Johnbeer schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:43:
Ik ben toch wel van mening dat op dit forum er voor iedereen ruimte moet zijn om je bevindingen, je vragen, je teleurstellingen en je blijdschap over de P2/P8 te delen.Je kunt ook gewoon over reacties heen lezen als iets je minder interesseert.
Wat betreft de beloofde actieradius vind ik zelf dat we daar best wat van mogen vinden; ik heb mijn P2 in december 2019 besteld, met toen nog (jaja) 500km WLTP. Een maand later werd dat opeens 470km. En de praktijk is, zeker tijdens vrieskou, voor de meesten bedroevend.
Moeten we dat Polestar of Volvo aanrekenen? We mogen ze er wel op aanspreken. Maar ik denk vooral dat we recht hebben op een op praktijk gerichte reële actieradius. Dus die bedenkers van WLPT zouden zich eens achter de oren moeten krabben...
(verder vind ik het rijden in de P2 de beste rijervaring uit mijn hele autocarrière ;-)
Ik voel me een (klein beetje) aangesproken hierin. En dat mag natuurlijk best

Dus ik wil mijn mening daarin verhelderen.
Iedereen moet absoluut zijn bevindingen, vragen en teleurstellingen kunnen delen. Ik vind dan ook het regelmatig terugkeren van de stats totaal niet erg. Ik maak me er zelf ook nog wel eens schuldig aan want het geeft wel inzicht in de verschillen die men ervaart. Dat kan dan liggen in rijgedrag van de bestuurder, maar mogelijk ook op een onderliggend probleem duiden. Zouden we géén info delen, dan weten we helemaal niets
Iemand mag ook zeker zijn teleurstelling uiten en er boos over zijn dat de
auto-industrie ons systematisch 'voorliegt'. Zoals ik al eerder een keer zei, dat moet je melden bij je dealer zodat er terugkoppeling plaatsvindt. De dealer gaat blijkbaar mee in het voorliegen. En zij verkopen jou een auto, dus zij moeten je daar een oplossing in bieden.
Zelfs iemand die willens en wetens een P2 of P8 koopt met de kennis over hoe elektrische auto's werken en hun relatief lage bereik. En dat dan blijkt dat het bereik nóg lager is in de winter. Dat is die 'teleurstelling' met misschien wat boosheid. Heel terecht en dat mag hier wat mij betreft ook geuit worden.
Wat ik echter niet vind kunnen zijn situaties waarin iemand (schijnbaar) "on a whim" een elektrische auto heeft gekocht, er 0 aandacht aan heeft besteed en vervolgens hoog van de toren komt blazen hoe hem een bijzonder onrecht is aangedaan. Doe dat lekker bij je dealer en laat ons er lekker buiten...
Voor zover mijn relaas, nu even een fototje maken van de stats in mn dashboard en mijn verbuik hier posten