Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.374 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-09 20:52
JTHZZ schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Dat zegt niets over de 12V accu.
Joh! Dat zeg ik toch ook niet. ‘Geen idee’ staat er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pertinent
  • Laatst online: 26-09 20:52
JTHZZ schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Ik vind het sowieso een vaag verhaal. ANWB zegt dat het vaker gebeurt? Hoe dan? Dit is de eerste OTA.
Ik vind jouw reactie dan weer vaag. Zo vinden we allemaal wat.

Wat de ANWB mij vertelde heb ik doorgegeven, dat ik dus niet de eerste was vandaag met dit probleem. Nou, dat dus..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:56

SpeedfreakR

Zoeffff.....

gerrit105 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:21:
[P2]

Iemand enig idee van de actuele levertijden? Op de website staat al sinds begin januari de indicatie april-mei, maar dat is al een tijdje niet veranderd.
Ik heb het afgelopen half jaar met veel interesse alle berichten gevolgd. Ik was direct al enthousiast, maar dat heeft zeker mijn enthousiasme voor de P2 aangewakkerd. Dank daarvoor. Komende week hopelijk de bevestiging voor de order om een P2 (Void, Slate en trekhaak) voor zakelijke lease te bestellen.

Overigens nog erg getwijfeld om Midnight te doen, maar het diepe zwart vind ik ook wel mooi, zeker met de verlichting. Bijkomstigheid is dat ik bij Void wel Slate interieur kon kiezen en dat er in budget nog ruimte was voor de trekhaak. Van mij hadden er sowieso wel wat meer sprekende kleuren gemogen. Vorige leaseauto was een mooie blauwe Seat Leon (2016) maar die Midnight haalt het daar niet bij.
Ik heb de mijne half oktober besteld, en is half november geproduceerd en was half januari in NL en heb hem eind januari van de lokale dealer thuis geleverd gekregen.
Het transport per boot duurt het langste.
Leaseplan heeft nog een aantal voorraad modellen staan (bij mijn lokale dealer). Misschien kan je dan nog 8% krijgen als ze een leuke voor je hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
SpeedfreakR schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Ik heb de mijne half oktober besteld, en is half november geproduceerd en was half januari in NL en heb hem eind januari van de lokale dealer thuis geleverd gekregen.
Een kleine vier maanden dus, maar dat is alweer even geleden. Ben benieuwd of er iemand is die bijvoorbeeld ergens de laatste maand heeft besteld en een indicatie heeft.
SpeedfreakR schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Leaseplan heeft nog een aantal voorraad modellen staan (bij mijn lokale dealer). Misschien kan je dan nog 8% krijgen als ze een leuke voor je hebben staan.
Mijn LM is Alphabet, maar die hebben niks meer staan. Denk niet dat die iets elders kunnen aantrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:22
P2
We zeuren hier op het forum nog wel eens over Polestar (en in sommige gevallen ook wel terecht), maar Nederland lijkt toch het eerste land waar de OTA update gestart is en lijkt tot nu toe redelijk goed te verlopen. Mag ook wel eens gezegd worden.

Twee vragen heb ik wel:
- krijgen mensen met dec update (2104.3) ook nog de nieuwe versie (2108.3) ivm de recall bug? Iemand dit al gehad?
- heeft iedereen echt een paar uur gereden voordat de update verscheen? Of download ie toch ook gewoon tijdens stilstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
AartJW schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:32:
P2
We zeuren hier op het forum nog wel eens over Polestar (en in sommige gevallen ook wel terecht), maar Nederland lijkt toch het eerste land waar de OTA update gestart is en lijkt tot nu toe redelijk goed te verlopen. Mag ook wel eens gezegd worden.

Twee vragen heb ik wel:
- krijgen mensen met dec update (2104.3) ook nog de nieuwe versie (2108.3) ivm de recall bug? Iemand dit al gehad?
- heeft iedereen echt een paar uur gereden voordat de update verscheen? Of download ie toch ook gewoon tijdens stilstand?
Bij mij kan hij tot op heden nog geen nieuwe update vinden en ik rij op de december versie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
gerrit105 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:21:
[P2]

Iemand enig idee van de actuele levertijden? Op de website staat al sinds begin januari de indicatie april-mei, maar dat is al een tijdje niet veranderd.
Als het je de moeite waard is, kun je een voorraadmodel in Duitsland scoren:
https://www.polestar.com/de/preconfigured-cars

En in België staan er ook nog een paar!

[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 28-02-2021 09:46 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:04
P2

Twee vragen heb ik wel:
Eens, ik ben er heel tevreden mee. De ID3’s van Volkswagen moeten voor iedere bugfix naar de dealer. Dat is bij ons toch een stuk beter geregeld zo.
- Iedereen krijgt 2108.3, ook de december update auto’s. Dit stond in een van de mails van Polestar.
- En ik heb niet zo lang gereden maar ik denk dat de download sneller gaat als je goede 4G hebt zoals wij in NL. In sommige landen is de verbinding stukken trager dus moet je langer rijden om hem binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
gerrit105 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:56:
[...]

Mijn LM is Alphabet, maar die hebben niks meer staan. Denk niet dat die iets elders kunnen aantrekken?
De leasemaatschappij heeft er toch niks over te zeggen? Het belangrijkste is dat jij bijv vrije dealerkeuze hebt. Dan kan je gewoon een rondje bellen en dealers vragen of ze nog een P8 met 8% hebben staan. En zoja, dan kan Alphabet die in de lease nemen.

Zo heb ik zelf in januari 4 dealers gehad die allemaal 1 of meerdere P8 hadden staan met 8% bijtelling. Ik had er bijna 1 gekozen tot mijn vaste dealer mij belde dat ik hun show model met bijna alle opties en in mijn favo kleur mocht 'hebben'. En een maandje later is het mijn auto geworden die LP in de lease heeft genomen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
darwusch schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:33:
[P2]
De afgelopen 2 weken werkte 4G weer prima, maar sinds gisteren niet meer. Vrij veel gereden en alleen in het begin even verbinding gehad (max 10% van de tijd)
Meer mensen hier last van?
Misschien toch opnieuw een capaciteitsprobleem door alle OTA die nu plaatsvinden.
Zal het weer melden bij Polestar.
Nu 3 dagen geen 4G verbinding. Ook wifi wil niet meer verbinden met de netwerken die het tot vorige week prima deden.
Software van begin februari (versie 21.02.14.086).

De Connect knop voor hulp werkt nog wel (al verwezen ze daar naar de dealer) en GPS en DAB werken ook.

Nu wil ik eigenlijk eens een zekering trekken van de Communicatie-eenheid, om te kijken of dat werkt.
Hier staat beschreven dat het (o.a.) nummer 60 is:
https://support.polestar....en-onder-dashboardkastje/

Maar eh... heeft iemand dat zekeringenkastje daadwerkelijk gezien onder het dashboardkastje?
Ik kan niets vinden. Heb ook onder de mat gekeken, en ook het dashboardkastje los geklikt en naar beneden gehaald. Niets te vinden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXnOcwdU-DozZ2kdVPxWVywk1Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOGbAmlPTumFk6nXtR60ZsVv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:22
darwusch schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Nu 3 dagen geen 4G verbinding. Ook wifi wil niet meer verbinden met de netwerken die het tot vorige week prima deden.

De Connect knop voor hulp werkt nog wel (al verwezen ze daar naar de dealer) en GPS en DAB werken ook.

Nu wil ik eigenlijk eens een zekering trekken van de Communicatie-eenheid, om te kijken of dat werkt.

Maar eh... heeft iemand dat zekeringenkastje daadwerkelijk gezien onder het dashboardkastje?
Ik kan niets vinden. Heb ook onder de mat gekeken, en ook het dashboardkastje los geklikt en naar beneden gehaald. Niets te vinden 8)7

[Afbeelding]
Zit wel degelijk aan de bijrijderskant onder de vloermat. Vloermat onder het dashboardkastje wegtrekken en dan zit ie helemaal onderin. Kastje zelf kan je laten zitten. Zijn wel foto's van te vinden hier op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Nu online
AartJW schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:53:
[...]

Zit wel degelijk aan de bijrijderskant onder de vloermat. Vloermat onder het dashboardkastje wegtrekken en dan zit ie helemaal onderin. Kastje zelf kan je laten zitten. Zijn wel foto's van te vinden hier op het forum.
Dank, ik ga nog eens zoeken. Ik zag een foto van guido66 maar die is zo dichtbij dat ik de locatie niet herkende. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Over die OTA update:
Ik heb de afgelopen 3 dagen korte ritten (max. 30 km) gemaakt en ik neem aan dat mijn update (ik had de november/december versie vanaf levering) tijdens die ritten gedownload is. Hij download nl. niet tijdens stilstaan. Maar ik zag pas dat de update gedownload was toen ik het middenscherm naar beneden swipete. Ik kreeg dus geen melding ‘in beeld’. Dus het kan geen kwaad om even te swipen. Misschien heb je hem al binnen zonder dat je het weet.
Ik heb de update daarna vannacht geïnstalleerd.
Edit: alles goed gegaan zonder problemen. In de weer werkende in-car handleiding kun je nu in principe ook (onder releasenotes) zien welke versie de auto nu zou moeten hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Jehanthar op 28-02-2021 12:09 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-09 18:42
Hoi, ben nieuw hier en kijk naar een P8.
De financiele kant is belangrijk, zakelijk rijden (ZZP) en MIA, VAMIL weet ik.
Wat kost verzekering en op langere termijn de garagekosten?
Blijft het bij banden en weinig remblokken of is er meer?
Verbruik is duidelijk, wat verlies bij laden ook. Ik houdt gewoon 30kwh aan voor dat alles.
De laadpaal thuis is daar veel verschil in? (3fasen)

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:59
zucht, heel blij dat ik mn auto terug heb na de reparaties, maar nu gaat bijna elke dag mn alarm af als ik hem na een stuk rijden parkeer. over 2.5 week naar de dealer - hoop dat mn buren niet al te boos worden :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Laatst online: 19-07 20:51
P2

Twee vragen heb ik wel:
Iedereen krijgt de update want het is tegelijkertijd ook een recall . Kijk maar even op RDW recalls bij jouw auto. De laatste ota update fixed een serieuze veiligheidsbug. Als je hem niet per ota hebt of krijgt moet je zo snel als mogelijk naar de garage om hem daar te installeren. In dit forum hebben berijders die bug al gehad. Auto komt opeens tot stilstand. Op de meest ongelukkige plek als het tegenzit. Best gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
P2

Twee vragen heb ik wel:
Iedereen krijgt de update ook de 2104.3 want het is tegelijkertijd ook een recall . Kijk maar even op RDW recalls bij jouw auto. De laatste ota update fixt een serieuze veiligheidsbug. Als je hem niet per ota hebt of krijgt moet je zo snel als mogelijk naar de garage om hem daar te installeren. In dit forum hebben berijders die bug al gehad. Auto komt opeens tot stilstand. Op de meest ongelukkige plek als het tegenzit. Best gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Je had het mij ook via een privebericht gevraagd, maar er zullen vast meer dezelfde vraag hebben, dus hier ook het antwoord:

Het kastje zit achter het vloertapijt aan de passagierszijde. Dus eerst de mat eruit en dan bovenaan het tapijt (onder het dashboardkastje) naar je toe trekken. Het is wat lastig met de hoek bij de middentunnel, maar met een beetje voorzichtigheid goed te doen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OTA kwam bij mij na 30min rondrijden ongeveer. Inderdaad wel even het scherm naar beneden swipen.

Ik heb overigens ook gewoon de deur geopend en ben in de auto gaan zitten tijdens het updaten. Er is geen enkele indicatie of de update nog bezig is, dus na 45min (en ik moest eigenlijk weg) ben ik gaan kijken. Het scherm bleef zwart dus weer vertrokken. Na een uur werd het scherm gereboot en klaar.

Overigens vanmorgen auto weer gewassen met hoge druk. Deze keer geen water binnen dus misschien toch mijn eigen fout. Hij blinkt nu weer perfect, het sinaasappelhuidje is weer goed zichtbaar :+

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 28-02-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
FW423130 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Iedereen krijgt de update ook de 2104.3 want het is tegelijkertijd ook een recall . Kijk maar even op RDW recalls bij jouw auto. De laatste ota update fixt een serieuze veiligheidsbug. Als je hem niet per ota hebt of krijgt moet je zo snel als mogelijk naar de garage om hem daar te installeren. In dit forum hebben berijders die bug al gehad. Auto komt opeens tot stilstand. Op de meest ongelukkige plek als het tegenzit. Best gevaarlijk.
Hoe weet de RDW eigenlijk dat de terugroepactie via OTA is uitgevoerd? Normaal gesproken wordt dit door de dealer gemeld.. of blijft die terugroepactie open staan tot de auto bij de dealer komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 27-09 21:34
Aghanim schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:59:
OTA kwam bij mij na 30min rondrijden ongeveer. Inderdaad wel even het scherm naar beneden swipen.

Ik heb overigens ook gewoon de deur geopend en ben in de auto gaan zitten tijdens het updaten. Er is geen enkele indicatie of de update nog bezig is, dus na 45min (en ik moest eigenlijk weg) ben ik gaan kijken. Het scherm bleef zwart dus weer vertrokken. Na een uur werd het scherm gereboot en klaar.

Overigens vanmorgen auto weer gewassen met hoge druk. Deze keer geen water binnen dus misschien toch mijn eigen fout. Hij blinkt nu weer perfect, het sinaasappelhuidje is weer goed zichtbaar :+
Hebben de P2 rijders eigenlijk een soort aankondiging (mailtje, iets op het scherm ???) gekregen over de ophanden zijnde OTA update?
Maar ik begrijp nu dat je geen boodschap krijgt in de zin van ‘download complete’ of zoiets?

Anders dan dat persbericht weet ik niet hoe het met de uitrol van de P8 OTA update staat. Wanneer zou die in NL komen?
Hopelijk een beetje snel want die hoofdrelais-recall is ook op de P8 van toepassing.
Op het Volvoforum is gisteren iemand bij de dealer geweest voor een update, maar die kreeg ook nog gewoon de 8 januari versie - geen nieuwere - dus naar de dealer gaan gaan voor de recall (zoals de RDW aangeeft als alternatief voor OTA) lijkt ook nog geen zin te hebben.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Hoe weet de RDW eigenlijk dat de terugroepactie via OTA is uitgevoerd? Normaal gesproken wordt dit door de dealer gemeld.. of blijft die terugroepactie open staan tot de auto bij de dealer komt?
Het probleem met de auto is centraal aangemeld en er zal - per VIN nummer - ook centraal inzicht ontstaan in het feit of de update uitgevoerd is.
Dan zal die recall ook wel weer centraal afgemeld worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Ja P2 eigenaren kregen of krijgen een mail over de update.

Recalls worden ook door de dealer niet direct afgemeld. De eerdere recalls stonden bij mij nog 2 weken actief nadat ze net voor aflevering al waren uitgevoerd.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Hebben de P2 rijders eigenlijk een soort aankondiging (mailtje, iets op het scherm ???) gekregen over de ophanden zijnde OTA update?
Maar ik begrijp nu dat je geen boodschap krijgt in de zin van ‘download complete’ of zoiets?
Een aantal mensen heeft een mail van Polestar gehad over de aankomende update maar ikzelf niet. Ik denk dat die naar Leaseplan is gegaan.
Vervolgens merk je van de download zelf niets maar als die is afgerond komt er een schermvullende melding op je scherm of je de update nu wilt installeren of later. Als je later drukt blijft de melding in je notificaties staan (van bovenkant scherm naar beneden swipen).
Sommige mensen hebben de schermvullende melding niet gezien (misschien omdat er iets anders overheen kwam bijv camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:35:
Ja P2 eigenaren kregen of krijgen een mail over de update.

Recalls worden ook door de dealer niet direct afgemeld. De eerdere recalls stonden bij mij nog 2 weken actief nadat ze net voor aflevering al waren uitgevoerd.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Een aantal mensen heeft een mail van Polestar gehad over de aankomende update maar ikzelf niet. Ik denk dat die naar Leaseplan is gegaan.
Vervolgens merk je van de download zelf niets maar als die is afgerond komt er een schermvullende melding op je scherm of je de update nu wilt installeren of later. Als je later drukt blijft de melding in je notificaties staan (van bovenkant scherm naar beneden swipen).
Sommige mensen hebben de schermvullende melding niet gezien (misschien omdat er iets anders overheen kwam bijv camera).
Dank je!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:38
Arie van Dijk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:18:
[...]

Hoe lang ben je bezig met een hele auto? Wat zou zo iets kosten? Heb je tijd om er 2000 te doen? :)
Haha, nee ik heb geen tijd om er 2000 te doen.

Via denim-pads is het het meest lakbesparend. Gaan ongeveer 40 manuren in. Kosten dan ongeveer € 2000 a € 2500.

@Arie van Dijk
@Cello66
@RobboNL Denimpads halen bijna niets weg en kan altijd wel veilig.
`
Dit is de orangepeel / sinaasappelhuid van mijn P2, vergelijkbaar met alle andere P2's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67xVfzpKste0R7f1sMxdwkKc17g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2Kt3B1Rop8TUPJuFBN9Yw2F.jpg?f=fotoalbum_large

En zo gaat het eruit zien na een orangepeelbehandeling met denim-pads:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOUGGS-9IHCJHh3yy8hZPs-zTS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaP6RCLw38rZDjRC5i4xBqeC.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk goed naar de reflectie. Hier is ongeveer 3 micron verwijderd en dan voornamelijk de toppen van de structuur. Mijn auto hebben wij ingepland staan voor deze en volgende week.

Overspuiten is dus niet de enige oplossing en is bovendien veel duurder en je helpt je originele lak om zeep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
GuiltyNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:54:
[...]
Kijk goed naar de reflectie. Hier is ongeveer 3 micron verwijderd en dan voornamelijk de toppen van de structuur.
Dat is een duidelijk verschil, strak werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:35
GuiltyNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Haha, nee ik heb geen tijd om er 2000 te doen.

Via denim-pads is het het meest lakbesparend. Gaan ongeveer 40 manuren in. Kosten dan ongeveer € 2000 a € 2500.

@Arie van Dijk
@Cello66
@RobboNL Denimpads halen bijna niets weg en kan altijd wel veilig.
`
Dit is de orangepeel / sinaasappelhuid van mijn P2, vergelijkbaar met alle andere P2's.
[Afbeelding]

En zo gaat het eruit zien na een orangepeelbehandeling met denim-pads:

[Afbeelding]

Kijk goed naar de reflectie. Hier is ongeveer 3 micron verwijderd en dan voornamelijk de toppen van de structuur. Mijn auto hebben wij ingepland staan voor deze en volgende week.

Overspuiten is dus niet de enige oplossing en is bovendien veel duurder en je helpt je originele lak om zeep.
ouch...

Wat ik als amateurfotograaf zie is ERG veel "ruis" in jouw eerste foto.
Is dit een sterke deelvergroting? of met slecht licht genomen?

In de 2e foto is erg weinig ruis, en is dus gelijk veel strakker/ scherper.

Als ik naar mijn P2 Midnight blue kijk zie ik (van héél dichtbij) slechts vaag het sinaasappelhuid effect, maar zéker niet storend.

Is dit dan "kleur" afhankelijk?? Las ik niet ergens dat de zwarte lak erg zéér gevoelig voor is?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 00:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3n_zBEc4nUdfxbFha1r7wVTdR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNOBtKprlUP725LZIS5zsAfe.jpg?f=fotoalbum_large
Is dit de nieuwste versie, dit is na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
JTHZZ schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:37:
[...]

De update lijkt inderdaad op de achtergrond te downloaden. Dat is misschien ook reden dat in eerste instantie alleen mensen die lange stukken hadden gereden de update melding kregen, omdat in korte stukjes de download niet voltooid kon worden.

Ik kreeg nadat de update daadwerkelijk was uitgevoerd geen enkele melding. Enige was dat het de eerste keer wat langer duurde voordat het scherm wakker werd. Er komt overigens wel in het update menu in de instellingen een melding dat ie compleet was. De LTE ipv 4G was natuurlijk ook wel een indicator.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-09 16:31
[P2]

Zojuist heb ik als beheerder van de FB groep Polestar 2 NL/B aanvullende informatie gekregen van @Thomas Ingenlath over de OTA. De OTA is voor NL in de eerste run naar 1455 auto’s gestuurd. 276 zijn daarvan uitgevoerd, waarbij dit 263 keer goed gegaan is. Bij 13 auto’s zijn er problemen opgetreden. Dit is een veel kleiner percentage, dan we wat we nu zien in de poll in de FB groep tav geslaagde en niet geslaagde installatie. Thomas geeft dan ook aan om niet terughoudend te zijn om het wel gewoon te doen.
Belangrijk is om te benadrukken om je accu voldoen opgeladen te hebben (minimaal 40%), niet de laadkabel in de auto te hebben, anderhalf uur laten installeren en de auto dan ook met rust te laten. Mijn persoonlijke advies zou ik er aan toe willen voegen. Laat je auto na rijden en/of laden eerst 20 minuten met rust voor je de OTA aan zet (sleutel uit de buurt).
Ik heb hem ook aangegeven, dat de meldingen over het batterijpercentage en laadkabel niet duidelijk zijn, omdat het wel lukte bij een aantal berijders om dit met laadkabel erin en te laag percentage te starten. Hij gaf aan dat het op zich zou moeten kunnen, maar dan wel een hoger fout percentage heeft. Kortom advies om dat niet te doen.
Aanvullend ook verzocht om aan de buitenzijde zichtbaar te maken waar de auto is in het installatie proces, zodat je kan zien waar deze is en je niet per ongeluk de auto te vroeg open doet. Ook dit leidt immers tot fouten. Dit had hij ook al uit de posts meegenomen en gaat hij mee nemen om daar naar te laten kijken.
Vanuit @Thomas dus het advies om wel de installatie te doen, maar zorg voor de juiste maatregelen (minimaal 40%, laadkabel eruit en niet te vroeg auto proberen te openen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz-UYRNGVLUlKkxrxPjzw6cCBK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8wbn5yyT3r8Crci8opvt5oL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2prHWMbNxuPfQo3FPkKz7DukZ9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng4TMp27fu2N1bL0m9Rhi8sP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:41
Die van mij is een van de mislukte. Kabel zat er inderdaad wel in, maar hij was al klaar met laden (90%). Kon de update gewoon starten. Overigens vandaag mee gereden en geen foutmeldingen gehad. Update lijkt op het oog toch goed te zijn gegaan (afgaande op LTE ipv 4G en surround optie), maar mogelijk dat er iets anders mislukt is, waarvoor die recall open staat. Moet nog voor iets anders naar de dealer (trillen bij afremmen), dus zal dat daar nog melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ewdevries schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:40:
[P2]

Zojuist heb ik als beheerder van de FB groep Polestar 2 NL/B aanvullende informatie gekregen van @Thomas Ingenlath over de OTA. De OTA is voor NL in de eerste run naar 1455 auto’s gestuurd. 276 zijn daarvan uitgevoerd, waarbij dit 263 keer goed gegaan is. Bij 13 auto’s zijn er problemen opgetreden. Dit is een veel kleiner percentage, dan we wat we nu zien in de poll in de FB groep tav geslaagde en niet geslaagde installatie. Thomas geeft dan ook aan om niet terughoudend te zijn om het wel gewoon te doen.
Belangrijk is om te benadrukken om je accu voldoen opgeladen te hebben (minimaal 40%), niet de laadkabel in de auto te hebben, anderhalf uur laten installeren en de auto dan ook met rust te laten. Mijn persoonlijke advies zou ik er aan toe willen voegen. Laat je auto na rijden en/of laden eerst 20 minuten met rust voor je de OTA aan zet (sleutel uit de buurt).
Ik heb hem ook aangegeven, dat de meldingen over het batterijpercentage en laadkabel niet duidelijk zijn, omdat het wel lukte bij een aantal berijders om dit met laadkabel erin en te laag percentage te starten. Hij gaf aan dat het op zich zou moeten kunnen, maar dan wel een hoger fout percentage heeft. Kortom advies om dat niet te doen.
Aanvullend ook verzocht om aan de buitenzijde zichtbaar te maken waar de auto is in het installatie proces, zodat je kan zien waar deze is en je niet per ongeluk de auto te vroeg open doet. Ook dit leidt immers tot fouten. Dit had hij ook al uit de posts meegenomen en gaat hij mee nemen om daar naar te laten kijken.
Vanuit @Thomas dus het advies om wel de installatie te doen, maar zorg voor de juiste maatregelen (minimaal 40%, laadkabel eruit en niet te vroeg auto proberen te openen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fantastisch zeg, dat de CEO gewoon even met de community appt! En mooi om te zien dat het foutpercentage klein is. Gewoon wat Tesla-trollen die de poll op Facebook aan het f*cken zijn. Zijn gewoon jaloers dat Elon niet ook even naar ze appt :)

Overigens na installatie is het scherm zwart maar na een tijdje gaat het aan en komt er een grote groene ✅ in beeld die aangeeft dat de update succesvol is geïnstalleerd. Maar ook hier geldt denk ik dat als dat samenvalt met bijv camera’s die aan gaan, dat je die dan niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:34
Bijna 5% fail is toch nog vrij hoog? Kan ook komen door de complexe procedure met veel voorbehoudens. Mijn buurman snapte er niet veel van. Moet hem ook gelijk geven dat het enorm omslachtig is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:50
Laten we het wel vriendelijk houden, aub.

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 28-02-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
P2

Twee vragen heb ik wel:
Bij 13 van de 276 auto’s ging het mis. Er zijn er nogal wat afgesleept. Niet echt redelijk goed lijkt me.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:25
Lijkt me niet echt een foutenpercentage om trots op te zijn. Vreemd ook dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het beter werkt met of zonder kabel. Je zou zeggen dat dat bepaalde variabelen zijn waarvan je vervolgens na kan gaan wat de invloed zou zijn op het updateproces. Maar goed, mooi dat Thomas lekker direct communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ach-jee schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:09:
Lijkt me niet echt een foutenpercentage om trots op te zijn. Vreemd ook dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of het beter werkt met of zonder kabel. Je zou zeggen dat dat bepaalde variabelen zijn waarvan je vervolgens na kan gaan wat de invloed zou zijn op het updateproces. Maar goed, mooi dat Thomas lekker direct communiceert.
En dwing dat dan af. <40% en/of aangesloten; update niet laten starten. Moet niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
BlacKstaR- schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:28:
[Afbeelding]
Is dit de nieuwste versie, dit is na de update.
Bijzonder: de kernel-versie ( zowel de code als de datum) en het Buildnr. Is 100% gelijk aan dat van mijn P8.
Zijn dit misschien toch de gegevens van het Android systeem en niet van de auto zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 28-02-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Bijzonder: de kernel-versie ( zowel de code als de datum) en het Buildnr. Is 100% gelijk aan dat van mijn P8.
Zijn dit misschien toch de gegevens van het Android systeem en niet van de auto zelf?
Zou je idd niet verwachten... aanloop naar verdere OTA opengezet?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
‘ Bij 13 van de 276 auto’s ging het mis. Er zijn er nogal wat afgesleept. Niet echt redelijk goed lijkt me.’

Vóórdat ik dit zou beoordelen als goed of niet goed, zou ik eerst willen weten of deze 13 de procedure hebben uitgevoerd zoals in de toegestuurde mail wordt geadviseerd.
De Ceo geeft in zijn mail ook aan dat de foutenmarge toeneemt als je het anders doet dan geadviseerd.
Ik behoor zelf tot de 263 waar de installatie probleemloos ging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
Jehanthar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:46:
P2
‘ Bij 13 van de 276 auto’s ging het mis. Er zijn er nogal wat afgesleept. Niet echt redelijk goed lijkt me.’

Vóórdat ik dit zou beoordelen als goed of niet goed, zou ik eerst willen weten of deze 13 de procedure hebben uitgevoerd zoals in de toegestuurde mail wordt geadviseerd.
De Ceo geeft in zijn mail ook aan dat de foutenmarge toeneemt als je het anders doet dan geadviseerd.
Ik behoor zelf tot de 263 waar de installatie probleemloos ging.
Als Polestar het toelaat om, buiten de geëiste voorwaarden, het toch te installeren, moet je nergens rekening mee houden voor 'eventuele correcties'.
Dan ligt de fout niet bij de gebruikers maar bij Polestar zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
bottom line schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Als Polestar het toelaat om, buiten de geëiste voorwaarden, het toch te installeren, moet je nergens rekening mee houden voor 'eventuele correcties'.
Dan ligt de fout niet bij de gebruikers maar bij Polestar zelf.
Dat is een krasse uitspraak l! Als je een telefoon in het water gooit gaat hij defect. De leverancier heeft gezegd dat hij niet waterdicht is, maar heeft ook niet gezorgd dat je ‘m niet in het water kon gooien.

Eigenlijk vergelijkbaar met dr P2 situatie: polestar heeft gezegd wat de procedure zou moeten zijn. Als je je daar niet aan houdt, kan het kennelijk fout gaan.
Nu zal er niets echt stuk zijn, maar er zijn wel herstelkosten mee gemoeid.
Ik zou wel eens willen weten wie er aan het kortste eind trekt als zoiets voor de rechter zou komen. Ik denk toch echt degene die zich niet aan het voorschrift hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Buurman had hem gewoon aan de laadpaal laten staan. Gaf de auto ook zelf aan zei hij. Wel goed gegaan verder.
5. You should not charge the car during this specific installation. The car will suggest this is possible, but we recommend you do not charge the car.
Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Iets anders wat me opvalt na de update: eerst toonde het scherm een actieradius van 400 km bij 90% lading (los van hoe realistisch dat was). Nu na de update is dat 390 km geworden bij 90% lading.
Bij deze update zou toch de range verruimd zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jehanthar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:30:
P2
Iets anders wat me opvalt na de update: eerst toonde het scherm een actieradius van 400 km bij 90% lading (los van hoe realistisch dat was). Nu na de update is dat 390 km geworden bij 90% lading.
Is geen vaste waarde. Afhankelijk van laatste verbruik. Lastig vergelijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Jehanthar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:30:
P2
[P8]

En de inschatting accurater... zal dat laatste zijn waardoor het nu lager uitvalt?

Worden de P8s trouwens ook al OTA geupdate? Of blijft het daar nog bij de aankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
@Inspired
Maar ik heb sinds gisteren niet gereden dus die 400 was gebaseerd op mijn eerste 1200 km (of het laatste deel daarvan). Na update is dat getal dus veranderd in 390. Lijkt mij dan toch niet te maken hebben gehad met laatste verbruik.
Edit: het kan natuurlijk wel zijn dat de range schattingsmeter weer bij 0 is begonnen na de update.

[ Voor 17% gewijzigd door Jehanthar op 28-02-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
bottom line schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Gefrustreerd jongetje? Of eerder jaloers?
Eh, sorry, wie bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jehanthar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:35:
@Inspired
Maar ik heb sinds gisteren niet gereden dus die 400 was gebaseerd op mijn eerste 1200 km (of het laatste deel daarvan). Na update is dat getal dus veranderd in 390. Lijkt mij dan toch niet te maken hebben gehad met laatste verbruik
Misschien was het 400 @ 90.4 en nu 390 @ 89.6. Hij zal tijdens de update ook wat verbruikt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:32:
[...]

[P8]

En de inschatting accurater... zal dat laatste zijn waardoor het nu lager uitvalt?

Worden de P8s trouwens ook al OTA geupdate? Of blijft het daar nog bij de aankondiging?
Nog niet eens een aankondiging aan de berijders, alleen aan de pers........en zeker nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Dat is een krasse uitspraak l! Als je een telefoon in het water gooit gaat hij defect. De leverancier heeft gezegd dat hij niet waterdicht is, maar heeft ook niet gezorgd dat je ‘m niet in het water kon gooien.

Eigenlijk vergelijkbaar met dr P2 situatie: polestar heeft gezegd wat de procedure zou moeten zijn. Als je je daar niet aan houdt, kan het kennelijk fout gaan.
Ik zou wel eens willen weten wie er aan het kortste eind trekt als zoiets voor de rechter zou komen. Ik denk toch echt degene die zich niet aan het voorschrift hield.
Inderdaad, in Europa hebben we ook nog een eigen verantwoordijkheid. Maar goed, dit was natuurlijk wel redelijk goed af te vangen met een if SoC<40% or charging then refuse update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
@Inspired
Dat kan het niet zijn want ik had hem expres weer opnieuw aan de lader gezet om op de volle 90% te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Ik snap niet hoe je waterdichte gsm's + het gooien van gsm wilt gelijkstellen qua situatie met het installeren van software...

Als je een Android apparaat hebt, die een update kan doorvoeren, als er in de gebruikersvoorwaarden staat dat je batterij 50% moet hebben voor de update, maar ze laten toe dat je op de knop kan drukken bij een accu van 10%, dan gaat de rechter dat niet bij de gebruiker leggen.
Android moet maar zorgen dat ze de knop blokkeren, tot 50%.
Zelfs als je gsm totaal onbruikbaar is na een standaard update, is het altijd de schuld van de fabrikant, eender welke voorschriften Apple/Android oplegt.

Behalve als je met eigen software begint te goochelen natuurlijk.

En trouwens,
Waar staat hier de procedure?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4AEiYYVtJI_Pj6wNvhpJ43rJoU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f8uObA7XyBQhqeWWy8SFrs0I.jpg?f=user_large

'ja je moet altijd eerst je mail lezen voor je op knopjes van de Polestar moet drukken'.
Leg dat maar eens uit aan je grootvader die je Polestar van de luchthaven naar huis brengt.

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 28-02-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Nog niet eens een aankondiging aan de berijders, alleen aan de pers........en zeker nog geen update.
Raar inderdaad, wel de pers, niet de berijders. Zelfs hier nog geen update: https://www.volvocars.com...40-recharge-pure-electric

Mij P8 wordt woensdag afgeleverd. Benieuwd met welke software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
bottom line schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Ik snap niet hoe je waterdichte gsm's + het gooien van gsm wilt gelijkstellen qua situatie met het installeren van software...

Als je een Android apparaat hebt, die een update kan doorvoeren, als er in de gebruikersvoorwaarden staat dat je batterij 50% moet hebben voor de update, maar ze laten toe dat je op de knop kan drukken bij een accu van 10%, dan gaat de rechter dat niet bij de gebruiker leggen.
Android moet maar zorgen dat ze de knop blokkeren, tot 50%.
Zelfs als je gsm totaal onbruikbaar is na een standaard update, is het altijd de schuld van de fabrikant, eender welke voorschriften Apple/Android oplegt.

Behalve als je met eigen software begint te goochelen natuurlijk.

En trouwens,
Waar staat hier de procedure?
[Afbeelding]

'ja je moet altijd eerst je mail lezen voor je op knopjes van de Polestar moet drukken'.
Leg dat maar eens uit aan je grootvader die je Polestar van de luchthaven naar huis brengt.
Het gaat niet over die telefoon maar over het begrip ‘redelijkheid’ in het handelen wat je als leverancier van je intelligente klanten mag verwachten.
(We leven niet in de US waar zelfs in het manual van een auto staat dat je de benzine of de koelvloeistof niet moet drinken).

P.s.
Als je je aan de procedure zou houden zou die grootvader niet in de auto zitten terwijl dat scherm actief was.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Hansieo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:14:
[...]

ouch...

Wat ik als amateurfotograaf zie is ERG veel "ruis" in jouw eerste foto.
Is dit een sterke deelvergroting? of met slecht licht genomen?

In de 2e foto is erg weinig ruis, en is dus gelijk veel strakker/ scherper.

Als ik naar mijn P2 Midnight blue kijk zie ik (van héél dichtbij) slechts vaag het sinaasappelhuid effect, maar zéker niet storend.

Is dit dan "kleur" afhankelijk?? Las ik niet ergens dat de zwarte lak erg zéér gevoelig voor is?
Hahaha, die ruis die je ziet noemen we saharazand. ;)

Het is niet kleurafhankelijk, op donkere kleuren kan het meer opvallen. Je moet het ook bekijken zonder directe lichtbron. Anders zie je het niet. Dus ik de schaduw bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Nu online
[...]

De zekeringen inderdaad gevonden onder het tapijt.
Zekering 60 bleek niet aanwezig (van de "communicatie eenheid") maar ik ga er van uit dat die niet plotseling in rook is op gegaan en dus sowieso niet nodig was, 4G werkte immers eerst wel.

Ik heb om te testen deze zekeringen (die er wel zaten) los getrokken:
25 middendisplay
27 multiband antenne
30 regeleenheid infotainment

Maar dat bleek geen effect te hebben, 4G nog steeds afwezig (en wifi ook).

Komende week toch maar weer naar de dealer bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPBMZsnQLnUdf_tM05hRBBVrNyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN8WAufoOnq2MgYFwtkziIP9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdGTiG7ZVj5t-b_WrsUqn7NiHQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvTWXNfAHDct65qS2UIhxjVY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
@darwusch heb je er wel rekening mee gehouden dat de afbeelding in de manual in spiegelbeeld is? Misschien heb je de verkeerde zekering getrokken? Edit: never mind, de manual is al gecorrigeerd!

[ Voor 20% gewijzigd door guido66 op 28-02-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

Het is wel wat suf dat je nergens kunt zien of hij nou aan het downloaden is of niet. Ik heb geen mail gehad (LM: Athlon) terwijl ik in het verleden wel mails van Polestar zelf kreeg. Wel viel me vandaag op (in een uur tijd 4 korte korte ritjes gehad) dat het middendisplay al aan stond op googlemaps toen ik instapte. Misschien toeval, of misschien dat hij op de achtergrond stiekem aan het downloaden is zolang de auto niet in deep-sleep is (?).

In ieder geval nog géén update melding gekregen :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Nu online
guido66 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:10:
@darwusch heb je er wel rekening mee gehouden dat de afbeelding in de manual in spiegelbeeld is? Misschien heb je de verkeerde zekering getrokken? Edit: never mind, de manual is al gecorrigeerd!
Zo te zien is het niet in spiegelbeeld.
Ik zie zowel op mijn foto als in de handleiding dat nummer CF09 links onder in beeld zit en CF32 rechts onder in beeld zit.
Klopt dat niet?

edit: ah, ik zie dat je je post hebt aangepast. Dank voor het meedenken in elk geval!

[ Voor 8% gewijzigd door darwusch op 28-02-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 21:30
MaxxMark schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:15:
Het is wel wat suf dat je nergens kunt zien of hij nou aan het downloaden is of niet. Ik heb geen mail gehad (LM: Athlon) terwijl ik in het verleden wel mails van Polestar zelf kreeg. Wel viel me vandaag op (in een uur tijd 4 korte korte ritjes gehad) dat het middendisplay al aan stond op googlemaps toen ik instapte. Misschien toeval, of misschien dat hij op de achtergrond stiekem aan het downloaden is zolang de auto niet in deep-sleep is (?).

In ieder geval nog géén update melding gekregen :(
[P2]
Ik dacht vandaag precies hetzelfde! Heb er gister en vandaag bij elkaar zo'n 200km op zitten maar ik heb geen idee of de auto bezig is met downloaden (of misschien zelfs nog moet beginnen) .. Tot zover hier ook geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Al wel geprobeerd om even weer opnieuw in de auto te gaan zodat hij weer aangaat? Misschien zie je dan pas de melding op het scherm? Of wat eerder al genoemd: swipe het scherm even naar beneden.
Niets te zien? Dan ben je pas iets later aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Heel wat anders: tot nu toe heb ik het navigatiesysteem alleen gebruikt om van A naar B te rijden. Dat gaat briljant.

Nu, met die nieuwe Maps versie die van de week geïnstalleerd is, wilde ik eens een ‘roundtrip’ proberen te plannen. Ik ben er achter dat ik dan als eerste bestemming de huidige locatie moet in geven en de eindbestemming als tussenstop. De route klopt dan wel, maar wat dan niet werkt (waarschijnlijk omdat ik fout doe) is automatische een laadstop voorgeschoteld te krijgen in die situatie. In mijn testroute kwam ik met 0% aan, dat lijkt me ‘gewaagd’.

Als ik een enkele reis van A naar B plan komt het systeem wel met laadsuggesties, alleen niet altijd de snelste laders.

Als ik los van alles alleen maar een laadpunt zoek krijg ik een hele lijst waar ik in kan klikken. Je krijgt allerlei detail te zien, zoals het type stekker, de snelheid en zelfs de betaalmogelijkheden. Ik vraag me af of je dat filter (stekker en betaalmogelijkheden etc.) ook in een soort profiel kunt zetten zodat Maps dat voortaan meteen meeneemt in zijn wijsheid. Maar ik kan die mogelijkheid niet vinden.

Kortom ik vind het zo zonder uitleg best lastig om het systeem te doorgronden. Kan iemand me naar een goede ‘gebruiksaanwijzing’ ergens op het WWW wijzen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
GuiltyNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Hahaha, die ruis die je ziet noemen we saharazand. ;)

Het is niet kleurafhankelijk, op donkere kleuren kan het meer opvallen. Je moet het ook bekijken zonder directe lichtbron. Anders zie je het niet. Dus ik de schaduw bijvoorbeeld.
lol, ik bedoel niet de spikkels die je duidelijk bv L-bovenin ziet (maar ook door de foto heen) dat zijn echt spikkels, ik bedoel meer het "vlekkerige" Pak eens een goede foto en zoom flink in en je ziet wat ik bedoel.

Maar ok, je vergelijkt dus een foto VOL sahara zand met een foto super-clean. Lastig te vergelijken dus :(

Ik heb mijn auto bekeken in de garage (wel met wat ramen) en zie nauwelijks(ietsje) sinaasappel huidje.
Kan het te maken hebben met de "eerste xxx" auto's? dat ze het later beter/anders zijn gaan spuiten?

Heb jij informatie dat de latere auto's mooiere lak hebben?

tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:42:
Nu, met die nieuwe Maps versie die van de week geïnstalleerd is, wilde ik eens een ‘roundtrip’ proberen te plannen. Ik ben er achter dat ik dan als eerste bestemming de huidige locatie moet in geven en de eindbestemming als tussenstop. De route klopt dan wel, maar wat dan niet werkt (waarschijnlijk omdat ik fout doe) is automatische een laadstop voorgeschoteld te krijgen in die situatie. In mijn testroute kwam ik met 0% aan, dat lijkt me ‘gewaagd’.
Ik vind dat ook altijd hinderlijk. De planner stopt gewoon bij 0%. Er is totaal geen indicatie of die 0% "net aan 0%" is of niet. Ik zou liever hebben gehad dat de planner had gezegd "-10%". Want dan kan je er daadwerkelijk wat mee :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
JTHZZ schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Goede vraag. Of kan Polestar over the air zien dat de update correct is uitgevoerd en meldt dit dan bij RDW?
In de toelichting bij RDW is wel beschreven dat de recall mbv een update wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Verwijderd net als jij had ik ook wat belangrijke tekortkomingen bij Maps. Een simpele route van A naar B, dikke prima. Super fijn gewoon Maps. Maar er ontbreken echt nog een fors aantal essentiele zaken die het afmaken. Zeker voor elektrisch rijden moet het plannen van route en combinatie met laden etc gewoon top zijn. Google zou dat ook moeten kunnen met al hun data.

Helaas is voor nu Maps nog heel erg beperkt in functionaliteit en is de grote update, die hier ergens in dit topic gepost is, nog steeds niet uitgerold. Oa met het kunnen filteren op type laadstations.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 12:32
Sinds dit weekend problemen met maps. Sinds de versie update blijft het vorige navigatieadres in de bestuurdersdisplay staan.
Op het display in de middenconsole staat wel het goede adres en de aanwijzingen zijn ook goed. Leek wel of de Navi in de bestuurdersdisplay "bevroren" was.
Na een reset was het opgelost.

Binnen 10 min na de reset ging spontaan het alarm af. 😖😖

Tot aan de update van maps geen enkel probleem gehad. Hoop niet dat dit een slecht voorteken is.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Juancho schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:06:
[...]

De leasemaatschappij heeft er toch niks over te zeggen? Het belangrijkste is dat jij bijv vrije dealerkeuze hebt. Dan kan je gewoon een rondje bellen en dealers vragen of ze nog een P8 met 8% hebben staan. En zoja, dan kan Alphabet die in de lease nemen.
Volgens mij heb ik geen vrije dealerkeuze bij Alphabet, maar ik zal eens informeren. Daarnaast moet mijn werkgever er ook nog eens akkoord mee gaan. Als het wel kan, zou ik eens kunnen kijken of er nog Volvo dealers zijn die een P2 hebben staan. Ik denk alleen dat dat ijdele hoop is. Gezien de vraag en de levertijd gaan de binnenkomende P2's denk ik direct naar wachtende eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 09:52
[P2] Sinds vandaag slechte ontvangst, alles werkt traag,... Voorheen geen problemen gehad. Heeft T-mobile problemen doordat alle P2’s de update aan het downloaden zijn? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMRLQadGOgt-U5GpdtP_IJJ8pIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhZUwEeZApuqlQgQTGxZ7ldX.jpg?f=fotoalbum_large

De ANWB is onderweg na een niet zo goed verlopen update lijkt het 😏

Auto wil niet meer in R of D, alle assistentiesystemen in storing. Connect heeft het wel keurig opgepakt en meteen ANWB opgestart. Er wordt gekeken of er een harde reset uitgevoerd kan worden. En als dat niet helpt, dan wordt ‘ie afgesleept 😢.

Maar het is wel een goede lampentest van alle waarschuwingslampjes 😜

[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 28-02-2021 19:16 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
@GuiltyNL Dat is inderdaad een flink verschil ten opzichte van hoe het eerst was. Vraag mij toch af hoe deze lak affect bij de P2 dan zo ontstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
gerrit105 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Volgens mij heb ik geen vrije dealerkeuze bij Alphabet, maar ik zal eens informeren. Daarnaast moet mijn werkgever er ook nog eens akkoord mee gaan. Als het wel kan, zou ik eens kunnen kijken of er nog Volvo dealers zijn die een P2 hebben staan. Ik denk alleen dat dat ijdele hoop is. Gezien de vraag en de levertijd gaan de binnenkomende P2's denk ik direct naar wachtende eigenaren.
Je bedoelt een XC40 P8 neem ik aan? Aangezien je het daar eerder over had. En Alphabet is maar een leasemaatschappij he. Of je vrije keuze van dealer hebt hangt volgens mij puur af van wat je werkgever in de leaseregels heeft staan. En dan nog kan je de auto ook ergens anders vandaan plukken en die dan bij je eigen keuze dealer voor onderhoud/banden etc stallen.

IJdele hoop weet ik verder niet, maandje terug had iig nog keuze uit zeker zo'n 10 opties. Allemaal met 8% bijtelling over de eerste 45k en allemaal ook in verschillende kleuren/uitvoeringen. Ik denk zeker dat je nog wel kans maakt, gewoon dealers gaan vragen of ze nog wat hebben staan of misschien een showroom model. Aan jou dan de keuze of die versie voldoet aangezien je natuurlijk niks meer kan samenstellen. Als budget (lees 8% of 12% voor jou niks uit maakt kan je natuurlijk zelf een P8 samenstellen. Of even wachten op het nieuwe model dat Volvo dinsdag gaat presenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 28-02-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
P2Hattem schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:15:
[Afbeelding]

De ANWB is onderweg na een niet zo goed verlopen update lijkt het 😏

Auto wil niet meer in R of D, alle assistentiesystemen in storing. Connect heeft het wel keurig opgepakt en meteen ANWB opgestart. Er wordt gekeken of er een harde reset uitgevoerd kan worden. En als dat niet helpt, dan wordt ‘ie afgesleept 😢.

Maar het is wel een goede lampentest van alle waarschuwingslampjes 😜
Ik vind het stoer dat je de humor erin weet te houden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
En het mooiste is; je weet al hoe dit afloopt.
De monteur stapt morgenvroeg in en alle meldingen zijn verdwenen en de auto rijdt weer als vanouds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
@Juancho
Ik bedoel een P2. Heb het verder niet over de P8 gehad.
Misschien komt het omdat we het over dealers hadden terwijl de P2 in principe natuurlijk niet via dealers wordt verkocht. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Heb ik alleen nog steeds geen antwoord op mijn originele vraag over de huidige levertijden van de P2 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:55:
@Verwijderd net als jij had ik ook wat belangrijke tekortkomingen bij Maps. Een simpele route van A naar B, dikke prima. Super fijn gewoon Maps. Maar er ontbreken echt nog een fors aantal essentiele zaken die het afmaken. Zeker voor elektrisch rijden moet het plannen van route en combinatie met laden etc gewoon top zijn. Google zou dat ook moeten kunnen met al hun data.

Helaas is voor nu Maps nog heel erg beperkt in functionaliteit en is de grote update, die hier ergens in dit topic gepost is, nog steeds niet uitgerold. Oa met het kunnen filteren op type laadstations.
Hoop dat ze het dan ook meteen mogelijk maken de volgorde van je route aan te passen. Ook dat moet heel simpel kunnen zou je denken (gewoon slepen)... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Hoop dat ze het dan ook meteen mogelijk maken de volgorde van je route aan te passen. Ook dat moet heel simpel kunnen zou je denken (gewoon slepen)... 8)7
I second that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Van 1 februari en daar zie ik helaas niet die handige (lees vereiste) optie in staan. En helaas ook geen filter optie om bijv alleen snelladers te laten zien.... :

https://www.androidplanet...-voor-android-automotive/

Iemand deze verbeteringen al gezien toevallig?

En van 28 januari :

https://www.autoevolution...ng-experience-155177.html

Ook hiervan nog niks gezien. Toen ik laatst retour naar huis moest en moest bijladen kwam Maps doorleuk met iets van 10 opties om te laden. Alleen allemaal privé palen of publieke palen waar ik volgens Maps dan maar even een paar uur(!!) moest gaan laden. . Terwijl op 20 min rijden en OP de route een fastned charger was waar ik met 10 min laden de rit kon afmaken. Schiet mij maar lek... Kan je nog zoveel data hebben maar hier klopt helaas nog geen zak van.

[ Voor 49% gewijzigd door Juancho op 28-02-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Van 1 februari en daar zie ik helaas niet die handige (lees vereiste) optie in staan. En helaas ook geen filter optie om bijv alleen snelladers te laten zien.... :

https://www.androidplanet...-voor-android-automotive/

Iemand deze verbeteringen al gezien toevallig?
Ik ben ‘bang’ dat dit de versie die eind vorige week geïnstalleerd werd. Ik zie dingen die ik eerst niet zag, maar snap (nog) niet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
[P8]
Na een tweede aandrijf storingsmelding in 1 week heb ik vrijdag weer een update bij de dealer gekregen.
Wat me opvalt is dat de Off Road optie er bij is gekomen.
Weet iemand wat hier de voordelen van zijn, wanneer te gebruiken enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AS P8 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:59:
Waarschijnlijk als je off road wil rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
High-Voltage2 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Waarschijnlijk als je off road wil rijden 8)7
8) lijkt mij ook... :)
Maar, als ik alle issues, wensen en bugs hier lees lijkt het me een rare prioriteit om eerst maar standje off- road beschikbaar te maken... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Misschien worden de recente sneeuwperikelen in nl ook als offroad gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jehanthar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:39:
@Inspired
Dat kan het niet zijn want ik had hem expres weer opnieuw aan de lader gezet om op de volle 90% te komen.
Op basis van een beperkt aantal ritjes en 1 langere rit van 100km (2x 50km met 95% snelweg) heb ik niet het gevoel dat de range verbeterd is. Ik zat rond de 27kWh verbruikt. Nu was het gisterenmiddag maar iets van 9C maar toch. Bij mij is de 90% range niet gewijzigd na de update. Die was al onhaalbaar en nu nog steeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Laatst online: 15-11-2021
[P8]
Na een tweede aandrijf storingsmelding in 1 week heb ik vrijdag weer een update bij de dealer gekregen.
P8
Deze optie is niet nieuw, bij mij zit deze er al sinds december in. Wat ik ergens gelezen heb is dat je deze optie kunt gebruiken bij afdalen op een steile helling met weinig tractie. Is alleen beschikbaar bij lage snelheden. (Waar ik dit gelezen heb 🤔)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Aghanim schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Op basis van een beperkt aantal ritjes en 1 langere rit van 100km (95% snelweg) heb ik niet het gevoel dat de range verbeterd is. Ik zat rond de 27kWh verbruikt. Nu was het gisterenmiddag maar iets van 9C maar toch. Bij mij is de 90% range niet gewijzigd na de update. Die was al onhaalbaar en nu nog steeds :+
Ik ben toch wel benieuwd hoe jij rijdt moet ik zeggen :p ik moet met zulke afstanden echt moeite doen om boven de 24 te eindigen, en al helemaal met dit soort temperaturen. Zat vandaag rond de 19. Vervoer je kasten op je imperiaal? Zandzakken in je kofferbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
P8
Vandaag een rit van 271km. Begonnen met 96% batterij capaciteit. Meer dan 95% autoweg en autosnelweg, constante snelheid van 100km/u. Buitentemperatuur van 8-10 graden. Resterende capaciteit van 8%. Het verbruik van 22.4kWh/100 km valt mij niet tegen, alleen begrijp ik niet dat andere forumleden soms een veel lager verbruik melden. Kachel stond op 18 graden en ik rijd op zomerbanden.. 🤔 iemand vergelijkbare cijfers of toch nog lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
ach-jee schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd hoe jij je rijdt moet ik zeggen :p ik moet met zulke afstanden echt moeite doen om boven de 24 te eindigen, en al helemaal met dit soort temperaturen. Zat vandaag rond de 19. Vervoer je kasten op je imperiaal? Zandzakken in je kofferbak?
P2?
Weet je de bandenspanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 01:51
Mga1600 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Ik ben ‘bang’ dat dit de versie die eind vorige week geïnstalleerd werd. Ik zie dingen die ik eerst niet zag, maar snap (nog) niet hoe het werkt.
Er staat dat je zelf eea kan instellen? Zoals snelladerz selecteren. Nog niet mogelijk dus?

“ Maps doet tijdens het plannen van een route automatisch suggesties. Uiteraard kun je hier wel wijzigingen in aanbrengen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een favoriet laadstation aan te wijzen, waar ze bijvoorbeeld fijne voorzieningen en/of snelle oplaadtijden hebben. Vervolgens houdt Google Maps rekening met je voorkeuren.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Recharge365 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:37:
[...]

P2?
Weet je de bandenspanning?
P2 ja, winterbandjes op 2,9 bar geloof ik. Airco ook gewoon aan, anticiperend rijden met af en toe een stoplichtsprintje omdat ik het niet kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 09:23
[P8]
Om donuts mee te maken op het ijs/sneeuw... werkt perfect, tot de auto denkt dat één van je banden >30 km/h rijdt... dan stopt hij abrubt en trekt hij de riemen enorm aan (best schrikken de eerste keer)...

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Hansieo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:43:
[...]

lol, ik bedoel niet de spikkels die je duidelijk bv L-bovenin ziet (maar ook door de foto heen) dat zijn echt spikkels, ik bedoel meer het "vlekkerige" Pak eens een goede foto en zoom flink in en je ziet wat ik bedoel.

Maar ok, je vergelijkt dus een foto VOL sahara zand met een foto super-clean. Lastig te vergelijken dus :(

Ik heb mijn auto bekeken in de garage (wel met wat ramen) en zie nauwelijks(ietsje) sinaasappel huidje.
Kan het te maken hebben met de "eerste xxx" auto's? dat ze het later beter/anders zijn gaan spuiten?

Heb jij informatie dat de latere auto's mooiere lak hebben?

tia
Ze zijn 10 seconden na elkaar gemaakt. Zelfde camera, zelfde auto, zelfde omstandigheid. Ik zie de ruis niet en hoewel dit van mijn smartphone is, ben ik een aardige fotograaf (Nikon D500 + gear).

Ik zie geen ruis, wel metallic deeltjes van mijn lak. Foto heeft ISO 41 :)

Alle auto's hebben het ook de nieuwere P2's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 09:23
frankkie12345 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Truckje uitgeprobeerd, je kan inderdaad vrij makkelijk een Browser benaderen op deze manier.
Grote kans dat Google dit lek heel snel gaat dichten. Er is een reden dat ze geen browser op Android Automotive leveren en 3rd party developers verplichten dit soort gaten te dichten.

Heb verder nog niet uit geprobeerd wat je met deze browser allemaal kan.

Filmpje:
YouTube: P8 Browser via Google Maps
damn, je bent me weer voor... kwam hem toevallig tegen gisteren; wel in de beta versie van maps... kan overigens niet inloggen in google, gemis aan cookies volgens de browser... kan er dus weinig mee ;)

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
DGh0st schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:16:
@GuiltyNL Dat is inderdaad een flink verschil ten opzichte van hoe het eerst was. Vraag mij toch af hoe deze lak affect bij de P2 dan zo ontstaat
De snelheid waarmee het gespoten en gedroogd wordt, in combinatie met watergedragen lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
ach-jee schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:43:
[...]

P2 ja, winterbandjes op 2,9 bar geloof ik. Airco ook gewoon aan, anticiperend rijden met af en toe een stoplichtsprintje omdat ik het niet kan laten.
Mooie prestatie. 👍 Vandaag was het zo rustig op de weg dat er weinig te anticiperen viel. Geen idee hoe ik nog zuiniger zou kunnen rijden. De P8 is natuurlijk iets minder gestroomlijnd maat toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:57:
[...]
damn, je bent me weer voor... kwam hem toevallig tegen gisteren; wel in de beta versie van maps... kan overigens niet inloggen in google, gemis aan cookies volgens de browser... kan er dus weinig mee ;)
Ah goeie ;-) Zo ver had ik het nog niet uitgeprobeerd.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:57:
[...]
Ben trouwens nog achter iets interessants gekomen;
JavaScript lijkt niet te werken in de GoogleMaps-browser.
Dit limiteert ook de nuttigheid ervan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x_Nee2CH9yndNyY7IJRWj8mni4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NfoB15fVQGdH185i7DJPghEo.png?f=user_large

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Pagina: 1 ... 179 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.