Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-09 15:45
AKI schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Ik was 1 van de eersten die de januari update p2104.1 in de garage heeft laten doen. Ik heb vooralsnog geen nieuwe update gekregen ook al staat er op de websites dat iedereen de nieuwe februari update zou moeten krijgen.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ja, zelfde hier. Wacht het rustig af. In DE is de OTA ook gestart en daar wel mensen met OTA van P2104.1 naar P2108.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
MartinP8 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:58:
[P8]
Repost: in het verlengde van de kritieken op diverse dealers. Heeft er iemand tips voor wél goede, betrouwbare en kundige Volvo dealers? Liefst in regio Amsterdam?
Stern Groep in Hillegom! Super ervaring! Klant koning! Goed op de hoogte van de in en outs en je wordt per mail en sms op de hoogte gehouden van je afspraak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:02
Mickvanderveen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:28:
[...]

Stern Groep in Hillegom! Super ervaring! Klant koning! Goed op de hoogte van de in en outs en je wordt per mail en sms op de hoogte gehouden van je afspraak!
Da's normaal toch bij een Volvo dealer

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Helaas. P2 update rond 18 uur gestart. Auto niet ingestekkerd en 85% accu. 00.30 de auto gecontroleerd en ging niet open. Witte ledjes rondom de pook en bij de passagier brandden wel.

Auto geopend met noodsleutel (zou het alarm moeten laten afgaan, maar gebeurde ook niet) en toen deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbQUd1nQ_ZqnBzYOxFoPrcIGBG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8AIk8NC6p56Oiy2ocNuuli2.jpg?f=fotoalbum_large

Start niet, sluit niet en handremstoring. De suggestie van de connect knop die in de foutmelding staat werkt ook niet. Kan niet in z'n vrij, niet in sleep modus, stuurslot gaat er niet af… Gaat op transport naar de dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BedKkkAQP7Gw0OmxORIfqnxsPcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEk4Avc9FkGexsc1rQ40hszt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door eLScha op 03-03-2021 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30
eLScha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 01:08:
Helaas. P2 update rond 18 uur gestart. Auto niet ingestekkerd en 85% accu. 00.30 de auto gecontroleerd en ging niet open. Witte ledjes rondom de pook en bij de passagier brandden wel.

Auto geopend met noodsleutel (zou het alarm moeten laten afgaan, maar gebeurde ook niet) en toen deze melding:

[Afbeelding]

Start niet, sluit niet en handremstoring. De suggestie van de connect knop die in de foutmelding staat werkt ook niet. Kan niet in z'n vrij, niet in sleep modus, stuurslot gaat er niet af… Gaat op transport naar de dealer:

[Afbeelding]
mn plusje is equivalent voor "mooi k*t".. dit zou ik echt niet tof vinden..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Om 10.00 hr vanochtend wordt filmpje vrijgegeven op You Tube van Euro NCAP safety testing van PS2. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er worden wel opvallend veel Thunders weggesleept (ook op de FB groep). Of vrijwel iedereen heeft een Thunder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
eLScha schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 01:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel herkenbaar helaas. Heb precies hetzelfde gehad zondag. De garage moet de software dan ouderwets met de pc laden en dan hobbelt ‘ie weer. Komt dus goed 👍!!!

Wat is jouw VIN? De mijne is 204x aan het einde. Misschien dat er een serie is met problemen met deze update?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38

MaxxMark

HT is Tof!

Enerzijds baal ik dat ik de update nog niet kreeg, anderzijds leest het alsof de kans gewoon vrij groot is dat het fout gaat :Y)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:43
P2Hattem schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:50:
[...]

Heel herkenbaar helaas. Heb precies hetzelfde gehad zondag. De garage moet de software dan ouderwets met de pc laden en dan hobbelt ‘ie weer. Komt dus goed 👍!!!

Wat is jouw VIN? De mijne is 204x aan het einde. Misschien dat er een serie is met problemen met deze update?!
Kunnen ze dan niet beter iemand met een laptop op pad sturen denk ik dan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Gister gebeld met Volvo over de 'terugroepactie' de dame wist mij te vertellen dat ik vandaag de nieuwste software zou krijgen inclusief verbetering van de range. de werkplaatsmonteur zegt dat deze update nodig is om eind van het kwartaal via OTA de nieuwste software te krijgen inclusief VOC. Hij was erg benieuwd of dat allemaal ging werken, hahaha! dat geeft vertrouwen

XC40 P8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:42
MaxxMark schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:21:
Enerzijds baal ik dat ik de update nog niet kreeg, anderzijds leest het alsof de kans gewoon vrij groot is dat het fout gaat :Y)
Ik denk dat dat vooral komt door de Tweakers-paradox: als je hier meeleest denk je dat alle P2/P8 continu op een sleepwagen staan. Maar de realiteit is natuurlijk dat (vrijwel) niemand hier een bericht gaat sturen dat de update zonder problemen is afgerond of dat iemand GEEN problemen met de auto heeft. Dat is ook eigenlijk maar saaaaai ;)
Dus bij deze: ik heb geen enkel probleem met de auto en de update is precies volgens het boekje afgerond afgelopen zaterdag.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 03-03-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54
Sebas84! schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:26:
Gister gebeld met Volvo over de 'terugroepactie' de dame wist mij te vertellen dat ik vandaag de nieuwste software zou krijgen inclusief verbetering van de range. de werkplaatsmonteur zegt dat deze update nodig is om eind van het kwartaal via OTA de nieuwste software te krijgen inclusief VOC. Hij was erg benieuwd of dat allemaal ging werken, hahaha! dat geeft vertrouwen
Haha zo grappig dat inderdaad iedere dealer iets anders zegt. We gaan het meemaken, wij krijgen de update vrijdag ik zal het dan nog eens vragen. Bij ons werd in ieder geval aangegeven dat we in week 15 nogmaals de update bij de garage moeten krijgen voor VOC plus OTA ondersteuning. Blijft gek en echt slecht dat er 0 duidelijkheid onder de dealers is vanuit Volvo..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Voor de kerst zal het er vast wel zijn. Verder denk ik dat ik maar geen enkele waarde meer hecht aan dit soort goedbedoelde berichtgeving vanuit dealers want het is echt iedere keer een ander verhaal.
Dit dus.. drama de communicatie vanuit Volvo zelf naar de dealers.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Inmiddels heeft mijn Volvo dealer met mij contact opgenomen en is er sinds vanmorgen (gistermorgen nog niet) een bericht dat de update / recall uitgevoerd kan worden. Ik ga er om 10:00 langs, ben benieuwd :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
nikagl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:11:
Inmiddels heeft mijn Volvo dealer met mij contact opgenomen en is er sinds vanmorgen (gistermorgen nog niet) een bericht dat de update / recall uitgevoerd kan worden. Ik ga er om 10:00 langs, ben benieuwd :)
Heb jij ook al vernomen of er meer in de update zit dan enkel de fout van de terugroepactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Heb jij ook al vernomen of er meer in de update zit dan enkel de fout van de terugroepactie?
Ik ga het navragen als ik bij ze ben... over een uurtje of 2 meer nieuws :)

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Vandaag heb ik de januari update geïnstalleerd gekregen. Hiermee is het probleem met het hoofdrelais opgelost volgens de monteur welke ik sprak. Ook is de auto hiermee geschikt voor OTA.

Wat me vooral opvalt en waar ik erg blij mee ben is dat de auto verbeterd is, qua range en laden, wederom volgens de monteur. Maar vooral OPD en piltot assist, ze zijn minder agressief dan dat ze waren en dat vind ik echt superfijn. Blije man hier

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
nikagl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Ik ga het navragen als ik bij ze ben... over een uurtje of 2 meer nieuws :)
Er staat een polestar hier die enorme problemen met de update heeft... aangezien volvo en polestar verschillende auto's met verschillende software zijn heb ik aangegeven dat ze met de volvo aan de gang kunnen... ik ben benieuwd :X

De update van de Polestar is uiteindelijk gelukt. Heeft meer dan 2 uur geduurd...

[ Voor 8% gewijzigd door nikagl op 03-03-2021 10:20 ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Er is geen lijst met updates / fixes. Hij kan alleen aangeven welke modules aangeraakt worden, maar dat geeft geen info over wat er is opgelost. Volvo geeft deze info ook niet aan de dealers en monteurs (volgens mijn dealer)...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik twijfel momenteel of ik wel of geen polestar ga aanschaffen. Een Tesla Model 3 LR is qua bereik etc een optie maar die past niet zo bij mij. Qua uiterlijk en afwerking is dat niet mijn eerste keus, de polestar vind ik wel mooi en zeker het interieur.

Volkswagen ID vind ik van buiten mooi van binnen niet, toen kwam de Skoda Enyaq en dat moest hem worden maar gezien de problemen met software bij de Volkswagen ben ik toch gaan twijfelen. Ook omdat de bijtelling ws 12% wordt en dan moet hij ook nog dit jaar geleverd kunnen worden.

Anderzijds hoor lees ik veel over problemen met de polestar oa. 4G en GPS, hoe is dit in de praktijk? Zijn er mensen die een Polestar rijden en nu een andere keuze zouden maken? Of juist niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
P2
Zojuist de laatste updates ontvangen. Het duurde zeker een kwartier voordat Spotify en andere Radio Apps het weer wilden doen. Surroundgeluid is vreselijk, gauw weer uitgezet. Alle favorieten RADIO opnieuw moeten instellen. Spraakopdrachten navigatie leken veel sneller te gaan. Rit naar huis <19 kWh (voornamelijk snelweg).
Camera 360 leek iets scherper, ook aan de randen.
De rest van de verbeteringen zal moeten blijken.
Update duurde 3 kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
P8 rijders

Sommigen onder jullie rijden nu al enkele maanden rond. Moeten jullie betalen voor de gebruikte data zoals bijv. Spotify, enz...?

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Pure8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:27:
P8 rijders

Sommigen onder jullie rijden nu al enkele maanden rond. Moeten jullie betalen voor de gebruikte data zoals bijv. Spotify, enz...?
Nee, voor data wordt niet apart afgerekend.
Volgens mij zit het data abonnement bij de verkoopprijs in voor de eerste 3? jaar. Wellicht dat er daarna wel kosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
nikagl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Er is geen lijst met updates / fixes. Hij kan alleen aangeven welke modules aangeraakt worden, maar dat geeft geen info over wat er is opgelost. Volvo geeft deze info ook niet aan de dealers en monteurs (volgens mijn dealer)...
Ah balen, dan zal dit geen update met vele verbeteringen zijn anders zoude ze het wel vermelden lijkt me. In ieder geval fijn dat het probleem dan opgelost is betreft de terugroepactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
@Freezhost.
Ik heb P2 half september besteld en begin januari geleverd gekregen. Mijn Vin is in de 16xxx.
Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met de auto (alleen in de eerste weken verminderd 4G, maar werkt nu probleemloos). Ook de update is afgelopen weekend zonder fouten gegaan. Als je dit forum leest (wat ik sinds september doe) dan zou de angst je om het hart slaan en ook ik ben dus lang bang geweest dat ik de verkeerde keuze had gemaakt. Maar zoals het nu gaat heb ik geen enkele spijt van mijn beslissing de P2 te kopen. Ik rijd er met 99% plezier in (die ene procent is vanwege dat er altijd wel iets te wensen overblijft).

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:56
Freezhost schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:22:
Ik twijfel momenteel of ik wel of geen polestar ga aanschaffen. Een Tesla Model 3 LR is qua bereik etc een optie maar die past niet zo bij mij. Qua uiterlijk en afwerking is dat niet mijn eerste keus, de polestar vind ik wel mooi en zeker het interieur.

Volkswagen ID vind ik van buiten mooi van binnen niet, toen kwam de Skoda Enyaq en dat moest hem worden maar gezien de problemen met software bij de Volkswagen ben ik toch gaan twijfelen. Ook omdat de bijtelling ws 12% wordt en dan moet hij ook nog dit jaar geleverd kunnen worden.

Anderzijds hoor lees ik veel over problemen met de polestar oa. 4G en GPS, hoe is dit in de praktijk? Zijn er mensen die een Polestar rijden en nu een andere keuze zouden maken? Of juist niet?
[P2]
Ik rijdt mijn P2 inmiddels vanaf september. Plmin. 11.500 km's er al op zitten. In het begin wat last van 4G storingen gehad.Soms dingetjes met mijn profiel (na software-update), maar allemaal niet wat niet simpel op te lossen is (zeker als je hier de tips etc. leest).Begin december de recall voor de inverters gehad en afgelopen zaterdag mijn eerste OTA update.
Los van dat ik baal dat de app er nog niet is ben ik uitermate tevreden met de auto. Er komen hier idd veel problemen lags, maar de positieve ervaringen worden minder vaak genoemd. Daardoor krijg je hier een onevenredig negatief beeld, naar mijn mening. Ik zou nu dezelfde keuze maken. Blijf hier vooral lezen om geïnformeerd te blijven en niet om jezelf aan het twijfelen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Jehanthar

Hoe is jouw verbruik momenteel? Ik lees dat er mensen zijn met 28 kWh per 100 kilometer, dat is heel wat meer dan de Nissan Leaf die ik momenteel rij en ook meer dan de e-Niro dit ik hiervoor een jaar heb gereden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:11

Ik sluit me bij de andere aan, ondanks dat ik al een week geen internet heb (wat vrijdag wordt opgelost). Geniet ik met volle teugen van de auto. Ik heb de auto sinds november, maar geen grote problemen mee gehad tot afgelopen week.

Ik sluit me ook aan bij jouw smaak wbt de M3. Ik zie de Tesla altijd als de rationele keuzen en de Polestar als een emotionele keuze. Smaken verschillen, maar ik vind de Polestar vele malen mooier dan de Tesla en dat is de reden dat ik er destijds voor gekozen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 10:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Freezhost schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:42:
@Jehanthar

Hoe is jouw verbruik momenteel? Ik lees dat er mensen zijn met 28 kWh per 100 kilometer, dat is heel wat meer dan de Nissan Leaf die ik momenteel rij en ook meer dan de e-Niro dit ik hiervoor een jaar heb gereden.
Dat een auto met 408 pk meer stroom zal (kunnen) gebruiken dan een Leaf is evident- zeker als je al die pk’s regelmatig aanspreekt. Als je dat niet van plan bent kun je beter wachten tot de versie met 1 motor er is (met 204 pk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvdV21
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-01 11:40
Sebas84! schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:39:
Vandaag heb ik de januari update geïnstalleerd gekregen. Hiermee is het probleem met het hoofdrelais opgelost volgens de monteur welke ik sprak. Ook is de auto hiermee geschikt voor OTA.

...
Ik lees al een aantal maanden mee in dit forum. Ik heb een Recharge P8 sinds eind januari. En dit wordt dus mijn eerste bericht.

Ik heb net met Volvo Nederland gebeld. De technische man die mij terugbelde vertelde dat de software voor het issue met het hoofdrelais nog niet beschikbaar is en pas in de loop van maart wordt verwacht. De software kan volgens hem alleen via de dealer worden geïnstalleerd en dat we binnenkort een brief hierover kunnen verwachten.

Blijft bijzonder hoe slecht Volvo hierover communiceert met dealers en hun klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online

Ik rij de P2 sinds september en iets van 12.000 kilometers vrijwel probleemloos. Tuurlijk zijn er wel wat op- en aanmerkingen m.b.t. de app, het OS dat ze blijkbaar nog niet helemaal onder de knie hebben, etc. maar ik zou absoluut geen andere keuze maken met de kennis van nu. Overigens zijn Tesla's natuurlijk ook gewoon topwagens om in te rijden, is een afweging tussen ratio/emotie.

Verbruik over de afgelopen 2000 km zit rond de 24 kWh, dat zijn vooral korte ritten geweest. Onlangs met het warmere weer zat dat rond de 20, maar een bereikwonder is het in de verste verte niet natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door ach-jee op 03-03-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23

Is een ford mustang geen optie? Die heeft meer range en vind ik een stuk mooier dan die lelijke VAG wagens. Wat ik zie aan de testritten van oa Bjorn komt die auto er aardig goed uit. Ik vind van VAG alleen de skoda enigzins te pruimen. Denk dat een P2 best een interessante optie is, naast een Ford.

Heb zelf een P8 en ik heb weinig problemen, range is voor mij afdoende en ik geniet enorm van de auto. En toen ik hem naast een tesla M3 zette kwam de eigenaar net aan - die keek toch wat beteuterd.... ja, de M3 heeft meer range, maar als je die niet absoluut nodig hebt zou ik daar niet voor kiezen. Want wat is dat een lelijke auto, ook nog eens slecht afgewerkt. Maar eens: rationeel is tis de tesla de beste auto mbt basisfunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sebas84! schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:39:

Wat me vooral opvalt en waar ik erg blij mee ben is dat de auto verbeterd is, qua range en laden, wederom volgens de monteur. Maar vooral OPD en piltot assist, ze zijn minder agressief dan dat ze waren en dat vind ik echt superfijn. Blije man hier
Dit sluit goed aan bij de ervaringen in Duitsland. Daar is de P8 een week geleden geïntroduceerd, uiteraard met de nieuwste software. Op Youtube wemelt het nu met Duitse lovende testvideo's.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Spanky79 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Is een ford mustang geen optie? Die heeft meer range en vind ik een stuk mooier dan die lelijke VAG wagens. Wat ik zie aan de testritten van oa Bjorn komt die auto er aardig goed uit. Ik vind van VAG alleen de skoda enigzins te pruimen. Denk dat een P2 best een interessante optie is, naast een Ford.

Heb zelf een P8 en ik heb weinig problemen, range is voor mij afdoende en ik geniet enorm van de auto. En toen ik hem naast een tesla M3 zette kwam de eigenaar net aan - die keek toch wat beteuterd.... ja, de M3 heeft meer range, maar als je die niet absoluut nodig hebt zou ik daar niet voor kiezen. Want wat is dat een lelijke auto, ook nog eens slecht afgewerkt. Maar eens: rationeel is tis de tesla de beste auto mbt basisfunctionaliteit.
De Ford Mustang vind ik ook mooi, maar ik mis wat opties. Voor zover ik weet zit er bijvoorbeeld geen achterbankverwarming in en dat is toch wel een must volgens de kids :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
@Freezhost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5jJ_u-89wWXaLNdDshaxnNkarg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVnD2wAqbSNvw67u6RMdbhYJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik (winter) in de eerste 6 weken en TA een rit met temperatuur rond 18 graden

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
Freezhost schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:06:
[...]

De Ford Mustang vind ik ook mooi, maar ik mis wat opties. Voor zover ik weet zit er bijvoorbeeld geen achterbankverwarming in en dat is toch wel een must volgens de kids :)
WTF? Achterbankverwarming? Nou mijn kinderen kunnen de %#$@ krijgen. Die paar keer per jaar dat ze een keer de zitting even moeten verwarmen.... ze hebben lederen bekleding en verder niet zeuren O-)

Kortom: een van de weinige opties die ik niet heb gekozen op mijn P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
PvdV21 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Ik lees al een aantal maanden mee in dit forum. Ik heb een Recharge P8 sinds eind januari. En dit wordt dus mijn eerste bericht.

Ik heb net met Volvo Nederland gebeld. De technische man die mij terugbelde vertelde dat de software voor het issue met het hoofdrelais nog niet beschikbaar is en pas in de loop van maart wordt verwacht. De software kan volgens hem alleen via de dealer worden geïnstalleerd en dat we binnenkort een brief hierover kunnen verwachten.

Blijft bijzonder hoe slecht Volvo hierover communiceert met dealers en hun klanten.
Eens, ik ben niet eens meer verbaasd.
Dit is overigens ook de mededeling die ik op het door Volvo georganiseerde community las ("update binnen een aantal weken").

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Spanky79 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:
[...]

WTF? Achterbankverwarming? Nou mijn kinderen kunnen de %#$@ krijgen. Die paar keer per jaar dat ze een keer de zitting even moeten verwarmen.... ze hebben lederen bekleding en verder niet zeuren O-)

haha ja dat was maar een voorbeeld, een trekhaak is bijvoorbeeld ook een must en die zie ik niet terug in de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
PvdV21 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Die is consistent met wat mijn dealer gisteren vertelde....nadat hij alle dealer-systemen had doorzocht. Hij was voor mijn belletje niet op de hoogte van de recall en sprak laten we maar zeggen...”geen lovende woorden”over de VN organisatie wat communicatie betreft.

Maar uhhhh...het is toch al ‘in de loop van maart’ ...haha....? . En iemand schreef op het P8 platform dat de uitleveringen in de US opgeschort zijn tot de software er in zit. Daar is kennelijk wel een werkend afweermechanisme om het potentiële gevaar af te wenden, hier worden we officieel onwetend gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Mijn P8 wordt zo afgeleverd. Volgens de dealer inclusief de recall update en zelfs nog een extra net binnengekomen patch... maar die dealer zegt wel meer, dus we gaan het zien zo. Als ik de de sw versie details kan vinden zal ik ze hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Freezhost schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:14:
[...]

haha ja dat was maar een voorbeeld, een trekhaak is bijvoorbeeld ook een must en die zie ik niet terug in de configuratie.
Trekhaak is een optie - mijn P8 heeft er een.

Maargoed - uiteindelijk zijn mijn voorkeuren natuurlijk niet belangrijk. Denk dat je wel de spijker op de kop slaat mbt tesla als rationeel de beste keuze. Met name de LR versie en als je flink wat kilometers maakt. Maak je er minder dan zijn andere opties ineens veel interessanter.

De Ford was voor mij ook echt een kanshebber geweest als deze beschikbaar zou zijn in 2020. (mijn auto moest vervangen eind november, anders zou ik 22% gaan betalen over die ouwe diesel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Spanky79 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Dat schurkt toch een beetje tegen kindermishandeling aan. Vader en moeder op een lekkere warme stoel en kinderen op een koude achterbank. 8)
Maar serieus, ooit zaten wij met 4 kinderen achterin een Kever en de mooiste plek was de "kattenbak", niets stoel of bank.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38

MaxxMark

HT is Tof!

Voor het geval mensen het zich afvragen en de auto via een LeaseMaatschappij hebben; de update mail krijg je van hen. Ik krijg zojuist vanuit Athlon de email dat er een update voor mijn auto is.

Misschien vandaag nog eens een keertje een rondje rijden, hopelijk is ie dan binnen. Daarna gewoon lekker laten updaten. Als het fout is heb ik weer een excuus om even in mn v60 te rijden ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:59
MartinP8 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:20:
Mijn P8 wordt zo afgeleverd. Volgens de dealer inclusief de recall update en zelfs nog een extra net binnengekomen patch... maar die dealer zegt wel meer, dus we gaan het zien zo. Als ik de de sw versie details kan vinden zal ik ze hier delen.
Als je even een foto ofzo van je versie nummers etc kan posten graag! Kunnen we gelijk testen of die dealers maar wat lullen of gelijk hebben. Ter vergelijking, ik heb mijn P8 net een maandje, vanaf 1 februari, en werd er ook gezegd met alle laatste updates (android 10, patch van 8 januari).

Dus als jouw dealer aangeeft dat er nieuwe updates op die P8 zitten zouden we dat moeten zien lijkt me. Ben erg benieuwd! Bedankt alvast _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
De enige reden voor de M3 is range. Als je iedere dag >350km zonder bijladen wilt rijden, dan moet je geen P2 kopen en al helemaal geen P8. Als dat geen vereiste is dan de M3 gewoon links laten liggen. In de zomer gaan we de 400km+ wel zien want verbruik bij 20gr+ is dan 18 of lager. De meesten hier hebben alleen ervaring in de winter en korte ritjes en dan ga je gemakkelijk naar 25-30kWh. Langere ritten in de winter 22-25kWh dus 300-350km.
Maar verder: afwerking, looks, kofferbak/klep, koplampen, verwarming, display voor je neus, altijd actuele navigatie, meerdere streamingdiensten: allemaal zaken die voor mij alleen al de keuze hebben beïnvloed. Het ontbrekende scheetkussen heeft me nog wel lang doen twijfelen, moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:35:
De enige reden voor de M3 is range. Als je iedere dag >350km zonder bijladen wilt rijden, dan moet je geen P2 kopen en al helemaal geen P8. Als dat geen vereiste is dan de M3 gewoon links laten liggen. In de zomer gaan we de 400km+ wel zien want verbruik bij 20gr+ is dan 18 of lager. De meesten hier hebben alleen ervaring in de winter en korte ritjes en dan ga je gemakkelijk naar 25-30kWh. Langere ritten in de winter 22-25kWh dus 300-350km.
Maar verder: afwerking, looks, kofferbak/klep, koplampen, verwarming, display voor je neus, altijd actuele navigatie, meerdere streamingdiensten: allemaal zaken die voor mij alleen al de keuze hebben beïnvloed. En het ontbrekende scheetkussen heeft me wel lang doen twijfelen.
True, maar het is wel heel persoonlijk. Ik vind een P2/P8 ook echt mooie auto's maar ik moet er niet aan denken dat ik elke dag moet twijfelen of ie nog wel start. Of dat er wellicht weer een update is die van alles sloopt. Ik rijd nu een jaar en 3 maanden in m'n Model 3 en heb dat nog nooit gehad. Dus as said, heel persoonlijk

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
DennusB schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:37:
[...]

True, maar het is wel heel persoonlijk. Ik vind een P2/P8 ook echt mooie auto's maar ik moet er niet aan denken dat ik elke dag moet twijfelen of ie nog wel start. Of dat er wellicht weer een update is die van alles sloopt. Ik rijd nu een jaar en 3 maanden in m'n Model 3 en heb dat nog nooit gehad. Dus as said, heel persoonlijk
Dat is de bias van dit forum. Ik heb echt nog nooit die gedachtes gehad. En ik zou het ook niet fijn vinden om bij iedere waterplas te twijfelen of mijn achterbumper eraf valt als ik er doorheen rijd. Dat hoeft dan bij de P2/P8 weer niet..
Maar eens, het is zeker persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Als je even een foto ofzo van je versie nummers etc kan posten graag! Kunnen we gelijk testen of die dealers maar wat lullen of gelijk hebben. Ter vergelijking, ik heb mijn P8 net een maandje, vanaf 1 februari, en werd er ook gezegd met alle laatste updates (android 10, patch van 8 januari).

Dus als jouw dealer aangeeft dat er nieuwe updates op die P8 zitten zouden we dat moeten zien lijkt me. Ben erg benieuwd! Bedankt alvast _/-\o_
Ik denk inmiddels dat die kernel data etc. alleen over het Google gedeelte gaat, niet over de auto-specifieke software.
Wat je in de allernieuwste “maart software” zou moeten aantreffen (zichtbaar zou moeten zijn) is een werkende slider voor het surround systeem ( bij HK) en de aanwezigheid van Connected Safety. De rest is onzichtbaar, maar volgens Volvo Nederland is die versie nog niet beschikbaar.....(zie onderstaand bericht PvdV21 )

PvdV21

...

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 03-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:35:
Dit is idd wel briljant om te zien. Ik weet dat ik wat aan het zeuren en klagen was over WLTP en range resultaten uit de eerste maanden, maar achteraf gezien had ik te weinig rekening gehouden met dat het ook een extreem koude periode was natuurlijk. Als nieuwe elektrische rijder misschien pure onkunde, mijn oprecht gemeende excuses dan richting de mensen die zich zo irriteerden aan mij :).

Anway, wat ik wilde zeggen... ik zie het nu in mijn P8 al beter worden. In de eerste 2 weken bleef het verbruik boven de 30, zelfs na een uur rijden op de snelweg. Daar schrok ik behoorlijk van. Maar nu we van 0-5 graden zijn gegaan naar regelmatig +10 graden zie ik ook direct het effect. Zowel op korte afstanden als op langere afstanden schiet het verbruik vrij snel van 50-70 (bij wegrijden) naar 22-27 bij deze temperaturen. Dus op een accu van 90 of 100% maakt dat nogal uit! En wat je zegt, als het echt lente/zomer wordt met +15/20 graden lijkt het me best veilig om te zeggen dat je ook met de P8 dan weer naar <20kW gaat. Ik begrijp de berekening nog niet helemaal, maar volgens mij moet je dan met de P8 (en dus zeker met de P2) makkelijk die 350km halen op 90/100% lading bij een beetje normaal weggedrag (105/110 rijden ipv 120/130 etc). En misschien zelfs wel dichter op de 400km met een beetje geluk. En dat is gewoon ook voor mij meer dan genoeg en blijkt mijn twijfel achteraf toch iets te voorbarig te zijn geweest :). Ik heb overigens wel een warmtepomp. Geen idee of dat nog effect heeft. Sowieso weet volgens mij niemand met zo'n ding of die het überhaupt al doet, wat die doet, waar die zit, wanneer die iets doet. Je ziet ook letterlijk niets hiervan. Geen melding/icoontje, helemaal niets in het menu. Best vreemd eigenlijk dat hierover werkelijk niets te zien/vinden is....

@Mga1600 Er is ook nog een build nummer, dat lijkt me toch gewoon van de auto software zelf? Dus als er een nieuwe update is (wat die dealer aangaf) dan zou je toch wel ergens iets van verschil moeten zien?

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 11:50 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb de P2 ook sinds september en heb tot nu toe een probleemloze ervaring. Wel 'maar' 5400km gereden tot nu toe. Een paar keer geen 4G vind ik zelf niet zo spannend. Enige waar ik niet tevreden over ben is de range. Ook deze week (na de update) vind ik die niet bepaald verbeterd. Ik rijd afstanden van 25km rond de 25 - 27 kWh.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
Update is binnen. Overigen kun je Oncall nu koppelen maar komt er nog niets door... Hier nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpFIUBZSlBMBe6-3FtPIGC62zKo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AKx96RhBdvsG7xl8nVBO0I0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mj6e1EifQRmy27zobRnXJSVb3gM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONmavx1bgBSbjHovSwBhL1Tt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2d13YjZ5Og_oy-KDSVrkYXGOhXk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PodrMIgLdsuAShX4BZtt9MJF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKX1E5sjq8FDRUzZuwZ2nwCnBE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIICv8EopCEZMgedYMxHo73J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3zCKVxd-bouvJ-dAeEhEmvfKf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jz4hPILvgGSG5kc0u53r3UA5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHajdMu0kd1emXzSrwevn7XmDEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wU7rntyQtC2fZFs3UzTYS7z4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkSDiL9ZsHEp-eryntFpj4Z_r3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnj9KiW82ZokGyy3zcD1XW7C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnXVi0lDG697zLmnCaOHkx_XKag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rtsIeYY0UydsF899YjIvHHz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSYioY6buL4NV15eFSgs4WWXYGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ejl3S2FlM4CkLaYjLPhQFbU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLnjgc4zqNaMr_9gAExnXCuJL3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbzfkWGYKqlAGktOhhxdvdzr.jpg?f=fotoalbum_tile

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
Goed om te weten, de versie die ik heb is precies dezelfde als in januari al genoemd werd... ben dus benieuwd of er iemand anders nog een nieuwere gekregen heeft :)

Model: Volvo
Android-version: Android 10
Android-securitypatchlevel: 1 december 2020
Kernel-version: 4.19.143-PKT-200914T053350Z-gd5525b619f0f
Kernel-version date: #1 Fri Jan 8 16:53:12 CEST 2021
Build-number: QA1A.201017.002.ARTINFO.QAB.1-163-ge59708ebe

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Kijk dit is positief nieuws, dit lijkt op de juiste voorbereiding tot ze het open gaan zetten!

Blij dat ik vrijdag ook de update krijg, goed om te horen dat er dus meer verbeteringen in zitten dan enkel de terugroepactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Kijk dit is positief nieuws, dit lijkt op de juiste voorbereiding tot ze het open gaan zetten!

Blij dat ik vrijdag ook de update krijg, goed om te horen dat er dus meer verbeteringen in zitten dan enkel de terugroepactie!
Ik zie niets nieuws.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Ik zie niets nieuws.....!
Jawel hoor, je kunt tot nu toe je sleutel en app niet koppelen aan Volvo On Call. Dat gaat nu dus blijkbaar wel met de nieuwe update.

[ Voor 3% gewijzigd door mvrooij op 03-03-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Dit is idd wel briljant om te zien. Ik weet dat ik wat aan het zeuren en klagen was over WLTP en range resultaten uit de eerste maanden, maar achteraf gezien had ik te weinig rekening gehouden met dat het ook een extreem koude periode was natuurlijk. Als nieuwe elektrische rijder misschien pure onkunde, mijn oprecht gemeende excuses dan richting de mensen die zich zo irriteerden aan mij :).

Anway, wat ik wilde zeggen... ik zie het nu in mijn P8 al beter worden. In de eerste 2 weken bleef het verbruik boven de 30, zelfs na een uur rijden op de snelweg. Daar schrok ik behoorlijk van. Maar nu we van 0-5 graden zijn gegaan naar regelmatig +10 graden zie ik ook direct het effect. Zowel op korte afstanden als op langere afstanden schiet het verbruik vrij snel van 50-70 (bij wegrijden) naar 22-27 bij deze temperaturen. Dus op een accu van 90 of 100% maakt dat nogal uit! En wat je zegt, als het echt lente/zomer wordt met +15/20 graden lijkt het me best veilig om te zeggen dat je ook met de P8 dan weer naar <20kW gaat. Ik begrijp de berekening nog niet helemaal, maar volgens mij moet je dan met de P8 (en dus zeker met de P2) makkelijk die 350km halen op 90/100% lading bij een beetje normaal weggedrag (105/110 rijden ipv 120/130 etc). En misschien zelfs wel dichter op de 400km met een beetje geluk. En dat is gewoon ook voor mij meer dan genoeg en blijkt mijn twijfel achteraf toch iets te voorbarig te zijn geweest :). Ik heb overigens wel een warmtepomp. Geen idee of dat nog effect heeft. Sowieso weet volgens mij niemand met zo'n ding of die het überhaupt al doet, wat die doet, waar die zit, wanneer die iets doet. Je ziet ook letterlijk niets hiervan. Geen melding/icoontje, helemaal niets in het menu. Best vreemd eigenlijk dat hierover werkelijk niets te zien/vinden is....

@Mga1600 Er is ook nog een build nummer, dat lijkt me toch gewoon van de auto software zelf? Dus als er een nieuwe update is (wat die dealer aangaf) dan zou je toch wel ergens iets van verschil moeten zien?
Een paar weken geleden na een januari update stonden er foto’s van een aantal P8-en. Verschillende configuraties, allemaal hetzelfde buildnr. Er is ook een foto van een P2 na de Android 10 update, ook weer precies hetzelfde buildnr.

Daarom denk ik dat het alleen over het Google gedeelte gaat.
Als je leest over de software versies van de P2 begrijp ik dat het iets is in de geest van xxxx.xx en dat is op de P8 onzichtbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:08
fyr0 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Ik sluit me bij de andere aan, ondanks dat ik al een week geen internet heb (wat vrijdag wordt opgelost).
Laat je ons weten wat de oorzaak (en oplossing) was, ervan uitgaande dat de dealer het kan oplossen vrijdag?
Ik heb zelf voor volgende week woensdag een bezoek aan de dealer gepland staan, ook al een week geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Jawel hoor, je kunt tot nu toe je sleutel en app niet koppelen aan Volvo On Call. Dat gaat nu dus blijkbaar wel met de nieuwe update.
Ik ben maar even in de auto gestapt om dit te testen... De opties kloppen maar als ik klik op koppelen krijg ik na een paar minuten de melding: "alle sleutels zijn nodig. Zorg dat alle 4 sleutels in de auto aanwezig zijn en probeer het opnieuw".

1. ik heb geen 4 sleutels maar 3 :?
2. ik had alle 3 de sleutels in de auto liggen

Dus misschien is dus toch alleen nodig met die maart update??

Over sleutels gesproken trouwens... ik vind die guest key qua looks eigenlijk veel gaver met die oranje kleur dan de standaard saaie zwarte behuizing. Is dat simpel om te wisselen of sloop je de cases dan eerder?

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Wel toch? Ik zie datzelfde scherm na de januari update...het leidt alleen vooralsnog tot niets.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5_rlHZJhdKGriwD5QajXFXLkjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8vdZXPxgrZIFfMjBFuwE8jG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Mga1600 op 03-03-2021 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24

Ik sluit me vrijwel geheel aan bij @ach-jee . Ook ik rij hem vanaf September en inmiddels 12.000 kilometer probleemloos gereden. Verbruik is ook ongeveer gelijk bij korte ritten. Ik rij best vaak met aanhangers dus voor mij was belangrijk dat hij 1.500 kg mag trekken. Daardoor zal mijn gemiddelde verbruik wel iets hoger liggen. Als ik sec met aanhanger rijd zit ik rond 36 kWh/100km. Die zit dan echt wel aan de 1.500 kg.

Ik heb heel in het begin een 12V storing gehad maar dat is opgelost. Daarna heb ik een paar keer (#3 om precies te zijn) een raar probleem gehad (niet reproduceerbaar) dat hij niet wil opladen zonder dat de thuislaadpaal een foutmelding geeft. Maar dat is met een workaround op te lossen door hem even aan de granny te hangen. Blijkbaar reset er dan iets. 4G was even een probleem een paar dagen maar was meer TMobile dan Polestar gerelateerd volgens mij en werkt nu (klopt af) vlekkeloos.

Kortom, paar minor kinderziektes die enigszins waren ingecalculeerd omdat het een nieuw merk/model is. Daarna zorgeloos. (klopt af). Maar man, WAT een geweldige auto als je rijdt. Ik wil hem voor geen goud meer missen.

[ Voor 4% gewijzigd door Quark2 op 03-03-2021 12:20 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Wel toch? Ik zie datzelfde scherm na de januari update...het leidt alleen vooralsnog tot niets.....
Nee stap 1 kom je niet door, je kunt je sleutel niet koppelen en de Volvo On Call app zelf gaat ook niet verder zoals hij in de afbeeldingen laat zien.

Nu bij die nieuwe update werkt dat dus wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Ik denk dat ik zo onderhand mijn keuze wel hebt gemaakt, ik probeer er in ieder geval één te vinden met 8% bijtelling dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:19:
[...]

Nee stap 1 kom je niet door, je kunt je sleutel niet koppelen en de Volvo On Call app zelf gaat ook niet verder zoals hij in de afbeeldingen laat zien.

Nu bij die nieuwe update werkt dat dus wel!
Ik heb 2 zwarte, 1 oranje en de keytag (zo'n klein usb-achtig ding) erin gelegd.... en toen ging het goed...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
nikagl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb 2 zwarte, 1 oranje en de keytag (zo'n klein usb-achtig ding) erin gelegd.... en toen ging het goed...
Ik zal het vanavond eens testen zonder de nieuwe update van vandaag als ik alle sleutels gebruik! Mocht het niet werken zal ik het vrijdag nog eens testen met de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Nu online
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Wel toch? Ik zie datzelfde scherm na de januari update...het leidt alleen vooralsnog tot niets.....[Afbeelding]
Hierna kun je (met volgende) verder en moet je in de app bevestigen (aanmelden, toevoegen met VIN en bevestigen)... maar zoals gezegd, op dit moment komt er nog geen info door...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Ik zal het vanavond eens testen zonder de nieuwe update van vandaag als ik alle sleutels gebruik! Mocht het niet werken zal ik het vrijdag nog eens testen met de nieuwe update.
Ik heb het net al getest, zie hierboven. Werkt dus niet maar ik heb dus maar 3 sleutels en niet 4 zoals de P8 aangeeft... Misschien is dat een soort van blokkade die ze ingehouden hebben waardoor het bij ons nog niet werk?

@nikagl kreeg jij eerst ook de melding die ik hierboven aangeef dan? Ik heb ook maar 3 sleutels terwijl Volvo vraagt om 4 sleutels...Jij hebt het over een 4de, de Key Tag...maar die heb ik niet bij de aflevering gekregen...

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Ik heb het net al getest, zie hierboven. Werkt dus niet maar ik heb dus maar 3 sleutels en niet 4 zoals de P8 aangeeft... Misschien is dat een soort van blokkade die ze ingehouden hebben waardoor het bij ons nog niet werk?

@nikagl kreeg jij eerst ook de melding die ik hierboven aangeef dan? Ik heb ook maar 3 sleutels terwijl Volvo vraagt om 4 sleutels...
Oké dus oftewel met de nieuwe update van vandaag gaat het wel. Je kunt het verder nog niet gebruiken maar wil wel zeggen dat er meerdere verbeteringen/vernieuwingen in de update zit dan enkel de terugroepactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Zoals al eerder aangehaald zie je hier natuurlijk vooral posts van mensen die problemen met hun auto hebben en niet van mensen bij wie alles goed werkt. Ik heb zelf in de eerste paar maanden (september t/m november 2020) wel zes keer bij de garage gestaan vanwege allerlei problemen die elke keer met een software update werden opgelost (plus de recall voor de inverters en high voltage coolant heater natuurlijk).

Ik heb sindsdien echter bijna helemaal geen problemen meer (1x twee uurtjes geen 4G verbinding en na de één na laatste update moest ik mijn iphone elke keer opnieuw pairen maar dat is met de laatste update (probleemloos verlopen OTA) ook verholpen. Ik rijd gemiddeld zo'n 800 km per week en het enige waar ik niet helemaal tevreden over ben is de laadsnelheid. Verder dus een fantastische auto.

Ik houdt ook het IDx forum in de gaten en zie daar zo mogelijk nog veel meer issues dan die ik hier zie. Ook daarvoor zal echter gelden dat het geen representatieve weergave van het percentage mensen is dat problemen heeft.
Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik tussen de 10% en 50% soc wel tegen de 150 kWh zou kunnen laden maar bij mij is dat gemiddeld maar zo'n 88 kWh waardoor ik met grote regelmaat langer (zo'n 20 minuten) bij een snellader sta dan waar ik op gerekend had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:59

Update brengt verbetering bij het snelladen in real live test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
nikagl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Hierna kun je (met volgende) verder en moet je in de app bevestigen (aanmelden, toevoegen met VIN en bevestigen)... maar zoals gezegd, op dit moment komt er nog geen info door...
Maar heb je nu na deze update ook een werkende surround sound ‘ slider’ en Connected Safety?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Lunch leedvermaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Bij werkt het ook nog niet. Vraagt om 3 sleutels en heb ook 3 sleutels gekregen. Dus waarschijnlijk heeft jouw dealer nog ergens de transpondersleutel liggen.
Jij hebt toch een 2020 levering?

De mijne is in week 5 geproduceerd en 20-2 geleverd. Waarschijnlijk is Volvo op enig moment van de transpondersleutel afgestapt ivm de alarmklasse.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Maar heb je nu na deze update ook een werkende surround sound ‘ slider’ en Connected Safety?
Die slider van surround sound heb ik ookal hoor. Maar voor mijn gehoor doet die helmemaql niets met het geluid. Alleen surround aan/uit is hoorbaar verschil.

@hlip

Auto komt uit 2020 maar is geleverd op 1 februari. Zal eens bij de dealer vragen waar die 4de sleutel dan is..

Trouwens net nadat ik even die test deed ging het alarm weer af!! Voor het eerst zonder dat ik geladen heb. Dus mijn theorie dat het puur komt door een soort warmte sensor (laden in koud weer) kan de prullenbak in. Ben er nu echt wel klaar mee, echt heel irritant. Dealer maar weer bericht gestuurt...

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Auto komt uit 2020 maar is geleverd op 1 februari. Zal eens bij de dealer vragen waar die 4de sleutel dan is..
Goed plan. 👍🏻 Beter dat je er nu achter komt dan later.

Die vierde sleutel ga je sowieso nodig hebben om VoC later te kunnen koppelen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
[P8]
Beetje ludieke Autotest in NRC vandaag, duidelijk getest in de wintertijd :-)
Het gegoochel met verbruikscijfers van EVs wordt weer eens aan de kaak gesteld.....

Liever een relevánte Volvo dan deze modieuze slokop

Autotest De elektrische Volvo-suv blijft de aantrekkelijkste in zijn genre. Maar wat ís hij inefficiënt, schrijft Bas van Putten.

Het dashboard van de Volvo XC40 P8 Recharge Pure Electric zwijgt als het graf over zijn actieradius. Begrijpelijk, de bestuurder zou de schrik van zijn leven kunnen krijgen, al is het kansloze geheimzinnigdoenerij. Stroomverbruik en accupeil geeft hij wel aan, en de bestuurder kan rekenen. Als na vijftig kilometer het batterijniveau op 80 procent staat, is duidelijk dat de kwakkelwinterse werkelijkheid schijt heeft aan de opgegeven actieradius van 418 kilometer. Na 139 kilometer is de stroomreserve gezakt naar 50 procent. Heeft Volvo soms een hasjplantage onder de motorkap verstopt? Gelukkig beperken de kalme B-wegen naar huis de schade. Het energieverbruik daalt langzaam naar een nog steeds gepeperde 25 kWh op honderd kilometer, ruim meer dan de technisch identieke Polestar 2.

De ontnuchterende vaststelling is dus dat een 408 pk sterke elektrische Volvo met zijn forse 78-kWh-batterij nauwelijks 300 kilometer haalt. Dat redt een ruim twintigduizend euro goedkopere Hyundai Ioniq, de beste auto in zijn soort, dankzij zijn gunstige stroomlijn en lagere gewicht met de helft van de accucapaciteit. Die wil alleen geen mens omdat hij saai is en de leaselullo de schone schijn verkiest boven de confrontatie met zijn evenbeeld. Arme jongen. Mocht hij in zijn droeve mannentaaltje voor een stukje beleving gaan, dan zal ik hem vaak koukleumend bij het laadstation aantreffen, want Volvo ondervangt zijn manco niet met rappe laadtijden. Twintig kW in een halfuur is geen wereldtijd voor een auto die aan een 150-kW-snellader in 40 minuten van nul tot 80 procent moet kunnen laden. De kosmische snelheden van de brochures zie je bij de laadpaal sowieso nooit terug. Die traagheid blijft de bottleneck voor zorgeloos elektrisch rijden op de lange baan.

Of het de IJburgyup met een woon-werktraject van dertig kilometer en genoeg Bitcoinpegels voor tien vliegvakanties iets kan bommen, moet ik zien. De Volvo-suv blijft de aantrekkelijkste auto in zijn genre, en met zijn monsterlijke stofzuigermotoren voor en achter houdt hij bij stoplichtsprints een Porsche aardig bij. Hoe hypocriet trouwens: terwijl Volvo de topsnelheid van alle modellen uit veiligheidsoverwegingen begrenst op 180, laat het de elektrische XC40 als een kruisraket door de urban jungle schieten. Versnellen in dit boomerbusje is een komische ervaring, alsof een stoomtrein in een TGV verandert. Enfin, hij zit natuurlijk top, want Volvo, en tegen de precisie van de Google-spraakbediening kan geen Duitser op. Vraag het Ziggomeisje in de spraakcomputer een adres in te voeren of het nieuws af te spelen – ze verstaat je feilloos. De auto is een heerlijkheid. Maar mocht de eerste elektrische Volvo een succes worden, dan viert hij de overwinning van de showing-off op het constructieve meesterschap dat in Hyundai-showrooms jammerlijk miskend staat te verwelken.

Vergaderhaast
Waarom lukt het fabrikanten maar niet open kaart te spelen over de actieradius van hun EV’s? Eerst hadden we de beruchte NEDC-meetwaarden, die gênant misleidend gouden bergen beloofden. De nieuwe WLTP-verbruikscyclus, gemeten onder realistischer verkeersomstandigheden, moest een eerlijker beeld geven – en zit er meestal wéér dramatisch naast. De doorsnee automobilist met crèchestress en vergaderhaast zal met de XC40 niet onder de 27 kWh per honderd kilometer komen. Dat is schrikbarend veel als je weet dat de Volkswagen ID.4 de 20 nadert en de BMW iX3, veel groter en nog zwaarder dan de Volvo, rond de negentien verbruikt.

Het probleem is niet alleen dat de XC40 een suv is, dat zijn beide concurrenten ook. Het probleem is dat hij een extreem inefficiënte suv is. Wat onverlet laat dat een intelligent ontworpen hatchback altijd eerste keus blijft. Een VW ID.3 verbruikt met dezelfde techniek als de grotere ID.4 zo 15 procent minder stroom. Maar de concerns zijn collectief op het verkeerde been gaan staan. Wil het volk suv’s? Dan maken ze suv’s, al slaan ze in het elektrolandschap als een tang op een varken. Waarbij nog komt dat met Volvo’s kwaliteitsbonus geen winst meer valt te halen. Ook statusloze stekkerauto’s lopen op hoog niveau geruisloos en trillingvrij. Kwalitatief scoort zelfs de Chinese budget-suv van MG een ruime voldoende. Intussen zie ik een merk als Mercedes het thema luchtweerstand veel serieuzer nemen. Nooit eerder had gezond verstand zo’n urgentie voor een merk dat nu nog hoog te paard zit. Volvo moet ophouden de hoogbouwmode te bedienen en vanaf nu aerodynamica en batterij-efficiency streng prioriteren. Liever een relevante Volvo dan zo’n modieuze slokop, hoe fraai ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:46:
Ik heb de P2 ook sinds september en heb tot nu toe een probleemloze ervaring. Wel 'maar' 5400km gereden tot nu toe. Een paar keer geen 4G vind ik zelf niet zo spannend. Enige waar ik niet tevreden over ben is de range. Ook deze week (na de update) vind ik die niet bepaald verbeterd. Ik rijd afstanden van 25km rond de 25 - 27 kWh.
Als je maar stukjes van 25km rijd kun je toch ook vaak laden waardoor de range bij veel korte stukjes toch niet zo belangrijk is? Voor mij speelt de range (en snellaadsnelheid) eigenlijk alleen een rol bij langere stukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Goed plan. 👍🏻 Beter dat je er nu achter komt dan later.

Die vierde sleutel ga je sowieso nodig hebben om VoC later te kunnen koppelen.
Ze kunnen bij de dealer de niet aanwezige of ongewenste sleutel(s) ook voor je uit programmeren.
Hebben ze bij mij ook gedaan met de oranje sleutel vanwege het benodigde alarmcertificaat met KE01 die is op non-actief gezet en meegegeven in een zakje, mocht er ooit behoefte aan komen kan hij weer toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Die slider van surround sound heb ik ookal hoor. Maar voor mijn gehoor doet die helmemaql niets met het geluid. Alleen surround aan/uit is hoorbaar verschil.

@hlip

Trouwens net nadat ik even die test deed ging het alarm weer af!! Voor het eerst zonder dat ik geladen heb. Dus mijn theorie dat het puur komt door een soort warmte sensor (laden in koud weer) kan de prullenbak in. Ben er nu echt wel klaar mee, echt heel irritant. Dealer maar weer bericht gestuurt...
Die slider heeft iedereen, maar hij gaat het pas wat doen na de maart update. Dat was de achtergrond van mijn vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 03-03-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
_--[]--__ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Als je maar stukjes van 25km rijd kun je toch ook vaak laden waardoor de range bij veel korte stukjes toch niet zo belangrijk is? Voor mij speelt de range (en snellaadsnelheid) eigenlijk alleen een rol bij langere stukken
Dat klopt. Wat ik bedoel te zeggen is dat ook bij wat langere stukken (ik heb slechts 1x een enkele reis van 120km gemaakt) van rond de 50km het verbruik rond de 25kWh blijft. Als het theoretisch maximum 470km is maar je dit alleen redt als je met wind mee in de zomer in 1 rit 470km rijdt, dan heb je er in de praktijk niks aan. Ik vind dat ik de P2 in de praktijk erg vaak op moet laden, ondanks dat ik er vrij weinig mee rijd. Ik schat dat ik nu 10 ritten van 25km kan rijden en dan weer moet laden. Geen probleem met een laadpaal aan de deur maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Zojuist een mail ontvangen met wat bevestigingen en toezeggingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFAC81oZ6j4CIKPxMlU4s6-0lW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwQvIFPmqXtB7OplqEJFU0n4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De wachttijd is idd wel een hot topic denk ik voor al die mensen op dat platform. Die de auto al maanden hebben ;) . Komt op mij een beetje over of ze die data willen gebruiken voor de nog te leveren C40...

Dit is trouwens ook niet helemaal lekker gecommuniceerd..

Fout waardoor bijv. in de VS de P8 niet geleverd mag worden tot dit is opgelost met een update:
Een softwarefout met als mogelijk gevaar een (verkeers) ongeval met letselschade.
Reactie:
We hebben dit bericht bij Volvo gecheckt, en er is inderdaad een recall gemeld bij het RDW. Op dit moment wordt dit door hen voorbereid, meer nieuws is er echter op dit moment niet. Binnen enkele weken worden alle klanten in Nederland geïnformeerd.
Uhm... wat moeten we dan als Nederlandse berijders? De P8 laten staan? Wie regelt vervangend vervoer? En voor de vele mensen die er vast niks van afweten..die lopen dus iedere rit gevaar? |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Juancho op 03-03-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:11
darwusch schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Laat je ons weten wat de oorzaak (en oplossing) was, ervan uitgaande dat de dealer het kan oplossen vrijdag?
Ik heb zelf voor volgende week woensdag een bezoek aan de dealer gepland staan, ook al een week geen internet.
Ja zal ik doen, hoop dat hij meteen de nieuwe update erop zet.
Rij volgens mij met de november patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Op 1:20 zie je trouwens mooi die airbag z'n werk doen die aan de binnenzijde van de hoofdsteun zit, scheelt behoorlijke hoofdpijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Dat klopt. Wat ik bedoel te zeggen is dat ook bij wat langere stukken (ik heb slechts 1x een enkele reis van 120km gemaakt) van rond de 50km het verbruik rond de 25kWh blijft. Als het theoretisch maximum 470km is maar je dit alleen redt als je met wind mee in de zomer in 1 rit 470km rijdt, dan heb je er in de praktijk niks aan. Ik vind dat ik de P2 in de praktijk erg vaak op moet laden, ondanks dat ik er vrij weinig mee rijd. Ik schat dat ik nu 10 ritten van 25km kan rijden en dan weer moet laden. Geen probleem met een laadpaal aan de deur maar toch.
Op de wat langere afstanden rijd ik toch echt een heel stuk zuiniger. Vanochtend bij een temperatuur van 6 graden nog 186 km gereden waarvan 174 km snelweg met 110 km/h op de ACC en daarbij een verbruik gehaald van 20.6kWh/100Km. Dat is een totale range van 364 km, wat 80km meer is dan dat evdb aangeeft voor snelweg/winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
nikagl schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:54:
Goed om te weten, de versie die ik heb is precies dezelfde als in januari al genoemd werd... ben dus benieuwd of er iemand anders nog een nieuwere gekregen heeft :)

Model: Volvo
Android-version: Android 10
Android-securitypatchlevel: 1 december 2020
Kernel-version: 4.19.143-PKT-200914T053350Z-gd5525b619f0f
Kernel-version date: #1 Fri Jan 8 16:53:12 CEST 2021
Build-number: QA1A.201017.002.ARTINFO.QAB.1-163-ge59708ebe
Dit is dus exact hetzelfde, op de Model-regel na dan ;), als wat ik afgelopen zaterdag op mijn P2 gepushed heb gekregen.
We kunnen dus wel concluderen dat dit Android-only info is en dus los staat van de Polestar/Volvo versie codering die je af en toe langs ziet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 28-09 11:32
_--[]--__ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Op de wat langere afstanden rijd ik toch echt een heel stuk zuiniger. Vanochtend bij een temperatuur van 6 graden nog 186 km gereden waarvan 174 km snelweg met 110 km/h op de ACC en daarbij een verbruik gehaald van 20.6kWh/100Km. Dat is een totale range van 364 km, wat 80km meer is dan dat evdb aangeeft voor snelweg/winter.
Is het misschien mogelijk om bij verbruik meldingen in ieder te vermelden of er wintersloffen onder hangen en welke maat? Ik zie namelijk af en toe zulke lage getallen doorkomen die ik bij lange na niet red en probeer inzicht te krijgen of dit nou aan mij ligt of aan de 20' en wintersloffen.

Misschien is het wel gewoon gevalletje zware rechtervoet ;-)

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ovinomis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Is het misschien mogelijk om bij verbruik meldingen in ieder te vermelden of er wintersloffen onder hangen en welke maat? Ik zie namelijk af en toe zulke lage getallen doorkomen die ik bij lange na niet red en probeer inzicht te krijgen of dit nou aan mij ligt of aan de 20' en wintersloffen.

Misschien is het wel gewoon gevalletje zware rechtervoet ;-)
Dan nog, je weet niet of ze windje mee hebben gereden :) Wil je echt betere tests doen zal je een route heen en weer moeten rijden op continue dezelfde snelheid en dan hopen dat beide partijen dezelfde weers en weg omstandigheden hebben.. je kan dus makkelijk 1 a 2 kW verschil zien per 100km door andere omstandigheden.

Als je nu zegt ik kom niet onder de 30 bijv is er wel iets aan de hand :)
Ik zit nu tegen de 25kW aan te hikken op kortere afstanden en red dus die begin 20 ook niet. van de week 120km gereden maar helaas niet gechecked :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
4v4t4r schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Dan nog, je weet niet of ze windje mee hebben gereden :) Wil je echt betere tests doen zal je een route heen en weer moeten rijden op continue dezelfde snelheid en dan hopen dat beide partijen dezelfde weers en weg omstandigheden hebben.. je kan dus makkelijk 1 a 2 kW verschil zien per 100km door andere omstandigheden.

Ik zit nu tegen de 25kW aan te hikken op kortere afstanden en red dus die begin 20 ook niet. van de week 120km gereden maar helaas niet gechecked :)
Alleen voor de P2 rijders: als we onze ritten allemaal hier invullen krijgen we wellicht een beter beeld:
https://polestardriver.com/

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Doet pijn aan de ogen! Erg goede scores wel. Hoogste score van alle recent geteste auto’s: https://www.euroncap.com/...veiligheidsbeoordelingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Doet pijn aan de ogen! Erg goede scores wel. Hoogste score van alle recent geteste auto’s: https://www.euroncap.com/...veiligheidsbeoordelingen/
Zeker die 4e categorie was mooi om te zien hoe de veiligheidssystemen ingrijpen. Op basis van het filmpje hoef je zelf dus eigenlijk ook niet te remmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
_--[]--__ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Ik moet een keer een lange rit maken denk ik, misschien dat het dan wel in lijn is met het verbruik van anderen. Desalniettmin had ik de hoop dat ik per 100% batterij probleemloos 420km verdeeld over 15 - 20 kleine ritten kon rijden. Het is geen ramp, als ik vandaag opnieuw moest kiezen had ik wederom een P2 besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 03-03-2021 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
[...]

Ik zit met de P8 op ritjes van 30km nu wel op 22-23. Korter is wat hoger - de startkosten van de koude accu tellen dan nog zwaar mee. Benieuwd of dat nog gefixt gaat worden.

Ik ben verder sowieso een van de mensen die eigenlijk geen problemen heeft gehad. Dus voorlopig nog dik tevreden. De range past heel goed bij mijn gebruik en ik vind het rijgedrag echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 28-09 11:32
[...]

Je hebt helemaal gelijk, exact dezelfde omstandigheden krijg je alleen in een lab / gecontroleerde omgeving.

In de winter kwam ik zelf niet onder 28 (maar dan reed ik ook als een opa) en zat vaker rond de 30.

Inmiddels met de hogere temperaturen(10-15 graden) zit ik ergens tussen de 20 en 25. Onder de 20 is me nog niet gelukt ook met super rustig rijden. (altijd met OPD op max).

Misschien moet ik gewoon nog wat meer test met andere standen etc en hoop toch nog onder de 20 te komen als het straks weer warmer is en de zomer banden er weer onder liggen

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Juancho schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb geen idee of je de ipdate historie kan zien. Dit is in ieder geval de software. Kernel is in ieder geval “gewoon” de januari update volgens mij. Ik maak straks even een foto van de details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
P2Hattem schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Alleen voor de P2 rijders: als we onze ritten allemaal hier invullen krijgen we wellicht een beter beeld:
https://polestardriver.com/
Op die site zijn juist de zaken die van invloed zijn op je verbruik (temperatuur, rijstijl, wielmaat etc.) optioneel, dus dat geeft ook een slecht beeld om jezelf mee te vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 29-09 19:54
Aghanim schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Zeker die 4e categorie was mooi om te zien hoe de veiligheidssystemen ingrijpen. Op basis van het filmpje hoef je zelf dus eigenlijk ook niet te remmen :+
[P2]
...maar in het donker is zo'n overstekende voetganger wel hartstikke dood...
(Of had je dat stukje film gemist?)

Verder inderdaad prima testresultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
FirstEV schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:47:
[...]

[P2]
...maar in het donker is zo'n overstekende voetganger wel hartstikke dood...
(Of had je dat stukje film gemist?)

Verder inderdaad prima testresultaten.
het vervangt niet de bestuurder heh :) het is een hulpmiddel !

Pagina: 1 ... 182 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.