Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.410 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
FirstEV schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:47:
[...]

[P2]
...maar in het donker is zo'n overstekende voetganger wel hartstikke dood...
(Of had je dat stukje film gemist?)

Verder inderdaad prima testresultaten.
Vergeleken met de andere recent geteste auto's:

https://www.euroncap.com/...es=&thirdRowFitment=false

[ Voor 3% gewijzigd door Arie van Dijk op 03-03-2021 16:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:02
FirstEV schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:47:
[...]

[P2]
...maar in het donker is zo'n overstekende voetganger wel hartstikke dood...
(Of had je dat stukje film gemist?)

Verder inderdaad prima testresultaten.
Dat is dan weer een onverwacht voordeel van de avondklok......... >:)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwmorren
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-05-2021
Toen ik vorig jaar begon bij een nieuwe werkgever mocht ik kiezen; een 2 jaar oude Opel Insignia die nog op de zaak stond of een nieuwe elektrische auto. Ik koos uiteindelijk voor de Polestar 2 en wat heb ik daar een spijt van zeg. Ik “dacht” dat WLTP zoiets was als actieradius maar dat is het niet. Het begint al bij de aflevering want dan wordt je verteld dat je maar tot 90% mag laden….das al 10% van je actieradius weg. Daarna komen er allerlei factoren die kilometers afsnoepen van je bereik; het weer, je wielen, airco aan etc. Ook laad je met snel laden onderweg altijd maar tot 80% op. Ik heb misschien te weinig onderzoek gedaan maar ik was me hier niet van bewust.

Uiteindelijk lukt het mij onder geen enkele omstandigheid de opgegeven actieradius te halen op een volle accu (ik laad tegen het advies in gewoon tot 100% op). Zelfs voor een bereik van 300 km moet ik echt heel hard mijn best doen, moet het niet te koud zijn en moet ik niet boven de 100 km/h rijden. Heel frustrerend als ik 130 km/h mag!

Het meest vervelende van de Polestar 2 is dat je altijd bezig bent met de actieradius. Uiteindelijk gaat het voor mij om onbezorgde mobiliteit en daar waar het kan lekker stevig doorrijden om van A naar B te komen. Met de Polestar 2 lukt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10

SpeedfreakR

Zoeffff.....

jwmorren schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:50:
Toen ik vorig jaar begon bij een nieuwe werkgever mocht ik kiezen; een 2 jaar oude Opel Insignia die nog op de zaak stond of een nieuwe elektrische auto. Ik koos uiteindelijk voor de Polestar 2 en wat heb ik daar een spijt van zeg. Ik “dacht” dat WLTP zoiets was als actieradius maar dat is het niet. Het begint al bij de aflevering want dan wordt je verteld dat je maar tot 90% mag laden….das al 10% van je actieradius weg. Daarna komen er allerlei factoren die kilometers afsnoepen van je bereik; het weer, je wielen, airco aan etc. Ook laad je met snel laden onderweg altijd maar tot 80% op. Ik heb misschien te weinig onderzoek gedaan maar ik was me hier niet van bewust.

Uiteindelijk lukt het mij onder geen enkele omstandigheid de opgegeven actieradius te halen op een volle accu (ik laad tegen het advies in gewoon tot 100% op). Zelfs voor een bereik van 300 km moet ik echt heel hard mijn best doen, moet het niet te koud zijn en moet ik niet boven de 100 km/h rijden. Heel frustrerend als ik 130 km/h mag!

Het meest vervelende van de Polestar 2 is dat je altijd bezig bent met de actieradius. Uiteindelijk gaat het voor mij om onbezorgde mobiliteit en daar waar het kan lekker stevig doorrijden om van A naar B te komen. Met de Polestar 2 lukt dat dus niet.
Dat is helaas het leed dat elektrisch rijden heet. Elke elektrische auto die je kiest heeft deze issues, lijkt me dat je inderdaad beter onderzoek had moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-09 20:52
Loop niet zo te morren!

Tja, die kon ik niet laten lopen..

[P2]

Hij rijdt weer! Software installatie fout gegaan, opnieuw geladen, opgelost. Jammer dat Polestar blijkbaar nooit van roll back of eenheid van transactie heeft gehoord. Ik kom het ze graag uitleggen...

Over het sinasappelhuidje: de Volvo dealer gaf aan dat het duidelijk te zien is en dat de auto eigenlijk gepolijst zou moeten worden. Dat gaan ze ook in het rapport naar Polestar zetten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:34

Welkom in de wereld van het elektrisch rijden. Het is inderdaad behelpen, maar oh wat rijdt het lekker.

En als het dan toch elektrisch moet, dan heb je met de Polestar een prima keuze gemaakt! Als je er over een paar maanden nog steeds niet aan gewend bent, zou ik je adviseren terug te gaan naar de Insignia. Kun je gewoon 800km op een tank rijden en binnen 10 minuten is de tank weer volgetankt voor de volgende 800km. Daar kan geen enkele elektrische auto tegenop. Het verlies wat je dan mogelijk maakt, kun je zien als leergeld, of investering in de toekomst waarin we misschien wel allemaal elektrisch gaan rijden!

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 03-03-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-09 20:12
Ik zie hier weer enkele Posts ivm de range van de P2 en dat men maar iets meer dan 300km haalt met deze temperaturen. Er staat niet altijd bij of het dan gaat over korte of lange ritten enz. MAAR als het gaat over lange ritten op de autosnelweg, dan is +-330km toch ook wat Polestar adverteert? 470km = stadsverkeer + 19’’ + 25gr + airco uit . Hiervan kan niemand momenteel zeggen of dat klopt want het is geen 25 graden. Maar als je een lagere temperatuur en autosnelweg ingeeft bij de range berekening op de site klopt het alleszins wel 😊

En voor de mensen die twijfelen over een P2. Zeker doen. Ik twijfelde ook na alles wat ik hier las maar ben momenteel uiterst tevreden 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Om het eerlijk te houden mag je eigenlijk enkel met de geteste wagens in 2020 en 2021 vergelijken.
In 2020 zijn de testen immers aanzienlijk gewijzigd/verstrengd/uitgebreid.

En dan scoort de PS2 uiteindelijk als beste als je alle categorieën bekijkt en samentelt.

Oh Ironie: de enige categorie waar de Polestar niet zo uitmuntend scoort is in de Pole-test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Als je even een foto ofzo van je versie nummers etc kan posten graag! Kunnen we gelijk testen of die dealers maar wat lullen of gelijk hebben. Ter vergelijking, ik heb mijn P8 net een maandje, vanaf 1 februari, en werd er ook gezegd no met alle laatste updates (android 10, patch van 8 januari).

Dus als jouw dealer aangeeft dat er nieuwe updates op die P8 zitten zouden we dat moeten zien lijkt me. Ben erg benieuwd! Bedankt alvast _/-\o_
Dit is de versie: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-lE0dIPpFGTehumMy-NCPtpJms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9j0FyBiM7Lvw1bKijPq6dSLw.jpg?f=fotoalbum_large

En ook al in de eerste rit een google maps (?) crash gehad... hij reed wel door. De console gereset met de homebutton, waarbij kort de OPD niet meer werkte (was even schrikken). Daarna alles weer in orde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yCimC5YbCM8LGI7iUEC0WPc0jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUtJWJfd2dh9V0gnUgCMXK4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
470 bij stadsverkeer ga je nooit halen met 80 ritjes van 6km. Dan moet je richting de 15kWh. Tenzij je 470km in de stad verdeelt over 3 ritten ;)

@Bens XC40P8 Die 470 zijn geen snelweg kilometers dus op vakantie red je dat niet als je naar het buitenland gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door Aghanim op 03-03-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Dat klopt. Wat ik bedoel te zeggen is dat ook bij wat langere stukken (ik heb slechts 1x een enkele reis van 120km gemaakt) van rond de 50km het verbruik rond de 25kWh blijft. Als het theoretisch maximum 470km is maar je dit alleen redt als je met wind mee in de zomer in 1 rit 470km rijdt, dan heb je er in de praktijk niks aan. Ik vind dat ik de P2 in de praktijk erg vaak op moet laden, ondanks dat ik er vrij weinig mee rijd. Ik schat dat ik nu 10 ritten van 25km kan rijden en dan weer moet laden. Geen probleem met een laadpaal aan de deur maar toch.
10 ritten van 25km is bij deze koude omstandigheden ook wel het minst efficient wat je kunt hebben. en 470km in de omer vind ik wel degelijk zinvol als ik op vakantie ga met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Dit is de versie: [Afbeelding]

En ook al in de eerste rit een google maps (?) crash gehad... hij reed wel door. De console gereset met de homebutton, waarbij kort de OPD niet meer werkte (was even schrikken). Daarna alles weer in orde.

[Afbeelding]
Die codes zijn 100% identiek aan die van mijn auto.
Ik moest ook een reset doen na de (januari) update, (En mijn sleutels opnieuw koppelen trouwens). Ik heb nog wel een keer uitval van internet en gps ondervinden. Een reset onder het rijden loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Desalniettmin had ik de hoop dat ik per 100% batterij probleemloos 420km verdeeld over 15 - 20 kleine ritten kon rijden.
Dat zal naar de lente/zomer toe ook wel haalbaarder zijn.
Op dit moment moet je veel "investeren" om je cabine en accu op te warmen. Die investering wordt over relatief weinig kilometers uitgesmeerd waardoor je eenheidsverbruik gigantisch hoog ligt. Tijdens korte ritjes is je auto dus meer bezig met het op temperatuur brengen dan het op temperatuur houden van je wagen.
Als je bij een aangenamer buitenklimaat niet meer moet verwarmen dan heb je het rauwe verbruik van de wagen en ga je dus veel betere cijfers tegemoet ;)
Aangezien je thuis een laadpaal hebt staan zou ik zeggen: probeer eens met voorverwarmen. Zou voor die korte ritjes echt wel een wezenlijk verschil moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:02
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Dit is de versie: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Exact dezelfde als die van mij dus. Vreemd dat jij VOC dan alwel kon koppelen en ik niet. Al kan dat liggen aan het ontbreken van de 4de sleutel en dat de dealer daar iets voor moet fixen. Zal ik nog wel even navragen, voorlopig heb je toch niks aan de app en ik ga er vanuit dat we toch allemaal naar de dealer moeten voor de terugroep actie. Kunnen ze gelijk dat fixen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
P2

Zo blij!!!
De Polestar is weer terug van de leerinbouw 😃

We hebben gekozen voor Nappa leder met donder grijs Alcantara en een contrasterend stiksel (gelijk aan de kleur van het zilver in het dashboard/deurpanelen). Hierbij zijn naast de gebruikelijke zaken ook geborduurde logo’s in hoofdsteunen, de armsteun in het midden, de armsteunen van de deurpanelen in Nappa gedaan (met terugzetten van de originele zilveren knopjes). De vlakken boven de deurpanelen zijn uitgevoerd met Alcantara. Samen met de mattenset van met zilvergrijs stiksel wordt het weer een net geheel.

Naast de leerinbouw zijn ook de stoelen aangepast. Wij voelen de stalen balk in het midden van de voorzitting te veel en dit nam een behoorlijk stuk rijplezier weg. De stalen balk is verwijderd en de ontstane ruimte is opgevuld met schuim. Het zitcomfort is echt heel veel beter geworden. Op de terugweg heerlijk comfortabel gezeten, geen druk van die balk en zeker niet te zacht/ver wegzakken 👍

Proefzitten is mogelijk 😊

De inbouw is gedaan door BMS autobekleding in Haarlem. Erg goed en fijn bedrijf, mogelijk niet de goedkoopste, maar wel goede en fraaie materialen, vele mogelijkheden, vakwerk, goede communicatie en tijdens de inbouw ook diverse foto’s van de vorderingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrFOFFBrLJ9ppq-HRBPc-aCfFNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOhASVflILDBvyXi1aIjyTBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUbW_RK5OV70AJEwSSxUOef2ZZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVnhzi23JeFNjQR8WmuH75Dq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIx5JTt4Jw_6Qj1xU34kP0P8Mu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJUk15RQWv0QR89saMqnSj6n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTAh0n0dEhHMHClXDp2dZ3TmuT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7XzgMTi1K97Lkz0vEMUsjme.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HRhwZhOLCJk1UHO9FGjwhB6xmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEsTUxikHiQTRaAam47Jm0sJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JOsX1gYWD4VOZUfzioBSYOnmrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFFegfNSwbRkbmJ2eRfnJLMn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door petervanstuiven op 03-03-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Strak hoor! Zie ik het trouwens goed dat je in de P2 geen cupholder hebt in de middenconsole omdat die helemaal onder de armsteun valt? Constructie/tekentafel foutje? 🤔😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
petervanstuiven schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:35:
P2

Zo blij!!!
De Polestar is weer terug van de leerinbouw 😃

We hebben gekozen voor Nappa leder met donder grijs Alcantara en een contrasterend stiksel (gelijk aan de kleur van het zilver in het dashboard/deurpanelen). Hierbij zijn naast de gebruikelijke zaken ook geborduurde logo’s in hoofdsteunen, de armsteun in het midden, de armsteunen van de deurpanelen in Nappa gedaan (met terugzetten van de originele zilveren knopjes). De vlakken boven de deurpanelen zijn uitgevoerd met Alcantara. Samen met de mattenset van met zilvergrijs stiksel wordt het weer een net geheel.

Naast de leerinbouw zijn ook de stoelen aangepast. Wij voelen de stalen balk in het midden van de voorzitting te veel en dit nam een behoorlijk stuk rijplezier weg. De stalen balk is verwijderd en de ontstane ruimte is opgevuld met schuim. Het zitcomfort is echt heel veel beter geworden. Op de terugweg heerlijk comfortabel gezeten, geen druk van die balk en zeker niet te zacht/ver wegzakken 👍

Proefzitten is mogelijk 😊

De inbouw is gedaan door BMS autobekleding in Haarlem. Erg goed en fijn bedrijf, mogelijk niet de goedkoopste, maar wel goede en fraaie materialen, vele mogelijkheden, vakwerk, goede communicatie en tijdens de inbouw ook diverse foto’s van de vorderingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi resultaat. Ziet eruit als vakwerk 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Strak hoor! Zie ik het trouwens goed dat je in de P2 geen cupholder hebt in de middenconsole omdat die helemaal onder de armsteun valt? Constructie/tekentafel foutje? 🤔😁
Nee, de armsteun kun je verstellen 🤪

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
P2Hattem schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Nee, de armsteun kun je verstellen 🤪
Oh dat is wel relaxed. Kan in de P8 niet volgens mij. En ik vind hem net te kort eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Dat zal naar de lente/zomer toe ook wel haalbaarder zijn.
Op dit moment moet je veel "investeren" om je cabine en accu op te warmen. Die investering wordt over relatief weinig kilometers uitgesmeerd waardoor je eenheidsverbruik gigantisch hoog ligt. Tijdens korte ritjes is je auto dus meer bezig met het op temperatuur brengen dan het op temperatuur houden van je wagen.
Als je bij een aangenamer buitenklimaat niet meer moet verwarmen dan heb je het rauwe verbruik van de wagen en ga je dus veel betere cijfers tegemoet ;)
Aangezien je thuis een laadpaal hebt staan zou ik zeggen: probeer eens met voorverwarmen. Zou voor die korte ritjes echt wel een wezenlijk verschil moeten geven.
Voorverwarmen heeft vooralsnog weinig geholpen. Ik heb een gemiddeld verbruik van 29kWh over 5500km en heb de auto sinds september. Gemiddeld genomen was het dus niet echt koud over die periode van 5 maanden en heb ik een effectieve range van rond de 250km.

Korte ritjes is relatief veel opwarmen dus hoe je dan de 470 stadskilometers zou moeten halen weet ik niet. Mijn rijgedrag is namelijk stadskilometers. Grappig genoeg heb je daar zelfs amper ruimte om het gaspedaal flink in te duwen.

Ik ben van de Polestar calculator op de website uitgegaan en die sluit totaal niet aan bij de werkelijkheid. Het lijkt eerder alsof je WLTP - overschatting - korte ritten - impact kou moet doen om de werkelijke range te krijgen.

Het is wat het is maar ik ben er niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]

Esthetisch vraagje: de voorste rand van het zonnescherm van het panoramadak is van een soort nep aluminium. Kleurt totaal niet bij de rest. Ik dacht eerst dat er nog een bescherm strip op zat of zo... hoort het die kleur te zijn? Oftewel heeft iedereen dat en ben ik de enige die het (heel) lelijk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Voorverwarmen heeft vooralsnog weinig geholpen. Ik heb een gemiddeld verbruik van 29kWh over 5500km en heb de auto sinds september. Gemiddeld genomen was het dus niet echt koud over die periode van 5 maanden en heb ik een effectieve range van rond de 250km.

Korte ritjes is relatief veel opwarmen dus hoe je dan de 470 stadskilometers zou moeten halen weet ik niet. Mijn rijgedrag is namelijk stadskilometers. Grappig genoeg heb je daar zelfs amper ruimte om het gaspedaal flink in te duwen.

Ik ben van de Polestar calculator op de website uitgegaan en die sluit totaal niet aan bij de werkelijkheid. Het lijkt eerder alsof je WLTP - overschatting - korte ritten - impact kou moet doen om de werkelijke range te krijgen.

Het is wat het is maar ik ben er niet blij mee.
Suckt precies redelijk hard...
Als je veel stadskilometers doet ligt de snelheid laag, dus daar kan het grote verbruik niet vanaf komen. In de stad met lage snelheden moet je m.i. ook al flink je best doen om door de regen te remmen en mechanisch te gaan remmen.
Tenzij je er van overtuigd bent dat je rijstijl echt buiten proportie is lijkt er mij toch iets te schelen met de wagen zelf...

Deze morgen 26 km à ~25 kWh/100km, deze avond nadat hij lekker in het zonnetje had "voorverwarmd" was het op de omgekeerde weg 19 kWh/100km. Gemiddelde snelheid in beide gevallen rond de 55-60 km/h.
Het verschil 25 en 19 is deels te verklaren door temperatuur, maar ook geografisch. 's Morgens rij ik altijd bergop, 's avonds berg af. Gaat dan over 40m hoogteverschil ofzo, zeker niet extreem, maar is wel meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Suckt precies redelijk hard...
Als je veel stadskilometers doet ligt de snelheid laag, dus daar kan het grote verbruik niet vanaf komen. In de stad met lage snelheden moet je m.i. ook al flink je best doen om door de regen te remmen en mechanisch te gaan remmen.
Tenzij je er van overtuigd bent dat je rijstijl echt buiten proportie is lijkt er mij toch iets te schelen met de wagen zelf...

Deze morgen 26 km à ~25 kWh/100km, deze avond nadat hij lekker in het zonnetje had "voorverwarmd" was het op de omgekeerde weg 19 kWh/100km. Gemiddelde snelheid in beide gevallen rond de 55-60 km/h.
Het verschil 25 en 19 is deels te verklaren door temperatuur, maar ook geografisch. 's Morgens rij ik altijd bergop, 's avonds berg af. Gaat dan over 40m hoogteverschil ofzo, zeker niet extreem, maar is wel meetbaar.
Dat is een net verbruik, zeker gezien de korte afstand. Ik heb vrijdag een rit van 50km enkele reis (zeldzaam de laatste tijd) staan. Zal dan eens goed op het verbruik letten en extra netjes (ACC 105) rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022

Wow met de klaagzang ben je hier echt aan het verkeerde adres en ik weet niet zo goed wat je hiermee wilt bereiken. Het enige wat je gaat horen is dat je je beter in had moeten lezen. Veel plezier van de P2, je hebt een fantastische auto onder je bips!!!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Dat is een net verbruik, zeker gezien de korte afstand. Ik heb vrijdag een rit van 50km enkele reis (zeldzaam de laatste tijd) staan. Zal dan eens goed op het verbruik letten en extra netjes (ACC 105) rijden.
Zijn jouw stadsritjes met veel filerijden?
Onder de 10 km/h spreekt hij immers ook de mechanische remmen aan (al staat in de handleiding dat regen gebruikt wordt tot 5 km/h).
Als je dus absurd veel moet aanschuiven, vooral vertrekken/stoppen, en daar dan ook telkens gretig vertrekt, dan zou dat eventueel nog kunnen verklaren waarom je zo hoog zit, zelfs bij september/oktober temperaturen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Man, man, man. Kan er geen P2 / P8 verbruik topic komen? Elke paar pagina's weer datzelfde gemiep "ik haal 26", "ik haal 24", "moet je voorverwarmen", "ja helpt niet", "oh, bij mij wel", "heb je winterbanden", "ik heb zomerbanden", "20 inch?", "19 inch!", "ja, maar koud", "ja, maar update", "ja, maar niet meer koud".

Het is een discussie die keer op keer nergens naar toe gaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
eLScha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:10:
Man, man, man. Kan er geen P2 / P8 verbruik topic komen? Elke paar pagina's weer datzelfde gemiep "ik haal 26", "ik haal 24", "moet je voorverwarmen", "ja helpt niet", "oh, bij mij wel", "heb je winterbanden", "ik heb zomerbanden", "20 inch?", "19 inch!", "ja, maar koud", "ja, maar update", "ja, maar niet meer koud".

En hoe was jouw dag vandaag? *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Zijn jouw stadsritjes met veel filerijden?
Onder de 10 km/h spreekt hij immers ook de mechanische remmen aan (al staat in de handleiding dat regen gebruikt wordt tot 5 km/h).
Als je dus absurd veel moet aanschuiven, vooral vertrekken/stoppen, en daar dan ook telkens gretig vertrekt, dan zou dat eventueel nog kunnen verklaren waarom je zo hoog zit, zelfs bij september/oktober temperaturen.
Nee zeker niet. Ik rijd voornamelijk op 50km wegen en soms 70km op de ring. Het zijn vaak ritjes tot 10 kilometer zoals naar de bouwmarkt, op bezoek bij vrienden, sportschool. Dus eigenlijk met het normale verkeer meerijden.Stoplichten en rotondes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Haha geniaal, net een echte maatschappij hier! Haha

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:50:
[P8]

Esthetisch vraagje: de voorste rand van het zonnescherm van het panoramadak is van een soort nep aluminium. Kleurt totaal niet bij de rest. Ik dacht eerst dat er nog een bescherm strip op zat of zo... hoort het die kleur te zijn? Oftewel heeft iedereen dat en ben ik de enige die het (heel) lelijk vindt?
mooi is anders , stoor me er niet aan- maar heel eerlijk, als ik achter het stuur zit kijk ik niet naar boven :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 30-09 18:27
STIMPPYYY schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Mooi resultaat. Ziet eruit als vakwerk 👍.
Wow! wat schitterend! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Best lekker, dank. Ik had binnen 12 uur m'n p2 terug. Vond ik erg netjes. Vannacht om 02.45 afgesleept en 13.30 stond 'ie weer voor de deur.

Alleen dat eeuwige verbruiksgeneuzel is toch een smetje op deze dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 30-09 18:27

Je vergeet nog "wind tegen/mee", "alleen of met passagiers", "stoelverwarming standje 1/2/3", en natuurlijk de buitentemperatuur, of het regent of droog is, afstand en snelheid, en of het een P2 of P8 betreft 8)7

Ben het wel met je eens, terugkerende discussie, zal nog wel even wel gesprek van de dag blijven, zeker in de early adaptor fase en met ook veel nieuwe mensen die het forum betreden met hun ervaringen en vragen. Als de zon binnenkort gaat schijnen zal het wel weer nieuwe verbruikscijfers regenen hier :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38

MaxxMark

HT is Tof!

Lekker oud Hollands klagen! Je werkgever stopt een auto van 60k onder je hol en het is nog steeds niet goed. Ik denk niet dat je “misschien” je wat beter in had moeten lezen in elektrische wagens. Maar dat je dat zeker weten had moeten doen. En wel vóórdat je het geld van je werkgever over de balk smeet. Een goede leer voor de volgende keer. Of niet natuurlijk...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Ik zie het probleem niet in de verbruikscijfers...
Als je ziet dat iedereen rond je 20-25 haalt en jij haalt 30, dan ga je je toch vragen stellen. Niet? Zeker als blijkt dat je je auto al een half jaar hebt en het maar niet beter wordt.

Ik ben het volledig met jullie eens als mensen hier gaan lopen janken dat het verbruik tegenvalt terwijl hun cijfers gewoon in lijn liggen met al de rest. Steek je er echt wel bovenuit, dan vind ik het niet meer dan normaal dat zoiets in de groep gegooid wordt. Wat is trouwens de beste benchmark? Lotgenoten! Niet de cijfertjes uit de brochure of WLTP getallen.

En jup, we weten allemaal dat de P2 niet gebouwd is met het oog op hypermilen, on the contrary. Maar uiteindelijk moet je er nog altijd euro's in doen om hem voort te laten bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Maak je niet zo druk joh. Het is een forum waar ervaringen uitgewisseld worden. Dat zijn nou eenmaal niet alleen ervaringen waar jij benieuwd naar bent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Maak je niet zo druk joh. Het is een forum waar ervaringen uitgewisseld worden. Dat zijn nou eenmaal niet alleen ervaringen waar jij benieuwd naar bent ;)
Jammer dat er geen subforums mogelijk zijn. Zou het subforum verbruik en het subforum foutmelding- en afsleepfoto’s dan mooi kunnen skippen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:18
Ik ben toch wel van mening dat op dit forum er voor iedereen ruimte moet zijn om je bevindingen, je vragen, je teleurstellingen en je blijdschap over de P2/P8 te delen.Je kunt ook gewoon over reacties heen lezen als iets je minder interesseert.

Wat betreft de beloofde actieradius vind ik zelf dat we daar best wat van mogen vinden; ik heb mijn P2 in december 2019 besteld, met toen nog (jaja) 500km WLTP. Een maand later werd dat opeens 470km. En de praktijk is, zeker tijdens vrieskou, voor de meesten bedroevend.

Moeten we dat Polestar of Volvo aanrekenen? We mogen ze er wel op aanspreken. Maar ik denk vooral dat we recht hebben op een op praktijk gerichte reële actieradius. Dus die bedenkers van WLPT zouden zich eens achter de oren moeten krabben...

(verder vind ik het rijden in de P2 de beste rijervaring uit mijn hele autocarrière ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:39:
[...]

Jammer dat er geen subforums mogelijk zijn. Zou het subforum verbruik en het subforum foutmelding- en afsleepfoto’s dan mooi kunnen skippen!
Je kunt prima een nieuw topic aanmaken of in het geval van @eLScha een topicreport aanmaken als er zaken misgaan in het topic. Of er gewoon overheen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
JTHZZ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Bij mij ook niet meteen maar meestal na paar keer proberen helemaal links neerleggen wel, en blijft dan laden. Schuld ligt bij Apple helaas.
Schuld ligt bij beide; Volvo heeft een lader gekocht die niet werkt met de iPhone 12 (door de MagSafe) die ze toen nog niet kende. Mijn vrouw heeft een nieuwe Golf met ook een QI lader en die doet het zonder enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Vraagje aan de P2 slachtoffers van de ‘laadkabel loskoppelen’ bug:

Vannacht de auto ‘slim’ opgeladen. Deze was om 4 uur klaar en vanmiddag om 12 uur de kabel losgekoppeld en nu blijft het lampje naast de laadpoort groen branden. Dit lijkt er op dat de auto denkt dat ‘ie nog aan het laden is. In D zetten kan wel, maar diverse slachtoffers hebben de shutdown pas na een tijdje rijden ervaren, dus dat zegt nog niets.

Vraag is dus: was bij jullie ook het lampje groen na het loskoppelen van de laadkabel voordat de auto in storing ging?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:52:
[...]

Schuld ligt bij beide; Volvo heeft een lader gekocht die niet werkt met de iPhone 12 (door de MagSafe) die ze toen nog niet kende. Mijn vrouw heeft een nieuwe Golf met ook een QI lader en die doet het zonder enkel probleem!
Ik zag op Facebook iemand die een bolstaande oplaadpad had en daar vervolgens een vervanger voor heeft gekregen. Dit bleek een ander model te zijn met hogere randen, waardoor de telefoon minder schuift bij bochten. Mogelijk biedt dit ook ruimte om een andere QI-lader te monteren door de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Je kunt prima een nieuw topic aanmaken of in het geval van @eLScha een topicreport aanmaken als er zaken misgaan in het topic. Of er gewoon overheen lezen :)
Er gaat niks mis, dus een TR is niet op z'n plaats.

Dat verbruik komt steeds maar weer terug en leidt steeds weer tot niets. Als 'ie leeg is, moet je bijladen. Het herhalende karakter maakt mijns inziens dat een los topic op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-09 20:12
eLScha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Dat verbruik komt steeds maar weer terug en leidt steeds weer tot niets. Als 'ie leeg is, moet je bijladen. Het herhalende karakter maakt mijns inziens dat een los topic op zijn plaats is.
Het delen van de cijfers stoort me niet zo. Wel het klagen over de range terwijl 470km nu gewoon niet gehaald kan worden en het zo ook op de site van Polestar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
PvdV21 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Ik lees al een aantal maanden mee in dit forum. Ik heb een Recharge P8 sinds eind januari. En dit wordt dus mijn eerste bericht.

Ik heb net met Volvo Nederland gebeld. De technische man die mij terugbelde vertelde dat de software voor het issue met het hoofdrelais nog niet beschikbaar is en pas in de loop van maart wordt verwacht. De software kan volgens hem alleen via de dealer worden geïnstalleerd en dat we binnenkort een brief hierover kunnen verwachten.

Blijft bijzonder hoe slecht Volvo hierover communiceert met dealers en hun klanten.
Goed gelukt je eerste berichtje! _/-\o_

Welkom en bedankt voor de info. Bijzonder allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Maar hoe ligt dan de schuld bij Volvo? Ik kan pas van schuld spreken als er op die lader bij inbouw al stond dat hij niet met de iPhone 12 zou werken. Er zijn nog steeds legio Qi laders die er niet goed mee werken. Apple is degene die zich niet voldoende aan de standaard houdt.
Overigens krijg ik hem tegenwoordig altijd wel aan de praat, voor de update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:54:
Vraagje aan de P2 slachtoffers van de ‘laadkabel loskoppelen’ bug:

Vannacht de auto ‘slim’ opgeladen. Deze was om 4 uur klaar en vanmiddag om 12 uur de kabel losgekoppeld en nu blijft het lampje naast de laadpoort groen branden. Dit lijkt er op dat de auto denkt dat ‘ie nog aan het laden is. In D zetten kan wel, maar diverse slachtoffers hebben de shutdown pas na een tijdje rijden ervaren, dus dat zegt nog niets.

Vraag is dus: was bij jullie ook het lampje groen na het loskoppelen van de laadkabel voordat de auto in storing ging?
Heb een P8 en ben geen slachtoffer......, maar het lampje blijft bij het loshalen van de kabel bij mij ook altijd een hele tijd groen. Lijkt me normaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
eLScha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Gewoon een open vraag, totaal niet sarcastisch of betweterig bedoeld:
Welke zaken wil jij in het topic besproken zien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Heb een P8 en ben geen slachtoffer......, maar het lampje blijft bij het loshalen van de kabel bij mij ook groen.
Ook nog na een uurtje of 5, 6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Davy_Rx schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Het delen van de cijfers stoort me niet zo. Wel het klagen over de range terwijl 470km nu gewoon niet gehaald kan worden en het zo ook op de site van Polestar staat.
Volledig mee eens.
Gewoon cijfers posten is niets mis mee. Janken over waarom de dingen zijn zoals ze vanzelfsprekend zijn is niet ok.

Kan al niet wachten tot ik mijn volgende record verbruik (ergens in de hoge 16) kan posten O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
En het nieuwste Van Dale woord voor 2021 wordt:

1) “P2LaadkabelBug“
2) “Rangemisleiding”
3) “Actieradiusklager”
4) “PoleStargenieter”

Kiest u maar...
😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Gewoon een open vraag, totaal niet sarcastisch of betweterig bedoeld:
Welke zaken wil jij in het topic besproken zien worden?
"Het grote"-topic mag wat mij betreft over alles gaan. Zodra iets een hoge attentiewaarde heeft en op reguliere basis terugkomt lijkt een eigen topic me op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Heb een P8 en ben geen slachtoffer......, maar het lampje blijft bij het loshalen van de kabel bij mij ook altijd een hele tijd groen. Lijkt me normaal dus.
In de handleiding staat dat het lampje groen knippert tijdens het laden, steeds langzamer naarmate de accu voller wordt. Als het laden gereed is wordt hij blijvend groen. Na een tijdje gaat hij vervolgens uit. Er staat helaas niet bij hoe lang dat duurt.
Verder interessant: blauw staat volgens de handleiding voor ‘geplande lading geactiveerd’. Dus die functie komt misschien nog?

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 03-03-2021 21:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
eLScha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:08:
[...]

"Het grote"-topic mag wat mij betreft over alles gaan. Zodra iets een hoge attentiewaarde heeft en op reguliere basis terugkomt lijkt een eigen topic me op z'n plaats.
Als in dat ik gisteren nog eens een Ford Fiesta ST-line van 1200 kg met 200 pk te kakken heb gezet aan het rode licht >:)
Had ie zeker niet verwacht dat ik even aan zijn raampje kwam piepen -om daarna vlotjes voorbij te gaan- nadat hij net niet met wheel spin vertrok aan de lichten. Ik stond overigens gewoon achter hem, niet eens naast hem. Had zelfs niet eens de intentie, maar kon het gewoon niet weerstaan 8) Zeker niet omdat ie als een halve malle wegschiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:30:
[...]

Exact dezelfde als die van mij dus. Vreemd dat jij VOC dan alwel kon koppelen en ik niet. Al kan dat liggen aan het ontbreken van de 4de sleutel en dat de dealer daar iets voor moet fixen. Zal ik nog wel even navragen, voorlopig heb je toch niks aan de app en ik ga er vanuit dat we toch allemaal naar de dealer moeten voor de terugroep actie. Kunnen ze gelijk dat fixen.
Laat even weten wat jouw dealer zegt over de vierde sleutel, ik heb er ook maar drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:12:
[...]

In de handleiding staat dat het lampje groen knippert tijdens het laden, steeds langzamer naarmate de accu voller wordt. Als het laden gereed is wordt hij blijvend groen. Na een tijdje gaat hij vervolgens uit. Er staat helaas niet bij hoe lang dat duurt.
Verder interessant: blauw staat volgens de handleiding voor ‘geplande lading geactiveerd’. Dus die functie komt misschien nog?
Toen ik je vraag las heb ik de kabel verwijderd. Dat was om 21.04. Net om 21.10 was het groene ledje uit. Dus kennelijk max.zo’n 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Toen ik je vraag las heb ik de kabel verwijderd. Dat was om 21.04. Net om 21.10 was het groene ledje uit. Dus kennelijk max.zo’n 5 minuten.
Was hij toen ook net klaar met laden of was dat al eerder? Volgens mij gaat ie ook uit als de kabel er nog aan hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
[P8]
Ik heb nog steeds problemen met de telefoon (Samsung A71) in de auto. Geluid is na 1-4 wél goed gelukte gesprekken zomaar bij een volgend telefoontje helemaal weg. Vét irritant.
Na reset (20 sec home-knop) en aan/afkoppelen telefoon op een parkeerplaats leek het goed te gaan, en ja hoor, 3e telefoontje weer geen geluid. Alles doet het verder, het lijkt op mute (maar is het niet).
Iemand anders ook deze ervaring? Ik zal eens een andere telefoon proberen en morgen de dealer bellen (stilstaand ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
High-Voltage2 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Als in dat ik gisteren nog eens een Ford Fiesta ST-line van 1200 kg met 200 pk te kakken heb gezet aan het rode licht >:)
Had ie zeker niet verwacht dat ik even aan zijn raampje kwam piepen -om daarna vlotjes voorbij te gaan- nadat hij net niet met wheel spin vertrok aan de lichten. Ik stond overigens gewoon achter hem, niet eens naast hem. Had zelfs niet eens de intentie, maar kon het gewoon niet weerstaan 8) Zeker niet omdat ie als een halve malle wegschiet.
Haha, hier het zelfde met een golf gti gisteren....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
De P8 blijkt trouwens ook een aardige bezienswaardigheid te zijn merken we regelmatig 😁. Mensen die de auto nakijken op straat, of gewoon stoppen om te kijken als we ergens geparkeerd hebben, al 2x een saaie tesla berijder gehad naast me met het laden die maar niet konden stoppen met aangeven hoe vet ze de P8 sage green vonden. Collegas die het prachtig vinden... Vrienden die het iets TE overdreven vinden voor mij (als grap natuurlijk), vaders die het allemaal niet meer begrijpt...

Nee, tis los van de probleempjes die er absoluut nog zijn iig zeker geen saaie opa auto om zo maar te zeggen 🙌

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[...]

Net even onder dat matje gekeken. Is gewoon een losse module met een stekkertje, zou in 5 minuten te vervangen zijn voor een module die wel met iphone 12 werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Was hij toen ook net klaar met laden of was dat al eerder? Volgens mij gaat ie ook uit als de kabel er nog aan hangt
Hij was al een half uur klaar met laden. De Wallbox -app gaf me een seintje. De Wallbox-led gaat dan van blauw naar turquoise, was zoveel inhoudt als ‘ik sta te wachten op de auto’ .
Als ik op de knop naast de kabel (in de auto) druk, gaat de wallbox op stand-by, klikt de vergrendeling van de kabel los en wordt de led een halve seconde geel, daarna meteen weer groen (en blijft dat gedurende een paar minuten), waarna hij dooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Net even onder dat matje gekeken. Is gewoon een losse module met een stekkertje, zou in 5 minuten te vervangen zijn voor een module die wel met iphone 12 werkt....
Misschien gaat Apple het wel oplossen...
https://9to5mac.com/2020/...ireless-charging-problem/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024

Wen er maar aan.
Op het Tesla forum was het niet anders het eerste jaar. En dat werd minder en minder. Tot de model 3 uitkwam en er een enorm grote groep nieuwe rijders bijkwam, die allemaal hetzelfde zeiden en vroegen. Wij "oudgedienden", de Tesla rijders van het eerste uur, vonden dat uiterma irritant, waarbij we voor het gemak maar vergaten dat wij dat in het begin ook deden.

Het is immers toch even wennen..

Het gaat wel over. Tot de C40 komt natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Maar hoe ligt dan de schuld bij Volvo? Ik kan pas van schuld spreken als er op die lader bij inbouw al stond dat hij niet met de iPhone 12 zou werken. Er zijn nog steeds legio Qi laders die er niet goed mee werken. Apple is degene die zich niet voldoende aan de standaard houdt.
Overigens krijg ik hem tegenwoordig altijd wel aan de praat, voor de update niet.
Hoe dan? Vertel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Helemaal links tegen het randje leggen en dan bij de tweede of derde keer proberen gaat hi na een halve minuut ofzoj laden en blijft hij laden. Ik zie dan ook het icoontje van draadloos laden rechtsboven op het middenscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Icoontje als draadloos laden actief is? Is mijn nog nooit opgevallen haha. Ik ga er even vanuit dat de P8 dat dan ook heeft? Ne zit ik soms nog wel eens eens te bukken en te doen om te zien of draadloos laden werkt bij m'n s21. Morgen even dat icoontje spotten dan maar 😁

Edit: even de handleiding erbij gepakt en het klopt idd. Weer wat geleerd 😁🙌
De oplading van de telefoon gaat van start en het symbool verschijnt boven aan het middendisplay.

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:27:
Icoontje als draadloos laden actief is? Is mijn nog nooit opgevallen haha. Ik ga er even vanuit dat de P8 dat dan ook heeft? Ne zit ik soms nog wel eens eens te bukken en te doen om te zien of draadloos laden werkt bij m'n s21. Morgen even dat icoontje spotten dan maar 😁

Edit: even de handleiding erbij gepakt en het klopt idd. Weer wat geleerd 😁🙌

[...]
Ja hoor, dat icoontje zit er echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]
Ik dacht dat Homelink standaard op de P8 zat, maar ik kan het nergens vinden. Wel in de manual maar geen knoppen op de spiegel. Of kijk ik verkeerd? Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:05:
[P8]
Ik dacht dat Homelink standaard op de P8 zat, maar ik kan het nergens vinden. Wel in de manual maar geen knoppen op de spiegel. Of kijk ik verkeerd? Iemand tips?
Nee zit er niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas84!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PKuJOU1T8OJadhIiWJ_lk9s5_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2D0Ny2CBYLM8ULgQl1qtbK6F.jpg?f=fotoalbum_large
De eerste ochtend na de januari update: elke ochtend haal ik een kopje (bekertje) koffie bij de benzinepomp, we houden ze in leven zullen we maar zeggen.

Wat mij opvalt: ik rij dit stukje altijd zonder kachel want zit nog met mijn jas aan. Voorheen nooit onder de 30 gekomen na 3 km en nu staat hij hierop. Dit gaat echt enorm schelen als je vooral korte stukjes rijdt.

Erg knap

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Sebas84! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 06:06:
[Afbeelding]
De eerste ochtend na de januari update: elke ochtend haal ik een kopje (bekertje) koffie bij de benzinepomp, we houden ze in leven zullen we maar zeggen.

Wat mij opvalt: ik rij dit stukje altijd zonder kachel want zit nog met mijn jas aan. Voorheen nooit onder de 30 gekomen na 3 km en nu staat hij hierop. Dit gaat echt enorm schelen als je vooral korte stukjes rijdt.

Erg knap
Ziet er veelbelovend uit inderdaad. Vraag me alleen wel af of hij ook daadwerkelijk zoveel minder stroom heeft verbruikt, of dat er iets aan de onderliggende berekening is aangepast. Van 30kWh naar 17kWh is een ontzettend groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Fismeister schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:00:
[...]

Ziet er veelbelovend uit inderdaad. Vraag me alleen wel af of hij ook daadwerkelijk zoveel minder stroom heeft verbruikt, of dat er iets aan de onderliggende berekening is aangepast. Van 30kWh naar 17kWh is een ontzettend groot verschil.
Van wat ik hier op dit forum heb gelezen, wordt de batterij nietmeer extreem voorverwarmd in het begin. Als ik de auto aanzet begon hij altijd met een weergave van boven de 100 en begon hij op 45 ofzo.... zit hem vooral daarin

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Johnbeer schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:43:
Ik ben toch wel van mening dat op dit forum er voor iedereen ruimte moet zijn om je bevindingen, je vragen, je teleurstellingen en je blijdschap over de P2/P8 te delen.Je kunt ook gewoon over reacties heen lezen als iets je minder interesseert.

Wat betreft de beloofde actieradius vind ik zelf dat we daar best wat van mogen vinden; ik heb mijn P2 in december 2019 besteld, met toen nog (jaja) 500km WLTP. Een maand later werd dat opeens 470km. En de praktijk is, zeker tijdens vrieskou, voor de meesten bedroevend.

Moeten we dat Polestar of Volvo aanrekenen? We mogen ze er wel op aanspreken. Maar ik denk vooral dat we recht hebben op een op praktijk gerichte reële actieradius. Dus die bedenkers van WLPT zouden zich eens achter de oren moeten krabben...

(verder vind ik het rijden in de P2 de beste rijervaring uit mijn hele autocarrière ;-)
Ik voel me een (klein beetje) aangesproken hierin. En dat mag natuurlijk best :) Dus ik wil mijn mening daarin verhelderen.

Iedereen moet absoluut zijn bevindingen, vragen en teleurstellingen kunnen delen. Ik vind dan ook het regelmatig terugkeren van de stats totaal niet erg. Ik maak me er zelf ook nog wel eens schuldig aan want het geeft wel inzicht in de verschillen die men ervaart. Dat kan dan liggen in rijgedrag van de bestuurder, maar mogelijk ook op een onderliggend probleem duiden. Zouden we géén info delen, dan weten we helemaal niets :)

Iemand mag ook zeker zijn teleurstelling uiten en er boos over zijn dat de auto-industrie ons systematisch 'voorliegt'. Zoals ik al eerder een keer zei, dat moet je melden bij je dealer zodat er terugkoppeling plaatsvindt. De dealer gaat blijkbaar mee in het voorliegen. En zij verkopen jou een auto, dus zij moeten je daar een oplossing in bieden.

Zelfs iemand die willens en wetens een P2 of P8 koopt met de kennis over hoe elektrische auto's werken en hun relatief lage bereik. En dat dan blijkt dat het bereik nóg lager is in de winter. Dat is die 'teleurstelling' met misschien wat boosheid. Heel terecht en dat mag hier wat mij betreft ook geuit worden.

Wat ik echter niet vind kunnen zijn situaties waarin iemand (schijnbaar) "on a whim" een elektrische auto heeft gekocht, er 0 aandacht aan heeft besteed en vervolgens hoog van de toren komt blazen hoe hem een bijzonder onrecht is aangedaan. Doe dat lekker bij je dealer en laat ons er lekker buiten...

Voor zover mijn relaas, nu even een fototje maken van de stats in mn dashboard en mijn verbuik hier posten >:)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:18
MaxxMark schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:02:
[...]

Ik voel me een (klein beetje) aangesproken hierin. En dat mag natuurlijk best :) Dus ik wil mijn mening daarin verhelderen.

Iedereen moet absoluut zijn bevindingen, vragen en teleurstellingen kunnen delen. Ik vind dan ook het regelmatig terugkeren van de stats totaal niet erg. Ik maak me er zelf ook nog wel eens schuldig aan want het geeft wel inzicht in de verschillen die men ervaart. Dat kan dan liggen in rijgedrag van de bestuurder, maar mogelijk ook op een onderliggend probleem duiden. Zouden we géén info delen, dan weten we helemaal niets :)

Iemand mag ook zeker zijn teleurstelling uiten en er boos over zijn dat de auto-industrie ons systematisch 'voorliegt'. Zoals ik al eerder een keer zei, dat moet je melden bij je dealer zodat er terugkoppeling plaatsvindt. De dealer gaat blijkbaar mee in het voorliegen. En zij verkopen jou een auto, dus zij moeten je daar een oplossing in bieden.

Zelfs iemand die willens en wetens een P2 of P8 koopt met de kennis over hoe elektrische auto's werken en hun relatief lage bereik. En dat dan blijkt dat het bereik nóg lager is in de winter. Dat is die 'teleurstelling' met misschien wat boosheid. Heel terecht en dat mag hier wat mij betreft ook geuit worden.

Wat ik echter niet vind kunnen zijn situaties waarin iemand (schijnbaar) "on a whim" een elektrische auto heeft gekocht, er 0 aandacht aan heeft besteed en vervolgens hoog van de toren komt blazen hoe hem een bijzonder onrecht is aangedaan. Doe dat lekker bij je dealer en laat ons er lekker buiten...

Voor zover mijn relaas, nu even een fototje maken van de stats in mn dashboard en mijn verbuik hier posten >:)
Ik spreek niemand in het bijzonder aan hoor, allemaal evenveel living-space ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sebas84! schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 06:06:
[Afbeelding]

Erg knap
Heel vreemd want ik heb al vanaf het begin de januari update (1 februari) en haal dit vanaf dag 1 never nooit. Sterker nog, ik zit altijd ook op de 40kW die jij aangaf en het enige verschil dat ik zag met beter weer is dat het sneller naar ergens in de 20 zakt.

Maar deze cijfers en metname na een paar km... Ik vraag me oprecht af hoe dat kan. Mooi hoor maar met diezelfde update zou het toch veel en veel maker moeten gebeuren? Blijft toch iets vaags hoor... Ik kan me alleen voorstellen dat jij er al veel en veel meer langere ritten op hebt zitten waardoor de inschatten qua verbruik sowieso al veel lager ligt. Wel top voor jou natuurlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 04-03-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik meende gelezen te hebben dat de OTA over je 4g verbinding binnenkomt. Maar weet iemand of hij ook over WiFi binnenkomt? En of dat evt sneller gaat?

Een 500mbit verbinding van je huis is natuurlijk interessanter dan een 4g verbinding. Evenals dat ik nog wel eens de auto pair met m’n iPhone en dus via daar 5g heb.

Maar ik vraag me af of de p2 dan wel download of dat ie juist z’n interne gsm móet pakken vanuit veiligheidsoverwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:14:
[...]

Heel vreemd want ik heb al vanaf het begin de januari update (1 februari) en haal dit vanaf dag 1 never nooit. Sterker nog, ik zit altijd ook op de 40kW die jij aangaf en het enige verschil dat ik zag met beter weer is dat het sneller naar ergens in de 20 zakt.

Maar deze cijfers en metname na een paar km... Ik vraag me oprecht af hoe dat kan. Mooi hoor maar met diezelfde update zou het toch veel en veel maker moeten gebeuren? Blijft toch iets vaags hoor... Ik kan me alleen voorstellen dat jij er al veel en veel meer langere ritten op hebt zitten waardoor de inschatten qua verbruik sowieso al veel lager ligt. Wel top voor jou natuurlijk!
Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb namelijk al 12k gereden.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:33
Ik sinds een aantal dagen ineens geen GPS meer, en geen 4G. Heb de bekende trucjes al geprobeerd maar geen succes helaas. Iemand enig idee? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Bloemstukje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:25:
Ik sinds een aantal dagen ineens geen GPS meer, en geen 4G. Heb de bekende trucjes al geprobeerd maar geen succes helaas. Iemand enig idee? :)
Is de signaal symbool leeg, of heb je een kruisje? Als hij leeg is, kan dat een kapotte unit betekenen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 09:38
Bloemstukje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:25:
Ik had dit maandag ineens nadat de auto een weekend stil had gestaan. Ging bij mij vanzelf voorbij na 5 minuten rijden. Bij jou niet het geval denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathslayerNLL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 15:01
P8

Ik vroeg mij af, ik krijg binnenkort mijn XC40 geleverd MET warmtepomp.. Zijn er al mensen die testen gedaan hebben over of het veel doet qua range o.i.d., wat een beetje de verschillen zijn tussen met of zonder warmtepomp? En is het een optie die ook echt waarde toevoegt, of alleen een leuke "gimmick"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik ga zo de update halen, volgens dealer zit de recall-update daar ook bij in. Ben benieuwd, anders heb ik in ieder geval weer even de laatste versies.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
DeathslayerNLL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:
P8

Ik vroeg mij af, ik krijg binnenkort mijn XC40 geleverd MET warmtepomp.. Zijn er al mensen die testen gedaan hebben over of het veel doet qua range o.i.d., wat een beetje de verschillen zijn tussen met of zonder warmtepomp? En is het een optie die ook echt waarde toevoegt, of alleen een leuke "gimmick"?
Ik kan hier kort over zijn (ook namens eigenlijk iedereen op dat nieuwe platform): niemand weet eigenlijk wat dat ding doet, waar die ziet, of die überhaupt in de auto zit, of die aan/uit gaat en dus wat de invloed is. Er is ook letterlijk niets te vinden in de auto dat raakvlak heeft met de warmtepomp. Nog geen instelling, metertje, icoontje of wat dan ook. Gewoon niets.

je moet er dus op vertrouwen dat dat ding in je auto zit en ook dat dat ding doet waarvoor die in de auto zit. Is 1 van de vragen die vele P8 rijders hebben gesteld op dat platform en waar hopelijk die expert dieper op in gaat.

@Montalbano

Zou je gelijk eens willen vragen waarom wij niet gewoon bericht krijgen van Volvo? Het is toch best een serieus issue dat ongelukken kan veroorzaken? In de VS is daarom zelfs de levering van auto niet mee toegestaan tot het is opgelost. Ben sowieso benieuwd of je daadwerkelijk die re-call update krijgt of dat de dealer maar wat lult :). Je hoort wat mij betreft te veel wisselende verhalen dat die update nog helemaal niet uitgerold is (in NL iig).

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 04-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2] (maar zal ook wel gelden voor P8 :) )

Met de koude ochtenden zet ik mijn stuurverwarming op; meestal houd ik mijn stuur vast op kwart-voor-drie .... dan valt het pas op hoe koud die aluminium inzetstukken zijn (waar je duim op rust), dat vind ik wat minder

Oplossing zou kunnen zijn stuur vasthouden op tien-voor-twee, maar daar is de stuurverwarming minder uitgesproken.

Zoek ik spijkers op laag water?

[ Voor 4% gewijzigd door S2000jan op 04-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:11
S2000jan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:44:

Met de koude ochtenden zet ik mijn stuurverwarming op; meestal houd ik mijn stuur vast op kwart-voor-drie .... dan valt het pas op hoe koud die aluminium inzetstukken zijn (waar je duim op rust), dat vind ik wat minder

Oplossing zou kunnen zijn stuur vasthouden op tien-voor-twee, maar daar is de stuurverwarming minder uitgesproken.

Ja vooral toen de temperatuur rond het vriespunt zat merkte je het verschil. Heerlijk warm stuurtje, maar ijskoude aluminium inzetstukken.
Ik zit daarom meestal ook meer richting de tien voor twee. Maar op de snelweg met ACC en lane-assist aan meer op tien voor half 8/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
S2000jan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:44:

Ja, maar ik zoek graag met je mee. Geldt voor de P8 inderdaad ook en laat mij het stuur in het begin anders vasthouden. Auto is met de stoelverwarming ook zonder voorverwarming verder prettig snel warm.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onderwaterfoto
  • Laatst online: 27-10-2022
Nog even ter info. Ik heb gisteren de OTA update gedraaid. Ging allemaal goed.

2 dagen geleden heb ik hier een bericht geplaatst aangaande het laden. Met name gewoon 3 fase laden (11 kw). Wat mij opviel is dat ik nooit meer laadsnelheid kreeg dan 31 km/u.

Zojuist aan een 11kw paal gehangen, guess what? 54 km/u laadsnelheid. Dat is dus mooi opgelost.

Snapte ook niet waar sommige het over hadden met dat je laadsnelheid afhangt van je gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeathslayerNLL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:37:
P8

Volvo zegt "tot 30km" extra dacht ik? Dus zeg 15-20km in de praktijk bij de juiste temperatuur? Dus meer een duur betaalde gimmick imho. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 21:47
Krijg net deze mail van Polestar

2 jaar gratis internet extra omdat de app uit blijft
Hallo B.

We werken nog steeds hard aan de nieuwe versie van de Polestar-app. Omdat je in de tussentijd nog niet alle functies kunt gebruiken die we je hebben beloofd, bieden we je ter compensatie 2 jaar gratis internet aan, bovenop de 3 jaar die je al hebt. Je hoeft hier niets voor te doen.

De appfuncties voor onder andere het op afstand regelen van de temperatuur en het openen van de auto zonder sleutel zijn nog in ontwikkeling. Je kunt erop rekenen dat we er alles aan doen om ook deze functies zo snel mogelijk te implementeren.

Je extra 2 jaar internet gaan vanzelf in. Je hoeft dus niets te doen, behalve genieten van je favoriete muziek, podcasts en andere media in je Polestar.

3 handige functies van internet in je auto:

1. Zin in je favoriete playlist? Zeg het hardop en Spotify speelt hem voor je af.
2. Je hoeft niet meer 100 kilometer na te denken over de naam van die ene acteur, in Slumdog Millionaire. Vraag het aan de Google Assistent, en je hebt het antwoord. (Dev Patel.)
3. Als je thuis slimme apparaten hebt, en je hebt ze aangesloten op Google Home, dan kun je je Polestar 2 vragen om bijvoorbeeld het licht aan te doen als je bijna thuis bent.

Ons doel is jou blij maken met je Polestar. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met Polestar support.

Met vriendelijke groet,
Polestar Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:21
Ik krijg net een mail binnen van Polestar dat ik 2 jaar extra gratis internet krijg in de auto na de standaard 3 jaar vanwege de vertraging van de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14
[P2 PP / Operational Lease]

Kreeg net dezelfde mail als BartWNL. Wel mooi dat we in dit geval als lease-rijders ook die compensatie krijgen. Hoef ik niet meer na te denken hoe ik m'n resterende 2 jaar internet krijg.

[ Voor 88% gewijzigd door kramon op 04-03-2021 10:23 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:42:
[...]

@Montalbano

Zou je gelijk eens willen vragen waarom wij niet gewoon bericht krijgen van Volvo? Het is toch best een serieus issue dat ongelukken kan veroorzaken? In de VS is daarom zelfs de levering van auto niet mee toegestaan tot het is opgelost. Ben sowieso benieuwd of je daadwerkelijk die re-call update krijgt of dat de dealer maar wat lult :). Je hoort wat mij betreft te veel wisselende verhalen dat die update nog helemaal niet uitgerold is (in NL iig).
Dat blijkt heel simpel, blijkbaar verstuurt VolvoNL de brieven over de recall. En dat hebben ze nog niet gedaan, of die gaan naar de leasemaatschappij, dat weet ik niet.
Ze hebben in het systeem gekeken welk nummer er bij de recall hoort en dat nummer (b)lijkt in de beschikbare update te zitten. Veel meer kunnen ze bij de dealer ook niet doen, nummertjes vergelijken. Voor iedere individuele auto staat er blijkbaar apart welke software update beschikbaar voor is.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:08
MaxxMark schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:17:
Ik meende gelezen te hebben dat de OTA over je 4g verbinding binnenkomt. Maar weet iemand of hij ook over WiFi binnenkomt? En of dat evt sneller gaat?

Een 500mbit verbinding van je huis is natuurlijk interessanter dan een 4g verbinding. Evenals dat ik nog wel eens de auto pair met m’n iPhone en dus via daar 5g heb.
Over wifi kan ook, maar als je wifi van je thuisnetwerk gebruikt dan word je wel duizelig ;)
De auto moet immers "aan" blijven en dat gebeurt alleen als je rijdt. Dus korte rondjes rijden om je huis, dan lukt het.
Via je iphone kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
onderwaterfoto schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:17:

2 dagen geleden heb ik hier een bericht geplaatst aangaande het laden. Met name gewoon 3 fase laden (11 kw). Wat mij opviel is dat ik nooit meer laadsnelheid kreeg dan 31 km/u.

Zojuist aan een 11kw paal gehangen, guess what? 54 km/u laadsnelheid. Dat is dus mooi opgelost.

Snapte ook niet waar sommige het over hadden met dat je laadsnelheid afhangt van je gebruik...
Haha dat is wel grappig inderdaad. Laadsnelheid hangt niet van verbruik af maar 11kW omrekenen naar km/u is wel afhankelijk van je verbruik. Er komt in 1 uur 11kWh bij maar hoe ver je daarmee kunt rijden hangt dus af van je verbruik. En dat is nu na de update denk ik gereset naar een laag verbruik. Over tijd zul je die 54km/u weer naar beneden zien gaan als je eigen verbruik wat hoger is dan de standaardwaarde. De laadsnelheid is in alle gevallen dezelfde 11kW!

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 04-03-2021 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobDemandt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 18:30
[P2] Weet niet of het al bekend was hier maar we krijgen nog wat gratis internet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhXvKmDesf9NFHtZ17i_6KzFCTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OP6PlOEIvFlweRF9TqVVuRfJ.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

RobDemandt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:40:
[P2] Weet niet of het al bekend was hier maar we krijgen nog wat gratis internet :)
[Afbeelding]
als het werkt ja >:)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

BartWNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:19:
Krijg net deze mail van Polestar

2 jaar gratis internet extra omdat de app uit blijft

[...]
wel grappig dit is de eerste mail sinds de levering van de auto dat ik van polestar krijg en niet via mijn leasemaatschappij.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Dat blijkt heel simpel, blijkbaar verstuurt VolvoNL de brieven over de recall. En dat hebben ze nog niet gedaan, of die gaan naar de leasemaatschappij, dat weet ik niet.
Ze hebben in het systeem gekeken welk nummer er bij de recall hoort en dat nummer (b)lijkt in de beschikbare update te zitten. Veel meer kunnen ze bij de dealer ook niet doen, nummertjes vergelijken. Voor iedere individuele auto staat er blijkbaar apart welke software update beschikbaar voor is.
Simpel maar alsnog gek toch? Misschien denkfout van mij hoor, maar de mensen die nog niet die betreffende fix hebben gehad... al die auto's hebben toch (kans op) dat probleem wat volgens de communicatie kan leiden tot ongelukken met letsel? Als het nou een recall was voor een klein onderdeeltje dat vervangen moest worden maar verder geen schade kan als je tot dan blijft rijden ok... maar kans op ongelukken met letsel is toch wel een iets serieuze vorm van bug lijkt me? En ook dat je als Volvo geen enkel risico wil nemen en z.s.m. al die P8's wil voorzien van de fix.

Ik heb het iig ook maar even zelf voorgelegd bij de Volvo Nieuwenhuijse groep. Benieuwd wat hun reactie dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
onderwaterfoto schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:17:

Ik heb een Wallbox met een app en kan aflezen hoe de laadstroom is. Eigenlijk is dat een consistente 10,6 - 10,8 kWh tot de auto op 90% staat (staat die op ingesteld). De ene keer staat dan op het dashboard 44 kmh laden, de andere keer meer of minder. Hoe die 10,6 vertaald wordt naar laadsnelheid in km’s hangt dus kennelijk van het recente gemiddelde verbruik af.

Pagina: 1 ... 183 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.