Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 189 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.429 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:33
kramon schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:27:
Zijn er al mensen die een dakkoffer hebben geprobeerd? Ik heb de dakdragers inmiddels besteld, maar qua dakkoffer heb ik nog geen idee. De Thule Vector lijkt me aerodynamisch goed in orde, maar ook nogal duur ;-)

Ben ook erg benieuwd hoe 't met verbruik gaat.
Kijk eens naar deze speciale omgekeerde dakkoffer die Bjørn getest heeft en waren echt goede resultaten:
YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test

Kost wel 750 euro en zie zo even geen dealer in NL maar vast te krijgen ergens.

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 10-03-2021 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zijn er al mensen die een dakkoffer hebben geprobeerd? Ik heb de dakdragers inmiddels besteld, maar qua dakkoffer heb ik nog geen idee. De Thule Vector lijkt me aerodynamisch goed in orde, maar ook nogal duur ;-)

Ivm aerodynamisch gedrag zou ik een trekhaakkoffer proberen ipv een dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Was 10 seconden later weer ok :)

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
guido66 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Ook Michelin komt met een speciale EV band: https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-sport-ev

“Tot 60km” extra bereik neem ik met een flinke korrel zout.
Autoblog https://www.autoblog.nl/n...-banden-voor-je-ev-874267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Haha, en wireless charging voor iPhone 12...?
Beetje cynisme mag wel af en toe toch? ;)
(Overigens werkt het wireless chargen inderdaad als je de telefoon helemaal linksboven op de plaat legt!)
Dat doet het als je hem goed neerlegt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Mis ik iets als ik deze niet kijk
Zou zeggen; kijk hem even dan weet je dat! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
Een update voor Spotify!!! Zouden ze dan mijn o zo gewenste sorteringsfunctie hebben toegevoegd?? ;) _/-\o_

Ik heb morgenmiddag trouwens een lang ritje voor de boeg van 120km enkele reis met een uur tussenstop. Ik dacht er nog aan om eens te kijken wat 'voorverwarmen' doet met het verbruik, metname op de eerste tientallen KM's. Geen eigen laadpaal dus ik dacht, ik hang hem even een uurtje of 2 voor vertrek aan de Allego paal en dan hoef je alleen je vertrektijd in te stellen voor het verwarmingsdeel? Of mis ik nog iets?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
npolm schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:26:
[...]

Update net gehad. HOME-scherm is ook iets 'cleaner'.
Ik heb hem ook maar dat is mij niet opgevallen. Waar doel je op?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Haha, en wireless charging voor iPhone 12...?
Beetje cynisme mag wel af en toe toch? ;)
(Overigens werkt het wireless chargen inderdaad als je de telefoon helemaal linksboven op de plaat legt!)
Update op de support site in het VK:

We are aware of this issue and can confirm that a safety function in the wireless charging pad reacts to the magnetic charging component in the iPhone 12, and this prevents charging. We’re preparing a solution and will roll this out as a software update as soon as it’s ready.

Het kan dus softwarematig opgelost worden 👍

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024

Heb je de dakdragers bij de dealer besteld?
Of “elders” ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58

[P2] Ben in December naar Zeeland geweest. Enkele reis zo’n 240 km. Ongeveer 180 km snelweg. 40 km NL à 130 km/h, 140 km BE à 130 km/h. Bij een graad of 3 was het verbruik 28 kWh/100km. Op de terugweg met een graad of 5 zo’n 27,5 kWh/100km. Viel me niet tegen. Heb een Thule Pacific 200 en Polestar dakdragers.

[ Voor 3% gewijzigd door P2_Moon op 10-03-2021 21:02 ]

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:52
EHAS schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Heb je de dakdragers bij de dealer besteld?
Of “elders” ?
Via de polestar webshop op polestar.com

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09

Lancer

What the......

Blankinho schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:43:
[...]

Buiten dat je bij de poetser bent geweest met deze reactie over de kwaliteit ben ik benieuwd wat hij verder nog zei en/of heeft gedaan met jouw auto. Kun je hier nog iets meer over delen?
En de afgelopen drie dagen is hij onder handen genomen: YouTube: Volvo XC40 Recharge & Xeon Keramische coating

De poetsmeneer heeft er zelfs een vlog van gemaakt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Lancer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:03:
[...]

En de afgelopen drie dagen is hij onder handen genomen: YouTube: Volvo XC40 Recharge & Xeon Keramische coating

Heel mooi resultaat Lancer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Super zeg! Ben je er tevreden over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Blankinho schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Super zeg! Ben je er tevreden over?
De auto ziet er nu beter uit dan direct uit de showroom. Kreeg de ruitcoating er ook nog gratis bij. In de stromende regen teruggereden. Wel gaaf om te zien hoe snel het water weer van de auto af vliegt.

Alleen bleek bij het poetsen dat het logo op de achterkant niet helemaal goed gespoten was. De zwarte lak viel van een van de letters. Wordt ongetwijfeld weer goed opgelost door de dealer.

@JohnDoe77 thnx!

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Lancer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:25:
[...]

De auto ziet er nu beter uit dan direct uit de showroom. Kreeg de ruitcoating er ook nog gratis bij. In de stromende regen teruggereden. Wel gaaf om te zien hoe snel het water weer van de auto af vliegt.

Alleen bleek bij het poetsen dat het logo op de achterkant niet helemaal goed gespoten was. De zwarte lak viel van een van de letters. Wordt ongetwijfeld weer goed opgelost door de dealer.

@JohnDoe77 thnx!
Interessant, leuk om te zien. Kun je er wel gewoon mee door de was straat? Wat bedoelen ze moet onderhoud wat je wel moet doen? En ook niet onbelangrijk; ...wat kost het? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 01-10 20:03
[...]

Heel erg fraai!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Quark2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:57:
[...]

€500 Plugsurfing tegoed heb ik nooit gehad. Dat gold niet voor lease rijders; al meen ik dat sommige lease rijders dat toch ook gelukt is.
Het extra jaar garantie is mij niets van bekend. Daar heb ik mij niet in verdiept. Als lease rijder is dat niet zo relevant, dacht ik.
Had ook nog geen plugsurfing tegoedcode ontvangen. Polestarsupport via website gevraagd waar de code bleef; week later tegoedcode in de mail😎👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Tweaqer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Interessant, leuk om te zien. Kun je er wel gewoon mee door de was straat? Wat bedoelen ze moet onderhoud wat je wel moet doen? En ook niet onbelangrijk; ...wat kost het? :+
Je kunt er niet mee door de wasstraat, maar dat is ook niet nodig. Een goede regenbui is bijna genoeg om de auto te wassen.

Onderhoud is eens per jaar ff langskomen. De prijs is aanzienlijk, maar goedkoper dan iedere week door de wasstraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 10:32
High-Voltage2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Awesome!!
Brandstofklasse B

Mijn stock banden van de P2PP hebben brandstofklasse E 7(8)7
De keuze van Polestar begrijp ik daarin niet zo goed... Duidelijk prestaties boven brandstofverbruik, lol!

Wel regenklasse A, terwijl die nieuwe band "maar" B heeft.
Ik bedoel, is niet zo vreemd dat de Performance Pack banden heeft die meer gericht zijn op prestaties t.o.v. verbruik, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 11:22
Handig!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8s0eRFclrjkhz0Vcm5odlhEGC70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYo2cXDTUzYmzk6O9kEjMlzY.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 now features Spotify Group Sessions Beta
https://www.polestar.com/...otify-group-sessions-beta

[ Voor 5% gewijzigd door misteriks op 11-03-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05
Ik neem aan (en hoop) dat Spotify niet verschillende versies maakt per auto, maar gewoon 1 versie voor Android Automotive heeft en dat het dus ook in de P8 komt.

Verder lees ik het volgende:
The functionality allows passengers in the vehicle who have Spotify Premium accounts the ability to influence media in the car, without requiring the driver to manage playlists or queued songs – or log in and out of different accounts.

Dit impliceert dat je de wachtrij kan bewerken. Een van mijn grote irritaties is dat dat in de huidige app niet kan (of doe ik iets verkeerd?). Ik kan geen nummers toevoegen aan de queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Heeft het polijsten ook nog wat sinaasappel-effect weggehaald? Je auto ziet er zo op de video superglad en strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
jswinkels schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Ik neem aan (en hoop) dat Spotify niet verschillende versies maakt per auto, maar gewoon 1 versie voor Android Automotive heeft en dat het dus ook in de P8 komt.

Verder lees ik het volgende:
The functionality allows passengers in the vehicle who have Spotify Premium accounts the ability to influence media in the car, without requiring the driver to manage playlists or queued songs – or log in and out of different accounts.

Dit impliceert dat je de wachtrij kan bewerken. Een van mijn grote irritaties is dat dat in de huidige app niet kan (of doe ik iets verkeerd?). Ik kan geen nummers toevoegen aan de queue.
Ik kreeg toevallig gisteren in de P8 een Spotify OTA update binnen. (Moest wel probactief via de playstore checken voor updates en de installatie starten). Zal eens kijken of ik die feature nu ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
vdtweak schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Nope, niks. Heb mijn LM gemaild met de vraag hoe en wat.
Update: van Mossel bevestigd dit ook vanuit Polestar. Connectiviteit zal nu 5 jaar actief zijn zonder kosten. Omdat ik leaserijder ben voor 5 jaar komt het erop neer dat er geen kosten zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Ik kreeg toevallig gisteren in de P8 een Spotify OTA update binnen. (Moest wel probactief via de playstore checken voor updates en de installatie starten). Zal eens kijken of ik die feature nu ook heb.
Wil je ook eens checken of er iets van sortering mogelijk is nu? Dus meest toegevoegde nummers in je/een playlist ook bovenaan wat mij volstrekt logisch lijkt... _/-\o_

Verder eens met @jswinkels ...ik mag toch ook hopen dat Android Automotive niet verschillend gaat zijn per auto en dat je dus zaken op de P2 wel krijgt maar op de P8 niet (of andersom). Toevallig liepen wij vorig weekend ook tegen een gebrek aan Group Sessions aan. De muziek van mijn partner staat uiteraard onder haar eigen premium account terwijl mijn profiel als rijder actief was in de auto. Switchen kan dus niet even snel. We hebben het toen opgelost toen haar playlist dan maar even openbaar te maken zodat die weer gevonden kon worden in de P8, maar ideaal is anders. Die upgrade maakt het leven wel een stukje makkelijker ;)

Nog een vraagje over Maps... Als je een route maakt in ABRP kan je die openen in Maps waar ik ben ingelogd met hetzelfde account als in de P8. Hoe kan ik nu die route snel overnemen in de auto? Het handige is dat je dan ook gelijk je laadstops etc erin verwerkt hebt. I

[ Voor 50% gewijzigd door Juancho op 11-03-2021 10:53 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:14

npolm

P8

JohnDoe77 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb hem ook maar dat is mij niet opgevallen. Waar doel je op?
Het lettertype is kleiner en er zit meer kleur in het scherm zo lijkt het.
Maar komt misschien omdat ik sowieso nog een versie van 2020 had? Of ik ben gewoon in de war..

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:01
is het raar dat ik uitkijk naar de komende weken?
Krijg volgende week de 16e alle updates, de week erop mn zomerbanden en dan in het weekend naar duitsland voor een keuken adspraak (200km enkele trip)

Kan ik eindelijk eens zien wat de auto doet op een lang stuk :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Wil je ook eens checken of er iets van sortering mogelijk is nu? Dus meest toegevoegde nummers in je/een playlist ook bovenaan wat mij volstrekt logisch lijkt... _/-\o_

Verder eens met @jswinkels ...ik mag toch ook hopen dat Android Automotive niet verschillend gaat zijn per auto en dat je dus zaken op de P2 wel krijgt maar op de P8 niet (of andersom). Toevallig liepen wij vorig weekend ook tegen een gebrek aan Group Sessions aan. De muziek van mijn partner staat uiteraard onder haar eigen premium account terwijl mijn profiel als rijder actief was in de auto. Switchen kan dus niet even snel. We hebben het toen opgelost toen haar playlist dan maar even openbaar te maken zodat die weer gevonden kon worden in de P8, maar ideaal is anders. Die upgrade maakt het leven wel een stukje makkelijker ;)

Nog een vraagje over Maps... Als je een route maakt in ABRP kan je die openen in Maps waar ik ben ingelogd met hetzelfde account als in de P8. Hoe kan ik nu die route snel overnemen in de auto? Het handige is dat je dan ook gelijk je laadstops etc erin verwerkt hebt. I
Over de Spotify app: de mijne [P8] is van de week stiekem geüpdatet (nu versie 8 maart). Ik zie echt geen verschillen, maar ik denk wel een verbetering in de geluidskwaliteit te horen. Maar dat kan ook komen omdat de speakers zolangzamerhand een beetje ingespeeld raken natuurlijk.
Ik hoor nu een mooie droge bas als ik bijvoorbeeld naar de Audiophiles Playlist luister, eerder was het allemaal dat diffuus terwijl ik de kwaliteit altijd al op ‘extreme’ heb staan. Ik heb nog niet de laatste auto-update dus het eventuele effect van de verbeterde instellingen daarin zijn nuet meegenomen.

Hoe dan ook: ik vind geen nieuwe functies zoals group sessions of andere sorteermogelijkheden.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
npolm schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Het lettertype is kleiner en er zit meer kleur in het scherm zo lijkt het.
Maar komt misschien omdat ik sowieso nog een versie van 2020 had? Of ik ben gewoon in de war..
Je bent niet in de war! Het home scherm is strakker qua lettertype en idd meer kleur

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Over het exporteren van een route vanuit ABRP naar Maps: ik krijg (bij een experimentje) alleen het startpunt en de eindbestemming in beeld, geen tussenstops of laadpunten. Die ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Over de Spotify app: de mijne [P8] is van de week stiekem geüpdatet (nu versie 8 maart). Ik zie echt geen verschillen, maar ik denk wel een verbetering in de geluidskwaliteit te horen. Maar dat kan ook komen omdat de speakers zolangzamerhand een beetje ingespeeld raken natuurlijk.
Ik hoor nu een mooie droge bas als ik bijvoorbeeld naar de Audiophiles Playlist luister, eerder was het allemaal dat diffuus terwijl ik de kwaliteit altijd al op ‘extreme’ heb staan. Ik heb nog niet de laatste auto-update dus het eventuele effect van de verbeterde instellingen daarin zijn nuet meegenomen.

Hoe dan ook: ik vind geen nieuwe functies zoals group sessions of andere sorteermogelijkheden.......
Ik heb toch even snel gekeken in de auto en die nieuwe P2 update van het delen van Spotify in de auto (group sessions) had ik wel. Je kan dan via een QR code Spotify 'overnemen' met een ander (premium) profiel. Handig!. Blijkbaar is er op de achtergrond een update geweest, ik heb iig niets voorbij zien komen. Maar ik heb 'automatisch' updaten dan ook aan staan. Ik heb overigens de Spotify versie 4..21.1940 van 8 maart. Helaas geen sortering optie... O-) |:( 8)7

Wbt ABRP vs Maps... ook dat even snel gechecked. In Maps komen wel de zoekopdrachten in beeld in de auto die ik op de laptop had opgezocht. Maar helaas niet de gehele rit met een tussenstop. Zou toch niet zo moeilijk zijn zou je denken..

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 11-03-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Over lettertype gesproken: verbeeld ik me dat Maps op het bestuurdersdisplay de straatnamen en andere namen op de kaart veel dikker maar onduidelijker (slecht leesbaar) weergeeft? Of was dat vóór de update ook al zo? Viel me gisteren pas opeens op dat ik die namen amper nog kon lezen. Op het centrale display is dat uiteraard wel anders.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
[...]

Als er iets is veranderd of toegevoegd kan ik het in ieder geval niet vinden. Ik ben ook geen Spotify expert of zo, maar volgens mij is er in e de P8 app sowieso niet veel functionaliteit om playlists te bewerken, volgorde te veranderen, etc. Alleen maar nummers en playlists zoeken, afspelen en volgende of vorige...? Geen bewerkingen van de queue of playlists zoals op de iphone? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Wel weer een andere systeem update. Trouwens 17 mb binnen een minuutje gedownload en geinstalleerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cX0obMQTIEa951xNyB59l-1lhGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGFkOf9I9wbfINYHzObCmv6l.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me overigens opvalt: in de instellingen heb ik ingesteld dat updates automatisch geinstalleerd worden, maar als ik naar mijn apps in de playstore ga, staat daar nu al een paar keer een update melding en moet/mag ik handmatig kiezen om de update te installeren. Het loont dus de moeite om daar af en toe te kijken of er iets klaar staat!

[ Voor 26% gewijzigd door MartinP8 op 11-03-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
Jehanthar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:33:
P2
Over lettertype gesproken: verbeeld ik me dat Maps op het bestuurdersdisplay de straatnamen en andere namen op de kaart veel dikker maar onduidelijker (slecht leesbaar) weergeeft? Of was dat vóór de update ook al zo? Viel me gisteren pas opeens op dat ik die namen amper nog kon lezen. Op het centrale display is dat uiteraard wel anders.
Ik heb het keer gehad dat er een dikke witte rand om de letters zat (had je dat nu ook?) en er geen aanwijzigingen waren in de vorm van een blauwe streep.
Na een reset was bij mij alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Jehanthar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:33:
P2
Ik had dit ook na een update van Maps. Ook gaf hij de blauwe navigatie streep niet meer weer. Toen ik een dag later in mijn auto stapte was alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
MartinP8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:36:
Wel weer een andere systeem update. Trouwens 17 mb binnen een minuutje gedownload en geinstalleerd!

[Afbeelding]

Wat me overigens opvalt: in de instellingen heb ik ingesteld dat updates automatisch geinstalleerd worden, maar als ik naar mijn apps in de playstore ga, staat daar nu al een paar keer een update melding en moet/mag ik handmatig kiezen om de update te installeren. Het loont dus de moeite om daar af en toe te kijken of er iets klaar staat!
Die update voor Webview staat bij mij ook al vanaf het begin dat mijn auto is afgeleverd klaar, maar als ik hem wil bijwerken gebeurd er niks. Ik heb nog wel een algehele update gehad bij de dealer begin maart, maar die WEbview wordt niet bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb toch even snel gekeken in de auto en die nieuwe P2 update van het delen van Spotify in de auto (group sessions) had ik wel. Je kan dan via een QR code Spotify 'overnemen' met een ander (premium) profiel. Handig!. Blijkbaar is er op de achtergrond een update geweest, ik heb iig niets voorbij zien komen. Maar ik heb 'automatisch' updaten dan ook aan staan. Ik heb overigens de Spotify versie 4..21.1940 van 8 maart. Helaas geen sortering optie... O-) |:( 8)7

Wbt ABRP vs Maps... ook dat even snel gechecked. In Maps komen wel de zoekopdrachten in beeld in de auto die ik op de laptop had opgezocht. Maar helaas niet de gehele rit met een tussenstop. Zou toch niet zo moeilijk zijn zou je denken..
Bij mij staat er bij webview dat het 2 dagen geleden is geüpdatet ......spontaan dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[...]

Ik heb wel het idee dat de P8 spotify app minder functionaliteit heeft dan de P2 versie... :(
Kun jij eens een screenshotje van de p2 spotify interface plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb wel het idee dat de P8 spotify app minder functionaliteit heeft dan de P2 versie... :(
Kun jij eens een screenshotje van de p2 spotify interface plaatsen?
Ik heb ook een P8 he, zie onderschrift :) . Maar wat mis je dan? Ik heb zoals gezegd ook het "group sessions" in Spotify hoor. Wat zou ik dan moeten missen wat een P2 wel heeft?

Wbt een route buiten de auto om maken in Maps en die openen in de auto... ik dacht dat ik het had gevonden. Via Mymaps kan je een eigen route aanmaken en in maps zelf kan je die dan terugvinden onder: Mijn Plaatsen - Kaarten. Helaas zie je de optie Mijn Plaatsen niet in Maps van de auto dus helaas werkt ook dit "trucje niet"..

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 11-03-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Kun je even laten zien hoe dat groepsgebeuren in Spotify dan moet werken? Ik heb dezelfde nieuwste versie maar zou niet weten waar ik een QR code moet zien. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Heeft het polijsten ook nog wat sinaasappel-effect weggehaald? Je auto ziet er zo op de video superglad en strak uit!
Het is wel minder, maar zeker op de achterdeuren bij lange na niet weg. Hij durfde door de dunne laklaag (op dit plek minder dan 100 micrometer) niet aan om dat te verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:06
Voor wat betreft de update meldingen. Let even op: Alles wat je in de Play Store ziet staan, zijn updates van Android / Google / Apps. Dit heeft niets te maken met updates voor de auto zelf. Dit zijn dus ook niet de OTA updates waar iedereen op zit te wachten (heb de update voor mijn P2 al wel zonder problemen binnen)

Ook is het zo dat de app-updates niet direct geinstalleerd worden als je automatisch updaten aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook een P8 he, zie onderschrift :) . Maar wat mis je dan? Ik heb zoals gezegd ook het "group sessions" in Spotify hoor. Wat zou ik dan moeten missen wat een P2 wel heeft?

Wbt een route buiten de auto om maken in Maps en die openen in de auto... ik dacht dat ik het had gevonden. Via Mymaps kan je een eigen route aanmaken en in maps zelf kan je die dan terugvinden onder: Mijn Plaatsen - Kaarten. Helaas zie je de optie Mijn Plaatsen niet in Maps van de auto dus helaas werkt ook dit "trucje niet"..
Ah sorry, dat heb ik gemist. Dan kijk ik denk ik niet goed in de app. Hoe kom ik bij de group sessions? Ik kan dat echt niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
AWEF schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:32:
Voor wat betreft de update meldingen. Let even op: Alles wat je in de Play Store ziet staan, zijn updates van Android / Google / Apps. Dit heeft niets te maken met updates voor de auto zelf. Dit zijn dus ook niet de OTA updates waar iedereen op zit te wachten (heb de update voor mijn P2 al wel zonder problemen binnen)

Ook is het zo dat de app-updates niet direct geinstalleerd worden als je automatisch updaten aan hebt staan.
Bij mij worden de apps wel automatisch geüpdatet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:06
Mga1600 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Bij mij worden de apps wel automatisch geüpdatet....
Misschien was ik niet helemaal duidelijk: De updates worden uiteindelijk wel geinstalleerd, maar daar kan wat tijd over heen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:26

Gaat de goede kant op, had verwacht dat diensten als YouTube, Netflix, Amazon Prime, Twitch eerst beschikbaar zouden komen. Maar laadsessies worden door streaming mogelijkheden helemaal niet erg meer, ff onderweg serie kijken _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-03-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zo te zien hebben ze geen XXNX in Zweden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
BartWNL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Ik heb het keer gehad dat er een dikke witte rand om de letters zat (had je dat nu ook?) en er geen aanwijzigingen waren in de vorm van een blauwe streep.
Na een reset was bij mij alles weer ok.
Nee het staat los van aanwijzingen. Ook als je navigatie niet gebruikt naar een specifiek adres maar 'gewoon' rondrijdt is mij opgevallen. Het is de afgelopen dagen een paar keer spontaan gewisseld.
- hij geeft de straatnamen goed weer (leesbaar) en namen van POI niet, of
- hij geeft de straatnamen niet weer (geheel niet) en namen van POI wel (maar omrand met slecht leesbaar lettertype).

Afgelopen dagen is het paar keer spontaan gewisseld zonder reset van mijn kant. Nu is het weer 'goed'.

Het lijkt mij er op dat Automotive op het kleine navigatieschermpje de weergave van de POI in dat lettertype met die kleur op die resolutie (nog) niet goed voor elkaar krijgt. Zou dus wellicht iets voor in Google Maps in de configuratie voor moeten worden gewijzigd.

De middendisplay is wel gewoon goed steeds.

[ Voor 13% gewijzigd door Quark2 op 11-03-2021 13:33 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Ik heb net even in auto gecheckt: dashboardscherm was inderdaad zoals jij beschrijft: alleen de naam van de huidige straat scherp, de rest met dikke randen en vrijwel onleesbaar. Na reset van middenscherm was ook het dashboardscherm weer helemaal goed!
Bedankt voor de tip.
(Overigens: ik had dit probleem vóór de OTA update nooit gehad)

[ Voor 10% gewijzigd door Jehanthar op 11-03-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:08
Sebas84! schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Je bent niet in de war! Het home scherm is strakker qua lettertype en idd meer kleur
Ja de pictogrammen bovenaan het scherm zijn ook iets kleiner. Daardoor ziet het er iets strakker uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Kun je even laten zien hoe dat groepsgebeuren in Spotify dan moet werken? Ik heb dezelfde nieuwste versie maar zou niet weten waar ik een QR code moet zien. Dank je!
En ook voor @MartinP8... Je vind het groep sharen hier:

Spotify app openen, instellingen, Sessie starten. Simpeler kan het niet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiu_njfM4EPHQ9mk30QUCzBdS_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fG48dZIxlTr7aHF8EOtUg8PN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Voo-qAuex5lfdLUp2UGDbA_isuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQ2aNBT0wOXfff1hkXRRBKyt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 19:32
Erg benieuwd hoe dit zich ontwikkelt en wanneer het volledig uitgerold wordt! :*) _/-\o_
Netflix en YouTube app zullen denk ik wel komen. Nu hopen dat Peter van der Vorst een Polestar 2 rijdt, dan komt Videoland ook vast beschikbaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:53:
[...]

En ook voor @MartinP8... Je vind het groep sharen hier:

Spotify app openen, instellingen, Sessie starten. Simpeler kan het niet :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, die optie heb ik nog niet. Zal eens resetten, misschien dan wel. Of het kan ook zijn dat ze het in batches beschikbaar maken. Is nog in beta immers. Wel tof om alles zich zo langzaamaan aan het ontwikkelen te zien. Wordt steeds beter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Hmm, die optie heb ik nog niet. Zal eens resetten, misschien dan wel. Of het kan ook zijn dat ze het in batches beschikbaar maken. Is nog in beta immers. Wel tof om alles zich zo langzaamaan aan het ontwikkelen te zien. Wordt steeds beter!
Ik had het ook niet..... maar wel dezelfde versie......, de auto inmiddels een paar keer gebruikt en nu zie ik het wel.......!

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 11-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 23:40
Polestar gaat waarschijnlijk ook met een platform komen waarop je je polestar weer kan verkopen. Zie:https://legal.polestar.co...2e1050ddc0a80151048f3556/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
[P8]
Hoe ervaren jullie de autopilot?
Ik heb echt regelmatig dat de auto volledig tegen of zelfs net over de zijlijn/stippellijn gaat en lane assist moet ingrijpen bij..zichzelf 🤪

Ik hoop ook dat spotify snel met een update komt dat alle playlists maar vooral ook alle nummers binnen een playlist getoond worden en niet tot x aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
P8:
Vanmiddag”totale upgrade” gehad incl. terugroepactie.
Omschrijving: te laden regeleenheden: ASDM, BECM, CEM. (Groot 3,2MB)
Duur: 10 minuten.

ASDM Active Safety Domain; CEM Central Electronic Module; BECM: Battery Energy Control Module

Weet iemand wat er nu ge-update is? (In screen: nog steeds dezelfde info 8-1-2021)

[ Voor 17% gewijzigd door XC40_P8 op 11-03-2021 16:46 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
XC40_P8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:39:
P8:
Vanmiddag”totale upgrade” gehad incl. terugroepactie.
Omschrijving: te laden regeleenheden: ASDM, BECM, CEM. (Groot 3,2MB)
Duur: 10 minuten.

ASDM Active Safety Domain; CEM Central Electronic Module; BECM: Battery Energy Control Module

Weet iemand wat er nu ge-update is? (In screen: nog steeds dezelfde info 8-1-2021)
Heb deze update zojuist ook gekregen en heb ook de vraag gesteld wat er ge-updatet is. Waarop ik het antwoord kreeg "de software".

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Petzun schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:07:
[...]

Heb deze update zojuist ook gekregen en heb ook de vraag gesteld wat er ge-updatet is. Waarop ik het antwoord kreeg "de software".
Hahaha. Niks aan gelogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 15:35

MaxxMark

HT is Tof!

Petzun schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:07:
[...]

:F

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
cHo91 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Ik bedoel, is niet zo vreemd dat de Performance Pack banden heeft die meer gericht zijn op prestaties t.o.v. verbruik, toch?
Mijn banden hadden snelheidsklasse Y wat overeenkomt met >300km/h.
Wetende dat hij begrensd is op 205 (210 op de teller) was een klasse V of W ook zat goed geweest. Voor dezelfde band zit je dan wel in brandstofklasse C.

Momenteel ligt er winterrubber op. Van zodra het zomerrubber terug is nog eens dubbelchecken dat het effectief Y is. Want collega P2 rijders (ook met PP) hadden geen Y, maar V.
Het zou kunnen dat Polestar verschillende soorten uitlevert in functie van stock/beschikbaarheid. Al vind ik dat wel een beetje bizar...

Dat betekent ook dat mijn winterrubbers met brandstofklasse C zuiniger zijn dan de zomerrubbers.

Edit:
Mijn punt is eigenlijk dat je op een elektrische auto geen brandstofklasse E verwacht, ook al trek je de kaart van performance.
En daaruit blijkt dat Polestar zijn roots duidelijk in de performance wereld liggen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door High-Voltage2 op 11-03-2021 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Pepehv schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:17:
[P8]
Hoe ervaren jullie de autopilot?
Ik heb echt regelmatig dat de auto volledig tegen of zelfs net over de zijlijn/stippellijn gaat en lane assist moet ingrijpen bij..zichzelf 🤪

Ik hoop ook dat spotify snel met een update komt dat alle playlists maar vooral ook alle nummers binnen een playlist getoond worden en niet tot x aantal.
Het is geen autopilot maar een assistent systeem, pilot assist. Je moet dus zelf de boel in de gaten houden en het zien als een systeem wat netjes afstand tot je voorligger houdt en tussen de lijntjes stuurt. Als de lijnen onduidelijk zijn, of splitsen bij een afrit moet je zelf even corrigeren
Met die restricties werkt het i.h.a.goed, zeker op snelwegen endraaht het enorm bij aan relaxed rijden.
Ik snap niet wat je zegt over ingrijpen door lane assist, want dat bijsturen is juist wat pilot assist zelf doet.
Lane assist is niet actief als je pilot assist aan hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
Mga1600 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:03:
[...]

Het is geen autopilot maar een assistent systeem, pilot assist. Je moet dus zelf de boel in de gaten houden en het zien als een systeem wat netjes afstand tot je voorligger houdt en tussen de lijntjes stuurt. Als de lijnen onduidelijk zijn, of splitsen bij een afrit moet je zelf even corrigeren
Met die restricties werkt het i.h.a.goed, zeker op snelwegen endraaht het enorm bij aan relaxed rijden.
Ik snap niet wat je zegt over ingrijpen door lane assist, want dat bijsturen is juist wat pilot assist zelf doet.
Lane assist is niet actief als je pilot assist aan hebt staan.
Klopt, verkeerde woordkeuze inderdaad.

Maar dat tussen de lijntjes houden bij zeer duidelijke lijnen op de snelweg wijkt hij dusdanig uit dat lane assist icoon oranje oplicht met de welbekende stuurvibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pepehv schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Maar dat tussen de lijntjes houden bij zeer duidelijke lijnen op de snelweg wijkt hij dusdanig uit dat lane assist icoon oranje oplicht met de welbekende stuurvibratie.
Dat klopt natuurlijk niet...... ! En hij staat ècht op pilot assist, dus met het gele stuurtje onderin het bestuurders display als dat gebeurt? Als dat her geval is zou ik er zeker even naar laten kijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Voor de liefhebbers van cijfertjes... Vanmiddag een rit van totaal 240km moeten maken met dus enorme wind. Bijna van begin tot eindpunt snelweg (van het oosten naar het zuiden) en veel met 105/110 gereden op de ACC + regelmatig pilot assist wat heerlijk werkte. Ik wen er steeds meer aan! .Buiten was het een graadje of 8 en ik had bijgeladen tot 100%.

Volgens maps zou ik thuiskomen met nog rond de 32%. Ik zou het dus makkelijk gered hebben op 1 lading maar ik kwam toch langs een fastned dus toch even kort bijgeladen tot 60% en kwam uiteindelijk met 51% thuis. Heenrit hoger verbruik, lang rond de 30 gehangen, terug wat beter met zo'n 28kW. Gemiddelde kwam uit op 28,4kW als ik me niet vergis.

Natuurlijk vrij hoog maar volledig verklaarbaar denk ik door de enorme wind. Zowel de heen- als terugweg. Denk uiteindelijk dus gezien de omstandigheden toch nog redelijk netjes?

Verder viel het me weer op dat ik de standaard POI zaken echt wel enorm mis in maps. Als je op de snelweg rijdt zoomt Maps uit. Prima hoor, fijn zelfs, maar daardoor verdwijnen alle POI als tankstations, parkeerplaatsen, snelladers etc. Ik heb er eens op gelet maar alle tankstations op de heenweg werden gewoon niet getoont op beide schermen. De terugweg heb ik eens wat in gezoomd en dan zie je ze wel. Echter mis je dan de informatie links onderin.

Kortom, Google moet wat mij betreft echt even een soort legenda kaartje toevoegen waar je zelf kan kiezen wat je wil zien. Zelfs de v40 met dat nog kleinere scherm had dat.

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 11-03-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Pepehv schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Je weet zeker dat je pilot assist (pijltje naar rechts na aanzetten cruisecontrol) aan hebt gezet? Sinds de update twee weken geleden rijdt ik op de snelweg bijna slapend zo netjes houdt hij hem binnen de baan. Dus nooit wat jij noemt (past sowieso niet bij autopilot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet...... ! En hij staat ècht op pilot assist, dus met het gele stuurtje onderin het bestuurders display als dat gebeurt? Als dat her geval is zou ik er zeker even naar laten kijken!
Heb ik ook wel eens gehad. Op de provinciale weg met nog al onverwachts een relatief scherpe bocht. Hij lijkt dan net te veel snelheid te hebben voor de bocht. En ik denk dat remmen alleen gebeurt ivm een voorligger, niet voor een bocht.

ACC regelt de snelheid, Pilot Assist alleen het binnen de lijntjes blijven. Een “echte autopilot” zou dat combineren, dus ook bijremmen voor een bocht.

[ Voor 12% gewijzigd door MartinP8 op 11-03-2021 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 15:35

MaxxMark

HT is Tof!

Ik moest opeens denken aan deze (wat oudere) post. Well worth the read: https://arstechnica.com/c...d-cars-and-lane-dividers/

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad. Op de provinciale weg met nog al onverwachts een relatief scherpe bocht. Hij lijkt dan net te veel snelheid te hebben voor de bocht. En ik denk dat remmen alleen gebeurt ivm een voorligger, niet voor een bocht.

ACC regelt de snelheid, Pilot Assist alleen het binnen de lijntjes blijven. Een “echte autopilot” zou dat combineren, dus ook bijremmen voor een bocht.
Ons forumlid Pure8 weet hier alles van heb ik begrepen omdat hij aan deze systemen werkt ....misschien kan hij nog wat toevoegen over dit onderwerp ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Hoe doet die pilot assist het eigenlijk met die harde wind? Houdt ie het een beetje stabiel of zwabbert dat heen en weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
gerrit105 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:00:
Hoe doet die pilot assist het eigenlijk met die harde wind? Houdt ie het een beetje stabiel of zwabbert dat heen en weer?
Wind of geen wind... Bij mij werkte het vandaag net als anders. Sowieso ligt de auto als een blok op de weg. Tis natuurlijk ook een zware jongen 😁. En ja, natuurlijk voel je de wind wel, daar niet van. Maar zwabberen zeer zeker niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 11-03-2021 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Juancho schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:57:
Voor de liefhebbers van cijfertjes... Vanmiddag een rit van totaal 240km moeten maken met dus enorme wind. Bijna van begin tot eindpunt snelweg (van het oosten naar het zuiden) en veel met 105/110 gereden op de ACC + regelmatig pilot assist wat heerlijk werkte. Ik wen er steeds meer aan! .Buiten was het een graadje of 8 en ik had bijgeladen tot 100%.

Volgens maps zou ik thuiskomen met nog rond de 32%. Ik zou het dus makkelijk gered hebben op 1 lading maar ik kwam toch langs een fastned dus toch even kort bijgeladen tot 60% en kwam uiteindelijk met 51% thuis. Heenrit hoger verbruik, lang rond de 30 gehangen, terug wat beter met zo'n 28kW. Gemiddelde kwam uit op 28,4kW als ik me niet vergis.

Natuurlijk vrij hoog maar volledig verklaarbaar denk ik door de enorme wind. Zowel de heen- als terugweg. Denk uiteindelijk dus gezien de omstandigheden toch nog redelijk netjes?

Verder viel het me weer op dat ik de standaard POI zaken echt wel enorm mis in maps. Als je op de snelweg rijdt zoomt Maps uit. Prima hoor, fijn zelfs, maar daardoor verdwijnen alle POI als tankstations, parkeerplaatsen, snelladers etc. Ik heb er eens op gelet maar alle tankstations op de heenweg werden gewoon niet getoont op beide schermen. De terugweg heb ik eens wat in gezoomd en dan zie je ze wel. Echter mis je dan de informatie links onderin.

Kortom, Google moet wat mij betreft echt even een soort legenda kaartje toevoegen waar je zelf kan kiezen wat je wil zien. Zelfs de v40 met dat nog kleinere scherm had dat.
Mij valt de functionaliteit van Google maps ook tegen. Als alles nog nieuw is valt het nog niet zo op maar naarmate de auto gewoner wordt begint het een beetje te irriteren.
Vandaag weer een langere rit gemaakt en hij geeft aan dat ik tussentijd moet laden om thuis te komen. Allemaal 11 kW laders waarbij ik van de snelweg moet afslaan terwijl er langs mijn af te leggen snelwegroute circa 6 snellader locaties zijn. Hij ziet deze laders niet eens. Dan moet je weer ergens even stoppen om een app op je telefoon op te starten zoals abrp of fastned.
Kan echt niet .

Ook zoeken naar PoI mis ik of de mogelijkheid om PoI langs de route in te stellen. Ook het invoegen van tussen locaties werkt niet intuïtie f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
FW423130 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Mij valt de functionaliteit van Google maps ook tegen. Als alles nog nieuw is valt het nog niet zo op maar naarmate de auto gewoner wordt begint het een beetje te irriteren.
Vandaag weer een langere rit gemaakt en hij geeft aan dat ik tussentijd moet laden om thuis te komen. Allemaal 11 kW laders waarbij ik van de snelweg moet afslaan terwijl er langs mijn af te leggen snelwegroute circa 6 snellader locaties zijn. Hij ziet deze laders niet eens. Dan moet je weer ergens even stoppen om een app op je telefoon op te starten zoals abrp of fastned.
Kan echt niet .

Ook zoeken naar PoI mis ik of de mogelijkheid om PoI langs de route in te stellen. Ook het invoegen van tussen locaties werkt niet intuïtie f
Volgens mij worden inderdaad stelselmatig de Fastned laders niet meegenomen in de routebepaling. Terwijl er wel op gezocht kan worden... weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
MartinP8 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Als dit klopt zou dit zeker een verklaring kunnen zijn bij de wat scherpere bochten.

Al gebeurt het ook bij gewoon rechtdoor rijden. Dat ik hem zelf licht naar het midden moet bijsturen omdat hij anders tegen de lijn aan gaat hangen.

Hele stukken werkt het ook prima, maar ik vind het niet betrouwbaar aanvoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Kan echt niet .

Idd. Dit is wat mij betreft niet eens meer een bug of een schoonheidsfoutje. Ik kan er, als mede ontwerper/tester in de IT, gewoon niet met de kop bij dat niet iemand heeft gezegd bij het maken van die app voor Android Automotive...goh voor elektrische rijders is het toch wel heel erg belangrijk om de juiste laadopties te gebruiken in Maps. Zullen we daar iets mee doen? Al is het maar via een simpel filtertje...

Ik vind dat soort dingen echt gewoon zo slecht. En wat je zegt, Hoe vaker je er tegen aan loopt, hoe groter de irritatie. Dit soort dingen wil je gewoon als elektrische rijder juist niet. Dat proces van navigeren en on the road de juiste laadopties pakken indien noodzakelijk...dat is gewoon één van de belangrijkste aspecten van het elektrisch rijden en het planning hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:05:
[...]

Idd. Dit is wat mij betreft niet eens meer een bug of een schoonheidsfoutje. Ik kan er, als mede ontwerper/tester in de IT, gewoon niet met de kop bij dat niet iemand heeft gezegd bij het maken van die app voor Android Automotive...goh voor elektrische rijders is het toch wel heel erg belangrijk om de juiste laadopties te gebruiken in Maps. Zullen we daar iets mee doen? Al is het maar via een simpel filtertje...

Ik vind dat soort dingen echt gewoon zo slecht. En wat je zegt, Hoe vaker je er tegen aan loopt, hoe groter de irritatie. Dit soort dingen wil je gewoon als elektrische rijder juist niet. Dat proces van navigeren en on the road de juiste laadopties pakken indien noodzakelijk...dat is gewoon één van de belangrijkste aspecten van het elektrisch rijden en het planning hierin.
Maps lijkt structureel de Fastned en andere aan de snelweg gelegen snelladers niet mee te nemen. Terwijl je er wel specifiek op kan zoeken als bestemming, alleen niet als laadstop onderweg. Alsof ze er voor EV routing (bewust?) worden uit gefilterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
MartinP8 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:13:
[...]

Maps lijkt structureel de Fastned en andere aan de snelweg gelegen snelladers niet mee te nemen. Terwijl je er wel specifiek op kan zoeken als bestemming, alleen niet als laadstop onderweg. Alsof ze er voor EV routing (bewust?) worden uit gefilterd?
Ionity ook niet. Denk dat Allego meer heeft betaald..

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Sebas84! schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 05:58:
[...]

Ionity ook niet. Denk dat Allego meer heeft betaald..
Toen ik van de week even in de auto moest wachten heb ik om te testen onze vakantie bestemming in Frankrijk ingevoerd. Toen gaf Google precies 2 tussenlaadstops, aan de snelweg gelegen en op logische momenten. Het kan dus wel, en des te vreemder dat hij in Nederland al die lokale laders voorstelt.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:52
Het zou me ook niet verbazen als de data niet klopt. Dus dat Google bepaalde eisen stelt aan hun data (net als met Google Search, rich snippets, etc) en dat de data van de laders die wij nu zoeken gewoonweg niet voldoen aan die data spec.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
High-Voltage2 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Mijn banden hadden snelheidsklasse Y wat overeenkomt met >300km/h.
Wetende dat hij begrensd is op 205 (210 op de teller) was een klasse V of W ook zat goed geweest. Voor dezelfde band zit je dan wel in brandstofklasse C.

Momenteel ligt er winterrubber op. Van zodra het zomerrubber terug is nog eens dubbelchecken dat het effectief Y is. Want collega P2 rijders (ook met PP) hadden geen Y, maar V.
Het zou kunnen dat Polestar verschillende soorten uitlevert in functie van stock/beschikbaarheid. Al vind ik dat wel een beetje bizar...

Dat betekent ook dat mijn winterrubbers met brandstofklasse C zuiniger zijn dan de zomerrubbers.

Edit:
Mijn punt is eigenlijk dat je op een elektrische auto geen brandstofklasse E verwacht, ook al trek je de kaart van performance.
En daaruit blijkt dat Polestar zijn roots duidelijk in de performance wereld liggen 8)
Niet helemaal mee eens.

Mijn P2 banden (michelin Primacy 4: ) A - B - 70

Uitstekende keuze zou ik zeggen.

PP is duidelijk een "sportieve" boven comfort/zuinig keuze.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Quark2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:01:
[...]

Toen ik van de week even in de auto moest wachten heb ik om te testen onze vakantie bestemming in Frankrijk ingevoerd. Toen gaf Google precies 2 tussenlaadstops, aan de snelweg gelegen en op logische momenten. Het kan dus wel, en des te vreemder dat hij in Nederland al die lokale laders voorstelt.
ik begrijp de verontwaardiging van sommigen over Maps niet echt want dit is precies wat ze bij Google ook beloofden bij de aankondiging van de huidige versie: voor reizen waar meer dan 1 laadstop nodig is wordt het systeem intelligent en gaat het optimaliseren.

“Now when you enter a destination that requires two or more recharge stops, algorithms in Maps will search and filter through tens to thousands of public charging stations to find the most efficient route — all in less than 10 seconds. You can see how long each charge will take and your updated total trip time, so your final ETA will never again be a mystery.”

Kennelijk moet je voor kortere reizen met slechts 1 laadstop voorlopig moet je op je eigen intelligentie blijven vertrouwen:

“For shorter trips where only one charge is needed, like a Saturday hike or weekend getaway, you can select a charging station that best fits your needs from a list of recharge points in Google Maps.
You can see which charging stations are the fastest and select specific stations if you have a membership. You can also see if a charging spot is close to a grocery store or coffee shop, so you can knock out errands or recharge yourself with a latte while you wait”

[ Voor 39% gewijzigd door Mga1600 op 12-03-2021 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:06
P8

Eindelijk release notes betreft de P8 updates op de Volvo site:
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Eindelijk gaan we meer informatie krijgen:

Release notes:
Updates from and including March 2021 (2104.1)
Improvements in estimated range.
Stability improvements for AC charging.
Radio: FM/DAB linking for seamless listening experience (NOTE: radio station favourites will be erased and need to be reprogrammed).
Harman Kardon Premium Audio: enhanced surround sound.
More car settings and improvement of settings for driver profiles.
Timer for climate control: stability improvements.
360-view of park assist cameras: quality and stability improvements.
Bluetooth telephony: function and stability improvements.
OTA quality and stability improvements.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:53:
P8

Eindelijk release notes betreft de P8 updates op de Volvo site:
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Eindelijk gaan we meer informatie krijgen:

Release notes:
Updates from and including March 2021 (2104.1)
Improvements in estimated range.
Stability improvements for AC charging.
Radio: FM/DAB linking for seamless listening experience (NOTE: radio station favourites will be erased and need to be reprogrammed).
Harman Kardon Premium Audio: enhanced surround sound.
More car settings and improvement of settings for driver profiles.
Timer for climate control: stability improvements.
360-view of park assist cameras: quality and stability improvements.
Bluetooth telephony: function and stability improvements.
OTA quality and stability improvements.
Ook op de NL site

Verbeterde schatting van actieradius.
Stabiliteitsverbeteringen bij AC-laden.
Radio: FM/DAB-koppeling voor een aangename geluidservaring (NB: favoriete radiozenders worden gewist en moeten opnieuw worden geprogrammeerd).
Harman Kardon Premium Audio: verbeterde surround sound.
Meer auto-instellingen en verbeterde instellingen voor bestuurdersprofielen.
Timer voor klimaatregeling: stabiliteitsverbeteringen.
360-gradenbeeld van parkeerhulpcamera's: kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen.
Bluetooth-telefonie: functie- en stabiliteitsverbeteringen.
OTA-kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:38:
[...]

ik begrijp de verontwaardiging van sommigen over Maps niet echt want dit is precies wat ze bij Google ook beloofden bij de aankondiging van de huidige versie: voor reizen waar meer dan 1 laadstop nodig is wordt het systeem intelligent en gaat het optimaliseren.

“Now when you enter a destination that requires two or more recharge stops, algorithms in Maps will search and filter through tens to thousands of public charging stations to find the most efficient route — all in less than 10 seconds. You can see how long each charge will take and your updated total trip time, so your final ETA will never again be a mystery.”

Kennelijk moet je voor kortere reizen met slechts 1 laadstop voorlopig moet je op je eigen intelligentie blijven vertrouwen:

“For shorter trips where only one charge is needed, like a Saturday hike or weekend getaway, you can select a charging station that best fits your needs from a list of recharge points in Google Maps.
You can see which charging stations are the fastest and select specific stations if you have a membership. You can also see if a charging spot is close to a grocery store or coffee shop, so you can knock out errands or recharge yourself with a latte while you wait”
Leuk verhaal voor die paar keer dat je op vakantie gaat naar het buitenland (in NL ga je echt niet 2x op een dag laden normaal gesproken) maar het blijft een idiote denk/ontwerpfout in mijn ogen dat ze dit niet standaard doen. Dus ook voor die lange rit die je moet maken waarbij je aan 1 stop genoeg hebt. Waarom zou je dan in godsnaam een lijst van 10 11kW palen of trager laten zien waar Maps de suggestie doet om even een uurtje of 8 aan te hangen terwijl een paar KM verderop, langs je route op de snelweg, een snellader staat waar je met 10 min klaar bent?

Even serieus, hoe dan? 8)7 |:( Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat Maps hiervoor zo gemaakt is. De meeste P8/P2 rijders zullen voor dagelijks gebruik 1x moeten bijladen op de wat langere ritten. De keren dat je echt +2x moet laden lijken me echt de (vakantie) uitzonderingen. Dus wat is dan belangrijker?

Bovendien lees ik hier niet direct dat het puur gaat om routes met meerder dan 1 stop. Alleen dat Maps meredere opties geeft met diverse tijden...

https://www.androidplanet...-voor-android-automotive/

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 12-03-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 23:40
[...]
Allemaal 11 kW laders waarbij ik van de snelweg moet afslaan terwijl er langs mijn af te leggen snelwegroute circa 6 snellader locaties zijn. Hij ziet deze laders niet eens. Dan moet je weer ergens even stoppen om een app op je telefoon op te starten zoals abrp of fastned.
Kan echt niet .
Wellicht betaalt FastNed google niet en bijvoorbeeld allegro wel. Heb het een keer in maps op mijn iPad gecontroleerd die gaf bij een route planning allegro 11 kw laders als bovenste optie aan (met de vermelding (Ad) erbij. Het zou wel heel slecht zijn als dat ook in de auto zo is maar Google moet natuurlijk geld verdienen dus het zou me niet verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 19:37

Rianata

Have you played Atari today?

Het is natuurlijk hoe iemand het leest ten eerste en of iemand zich kan vinden in de overweging, die Google hier kennelijk in maakt. Voeg daar aan toe dat Google niet weet welke 'memberships' iemand heeft, evenmin welke voorkeur voor een snack, drankje of andere persoonlijke verfrissingen iemand wil. Als Google het allemaal wel zou hebben wordt al snel geklaagd over het ontbreken van privacy :+ Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik het probleem niet zo heb gehad tot nu toe. Als ik onderweg ben en rond de 15% accu zit vraag ik Google naar oplaadstations en dan scroll ik vervolgens door het lijstje en pak de echte snellader eruit. Daar staan ook de Fastned stations wel tussen. Daarnaast voeg ik ook de bezochte snellaadstations, die goed bevallen zijn, toe aan mijn favorieten lijst. Weet niet of dat nog effect heeft op zoekresultaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Rianata op 12-03-2021 10:12 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Leuk verhaal voor die paar keer dat je op vakantie gaat naar het buitenland (in NL ga je echt niet 2x op een dag laden normaal gesproken) maar het blijft een idiote denk/ontwerpfout in mijn ogen dat ze dit niet standaard doen. Dus ook voor die lange rit die je moet maken waarbij je aan 1 stop genoeg hebt. Waarom zou je dan in godsnaam een lijst van 10 11kW palen of trager laten zien waar Maps de suggestie doet om even een uurtje of 8 aan te hangen terwijl een paar KM verderop, langs je route op de snelweg, een snellader staat waar je met 10 min klaar bent?

Even serieus, hoe dan? 8)7 |:( Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat Maps hiervoor zo gemaakt is. De meeste P8/P2 rijders zullen voor dagelijks gebruik 1x moeten bijladen op de wat langere ritten. De keren dat je echt +2x moet laden lijken me echt de (vakantie) uitzonderingen. Dus wat is dan belangrijker?

Bovendien lees ik hier niet direct dat het puur gaat om routes met meerder dan 1 stop. Alleen dat Maps meredere opties geeft met diverse tijden...

https://www.androidplanet...-voor-android-automotive/
De quotes in mijn verhaal komen van Google zelf.....uit het verhaal wat ik al eens eerder plaatste ....: en dus niet van een derde partij zoals jouw quotes.

Hoe dan ook : ik ben van mening dat je evt. wensen beter aan Google zelf kunt communiceren dan ze hier te herhalen (over dat filter bijvoorbeeld).
Hier is immers niemand die je het wat dat betreft naar de zin kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
kramon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:04:
Het zou me ook niet verbazen als de data niet klopt. Dus dat Google bepaalde eisen stelt aan hun data (net als met Google Search, rich snippets, etc) en dat de data van de laders die wij nu zoeken gewoonweg niet voldoen aan die data spec.
Daar heb ik ook even aan gedacht. Wellicht dat Fastned niet de juiste availibility data aanlevert. Daar zet google namelijk zwaar op in. Maar als je zoekt op fastned charging stations (in ieder geval via de iphone) zijn ze er wel, inclusief availibility data. Begin echt te geloven dat het een “bewustje” is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:25:
[...]

De quotes in mijn verhaal komen van Google zelf.....uit het verhaal wat ik al eens eerder plaatste ....: en dus niet van een derde partij zoals jouw quotes.

Hoe dan ook : ik ben van mening dat je evt. wensen beter aan Google zelf kunt communiceren dan ze hier te herhalen (over dat filter bijvoorbeeld).
Hier is immers niemand die je het wat dat betreft naar de zin kunt maken.
De algoritmes werken gewoon nog niet goed. Dat kan, en wordt vast beter. Echter, nou weet ik van dit onderwerp dan wel weer een en ander, de afwijkingen zij zo raar dat ik echt denk dat niet alle laders in de bepaling worden meegenomen.

Hoe dan ook, point taken. Klagen hier helpt niet. De feedback ligt ook al op diverse manieren bij Google, hoewel de loketten voor dit soort feedback er bij google niet echt zijn. Maar laten we daar nou niet ook over gaan klagen.... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:26
MartinP8 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Daar heb ik ook even aan gedacht. Wellicht dat Fastned niet de juiste availibility data aanlevert. Daar zet google namelijk zwaar op in. Maar als je zoekt op fastned charging stations (in ieder geval via de iphone) zijn ze er wel, inclusief availibility data. Begin echt te geloven dat het een “bewustje” is....
Misschien heeft Google nog geen toegang tot API van Fastned, het kan ook zijn dat Google nog bezig is met het verbeteren van deze feature, dit is ook nog nieuw voor Google. Niet alle laadpalen (AC/DC) staan in Google Maps, dus er zeker nog werk aan de winkel. Maar ik denk eerlijk gezegd dat Google wilt dat gebruikers enthousiast worden zodat meer fabrikanten gebruik gaan maken van Android Automotive.

[ Voor 15% gewijzigd door BlacKstaR- op 12-03-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Rianata schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:09:

Het is natuurlijk hoe iemand het leest ten eerste en of iemand zich kan vinden in de overweging, die Google hier kennelijk in maakt. Voeg daar aan toe dat Google niet weet welke 'memberships' iemand heeft, evenmin welke voorkeur voor een snack, drankje of andere persoonlijke verfrissingen iemand wil. Als Google het allemaal wel zou hebben wordt al snel geklaagd over het ontbreken van privacy :+ Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik het probleem niet zo heb gehad tot nu toe. Als ik onderweg ben en rond de 15% accu zit vraag ik Google naar oplaadstations en dan scroll ik vervolgens door het lijstje en pak de echte snellader eruit. Daar staan ook de Fastned stations wel tussen. Daarnaast voeg ik ook de bezochte snellaadstations, die goed bevallen zijn, toe aan mijn favorieten lijst. Weet niet of dat nog effect heeft op zoekresultaten.
Helemaal eens, er is prima mee te rijden en zoeken. Het zou alleen zo lekker zijn als het nóg beter was. Temeer daar de oplossing zo voor de hand lijkt te liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-09 15:19
GeForceFX_BE schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Vlug even zitten kijken wat er dan bij die 3 goedkopere modellen allemaal zou ontbreken (er vanuit gaande dat die dan de opties uit de Pilot en Plus pakketten niet zullen hebben) en dat is toch behoorlijk.

-Het glazen dak (heb er vorig jaar in zweden al eentje gezien met gewoon dak)
-Hogedrukreiniging van koplampen
-Verwarmde ruitenwisserbladen en stuurwiel
-WeaveTech-zetels (Charcoal of Slate)
-Verwarmde voor- en achterbank
-Elektrisch bediende vierweglendensteun
-Zittingverlengingen
-Opbergvakken in de rugleuningen
-Interieurverlichting
-Harman Kardon Premium Sound
-Twee usb-poorten achterin
-Draadloos laden 15W van mobiele telefoons
-Winkeltashouder
-Pixel ledkoplampen
-Mistlichten vooraan en bochtenfunctie
-Lichtsequenties
-Pilot Assist
-Adaptive Cruise Control
-360° cam
-...

Aangezien men die weavetech zetels bij de opties zet zou dat betekenen dat er toch nog gewone stoffen zetels komen ook.
Zijn er ergens foto's/info beschikbaar zonder het Plus pakket?

Ben namelijk geïnteresseerd in de nieuwe long range versie (P2 - 78 KWh - Single motor - Long range - EUR 48.900), maar daar zit standaard geen Pilot en Plus pakket op (Pilot neem ik sowieso, maar Plus weet ik nog niet).

Wil graag weten in hoeverre de stoelen bijvoorbeeld anders zijn, of er (voor) USB-poorten beschikbaar zijn en of het panoramisch dak een groot verschil maakt. Ik neem aan dat de automatische kofferbak/keyless entry e.d. wel gewoon hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Net terug van de Volvo dealer voor de recall en het alarm issue. Over dat laatste, mij is vertelt door de monteur dat er nog GEEN oplossing voor is maar dat Volvo er wel hard aan werkt omdat ze het als hoge prio zien. Terecht natuurlijk. De oplossing waar anderen het over hadden is gewoon het feit dat ze het extra gevoelige alarm deactiveren. Geen fix dus, puur een optie even uitschakelen tot er een daadwerkelijke fix voor is.

Verder niks nieuws te zien/merken maar dat wis ik. Alleen de schuifbalk van surround sound lijkt wat gevoeliger te zien zodat je wat beter kan afstemmen. Maar veel liever had ik een EQ toevoeging gezien aangezien je daar echt je geluid zo mee kan tweaker dat het voor jou als luisteraar het beste klinkt. Jammer dat dat er nog niet in zit maar wellicht met de eerste OTA update.

Range/verbruik is bij mij gereset (niet zichtbaar op het scherm overigens) dus het meten van data zou als het goed is nu vanaf nul beginnen en dus echt mijn rijstijl/verbruik als uitgangspunt nemen. Ben benieuwd of ik daar iets van terug zie in bijv. lager verbruik. Verder had de monteur helaas geen enkel nieuws over bijv. de app. Afwachten dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 12-03-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
@mussov Op de Polestar website kun je de inhoud van het Plus pakket vinden (zonder foto’s meen ik). Het was in elk geval te vinden bij het samenstellen van je configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 22:44

djidee

Mr. Slungel

djidee schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:32:
Mooi topic om te volgen, volgende week vrijdag zelf op pad met een P2. Focus moet nog tot jan 2022, maar alle 3 (C40/XC40/P2) staan op de shortlist, maar zijn ook alle 3 met een concessie (ruimte/uitstraling/rijgedrag).
Kofferbak is wel een dingetje. En achter mij zitten is krap, maar met 2 jongens in de groei (6 en 5 nu) zie ik dat nog wel goed komen. En oogt krapper, maar die uitsparing in de bodem is vrij geniaal gevonden.

Verder, wat een fijne wagen. Zit als gegoten, interieur is prachtig afgewerkt (al zou ik geen beige nemen), en in het zwart met performance pakket oogt het ook wel dik. Stuurt prettig (iets minder aanwezig dan de Ford die ik nu heb, maar goed genoeg), one pedal drive is eerst ff schrikken en went daarna heel erg snel en als je de snelweg op draait en hem vloert :o

Nee, dit kon mij wel overtuigen, veel beter dan de model S die ik jaren geleden eens reed en toen bedacht, dat elektrisch hoeft van mij nog even niet. Range ga ik wel redden icm snelladen, en vakantie is de komende jaren toch dichterbij (net een vouwwagen gekocht ipv de vakanties naar Kroatie).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Moet de video nog wel bekijken .....

YouTube: I drove these electric cars until they DIED! Tesla vs Polestar

(eigenlijk mag het niet wegens P2 vs M3 vergelijk, maar kijk daar dan maar doorheen .... voornamelijk dan voor de P2)

[ Voor 26% gewijzigd door S2000jan op 12-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
Zojuist deze brief van de LM ontvangen. Ze suggereren dat ik de recall update via OTA binnen kan krijgen terwijl ik nog op een 2020 software versie draai.

Ik moet dan toch eerst naar de dealer voor de update naar de versie met OTA?
Zal straks eens even in het update menu van de auto kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPa8QWo8kms-qo861Gdbm3DycWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nZS14n9cVd42o0Vmp0jwqgOw.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 189 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.