Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:52
Dank voor de uitleg allen!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Helemaal dezelfde situatie hier. Ook het variant hiervoor, alleen geen 2 kids van rond de 10 maar eentje van bijna een jaar (en dus altijd veel zooi mee). De ruimte is echt goed in de auto.

Wat ik overigens ook heel grappig vind is de kijkers die de P2 nog steeds trekt. Ik heb al verscheidene mensen op de oprit gehad die tijdens hun thuiswerken-op-zolder-ommetje even blijven staan en bewonderend naar je auto kijken en navraag doen. Toch leuk om zo wat bij te babbelen met willekeurige mensen. Zoveel mensen zien we niet meer momenteel 😎

Wat ook mooi is dat mijn vrouw standaard met de opmerking thuiskomt van "er stonden ook weer allemaal kerels bij de auto te kijken die snel weggingen toen ik m op afstand opendeed" 🤣

Het allermooiste was laatst (pre-avondklok) om een uur of 22:00 savonds, dat we allemaal geroezemoes buiten hoorden. We dachten eerst aan de buren, maar toen ik onze beveiligingsbeelden er later bijpakte bleek het een groep jeugd (6man) te zijn die met piepende remmen hun fiets tot stilstand brachten, afstapte en het uitgilden dat er "zo'n woeste elektrische Volvo stond". Ze maakten zelfs foto's haha.

Blijf leuk. En hij rijdt heerlijk ja 👍
Tommees schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:44:
Ik dacht ook maar ‘ns reageren. Ik heb de P2 nu sinds eind december, 19 inch. Ca. 2.000 km gereden. Auto bevalt echt top. Nul issues gehad behalve beetje 4G, maar Maps en radio doen het dan nog gewoon. OTA update afgelopen weekend geïnstalleerd met auto aan de paal, geen centje pijn.

Ik kom uit een Passat GTE variant; nog geen seconde gemist, ook de ruimte niet. Ik heb 2 kinderen rond de 10 en een weekje Texel laatst ging gewoon zonder dakkoffer. Wel even m’n vrouw verteld dat ze op Texel ook supermarkten hebben. Ik heb dakrails en een trekhaak, dus mocht het nodig zijn..

Auto ligt als een blok op de weg, letterlijk misselijkmakend snel voor de passagiers en geen rammeltje te horen. Wel valt in de winter range tegen, met veel korte ritjes kwam ik niet onder de 35, lijkt nu al snel veel beter te worden. Als je echt veel kilometers maakt, weet ik niet of dit de juiste auto is. Range stress heb ikzelf in ieder geval nog niet gehad.

Ik zou wel PP links laten liggen, met 19 inch vind ik ‘m al best stug. PP lijkt me dus echt onzin, het is niet dat je met deze auto het circuit gaat opzoeken. Die 6K zou ik altijd in m’n zak houden.

Ik heb in ieder geval nog geen seconde spijt gehad, veel positieve reacties ook. Niet gewend dat mensen je aanspreken om te vertellen wat een gave auto ze het vinden.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommees
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2021
Gisteren een kerel in een Porsche Macan Turbo die stopte en z’n raampje open deed om te vertellen dat die Polestar echt de straat opfleurde 😀

Mijn vrouw vindt de Polestar overigens spuuglelijk en wil er eigenlijk niet in gezien worden. Geen smaak 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Tommees schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:54:
Gisteren een kerel in een Porsche Macan Turbo die stopte en z’n raampje open deed om te vertellen dat die Polestar echt de straat opfleurde 😀

Mijn vrouw vindt de Polestar overigens spuuglelijk en wil er eigenlijk niet in gezien worden. Geen smaak 😀
Dat was misschien wel jouw geluk dan....😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
[P2]

Net mooi stukje gereden, verbruik viel me alleszins mee!
Gisteren opgeladen tot 90%, vanochtend voorverwarmd maar niet aan de paal. 20 inch, non-PP, zonder de recente OTA update.
Heenweg ong 3 graden gemiddeld en toen was het gemiddelde verbruik 23,7 kWh, terugweg 5 graden.

Overigens voor het eerst geen internet en dat de gehele rit. Reset onderweg hielp niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijUzNjap4w6Pn8-FCGRl0yk1baA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcK2iyjZLKMZMN6LQQkuSmEV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 06-03-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Haha, ik hoor mijn vrouw nu praten. Die zegt t zelfde. Die wil de Passat terug. Van binnen vindt ze de P2 wel prachtig overigens en ze rijdt er ook graag (heel sportief) in.

Zij maakt dan ook de meeste kilometers momenteel in 'mijn lease P2' . 😁 Maakt dat ding toch nog wat kilometers... 🤝

Nog wat anders: ik zoek voor het rechter zijraam achter nog een zonnescherm voor onze kleine. Die algemene dingen passen niet. Veel te groot. Iemand nog tips? Bij voorkeur zwart/neutraal ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
BartWNL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:49:
[P2]

Net mooi stukje gereden, verbruik viel me alleszins mee!
Gisteren opgeladen tot 90%, vanochtend voorverwarmd maar niet aan de paal. 20 inch, non-PP, zonder de recente OTA update.
Heenweg ong 3 graden gemiddeld en toen was het gemiddelde verbruik 23,7 kWh, terugweg 5 graden.

Overigens voor het eerst geen internet en dat de gehele rit. Reset onderweg hielp niet.

[Afbeelding]
Vandaag heb ik ook geen internet. Zie alleen een leeg driehoekje. Resetten hielp bij mij ook niet. Ik vermoed een issue aan de kant van de provider wederom. Hoop dat ze het snel verhelpen want ik wacht nog op de OTA-update. Gaat anders niet vlot. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door JoeMusashi op 06-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Vandaag weer geen internet. Dit is de 3e dag op rij. Zijn er meer mensen? Ik had gehoopt dat het na één dag wel weg zou zijn, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
JP8 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:20:
Vandaag weer geen internet. Dit is de 3e dag op rij. Zijn er meer mensen? Ik had gehoopt dat het na één dag wel weg zou zijn, helaas.
Ik had afgelopen woensdag geen internet, was donderdag weer ok tot op de dag van vandaag :)

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Al een paar dagen geen enkele camera die functioneert. Lampje om camera aan te zetten op hoofdscherm is ook uit.
Ben benieuwd of dit ook weer zelfhelend is.

Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:03
FW423130 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
Al een paar dagen geen enkele camera die functioneert. Lampje om camera aan te zetten op hoofdscherm is ook uit.
Ben benieuwd of dit ook weer zelfhelend is.

Nog meer mensen last van?
Resetten helpt niet?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Vandaag eindje ‘touren’ om even weer de auto te kunnen gebruiken. Binnenwegen met lage snelheid. Temperatuur ca 7 graden.Verbruik prima voor nu. Normale LTE ontvangst. Wel onderweg een keer scherm-reset gedaan omdat Google Maps niet goed meer werkte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7AxBwdWbUYV5Mq04sMePv6Kjg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzHzC89wpyMqe1We87iWIdqF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExlxSPyZAPNWgMJPCb3M8gxsfiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEsNHA51pzCsX68chifZQnm5.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Jehanthar schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:51:
P2
Vandaag eindje ‘touren’ om even weer de auto te kunnen gebruiken. Binnenwegen met lage snelheid. Temperatuur ca 7 graden.Verbruik prima voor nu. Normale LTE ontvangst. Wel onderweg een keer scherm-reset gedaan omdat Google Maps niet goed meer werkte.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto (ook de voorgrond.......)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ik had vandaag ook een leuk ritje over vooral 80/70 wegen, bosrijke omgeving. Wat een heerlijke auto toch (P8) om lekker relaxed in te rijden zeg! We gingen vanmorgen na een koude nacht met een koude accu (61%) weg bij 0/1 graden en gingen terug met 6 graden. Overal ritje van 100km en gemiddelde dook bij thuiskomt nog net naar 23,9kW met nog 35% volgens mij. Volgens mij best aardig voor deze temperaturen. Als het naar de +15 graden gaat moeten we toch richting of onder de 20kW komen lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 06-03-2021 18:30 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Als je bedoelt het scherm uitzetten met de home knop, helaas niet. :(

Kijk het nog even aan of het vanzelf weer weggaat en anders toch maar weer een afspraak maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
FW423130 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Als je bedoelt het scherm uitzetten met de home knop, helaas niet. :(

Kijk het nog even aan of het vanzelf weer weggaat en anders toch maar weer een afspraak maken :'(
Ja, d.w.z. niet alleen maar uitzetten, maar de knop langdurig (30 sec) de knop in drukken zodat Google herstart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rahza92 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 06:53:
De P2 regenereert ook als je het rempedaal gebruikt tot een kracht van 0,3g. Dus je hoeft OPD niet per se aan te zetten om te regenereren.
Ik vermoed dat je dit verwart met hoe sterk OPD afremt, los van regen. Dat is tot 0.3G.
Regen is gewoon tot 100 kW. Bij lagere snelheden is dat beduidend meer dan 0.3G! Test zelf maar eens. Laat bv aan 50 km/h gas met OPD op standaard los, dan rem je dus sterk af aan 0.3G. Je regen-meter zal echter maar tot half ofzo uitslaan. Als je dan met het pedaal bijremt (dus meer dan 0.3G) zie je de regen-meter verder oplopen en ben je dus harder aan het regenereren.
Anderzijds, als je aan 120 km/h OPD los laat zit je 100% regen, maar nog geen 0.3G. Als je dan aan het rempedaal komt ga je onmiddellijk mechanisch bijremmen en wordt de regenbalk gearceerd oranje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Davy_Rx schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:55:
Nieuwe Polestar versie met 1 motor krijgt 224pk. Huidige P2 met 2 motoren kan dus in theorie naar 448pk? 😎 Ik vermoed nl. niet dat ze andere motoren gaan gebruiken
Ik vind dat ze de PP rijders een boost optie moeten geven zodat je inderdaad even die 10% extra kan aanspreken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
guido66 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:09:
OPD uit, OPD licht (alleen op de P2), of OPD maximaal zijn alleen andere manieren van de auto te bedienen.

Als er een verschil in verbruik is tussen de verschillende standen is dat omdat je als gevolg hiervan (mogelijk deels onbewust) je rijstijl aanpast.
Mooie samenvatting, nagel op de kop (y)

Misschien een kleine toevoeging op dat laatste. Er kan namelijk ook een verschil ontstaan door het "verkeerd" gebruiken. Bv op snelweg OPD teveel regen ipv coasten is niet efficiënt. Kan je natuurlijk ook onder jouw noemer van rijstijl plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
High-Voltage2 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Ik vind dat ze de PP rijders een boost optie moeten geven zodat je inderdaad even die 10% extra kan aanspreken :9
Waarom alleen maar ‘even’?!
Gewoon altijd 448 pk ter beschikking 🤪. We hebben er genoeg voor betaald lijkt me?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2Hattem schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Waarom alleen maar ‘even’?!
Gewoon altijd 448 pk ter beschikking 🤪. We hebben er genoeg voor betaald lijkt me?!
Omdat het systeem dat waarschijnlijk niet aan kan (thermisch).
De auto heeft op papier 408 paardjes, maar die kunnen niet constant aangesproken worden naar alle waarschijnlijkheid. Tesla had hier alleszins last van in het begin (ref test Nurburgring).

Overigens wil ik de P2 ook wel eens op de Nurburgring zien :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:16
Na 1 week geen internet gehad te hebben vorige week, totdat ik naar de dealer toe reed en toen opeens wel. Kreeg ik vandaag de melding dat de auto klaar was voor de OTA update.

Na de auto op de terugweg even aan de snellader te hebben gezet, zodat ik met >40% thuis kwam. De update met succes kunnen uitvoeren. Dus daar erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Klopt het dat de Easypark app voor de P2 beschikbaar is, maar voor de P8 niet? Zelf gebruik ik op de telefoon parkmobile, maar zou wel top zijn om de app in de auto te hebben. Vooral de autostop, want vergeten af te melden kost me een paar honderd euro per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb de OTA update voor de Polestar 2 nog niet ontvangen. Zijn er nog meer berijders waarvoor dit het geval is of moet ik toch maar eens langs de Volvo dealer?

Als het goed is mijn auto bijgewerkt dat deze update via OTA zou gedownload moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:14
@TinoL Ik zou nog even wachten als je geen gekke storingen hebt. Ik heb ‘m ook nog niet. Op het Duitse forum loopt een poll en daar heeft de helft van de deelnemers de update ook nog niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
MartinP8 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:15:
Klopt het dat de Easypark app voor de P2 beschikbaar is, maar voor de P8 niet? Zelf gebruik ik op de telefoon parkmobile, maar zou wel top zijn om de app in de auto te hebben. Vooral de autostop, want vergeten af te melden kost me een paar honderd euro per jaar...
Easypark is inderdaad voor de P2 beschikbaar. Werkt als een trein. Zijn ook hier in het begin wel wat issues gemeld dat autostop niet goed werkte dus ik zou het nog even goed in de gaten houden. Geen idee waarom hij dan niet voor p8 beschikbaar zou zijn?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Quark2 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Easypark is inderdaad voor de P2 beschikbaar. Werkt als een trein. Zijn ook hier in het begin wel wat issues gemeld dat autostop niet goed werkte dus ik zou het nog even goed in de gaten houden. Geen idee waarom hij dan niet voor p8 beschikbaar zou zijn?
Tsja...... zit kennelijk een filter op de playstore want hij zit er gewoon niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
TinoL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:44:
Ik heb de OTA update voor de Polestar 2 nog niet ontvangen. Zijn er nog meer berijders waarvoor dit het geval is of moet ik toch maar eens langs de Volvo dealer?

Als het goed is mijn auto bijgewerkt dat deze update via OTA zou gedownload moeten worden.
Van de Volvo dealer begrepen dat er ongeveer 250 auto's per week OTA updates krijgen.
Ik wacht ook nog op mijn beurt 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
P2 met laatste update

Toch niet zo tevreden van verbruik na laatste update (mag het ook eens zeggen he).

40km gereden, 3 graden, 50% autostrade 110-115, geeft 25,4 met voorverwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 29-09 20:12
S2000jan schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:39:
P2 met laatste update

Toch niet zo tevreden van verbruik na laatste update (mag het ook eens zeggen he).

40km gereden, 3 graden, 50% autostrade 110-115, geeft 25,4 met voorverwarmen
Nogmaals: laatste update doet NIETS aan het verbruik. 25kW is ook normaal bij deze temperaturen.
Er is wel wat extra accu capa beschikbaar die eerst onder 0% zat. Toen had je zo’n 70km reserve, nu nog 20km waardoor het nu aanvoelt dat je 50km extra kan rijden. Ik vind het zo persoonlijk wel beter want 70km in reserve rijden doe je niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Davy_Rx schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Nogmaals: laatste update doet NIETS aan het verbruik. 25kW is ook normaal bij deze temperaturen.
Er is wel wat extra accu capa beschikbaar die eerst onder 0% zat. Toen had je zo’n 70km reserve, nu nog 20km waardoor het nu aanvoelt dat je 50km extra kan rijden. Ik vind het zo persoonlijk wel beter want 70km in reserve rijden doe je niet snel.
Ha ja dat had ik precies mis begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 13:28
[...]

Hij doet wel wat met het verbruik hoor. Zeker de eerste kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Mga1600 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Tsja...... zit kennelijk een filter op de playstore want hij zit er gewoon niet in.
De app is met/voor Polestar ontwikkeld en dus niet met/voor Volvo.
Echter, de app zou zonder moeite op de P8 moeten kunnen werken aangezien beide op AAOS draaien 🤔?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:11
P2Hattem schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Echter, de app zou zonder moeite op de P8 moeten kunnen werken aangezien beide op AAOS draaien 🤔?!
Op zich wel, alleen de P8 heeft een scherm met veel lagere resolutie dan de P2.
Dus grafisch moet een ontwikkelaar echt wat zaken aanpassen om het op het scherm van de P8 passend te krijgen.
P2: 1152 x 1536
P8: 768 x 1024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuiltyNL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Hij doet wel wat met het verbruik hoor. Zeker de eerste kilometers.
Dat klopt. Ik was vandaag maar een whopping 9% accu kwijt op een rit van 2x 6km in de stad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Vandaag een beetje door de apps en software menus van de P8 aan het bladeren en kwam deze versies tegen. Kunnen we die nog vergelijken met welke nu de meest recente versies zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLxc3FGy0Rw1BgSiElh-9JMrHjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9iQBAKjMCmXQ2DJdGvk7chJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGBoaTZ2tIUhpqcXH7fmeKU_Nnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KanE1GQ4JB0eZZd7RkGTgPzx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZImZ4KfcAWyQVgR-70NS5kb6_kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhFTWW6Jne0ilb628Jog92Xb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_duV4x0_jKvHBl1VwGGBg1HdIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6R07lyAUG6Uaf6tYqy0gYeHi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yDbXs6KTnfsNQVQj5RKaC83CCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbPRPuJlS1tdjLhoTM704VCk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Volgens de Polestar space waar ik kom is er niets veranderd. Zou kunnen dat hij iets zuiniger is in de eerste kilometers. Hoe dan ook gaat dit weinig verschil maken op een lange rit. Gemiddeld verbruik bij een langere rit zal dus niet merkbaar lager liggen. Gewoon wachten op temperaturen van 20gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Ik dacht dat er voorheen enigszins consensus was dat door het vrijgeven van een stuk in de reserve er voor zorgde dat het verbruik lager uitviel omdat het mogelijk verkeerd werd berekend.

Dat de auto zelf denkt dat hij 76kW heeft, terwijl de reserve daar nog van afgetrokken had moeten worden. En dat er door het vrijgeven dus een hogere startwaarde is en daardoor dus het verbruik lager uitvalt.

Misschien dat het ook update afhankelijk is. Want in de december versie werd ook al gesproken over het accurater weergeven van je bereik. Het kan natuurlijk zijn dat in die versie die foutieve berekening is gefixed. En dat in deze update de extra capaciteit wordt vrijgegeven.

Als dat zou is en je van vóór de december update naar de allernieuwste versie gaat, zou het dus best kunnen zijn dat je een verbetering in je verbruik bemerkt én meer km's kunt maken.

En als je de december update al hebt zal je dan niets bemerken in je verbruik, maar wel meer km's maken.

Puur speculatie natuurlijk :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
MaxxMark schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[p2]

Ik dacht dat er voorheen enigszins consensus was dat door het vrijgeven van een stuk in de reserve er voor zorgde dat het verbruik lager uitviel omdat het mogelijk verkeerd werd berekend.

Dat de auto zelf denkt dat hij 76kW heeft, terwijl de reserve daar nog van afgetrokken had moeten worden. En dat er door het vrijgeven dus een hogere startwaarde is en daardoor dus het verbruik lager uitvalt.

Misschien dat het ook update afhankelijk is. Want in de december versie werd ook al gesproken over het accurater weergeven van je bereik. Het kan natuurlijk zijn dat in die versie die foutieve berekening is gefixed. En dat in deze update de extra capaciteit wordt vrijgegeven.

Als dat zou is en je van vóór de december update naar de allernieuwste versie gaat, zou het dus best kunnen zijn dat je een verbetering in je verbruik bemerkt én meer km's kunt maken.

En als je de december update al hebt zal je dan niets bemerken in je verbruik, maar wel meer km's maken.

Puur speculatie natuurlijk :)
Dat kan wel. Het leek ook zo omdat veel mensen dachten minder te verbruiken na de update. Het is echter van zoveel factoren afhankelijk dat het nooit met zekerheid gezegd kon worden. 😊 Bij mij was het verbruik heen en terug naar de garage exact hetzelfde. Alleen was er minder van mijn batterijpercentage afgegaan op de terugweg. Dus als ik mij daarop baseer: verbruik werd juist weergegeven, batterijpercentage niet. Maar dit is ook maar op basis van de vergelijking van 1 rit voor en na 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Davy_Rx schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Dat kan wel. Het leek ook zo omdat veel mensen dachten minder te verbruiken na de update. Het is echter van zoveel factoren afhankelijk dat het nooit met zekerheid gezegd kon worden. 😊 Bij mij was het verbruik heen en terug naar de garage exact hetzelfde. Alleen was er minder van mijn batterijpercentage afgegaan op de terugweg. Dus als ik mij daarop baseer: verbruik werd juist weergegeven, batterijpercentage niet. Maar dit is ook maar op basis van de vergelijking van 1 rit voor en na 😊
Dat idee heb ik dus nu ook. Die 40km nam voorheen 18% batterij weg en nu nog maar 16%. Exact dezelfde rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MartinP8 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:29:
Vandaag een beetje door de apps en software menus van de P8 aan het bladeren en kwam deze versies tegen. Kunnen we die nog vergelijken met welke nu de meest recente versies zijn?
Waar vond je die? Kan me niet herinneren dat scherm al eens te hebben gezien

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Montalbano schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Oh dat lijken de Android app versies te zijn

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
darwusch schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Op zich wel, alleen de P8 heeft een scherm met veel lagere resolutie dan de P2.
Dus grafisch moet een ontwikkelaar echt wat zaken aanpassen om het op het scherm van de P8 passend te krijgen.
P2: 1152 x 1536
P8: 768 x 1024
Dat is inderdaad wel een verschil en niet zo 1,2,3 over te zetten.
Maar echt veel staat er nou ook niet op het scherm, dus met wat passen en meten moet het lukken lijkt me?!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:34
P2
Mensen met LTE/4G problemen als eens de volgende reset geprobeerd? (ik heb geen problemen maar reset werkt wel):

- Maximaal ontwasening knop ~30 seconden ingedrukt houden.
- na wat momenten wordt de connectie gereset.
- SOS knop wordt rood.
- zowel LTE als de signaalsterkte icoon wordt leeg/verdwijnt.
- Alles weer normaal na halve minuut

Let op: ik heb dec update (P2104.1, de één na laatste) en bij mij geen problemen met verbinding, maar had deze methode gezien en zou een reset moeten doen. Dat resetten werkt dus wel en hopelijk werkt het voor mensen met LTE issues. Hoor het wel!

Edit: schijnt dus te werken bij mensen met connection problemen d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC1od6wJiBVLfnS0wWAmAEHr-9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyIIzonXemHxli2NqCul3L0X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door AartJW op 07-03-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
P2Hattem schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Balen voor p8 rijders want het is best fijn in gebruik. Ik vind het wel vreemd want easypark zou juist toch zoveel mogelijk gebruikers moeten willen hebben?

Het zou inderdaad zoals @darwusch zegt nog een technisch aspect kunnen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Quark2 op 07-03-2021 14:52 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Montalbano schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Bij Instellingen/Applicaties//Alle apps weergeven
En dan per app de detailschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
MartinP8 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Bij Instellingen/Applicaties//Alle apps weergeven
En dan per app de detailschermen
En via de play store kun je ook zien welke en van wanneer de laatste updates per app zijn geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
AartJW schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:11:
P2
Mensen met LTE/4G problemen als eens de volgende reset geprobeerd (ik heb geen problemen maar reset werkt wel):

- Maximaal ontwasening knop ~15 seconden ingedrukt houden.
- SOS knop wordt rood.

Let op: ik heb dec update (P2104.1, de één na laatste) en bij mij geen problemen met verbinding, maar had deze methode gelezen en zou bij de nieuwste software versies een reset moeten uitvoeren. Dat resetten werkt dus wel en hopelijk werkt het voor mensen met issues. Hoor het wel!
[Afbeelding]
Volgens mij hou je ons voor de gek.
Maar ik heb het toch even uitgeprobeerd aangezien ik nu al een week geen 4G heb ;-)
Geen effect in elk geval.
Ik heb dezelfde software versie als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:54
Ik had vandaag een Void P2 in de achteruitkijkspiegel waarvan de chrome grillestrip zwart was gemaakt. Dat staat de auto erg goed. Geen idee waarom Polestar ervoor gekozen heeft om zo’n chromen element op een verder chroomloze auto te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
darwusch schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Volgens mij hou je ons voor de gek.
Maar ik heb het toch even uitgeprobeerd aangezien ik nu al een week geen 4G heb ;-)
Geen effect in elk geval.
Ik heb dezelfde software versie als jij.
Nee is serieus. Zal anders even video maken, zie ook hier voor meer info en anderen waardoor het opgelost is:
https://www.polestar-foru...or-no-4g.1767/#post-36773

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
AartJW schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Nee is serieus. Zal anders even video maken, zie ook hier voor meer info en anderen waardoor het opgelost is:
Heb het nogmaals geprobeerd, nu met 30 sec zoals op het Engelse forum staat.
En inderdaad, het werkt weer!
Dank voor de tip.
_/-\o_ *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
darwusch schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Heb het nogmaals geprobeerd, nu met 30 sec zoals op het Engelse forum staat.
En inderdaad, het werkt weer!
Dank voor de tip.
_/-\o_ *O*
Goed nieuws blij je geholpen te hebben. Pas de tekst aan in mijn post. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door AartJW op 07-03-2021 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
AartJW schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:54:
[...]
Pas de tekst aan in mijn post. d:)b
Vergeet het screenshot niet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ach-jee schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:36:
Ik had vandaag een Void P2 in de achteruitkijkspiegel waarvan de chrome grillestrip zwart was gemaakt. Dat staat de auto erg goed. Geen idee waarom Polestar ervoor gekozen heeft om zo’n chromen element op een verder chroomloze auto te plakken.
Misschien was ik het wel :9 in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ach-jee schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:36:
Ik overweeg ook om de chrome voor en achter zwart te laten maken. Is volgens mij eenvoudig te verwijderen als je een wrap gebruikt zodat het voor de leasemaatschappij ook geen probleem is bij het inleveren van de auto. Ik weet alleen niet wat het ongeveer kost. @SpeedfreakR kun jij daar inzicht in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
[P2] verbruik

Omdat ik ook een weekje zonder GPS heb gereden, dus ook zonder routeplanning, geen aankomst SoC% , is mijn vuistregel voor verbruik nu grofweg 10% batterij voor elke 30km. ofwel 300km op 'volle tank'. Ik deel aantal km door 3 en dan heb ik % verbruik.

Dus maak ik een ritje van 60km, 60 / 3 dat is ca 20% batterij verbruik.

Op en neer naar strand 150km, 150 / 3 dat is ca 50% batterij,

Nog 30km naar een laadpunt, ca 10% batterij... etc

wellicht moet ik deze vuistregel bijstellen voor in de zomer, maar voor nu werkt t aardig, en komt het altijd goed uit, zit vaak iets conservatief maar beter dan andersom 8)7

Dan weet ik +/- hoeveel ik gebruik en of ik t haal of dat ik moet bijladen onderweg, los van of het allemaal werkt in de auto; Ook een handig ezelsbruggetje voor de rest van de familie als GPS of 4G het niet doet en de navigatie niet werkt .

[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 07-03-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
AartJW schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Is dit een andere (diepere?) reset dan die met de home knop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Aghanim schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:22:
[...]

Ik overweeg ook om de chrome voor en achter zwart te laten maken. Is volgens mij eenvoudig te verwijderen als je een wrap gebruikt zodat het voor de leasemaatschappij ook geen probleem is bij het inleveren van de auto. Ik weet alleen niet wat het ongeveer kost. @SpeedfreakR kun jij daar inzicht in geven?
Ik was 310 euro kwijt voor:
Achterportieren ramen tinten (€210 dacht ik)
Middenconsole wrappen
Grill (€50)
Achterbumper Chrome dingetjes zwart maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
SpeedfreakR schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:20:
[...]

Misschien was ik het wel :9 in Almere?
Amersfoort op de A1, wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Mga1600 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Is dit een andere (diepere?) reset dan die met de home knop?
Lijkt specifiek een reset te zijn voor connectie. Schijnt bekende Volvo reset te zijn voor Volvo on Call.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ach-jee schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Amersfoort op de A1, wie weet?
Nee dan was ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
SpeedfreakR schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Middenconsole wrappen
Grill (€50)
Thx! Dan is voor en achter Chrome delete waarschijnlijk rond de 75-100€ als ik het zo optel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
AartJW schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:44:
[...]

Lijkt specifiek een reset te zijn voor connectie. Schijnt bekende Volvo reset te zijn voor Volvo on Call.
Misschien iemand een keer op de P8 proberen dan? Zelf heb ik daarmee nog geen connectieproblemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
MartinP8 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:56:
[...]

Misschien iemand een keer op de P8 proberen dan? Zelf heb ik daarmee nog geen connectieproblemen gehad...
Ik moet zo mijn dochter ophalen en dan ga ik het eens proberen

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[...]

Is niet helemaal waar. Op korte ritten scheelt het aanzienlijk aangezien de batterij minder "agressief" wordt voorverwarmd. Op de lange ritten valt dit niet zo op maar ik haal aanzienlijk betere resultaten op mijn 35 km woon werkverkeer.....

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Sebas84! schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:47:
[...]
Op korte ritten scheelt het aanzienlijk aangezien de batterij minder "agressief" wordt voorverwarmd.
P2 of P8?
Vanwaar komt deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SpeedfreakR schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Middenconsole wrappen
Grill (€50)
Mag ik vragen wat je met de middenconsole hebt gedaan? Ik heb zelf dus de P8 en irriteer me enorm aan dat lelijke en onhandige piano hoogglans zwart lak in de middentunnel en langs het grote scherm. Ik zou dit graag willen laten wrappen in iets moois of gewoon mat zwart.

Sowieso iemand hier met een P8 die dat al eens gedaan heeft? Ik ken alleen P2 auto's en video's hiervan. Nog geen P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Juancho schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Mag ik vragen wat je met de middenconsole hebt gedaan? Ik heb zelf dus de P8 en irriteer me enorm aan dat lelijke en onhandige piano hoogglans zwart lak in de middentunnel en langs het grote scherm. Ik zou dit graag willen laten wrappen in iets moois of gewoon mat zwart.

Sowieso iemand hier met een P8 die dat al eens gedaan heeft? Ik ken alleen P2 auto's en video's hiervan. Nog geen P8.
Tuurlijk! Ik ben dus zelf een P2 dus zal het anders zijn dan bij een P8 natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTNrDCrR6m4vsxZeFFB9DiTEY70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRj6YRYWox9l6CVNah5sRiTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SpeedfreakR schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Tuurlijk! Ik ben dus zelf een P2 dus zal het anders zijn dan bij een P8 natuurlijk.

[Afbeelding]
Nice! In principe maakt P2 of P8 niet uit voor de expert lijkt me. Mag ik vragen waar je het hebt laten doen? Dan ga ik even contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Juancho schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Nice! In principe maakt P2 of P8 niet uit voor de expert lijkt me. Mag ik vragen waar je het hebt laten doen? Dan ga ik even contact met ze opnemen.
ProCarStyling in Almere. Ik heb het onderdeel wel zelf los moeten halen. Was in dit geval niet heel moeilijk hoor. Vandaar dat de wrap heel mooi om de randje heen zit.
Ik denk dat elke professionele wrapper in je buurt hier wel mee overweg kan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat bedoel je met onderdeel? Neem aan dat voor het wapen van de middenconsole ze de materialen wel in huis hebben? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Juancho schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:36:
Wat bedoel je met onderdeel? Neem aan dat voor het wapen van de middenconsole ze de materialen wel in huis hebben? 🤔
Ik heb hem zo aangeleverd, niet mijn foto.

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar-forum.com/attachments/b610ec0f-5f71-4760-902a-effb7d0b0349-jpeg.1681/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
High-Voltage2 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:53:
[...]

P2 of P8?
Vanwaar komt deze info?
P8, en eigen ervaring...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
vandaag? grote kans dat ik het was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Zijn alle aspecten en factoren belicht? Nee
Is er rekening gehouden met alle details? Nee

Maar toch wel een leuk en vermakelijk filmpje dat we met ons “groene fiscale hart”
en 400+pk 4x4 en 660nm goed bezig zijn. 😉

YouTube: Elektrische versus Brandstofauto, ?

Mijns inziens geen discussievoer, maar ter vermaek, dacht misschien leuk voor de maandagmorgen koffiebreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
SpeedfreakR schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:41:
[...]

Ik heb hem zo aangeleverd, niet mijn foto.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, beter als de pianolak die nu al vol krasjes zit.

Je zegt dat het paneel makkelijk los te maken is. Kun je uitleggen hoe je dit precies gedaan hebt, waar zitten de bevestigingen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Johnbeer schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:10:
[...]

Ziet er goed uit, beter als de pianolak die nu al vol krasjes zit.

Je zegt dat het paneel makkelijk los te maken is. Kun je uitleggen hoe je dit precies gedaan hebt, waar zitten de bevestigingen etc?
Zie hier: https://www.polestar-foru...-gear-selector.551/page-3

Het is een kwestie van trekken. Begin aan de kant van de usb poorten (boven aan). Hij komt daar makkelijk los, werk dan een weg naar beneden. Het zijn allemaal clips. Vervolgens de kabel los halen en je kan dan nog met 2 schroefjes de volume knop unit los halen. Klinkt heftig. Maar is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:56
High-Voltage2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:59:
[...]

[P2]
Ik schakel regelmatig van zijn achteruit naar zijn vooruit en vice versa zonder dat ie volledig stil staat.
Volgens mij moet je rem alleen intrappen als ie in P gestaan heeft.

Kan zijn dat de OPD instelling (die in mijn geval op standaard staat) er ook nog iets mee te maken heeft.
Het 'rollend' wisselen van de versnelling kan idd zonder het rempedaal. In ieder geval van achteruit naar de vooruit. Ik doe dat standaard als ik van de oprit afrijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2000jan
[P2]

Toch ook wat positief nieuws brengen:
De automatische switch van DAB naar FM - die de laatste update mij gebracht heeft - werkt vlekkeloos en zonder dat je het merkt.
In de Kennedy tunnel in Antwerpen viel DAB altijd dadelijk weg, nu switched die zonder ook maar enige hapering naar FM en als ik de tunnel uit ben terug naar DAB !!!

PS. toch iets minder goed nieuws, al 2 dagen geen 4g maar door de home knop te gebruiken om te resetten is het altijd wel opnieuw goed gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Heeft iemand trouwens al een over-the-air-update binnen zien komen? Mijn P2 heeft sinds december de update gekregen waarmee OTA updates mogelijk zijn gemaakt, maar heb tot dusver nog nooit een update-scherm gezien bij het instappen. Of gebeuren deze geheel transparant?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:03
S2000jan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:02:
[P2]

De automatische switch van DAB naar FM - die de laatste update mij gebracht heeft - werkt vlekkeloos en zonder dat je het merkt.
In de Kennedy tunnel in Antwerpen viel DAB altijd dadelijk weg, nu switched die zonder ook maar enige hapering naar FM en als ik de tunnel uit ben terug naar DAB !!!

PS. toch iets minder goed nieuws, al 2 dagen geen 4g maar door de home knop te gebruiken om te resetten is het altijd wel opnieuw goed gekomen
Je moet een aantal Posts teruglezen. Er wordt daar een andere reset methode uitgelegd, waarmee de 4G verbinding herstelt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47
S2000jan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:02:
[P2]

Zie link hiervoor. Volgens berichten zit de echte reset onder de voorruit ontwaseming (lang indrukken)... de andere (home) is een harde reset van je gehele android...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
P2
Tesla Bjørn heeft nieuwe batterijcapaciteit test gedaan met een P2 met nieuwste software en komt op 1,8kWh extra batterij. Niet veel maar toch weer ~8km extra range. 8)

Zie video hier:
YouTube: Polestar 2 with increased battery capacity

Hij gaat ook nog een laadtest doen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
nikagl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Zie link hiervoor. Volgens berichten zit de echte reset onder de voorruit ontwaseming (lang indrukken)... de andere (home) is een harde reset van je gehele android...
Ook dat had ik gelezen en ook dat heb ik vanmorgen geprobeerd maar dat lukte niet (zal het nog wel eens proberen later); de reset van het scherm zelf verhielp het probleem bij mij wel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AartJW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:24:
P2
Tesla Bjørn heeft nieuwe batterijcapaciteit test gedaan met een P2 met nieuwste software en komt op 1,8kWh extra batterij. Niet veel maar toch weer ~8km extra range. 8)

Zie video hier:
YouTube: Polestar 2 with increased battery capacity

Hij gaat ook nog een laadtest doen. (y)
Dan is de fors merkbare verbetering van de range hiermee ook ontkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Dan is de fors merkbare verbetering van de range hiermee ook ontkracht.
niet echt. De auto gebruikt bijv ook veel energie voor het opwarmen van de batterij in het eerste stuk. Dat is minder gemaakt waardoor hij niet gigantisch veel verbruikt op korte stukken.

Het is dus niet alleen maar extra kW het is volgens mij ook dat er slimmer mee om word gegaan.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:22:
[...]

niet echt. De auto gebruikt bijv ook veel energie voor het opwarmen van de batterij in het eerste stuk. Dat is minder gemaakt waardoor hij niet gigantisch veel verbruikt op korte stukken.

Het is dus niet alleen maar extra kW het is volgens mij ook dat er slimmer mee om word gegaan.
Ik ben ook wel benieuwd naar de definitie van een kort stuk. Voor mij is dat een ritje in de stad/dorp naar een winkel en terug. Zie mijn post van gisteren (9% op 12km) na voorverwarmen. Dit is qua verbruik gigantisch. Vandaag was het 26.3kWh op een rit van 2x 22km (met 5 minuten pauze ertussen). Dat lijkt iets beter dan voorheen maar vind ik al niet echt meer een kort ritje. Kan ook mijn referentiekader zijn met 17km enkele reis naar kantoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
secret17 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:14:
Heeft iemand trouwens al een over-the-air-update binnen zien komen? Mijn P2 heeft sinds december de update gekregen waarmee OTA updates mogelijk zijn gemaakt, maar heb tot dusver nog nooit een update-scherm gezien bij het instappen. Of gebeuren deze geheel transparant?
Hier nog geen update. Zou deze week moeten komen als ze ‘begin maart’ willen halen als beloofde termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Bij mij werkt het niet helaas. In welke stand moet de auto staan. Maakt dat nog uit?
AartJW schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:11:
P2
Mensen met LTE/4G problemen als eens de volgende reset geprobeerd? (ik heb geen problemen maar reset werkt wel):

- Maximaal ontwasening knop ~30 seconden ingedrukt houden.
- SOS knop wordt rood.

Let op: ik heb dec update (P2104.1, de één na laatste) en bij mij geen problemen met verbinding, maar had deze methode gezien en zou een reset moeten doen. Dat resetten werkt dus wel en hopelijk werkt het voor mensen met LTE issues. Hoor het wel!

Edit: schijnt dus te werken bij mensen met connection problemen d:)b

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Bart2385 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:31:
Bij mij werkt het niet helaas. In welke stand moet de auto staan. Maakt dat nog uit?

[...]
Had hem zelf gewoon in P staan, maar je zou D kunnen proberen. Heb je wel de laatste of een na laatste software update? Bij november of september versie weet ik niet of het werkt. Verder vrij simpel, alleen flink lang inhouden en dan loslaten. Na tijdje zie je dan SOS rood oplichten en de icoontjes verdwijnen en weer tevoorschijn komen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Bedankt ga het straks nog eens proberen. Heb de laatste versie. Nu al week geen internet en ook geen navigatie. Ook de tijd geeft iets heel anders aan. Hopelijk werkt dit anders toch maar langs de dealer helaas. Vorige keer was het na een week automatisch verholpen gelukkig.
AartJW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Had hem zelf gewoon in P staan, maar je zou D kunnen proberen. Heb je wel de laatste of een na laatste software update? Bij november of september versie weet ik niet of het werkt. Verder vrij simpel, alleen flink lang inhouden en dan loslaten. Na tijdje zie je dan SOS rood oplichten en de icoontjes verdwijnen en weer tevoorschijn komen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
ja, en je moet wel rijden om de update te downloaden. Duurt circa een uurtje tot 1.5 uur.
En nee, dat hoef je niet achter elkaar te rijden, maar wel totaal. Toen ik een ritje Rotterdam en terug deed (wat totaal zo'n 2.5 uur is voor mij) had ik hem binnen en kreeg ik de popup.

Check ook of je de notificatie niet perongeluk verborgen hebt, swipe van boven naar beneden over je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024

“Daarom is ze ook met jou samen” zou je snel geneigd zijn te zeggen, maar we kennen elkaar natuurlijk niet! :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

P2
Zojuist tijdens mijn korte ritje een bericht dat er een OTA update beschikbaar is en of ik die wil installeren.
De auto heeft al de Feb update (P2104.1) dus met deze update ga ik naar P2108.3. Heb er niks voor hoeven doen, niet specifiek gezocht naar updates.

Ik ben benieuwd, hij is nu aan het installeren en zou rond 15uur klaar moeten zijn. Batterij is rond de 70% en hangt niet aan de lader. Ook even een kort stukje gereden dus de 12v batterij zou ook vol moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:52

npolm

P8

P8

Zojuist van mijn dealer gehoord dat ik woensdag de terugroep-update kan uit laten voeren.
Heb ook nog de september-software, dus ben benieuwd!

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH-P8
  • Laatst online: 25-04-2022

EH-P8

P8

npolm schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:38:
P8

Zojuist van mijn dealer gehoord dat ik woensdag de terugroep-update kan uit laten voeren.
Heb ook nog de september-software, dus ben benieuwd!
Idem ook op woensdag

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Ze doen niet alle auto's tegelijkertijd (las iets van 250 per week) dus gewoon geduld hebben. Lees ook mensen die hem na ritje van 20 min na week stilstand de melding krijgen om hem te installeren. Hoe het in z'n werk gaat zo'n update is al meerdere keren besproken hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Het filmpje met "alle antwoorden van Volvo op de P8 issues" staat op het Driver Connect platform. Zelf nog even geen gelegenheid het te bekijken, maar ga dat vanavond zeker doen.

Lijkt gewoon een youtube filmpje, hier de link voor wie geen toegang heeft tot Driver Connect:
YouTube: Webinar Volvo XC40 Recharge P8

[ Voor 35% gewijzigd door Montalbano op 08-03-2021 15:13 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Montalbano schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:12:
Het filmpje met "alle antwoorden van Volvo op de P8 issues" staat op het Driver Connect platform. Zelf nog even geen gelegenheid het te bekijken, maar ga dat vanavond zeker doen.

Lijkt gewoon een youtube filmpje, hier de link voor wie geen toegang heeft tot Driver Connect:
YouTube: Webinar Volvo XC40 Recharge P8
Wel grappig ik ben nu het filmpje aan het kijken en tussendoor hier op het forum kijkend of er al reacties op waren.
Pagina: 1 ... 186 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.