Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:10
AS P8 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:59:
[P8]
Na een tweede aandrijf storingsmelding in 1 week heb ik vrijdag weer een update bij de dealer gekregen.
Wat me opvalt is dat de Off Road optie er bij is gekomen.
Weet iemand wat hier de voordelen van zijn, wanneer te gebruiken enz?
Zat er al van dag 1 op, is niet van een update.

OFF ROAD-STAND
STARTEN EN RIJDEN
Een aangepaste stand voor lage snelheden waardoor de tractie van de auto toeneemt bij rijden in moeilijk terrein, op steile, aflopende hellingen en op een slechte ondergrond.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
MartinP8 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik vind het stoer dat je de humor erin weet te houden!
Tsja, huilen heeft weinig zin. Zometeen komt de berger om de auto af te slepen. De harde reset heeft dus niet mogen baten.

De monteur zei dat de ANWB dit weekend al 75 PS2’s af heeft moeten laten slepen!

Maar wel een superstoere Toyota Corolla Hybrid stationwagen als vervangend vervoer gekregen 😎🤪

Als je nog moet updaten, dan zou ik persoonlijk even wachten met op knoppen drukken. 75 van de 1500 geplande (!) OTA updates zijn dus mogelijk al fout gegaan en dan kun je het beter door de garage laten doen.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ach-jee schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd hoe jij rijdt moet ik zeggen :p ik moet met zulke afstanden echt moeite doen om boven de 24 te eindigen, en al helemaal met dit soort temperaturen. Zat vandaag rond de 19. Vervoer je kasten op je imperiaal? Zandzakken in je kofferbak?
Was het maar zo. Geen sprintjes en meestal rond de 110-115 km/u. Alleen in de auto. Misschien zijn mijn ritten te kort met < 50km? Zal de volgende keer controleren of de handrem er niet toevallig nog op staat ;)

Edit: ik zie net dat ik 100km schreef. Dat was dus eigenlijk 2x 50 km.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 28-02-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

Lancer

What the......

Aghanim schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:09:
[...]

rond de 110-115 km/u.
Misschien zijn mijn ritten te kort met < 50km?
Dit zijn de redenen. De P8 heeft de luchtweerstand van een baksteen. Snelheid is van grote invloed op het verbruik. Ik denk dat als je 100-105 aanhoudt het verbruik er al anders uitziet.

Daarnaast zijn de eerste kilometers het duurst wanneer je accu nog op temperatuur moet komen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Hattem schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:08:
[...]

Tsja, huilen heeft weinig zin. Zometeen komt de berger om de auto af te slepen. De harde reset heeft dus niet mogen baten.

De monteur zei dat de ANWB dit weekend al 75 PS2’s af heeft moeten laten slepen!

Maar wel een superstoere Toyota Corolla Hybrid stationwagen als vervangend vervoer gekregen 😎🤪

Als je nog moet updaten, dan zou ik persoonlijk even wachten met op knoppen drukken. 75 van de 1500 geplande (!) OTA updates zijn dus mogelijk al fout gegaan en dan kun je het beter door de garage laten doen.
Daar gaat ze .... 😢
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUgufYqRFHkh9BbnoOOiN9ujeBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iGHJhQF0JyHLyXbFRWb8xzSq.jpg?f=user_large

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
dnns85 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:05:
Hier vanavond ook de update gedaan na eerder vandaag een stuk te hebben gereden. Ruim twee uur later leek alles klaar (scherm was uit), maar kreeg de volgende melding. Alles lijkt verder wel te werken en de update is ook doorgevoerd, zo heb ik nu Android 10, surround en wat andere dingen die aangekondigd waren. Nog niet kunnen rijden vanavond maar morgen eens proberen...

[Afbeelding]
Dat scherm had ik ook ... auto is inmiddels afgesleept 😏
Hopelijk heb jij meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

P2Hattem schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:08:
[...]

75! :/

Das wel wat meer dan “men” doet voorkomen.

Zal de waarheid in het midden liggen? Laten we het hopen!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Sterkte... hopelijk komt ie snel en helemaal uptodate weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:30
P2Hattem schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Dat scherm had ik ook ... auto is inmiddels afgesleept 😏
Hopelijk heb jij meer geluk!
Balen zeg! Ritje vandaag ging goed (20km), morgen twee keer 65 km op de planning. Dinsdag langs de dealer als ie het tot dan volhoudt 🤞🏼

Hopelijk makkelijk te verhelpen met een software update bij de dealer en heb je 'm snel weer terug 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
dnns85 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:30:
[...]

Balen zeg! Ritje vandaag ging goed (20km), morgen twee keer 65 km op de planning. Dinsdag langs de dealer als ie het tot dan volhoudt 🤞🏼

Hopelijk makkelijk te verhelpen met een software update bij de dealer en heb je 'm snel weer terug 😓
Gelukkig dan maar voor jou!

Hopelijk kunnen ze bij de mijne de vinger op de zere plek leggen en kan ik snel weer lekker zoeven 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
MartinP8 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:26:
[...]

Sterkte... hopelijk komt ie snel en helemaal uptodate weer terug!
Thanks 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:44:
[...]

Gelukkig dan maar voor jou!

Hopelijk kunnen ze bij de mijne de vinger op de zere plek leggen en kan ik snel weer lekker zoeven 😊
Balen zoiets voor je! Als ik dit allemaal zo lees zal de OTA update voor de andere 1500 P2’s en die van alle P8 nog wel eventjes vastgehouden worden......Back to the drawing board...

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 28-02-2021 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Groot was mijn verbazing toen vanmorgen de muziek (Youtube Music) spontaan begon te spelen na het instappen en wegrijden. Dit was voor het eerst.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 16:32
guido66 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:11:
Groot was mijn verbazing toen vanmorgen de muziek (Youtube Music) spontaan begon te spelen na het instappen en wegrijden. Dit was voor het eerst.
He wat leuk! Maar misschien een bug? Het is immers tegen google's voorwaarden dat een app in AA zelf mag starten. Of ze whitelisten hun eigen apps weer ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42
Voor de liefhebber, P2 die laad op 150kW na de laatste SW update :) (151 zelfs)

[ Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 01-03-2021 09:17 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:06
FW423130 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:21:
[...]

Goede vraag. Of kan Polestar over the air zien dat de update correct is uitgevoerd en meldt dit dan bij RDW?
In de toelichting bij RDW is wel beschreven dat de recall mbv een update wordt uitgevoerd.
Ik heb het even nagevraagd en kreeg vandaag per mail de bevestiging dat Polestar voor iedere auto het aan de RDW doorgeeft wanneer de OTA is uitgevoerd. Dan zou ook de melding in het register automatisch weer verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:47
[P2]

Zijn er ook al mensen die, net zoals ik, nog geen update gehad hebben OTA? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
BartWNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:30:
[P2]

Jup, nog niks hier. Maar ik rij denk ik te weinig.

//edit
Hoewel, heb zaterdag 2 uren gereden en nog steeds niks.

[ Voor 11% gewijzigd door kramon op 01-03-2021 09:58 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2023
Ook sinds een paar dagen spontaan de radio aan bij wegrijden, top!

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:55
[P2]

Hier ook niet, wel een afspraak bij de dealer daar 4G, GPS etc het al dagen niet doen (dus geen OTA :P )..
ook niet na reset, dus móet wel naar de dealer... ( 11 maart)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
[P8]

De Volvo XC40 Recharge Electric is niet meer te koop bij Volvo! Alleen nog maar verkrijgbaar met een abonnement ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq5rovE-yu7dgWEjP0U4InVBy70=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DtKU6Xkn8Db672vj0XZ5C25B.png?f=user_large

Ik kan nergens meer de verkoopprijs oid vinden ... Wat zou hier de reden van zijn ?

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
FBMG schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:31:
[P8]

De Volvo XC40 Recharge Electric is niet meer te koop bij Volvo! Alleen nog maar verkrijgbaar met een abonnement ??

[Afbeelding]

Ik kan nergens meer de verkoopprijs oid vinden ... Wat zou hier de reden van zijn ?
Was mij dit weekend ook al opgevallen, in BE kan je hem zelfs helemaal niet meer krijgen, alleen "coming soon" melding, terwijl wij ze hier in Gent gewoon vlotjes aan het bouwen zijn :?
Ik had het eens op de BE website gevraagd op die livechat, en daar zei men dat hij binnenkort beschikbaar kwam ofzo, niet veel details, eerder standaard antwoordje.

Misschien eens proberen op de NL site? Of als er iemand bij een dealer moet zijn deze week daar eens informeren?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]

[Afbeelding]

De prijslijst is er overigens nog wel.... Ik snap ook niet wat er allemaal (niet) gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
GeForceFX_BE schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Was mij dit weekend ook al opgevallen, in BE kan je hem zelfs helemaal niet meer krijgen, alleen "coming soon" melding, terwijl wij ze hier in Gent gewoon vlotjes aan het bouwen zijn :?
Ik had het eens op de BE website gevraagd op die livechat, en daar zei men dat hij binnenkort beschikbaar kwam ofzo, niet veel details, eerder standaard antwoordje.

Misschien eens proberen op de NL site? Of als er iemand bij een dealer moet zijn deze week daar eens informeren?
In het afleverpunt in Wilrijk stond er nochtans eentje in de showroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8]

[Afbeelding]

Je kan nog wel de prijslijst downloaden. Maar online alleen nog maar abonnement inderdaad. Voor aankoop lijkt het erop dat je naar de dealer of leasemaatschappij moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:58
4v4t4r schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:06:
Voor de liefhebber, P2 die laad op 150kW na de laatste SW update :) (151 zelfs)
Ik had met mijn P2 nog niet zoveel succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmAk0LUzQoxisdwnvP0TZIzo_5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNm13UvFoHSTKWUR1BvAqHW7.jpg?f=fotoalbum_large

Het steeg uiteindelijk kortstondig naar 90 kW om vervolgens weer weg te zakken. Ik had daarvoor 1,5 uur gereden.

Ik heb de meest recente update in mijn auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
GuiltyNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]

Het steeg uiteindelijk kortstondig naar 90 kW om vervolgens weer weg te zakken. Ik had daarvoor 1,5 uur gereden.

navigatie aan naar snellader ? jojo gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
4v4t4r schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Navigatie naar snellader inderdaad, maar geen jojo gedaan. Dat gingen mijn vrouw en kinderen niet waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:01
Ik weet dat ze in gent productie problemen hadden door het wereldwijde tekort aan microprocesoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:18
4v4t4r schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:00:
[...]

het lukt me nog steeds niet om dit via spraak te doen. Hoe doen jullie dat? Als ik aan Google vraag: "navigeer naar (dichtstbijzijnde) snellader" dan krijg ik weer een lijst aan publiekpalen te zien waar ik dus juist NIET naar toe wil navigeren. Op ongeveer 10 min rijden is een Shell snellaadstation maar die wordt gewoon niet getoond. Gebruik ik soms de verkeerde termen of werkt het gewoon nog niet? Met alle data die Google heeft zou je toch verwachten dat er wel onderscheid is tussen zoeken naar publieke laadpalen en specifiek snellaadpalen...

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 01-03-2021 11:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:26

Side-Kick

Timmy!

[P8]

[Afbeelding]

Ik heb gebeld me de lokale dealer (Den Bosch). De auto is bij de dealer nog gewoon naar wens samen te stellen. De dealer was er niet van op de hoogte dat het via de website (volvocars.com) niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:06:
[...]

het lukt me nog steeds niet om dit via spraak te doen. Hoe doen jullie dat? Als ik aan Google vraag: "navigeer naar (dichtstbijzijnde) snellader" dan krijg ik weer een lijst aan publiekpalen te zien waar ik dus juist NIET naar toe wil navigeren. Op ongeveer 10 min rijden is een Shell snellaadstation maar die wordt gewoon niet getoond. Gebruik ik soms de verkeerde termen of werkt het gewoon nog niet? Met alle data die Google heeft zou je toch verwachten dat er wel onderscheid is tussen zoeken naar publieke laadpalen en specifiek snellaadpalen...
Ik vraag gewoon naar snellladers - en dan laat ze me een paar zien (soms weet ik dat fastned in de buurt zit en vraag ik dus gewoon naar fastned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:06:
[...]

Het is mij opgevallen dat het inderdaad niet altijd goed werkt. Een snellader op de route wordt niet getoond, maar Google wil je vervolgens 10 tot 15 minuten om laten rijden om een snellader te pakken. Het is me een raadsel waarom dat soms niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Ik vraag gewoon naar snellladers - en dan laat ze me een paar zien (soms weet ik dat fastned in de buurt zit en vraag ik dus gewoon naar fastned)
Bizar zeg. Ik heb het net nog eens voor de zekerheid getest, maar als ik vraag naar een snellader te navigeren komt Maps met allemaal Allego palen hier in de buurt aan zetten. Het is vooral vervelend op onbekende routes en ook met het inplannen van langere ritten. Als je dat niet op 1 lading haalt komt maps aan met allemaal trage palen waar je uren zou moeten bijladen terwijl je onderweg langs de route diverse shell/fastned snelladers hebt. 8)7

Die update die ik gister poste is dus overduidelijk nog niet doorgevoerd dan. Ik heb trouwens volgens de Playstore de Maps versie van 12 februari. Iemand met een latere update (niet beta)?

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 01-03-2021 11:53 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 01:51
GuiltyNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:58:
[...]

[Afbeelding]

Het lijkt erop dat je de beste laadtijden krijgt over de hele range als je begint met een lage SoC <10%.
Als ik ergens bijlaadt vanaf 20% of hoger dan krijg ik nooit meer dan 50-90kw
Wanneer ik start met bijv 5% SOC dan schiet de lader snel naar 120-150kw en blijft ook langer op die snelheden. Althans dat is mijn ervaring tot dusver met snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 16:32
[P2]

Ik ook nog niet, maar die zal ook niet komen zonder 4G en wifi 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Ik doe dat ook, vragen naar een specifieke lader. Bij Fastned wel iets vreemds overigens, bij Boxtel zitten er aan beide zijdes van de A2. Komende vanaf Den Bosch gevraagd naar Fastned lader te navigeren, navigeert Truus niet naar degene aan mijn kant, maar laat me doorrijden, bij de volgende afrit omdraaien en aan de andere kant van de snelweg uitkomen. Dus er is ruimte voor verbetering :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Ik doe dat ook, vragen naar een specifieke lader. Bij Fastned wel iets vreemds overigens, bij Boxtel zitten er aan beide zijdes van de A2. Komende vanaf Den Bosch gevraagd naar Fastned lader te navigeren, navigeert Truus niet naar degene aan mijn kant, maar laat me doorrijden, bij de volgende afrit omdraaien en aan de andere kant van de snelweg uitkomen. Dus er is ruimte voor verbetering :-)
Wat vraag je dan en even heel letterlijk? :) Want de term snellader herkent Maps blijkbaar bij mij niet. Roep jij dan iets van Fasned snellader of Shell snellader? Dan ga ik dat ook eens proberen....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
P2

Voor iedereen die een balk voelt in de zitting.... Mijn auto staat nu bij de bekleder en deze heeft de zitting ook aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dTz7fZ0_n8-6Kf-3R-9e_y3GuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu7IVFhMv4WyoBk28YN8M3vB.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de zitting met de balk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP0y0N-9g-CzlKhNLDUgbM4-8Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltSDL5yckcGASaNWaN33n5UH.jpg?f=fotoalbum_large
Het betreffende stuk ijzer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4VvFiUwnMdJjnMXqFv8coYzu-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CINC9QBMSF3MFfZ7awm8bhyN.jpg?f=fotoalbum_large
Zitting zonder de balk.

De balk is verwijderd (ja, is een anti submarining item, maar met mijn postuur ga ik niet onder de balk door ... 8)7 8)7 )
Het schuim is boven de balk iets meer dan 1 cm dik en hij vond het niet verwonderlijk dat dit zeer voelbaar was.

Balk is nu verwijderd en dit gedeelte wordt opgevuld met nieuw schuim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sinds een paar dagen hoor ik onder het rijden harde tikken achter het dashboard uitkomen. Lijkt van achter het scherm / ventilatie / center speaker te komen. Het is niet echt gekraak, maar echt een tik. Misschien iets met de ventilatie te maken.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Wat vraag je dan en even heel letterlijk? :) Want de term snellader herkent Maps blijkbaar bij mij niet. Roep jij dan iets van Fasned snellader of Shell snellader? Dan ga ik dat ook eens proberen....
In het geval van Fastned inderdaad "Navigeer naar Fastned". Maar ik vermoed dus dat als de ene Fastned hemelsbreed 100 meter dichterbij is als de andere, hij naar de hemelsbreed dichtstbijzijnde gaat en niet naar degene die op jouw rijrichting zit.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Als je vraagt naar snellader krijg je alle 11kw ook te zien. Als ik vraag naar fast chargers krijg ik andere resultaten met daartussen ook een echte snellader van fastned.

Werkt niet zo soepel nee..
Vragen naar laders van 150kw begrijpt ze niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Als je vraagt naar snellader krijg je alle 11kw ook te zien. Als ik vraag naar fast chargers krijg ik andere resultaten met daartussen ook een echte snellader van fastned.

Werkt niet zo soepel nee..
Vragen naar laders van 150kw begrijpt ze niet
Thanks! Ga het straks eens testen. Wat nog fijner is, is dat je ook gewoon een POI overzichtje ziet en daar bijv. kan kiezen voor snelladers met 150kW opties. Qua navigatie is Maps top, maar qua gebruikersvriendelijkheid/intelligentie en vooral elektrische rijders ontzien van enige stress/uitzoekwerk/plannen etc. etc. moet het echt nog een heel stuk beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
P8

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP210105

Daar mensen al bericht van gehad? Of was dit al voorbij gekomen dan heb ik het per ongelijk gemist.

Laten we hopen dat de update dan snel komt!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:14
[P2]

Polestar weet alles Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bb-QidKPShpYqt6qyzJ1DHFZsO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfLLSHUSRONSGBgLniEA0kLS.jpg?f=fotoalbum_large
Woensdag naar de dealer voor de update. Hij rijd gelukkig nog wel....

Iedereen weet het beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:48:
P8

Daar mensen al bericht van gehad? Of was dit al voorbij gekomen dan heb ik het per ongelijk gemist.

Nee geen bericht over gehad, maar ik had dit ook gevonden en een paar dagen geleden ook gepost.

De grote vraag is wanneer we de OTA-update krijgen om dit recht te zetten. Maar gezien het vrij grote aantal gemelde probleem-installaties rondom de P2 kan ik me voorstellen dat er nog wel enige vertraging zal optreden.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
petervanstuiven schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:43:
P2

Voor iedereen die een balk voelt in de zitting.... Mijn auto staat nu bij de bekleder en deze heeft de zitting ook aangepast.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zitting zonder de balk.

De balk is verwijderd (ja, is een anti submarining item, maar met mijn postuur ga ik niet onder de balk door ... 8)7 8)7 )
Het schuim is boven de balk iets meer dan 1 cm dik en hij vond het niet verwonderlijk dat dit zeer voelbaar was.

Maar ben je niet bang dat je de zijdelingse stevigheid en stabiliteit uit de stoel haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
Mga1600 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Maar ben je niet bang dat je de zijdelingse stevigheid en stabiliteit uit de stoel haalt?
Het frame en de plaat van de zitting zijn voldoende sterk. De balk is zodanig verwijderd dat deze ook weer teruggeplaatst kan worden.

Maar voor nu gaan we dit proberen. Die balk voel je echt behoorlijk en zorgt voor mij dat iedere rit irritatie oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Mga1600 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Nee geen bericht over gehad, maar ik had dit ook gevonden en een paar dagen geleden ook gepost.

De grote vraag is wanneer we de OTA-update krijgen om dit recht te zetten. Maar gezien het vrij grote aantal gemelde probleem-installaties rondom de P2 kan ik me voorstellen dat er nog wel enige vertraging zal optreden.......
Eigenlijk onbegrijpelijk dat je niks hoort van Volvo. Vrij essentiële updat als ik het zo lees

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
[p2]

Update geslaagd! Range is meteen verbeterd qua rapportage (en aangezien ik recent nog op 0% reed, is dat welkom ;) ) Ik vraag mij af bij de mensen die problemen hebben of ze de auto ingeplugd hadden of niet. Aangezien ik van de LM een bericht kreeg dat bij het updaten je de auto vooral NIET moest inpluggen.

[ Voor 20% gewijzigd door vdtweak op 01-03-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
petervanstuiven schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:43:
P2

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zitting zonder de balk.

Wat kost zo'n aanpassing ongeveer per stoel, uitgaande van behoud van de originele bekleding?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MSBREDA
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
vdtweak schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:05:
Update geslaagd! Range is meteen verbeterd qua rapportage (en aangezien ik recent nog op 0% reed, is dat welkom ;) ) Ik vraag mij af bij de mensen die problemen hebben of ze de auto ingeplugd hadden of niet. Aangezien ik van de LM een bericht kreeg dat bij het updaten je de auto vooral NIET moest inpluggen.
Bij mij ook gelukt. Geen mail gehad van Polestar of LM maar vanochtend bij wegrijden melding dat de update gedownload was en op uitstellen geklikt. Vanochtend na aankomst paar uur gewacht en toen met ca 70% soc zonder aan lader te koppelen installatie gestart en auto afgesloten en sleutel niet in de buurt gehad. Tweeëneenhalf uur later auto geopend, eerst zwart scherm dat na minuut en wegrijden opstartte met melding 'installatie geslaagd'.

Alles werkt, straks meer soc over bij aankomst thuis dan voorheen volgens voorspelling google maps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 16:43
Heeft iemand een idee of je echt alleen tijdens het rijden de OTA update download of kan je ook gewoon in de auto zitten terwijl je geparkeerd staat en aan WiFi netwerk hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Heeft geen zin, je weet niet wanneer de download begint. Of je moet liever in je auto dan in je huis zitten...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
guido66 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:35:
Heeft geen zin, je weet niet wanneer de download begint. Of je moet liever in je auto dan in je huis zitten...
Na bijna een jaar thuiswerken door Corona zit ik toch echt veel liever even 2 uurtjes in mijn fijne P8 (liefst rijdend) dan weer thuis rond hangen _/-\o_ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
kmvoges schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:34:
Heeft iemand een idee of je echt alleen tijdens het rijden de OTA update download of kan je ook gewoon in de auto zitten terwijl je geparkeerd staat en aan WiFi netwerk hangt?
[p2]

ik begreep eigenlijk als de auto gewoon gestart is en dus actief is. Maar waarom rijd je niet gewoon even naar Sexbierum of een andere gekke plaatsnaam? ROADTRIPPPP! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 00:13
[P2]

Na update (Android 10) merk ik, dat de auto niet meer altijd opengaat als ik aan de hendel trek. Ik heb al een paar keer gehad dat ik met sleutel de auto moet ontgrendelen. Dit was nooit een issue voor de update.

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-03-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
Claude schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:06:
[...]

Wat kost zo'n aanpassing ongeveer per stoel, uitgaande van behoud van de originele bekleding?
Geen idee, bij mij doen ze een ombouw naar leer met alcantara. Ik zal wel eens vragen als ik hem ophaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
BlacKstaR- schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:37:
[P2]

Na update (Android 10) merk ik, dat de auto niet meer altijd opengaat als ik aan de hendel trek. Ik heb al een paar keer gehad dat ik met sleutel de auto moet ontgrendelen. Dit was nooit een issue voor de update.
[P2]
Ik heb de laatste tijd ook af en toe dat de auto niet meer altijd open gaat. Maar dat was al voor de update.

Ik merk na de update dat alle favoriete radiostations zijn verdwenen.
Het commando 'speel NPO radio 2 af' wordt nog altijd beantwoord met 'ok, ik speel RAD2 af op de autoradio' maar de radio wordt niet opgestart. Inmiddels staan de favorieten er weer in, wellicht dat het stemcommando nu ook weer werkt.

Tevens wisselt de auto niet meer automatisch van profiel tussen mijn vrouw en mij. Wellicht dat dat op lossen is door beide sleutels opnieuw te koppelen; dat heb ik nog niet gedaan/geprobeerd.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 00:13
Quark2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:50:
[...]

[P2]
Ik heb de laatste tijd ook af en toe dat de auto niet meer altijd open gaat. Maar dat was al voor de update.

Het commando 'speel NPO radio 2 af' wordt nog altijd beantwoord met 'ok, ik speel RAD2 af op de autoradio' maar de radio wordt niet opgestart. Inmiddels staan de favorieten er weer in, wellicht dat het stemcommando nu ook weer werkt.

Tevens wisselt de auto niet meer automatisch van profiel tussen mijn vrouw en mij. Wellicht dat dat op lossen is door beide sleutels opnieuw te koppelen; dat heb ik nog niet gedaan/geprobeerd.
Goeie, ik ga de sleutel opnieuw registeren misschien verhelpt dat het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Quark2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:50:
[...]

[P2]

In de communicatie over de update werd ergens vermeld dat inderdaad alle favorieten weg zouden zijn na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
BlacKstaR- schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:37:
[P2]

Nadat ik een paar weken geleden de januari update in mijn P8 had gekregen moest ik de sleutels ook opnieuw aan de profielen linken. Ook de favorieten waren weg en ik moest het scherm een keer resetten om Assistent weer dingen te laten doen.
Daarna werkte het tot de dag van vandaag gewoon weer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Na bijna een jaar thuiswerken door Corona zit ik toch echt veel liever even 2 uurtjes in mijn fijne P8 (liefst rijdend) dan weer thuis rond hangen _/-\o_ :)
Soms is het omgekeerde ook waar: liever thuiszitten met koffie en een boek dan doelloos :) rondjes rijden om een update binnen te halen......
In dat kader: zijn er al slimmerikken hier die uitgevonden hebben hoe je de auto kunt laten denken dat je erin zit. (zodat hij kan downloaden terwijl je thuis bent)? Je zult waarschijnlijk de 'verklikker' in de stoel moeten doorverbinden - maar welke draadjes zijn dat?
(En ook de gordel en de deur sluiten denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08
mvrooij schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:48:
P8

Mijn dealer kan dit nog niet uitvoeren (ik had gisteren de planner gebruikt om een afspraak in te plannen voor morgen) omdat deze terugroepactie nog niet gekoppeld kon worden (of iets dergelijks)... ik ben benieuwd...

XC40 P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:55
Mga1600 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Soms is het omgekeerde ook waar: liever thuiszitten met koffie en een boek dan doelloos :) rondjes rijden om een update binnen te halen......
In dat kader: zijn er al slimmerikken hier die uitgevonden hebben hoe je de auto kunt laten denken dat je erin zit. (zodat hij kan downloaden terwijl je thuis bent)? Je zult waarschijnlijk de 'verklikker' in de stoel moeten doorverbinden - maar welke draadjes zijn dat?
lol, zak aardappels met de riem erom??

WEL EEN FOTO UPLOADEN _O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
[...]

Is het niet simpeler om dan wat gewicht op de stoel te leggen in plaats van draadjes te gaan doorverbinden?
Weet zelfs niet of het nodig is, Bjørn heeft de auto in "campingmode" gekregen enkel door de gordel in te laten zitten tijdens zijn Polarcircle rit (was wel de P2)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:12
P2
Van de week de laatste update ook gehad, alles werkt perfect alleen snapt mijn navigatie er niks meer van.

Hij staat vast op een plek waar ik niet ben geweest en wil onmogelijk weer zijn goede huidige locatie laten zien.

Heb het scherm gereset, maps updates verwijderd en ook weer geïnstalleerd, locatie voorziening en internet aan en uit gezet niks helpt. ook na een paar uur de auto niet gebruikt te hebben blijft hij op hetzelfde punt staan.

Iemand hier ervaring mee en een fix? heb polestar gebeld maar die komen niet verder dan naar de garage brengen.. Zit er niet echt op te wachten daar weer een uur te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
max.jansen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:44:
P2
Van de week de laatste update ook gehad, alles werkt perfect alleen snapt mijn navigatie er niks meer van.

Hij staat vast op een plek waar ik niet ben geweest en wil onmogelijk weer zijn goede huidige locatie laten zien.

Heb het scherm gereset, maps updates verwijderd en ook weer geïnstalleerd, locatie voorziening en internet aan en uit gezet niks helpt. ook na een paar uur de auto niet gebruikt te hebben blijft hij op hetzelfde punt staan.

Iemand hier ervaring mee en een fix? heb polestar gebeld maar die komen niet verder dan naar de garage brengen.. Zit er niet echt op te wachten daar weer een uur te staan..
Vervelend, ik heb hetzelfde gehad vorige week, gps fix op onbekende locatie, garage kon er verder niets aan doen.
Polesar support ingelicht, die verwezen weer naar volvo garage. Uiteindelijk na een week opeens weer gps.
Ik had locatie services uitgezet en auto nacht op slot. Toen was t opeens weer opgelost. Onbekend wat er nu mis was en waardoor het zichzelf weer reset. Succes, ik vrees dat je geduld moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Morgen wordt de Volvo C40 (XC40 Coupe) Recharge aangekondigd.

Live event:
https://live.volvocars.co...olvo-cars-moment-recharge

Beetje info hier:
https://topelectricsuv.co...lvo-c40-electric-details/

[ Voor 21% gewijzigd door erikloman op 01-03-2021 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Juancho schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Thanks! Ga het straks eens testen. Wat nog fijner is, is dat je ook gewoon een POI overzichtje ziet en daar bijv. kan kiezen voor snelladers met 150kW opties. Qua navigatie is Maps top, maar qua gebruikersvriendelijkheid/intelligentie en vooral elektrische rijders ontzien van enige stress/uitzoekwerk/plannen etc. etc. moet het echt nog een heel stuk beter...
Ik heb eens gezocht op internet en eind 2019 is er een update gekomen in google maps waarbij je type plug voor je electrische auto kan selecteren (op je computer/tablet/telefoon).

https://in.mashable.com/t...ations-based-on-plug-type

Het zou dus kunnen dat als je vraagt naar CCS of combo 2 lader dat de juiste snelladers verschijnen?

Of....als je in je google account thuis inlogt en op google maps vervolgens je plugtype selecteert zou dit dan overgemomen worden in je polestar onder zelfde google account voor maps?? Zie link over selecteren plugtype.

Ik ben momenteel niet bij mijn auto ivm zakenreis dus kan het niet proberen. Het is me wel gelukt zojuist om op mijn ipad google maps te configureren voor CCS combo 2 stekker.

Iemand die dit wil/kan checken? Wie weet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Zojuist geprobeerd op mijn Android foon. Ik kan alleen een filter instellen als ik eerst op laadpalen zoek. Kies ik dan CCS combo 2, dan laat ie ook alle type 2 AC laders zien, nutteloos dus vooralsnog. Wat het in de auto doet heb ik nog niet bekeken.

[ Voor 10% gewijzigd door guido66 op 01-03-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Just wondering... Heb je een Premium account voor Youtube Music?
Als ik de app op de P2 installeer krijg ik altijd de melding dat ik mijn account moet upgraden.

Even Googlen leert mij dat voor Android Auto altijd een Premium account vereist is. Waarschijnlijk zal dat voor Android Automotive dan hetzelfde zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:18
max.jansen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:44:
P2

Twee keer gehad, de laatste keer na de recall. In beide gevallen deed de auto het weer na een paar dagen. Issue is hier al eerder voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@High-Voltage2

Ja, ik heb een premium account. Maar in het begin had ik die niet en had ik mijn eigen muziekcollectie naar Youtube music geüpload. Die kon ik gewoon afspelen in de P2 zonder account. Daarbij kreeg ik geen meldingen, maar dit is al weer 2 maanden geleden, misschien heeft Google het aangepast.

Deze middag startte de muziek weer niet uit zich zelf, trouwens

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 01-03-2021 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
guido66 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:41:
Zojuist geprobeerd op mijn Android foon. Ik kan alleen een filter instellen als ik eerst op laadpalen zoek. Kies ik dan CCS combo 2, dan laat ie ook alle type 2 AC laders zien, nutteloos dus vooralsnog. Wat het in de auto doet heb ik nog niet bekeken.
Als ik in Google Maps (op de iPad) ‘CCS Combo 2 snellader’ invoer, dan komen ook alleen de Fastned’s en Shell Recharge stations tevoorschijn. Dus het kan wel, maar nu nog in de auto. Zou een soort van categorie moeten zijn, dan kun je er nog wat mee.

Edit: dit werkt iedere keer weer anders lijkt het. Nu wel weer 11 kW ertussen terwijl ‘jouw stekkers’ op alleen CCS Combo 2 staat. Niet heel consequent dus 🧐

[ Voor 11% gewijzigd door P2Hattem op 01-03-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]
Een zak cement op de zetel zetten helpt ook. Waarom met die draden gaan liggen klojen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
P2Hattem schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Als ik in Google Maps (op de iPad) ‘CCS Combo 2 snellader’ invoer, dan komen ook alleen de Fastned’s en Shell Recharge stations tevoorschijn. Dus het kan wel, maar nu nog in de auto. Zou een soort van categorie moeten zijn, dan kun je er nog wat mee.
Hier ook op de iPad geprobeerd. Die had perfect de instelling van mijn Samsung foon overgenomen, maar ik zie ook hier alle type2 AC laders + de snelladers.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
P2
Twee weken terug update naar P2104.1 (jan) gehad bij de dealer. Nog geen update naar P2108.3 (feb) gezien en rij dagelijks ongeveer 1,5 uur. Zie ook niet in de opslag dat er iets gedownload wordt, maar het kan zijn dat ze daar een aparte partitie voor gebruiken die niet weergegeven wordt. Via hotspot zie ik geen dataverkeer.

Ik had na de update naar P2104.1 (jan) ook het probleem met de sleutel die slechter gezien wordt. Ik dacht dat het aan de batterij lag van de sleutel - ik heb de andere sleutel in gebruik genomen en die heeft het probleem niet.

Met de P2104.1 (jan / Android 10) ervaar ik helaas andere problemen dan met de P2048.3 (nov / dec Android 9) software. Laden staat zo maar op 100% al een paar keer. Pilot Assist deed het zomaar een dag helemaal niet. Instellingen menu raakt er steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
guido66 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:59:
[...]

Hier ook op de iPad geprobeerd. Die had perfect de instelling van mijn Samsung foon overgenomen, maar ik zie ook hier alle type2 AC laders + de snelladers.... :?
Vreemd ja, google neemt idd de gewone AC type 2 mee in de resultaten zelfs als je enkel ccs combo2 kiest.....bug bij google maps.

Ben toch benieuwd of je in de auto wel kan vragen naar CCS (combo 2) en of ze dat begrijpt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
ach-jee schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Twee keer gehad, de laatste keer na de recall. In beide gevallen deed de auto het weer na een paar dagen. Issue is hier al eerder voorbij gekomen.
Same here. Komt vanzelf weer terug maar gaat echt wel 3 of 4 dagen overheen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
sky_walker schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Vreemd ja, google neemt idd de gewone AC type 2 mee in de resultaten zelfs als je enkel ccs combo2 kiest.....bug bij google maps.

Ben toch benieuwd of je in de auto wel kan vragen naar CCS (combo 2) en of ze dat begrijpt .....
Lijkt inderdaad een bug bij Google maps. Melding van gemaakt. In maps is zoeken op CSS al niet mogelijk dus ik betwijfel of dat in de auto tot goed resultaat gaat leiden.

Idealiter is de bug makkelijk op te lossen omdat Maps het onderscheid tussen type 2 en CSS wel kent. Dan gaat het wel hard de goede kant op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:20
Als ik op de iPad zoek naar de "ccs combo 2 snelladers" en daarbij ook nog eens aangeef om alleen "Jouw stekkers" te tonen dan is het eerste resultaat een Allegro 11Kw lader maar daar staat dan wel in het klein "Ad" bij. Daar was ik al bang voor met Google, dat er bij het zoeken naar laders voorrang gegeven gaat worden aan de laadboer die het meeste betaald i.p.v. te tonen wat je vraagt en het meest logisch is |:(

-Edit- Ik zie nu dat ik door op die advertentie te klikken wel een optie "Advertenties uit Allegro Charging Station weergeven in Maps" krijg die ik uit kan zetten met een schuifje.

[ Voor 35% gewijzigd door _--[]--__ op 01-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sebas84! schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Eigenlijk onbegrijpelijk dat je niks hoort van Volvo. Vrij essentiële updat als ik het zo lees
Ja dat verwacht je niet van zo’n open en helder communicerende club als Volvo hè :+

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:20
Quark2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Lijkt inderdaad een bug bij Google maps. Melding van gemaakt. In maps is zoeken op CSS al niet mogelijk dus ik betwijfel of dat in de auto tot goed resultaat gaat leiden.
Wellicht werkt het beter als je op CCS zoek ipv CSS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
guido66 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:47:
@High-Voltage2

Ja, ik heb een premium account. Maar in het begin had ik die niet en had ik mijn eigen muziekcollectie naar Youtube music geüpload. Die kon ik gewoon afspelen in de P2 zonder account. Daarbij kreeg ik geen meldingen, maar dit is al weer 2 maanden geleden, misschien heeft Google het aangepast.
Heb eens wat muziek in Youtube Music gegooid, eens kijken of ik het nu wel aan de praat krijg.

Vind het best bijzonder dat je niet gewoon lokaal muziek op de auto kan zetten. Wat is het punt van die muziek iedere keer weer door de lucht te moeten trekken :?
Waarschijnlijk ben ik gewoon oud aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
High-Voltage2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Heb eens wat muziek in Youtube Music gegooid, eens kijken of ik het nu wel aan de praat krijg.

Vind het best bijzonder dat je niet gewoon lokaal muziek op de auto kan zetten. Wat is het punt van die muziek iedere keer weer door de lucht te moeten trekken :?
Op een van die USB-C poorten kan je toch een stick oid met muziek aansluiten? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
High-Voltage2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Wat is het punt van die muziek iedere keer weer door de lucht te moeten trekken :?
Bij de gouwe ouwe radio doe je toch eigenlijk hetzelfde ;)
_/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Recharge365 op 01-03-2021 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Recharge365 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Bij de gouwe ouwe radio doe je toch eigenlijk hetzelfde ;)
_/-\o_
Ik snap je punt ;)
Maar is toch niet helemaal hetzelfde... Daar pluk je het uit de lucht, of je het nu doet of niet, het is aanwezig. Bij streaming ga je een stream creëren specifiek voor jouw info.

Nuja, er zit toch geen data limiet op de 4G in de wagen, dus waar moet ik mij druk om maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MartinP8 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Op een van die USB-C poorten kan je toch een stick oid met muziek aansluiten? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen?
Kan zijn (geen idee of dat effectief werkt), maar er zit ook een SSD of iets in de auto, waarom kan ik die daar niet gewoon naartoe kopiëren? Die stick zit daar sowieso knap vervelend onder de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
High-Voltage2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Kan zijn (geen idee of dat effectief werkt), maar er zit ook een SSD of iets in de auto, waarom kan ik die daar niet gewoon naartoe kopiëren? Die stick zit daar sowieso knap vervelend onder de voeten.
Er is (in ieder geval voorlopig) geen app om muziek files af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
MartinP8 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Neen, dit kan (voorlopig?) niet, zowel op de P2 als de P8

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Zonder negatief te willen doen ofzo, maar is dat geen stap achteruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
High-Voltage2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:08:
Zonder negatief te willen doen ofzo, maar is dat geen stap achteruit?
Vind ik zeker ook ja, het was voor mij geen deal-breaker, maar toch hoop ik nog altijd dat er (niet zoveel) later een update of app komt die het wel gewoon mogelijk maakt.

Vraag me trouwens af of het met de spotify app mogelijk is muziek te downloaden en die af te spelen als je eens geen verbinding hebt?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
_--[]--__ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Wellicht werkt het beter als je op CCS zoek ipv CSS ;)
Ach verhip inderdaad ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Montalbano schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Dat heb ik dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
sky_walker schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Ik heb eens gezocht op internet en eind 2019 is er een update gekomen in google maps waarbij je type plug voor je electrische auto kan selecteren (op je computer/tablet/telefoon).

https://in.mashable.com/t...ations-based-on-plug-type

Het zou dus kunnen dat als je vraagt naar CCS of combo 2 lader dat de juiste snelladers verschijnen?

Of....als je in je google account thuis inlogt en op google maps vervolgens je plugtype selecteert zou dit dan overgemomen worden in je polestar onder zelfde google account voor maps?? Zie link over selecteren plugtype.

Ik ben momenteel niet bij mijn auto ivm zakenreis dus kan het niet proberen. Het is me wel gelukt zojuist om op mijn ipad google maps te configureren voor CCS combo 2 stekker.

Iemand die dit wil/kan checken? Wie weet!
Even getest in de maps app en op de PC maar dat werkt helaas voor geen meter. In de app kan je wel je type aansluiting selecteren maar dan nog toont hij bijv. alle allego palen in de buurt. Dus geen palen met alleen CCS Combo 2. Op de PC/laptop heb je trouwens in Maps helemaal geen optie om uberhaubt je type aansluiting te kiezen. Heel vreemd.

Kortom, helaas maar ook dit trucje werkt niet. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Google niet gewoon een heel simpel filtertje toevoegd in het scherm zodat je als gebruiker zelf kan bepalen welke type laadstations je wilt gebruiken op je route. Dat is toch 1 van de eerste dingen waar je aan denkt als ontwikkelaar/bedenker van Maps in een elektrische lader |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3P60fmTjONKyjk7w9De9wVAW6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qQ5wAVIu75jWp5qAIgR31H7.jpg?f=fotoalbum_large

@P2Hattem hoe heb jij dat voor elkaar gekregen dan? Ik zie dus helemaal geen snelladers, alleen maar Allego (wat je nogal snel krijgt in een nieuwbouwwijk...)

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 01-03-2021 20:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MartinP8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdGQe0Mda15c8KtBAFHZav_2MtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFyN7G5wL8zqq2bUtPjl0Ek5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
petervanstuiven schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Geen idee, bij mij doen ze een ombouw naar leer met alcantara. Ik zal wel eens vragen als ik hem ophaal.
Ook ik hoor dat graag. Ik zit ook niet lekker door die balken. Erg irritant. Waar zit jouw bekleder? Ik zat ook aan jouw leer / alcantaracombo te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
Weet iemand trouwens of uitgesteld laden nog aan de orde komt in1 van de updates?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:06
P2Hattem schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Edit: dit werkt iedere keer weer anders lijkt het. Nu wel weer 11 kW ertussen terwijl ‘jouw stekkers’ op alleen CCS Combo 2 staat. Niet heel consequent dus 🧐
Tja, de Google logica schijnt te zijn dat je met het ‘jouw stekker’ filter alleen laders ziet die compatible zijn met de stekker in je auto. Zodat je niet naar een laadpunt wordt gestuurd dat niet op jouw auto past. Met een combo stekker kun je bij zowel type 2 als bij CCS laden. Dus krijg je beide type laders te zien. Het filter werkt dus correct 8)7
Wat we natuurlijk echt willen is een snelheidsfilter..

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 01-03-2021 21:43 ]

Pagina: 1 ... 180 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.