7 gemiddeld. Bij 10 graden. Dat geeft me toch veel hoop voor de lente en zomer.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
P2

Nou, lekker dan....

Lekker begin!
De zuinigste auto ooit! Hoop dat je er snel weer in kunt want het is een geweldig beest!
Veel veilige km toegewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:14

Rianata

Have you played Atari today?

Nou, om even collega P8 rijders gerust te stellen; zojuist terug van de recall, oftewel de software update. Zoals al eerder vermeld had ik sinds aflevering nog nooit een update gehad, dus update van september 2020 software naar de laatste versie. Alles zonder problemen door de garage uitgevoerd in een uurtje. Ik kon wachten bij de garage. Ook de meeste instellingen zijn gewoon intact gebleven, alleen mijn telefoon moest ik even opnieuw via BT koppelen. Oftewel, profielen waren er nog, gekoppeld aan de juiste sleutels, Google accounts, Spotify, etc. allemaal nog keurig en juist aanwezig. I'm happy :-D

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Ik laat het je weten :) Wat bedoel je trouwens met ruw wegdek ? Stenen ipv asfalt?

/edit - zucht... ik moest helaas weg, maar meneer van de kwikfit vertelde me " ik heb er 2.6bar in gedaan, ondanks dat de deur 2.8 zegt.. " why ??

Ik heb nu een meeting, maar ik ga ook zo maar even kijken of ze voor/achter wel goed hebben gedaan. Ik weet dat het hier al vaker is langs gekomen, maar hoe kan ik dat snel checken als ik straks bij mn auto ben?
Naar welke cijfers moet ik kijken?

Ik ga dus wel even vanavond naar 2,8 bar zetten, ik moet morgen naar Duitsland
Je ziet het zo: als je naar de maatvoering op de banden kijkt: achter zijn ze breder en platter.
Achter 255 breed, voor 235 (volledige maten zijn 255/40 x R20 en 235/45x R20)

Wat ik bedoel met ruw wegdek - waar die rotherrie optreedt - is ‘open asfalt’ en ‘klinkerwegen’.

Het manual schrijft voor alle omstandigheden 2.8 voor, maar ergens anders staat in datzelfde manual staat ook dat je met de waarde die hoort bij ‘comfort’ minder geluid zult hebben. Maar daar is helemaal geen andere waarde voor........
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Montalbano schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:04:
Net na de laatste update leek mij het lagere verbruik waar iedereen het over had nogal tegen te vallen.
Echter, afgelopen woensdag bij 16 graden met "koude" auto 2 korte ritjes van 6km (12km totaal) gemaakt, verbruik 20,1. Dat is voor zo'n kort stuk echt bizar.
Vanmorgen 2 korte ritjes van 11km. Eerste ritje 24,0, tweede ritje 19,7 gemiddeld. Bij 10 graden. Dat geeft me toch veel hoop voor de lente en zomer.
Da’s echt knap. Ik kom met mijn P8, en volgens mij best normale rijstijl, niet onder de 25...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Mijn gemiddelde over 1500 km vanaf 7 januari (helaas door corona weinig lange/verre ritten) staat in de TM nu op 22,4. De laatste week rij ik steeds rond de 18 a 19 dus het gemiddelde zakt de komende tijd natuurlijk steeds verder naarmate het warmer wordt. Ik kan hier heel goed ‘mee leven’.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MartinP8 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Da’s echt knap. Ik kom met mijn P8, en volgens mij best normale rijstijl, niet onder de 25...
Dat kwam ik dus ook niet, maar nu ineens wel.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Rianata schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:05:
Nou, om even collega P8 rijders gerust te stellen; zojuist terug van de recall, oftewel de software update. Zoals al eerder vermeld had ik sinds aflevering nog nooit een update gehad, dus update van september 2020 software naar de laatste versie. Alles zonder problemen door de garage uitgevoerd in een uurtje. Ik kon wachten bij de garage. Ook de meeste instellingen zijn gewoon intact gebleven, alleen mijn telefoon moest ik even opnieuw via BT koppelen. Oftewel, profielen waren er nog, gekoppeld aan de juiste sleutels, Google accounts, Spotify, etc. allemaal nog keurig en juist aanwezig. I'm happy :-D
Ik heb een update laten uitvoeren naar aanleiding van de recall drie weken geleden en heb dezelfde ervaring!! l

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS04OvkHvHJG3Q4adMo-fry3yjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57qKQcYAm90v3ClBLh3hBxyg.jpg?f=fotoalbum_large
Standaard P8 (19", geen warmtempomp) ACC op 105km/u en 90% snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Bij mij staat het TM verbruik op 23,5 over 1200 km gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Montalbano schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Misschien dat ik dan toch niet helemaal bij ben met updates. Volgens de dealer wel, maar dit soort verbruiksverschillen doen me daaraan twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:57
T0V schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:10:
[...]

Ja hier ook hetzelfde probleem. Dealer gebeld en voor volgende week een afspraak gemaakt om daar de installatie te laten uitvoeren. Volgens de monteur werk OTA op zich wel, maar wordt de installatie nu niet gestart omdat er eerst nog een extra update nodig is voor de camera (installatie loopt daar nu blijkbaar op vast). Volgens de monteur kunnen we volgende week ook de eerste release van Volvo in Call verwachten, goed nieuws!
Ook hier dezelfde problemen, 4 keer geprobeerd, doet het echt niet. Intussen afspraak bij dealer.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
Ook hier afgelopen week terugroep actie bij de Volvo dealer uit laten voeren en laten updaten naar de laatste software versie. De enige zichtbare aanpassing is denk ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PsrrnLD-xwx58leq2MWt9OUIFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioSMlOvoYwMwbzS4CLWR2M1o.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt nu een koppeling maken tussen FM en DAB voor dezelfde zender zoals beschreven in de release notes van de laatste software.

Is vlekkenloos verlopen, het enige wat ik heb ervaren is dat het profiel niet meer automatisch werd geactiveerd als ik instapte, ondanks dat er wel een koppeling was met de sleutel(s). Heb de koppeling tussen profiel en sleutels verwijderd en toen opnieuw aangemaakt en daarna werkte alles weer als vanouds.

[ Voor 0% gewijzigd door Curly68 op 26-03-2021 15:10 . Reden: typo ]

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 21:20
(jarig!)
Met 100% vertrokken 7 graden en regen op de heen reis 221km 1x vanaf 37% bijgeladen naar 52% op 11kw lader.

Terugreis: 15 graden
Daarna nog een keer bijgeladen van 39% naar 65%
11kw lader.

Bijna alleen maar snelweg met 110 op acc af en toe iets harder om in te halen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XYMEFU_OjJJYsMT1GdpbA23b78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6ynzkUyAaXEvkCqojfdcEP3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Claude schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Dat betekent dus, dat de huidige bij Polestar 2 operationele 'finetuning' (zoals in dit filmpje) ook ter beschikking staat of komt voor de Volvo P8. Die mogelijkheid tot finetuning komt uit de nu bestaande samenwerking en hoeft niet meer geprogrammeerd te worden. Dat vind ik voldoende.
Volgens mij lees je mijn stuk precies verkeerd, maar laten we geduld hebben en zien wat er komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Laten we er geen ding van maken dat “ik” opeens alles zou weten maar niets mag zeggen. Ik zat daar niet alleen voor mijzelf en zeker niet alleen met mijzelf, we waren met zeven vanuit hier en twee van Volvo. Als je vooraf met elkaar afspreekt dat iedereen vrij kan spreken, moet je de inhoud niet een dag later op een forum zetten. Tenminste; dat vonden wij een goede afspraak om ons aan te houden. En wat we bijvoorbeeld niet mochten vertellen is de lanceerdatum van de Volvo On Call en de interactieve ProDrive sessie. Die zijn inmiddels netjes door Volvo gecommuniceerd.

Heel veel plezier met je wagen! Van theorie naar praktijk zullen we maar zeggen... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Hansieo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:24:
[...]

Dit is een ZAPPI en heeft verschillende laad mogelijkheden

FAST: Grijpen wat je grijpen kan, dus max instelling uit het net + evt PV opbrengst (max samen 22kw)
ECO+ : PV, plus aanvulling uit het net indien nodig (omdat het auto protocol min. 1.4kw wil hebben en de zon in dit jaargetijde stevig kan wisselen met wolken. (ik heb dit op 10% net staan)
ECO, nu alleen PV, maar dan loop je het risico dat bij rondtrekkende chillende wolken het l;aadproces op/af/op/af gaat en dat lijkt mij niet lekker voor de auto, dus deze ga ik alleen op vette zonnige zomerdagen gebruiken.

Voor nu dus: ECO+
Je wisselt ECO en ECO+ ;)
Ken de Zappi toevallig.
ECO+ is uitsluitend vanuit PV laden met inderdaad het "risico" dat je laadsessie regelmatig onderbroken wordt.
Vanuit batterij oogpunt gezien is dat zeker geen probleem. Als je met re-gen rijdt doe je namelijk niets anders. Of we daarmee laad errors uitlokken bij de P2 omwille van bugjes in de software is een ander verhaal.

Maar als je op die manier kan laden is wel een mooie groene en tevens goedkope bedoeling d:)b

Edit:
Verwisseling is al aangekaart :X

Edit2:
Hansieo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:05:
[...]

lol, nog even handleiding erbij:

ECO: "Als het beschikbare overtollige vermogen echter op enige moment onder 1.4kW daalt,
wordt het tekort uit het net getrokken
".

Dit wil ik dus niet, want dan kan het maar zo zijn dat ik uren lang 1.4kW sta te trekken terwijl ik het niet direct nodig heb. Als je veel aan het rijden ben kan dit een juiste keuze zijn.

ECO+: "Past de laadsnelheid aan om het gebruik van netstroom te beperken
en zal de lading pauzeren als er teveel of enige netstroom wordt gebruik
t" (% instelbaar).

Ik dacht écht dat ECO alléén ECO stroom was :F , dus daarin heb je gelijk.

Jouw stelling dat ECO 1,4kW net is, aangevuld met overschot PV is echter onjuist :N .
Het is juist ALLES van de PV (overschot) met als reserve/backup (jouw) % instelling.

Zoals je aangeeft stópt ECO+ indien er geen PV overschot is.

(e.e.a. kan je mooi op het display zien, wanneer wát uit de PV komt, en óf er een aanvulling vanuit het net is) LIKE IT ... die Zappi d:)b
Helemaal correct :9

[ Voor 32% gewijzigd door High-Voltage2 op 26-03-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Dat op zichzelf is wel bijzonder. Ik ben gister met 20” winterbanden naar Brabant en weer terug gereden. Heen voorverwarmd en terug (na drie uur stilstaan) niet. Gemiddeld gebruik 23,0 en gemiddelde snelheid boven de 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Ik betwijfel dat Volvo iets aan de P2 gaat doen, maar dat ter zijde.
3. Ik zou graag een airco stand hebben die, voor driver only zoals vele EV’s hebben dat scheelt echt voor de range voor als het winter is. Verder zou ik ook een “maintain temperature” stand willen. Heel vaak is de auto voor mij op de juiste temperatuur bij het instappen en dan wil ik het niet koeler of warmer. De enige optie op dit moment is airco uit doen. Maar na een tijdje gaan beslaan de ruiten.
Volgens mij haal je hier airco en klimatisatie door elkaar.
Klima is het geheel van verwarming/koeling/temperatuurregeling/ventilatie etc... Airco kan je apart aan en uitzetten (op voorwaarde dat klima aan staat) en dient enkel om koele en droge lucht te maken.

Ruiten die beslaan komt voor als je de klima volledig uit zet. Als je enkel de airco uit zet en de klima gewoon op laat beslaan de ruiten niet zo snel (tenzij echt vochtig regenweer buiten en eventueel natte kleding in de wagen).

Los daarvan volg ik wel je punt. Zeker nu in het tussenseizoen. Als je auto lekker in het zonnetje gestaan heeft is hij meestal goed van temperatuur. En als je dan een temperatuur setpunt instelt gaat hij ofwel lopen koelen (zonde van de warmte die in je auto zit als het toch nog een beetje fris is buiten) ofwel gaat hij lopen bijverwarmen (niet echt nodig en dus accu verspilling).
Of dat zo simpel te implementeren is, is een andere vraag. Daar heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

JackBol schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Software update 🤣
Succes. We staan nog wel vaker bij de dealer om die wagens te laten patchen.
Dealer belde vanmiddag dat de auto weer klaar was (software update zou hebben gewerkt).
Ik was te laat thuis om hem weer om te ruilen dus dat doe ik morgen.
Hopelijk is het gefixt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
Vandaag eerste rit met caravan Elddis Affinity van 1.500 kg. Rit van 120 km vanuit midden van het land naar de kust. Auto was voorverwarmd, voorzien van warmtepomp. Acc op 93 km. Temperatuur 9 graden. Verbruik 47kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:33
Xc40p8 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:01:
Vandaag eerste rit met caravan Elddis Affinity van 1.500 kg. Rit van 120 km vanuit midden van het land naar de kust. Auto was voorverwarmd, voorzien van warmtepomp. Acc op 93 km. Temperatuur 9 graden. Verbruik 47kwh.
Pittig verbruik. Om je caravan binnen Nederland te verplaatsen is het afdoende lijkt me. Zie je het zelf zitten om met een dergelijk verbruik naar Frankrijk/Italië te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Volgens mij lees je mijn stuk precies verkeerd, maar laten we geduld hebben en zien wat er komt.
Ik ben op jouw letterlijke tekst afgegaan:
<citaat>
En veel ontwikkelingen doen Volvo en Polestar nu nog samen. Maar als de techniek staat, kiest ieder verder eventueel een eigen invulling. Zo zou Polestar dus wel een uitgebreide equalizer kunnen laten schrijven.
<einde citaat>

Vrij samengevat: NU werken Volvo en Polestar nog samen, STRAKS gaan die wegen scheiden.

Op basis daarvan is mijn conclusie: er is NU al een equalizer werkzaam bij Polestar. Die hoeft dus niet meer te worden geprogrammeerd. Omdat die software al in deze samenwerkingsperiode op de plank ligt, kan die ook door Volvo worden gebruikt.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
Vandaag eindelijk weer eens een langere rit gehad. Zo'n 350km. Voor de geïnteresseerden hier een klein verslagje met goede en mindere punten. Er zijn ook wat nieuwe rijders zag ik dus sommige dingen kunnnen dubbel zijn. Irriteert je dat... Negeer het lekker.

Ik zag hier en elders al een aantal keren dat ook de P8 berijders veel betere verbruik cijfers (18-20kWh) hadden met wat beter weer en een update (wat volgens mij niet klopt aangezien die update nog moet komen toch? ). Dus ik had veel zin om dat te testen. Het was immers heen en terug rond de 13/14 graden, zonnetje, geen regen of harde wind. Maar het viel me toch wat tegen eigenlijk...

1. Totaal verbruik was 23,5 over ongeveer 90% snelweg en de rest wat tussendoor wegen. Bijna steeds met ACC aan op 105/110 en ik heb een warmtepomp. Ik had geladen tot 90% en kwam op bestemming aan met 38%. Viel me echt tegen dus. Met dit percentage kon ik op de terug weg niet bijladen op de locatie die ik in mijn hoofd had.

2. Wat me wel meeviel aan verbruik was dat ik de laatse 30-35km van mijn rit 125 heb gereden (na 19:00 uur). Het verbruik steeg minimaal naar 23,7 terwijl het percentage batterij gelijk bleef. Ik had echt wel een forse stijging verwacht maar dat bleef dus uit. Teken dat harder rijden dan 105/110 niet zoveel uitmaakt?

3. Toen ik de laatste 5km naar huis vanaf de snelweg weer 80/70/50/30 moest rijden zakte het weer terug naar 23,5kWH. Kortom, verbruik was gelijk als de periode voor rijden met 125km/h. Netjes!

4. Ik had weer eens ruzie met Google Maps. Man wat vind ik het dramatisch dat je zo enorm weinig geholpen wordt met snelladers. Toen ik weer naar huis ging wilde ik op mijn route ff snelladen. Het blijft te idioot voor woorden dat Maps dan met suggesties komt van 11kw laders in de omgeving waar ik dan een paar uur moet wachten terwijl er even verderop een snellader staat. Ik blijf erbij, wat een gruwelijk fout of gebrek van Google en Volvo om de rijder niet optimaal te helpen bij het plannen van een langere route. Ook het toevoegen van bestemmingen of het schuiven van bestemmingen is echt een ramp. 0,0 mogelijkheid om daar simpel een volgorde in te maken..

5. Daarover gesproken, ik begin meer en meer de POI te missen. Je weet niet wanneer de eerst volgende parkeerplaats is, of tankstation, of snellader. Je ziet gewoon niets, 0,0. Zelfs niet als je er letterlijk lang rijdt. Hoe kan je zoiets over het hoofd zien of er bewust voor kiezen als app bouwer. Onbegrijpelijk.

6. Om Maps niet helemaal af te kraken... Het navigeren zelf blijft top. In beide schermen top!

7. Laden.... Tja... Ik heb 2x aan de snellader gehangen. Eerste keer omdat het echt moest. Lang rond de 80kW gezeten, heel kort 100kW en daarna snel naar 70/60kW. Terwijl ik op 25% accu zat ongeveer met 45 min rijden en 14 graden. Viel me zwaar tegen. De 2de keer laden kon ik even doen omdat ik moest stoppen voor wat eten/drinken. Accu was ondertussen weer op 45% ongeveer, had een uurtje gereden. Maar ik kwam bij fastned geen moment boven de 55kW uit. Dit zijn voor mij absoluut geen voorbeelden van hoe snelladen zou moeten zijn. Die 20-80% in 45 min is leuk, maar ik blijf iig niet zolang hangen. Als ik 5-15 min sta te laden wil je in de korte tijd zoveel mogelijk bijladen. Ik begrijp echt niet waarom dat zo traag (met 150kW Max in het achterhoofd) moet. Zou het niet logischer zijn om te werken met tijden? Dus ongeacht met welk % je aankomt dat je de eerste 10-15 min veel sneller kan laden? Wat houdt het technisch gezien tegen om sneller te kunnen laden? Overigens net als maandag lukte ook nu de 1e laadpoging niet bij Shell. 2de keer dit keer wel. Erg vaag, exact dezelfde stappen gedaan namelijk.

8. De ACC grijpt in mijn ogen te snel in als je wat harder rijdt. Zeker als je netjes van baan wisselt grijpt hij zo fors in terwijl de auto op de rechterbaan nog best ver weg is. Ik snap dat het een berekening zal zijn met oog op veiligheid, maar persoonlijk heb ik gemerkt dat met 120km/h zigzaggend niet fijn werkt. Te snel en te fors een ingreep. Op een rustig wegdek is het overigens wel heerlijk.

9. Voor het eerst (!!) een kort stukje in het donker gereden en het viel me op hoe saai de auto eigenlijk dan is als je praat over sfeerverlichting. Als je luxe en comfort wilt bieden... Had dat dan even mooi aangepakt. Paar iniminie lampjes her en der waar je niks mee kan. Gemiste kans om dat mooi, warm en gezellig/knus aan te kleden zodat je ook in het donker geniet van de mooie auto! Je zou bijna een korte led strip in de auto maken en die aan de usb poort koppelen voor wat fijne en verstelbare sfeer verlichting.

10. Het scherm bevalt me steeds beter. Kan alles snel vinden, zit super logisch in elkaar en de kwalteit is prachtig. Ik dacht eerst dat het scherm wat klein/ouderwets was maar ik vind het eigenlijk perfect zo. Werkt super intuïtief. Tuurlijk zou het mooi zijn als je nog wat meer data zichtbaar kan hebben over het elektrische deel maar misschien komt daar nog een extra app voor.

11. Spotify werkt heel fijn, geniaal idee om het in android te bakken zodat je geen telefoon meer nodig bent. Alleen het playlist probleem irriteert mij meer en meer. Ik kan gewoon niet luisteren wat ik wil en volgens mij hoort dat niet zo bij Spotify. Maargoed, dat is een Spotify issue en dat heb ik gemeld. Zelfde probleem trouwens op mijn smart watch. Ook daar geen sorterings optie.

Conclusie: ik keek echt enorm uit naar eindelijk weer eens een langere rit. Qua rijgedrag en comfort is het een briljante auto. Ik heb er uiteindelijk 3,5 uur over gedaan en geen seconde een vervelend gevoel gehad. Rijdt gewoon heerlijk. En met een verplichte stop om bij te laden is het eigenlijk alleen maar fijner. Je blijft zelf fit, je rijdt een stuk ontspannender en minder gehaast. Maar toch zorgt vooral het falen van Maps mij aan de andere kant weer overbodige stress en zelfs boosheid haha. Het lukte mij gewoon niet om de route zo te plannen dat ik zoals je wil snellaad op je route aan een snellader! Big big faik Google en Volvo!!! Al scheldend en vloekend toch maar weer de auto langs de weg gezet, telefoon erbij, ABRP openen en daar weer gaan zoeken. Zo wil je het niet!!!

Een ritje met gemengde gevoelens dus 🤣. Lang verhaal, maar hopelijk hebben (nieuwe) rijders er wat aan 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 26-03-2021 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
Xc40p8 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:01:
Met deze omstandigheden had ik gehoopt rond de 40kwh, dus viel wat tegen. Met zomerse temperaturen van >20 gr.+ zal het verbruik nog wel beter worden. Voor het verplaatsen in Nederland geen probleem. Naar Z Frankrijk of Italië lijkt het mij een uitdaging. Wil hem wel graag aangaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
High-Voltage2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Je wisselt ECO en ECO+ ;)
Ken de Zappi toevallig.
ECO+ is uitsluitend vanuit PV laden met inderdaad het "risico" dat je laadsessie regelmatig onderbroken wordt.
Vanuit batterij oogpunt gezien is dat zeker geen probleem. Als je met re-gen rijdt doe je namelijk niets anders. Of we daarmee laad errors uitlokken bij de P2 omwille van bugjes in de software is een ander verhaal.

Maar als je op die manier kan laden is wel een mooie groene en tevens goedkope bedoeling d:)b

Edit:
Verwisseling is al aangekaart :X

Edit2:

[...]

Helemaal correct :9
Mijn P2 heeft geen enkele moeite met ECO+, van laadproblemen ben ik tot nu toe verschoond gebleven

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 14:46
P2 Performance op winterbanden over de Nürburgring met iemand die het 'rondje' vaker heeft gedaan, maar nog nooit eerder in de P2 heeft gezeten...

https://www.youtube.com/watch?v=heybpKz7JcI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19
Zit hard te twijfelen om ook een P2 aan te schaffen.

Heb tot nu toe 120-150.000 km elektrisch gereden dus het meeste is wel bekend ;) voorlopig in een e-Golf en E-up, dus de stap is aanzienlijk.

Paar vraagjes voor de P2 eigenaren:
- hoe zijn de stoelen?
- is er een vorm van ambience belichting?
- hoe ervaren jullie de kofferbak (zal ook een dakkoffer bijkomen)
- hoe is het premium gevoel? Interieurkwaliteit va bijvoorbeeld een golf of een Koreaan (Kona)?

Met een beetje geluk volgende week een proefrit plannen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Claude schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Ik ben op jouw letterlijke tekst afgegaan:
<citaat>
En veel ontwikkelingen doen Volvo en Polestar nu nog samen. Maar als de techniek staat, kiest ieder verder eventueel een eigen invulling. Zo zou Polestar dus wel een uitgebreide equalizer kunnen laten schrijven.
<einde citaat>

Vrij samengevat: NU werken Volvo en Polestar nog samen, STRAKS gaan die wegen scheiden.

Op basis daarvan is mijn conclusie: er is NU al een equalizer werkzaam bij Polestar. Die hoeft dus niet meer te worden geprogrammeerd. Omdat die software al in deze samenwerkingsperiode op de plank ligt, kan die ook door Volvo worden gebruikt.
Volgens mij lees je wat je wilt lezen. |:(

Maar nogmaals hetzelfde citaat;

Voor dit citaat heb ik geschreven dat beide merken dingen samen ontwikkelen tot een bepaald punt, maar daarna een eigen route kiezen. Als voorbeeld noem ik dan de HK, waarbij Volvo het ander kan (ik weet dat niet, gaan we nog zien) invullen als Polestar. Vandaar ook het woord WEL in dat citaat; Polestar WEL en dus Volvo NIET. Niet Polestar wel en Volvo wel.

Dat die equalizer voor HK geprogrammeerd is wil niets zeggen of het ook in de Volvo terug komt. Misschien wel, maar kan net zo goed niet. Dat is dus afhankelijk van keuzes die beide merken verder zelf maken. Anders had de P8 ook drie standen voor regenereren gehad net als de P2; dat is immers geprogrammeerd, dus zou het op de P8 moeten zitten. Niet dus; Volvo kiest hier een andere route als Polestar. Dat kan met HK ook, of ze doen hetzelfde of ze maken er een equalizer met 99 schuifjes van. We gaan het zien, alleen de filosofie is “minder is beter”.

En het “nu” moet je lezen als in P2/P8. De P2 zien ze intern als een Volvo en dat is het in basis ook. Vanaf de P2 gaan ze veel meer uiteenlopen en worden verschillen tussen beide merken groter.

[ Voor 5% gewijzigd door JohnDoe77 op 26-03-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
Juancho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:31:
4. Ik had weer eens ruzie met Google Maps. Man wat vind ik het dramatisch dat je zo enorm weinig geholpen wordt met snelladers. Toen ik weer naar huis ging wilde ik op mijn route ff snelladen. Het blijft te idioot voor woorden dat Maps dan met suggesties komt van 11kw laders in de omgeving waar ik dan een paar uur moet wachten terwijl er even verderop een snellader staat. Ik blijf erbij, wat een gruwelijk fout of gebrek van Google en Volvo om de rijder niet optimaal te helpen bij het plannen van een langere route.
@JohnDoe77 ik had als reactie op je eerdere post nav volvo gesprek een vraag gesteld over CarPlay is hier nog iets over besproken? Zoiets als bovenstaand van Juancho, internet issues of ontbrekende andere apps in Android Automotive zijn dan snel opgelost.

Sinds de updates heb ik steeds bij het instappen/starten de melding; geen internet... Ik schrik dan altijd even maar hij komt dan altijd online. Is dit om te pesten omdat we in het begin wel degelijk issues hadden? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Blankinho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:45:
[...]

@JohnDoe77 ik had als reactie op je eerdere post nav volvo gesprek een vraag gesteld over CarPlay is hier nog iets over besproken? Zoiets als bovenstaand van Juancho, internet issues of ontbrekende andere apps in Android Automotive zijn dan snel opgelost.

Sinds de updates heb ik steeds bij het instappen/starten de melding; geen internet... Ik schrik dan altijd even maar hij komt dan altijd online. Is dit om te pesten omdat we in het begin wel degelijk issues hadden? 8)7
Ik las dat ABRP ook een app aan het maken was voor Android Automotive. Als ze die vrijgeven in de store is het perfect. Voor de langere ritten gebruik je dan gewoon die app ipv Maps zolang maps met die gebreken zit. Vind ik een betere oplossing dan alsnog je telefoon aansluiten. Zou je ook niet moeten willen als Volvo/android toch? Dan haalt de hele meerwaarde weg van het ingebakken Android systeem... 🤔

Moeten ze wel eens apps gaan vrijgeven natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Juancho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:01:
[...]

Ik las dat ABRP ook een app aan het maken was voor Android Automotive. Als ze die vrijgeven in de store is het perfect. Voor de langere ritten gebruik je dan gewoon die app ipv Maps zolang maps met die gebreken zit. Vind ik een betere oplossing dan alsnog je telefoon aansluiten. Zou je ook niet moeten willen als Volvo/android toch? Dan haalt de hele meerwaarde weg van het ingebakken Android systeem... 🤔

Moeten ze wel eens apps gaan vrijgeven natuurlijk 😁
Onzinnig speculeren; hoe kun je nu stellen (wat je impliciet hier doet) dat ABRP (meteen) beter en vollediger zal dan Google Maps in jouw P8? Je hebt nog niets gezien van ABRP en claimt nu al dat een verbetering wordt t.o.v. Maps. Misschien zal ABRP wel gelimiteerd worden door de huidige Android implementatie in de P8...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Je mag het onzinnig vinden. Ik ga er idd vanuit dat ze bij ABRP wel zo slim zijn om juist die toegevoegde waarde niet weg te laten.

Zeker ook als je beide apps/sites naast elkaar legt. Wereld van verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 26-03-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Juancho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:19:
Je mag het onzinnig vinden. Ik ga er idd vanuit dat ze bij ABRP wel zo slim zijn om juist die toegevoegde waarde niet weg te laten.
Maar je weet niet of ze op een of andere manier geremd worden door het platform waar het op moet draaien. Een app is zwaar afhankelijk van hetgeen in dit geval Google toestaat samen met Volvo op de P8 :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
Rianata schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:16:
[...]

Onzinnig speculeren; hoe kun je nu stellen (wat je impliciet hier doet) dat ABRP (meteen) beter en vollediger zal dan Google Maps in jouw P8? Je hebt nog niets gezien van ABRP en claimt nu al dat een verbetering wordt t.o.v. Maps. Misschien zal ABRP wel gelimiteerd worden door de huidige Android implementatie in de P8...
Daarom ook Carplay en de app van telefoon ABRP gebruiken naast maps en andere apps. De telefoon app is voor lange afstanden nu al beter dan maps op telefoon dus dit is geen speculeren...

Echter komen er naar mijn inziens net zo laat als carplay pas evt extra apps op de markt voor automotive en daarom baal ik steeds mee en meer van het gebrek aan carplay wat gewoon elke simpele auto tegenwoordig al standaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rianata schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Maar je weet niet of ze op een of andere manier geremd worden door het platform waar het op moet draaien. Een app is zwaar afhankelijk van hetgeen in dit geval Google toestaat samen met Volvo op de P8 :z
Ik draai het even om. Ik ga er vanuit dat ze geen tijd en geld investeren in het maken van een app waarbij ze hun toegevoegde waarde tov een Maps niet kunnen gebruiken. Zou nergens op slaan...

Hier kan je trouwens wat volgen mocht je interesse hebben:

https://forum.abetterrout.../1898-android-automotive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Blankinho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:23:
[...]

Daarom ook Carplay en de app van telefoon ABRP gebruiken naast maps en andere apps. De telefoon app is voor lange afstanden nu al beter dan maps op telefoon dus dit is geen speculeren...

Echter komen er naar mijn inziens net zo laat als carplay pas evt extra apps op de markt voor automotive en daarom baal ik steeds mee en meer van het gebrek aan carplay wat gewoon elke simpele auto tegenwoordig al standaard heeft.
Maar de kracht is toch dat je wilt dat een navigatie app ook de beschikking heeft over auto info, waaronder beschikbare range, zoals nu in Google Maps in de P8 zit. Dat vind ik echt de allerbelangrijkste functionaliteit. Heeft een app via Carplay ook op deze manier beschikking over deze info en neemt dit mee in de functionaliteit van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 16:04
Rene schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:13:

Heb tot nu toe 120-150.000 km elektrisch gereden dus het meeste is wel bekend ;) voorlopig in een e-Golf en E-up, dus de stap is aanzienlijk.

- hoe zijn de stoelen?
- hoe is het premium gevoel? Interieurkwaliteit va bijvoorbeeld een golf of een Koreaan (Kona)?

Antwoord van een P2 eigenaar: plan een proefrit in. ;)

Stoelen zijn ok, harde rand in de zitting (anti submarining balk, heel irritant). Hoofdsteunen staan ver naar voren, kan vervelend zijn.

Ambience verlichting zit er in en is instelbaar
Kofferbak is prima, dakkoffer heb ik ook, gaat ook prima.
Interieur is 'vegan' dus anders dan je gewend bent, maar wel premium genoeg voor mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:52
Rene schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:13:

- hoe zijn de stoelen?

Plan inderdaad een proefrit in, dat zal je de meeste antwoorden geven.

Ik kom zelf ook vanuit een Golf en een P2 staat op een totaal ander niveau.
Stoelen vind ik beter zitten, beter instelbaar. Ik heb persoonlijk geen last van de submarine balk in de stoel al vond ik wel dat de zijdelingse steun van de sportstoelen in de Golf beter was.

Kofferbak is niet te vergelijken. Groter en vooral heel veel slimmigheidjes die het vervoeren aangenamer maken. Bij de golf vloog bij mij alles in het rond, dat is nu verleden tijd.

Sfeerverlichting is er, maar had meer aandacht aan gegeven kunnen worden.
Interieur is meer premium dan de Golf, al is er ook wel wat plastic gebruikt. Oogt in ieder geval wel erg strak en ik zit er zelf met een erg fijn gevoel.

Heb met veel plezier in de Golf gereden maar deze nog geen seconde gemist sinds de komst van de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Juancho schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Bij de P8 zie je alleen de TA onder in beeld. Geen TM. Ik vind sowieso TA & TM erg verwarrend. Beide kan je namelijk resetten.

Ik mis 1 optie: namelijk gewoon de trip view die alles bijhoudt, zonder reset. Zodat je dus altijd kan checken wat je overal verbruik is.

Nu gebruik ik daar de TM maar voor die ik dus nooit kan/wil resetten omdat ik dan mijn gehele verbruik kwijt ben.

De TA gebruik ik dan maar voor individuele ritten. Maar daar heb ik dan de beperking dat die automatisch na 4 uur reset. Dus dan kan je weer niet bijv een retour ritje tracken met een 'pauze' van 4 uur er tussen.

Misschien ligt het aan mij, maar zou het niet logischer zijn dat TA ook echt automatisch is (je komt er niet meer aan, geen reset en het houdt je gehele verbruik bij) en de TM voor je individuele ritjes die je wil tracken en die dus niet automatisch gereset worden na 4 uur.
Vreemd genoeg staat bij mijn P8 de TA niet standaard onderaan. Heb zitten klikken met alle mogelijke knopjes om te zien of dit ingesteld moet worden, maar kan niks vinden. Jouw suggestie om voor TA en TM zou ik idd ook verwachten. Of 2 TMs, zoals je bijvoorbeeld ook bij de V40/V60 hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Blankinho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Nee, niet besproken! Volgens mij zwerft er ergens een update plan voor de P2 waar stond dat Apple CarPlay ergens rond de zomer zou komen? Dat schema volgt Volvo dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:36
FirstEV schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:47:
P2 Performance op winterbanden over de Nürburgring met iemand die het 'rondje' vaker heeft gedaan, maar nog nooit eerder in de P2 heeft gezeten...

https://www.youtube.com/watch?v=heybpKz7JcI
Zag het gisteravond ook... en het was béter dan ik verwachte. d:)b

Zelfs na 2 rondes stampen
-GEEN oververhitte remmen
-GEEN enkele batterij oververhitting waarschuwing

en dat is toch wel iets om over na te denken/speculeren....

Dit zóu kunnen betekenen dat deP2 ruimte heeft voor extra acceleratie (al is dat in een BOOST functie) omdat Polestar schijnbaar (nog) behoudend heeft ingezet. ( 3e optie pakket?? P2 PP-P??)

Met zomerbanden en een volle batterij kan je er denk ik nog wat meer uitpersen.

Genoten van de video, lekker dicht op het scherm kruipen,
en je zit naast hem mee te buigen in de bochten _O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:56
Hansieo schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Zag het gisteravond ook... en het was béter dan ik verwachte. d:)b

Zelfs na 2 rondes stampen
-GEEN oververhitte remmen
-GEEN enkele batterij oververhitting waarschuwing

en dat is toch wel iets om over na te denken/speculeren....

Dit zóu kunnen betekenen dat deP2 ruimte heeft voor extra acceleratie (al is dat in een BOOST functie) omdat Polestar schijnbaar (nog) behoudend heeft ingezet. ( 3e optie pakket?? P2 PP-P??)

Met zomerbanden en een volle batterij kan je er denk ik nog wat meer uitpersen.

Genoten van de video, lekker dicht op het scherm kruipen,
en je zit naast hem mee te buigen in de bochten _O-
De modellen met 1 motor krijgen 224pk. Waarschijnlijk dezelfde motor wat zou willen zeggen dat de huidige modellen gemakkelijk naar 448pk zouden kunnen gaan. Ik weet niet of er andere beperkingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 18:52
Karel de Kleine schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:20:
[...]

Vreemd genoeg staat bij mijn P8 de TA niet standaard onderaan. Heb zitten klikken met alle mogelijke knopjes om te zien of dit ingesteld moet worden, maar kan niks vinden. Jouw suggestie om voor TA en TM zou ik idd ook verwachten. Of 2 TMs, zoals je bijvoorbeeld ook bij de V40/V60 hebt.
Bij de P2 zit dit in instellingen --> display daar kun je aanpassen wat er wordt weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
QIGFY schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:05:
[...]

Bij de P2 zit dit in instellingen --> display daar kun je aanpassen wat er wordt weergegeven.
Bij de P8 moet je kiezen voor het tonen van ‘handmatig ‘’ [TM] of ‘automatisch’ [TA] maar allebei tegelijk kan helaas niet.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:31:
Vandaag eindelijk weer eens een langere rit gehad. Zo'n 350km. Voor de geïnteresseerden hier een klein verslagje met goede en mindere punten. Er zijn ook wat nieuwe rijders zag ik dus sommige dingen kunnnen dubbel zijn. Irriteert je dat... Negeer het lekker.

Ik zag hier en elders al een aantal keren dat ook de P8 berijders veel betere verbruik cijfers (18-20kWh) hadden met wat beter weer en een update (wat volgens mij niet klopt aangezien die update nog moet komen toch? ). Dus ik had veel zin om dat te testen. Het was immers heen en terug rond de 13/14 graden, zonnetje, geen regen of harde wind. Maar het viel me toch wat tegen eigenlijk...

1. Totaal verbruik was 23,5 over ongeveer 90% snelweg en de rest wat tussendoor wegen. Bijna steeds met ACC aan op 105/110 en ik heb een warmtepomp. Ik had geladen tot 90% en kwam op bestemming aan met 38%. Viel me echt tegen dus. Met dit percentage kon ik op de terug weg niet bijladen op de locatie die ik in mijn hoofd had.

2. Wat me wel meeviel aan verbruik was dat ik de laatse 30-35km van mijn rit 125 heb gereden (na 19:00 uur). Het verbruik steeg minimaal naar 23,7 terwijl het percentage batterij gelijk bleef. Ik had echt wel een forse stijging verwacht maar dat bleef dus uit. Teken dat harder rijden dan 105/110 niet zoveel uitmaakt?

3. Toen ik de laatste 5km naar huis vanaf de snelweg weer 80/70/50/30 moest rijden zakte het weer terug naar 23,5kWH. Kortom, verbruik was gelijk als de periode voor rijden met 125km/h. Netjes!

4. Ik had weer eens ruzie met Google Maps. Man wat vind ik het dramatisch dat je zo enorm weinig geholpen wordt met snelladers. Toen ik weer naar huis ging wilde ik op mijn route ff snelladen. Het blijft te idioot voor woorden dat Maps dan met suggesties komt van 11kw laders in de omgeving waar ik dan een paar uur moet wachten terwijl er even verderop een snellader staat. Ik blijf erbij, wat een gruwelijk fout of gebrek van Google en Volvo om de rijder niet optimaal te helpen bij het plannen van een langere route. Ook het toevoegen van bestemmingen of het schuiven van bestemmingen is echt een ramp. 0,0 mogelijkheid om daar simpel een volgorde in te maken..

5. Daarover gesproken, ik begin meer en meer de POI te missen. Je weet niet wanneer de eerst volgende parkeerplaats is, of tankstation, of snellader. Je ziet gewoon niets, 0,0. Zelfs niet als je er letterlijk lang rijdt. Hoe kan je zoiets over het hoofd zien of er bewust voor kiezen als app bouwer. Onbegrijpelijk.

6. Om Maps niet helemaal af te kraken... Het navigeren zelf blijft top. In beide schermen top!

7. Laden.... Tja... Ik heb 2x aan de snellader gehangen. Eerste keer omdat het echt moest. Lang rond de 80kW gezeten, heel kort 100kW en daarna snel naar 70/60kW. Terwijl ik op 25% accu zat ongeveer met 45 min rijden en 14 graden. Viel me zwaar tegen. De 2de keer laden kon ik even doen omdat ik moest stoppen voor wat eten/drinken. Accu was ondertussen weer op 45% ongeveer, had een uurtje gereden. Maar ik kwam bij fastned geen moment boven de 55kW uit. Dit zijn voor mij absoluut geen voorbeelden van hoe snelladen zou moeten zijn. Die 20-80% in 45 min is leuk, maar ik blijf iig niet zolang hangen. Als ik 5-15 min sta te laden wil je in de korte tijd zoveel mogelijk bijladen. Ik begrijp echt niet waarom dat zo traag (met 150kW Max in het achterhoofd) moet. Zou het niet logischer zijn om te werken met tijden? Dus ongeacht met welk % je aankomt dat je de eerste 10-15 min veel sneller kan laden? Wat houdt het technisch gezien tegen om sneller te kunnen laden? Overigens net als maandag lukte ook nu de 1e laadpoging niet bij Shell. 2de keer dit keer wel. Erg vaag, exact dezelfde stappen gedaan namelijk.

8. De ACC grijpt in mijn ogen te snel in als je wat harder rijdt. Zeker als je netjes van baan wisselt grijpt hij zo fors in terwijl de auto op de rechterbaan nog best ver weg is. Ik snap dat het een berekening zal zijn met oog op veiligheid, maar persoonlijk heb ik gemerkt dat met 120km/h zigzaggend niet fijn werkt. Te snel en te fors een ingreep. Op een rustig wegdek is het overigens wel heerlijk.

9. Voor het eerst (!!) een kort stukje in het donker gereden en het viel me op hoe saai de auto eigenlijk dan is als je praat over sfeerverlichting. Als je luxe en comfort wilt bieden... Had dat dan even mooi aangepakt. Paar iniminie lampjes her en der waar je niks mee kan. Gemiste kans om dat mooi, warm en gezellig/knus aan te kleden zodat je ook in het donker geniet van de mooie auto! Je zou bijna een korte led strip in de auto maken en die aan de usb poort koppelen voor wat fijne en verstelbare sfeer verlichting.

10. Het scherm bevalt me steeds beter. Kan alles snel vinden, zit super logisch in elkaar en de kwalteit is prachtig. Ik dacht eerst dat het scherm wat klein/ouderwets was maar ik vind het eigenlijk perfect zo. Werkt super intuïtief. Tuurlijk zou het mooi zijn als je nog wat meer data zichtbaar kan hebben over het elektrische deel maar misschien komt daar nog een extra app voor.

11. Spotify werkt heel fijn, geniaal idee om het in android te bakken zodat je geen telefoon meer nodig bent. Alleen het playlist probleem irriteert mij meer en meer. Ik kan gewoon niet luisteren wat ik wil en volgens mij hoort dat niet zo bij Spotify. Maargoed, dat is een Spotify issue en dat heb ik gemeld. Zelfde probleem trouwens op mijn smart watch. Ook daar geen sorterings optie.

Conclusie: ik keek echt enorm uit naar eindelijk weer eens een langere rit. Qua rijgedrag en comfort is het een briljante auto. Ik heb er uiteindelijk 3,5 uur over gedaan en geen seconde een vervelend gevoel gehad. Rijdt gewoon heerlijk. En met een verplichte stop om bij te laden is het eigenlijk alleen maar fijner. Je blijft zelf fit, je rijdt een stuk ontspannender en minder gehaast. Maar toch zorgt vooral het falen van Maps mij aan de andere kant weer overbodige stress en zelfs boosheid haha. Het lukte mij gewoon niet om de route zo te plannen dat ik zoals je wil snellaad op je route aan een snellader! Big big faik Google en Volvo!!! Al scheldend en vloekend toch maar weer de auto langs de weg gezet, telefoon erbij, ABRP openen en daar weer gaan zoeken. Zo wil je het niet!!!

Een ritje met gemengde gevoelens dus 🤣. Lang verhaal, maar hopelijk hebben (nieuwe) rijders er wat aan 😉
Mijn ervaring (ook met mijn hybride XC90 en daarvoor de benzine XC60’s ) is dat wind een enorme factor is bij de hoogte van het verbruik van een suv. Een paar km verschil in snelheid kan al enorm veel in het verbruik schelen..

Ik maakte heel regelmatig een rit heen en weer over de Afsluitdijk. In die open ruimte zie je dat effect het duidelijkst. Door aan het begin van die dijk even op het ‘huidige verbruik’ te letten kun je de snelheid bepalen op het punt waarop het verbruik (sterk) toe gaat nemen .Dus ACC op 100 - 110 klinkt goed maar is zeker niet optimaal.
Bij die eerdere suv’s was het soms beter om de ene kant op bijvoorbeeld 105 te rijden en de ander kant kon je met hetzelfde verbruik rustig 115 of harder gaan rijden.

Die afhankelijkheid van windsterkte en windrichting is een eigenschap die inherent is aan de “stroomlijn” van een SUV. Als je op het Volvo-forum kijkt zie je dat verbruik van de benzine XC40 i.h.a. ook hoog gevonden wordt door mensen die uit een lagere auto zijn gekomen.
Als iemand daar niet mee om wil gaan moet die eigenlijk geen suv kiezen.

[Overigens kom jij met het verbruik van 23,5 bij jouw snelheid en rijstijl tot een praktische range van een dikke 300 km.van 100% tot 10% SOC.. Dat is 75% van de wltp waarde die bij 20” wielen hoort en dat is volgens mij een bovengemiddeld % voor welke-EV-dan-ook]

Ik vind het interieur in het donker juist prettig met die zachte oriëntatie verlichting op
die Aluminium strips en in de deuren, stijlvol en niets wat je nodeloos afleidt. Een auto hoeft van mij geen pretpark te worden met kleurtjes en dingetjes.

Wat betreft Google en laadpalen: eens dat er op de een of andere manier een filter moet komen maar dat is hier al vaker gemeld. Maar als je het bericht van volvo op het electric drivers platform leest en de link volgt naar de VOC aankondiging lees je dat VOC en Google op het punt van laadpalen kennelijk aan elkaar geknoopt worden. ‘Even’ afwachten dus maar zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Het enige wat mij aan de auto een beetje tegenvalt is windgeruis en afrolgeluid
Windgeruis vind ik niet noemenswaardig. Qua afrolgeluid ben ik n.a.v. jouw berichten wel benieuwd naar de zomerbanden. De Nokian winterbanden heb ik tegen de verwachting in als zeer stil ervaren. Woensdag komen de Continental zomerbanden eronder.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Wat betreft Google en laadpalen: eens dat er op de een of andere manier een filter moet komen maar dat is hier al vaker gemeld. Maar als je het bericht van volvo op het electric drivers platform leest en de link volgt naar de VOC aankondiging lees je dat VOC en Google op het punt van laadpalen kennelijk aan elkaar geknoopt worden. ‘Even’ afwachten dus maar zou ik denken.
Waar lees je dit precies? Op het platform wordt verwezen naar de update paginas van Volvo zelf waar dan weer onderstaande staat. Daar staat niets bij over Maps & slimmer laden...
Updates voor de Volvo On Call-app
Bijgewerkt 12-2-2021
Hierbij een presentatie van de Volvo On Call-functies die eraan komen voor de XC40 Recharge Pure Electric.

De volgende Volvo On Call-functies komen eraan in het voorjaar van 2021:
Vergrendelen/ontgrendelen – portieren en achterklep vergrendelen en ontgrendelen via de mobiele telefoon
Directe start voor preconditioning – afstandsstart van verwarming of koeling van de passagiersruimte voor een perfecte temperatuur vóór vertrek
Laadstatus – zien hoe ver de accu is opgeladen
Beheren van persoonlijke instellingen voor de app en het account
De volgende Volvo On Call-functies komen later in 2021:
Timer voor preconditioning – voorinstelling op afstand van timer voor een perfect klimaat in de passagiersruimte vóór vertrek
Waar is mijn auto? – locatie van de auto weergeven op een kaart en de mogelijkheid om de claxon en lampen van de auto te activeren om te kunnen zien en horen waar die staat
Push-meldingen voor uw telefoon als uw auto onvergrendeld is
Laadtimer – voorinstelling op afstand van laadstarttijden om te kunnen opladen bij een lager stroomtarief
Inplannen van tijden voor updates van de auto via de cloud (Over The Air, OTA)
Autostatus – kilometrage en andere rijstatistieken vanaf het dashboard weergeven in de app
Rijlogboek – aantal gereden kilometers, ritten en tijden bijhouden
Opgeslagen oplaadpunten – de auto onthoudt de stroomsterkte bij verschillende oplaadpunten
Push-meldingen op uw telefoon als het opladen start en als het opladen is geannuleerd
Hoe krijg ik deze updates?
De meeste Volvo On Call-updates voor de XC40 Recharge Pure Electric worden rechtstreeks naar de auto verzonden via de cloud (OTA), zodat u niet bij een werkplaats langs hoeft te gaan. Deze updates zijn natuurlijk allemaal gratis.
https://www.volvocars.com...voor-de-volvo-on-call-app

en
Updates vanaf maart 2021 (2104.1)
Verbeterde schatting van actieradius.
Stabiliteitsverbeteringen bij AC-laden.
Radio: FM/DAB-koppeling voor een aangename geluidservaring (NB: favoriete radiozenders worden gewist en moeten opnieuw worden geprogrammeerd).
Harman Kardon Premium Audio: verbeterde surround sound.
Meer auto-instellingen en verbeterde instellingen voor bestuurdersprofielen.
Timer voor klimaatregeling: stabiliteitsverbeteringen.
360-gradenbeeld van parkeerhulpcamera's: kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen.
Bluetooth-telefonie: functie- en stabiliteitsverbeteringen.
OTA-kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen.
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Waar lees je dit precies? Op het platform wordt verwezen naar de update paginas van Volvo zelf waar dan weer onderstaande staat. Daar staat niets bij over Maps & slimmer laden...

[...]

https://www.volvocars.com...voor-de-volvo-on-call-app

en

[...]

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37
Er staat een hint in die richting die je even moet laten bezinken. Dit staat er:

“Opgeslagen oplaadpunten – de auto onthoudt de stroomsterkte bij verschillende oplaadpunten”

Dat kan dus alleen maar als VOC en Maps stevig met elkaar gaan praten. Daarmee wordt VOC ‘straks’ (denk ik tenminste) een belangrijk instrument om je routes vooraf te plannen - inclusief laadstops.

We rijden in een van de eerste 10000 (of zo) auto’s ter wereld met het gloednieuwe Android systeem - alles is nieuw en daar heb je ook bewust voor gekozen. Want je schreef indertijd zelf dat je eventueel ook zou willen wachten tot de gewone brandstof XC40 dat systeem ook zou krijgen. Je wist ook dat de auto niet helemaal af zou zijn. En we zijn net twee maanden verder en nu is er van alles ineens te laat en niet goed?.........

De consequentie van iets volslagen nieuws is -vind ik tenminste - dat je je ongeduld moet temmen en de ontwikkelingen een kans moet geven. Beetje bijsturen waar het kan. Tot die tijd gewoon genieten wat je wel al hebt.

En sorry, ik kan je drama van de laadpalen niet beamen: het barst van de laadstations in Nederland. Je ziet om de 30 of 40 km wel ergens van die gele bogen achter tankstation langs de snelweg en ook steeds meer Shell Recharge stations, bordjes als een tankstation een EV laadpunt heeft etc. Die kun je in Nederland (ook zonder app) bijna niet missen toch?

Ik ben zelf aan een EV begonnen in de wetenschap dat je dan vooruit moet denken in plaats van reactief kunt zijn zoals bij een brandstof auto. Maar als je van huis vertrekt met 300 km range en onderweg ergens met een plaspauze en en kop koffie nog eens ergens voor 100 km stroom ophaalt kan je in principe overal in Nederland naar toe rijden en weer this komen ook. En dan is het wat mij betreft om tot de systemen compleet zijn een kleine moeite om thuis al even te kijken/bedenken waar je het beste die 100 km range kunt gaan halen.

Anders wordt de situatie als je verre reizen wilt maken van 1200 km of zoiets naar onbekende bestemmingen en daarbij dus vaker moet “tanken”.
Maar dat doet Maps (volgens mijn eigen simulaties) naar diverse bestemmingen al best heel handig. In ieder geval is het al veel handiger dan voor die update en er komen er vast nog wel meer......

[ Voor 66% gewijzigd door Mga1600 op 27-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Windgeruis vind ik niet noemenswaardig. Qua afrolgeluid ben ik n.a.v. jouw berichten wel benieuwd naar de zomerbanden. De Nokian winterbanden heb ik tegen de verwachting in als zeer stil ervaren. Woensdag komen de Continental zomerbanden eronder.
Klopt, de Nokian winterbanden vind ik ook veel stiller dan de Pirelli zomerbanden.
Misschien is “mijn” windgeruis dan toch exemplarisch - ik kan ook niet echt aanwijzen waar het vandaan komt maar het is best aanwezig. Mijn vorige Volvo was een XC90 hybride en de elektrische kilometers die je daar mee kon rijden ( al waren dat er maar 30) waren doodstil, geen geluid van banden en geen windgeruis. Nu is het nooit helemaal stil.

[ Voor 29% gewijzigd door Mga1600 op 27-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Er staat een hint. Soms moet je even de tijd nemen om wonden te laten helen......dit staat er:

Opgeslagen oplaadpunten – de auto onthoudt de stroomsterkte bij verschillende oplaadpunten
En wat denk jij precies dat met bovenstaande bedoeld wordt? En specifiek het woordje 'opgeslagen'...

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 27-03-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:54:

Klopt, de Nokian winterbanden vind ik ook veel stiller dan de Pirelli zomerbanden.
Misschien is “mijn” windgeruis dan toch exemplarisch - ik kan ook niet echt aanwijzen waar het vandaan komt maar het is best aanwezig. Mijn vorige Volvo was een XC90 hybride en de elektrische kilometers die je daar mee kon rijden ( al waren dat er maar 30) waren doodstil, geen geluid van banden en geen windgeruis. Nu is het nooit helemaal stil.
Mijn winterbanden zijn stiller, mijn zomerbanden sturen veel strakker...

[ Voor 12% gewijzigd door DutchBB op 27-03-2021 13:22 ]

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:17:
[...]

En wat denk jij precies dat met bovenstaande bedoeld wordt? En specifiek het woordje 'opgeslagen'...
Ik heb mijn bericht aangepast.....lees maar even terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Ik heb mijn bericht aangepast.....lees maar even terug
Dezelfde vraag van mij blijft dan alsnog staan. Ik zal je eens mijn voorbeeld van gister geven: ik ken nu een Shell recharge station redelijk op de route terug naar huis tussen Eindhoven (wat redelijk in de buurt ons kantoor staat) en Arnhem. In Arnhem ken ik nu ook een vast punt. Gister was er echter een ongeluk gebeurt op moment toen ik naar huis wilde rijden. Maps paste prima de route aan (dat doet Maps top) maar ik miste dus mijn verplichte laadstop in Eindhoven. En die in Arhnem zou ik volgens Maps net niet halen. Sta je dan... Zie op dat moment maar eens een alternatief te vinden zonder je telefoon te gebruiken en met Maps. Ik heb het een kwartier geprobeerd maar uit pure frustratie maar weer langs de kant gaan staan en via de telefoon een alternatief vinden. Het werkt gewoon dramatisch. Er kan altijd iets gebeuren tijdens je rit, dus vooraf plannen is leuk en aardig maar als je route wordt verandert door bijv. een ongeluk ga je al. In mijn geval zou ik het alternatief in Arnhem dus NIET halen en verder ben ik totaal onbekend in die regio. Succes met een snellader vinden op je route (of heel iets om) via Maps in de auto. Ik heb via spraak alles geprobeerd (die smeerde mij snelladers aan totaal vanaf de route en met zo 30 a 45 min extra langer rijden dus hoezo om de 30km een snellader?), via inzoomen in Maps een snellader vinden zodat je die kan selecteren... Het werkt uitermate frustrerend.

Maargoed, ik heb het idee dat wij (te) veel verschillen over de auto en wat je wel mag/kan/moet verwachten en wat niet. Bijv. dus het gemakt wat ik mis in Maps en jij niet. Agree to disagree.

[ Voor 79% gewijzigd door Juancho op 27-03-2021 15:00 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 4v4t4r
Even tussendoor..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_FUu8H360L1ZQVjrN0CI22UlUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKs1WvQfk1C27liCZdGsq3st.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Dezelfde vraag van mij blijft dan alsnog staan. Ik zal je eens mijn voorbeeld van gister geven: ik ken nu een Shell recharge station redelijk op de route terug naar huis tussen Eindhoven (wat redelijk in de buurt ons kantoor staat) en Arnhem. In Arnhem ken ik nu ook een vast punt. Gister was er echter een ongeluk gebeurt op moment toen ik naar huis wilde rijden. Maps paste prima de route aan (dat doet Maps top) maar ik miste dus mijn verplichte laadstop in Eindhoven. En die in Arhnem zou ik volgens Maps net niet halen. Sta je dan... Zie op dat moment maar eens een alternatief te vinden zonder je telefoon te gebruiken en met Maps. Ik heb het een kwartier geprobeerd maar uit pure frustratie maar weer langs de kant gaan staan en via de telefoon een alternatief vinden. Het werkt gewoon dramatisch. Er kan altijd iets gebeuren tijdens je rit, dus vooraf plannen is leuk en aardig maar als je route wordt verandert door bijv. een ongeluk ga je al. In mijn geval zou ik het alternatief in Arnhem dus NIET halen en verder ben ik totaal onbekend in die regio. Succes met een snellader vinden op je route (of heel iets om) via Maps in de auto. Ik heb via spraak alles geprobeerd (die smeerde mij snelladers aan totaal vanaf de route en met zo 30 a 45 min extra langer rijden dus hoezo om de 30km een snellader?), via inzoomen in Maps een snellader vinden zodat je die kan selecteren... Het werkt uitermate frustrerend.

Maargoed, ik heb het idee dat wij (te) veel verschillen over de auto en wat je wel mag/kan/moet verwachten en wat niet. Bijv. dus het gemakt wat ik mis in Maps en jij niet. Agree to disagree.
Sorry hoor, maar dat bedoel ik nou precies vooruit denken! Je kunt alles natuurlijk alles bij een ander (in dit geval Google) neerleggen, maar je had dat adres van die Shell snellader waar je heen wilde toch ook alvast even terwijl je thuis op de bank zat op kunnen zoeken en handmatig op adres gegevens in kunnen geven als een tussenstop?
Floraplein 15 Eindhoven bijvoorbeeld.
Of je kunt een lijstje uitdraaien en in de auto leggen met een aantal adressen langs de route zodat je onderweg even kunt roepen dat je daar heen wilt.

Niet ideaal, maar niet het eind van de wereld en je weet dat er aan verbeteringen gewerkt wordt.

Pagina: 1 ... 196 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.