Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020
Reset werkte niet?P2Boxtel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:13:
[...]
Vandaag juist voor het eerst probleem met m’n p2.
Geen internet en ook geen gps. Best lastig navigeren.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
4x gereset, geen verbetering. Ook na 3 uur uit geen wijziging. Nachtje met rust laten nu, misschien dat dat iets doet.
Thanks, nu klinkt het al stukken beter.SpeedfreakR schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:50:
[...]
Kijk eens bij de equalizer, daar zit een aparte schuif voor de subwoofer!
[Afbeelding]
Had na de update de geluidssettings niet meer bekeken. Voor de update kon ik de subwoofer m.i. niet apart instellen.
Beste geluid krijg ik nog altijd als ik kies voor "bestuurder".
Iemand de automatische lampentest bij het koppelen van een aanhanger al eens geprobeerd?
Volgens de handleiding krijg je een melding op het bestuurdersdisplay die je moet bevestigen waarna de sequentie begint.
Vandaag even getest. Kreeg inderdaad de melding, maar tegen dat ik uitgestapt was en achter de combinatie stond was ofwel de sequentie al voorbij, ofwel was er gewoon niets gebeurd... De aanhanger heeft nog een oude 7p stekker waardoor ik een overgangsplug 13-7 heb moeten gebruiken. Maar dat zou voor die test toch geen verschil mogen maken lijkt me.
Daarna nog eens geprobeerd om de test manueel te starten via het centrale display, maar die optie was niet beschikbaar.
Dan maar op de klassieke manier, maar dat was een ramp!! Als je uit de auto stapt gaat deze vanzelf uit, dus ook verlichting (behalve afscheidsverlichting = stadslichten).
Uiteindelijk maar met twee gecheckt. Einde avontuur

Helaas dezelfde ervaring als jij, goede check kan allleen met 2 personen, de automatische sequentie begint veel te snelHigh-Voltage2 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:54:
[P2]
Iemand de automatische lampentest bij het koppelen van een aanhanger al eens geprobeerd?
aha. dus gewoon een fictive eindbestemming in zuid frankrijk kiezen (nice?) en dan als tussenstop je bestemming in NL ?Cello66 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:11:
[...]
Ik heb begrepen dat maps pas slim snelladers gaat voorstellen wanneer je onderweg meer dan 1 keer moet laden. Dus bij grote reisafstand waarbij 2 keer laden nodig is.
Is een x aantal posts geleden beschreven.
Is geen P2 issue, maar een maps feature
Ik heb ruim een week zonder internet en GPS gereden, best irritant, en toen opeens weer online. sindsdien geen probleem meer gehad. even geduld. komt vanzelf weer goed.P2Boxtel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:05:
[...]
4x gereset, geen verbetering. Ook na 3 uur uit geen wijziging. Nachtje met rust laten nu, misschien dat dat iets doet.
In zowel de P8 als P2 zit hetzelfde android en HK systeem. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de P2 wel die extra EQ setting krijg maar de P8 niet. Zou voor mij de volgende verbazing in keuzes zijn...Mga1600 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:12:
[...]
Ik hoop het, maar als ik het bericht van John Doe lees na zijn gesprek met Rob Timmers ben ik er volstrekt niet zeker van......
De hierboven genoemde Maps beperking staat er ook in. Degene die bedacht heeft dat je pas bij 2 of meer bestemmingen snellaad voorstellen krijgt en anders volgens maps maar lekker een uurtje of 6 aan een 11kW paal moet hangen... had denk ik een hele slechte dag.
Ook opvallend en misschien zorgwekkend... In de XC40 FB groep zitten ook mensen uit bijv zweden/Noorwegen en die posten hun verbruik ook. Die zitten een beetje op het verbruik (25 kW) dat wij hier nu hebben maar dan is het daar - 3 graden en hier 5-10 graden. Toen het hier een tijdje terug zo koud was met sneeuw zaten de meesten hier toch rond de 30+ kW?
[ Voor 41% gewijzigd door Juancho op 21-03-2021 21:38 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Overigens vind ik dat ook wel stom... M’n v60 kon prima fietsers en voetgangers volgen <15kph. Maar de p2 blijft steevast zeggen dat ie er niets mee wil.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik zag een interessante website: http://laadpaal.energiebewustzeeland.nl/
Daar kan je snelladers kiezen per land en dit exporteren als een Nissan Leaf/Hyundau Ioniq adres/POI format zodat deze in je navigatie verschijnen. Zou dit met een workaround ook mogelijk zijn in google maps, bijv. in je google maps op je ipad/computer inladen onder zelfde google account als in je auto en dat ze dan verschijnen in je auto?
grt skywalker
/f/image/8XGU3KfAF5fuLSxQ27avwCqD.png?f=fotoalbum_large)
Klopt. Ik controleer altijd de knipperlichten door de alarmlichten in te schakelen, en de remlichten door in de reflectie ergens te kijken_--[]--__ schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:16:
[...]
Helaas dezelfde ervaring als jij, goede check kan allleen met 2 personen, de automatische sequentie begint veel te snel
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
<spoiler>Software update voor Polestar 2 lijkt een vertragende laadcurve te hebben tot aan 90%</spoiler>
PS: dit is natuurlijk geen wetenschappelijke test
[ Voor 13% gewijzigd door Rianata op 21-03-2021 22:37 ]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Bovendien krijg je een foutmelding bijvoorbeeld als je gaat remmen en het remlicht van de aanhanger het niet doetQuark2 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:21:
[...]
Klopt. Ik controleer altijd de knipperlichten door de alarmlichten in te schakelen, en de remlichten door in de reflectie ergens te kijken
[ Voor 42% gewijzigd door Mga1600 op 21-03-2021 22:46 ]
Ja laatst ook weer gehad, rechter achterraam op nadat ik de auto geparkeerd had.MaxxMark schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:24:
[p2]
Hmm... Zojuist toch weer eens een 'ramen' issue hier.
Ik let er tegenwoordig toch best wel goed op dat ik niet op knopjes van mn ramen druk. En toch had ik vandaag weer dat één van mijn ramen openstond. M'n overbuurman belde dat hij open stond. Ben gaan kijken, en inderdaad mijn rechter-achterraam stond open. Toevallig ook nog eens het raam waar ik eerder ook issue's mee had (al was dat de afgelopen maanden niet meer zo).
Saillant detail is dat blijkbaar de bediening van de ramen het past doet als je daadwerkelijk ín de auto zit en hem aan zet / start. In eerste instantie deed ik de deur open, en concludeerde dat de ramen niet dicht wilde. Pas echt na het starten gingen ze pas dicht.
Hoewel ik er op let, ben ik voor 90% zeker dat ik niet met mn fikken aan de knopjes heb gezeten. Maar juist omdat het de laatste maanden zo goed ging acht ik de kans 10%dat ik minder oplettend was.
Zijn er meer mensen die nog steeds dergelijke ervaringen hebben?
Overigens heb ik altijd de zwemsleutel bij me, dus perongeluk het knopje indrukken kan niet.
Zag het pas bij terugkomst en ik had zeker niet op de knopjes geleund bij uitstappen.
Software bug? Ik kijk nu maar even goed als ik geparkeerd ben of alles dicht is...
Boot van plus minus 1400kg is verbruik ongeveer 40Kwh. Niet zuinig dus...Trafo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:25:
De P8 staat op kenteken, ophalen binnenkort.
Wij hanger er een 1500kg Fendt 495 met een non aerodynamisch satellietschotel.. (formule 1 volgen !) achter dus ik volg met belangstelling en huivering dit topic. Mijn Audi TFSI ging er spantaan 1 op 6 van rijden, maar zal nu wat duurzamere snelheid aan moeten houden denk ik
Eerst maar eens in NL proberen, wil weer naar Z-Frankrijk en ben voorbereid op veel stops en veel afkoppelen 😑
Wel brute kracht die 4x4, wat mij weer erg van pas komt op de trailerhelling.
Toevallig gisteren op ACC achter vrachtauto 85 km/u gaf een verbruik van 35Kwh
Nuttige database dit, bedankt! Maar ik geloof niet dat je iets kunt importeren in Maps....of wel? Dan dus wel handig om op je telefoon te hebben.....sky_walker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:58:
[p2/p8] google maps.
Ik zag een interessante website: http://laadpaal.energiebewustzeeland.nl/
Daar kan je snelladers kiezen per land en dit exporteren als een Nissan Leaf/Hyundau Ioniq adres/POI format zodat deze in je navigatie verschijnen. Zou dit met een workaround ook mogelijk zijn in google maps, bijv. in je google maps op je ipad/computer inladen onder zelfde google account als in je auto en dat ze dan verschijnen in je auto?
grt skywalker
[Afbeelding]
..
In de P8 wordt de test een aantal maal achter elkaar herhaald toen ik het met de fietsendrager probeerde. Begon idd te snel, maar was geen probleem._--[]--__ schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:16:
[...]
Helaas dezelfde ervaring als jij, goede check kan allleen met 2 personen, de automatische sequentie begint veel te snel
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik heb bijna 2 weken geen internet en navigatie gehad. En ook verkeersbordenherkenning en parkeer verwarming werkte niet. Reset met voorruit verwarming knop deed ook niks. Maar ongeveer 24 uur stilstand en zonder lader hebben het probleem opgelost. Had al een afspraak voor woensdag in de garage maar die kan ik dus weer afzeggen. Dus geduld lijkt soms de beste remedie.
Ik merk dat dat de optie in maps bij mij niet goed werkt. Ik vraag nu aan Google om snel laadstations maar krijg dan alle laadpalen in de buurt te zien en moet dan handmatig tussen de resultaten kijken welke snelladers zijn (soms alleen gewone laadpalen ipv snelladers).
Ik heb de volgende apps bekeken maar fijn zijn die (nog) niet:
Chargemap - Oplaadstations
PlugShare: Oplaadpunten voor EV & Tesla
EV Charging by NewMotion
Shell Recharge
Ik gebruik ook nog "Smoov", makkelijk te filteren op 50/150/350kw and duidelijk overzicht op de kaart.rikoos schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:23:
Welke app gebruiken jullie voor het zoeken naar laadstations?
Ik merk dat dat de optie in maps bij mij niet goed werkt. Ik vraag nu aan Google om snel laadstations maar krijg dan alle laadpalen in de buurt te zien en moet dan handmatig tussen de resultaten kijken welke snelladers zijn (soms alleen gewone laadpalen ipv snelladers).
EV Charging by NewMotion
Shell Recharge
ook beschikbaarheid laadstation, favouriten, en melding als laadpunt vrij/bezet is.
Als techneut zijnde zou ik het ontzettend fijn vinden om te zien wat er in de Android log files staat op zo'n moment. Jammer dat er heen "command prompt" beschikbaar is in de auto.Bart2385 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:47:
P2
Ik heb bijna 2 weken geen internet en navigatie gehad. En ook verkeersbordenherkenning en parkeer verwarming werkte niet. Reset met voorruit verwarming knop deed ook niks. Maar ongeveer 24 uur stilstand en zonder lader hebben het probleem opgelost. Had al een afspraak voor woensdag in de garage maar die kan ik dus weer afzeggen. Dus geduld lijkt soms de beste remedie.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik had vanochtend nog steeds geen internet en gps. Polestar support gaf aan dat dit een bekend probleem is waaraan wordt gewerkt. Alleen wordt gezegd dat dit probleem afgelopen vrijdag 19-3 is ontstaan en waarschijnlijk vanmiddag is opgelost. Dat klinkt dan weer niet zo geloofwaardig. Ik ga mijn auto nu 24 uur met rust laten in de hoop dat het probleem zichzelf oplost. Klinkt niet heel fijn als oplossing, maar als t werkt, dan werkt het.Bart2385 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:47:
P2
ik ben nieuw hier en zal woensdag aanstaande mijn Polestar 2 geleverd krijgen.
In mijn agenda staan nu al een aantal dagen waar ik serieus veel km ga rijden van klant naar klant in NL en Belgie.
Op 1 dag naar 1 klant in oost Belgie, dan door naar klant in west Belgie en dan naar huis. In totaal 600km.
Hoe plannen jullie de laadsessies in zo'n geval?
Kan Google Maps in de auto hier goed mee overweg?
De range anxiety is begonnen
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Als je een lange rit met meerdere bestemmingen hebt zal Google er meerdere geoptimaliseerde laadstops tussen zetten (in het algemeen korte stops). Ik krijg op basis van wat ‘testjes’ de indruk dat dat goed werkt maar heb nog geen ervaring in de werkelijke wereld.dagobert1966 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:08:
P2
In mijn agenda staan nu al een aantal dagen waar ik serieus veel km ga rijden van klant naar klant in NL en Belgie.
Op 1 dag naar 1 klant in oost Belgie, dan door naar klant in west Belgie en dan naar huis. In totaal 600km.
Dit soort planningen kun je eigenlijk aan geen enkele route-planner over laten, tenzij je ruim voldoende tijd tussen je klantafspraken hebt. Worst case heb je je reistijd daartussen hard nodig en moet je met 90/100% vertrekken bij je 1e klant om op tijd bij je 2e klant aan te komen. Daar houdt (bij mijn weten) geen enkele routeplanner rekening mee.dagobert1966 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:08:
P2
ABRP (https://abetterrouteplanner.com/) is hier al vaker voorbij gekomen en hiermee kan je routes inclusief tussenstops plannen. En nee, deze is (nog) niet beschikbaar voor Android Automotive (hoewel ze daar wel mee bezig schijnen te zijn)dagobert1966 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:08:
P2
Dat lijkt mij ook de beste oplossing op dit moment voor zo iets.AWEF schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:03:
[...]
ABRP (https://abetterrouteplanner.com/) is hier al vaker voorbij gekomen en hiermee kan je routes inclusief tussenstops plannen. En nee, deze is (nog) niet beschikbaar voor Android Automotive (hoewel ze daar wel mee bezig schijnen te zijn)
Wel bij instellingen de juiste auto kiezen, en misschien best het referentieverbruik wat hoger zetten.
(Misschien dat sommige hier wel kunnen zeggen wat een meer realistische waarde is?) Verder kan je ook aangeven of je onder of boven de max snelheid rijdt gemiddeld enz.
Daarna kan je best beginnen bij het eerste stuk (naar klant 1). Je kan dan ook bijvoorbeeld instellen dat je met een bepaalde SoC wil aankomen bij uw tussenstop (klant 1) en zo de hele rit een beetje simuleren.
Wel wat werk maar zo krijg je een goed beeld van wat uw mogelijkheden zijn onderweg. Dat is toch maar iets wat je alleen in het begin moet doen, daarna leer je wel hoe het allemaal werkt en leer je waar de snellaad-stations zijn enzoverder.
P2 thunder 20" non-PP
Ik heb mijn ref gezet op 275 (P8). Wellicht wat hoog, maar we zitten nog in een jaargetijde waar kou/wind/regen zomaar een flinke invloed kan hebben. Ik rijd dan overigens wel 100/110.GeForceFX_BE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:32:
[...]
Dat lijkt mij ook de beste oplossing op dit moment voor zo iets.
Wel bij instellingen de juiste auto kiezen, en misschien best het referentieverbruik wat hoger zetten.
(Misschien dat sommige hier wel kunnen zeggen wat een meer realistische waarde is?) Verder kan je ook aangeven of je onder of boven de max snelheid rijdt gemiddeld enz.
Daarna kan je best beginnen bij het eerste stuk (naar klant 1). Je kan dan ook bijvoorbeeld instellen dat je met een bepaalde SoC wil aankomen bij uw tussenstop (klant 1) en zo de hele rit een beetje simuleren.
Wel wat werk maar zo krijg je een goed beeld van wat uw mogelijkheden zijn onderweg. Dat is toch maar iets wat je alleen in het begin moet doen, daarna leer je wel hoe het allemaal werkt en leer je waar de snellaad-stations zijn enzoverder.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Welkom!dagobert1966 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:08:
P2
Idealiter zijn er laadmogelijkheden bij de klant. Dan maak je het meest effectief gebruik van je afspraak. Anders zou ik inderdaad ABRP er even op naslaan en voor de 'maiden voyage' een paar laadpunten vooraf selecteren waar je indien nodig terecht kunt.
[ Voor 3% gewijzigd door Quark2 op 22-03-2021 13:58 ]
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Ik gebruik het liefst de EV charging app van the New Motion, alleen merk ik de laatste weken dat voor een deel van de palen (iig de Vatenfall palen) de availability niet meer werkt. Ik ga er vanuit dat dat binnenkort weer opgelost is. Zoeken, routing en filters werken daar wel heel goed. Overigens gebruik ik de app die geschikt is voor de Multitankcard. Helaas hebben ze twee verschillende apps..rikoos schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:23:
Welke app gebruiken jullie voor het zoeken naar laadstations?
EV Charging by NewMotion
Shell Recharge
Hoe heb jij je MTC kaart toegevoegd? Dat probeer ik ook, maar is nog niet geluktMartinP8 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik het liefst de EV charging app van the New Motion, alleen merk ik de laatste weken dat voor een deel van de palen (iig de Vatenfall palen) de availability niet meer werkt. Ik ga er vanuit dat dat binnenkort weer opgelost is. Zoeken, routing en filters werken daar wel heel goed. Overigens gebruik ik de app die geschikt is voor de Multitankcard. Helaas hebben ze twee verschillende apps..
Dank voor de reacties.
Ik zal uiteraard mijn huiswerk doen.
Wat is een gemiddeld verbruik bij 110, 120 en 130km/uur? (bij temperatuur >12 graden?)
Net eindelijk eens een vrij aardige (let op, niet top) snellaad sessie gehad bij de Shell. Kwam aan met 13% en gestopt bij 50%. Redelijk stabiele snelheid gehad van 80-100 kW met uitschieter naar 110 voor een minuut of 2. Maar direct bij 50% zakte het in 1 klap naar 75kW en was voor het teken om maar weer te stoppen. Was een graadje of 8, had zo'n 70km gereden. Toch weer jammer dat je niet in de buurt komt van de Max 150kW. Zelfs niet even in het begin. Niemand laad denk ik tot 80+ % dus wat zou het enorm schelen als je bijv tot 50/60% volle bak kan laden en de rest rustig thuis/kantoor/publieke paal.
Verbruik trouwens ook redelijk (wederom niet top) van zo'n 24kWh.
:strip_exif()/f/image/1ZlmM0fXCecZP1AiJ9zOxIoI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hZyWLx9IhapxokdhIOwsFOOz.jpg?f=fotoalbum_large)
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dan heb je denk ik de verkeerde app...AWEF schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:38:
[...]
Hoe heb jij je MTC kaart toegevoegd? Dat probeer ik ook, maar is nog niet gelukt
Deze moet je hebben:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ULs3UIokqdex9SIlYPkjvfZ0.jpg?f=user_large)
Ja, had ik ook (vorige week). Paar uur later vanzelf over (toen ik 'savonds een testritje maakte).Digi-t schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:41:
Sinds de laatste update bij de dealer geeft ACC "Niet beschikbaar" en is dus onbruikbaar. Hebben anderen hier ook last van?
Wat mij trouwens verder nog opviel... Vandaag had ik opeens weer leesbare straatnamen en POI in mijn dashboard scherm. Vorige week (ook na de recall) had ik dit niet en was het super slecht leesbaar. Even gekeken of Maps stiekem op de achtergrond een update heeft uitgevoerd maar dat was niet het geval.
Blij mee hoor, maar wel vreemd 😁
Ik heb dat ook een keer gehad (januari of zo). Even systeem resetten en het was opgelost.Juancho schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:19:
Ik heb daar, P8, geen enkele last van gehad na de recall van vorige week.
Wat mij trouwens verder nog opviel... Vandaag had ik opeens weer leesbare straatnamen en POI in mijn dashboard scherm. Vorige week (ook na de recall) had ik dit niet en was het super slecht leesbaar. Even gekeken of Maps stiekem op de achtergrond een update heeft uitgevoerd maar dat was niet het geval.
Blij mee hoor, maar wel vreemd 😁
P8
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dit juist geen bug was maar een nieuwe lay-out / lettertype van Google... En dat ze die nu weer teruggedraaid hebben. Maar ik zag dus geen nieuwe update datum bij de app 🤔😉. Anyway, het ziet er nu weer top uit. Het scherm, beide overigens, zijn echt prachtig en helder. Kwaliteit hoor 👌🏼. Ondanks mijn kritieken (ik vind het terechte punten maar daar mag een ieder anders over denken 😁) oprecht weer genieten van die 70km rijden. Wat een genot toch qua comfort en rijbeleving 👏🙌Montalbano schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:39:
[...]
Ik heb dat ook een keer gehad (januari of zo). Even systeem resetten en het was opgelost.
Dan was het een heel kortstondige nieuwe feature, die bij mij 5 minuten duurde en weer teruggedraaid werd op het moment dat ik een reset deedJuancho schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:56:
[...]
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dit juist geen bug was maar een nieuwe lay-out / lettertype van Google... En dat ze die nu weer teruggedraaid hebben. Maar ik zag dus geen nieuwe update datum bij de app 🤔😉. Anyway, het ziet er nu weer top uit. Het scherm, beide overigens, zijn echt prachtig en helder. Kwaliteit hoor 👌🏼. Ondanks mijn kritieken (ik vind het terechte punten maar daar mag een ieder anders over denken 😁) oprecht weer genieten van die 70km rijden. Wat een genot toch qua comfort en rijbeleving 👏🙌
P8
Zit je in de cavia handel?kramon schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:47:
Dit gaat nooit wennen denk ik. Mijn Passat pleurde ik altijd vol met van alles en nog wat. Puur omdat dit allemaal wat meer luxe voelt/aandoet, vind ik t rot. Aan de andere kant: je creëert heel snel heel veel ruimte: hoedeplank eruit en stoelen naar voren, dekentje erin (jaja) en klaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed onthouden! Dat is wat Robert Timmers aangaf; Volvo laat HK de meest optimale instelling (vanuit hun expertise) voor de auto als standaard instellen, de gebruiker kan wat bijregen. Soort 80/20?Mga1600 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Hij schreef dat ca. 2 weken geleden. Ik heb het ook niet paraat maar zoiets heb ik onthouden; dr HK installatie regelt het zelf en de gebruiker krijgt weinig ‘inspraak’. Hopelijk heb ik het bericht verkeerd geïnterpreteerd.
Ik heb geen P2, maar om nu iedereen die toevallig wel oprecht problemen ervaart meteen als “kneuzen” neer te zetten... Voelt niet echt alsof je hen zou willen helpen. Ik ervaar zelf ook niet super veel issues met mijn P8. Maar de mede rijders die wel die pech hebben, zou ik graag helpen om dezelfde positieve ervaring te hebben als ik. Zie hen niet als kneuzen, misschien als pechvogels.P2void19noPP schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:38:
Soms als ik niet kan slapen denk (droom) ik dat er in China twee productielijnen zijn voor de P2. Een voor de Premium-lijn en één voor de kneuzenlijn. Ik ervaar tot heden sinds een half jaar geen enkel probleem en anderen ervaren alle problemen die je maar bedenken kan.
De P2 heeft exact hetzelfde HK systeem incl die automatische instelling van het geluid en zoals je weet draaien beide op hetzelfde Google Android systeem. Hoe kan het dan dat de P2 wel blijkbaar die EQ instellingen heeft of dat het nu meer en meer doorgevoerd wordt? Gaat de P8 het ook krijgen? En hoe staat dat in verhouding met wat Robert aangaf?JohnDoe77 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:42:
[...]
Goed onthouden! Dat is wat Robert Timmers aangaf; Volvo laat HK de meest optimale instelling (vanuit hun expertise) voor de auto als standaard instellen, de gebruiker kan wat bijregen. Soort 80/20?
Goede vraag voor morgenavond misschien want ik begin een beetje wantrouwen te krijgen zo over wat nu wel en niet klopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 22-03-2021 18:58 ]
Ik denk dat Volvo hierin haar eigen weg volgt. Omdat het OS hetzelfde is wil dat niet zeggen dat Volvo dezelfde instellingen als Polestar heeft/krijgt. Het zijn twee verschillende merken met beide een eigen filosofie.Juancho schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:57:
[...]
De P2 heeft exact hetzelfde HK systeem incl die automatische instelling van het geluid en zoals je weet draaien beide op hetzelfde Google Android systeem. Hoe kan het dan dat de P2 wel blijkbaar die EQ instellingen heeft of dat het nu meer en meer doorgevoerd wordt? Gaat de P8 het ook krijgen? En hoe staat dat in verhouding met wat Robert aangaf?
Goede vraag voor morgenavond misschien want ik begin een beetje wantrouwen te krijgen zo over wat nu wel en niet klopt.
Ik zou zeggen: Gewoon even afwachten.
We gaan toch straks ook niet kijken wat Ford allemaal met Android Automotive gaat doen en vervolgens naar Volvo roepen dat wij dat ook willen?
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
En zelfs als dat niet klopt blijft het interessant voor P2 rijders hoe het dan werkt met audio die blijkbaar is geoptimaliseerd terwijl er een EQ instelling bijkomt die de boel volledig omgooid. Dus ook dan, puur uit interesse, ben ik benieuwd want zo'n Robert er dan over zegt.
[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 22-03-2021 20:07 ]
In Duitsland wordt de P8 standaard met warmtepomp geleverd en met AVAS. (Acoustic Vehicle Alerting System)
Ben wel benieuwd of de WP ook in Nederland standaard wordt.
Ik verwacht dat AVAS softwarematig geactiveerd kan worden en dus ook voor ons beschikbaar komt.
Nieuwe naam is overigens XC40 Recharge Twin. Staat ook zo op het typeplaatje. 🤔🤔
Ik denk dat je mijn punt mist. Dat 2 merken onder hetzelfde concern vallen wil niet zeggen dat ze beide identiek zijn.Juancho schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:04:
Je mist even het punt dat beide auto's exact hetzelfde HK systeem hebben met die automatische instelling waar het over gaat. Bovendien zijn Polestars gewoon Volvo hoor. De persoon die mijn P8 maakt bij oa klachten wbt HK doet exact hetzelfde bij de P2 die er naast staat. Het gaat dus niet om verschillende systemen maar om exact dezelfde systemen, zelfde auto basis en ik weet bijna wel zeker dezelfde audio ontwikkeling. Wat voor de P2 zal gelden, zal ook zeer waarschijnlijk gaan gelden voor de P8 en andersom. Niet te vergelijken met een ander merk auto die een eigen audio systeem heeft.
Polestar heeft nu ook 3 niveaus voor OPD en Volvo slechts 2. Eigen filosofie.....
Ik wil hiermee niet zeggen dat de EQ er niet komt maar het zou me ook niet verbazen als het niet zo zou zijn.
Bij de volvo is het systeem wel optioneel, terwijl (voorlopig) alle polestars hetzelfde hebben. Misschien dat men daarom wat extra tijd nodig heeft met de volvo software?Juancho schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:04:
Je mist even het punt dat beide auto's exact hetzelfde HK systeem hebben met die automatische instelling waar het over gaat. Bovendien zijn Polestars gewoon Volvo hoor. De persoon die mijn P8 maakt bij oa klachten wbt HK doet exact hetzelfde bij de P2 die er naast staat. Het gaat dus niet om verschillende systemen maar om exact dezelfde systemen, zelfde auto basis en ik weet bijna wel zeker dezelfde audio ontwikkeling. Wat voor de P2 zal gelden, zal ook zeer waarschijnlijk gaan gelden voor de P8 en andersom. Niet te vergelijken met een ander merk auto die een eigen audio systeem heeft.
En zelfs als dat niet klopt blijft het interessant voor P2 rijders hoe het dan werkt met audio die blijkbaar is geoptimaliseerd terwijl er een EQ instelling bijkomt die de boel volledig omgooid. Dus ook dan, puur uit interesse, ben ik benieuwd want zo'n Robert er dan over zegt.
P2 thunder 20" non-PP
Heb het net bekeken. De leveringsomvang is niet hetzelfde als die van MY21 in NL, maar hij is in DE ook wel een flink stukje duurder........hlip schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:12:
Op de Duitse site van Volvo staat de prijslijst voor MY22.
In Duitsland wordt de P8 standaard met warmtepomp geleverd en met AVAS. (Acoustic Vehicle Alerting System)
Ben wel benieuwd of de WP ook in Nederland standaard wordt.
Ik verwacht dat AVAS softwarematig geactiveerd kan worden en dus ook voor ons beschikbaar komt.
Nieuwe naam is overigens XC40 Recharge Twin. Staat ook zo op het typeplaatje. 🤔🤔
Hhaha nee, dat is snoeiwerk van onze olijfboompjes.
XPENG G9 Performance 2024
Klopt. Dat viel mij ook op.Mga1600 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:17:
[...]
Heb het net bekeken. De leveringsomvang is niet hetzelfde als die van MY21 in NL, maar hij is in DE ook wel een flink stukje duurder........
Wel bijzonder dat de auto daar zo'n €5000 duurder is.
Nou ja, dat was hij tot kort hier in NL ook natuurlijk........hlip schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:50:
[...]
Klopt. Dat viel mij ook op.
De Duitse autobranche -markt heeft sowieso een ander karakter. In Nederland kiest je een basis versie of een bepaalde uitvoering / lijn en selecteer je er allerlei opties bij, op basis van keuze en of budget. In Duitsland is dat veel minder, gewoon (bijna standaard) alle vinkjes standaard aan (full options)hlip schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:50:
[...]
Ik denk dat je jouw wens of verwachting wel duidelijk hebt gemaakt, mbt tot de audioinstellingsmogelijkheden.Juancho schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:04:
Er is hierover een toelichting door heer Timmers gegeven waaraan @Mga1600 en @JohnDoe77 al refereerden. Voor wat betreft de nivellering qua configuratie mogelijkheden tussen de P8 en P2 sluit ik mij aan bij @hlip.
Kijk alleen naar de VW groep daar zijn ook bijna alle systemen identiek, maar heeft ook ieder merk zijn eigen karakter en identiteit dus ook (standaard) opties.
Ik denk sit back and relax
en wacht de (door) ontwikkelingen rustig af tot ze mogelijk in een volgende releasenote verschijnen. 😉
Net weer een nieuwe update van Google Maps binnen gekregen, jammer dat ze nergens de verbeteringen dan vermelden of kan ik dat ergens anders vinden?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ga vrijdag het avontuur ook aan met een Eldiss Affinity van 1.500 kg. De te rijden afstand is ongeveer 120 km. Ben erg benieuwd.Trafo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:25:
De P8 staat op kenteken, ophalen binnenkort.
Wij hanger er een 1500kg Fendt 495 met een non aerodynamisch satellietschotel.. (formule 1 volgen !) achter dus ik volg met belangstelling en huivering dit topic. Mijn Audi TFSI ging er spantaan 1 op 6 van rijden, maar zal nu wat duurzamere snelheid aan moeten houden denk ik
Eerst maar eens in NL proberen, wil weer naar Z-Frankrijk en ben voorbereid op veel stops en veel afkoppelen 😑
Mijn dealer gaf aan dat “de meeste” collega’s adviseren gewoon tot 100% te laden en dat de batterijdegradatie wel meevalt, zeker vanwege de ruime reserve marge in het pack.
Laat je het ons weten?? ben best nieuwsgierig naar verbruik en rijervaring.Xc40p8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Ga vrijdag het avontuur ook aan met een Eldiss Affinity van 1.500 kg. De te rijden afstand is ongeveer 120 km. Ben erg benieuwd.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik laad hem eigenlijk altijd op tot 90%, alleen als ik een langere rit voor de boeg heb niet, maar dat gebeurt door het thuiswerken toch niet. Er valt m.i. ook niet zoveel te winnen door de auto tot 100% te laden, misschien dat je dan 0,3 x per week minder aan de paal moet hangen. Tja.Pepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Laden jullie allemaal netjes 90% of steeds vaker de volle 100%?
Mijn dealer gaf aan dat “de meeste” collega’s adviseren gewoon tot 100% te laden en dat de batterijdegradatie wel meevalt, zeker vanwege de ruime reserve marge in het pack.
Nee, omdat ik thuis kan laden (PV overschot) , ga ik tot pakweg 70%.Pepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Zie ik in de weersvoorspellingen een lange(re) periode weinig zon, dan ga ik tot 80%.
Hele slechte 14 dagen PV opbrengst in verschiet? dan pak ik 90%.
100% alléén als ik en trip ga maken dat ik het écht kan gebruiken, maar door corona nog niet nodig gehad.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hier ook tot 70-80%. Veel meer is niet zo zinnig als je niet ver weg moet/mag.Hansieo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:33:
[...]
Nee, omdat ik thuis kan laden (PV overschot) , ga ik tot pakweg 70%.
Zie ik in de weersvoorspellingen een lange(re) periode weinig zon, dan ga ik tot 80%.
Hele slechte 14 dagen PV opbrengst in verschiet? dan pak ik 90%.
100% alléén als ik en trip ga maken dat ik het écht kan gebruiken, maar door corona nog niet nodig gehad.
Regeneratie is boven 90% en koud weer slecht en bij 100% in het begin gewoon niet. Tot 100% laden zal dus altijd onzuiniger zijn.
Ik laad hem tijdens normale werkweek (waar ik nooit meer dan 100km/dag doe) zelfs maar tot 80%, dan nog zal ik zelden onder de 50% komen. Die dealer kan nu zeggen wat hij wil, als binnen enkele jaren blijkt dat hij fout was zal hij zich dat gesprek zeker niet meer herinnerenPepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
P2 thunder 20" non-PP
Hier altijd 90%. Als dit beter is waarom niet?Pepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Of je moet een leasebak hebben dan zou ik zeggen lekker 100% want dan lever je hem na 5 jaar weer in (of eerder). Dan is het niet jou probleem zeg maar. Tenminste dit is vaak hoe mensen in mijn omgeving denken merk ik..
*kleine edit, bracht het verkeerd
[ Voor 8% gewijzigd door mvrooij op 23-03-2021 10:49 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik laad hem eigenlijk altijd tot 80% vooral omdat boven de 80% het warmteverlies aanzienlijk is, dus meer kW vanuit je huis dan dat er in de auto gaan. is dus duurder hahahPepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
XC40 P8
Daarnaast was mn TA verbruik bizar te noemen. Het begon op 140kWh/100km. Ik gok omdat het koud was, niet voorverwarmd, temperatuur op 20 (standje 1 ventilatie) en stoel en stuur op standje 1. Het trok wel bij, maar is natuurlijk niet goed voor het gemiddelde
Moest een relatief lang stuk over een 30 weg (Fietsstraat langs het water) en had de ACC op 35 staan.
In de prestatieapp zag ik (met heel veel moeite...) dat hij zowaar ook de 12 en 14kWh/100km aantikte.
Overigens kwam ik deze in de facebook groep tegen, meende dat hij hier nog niet langs was gekomen:
:strip_exif()/f/image/z80NJV5pstKm6zZMjAd3QYHX.jpg?f=fotoalbum_large)
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Meer mensen die hebben dat bij het instappen en wegrijden de muziek ineens automatisch verder gaat?
Waarom zou je nou bij een lease auto altijd wel tot 100% laden, terwijl 90% wordt geadviseerd?mvrooij schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:36:
[...]
Hier altijd 90%. Als dit beter is waarom niet? Of je moet een leasebak hebben dan zou ik zeggen lekker 100% want dan lever je hem na 5 jaar weer in (of eerder). Dan is het niet jou probleem zeg maar.
Dat het een lease auto is wil toch niet zeggen dat je niet gewoon zuinig op je spullen kan zijn?
Ik ben op een lease auto net zo zuinig als op mijn eigen spullen. Wellicht ouderwets maar zo ben ik wel opgevoed. Ergo: Ik laad tot 90% op en alleen incidenteel tot 100% als ik voor een lange rit vol wil vertrekken.
Exact ditQuark2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Waarom zou je nou bij een lease auto altijd wel tot 100% laden, terwijl 90% wordt geadviseerd?
Dat het een lease auto is wil toch niet zeggen dat je niet gewoon zuinig op je spullen kan zijn?
Ik ben op een lease auto net zo zuinig als op mijn eigen spullen. Wellicht ouderwets maar zo ben ik wel opgevoed. Ergo: Ik laad tot 90% op en alleen incidenteel tot 100% als ik voor een lange rit vol wil vertrekken.
Daarnaast is in Duitsland een ruimere subsidie regeling van kracht voor volledig elektrische auto's. Voor auto's boven 40.000 euro is er 7.500 euro subsidie.EHAS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:03:
[...]
De Duitse autobranche -markt heeft sowieso een ander karakter. In Nederland kiest je een basis versie of een bepaalde uitvoering / lijn en selecteer je er allerlei opties bij, op basis van keuze en of budget. In Duitsland is dat veel minder, gewoon (bijna standaard) alle vinkjes standaard aan (full options)
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Dat kun je instellen in de autoKoehandelaar schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:40:
Toekomstige bezitter hier, maar kun je instellen dat de auto bijvoorbeeld maar tot 90% mag laden? Of moet je dan op tijd de stekker er uit trekken?
P8
Ik ben het hier 100% mee eens hoor, ik denk dat ik het op een verkeerde manier heb laten overkomen. Maar in mijn directe omgeving ken ik meerdere mensen die dit als reden nemen (Vooral die een e-tron of Tesla hebben). Ik heb 10 jaar lang lease gereden en altijd mijn auto's iedere week netjes gewassen en goed bijgehouden dus het is niet persé mijn mening. Maar dit is bij vele helaas wel een reden!Quark2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Waarom zou je nou bij een lease auto altijd wel tot 100% laden, terwijl 90% wordt geadviseerd?
Daarna een uitwijkoefening. Je moest met 50 op de instructeur af rijden, die vervolgens aanwees of je naar links of rechts moest ontwijken. Ook hier was weer duidelijk dat zo'n groot gewicht van richting veranderen niet zo makkelijk is, maar de het collision avoidance systeem deed zijn werk prima. Nog voordat de instructeur een richting aangegeven had, begon 'ie al te piepen.
En natuurlijk ook even een sprintje. De 911 was net iets sneller op de ~150 meter, maar het verschilde heel weinig. De Camaro was helemaal nergens natuurlijk. Wat me hier vooral opviel was de enorme vertraging die achter het gaspedaal zit. Het duurt echt een aanzienlijke tijd nadat je het pedaal helemaal ingetrapt hebt voordat de auto daadwerkelijk van zijn plek komt. Ik vond het maar irritant, het zorgt ervoor dat je minder het gevoel hebt in controle te zijn. Maar het is wel consequent, dus er valt goed op te anticiperen door gewoon iets eerder het pedaal in te trappen.
Maar het leukste kwam aan het einde, waar we het circuit op gingen. De instructeur had nog nooit in een Polestar gezeten, en hij vond het een prachtige auto, vooral vanwege het enorme koppel van de twee motoren. Dar was vooral goed merkbaar op de klim: je zit dan bijzonder snel op de bumper van je voorganger. Tot de ~170 km/u ging het accellereren probleemloos, daarboven merkte je wel dat het wat meer moeite kost. Desondanks haalde ik wel de 200 km/u op het relatief korte rechte stuk, waardoor de Polestar nauwelijks onder doet voor de gemiddelde Ferrari. Tegen het einde werd het regenereren steeds minder, omdat de batterij te warm werd, en ik zag ook het befaamde oranje gestreepte stuk in de regeneratie-balk. Dus dat bestaat echt
Ik reed met zo'n 65% SoC het circuit op, en na 12 rondjes was daar nog 22% van over. Gegeven dat het circuit 4,26 km lang is, wil je het gemiddelde verbruik niet uitrekenen. Maar het was wel fantastisch om te doen. De Polestar is niet geschikt voor echte races, maar je kan er een hoop lol mee beleven
Soms een paar dagen wel, dan weer een tijdje niet, enz. Erg onvoorspelbaar. Op een of andere manier ga ik de stilte wel meer waarderen als ie niet vanzelf aangaat, maw stoort me nu bijna als ie wel vanzelf aangaat. Nooit van mezelf verwacht..BartWNL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:11:
[P2]
Meer mensen die hebben dat bij het instappen en wegrijden de muziek ineens automatisch verder gaat?
P8 to P4
Leuk om te lezen....!Burchov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
Eindelijk heb ik wat tijd om mijn avonturen met de P2 van afgelopen zaterdag te beschrijven, ik ben nl. naar Zandvoort geweest voor een rijvaardigheidstraining. Dat begon met de slalom oefening, waar je erg goed merkt dat het een erg zware auto is. De P2 is niet zo lichtvoetig en wendbaar als ik gewend ben van mijn vorige auto's. Maar dat weerhield 'em er niet van om alsnog de snelste tijd neer te zetten, gevolgd door een 911 en een Camaro. Wat mij hier vooral opviel was hoe enorm goed de remmen zijn (zonder PP!). Zelfs met fors meer gewicht staat 'ie alsnog binnen no-time stil.
Daarna een uitwijkoefening. Je moest met 50 op de instructeur af rijden, die vervolgens aanwees of je naar links of rechts moest ontwijken. Ook hier was weer duidelijk dat zo'n groot gewicht van richting veranderen niet zo makkelijk is, maar de het collision avoidance systeem deed zijn werk prima. Nog voordat de instructeur een richting aangegeven had, begon 'ie al te piepen.
En natuurlijk ook even een sprintje. De 911 was net iets sneller op de ~150 meter, maar het verschilde heel weinig. De Camaro was helemaal nergens natuurlijk. Wat me hier vooral opviel was de enorme vertraging die achter het gaspedaal zit. Het duurt echt een aanzienlijke tijd nadat je het pedaal helemaal ingetrapt hebt voordat de auto daadwerkelijk van zijn plek komt. Ik vond het maar irritant, het zorgt ervoor dat je minder het gevoel hebt in controle te zijn. Maar het is wel consequent, dus er valt goed op te anticiperen door gewoon iets eerder het pedaal in te trappen.
Maar het leukste kwam aan het einde, waar we het circuit op gingen. De instructeur had nog nooit in een Polestar gezeten, en hij vond het een prachtige auto, vooral vanwege het enorme koppel van de twee motoren. Dar was vooral goed merkbaar op de klim: je zit dan bijzonder snel op de bumper van je voorganger. Tot de ~170 km/u ging het accellereren probleemloos, daarboven merkte je wel dat het wat meer moeite kost. Desondanks haalde ik wel de 200 km/u op het relatief korte rechte stuk, waardoor de Polestar nauwelijks onder doet voor de gemiddelde Ferrari. Tegen het einde werd het regenereren steeds minder, omdat de batterij te warm werd, en ik zag ook het befaamde oranje gestreepte stuk in de regeneratie-balk. Dus dat bestaat echt
Ik reed met zo'n 65% SoC het circuit op, en na 12 rondjes was daar nog 22% van over. Gegeven dat het circuit 4,26 km lang is, wil je het gemiddelde verbruik niet uitrekenen. Maar het was wel fantastisch om te doen. De Polestar is niet geschikt voor echte races, maar je kan er een hoop lol mee beleven
Ik trek hier ook de conclusie uit dat je in de buurt van het circuit kunt laden? Ik ben namelijk ook van plan de P8 even uit te laten.Burchov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
Eindelijk heb ik wat tijd om mijn avonturen met de P2 van afgelopen zaterdag te beschrijven, ik ben nl. naar Zandvoort geweest voor een rijvaardigheidstraining. Dat begon met de slalom oefening, waar je erg goed merkt dat het een erg zware auto is. De P2 is niet zo lichtvoetig en wendbaar als ik gewend ben van mijn vorige auto's. Maar dat weerhield 'em er niet van om alsnog de snelste tijd neer te zetten, gevolgd door een 911 en een Camaro. Wat mij hier vooral opviel was hoe enorm goed de remmen zijn (zonder PP!). Zelfs met fors meer gewicht staat 'ie alsnog binnen no-time stil.
...
Altijd met veel plezier gedaanBurchov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:05:
Eindelijk heb ik wat tijd om mijn avonturen met de P2 van afgelopen zaterdag te beschrijven, ik ben nl. naar Zandvoort geweest voor een rijvaardigheidstraining. ....De Polestar is niet geschikt voor echte races, maar je kan er een hoop lol mee beleven

Van wie kreeg je instructies? en zaten bij jou óók de "vellen" aan de randen van de banden??

Je had het gezicht moeten zien toen ik (na een "dagje") terug ging naar mijn banden dealer en vroeg of de uitlijning wel goed gedaan was omdat de banden er zo "raar" uitzagen....

z'n ogen rolde zowat uit zijn wielkasten

totdat... totdat ik vertelde dat ik even met Gijs van Lennep was wezen "rijden"

ps: de dealer en ik zijn nog steeds GOEDE vrienden

Stond dat niet bij de app in de Playstore?mvrooij schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:31:
P8
Net weer een nieuwe update van Google Maps binnen gekregen, jammer dat ze nergens de verbeteringen dan vermelden of kan ik dat ergens anders vinden?
Nee er staat niet specifiek wat ze verbeteren helaas, of deze keer wel? Zal straks nog eens kijken!
Op het circuit zelf helemaal niet, en de dichtstbijzijnde snellader die ik gevonden has was de Fastned in Haarlem. Dichtbij genoeg om 'em vrijwel leeg te kunnen rijden op het circuit, maar ook niet zo dichtbij dat je halverwege er even naar toe gaat om bij te laden.Lancer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:17:
[...]
Ik trek hier ook de conclusie uit dat je in de buurt van het circuit kunt laden? Ik ben namelijk ook van plan de P8 even uit te laten.
Dat was Raoul van Raceplanet. Leuke gast, had duidelijk veel ervaring in de racerij. Heeft ook uitgebreid uitgelegd wat de beste lijnen zijn om te rijden etc. Mijn banden zien er nog verrassend goed uit, ondanks dat ze behoorlijk aan het piepen waren. Ze waren dan ook nog vrijwel nieuw, met nog maar 4000km op de teller. Maar ik betwijfel of ze nog de 20k km gaan halen. Waarschijnlijk nietHansieo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Van wie kreeg je instructies? en zaten bij jou óók de "vellen" aan de randen van de banden??

Hallo Polestar, iemand daar?😃
Tot nu toe laad ik steeds 100%. Ik mag 100km enkele reis rijden naar mn werk, en smiddags weer terug, soms met een omweg (klant/relatie) wat ik 's ochtends nog niet weet.Pepehv schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:26:
Vanaf volgende week kan ik op mijn werk laden, dan schroef ik laden thuis wel terug naar max. 90%.
Even over het opladen thuis, het zou ideaal zijn als ik bij thuiskomst (18:30h) de stekker er in kan doen, en dat ie vanaf 23:00h begint te laden met nachtstroom tarief. Ik heb deze optie in de P8 nog niet mogen vinden (laad timer) en ook in dit topic nog weinig over gelezen. Zit die nog in de toekomstige update-pijplijn?
Bij mij stel ik dat in op de paal (EVBox - Elvi), of in de backend eigenlijk. Je maakt daar een laadprofiel met welk tijdblok hij mag leveren (en hoeveel). Je kan de sessie op ieder moment activeren, maar laden doet hij alleen in de aangegeven blokken. Kan me voorstellen dat dat bij andere palen ook zo kan.AS P8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:25:
[...]
Tot nu toe laad ik steeds 100%. Ik mag 100km enkele reis rijden naar mn werk, en smiddags weer terug, soms met een omweg (klant/relatie) wat ik 's ochtends nog niet weet.
Vanaf volgende week kan ik op mijn werk laden, dan schroef ik laden thuis wel terug naar max. 90%.
Even over het opladen thuis, het zou ideaal zijn als ik bij thuiskomst (18:30h) de stekker er in kan doen, en dat ie vanaf 23:00h begint te laden met nachtstroom tarief. Ik heb deze optie in de P8 nog niet mogen vinden (laad timer) en ook in dit topic nog weinig over gelezen. Zit die nog in de toekomstige update-pijplijn?
Dit staat op de Polestar website:AS P8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:25:
[...]
Tot nu toe laad ik steeds 100%. Ik mag 100km enkele reis rijden naar mn werk, en smiddags weer terug, soms met een omweg (klant/relatie) wat ik 's ochtends nog niet weet.
Is het mogelijk om een laadschema in te stellen voor de auto?
Deze functionaliteit zal in het midden van 2021 beschikbaar zijn in de Polestar App. Indien je een smart wallbox hebt, zal deze je eventueel de mogelijkheid geven om een laadschema in te stellen.
P2 thunder 20" non-PP
<joke_mode>Poleposition schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:59:
De nieuwe elektrische Dacia (van 18000 EUR) heeft bij zijn introductie een app waarmee van op afstand kan opgewarmd of afgekoeld worden...
Hallo Polestar, iemand daar?😃
Maar die heeft geen Polestar logo dat in het glazen dak wordt geprojecteerd
</joke_mode>
Ben het wel met je eens. Zeker omdat dit voor Dacia ook de eerste EV is (bij mijn weten).
Ik heb een laadpaal thuis van DIC Laadsystemen. Zij zeggen dat het niet in de paal geprogrammeerd kan worden omdat de meeste autos dit zelf wel kunnen plannen...pepijnkummel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Bij mij stel ik dat in op de paal (EVBox - Elvi), of in de backend eigenlijk. Je maakt daar een laadprofiel met welk tijdblok hij mag leveren (en hoeveel). Je kan de sessie op ieder moment activeren, maar laden doet hij alleen in de aangegeven blokken. Kan me voorstellen dat dat bij andere palen ook zo kan.

Duss...

Iemand ook ervaring mee ?
P8
Er is nog geen app die de P8 (android) ondersteundEH-P8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:01:
Er is een nieuwe versie van VOC (release datum 16/3), geinstalleerd op Android telefoon. Maar blijft melding geven "onbekende serverfout opgetreden, probeer opnieuw"
Iemand ook ervaring mee ?
P2 thunder 20" non-PP
Ik mis trouwens die extra OPD stand wel op de P8.. Ik zou best wat minder heftig willen remmen en af en toe moeten bij remmen. Nu moet je wel heel erg met je fluwelen voetje gas bij geven om niet teveel af te remmen. Went wel hoor, maar ik vind het wat onnatuurlijk aanvoelen.hlip schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:19:
[...]
Ik denk dat je mijn punt mist. Dat 2 merken onder hetzelfde concern vallen wil niet zeggen dat ze beide identiek zijn.
Polestar heeft nu ook 3 niveaus voor OPD en Volvo slechts 2. Eigen filosofie.....
Ik wil hiermee niet zeggen dat de EQ er niet komt maar het zou me ook niet verbazen als het niet zo zou zijn.
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Stiekem is het gewoon een omgebouwde Renault City/Kwid, die al sinds 2019 rondrijdt in China, maar inderdaad.PvS_68 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:38:
[...]
<joke_mode>
Maar die heeft geen Polestar logo dat in het glazen dak wordt geprojecteerd![]()
</joke_mode>
Ben het wel met je eens. Zeker omdat dit voor Dacia ook de eerste EV is (bij mijn weten).
En België dan? Daar is ie om en bij de €8000 duurder.hlip schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:50:
[...]
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Bij de Wallbox Pulsar kan je het tijdsblok ook programmeren.AS P8 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:59:
[...]
Ik heb een laadpaal thuis van DIC Laadsystemen. Zij zeggen dat het niet in de paal geprogrammeerd kan worden omdat de meeste autos dit zelf wel kunnen plannen...![]()
Duss...
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Tussen kerst en oudjaar de auto opgehaald bij de dealer. Weinig tot geen problemen gehad. Nu een melding dat er een update gereed staat voor installatie. Zat die OTA functionaliteit er dus toch al een poosje in 👍 🙂
Dat ligt er helemaal aan welke updateRecharge365 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:35:
P8
Tussen kerst en oudjaar de auto opgehaald bij de dealer. Weinig tot geen problemen gehad. Nu een melding dat er een update gereed staat voor installatie. Zat die OTA functionaliteit er dus toch al een poosje in 👍 🙂
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 23-03-2021 16:38 ]
De app is en je kon ook al inloggen, maar geen connectie met P8 maken, maar nu kom je niet voorbij inloggenGeForceFX_BE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:07:
[...]
Er is nog geen app die de P8 (android) ondersteund
P8
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.