Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Aghanim schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Bellen is inderdaad top, dat dan weer wel. Ik heb mogelijk slechte oren maar 'surround' doet voor mij op de bestuurdersstoel niet echt iets. De surround komt nog steeds uit de frontspeaker. Sowieso irritant dat er tussen het schakelen 1 sec geen geluid zit, als het instant was geweest had ik beter het verschil kunnen horen.
En als je optimalisatie voor bestuurder instelt? Hoor je dan het effect wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EH-P8
  • Laatst online: 25-04-2022

EH-P8

P8

Ik weet niet of het onderwerp al eerder is, maar je kunt meerdere telefoons koppelen in de P8, maar er is altijd maar 1 actief (die over het systeem in de auto gaat). je kunt switchen in het telefoon scherm.

In onze vorige auto waren meerdere telefoons gekoppeld die beide (uiteraard niet tegelijk) over het systeem van de auto ging als ze in de auto waren, zonder hiervoor iets extra's te moeten doen.

Kan je dit ook nu voor elkaar krijgen ??

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-09 16:37
P8Rjleen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:43:
@Tweaqer Dit is idd mijn 1e post, maar ik ben echt al 2,5 maand bezig om bij de dealer en Volvo Nederland fatsoenlijk geholpen te worden zonder gebruik te maken van allerlei fora of media, maar nog steeds zonder succes. Ik heb aan de P8 nog maar één +punt kunnen ontdekken en dat is het rijden zelf. Verder heb ik last van alles wat maar niet kan werken of disfunctioneren aan deze "auto". Ik kan hier een hele waslijst op gaan sommen, maar daar doe ik niemand een plezier mee.
Ik ben van mening dat klagen of stoom afblazen moet kunnen, mits niet telkens in herhaling vallend.
Wat wel helpt is een beetje meer context. Kreten als en ga zo maar door en actieradius slaat ook helemaal nergens op kan hier niemand wat mee, maar wanneer je misschien wat beter kan beschrijven wat je probleem nu echt is:bijvoorbeeld is je actieradius nu echt zo afwijkend, of loopt het achter bij de verwachting van bijv WLTP zou het kunnen dat je iemand hier treft die voor een soortgelijk probleem wel een oplossing heeft gevonden.

Actieradius is idd altijd wel een dingetje, maar voor de meeste mensen is zelfs een minder dan verwachte actie radius voor dagelijks gebruik ruim voldoende. Maak je bijvoorbeeld meer dan 300km per dag en kan je ook niet thuis laden, kan ik me voorstellen dat je niet blij bent.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
Zie net de nieuwe Kia EV6 bij autoweek. design dingetjes afgekeken bij Polestar ? bijvoorbeeld de schuin oplopende raamlijn met de 'saab' knik achterin en hoogglans zwarte stijlen.... ook een redelijk vlak liggende achterruit met fastback look. oogt niet slecht al zeg ik het zelf, maar ben erg blij met mijn p2 :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08OVVnpeWfMcqkY_A7EtncwTCZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wZ6r9duJ4FD53emeZnEZvkny.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 30-09 18:27
[P2]

Dit weekend voor het eerst weekendje weg geweest met de Polestar. Rit van ruim 300km naar de kop van Noord Holland en terug vanuit Z-holland. Gestart met een volle accu 100%, onderweg 2x uurtje bijgeladen 11Kw tijdens een stadswandeling in Amsterdam en Alkmaar, en zonder problemen weer thuisgekomen met 15%, en thuis weer aan de lader. Snelladers overgeslagen. Publiek laden ging zonder probleem, en plekje vooraan de in de Q-parking ;-)

Wat een heerlijke auto om mee te cruisen, en google maps werkt fantastisch, ook de landweggetjes in de polder, of op zoek naar parkeergarages in de stad en geschatte SoC bij aankomst is zeer accuraat. Onderweg spotify aan, prima.

Waaide flink, heenweg ca 23kwh/100km, terug gemiddeld 21kw/100km. Gewoon lekker met verkeer meerijden, ik ga veel rustiger en minder gehaast rijden met een EV, ervaren jullie dat ook ?

Vooralsnog heeft de laatste update bij mij goed gegaan, geen issues meer, even afkloppen ...

Grt Skywalker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
sky_walker schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:16:
[P2]

Dit weekend voor het eerst weekendje weg geweest met de Polestar. Rit van ruim 300km naar de kop van Noord Holland en terug vanuit Z-holland. Gestart met een volle accu 100%, onderweg 2x uurtje bijgeladen 11Kw tijdens een stadswandeling in Amsterdam en Alkmaar, en zonder problemen weer thuisgekomen met 15%, en thuis weer aan de lader. Snelladers overgeslagen. Publiek laden ging zonder probleem, en plekje vooraan de in de Q-parking ;-)

Wat een heerlijke auto om mee te cruisen, en google maps werkt fantastisch, ook de landweggetjes in de polder, of op zoek naar parkeergarages in de stad en geschatte SoC bij aankomst is zeer accuraat. Onderweg spotify aan, prima.

Waaide flink, heenweg ca 23kwh/100km, terug gemiddeld 21kw/100km. Gewoon lekker met verkeer meerijden, ik ga veel rustiger en minder gehaast rijden met een EV, ervaren jullie dat ook ?

Vooralsnog heeft de laatste update bij mij goed gegaan, geen issues meer, even afkloppen ...

Grt Skywalker.
Met de P8 ook aan het wennen aan laden. Afgelopen week korte vakantie en bij de dagelijkse boodschapjes steeds aan de lader bij de supermarkt/het winkelcentrum gezet. Zo iedere keer een paar KW bijgeladen waardoor ondanks de dagelijkse ritjes ik met 60% (ipv de 48% die ik over had van de heenweg) weer prima terug naar Amsterdam kon.

Als dat laden op ieder moment dat je de mogelijkheid hebt eenmaal in je systeem zit komt het volgens mij allemaal goed. En ik kan nog niet eens thuis laden (vve ellende)!

Verbruik van de P8 ligt wel wat hoger. Kom vooralsnog tussen de 24 en 25 uit. Wel heel veel korte (en dus koude start) ritjes.

Herken helemaal het rustig rijden. Door ev, maar ook door ACC en Pilot Assist. Waarom moeilijk doen als je ook gewoon relaxed achter je voorganger aan kan bungelen... :)

[ Voor 8% gewijzigd door MartinP8 op 15-03-2021 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 23:29
sky_walker schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:08:
Zie net de nieuwe Kia EV6 bij autoweek. design dingetjes afgekeken bij Polestar ? bijvoorbeeld de schuin oplopende raamlijn met de 'saab' knik achterin en hoogglans zwarte stijlen.... ook een redelijk vlak liggende achterruit met fastback look. oogt niet slecht al zeg ik het zelf, maar ben erg blij met mijn p2 :-)

[Afbeelding]
Zag het plaatje al bij Autoweek. Schijnt een heel groot ding te woonden met een wielbasis van 3 meter. Ziet er in grote lijnen mooi en ingetogen uit, maar die achterlichten maken het er m.i. niet mooier op.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:39:
[...]

Zag het plaatje al bij Autoweek. Schijnt een heel groot ding te woonden met een wielbasis van 3 meter. Ziet er in grote lijnen mooi en ingetogen uit, maar die achterlichten maken het er m.i. niet mooier op.
Ik vind die Ioniq5 er ook wel tof uitzien stiekum. Soort van Golf III meets Delorean... moet ie wel in geborsteld RVS geleverd kunnen worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
P8Rjleen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:43:
@Tweaqer Dit is idd mijn 1e post, maar ik ben echt al 2,5 maand bezig om bij de dealer en Volvo Nederland fatsoenlijk geholpen te worden zonder gebruik te maken van allerlei fora of media, maar nog steeds zonder succes. Ik heb aan de P8 nog maar één +punt kunnen ontdekken en dat is het rijden zelf. Verder heb ik last van alles wat maar niet kan werken of disfunctioneren aan deze "auto". Ik kan hier een hele waslijst op gaan sommen, maar daar doe ik niemand een plezier mee.
Begrijp je frustratie als de "ellende" in deze eerste 2,5 maand aanhoudt. Wat deze auto i.i.g. nodig heeft is een goede internetverbinding. Als dat al 2,5 maand niet goed werkt heeft dit gevolgen voor meerdere functionaliteiten die de P2/P8 juist plezierig maken en blijft updaten ook buiten je bereik. Het niet beschikken over een goede internetverbinding is voor nagenoeg iedereen opgelost. Er is dus, zeker omdat je veel andere bugs ervaart, echt iets aan de hand met jouw P8. Hiermee moet de dealer in samenwerking met Volvo NL nu echt aan de slag.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zojuist een afspraak gemaakt mbt de recall. Ondanks dat ik geen problemen heb of had. Voor mij is het dus best genieten met deze p8. Overigens vind ik het geluid prima, in het begin klonk het nog wat ‘kaal’ maar dat lijkt er nu vanaf te gaan. Met name vind ik de lage tonen wel netjes strak, ik hoor weinig tot geen vervorming. En ik vind muziek met veel gezongen tekst (denk aan een Amy Winehouse ofzo) toch echt wel prima gaan. Ook gesproken radio )podcasts) gaan erg lekker.

Het gebrek aan ander geluid en weinig ruis maakt het sowieso beter dan andere auto’s die ik hiervoor had.

Volgens de dealer komt er deze week een hoop nieuws mbt software voor de p8 uit en gaf hij aan dat hij komende maanden stapsgewijs best nog wat verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Spanky79 op 15-03-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Spanky79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:34:
Volgens de dealer komt er deze week een hoop nieuws mbt software voor de p8 uit en gaf hij aan dat hij komende maanden stapsgewijs best nog wat verwacht.
Spannond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Nouja, bij mij werkt alles perfect, dus ik vind het. Iet zo spannend.

Ik wil graag de app, maar verder mis ik niet zo veel eerlijk gezegd. Fijn als er wat range bijkomt als ze de accu en warmtepomp aanpakken en het verbruik wat tweaken mbt opd. Laadcurve is voor mij minder van belang (ik rijd niet zo vaak meer dan 250km enkele reis en kan op bestemming meestal wel laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Spanky79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Nouja, bij mij werkt alles perfect, dus ik vind het. Iet zo spannend.

Ik wil graag de app, maar verder mis ik niet zo veel eerlijk gezegd. Fijn als er wat range bijkomt als ze de accu en warmtepomp aanpakken en het verbruik wat tweaken mbt opd. Laadcurve is voor mij minder van belang (ik rijd niet zo vaak meer dan 250km enkele reis en kan op bestemming meestal wel laden).
Same here. Vooral de app!
En een fix voor het crashen van google Maps.
En het wireless laden van een iphone 12pro

[ Voor 3% gewijzigd door MartinP8 op 15-03-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Zie hieronder de reactie van Easypark op mijn navraag over de beschikbaarheid voor de P8. Nu alleen nog voor de P2 beschikbaar, maar natuurlijk wel een superfijne app om ook op de Volvo te hebben:

Bedankt om contact op te nemen met EasyPark.

EasyPark is in een samewerking met Polestar en daarom is deze daar enkel beschikbaar op dit moment.

Wij hopen in de toekomst onze app te kunnen aanbieden in andere voertuigen waaronder Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:34:
Zojuist een afspraak gemaakt mbt de recall. Ondanks dat ik geen problemen heb of had. Voor mij is het dus best genieten met deze p8. Overigens vind ik het geluid prima, in het begin klonk het nog wat ‘kaal’ maar dat lijkt er nu vanaf te gaan. Met name vind ik de lage tonen wel netjes strak, ik hoor weinig tot geen vervorming. En ik vind muziek met veel gezongen tekst (denk aan een Amy Winehouse ofzo) toch echt wel prima gaan. Ook gesproken radio )podcasts) gaan erg lekker.

Het gebrek aan ander geluid en weinig ruis maakt het sowieso beter dan andere auto’s die ik hiervoor had.

Heb je hier meer informatie over? Ben een beetje verbaasd omdat Volvo Nederland me juist kort geleden een lijstje gaf (en waarbij ik meteen dacht dat alle door hen genoemde zaken al in de januari update en de recall-update lijken te zitten)

Dit was hun bericht:

“Mogelijk dat een aantal zaken voor u niet relevant zijn, maar een aantal zeker wel, eerlijkheidshalve moet ik de verwachtingen wel enigszins temperen omdat dat sommige wijzingen slechts kleine verbeteringen
in praktijk zullen zijn.

Update naar Android 10
Beheerderprivileges: stellen de berijder in staat om de fabrieksinstellingen te herstellen.
Harman Kardon premium audio: surround sound geoptimaliseerd.
Radio: FM/DAB gelinkt, voor naadloos luisteren (Belangrijk: radiozender favorieten worden gewist en moeten opnieuw worden ingesteld).
360-camera: verbetering van de kwaliteit en stabiliteit.
Bluetooth: favoriete contacten in de telefoon worden gesynchroniseerd met de auto; verbeteringen van de kwaliteit en stabiliteit.
Handleiding: verbeteringen van de kwaliteit.
Connected Safety: veiligheidsinformatie die in de cloud wordt gedeeld tussen Polestar en Volvo voertuigen, waarbij andere bestuurders worden gewaarschuwd voor mogelijke gevaren.
Actieradius: verbetering van het bereik en exactere weergave
DC opladen: verbeteringen in de laadsnelheid.
AC opladen: verbetering van de stabiliteit.
Rijervaring: verbeteringen in het starten vanuit stilstand, inclusief vloeiender vrijgave van de rem.
Verbinding: verbeteringen van de stabiliteit”

En de op de website aangekondigde update 2104 laat ook al geen verrassingen zien....vandaar mijn verbaasde vraag....

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 15-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Voor de P2 fans onder ons, hebben jullie al gezien waarin de CEO van polestar in rijdt?

Aangepaste P2 met P1 velgen en meegesproken zwarte lijsten aan de zijkant en ander lipje voor en achter. Schijnt wel een prototype te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnrTUAdgqA0VooqDSYB1gsDzNEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gALRAJrtJfDUr2BNiqF5b5ow.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtLy60envDt69p57IEn2MnGZ-_w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6AsSEqwpbCqVXCffCZN8UCt8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8NgGy_-C0b0wGrDaGYPzN6-6CY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2uI06US4YXvsh8Lku2EwH9M4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Heb je hier meer informatie over? Ben een beetje verbaasd omdat Volvo Nederland me juist kort geleden een lijstje gaf (en waarbij ik meteen dacht dat alle door hen genoemde zaken al in de januari update en de recall-update lijken te zitten)

Dit was hun bericht:

“Mogelijk dat een aantal zaken voor u niet relevant zijn, maar een aantal zeker wel, eerlijkheidshalve moet ik de verwachtingen wel enigszins temperen omdat dat sommige wijzingen slechts kleine verbeteringen
in praktijk zullen zijn.

Update naar Android 10
Beheerderprivileges: stellen de berijder in staat om de fabrieksinstellingen te herstellen.
Harman Kardon premium audio: surround sound geoptimaliseerd.
Radio: FM/DAB gelinkt, voor naadloos luisteren (Belangrijk: radiozender favorieten worden gewist en moeten opnieuw worden ingesteld).
360-camera: verbetering van de kwaliteit en stabiliteit.
Bluetooth: favoriete contacten in de telefoon worden gesynchroniseerd met de auto; verbeteringen van de kwaliteit en stabiliteit.
Handleiding: verbeteringen van de kwaliteit.
Connected Safety: veiligheidsinformatie die in de cloud wordt gedeeld tussen Polestar en Volvo voertuigen, waarbij andere bestuurders worden gewaarschuwd voor mogelijke gevaren.
Actieradius: verbetering van het bereik en exactere weergave
DC opladen: verbeteringen in de laadsnelheid.
AC opladen: verbetering van de stabiliteit.
Rijervaring: verbeteringen in het starten vanuit stilstand, inclusief vloeiender vrijgave van de rem.
Verbinding: verbeteringen van de stabiliteit”

En de op de website aangekondigde update 2104 laat ook al geen verrassingen zien....vandaar mijn verbaasde vraag....
Nee, sorry. Dat vertelde de hoofd werkplaats me aan de telefoon. Of het allemaal echt waar is weet ik niet, hij had geen enkele reden tegen me te liegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Nee, sorry. Dat vertelde de hoofd werkplaats me aan de telefoon. Of het allemaal echt waar is weet ik niet, hij had geen enkele reden tegen me te liegen.
Nee natuurlijk zal hij er niet over liegen, waarom zou hij ook, en dat beweer ik ook niet. Sterker nog ik hoop dat hij gelijk heeft en dat we verrast zullen worden.....l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
DS7 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Dat lijkt mij wat al teveel eer voor een volvo.
Jij voert de naam van een “afgesplitste Citroën” die ook wel bekend staat als de “rijdende driehoekjes” en dan zijn je enige twee bijdrages hier negatief? |:(

Het is dat de Multipla bestaat, anders had de DS7 in de prijzen gevallen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:02:
[P8]
Nog geen 600 kilometer gereden en al de ANWB nodig. Lag gelukkig niet aan de P8 (het waren tot nu toe 600 heerlijke kilometers. Van genoten), maar aan de bestuurder... steen te pakken en band kapot gereden. Door een wonder, zonder de velg te beschadigen. Gelukje bij een ongelukje...

[Afbeelding]
Voelt toch lullig, ik had precies hetzelfde alleen wel met schade aan de velg. Niet zichtbaar overigens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Denk dat je in het verkeerde topic zit :)

Ontopic, ik heb opeens dat in mijn P8 maps in het scherm voor mij een verkeerd pijltje geeft. Dus bijv. het hoofscherm zegt dat ik rechts af moet (wat klopt) maar het pijltje in het andere scherm geeft een pijltje naar links aan met een boogje (alsof je moet omkeren). Klopt dus niks van... Iemand wel eens gehad? Had ik trouwens ook al net voor de update met oa terugroepactie.
Ja, had ik ook na de update. Oplossing.... reboot! Daarna werkte hij top! Was al bang dat ik mijn vrouw moest uitleggen dat ze NIET naar de navigatie aanwijzingen moest luisteren. Was al mijn jaren van training voor niets geweest! :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Dankzij @Lancer hebben wij doorgepakt en voor volgende week dinsdag staat er om 19.30 uur een teams vergadering met Robert Timmers. Mooi gebaar in ieder geval dat hij in de avond uren tijd voor ons wil maken.

We houden jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Dit bericht van Volvo Nederland stond vrijdag j.l. op ‘het P8 platform’:

“Daarnaast is er nieuws met betrekking tot de recall. Gisteren is definitief duidelijk geworden dat deze voor de meeste auto’s Over The Air (OTA) kan worden uitgevoerd. Een beperkt aantal auto’s heeft deze functionaliteit nog niet en zal (eenmalig) naar de dealer moeten, daarna zal een OTA update ook voor deze auto’s mogelijk zijn.

De brieven met informatie worden vanaf vandaag verstuurd. Degenen die een lease-auto rijden zullen via hun lease maatschappij worden geïnformeerd.

De recall zal in batches worden uitgevoerd. De eerste batch start al volgende week, de laatste batch is in week 13. Het kan daardoor in enkele gevallen voorkomen dat de recall al via OTA in uw auto wordt weergegeven voordat u de brief hebt ontvangen”

Heeft iemand toevallig vandaag al een OTA melding op het scherm in zijn P8 voorbij zien komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
JohnDoe77 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Voelt toch lullig, ik had precies hetzelfde alleen wel met schade aan de velg. Niet zichtbaar overigens...
Heel genant moment als het schadebedrijf terloops vraagt naar de kilometerstand, je dan zegt 542, en dat de man aan de andere kant denkt dat hij je niet goed verstaan heeft... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:19:

“Daarnaast is er nieuws met betrekking tot de recall. Gisteren is definitief duidelijk geworden dat deze voor de meeste auto’s Over The Air (OTA) kan worden uitgevoerd. Een beperkt aantal auto’s heeft deze functionaliteit nog niet en zal (eenmalig) naar de dealer moeten, daarna zal een OTA update ook voor deze auto’s mogelijk zijn.

De brieven met informatie worden vanaf vandaag verstuurd. Degenen die een lease-auto rijden zullen via hun lease maatschappij worden geïnformeerd.

De recall zal in batches worden uitgevoerd. De eerste batch start al volgende week, de laatste batch is in week 13. Het kan daardoor in enkele gevallen voorkomen dat de recall al via OTA in uw auto wordt weergegeven voordat u de brief hebt ontvangen”

Heeft iemand toevallig vandaag al een OTA melding op het scherm in zijn P8 voorbij zien komen?
Wat is het P8 plarform? Dat electric drivers connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Wat is het P8 plarform? Dat electric drivers connect?
Ja..... dat bedoel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Mga1600 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:19:

Ik ontving vanmorgen van mijn Lease maatschappij inderdaad een mail.
Hierin stond een link naar de communicatie vanuit Volvo. Deze heb ik voor de geïnteresseerden hieronder ingevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPlZFpVY7pNOszrTbBOyYw_Lj0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4aE5VSszA1yP96qhdhfM66T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBEQkHSK8uXrXmQNR23cEMGE61U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XsrfxWBu2tyOFXRHqVQbcjUS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
EHAS schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:44:
[...]

Ik ontving vanmorgen van mijn Lease maatschappij inderdaad een mail.
Hierin stond een link naar de communicatie vanuit Volvo. Deze heb ik voor de geïnteresseerden hieronder ingevoegd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou wel handig zijn als ze ook even aangeven voor wie OTA mogelijk is. Voor mij blijkbaar toch niet... dus ik ga even terug naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Is het niet zo dat OTA kan als je die optie in het instellingen menu hebt? Of heeft iedereen dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:58:
[...]

Zou wel handig zijn als ze ook even aangeven voor wie OTA mogelijk is. Voor mij blijkbaar toch niet... dus ik ga even terug naar de garage.
Waar blijkt het uit dat het bij jou niet kan...? Volgens mij kan het vanaf de januari update.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 15-03-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Waar blijkt het uit dat het bij jou niet kan...? Volgens mij kan het vanaf de januari update.
Die heb ik niet. Auto in December geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:12
P2 PP

Voor mensen met het PP, die de vering hebben afgesteld.

Welke stand hebben jullie hem staan en hoe is de ervaring daarmee? Die van mij staat nog op de fabrieks stand maar wil hem iets zachter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
[P8]
Ik kwam er zojuist achter dat er uit deze (nr. 3) tweeters geen geluid komt. Ik heb HK audio.
Surround aan/uit maakt niet uit.
Blijven deze bij jullie ook stil?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMjHiXgPgIMCnrN4y-6_hz35MSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dBWnoSLGx7aJaYxhFwhGwYUp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
mn auto staat bij de dealer nu voor de updates.. hoop dat ik daadwerkelijk de laatste krijg met OTA mogelijkheid.. is de laatste versie nog steeds die ik hier zie langskomen (8 Jan versie)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Pepehv schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:28:
[P8]
Ik kwam er zojuist achter dat er uit deze (nr. 3) tweeters geen geluid komt. Ik heb HK audio.

[Afbeelding]
Waar heb je die plaat vandaan? Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepehv
MartinP8 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Waar heb je die plaat vandaan? Ben er wel benieuwd naar.
https://www.harmankardon.nl/volvo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:42
[P8]

[Afbeelding]
Zal dat later vandaag eens testen. Sterker nog, ik ga ze gelijk allemaal even bij langs :). Zou wel tamelijk bizar zijn als bij alle P8s die speakers uitstaan....

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 16-03-2021 10:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
[P8]
Ik zou even naar de dealer gaan. Ik heb het net even getest (ik heb ook HK audio) en in mijn P8 werken ze gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zal straks in de P2 eens testen. Als ze het wel doen worden ze flink overschaduwd door de midden speaker. Echt 'horen' doe ik ze in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Laatst online: 04-07 17:37
max.jansen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:56:
P2 PP

Welke stand hebben jullie hem staan en hoe is de ervaring daarmee? Die van mij staat nog op de fabrieks stand maar wil hem iets zachter..
Ben ook wel benieuwd, staat bij mij ook nog op de fabrieks-stand maar iets soepeler kan geen kwaad denk ik :)

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:13
Aghanim schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:47:
Ik zal straks in de P2 eens testen. Als ze het wel doen worden ze flink overschaduwd door de midden speaker. Echt 'horen' doe ik ze in elk geval niet.
Inderdaad. Overigens staat de P2 helemaal niet vermeld tussen de auto's op de site van HK. Zelfs niet tussen de Volvo modellen.

De site van Polestar vermeldt wel 13 speakers, dat komt overeen met het plaatje van de P8.
Ik neem aan dat het hetzelfde audiosysteem is.
Straks ook eens luisteren of al die speakers geluid geven, ik heb nog steeds het gevoel dat ik te weinig geluid van achter hoor. Daardoor blijft het geluid te plaatselijk en niet surround.
De surround setting klinkt wel anders, maar nog steeds niet surround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

MaxxMark

HT is Tof!

Mijn afspraak om de gefaalde update nogmaals te doen staat voor donderdag a.s.

Ze hadden het vermoeden dat het niet een update zou zijn die alsnog 'eventjes' gedaan kon worden (waari k op kon wachten) maar had het sterke vermoeden gezien de huidige/recente updates die gedaan worden dat het wel eens meerdere uren(!) in beslag kon gaan nemen.

Vooralsnog rijdt de auto, lijkt alles de nieuwste update te zijn, en krijg ik geen foutmeldingen meer. Als ik geen foto had van de melding dat het mislukt was, had je er niets aan gemerkt. Ik heb overigens maar één foutmelding gekregen na het wegklikken van de melding en dat was dat het kinderslot was uitgeschakeld (wat klopt natuurlijk)

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat mensen de melding per ongeluk wegklikken en vervolgens nooit realiseren dat er iets mis kon zijn.

Vooralsnog merk ik niets van dat het opwarmen van de accu minder heftig zou zijn. Sterker, het verbruik is na het wegrijden misschien zelfs hoger (>80kW/100km) :D Dus misschien dat daar wel wat mis is gegaan. Ik ga het donderdag merken!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
P2 PP

Ik heb hem nu op 16 achter en 14 voor. Met 16 rondom vond ik de voorkant te veel rollen in de bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Zal dat later vandaag eens testen. Sterker nog, ik ga ze gelijk allemaal even bij langs :). Zou wel tamelijk bizar zijn als bij alle P8s die speakers uitstaan....
In ieder geval staan ze niet bij alle P8-en uit, want bij mij werken ze gewoon naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
4v4t4r schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:51:
mn auto staat bij de dealer nu voor de updates.. hoop dat ik daadwerkelijk de laatste krijg met OTA mogelijkheid.. is de laatste versie nog steeds die ik hier zie langskomen (8 Jan versie)
Ik heb de update afgelopen donderdag gehaald. Was de recall update (staat nog wel open bij RDW overigens) en zou incl. de OTA functionaliteit zijn. Versie staat nog wel op 8 januari.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Aghanim schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:47:
Ik vind die middenspeaker juist nogal zachtjes staan......maar ik hoor de hoge tonen en daarmee het stereo effect) juist goed uit die nr. 3 speakertjes komen. Eerder vond ik het geluid in de P8 een beetje diffuus en futloos, weer allemaal niet goed hoe je dat moet omschrijven maar in ieder geval niet sprankelend, maar of het komt door een update of doordat de boel nu een beetje ingespeeld is weet ik niet, maar het klinkt nu in ieder geval een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb een P2, mogelijk maakt de beleving nog verschil vanwege de binnenruimte. Of ik heb slechte oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Alle speakers werken!
Echter bij testen merkte ik het volgende: speakers op “achterin” geeft voller beeld mét ook veel voller geluid van voren (beter dan stand “bestuurder”)
Bij aanklikken van surround nu echt surround gevoel.......

Indien ik op speakers achter druk (rechter icoontje) wordt het geluid echter vrij vlak...

Vraag: hoe werkt de optimalisatie nou precies? (En ja iRTFM🤣)

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb de update afgelopen donderdag gehaald. Was de recall update (staat nog wel open bij RDW overigens) en zou incl. de OTA functionaliteit zijn. Versie staat nog wel op 8 januari.
Waar ik nieuwgierig naar ben is het OTA-proces: krijg je als je auto al een update van de dealer kreeg evengoed nog de OTA-recall-download binnen of of wordt die tevoren wordt 'afgevangen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
MaxxMark schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:02:
Mijn afspraak om de gefaalde update nogmaals te doen staat voor donderdag a.s.

Ze hadden het vermoeden dat het niet een update zou zijn die alsnog 'eventjes' gedaan kon worden (waari k op kon wachten) maar had het sterke vermoeden gezien de huidige/recente updates die gedaan worden dat het wel eens meerdere uren(!) in beslag kon gaan nemen.

Vooralsnog rijdt de auto, lijkt alles de nieuwste update te zijn, en krijg ik geen foutmeldingen meer. Als ik geen foto had van de melding dat het mislukt was, had je er niets aan gemerkt. Ik heb overigens maar één foutmelding gekregen na het wegklikken van de melding en dat was dat het kinderslot was uitgeschakeld (wat klopt natuurlijk)

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat mensen de melding per ongeluk wegklikken en vervolgens nooit realiseren dat er iets mis kon zijn.

Vooralsnog merk ik niets van dat het opwarmen van de accu minder heftig zou zijn. Sterker, het verbruik is na het wegrijden misschien zelfs hoger (>80kW/100km) :D Dus misschien dat daar wel wat mis is gegaan. Ik ga het donderdag merken!
Bij mij is de update gisteren uitgevoerd bij de dealer nadat ik zondag de zelfde melding kreeg als jij. ik kreeg hem na een uurtje weer terug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:45
Hoewel ik vorige week nog erg blij was dat mijn OTA was gelukt, heb ik er afgelopen week niet echt van kunnen genieten. Hij heeft bijna de hele week stil gestaan, afgelopen weekend 1 klein ritje gehad.
Heen: De eerste 10 min deed het internet het niet
Terug: display in het dashboard wilde geen maps tonen

Gisteren weer eens aan de lader gegooid, net een klein ritje willen doen blijkt hij niet opgeladen te zijn.. Bij terugkomst de auto weer aan de lader gegooid, wilde niet starten. Toen iets verderop naar een publieke laadpaal gereden om met een andere kabel op te laden, werkte ook niet.

Dus op het moment zit ik lekker te genieten van een goede bak koffie bij de dealer, die de P2 aan het uitlezen is.. (gelukkig goede wifi, zodat ik wel kan werken)

Problem Solved:
Blijkbaar blokkeerde het rubberen draadje van het laadklepje de oplader, waardoor de laadkabel niet goed aansloot..

Fyr0 gaat zich in een hoekje schamen |:(

[ Voor 11% gewijzigd door fyr0 op 16-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Waar ik nieuwgierig naar ben is het OTA-proces: krijg je als je auto al een update van de dealer kreeg evengoed nog de OTA-recall-download binnen of of wordt die tevoren wordt 'afgevangen'
Ik verwacht dat deze wel wordt geblokt omdat het een keuze tussen OTA of fysiek bij de dealer is.
Zal gekoppeld zijn aan VIN.

[ Voor 3% gewijzigd door Petzun op 16-03-2021 15:50 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier ook een Polestar 2 besteld, dank voor al jullie berichten in deze groep. Heeft me geholpen een goede keuze te maken. Heb een Polestar die al in december 2020 op kenteken is gezet, zodat ik nog profiteer van de gunstige bijtellingsregels van dat jaar.

Het wordt de kleur Moon, met trekhaak. Eens kijken of we daar van de zomer nog een mooi ritje mee kunnen maken naar de Franse Alpen met een of twee motoren achterop. Weet ik gelijk hoeveel er van de range over blijft als je een aanhanger er achter zet. Iemand nog tips voor mij als nieuwe gebruiker?

Hij wordt overigens als 't goed is al voor 1 april geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Koehandelaar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:09:
Hier ook een Polestar 2 besteld, dank voor al jullie berichten in deze groep. Heeft me geholpen een goede keuze te maken. Heb een Polestar die al in december 2020 op kenteken is gezet, zodat ik nog profiteer van de gunstige bijtellingsregels van dat jaar.

Het wordt de kleur Moon, met trekhaak. Eens kijken of we daar van de zomer nog een mooi ritje mee kunnen maken naar de Franse Alpen met een of twee motoren achterop. Weet ik gelijk hoeveel er van de range over blijft als je een aanhanger er achter zet. Iemand nog tips voor mij als nieuwe gebruiker?

Hij wordt overigens als 't goed is al voor 1 april geleverd :)
Leuk en welkom. Een P2 in moon met trekhaak... Ik kan niet anders zeggen dan: uitstekende keuze _/-\o_ .
Ik heb van de zomer een kleine Tour de France in het verschiet (onder voorbehoud van Covid uiteraard, en zonder aanhanger). Via Boulonge sur Mer, door naar Le Mans en onderlangs Parijs naar de Vogezen.

Ik rij regelmatig met aanhangers in Nederland. Mijn referentieverbruik met aanhanger is rond de 36 kWh/100 km. Ik vermoed (maar kan het nog niet staven) dat je in de zomer met 2 motoren nog wel iets zuiniger kunt rijden. Sowieso is het verbruik redelijk afhankelijk van de temperatuur.

Deel even foto's zodra je hem hebt!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:24
fyr0 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:37:
...

Problem Solved:
Blijkbaar blokkeerde het rubberen draadje van het laadklepje de oplader, waardoor de laadkabel niet goed aansloot..

Fyr0 gaat zich in een hoekje schamen |:(
Ken het probleem ergens van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Laatst online: 21-01-2024
P2 PP

Ik heb voor en achter op 20 gezet. Naar mijn gevoel nog steeds strak, maar niet meer zo oncomfortabel.
Ik heb het zelf ingesteld, dus kan ook zo weer terug, misschien als de zomerbanden er weer onder liggen.

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
P2Boxtel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Ik heb voor en achter op 20 gezet. Naar mijn gevoel nog steeds strak, maar niet meer zo oncomfortabel.
Ik heb het zelf ingesteld, dus kan ook zo weer terug, misschien als de zomerbanden er weer onder liggen.
Ik vraag me nog altijd af of het meer ligt aan de dempers dan wel aan het lage profiel in combinatie met kei hard opgepompte banden (2.8-3.1 bar!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Quark2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Leuk en welkom. Een P2 in moon met trekhaak... Ik kan niet anders zeggen dan: uitstekende keuze _/-\o_ .
Ik heb van de zomer een kleine Tour de France in het verschiet (onder voorbehoud van Covid uiteraard, en zonder aanhanger). Via Boulonge sur Mer, door naar Le Mans en onderlangs Parijs naar de Vogezen.

Ik rij regelmatig met aanhangers in Nederland. Mijn referentieverbruik met aanhanger is rond de 36 kWh/100 km. Ik vermoed (maar kan het nog niet staven) dat je in de zomer met 2 motoren nog wel iets zuiniger kunt rijden. Sowieso is het verbruik redelijk afhankelijk van de temperatuur.

Deel even foto's zodra je hem hebt!
Dat ga ik zeker doen! Rij je met dichte aanhangers? Anders ben je met 200 km snel klaar moet ik zeggen, dan ben ik nog niet eens in de Eifel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:13
P2 PP

Ik heb hem rondom op 11 gezet (std.=8). Net ff dat scherpe eraf waardoor het op klinkerwegen wat minder stoterig is maar toch lekker stevig blijft bij hoger bochten tempo. Als je beetje handig bent nog geen 20min. werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-09 21:19
P2 PP

Ik heb de mijne rondom op 11 staan. Bevalt erg goed. Net even wat comfortabeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Ik vind die middenspeaker juist nogal zachtjes staan......maar ik hoor de hoge tonen en daarmee het stereo effect) juist goed uit die nr. 3 speakertjes komen. Eerder vond ik het geluid in de P8 een beetje diffuus en futloos, weer allemaal niet goed hoe je dat moet omschrijven maar in ieder geval niet sprankelend, maar of het komt door een update of doordat de boel nu een beetje ingespeeld is weet ik niet, maar het klinkt nu in ieder geval een stuk beter!
Ik vind op die tekening het lastig inschatten waar die nummer 3 speakers zitten; A-stijl?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:09:
[...]

Ik vind op die tekening het lastig inschatten waar die nummer 3 speakers zitten; A-stijl?
Daar ben ik in ieder geval van uitgegaan. Nummer 3 in de A stijl inderdaad en nummer 4 in de deur.

Ik heb een soort koker gemaakt van een opgerold stuk papier ( ...... de kandidatenlijst voor de verkiezingen...haha...die is lekker groot deze keer.......) en daarmee gericht kunnen vaststellen dat ze speelden door die koker tegelijkertijd tegen de roostertjes en mijn oor te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
Mga1600 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Daar ben ik in ieder geval van uitgegaan. Nummer 3 in de A stijl inderdaad en nummer 4 in de deur.

Ik heb een soort koker gemaakt van een opgerold stuk papier ( ...... de kandidatenlijst voor de verkiezingen...haha...die is lekker groot deze keer.......) en daarmee gericht kunnen vaststellen dat ze speelden door die koker tegelijkertijd tegen de roostertjes en mijn oor te houden.
Haha slim!

Ik ben er vrij van overtuigd dat er bij mij geen geluid uit komt maar zal dit nog even proberen - als niemand kijkt ;)

Overigens resoneert de speaker in mijn bestuurders deur ook enorm bij bepaalde tonen/volume.

Ik laat jullie weten wat de dealer zegt; ik mag 25 maart toch die kant op voor de recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:25
[P8]

Inmiddels ook de brief voor de recall gehad. Ik heb de jan 8 update waar OTA in zou moeten zitten.
Las ik nu hier ergens dat vanaf volgende week de eerste batch auto's de update OTA zou krijgen?

Was wellicht handig geweest dat in de brief stond wanneer je dan de update zou mogen verwachten. Nu hoop ik dat hier maar te lezen wanneer iemand het krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Pepehv schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Haha slim!

Ik ben er vrij van overtuigd dat er bij mij geen geluid uit komt maar zal dit nog even proberen - als niemand kijkt ;)

Overigens resoneert de speaker in mijn bestuurders deur ook enorm bij bepaalde tonen/volume.

Ik laat jullie weten wat de dealer zegt; ik mag 25 maart toch die kant op voor de recall.
Vandaag met de V40 op pad, waar ook Harman Kardon in zit. Even goed op gelet, maar het geluid wordt daar wel beter "verdeeld" dan in de XC40. Qua volume/kracht denk ik dat de XC40 net wat meer power heeft.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
wht_nl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:57:
[P8]

Inmiddels ook de brief voor de recall gehad. Ik heb de jan 8 update waar OTA in zou moeten zitten.
Las ik nu hier ergens dat vanaf volgende week de eerste batch auto's de update OTA zou krijgen?

Was wellicht handig geweest dat in de brief stond wanneer je dan de update zou mogen verwachten. Nu hoop ik dat hier maar te lezen wanneer iemand het krijgt...
Wat kunnen ze dan nog meer vertellen........?

Al vanaf deze week zou je deze update.binren kunnen krijgen. Daarvoor moet je wel af en toe rijden om ‘m in zijn geheel gedownload te krijgen.
Als het file binnen krijg je een bericht en kun je zelf beslissen wanneer je echt wilt gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:25
Mga1600 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Wat kunnen ze dan nog meer vertellen........?

Al vanaf deze week zou je deze update.binren kunnen krijgen. Daarvoor moet je wel af en toe rijden om ‘m in zijn geheel gedownload te krijgen.
Als het file binnen krijg je een bericht en kun je zelf beslissen wanneer je echt wilt gaan installeren.
Er staat nergens dat deze update vanaf deze week te downloaden is? Ik moet komend weekend 300km rijden dus dan verwacht ik, volgens deze brief, dat ik dan de update download.

Verlies van vermogen tijdens het rijden is best ernstig. Dus als ik zo'n brief krijg en hem via OTA zou krijgen dan zou ik ook wel willen weten wanneer dat dan beschikbaar is (aangezien ze wel in de brief zetten als je het bij de dealer laat doen, dat je dit dan zo snel mogelijk moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
wht_nl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Er staat nergens dat deze update vanaf deze week te downloaden is? Ik moet komend weekend 300km rijden dus dan verwacht ik, volgens deze brief, dat ik dan de update download.

Verlies van vermogen tijdens het rijden is best ernstig. Dus als ik zo'n brief krijg en hem via OTA zou krijgen dan zou ik ook wel willen weten wanneer dat dan beschikbaar is (aangezien ze wel in de brief zetten als je het bij de dealer laat doen, dat je dit dan zo snel mogelijk moet doen).
In dat andere bericht op het ‘electric drivers platform’ staat dat de ‘levering’ in batches gaat in deze week en de twee daaropvolgende weken. Als je dat te onzeker vindt zou ik het niet afwachten en bij de dealer laten uitvoeren zoals gesuggereerd in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:20:
[...]

In dat andere bericht op het ‘electric drivers platform’ staat dat de ‘levering’ in batches gaat in deze week en de twee daaropvolgende weken. Als je dat te onzeker vindt zou ik het niet afwachten en bij de dealer laten uitvoeren zoals gesuggereerd in de brief.
Volgens mij dealer is Volvo heel voorzichtig met de eerste OTA updates die ze naar autos sturen vanwege het moeten wegslepen van die Polestars. Ze gaan de eerste batches dan ook uitvoeren rondom locatie van de fabriek (Beest toch?). En zo steeds verder het land in. Dan kan een ieder die nog die recall moet krijgen en het via OTA wil doen een beetje een inschatting maken. Persoonlijk zou ik die recall lekker nog in de garage laten doen. Weet je zeker dat het (serieuze) probleem is opgelost en ga je daarna de meer praktische updates binnen halen via OTA. Maargoed, ieder zijn keuze.

@Montalbano
Vandaag met de V40 op pad, waar ook Harman Kardon in zit. Even goed op gelet, maar het geluid wordt daar wel beter "verdeeld" dan in de XC40. Qua volume/kracht denk ik dat de XC40 net wat meer power heeft.
Dit zal denk ik komen omdat het 2 toaal verschillende autos zijn. De Volvo V40 (ik heb die ook met HK gehad) is kleiner, lager, compacter) terwijl de XC40 P8 groter, hoger is. Dat doet direct iets met het geluid natuurlijk. De XC40 heeft wel meer meer speakers en heeft slim de boxen uit de deurpanelen gehaald. Wat dat betreft een uitstekende keuze want ik heb daarmee echt gedoe en gezeur gehad bij de dealer want wat resoneerde mijn geluid enorm. Uiteindelijk is er door Volvo een losse subwoofer onder de bijrijdersstoel geplaatst. Iets beter, maar hield niet over. Wat dat betreft is dat nu wel 10x beter. Ik mis alleen nog gewoon diepte (valt verdeling onder) in het geluid en gewoon de EQ mogelijkheden. In mijn optiek is EQ iets dat altijd en overal bij een audio apparaat hoort te zitten. Standaard. Zelfs mijn Jabra oordopjes heeft dat in de app zodat je het volledig naar wens kan afstemmen, incl. presets die ze hebben aangemaakt. Van een partij als HK had ik, na de V40, dus wel meer innovatie verwacht eerlijk gezegd. Maargoed, ik zeg er wel gelijk bij dat ik waarschijnlijk bovengemiddeld kritisch ben op audio aangezien ik zelf ook producer ben en dus let op details. :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 23:23

Lancer

What the......

Meevaller. Ik was net binnen geweest voor een update, tijdens de periode dat nog gedacht werd dat de recall nog niet was vrijgegeven.

Hij blijkt toch al in de auto te zitten. Er waren geen updates beschikbaar volgens de dealer en de versienummers kloppen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:35:
@Montalbano
[...]
Dit zal denk ik komen omdat het 2 toaal verschillende autos zijn. De Volvo V40 (ik heb die ook met HK gehad) is kleiner, lager, compacter) terwijl de XC40 P8 groter, hoger is. Dat doet direct iets met het geluid natuurlijk. De XC40 heeft wel meer meer speakers en heeft slim de boxen uit de deurpanelen gehaald. Wat dat betreft een uitstekende keuze want ik heb daarmee echt gedoe en gezeur gehad bij de dealer want wat resoneerde mijn geluid enorm. Uiteindelijk is er door Volvo een losse subwoofer onder de bijrijdersstoel geplaatst. Iets beter, maar hield niet over. Wat dat betreft is dat nu wel 10x beter. Ik mis alleen nog gewoon diepte (valt verdeling onder) in het geluid en gewoon de EQ mogelijkheden. In mijn optiek is EQ iets dat altijd en overal bij een audio apparaat hoort te zitten. Standaard. Zelfs mijn Jabra oordopjes heeft dat in de app zodat je het volledig naar wens kan afstemmen, incl. presets die ze hebben aangemaakt. Van een partij als HK had ik, na de V40, dus wel meer innovatie verwacht eerlijk gezegd. Maargoed, ik zeg er wel gelijk bij dat ik waarschijnlijk bovengemiddeld kritisch ben op audio aangezien ik zelf ook producer ben en dus let op details. :)
Ja, dat klopt. Maar toch wel apart dat het geluid in de V40 ondanks het kleinere aantal speakers "ruimtelijker" klinkt dan in de XC40. Nu heb ik Surround niet aan staan in de XC40, want dat vind ik niet heel prettig klinken.

Wat ik me dan wel afvraag, ik ga er vanuit dat de reguliere XC40 hetzelfde Harman Kardon systeem heeft als de P8. Heeft die dan ook geen geavanceerdere instellingen / equalizer?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Volgens mij dealer is Volvo heel voorzichtig met de eerste OTA updates die ze naar autos sturen vanwege het moeten wegslepen van die Polestars. Ze gaan de eerste batches dan ook uitvoeren rondom locatie van de fabriek (Beest toch?). En zo steeds verder het land in. Dan kan een ieder die nog die recall moet krijgen en het via OTA wil doen een beetje een inschatting maken. Persoonlijk zou ik die recall lekker nog in de garage laten doen. Weet je zeker dat het (serieuze) probleem is opgelost en ga je daarna de meer praktische updates binnen halen via OTA. Maargoed, ieder zijn keuze.
Als je even terugdenkt aan de video waarin gesteld werd dat ze eerst gingen testen met eigen en dealer auto’s en daarna pas aan de gang zouden gaan met klanten auto’s kun je afleiden dat de onzekerheid duidelijk achter de rug is want als ze nu in 3 weken de OTA updates willen afronden zijn dat er bijna 1000 per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Ja, dat klopt. Maar toch wel apart dat het geluid in de V40 ondanks het kleinere aantal speakers "ruimtelijker" klinkt dan in de XC40. Nu heb ik Surround niet aan staan in de XC40, want dat vind ik niet heel prettig klinken.

Wat ik me dan wel afvraag, ik ga er vanuit dat de reguliere XC40 hetzelfde Harman Kardon systeem heeft als de P8. Heeft die dan ook geen geavanceerdere instellingen / equalizer?
Ja, inderdaad dat merkte ik gisteren ook op: die T versies hebben wel een equalizer en daarmee is het verhaal dat HK dat allemaal zelf op intelligente wijze regelt wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Mga1600 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Ja, inderdaad dat merkte ik gisteren ook op: die T versies hebben wel een equalizer en daarmee is het verhaal dat HK dat allemaal zelf op intelligente wijze regelt wel een beetje vreemd.
Het hele verhaal van Dirac is simpel. Het meet éénmalig af fabriek de P2 en P8. Daarna nog de EQ die je naar persoonlijke voorkeur kan instellen. Dat kan niet anders zijn dan zou speaker tevens microfoon moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Is opzicht niet zo gek. De ruimte is simpelweg kleiner om in te 'reizen' voor het geluid dus het zal eerder terug kaatsen. Dat maakt het iig voor je gehoor ruimtelijker. Vergelijk het met een concert in een kleine of grote zaal. Daarom ben ik ook echt oprecht verbaast dat een (top) audiomerk als HK gewoon geen EQ bij de software mee geeft. Of je nu wel/niet dynamische tweaks heb, een EQ blijft altijd en overal noodzakelijk om de juiste afstemmen te vinden. Waarom? Nou alleen al om de simpele reden dan muziek smaakgevoelig is, dat frequenties verschillen per genre en zeker per auto. Het verschilt zelfs met hoeveel personen je in de auto zit, hoe volgeladen die is etc. Ik vind dat echt een ontzettende grote fout.
Die hebben volgens mij wel een EQ instelling. Waarom? |geen idee, zit volgens mij gewoon hetzelfde HK audio systeem in. Incl. zelfde aantal speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Is opzicht niet zo gek. De ruimte is simpelweg kleiner om in te 'reizen' voor het geluid dus het zal eerder terug kaatsen. Dat maakt het iig voor je gehoor ruimtelijker. Vergelijk het met een concert in een kleine of grote zaal. Daarom ben ik ook echt oprecht verbaast dat een (top) audiomerk als HK gewoon geen EQ bij de software mee geeft. Of je nu wel/niet dynamische tweaks heb, een EQ blijft altijd en overal noodzakelijk om de juiste afstemmen te vinden. Waarom? Nou alleen al om de simpele reden dan muziek smaakgevoelig is, dat frequenties verschillen per genre en zeker per auto. Het verschilt zelfs met hoeveel personen je in de auto zit, hoe volgeladen die is etc. Ik vind dat echt een ontzettende grote fout.

[...]

Die hebben volgens mij wel een EQ instelling. Waarom? |geen idee, zit volgens mij gewoon hetzelfde HK audio systeem in. Incl. zelfde aantal speakers.
Ik denk dan ook dat die opmerking over dat dit systeem zo intelligent is dat wij er niet zelf met de vingertjes aan mogen zitten vooral een (tijdelijke) smoes is voor het niet af hebben van de software (die op Android waarschijnlijk anders is als in de reguliere XC40).
Volgens mij stond het zelfs in de releasenotes van de "grote update" voor eind 2020.

P.S. overigens ben ik zelf geen audiofiel en vind ik het geluid al meer dan prima zoals het is hoor. Ik vind het alleen opvallend.

[ Voor 4% gewijzigd door Montalbano op 17-03-2021 13:08 ]

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Ik denk dan ook dat die opmerking over dat dit systeem zo intelligent is dat wij er niet zelf met de vingertjes aan mogen zitten vooral een (tijdelijke) smoes is voor het niet af hebben van de software (die op Android waarschijnlijk anders is als in de reguliere XC40).
Volgens mij stond het zelfs in de releasenotes van de "grote update" voor eind 2020.
Communiceer dat dan toch gewoon toch? Wij (ik iig wel) kan best geduld hebben zolang je maar eerlijk communiceert. Hetzelfde verhaal eigenlijk bijv over de warmtepomp. Ik moet de eerste P8 rijder nog vinden die weet waar dat ding zit, wat het nou echt doet, wanneer die aangaat etc. Feit dat er niets in het systeem te vinden is hierover zegt mij eigenlijk al wel genoeg. Volgens mij zit die pomp er misschien wel in, maar is die nog niet geactiveerd. Geen punt hoor, maar communiceer dat dan ook. En als die nu al wel actief is.hoe zien wij dat? Het zou toch logisch zijn als er een soort van icoontje/lampje zichtbaar is als de WP zijn werk doet? Ik lees dit overigens ook in de FB groep terug, net als op het andere Volvo Platform. Werkelijk niemand kan iets vertellen over dat ding. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Communiceer dat dan toch gewoon toch? Wij (ik iig wel) kan best geduld hebben zolang je maar eerlijk communiceert. Hetzelfde verhaal eigenlijk bijv over de warmtepomp. Ik moet de eerste P8 rijder nog vinden die weet waar dat ding zit, wat het nou echt doet, wanneer die aangaat etc. Feit dat er niets in het systeem te vinden is hierover zegt mij eigenlijk al wel genoeg. Volgens mij zit die pomp er misschien wel in, maar is die nog niet geactiveerd. Geen punt hoor, maar communiceer dat dan ook. En als die nu al wel actief is.hoe zien wij dat? Het zou toch logisch zijn als er een soort van icoontje/lampje zichtbaar is als de WP zijn werk doet? Ik lees dit overigens ook in de FB groep terug, net als op het andere Volvo Platform. Werkelijk niemand kan iets vertellen over dat ding. 8)7
Klopt, en dan zijn we weer terug bij in mijn ogen het echte grote probleem bij Volvo: communicatie.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Klopt, en dan zijn we weer terug bij in mijn ogen het echte grote probleem bij Volvo: communicatie.
De cirkel is idd weer rond :) . Goed punt voor @JohnDoe77 om mee te nemen in zijn meeting met de beste man van Volvo. Dit zijn gewoon praktijk voorbeelden (en nog wel meer, zie de lijst op dat platform) waarover je gewoon prima kan communiceren naar je klant toe. Eerlijk en open, zodat wij als rijders weten hoe en wat en er vast meer begrip voor kunnen hebben.

Ik heb die Youtube video ook bekeken en hoewel het een eerste opzet was bleef het gewoon helaas enorm vaag en lag het vooral aan anderen. Vond het erg teleurstellend. De vervolg video's zullen toch echt wel van een ander inhoudelijk niveau moeten zijn willen ze mij iig kunnen overtuigen van de meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

P2void19noPP schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Het hele verhaal van Dirac is simpel. Het meet éénmalig af fabriek de P2 en P8. Daarna nog de EQ die je naar persoonlijke voorkeur kan instellen. Dat kan niet anders zijn dan zou speaker tevens microfoon moeten zijn.
Dat is wel heel kort door de bocht. Het is niet voor niets dat een target-curve vóóraf wordt bepaald en niet áchteraf. En dat is omdat je bewerking op bewerking doet. Dat je targetcurve uiteindelijk een 'vlakke' response geeft, betekent niet dat je bovenop die settings gewoon evenredig een EQ bewerking erop kan doen.

Juist de impact van ruimte en gedraging van speaker zorgt er voor dat een +1db over een frequentieband zelfs binnen die frequentieband verschillende resultaten kan hebben.

Ter illustratie:
Stel dat de auto door zijn vorm bijvoorbeeld een boost heeft van +2db rond 400Hz en een dip van -4db rond 420Hz. Dan zal Dirac rond 400Hz -2db toepassen en een +4db rond 420Hz.
Als een EQ frequentieband van toepassing is op 400 tot 500Hz met +2db dan zal de EQ van Diract nog altijd -2db en +4db zijn. Maar door de vorm van de auto zal die piek bij 420Hz mogelijk extra versterkt worden.
Het resultaat is dus dat je geen uniform werkende EQ hebt

Daarom zou een EQ instelling ná calibratie nogal lastig zijn.

Daar hardop over nadenkend zou het in theorie wel kunnen dat ze obv de uitkomst de aansturing van je EQ anders laten werken. Juist omdat de omgeving redelijk 'fixed' is zou dat theoretisch kunnen.
Ze zouden dan dus intern met specifiekere frequentiebanden kunnen werken zodat een verhoging in de frequentieband van 400Hz tot 500Hz effectief resulteert in verschillen per substukje.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

OTA Update loopt .... fingers crossed !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
MaxxMark schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Het is niet voor niets dat een target-curve vóóraf wordt bepaald en niet áchteraf. En dat is omdat je bewerking op bewerking doet. Dat je targetcurve uiteindelijk een 'vlakke' response geeft, betekent niet dat je bovenop die settings gewoon evenredig een EQ bewerking erop kan doen.

Juist de impact van ruimte en gedraging van speaker zorgt er voor dat een +1db over een frequentieband zelfs binnen die frequentieband verschillende resultaten kan hebben.

Ter illustratie:
Stel dat de auto door zijn vorm bijvoorbeeld een boost heeft van +2db rond 400Hz en een dip van -4db rond 420Hz. Dan zal Dirac rond 400Hz -2db toepassen en een +4db rond 420Hz.
Als een EQ frequentieband van toepassing is op 400 tot 500Hz met +2db dan zal de EQ van Diract nog altijd -2db en +4db zijn. Maar door de vorm van de auto zal die piek bij 420Hz mogelijk extra versterkt worden.
Het resultaat is dus dat je geen uniform werkende EQ hebt

Daarom zou een EQ instelling ná calibratie nogal lastig zijn.

Daar hardop over nadenkend zou het in theorie wel kunnen dat ze obv de uitkomst de aansturing van je EQ anders laten werken. Juist omdat de omgeving redelijk 'fixed' is zou dat theoretisch kunnen.
Ze zouden dan dus intern met specifiekere frequentiebanden kunnen werken zodat een verhoging in de frequentieband van 400Hz tot 500Hz effectief resulteert in verschillen per substukje.
Dirac is software die eenmalig de ruimte opmeet en dan alle parameters doorrekent en met een voorstel komt. Naar mijn weten zal het niet zo kunnen zijn dat Dirac doorlopend meet en bepaalt. Dit vraagt actieve interactie tussen speakers en microfoon(s). En de microfoons zijn er naar mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
P2void19noPP schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Dirac is software die eenmalig de ruimte opmeet en dan alle parameters doorrekent en met een voorstel komt. Naar mijn weten zal het niet zo kunnen zijn dat Dirac doorlopend meet en bepaalt. Dit vraagt actieve interactie tussen speakers en microfoon(s). En de microfoons zijn er naar mijn weten niet.
De microfoons voor de carkit zijn anders aardig in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Spanky79 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Ja maar niet per individuele speaker en daar gaat het om.
De microfoons voor de carkit zijn anders aardig in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

P2void19noPP schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Dat zeg ik toch ook nergens ;)

Dirac rekent het inderdaad eenmalig door op basis van metingen in je ruimte. In een HT opstelling kan dit gedaan worden door 9 metingen op de MLP (Main Listening Position) te doen. Dat kan een eenpersoons opstelling (9 metingen rond je hoofd) of meerpersoonsopstelling (9 metingen op de diverse luisterplekken) zijn. Op basis van die metingen doet hij correcties.

In een auto zal dat waarschijnlijk gemeten zijn voor óf de bestuurdersplek óf alle plekken.
Mijn vermoeden zou zijn dat ze in een auto voor 2 profielen gaan (bestuurder en de rest).

Waar het mij om ging is dat de voorgestelde correcties (wat jij dus 'het voorstel' noemt) sterk verband houdt met hoe de ruimte (ofwel de auto) zich akoestisch gedraagt. Een EQ instelling 'bovenop' dat voorstel doen (dus +1db hier en -3db daar) zal een heel andere uitkomst hebben dan je verwacht.

Dat gecombineerd met het feit dat je wél je (P)EQ kunt veranderen doet mij vermoeden dat Dirac niet of maar deels, toegepast wordt.

Op basis van mijn ervaring met Dirac Live en daarop logisch voortborduren zegt mij dat Dirac en een eigen (P)EQ instelling niet samen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
S2000jan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:43:
[P2]

OTA Update loopt .... fingers crossed !!!!
Update gelukt!

Ik zie op het hoofdscherm al wat extra zaken zoals in welke modus de verwarming staat en of de airco op staat of niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:36
Zijn er ook al P8 OTA updates geinstalleerd? Kreeg vanmiddag de brief, daarnet de notificatie en meteen de update gestart.

P8 to P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:16
De 2 speakers in de A-stijl van mijn P2 werken ook niet (meer). Ik heb dit al eens nagekeken toen ik mijn P2 pas had en toen gingen ze volgens mij wel. Nu gaan ze zeker niet. Zou kunnen dat dit zo is sinds de update. De andere speakers kan ik niet checken vanop de bestuurderszetel 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Pr8chtig schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:49:
Zijn er ook al P8 OTA updates geinstalleerd? Kreeg vanmiddag de brief, daarnet de notificatie en meteen de update gestart.
Lijkt er op dat je de pionier bent! Breng je ons even op de hoogte van het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Nog niks gezien. Wacht met spanning. Dealer heeft vandaag (naar zijn zeggen) wat updates geinstalleerd, waardoor alles (profielen, apps, logins, etc) weer opnieuw moesten worden ingesteld. Om de google maps crashes te verhelpen. Helaas meteen op de terugweg weer die crash... kleur van het bestuurdersscherm is bij iedere crash wel weer anders, das dan wel weer geinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Even als proef op de som... woon je in een redelijke straal van de Volvo in Beesd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerik
  • Laatst online: 01-01-2024

Tigerik

P8

P8
Hier ook actie! En niet rond Beesd!
😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTeKxzhKot6IwReCnapOSZ6a4p8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJISSgrTQEIYrCMevWWULche.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVZ28lgZVGFA9IpQrsNNkfCvc_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5VmSIRVPLU50e6W4M8zsuqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNml6wjlzDtd8c0WoeelVo_DcuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usm8nJuBG5G2PtfwskGVt7Ok.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 Recharge P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
Eerste poging mislukt, zelfde scherm als Tigerik maar gaat vooralsnog niet daadwerkelijk updaten. Nu de sleutels wat verder weggelegd. Beesd is hier kleine 40Km vandaan.

Zie nu ook wie er voorrang krijgen.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIAVyw3uhqk-JpejTSDfWgo9eSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqlrsgSNs5VLUkNpQlfdA1dC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Pr8chtig op 17-03-2021 21:19 ]

P8 to P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerik

Tigerik

P8

😎😂😂😂

Volvo XC40 Recharge P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pr8chtig schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:17:
Eerste poging mislukt, zelfde scherm als Tigerik maar gaat vooralsnog niet daadwerkelijk updaten. Nu de sleutels wat verder weggelegd. Beesd is hier kleine 40Km vandaan.

[Afbeelding]
En; wat is er nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pr8chtig schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:17:

[Afbeelding]
Dan klopt het wel dat Volvo uit voorzorg eerst omgeving Beesd probeert via de 1e OTA update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerik

Tigerik

P8

Juancho schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:44:
[...]

Dan klopt het wel dat Volvo uit voorzorg eerst omgeving Beesd probeert via de 1e OTA update ;)
Op de kaart van Europa ligt Zwolle zeker in de omgeving van Beesd! 8)

Volvo XC40 Recharge P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
Wat is er nieuw: tweede poging ook mislukt. Zit wel vooruitgang in, eerste keer geen melding, tweede keer wel foutmelding. Net de derde poging gestart bij 52% laadniveau. Aanhouder wint zullen we maar zeggen. Wel lastig dat er niks te zien is van de status van/tijdens het update proces.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVKdCkNmQ-7DZ64aI79JYWstVJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kOnrOGsIXCtQtPwPDQQJ6Fa.jpg?f=fotoalbum_large
@Tigerik, bij jou wel succesvol?

[ Voor 3% gewijzigd door Pr8chtig op 17-03-2021 23:42 ]

P8 to P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerik

Tigerik

P8

Pr8chtig schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:32:
Wat is er nieuw: tweede poging ook mislukt. Zit wel vooruitgang in, eerste keer geen melding, tweede keer wel foutmelding. Net de derde poging gestart bij 52% laadniveau. Aanhouder wint zullen we maar zeggen. Wel lastig dat er niks te zien is van de status van/tijdens het update proces.
[Afbeelding]
@Tigerik, bij jou wel succesvol?
Helaas.......Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WaFnWtKDoSWxyV9JeUH1x1thZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvOuoGnkjyVm9HK4kjPk9YO5.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 Recharge P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
0 uit 2... dat belooft niet veel goeds...
Pagina: 1 ... 191 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.