Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 193 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:29
Juancho schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Dat laatste lijkt me niet. Alle speakers horen bij het audio systeem dus die moeten het gewoon doen. Ik ben wel eens benieuwd wat de dealer er dan van zegt. Misschien kan je ze eens bellen of er bij langs gaan als het niet te veel moeite is?

Ik hoop maar dat dit niet weer het volgende punt op de lijst is dat 'niet af is maar hopelijk ooit wel gefixed wordt'... Ook hier weer, je betaalt extra voor een premium audio systeem. Dat moet het gewoon doen. Ik heb net ook nieuwe monitor speakers aangeschaft voor in mijn studio. Als 1 speaker daarvan het niet of maar half doet ga ik ook terug naar de leverancier zodat ze dit kunnen en vooral moeten gaan fixen.
Die speakers in de deuren zijn de midrange speakers en horen het dus altijd te doen. Het lijkt mij dat er een paar kanalen van de versterker niet goed werken of dat er een probleem is met de bekabeling/aansluiting aan de versterker. Werk voor de dealer zou ik zeggen......

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:42
Mga1600 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:14:
[...]

Die video apps zullen van andere partijen moeten komen, niet van Polestar of Volvo lijkt me.
Wat ik begreep, ook van onze Belgische collega hier (@GeForceFX_BE ), is dat er al veel meer apps gereed staan maar dat ze helaas nog niet in de Playstore mogen van Volvo/PS/Google. Dus het ligt niet aan de makers maar gewoon aan het niet willen vrijgeven hiervoor. Dus dit ligt weldegelijk bij de automerken en Google. Als je zo into apps wil zijn met je auto, helemaal goed, maar dan moet je ondertussen toch ook eens meer beschikbaar stellen dan alleen wat (nutteloze) muziek apps. Benieuwd wanneer de markt 'open gaat'!

Wbt de speakers, ik zal straks eens checken als ik mn auto van de laadpaal ophaal. Het gaat dus puur om de achterste speakers? Dus in de geluidsinstellingen aangeven dat je alleen muziek achterin wil horen? Ben benieuwd....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
BlacKstaR- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Klopt, maar volgens mij moet zowel Google als Polestar testen en akkoord geven.
Ik denk dat er pas serieuze leuke apps van derden zullen komen als de populatie aan Google-auto’s voldoende groot wordt om de app-ontwikkelkosten te rechtvaardigen. PSA komt over enige tijd, Ford ook geloof ik en Volvo gaat nu binnenkort een aantal andere modellen omzetten naar Google. Op dit moment zijn het dus misschien nog maar 10.000 of 20.000 auto’s in de hele wereld, daar zou ik als app-bouwer ook nog niet warm voor lopen.

En mocht er ooit iets komen dan is inderdaad de grote vraag of Volvo en/of Polestar toestaan dat er video gekeken kan worden. Enerzijds vanwege de veiligheid-aspecten (of het moet al beperkt zijn tot kijken bij stilstaande auto) en/of het hoge dataverbruik. Ik zou er niet op rekenen........

Ik hoop wel dat er iemand een muziek-app wil uitbrengen waarmee ik mijn usb-sticks kan afspelen waarop muziek in Lossless kwaliteit staat. Zal wel ouderwets zijn, maar ik vind het heel prettig om, naast Spotify, mijn eigen muziek te kunnen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Voor de duidelijkheid: het gaat niet om de speakers in de deuren maar boven de deuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vokQwmAKU78u0C6-vo1F6XXTjS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cxnaH8v2XNwex0tK4I33SAE.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

MaxxMark

HT is Tof!

Oh interessant! Dat verklaart waarom de dealer van de week zei dat de update zo lang (~3uur) zou gaan duren. Dikke kans dat ik zometeen dus meteen díe update al krijg. Bij het ophalen meteen even vragen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 30-09 16:37
GuiltyNL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:
[...]

Hij is heel slecht. In mijn 2013 Audi A6 was dat beeld al vele malen beter. Ik heb ook een 2013 BMW 3 gehad en ook daar was het beeld veel beter en scherper.

Rondom het beeld van de P2, zit ook nog eens een dikke rand met niets. Je kunt er dus alsnog niets mee als je langs een stoep wilt parkeren.
Weet je dat zeker?
Resolutie van zowel camera’s als scherm zijn van P2 significant hoger. De afmeting van het scherm is van een P2 ook beduidend groter.
Misschien een idee om een echte vergelijking te doen, heb alleen geen Audi met camera.

Wat de arcering/balk moet ik je gelijk geven; is gewoon slecht. Kijk maar eens bij volledige wieluitslag naar het beeld. Ik zie dan de wielen in het beeld verschijnen, maar niet op de plek waar je ze verwacht.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:45
Jehanthar schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:34:
P2
Voor de duidelijkheid: het gaat niet om de speakers in de deuren maar boven de deuren:
[Afbeelding]
Zijn dat geen microfoons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
fyr0 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Zijn dat geen microfoons?
Ik wilde het niet zeggen omdat ik geen P2 heb, maar dacht hetzelfde. De tweeters zitten toch onderin de A-stijl bij de P2?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:16
Jehanthar schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:34:
P2
[Afbeelding]
Yep, dat zijn de microfoons. Zodra daar geluid uit komt heb je een ander probleem... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smyTXFT4deY3GXSfa2zg7f0l448=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztTGNbwh5r0H9Gb3dzMXzsbL.webp?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
P8
HoefMeistert schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Die van mij vanmiddag gestart, had vanmorgen blijkbaar een "nu starten" gemist.
Even een update, gisteren 3x gestart maar hij lijkt helemaal niet te beginnen. Net tijdens rijden de boel een reboot gegeven en nog een keer geprobeerd. Als dit niet lukt kijk ik wel. Zodra ik bij de dealer kan "zitten" plan ik wel iets in... Of wellicht komt er een update voor deze update, krijg niet echt het idee dat hij bij iemand gelukt is.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
hlip schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Yep, dat zijn de microfoons. Zodra daar geluid uit komt heb je een ander probleem... ;)

[Afbeelding]
Klopt. Hier zitten alle speakers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5dsyOOhO0DP1rz2z-a3mqiu_2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGdaP2eEKsAVxy0osY6TSHHf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:13
JoeMusashi schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Klopt. Hier zitten alle speakers:
Hier is het beter te zien. Plaatje is van de P8 maar voor de P2 zitten ze op dezelfde locaties.
https://www.harmankardon.nl/volvo.html

[ Voor 4% gewijzigd door darwusch op 19-03-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basp8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Gisteravond OTA update verricht, had toevallig zowel in middag mail als papieren post erover gehad, zonder problemen is update doorgevoerd. Maar ik merk verder geen bijzondere verbeteringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
BlacKstaR- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Klopt, maar volgens mij moet zowel Google als Polestar testen en akkoord geven.
Klopt, maar de eerste initiatieven zijn er toch al in Zweden?
https://www.polestar-foru...lestar-video-player.1782/
Dat betekent dat het technisch werkt en op Android Automotive ook is toegestaan.

Laat maar doorkomen voor de NL markt wmb!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
[P8]

Ander software update issue. Volgens de dealer heb ik sinds afgelopen dinsdag alle nieuwste updates, dus ik verwacht geen OTA volvo update meer. Jammer dat het niet zichtbaar is welke updates, dus moet op het woord van de dealer vertrouwen (wat ik maar een beetje doe eerlijk gezegd).

Daarnaast had/heb ik het issue met crashende Google Maps. Hiervoor heeft de dealer updates geinstalleerd voor Google Maps. Dat kan ik wel verifieren via Playstore/Mijn Apps en die zijn inderdaad sinds dinsdag geupdatet. Echter staat daar ook nog een app te updaten open. De Google Web Viewer. Alleen als ik op update tap gebeurt er niks. Alleen een melding “update in behandeling”. Herkent iemand dit?

(Maps crashed trouwens nog steeds met enige regelmaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:04
Cello66 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Weet je dat zeker?
Resolutie van zowel camera’s als scherm zijn van P2 significant hoger. De afmeting van het scherm is van een P2 ook beduidend groter.
Misschien een idee om een echte vergelijking te doen, heb alleen geen Audi met camera.

Wat de arcering/balk moet ik je gelijk geven; is gewoon slecht. Kijk maar eens bij volledige wieluitslag naar het beeld. Ik zie dan de wielen in het beeld verschijnen, maar niet op de plek waar je ze verwacht.
Ja, dat weet ik heel zeker! Heb ze naast elkaar gehad (Audi en P2).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:56
Ik heb inmiddels de zomersloffen er weer onder zitten. Kan niet wachten om meerdere malen per dag aan jullie te rapporteren over de actuele verbruikscijfers. Ze wordt er in ieder geval merkbaar stiller van.

Ik stond overigens naast iemand met een nagelnieuwe Model 3, even een babbel mee gemaakt. We kwamen tot de conclusie dat we allebei enorme geluksvogels zijn, zo kan het ook jongens ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps3ZAJnu7plORuDehMFuopzudxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtYAja0POdi6ugJgHsOJLxJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Laagste verbruik ooit, komt het door de zomerbanden die er net weer opzitten of het lekkere weer? #lekkerecocruzing

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:20
[b]ach-jee in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Ik stond overigens naast iemand met een nagelnieuwe Model 3, even een babbel mee gemaakt. We kwamen tot de conclusie dat we allebei enorme geluksvogels zijn, zo kan het ook jongens ;)
Dat jij in een Polestar rijdt en hij naast jou mocht staan? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MaxxMark schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:24:
[...]

Ehh... nee? Ik heb vaak genoeg gehad dat hij piept als er iets naast me zit (rode balkjes langs de zijkant van de auto). Dat piept ook anders dan vooruit of achteruit.

Ik hoop dat dat niet óók weg is sinds na m’n update. Want het was al zo halfbakken :X

Edit: toevallig deze nog gevonden. Daar had ik toch echt meerdere verschillende geluiden.

[Afbeelding]
Ben het nog eens gaan teruglezen in de handleiding. Is wat voor interpretatie vatbaar:
Behalve in het gebied rond het autosymbool, worden alleen geluidssignalen gegeven voor obstakels die zich op het traject van de auto bevinden.
Als ik dat vergelijk met jouw ervaring, dan gaat ie dus ook piepen als de obstakels op de zijkant maar kort genoeg bij zijn.
Dit is ook nog eentje om in de gaten te houden:
Bij obstakels voor en naast de auto worden er zolang de auto rijdt geluidssignalen gegeven, maar deze geluidssignalen verdwijnen wanneer de auto zo'n 2 seconden stilstaat. Bij obstakels achter de auto blijven de geluidssignalen ook klinken, wanneer de auto stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DutchBB schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:57:
[Afbeelding]

Laagste verbruik ooit, komt het door de zomerbanden die er net weer opzitten of het lekkere weer? #lekkerecocruzing
Bijzonder... Ik heb al vanaf 1 februari de zomerbandjes erop en ben nooit lager gekomen dan 23,x... Ook niet lager toen het even wat warmer was.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MaxxMark schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:17:
Of het beter zou gaan met de Leaf weet ik niet.
Die kan je gewoon dwars parkeren O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
DutchBB schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:57:
[Afbeelding]

Temperatuur van 10°C ;)
7, 8, 9, 10... is een kantelpunt. Daaronder is het gewoonweg triestig.
Bij 15,16,17°C heb je nog zo een kantelpunt dat het opnieuw significant beter wordt. Alleen hebben we dat nog maar twee dagen meegemaakt dit jaar.

Geduld, het komt wel 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:37
High-Voltage2 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Ben het nog eens gaan teruglezen in de handleiding. Is wat voor interpretatie vatbaar:
Behalve in het gebied rond het autosymbool, worden alleen geluidssignalen gegeven voor obstakels die zich op het traject van de auto bevinden.
Als ik dat vergelijk met jouw ervaring, dan gaat ie dus ook piepen als de obstakels op de zijkant maar kort genoeg bij zijn.
Dit is ook nog eentje om in de gaten te houden:
Bij obstakels voor en naast de auto worden er zolang de auto rijdt geluidssignalen gegeven, maar deze geluidssignalen verdwijnen wanneer de auto zo'n 2 seconden stilstaat. Bij obstakels achter de auto blijven de geluidssignalen ook klinken, wanneer de auto stilstaat.
En daarmee concludeer ik i.i.g. dat het de helft van de tijd niet wekrt. Ik heb mezelf aangeleerd om ook op het scherm te letten als het krap wordt, want op die piepers kun je bepaald niet vertrouwen. Tenzij je BOEM ook een piepje vindt natuurlijk... 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
Ook ff reminder voor iedereen hier (jullie zullen het vast wel weten)

Mijn vriendin was vandaag met de auto op stap en die dacht de kofferklep stopt vanzelf wel met open gaan als "hij merkt" dat het dak lager is in een garage. Niet dus :+

Gelukkig zat er wel schuimrubber oid op het plafond van de garage, dus er is bijna niets van te zien op de kofferklep.

Heb haar duidelijk gemaakt dat je met werkelijk elke knop van de kofferbak het proces kan stoppen en zelfs als je eraan trekt tijdens het open gaan stopt die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
BartWNL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:13:
Ook ff reminder voor iedereen hier (jullie zullen het vast wel weten)

Mijn vriendin was vandaag met de auto op stap en die dacht de kofferklep stopt vanzelf wel met open gaan als "hij merkt" dat het dak lager is in een garage. Niet dus :+

Gelukkig zat er wel schuimrubber oid op het plafond van de garage, dus er is bijna niets van te zien op de kofferklep.

Heb haar duidelijk gemaakt dat je met werkelijk elke knop van de kofferbak het proces kan stoppen en zelfs als je eraan trekt tijdens het open gaan stopt die.
Ja, en je kunt de maximale uitslag evt. ook instellen ( beperkten) voor geval je vaker in een lage ruimte staat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Om kwart voor zes mn p2 nog kunnen ophalen bij de dealer. Aansluitend nog best wel eventjes gepraat over de P2, P8 (en de leen XC40 PIH uit 2020 (die ik mee had gekregen) en het grote verschil tov mn paar generaties oudere v60 PIH uit 2014).

Best wel een interessant gesprek! Waar ik wel wat dingetjes van kan opschrijven...

Interessant was bijvoorbeeld hun ervaringen met het update proces. Het luistert allemaal best wel nauw en er gaan regelmatig dingen mis (wat hier natuurlijk uitvoerig langs is gekomen). Zoals ook de uitgangspunten voor het updaten; dat hij > 40% moet hebben én dat hij niet aan de laadpaal mag hangen. Dat tweede deel wist ik niet eens (geen idee waarom niet). Logisch vervolg daarop, en daarmee het potentieel falen van een update, is de regelmatig genoemde bug dat de auto het percentage niet goed meer inschat. Als de auto opeens denkt dat hij dus 20% is, en dat vindt plaats tijdens een update, zal hij blijkbaar de update stoppen. De ene bug veroorzaakt de ander ;)

Daar hingen de elektrische auto's aan een, zo ik het interpreteerde, soort van druppellader voor elektrische auto's zodat ze gedurende dat process het voltage/amperage/etc gelijk kunnen houden. Slim :)

Mij werd ook verteld dat als de p2 bij de garage komt men geforceerd wordt om alle foutrapportage items af te werken en te corrigeren alvorens een update geïnstalleerd kan worden. Voelt super logisch natuurlijk, maar het is fijn te weten dat het ook daadwerkelijk geforceerd wordt!

Ook dat er veel auto's verschillende update-packages krijgen werd wel enigszins bevestigd. Saillant detail was daarbij dat men niet goed kon aangeven of de update die ik nu had, ook de update van vandaag er bij heeft. Dat kon niet gezien worden, het enige dat ze met zekerheid weten is dat dit de nieuwste update is voor mijn auto. En dat deze update eerder deze week nog niet was gezien, al kon dat dus te maken hebben met een andere auto-configuratie.

Op basis van de paar ritjes die ik heb gedaan kon ik niet echt concluderen dat het volume zich "beter" aanpast. Ik bemerkte dat het aanapssen nog gebeurde. Maar of het nou daadwerkelijk is verbeterd weet ik niet (het kan wishfull thinking zijn natuurlijk, of placebo effect :))

Saillant detail is dat ze als garage wel iets kunnen zien over waarom een update verkeerd is gegaan, maar dat beperkt zich veelal tot echt grove foutmeldingen in subsystemen oid. In mijn geval was het alleen iets nietszeggend als "Update mislukt". Het schijnt wel zo te zijn dat als er echt meer aan de hand is, dat Polestar meer informatie kan achterhalen (ik interpreteerde het als "op 99% gestopt wegens te lage accuspanning") en dat als het echt moet er nog meer informatie beschikbaar is. Ik kreeg de indruk (niet naar doorgevraagd) dat daar niet alleen toestemming van Polestar nodig is maar ook van de bestuurder zelf. En dat dat dus niet zomaar in te zien is door de garage of volvo/polestar. Als ik zou moeten gokken zou dat misschien zelfs black-box achtige informatie kunnen zijn (snelheid/rijgedrag/camerabeelden). Maar dat is 100% speculatie van mijn kant. Het zou ook iets banaals kunnen zijn als het de complete logoutput van het update-process :)

We hadden ook nog wat gepraat over issues die ze zagen, en hoe Volvo eigenlijk alles best goed oppakt en vastlegt. Alle issues die gebeuren worden geregistreerd. De kans dat een probleem dus meermalen optreed en over het hoofd wordt gezien is daarmee vrij klein. Dat er veel specialistisch werk is, en dat iedereen overal druk ervaring aan het opdoen is en dat er heel veel wordt geleerd uit al het rijgedrag van ons allemaal (de head-start van Polestar zorgt er voor dat bij de P8 ook minder problemen zullen zijn door al die lering bij alle volvo dealers)

Een interessant punt dat langs kwam daarin (fouten in auto's) was dat Volvo (en Polestar ook) echt op 'veilig' spelen. En dan vooral de veiligheid van de inzittenden. Veel systemen kunnen op zichzelf falen of kunnen opportunistisch falen. Zo kan bij een falende aandrijving, de auto blijven rijden, al is het met horten en stoten, en zodra je geparkeerd bent en hem uit zet, hij niet meer zal starten omdat het technischmankement niet goed genoeg is om mee te rijden. In dat geval was dus de aandrijving tijdens het rijden al niet goed meer, maar op de snelweg stilstaan is niet handig :) . Dus de auto blijft rijden tot je hem parkeert. Vandaar de eerder genoemde ietwat hilarische "Fout in rem systeem; probeer zo snel mogelijk te stoppen". Ik begreep ook meteen waarom Polestar support mij vroeg "of de auto nu nog steeds rijdt sinds je geparkeerd hebt". De dubbelcheck of hij niet in een andere foutmodus stand is gegaan ná 15 minuten geparkeerd te hebben.

Al met al super veel interessante informatie! Sommige dingen zijn (hoewel het mij publiekelijk werd verteld) mijns inziens niet aan mij om hier te delen. Veel lag in lijn met wat hier al is besproken of gaat daar net iets verder op in.

Wat nog wél een goede afsluiter is, is dat werd gezegd dat we juist moeten zorgen dat we gewoon de auto altijd updaten, hou het bij, stel het niet uit omdat je bang bent dat het mist gaat. En dat is hier niet aan dovemansoren gezegd :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zouden ze ook verschillende packages uitbrengen om optimalisaties ook daadwerkelijk te testen? Dus zeg maar a-b-c versie van een optimalisatie uitbrengen om te zien welke in praktijk het beste resultaat geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:35:
Om kwart voor zes mn p2 nog kunnen ophalen bij de dealer. Aansluitend nog best wel eventjes gepraat over de P2, P8 (en de leen XC40 PIH uit 2020 (die ik mee had gekregen) en het grote verschil tov mn paar generaties oudere v60 PIH uit 2014).

Best wel een interessant gesprek! Waar ik wel wat dingetjes van kan opschrijven...

Interessant was bijvoorbeeld hun ervaringen met het update proces. Het luistert allemaal best wel nauw en er gaan regelmatig dingen mis (wat hier natuurlijk uitvoerig langs is gekomen). Zoals ook de uitgangspunten voor het updaten; dat hij > 40% moet hebben én dat hij niet aan de laadpaal mag hangen. Dat tweede deel wist ik niet eens (geen idee waarom niet). Logisch vervolg daarop, en daarmee het potentieel falen van een update, is de regelmatig genoemde bug dat de auto het percentage niet goed meer inschat. Als de auto opeens denkt dat hij dus 20% is, en dat vindt plaats tijdens een update, zal hij blijkbaar de update stoppen. De ene bug veroorzaakt de ander ;)

Daar hingen de elektrische auto's aan een, zo ik het interpreteerde, soort van druppellader voor elektrische auto's zodat ze gedurende dat process het voltage/amperage/etc gelijk kunnen houden. Slim :)

Mij werd ook verteld dat als de p2 bij de garage komt men geforceerd wordt om alle foutrapportage items af te werken en te corrigeren alvorens een update geïnstalleerd kan worden. Voelt super logisch natuurlijk, maar het is fijn te weten dat het ook daadwerkelijk geforceerd wordt!

Ook dat er veel auto's verschillende update-packages krijgen werd wel enigszins bevestigd. Saillant detail was daarbij dat men niet goed kon aangeven of de update die ik nu had, ook de update van vandaag er bij heeft. Dat kon niet gezien worden, het enige dat ze met zekerheid weten is dat dit de nieuwste update is voor mijn auto. En dat deze update eerder deze week nog niet was gezien, al kon dat dus te maken hebben met een andere auto-configuratie.

Op basis van de paar ritjes die ik heb gedaan kon ik niet echt concluderen dat het volume zich "beter" aanpast. Ik bemerkte dat het aanapssen nog gebeurde. Maar of het nou daadwerkelijk is verbeterd weet ik niet (het kan wishfull thinking zijn natuurlijk, of placebo effect :))

Saillant detail is dat ze als garage wel iets kunnen zien over waarom een update verkeerd is gegaan, maar dat beperkt zich veelal tot echt grove foutmeldingen in subsystemen oid. In mijn geval was het alleen iets nietszeggend als "Update mislukt". Het schijnt wel zo te zijn dat als er echt meer aan de hand is, dat Polestar meer informatie kan achterhalen (ik interpreteerde het als "op 99% gestopt wegens te lage accuspanning") en dat als het echt moet er nog meer informatie beschikbaar is. Ik kreeg de indruk (niet naar doorgevraagd) dat daar niet alleen toestemming van Polestar nodig is maar ook van de bestuurder zelf. En dat dat dus niet zomaar in te zien is door de garage of volvo/polestar. Als ik zou moeten gokken zou dat misschien zelfs black-box achtige informatie kunnen zijn (snelheid/rijgedrag/camerabeelden). Maar dat is 100% speculatie van mijn kant. Het zou ook iets banaals kunnen zijn als het de complete logoutput van het update-process :)

We hadden ook nog wat gepraat over issues die ze zagen, en hoe Volvo eigenlijk alles best goed oppakt en vastlegt. Alle issues die gebeuren worden geregistreerd. De kans dat een probleem dus meermalen optreed en over het hoofd wordt gezien is daarmee vrij klein. Dat er veel specialistisch werk is, en dat iedereen overal druk ervaring aan het opdoen is en dat er heel veel wordt geleerd uit al het rijgedrag van ons allemaal (de head-start van Polestar zorgt er voor dat bij de P8 ook minder problemen zullen zijn door al die lering bij alle volvo dealers)

Een interessant punt dat langs kwam daarin (fouten in auto's) was dat Volvo (en Polestar ook) echt op 'veilig' spelen. En dan vooral de veiligheid van de inzittenden. Veel systemen kunnen op zichzelf falen of kunnen opportunistisch falen. Zo kan bij een falende aandrijving, de auto blijven rijden, al is het met horten en stoten, en zodra je geparkeerd bent en hem uit zet, hij niet meer zal starten omdat het technischmankement niet goed genoeg is om mee te rijden. In dat geval was dus de aandrijving tijdens het rijden al niet goed meer, maar op de snelweg stilstaan is niet handig :) . Dus de auto blijft rijden tot je hem parkeert. Vandaar de eerder genoemde ietwat hilarische "Fout in rem systeem; probeer zo snel mogelijk te stoppen". Ik begreep ook meteen waarom Polestar support mij vroeg "of de auto nu nog steeds rijdt sinds je geparkeerd hebt". De dubbelcheck of hij niet in een andere foutmodus stand is gegaan ná 15 minuten geparkeerd te hebben.

Al met al super veel interessante informatie! Sommige dingen zijn (hoewel het mij publiekelijk werd verteld) mijns inziens niet aan mij om hier te delen. Veel lag in lijn met wat hier al is besproken of gaat daar net iets verder op in.

Wat nog wél een goede afsluiter is, is dat werd gezegd dat we juist moeten zorgen dat we gewoon de auto altijd updaten, hou het bij, stel het niet uit omdat je bang bent dat het mist gaat. En dat is hier niet aan dovemansoren gezegd :D
Ik denk dat Volvo/Polestar er alles aan gelegen is om het met zowel de P2 als de P8 echt helemaal goed te krijgen. Enerzijds omdat dit pas hun eerste EV’s betreft, terwijl ze heel moedig uitspreken dat al over 9 jaar alleen nog maar EV willen doen, en anderzijds omdat de andere Volvo’s (behalve de XC90 die toch binnen afzienbare tijd wordt vervangen door de volgende generatie) ook op Android over gaan bij het nieuwe modeljaar. En natuurlijk willen ze dan zoveel mogelijk kunnen kopiëren en zo min mogelijk opnieuw uitvonden.

Hopelijk betekent dat ook dat als er tzt “luxere dingen” worden ingebouwd voor bijvoorbeeld de elektrische XC90 III deze downward compatible zullen zijn met de P2 en P8!
De tijd zal het ons allemaal leren, maar het past wel in eerdere uitspraken dat onze auto’s eigenlijk op een heel open systeem zijn gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik hoop vooral niet dat Volvo nu juist meer gaat inzetten op de C40 en de P8 een beetje als testmodel blijft zien waar ze maar wat mee aanrommelen. Maargoed, als ik het goed begreep zijn de C40 en P8 bijna praktisch dezelfde auto's met alleen een iets andere achterkant. Dus in dat kader hoop ik ook maar dat ze de zaken gewoon zo maken dat ze het kunnen uitrollen op alle modellen (incl. de P2 rijders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Mga1600 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:08:
[...]

Ik denk dat Volvo/Polestar er alles aan gelegen is om het met zowel de P2 als de P8 echt helemaal goed te krijgen. Enerzijds omdat dit pas hun eerste EV’s betreft, terwijl ze heel moedig uitspreken dat al over 9 jaar alleen nog maar EV willen doen, en anderzijds omdat de andere Volvo’s (behalve de XC90 die toch binnen afzienbare tijd wordt vervangen door de volgende generatie) ook op Android over gaan bij het nieuwe modeljaar. En natuurlijk willen ze dan zoveel mogelijk kunnen kopiëren en zo min mogelijk opnieuw uitvonden.

Hopelijk betekent dat ook dat als er tzt “luxere dingen” worden ingebouwd voor bijvoorbeeld de elektrische XC90 III deze downward compatible zullen zijn met de P2 en P8!
De tijd zal het ons allemaal leren, maar het past wel in eerdere uitspraken dat onze auto’s eigenlijk op een heel open systeem zijn gebouwd.
Het android automotive platform is één van de redenen waarom ik voor de P8 heb gekozen i.p.v. mustang mach E. Om nu te lezen dat Ford, PSA en ook volvo zelf hun modellen gaat uitrusting met dit platform vind ik fijn. Gaan we van profiteren met onze auto's

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

Lancer

What the......

Juancho schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:03:
Ik hoop vooral niet dat Volvo nu juist meer gaat inzetten op de C40 en de P8 een beetje als testmodel blijft zien waar ze maar wat mee aanrommelen. Maargoed, als ik het goed begreep zijn de C40 en P8 bijna praktisch dezelfde auto's met alleen een iets andere achterkant. Dus in dat kader hoop ik ook maar dat ze de zaken gewoon zo maken dat ze het kunnen uitrollen op alle modellen (incl. de P2 rijders).
Ik denk dat de C40 technisch nog sterker verwant is aan de P2. Zelfde koplampsysteem lagere, full led achterlichten met animatie en wie weet nog meer.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:12
Hoeveel mensen hebben inmiddels de update op de P8 al succesvol kunnen installeren? Ik kreeg donderdagavond de melding dat de update klaar stond (ik heb deze week overigens maar 15 gereden, dus de update was al eerder aan het downloaden of gaat toch ook via wifi). Donderdagavond natuurlijk meteen aangezet (79% accu) vrijdagochtend de melding dat de update niet kon starten. Gisteren nog een paar geprobeerd (wifi uitgezet, rondje gereden) maar zonder succes.

Ga nu toch maar de dealer bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Lancer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat de C40 technisch nog sterker verwant is aan de P2. Zelfde koplampsysteem lagere, full led achterlichten met animatie en wie weet nog meer.
Vanaf de zijkant vind ik die achterlichten van de C40 zelfs heel erg op die van de P2 lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:47

Ik zag veel posts over de speakers in de P2. Ik zag toevallig een audio review.

Nieuwe review van Alex en Auto’s, misschien handig voor mensen die op dit moment in de markt zijn en misschien twijfelen of meer informatie willen.

[ Voor 40% gewijzigd door BlacKstaR- op 20-03-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:06:
[YouTube: Polestar 2 audio review: A phenomenal Harman Kardon system! | TotallyEV]
Ik zag veel posts over de speakers in de P2. Ik zag toevallig een audio review.

[YouTube: Imagine If BMW Built a Tesla With Volvo Parts | 2021 Polestar 2]
Nieuwe review van Alex en Auto’s, voor misschien handig voor mensen die op dit moment in de markt zijn en misschien twijfelen.
Interessant. Dan zal ik wel het omgekeerde van een audiofiel zijn en ligt het aan mij want ik vind het geen fijn systeem. Op hoger volume word ik er zelfs onrustig van (alsof iemand in je gezicht staat te schreeuwen). Ik luister erg veel muziek op verschillende devices (Dali Zensor - Jabra Elite 75T - Harman Kardon Go Play 2 - Sony WH-1000XM3) en die vind ik allen vele malen prettiger dan de audio in de P2. Nu zijn dat in principe ook allemaal goed gereviewde apparaten maar dat is de P2 HK ook. Het ligt denk ik ook niet aan de kwaliteit van de speakers maar de positionering voelt heel onnatuurlijk voor mij. Alsof je een enorme center speaker combineert met 'melkpakjes'.

Ik ben wel benieuwd wat de nieuwste P2 update voor verbetering heeft op audio gebied:

VNC (Vehicle Noise Compensation) Harman Kardon premium audio krijgt een zachtere optimalisatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 20-03-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt het dat de P8 niet meer dat opbergvakje heeft onder de bestuurderstoel waar je een laptop/tablet in kon doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:03:
Dat is in principe hetzelfde wat ik zei, alleen zei ik het zonder de negatieve en suggestieve benadering die jij er aan geeft met dat woordgebruik zoals ‘aanrommelen’.

We moeten blij zijn dat het EV/Android modellen arsenaal groter binnen Volvo binnenkort snel veel groter wordt. Er zullen best wat onderlinge verschillen tussen de modellen zijn, maar er is wel een enorme overlap van gemeenschappelijke dingen. En dan is de drang om het steeds beter te doen binnen het specifieke concurrentieveld van ieder van die modellen groot. Een XC40 wordt dan met een X1 vergeleken waar weinig spannends in zit, maar een XC90 wordt door potentiële kopers vergeleken met een X5 of een Q5 die bol staan van de innovaties.
Volvo zal zich daarbij blijvend positief moeten/willen onderscheiden met voorzieningen en eigenschappen (juist bij die luxueuzere modellen) om verkozen te blijven worden en dat zal vast en zeker deels in de range naar beneden toe doordruppelen en deels in onze Volvo’s en Polestar’s geïmplementeerd worden

Datzelfde gebeurde bij de andere Volvo’s van dit moment met het Sensus systeem dat over de hele range van XC40 tot XC90 op dezelfde leest geschoeid is en sinds 2016 over de hele range ook in stapjes verbeterd en uitgebreid is. Als er voor de grote Volvo’s wat uitgevonden werd (zoals bijvoorbeeld dat systeem van Connected Safety of automatisch stoppen als er bij het achteruitrijden een obstakel werd gezien) was het veelal korte tijd later ook per update op de kleinere Volvo’s aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:35:
Klopt het dat de P8 niet meer dat opbergvakje heeft onder de bestuurderstoel waar je een laptop/tablet in kon doen?
Klopt, maar een laptop zou er sowieso niet in gepast hebben als je het aan mij vraagt, hooguit de gebruiksaanwijzing en de adapter ervan. En als de stoelverlenging uit hebt staan was het laatje nog nagenoeg onbereikbaar ook.
Het is een van die dingen die geschrapt is en het zit ook niet meer in de gewone XC40’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Juancho schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:35:
Ja, klopt. M'n dealer zei dat het vanaf MY21 niet meer aanwezig is. :|

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:11
Hey. Er is een case aangemaakt ivm niet werkende speakers in de Polestar 2. Kunnen jullie even reageren op deze post indien jullie ook problemen hebben en aangeven welke speakers niet of onvoldoende werken en of jullie de laatste OTA hebben aub? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
Wat ik jammer vind, nu ik door corona hele kleine stukjes rij ik totaal geen idee heb of de update binnen komt of niet. Moet ik dan maar een paar keer een paar uur rondje rijden in de hoop dat hij het binnen haalt (maar dan nog geen garanties)

Gewoon even een melding, update binnen halen zou al fijn zijn!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Davy_Rx schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:45:
Hey. Er is een case aangemaakt ivm niet werkende speakers in de Polestar 2. Kunnen jullie even reageren op deze post indien jullie ook problemen hebben en aangeven welke speakers niet of onvoldoende werken en of jullie de laatste OTA hebben aub? Bedankt!
Een linkje posten gaat het aantal reacties sterk verhogen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:11
Aghanim schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Een linkje posten gaat het aantal reacties sterk verhogen denk ik ;)
Linkje? 😊 Van mijn case bedoel je? Of hoe post je hier een link? ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
4v4t4r schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:54:
Wat ik jammer vind, nu ik door corona hele kleine stukjes rij ik totaal geen idee heb of de update binnen komt of niet. Moet ik dan maar een paar keer een paar uur rondje rijden in de hoop dat hij het binnen haalt (maar dan nog geen garanties)

Gewoon even een melding, update binnen halen zou al fijn zijn!
Ik rijd ook alleen kleine stukjes en bij mij was hij gisteren opeens gereed ter installatie. Eerste keer (aan de stekker) mislukte maar met 90% vol en een nachtje niet aanzetten is het gelukt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQv8VHSEogxf7ogX7IQFIeIJnYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8dpbESNZFMyk88jLaA7IFL6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merk nog weinig behalve dat ik het idee heb dat het geluid meer diepgang heeft en de mate van surroundgeluid kan instellen... maar wellicht was dat ook al zo..???

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
jck82 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Ik rijd ook alleen kleine stukjes en bij mij was hij gisteren opeens gereed ter installatie. Eerste keer (aan de stekker) mislukte maar met 90% vol en een nachtje niet aanzetten is het gelukt:

[Afbeelding]

Ik merk nog weinig behalve dat ik het idee heb dat het geluid meer diepgang heeft en de mate van surroundgeluid kan instellen... maar wellicht was dat ook al zo..???
Goed om te horen maar ik zie wel een kruisje staan in het LTE driehoekje. Ik denk dat je even (een paar keer) moet resetten. Dat had ik na de januari update bij de dealer ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
Dit gaat nooit wennen denk ik. Mijn Passat pleurde ik altijd vol met van alles en nog wat. Puur omdat dit allemaal wat meer luxe voelt/aandoet, vind ik t rot. Aan de andere kant: je creëert heel snel heel veel ruimte: hoedeplank eruit en stoelen naar voren, dekentje erin (jaja) en klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVxp4WS1LgSkfVPHT2JhQuA-yk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kwytv38DVTSc9nmoZOlWQitu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwtxwkTU2rQVKr4A840gZWrDQpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVvBZ0aXtmmswRkRkQtCR66c.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Mga1600 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Goed om te horen maar ik zie wel een kruisje staan in het LTE driehoekje. Ik denk dat je even (een paar keer) moet resetten. Dat had ik na de januari update bij de dealer ook.
Januari update had ik al 🙂 en LTE werkt prima hoor, was alleen ff de auto ingestapt om te kijken of de installatie was gelukt dus het internet was nog niet actief (duurt altijd ff par minuten bij mij). Toch bedankt voor de tips!

[ Voor 3% gewijzigd door jck82 op 20-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[...]

[Afbeelding]

Surround instellen? Kun je van dat scherm een foto maken? Ik heb die instelling niet, maar zou wel de allerlaatste software hebben (volgens de dealer). Wellicht dat ik dan toch ook iets OTA mag verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Surround instellen? Kun je van dat scherm een foto maken? Ik heb die instelling niet, maar zou wel de allerlaatste software hebben (volgens de dealer). Wellicht dat ik dan toch ook iets OTA mag verwachten!
Heb je wel HK audio? Zo nee, dan heb je dat niet.
Zo ja; onder instellingen > geluid. Dan naar beneden scrollen. Knopje surround naar rechts en dan krijg je een schuifbalkje waarmee je het effect kunt beïnvloeden. Het verschil is niet groot maar het doet wel iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Mga1600 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Zo ja; onder instellingen > geluid. Dan naar beneden scrollen. Knopje surround naar rechts en dan krijg je een schuifbalkje waarmee je het effect kunt beïnvloeden. Het verschil is niet groot maar het doet wel iets
Idd, maar ik twijfel nu of die er voor de update al wel of niet zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Lancer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:35:
[...]

Inderdaad, hoewel ik zo een vermoeden heb dat die pixellights (en wellicht ook die aangepaste voorgrill) wel eens snel naar de XC40 zou kunnen komen bij een volgende modeljaar wijziging

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Fijne google Assistant update. Ze zegt nu niet meer “u kunt nog ongeveer ... kilometer rijden met de resterende electrisch” maar “met de resterende accu”. Het zijn de kleine dingen die het doen, maar ik vond dat gebroken nederlands oprecht irritant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
jck82 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Idd, maar ik twijfel nu of die er voor de update al wel of niet zat?
Volgens mij niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Voor de range-‘liefhebbers’:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNLwGhgUxTEBJ3YPMZ30AgaxSV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78B6BqaiuIIz989rhvoQJ03q.jpg?f=fotoalbum_large
TM = vanaf ca half januari
TA = tochtje vandaag bij 8 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:37
MartinP8 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:29:
Fijne google Assistant update. Ze zegt nu niet meer “u kunt nog ongeveer ... kilometer rijden met de resterende electrisch” maar “met de resterende accu”. Het zijn de kleine dingen die het doen, maar ik vond dat gebroken nederlands oprecht irritant :)
Is "met de resterende accu' niet gebroken Nederlands dan? Dat zou nl. betekenen dat hij accu verbruikt tijdens het rijden. :X Dan zou ik dat eerder verbeterd hebben in "met de resterende accu-inhoud" of 'accu-capaciteit'. Dat ligt dan net iets dichter bij 'gewone' spreektaal. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Is "met de resterende accu' niet gebroken Nederlands dan? Dat zou nl. betekenen dat hij accu verbruikt tijdens het rijden. :X Dan zou ik dat eerder verbeterd hebben in "met de resterende accu-inhoud" of 'accu-capaciteit'. Dat ligt dan net iets dichter bij 'gewone' spreektaal. ;)
Ik zou zeggen ‘acculading’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Eens, maar het is beter dan het was. Stapje voor stapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Jazeker. En heb de optie nu ook. Toch na de dealer update van afgelopen dinsdag. En ik vind het best een goeie optie, werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
kramon schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:47:
Dit gaat nooit wennen denk ik. Mijn Passat pleurde ik altijd vol met van alles en nog wat. Puur omdat dit allemaal wat meer luxe voelt/aandoet, vind ik t rot. Aan de andere kant: je creëert heel snel heel veel ruimte: hoedeplank eruit en stoelen naar voren, dekentje erin (jaja) en klaar.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo pijnlijk om te zien hoe de P2 misbruikt (!!) wordt als mestwagen :N :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
[...]

[Afbeelding]

Bofkont 😁 ik heb flink wat gereden, maar helaas..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Jehanthar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:44:
P2
Voor de range-‘liefhebbers’:
[Afbeelding]
TM = vanaf ca half januari
TA = tochtje vandaag bij 8 graden
P8
Ik zie bij sommige polestar berijders foto's van het dashboard met daarop standaar TM en TA onderaan staan. Is dat ook mogelijk om in te stellen bij de P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 23:23

Lancer

What the......

GeForceFX_BE schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Inderdaad, hoewel ik zo een vermoeden heb dat die pixellights (en wellicht ook die aangepaste voorgrill) wel eens snel naar de XC40 zou kunnen komen bij een volgende modeljaar wijziging
Dan moet de XC40 ook een facelift hebben. De pixellights zijn groter dan de lichten die de XC40 nu heeft. Gelukkig heb ik er al 1. Ik vind de C40 best mooi, maar de neus van de XC vind ik toch mooier.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Lancer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Dan moet de XC40 ook een facelift hebben. De pixellights zijn groter dan de lichten die de XC40 nu heeft. Gelukkig heb ik er al 1. Ik vind de C40 best mooi, maar de neus van de XC vind ik toch mooier.
Wel ja met aangepaste grill bedoelde ik dus inderdaad facelift.
En ik vind de C40 neus eerlijk gezegd veel mooier, zeker IRL. bij de XC40 P8 lijkt het mij gewoon dat de grill vervangen is door een stukje plastiek omdat ze er iets mee moesten doen, terwijl ik dat gevoel bij de C40-neus niet heb. Maar smaken verschillen uiteraard.

Moet wel zeggen dat wij op het werk (die al een jaar aan die auto werken) zelf ook vonden dat hij er maar ok uitzag op de foto's, maar in het echt valt hij veel beter mee.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Wat mij bij de C40 trouwens ook opvalt is dat hij op de badge achteraan geen P8 meer heeft staan maar 'recharge twin', benieuwd of men bij de XC40 ook gaat afstappen van die P8 en P4(?) als men de 1 motor versie lanceert.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Er is hier de laatste dagen al veel geschreven over de audio van de P2.
Zou ik nog even op willen inpikken. Ik mis namelijk de lage tonen nogal. Zit er geen subwoofer in dat ding? Je kan hem alleszins niet apart regelen... De centrale speaker voor is behoorlijk overheersend waardoor het overall geluid te hard gaat als je wat meer lage tonen probeert te krijgen door het volume omhoog te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48

SpeedfreakR

Zoeffff.....

High-Voltage2 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:26:
Er is hier de laatste dagen al veel geschreven over de audio van de P2.
Zou ik nog even op willen inpikken. Ik mis namelijk de lage tonen nogal. Zit er geen subwoofer in dat ding? Je kan hem alleszins niet apart regelen... De centrale speaker voor is behoorlijk overheersend waardoor het overall geluid te hard gaat als je wat meer lage tonen probeert te krijgen door het volume omhoog te schroeven.
Kijk eens bij de equalizer, daar zit een aparte schuif voor de subwoofer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT57LFpxqzXFMvDyJk8MmbsVyF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NrtaEyMPjSr7GnA4VtndsjD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariodeschutter
  • Laatst online: 03-10-2023
P8

Al twee dagen geen internet connectie.
Steeds leeg driehoekje met kruisje, zonder LTE melding.
Een maand lang geen problemen gehad en sinds vrijdag wel.
Nog anderen die dit ervaren?

Vandaag ook gemerkt dat ik via WIFI ook geen connectie kan maken. Toont geen netwerken.
Iemand idee hoe dat komt?
Vraag me af of de twee issues gerelateerd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Karel de Kleine schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:36:
[...]

P8
Ik zie bij sommige polestar berijders foto's van het dashboard met daarop standaar TM en TA onderaan staan. Is dat ook mogelijk om in te stellen bij de P8?
Bij de P8 zie je alleen de TA onder in beeld. Geen TM. Ik vind sowieso TA & TM erg verwarrend. Beide kan je namelijk resetten.

Ik mis 1 optie: namelijk gewoon de trip view die alles bijhoudt, zonder reset. Zodat je dus altijd kan checken wat je overal verbruik is.

Nu gebruik ik daar de TM maar voor die ik dus nooit kan/wil resetten omdat ik dan mijn gehele verbruik kwijt ben.

De TA gebruik ik dan maar voor individuele ritten. Maar daar heb ik dan de beperking dat die automatisch na 4 uur reset. Dus dan kan je weer niet bijv een retour ritje tracken met een 'pauze' van 4 uur er tussen.

Misschien ligt het aan mij, maar zou het niet logischer zijn dat TA ook echt automatisch is (je komt er niet meer aan, geen reset en het houdt je gehele verbruik bij) en de TM voor je individuele ritjes die je wil tracken en die dus niet automatisch gereset worden na 4 uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:13
SpeedfreakR schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Heb je daarom je oordopjes in? Ik zie ze zitten.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
mariodeschutter schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:51:
P8

Vandaag ook gemerkt dat ik via WIFI ook geen connectie kan maken. Toont geen netwerken.
Heb ik ook eens gehad voor de update in februari. Een nachtje uit zonder sleutel in de buurt heeft het geheel toen gereset, waarna wifi in ieder geval weer werkte. Sinds de update eind februari nooit meer last gehad van internet issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
mariodeschutter schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:51:
P8

Ook geregeld zelfde probleem hier. 30 seconden of meer (lang!) drukken op knop voor vooruitontwaseming en je zal de sos rode knop )boven) ineens zien flikkeren en kort nadien is LTE terug. Maar ik begin deze truukjes eerlijk gezegd zat te worden en verwacht nu toch langzaam maar zeker een auto zonder bugs (meer dan 6 maand eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Poleposition schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:04:
[...]

Ook geregeld zelfde probleem hier. 30 seconden of meer (lang!) drukken op knop voor vooruitontwaseming en je zal de sos rode knop )boven) ineens zien flikkeren en kort nadien is LTE terug. Maar ik begin deze truukjes eerlijk gezegd zat te worden en verwacht nu toch langzaam maar zeker een auto zonder bugs (meer dan 6 maand eigenaar)
En wanneer heb je voor het laatst een softwareupdate van de auto gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Bij de P8 zie je alleen de TA onder in beeld. Geen TM. Ik vind sowieso TA & TM erg verwarrend. Beide kan je namelijk resetten.

Ik mis 1 optie: namelijk gewoon de trip view die alles bijhoudt, zonder reset. Zodat je dus altijd kan checken wat je overal verbruik is.

Nu gebruik ik daar de TM maar voor die ik dus nooit kan/wil resetten omdat ik dan mijn gehele verbruik kwijt ben.

De TA gebruik ik dan maar voor individuele ritten. Maar daar heb ik dan de beperking dat die automatisch na 4 uur reset. Dus dan kan je weer niet bijv een retour ritje tracken met een 'pauze' van 4 uur er tussen.

Misschien ligt het aan mij, maar zou het niet logischer zijn dat TA ook echt automatisch is (je komt er niet meer aan, geen reset en het houdt je gehele verbruik bij) en de TM voor je individuele ritjes die je wil tracken en die dus niet automatisch gereset worden na 4 uur.
Klopt niet helemaal: Je kunt bij de P8 wel kiezen wat je in beeld wilt hebben: TA of TM (dat kun je kiezen bij instellingen) maar niet allebei.
Als je nou TM kiest en niet reset heb je toch het overal gebruik altijd in beeld. TA roep je op met het knopje en geeft dan dus je tripgebruik. Zelf hoef ik helemaal niet van ieder tripje weten wat het gebruik was, daar wordt je alleen maar ongelukkig van.

Ik miste wel de weergave van de lengte van de trip als ik onderweg ben (die kun je natuurlijk wel te voorschijn halen met dat knopje, maar de weergave is dan maar tijdelijk, blijft niet staan).
Daarom heb ik op die HUD waar ik eerder over schreef naast de actuele snelheid in het groot, de triplengte als permanente instelling in kleinere gele cijfers gekozen. Daarnaast is er nog een soort kompas weergave, maar die krijg ik niet afzonderlijk weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGHQ3cSMNiSmyxHZzA5_pqYw0rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kySDN3W6iSy4MD2FGJ3refIN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 20-03-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
SpeedfreakR schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:50:
[...]

[Afbeelding]
Dus de P2 heeft wel een equalizer terwijl dat bij de P8 niet kan/ niet nodig gevonden wordt? Heel vreemd.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9YWPBoGcAF1E5FK_B2NF1rcXFA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b1FazPM5KWBRKNQ0PxWjbVEs.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 20-03-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Ruben E schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:32:
[...]

10 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariodeschutter
  • Laatst online: 03-10-2023
Ruben E schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Laatste update was half februari bij de dealer.

Heb ook al heel lang (meer dan 2 minuten) gedrukt op de knop vooruitontwaseming, maar SOS begint niet te flikkeren.
Andere ideeën?

Update:
Half uurtje later nog eens geprobeerd met de ontwasemingsknop. Nu wel een reset en sos knop knipperde. LTE terug. Enigste dat ik nu anders deed was volgens mij dat ik de wagen in D had gezet ipv P.

[ Voor 21% gewijzigd door mariodeschutter op 21-03-2021 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
[p2] google maps

goedemorgen, gister maar weer eens eea geprobeerd met google maps voor gericht laadstations kiezen. Nav eerdere posts hierover.

Als je “fastned” of “ionity” intoetst in het zoekveld krijg je de opties om stations in de buurt weer te geven, dat is wel weer handig. Je krijgt dan overzicht van de snelladers. Op zich handige functie.

Voor “shell recharge” is deze optie nog niet ingebakken, want dan krijg je enkel 1 specifiek shell recharge station (de dichtsbijzijnde), maar geen overzicht. Zou mooi zijn als dit ook zou kunnen.

Op nog geen enkele andere manier gelukt om algemene snelladers te vinden, door CCS snelladers te vragen of 150kw laders, etc. Stel dat je “snelladers” vraagt en alles van 50kw of meerr verschijnt. Hoe fijn zou dat zijn ;-)

Stond gister in een woonwijk met 20% soc, en met invoeren van een bestemming 100km verderop suggereert de auto nog steeds om 2,5 uur te gaan laden om de hoek bij een 11kw station en laat alle snelladers op de route buiten beeld. Pas bij langere trips (naar het buitenland?) pikt google algoritme de snelladers op met slim laden. Waar zou het cutoff point zitten?

Ik had gehoopt dat hier ondertussen een fix voor was in google, filterfunctie etc.

Ik ga hiervoor nu toch maar eens een melding maken bij polestar2, ijdele hoop denk ik dat polestar hier iets aan kan doen. De macht van grote google, echter hun routenavigatie algoritme is nog steeds niet klaar voor slimme EV laad/routeplaning.

Iemand anders nog slimmigheden kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
sky_walker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:41:
[p2] google maps

goedemorgen, gister maar weer eens eea geprobeerd met google maps voor gericht laadstations kiezen. Nav eerdere posts hierover.

Als je “fastned” of “ionity” intoetst in het zoekveld krijg je de opties om stations in de buurt weer te geven, dat is wel weer handig. Je krijgt dan overzicht van de snelladers. Op zich handige functie.

Voor “shell recharge” is deze optie nog niet ingebakken, want dan krijg je enkel 1 specifiek shell recharge station (de dichtsbijzijnde), maar geen overzicht. Zou mooi zijn als dit ook zou kunnen.

Op nog geen enkele andere manier gelukt om algemene snelladers te vinden, door CCS snelladers te vragen of 150kw laders, etc. Stel dat je “snelladers” vraagt en alles van 50kw of meerr verschijnt. Hoe fijn zou dat zijn ;-)

Stond gister in een woonwijk met 20% soc, en met invoeren van een bestemming 100km verderop suggereert de auto nog steeds om 2,5 uur te gaan laden om de hoek bij een 11kw station en laat alle snelladers op de route buiten beeld. Pas bij langere trips (naar het buitenland?) pikt google algoritme de snelladers op met slim laden. Waar zou het cutoff point zitten?

Ik had gehoopt dat hier ondertussen een fix voor was in google, filterfunctie etc.

Ik ga hiervoor nu toch maar eens een melding maken bij polestar2, ijdele hoop denk ik dat polestar hier iets aan kan doen. De macht van grote google, echter hun routenavigatie algoritme is nog steeds niet klaar voor slimme EV laad/routeplaning.

[P8] nee helaas. Hier hetzelfde. Ik stond gisteren op 100 meter van een snellader van Total, en wat ik ook vroeg, volgens Google was de dichtsbijzijnde lader (nog los van snelheid) op 6 kilometer afstand... is heel onvoorspelbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trafo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
De P8 staat op kenteken, ophalen binnenkort.

Wij hanger er een 1500kg Fendt 495 met een non aerodynamisch satellietschotel.. (formule 1 volgen !) achter dus ik volg met belangstelling en huivering dit topic. Mijn Audi TFSI ging er spantaan 1 op 6 van rijden, maar zal nu wat duurzamere snelheid aan moeten houden denk ik

Eerst maar eens in NL proberen, wil weer naar Z-Frankrijk en ben voorbereid op veel stops en veel afkoppelen 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Trafo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:25:

Wij hanger er een 1500kg Fendt 495 met een non aerodynamisch satellietschotel.. (formule 1 volgen !) achter dus ik volg met belangstelling en huivering dit topic. Mijn Audi TFSI ging er spantaan 1 op 6 van rijden, maar zal nu wat duurzamere snelheid aan moeten houden denk ik

Eerst maar eens in NL proberen, wil weer naar Z-Frankrijk en ben voorbereid op veel stops en veel afkoppelen 😑
Stoer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:56

Mijn respect heb je, ik zou voor de vakanties een ander trekpaard regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mag toch aannemen dat die EQ instellingen gewoon een nieuwe feature is die ook voor de P8 vanzelf wel geupdate wordt. OTA uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 21-03-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Juancho schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:23:
Mag toch aannemen dat die EQ inatellingen gewoon een nieuwe feature is die ook voor de P8 vanzelf wel geupdate wordt. OTA uiteraard.
Lijkt me wel. Denk wel alleen als je HK audio hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Lijkt me wel. Denk wel alleen als je HK audio hebt.
Ik hoop het, maar als ik het bericht van John Doe lees na zijn gesprek met Rob Timmers ben ik er volstrekt niet zeker van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Ik hoor hier op dit forum bijna geen grote problemen meer met de Polestar 2. Is dit het effect van de updates? Ik heb momenteel ook niets te klagen en geniet enorm van de wagen👍🏻

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:15

Instellen op drie dagen heen en drie terug. Dan kan het prima. In twee dagen is het bijna niet te doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Ik hoop het, maar als ik het bericht van John Doe lees na zijn gesprek met Rob Timmers ben ik er volstrekt niet zeker van......
Heb ik dat bericht gemist? Niet gezien iig en mobiel niet goed terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Heb ik dat bericht gemist? Niet gezien iig en mobiel niet goed terug te vinden.
Hij schreef dat ca. 2 weken geleden. Ik heb het ook niet paraat maar zoiets heb ik onthouden; dr HK installatie regelt het zelf en de gebruiker krijgt weinig ‘inspraak’. Hopelijk heb ik het bericht verkeerd geïnterpreteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 21-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
@ Sky_Walker
Ik erger me op dit moment ook nogal aan Google Maps in de auto. Als je tijdens het rijden aan het scherm zit om bv even uit of in te zoomen om iets verder weg te ‘kijken’ op de kaart dan raakt Maps van slag en kun je hem moeilijk weer terug krijgen met de positie op de kaart in het midden en naar voren. Als ik thuis een bestemming invoer met Google Assist en daarna een tussenstop wil invoeren dan lukt dat niet. Google wil het óf niet begrijpen óf zegt dat ik ‘volgens Android’ op de drie puntjes moet drukken. Die zijn echter niet te vinden op het scherm of in een van de menu’s. Zoals Skywalker al zei, zodra je bv Parijs opgeeft dan krijg je wel een mogelijkheid om een tussenstop in te voeren. Op mijn Iphone werkt Maps beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Klopt het als ik zeg dat in de Polestar 1 in het middenscherm de P8 zit? En hoe is het daar verder mee gegaan? Qua software updates. Er zijn er niet veel maar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2void19noPP schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:12:
Klopt het als ik zeg dat in de Polestar 1 in het middenscherm de P8 zit? En hoe is het daar verder mee gegaan? Qua software updates. Er zijn er niet veel maar toch?
Lijkt me niet, de P1 is niet op Google basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Hij schreef dat ca. 2 weken geleden. Ik heb het ook niet paraat maar zoiets heb ik onthouden.
Oké, ik dacht het teams gesprek met een paar gebruikers. Want ik heb de video gezien, veel gepraat, weinig roadmap.

Ik ben best tevreden met de auto, maar man man man wat een matige communicatie. Desnoods gaat er iemand van Volvo hier in dit topic meepraten als ze slim zijn. Ouderwetse aanpak die ze nu hanteren. Veel zenden, wel enquêtes uitzetten op hun platform maar niet echt helder terug reageren. Zelfs ik als rijder can een auto zonder issues erger me aan dit ‘hautaine’ gedrag.

Ze kunnen beter open zijn over wat ze niet goed genoeg vinden gaan en waar ze serieus aan werken. En praatjes vullen geen gaatjes dus ook gewoon een roadmap met wanneer wat te verwachten valt.

De auto is nog steeds prima, maar de aandacht die je als klant krijgt is dramatisch slecht. Ik kreeg bij Peugeot gewoon ook na een tijdje een telefoontje van de dealer om te vragen of de auto beviel en of ze nog iets voor me konden doen.... hier absolute stilte, op een recall brief na die ik van de leasemaatschappij kreeg.

Wel interessant om dit te volgen vanuit corporate communicatie perspectief.Leerzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Oké, ik dacht het teams gesprek met een paar gebruikers. Want ik heb de video gezien, veel gepraat, weinig roadmap.

Ik ben best tevreden met de auto, maar man man man wat een matige communicatie. Desnoods gaat er iemand van Volvo hier in dit topic meepraten als ze slim zijn. Ouderwetse aanpak die ze nu hanteren. Veel zenden, wel enquêtes uitzetten op hun platform maar niet echt helder terug reageren. Zelfs ik als rijder can een auto zonder issues erger me aan dit ‘hautaine’ gedrag.

Ze kunnen beter open zijn over wat ze niet goed genoeg vinden gaan en waar ze serieus aan werken. En praatjes vullen geen gaatjes dus ook gewoon een roadmap met wanneer wat te verwachten valt.

De auto is nog steeds prima, maar de aandacht die je als klant krijgt is dramatisch slecht. Ik kreeg bij Peugeot gewoon ook na een tijdje een telefoontje van de dealer om te vragen of de auto beviel en of ze nog iets voor me konden doen.... hier absolute stilte, op een recall brief na die ik van de leasemaatschappij kreeg.

Wel interessant om dit te volgen vanuit corporate communicatie perspectief.Leerzaam.
Zweden zijn geen meesters in communicatie, dat was al duidelijk, zijn ze nooit geweest, maar zo beroerd als het rondom de P8 gaat is een dieptepunt.
Overigens ben ik wel door mijn dealer gebeld een paar dagen na aflevering. Ik kreeg van Volvo Nederland ook een enquête toegestuurd met vragen hoe ik de communicatie had ervaren. Met de dealer op zich open en prima, maar welke communicatie met VN bedoelen jullie....die was er toch helemaal niet...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
Spanky79 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Mijn ervaring is heel anders dan jij beschrijft. Onze P2 is van begin september 2020. Dealer mag er de naam niet van noemen maar in ieder geval in 's-Hertogenbosch en omstreken heeft er alles aan gedaan alles in goede banen te leiden. Tot heden geen enkel probleem. Maandag j.l laatste update uitgevoerd door dealer.Nog steeds geen problemen met wat dan ook. Hulde voor van Roosmalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 30-09 16:37
sky_walker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:41:
[p2] google maps

Ik heb begrepen dat maps pas slim snelladers gaat voorstellen wanneer je onderweg meer dan 1 keer moet laden. Dus bij grote reisafstand waarbij 2 keer laden nodig is.
Is een x aantal posts geleden beschreven.
Is geen P2 issue, maar een maps feature 8)7

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Hmm... Zojuist toch weer eens een 'ramen' issue hier.

Ik let er tegenwoordig toch best wel goed op dat ik niet op knopjes van mn ramen druk. En toch had ik vandaag weer dat één van mijn ramen openstond. M'n overbuurman belde dat hij open stond. Ben gaan kijken, en inderdaad mijn rechter-achterraam stond open. Toevallig ook nog eens het raam waar ik eerder ook issue's mee had (al was dat de afgelopen maanden niet meer zo).

Saillant detail is dat blijkbaar de bediening van de ramen het past doet als je daadwerkelijk ín de auto zit en hem aan zet / start. In eerste instantie deed ik de deur open, en concludeerde dat de ramen niet dicht wilde. Pas echt na het starten gingen ze pas dicht.

Hoewel ik er op let, ben ik voor 90% zeker dat ik niet met mn fikken aan de knopjes heb gezeten. Maar juist omdat het de laatste maanden zo goed ging acht ik de kans 10% ;) dat ik minder oplettend was.

Zijn er meer mensen die nog steeds dergelijke ervaringen hebben?

Overigens heb ik altijd de zwemsleutel bij me, dus perongeluk het knopje indrukken kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens heb ik wél gereden vandaag, en heb ik het idee dat ik inderdaad de update van afgelopen week heb gekregen bij de dealer. Veel in de stad gereden, en het volumeverschil was mij minder opgevallen (in ieder geval iets positiefs...)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P2void19noPP
Soms als ik niet kan slapen denk (droom) ik dat er in China twee productielijnen zijn voor de P2. Een voor de Premium-lijn en één voor de kneuzenlijn. Ik ervaar tot heden sinds een half jaar geen enkel probleem en anderen ervaren alle problemen die je maar bedenken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

:D

Nou voor zover ik me (een beetje) aangesproken voel, heb ik zelf (behalve dat raam....) verder vrij weinig issues (oh ja.. en de borked OTA update O-) )

Ook denk ik zeker dat al die issues wel uitvlakken met de diverse updates. Ik acht de kans bijzonder groot dat ze tijdens het 'uitstampen van polestars' tegelijkertijd al die auto's de meest actuele versies hebben gegeven die mogelijk is. Dat zal op zichzelf al voor problemen zorgen omdat ze zo veel verschillende configuraties hebben. Dat zal allemaal wel uit gaan vlakken. Zeker nu ze "daadwerkelijk actief op de markt zijn gegaan".

Geef het nog een maandje of wat en de problemen zijn weg!

(overigens; laat het wel weten als jij over x tijd ook op eens een hick-up tegenkomt :P of niet natuurlijk! maar dan moet je het ook laten weten)

[ Voor 2% gewijzigd door MaxxMark op 21-03-2021 17:53 . Reden: de "oh ja" ]

Pagina: 1 ... 193 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.