Voor de liefhebbers van cijfertjes... Vanmiddag een rit van totaal 240km moeten maken met dus enorme wind. Bijna van begin tot eindpunt snelweg (van het oosten naar het zuiden) en veel met 105/110 gereden op de ACC + regelmatig pilot assist wat heerlijk werkte. Ik wen er steeds meer aan! .Buiten was het een graadje of 8 en ik had bijgeladen tot 100%.
Volgens maps zou ik thuiskomen met nog rond de 32%. Ik zou het dus makkelijk gered hebben op 1 lading maar ik kwam toch langs een fastned dus toch even kort bijgeladen tot 60% en kwam uiteindelijk met 51% thuis. Heenrit hoger verbruik, lang rond de 30 gehangen, terug wat beter met zo'n 28kW. Gemiddelde kwam uit op 28,4kW als ik me niet vergis.
Natuurlijk vrij hoog maar volledig verklaarbaar denk ik door de enorme wind. Zowel de heen- als terugweg. Denk uiteindelijk dus gezien de omstandigheden toch nog redelijk netjes?
Verder viel het me weer op dat ik de standaard POI zaken echt wel enorm mis in maps. Als je op de snelweg rijdt zoomt Maps uit. Prima hoor, fijn zelfs, maar daardoor verdwijnen alle POI als tankstations, parkeerplaatsen, snelladers etc. Ik heb er eens op gelet maar alle tankstations op de heenweg werden gewoon niet getoont op beide schermen. De terugweg heb ik eens wat in gezoomd en dan zie je ze wel. Echter mis je dan de informatie links onderin.
Kortom, Google moet wat mij betreft echt even een soort legenda kaartje toevoegen waar je zelf kan kiezen wat je wil zien. Zelfs de v40 met dat nog kleinere scherm had dat.
[
Voor 32% gewijzigd door
Juancho op 11-03-2021 20:22
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio