Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Juancho schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Dat ligt er helemaal aan welke update :). Je moet onderscheid maken tussen de playstore updates (Maps, Spotify, wat Android zaken) en tussen echte Volvo eigen updates. Dat laatste gaat via OTA, dat eerste gewoon via je 4G verbinding....
Dit is een Volvo update, komt overeen met de beschrijving en uitleg in de brief.

Morgen maar even installeren 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Dat ligt er helemaal aan welke update :). Je moet onderscheid maken tussen de playstore updates (Maps, Spotify, wat Android zaken) en tussen echte Volvo eigen updates. Dat laatste gaat via OTA, dat eerste gewoon via je 4G verbinding....
Naar mijn weten gaan ze allebei via de 4G verbinding (of WiFi indien beschikbaar), maar zijn het wel 2 aparte update processen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Recharge365 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:35:
P8
Tussen kerst en oudjaar de auto opgehaald bij de dealer. Weinig tot geen problemen gehad. Nu een melding dat er een update gereed staat voor installatie. Zat die OTA functionaliteit er dus toch al een poosje in 👍 🙂
Stiekem hadden we die OTA update mogelijk inderdaad al. Bij de "8 januari" update werd mij ook nog verteld dat ik hiervoor echt nog een keer terug moest naar de dealer.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Edit: oud bericht.

[ Voor 89% gewijzigd door Juancho op 23-03-2021 18:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Pepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Laden jullie allemaal netjes 90% of steeds vaker de volle 100%?

Mijn dealer gaf aan dat “de meeste” collega’s adviseren gewoon tot 100% te laden en dat de batterijdegradatie wel meevalt, zeker vanwege de ruime reserve marge in het pack.
Ik kan niet thuis laden en rijd heel weinig op het moment. Daarom laad ik maar 1 hooguit 2 keer per week. Kan het in dat geval ook kwaad om tot 100% te laden, of is dat vooral bij dagelijks bijladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
MartinP8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:31:
[...]

Ik kan niet thuis laden en rijd heel weinig op het moment. Daarom laad ik maar 1 hooguit 2 keer per week. Kan het in dat geval ook kwaad om tot 100% te laden, of is dat vooral bij dagelijks bijladen?
Het probleem is niet zozeer het laden tot 100%, maar daarna de auto met zo een volle batterij enkele dagen laten staan zonder te gebruiken. De raad is altijd als je tot 100% laadt dat zo kort mogelijk voor vertrek te doen. Zelfde geld ook voor een te lage batterij, niet met 5% thuiskomen en nog een weekend laten staan en dan pas gaan laden.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Het probleem is niet zozeer het laden tot 100%, maar daarna de auto met zo een volle batterij enkele dagen laten staan zonder te gebruiken. De raad is altijd als je tot 100% laadt dat zo kort mogelijk voor vertrek te doen. Zelfde geld ook voor een te lage batterij, niet met 5% thuiskomen en nog een weekend laten staan en dan pas gaan laden.
Goeie info. Fijn dat hier veel mensen met verstand van zaken zijn. Ik blijf lekker tot 90% laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] ik had vandaag last van een hele trage Google Assistant. Duurde lang om te starten, lang voordat mijn vraag werd weergegeven en lang totdat het antwoord kwam. Het antwoord werd bovendien voortijdig onderbroken. “U kunt nog ongeveer honderdnegenti....”. Stop, en de muziek weer aan als gewoon.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-10 21:27
[...]
OTA is niet via 4G ???!
Graag uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Dit staat op de Polestar website:

Is het mogelijk om een laadschema in te stellen voor de auto?
Deze functionaliteit zal in het midden van 2021 beschikbaar zijn in de Polestar App. Indien je een smart wallbox hebt, zal deze je eventueel de mogelijkheid geven om een laadschema in te stellen.
In de auto P2/P8 momenteel niet. Ik kan dit instellen in de New Motion App van mijn laadpaal. Ik ben nog wat aan het experimenteren om mijn vertrektijd af te stemmen met het laden zodat de accu wellicht wat (nog wat) warmer is door het laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxLz0t92BNKzaOcJ-4H3x1MciY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRZOK2q085IY3yt3lLpNkLwr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:30
jck82 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Ik mis trouwens die extra OPD stand wel op de P8.. Ik zou best wat minder heftig willen remmen en af en toe moeten bij remmen. Nu moet je wel heel erg met je fluwelen voetje gas bij geven om niet teveel af te remmen. Went wel hoor, maar ik vind het wat onnatuurlijk aanvoelen.
Helemaal eens. Die middelste stand geeft iets meer het gevoel van remmen op de compressie bij een ICE. Dat voelt voor mij ook wat natuurlijker.

Wat ik wel lastig vind is het advies om op snelwegen bij gebruik van ACC de OPD uit te schakelen.
Als je daar even niet aan denkt bij het uitschakelen van de ACC is er vrijwel geen vertraging. Met alle risico's die daarbij horen.
Juist in die gevallen zou, volgens mij, een middenstand uitkomst bieden.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
hlip schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Helemaal eens. Die middelste stand geeft iets meer het gevoel van remmen op de compressie bij een ICE. Dat voelt voor mij ook wat natuurlijker.

Wat ik wel lastig vind is het advies om op snelwegen bij gebruik van ACC de OPD uit te schakelen.
Als je daar even niet aan denkt bij het uitschakelen van de ACC is er vrijwel geen vertraging. Met alle risico's die daarbij horen.
Juist in die gevallen zou, volgens mij, een middenstand uitkomst bieden.
Het zou ook beter zijn als je eenvoudiger zou kunnen in- en uitschakelen. Volgens mij zou dat softwarematig moeten kunnen met de knoppen waar je ACC en PA mee bedient. Is nog wel “een pijltje” over denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
FirstEV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:57:
[...]

OTA is niet via 4G ???!
Graag uitleg.
Ik drukte me verkeerd uit. Gaat er om dat een update die binnenkomt niet gelijk een auto update hoeft te zijn. Er is een verschil tussen Volvos OTA updates en de app updates uit de playstore vergelijk het met je telefoon...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

P8 update trilling stuur.

Waar de trilling in het stuur vandaan komt tussen 105 en 120 km per uur hebben ze niet kunnen achterhalen (auto heeft een aantal weken bij Volvo Nederland gestaan en zijn ook onderdelen uit Zweden voor gekomen om mee te testen: Zonder resultaat).

Oplossing: er wordt een nieuwe auto geleverd dit Voorjaar + compensatie bijtelling.

[ Voor 23% gewijzigd door Bazzan op 23-03-2021 22:39 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
Jeetje. Dat zijn geen kleine maatregelen van Volvo.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Bazzan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:35:
P8 update trilling stuur.

Waar de trilling in het stuur vandaan komt tussen 105 en 120 km per uur hebben ze niet kunnen achterhalen (auto heeft een aantal weken bij Volvo Nederland gestaan en zijn ook onderdelen uit Zweden voor gekomen om mee te testen: Zonder resultaat).

Oplossing: er wordt een nieuwe auto geleverd dit Voorjaar + compensatie bijtelling.
Hey! Dat heb ik ook, op de snelweg. Ik dacht eigenlijk dat het aan de banden(spanning) lag. Viel me pas op nadat ik zelf de bandenspanning had gecontroleerd en op 2,8 gezet. Volgens mij was het daarvoor niet namelijk. Of in ieder geval niet opgevallen... ik ga het even extta scherp in de gaten houden.

Hoe heftig was het trillen bij jou? En was het alleen in de range van 105 tot 120 kmh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan

Bazzan

P8

MartinP8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Hey! Dat heb ik ook, op de snelweg. Ik dacht eigenlijk dat het aan de banden(spanning) lag. Viel me pas op nadat ik zelf de bandenspanning had gecontroleerd en op 2,8 gezet. Volgens mij was het daarvoor niet namelijk. Of in ieder geval niet opgevallen... ik ga het even extta scherp in de gaten houden.

Hoe heftig was het trillen bij jou? En was het alleen in de range van 105 tot 120 kmh?
Het is er niet altjjd en heeft ook niks met optrekken te maken. Het is een constante vibratie, die vooral rond de 110 km/u vaak voelbaar is. Een soort combinatie van je banden die gebalanceerd moeten worden en je mobiele telefoon die trilt. Er is ook gereden met andere banden, velgen etc. Dat was het allemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bazzan op 24-03-2021 07:31 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan

Bazzan

P8

Inspired schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:49:
Jeetje. Dat zijn geen kleine maatregelen van Volvo.
Het is op een gegeven moment niet meer jouw probleem als een product niet conform de verwachting van een nieuwe auto is (los van softwarematige dingen die in aankomende updates worden verholpen).

Wellicht vinden ze de oplossing als ze er nog langer mee aan de slag gaan en kan de auto verkocht worden. Tot nu toe is het een uniek geval gebleken als ik op Volvo afga.

[ Voor 18% gewijzigd door Bazzan op 24-03-2021 07:30 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:54
Bazzan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:37:
[...]

Er is ook gereden met andere banden, velgen etc. Dat was het allemaal niet.
Ook ooit eens gehad met een Audi.... oorzaak was toen een wielflens (voor).

Nadat deze vervangen was, was de auto als een vliegend tapijtje zo rustig (> 240kmh Duitsland O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:21
MartinP8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Het zou ook beter zijn als je eenvoudiger zou kunnen in- en uitschakelen. Volgens mij zou dat softwarematig moeten kunnen met de knoppen waar je ACC en PA mee bedient. Is nog wel “een pijltje” over denk ik?
Pijltje naar links is volgens mij nog ongebruikt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostro55
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
P2 Spontaan alarm

Nieuw hier. Sinds eind december tevreden berijder van een Polestar 2. Erg fijne auto!

Tot voor kort eigenlijk geen grote problemen gehad. Echter sinds de OTA-update van eind februari gaat het alarm van de P2 spontaan af. Had hier al gelezen dat er een sensor uitgezet kon worden bij de Volvo-dealer. En dat 'verminderde beveiliging' een workaround was. Dat laatste dus eerst maar geprobeerd, echter ging maandag het alarm weer spontaan, met 'verminderde beveiliging' ingesteld.

Auto heeft gisteren bij de Volvo-dealer gestaan. Eind van de middag weer opgehaald. Er zou een nieuwe update zijn geïnstalleerd met ook een update voor de alarm-module. Goeie hoop dat het opgelost was dus.
Helaas... Vanochtend weer 3x alarm. De auto weer naar de Volvo-dealer gebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:13:
P8

Dankzij @Lancer hebben wij doorgepakt en voor volgende week dinsdag staat er om 19.30 uur een teams vergadering met Robert Timmers. Mooi gebaar in ieder geval dat hij in de avond uren tijd voor ons wil maken.

We houden jullie op de hoogte!
Hoe was het gesprek verlopen? Verder niet nieuwsgierig :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
mostro55 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:08:
P2 Spontaan alarm

Nieuw hier. Sinds eind december tevreden berijder van een Polestar 2. Erg fijne auto!

Tot voor kort eigenlijk geen grote problemen gehad. Echter sinds de OTA-update van eind februari gaat het alarm van de P2 spontaan af. Had hier al gelezen dat er een sensor uitgezet kon worden bij de Volvo-dealer. En dat 'verminderde beveiliging' een workaround was. Dat laatste dus eerst maar geprobeerd, echter ging maandag het alarm weer spontaan, met 'verminderde beveiliging' ingesteld.

Auto heeft gisteren bij de Volvo-dealer gestaan. Eind van de middag weer opgehaald. Er zou een nieuwe update zijn geïnstalleerd met ook een update voor de alarm-module. Goeie hoop dat het opgelost was dus.
Helaas... Vanochtend weer 3x alarm. De auto weer naar de Volvo-dealer gebracht.
Ik ga er maar even vanuit dat het voor een P2 en P8 hetzelfde is... Maar er is nog geen fix hiervoor gaf mijn dealer mij onlangs aan. Ik was er ook helemaal klaar mee, toen het alarm voor de zoveelste keer afging en dit keer bij het ziekenhuis... Was wel de druppel. Ze hebben nu idd een sensor uitgezet, sindsdien geen alarm dat af is gegaan. Maar dit blijft natuurlijk een noodoplossing en absoluut geen fix voor iets waar je wel voor betaald.

Dit probleem is er volgens mij al behoorlijk lang en ook bij best wel rijders. Ziet er niet goed uit wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Recharge365 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Dit is een Volvo update, komt overeen met de beschrijving en uitleg in de brief.

Morgen maar even installeren 🙂
P8
Eerste installatie poging is mislukt. Volgens de melding op het scherm waren niet aan alle voorwaarden voor installatie voldaan. 🤔
Accu stond op 70%, auto op slot en niet aan de laadpaal. Ik ga het straks nogmaals proberen.
Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
geen tips, maar ik zou hem > 80% doen en ver genoeg wegblijven :)
Ik kreeg net van de dealer te horen dat ik deze update al heb (ben er vorige week geweest) maar ik kan het helaas niet verifieren op basis van SW versies..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Voor de mensen die net een P8 besteld hebben.. de productie ligt tot nadere orde stil...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210322_97344923

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:19:
Voor de mensen die net een P8 besteld hebben.. de productie ligt tot nadere orde stil...

Kunnen ze al hun energie richten op het verbeteren van reeds gebouwde wagens... :)

(Grapje, weet heus wel dat dat andere mensen en disciplines zijn...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:53
Recharge365 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:03:
[...]

P8
Eerste installatie poging is mislukt. Volgens de melding op het scherm waren niet aan alle voorwaarden voor installatie voldaan. 🤔
Accu stond op 70%, auto op slot en niet aan de laadpaal. Ik ga het straks nogmaals proberen.
Tips iemand?
Naar de dealer. Heb alle opties geprobeert. Volledig geladen, half geladen, aan de lader, aan de granny lader, niet aan de lader, meer dan 24 u wegblijven, nog een stuk gereden, reset, nog een reset, niks helpt bij mijn p8. Ga zometeen zelf naar de dealer, benieuwd of ik daar te weten kom wat de oorzaak is van het niet willen installeren.

P8 to P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Pr8chtig schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Naar de dealer. Heb alle opties geprobeert. Volledig geladen, half geladen, aan de lader, aan de granny lader, niet aan de lader, meer dan 24 u wegblijven, nog een stuk gereden, reset, nog een reset, niks helpt bij mijn p8. Ga zometeen zelf naar de dealer, benieuwd of ik daar te weten kom wat de oorzaak is van het niet willen installeren.
Uit de Volvo 2104.1 release notes:

* OTA-kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen

Wel een grappige om OTA uit te moeten rollen... na deze update, des noods dus via de dealer, zou het beter moeten gaan! Hoop doet leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Juancho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:19:

Het gaat over enkele shiften, staat letterlijk in de tekst...
3 daarvan vallen trouwens samen met een geplande nationale staking, dus dat maakt al niet veel verschil :D

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
P8

Hebben meer mensen last van dat het sluiten van de auto met je duim op het handvat bij lange na niet altijd goed gaat? Ik moet soms wel 3x proberen en soms dan alsnog de sleutels uit mijn zak halen en pas dan werkt het. In vergelijking met mijn vorige V40 gaat dit heel moeizaam. Is er soms een extra laag beveiliging om de sleutel ofzo dat het zo moeizaam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
Juancho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:55:
P8

Hebben meer mensen last van dat het sluiten van de auto met je duim op het handvat bij lange na niet altijd goed gaat? Ik moet soms wel 3x proberen en soms dan alsnog de sleutels uit mijn zak halen en pas dan werkt het. In vergelijking met mijn vorige V40 gaat dit heel moeizaam. Is er soms een extra laag beveiliging om de sleutel ofzo dat het zo moeizaam gaat?
Geen problemen hier. Ik hoef het handvat niet eens aan te raken. Hand ervoor houden is al voldoende. Mits de sleutel in de buurt is natuurlijk.

Je hebt de vingers toch niet te dicht bij de binnenzijde als je de duim op het handvat legt?

[ Voor 6% gewijzigd door hlip op 24-03-2021 14:08 ]

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Klopt, je mag zelfs alle dagen tot 100% laden zolang je het maar elke dag ‘op rijdt’

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
P8

Nee nog nooit gehad.
We dat mn laadklep opengaat als mn laadkabel over de grond onder mn kofferbak loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 01-10 15:59
Ik denk aan aanschaf P8, hoe lang is de levertijd tot op heden?
(Heb gelezen over tekort aan halfgeleiders)

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Nou, de volgende enquete is er weer hoor, op het Driver Connect platform. Na het bestelproces gaat het nu over aflevering. Nog eventjes en dan zal de enquete over de communicatie vanuit Volvo wel komen :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:54:
Nou, de volgende enquete is er weer hoor, op het Driver Connect platform. Na het bestelproces gaat het nu over aflevering. Nog eventjes en dan zal de enquete over de communicatie vanuit Volvo wel komen :-)
Ik heb nu de vrije velden maar gebruikt om een mijn mening te geven. Ik heb bijv. bij aflevering niets uitgelegd gekregen over alle meters in het scherm voor oa regenereren, of dat blokje dat een autootje moet voorstellen als je ACC gebruikt. Dat soort zaken. En tot slot nog even communicatie als grootste fail aangehaald...

Ben benieuwd naar de meeting die @JohnDoe77 had gisteravond met die Robert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Pr8chtig schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Zojuist nogmaals geprobeerd en weer geen geluk. Met de Volvo dealer gebeld en voor volgende week een afspraak gemaakt.
En ik was nog wel zo enthousiast dat de OTA wel werkte met de december levering ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Pure8 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Klopt, je mag zelfs alle dagen tot 100% laden zolang je het maar elke dag ‘op rijdt’
Zo fijn hier. Dabk! Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, want dit soort dingen moet Volvo je toch eigenlijk uitleggen...? Of had ik dit gewoon moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
4v4t4r schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Nee nog nooit gehad.
We dat mn laadklep opengaat als mn laadkabel over de grond onder mn kofferbak loopt ;)
Het laadklep “issue” heb ik ook heel regelmatig. Best irritant. Temeer daar ik nog steeds niet goed onder de knie heb hoe ik dat met mn voet moet doen...

[ Voor 3% gewijzigd door MartinP8 op 24-03-2021 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
P8

Uh.... ik wist niet eens dat dat kon. (Vond het eigenlijk al een beetje irritant dat alles keyless gaat, behalve afsluiten... maar dat is dus niet zo) Ga het meteen proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
MartinP8 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Uh.... ik wist niet eens dat dat kon. (Vond het eigenlijk al een beetje irritant dat alles keyless gaat, behalve afsluiten... maar dat is dus niet zo) Ga het meteen proberen. :)
_O- _O- _O- lol!! dit kan al heeeeel lang in Volvo's met keyless. Openen gaat door je hand aan de binnenkant van de portiergreep te leggen en dicht gaat door je duim op een vakje in het portier te leggen. Dat ging in de V40 altijd snel en goed in 1x. Ik merk dat de P8 er wat meer moeite mee heeft...

https://www.volvocars.com...aanraakgevoelige-gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:36:
[...]

_O- _O- _O- lol!! dit kan al heeeeel lang in Volvo's met keyless. Openen gaat door je hand aan de binnenkant van de portiergreep te leggen en dicht gaat door je duim op een vakje in het portier te leggen. Dat ging in de V40 altijd snel en goed in 1x. Ik merk dat de P8 er wat meer moeite mee heeft...

Ik moet zeggen dat ik het in mijn P8 beter vind werken dan in mijn oude XC40 T4, en daarvoor in mijn V40. Even hand/vinger erop leggen of er langs gaan is voldoende.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 02-10 23:29
MartinP8 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Het laadklep “issue” heb ik ook heel regelmatig. Best irritant. Temeer daar ik nog steeds niet goed onder de knie heb hoe ik dat met mn voet moet doen...
In de achterbumper van de P8 zitten 4 parkeersensoren.
Als je recht naar voren trapt onder de 2e sensor van links (gezien als je achter de auto staat dus iets links van het nummerbord) met je voet net vrij van de bumper (dus bijna tegen de bumper aan ) gaat het gegarandeerd goed.

[En als je de auto wast moet je de sleutel wel even op een afstandje wegleggen anders reageert de sensor ook op de slang of de waterstraal]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:51:
[...]

In de achterbumper van de P8 zitten 4 parkeersensoren.
Als je recht naar voren trapt onder de 2e sensor van links (gezien als je achter de auto staat dus iets links van het nummerbord) met je voet net vrij van de bumper (dus bijna tegen de bumper aan ) gaat het gegarandeerd goed.

[En als je de auto wast moet je de sleutel wel even op een afstandje wegleggen anders reageert de sensor ook op de slang of de waterstraal]
Jup, ik heb echt een 99,9% score op in 1x gewoon open gaan als ik links van mn nummerbord schop.
Irritante in een wasbox is dat hij op slot gaat - alarm afgaat, je doet hem open, hij gaat weer dicht.. :D echt even de sleutels binnen laten liggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het in mijn P8 beter vind werken dan in mijn oude XC40 T4, en daarvoor in mijn V40. Even hand/vinger erop leggen of er langs gaan is voldoende.
Werkt inderdaad prima! En als het een keertje niet goed werkt is het meestal de batterij van de sleutel die leeg begint te raken, of een sleutelbos die in dezelfde zal zit en de sleutel teveel afschermt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dupester
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03-2024
Waterblok schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:37:
Ik denk aan aanschaf P8, hoe lang is de levertijd tot op heden?
(Heb gelezen over tekort aan halfgeleiders)
Deze week besteld, krijg definitieve bevestiging nog door, maar verwachte levering is week 24.

Maak tegelijk van de gelegenheid gebruik om even iedereen in dit forum enorm te bedanken voor de vele info, tips, bugs, goede verhalen, minder goede verhalen. Heeft mij enorm geholpen bij mijn afwegingen en bevestiging van mijn keuze en ook doen realiseren dat wij 8) electrische rijders echte 'early adopters' zijn met alle gemakken en soms ongemakken vandien..

zal straks ontwennen zijn komend van een renault laguna uit 2008 :D

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Update is hier gedaan bij de dealer. Hierna dus OTA. Ik moet zeggen - ik had geen problemen en merk ook weinig verschil. Verbruik moeten we komende tijd even zien.

De camera's lijken wel wat lichter beeld te geven, maar verder valt me niet echt iets op. Ja, ik kan nu Volvo on call koppelen, zodra de app werkt tenminste.

[ Voor 11% gewijzigd door Spanky79 op 24-03-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
dupester schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Deze week besteld, krijg definitieve bevestiging nog door, maar verwachte levering is week 24.

Maak tegelijk van de gelegenheid gebruik om even iedereen in dit forum enorm te bedanken voor de vele info, tips, bugs, goede verhalen, minder goede verhalen. Heeft mij enorm geholpen bij mijn afwegingen en bevestiging van mijn keuze en ook doen realiseren dat wij 8) electrische rijders echte 'early adopters' zijn met alle gemakken en soms ongemakken vandien..

Goede beslissing. Heerlijke auto en de meeste bugs zijn dacht ik nu wel voorbij. Vanaf volgende maand de nodige uitbreidingen van functies. Je hebt gewoon op het juiste moment besteld. Veel voorpret !

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinfilosoof
  • Laatst online: 14-09-2022
De updates en het goede weer beginnen hun uitwerking te krijgen.

Vorige week bij de dealer geweest, alle updates zijn doorgevoerd en over ditzelfde ritje begin vorige week nog een gemiddelde van 29,2 kWh

Geeft hoop voor de zomer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GH8Ev-mcle9jp831hQwivIx0uXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpimlHQvUFf8MvH1hmF5quCd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 00:11
(P2) Is er nog nieuws omtrent de niet of slecht werkende speakers? Dat was enkele dagen een hot topic en dan wordt er ineens niet meer over gesproken. Je kan er natuurlijk niet over bezig blijven maar ik vraag me dan af of er al feedback van Polestar is of zelfs misschien al een oplossing? Polestar behandelt mijn melding erover maar het probleem was bij hun niet bekend en verder heb ik nog geen nieuws. Niet bekend lijkt me straf aangezien er toch veel mensen over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:51:
[...]

Ik heb laatst m'n P8 voor het eerst gewassen bij de wasstraat (wel handmatig), mij partner zat nog in de auto, sleutel was in de auto. Niks geen sensor die afging of ene kofferbak die openging door de waterstraal ....

@Tuinfilosoof P2 neem ik aan gezien je opmerking over laatste update? Echt bizar laag man! Top! 15 graden, misschien langere tijd de zon op de auto gehad ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 24-03-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag moet ik toch weer zeggen dat het adaptieve volume bijzonder ingrijpend was. Het was dermate opvallend dat ik hoop dat de update die ik vrijdag kreeg zonder de adaptive volume update was ;(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Goed gedaan! Welke kleur wordt het? Wk24 is waarschijnlijk modeljaar 22. Zijn daarin er nog wijzigingen in of aan de auto?

We mopperen hier wel af en toe maar het is echt een heel fijne auto. Mijn auto is in januari geleverd en tot dusverre bugfree en zinder enig rammeltje, kraakje, trillen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
Juancho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Ik heb laatst m'n P8 voor het eerst gewassen bij de wasstraat (wel handmatig), mij partner zat nog in de auto, sleutel was in de auto. Niks geen sensor die afging of ene kofferbak die openging door de waterstraal ....

@Tuinfilosoof P2 neem ik aan gezien je opmerking over laatste update? Echt bizar laag man! Top! 15 graden, misschien langere tijd de zon op de auto gehad ook?
Nee, duidelijk een P8

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
[...]

Dit is echt geen Volvo ding hoor, mijn vorige Citroën en Toyota hadden dit ook. In de Citroën weigerde ie wel eens, in de Toyota nooit. In de P2 werkt het tot nu toe ook perfect.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinfilosoof
@Juancho haha nee P8. Ik was wat laat met de updates laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupester
Mga1600 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Goed gedaan! Welke kleur wordt het? Wk24 is waarschijnlijk modeljaar 22. Zijn daarin er nog wijzigingen in of aan de auto?

We mopperen hier wel af en toe maar het is echt een heel fijne auto. Mijn auto is in januari geleverd en tot dusverre bugfree en zinder enig rammeltje, kraakje, trillen of wat dan ook.
Kleur is Black Stone - had zelf wellicht andere kleur gekozen- maar goed - you win some, you loose some en zwart is ook uitstekende keus, daardoor wordt het meer 1 geheel in mijn beleving.

Goede vraag t.a.v. modeljaar. Heb eerlijk gezegd geen idee. De dealer heeft blijkbaar een aantal productieplaatsen al in order staan die ze nog kunnen aanpassen, zou ook nog iets eerder kunnen worden (of later je weet hoe dat gaat..) Ik neem je vraag gelijk mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Tuinfilosoof schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:27:
@Juancho haha nee P8. Ik was wat laat met de updates laten uitvoeren.
Maar er is toch nog helemaal geen update voor de P8 waarbij het verbruik en de range verbetert zou zijn? Die komt straks bij de 1e grote OTA update (in april?) als ik het goed heb. 🤔

De P2 heeft wel die update al gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hier werkt dat allemaal vlekkeloos, met de portieren en afsluiten.

Geluid klinkt me wel iets beter/duidelijker na de update. Maar ik vond dat sowieso echt al wel prima vanaf het begin. Weinig vervorming in zowel
Hoog als laag en met name ook de carkit werkt uitermate prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Hansieo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:33:
[...]

Nee, omdat ik thuis kan laden (PV overschot) , ga ik tot pakweg 70%.

Zie ik in de weersvoorspellingen een lange(re) periode weinig zon, dan ga ik tot 80%.

Hele slechte 14 dagen PV opbrengst in verschiet? dan pak ik 90%.

100% alléén als ik en trip ga maken dat ik het écht kan gebruiken, maar door corona nog niet nodig gehad.
Is je laadpaal ook ingesteld om alleen met PV overschot te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Sebas84! schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:48:
[...]

Ik laad hem eigenlijk altijd tot 80% vooral omdat boven de 80% het warmteverlies aanzienlijk is, dus meer kW vanuit je huis dan dat er in de auto gaan. is dus duurder hahah
Euhm... Ik ben het toch niet helemaal eens met deze stelling.
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MaxxMark schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:07:
[p2] Sinds de update van vrijdag bij de dealer, heb ik vandaag ook weer een kort ritje gehad. Het automatisch volume lijkt inderdaad minder irritant te zijn.

Daarnaast was mn TA verbruik bizar te noemen. Het begon op 140kWh/100km. Ik gok omdat het koud was, niet voorverwarmd, temperatuur op 20 (standje 1 ventilatie) en stoel en stuur op standje 1. Het trok wel bij, maar is natuurlijk niet goed voor het gemiddelde :)

Moest een relatief lang stuk over een 30 weg (Fietsstraat langs het water) en had de ACC op 35 staan.
In de prestatieapp zag ik (met heel veel moeite...) dat hij zowaar ook de 12 en 14kWh/100km aantikte.

Overigens kwam ik deze in de facebook groep tegen, meende dat hij hier nog niet langs was gekomen:

[Afbeelding]
Bij mij start ie quasi altijd op een absurd hoog getal wat dan na de eerste kilometer vrij snel daalt. Waarschijnlijk gerelateerd aan verwarming (interieur en/of accu). Heb nog maar een paar keer gehad dat ik begin te rijden en de teller gewoon op een normale 20-30 kWh/100km staat. Heb TA permanent weergegeven op bestuurders display, dus heb er een goed zicht op.

Ik ben wel eens benieuwd naar wat er juist aan de break cleaning functie veranderd is. Gaat hij effectief de remmen laten raken bij het rijden. Of gaat dat over het feit dat hij bij <10km/h mechanisch remt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinfilosoof
@Juancho Sinds afgelopen donderdag (uitvoering updates) is het verbruik echt omlaag gegaan. Ik ben niet op de hoogte wat er allemaal uitgevoerd is, maar het helpt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Burchov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
Ik reed met zo'n 65% SoC het circuit op, en na 12 rondjes was daar nog 22% van over. Gegeven dat het circuit 4,26 km lang is, wil je het gemiddelde verbruik niet uitrekenen. Maar het was wel fantastisch om te doen. De Polestar is niet geschikt voor echte races, maar je kan er een hoop lol mee beleven O+
63 kWh/100km O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Burchov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
Wat me hier vooral opviel was de enorme vertraging die achter het gaspedaal zit. Het duurt echt een aanzienlijke tijd nadat je het pedaal helemaal ingetrapt hebt voordat de auto daadwerkelijk van zijn plek komt.
Voor rode licht sprintjes: Launch Control gebruiken >:)

In vergelijking met een ICE heb je elektrisch natuurlijk direct maximaal koppel. Maar dat ben je al snel vergeten als je een tijdje elektrisch rijdt.
Maar de gaspedaal respons is inderdaad niet bepaald sportief te noemen. Idem bij de PP.
Was leuk geweest als ze daar nog ergens een optie vinkje voor hadden. Voor alledaagse ritjes is de huidige respons zat goed, maar als je eens dat extra eruit wil halen, dan moet ie toch veel gevoeliger reageren. Voor je alledaagse ritjes zou je waarschijnlijk zeeziek worden dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 01-10 15:59
[...]

Dank, ik rijd nu nog een van de eerste XC70's uit 2001.....
En ook ik zuig hier allerlei info op.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 07:58

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Vandaag mijn Polestar 2 overhandigd gekregen.
Wat een sensatie :)

Wel een vraagje: bij mijn tijdelijke xc40 had ik de navigatie in het midden display en op het bestuurders display (kaart + inzoom details als je een afslag oud nadert)
Bij de Polestar heb ik alleen bovenin de straatnaam en middenin een pijltje maar geen kaart of inzoom details.
Kan ik dat nog instellen.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20

MaxxMark

HT is Tof!

Die heb je wel. Rechter hand knopje links onder om te wisselen van view tot je de kaart full screen in je dashboard hebt :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
Ook ik ben afgelopen weken dit topic aan het volgen. Volgende week woensdag zal ik mijn P8 in ontvangst nemen. Ik ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Afgelopen 3 maanden 5 dagen meer dan 300km gemaakt. Ik lijk het prima te redden qua actieradius.

Het zal een heel verschil zijn met mijn Peugeot 308SW Blue Lease Executive Diesel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Izjacques schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:04:
Ook ik ben afgelopen weken dit topic aan het volgen. Volgende week woensdag zal ik mijn P8 in ontvangst nemen. Ik ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen.

Afgelopen 3 maanden 5 dagen meer dan 300km gemaakt. Ik lijk het prima te redden qua actieradius.

Het zal een heel verschil zijn met mijn Peugeot 308SW Blue Lease Executive Diesel :-)
Och man, je weet niet wat je mee maakt! Echt een top bak. Heb hem nu bijna een half jaar en heb er echt plezier van.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[...]

Werkt prima bij mijn P8!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hej mannen!

Gister samen met de andere hier een gesprek van ruim anderhalf uur gehad met Robert Timmers en Arthur van Es van Volvo.

Laat ik namens de zeven van hier in ieder geval zeggen dat het een positief en constructief gesprek was. Wat je echt merkt is dat Volvo een auto fabrikant is en nu een soort smartphone op wielen hebben gelanceerd. Daar hoort dus een hele andere communicatie bij. Daarover hebben wij veel gesproken en beide heren gaven aan onze feedback erg te waarderen. Zo erg zelfs dat er nog een aantal vervolgsessies zullen volgen. We hebben hier en daar ook een tipje van de sluier opgelicht gekregen, maar moesten beloven daarover de communicatie bij Volvo te laten en die gaat er ook snel komen. Het was vooral ook fijn dat men in de avond de tijd nam om uitgebreid naar onze punten te luisteren en hadden zelf ook veel vragen hoe wij als consument dingen ervaren. Dit was voor hen dan ook zeer leerzaam en gaan ze op doorpakken om te verbeteren.

Dit klinkt nog vaag, maar vertrouw ons dat er dingen veranderen en het echt goed komt!

Voorbeeld; Volvo is van het ontzorgen, simpel maken, etc. Dus bijvoorbeeld als je een OTA update krijgt, zie je verder niets maar pas als het klaar is voor installatie. Wij gaven aan dat het beter is om te zien (net als bijvoorbeeld bij een iPhone) hoever de download vorderd, etc. Dat hadden zij niet verwacht.

Ander voorbeeld; er is uiteraard een roadmap met dingen die komen en verbeterd worden. Die delen ze nu niet, omdat je net IT nooit zeker weet of je exact je deadline zult halen. Vanuit Volvo willen ze dan gewoon communiceren als het helemaal klaar voor lancering is, terwijl wij juist aangaven dat wij als rijders liever de roadmap wel zouden weten, met dan tijdig een opmerking wanneer een deadline verschoven moet worden.

Kortom; er volgen dingen en ze hebben een serieus luisterend oor voor ons. Heb vertrouwen en ik/wij begrijpen dat we met dit verhaal niet iedereen alle antwoorden hebben kunnen geven, maar we hebben er allemaal (ook vanuit Volvo) een positief gevoel aan overgehouden.

En @Juancho Robert gaf nogmaals aan dat Volvo dus gaat voor zo min mogelijk knopjes, versimpelen voor de gebruiker dus. Dus de HK installatie zal dus door HK zo optimaal mogelijk worden ingesteld, gebruiker kan finetunen.

En veel ontwikkelingen doen Volvo en Polestar nu nog samen. Maar als de techniek staat, kiest ieder verder eventueel een eigen invulling. Zo zou Polestar dus wel een uitgebreide equalizer kunnen laten schrijven.

Hebben de andere deelnemers nog aanvullingen binnen wat we mogen communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
Pepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Laden jullie allemaal netjes 90% of steeds vaker de volle 100%?

Mijn dealer gaf aan dat “de meeste” collega’s adviseren gewoon tot 100% te laden en dat de batterijdegradatie wel meevalt, zeker vanwege de ruime reserve marge in het pack.
Als ik meer dan 300 km op een dag moet rijden dan voor de zekerheid 100% en anders gewoon 90%
Maar ja, ik heb een gemiddelde van 19.5...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bmic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 23:39
Gisteren mijn nieuwe P2 - moon mogen afhalen! Wat een fantastische wagen _/-\o_

Vandaag heen-en-terug naar het werk. Ongeveer 50% autostrade aan 123km/u ACC en de rest over binnenwegen 30-50-70 of 90 km/u.

TM toont heen en terug, TA enkel de terugweg. Verbruik is hier iets lager, waarschijnlijk door verschil in temperatuur? Het was 7°c 's morgens en 12°C 's avonds. Buiten enkele sprintjes normaal gereden met verwarming op 19°C, zonder stoel of stuurverwarming. Met het lentezonnetje was dit perfect comfortabel in een hemdje.

Lijken mij heel mooie cijfer. Veel beter dan verwacht! Ongeveer 12% Soc verbruikt voor 44km => 365km autonomie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYG-MlH9rrSpfeyWcvMCDQVkZSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJmWfe6UHIYsasqBuC3cFR7e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nice! Geniet ervan! Net verbruik ook zeg, poeh! Lijkt me een mooi moment om eindelijk eens onder de 20kWh te komen 😁

Onlangs met ritje van 70km bij 7 graden op 20kWh dus beetje bij beetje gaat het omlaag 😁

@JohnDoe77 bedankt voor de update. Ben benieuwd naar die volgende video's met tekst en uitleg. Wanneer kunnen we daar meer van verwachten? Nog over gesproken? Uiteindelijk, en dat bedoel ik niet verkeerd hoor, moeten woorden wel overgaan in daden natuurlijk. Fijn dat jullie er iig vertrouwen in hebben dus ik geef het nog even tijd 👍🏼

[ Voor 45% gewijzigd door Juancho op 24-03-2021 22:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:14:
Hej mannen!

Gister samen met de andere hier een gesprek van ruim anderhalf uur gehad met Robert Timmers en Arthur van Es van Volvo.

Laat ik namens de zeven van hier in ieder geval zeggen dat het een positief en constructief gesprek was. Wat je echt merkt is dat Volvo een auto fabrikant is en nu een soort smartphone op wielen hebben gelanceerd. Daar hoort dus een hele andere communicatie bij. Daarover hebben wij veel gesproken en beide heren gaven aan onze feedback erg te waarderen. Zo erg zelfs dat er nog een aantal vervolgsessies zullen volgen. We hebben hier en daar ook een tipje van de sluier opgelicht gekregen, maar moesten beloven daarover de communicatie bij Volvo te laten en die gaat er ook snel komen. Het was vooral ook fijn dat men in de avond de tijd nam om uitgebreid naar onze punten te luisteren en hadden zelf ook veel vragen hoe wij als consument dingen ervaren. Dit was voor hen dan ook zeer leerzaam en gaan ze op doorpakken om te verbeteren.

Dit klinkt nog vaag, maar vertrouw ons dat er dingen veranderen en het echt goed komt!

Voorbeeld; Volvo is van het ontzorgen, simpel maken, etc. Dus bijvoorbeeld als je een OTA update krijgt, zie je verder niets maar pas als het klaar is voor installatie. Wij gaven aan dat het beter is om te zien (net als bijvoorbeeld bij een iPhone) hoever de download vorderd, etc. Dat hadden zij niet verwacht.

Ander voorbeeld; er is uiteraard een roadmap met dingen die komen en verbeterd worden. Die delen ze nu niet, omdat je net IT nooit zeker weet of je exact je deadline zult halen. Vanuit Volvo willen ze dan gewoon communiceren als het helemaal klaar voor lancering is, terwijl wij juist aangaven dat wij als rijders liever de roadmap wel zouden weten, met dan tijdig een opmerking wanneer een deadline verschoven moet worden.

Kortom; er volgen dingen en ze hebben een serieus luisterend oor voor ons. Heb vertrouwen en ik/wij begrijpen dat we met dit verhaal niet iedereen alle antwoorden hebben kunnen geven, maar we hebben er allemaal (ook vanuit Volvo) een positief gevoel aan overgehouden.

En @Juancho Robert gaf nogmaals aan dat Volvo dus gaat voor zo min mogelijk knopjes, versimpelen voor de gebruiker dus. Dus de HK installatie zal dus door HK zo optimaal mogelijk worden ingesteld, gebruiker kan finetunen.

En veel ontwikkelingen doen Volvo en Polestar nu nog samen. Maar als de techniek staat, kiest ieder verder eventueel een eigen invulling. Zo zou Polestar dus wel een uitgebreide equalizer kunnen laten schrijven.

Ik kan beamen dat het een heel positief gesprek was, de Volvo heren waren echt geïnteresseerd in ons oordeel en onze wensen en hadden vanuit hun kant ook echt wat te vertellen.
We waren nog lang niet uitgepraat, maar ‘de tijd was jammer genoeg op’ omdat er rekening mee gehouden moest worden dat sommigen nog voor de avondklok thuis moesten zien te komen.

Ik zag dat Robert en Arthur vandaag al een stukje hebben neergezet op het Electric Drivers platform over het gesprek met daarin iets over het voornemen om de VOC app fase 1 in week 15 uit te gaan rollen en ook over het plan om een interactief ‘iets’ te gaan organiseren in samenwerking met Prodrive. Klinkt goed..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

MaxxMark schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:53:
Die heb je wel. Rechter hand knopje links onder om te wisselen van view tot je de kaart full screen in je dashboard hebt :)
Je bedoelt die 2 "venstertjes" ?
Dan krijg ik wel meer ruimte midden in de bestuurdersdisplay maar die blijft leeg (op af en toe een pijl na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Ik zag dat Robert en Arthur vandaag al een stukje hebben neergezet op het Electric Drivers platform over het gesprek met daarin iets over het voornemen om de VOC app fase 1 in week 15 uit te gaan rollen en ook over het plan om een interactief ‘iets’ te gaan organiseren in samenwerking met Prodrive. Klinkt goed..!
Kijk dit is een mooi voorbeeldje van proactief handelen waar ik op doelde. Niet er weer weken over heen laten gaan voor we iets horen, gelijk korte samenvatting en vooral heel belangrijk het vervolg op korte termijn aangeven. En dat doen ze met onderstaande (voor de mensen die niet op dat platform zitten). Ik hoop alleen niet dat dat filmpje met ProDrive Training ons als een stelletje nietsnutten neerzet alsof we alles nog moeten leren. Is daar nog wat over verteld heren? Wat kunnen we verwachten qua niveau om zo maar te zeggen? Ik mag toch hopen dat ze bij Volvo NL ook wel weten dat wij als 'testrijders' begrijpen dat je niet met 140 km/h moet gaan rijden en constant sprintjes moet trekken in een koude auto.
Na onze onlangs geplaatste videoboodschap, plannen wij als volgende stap op korte termijn een online sessie, in samenwerking met ProDrive Training.

In deze interactieve sessie worden praktische tips met betrekking tot het verbeteren van actieradius, laadsnelheid, One Pedal Drive en de warmtepomp besproken. Tevens krijgen deelnemers de gelegenheid om via chat live hun vragen te stellen.
@dagobert1966 je hebt 3 opties om uit te kiezen: auto info (ACC etc), rustig scherm met amper info en het navigatiescherm volledig in beeld. Kwestie van even door klikken op die knop. Het kan zijn dat de maps view het niet doet, zijn eerdere berichten over geweest. Vaak helpt een reset van het grote scherm dan. Dat kan door even een seconde of 30 de grote knop in te drukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 24-03-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:04:
[...]

Kijk dit is een mooi voorbeeldje van proactief handelen waar ik op doelde. Niet er weer weken over heen laten gaan voor we iets horen, gelijk korte samenvatting en vooral heel belangrijk het vervolg op korte termijn aangeven. En dat doen ze met onderstaande (voor de mensen die niet op dat platform zitten). Ik hoop alleen niet dat dat filmpje met ProDrive Training ons als een stelletje nietsnutten neerzet alsof we alles nog moeten leren. Is daar nog wat over verteld heren? Wat kunnen we verwachten qua niveau om zo maar te zeggen? Ik mag toch hopen dat ze bij Volvo NL ook wel weten dat wij als 'testrijders' begrijpen dat je niet met 140 km/h moet gaan rijden en constant sprintjes moet trekken in een koude auto.

Hoe ze dat in gaan vullen weten we (nog) niet, maar het woord interactief is gevallen. Dat houdt in dat we vragen kunnen stellen. Ik denk dat je daarmee zelf min of meer stuurt in wat de waarde van die sessie wordt.
.
[...]

@dagobert1966 je hebt 3 opties om uit te kiezen: auto info (ACC etc), rustig scherm met amper info en het navigatiescherm volledig in beeld. Kwestie van even door klikken op die knop. Het kan zijn dat de maps view het niet doet, zijn eerdere berichten over geweest. Vaak helpt een reset van het grote scherm dan. Dat kan door even een seconde of 30 de grote knop in te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Kijk dit is een mooi voorbeeldje van proactief handelen waar ik op doelde. Niet er weer weken over heen laten gaan voor we iets horen, gelijk korte samenvatting en vooral heel belangrijk het vervolg op korte termijn aangeven. En dat doen ze met onderstaande (voor de mensen die niet op dat platform zitten). Ik hoop alleen niet dat dat filmpje met ProDrive Training ons als een stelletje nietsnutten neerzet alsof we alles nog moeten leren. Is daar nog wat over verteld heren? Wat kunnen we verwachten qua niveau om zo maar te zeggen? Ik mag toch hopen dat ze bij Volvo NL ook wel weten dat wij als 'testrijders' begrijpen dat je niet met 140 km/h moet gaan rijden en constant sprintjes moet trekken in een koude
Hoe ze dat in gaan vullen weten we (nog) niet, maar het woord interactief is gevallen. Dat houdt in dat we vragen kunnen stellen. Ik denk dat je daarmee zelf min of meer stuurt in wat de waarde van die sessie wordt.
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
[...]

[...]
Tijd om cynisme voor nu even achter je te laten @Juacho O-) Zoals je nu al twee keer leest; ze hebben echt begrip voor ons en doen er alles aan te verbeteren en te communiceren. Één van die dingen waar we niet over zouden spreken staat dus nu op het rijdersplatform, top! En als je een beetje Prodrive kent, wordt dat gewoon een mooie sessie. Maar ook hier lees je; niet ieders kennis over elektrisch rijden, laden, etc is op hetzelfde niveau. Er zullen vast dingen tussen zitten die voor jou allllllang gesneden koek zijn! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

[...]

[...]

Die reset deed het hem inderdaad. THANKS!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
[...]

[...]

Volgens mij kom jij uit regio Zwolle?
Wellicht interessant om bij te wonen?

Volvo-masterclass-elektrificatie Volvo Nieuwenhuijse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:54
High-Voltage2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:50:
[...]

Is je laadpaal ook ingesteld om alleen met PV overschot te laden?
Dit is een ZAPPI en heeft verschillende laad mogelijkheden

FAST: Grijpen wat je grijpen kan, dus max instelling uit het net + evt PV opbrengst (max samen 22kw)
ECO+ : PV, plus aanvulling uit het net indien nodig (omdat het auto protocol min. 1.4kw wil hebben en de zon in dit jaargetijde stevig kan wisselen met wolken. (ik heb dit op 10% net staan)
ECO, nu alleen PV, maar dan loop je het risico dat bij rondtrekkende chillende wolken het l;aadproces op/af/op/af gaat en dat lijkt mij niet lekker voor de auto, dus deze ga ik alleen op vette zonnige zomerdagen gebruiken.

Voor nu dus: ECO+

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 10:32
Hansieo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:24:
[...]

Dit is een ZAPPI en heeft verschillende laad mogelijkheden

FAST: Grijpen wat je grijpen kan, dus max instelling uit het net + evt PV opbrengst (max samen 22kw)
ECO+ : PV, plus aanvulling uit het net indien nodig (omdat het auto protocol min. 1.4kw wil hebben en de zon in dit jaargetijde stevig kan wisselen met wolken. (ik heb dit op 10% net staan)
ECO, nu alleen PV, maar dan loop je het risico dat bij rondtrekkende chillende wolken het l;aadproces op/af/op/af gaat en dat lijkt mij niet lekker voor de auto, dus deze ga ik alleen op vette zonnige zomerdagen gebruiken.

Voor nu dus: ECO+
Je hebt ECO+ en ECO verkeerd om, ECO is een minimum vanuit het net (1.4KW) wat wordt aangevuld met overcapaciteit en ECO+ is alleen maar op overcapaciteit vanuit je installatie, waarbij je een percentage in kan stellen.

ECO+ is wel mooi voor in de zomer, maar als je de auto aansluit op de lader op een moment waarop er geen overcapaciteit is dan wordt het laad-lampje van de P2 ook niet groen, deze blijft geel (want er wordt nog geen laadsessie gestart).

Als de auto dan vervolgens op een later moment een laadsessie probeert te starten en dat lukt (om welke reden dan ook) niet, dan krijg je daar verder geen melding van, je komt er pas achter wanneer je weg wilt of moet en het lampje ineens op rood staat.

Is me nu één keer overkomen, dus voorlopig hou ik het bij ECO met een getimede boost tussen 00:00 en 07:00 elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:07
Pepehv schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:52:
[P8]
Harde kont?

Ik was initieel erg enthousiast over de Volvo stoelen.

De laatste weken voel ik in het zitvlak duidelijk een harde plaat/balk zitten. Dat voel je nét te goed waardoor het niet meer comfortabel zit en gaat irriteren.

Herkent iemand dit?
Zojuist mijn auto weggebracht voor recall.

Bovenstaande ook aangestipt. Monteur gaf aan dat hij er al meerdere malen heeft naar moeten kijken. Voor één klant moest hij zelfs het schuimrubber vervangen maar dat hielp niks. Hij gaf aan dat bij de P8 de kuip van de stoel eigenlijk te kort is - alsof de stoel te klein is. Als je helemaal achterin gaat zitten dan voel je het niet. Volvo Nederland is wel op de hoogte, dacht hij.

De befaamde stalen balk die een van de forumleden uit de zitting heeft laten halen bij zijn P2 heeft de P8 niet, zei hij.

Anyway, its not a bug, its a feature :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Pepehv schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:57:
[...]

De befaamde stalen balk die een van de forumleden uit de zitting heeft laten halen bij zijn P2 heeft de P8 niet, zei hij.
Raar, die balk is nochtans wel degelijk te zien hier op de 3D file van de P8, exact zoals op die foto's die hier gepost zijn :?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 19:32
Ik vraag me af wat het weghalen van die balk betekent voor de recall die binnenkort toch wel zeer waarschijnlijk zal komen voor de slechte bekleding/inzakken van de stoelen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
@JohnDoe77 @Mga1600 en de anderen die deelgenomen hebben aan het gesprek met Volvo: dank voor jullie inzet en tijd!

Ik begrijp dat er dingen besproken zijn die nog niet naar buiten gebracht mogen worden. En dat we er op moeten vertrouwen dat het echt beter wordt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook @Juancho's opmerkingen wel begrijp. Dat vertrouwen moet natuurlijk komen door open en transparante communicatie, en dan is "we mogen daar nog niets over zeggen" niet meteen een grote vertrouwens-winner.

Maar, deze Volvo mensen lijken welwillend, jullie zijn enthousiast en vol vertrouwen dus kies ik er op basis daarvan nu voor om vertrouwen te hebben in de positieve uitkomst. Nogmaals dank!

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Bjornson schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:59:
Ik vraag me af wat het weghalen van die balk betekent voor de recall die binnenkort toch wel zeer waarschijnlijk zal komen voor de slechte bekleding/inzakken van de stoelen..
Ik ook :) wij hebben namelijk die balk laten verwijderen. Maar ook meteen lederen bekleding laten aanbrengen. Als het schuim echter inzakt zal dat naar mijn idee wel onder de reclaim kunnen vallen. Waarschijnlijk krijg je dan alleen een blok schuim en laat ik het vervangen. (Of ik laat het met goede materialen meteen bij de bekleder doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
EHAS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:01:
[...]

Volgens mij kom jij uit regio Zwolle?
Wellicht interessant om bij te wonen?

Volvo-masterclass-elektrificatie Volvo Nieuwenhuijse
Had ik me al voor aangemeld. Verwacht er zelf weinig van maar ik geef het een poging. Miss hien leer ik er nog iets van wat we hier en op dat andere platform nog niet besproken hebben 😁. Uiteraard deel ik het dan hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[...]
Robert gaf nogmaals aan dat Volvo dus gaat voor zo min mogelijk knopjes, versimpelen voor de gebruiker dus. Dus de HK installatie zal dus door HK zo optimaal mogelijk worden ingesteld, gebruiker kan finetunen.

Dat betekent dus, dat de huidige bij Polestar 2 operationele 'finetuning' (zoals in dit filmpje) ook ter beschikking staat of komt voor de Volvo P8. Die mogelijkheid tot finetuning komt uit de nu bestaande samenwerking en hoeft niet meer geprogrammeerd te worden. Dat vind ik voldoende.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Hebben meer mensen met de installatie van de update het probleem dat de installatie niet wil starten? Het scherm blijft staan op "Verlaat en vergrendel de auto", terwijl ik al naast de auto sta op dat moment..

Als ik na een tijdje weer instap krijg ik deze melding te zien vervolgens. On Call vertelt me maar naar de dealer te gaan, dus dat zal ik misschien maar toch doen dan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KStXlinZlJIw3MJI4mpgjyI54Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jl07wuPbqfuI774uD8RJoDvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@JohnDoe77 Bedankt voor je verslag van de sessie met Volvo Nederland.
Voor zover het nog niet ter sprake zou zijn gekomen: ik vind de suggestie van een "eco-knop" wel een goeie, waarmee, met behoud van het vierwiel aangedreven karakter van de auto, de motoren voor en achter op 50% worden gezet. En bij een volgende knopdruk weer terug gezet worden naar 100%. Zoiets lijkt met software relatief eenvoudig te realiseren.
Je hebt immers niet altijd de volle 100% nodig en de halvering komt wellicht ook de actieradius ten goede. ;)
De eco-knop zou op de plek kunnen komen van de blinde startknop.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Claude schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:04:
@JohnDoe77 Bedankt voor je verslag van de sessie met Volvo Nederland.
Ik vind de suggestie van een "eco-knop" wel een goeie, waarmee, met behoud van het vierwiel aangedreven karakter van de auto, de motoren voor en achter op 50% worden gezet.
Tesla heeft zo'n eco-mode ("chill" mode), waarbij de auto ook minder vermogen afgeeft en de pedaalrespons minder direct is. Ik heb het een tijdje geprobeerd en het maakt in de praktijk niet heel veel uit. Gewoon rustig optrekken en op tijd gas los (regeneratie). Dat levert meer op dan het vermogen inperken. Met de vermogens van dit soort auto's spreek je niet heel vaak meer dan 50% aan. Het "nieuwe rijden" maakt voor een EV echt mega verschil, zonder dat het een extra belasting is. Een ICE vind het niet echt heel fijn om met weinig toeren flink te moeten trekken.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 21:47
Hej mannen!

[P2]
1. Wat ik echt op dit moment mis is de laadsnelheid in kW’s. Je ben nu blind aan het laden wat niet fijn is.
2. Verder is het veel nuttiger om de range in het display op basis van de werkelijke inschatting te tonen dan op basis van de WLTP afstand die je nooit gaat halen. Nu geven het driver display en Google Maps andere informatie. Lekker Google Info gebruiken voor beide. Dat geeft de berijder een veel betere indicatie van de range.
3. Ik zou graag een airco stand hebben die, voor driver only zoals vele EV’s hebben dat scheelt echt voor de range voor als het winter is. Verder zou ik ook een “maintain temperature” stand willen. Heel vaak is de auto voor mij op de juiste temperatuur bij het instappen en dan wil ik het niet koeler of warmer. De enige optie op dit moment is airco uit doen. Maar na een tijdje gaan beslaan de ruiten.
4. Auto ruitenwisser stand bij het instappen. Bij het instappen gaan de ruitenwissers heen en weer en het is al twee gebeurd dan er water in de cabine komt. Omdat ik de deur nog niet heb gesloten. Dus graag meer tijd voordat de auto de ruitenwissers aanzet als de auto ruitenwisser mode aan staat en je als berijder instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Claude schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Dat betekent dus, dat de huidige bij Polestar 2 operationele 'finetuning' (zoals in dit filmpje) ook ter beschikking staat of komt voor de Volvo P8. Die mogelijkheid tot finetuning komt uit de nu bestaande samenwerking en hoeft niet meer geprogrammeerd te worden. Dat vind ik voldoende.
EQ'en is idd voor finetunen dus in dat kader zou de P8 ook dat EQ menu moeten/kunnen krijgen :) _/-\o_
Verder is je oplossing van een eco stand met bijv. 50% vermogen op beide assen top! Als je range dan ook verdubbelt kan worden is het helemaal feest haha. Ben alleen bang dat het zo makkelijk niet zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupester
Mga1600 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Leverdatum wordt rondom week 20. Er zijn volgens de dealer nog veel productieplaatsen voor het huidig modeljaar. Zij verwachten dat modeljaar 22 wrs pas na de zomer uitleverbaar wordt. T.a.v. wijzigingen kon men niet veel zeggen -wisten ze niet- maar verwachten niet veel, quote: 'een ander kleurtje of zo'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Had ik me al voor aangemeld. Verwacht er zelf weinig van maar ik geef het een poging. Miss hien leer ik er nog iets van wat we hier en op dat andere platform nog niet besproken hebben 😁. Uiteraard deel ik het dan hier!
Jij (en ik) zijn net 2 maanden EV rijder en dus niet alwetend lijkt me. Ik zou daarom zeggen ga er met een open mind in en niet met het vooringenomen standpunt van ‘ verwacht er zelf weinig van’.
Dan wordt het zeker een self fulfilling prophecy.

Pagina: 1 ... 195 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.