Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 184 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.413 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:02
DeathslayerNLL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:
P8

Ik vroeg mij af, ik krijg binnenkort mijn XC40 geleverd MET warmtepomp.. Zijn er al mensen die testen gedaan hebben over of het veel doet qua range o.i.d., wat een beetje de verschillen zijn tussen met of zonder warmtepomp? En is het een optie die ook echt waarde toevoegt, of alleen een leuke "gimmick"?
Ik denk dat de echte beoordeling daarvan pas gedaan kan worden als de software daarvoor is aangepast ( werd volgens berichten aan gewerkt).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Shorteh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Ik had dit maandag ineens nadat de auto een weekend stil had gestaan. Ging bij mij vanzelf voorbij na 5 minuten rijden. Bij jou niet het geval denk ik dan?
Ik had het ook maandag tegen de avond nadat de auto het hele weekend stil had gestaan. Ik heb rijdend gereset en daarna deed alles het weer. Iets te diep in slaap gevallen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Simpel maar alsnog gek toch? Misschien denkfout van mij hoor, maar de mensen die nog niet die betreffende fix hebben gehad... al die auto's hebben toch (kans op) dat probleem wat volgens de communicatie kan leiden tot ongelukken met letsel? Als het nou een recall was voor een klein onderdeeltje dat vervangen moest worden maar verder geen schade kan als je tot dan blijft rijden ok... maar kans op ongelukken met letsel is toch wel een iets serieuze vorm van bug lijkt me? En ook dat je als Volvo geen enkel risico wil nemen en z.s.m. al die P8's wil voorzien van de fix.

Ik heb het iig ook maar even zelf voorgelegd bij de Volvo Nieuwenhuijse groep. Benieuwd wat hun reactie dan is.
Ik ben het er helemaal mee eens hoor, ik vind de communicatie bar-slecht. Maar dat heb ik nu al vaak genoeg geventileerd :-)
Overigens beweerde mijn dealer dat ze nog geen enkel geval van stilvallen hebben gehad.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:02
Mga1600 schreef op Thursday 4 March 2021 @ 10:46:
[...]

Ik heb een Wallbox met een app en kan aflezen hoe de laadstroom is. Eigenlijk is dat een consistente 10,6 - 10,8 kWh tot de auto op 90% staat (staat die op ingesteld). De ene keer staat dan op het dashboard 44 kmh laden, de andere keer meer of minder. Hoe die 10,6 vertaald wordt naar laadsnelheid in km’s hangt dus kennelijk van het recente gemiddelde verbruik af.
Dus na bijv. een software update is het zo dat het gemiddelde verbruik van de auto een reset krijgt en je eigenlijk weer op 0 begint met 'opbouwen'? Misschien goed voor mij, het kan maar zo zijn dat al die mensen die proefgereden hebben in mijn P8 als een malle die 408pk hebben getest en met 130 over de snelweg zijn gegaan. En dat voor de eerste 3000km... :*)

Ik ben natuurlijk vooral benieuwd wat MIJN verbruik is en hoe zich dat ontwikkeld vanaf nul punt. Even wachten op de update dan maar :).

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 04-03-2021 11:00 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Ik ben het er helemaal mee eens hoor, ik vind de communicatie bar-slecht. Maar dat heb ik nu al vaak genoeg geventileerd :-)
Overigens beweerde mijn dealer dat ze nog geen enkel geval van stilvallen hebben gehad.
Was ook een van de vragen uit de enquête van het door Volvo geïnitieerde platform. Iets in de trant van "Hoe heeft u de communicatie met Volvo na de levering van uw Volvo ervaren?". Heb deze bondige enquête toch maar ingevuld en deze vraag met "Welke communicatie?" beantwoord.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:02
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:14:
[...]

Heel vreemd want ik heb al vanaf het begin de januari update (1 februari) en haal dit vanaf dag 1 never nooit. Sterker nog, ik zit altijd ook op de 40kW die jij aangaf en het enige verschil dat ik zag met beter weer is dat het sneller naar ergens in de 20 zakt.

Maar deze cijfers en metname na een paar km... Ik vraag me oprecht af hoe dat kan. Mooi hoor maar met diezelfde update zou het toch veel en veel maker moeten gebeuren? Blijft toch iets vaags hoor... Ik kan me alleen voorstellen dat jij er al veel en veel meer langere ritten op hebt zitten waardoor de inschatten qua verbruik sowieso al veel lager ligt. Wel top voor jou natuurlijk!
Het verbruik zou toch niet afhankelijk moeten zijn van hoeveel KM je in het verleden hebt gereden. Ik merk bij mij dat het verbruik ook duidelijk lager is na de januari update. Ik doe eigenlijk alleen maar kleine ritjes door corona en kwam met 5/6 km nooit onder de 40 uit, nu zit ik op de 27. Deels komt dit doordat het iets warmer is, maar ik denk eerlijk gezegd dat voor de update ook de phantom drain in je verbruik werd meegenomen. Mij was al opgevallen dat de auto na een paar dagen stilstaan duidelijk een hoger verbruik aangaf vlak na het wegrijden (voor de januari update). Het zou kunnen dat ze de berekening met de update hebben aangepast waardoor je 'echte' verbruik bij het rijden beter wordt weergegeven. Uiteindelijk verbruikt de accu ook stroom als de auto uit is (overigens een stuk minder dan de Tesla die ik hiervoor had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:
Ik ga zo de update halen, volgens dealer zit de recall-update daar ook bij in. Ben benieuwd, anders heb ik in ieder geval weer even de laatste versies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9gM9PWOaqvUY9wVwx6qp7hfCSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2VG8tlFIO9cP9xCAsdQUldN.jpg?f=fotoalbum_large

Het is in ieder geval een nieuwere versie dan ik had, heb nu ook de mogelijkheid tot Ota updates zie ik. Verder kan ik er weinig kaas van maken, lijkt de 8-1 update met wellicht wat patches.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:43:
De P8 blijkt trouwens ook een aardige bezienswaardigheid te zijn merken we regelmatig 😁. Mensen die de auto nakijken op straat, of gewoon stoppen om te kijken als we ergens geparkeerd hebben, al 2x een saaie tesla berijder gehad naast me met het laden die maar niet konden stoppen met aangeven hoe vet ze de P8 sage green vonden. Collegas die het prachtig vinden... Vrienden die het iets TE overdreven vinden voor mij (als grap natuurlijk), vaders die het allemaal niet meer begrijpt...

Nee, tis los van de probleempjes die er absoluut nog zijn iig zeker geen saaie opa auto om zo maar te zeggen 🙌
Ja, merk je dat echt? Ik namelijk totaal niet en dat vind ik overigens juist heerlijk. De auto lijkt gewoon exact hetzelfde als de reguliere, op een badge en het frontje na, maar dat weten alleen mensen die zich erin verdiept hebben. Ik vind het een fantastische onopvallende auto, voor mij perfect en of de rest daar wel of geen mening over heeft moeten ze lekker helemaal zelf weten :)

Dus ik denk dat het bij jou dan vooral door de niet zo gangbare kleur komt.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Was ook een van de vragen uit de enquête van het door Volvo geïnitieerde platform. Iets in de trant van "Hoe heeft u de communicatie met Volvo na de levering van uw Volvo ervaren?". Heb deze bondige enquête toch maar ingevuld en deze vraag met "Welke communicatie?" beantwoord.
Ik heb "totaal afwezig" geantwoord >:)

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb "totaal afwezig" geantwoord >:)
Haha.....ik ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding]

Het is in ieder geval een nieuwere versie dan ik had, heb nu ook de mogelijkheid tot Ota updates zie ik. Verder kan ik er weinig kaas van maken, lijkt de 8-1 update met wellicht wat patches.
Dit is hetzelfde als bij mij ( met de januari update). Ik denk echt dat dit alleen het Google-gedeelte is en dit niets zegt over de versie van de ‘Volvo’ software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
https://www.hln.be/binnen...-wat-laadstress~a8888ad6/

Toch ongelooflijk dat er nog steeds zulke artikels geplaatst worden, duidelijk geschreven door mensen die er totaal niets van kennen. Bijna volledig leeg aan de granny charger hangen en dan verwachten vol te kunnen vertrekken 's morgens, geen werkende laadpas wellicht en niet weten dat je gewoon letterlijk aan de auto kan vragen om naar een laadpaal te navigeren ipv het aan een lokale gemeentewerker te moeten vragen. 8)7

Niet verwonderlijk dat het hier in België zo traag gaat met de overstap naar elektrisch rijden.
Toen ik bijvoorbeeld bij de volvo-dealer info ging vragen over de P8 kreeg ik letterlijk de vraag waarom ik dat zou willen... :F

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Dus na bijv. een software update is het zo dat het gemiddelde verbruik van de auto een reset krijgt en je eigenlijk weer op 0 begint met 'opbouwen'? Misschien goed voor mij, het kan maar zo zijn dat al die mensen die proefgereden hebben in mijn P8 als een malle die 408pk hebben getest en met 130 over de snelweg zijn gegaan. En dat voor de eerste 3000km... :*)

Ik ben natuurlijk vooral benieuwd wat MIJN verbruik is en hoe zich dat ontwikkeld vanaf nul punt. Even wachten op de update dan maar :).
Ja ,...of je eigen rechtervoet wat terughoudender gebruiken wellicht om het gemiddelde omlaag te krijgen........? Ik zit nu op 22,5 op de TM teller over ca 500 km gemeten (had ‘m daarvoor op gereset). Nou waren die km’s vooral over 80 en 100 kmh wegenen rij ik niet idioot maar wel redelijk pittig qua acceleratie. Het kàn zuiniger......als ik zou willen......lIk denk dat het laadsysteem naar die TM waarde kijkt voor de weergave van het laadvermogen uitgedrukt in kmh. En Google gebuikt die waarde volgens mij om de resterende range te ‘vertellen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 09:38
GeForceFX_BE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:12:

Toch ongelooflijk dat er nog steeds zulke artikels geplaatst worden, duidelijk geschreven door mensen die er totaal niets van kennen. Bijna volledig leeg aan de granny charger hangen en dan verwachten vol te kunnen vertrekken 's morgens, geen werkende laadpas wellicht en niet weten dat je gewoon letterlijk aan de auto kan vragen om naar een laadpaal te navigeren ipv het aan een lokale gemeentewerker te moeten vragen. 8)7

Niet verwonderlijk dat het hier in België zo traag gaat met de overstap naar elektrisch rijden.
Toen ik bijvoorbeeld bij de volvo-dealer info ging vragen over de P8 kreeg ik letterlijk de vraag waarom ik dat zou willen... :F
Lijkt me meer een artikel over het gebrekkige laadnetwerk in België dan over de Polestar 2. Maar wel erg cringy om te lezen inderdaad. Volgens het artikel zelf is de tester wel een "expert" in ieder geval, dat scheelt al weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Misschien had die dealer net een mail gehad van Volvo HQ met de boodschap dat straks de verkoop puur online gaat en zij onderhoud en service mogen blijven doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
Petzun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Ik zou ook wel eens wat feedback willen geven. Want bij de dealer loop ik echt tegen een muur aan. Weten niets, kunnen niets. Kan ik me ergens opgeven o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sebas84! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 06:06:
[Afbeelding]
De eerste ochtend na de januari update: elke ochtend haal ik een kopje (bekertje) koffie bij de benzinepomp, we houden ze in leven zullen we maar zeggen.

Wat mij opvalt: ik rij dit stukje altijd zonder kachel want zit nog met mijn jas aan. Voorheen nooit onder de 30 gekomen na 3 km en nu staat hij hierop. Dit gaat echt enorm schelen als je vooral korte stukjes rijdt.

Erg knap
Even terugkomend hierop. Ik moest net een kort ritje maken van bijna 11km door nieuwbouw en stukje 70km en 50km wegen. NIks bijzonders dus. Ik dacht, laat ik het eens checken en dan jouw cijfertjes van die ochtend erbij pakken. Toch wel een enorm verschil hoor... Was 6 graden hier trouwens, niet voorverwarmd of wat dan ook. Uiteindelijk 5% accu verloren op dit ritje. Vind het verschil met jou echt heel erg groot. Maargoed, jij hebt dan ook een stuk meer gereden dan mij... Ik weet overigens wel zeker dat als ik langer zou rijden ik zeker richting 24/25 zou gaan hoor, maar gaat me even puur om de start van je rit waar jij echt idioot laag scoort :). En ik denk echt dat voor de P8 daar de grote winst te behalen is. Die kortere ritjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uy1hBGhN8CgyE1QaMRaGQ4u1b4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfOdrjzUtDtOMIZkYg70sIro.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 04-03-2021 13:17 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 07:45

Lancer

What the......

Ik heb hem al een keer op 13.5kWh gehad na een ritje van 3 km binnen de bebouwde kom. Wat wel 15 graden buiten met een zonnetje. Op de lange snelwegritten zit het meer tussen 20 en 25.

Overigens met de fietsendrager achterop en 90 aanhouden ipv 100 zag ik geen meerverbruik (vind het toch altijd een beetje eng met de taartschep aan de bumper en drie fietsen erop.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
strikkert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:55:
[...]

Ik zou ook wel eens wat feedback willen geven. Want bij de dealer loop ik echt tegen een muur aan. Weten niets, kunnen niets. Kan ik me ergens opgeven o.i.d.?
Er bestaat een initiatief van Volvo om contact te onderhouden met P8 bestuurders. Is opgezet door een adviesbureau. Volgens mij kan je deze link gebruiken om hierin deel te kunnen nemen:https://driversconnectnl.insitessquare.com/ Je kunt ook de mini enquête invullen.

Schrik niet van de commentaren, bij een aantal berijders is het "van dik hout zaagt men planken". Er is iets minder geduld dan op dit Tweakers topic. Maar ook een mooi totaal overzicht (die denk ik nu iets teveel uitdijt) met verbeteringen geïnitieerd door mede tweaker @JohnDoe77. En met volgende week een filmpje van Volvo in reactie op de input van P8 bestuurders.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Even terugkomend hierop. Ik moest net een kort ritje maken van bijna 11km door nieuwbouw en stukje 70km en 50km wegen. NIks bijzonders dus. Ik dacht, laat ik het eens checken en dan jouw cijfertjes van die ochtend erbij pakken. Toch wel een enorm verschil hoor... Was 6 graden hier trouwens, niet voorverwarmd of wat dan ook. Uiteindelijk 5% accu verloren op dit ritje. Vind het verschil met jou echt heel erg groot. Maargoed, jij hebt dan ook een stuk meer gereden dan mij... Ik weet overigens wel zeker dat als ik langer zou rijden ik zeker richting 24/25 zou gaan hoor, maar gaat me even puur om de start van je rit waar jij echt idioot laag scoort :). En ik denk echt dat voor de P8 daar de grote winst te behalen is. Die kortere ritjes.

[Afbeelding]
Inderdaadeen enorm verschil! Maar mijn TM over 6000km staat op 26,7! Hoeveel is dat bij jou?

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 07:45

Lancer

What the......

Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Ja, merk je dat echt? Ik namelijk totaal niet en dat vind ik overigens juist heerlijk. De auto lijkt gewoon exact hetzelfde als de reguliere, op een badge en het frontje na, maar dat weten alleen mensen die zich erin verdiept hebben. Ik vind het een fantastische onopvallende auto, voor mij perfect en of de rest daar wel of geen mening over heeft moeten ze lekker helemaal zelf weten :)

Dus ik denk dat het bij jou dan vooral door de niet zo gangbare kleur komt.
Heb ik ook al gemerkt. Niet zozeer op straat, maar wel bij de snellader. Overigens vind ik het sociale aspect van het snelladen wel leuk als het warm genoeg is om buiten te staan. Je maakt nog eens een praatje onderweg. Misschien moeten we elkaar onderweg ook gaan groeten, net zoals motorrijders. Raam open en been naar buiten :+

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Sommige dingen in dat artikel zijn gewoon verzonnen volgens mij. Ze stellen dat met 91km rijden 54% van de lading kwijt was. Dat zou het totale bereik van deze polestar op 168km zetten. Wellicht dat ze 230 km/u gereden hebben of zo? En dan dat een halve laadbeurt (dat zou dus maximaal 30kw zijn) 38 euro kost. Ik ken de prijzen in belgie niet maar € 1,27 per kw, klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
De euro Ncap test van de p2. Jammer om ze zo in stukken te zien gaan maar voor het goede doel he. YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Polestar 2 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
_--[]--__ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Sommige dingen in dat artikel zijn gewoon verzonnen volgens mij. Ze stellen dat met 91km rijden 54% van de lading kwijt was. Dat zou het totale bereik van deze polestar op 168km zetten. Wellicht dat ze 230 km/u gereden hebben of zo? En dan dat een halve laadbeurt (dat zou dus maximaal 30kw zijn) 38 euro kost. Ik ken de prijzen in belgie niet maar € 1,27 per kw, klopt dat??
Ionity komt, zeker met duurdere laadpassen, misschien net boven de 1€ uit, maar 1,27€ heb ik ook nog nooit gehoord. Test aankoop gaat hier gewoon volledig de mist in en verliest heel wat van zijn geloofwaardigheid wat mij betreft. En HLN is er ook kampioen in EV's af te breken, in elke EV-review worden dezelfde fouten gemaakt, er van uit gaan dat je ermee moet rijden als een ICE, dus blijven rijden tot 'tank' bijna leeg is en dan volledig vullen. En dan maar schrijven hoe onpraktisch dat wel niet is aan een gewoon stopcontact. Zelfs de 7 uur die nodig zijn aan een laadbox laten ze over komen als onoverkomelijk, alsof die reviewer nooit moet slapen... 8)7

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sebas84! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Inderdaadeen enorm verschil! Maar mijn TM over 6000km staat op 26,7! Hoeveel is dat bij jou?
Geen idee, ik kreeg de auto namelijk met 4300km en ik heb toen de trip computer gereset. Dus mijn verbruik over de gereden 992km is 25 kWh. In ook nog eens de koude maanden. Dus gemiddeld gezien volgens mij niet zo slecht en als het warmer en warmer gaat worden... dan ga ik er eigenlijk wel vanuit dat ik ook onder de 20kWh duik.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 04-03-2021 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Lancer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Heb ik ook al gemerkt. Niet zozeer op straat, maar wel bij de snellader. Overigens vind ik het sociale aspect van het snelladen wel leuk als het warm genoeg is om buiten te staan. Je maakt nog eens een praatje onderweg. Misschien moeten we elkaar onderweg ook gaan groeten, net zoals motorrijders. Raam open en been naar buiten :+
Dat groeten gebeurt al. Gisteren tijdens mijn allereerste rondje Ring Amsterdam in de P8 sage green (kenteken eindigend op TD) kwam ik een witte P8 tegen (kenteken eindigend op JP, iemand van hier?. Duimpje omhoog geeft een prettig saamhorigheidsgevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Thx, dan stop ik maar met zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 30-09 16:37
RobDemandt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:40:
[P2] Weet niet of het al bekend was hier maar we krijgen nog wat gratis internet :)
[Afbeelding]
Niks gezien in mailbox.
Is dit de tegemoetkoming voor de leaserijders die niet de 500€ voucher van plugsurfing hebben ontvangen?

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

MaxxMark

HT is Tof!

Dat vroeg ik me ook af. Ze noemen hier trouwens vrij expliciet 'internet', terwijl die tegemoetkoming die genoemd werd ging over connected-services. Dat is volgens mij wat anders. Een beetje het "Volvo On Call" (services) tegenover "Internet". Maar ik kan het mis hebben :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:41
[P8]

Vanmorgen maar even de dealer gebeld i.v.m. de terugroepactie.
In de werkplaats konden ze zien dat er een update voor mijn kenteken was.

Op 19-2 (net voor aflevering) is de laatste toen bekende software geladen.

Gelijk maar een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd of ik dan wel VoC kan koppelen. Die geeft weliswaar nog geen info, maar toch leuk om te zien of het werkt.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
P8 terugroepactie:

Ik heb net bericht van Volvo over de terugroepactie. Het streven vanuit Volvo is om uiterlijk eind volgende week berijders van de P8 een brief te sturen (al dan niet via de LM) met informatie over de recall. Het betreft software en de recall kan OTA uitgevoerd worden. Dit komt op korte termijn beschikbaar, rond week 11. Hierover krijg je dus een brief!

Aldus Volvo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
hlip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:46:
[P8]

Vanmorgen maar even de dealer gebeld i.v.m. de terugroepactie.
In de werkplaats konden ze zien dat er een update voor mijn kenteken was.

Op 19-2 (net voor aflevering) is de laatste toen bekende software geladen.

Gelijk maar een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd of ik dan wel VoC kan koppelen. Die geeft weliswaar nog geen info, maar toch leuk om te zien of het werkt.
Heb deze actie vandaag zelf ook genomen en kan de update i.v.m. de terugroepactie volgende week ook laten doen. Nog een weekje onveilig rijden dus.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
MartinP8 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Dat groeten gebeurt al. Gisteren tijdens mijn allereerste rondje Ring Amsterdam in de P8 sage green (kenteken eindigend op TD) kwam ik een witte P8 tegen (kenteken eindigend op JP, iemand van hier?. Duimpje omhoog geeft een prettig saamhorigheidsgevoel :)
Leuke gewoonte inderdaad, houden we erin.
Geniet van de P8, welke kleur heb je zelf gekozen?

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:39
RobDemandt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:40:
[P2] Weet niet of het al bekend was hier maar we krijgen nog wat gratis internet :)
[Afbeelding]
Hoe is dat bij de P8 geregeld eigenlijk? Ook maar 3 jaar gratis (nu dus 5 jaar) ? Of is daarvoor een betere regeling beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
JTHZZ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Hoe is dat bij de P8 geregeld eigenlijk? Ook maar 3 jaar gratis (nu dus 5 jaar) ? Of is daarvoor een betere regeling beschikbaar ?
3 jaar gratis en nog geen berichten over verlengen tot 5 jaar. Zou wel aardig zijn als dit ook voor de P8 gaat gelden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
We zijn niet de enige die wachten op OTA update mogelijkheden: https://www.autoweek.nl/a...gen-over-the-air-updates/

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Ik dacht voor de P8 standaard 4 jaar.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobDemandt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 18:30
Cello66 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Niks gezien in mailbox.
Is dit de tegemoetkoming voor de leaserijders die niet de 500€ voucher van plugsurfing hebben ontvangen?
Dat zou zeker kunnen, ben zelf lease rijder via LeasePlan. Wel opvallend dat dit een mail vanuit Polestar zelf is en niet de lease maatschappij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartinP8
Petzun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:54:
[...]

Leuke gewoonte inderdaad, houden we erin.
Geniet van de P8, welke kleur heb je zelf gekozen?
Sage Green, met 20inch waardoor de ride wel wat hard aanvoelt. Kan het niet vergelijken, maar achteraf was 19inch misschien comfortabeler geweest. Ik heb voor mooier gekozen :) en prima tevreden over de wagen!

[ Voor 5% gewijzigd door MartinP8 op 04-03-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Die commentaren eronder zijn af en toe wel aardig: "Kunnen ze dan ook meteen het interieur updaten naar een acceptabel niveau?"

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Ik dacht voor de P8 standaard 4 jaar.......?
Inderdaad 4 jaar Google Services en 3 jaar VoC lees ik nu.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:49
Ja lees op facebook continue dat mensen in de US al maanden hun auto niet krijgen geleverd terwijl hij in de haven staat omdat de VOC er nog niet is

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Had ik vandaag ook al gepost. Blijkbaar vinden ze in de VS die bugs zo heftig dat ze auto niet uitgeleverd mag worden. In NL laat Volvo ons rustig rondrijden en komt er eind volgende week een brief waarschijnlijk....

Ik blijf het apart vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Petzun schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:36:
[...]

Inderdaad 4 jaar Google Services en 3 jaar VoC lees ik nu.
3 jaar VOC.. is dat vanaf aflevering of vanaf dat het ook echt werkt?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
dvroegop schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:16:
[...]

3 jaar VOC.. is dat vanaf aflevering of vanaf dat het ook echt werkt?

:P
Dat is een goeie. Het zal tientjes werk zijn, maar we mogen wel verwachten vanaf moment van het opleveren van een werkende VoC.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
[P2]

Meer mensen die wel eens rijden in bochten, of willen sturen, en een soort weerstandje voelen in het stuur waar soort van doorheen geduwd moet worden?

Ik kan het niet echt duiden, maar het valt me wel op.

Zonder ACC of Pilot assist aan, stuur op "zwaar"

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 04-03-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
BartWNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:24:
[P2]

Meer mensen die wel eens rijden in bochten, of willen sturen, en een soort weerstandje voelen in het stuur waar soort van doorheen geduwd moet worden?

Jazekers, en niet alleen in de bocht maar ook op rechte stukken. Ook zonder ACC of Pilot Assist ingeschakeld volgt de 'Lane Keeping App' of je netjes binnen de lijntjes blijft. In sommige gevallen bijna onmerkbaar; in andere gevallen best goed voelbaar.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[P2]

Dat is voor mij de rijden geweest om "stuurgevoel vast" niet meer te gebruiken.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:39
Quark2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Jazekers, en niet alleen in de bocht maar ook op rechte stukken. Ook zonder ACC of Pilot Assist ingeschakeld volgt de 'Lane Keeping App' of je netjes binnen de lijntjes blijft. In sommige gevallen bijna onmerkbaar; in andere gevallen best goed voelbaar.
Ik heb dat tegensturen maar uit gezet, bij mij trilt ie alleen nog. Op 60-wegen met brede fietsstroken is het anders niet echt lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
Shorteh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Ik had dit maandag ineens nadat de auto een weekend stil had gestaan. Ging bij mij vanzelf voorbij na 5 minuten rijden. Bij jou niet het geval denk ik dan?
Even teruglezen /zoeken svp, dit is al vaker voorgekomen.
Bij mij duurde het 7 dagen, en toen plots weer online.......geduld en komt weer goed. De garage kon niets doen, gewoon afwachten was het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
JTHZZ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Ik heb dat tegensturen maar uit gezet, bij mij trilt ie alleen nog.
Dat zou ik op de P8 ook graag willen. Maar heb het nog niet kunnen vinden.

Had dit op mijn vorige XC40 ook en dat rijdt een stuk rustiger. Ik vind die stuuringrepen veel te heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
[P2]

heb je ook Lane keeping assist uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mijn P8 staat inmiddels nog altijd bij de dealer. Maandag belde ze op dat ik hem op kon halen. Alle storingen zouden gefixt zijn.

Ik de auto in ontvangst genomen. Inderdaad alle errors weg. De auto was terug naar factory default. Dus alle terms opnieuw accepteren, telefoon koppelen, apps inloggen ed.

Ik rijd een paar minuten later de snelweg op... geen cruise control. “Sensor afgedekt”.

Terug naar de garage. Krijg net door dat ze voorstellen te wachten op de software update van eind week 11.

Dus mijn auto weer 2 weken kwijt.

Van de 11 weken dat ik die wagen heb, inmiddels 5 weken bij de garage.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
JackBol schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:33:
Mijn P8 staat inmiddels nog altijd bij de dealer. Maandag belde ze op dat ik hem op kon halen. Alle storingen zouden gefixt zijn.

Ik de auto in ontvangst genomen. Inderdaad alle errors weg. De auto was terug naar factory default. Dus alle terms opnieuw accepteren, telefoon koppelen, apps inloggen ed.

Ik rijd een paar minuten later de snelweg op... geen cruise control. “Sensor afgedekt”.

Terug naar de garage. Krijg net door dat ze voorstellen te wachten op de software update van eind week 11.

Sensor afgedekt is even met de ruitenwisser heen en weer toch?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

MaxxMark

HT is Tof!

harrewarre schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:26:
Weet het niet 100% zeker of dit em is, maar het kan eigenlijk niet anders. Nadat ik mn PS2 aan mijn wifi heb gehangen verscheen dit device:

[Afbeelding]

Verder niet veel uit af te leiden behalve de naam vcc-tcam, wat volgens mij staat voor Volvo Connected Car ? Google gaf er niet veel op.

Verkeer volgens unifi in de paar dagen dat ik em nu heb.

[Afbeelding]

Verder niet veel mee te doen, maar zo zie je nog eens wat haha :)
[p2]

Omdat ik zocht op vcc-tcam kwam ik je post tegen :)

Bij mij zie ik dat hij op het 2.4ghz netwerk aanmeldt ipv 5ghz. Is dat standaard/bij jou ook? Of stond mijn auto gewoon net te ver?

Daarnaast zag ik dat in de auto hij op Android een ander ip krijgt dan wat m’n netwerk uitgeeft. Zou het zijn dat de auto een eigen netwerk maakt en het infotainment system een eigen ip binnen dat netwerk krijgt?

Het zet trouwens wel de situatie open dat hij in de toekomst misschien ook een local WiFi netwerk kan aanbieden voor inzittenden. Ik meende geleden te hebben dat ze dat niet gingen doen maar dit zou het technisch iig mogelijk maken.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:36:
[...]

[p2]

Bij mij zie ik dat hij op het 2.4ghz netwerk aanmeldt ipv 5ghz. Is dat standaard/bij jou ook? Of stond mijn auto gewoon net te ver?

Daarnaast zag ik dat in de auto hij op Android een ander ip krijgt dan wat m’n netwerk uitgeeft. Zou het zijn dat de auto een eigen netwerk maakt en het infotainment system een eigen ip binnen dat netwerk krijgt?

Het zet trouwens wel de situatie open dat hij in de toekomst misschien ook een local WiFi netwerk kan aanbieden voor inzittenden. Ik meende geleden te hebben dat ze dat niet gingen doen maar dit zou het technisch iig mogelijk maken.
Een hotspot functie is I.i.g. voor de P8 wel beloofd in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Dat zou ik op de P8 ook graag willen. Maar heb het nog niet kunnen vinden.

Had dit op mijn vorige XC40 ook en dat rijdt een stuk rustiger. Ik vind die stuuringrepen veel te heftig.
Zie scherm foto het bovenste ‘schuifje’ .Staat bij mij ook al sinds het begin uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kmS97k3QIHgVsIIW2LsICl5gAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rI4Xoxc1e15KTxKitA0i98md.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:53:
[...]

Zie scherm foto het bovenste ‘schuifje’ .Staat bij mij ook al sinds het begin uit [Afbeelding]
Maar trilt ie dan nog wel? Ik dacht dat je dat dan ook uit zou zetten namelijk.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
Bens XC40P8 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:25:
[...]

heb je ook Lane keeping assist uitstaan?
Yes, die staat ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online

Tenzij ze denken dat het gevaarlijk is zou ik hem gewoon meenemen. Liever een P8 met een sensor die meldingen geeft dan een vervangende auto. Dan plannen ze hem in w11 toch gewoon weer in?

Wel ontzettend balen dat het bij jou nog geen grandioos feest is met de auto...

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Net even onder dat matje gekeken. Is gewoon een losse module met een stekkertje, zou in 5 minuten te vervangen zijn voor een module die wel met iphone 12 werkt....
Net update gekregen van de dealer; voor de zomer is het gefixt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Helemaal links tegen het randje leggen en dan bij de tweede of derde keer proberen gaat hi na een halve minuut ofzoj laden en blijft hij laden. Ik zie dan ook het icoontje van draadloos laden rechtsboven op het middenscherm.
Klopt, werkt bij mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Dat is toch wel heel erg zuur voor je! Balen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:42
Never mind, spuit 11. Dit was al gepost

[ Voor 85% gewijzigd door guido66 op 04-03-2021 19:18 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:49
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:48:
P8 terugroepactie:

Ik heb net bericht van Volvo over de terugroepactie. Het streven vanuit Volvo is om uiterlijk eind volgende week berijders van de P8 een brief te sturen (al dan niet via de LM) met informatie over de recall. Het betreft software en de recall kan OTA uitgevoerd worden. Dit komt op korte termijn beschikbaar, rond week 11. Hierover krijg je dus een brief!

Aldus Volvo :).
ik heb de 16e een afspraak staan (week 11) mag hopen dat ik 2 dagen later niet weer terug hoef voor een update

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sebas84! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:35:
[...]

Of even ontwasemen. Tenminste bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Sebas84! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:35:
[...]

Nope helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Tenzij ze denken dat het gevaarlijk is zou ik hem gewoon meenemen. Liever een P8 met een sensor die meldingen geeft dan een vervangende auto. Dan plannen ze hem in w11 toch gewoon weer in?

Wel ontzettend balen dat het bij jou nog geen grandioos feest is met de auto...
Ik heb nu een xc40 t5 met alles erop dus geen straf. Ik gebruik ACC en pilot zoveel dat ik me heen en weer naar de garage al aan het gemis stoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59

Logischerwijs zou je denken dat dit niet op te lossen is met software, aangezien het een probleem is dat vrijwel niemand ‘zo structureel’ heeft. Het kan bijna niet anders dan dat er iets niet goed is met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Mga1600 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:53:
[...]

Zie scherm foto het bovenste ‘schuifje’ .Staat bij mij ook al sinds het begin uit
Die staat bij mij ook uit. Maar dan is het "trillen" ook uitgeschakeld.

Bij mijn vorige XC40 kon je kiezen uit ingreep of alleen trillen.
Blijkbaar kan dat bij de P2 ook. Jammer dat dit bij de P8 is "vergeten". Of het is een feature die nog geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Die staat bij mij ook uit. Maar dan is het "trillen" ook uitgeschakeld.

Bij mijn vorige XC40 kon je kiezen uit ingreep of alleen trillen.
Blijkbaar kan dat bij de P2 ook. Jammer dat dit bij de P8 is "vergeten". Of het is een feature die nog geactiveerd wordt.
Ik vermoed dat dat nog wel komt...... ooit........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-09 21:19
BartWNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:19:
Krijg net deze mail van Polestar

2 jaar gratis internet extra omdat de app uit blijft

[...]
[P2 PP]

Vanochtend ook de mail ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ruben E schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Logischerwijs zou je denken dat dit niet op te lossen is met software, aangezien het een probleem is dat vrijwel niemand ‘zo structureel’ heeft. Het kan bijna niet anders dan dat er iets niet goed is met de hardware.
Ja ze hebben ook al verschillende sensors vervangen en in overleg met ‘Zweden’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nu ik trouwens weet dat je bij draadloos laden een icoontje rechtsboven in je scherm hebt valt het mij geljik op hoe enorm vaak het laden stopt omdat of de telefoon iets beweegt of dat het gewoon niet werkt. Ik heb een Samsung S21 overigens met officieel back case van Samung. Ik wil nog even proberen of het zonder case beter gaat maar ik denk gewoon dat dat ding in de Volvo heel erg matig is. Heb dan ook maar een mooi klein kabeltje gekocht die in het USB C poortje kan zodat het laden iig altijd goed gaat. Zeker op langere ritten met flitsmeister aan vreet de telefoon batterij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:19:
[...]

Volvo zegt "tot 30km" extra dacht ik? Dus zeg 15-20km in de praktijk bij de juiste temperatuur? Dus meer een duur betaalde gimmick imho. :)
Volgens mij weet niemand nog echt wat het voordeel in praktijk is. Ik begreep van de dealer die mij belde voor een update die klaarstaat voor mijn auto dat;

-Er dus een update voor mijn auto klaarstaat, helaas kon hij niet precies zien wat dit doet. Maandag installeren.
-Nog deze maand komt er ook een update voor de warmtepomp. Hopelijk krijg ik maandag details.
-De iPhone 12 laadproblemen hebben de aandacht en worden naar verwachting Q2 opgelost.

Als ik meer weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.autoweek.nl/a...ielaandrijving-exclusief/

P2 wordt even lekker afgeprijsd. Vanaf 48k als je dezelfde actieradius wil houden. Wel minder opties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
  • Laatst online: 15:31
Dit vind ik echt complete onzin aangezien de Iphone 12 zelfs draadloos oplaat op een draadloze oplader van een paar euro die we aan relaties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het is niet alleen Apple hoor. Mijn s21 laad dus zoals gezegd ook erg matig op in de zin van dat het enorm vaak onderbroken wordt. Waar ik het ook neerlegt. Mijn vriendin heeft hetzelfde met haar s20. Lijkt mij gewoon eerder dat die lader erg slecht is.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 04-03-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:04:
Het is niet alleen Apple hoor. Mijn s21 laad dus zoals gezegd ook erg matig op in de zin van dat het enorm vaak onderbroken wordt. Waar ik het ook neerlegt. Lijkt mij gewoon eerder dat die lader erg slecht is.
Dat ie (nog) niet laadt kan ik bijna accepteren, maar die irritante foutmeldingen de hele tijd... nu kan je er dus te telefoon niet eens neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 10:14
MaxxMark schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:36:
[...]

[p2]

Ik heb niet naar de adressen in de auto zelf gekeken maar volgens mij is het altijd 2.4GHz. De auto staat dichtbij (een meter of 6, met een buitenmuur er tussen) het access point hier en heb de auto niet op 5GHz gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Het is niet alleen Apple hoor. Mijn s21 laad dus zoals gezegd ook erg matig op in de zin van dat het enorm vaak onderbroken wordt. Waar ik het ook neerlegt. Mijn vriendin heeft hetzelfde met haar s20. Lijkt mij gewoon eerder dat die lader erg slecht is.
Mijn S10e laadt probleemloos op de P2, nog geen foutmelding gezien. Ik heb een vrij stroeve rubber backcover dus het gebeurt ook bijna niet dat ie verschuift.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MartinP8 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Dat ie (nog) niet laadt kan ik bijna accepteren, maar die irritante foutmeldingen de hele tijd... nu kan je er dus te telefoon niet eens neerleggen.
Foutmeldingen van de draadloze lader?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Iphone 11 doet het prima hoor. Dus het kan wel.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Foutmeldingen van de draadloze lader?
Ja om de paar minuten een melding met geluidssignaal op de middenconsole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MartinP8 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:38:
[...]

Ja om de paar minuten een melding met geluidssignaal op de middenconsole
Oh dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat lijkt me inderdaad reuze irritant.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die foutmeldingen heb ik ook niet gehad gelukkig. Lijkt me iets voor de dealer. Ik moet misschien nog de zogenaamde sweet spot vinden. Maar ik heb ook een redelijk stroeve achterkant cover met genoeg grip. Dat is het punt echt niet. Maar om de haverklap wordt het laden onderbroken. Pak je de telefoon op en leg je het er opnieuw op... Werkt het weer voor korte duur. Als ik niet het juiste punt vindt dat altijd werkt dan wordt het ook een puntje voor de dealer. Je betaalt er immers ook voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Die van mij laadt ook maar af en toe (idd links boven leggen), maar nog nooit een foutmelding gezien of gehoord. :?

[ Voor 6% gewijzigd door JohnDoe77 op 04-03-2021 22:46 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Jullie doen Rob Timmers echt tekort! ......hij is zeer deskundig en was tot voor kort een soort baas van de product managers. Hij weet alles van Volvo, van de ontwikkelingen en van de auto’s.
Kennelijk heeft hij promotie gemaakt als je naar zijn titels nu kijkt. Hij was Manager van de afdeling Product Management.

Ik heb ‘m (ruim een jaar geleden denk ik) per ongeluk een keer ontmoet toen hij bij de dealer was om die in het een of ander te trainen en nog even stond na te praten in het koffiehoekje met “mijn” verkoper (waar ik een afspraak mee had).
In de 5 minuten dat ik naast Rob Timmers stond heb ik meer details en overwegingen gehoord over de P8-familie dan ooit daarvoor of daarna.

Hij is ook kind aan huis bij Volvo in Zweden en was ook degene die ooit een lezing gaf over de P8 aan leden van het Volvoforum lang voordat de auto geïntroduceerd werd (ik was daar niet bij, maar heb wel de PPT presentatie op het Volvo forum gevonden).

Ik denk dat er binnen de Volvo Nederland organisatie niemand is die beter op onze issues in kan gaan dan hij......
Goed nieuws; morgen heb ik een gesprek met deze Rob Timmers. Klein beetje inleiding;

Toen het panel werd geformeerd (Electric Drivers Connect) heb ik in mijn eigen blog zoveel mogelijk van de door ons allen verzamelde punten genoemd en deze ook in de lounge geplakt. Omdat er in dat panel alleen door die Hortens wordt gereageerd met een standaard antwoord, heb ik via een omweg het ook naar de customer service van Volvo weten te sturen. Binnen een dag werd ik gebeld, dit heb ik hier ook gemeld. Strekking: ze waren blij met zoveel feedback en zouden het absoluut intern doorzetten naar de juiste personen. Ik heb gelijk de tip gegeven dat ze dit ook kenbaar maken in dat panel en daar verscheen later de boodschap over de video die er volgende week moet komen.

Paar dagen terug kreeg ik een iMessage van Rob Timmers die mij vroeg of wij elkaar zouden kunnen spreken en dat wordt morgen. Ik denk dat de mail die ik gestuurd heb een goede basis is, aangevuld met een jammerlijke prijsdaling. Natuurlijk zal ook (het gebrek aan) communicatie centraal staan.

Ik zal de heer Timmers vragen of ik hier een samenvatting mag geven van hetgeen besproken is. Zelf heb ik er geen problemen mee, deze dingen ervaren wij ook samen. Maar vind het wel netjes hem even op de hoogte te stellen.

Wordt vervolgd... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-09 20:12
Iphone Xs laadt zonder problemen, geen foutmeldingen en verschuift niet. Wordt wel vrij warm. Ergens normaal maar op de draadloze lader thuis heb ik dat toch veel minder.

Aan degenen waar het niet werkt en die zich storen aan de constante foutmeldingen: leg hem er niet op. Lijkt me niet zo onoverkomelijk in afwachting van een fix... 😅 Want ja, het zou moeten werken. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Davy_Rx schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:23:
Iphone Xs laadt zonder problemen, geen foutmeldingen en verschuift niet. Wordt wel vrij warm. Ergens normaal maar op de draadloze lader thuis heb ik dat toch veel minder.

Aan degenen waar het niet werkt en die zich storen aan de constante foutmeldingen: leg hem er niet op. Lijkt me niet zo onoverkomelijk in afwachting van een fix... 😅 Want ja, het zou moeten werken. 😊
Is vooral met de iphone 12 dat het niet werkt. Vervelende is dat je hem eigenlijk nergens anders lekker neer kan leggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Goed nieuws; morgen heb ik een gesprek met deze Rob Timmers. Klein beetje inleiding;

Toen het panel werd geformeerd (Electric Drivers Connect) heb ik in mijn eigen blog zoveel mogelijk van de door ons allen verzamelde punten genoemd en deze ook in de lounge geplakt. Omdat er in dat panel alleen door die Hortens wordt gereageerd met een standaard antwoord, heb ik via een omweg het ook naar de customer service van Volvo weten te sturen. Binnen een dag werd ik gebeld, dit heb ik hier ook gemeld. Strekking: ze waren blij met zoveel feedback en zouden het absoluut intern doorzetten naar de juiste personen. Ik heb gelijk de tip gegeven dat ze dit ook kenbaar maken in dat panel en daar verscheen later de boodschap over de video die er volgende week moet komen.

Paar dagen terug kreeg ik een iMessage van Rob Timmers die mij vroeg of wij elkaar zouden kunnen spreken en dat wordt morgen. Ik denk dat de mail die ik gestuurd heb een goede basis is, aangevuld met een jammerlijke prijsdaling. Natuurlijk zal ook (het gebrek aan) communicatie centraal staan.

Ik zal de heer Timmers vragen of ik hier een samenvatting mag geven van hetgeen besproken is. Zelf heb ik er geen problemen mee, deze dingen ervaren wij ook samen. Maar vind het wel netjes hem even op de hoogte te stellen.

Wordt vervolgd... :*)
Heel goed om te horen - ik ben erg benieuwd naar de opvolging van al onze ‘grieven’ en ‘wensen’

Dank je voor je initiatieven en veel succes met het gesprek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
JohnDoe77 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Volgens mij weet niemand nog echt wat het voordeel in praktijk is. Ik begreep van de dealer die mij belde voor een update die klaarstaat voor mijn auto dat;

-Er dus een update voor mijn auto klaarstaat, helaas kon hij niet precies zien wat dit doet. Maandag installeren.
-Nog deze maand komt er ook een update voor de warmtepomp. Hopelijk krijg ik maandag details.
-De iPhone 12 laadproblemen hebben de aandacht en worden naar verwachting Q2 opgelost.

Als ik meer weet...
Update voor de warmtepomp...!?!! Tell me more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
[P2]
Ik mis sinds de oktober update al de optie om draadloos laden aan of uit te zetten in het menu en sindsdien laad mijn telefoon ook niet meer. Daarvoor toen ik de optie nog wel had werkte het ook gewoon. Nu met de laatste update zie ik de optie nog steeds nergens staan en laad mijn telefoon dus nog steeds niet draadloos.

Bij andere P2 rijders dus wel?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
De optie is weggehaald, maar als je hem uit had staan voor die update kun je hem dus niet meer aanzetten. Op het Duitse forum meer slachtoffers van deze bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 00:07:
[...]

Update voor de warmtepomp...!?!! Tell me more!
Ik hoop er vandaag iets meer over te horen, zie vorige post, anders maandag! Laat het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:03
guido66 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 06:23:
De optie is weggehaald, maar als je hem uit had staan voor die update kun je hem dus niet meer aanzetten. Op het Duitse forum meer slachtoffers van deze bug.
P2
Sinds de update verdwijnt de settings ⚙️, bij uit het menu. Ik af en toe van menu wisselen voordat het weer te zien is. Verder hier geen laadproblemen met S10 en iPhone X, maak wel gebruik van zo’n doorzichtige soft plastic case. Had gisteren weer de State of charge bug. Ik stapte uit met 38% procent, 10 min later na boodschappen 15% over. Kort stukje gereden uitgestapt 5 min winkel binnen gelopen en ik kwam terug en ik had weer 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
En vanochtend ineens weer geen 4G! Toevallig na de update van afgelopen woensdag

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Sta je dan met de nieuwste software update te testen bij een 175KW snellaadstation gestart met 10%. Kom ik niet boven de 50KW uit. Met de oktober software die ik hiervoor had ooit eens 70KW aangetikt maar dat is het dan ook wel. De paal ernaast overigens idem dito. Daarvoor 20 minuten gereden dus redelijk opgewarmde accu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYSDQxz-VPKdElyFQ5xLUVn1ZD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrSushJXoB9qS7QH4aWR4bia.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jur gen op 05-03-2021 07:42 ]

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Pagina: 1 ... 184 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.