Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Je kan je ook, zoals deze Duitse knakker, druk maken over de gelijkmatigheid van de kieren tussen het plaatwerk.... zou me nooit opgevallen zijn, maar nu ik het weet denk ik dat ik er nooit meer normaal naar kan kijken als ik straks (over 2 dagen!) mijn wagen heb...

YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 - Schweden SUV mit Polestar 2 Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:27
De eerste vraag die ik dan heb.... Kan je die dan ook zien in het scherm voor je neus? Los van de verbeterpunten van Maps vind ik dat wel echt een enorm voordeel. Kleine scherm voor navigeren, tablet voor muziek etc.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:14:
[...]

De eerste vraag die ik dan heb.... Kan je die dan ook zien in het scherm voor je neus? Los van de verbeterpunten van Maps vind ik dat wel echt een enorm voordeel. Kleine scherm voor navigeren, tablet voor muziek etc.
Hele goede vraag. Hangt er sterk vanaf of Android dat gaat toelaten. Mijn gevoel zegt van niet. De echte auto integratie zal iets blijven tussen fabrikant en Android. Third party apps afgeschermd als losse app... dus echte navigatie zullen we van Google Maps afhankelijk blijven.

Ik hoop eigenlijk op een Plugsurfing integratie in Google maps. Als layer on top off of zo...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Of gewoon simpel een extra filter, naast het plug-type filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

SpeedfreakR schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Ik heb de mijne half oktober besteld, en is half november geproduceerd en was half januari in NL en heb hem eind januari van de lokale dealer thuis geleverd gekregen.
Het transport per boot duurt het langste.
Leaseplan heeft nog een aantal voorraad modellen staan (bij mijn lokale dealer). Misschien kan je dan nog 8% krijgen als ze een leuke voor je hebben staan.
Wat? De mijne is eind oktober besteld, in december kreeg ik een bericht dat het mei zou worden, en ik heb nog steeds geen definitieve datum.
Misschien moet ik hem maar afbestellen.
Het gaat via ALD Automotive.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
[P2]

@Xenan
Misschien kun je via Leaseplan nog wat regelen. Ik heb maandag gebeld en die hebben nog best wat configuraties staan. Voor mij was het helaas niet mogelijk.

Hopelijk gaat mijn bestelling wel wat voorspoediger... Die is dinsdagmiddag bevestigd door Polestar met schatting half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:50
Hadden jullie deze al gezien? Voor P8:

https://www.facebook.com/...rmalink/4449268478421081/

Geachte klant,

Volvo Car Corporation heeft besloten een veiligheidsherroeping uit te laten voeren voor de elektrische Volvo XC40-auto's (modeljaar 2021-2022).

Uit onderzoek van Volvo Cars is gebleken dat het in sommige zeldzame situaties mogelijk kan zijn dat het hoogspanningssysteem onbedoeld zonder waarschuwing wordt uitgeschakeld. Dit kan leiden tot vermogensverlies tijdens het rijden.

Volvo Cars werkt de auto's bij met bijgewerkte software. De upgrade is gratis.

Wat moet je nu doen?

De update vindt ofwel draadloos plaats via de OTA-methode of bij een Volvo-dealer. OTA-updates zullen later in maart in Finland mogelijk zijn.

Als u een update bij uw Volvo-dealer wilt, neem dan contact op met uw Volvo-dealer en spreek een tijd af om de bovenstaande update te voltooien. Deze procedure wordt gratis voor u gedaan en duurt ongeveer een uur. Vanwege onderhoudsschema's kunnen we uw auto voor een langere periode nodig hebben.

Als u de upgrade wilt uitvoeren met behulp van de draadloze OTA-upgrade, hoeft u de auto niet naar de dealer te brengen voor de upgrade. Voor de OTA-update zullen we u benaderen met aanvullende instructies wanneer deze updatemethode mogelijk wordt.

Uw veiligheid en uw blijvende tevredenheid met uw Volvo en de Volvo-organisatie is erg belangrijk voor ons. Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken. We stellen uw medewerking op prijs om deze belangrijke terugroepactie zo snel mogelijk te doen.

Als u niet de eigenaar of verantwoordelijk voor de auto bent, laat het ons dan weten over de wijziging, zodat we de nieuwe eigenaar of de verantwoordelijke voor de auto kunnen informeren.

XC40 P8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:35
Omslachtig dat je met je P8 naar Finland moet rijden om de auto over the air te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb geen bericht gehad. Ook niet van Volvo zelf. Dus ik zie wel of dat nog komt...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:46

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Xenan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:39:
[...]

Wat? De mijne is eind oktober besteld, in december kreeg ik een bericht dat het mei zou worden, en ik heb nog steeds geen definitieve datum.
Misschien moet ik hem maar afbestellen.
Het gaat via ALD Automotive.
Dan gaat er iets niet goed. Ik heb hem ook via ALD maar wel private lease. Ik had eind november ook al een VIN nummer in mijn account van polestar staan. Als je nog geen VIN nummer hebt, dan gaat er echt iets mis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Vanmiddag om 14:30 de aankondiging van de Volvo C40 Recharge (XC40 Coupe). Hopelijk gaat de C40 lijken op deze XC Coupe concept uit 2014 :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52Jj-C_gRNCzVWjgkKhY6wN-UKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4lTjoXszoMw8LITO4txuoJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVBhneAyg2qpGhorKQIPA46Y8LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W1oX3F8d6omYbkjfvXciIY3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W__uamB3ysz9YAMHhFdqTdWOxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2P3rhzeSNSefY0T5lhzJPoY.jpg?f=fotoalbum_large

Bron:
https://www.volvocars.com...ept-cars/concept-xc-coupe

Event:
https://live.volvocars.co...olvo-cars-moment-recharge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 18:04

Rianata

Have you played Atari today?

https://www.nu.nl/economi...an-elektrische-autos.html

"Volvo Cars wil zijn volledig elektrische auto's de komende jaren alleen nog maar online aanbieden, zo laat de Zweedse fabrikant dinsdag weten. Ook moet het modelaanbod vereenvoudigd worden. Ten slotte streeft Volvo ernaar om in 2030 alleen nog maar volledig elektrische auto's te verkopen."

Zo, dat is een klap in het gezicht van het huidige dealers-netwerk. Benieuwd hoe hun rol zal gaan worden. Misschien na mijn huidige P8 nog een maal bij de dealer een auto bestellen en daarna online...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Rianata schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:23:

"Volvo Cars wil zijn volledig elektrische auto's de komende jaren alleen nog maar online aanbieden, zo laat de Zweedse fabrikant dinsdag weten. Ook moet het modelaanbod vereenvoudigd worden. Ten slotte streeft Volvo ernaar om in 2030 alleen nog maar volledig elektrische auto's te verkopen."

Zo, dat is een klap in het gezicht van het huidige dealers-netwerk. Benieuwd hoe hun rol zal gaan worden. Misschien na mijn huidige P8 nog een maal bij de dealer een auto bestellen en daarna online...
Ik schat in dat de liefde van de dealer voor de elektrische Volvo inderdaad wel wat bekoeld raakt. Resteert een beetje onderhoud, bandjes en storingen. Waarvan die laatste grotendeels via OTA zullen lopen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:45

Lancer

What the......

Gelukkig krijgt de dealer er dan ook nog wat merken bij, Polestar, Lynk&Co, Lotus (?)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023

Dan zal je snel moeten zijn óf een ICE moeten kopen want vanaf nu zullen elektrische enkel online te verkrijgen zijn.

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:02

Het verdienmodel met EV’s is sowieso een lastige voor de dealers met weinig onderhoud en geringe marge op de auto zelf, dus leegloop in de werkplaats wat toch de melkkoe was.. Daar kan hij denk ik in de toekomst geen verkooporganisatie en dure showroom mee financieren.
Dus dit past wel in het toekomst plaatje waarbij de dealers tot een soort service-centre worden.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[P8] Heeft er iemand al wèl pro-actief van zijn/haar dealer een bericht gehad over de terugroepactie of de OTA updates? Ik vind het een beetje vreemd dat ik bij de RDW moet lezen dat mijn auto een potentieel gevaarlijk issue heeft maar daar verder niks van hoor van Volvo NL of de dealer.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
De dealer mag voorlopig nog wel meedoen.

Elektrisch en online

XC40 EV Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:53:
[P8] Heeft er iemand al wèl pro-actief van zijn/haar dealer een bericht gehad over de terugroepactie of de OTA updates? Ik vind het een beetje vreemd dat ik bij de RDW moet lezen dat mijn auto een potentieel gevaarlijk issue heeft maar daar verder niks van hoor van Volvo NL of de dealer.
Nee! En dat is absurd naar mijn mening, zeker voor een merk wat veiligheid als USP koestert. Er staat in de recall dat er een kans op een ongeval bestaat, maar Volvo vindt het niet kennelijk onnodig om de potentieel betrokkenen van een ongeval daar over in te lichten......
Als ze veiligheid zo hoog in het vaandel hebben zouden ze moeten zeggen: “we nemen geen risico, dus niet meer mee rijden tot het opgelost is” (en daarbij zolang een vervangende auto ter beschikking stellen).

Op het door Volvo in het leven geroepen platform is het vanuit verschillende berijders ook ‘van alles’ over geschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
Na een mail met de RDW terugroepactie welke ik naar de dealer gestuurd heb, krijg ik van de dealer de volgende reactie:

"Hartelijk dank voor uw email. Volvo Nederland stuurt u een brief zodra er nieuwe updates en of terugroep acties voor uw auto beschikbaar zijn. Wij mogen deze dan ook uitvoeren indien u de brief hebt gekregen om langs te komen hiervoor. Wanneer Volvo on Call voor uw auto beschikbaar komt ontvangt u hier hoogstwaarschijnlijk ook een brief/email van. Indien er een over the air update beschikbaar is geeft uw auto hierover een melding. Deze updates worden op vaste dagen en op vaste tijdstippen door Volvo gelanceerd.

Ik heb nog even het onlangs gepubliceerde persbericht voor u er bij gezocht, dit vind u hier. https://www.media.volvoca...e-update-on-xc40-recharge ".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Mga1600 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Nee! En dat is absurd naar mijn mening, zeker voor een merk wat veiligheid als USP koestert. Er staat in de recall dat er een kans op een ongeval bestaat, maar Volvo vindt het niet kennelijk onnodig om de potentieel betrokkenen van een ongeval daar over in te lichten......
Als ze veiligheid zo hoog in het vaandel hebben zouden ze moeten zeggen: “we nemen geen risico, dus niet meer mee rijden tot het opgelost is” (en daarbij zolang een vervangende auto ter beschikking stellen).

Op het door Volvo in het leven geroepen platform is het vanuit verschillende berijders ook ‘van alles’ over geschreven.
Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dealer. Ze wilden me net bellen, natuurlijk?

Inderdaad vrij bizar dat dit zo lichtvoetig word opgepakt...

Wordt er niet beter op allemaal en ik heb geen idee welke software ik nu krijg morgen.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
AS P8 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Na een mail met de RDW terugroepactie welke ik naar de dealer gestuurd heb, krijg ik van de dealer de volgende reactie:

"Hartelijk dank voor uw email. Volvo Nederland stuurt u een brief zodra er nieuwe updates en of terugroep acties voor uw auto beschikbaar zijn. Wij mogen deze dan ook uitvoeren indien u de brief hebt gekregen om langs te komen hiervoor. Wanneer Volvo on Call voor uw auto beschikbaar komt ontvangt u hier hoogstwaarschijnlijk ook een brief/email van. Indien er een over the air update beschikbaar is geeft uw auto hierover een melding. Deze updates worden op vaste dagen en op vaste tijdstippen door Volvo gelanceerd.

Ik heb nog even het onlangs gepubliceerde persbericht voor u er bij gezocht, dit vind u hier. https://www.media.volvoca...e-update-on-xc40-recharge ".
Wat een waardeloze reactie van deze dealer. Ik kan morgen gewoon langskomen. Met stijgende verbazing ervaar ik hoe Volvo haar reputatie te grabbel gooit.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 10:14
AS P8 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Wauw, die maakt zich er wel makkelijk vanaf. Ik had een bandenafspraak voor mn P2 vanmorgen en was van plan naar de update (mbt recall) te vragen bij het inleveren. De medewerker daar was me voor en vertelde gelijk dat er een update voor de auto was die gelijk meegenomen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
MartinP8 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:44:
[...]

Ik hoop eigenlijk op een Plugsurfing integratie in Google maps. Als layer on top off of zo...?
Een beetje geduld nog. Plugsurfing heeft een Apple Carplay integratie.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]
Repost: in het verlengde van de kritieken op diverse dealers. Heeft er iemand tips voor wél goede, betrouwbare en kundige Volvo dealers? Liefst in regio Amsterdam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
MartinP8 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:58:
[P8]
Repost: in het verlengde van de kritieken op diverse dealers. Heeft er iemand tips voor wél goede, betrouwbare en kundige Volvo dealers? Liefst in regio Amsterdam?
Volvo buitenweg in Hilversum en Naarden pakt naar mijn idee hun verantwoordelijk goed. Zowel bij de verkoop als nu service..

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb net de dealer gesproken over de recall. Hij heeft in allerlei systemen gekeken en stelde vast dat de software nog niet beschikbaar is. Er staat wel een opmerking over ‘total upgrade nodig’ maar dat software pakket is er gewoon nog niet.
Ook hij zegt dat er als eerste stap een brief van Volvo komt zodra de oplossing (=software) wèl beschikbaar is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30
Mga1600 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:20:
Ik heb net de dealer gesproken over de recall. Hij heeft in allerlei systemen gekeken en stelde vast dat de software nog niet beschikbaar is. Er staat wel een opmerking over ‘total upgrade nodig’ maar dat software pakket is er gewoon nog niet.
Ook hij zegt dat er als eerste stap een brief van Volvo komt zodra de oplossing (=software) wèl beschikbaar is .....
Das raar, bij mij staat ook zo' total upgrade" pakket en ik heb er een afspraak voor staan bij de dealer op 16 maart. vraag me af wat ik dan krijg :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 07:45

Lancer

What the......

Ik ben vorige week vrijdag nog geweest voor een update, maar ook voor mijn auto staat de recall nog uit.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Ja en nee, had al een update overleg met de dealer gepland staan op 1 maart. Toen is gecheckt (na melding van RDW kenteken check, zelf gedaan na tip op dit forum) of mijn chassisnummer in de reeks valt waar dit probleem voor geldt. Moet nog wel een melding van Volvo ontvangen, dan pas kan de garage de update uitrollen is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Das raar, bij mij staat ook zo' total upgrade" pakket en ik heb er een afspraak voor staan bij de dealer op 16 maart. vraag me af wat ik dan krijg :)
Tegen die tijd zal de software er toch wel zijn neem ik aan? Maar op dit moment nog niet zegt mijn dealer heel pertinent.

En hij was ook niet complimenteus over de volgorde die VN gehanteerd heeft: wel RDW maar niet de dealer of de berijder informeren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
harrewarre schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Wauw, die maakt zich er wel makkelijk vanaf. Ik had een bandenafspraak voor mn P2 vanmorgen en was van plan naar de update (mbt recall) te vragen bij het inleveren. De medewerker daar was me voor en vertelde gelijk dat er een update voor de auto was die gelijk meegenomen zou worden.
Het grote verschil: het upgrade pakket is wel beschikbaar voor de P2, maar nog niet voor de P8. Wat jij zegt is ook mijn eerdere ervaring met de Volvo dealer....of je nou voor banden of voor ruitenwisserbladen komt: ze kijken altijd in her systeem of er wat ‘open staat’ en nemen dat het liefst meteen mee. En ik geloof ze op hun woord als ze zeggen dat dat P8 pakket er op dit moment nog niet is.

[ Voor 23% gewijzigd door Mga1600 op 02-03-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Mga1600 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:20:
Raar ik heb morgenochtend afspraak staan voor de terugroepactie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9r2VOVuqkho6yAGqU2v470J4K9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C31rvgMOxNBL7hQJZe7m1qGr.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
FBMG schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]
Dat is zeker vreemd....... nou ik wacht het nog even af en anders bel ik ze gewoon weer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
FBMG schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]
Zelf contact met je dealer gezocht? Of toch al een brief / mail van Volvo NL gehad?

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
erikloman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:01:
Vanmiddag om 14:30 de aankondiging van de Volvo C40 Recharge (XC40 Coupe). Hopelijk gaat de C40 lijken op deze XC Coupe concept uit 2014 :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron:
https://www.volvocars.com...ept-cars/concept-xc-coupe

Event:
https://live.volvocars.co...olvo-cars-moment-recharge
"The specified CGI application encountered an error and the server terminated the process." 8)7

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Claude schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:35:
[...]

"The specified CGI application encountered an error and the server terminated the process." 8)7
Hahaha, we gebruikten ook hetzelfde emoticon

_/-\o_

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 30-09 11:21
Ik heb 15 seconden kunnen zien! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
In Zweden staat er nu iemand te vloeken...

Volgens mij was het geen live uitzending. Wordt dus nog wel een keer herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Arie van Dijk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:39:
[...]

Ik heb 15 seconden kunnen zien! _/-\o_
Ja, ik ook... dacht ik zet ff de ondertiteling aan in het duits (er was geen NL :X ) omdat ik die man nauwelijks verstond... 3 minuten voor de start overigens een overmatig irritante introductie toon... gaat lekker daar bij Volvo ;-) Goed initiatief het zo te doen, maar... doe het dan wel goed :?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
nikagl schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Ja, ik ook... dacht ik zet ff de ondertiteling aan in het duits (er was geen NL :X ) omdat ik die man nauwelijks verstond... 3 minuten voor de start overigens een overmatig irritante introductie toon... gaat lekker daar bij Volvo ;-) Goed initiatief het zo te doen, maar... doe het dan wel goed :?
Ik ben gewoon aan het kijken hoor, geen probleem. En die hinderlijke toon was volgens mij een elektromotor..
Browser is Edge.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZWaIcrNrXd_0igAO45LuQJkhmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0z4Av40JaRlEvVsi106jg1b2.png?f=fotoalbum_large

Only On-Line

[ Voor 24% gewijzigd door Recharge365 op 02-03-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Volvo lanceert de C40 Recharge. Zo te horen zelfde motoren, accu’s etc. als de XC40. Alleen te koop online, en eerste puur elektrische auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Hij doet het nu ook weer (na een keer of 40 proberen)... als je alleen de eerste 10 minuten binnen kwam (of ondertiteling veranderde) na de start kreeg je de foutmelding...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Niet online
De stream deed het idd erg moeilijk. Ik heb nog een screenshot kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-v7moCugXIoe99xKYAjFcupg7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3HHyr09mXgYrOESkt33cOL0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
de C40 dus. Maar op dezelfde basis als de P2 en XC40 denk ik/zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
Ik moet erg wennen aan de kont, even afwachten op duidelijke fotos!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:02
Ik zag net de aftiteling..... Op hetzelfde adres kun je nu gewoon het filmpje zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
mvrooij schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:49:
Ik moet erg wennen aan de kont, even afwachten op duidelijke fotos!
Inderdaad... kreeg er het gevoel bij toen BMW de GT lijn introduceerde... maar goed, zal wel wennen zijn. Filmpje is nu weer af te spelen, maar ook dat doet moeilijk... denk dat Volvo niet gewend is aan zoveel mensen tegelijktijdig op hun website...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Niet online
Volvo website laadt erg traag op dit moment. Deze 3 fotos van de nieuwe C40 vond ik op Twitter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MG_ZH9z261deJjI-efspFvRpsgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gy6oQtk3gb39miXvJxcMlPv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyCu-b8gxDOSZIldtXO1QYlvcew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/id61LnV7bjLjJTsd3h2LIGLh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PM_y1BSravzbCfCzJK4mqGW9YcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB2uvcrgQX5KrU7dA5aYQnzf.jpg?f=fotoalbum_large

De C40 is technisch hetzelfde als de P2 en P8. Qua vermogen, verbruik en range.

[ Voor 50% gewijzigd door erikloman op 02-03-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsvalU1pxWUOm5o2T51RgLkSXes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8ctON4Onv4D1rJJ6qGJKumM.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
erikloman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:48:
De stream deed het idd erg moeilijk. Ik heb nog een screenshot kunnen maken:
[Afbeelding]
Heb het gevoel dat de C40 een iets rondere daklijn heeft maar verder qua vorm gelijk aan een P2. Erg benieuwd naar de afmetingen.

En ook wel hoe Polestar zich gaat differentiëren van Volvo nu zij dezelfde strategie voor elektrische auto’s gaan volgen (online, vegan, studios).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ReJW9H3IUrJ006hHn3mKHabM5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yPZ1PlkTDSKxiKmFhkwPA8S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door JoeMusashi op 02-03-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:35
erikloman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:52:
Volvo website laadt erg traag op dit moment. Deze 3 fotos van de nieuwe C40 vond ik op Twitter:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oef, dat R-design pakket heeft ze niet nodig wat mij betreft, wel heel erg Toyota CH-R. Verder prima ding, zal allicht iets zuiniger zijn dan de XC40 P8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
HIER is de youtube link !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het neusje lijkt wat gladder en strakker dan de P8 maar zodra er een nummerbord op zit is dat effect weg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
ach-jee schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Oef, dat R-design pakket heeft ze niet nodig wat mij betreft, wel heel erg Toyota CH-R. Verder prima ding, zal allicht iets zuiniger zijn dan de XC40 P8.
Ben benieuwd. Volgens autoweek is ie zwaarder dan de P8 en wordt naar verwachting iets duurder. Dat verbaaste me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
  • Laatst online: 29-09 21:18
In dit artikel wat meer foto's te zien: https://www.autoweek.nl/a...0-recharge-gepresenteerd/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rUo15tsN7kiJjT-0dxy16xhowc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1SGhenz3JdzEkzSHFxjmliND.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
JoeMusashi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Heb het gevoel dat de C40 een iets rondere daklijn heeft maar verder qua vorm gelijk aan een P2. Erg benieuwd naar de afmetingen.

En ook wel hoe Polestar zich gaat differentiëren van Volvo nu zij dezelfde strategie voor elektrische auto’s gaan volgen (online, vegan, studios).

[Afbeelding]
Misschien gooi ik hiermee de knuppel in het hoenderhok. Maar is Polestar niet een truc/middel geweest om de problemen van een eerste elektrische auto niet af te laten stralen op Volvo zelf. Wat uiteindelijk nog steeds (is) gebeurd.

Just thinking!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Sebas84! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Misschien gooi ik hiermee de knuppel in het hoenderhok. Maar is Polestar niet een truc/middel geweest om de problemen van een eerste elektrische auto niet af te laten stralen op Volvo zelf. Wat uiteindelijk nog steeds (is) gebeurd.

Just thinking!
Ik ga onmiddelijk happen uiteraard en voluit zeggen van niet.

De manier waarop de Polestar in de markt is gezet was voornamelijk anders dan bij Volvo: alleen in Spaces te bekijken (een "hippe" locatie in een stad; niet zijnde een dealer), en alleen online te bestellen. Onderhoud zou worden uitgevoerd door een maintenance specialist. De auto werd gehaald en gebracht en vooral niet bekend mocht worden dat hij dan tussentijds bij een Volvo werkplaats stond. Dit is echter ook al weer heel snel losgelaten en inmiddels 'mag' je gewoon zelf naar een Volvo dealer voor onderhoud of storingen.

Maar goed, als ik de berichten mag geloven gaat Volvo dat business model dus zelf ook verder doorvoeren...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 10:14
Mga1600 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Het grote verschil: het upgrade pakket is wel beschikbaar voor de P2, maar nog niet voor de P8. Wat jij zegt is ook mijn eerdere ervaring met de Volvo dealer....of je nou voor banden of voor ruitenwisserbladen komt: ze kijken altijd in her systeem of er wat ‘open staat’ en nemen dat het liefst meteen mee. En ik geloof ze op hun woord als ze zeggen dat dat P8 pakket er op dit moment nog niet is.
Hmm, in dat geval is er inderdaad niet veel aan te doen. Behalve misschien wat meer openheid mbt de beschikbaarheid van de update voor de P8, ben benieuwd hoe het dan loopt met de mensen die al op korte termijn een afspraak hebben staan voor de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Net zoals alle SUV coupes vind ik ook dit eerder een gedrocht. Veel meer verwant met de XC 40 uiteraard dan met de Polestar (zelfs met zijn verlaagde dak is hij nog zowat 10 cm hoger dan de Polestar 2). Wagen is tot aan de vensterlijn in grote lijnen identiek aan de XC40. Daarboven wat lager dak en sterker afhellend achteraan. PS2 heeft veel lagere motorkaplijn die dan naar achteren doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Sebas84! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Just thinking!
Dat idee heb ik nog steeds. T.a.v. introductie, SW updates, OTA etc. lijkt Polestar de hete kolen uit het vuur te mogen halen, waarna Volvo er na een veilige tussenpose rustig achteraan hobbelt. Waarbij er naar mijn mening ook niet al teveel ruchtbaarheid aan de XC40 P8 is gegeven.
Wellicht een bewussie, maar met de huidige terugroepactie zal Volvo nu toch ook snel in actie moeten komen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het lijkt wel dezelfde 'geplette' look van een mooi model zoals de Model 3 en Audi A1 ook hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
P8

Net bevestiging van mijn dealer dat morgen de update in het systeem komt voor de terugroepactie.
Dit gaat NIET via OTA als de auto van voor Week 4 is. Blijkbaar zit OTA er enkel in als hij na week 4 gebouwd is en dit word ook maar in sommige landen opengezet.

Blijkbaar gaat OTA pas echt beschikbaar komen vanaf week 15 (dan komt ook de VOC update dat ik weet) en heeft nogmaals een update vanuit de garage nodig.

Vrijdag meteen ingepland om mijn zomerbanden erop te leggen en de update te doen. Laten we hopen dat het geen "echte" winter meer gaat worden in Maart :P

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:39
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lijkt een beetje op de C4. Ik moet eerlijk zijn dat ik de designtaal van Volvo minder ga waarderen nu ik ze meer zie, het begint imo al te vervelen.

Hoe kijken de dealers er trouwens tegenaan met alleen online verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:17
Een paar weken geleden toen het zo koud was, had ik op dinsdagmiddag een parkeertimer gezet. Die deed het toen, en heb ik daarna verwijderd. Zojuist kwam ik bij de auto en toen was ie weer aan het voorverwarmen, terwijl er geen spoor meer is van de ingestelde timer. 8)7

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Vind persoonlijk de XC40 P8 mooier dan deze nieuwe C40. Vind de achterkant niet zo heel mooi eigenlijk, heeft wel iets weg van de P2 en daar vond ik de achterkant ook niet zo mooi (itt de voorkant). Nee, geen spijt hier dat ik gewacht heb op deze C40. Helemaal niet als die nog duurder gaat worden ook terwijl bijv. de actieradius niet (fors) hoger is.

Ik vind het voor nu eigenlijk een net niet auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:03
Die C40 is in mijn optiek een slecht geslaagde photoshop van een kruising tussen P2 en P8. Er zitten wel heel veel stijlelementen in van de P2....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Nog even een software vraag. Polestar stelt zelf de vraag hoe men kan terugzien welke versie men draait maar geeft uiteindelijk niet het antwoord hierop.. Dus nu aan jullie, kun je het zien en hoe.. Vandaag 180 km gereden maar geen software update. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCwhgp5aYmMruVVrarelDlZKdvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrX6ZzwQ66gfSxn60Bwmhz3q.jpg?f=fotoalbum_large

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:01
Petzun schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Dat idee heb ik nog steeds. T.a.v. introductie, SW updates, OTA etc. lijkt Polestar de hete kolen uit het vuur te mogen halen, waarna Volvo er na een veilige tussenpose rustig achteraan hobbelt. Waarbij er naar mijn mening ook niet al teveel ruchtbaarheid aan de XC40 P8 is gegeven.
Wellicht een bewussie, maar met de huidige terugroepactie zal Volvo nu toch ook snel in actie moeten komen.
Als dat de opzet was is dat niet echt gelukt. Anders had de P8 nu ook al wel OTA gehad. Die auto was allang klaar qua ontwerp op het moment dat de recalls van de P2 bekend werden.
Ik denk dat ze met Polestar iets heel anders en nieuws wilden doen. Met alle respect (ik mag het zeggen, reed zelf vele jaren Volvo) maar Volvo is geen heel hip merk dus ik denk dat als je iets helemaal anders wilt doen dat je eerst wat geloofwaardigheid moet opbouwen en dat kon mooi met het merk Polestar, wat toch zeker een iets modernere uitstraling heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Johnbeer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:32:
Die C40 is in mijn optiek een slecht geslaagde photoshop van een kruising tussen P2 en P8. Er zitten wel heel veel stijlelementen in van de P2....
Mijn moeder had in 1967 een Opel Kadett GT dag was ook een gewone Kadett met een aflopende daklijn. Daar doet deze C40 me aan denken: voor en achterkant passen niet helemaal lekker bij elkaar en boven en onderkant ook niet.....
Misschien is het in het echt beter..... maar fotogeniek vind ik ‘m niet......

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 02-03-2021 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Heb eens wat muziek in Youtube Music gegooid, eens kijken of ik het nu wel aan de praat krijg.
Whoehoe, nu werkt de Youtube Music app wel zonder zeuren _/-\o_

Thanks @guido66 voor de toevallige tip!

[ Voor 7% gewijzigd door High-Voltage2 op 02-03-2021 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
JTHZZ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Als dat de opzet was is dat niet echt gelukt. Anders had de P8 nu ook al wel OTA gehad. Die auto was allang klaar qua ontwerp op het moment dat de recalls van de P2 bekend werden.
Ik denk dat ze met Polestar iets heel anders en nieuws wilden doen. Met alle respect (ik mag het zeggen, reed zelf vele jaren Volvo) maar Volvo is geen heel hip merk dus ik denk dat als je iets helemaal anders wilt doen dat je eerst wat geloofwaardigheid moet opbouwen en dat kon mooi met het merk Polestar, wat toch zeker een iets modernere uitstraling heeft.
Maar waarom dan nu een hippe crossover coupe die alleen online verkocht wordt .... past meer bij polestar dan volvo

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vin3900ZI6Zbp7cbQZYqFQOOUag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91AwA9vSJWBQICp0G1fF0oFf.jpg?f=fotoalbum_large
[P2]
Wat is dit nou weer... Hij hangt (hing) aan de paal en SoC is 70%.
Gelukkig was voorverwarmen in het stralend zonnetje uiteindelijk toch niet echt nodig.

Nog geen update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:17
@High-Voltage2 ik heb deze melding ook wel eens gezien na het voorverwarmen. Ik dacht toen dat het een mislukte melding was dat het voorverwarmen afgerond was.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Sebas84! schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Maar waarom dan nu een hippe crossover coupe die alleen online verkocht wordt .... past meer bij polestar dan volvo
Wel nog nooit met een Volvo gereden die sportief was
(En heb er al met vele gereden en ook 3 gehad) De PS2 Is als een handschoen die je aantrekt, zeer directe besturing, geen rolneigingen e.d. Rij nu geregeld met Volvo‘s van de dealer als vervangvoertuig. Zonder uitzondering zijn het auto‘s die goedmoedig maar ook vaag en erg afstandelijk sturen . Polestar heeft echt wel eigen karakter hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Poleposition schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:09:
[...]

Wel nog nooit met een Volvo gereden die sportief was
(En heb er al met vele gereden en ook 3 gehad) De PS2 Is als een handschoen die je aantrekt, zeer directe besturing, geen rolneigingen e.d. Rij nu geregeld met Volvo‘s van de dealer als vervangvoertuig. Zonder uitzondering zijn het auto‘s die goedmoedig maar ook vaag en erg afstandelijk sturen . Polestar heeft echt wel eigen karakter hoor!
Dan zal dat het onderscheidende van de polestar zijn en moeten blijven... want verder komt de c40 wel dichtbij.

Goede argumenten overigens.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
Mga1600 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Mijn moeder had in 1967 een Opel Kadett GT dag was ook een gewone Kadett met een aflopende daklijn. Daar doet deze C40 me aan denken: voor en achterkant passen niet helemaal lekker bij elkaar en boven en onderkant ook niet.....
Misschien is het in het echt beter..... maar fotogeniek vind ik ‘m niet......
eens, vindt het ook nog geen onverdeeld succes zo op de fotos en video. klopt iets niet in de verhoudingen, rechte neus en dan ronde achterkant; bijna een toyota prius achtige kont met dat spoilertje door het glas. Beetje een lieveheersbeestje uitstraling, had iets meer dynamisch/stoer verwacht van volvo in lijn met hun huidige strakke modellenlijn. Blijft kwestie van smaak. beetje offtopic, hier gaat het uiteindelijk om P2/P8. Geen spijt van mijn P2 model als ik dit nieuws zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

Headfirst schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:55:
Nog even een software vraag. Polestar stelt zelf de vraag hoe men kan terugzien welke versie men draait maar geeft uiteindelijk niet het antwoord hierop.. Dus nu aan jullie, kun je het zien en hoe.. Vandaag 180 km gereden maar geen software update.
Ik was 1 van de eersten die de januari update p2104.1 in de garage heeft laten doen. Ik heb vooralsnog geen nieuwe update gekregen ook al staat er op de websites dat iedereen de nieuwe februari update zou moeten krijgen.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Schiet mij maar neer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
En ze is weer terug 🤩!!!

Bij de garage hebben ze de auto eerst ‘rollend’ gemaakt en daarna de software opnieuw geïnstalleerd. Het was een bug in de software.

Maar het rijdt weer als het spreekwoordelijke zonnetje. En grappig hoe blij je kunt zijn als je vanuit een ICE weer in een EV kunt stappen ... en wat voor één 🤓

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:30:
P8

Net bevestiging van mijn dealer dat morgen de update in het systeem komt voor de terugroepactie.
Dit gaat NIET via OTA als de auto van voor Week 4 is. Blijkbaar zit OTA er enkel in als hij na week 4 gebouwd is en dit word ook maar in sommige landen opengezet.

Blijkbaar gaat OTA pas echt beschikbaar komen vanaf week 15 (dan komt ook de VOC update dat ik weet) en heeft nogmaals een update vanuit de garage nodig.

Vrijdag meteen ingepland om mijn zomerbanden erop te leggen en de update te doen. Laten we hopen dat het geen "echte" winter meer gaat worden in Maart :P
Voor de kerst zal het er vast wel zijn. Verder denk ik dat ik maar geen enkele waarde meer hecht aan dit soort goedbedoelde berichtgeving vanuit dealers want het is echt iedere keer een ander verhaal.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 30-09 11:21
AKI schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Ik was 1 van de eersten die de januari update p2104.1 in de garage heeft laten doen. Ik heb vooralsnog geen nieuwe update gekregen ook al staat er op de websites dat iedereen de nieuwe februari update zou moeten krijgen.

Ik heb ook de P2104.1 en nog geen update. Wel een mail gehad en rij elke dag ongeveer 1.5 uur. We wachten nog maar even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mocht het de pijn een beetje verzachten: ik merk weinig verschil met de oude versie. Maar ik had eigenlijk ook geen problemen de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 28-09 11:32
Iemand iets gehoord over app die data uitleest van P2? Zie net wat voorbij komen op het Duitse forum.

Bron: https://polestar.fans/t/neue-app-audiocrate/5631(niet meer te bereiken zonder inloggen)

Ps: eerste comment (niet audiocrate)

[ Voor 20% gewijzigd door Ovinomis op 02-03-2021 20:20 . Reden: Verduidelijking ]

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Arie van Dijk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook de P2104.1 en nog geen update. Wel een mail gehad en rij elke dag ongeveer 1.5 uur. We wachten nog maar even af.
Ergens staan hier foto’s van berichten met Thomas Ingenlath waaruit blijkt dat afgelopen weekend 1400 auto’s gepland zijn voor de update. Kan dus best zijn dat je nog even moet wachten voordat alle 3117 NL auto’s klaar zijn.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Ovinomis schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:11:
Iemand iets gehoord over app die data uitleest van P2? Zie net wat voorbij komen op het Duitse forum.

Bron: https://polestar.fans/t/neue-app-audiocrate/5631
Is volgens mij een hele tijd geleden hier op het forum al eens gepasseerd.
Of in ieder geval een app die exact hetzelfde deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 28-09 11:32
High-Voltage2 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Is volgens mij een hele tijd geleden hier op het forum al eens gepasseerd.
Of in ieder geval een app die exact hetzelfde deed.
Ook een idee of iemand die heeft / gebruikt? (heb ff gezocht op app maar dat was te algemeen :9)

P2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Ovinomis schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:11:

Bron: https://polestar.fans/t/neue-app-audiocrate/5631
Die AudioCrate app kun je downloaden uit de playstore. Misschien moet je er even naar zoeken als hij niet in het lijstje staat.

Je kunt in de instellingen dan een QR code scannen die gekoppeld is aan de gegevens van je auto. De hoeveelheid data is beperkt en slechts korte tijd op te roepen nadat je uitgestapt bent en de auto gaat slapen. De actuele gegevens kun je dus niet opvragen.

Maar er is dus wel communicatie met de auto mogelijk en Seb die de app gemaakt heeft is op polestar-forum.com ook met anderen aan het hobbieen. Zie de thread https://www.polestar-foru...or.517/page-14#post-34847

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
[P2]
Heb gisteren de software update ontvangen en geïnstalleerd. Ik mis nu de optie om draadloos opladen van het telefoonvak aan of uit te zetten. Hebben andere dat ook of zit deze optie elders verstopt? Ik kan het nergens meer vinden.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Jur gen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:21:
[P2]
Heb gisteren de software update ontvangen en geïnstalleerd. Ik mis nu de optie om draadloos opladen van het telefoonvak aan of uit te zetten. Hebben andere dat ook of zit deze optie elders verstopt? Ik kan het nergens meer vinden.
Die functie is al een aantal updates geleden gesneuveld. Bij mijn P2 zat ie er vanaf het begin al niet in (met oktober software).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:06:
Mocht het de pijn een beetje verzachten: ik merk weinig verschil met de oude versie. Maar ik had eigenlijk ook geen problemen de afgelopen tijd.
Aantal kleinere nieuwe functies zoals surround sound en de DAB-FM koppeling voor de radio. Verder gaat er bij korte ritjes veel minder van je range af. Ik denk dat ze de accu-verwarming wat hebben teruggeschroefd. Of de berekening is ‘geoptimaliseerd’, dat heb ik nog niet uitgevonden. Heb nog 290km range bij 67% accu. Dat is best netjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Jur gen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:21:
[P2]
Hebben de Polestars trouwens ook het iphone 12 probleem met wireless charging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
AKI schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:54:
[P2]

Ik heb ook deze update in januari in de garage gehad en ook geen OTA melding...

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
MartinP8 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Hebben de Polestars trouwens ook het iphone 12 probleem met wireless charging?
Ja in P2 laadt de Iphone 12 (12 ProMax) ook niet wireless op. Soms heel even een seconde als je hem erop duwt, maar stopt meteen weer. Ook de telefoon uit het hoesje halen helpt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Jehanthar op 02-03-2021 22:10 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Jehanthar schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Ja in P2 laadt de Iphone 12 (12 ProMax) ook niet wireless op. Soms heel even een seconde als je hem erop duwt, maar stopt meteen weer. Ook de telefoon uit het hoesje halen helpt niet.
Bij mij ook niet meteen maar meestal na paar keer proberen helemaal links neerleggen wel, en blijft dan laden. Schuld ligt bij Apple helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinoL
  • Laatst online: 28-03-2024
Jehanthar schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Zie de site vanPolestar:

https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/#13020147

Ze wijzen dus naar Apple 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door TinoL op 02-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had laatst op mijn langere rit precies het omgekeerde met mijn S21. Ik heb werkelijk totaal geen issues met 4g in de auto, dat werkt vanaf wegrijden tot thuiskomst perfect. Maar op die langere rit had mijn telefoon, die op de lader lag, een keer of 10x geen verbinding. Ik zag dat overigens bij de Flitsmeister app die dan aangeeft dat je geen verbinding hebt.

Op korte ritjes is me dit nog niet opgevallen dus misschien was het eenmalig. A.s. vrijdag moet ik weer dezelfe langere rit rijden dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Kastje, muur, kastje...
Pagina: 1 ... 181 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.