Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.427 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Ik heb ze op 3,2! Ze mogen 3,5 hebben. 19" conti's
Wel interessant. Ik sta op 20inch en voel en hoor zo’n beetje elk klinkertje... heeft iemand het verschil tussen 20 en 19 mogen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Mga1600 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Iets harder dan aanbevolen is prima, maar je moet echt oppassen dat je ze niet te hard maakt, want dan staan ze een beetje bol en slijt het middelste gedeelte van het loop lak als een malle. Ik hou 2,9 aan. Dan heb je ook nog comfort en Volvo adviseert 2.8 ook voor ECO.....waarom dan harder?
Omdat het een heavy load band is en hij niet bol staat, ook niet bij 3.2! Daarom, eigenlijk.

Lees net op autoblog dat volvo ook met eigen recharge banden komt.... https://www.autoblog.nl/n...-banden-voor-je-ev-874267

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Wel interessant. Ik sta op 20inch en voel en hoor zo’n beetje elk klinkertje... heeft iemand het verschil tussen 20 en 19 mogen ervaren?
Ik heb begin vorig jaar een proefrit gemaakt in een T5 PHEV met 20" en een T4 met 19" op basis daarvan besloten op voor 19" te gaan ook al vind ik de 20" mooier.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Omdat het een heavy load band is en hij niet bol staat, ook niet bij 3.2! Daarom, eigenlijk.

Lees net op autoblog dat volvo ook met eigen recharge banden komt.... https://www.autoblog.nl/n...-banden-voor-je-ev-874267
Zullen wel 19" zijn die je op 3.2 bar moet zetten oOo

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb begin vorig jaar een proefrit gemaakt in een T5 PHEV met 20" en een T4 met 19" op basis daarvan besloten op voor 19" te gaan ook al vind ik de 20" mooier.
Had ik misschien ook moeten doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Claude schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Het zou mooier zijn om zelf de accuverwarming te kunnen inschakelen als je weet dat je over een half uurtje gaat snelladen. :)
Nou, als er nou iets is dat ik graag voor mij geregeld wil zien door Google en niet zelf zou moeten hoeven inschakelen.....

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 20:03
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:45:
[...]

En ik heb destijds kort met 19” en langer met 20” proefgereden (beide P8) en op basis daarvan voor 20” gekozen: stuurt aanmerkelijk strakker. Mijn Winterwielen zijn 19” en het valt nu ik daar al wat langer mee rij dan tijdens die proefrit dat die toch wel meer veercomfort geven maar de auto een stukje zoekeriger maken. Ik heb veel geëxperimenteerd met de bandenspanning van de winterbanden en vind 2,9 het beste compromis tussen stevig sturen en comfort.

De 20” zomerwielen (Pirelli) hebben er bij mij maar kort onder gezeten omdat ik mijn auto
Pas eind januari kreeg, de winterwielen waren er toen nog niet.
20” stuurt prima, comfort is meer dan goed genoeg echter de banden zijn nogal erg lawaaiig op ruw asfalt.

De winterbanden (Nokian) zijn echt een stuk stiller. De zomerbanden had ik precies op 2,8. En 20” is in mijn ogen een heel stuk mooier......

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 09-03-2021 17:06 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:26
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Ook Michelin komt met een speciale EV band: https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-sport-ev

“Tot 60km” extra bereik neem ik met een flinke korrel zout.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 09-03-2021 17:52 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:56
guido66 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Ook Michelin komt met een speciale EV band: https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-sport-ev

Als die band 60km verder komt dan andere. Maakt dat op tig duizend km's levensduur toch wel een verschilletje ..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogk
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-06-2021
P2

Tip van Flip:
Heb bij Spotify instellingen muziek kwaliteit op ‘zeer hoog’ gezet. Aangezien we toch nog paar jaar internet hebben. Maar dit is wel merkbaar in de kwaliteit, stond standaard op automatisch. Denk dat die door de slechte internet verbinding ook slechte afspeel kwaliteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
Poleposition schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:50:
Het snelst wordt er geladen bij een SOC van 10% of minder. Dan haal je effectief (na de software update) die 150 Kw of benader je die. Verschillende recente You Tube filmpjes daar over te vinden. Batterij moet wel warm zijn. Het gaat alsmaar trager/minder snel naarmate je de 80% SOC nadert. Vanaf 80% haal je maar iets meer dan 10Kw per uur meer. Het is dus weinig zinvol hoger dan 80% te laden. Conclusie : om snel te reizen kan je best behoorlijk wat snelheid aanhouden, dan kom je met lagere stand aan bij snel lader en laad je sneller op (gemiddeld). De gemiddelde snelheid tussen 10 en 80 % is ongeveer 90 KW. Dat was ondenkbaar vroeger. Sneller dan de M3 ook uit de nieuwe Chinese productie.
[P2]

helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat als je snelladen start onder SOC 10% (bijv 4%), je een redelijk snelle en stabiele laadcurve kan zien met snelheden boven 120 kw tot 30-40%, en zelfs een piek van 150kw bij 10-25%.

Als je start met een hoger SoC > 20% dan bereik ik nooit hogere snelheden dan 75-100kw. Dus mijn advies snelladen gebruiken waar het voor bedoeld is, om "even" bij te laden en liefst zo leeg mogelijk (<10%).

Het is sneller om onderweg 2x te laden van bijv 5->35% (10-40%) dan 1 keer van 20->80% (beide gevallen 60%). Als het natuurlijk past met de routeplanning van de snelladers. 2x koffie onderweg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Deze gezien..? Test door Next Move van de P8

YouTube: Volvo XC40 Recharge: Vollstrom jetzt auch bei Volvo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Zo, wat betreft een ander positief onderwerp: ota's
En dan wel een mislukte in mijn geval. Ben nu zowel door polestar assist als support gebeld (zonder dat ik zelf contact met polestar gezocht!) om te vragen of alles goed met mij/de auto was. Wat er zich voor had gedaan en natuurlijk ook nog mijn suggesties over wat er beter kan aan te horen.
Blij verrast met de (na)zorg die ze doen op dat vlak momenteel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 15:35

MaxxMark

HT is Tof!

Vooralsnog wacht ik op m'n OTA update! :(

Ben al veel te vaak gewoon voor de fun weer een ruim rondje gaan rijden, maar nog steeds geen update...

En ik weet dat het eigenlijk de goden verzoeken is. Want met de zga 0 problemen die ik tot nu toe heb gehad zal het vast weer my luck zijn dat ik na de update allerhande problemen krijg :')

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:00
Ik heb zojuist de OTA installatie gestart. Verbaast me een beetje dat ik de update krijg, want ik had een behoorlijk late recall en dus (naar ik dacht) recente software. Ben benieuwd hoe ik ‘r morgen aantref!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mis ik iets als ik deze niet kijk

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
[...]

Moet je eerst voorverwarmen denk ik

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
MaxxMark schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:37:
Vooralsnog wacht ik op m'n OTA update! :(

Ben al veel te vaak gewoon voor de fun weer een ruim rondje gaan rijden, maar nog steeds geen update...

En ik weet dat het eigenlijk de goden verzoeken is. Want met de zga 0 problemen die ik tot nu toe heb gehad zal het vast weer my luck zijn dat ik na de update allerhande problemen krijg :')
Bij ons update net voor de OTA-udate (recall) stond de mogelijkheid voor OTA update uitgeschakeld en wij hebben het schuifje omgezet naar aan. Heb je dat gechecked?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Dat moet je uiteraard zelf maar beslissen maar samengevat: het is een heel positieve test door een bedrijf wat al vele jaren alle merken EV’s verhuurd en daardoor enorm veel van EVs weet.
Het testverbruik was 25 kwh terwijl er zo te zien toch aardig aan getrokken werd, de kachel op 21 stond maar het was wel 16 graden buiten.

Kortgeleden hadden ze ook een interessante video over winterverbruik. Daarin ook, net als in de videoboodschap van Volvo, over de invloed van luchtvochtigheid.

YouTube: E-Auto im Winter: Tipps für mehr Reichweite und Lade-Speed bei Kälte

[ Voor 16% gewijzigd door Mga1600 op 09-03-2021 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
[P2]

Net de update gestart ondanks dat ik eind januari al de laatste update in de garage had gekregen, best spannend😅

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

petervanstuiven schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Bij ons update net voor de OTA-udate (recall) stond de mogelijkheid voor OTA update uitgeschakeld en wij hebben het schuifje omgezet naar aan. Heb je dat gechecked?
Enigszins tegen beter weten in, en met de kans ik er dus faliekant inloop, toch vragen... Welke schuifje?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Sebas84! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:58:
[...]

Nope. Al die reviews zijn eigenlijk hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:07:
[...]

Dat moet je uiteraard zelf maar beslissen maar samengevat: het is een heel positieve test door een bedrijf wat al vele jaren alle merken EV’s verhuurd en daardoor enorm veel van EVs weet.
Het testverbruik was 25 kwh terwijl er zo te zien toch aardig aan getrokken werd, de kachel op 21 stond maar het was wel 16 graden buiten.

Kortgeleden hadden ze ook een interessante video over winterverbruik. Daarin ook, net als in de videoboodschap van Volvo, over de invloed van luchtvochtigheid.

YouTube: E-Auto im Winter: Tipps für mehr Reichweite und Lade-Speed bei Kälte
Thanks, vooral die info over het bedrijf zelf. Dan weet ik hoe serieus ik ze kan/moet nemen.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:52
DutchBB schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:14:
[P2]

Net de update gestart ondanks dat ik eind januari al de laatste update in de garage had gekregen, best spannend😅
Hehe, dat had ik gisteren dus ;-) Zelfde verhaal. Ging voorspoedig gelukkig.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Onder instelleningen (tandwieltje) en dan systeem en daarna software update. Daar staat een schuifje voor automatisch updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5H1P8j1X395_qjfKZLmLEfw-xjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITBV5pDBkk2RjWDglvfiwtr4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJAGeipDqfJ7GHl_fRWy6ziij_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgoBXLlLfOwO2r6jOGwIkNgg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Gezien je klok voelde ik me verplicht ook ff naar mn auto te lopen ;)
(dat gecombineerd met een gevoel van complete verstandsverbijstering)

Maar gelukkig was dat relatief snel bekoeld. Want dat die optie heb ik gewoon (nog) niet... Ik heb: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnuXOxTybM_ZHRSx8GEtkHfHnOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6D9MCV0MaWbbJuydjRMk6kS.jpg?f=fotoalbum_large
en als ik op "System update" klik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMrVgq4RIzcWOAhe85wc8uuGHC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UB46jXn3yV5ekVvZdOQqqRVc.jpg?f=fotoalbum_large

Dus helaas... ik moet nog altijd even blijven wachten! :(

en nee klikken op "check for update" zorgt er niet voor dat de last succesful checkin verandert ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:33
Er is nu een video app beschikbaar voor de Polestar! Hier video op Instagram: http://instagr.am/p/CMNZSiLHRN0/

Hier de link naar de app store:
https://play.google.com/s...ar.web.production.android

Vanavond geen tijd om te testen, iemands anders?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PwwNZ2oMPaGZsZA87sGKKNQ1jI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBXqijVtXvbF5UffTTLaRRJJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door AartJW op 09-03-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
MaxxMark schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:23:

Maar gelukkig was dat relatief snel bekoeld. Want dat die optie heb ik gewoon (nog) niet... Ik heb: [Afbeelding]

[Afbeelding]

en nee klikken op "check for update" zorgt er niet voor dat de last succesful checkin verandert ;)
Oke, dat is het dus ook niet. Deze stond bij ons namelijk na de update van de dealer op uit en toen kregen we niet de OTA update voor de recall.... 8)7 Nadat we deze hebben aangezet kwam de OTA update binnen.

Succes en anders even naar de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
DutchBB schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:14:
[P2]

Gelukt _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_ibdA4sfwGb6vnDFqDWAQ7D7IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RZlEMaS7FWm7iHeFJkclWls.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 23:40
AartJW schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:03:
Er is nu een video app beschikbaar voor de Polestar! Hier video op Instagram: http://instagr.am/p/CMNZSiLHRN0/

Hier de link naar de app store:
https://play.google.com/s...ar.web.production.android

Vanavond geen tijd om te testen, iemands anders?
Melding voor P2: “Deze app is niet beschikbaar voor je apparaat”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:33
_--[]--__ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Misschien heeft deze persoon een testauto. Hij kan gewoon Zweedse TV bekijken als ie geparkeerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

petervanstuiven schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:08:
[...]
Succes en anders even naar de dealer
Neee! Ik had mezelf al voorgenomen om te wachten. In december zei de HoS dat m’n auto geschikt was voor OTA. En ik heb een melding van m’n LM gekregen dat ik hem zou krijgen. Dus nu ga ik wachten ook!!! ;)

Ik zeg het als grap. Maar. Eigenlijk heb ik nul issues. Dus ik heb geen enkele reden om te willen updaten behalve een severe case of FOMO. :D :'( :D :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 23:40
AartJW schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Misschien heeft deze persoon een testauto. Hij kan gewoon Zweedse TV bekijken als ie geparkeerd is.
Waarschijnlijk beta of afhankelijk van locatie. In de auto zelf is de app helemaal niet te vinden in de playstore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

Hier in januari via garage de januari update gehad en vandaag succesvol de OTA uitgevoerd.
Ging precies zoals verwacht.
Ik had al geen problemen met de Polestar en verwacht geen verandering.
Ben over algemeen erg tevreden met hetgeen geboden wordt.

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 08:49
EHAS schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Wellicht mag ik nog een suggestie / tip geven.
Het is op dit moment (nog) niet mogelijk om de accu van de P8 / P2 te preheaten. Toch is het in de winter wel mogelijk om de accu voor het wegrijden iets te verwarmen, waardoor je bereik toeneemt.

Het verbruik bij een koude batterij is veel hoger, vooral de eerste dertig tot vijftig kilometer. (Bij een lage buitentemperatuur is met een ritje van 20 min naar de blaloweg de accu nog niet op temperatuur)
Een manier om de accu voor te bereiden op een lange rit zou een afweging zijn om zo laat mogelijk je accu op te laden. Je kunt vaak een vertrektijd kiezen als je de auto gaat opladen. Stel, je rijdt rond 8 uur weg, kies dan deze eindtijd. Tijdens het opladen wordt de accu namelijk opgewarmd, waardoor de batterij veel minder koud is bij het wegrijden. Deze optie werkt overigens alleen als je een 3 fasen lader hebt.
Daarnaast vlak voor vertrek het voor verwarmen (of koelen) van de cabine

Via de timer en hopelijk binnen afzienbare tijd via de VOC app. 😉
Waarom werkt die optie alleen bij een 3 fasen lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
P2

Heeft iedereen eerst een mail ontvangen over de update? Ik heb deze namelijk nog niet en wacht ook nog steeds op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JoeMusashi schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:51:
P2

Heeft iedereen eerst een mail ontvangen over de update? Ik heb deze namelijk nog niet en wacht ook nog steeds op de update.
Nee niets. Ook geen melding in de auto. Moest zelf de notificaties naar beneden trekken om t te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 30-09 18:27
P2

Vorige week melding ontvangen van de leasemaatschappij per email (Athlon) en vandaag kwam de melding in auto, update gedraaid OTA, prima verlopen alles in orde.

[ Voor 6% gewijzigd door sky_walker op 09-03-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

P2

Wel de mail gehad. Maar hoe vaak ik ook naar beneden trek O-) nog altijd geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Montalbano schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:42:
Mijn terugroepactie is inmiddels gewist bij de RDW dus inderdaad uitgevoerd met de update vorige week.
[P8] Mijne ook. Kennelijk inderdaad bij aflevering op 3 maart (toen sochtends nog de laatste updates geinstalleerd) ook de recall update uitgevoerd.

Overigens helemaal geen klachten (alleen twee keer maps gecrashed) en een gemm verbruik tot nu toe van 24,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
P2

Nee geen email over de OTA update... hij was er vanmiddag opeens tijdens het checken van meldingen door naar beneden te swipen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Misschien alleen voor Zweden i.v.m. rechten van de video-content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
MaxxMark schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:23:

Maar gelukkig was dat relatief snel bekoeld. Want dat die optie heb ik gewoon (nog) niet... Ik heb: [Afbeelding]

[Afbeelding]

Het eerste wat k bij je 2e foto dacht was: Laatst gecontroleerd op 10 feb. Dat is lang geleden. Morgen een maand?!
Zou hij 1 keer per maand controleren op updates, misschien??

Dan ben je hopelijk morgen aan de beurt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:06:
[P8]

Domme post misschien, maar ik probeer het te begrijpen. Dus het accupakket heeft een ideale temperatuur voor het snelladen. Waardoor dus of verwarmen, of juist koelen nodig is. Deels kan dat mogelijk later softwarematig worden geoptimaliseerd, maar grote verbeteringen (zoals de etron met vloeistof koeling) zullen niet mogelijk zijn. Klopt dat een beetje?

En begrijp ik goed dat de batterij niet opwarmt van rijden? Maar juist wel van laden? En dus dat het voorverwarmen van de batterij dus echt geforceerd moet gebeuren?

En is er ook een fysieke beperking voor de accus waardoor ze maar langzamer kunnen laden naarmate ze voller zijn?
Wellicht bied dit nog wat meer duidelijkheid?

https://www.autoweek.nl/a...-van-de-elektrische-auto/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
P2

Update probleemloos verlopen, nog steeds geen problemen met de P2 sinds september😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:22
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:22:
[...]

[P8] Mijne ook. Kennelijk inderdaad bij aflevering op 3 maart (toen sochtends nog de laatste updates geinstalleerd) ook de recall update uitgevoerd.

Overigens helemaal geen klachten (alleen twee keer maps gecrashed) en een gemm verbruik tot nu toe van 24,8.
Welke build heb je nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
Philipvm schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:39:
P2

Update probleemloos verlopen, nog steeds geen problemen met de P2 sinds september😊
Same here, had wel een aardige issue in september, maar sinds september niets meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Hier is alles ook prima verlopen, ze staat weer vredig aan de laadpaal.

In de nacht van de update trouwens 2% verloren, dus het updaten kost een verwaarloosbare hoeveelheid energie.

[ Voor 44% gewijzigd door ach-jee op 10-03-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
ach-jee schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:36:
Hier is alles ook prima verlopen, ze staat weer vredig aan de laadpaal.

In de nacht van de update trouwens 2% verloren, dus het updaten kost een verwaarloosbare hoeveelheid energie.
Ik was helemaal niets verloren, vond het ook opmerkelijk.

Wat ik ook wel opmerkelijk vond is dat ik gisteren slechts 20 min gereden heb maar wel de update binnen had gekregen. Hij stond wel aan de lader.

Zou hij tijdens het laden de update gedownload hebben? Of wellicht is die al eerder gedownload maar pas gisteren vrijgegeven, dat kan ook natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door BartWNL op 10-03-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
BartWNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Ik was helemaal niets verloren, vond het ook opmerkelijk.

Wat ik ook wel opmerkelijk vond is dat ik gisteren slechts 20 min gereden heb maar wel de update binnen had gekregen. Hij stond wel aan de lader.

Zou hij tijdens het laden de update gedownload hebben? Of wellicht is die al eerder gedownload maar pas gisteren vrijgegeven, dat kan ook natuurlijk
Ik had gisteren maar 5 minuten gereden toen ik de melding krijg, dus mogelijk heeft de auto hem in delen binnengehaald gedurende het weekend. Het zou ergens wel leuk zijn om te zien of hij aan het downloaden is en hoeveel er binnen is. Extra motivatie om een rondje te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vrijdag afspraak bij de dealer voor een update met oa:

1. alarmbug fix (hopelijk)
2. recall update
3. reset van verbruikinfo zodat ik met mijn eigen rijstijl op 0 begin en de gegeven info dus beter zou moeten kloppen. Benieuwd wat dit met de actieradius gaat doen wat Google mij doorgeeft!

Ben benieuwd! Verder zijn er toch geen grote updates voor de P8 op gebied van verbruik/laden/Android als ik het goed heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 10-03-2021 10:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Ik heb op basis van mijn ervaringen met grotere velgen op de V60 bewust voor de kleinste maat gekozen. 20" heb ik overigens ook niet uitgeprobeerd op de P8, misschien is het effect minder erg dan op de V60 eerder.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Welke mensen hebben van Polestar een mail gekregen dat hun (gratis) connectiviteitsabonnement met 2 jaar wordt verlengd vanwege de geleden overlast ten gevolge van de 4G problemen en ontbreken van de app.? Alleen leaserijders??

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
wht_nl schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Welke build heb je nu dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-lE0dIPpFGTehumMy-NCPtpJms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9j0FyBiM7Lvw1bKijPq6dSLw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
Jehanthar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:56:
P2
Welke mensen hebben van Polestar een mail gekregen dat hun (gratis) connectiviteitsabonnement met 2 jaar wordt verlengd vanwege de geleden overlast ten gevolge van de 4G problemen en ontbreken van de app.? Alleen leaserijders??
Ik ben een leaserijder maar heb niks ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:42:

2. recall update
3. reset van verbruikinfo zodat ik met mijn eigen rijstijl op 0 begin en de gegeven info dus beter zou moeten kloppen. Benieuwd wat dit met de actieradius gaat doen wat Google mij doorgeeft!

Ben benieuwd! Verder zijn er toch geen grote updates voor de P8 op gebied van verbruik/laden/Android als ik het goed heb?
Connected safety en een werkende schuif voor surround zijn denk ik dr enige zichtbare wijzigingen en - zo las ik hier - het feit dat je VOC wel alvast kunt koppelen (al leidt dat op het moment zoals we weten nog niet tot een werkende verbinding).
De rest is onzichtbaar en zou bestaan uit kleine verbeteringen waarbij ‘laden’ wel genoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:06
Mga1600 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Connected safety en een werkende schuif voor surround zijn denk ik dr enige zichtbare wijzigingen en - zo las ik hier - het feit dat je VOC wel alvast kunt koppelen (al leidt dat op het moment zoals we weten nog niet tot een werkende verbinding).
De rest is onzichtbaar en zou bestaan uit kleine verbeteringen waarbij ‘laden’ wel genoemd werd.
Koppelen lukt mij helaas niet, hij ziet nu wel de sleutels dus gaat wel 1 stap verder maar de app zelf zegt dat de P8 nog steeds niet te koppelen is helaas. Bij mijn collega hetzelfde verhaal.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
vdtweak schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Ik ben een leaserijder maar heb niks ontvangen.
Ik ben een leaserijder maar heb het bericht ontvangen van Polestar. Afzender was newsletter@info.polestar.com dus check wellicht ook de junk mail even

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:20
Jehanthar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:56:
P2
Ik, en Lease inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Dat koppelen van VOC kon ik in november al vanuit de auto. Deed en doet alleen niks verder.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
mvrooij schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Koppelen lukt mij helaas niet, hij ziet nu wel de sleutels dus gaat wel 1 stap verder maar de app zelf zegt dat de P8 nog steeds niet te koppelen is helaas. Bij mijn collega hetzelfde verhaal.
Ik zal dit vrijdag de monteur even laten doen/testen! Ik kreeg zelf de melding dat ik een 4de sleutel moest hebben die ik dus niet heb en daar liep het stuk. Maar ik zal even navragen!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Ik zal dit vrijdag de monteur even laten doen/testen! Ik kreeg zelf de melding dat ik een 4de sleutel moest hebben die ik dus niet heb en daar liep het stuk. Maar ik zal even navragen!
Je moet daarvoor wel alle sleutels die je hebt meenemen en de ontbrekende 4e sleutel weg laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
@Wesnam @Quark2
En komt dat aanbod in de plaats van het extra jaar garantie / €500 Plugsurfing tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
Dat is de versie die ik ook heb sinds 26 januari. De recall werd bekend op 25 februari.
De recall heeft te maken met een fout in de software, maar dan zou je toch een andere versie verwachten als de recall update is uitgevoerd?

[ Voor 7% gewijzigd door wht_nl op 10-03-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
wht_nl schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Dat is de versie die ik ook heb sinds 26 januari. De recall werd bekend op 25 februari.
De recall heeft te maken met een fout in de software, maar dan zou je toch een andere versie verwachten als de recall update is uitgevoerd?
Ik heb precies dezelfde nummers en mijn P8 is voor het laatst geupdate net voor levering op 1 februari. Vrijdag dus de recall oa, ik zal dan eens kijken of er ergens een iets ander nummer staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wht_nl
Juancho schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb precies dezelfde nummers en mijn P8 is voor het laatst geupdate net voor levering op 1 februari. Vrijdag dus de recall oa, ik zal dan eens kijken of er ergens een iets ander nummer staat...
Ben erg benieuwd! Ik heb nog niks vernomen van de dealer. Afgelopen vrijdag is de auto nog daar geweest om het neusje te wrappen. Dus ik vraag mij af wanneer ze mij op de hoogte gaan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Jehanthar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:39:
@Wesnam @Quark2
En komt dat aanbod in de plaats van het extra jaar garantie / €500 Plugsurfing tegoed?
€500 Plugsurfing tegoed heb ik nooit gehad. Dat gold niet voor lease rijders; al meen ik dat sommige lease rijders dat toch ook gelukt is.
Het extra jaar garantie is mij niets van bekend. Daar heb ik mij niet in verdiept. Als lease rijder is dat niet zo relevant, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
wht_nl schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Daarom twijfelde ik ook. Volgens mij zien we niet alle versie(historie). Zou wel handig zijn en wat meer vertrouwen wekken. Nu moet je maar klakkeloos aannemen wat de dealer zegt.

Ik heb ook gekeken bij de versies van individuele apps. Daar staat ook wat volvo related tussen, maar daar staat alleen versie 10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGBoaTZ2tIUhpqcXH7fmeKU_Nnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KanE1GQ4JB0eZZd7RkGTgPzx.jpg?f=fotoalbum_large
Kan je ook niet echt iets uit herleiden. En ik kan ook niet vergelijken met eerdere versies. Ik hoop alleen maar dat daar binnenkort ineens 11 staat of zo...

[ Voor 5% gewijzigd door MartinP8 op 10-03-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Bij mij gaat het gewoon goed met 3 sleutels, hij gaat ook verder want hij heeft de sleutels gevonden. Maar daarna dien je de app op te starten en deze te koppelen maar de app zegt dan bij mijn VIN nummer dat dit nog niet gaat.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:51:
[...]

De versie en build nummers blijven hetzelfde, je kunt dus niet zien of je de recall hebt.

Ik had ook de update van week 5, maar afgelopen vrijdag is de nieuwe gedaan vangwege de recall maar helaas geen verschil hierdoor qua versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:24

2. recall update

die reset (3) kan je niet veel mee.

Je huidige is voornamelijk KOUD weer

en de nwe periode is steeds warmer...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:26
mvrooij schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:29:
[...]

Bij mij gaat het gewoon goed met 3 sleutels, hij gaat ook verder want hij heeft de sleutels gevonden. Maar daarna dien je de app op te starten en deze te koppelen maar de app zegt dan bij mijn VIN nummer dat dit nog niet gaat.
Het is nog lang geen Q2 hoor jongens, die app is er echt nog niet voor de P2 en de P8.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
guido66 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Het is nog lang geen Q2 hoor jongens, die app is er echt nog niet voor de P2 en de P8.
Kleine correctie: Over 3 weken is het al Q2. :9~

Het probleem is dat het over 16 weken ook nog Q2 is........ :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Kleine correctie: Over 3 weken is het al Q2. :9~

Het probleem is dat het over 16 weken ook nog Q2 is........ :F
Week 16 werd eerder genoemd. Dat is niet zo heel lang meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
guido66 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Klopt, is een feit. Maar het is toch leuk om dingen te proberen zodra updates beschikbaar komen? Het is mooi om te zien dat er wel steeds meer kan en dat we er bijna zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:09
Vandaag netjes gebeld door Polestar omdat mijn update mislukt was. De aardige man vroeg of ik ergens last van heb gehad of een foutmelding heb gehad, maar alles is hier goed gegaan gelukkig. Ik was vorige week al bij de dealer geweest (voor onbalans in de banden) en die heeft toen meteen de software gecheckt, maar dat was blijkbaar nog niet helemaal doorgekomen in het systeem van Polestar. In elk geval prima service!

De dealer vertelde dat de software die op de auto stond de juiste was die ook bij Polestar op de server voor de auto klaarstond. De update is dus goed gegaan en hoefde niet opnieuw, alleen het afmelden is mis gegaan. Stonden die dag nog 2 andere P2's daar, waarvan één met een Duits kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
Quark2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Ik ben een leaserijder maar heb het bericht ontvangen van Polestar. Afzender was newsletter@info.polestar.com dus check wellicht ook de junk mail even
Nope, niks. Heb mijn LM gemaild met de vraag hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Hansieo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:42:
[...]

die reset (3) kan je niet veel mee.

Je huidige is voornamelijk KOUD weer

en de nwe periode is steeds warmer...
Ik heb er toch wat aan in de zin van dat voor mij diverse proefrijders de auto ongetwijfeld regelmatig fors op de staart getrapt hebben en nog niet zo heel zuinig hebben gereden? Daar gaat het mij namelijk om, de eerste ruim 4000km is gereden door verschillende personen. Dat geeft mij dus een vertekend beeld omdat de P8 die cijfers wel meeneemt natuurlijk. Vanaf vrijdag start ik echt zelf op 0 punt, lijkt me veel beter en goed voor het inzicht voor mezelf als berijder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mga1600
Omdat ik gewend was aan een HUD in mijn vorige Volvo zodat je op zijn minst je werkelijke snelheid op het raam geprojecteerd krijgt en zo afleest zonder je ogen van de weg te halen (en er daarom in onze VW bus ook een heb gemaakt), heb ik er nu ook een in de P8 gezet.
De ‘echte’ zoals die in mijn XC90 zat is heel
uitgebreid met navigatie aanwijzingen etc. en deze is simpel.
In tegenstelling tot die in de VW die aan de diagnose stekker gekoppeld zit moest ik er nu een hebben die op GPS werkt en alleen voor een beetje stroom met het stopcontactje in de auto verbonden is.

Besteld bij Ali, kostte iets van 15 euro en het ding is in staat om naast snelheid een aantal andere dingen te tonen: altitude, rit tijd, voltage van het 12 v systeem etc. Ik heb ‘m op gps snelheid staan met daarbij de lengte van de rit. Werkt prima, alleen moet de gps zich nadat de stroom er aan het begin van een rit weer opkomt eerst even de satellieten opzoeken (2 minuten). Het apparaatje ligt met een plakrubbertje op het dashboard, de voedingskabel ligt onzichtbaar in de richel onder het raam en voerde ik onder het dashboard naar het stopcontact. Je ziet er geen barst van en als het niet zou bevallen is alles er in 2 minuten weer onzichtbaar uit.

Als de stroom er af gaat (auto uit) gaat het ding ook uit en gaat de rit lengte weer naar 0. Om dat te voorkomen zou ik een powerbank tussen stopcontact en voedingskabel kunnen zetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGHQ3cSMNiSmyxHZzA5_pqYw0rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kySDN3W6iSy4MD2FGJ3refIN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:20
Jehanthar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:39:
@Wesnam @Quark2
Geen idee maar die garantie of de 500€ tegoed heb ik niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
p2
Ik probeer te ontdekken wie en wie niet (en waarom of waarom niet) die 2 jaar extra internet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Laatst online: 09:14

npolm

P8

2. recall update

Update net gehad. HOME-scherm is ook iets 'cleaner'.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:48:
Omdat ik gewend was aan een HUD in mijn vorige Volvo zodat je op zijn minst je werkelijke snelheid op het raam geprojecteerd krijgt en zo afleest zonder je ogen van de weg te halen (en er daarom in onze VW bus ook een heb gemaakt), heb ik er nu ook een in de P8 gezet.
De ‘echte’ zoals die in mijn XC90 zat is heel
uitgebreid met navigatie aanwijzingen etc. en deze is simpel.
In tegenstelling tot die in de VW die aan de diagnose stekker gekoppeld zit moest ik er nu een hebben die op GPS werkt en alleen voor een beetje stroom met het stopcontactje in de auto verbonden is.

Besteld bij Ali, kostte iets van 15 euro en het ding is in staat om naast snelheid een aantal andere dingen te tonen: altitude, rit tijd, voltage van het 12 v systeem etc. Ik heb ‘m op gps snelheid staan met daarbij de lengte van de rit. Werkt prima, alleen moet de gps zich nadat de stroom er aan het begin van een rit weer opkomt eerst even de satellieten opzoeken (2 minuten). Het apparaatje ligt met een plakrubbertje op het dashboard, de voedingskabel ligt onzichtbaar in de richel onder het raam en voerde ik onder het dashboard naar het stopcontact. Je ziet er geen barst van en als het niet zou bevallen is alles er in 2 minuten weer onzichtbaar uit.

Als de stroom er af gaat (auto uit) gaat het ding ook uit en gaat de rit lengte weer naar 0. Om dat te voorkomen zou ik een powerbank tussen stopcontact en voedingskabel kunnen zetten. [Afbeelding]
Dan kan jij vast ook iets zeggen over een eventuele tellerafwijking voor de snelheid. Prettig om te weten om onnodige boetes te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Jehanthar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:24:
p2
Ik probeer te ontdekken wie en wie niet (en waarom of waarom niet) die 2 jaar extra internet krijgt.
Nou de brief eindigt met "Ons doel is jou blij maken met je Polestar. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met Polestar support"

Dat lijkt wel enige opening te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Jehanthar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:24:
p2
Hier wat reacties van toen ik het postte

BartWNL in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Tot op heden volgens mij alleen maar lease rijders die het ontvangen hebben.
Wellicht moest je de auto ook al hebben voor een bepaalde datum om hiervoor in aanmerking te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:41
BartWNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Wellicht moest je de auto ook al hebben voor een bepaalde datum om hiervoor in aanmerking te komen?
Ja hier ook ontvangen.
Lease (LP), P2 uit medio nov 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
fyr0 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Ja hier ook ontvangen.
Lease (LP), P2 uit medio nov 2020
P2 koop september 2020 +1 jaar extra garantie + 500,00 plugsurfing tegoed; geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Dan kan jij vast ook iets zeggen over een eventuele tellerafwijking voor de snelheid. Prettig om te weten om onnodige boetes te voorkomen...
Met mijn 19” winterwielen is de afwijking minimaal, de auto’s wijst hooguit 2 kmh teveel aan bij 80 kmh. Dat klopt ook weer aardig met zo’n bord langs de weg waar je snelheid op getoond wordt.

Afwijking met zomerwielen 20” weet ik nog niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Het extra internet is het goedmakertje voor de leaserijders toch? Omdat wij geen plugsurfing tegoed krijgen of iets hebben aan extra garantie. Zal wel alleen gelden voor mensen die voor datum x de auto in ontvangst genomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
BartWNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Hier ook ontvangen op 4 maart rechtstreeks van Polestar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MartinP8 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:06:
En begrijp ik goed dat de batterij niet opwarmt van rijden?
Hangt er van af hoe je rijdt ;)
Als je power meter constant rechts in de hoek staat dan mag je er wel van uit gaan dat je batterij ook opwarmt. Bij gewoon moderate rijden wordt de accu niet echt warm.
Maar juist wel van laden? En dus dat het voorverwarmen van de batterij dus echt geforceerd moet gebeuren?
De batterij wordt (indien nodig) opgewarmd door het BMS om deftig te kunnen laden.
Door het laden an sich verwarmt de accu niet. Een lithium accu heeft een zeer hoge coulomb efficiëntie. Dat betekent dat de joulekes die erin gestoken worden er ook weer uitgehaald kunnen worden. Of anders gesteld, er zijn geen joulekes gaan vliegen in de vorm van warmte.
En is er ook een fysieke beperking voor de accus waardoor ze maar langzamer kunnen laden naarmate ze voller zijn?
Dit is gewoon eigen aan de batterij chemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] mijn eerste OTA app update!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oh05cg0lFBxIS2SV7GlLXhO8PHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XxTgW1YwrlNkVqzxf2QLDC6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door MartinP8 op 10-03-2021 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Cello66 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:08:
Het kan zijn dat een Audi sneller kan laden dan dan de andere merken door meer risico te nemen, want ultra fast chargen heeft hoe dan ook directe negatieve invloed op de levensduur en prestatie van de batterij.
Het is ook goed mogelijk dat Audi een ander celontwerp heeft. Een grotere anode oppervlakte staat hogere laadsnelheden toe, maar leidt tot lagere energie densiteit.
Ook kan Audi andere elektrolyten gebruiken, die hogere laadsnelheden toestaat, maar alles heeft een prijs en is gekoppeld aan een keuze vooraf die maar lichtjes bij te stellen is.
En niet te vergeten: de accu capaciteit!
Als je accu 20% groter is (ken de exacte waarde van de E-tron niet) dan vertegenwoordigt dezelfde laadsnelheid (bv 1C) ook al 20% meer kW's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Quark2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:57:
[...]
Net als je bij ICE ook prima 1.000 pk uit een 1,5 liter motor kunt halen maar dan niet kunt verwachten dat hij ook 300.000 km probleemloos mee gaat.
Hetgeen ze bij een F1 motor dus min of meer doen. 800pk uit een 1.6 liter motortje _/-\o_
Hoeveel races gaat zo een motor mee? Vertaald in km's kom je m.i. niet eens aan 5000 8)7

Wel zeer mooie vergelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Quark2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:57:
[...]
Bij accus is het zo (in mijn beperkte blik op hoofdlijnen) dat warmte (ergo: en DUS energieverlies; maar dat terzijde) ontstaat als je energie in de accu brengt (bij laden en in mindere mate bij regenereren); of uit de accu haalt (bij accelereren en in mindere mate op constante snelheid rijden).

Je zou door voorafgaand aan een snellader te jojo-en de temperatuur kunnen verhogen en sneller kunnen laden.
De warmte die zou ontstaan in het accu packet komt voornamelijk door verliezen in de verbindingen (ohmse verliezen over het koperwerk). De cel op zichzelf warmt nauwelijks op.

Onderschat regen trouwens niet!!
Die kan tot 100 kW in je accu pompen. Dat halen velen hier niet eens aan de snellader >:)
Al is dat natuurlijk maar voor enkele luttele seconden, daarna sta je toch stil.

Ben wel eens benieuwd als je de auto sleept (of een hééél lange steile bergaf rijdt) en dan max regen vraagt wat er na een tijdje gebeurt. Zou je dan de grijze of de oranje arcering zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]

Awesome!!
Brandstofklasse B

Mijn stock banden van de P2PP hebben brandstofklasse E 7(8)7
De keuze van Polestar begrijp ik daarin niet zo goed... Duidelijk prestaties boven brandstofverbruik, lol!

Wel regenklasse A, terwijl die nieuwe band "maar" B heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
petervanstuiven schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:04:
Onder instelleningen (tandwieltje) en dan systeem en daarna software update. Daar staat een schuifje voor automatisch updaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is bij mij na de OTA update terug naar "uit" gegaan.
Is dat om te voorkomen dat hij de OTA update nog een tweede keer gaat downloaden/uitvoeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Zijn er al mensen die een dakkoffer hebben geprobeerd? Ik heb de dakdragers inmiddels besteld, maar qua dakkoffer heb ik nog geen idee. De Thule Vector lijkt me aerodynamisch goed in orde, maar ook nogal duur ;-)

Ben ook erg benieuwd hoe 't met verbruik gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmP2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb een Polestar 2 sinds medio oktober (lease) en ook de email over extra 2 jaar internet ontvangen. Plugsurfing tegoed heb ik niet.

P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12

Pagina: 1 ... 188 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.