Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.372 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
JoeMusashi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:27:
Onderstaande instellingen heb ik van een ander forum van een geluidsexpert die met allerlei metingen aan de slag is gegaan. Sinds ik deze instellingen gebruik, ben ik zeer tevreden met het geluid (al blijft dat altijd een kwestie van persoonlijke smaak irt genres).

[Afbeelding]
Dit is dus idd wat wij iin de P8 zo enorm missen, althans ik als muziekliefhebber en producer wel. Hiermee kan je veel meer/beter je frequenties instellen zoals jezelf prettig vindt. Dit had ik ook op mijn V40 al. Best vreemd dat dat de P8 deze basic settings nog niet heeft.

Is dit wel onderdeel van de volgende update? Zou erg prettig zijn namelijk....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
[P2]

WIE... reed er mij net voorbij (met een P2), op de weg tussen de A7 (NO Groningen) en de binnendoorweg naar Oudeschans??

Gaarne volgende keer stoppen en een bakkie/slokkie doen :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Dit is dus idd wat wij iin de P8 zo enorm missen, althans ik als muziekliefhebber en producer wel. Hiermee kan je veel meer/beter je frequenties instellen zoals jezelf prettig vindt. Dit had ik ook op mijn V40 al. Best vreemd dat dat de P8 deze basic settings nog niet heeft.

Is dit wel onderdeel van de volgende update? Zou erg prettig zijn namelijk....
Zou al onderdeel van de W49 update zijn. Maar dat is niet gelukt. Alhoewel, er stond geen jaartal bij 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
P8:

Vraagje wbt het laden. Ik had zelf afgelopen weekend bij de Shell snellader al dat hij bleef staan op initialiseren. VOlgens mij heb ik toen de sessie maar gestopt en alles opnieuw gedaan. Toen ging het goed. Maar nou belt mijn vriendin mij net dat ze wil laden op haar werk (EV Box) en dat ze hetzelfde probleem heeft en het laden niet gestart krijgt...

We volgen deze stappen:

1) Stekker aansluiten op auto
2) Kaart swipen op de paal.
3) Paal piept en lampje knippert.
4) Stekker aansluiten op paal
5) Op het dashboard kijken om te checken of het laden daadwerkelijk is gestart.

maar het blijft op initialieren staan... Wat doen we fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 24-02-2021 12:37 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Probeer eens eerst de stekkeraan de paal en daarna pas aan de auto

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
En eerst stekker in paal en daarna pas swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:37:
P8:

Vraagje wbt het laden. Ik had zelf afgelopen weekend bij de Shell snellader al dat hij bleef staan op initialiseren. VOlgens mij heb ik toen de sessie maar gestopt en alles opnieuw gedaan. Toen ging het goed. Maar nou belt mijn vriendin mij net dat ze wil laden op haar werk (EV Box) en dat ze hetzelfde probleem heeft en het laden niet gestart krijgt...

We volgen deze stappen:

Ik sluit eerst alles aan en activeer daarna pas het laden met de pas.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:37:
P8:

We volgen deze stappen:

Ik sluit altijd alles eerst aan en daarna pas pasje ervoor. Anders probeert de paal te starten terwijl de kabel er nog niet in zit.

Is het er een met vaste kabel? Zo nee, dan zou het met de incompatibiliteit van de EVbox Elvi met de meegeleverde Volvo kabel te maken kunnen hebben. Maar dan laat de paal ook 10x een rode led zien.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dank allen, ik heb het doorgegeven. Ze gaat zo nog eens een poging doen :). Wordt vervolgt...

Edit: het is nu blijkbaar gelukt met behulp van een collega. Die gaf aan dat het soms helpt als je alles stopt en kabels eruit, auto even op slot zeten (blijkbaar wordt er dan een reset gedaan ofzo?) en opnieuw proberen. En ze had nu de volgorde zo gedaan: kabel in de auto, kabel in de paal en dan pasje scannen.

Toen lukte het wel. Nogmaals dank! Klopt het trouwens wel dat die EV Box niet gegevens doorgeeft aan bijv. de Smoov app? Ik heb diverse apps op mijn telefoon staan maar geen van allen gaf aan dat de laadsessie gestart was.

[ Voor 82% gewijzigd door Juancho op 24-02-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Juancho schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:28:
Dank allen, ik heb het doorgegeven. Ze gaat zo nog eens een poging doen :). Wordt vervolgt...

Edit: het is nu blijkbaar gelukt met behulp van een collega. Die gaf aan dat het soms helpt als je alles stopt en kabels eruit, auto even op slot zeten (blijkbaar wordt er dan een reset gedaan ofzo?) en opnieuw proberen. En ze had nu de volgorde zo gedaan: kabel in de auto, kabel in de paal en dan pasje scannen.

Toen lukte het wel. Nogmaals dank! Klopt het trouwens wel dat die EV Box niet gegevens doorgeeft aan bijv. de Smoov app? Ik heb diverse apps op mijn telefoon staan maar geen van allen gaf aan dat de laadsessie gestart was.
Veel bedrijven maken gebruik van EV Box maar dat is een redelijk gesloten systeem waar je momenteel nog niet met apps bij kan (althans ik heb het nog niet uit kunnen vinden). Dat dient idd gewoon met de pas gestart en gestopt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
[p8] (vanaf volgende week)

Hele andere vraag. Weet iemand of er in de P8 een usb poort of 12 volt aansluiting zit die actief blijft als de auto uit en op slot zit? Dat heb ik wel in mijn huidige auto (een van de drie 12volt aansluitingen blijft altijd actief), en is erg handig als er bijvoorbeeld een telefoon oid moet worden opgeladen terwijl ik aan het winkelen ben of zo... voor zover ik het in de manual kan lezen schakelen alle poorten en punten uit, maar misschien weet iemand uit ervaring meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[P8] vanaf volgende week.

Nog een domme vraag. (Dit wordt mijn allereerste EV, vandaar).

Wat voor kabel heb ik nodig om de P8 via een gewoon stopcontact te laden? Ik ga namelijk volgende week naar een vakantiehuisje, zonder echte laadpaal. Zou handig zijn als ik hem dan aan een gewoon stopcontact kan leggen. Laadsnelheid is dan ook niet zo belangrijk.

Mijn vragen: wat voor kabel heb ik nodig? Welke snelheid kan ik dan laden via een gewoon stopcontact? Welke laadinstelling (ampere) moet ik gebruiken? En zit deze kabel bij de auto, of moet die lis aangeschaft worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:50:
[p8] (vanaf volgende week)

Hele andere vraag. Weet iemand of er in de P8 een usb poort of 12 volt aansluiting zit die actief blijft als de auto uit en op slot zit? Dat heb ik wel in mijn huidige auto (een van de drie 12volt aansluitingen blijft altijd actief), en is erg handig als er bijvoorbeeld een telefoon oid moet worden opgeladen terwijl ik aan het winkelen ben of zo... voor zover ik het in de manual kan lezen schakelen alle poorten en punten uit, maar misschien weet iemand uit ervaring meer?
Volgens mij gaat standaard de boel uit als je de auto op slot zet. Ik zou ook niet snel een telefoon/laptop/tablet in de auto laten om op te laden trouwens. Daarvoor heb je tegenwoordig powerbanks he ;)

Wbt de kabel, dat moet dan via een zogenaamde Granny. Krijg je als het goed is bij je P8. Ik wel iig. Ik heb die afgelopen vrijdag ook gebruikt op een locatie waar ik niet kon laden aan een paal. Als snelheid niet gek veel uitmaakt kan dat prima via zo'n Granny. Ik heb zelf de ampere teruggezet naar 9 (laagste volgens mij) om problemen te voorkomen met stoppen etc. Misschien dat ik de volgend keer iets hoger doe, gewoon proberen tot de boel eruit klapt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 24-02-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

JB schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Al een paar dagen eerst een inlogscherm, dan logt ie door. Remote start werkt niet, logboek registraties niet, laatste locatie update niet etc.

[...]
Leg even uit? Stel ik hier een vraag terwijl de VoC app uberhaupt nog niet werkt op een XC40P8 of?
De App op zich werkt wel alleen het koppelen van de P8 lukt nog niet. Die melding krijg ik te zien bij poging om P8 te koppelen. En er is in dit P8 topic al wat info gedeeld over de planning van Volvo wat betreft uitrollen van updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
MartinP8 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:01:
[P8] vanaf volgende week.

Nog een domme vraag. (Dit wordt mijn allereerste EV, vandaar).

Wat voor kabel heb ik nodig om de P8 via een gewoon stopcontact te laden? Ik ga namelijk volgende week naar een vakantiehuisje, zonder echte laadpaal. Zou handig zijn als ik hem dan aan een gewoon stopcontact kan leggen. Laadsnelheid is dan ook niet zo belangrijk.

Mijn vragen: wat voor kabel heb ik nodig? Welke snelheid kan ik dan laden via een gewoon stopcontact? Welke laadinstelling (ampere) moet ik gebruiken? En zit deze kabel bij de auto, of moet die lis aangeschaft worden?
Dag MartinP8, er zit een laadkabel bij, een aantal onder ons noemen dit een granny kabel, waarmee je via een gewoon stopcontact kunt laden. Houd wel de warmte ontwikkeling in het stopcontact in de gaten. Je kan de maximale stroom geloof ik ook nog instellen. Staat allemaal in de gebruikershandleiding die bij de kabel zit.
Success :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
ik moet voor de banden wissel van de leasemij naar kwik-fit of Profile. mijn vorige auto had de wissel altijd bij de dealer dus weinig tot geen ervaringen met beide partijen.

Is er nog iets waar ik op moet letten als ik mn P8 breng? (eg. let op, type band, maat wijkt af (of is dat alleen bij de p2)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH-P8
  • Laatst online: 25-04-2022

EH-P8

P8

4v4t4r schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:45:
ik moet voor de banden wissel van de leasemij naar kwik-fit of Profile. mijn vorige auto had de wissel altijd bij de dealer dus weinig tot geen ervaringen met beide partijen.

Is er nog iets waar ik op moet letten als ik mn P8 breng? (eg. let op, type band, maat wijkt af (of is dat alleen bij de p2)
Inderdaad afwijkende bandenmaat voor/achter, maar ook rekening houden met dat de auto zwaarder is en dus banden die daar geschikt voor zijn.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:06
EH-P8 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Inderdaad afwijkende bandenmaat voor/achter, maar ook rekening houden met dat de auto zwaarder is en dus banden die daar geschikt voor zijn.
Bandenmaat is gelijk, de wielmaat/velgmaat is echter voor en achter afwijkend. Dus niet voor en achter verwisselen dus... Hangt bij Kwikfit erg af van de locatie en de mensen die er werken moet ik zeggen (al geldt dat voor veel zaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8

Controleren op krassen velgen. Even doorgeven welke druk je erop wilt. En na de wissel zelf in de gaten houden of alles goed is uitgebalanceerd. (Zelfde zou ik bij de dealer ook doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 21:34
Recharge365 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Dag MartinP8, er zit een laadkabel bij, een aantal onder ons noemen dit een granny kabel, waarmee je via een gewoon stopcontact kunt laden. Houd wel de warmte ontwikkeling in het stopcontact in de gaten. Je kan de maximale stroom geloof ik ook nog instellen. Staat allemaal in de gebruikershandleiding die bij de kabel zit.
Success :)
Officieel wordt hij bij auto’s die na 1 januari gebouwd zijn niet meer standard meegeleverd, je moet er specifiek naar vragen.......

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Officieel wordt hij bij auto’s die na 1 januari gebouwd zijn niet meer standard meegeleverd, je moet er specifiek naar vragen.......
Goed om te weten, dan weet ik dat ik even achteraan moet.
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Vraagje; heeft het voorverwarmen met deze temperatuur buiten nog wel een voordeel? Ik doe de eerste minuten door het dorp toch het dak open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23

Zoals gezegd de afwijkende bandenmaat achter. Daarnaast heb je XL (extra load) banden nodig vanwege het gewicht van de auto (en de veiligheid daarbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 18:52
JohnDoe77 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:19:
Vraagje; heeft het voorverwarmen met deze temperatuur buiten nog wel een voordeel? Ik doe de eerste minuten door het dorp toch het dak open...
Bij deze temperatuur is het voor koelen.

P2 Even een andere vraag, mijn laatste "geslaagde" update check blijft steken op 14 februari. Hoe vaak ik ook op controleer op updates druk, de datum van laatst geslaagd veranderd niet. Herkend iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:35
Spanky79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Zoals gezegd de afwijkende bandenmaat achter. Daarnaast heb je XL (extra load) banden nodig vanwege het gewicht van de auto (en de veiligheid daarbij).
Zoals gezegd dus NIET een afwijkende bandenmaat achter maar alleen een minimaal verschil in velgmaat waardoor de bandenboer goed in de gaten moet houden welke velgen voor en welke achter zaten. Bandenmaten zijn hetzelfde voor alle wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
JTHZZ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Zoals gezegd dus NIET een afwijkende bandenmaat achter maar alleen een minimaal verschil in velgmaat waardoor de bandenboer goed in de gaten moet houden welke velgen voor en welke achter zaten. Bandenmaten zijn hetzelfde voor alle wielen
De P8 heeft wel degelijk een andere bandenmaat achter, in tegenstelling tot de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
qrpasschier schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:32:
[...]

P2 Even een andere vraag, mijn laatste "geslaagde" update check blijft steken op 14 februari. Hoe vaak ik ook op controleer op updates druk, de datum van laatst geslaagd veranderd niet. Herkend iemand dit?
Jup, bij mij 9 feb. Hoe vaak ik ook op het knopje druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Uit de handleiding...

Voor:

235/50 R19 ; 7,5x19x50,5
235/45 R20 ; 8x20x50,5

Achter:

255/45 R19 ; 8,5x19x56
255/40 R20 ; 9x20x58,5

Belangrijk
De voorwielen mogen niet worden verwisseld met de achterwielen en vice versa.

Link:
https://www.volvocars.com...urde-wiel--en-bandenmaten

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 24-02-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:35
Fismeister schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:54:
[...]

De P8 heeft wel degelijk een andere bandenmaat achter, in tegenstelling tot de P2.
Oeps, iets te snel dus.
P2 heeft inderdaad alleen de verschillende velgenmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
qrpasschier schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Hier ook, 9 februari..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -sander
  • Laatst online: 26-09 21:15
Weer een update van Thomas Ingenlath (Polestar CEO) op Facebook Polestar 2 groep:
Dear members,

Just a personal note from me to you.
In December we released the very first OTA software update for Polestar 2, but that was to a smaller group of Polestar 2s in Europe because most of you got that software version in the workshop together with the hardware fixes at that point in time.

It is an important step that we are taking now: starting today, we are rolling out the latest OTA software update (P2108.3) for the first time to the complete Polestar 2 fleet in all our markets.
You probably already read the list of items that are included in it and I hope you will enjoy the upgrades and improvements.

But of course, this is supposed to become a regular instrument to bring new functions and improvements to your Polestar 2. We are working already on the next updates. In about 2 months we should be ready with the next release and yes, the Polestar app upgrade should be part of that one (and plenty of more good stuff 🙂!

It is great to see here some of the awesome photos you shoot of your Polestars, the passion you have for the car and to hear what you would like to see improved.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2Hattem schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:48:
[...]

Richtingaanwijzer aanzetten en de ingestelde snelheid wordt weer opgepakt, dat is mijn beleving i.i.g. En aangezien je toch al wilt inhalen lijkt dat me een logische en natuurlijke actie?!
Dat van die richtingaanwijzer klopt. Staat ook zo beschreven in de handleiding. Voor een beperkte tijd ga je terug naar de ingestelde snelheid, los van de afstand.
Heb zelf nog niet getest hoe lang hij dat juist aanhoudt. Op de snelweg gebruik ik meestal de "3x knipperen" optie ipv die richtingaanwijzer een half uur te laten opstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
MaxxMark schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:25:
[...]
Andersom kan ook, als je ziet dat de auto voor je snel optrekt besluiten om de ACC uit te zetten omdat je wilt voorkomen dat hij uit zich zelf te hard optrekt (of even een paar tikkies afstand extra :)).
Ik heb in de P2 nog nooit het gevoel gehad van "hold your horses" als ie op ACC versnelt. Aangesproken vermogen wordt volgens mij ook getopt op 25% (= 100 pk?) ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 15:07
Op de site hebben ze het over update: P2104.1

Thomas heeft het over: P2108.3 met daarbij dat we vast wel hebben gelezen wat daar allemaal inzit?

Heeft iemand deze info?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 09:52
Vandaag mijn langste rit tot nu toe met de P2.
Heen: 205km, grotendeels autosnelweg en deels in Duitsland aan 130km/u - OPD off - temperatuur +-10 graden - verbruik gemiddeld 23 kWh/100km
Terug: 205km, grotendeels autosnelweg en deels in Duitsland aan 140-150km/u - OPD on - temperatuur +-20 graden - verbruik gemiddeld 24,5 kWh/100km

Heen 15min geladen en terug nog zo'n 5-10min voor de zekerheid en zo ben ik thuis geraakt met nog 12% batterij.

OPD on/off, snelheid,... leek dus niet zo'n verschil te maken voor het verbruik al zal dit deels gecompenseerd zijn door het verschil in temperatuur.

Ik heb eigenlijk voor de eerste keer zonder OPD gereden en de eerste keer dat ik het gaspedaal losliet bij een snelheid van +-120km/u dacht ik dat de ACC nog opstond. De auto vertraagde bijna niet. Ik moest serieus remmen om snelheid te minderen. Is dit normaal? Ik vond de terugrit met OPD alleszins veel fijner rijden. Zeker omdat er toen veel verkeer was en ik vaak moest afremmen/versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Davy_Rx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:05:
Ik heb eigenlijk voor de eerste keer zonder OPD gereden en de eerste keer dat ik de gaspedaal losliet bij een snelheid van +-120km/u dacht ik dat de ACC nog opstond. De auto vertraagde bijna niet. Ik moest serieus remmen om snelheid te minderen. Is dit normaal?
Wat denk je nu zelf als je met ruim twee ton onderweg bent zonder dat er op de ICE geremd wordt?
Als je achter een klassieke ICE auto een aanhanger hangt, die volstouwt en vervolgens aan 120 km/h het koppelingspedaal intrapt, dan krijg je hetzelfde gevoel :) Is iets helemaal anders dan gewoon gas loslaten, want in dat geval gaan de wrijvingsverliezen in je aandrijftrein de kinetische energie opslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:13
En er zit nog een stand tussen on en off. Zeker de moeite om die eens te proberen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Davy_Rx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:05:
OPD on/off, snelheid,... leek dus niet zo'n verschil te maken voor het verbruik al zal dit deels gecompenseerd zijn door het verschil in temperatuur.
Als er vrije baan is maakt OPD geen zak uit. In het andere geval kan OPD zowel in het voor- als het nadeel werken.
- Voordeel: met OPD rij je meer anticiperend waardoor je de mechanische remmen niet of beduidend minder moet aanspreken. Met alle respect, maar als dat het geval is op de snelweg dan rij je echt als een maniak.
- Nadeel: zonder OPD ga je meer coasten en dus minder bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en vice versa. Dit proces heeft immers ook een rendement kleiner dan 1.

Door de band genomen is wel of geen OPD eerder een kwestie van smaak en rijgemak zonder noemenswaardige invloed te hebben op het verbruik.

Snelheid zou normaal we een significante invloed moeten hebben. Zeker als je spreekt over snelwegsnelheden. Het verschil tussen 110 en 140 is echt gigantisch. Temperatuur gaat, mits je climate control aan hebt, inderdaad ook meegespeeld hebben.
En zeker niet te vergeten: de hoogtemeters!!! Bij ritjes op binnenwegen wegen die zwaar door (samen met temperatuur/verwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
-sander schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:11:
Weer een update van Thomas Ingenlath (Polestar CEO) op Facebook Polestar 2 groep:

[...]
Mooi bericht! Hopelijk verloopt de rollout goed en kunnen ze idd bezighouden met de volgende update! Ik kijk er naar uit en tot die tijd super blij met de P2!! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door AartJW op 24-02-2021 20:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
Goedenavond, ik ben nieuw hier. Heb sinds 5 dagen een P8, en o, wat kan ik hier aan wennen!
Ik lees met veel belangstelling alle issues en commentaren hier.

Nu heb ik al 2x gehad dat de telefoon via de auto het helemaal doet, behalve het geluid. Bellen, verbinden, contacten, alles gaat goed, maar ik hoor niks. Dan de telefoon op luidspreker om te kunnen bellen.
Vorige keer was het een dag later weer prima, luid en duidelijk geluid via de auto.
Ik heb nog gezocht in deze draad, maar niets gevonden. Iemand soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Laatst online: 21-01-2024
Bedankt. Ook geprobeerd?

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Nee rijd de normale versie met 20 inch. Heb erg getwijfeld om toch voor het PP te gaan, met name voor de velgen :9~
Is het je gelukt om ze in te stellen?

[ Voor 11% gewijzigd door AartJW op 24-02-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Laatst online: 21-01-2024
Ja, das de handleiding, maar zo ziet het er in het echt pas uit als je de hele wielkast hebt gedemonteerd. Ze slaan dus een aantal stappen over.

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
Arie van Dijk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:47:
Op de site hebben ze het over update: P2104.1

Thomas heeft het over: P2108.3 met daarbij dat we vast wel hebben gelezen wat daar allemaal inzit?

Heeft iemand deze info?
Blijkt idd een nieuwere versie te zijn, er mensen die een mail hebben gekregen. Het is dezelfde lijst met verbeteringen, maar laatste punt is nieuw:

Updates from and including February 2021 (P2108.3)

New update details (link naar PS site) :
  • Android 10 (Q)
  • Admin privileges for vehicle profiles: allows profile owner to do factory reset.
  • Harman Kardon premium audio: enhanced surround sound.
  • Radio: FM/DAB linking for seamless listening experience (NOTE: radio station favourites will be erased and need to be reprogrammed.)
  • China only: Display of air quality.
  • Climate timers: stability improvements
  • 360-view park assist camera: quality and stability improvements.
  • Bluetooth: phone favourite contacts now sync with the car; general quality and stability improvements.
  • Owner's manual in the centre display: quality improvements.
  • Europe and North America only: Connected Safety: cloud-based information shared between Polestar and Volvo vehicles that helps improve driving safety by warning other drivers of potential hazards.
  • Range improvements.
  • Improved charging speed for DC charging/rapid charging.
  • Stability improvements for AC charging.
  • Safety-related bug fix.
Ben benieuwd of mensen die de update al hebben gehad via de garage deze dan ook OTA krijgen. We wachten het af.

[ Voor 61% gewijzigd door AartJW op 24-02-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
High-Voltage2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:19:
[...]

Als er vrije baan is maakt OPD geen zak uit. In het andere geval kan OPD zowel in het voor- als het nadeel werken.
- Voordeel: met OPD rij je meer anticiperend waardoor je de mechanische remmen niet of beduidend minder moet aanspreken. Met alle respect, maar als dat het geval is op de snelweg dan rij je echt als een maniak.
- Nadeel: zonder OPD ga je meer coasten en dus minder bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en vice versa. Dit proces heeft immers ook een rendement kleiner dan 1.

Door de band genomen is wel of geen OPD eerder een kwestie van smaak en rijgemak zonder noemenswaardige invloed te hebben op het verbruik.

Snelheid zou normaal we een significante invloed moeten hebben. Zeker als je spreekt over snelwegsnelheden. Het verschil tussen 110 en 140 is echt gigantisch. Temperatuur gaat, mits je climate control aan hebt, inderdaad ook meegespeeld hebben.
En zeker niet te vergeten: de hoogtemeters!!! Bij ritjes op binnenwegen wegen die zwaar door (samen met temperatuur/verwarming).
Idd. Met OPD on mijn rem bijna niet nodig gehad. Voor mij vanaf nu altijd gewoon aan. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
guido66 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:13:
En er zit nog een stand tussen on en off. Zeker de moeite om die eens te proberen...
Had ik idd ook nog kunnen proberen. Maar ik vond het op de zwaarste stand wel prettig rijden tijdens de terugrit 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
High-Voltage2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Wat denk je nu zelf als je met ruim twee ton onderweg bent zonder dat er op de ICE geremd wordt?
Als je achter een klassieke ICE auto een aanhanger hangt, die volstouwt en vervolgens aan 120 km/h het koppelingspedaal intrapt, dan krijg je hetzelfde gevoel :) Is iets helemaal anders dan gewoon gas loslaten, want in dat geval gaan de wrijvingsverliezen in je aandrijftrein de kinetische energie opslurpen.
Sja, blijkbaar is het zo maar ik had het toch niet zo opvallend verwacht. Ik heb geen ervaring met bv zware SUV’s maar dat wil dus zeggen dat die altijd met moeite kunnen afremmen? Ik snap wel dat er heel wat gewicht af te remmen is maar ik heb een PP met dus de Brembo Brakes en moest echt moeite doen om een paar km/u af te remmen. Ik spreek dus niet over plots onverwacht vol in de remmen gaan maar anticiperend een beetje proberen afremmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2Boxtel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Ja, das de handleiding, maar zo ziet het er in het echt pas uit als je de hele wielkast hebt gedemonteerd. Ze slaan dus een aantal stappen over.
Bedankt voor de info. Best lullig die handleiding als bepaalde essentiële stappen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Davy_Rx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:50:
[...]

Sja, blijkbaar is het zo maar ik had het toch niet zo opvallend verwacht. Ik heb geen ervaring met bv zware SUV’s maar dat wil dus zeggen dat die altijd met moeite kunnen afremmen? Ik snap wel dat er heel wat gewicht af te remmen is maar ik heb een PP met dus de Brembo Brakes en moest echt moeite doen om een paar km/u af te remmen. Ik spreek dus niet over plots onverwacht vol in de remmen gaan maar anticiperend een beetje proberen afremmen...
Het grootste verschil komt voornamelijk uit het feit dat de P2 nauwelijks verlies in de aandrijflijn heeft waardoor je veel verder gaat coasten en dus minder dat gevoel hebt van vertragen bij het lossen van het gas. Dit in tegenstelling tot een klassieke ICE (tenzij je daar het koppelingspedaal intrapt, maar dat doe je normaal niet). Het feit dat ie ruim twee ton weegt maakt het alleen maar erger.

Heb je bij die test de brembo's echt aangesproken of zat je nog in regen gebied? Want ook zonder OPD ga je altijd eerst regen remmen. Tenzij je hem doortrapt, maar dan ben je echt wel flink aan het remmen.
Ik kan me wel voorstellen dat blended breaking een iets ander gevoel geeft dan direct mechanisch remmen bij een ander type wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
High-Voltage2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Het grootste verschil komt voornamelijk uit het feit dat de P2 nauwelijks verlies in de aandrijflijn heeft waardoor je veel verder gaat coasten en dus minder dat gevoel hebt van vertragen bij het lossen van het gas. Dit in tegenstelling tot een klassieke ICE (tenzij je daar het koppelingspedaal intrapt, maar dat doe je normaal niet). Het feit dat ie ruim twee ton weegt maakt het alleen maar erger.

Heb je bij die test de brembo's echt aangesproken of zat je nog in regen gebied? Want ook zonder OPD ga je altijd eerst regen remmen. Tenzij je hem doortrapt, maar dan ben je echt wel flink aan het remmen.
Ik kan me wel voorstellen dat blended breaking een iets ander gevoel geeft dan direct mechanisch remmen bij een ander type wagen.
Ik bedacht me dit ook net en wilde het net posten. Zonder OPD en dan indrukken van de rem zou ik hetzelfde effect moeten krijgen als met OPD wanneer ik de gaspedaal los. Remmen komen pas later in. Het was nochtans echt een wereld van verschil. Ik zat echt meermaals te kijken of mijn ACC nog aanstond. Ik had echt het gevoel dat ik remde en de auto gas bleef geven. 😅 Ga ik toch nog eens testen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentop
  • Laatst online: 04-04-2021
P2

Sinds gisteren zijn volgende links aanwezig op website van Polestar:
Je bestelling annuleren | Polestar BE
Je auto retourneren | Polestar BE

Je order annuleren | Polestar NL
Je auto teruggeven | Polestar NL

Naast het feit dat het verschil in het gebruik van de Nederlandse taal grappig is, vind ik het verschijnen van deze links bizar.

Is er iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7ybRkSlQ8trdcNE1KiV0bEfm-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yucnyUlBC9vdiVoTWrZrB6cI.png?f=user_large

Bericht van de CEO van Polestar op Facebook dat de OTA vandaag gaat starten. Versie 2108.3 met kennelijk ook nog een safety bug oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

Rianata

Have you played Atari today?

FW423130 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:35:
[Afbeelding]

Bericht van de CEO van Polestar op Facebook dat de OTA vandaag gaat starten. Versie 2108.3 met kennelijk ook nog een safety bug oplossing.
Begin van de avond alhier gepost en ook nog eens in het Engels :+ :

-sander in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:28:

Oh oh, een behulpzame collega die haar te hulp schiet? >:) Zie het al helemaal voor mij; samen de kabel vasthouden en hij dan beginnen over die paal en dat zij hem er even in mag doen... _O-

Voordeel; kun je weer helemaal zelf van de auto genieten! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door JohnDoe77 op 25-02-2021 07:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
Gister net voor de avondklok binnen na een rit van 268km.

Auto vlak voor vertrek tot 100% laten laden, kwam perfect uit. Daarna nog een tien minuten laten climatiseren aan de lader. Gemiddelde dit ging heen iets zuiniger dan terug (heen op de snelweg 105/110, terug 135/140). Op de totale rit kwam het verbruik uit op 24,8kWh/100km, met gemiddelde snelheid van 88km/u. Best oké en dus nog 12% range over. En natuurlijk gewoon heerlijk genoten in de auto; OPD en Autopilot aan, stuur- en stoelverwarming lekker aan en airco tussen 19/20 graden.

Wat mij opviel; bij het vertrekken dacht Google dat ik het niet zou redden, maar na een stukje op weg te zijn gaf hij aan dat ik het wel zou halen en 11% over zou houden. Dat werd uiteindelijk 12% dus erg accuraat. Hij moet dus echt even wennen aan je verbruik, maar fijn dat het daarna zo accuraat werkt! (y)

[ Voor 3% gewijzigd door JohnDoe77 op 25-02-2021 07:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Davy_Rx schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:18:
[...]

Ik bedacht me dit ook net en wilde het net posten. Zonder OPD en dan indrukken van de rem zou ik hetzelfde effect moeten krijgen als met OPD wanneer ik de gaspedaal los. Remmen komen pas later in. Het was nochtans echt een wereld van verschil. Ik zat echt meermaals te kijken of mijn ACC nog aanstond. Ik had echt het gevoel dat ik remde en de auto gas bleef geven. 😅 Ga ik toch nog eens testen 😊
Óf je ACC stond wellicht nog aan. óf je hebt empirisch vastgesteld hoeveel kinetische energie er zit opgeslagen bij 130 km/h x 2.200 kg.

Even serieus: ik heb voorheen toen ik nog actief was in de paardesport veel gereden met zware SUV (landrover discovery II td5) met een beladen tweepaardstrailer met 2 grote sportpaarden erin. Ondanks dat je dan uiteraard heel voorzichtig rijdt en ook geen 130 uiteraard, "voel' je die massa wel. Ook met remmen als je rustig afremt voel je het gewicht. Nu je, zoals geopperd, geen interne weerstand meer hebt omdat je niet meer op de motor afremt, zoals bij ICE voel je de massa extra doordrukken als je coast. Bij OPD remt hij juist meer dan bij afremmen op de motor bij ICE. Het netto verschil tussen OPD aan en uit is dermate groot dat je gevoel zich opnieuw moet "calibreren". Tenminste, ik vermoed dat dat het is.
JohnDoe77 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 06:29:
[...]

Oh oh, een behulpzame collega die haar te hulp schiet? >:) Zie het al helemaal voor mij; samen de kabel vasthouden en hij dan beginnen over die paal en dat zij hem er even in mag doen... _O-
@JohnDoe77 lol, jij bent slecht :)

[ Voor 45% gewijzigd door Quark2 op 25-02-2021 09:02 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 06:29:
[...]

Helaas voor het verhaal maar het was een vrouwelijke collega ;)
Wat mij opviel; bij het vertrekken dacht Google dat ik het niet zou redden, maar na een stukje op weg te zijn gaf hij aan dat ik het wel zou halen en 11% over zou houden. Dat werd uiteindelijk 12% dus erg accuraat. Hij moet dus echt even wennen aan je verbruik, maar fijn dat het daarna zo accuraat werkt! (y)
Dit had ik dus laatst ook. Koud vertrekken en zou aankomen met 35%. Dat werd na een stukje rijden zelfs 30% omdat het verbruik vrij hoog was maar naar een uur klom het weer op en uiteindelijk na de heenreis 37%. Dus dat wisselt nogal eens tijdens het rijden. Ik ben benieuwd of de auto zichzelf gaat aanpassen en ook in het begin beter een schatting kan doen. Al blijft het weer natuurlijk een belangrijk punt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Voor de P2 staat de update nu ook volledig op de officiële site: https://support.polestar..../article/softwareUpdates/

Dat wil dus zeggen dat hij nu waarschijnlijk via OTA beschikbaar is, al enkele P2 rijders dit geprobeerd?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Volvo kondigt ook een presentatie aan op 2 maart met als topic: We will reveal new details about our electrified and online future!

https://live.volvocars.co...formation=int_elc_awr_mbr

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 25-02-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
We hebben dus niet alleen geen Equalizer instellingen maar ik kan de slider voor de mate van het Surround effect van mijn HK audio heen en weer schuiven wat ik wil naar ik hoor geen enkel verschil en dat terwijl surround ‘aan’ staat.

Hebben andere P8 rijders dit ook?

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:24:
Volvo kondigt ook een presentatie aan op 2 maart met als topic: We will reveal new details about our electrified and online future!

https://live.volvocars.co...formation=int_elc_awr_mbr
Ik vermoed de XC40 P4 met voorwielaandrijving.

Hopelijk kondigen ze ook nog nieuwe features/verbeteringen aan voor de P8 en P2.

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
mvrooij schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:12:
Voor de P2 staat de update nu ook volledig op de officiële site: https://support.polestar..../article/softwareUpdates/

Dat wil dus zeggen dat hij nu waarschijnlijk via OTA beschikbaar is, al enkele P2 rijders dit geprobeerd?
Vanochtend nog geen update beschikbaar gezien tijdens mijn 15 minuten ritje. Is het voor de update nodig verbonden te zijn met een wifi netwerk of gaat dat via het 4g/LTE netwerk?

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09 17:39
PS2Driver schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Vanochtend nog geen update beschikbaar gezien tijdens mijn 15 minuten ritje. Is het voor de update nodig verbonden te zijn met een wifi netwerk of gaat dat via het 4g/LTE netwerk?
4G/LTE, ik neem aan dat de meerderheid van de auto’s nooit verbonden zal zijn met een WiFi netwerk.

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik meen me te herinneren dat het downloaden van de update wel zo’n 90 minuten kan duren en dat hij alleen tijdens het rijden download. Als alles binnen is krijg je een melding op je scherm met de vraag of je het wil installeren. Dat gebeurt vervolgens tijdens dat de auto stilstaat.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbjsSgjvdmVTtKiMXEjam0LAaAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HC8XUOJinyxSH2mpL8ppnriG.png?f=fotoalbum_large

Iemand deze al gezien, dit geeft de burger moet voor de komende periode als het warmer wordt.

https://youtu.be/RCzuhzqLMdA

[ Voor 37% gewijzigd door Bens XC40P8 op 25-02-2021 11:33 ]

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Bens XC40P8 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
[Afbeelding]

Iemand deze al gezien, dit geeft de burger moet voor de komende periode als het warmer wordt.

https://youtu.be/RCzuhzqLMdA
Gisteren zat ik op een rit van 20km (stukje ring en in de stad) op 17,5 kWh/100km dus het is zeker mogelijk!

• MartinP8
[P8]

Komende woensdag wordt mijn P8 geleverd, ik kijk er naar uit!

Net afspraak gemaakt en nog even nagevraagd over die "Granny Kabel". Die wordt inderdaad niet meer meegeleverd, maar vooral (volgens de dealer) omdat er een probleem is met het laden via een gewon stopcontact. Dat zou de 12Volt accu leegtrekken waardoor de auto geheel onbruikbaar wordt. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:29:
[P8]
We hebben dus. Het alleen geen Equalizer instellingen maar ik kan de slider voor de mate van het Surround effect van mijn HK audio heen en weer schuiven wat ik wil naar ik hoor geen enkel verschil en dat terwijl surround ‘aan’ staat.

Hebben andere P8 rijders dit ook?
Yes viel mij ook al op. Die schuifknop doet werkelijk niets aan het geluid. Alleen bij surround uit/aan hoor je het verschil.

@MartinP8 wbt die granny... .ik heb mijn auto afgeleverd gekregen op 1 februari en kreeg er later nog een granny bij. Geen woord over problemen etc. Alleen de opmerking dat je in de auto de instelling op 9w moest zetten als je zo wilde laden. Dan kon het niet misgaan met stoppen die eruit vlogen etc. Ik heb het 1x een paar uurtjes gedaan overigens. Ik rook wel iets van soort verbrande lucht maar kon het niet terugvinden om zo maar te zeggen. Heb letterlijk de laadkabel "besnuffeld", net als die soort van omzetter aan de kabel en ook het stopcontact. Kon de geur niet achterhalen. Misschien was het gewoon een buurman die ver weg een fikkie zat te stoken :). Ik schrok wel toen overigens....

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 25-02-2021 12:44 ]

• MartinP8
Juancho schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Yes viel mij ook al op. Die schuifknop doet werkelijk niets aan het geluid. Alleen bij surround uit/aan hoor je het verschil.

@MartinP8 wbt die granny... .ik heb mijn auto afgeleverd gekregen op 1 februari en kreeg er later nog een granny bij. Geen woord over problemen etc. Alleen de opmerking dat je in de auto de instelling op 9w moest zetten als je zo wilde laden. Dan kon het niet misgaan met stoppen die eruit vlogen etc. Ik heb het 1x een paar uurtjes gedaan overigens. Ik rook wel iets van soort verbrande lucht maar kon het niet terugvinden om zo maar te zeggen. Heb letterlijk de laadkabel "besnuffeld", net als die soort van omzetter aan de kabel en ook het stopcontact. Kon de geur niet achterhalen. Misschien was het gewoon een buurman die ver weg een fikkie zat te stoken :). Ik schrok wel toen overigens....
Klinkt hoopvol. Heb je de kabel ook al eens gebruikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fismeister
[...]

Ik denk dat je 9A bedoelt, lange vakanties zijn lekker maar om nou 300 dagen te wachten met terugrijden voordat de accu weer is opgeladen lijkt me wel wat teveel van het goede :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
MartinP8 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:31:
[P8]

Net afspraak gemaakt en nog even nagevraagd over die "Granny Kabel". Die wordt inderdaad niet meer meegeleverd, maar vooral (volgens de dealer) omdat er een probleem is met het laden via een gewon stopcontact. Dat zou de 12Volt accu leegtrekken waardoor de auto geheel onbruikbaar wordt. Herkent iemand dit probleem?
Ik kreeg er - op uitdrukkelijk verzoek - ook een bij, met de opmerking dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met het ‘zomaar’ ergens inpluggen vanwege de belasting op een gewoon stopcontact. Maar met 10A valt dat wel mee toch? Ik heb jaren mijn hybride T8 op een gewoon stopcontact geladen met 13A.
Het lijkt me een prettig idee om voor ‘nood’ even een paar uur ergens te kunnen laden, al geeft dat waarschijnlijk het maar net genoeg om range bij de dichtstbijzijnde snellader te kunnen komen. Ik heb de kabel thuis al eens even getest om te zien of hij het deed....ja dus, geen enkel probleem.

Een relatie tussen deze kabel en het 12 volt issue lijkt me overigens heel vreemd.....

Om op ‘alles’ voorbereid te zijn heb ik ook de kabel met de rode 3 fasen CEE stekker meebesteld.
O.a. bij mijn zoon zit zo’n stopcontact in de garage. Als we straks weer op bezoek mogen ga ik ’m op die manier wat stroom afhandig maken...... (zie het als compensatie voor alle keren dat hij als kind overal het licht liet branden......haha)

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Plugsurfing Voucher van €500 (incl. BTW) ontvangen .... code ingevoerd en ..... €431,02 tegoed, huh ??

*edit* is al opgelost .... blijkbaar zonder BTW (en ik denk dat ik datzelfde hier op het draadje ook al eens tegengekomen ben)

[ Voor 36% gewijzigd door S2000jan op 25-02-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
[P8]

Ik heb mijn P8 regelmatig op mijn werk aan de granny lader (gratis O-) ) en nog nooit geen probleem gehad. moet er wel bij zeggen dat dit stopcontact wel speciaal aangelegd is voor laden dus op een aparte groep

[ Voor 7% gewijzigd door Bens XC40P8 op 25-02-2021 14:40 ]

• Fismeister
Bij deugdelijke moderne installaties zou het volgens mij ook geen enkel probleem moeten zijn om te laden met een granny kabel, het ergste wat kan gebeuren is een stop die er doorheen vliegt. Volgens mij wordt vooral gewaarschuwd voor oudere panden waar nog oude bedrading door de muren loopt. Bij continue hoge belasting kan de bedrading zodanig opwarmen dat deze smelt, met alle gevolgen van dien. De maximale belasting van 1 fase is 3.7kWh volgens mij op 16A, dat betekent 20 uur laden wanneer de accu leeg is. Dat is natuurlijk best een forse belasting voor een oudere installatie.

• Harryloof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 19:13
[p2]
Ik heb al een week last van slechte radio (5 seconden geluid en 1 seconde niet) en spotify die het dan ook niet doet. De auto is stil, maar goede muziek is ook wel lekker.
Ik heb al de laatste software (feb update) in mijn auto.

Polestar support gebeld: volgende week komt er een OTA update die bovenstaand en nog meer op moet lossen.

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
S2000jan schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:57:
[P2]

Plugsurfing Voucher van €500 (incl. BTW) ontvangen .... code ingevoerd en ..... €431,02 tegoed, huh ??

*edit* is al opgelost .... blijkbaar zonder BTW (en ik denk dat ik datzelfde hier op het draadje ook al eens tegengekomen ben)
Ik zit al maanden op het verschilbedrag dat door PoleStar is toegezegd, te wachten!!!
Het gaat mij om het principe! Zeg het anders niet toe!
Heb als early adopter vele dagdelen verprutst met talloze problemen! Dus deze tegemoetkoming was het minst dat ze konden doen... zou aangevuld worden tot de beloofde 500.-....

• MartinP8
Bens XC40P8 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:39:
[...]

Ik heb mijn P8 regelmatig op mijn werk aan de granny lader (gratis O-) ) en nog nooit geen probleem gehad. moet er wel bij zeggen dat dit stopcontact wel speciaal aangelegd is voor laden dus op een aparte groep
Lijkt mij ook dat de risico’s vooral aan de installatiekant liggen, niet aan de auto. Vind het ook een vaag verhaal van de dealer... en door met een laag ampere te werken kun je de installatie ontlasten toch? Dan maar 2 dagen laden ipv 1

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 12:23
[P8]
Gisteravond maakte ik iets vreemds mee met de auto. Nadat de auto was opgeladen via een publieke oplaadpaal, koppelde ik de auto los van de paal en reed weg. Na ongeveer 1 kilometer, nadat ik stopte voor een stoplicht, hoorde ik iets en het groene licht in de auto begon te branden. De auto gaf aan dat het laden klaar was en dat ik de kabel eruit moest halen om verder te kunnen rijden. Gek, want de kabel was niet gekoppeld. Reset, op slot, weer open, kabel erin, kabel eruit, unlock kabel vanuit display. Helaas zonder resultaat. Daarna heb ik On Call gesproken en de wegenwacht zou te hulp schieten. Tijdens het wachten na ongeveer 30 minuten, hoorde ik iets in de auto en ik kon opeens de auto in D zetten en doorrijden. Probleem opgelost! Vervolgens heb ik nog 50/60 km gereden zonder problemen. Ik heb morgen een afspraak bij de dealer. Heeft iemand dit wellicht al eerder ervaren met deze auto?

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 12:23
[P2]

[P8]
Krijg je alleen een Plugsurfing voucher bij P2 of ook bij een P8?

• Juancho
Fismeister schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:06:
Volgens mij wordt vooral gewaarschuwd voor oudere panden waar nog oude bedrading door de muren loopt. Bij continue hoge belasting kan de bedrading zodanig opwarmen dat deze smelt, met alle gevolgen van dien. De maximale belasting van 1 fase is 3.7kWh volgens mij op 16A, dat betekent 20 uur laden wanneer de accu leeg is. Dat is natuurlijk best een forse belasting voor een oudere installatie.
Lol... ik hoop dan niet dat ik die iets wat brandlucht rook die afkomstig was van de bedrading in het pand waar ik zat. Dat was namelijk een oudere boerderij die verbouwt is tot kantoortje. Via het raam had ik de granny ingepluged maar toen ik weg wilde rook ik wat vreemds. Kon het alleen nergens herleiden.

Volgende keer als ik daar ben zal ik er eens goed op letten want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er brand ontstaat door mijn simpele granny stekker :)

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Mickvanderveen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Ik zit al maanden op het verschilbedrag dat door PoleStar is toegezegd, te wachten!!!
Heb als early adopter vele dagdelen verprutst met talloze problemen! Dus deze tegemoetkoming was het minst dat ze konden doen... zou aangevuld worden tot de beloofde 500.-....
Heb je prive of zakelijk gekocht? Bij zakelijk aanschaf wordt de BTW (16% Duitsland) direct verrekent. Bij prive aankoop zou je wel € 500 moeten krijgen.

• Autowina
  • Laatst online: 27-09 14:18
Mickvanderveen schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Bij mij staat hij op € 512,93.... de goede kant van € 500 dus

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• Mga1600
pouyann schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:58:
[...]

[P8]
Krijg je alleen een Plugsurfing voucher bij P2 of ook bij een P8?
Vooralsnog is er nog geen enkele toezegging rondom de P8 gedaan in die richting .....

• Autowina
MartinP8 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Lijkt mij ook dat de risico’s vooral aan de installatiekant liggen, niet aan de auto. Vind het ook een vaag verhaal van de dealer... en door met een laag ampere te werken kun je de installatie ontlasten toch? Dan maar 2 dagen laden ipv 1
Ik gebruikte voor de V60 en de XC60 al de grannylader (dus vanaf 2013) en doe dit voor de P2 (vanaf oktober) ook nog steeds. Enkel voor een langere rit gebruik ik de laadpaal. Nog nooit één probleem ervaren.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
Harryloof schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:15:
[p2]

Polestar support gebeld: volgende week komt er een OTA update die bovenstaand en nog meer op moet lossen.
[P2]

Ik houdt mijn console in de gaten.... Mijn dealer vertelde me nl. begin december dat de software update die hij tijdens de recall heeft gedaan (en het inplannen van voorverwarmen bevat) nog geen OTA deed. Ben dus benieuwd ergens volgende week.....

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:02

Lancer

What the......

pouyann schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:53:
[P8]
Gisteravond maakte ik iets vreemds mee met de auto. Nadat de auto was opgeladen via een publieke oplaadpaal, koppelde ik de auto los van de paal en reed weg. Na ongeveer 1 kilometer, nadat ik stopte voor een stoplicht, hoorde ik iets en het groene licht in de auto begon te branden. De auto gaf aan dat het laden klaar was en dat ik de kabel eruit moest halen om verder te kunnen rijden. Gek, want de kabel was niet gekoppeld. Reset, op slot, weer open, kabel erin, kabel eruit, unlock kabel vanuit display. Helaas zonder resultaat. Daarna heb ik On Call gesproken en de wegenwacht zou te hulp schieten. Tijdens het wachten na ongeveer 30 minuten, hoorde ik iets in de auto en ik kon opeens de auto in D zetten en doorrijden. Probleem opgelost! Vervolgens heb ik nog 50/60 km gereden zonder problemen. Ik heb morgen een afspraak bij de dealer. Heeft iemand dit wellicht al eerder ervaren met deze auto?
Even teruglezen/zoeken in het topic; je bent niet de enige. Vouchers zijn alleen voor P2 klanten.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:13
Autowina schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Hier exact hetzelfde bedrag.

Support pagina is weer bijgewerkt: https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/ De updates worden uitgesmeerd over heel maart, dus het is gewoon wachten tot je P2 aan de beurt is.

[ Voor 29% gewijzigd door guido66 op 25-02-2021 16:49 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
[P8]

[p2]
Ik heb mijn Polestar2 in het begin aan de granny charger geladen omdat de druppel van de thuislaadpaal nog niet was afgeleverd. Geen problemen mee gehad. Ik had de amperage voor de zekerheid teruggeschroefd naar 12A.

Ik gebruik de granny charger nu soms als work around en bug fix voor het oplossen van het volgende niet-reproduceerbare laad issue. Ik heb dit probleem eerder wel eens beschreven maar het doet zich willekeurig gemiddeld 1x per maand voor.

Als ik mijn P2 aansluit op EV Box kleurt de paal blauw (laden) en geeft de P2 geen foutmelding. Sinds ik echter weet dat zich soms een probleem voordoet controleer ik op het dashboard of hij daadwerkelijk begint te laden. Het amperage loopt dan op. Een enkele keer (gemiddeld dus eens per maand) loopt het amperage niet op maar blijft op 0 staan. De auto geeft geen foutmelding, de paal blijft keurig op blauw en geeft ook geen foutmelding. Wát ik ook probeer, de P2 is dan niet aan het laden te krijgen. Er lijkt geen verband te zijn bij SOC waarbij zich dit voordoet (SOC als ik start bijladen is normaal gesproken tussen 11% a 25%)
Ik heb hetvolgende geprobeerd (in alle mogelijke combinaties)
- kabel loshalen en opnieuw aansluiten
- met druppel laden stoppen en opnieuw starten
- EV box opnieuw opstarten (softwarematig)
- spanning van EV box afhalen en opnieuw erop (via zekering)
- auto resetten (homeknop)
- auto verrijden zodat accu SOC wijzigt en opnieuw proberen.

Uit logfiles van EV box is niets te zien. De P2 lijkt simpelweg 0A te 'vragen', waardoor het probleem P2 gerelateerd lijkt te zijn. Dealer lijkt echter niets te kunnen vinden.

Het grappige is dus echter dat ik inmiddels weet dat het is op te lossen door de granny charger aan te sluiten. P2 dashboard kleurt dan kort knipperend rood met de melding 'fout - sluit opnieuw aan' en begint daarna wél te laden (ondanks dat ik de granny níet opnieuw heb aangesloten). Het lijkt echter wel iets te resetten want als ik daarna de EV Box weer aansluit laadt hij wel.....

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• Montalbano
  • Niet online
Quark2 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:49:
[...]

[p2]
Ik heb mijn Polestar2 in het begin aan de granny charger geladen omdat de druppel van de thuislaadpaal nog niet was afgeleverd. Geen problemen mee gehad. Ik had de amperage voor de zekerheid teruggeschroefd naar 12A.

Ik gebruik de granny charger nu soms als work around en bug fix voor het oplossen van het volgende niet-reproduceerbare laad issue. Ik heb dit probleem eerder wel eens beschreven maar het doet zich willekeurig gemiddeld 1x per maand voor.

Als ik mijn P2 aansluit op EV Box kleurt de paal blauw (laden) en geeft de P2 geen foutmelding. Sinds ik echter weet dat zich soms een probleem voordoet controleer ik op het dashboard of hij daadwerkelijk begint te laden. Het amperage loopt dan op. Een enkele keer (gemiddeld dus eens per maand) loopt het amperage niet op maar blijft op 0 staan. De auto geeft geen foutmelding, de paal blijft keurig op blauw en geeft ook geen foutmelding. Wát ik ook probeer, de P2 is dan niet aan het laden te krijgen. Er lijkt geen verband te zijn bij SOC waarbij zich dit voordoet (SOC als ik start bijladen is normaal gesproken tussen 11% a 25%)
Ik heb hetvolgende geprobeerd (in alle mogelijke combinaties)
- kabel loshalen en opnieuw aansluiten
- met druppel laden stoppen en opnieuw starten
- EV box opnieuw opstarten (softwarematig)
- spanning van EV box afhalen en opnieuw erop (via zekering)
- auto resetten (homeknop)
- auto verrijden zodat accu SOC wijzigt en opnieuw proberen.

Uit logfiles van EV box is niets te zien. De P2 lijkt simpelweg 0A te 'vragen', waardoor het probleem P2 gerelateerd lijkt te zijn. Dealer lijkt echter niets te kunnen vinden.

Het grappige is dus echter dat ik inmiddels weet dat het is op te lossen door de granny charger aan te sluiten. P2 dashboard kleurt dan kort knipperend rood met de melding 'fout - sluit opnieuw aan' en begint daarna wél te laden (ondanks dat ik de granny níet opnieuw heb aangesloten). Het lijkt echter wel iets te resetten want als ik daarna de EV Box weer aansluit laadt hij wel.....
Heb je een vaste kabel of gebruik je de meegeleverde kabel van de Polestar (Volvo)?

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Eerste mail over de aankomende OTA update vanuit Polestar zonet gekregen !

Er maar ineens bijgeplakt en een belangrijk iets gehighlight

Polestar

Beste Jan

De volgende software-update voor je Polestar 2 is klaar. Hij wordt gereleaset als een Over-the-Air (OTA)-update, die we nu stapsgewijs in batches aan het uitrollen zijn. Je zal de nieuwe software binnenkort rechtstreeks in je wagen ontvangen. Het kan tot twee weken duren voor de melding in de wagen verschijnt.

De nieuwste update bevat een aantal verbeteringen die je rijervaring optimaliseren. Zie de releasenotes hieronder voor een volledige lijst van de upgrades.

Met deze update verhelpen we ook een veiligheidsgerelateerde aandrijving bug. Download de update dus zo snel mogelijk. Ga je liever naar een Polestar Service punt of ondervind je moeilijkheden bij de installatie? Je dichtstbijzijnde servicepunt kan de update natuurlijk ook voor je uitvoeren. Contacteer hen dus gerust en vermeld het referentienummer xxxxxx.

De update bevat een aantal verbeteringen aan je auto die de ervaring zullen verbeteren. Een volledige lijst van upgrades vindt u terug in de onderstaande releasenotes.

Vriendelijke groeten,
Polestar

Updaten gaat als volgt:

Downloaden terwijl je de wagen gebruikt
Het softwarepakket wordt automatisch op de achtergrond gedownload wanneer je met de wagen rijdt. De datatransmissie tussen Polestar en de wagen kan tot 2 uur duren en gebeurt op de achtergrond terwijl de wagen rijdt. Er zijn geen kosten aan verbonden. Als je stopt met rijden voor de download voltooid is, wordt hij gepauzeerd en automatisch hervat tijdens je volgende rit.
Installeren terwijl je de wagen niet gebruikt
Als de download voltooid is, zal de auto melden dat de software klaar is voor installatie de volgende keer dat je de wagen start, met volledige instructies over wat te doen.
Je kan de installatie onmiddellijk starten, of later, door de melding te negeren. Je kan ze dan later terugvinden door vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden te swipen om naar de meldingen te gaan.
De installatie van de nieuwe software duurt ongeveer 90 minuten. Je kan de wagen niet gebruiken tijdens de update.

Een minimum oplaadniveau van 40% is vereist om de installatie te kunnen uitvoeren. Je mag de auto ook niet opladen tijdens deze specifieke installatie.

Als de installatie gelukt is, verschijnt er een bericht op het centrale display.
Als de installatie niet gelukt is, zal de auto de reden melden. Contacteer indien nodig Polestar Support voor advies. Als je de installatie niet meteen opnieuw kan proberen, kan je de melding gewoon negeren en verder rijden. Je kan de installatie op een ander moment opnieuw proberen via het meldingenscherm, door van de bovenkant van het scherm naar beneden te swipen..

Releasenotes voor software-update: P2108.3

Android 10 (Q)
Admin privileges voor voertuigprofielen: laat profieleigenaar toe een fabrieksreset uit te voeren
Harman Kardon premium audio: verbeterde surround sound
Radio: FFM/DAB-linking voor een optimale luisterervaring (Opgelet: favoriete zenders worden gewist en moeten opnieuw worden geprogrammeerd)
Klimaattimers: stabiliteitsverbeteringen
360-gradencamera: kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen
Bluetooth: favoriete contacten van telefoon synchroniseren nu met de wagen; algemene kwaliteits- en stabiliteitsverbeteringen
Gebruikershandleiding: kwaliteitsverbeteringen
Connected Safety: cloudgebaseerde veiligheidsinformatie gedeeld tussen Polestar- en Volvo-voertuigen die de rijveiligheid verbetert door andere bestuurders te waarschuwen voor potentiële gevaren
Verbeteringen van het bereik
DC-opladen: stapsgewijze snelheidsverbeteringen
AC-opladen: stabiliteitsverbeteringen
Veiligheidsgerelateerde bugfix

Je zal hierover ook een brief ontvangen via de post.

Nog vragen?

Op onze support site vindt u veel gestelde vragen of contact gegevens van Polestar Support:

Support site
Contactgegevens Polestar Support

[ Voor 94% gewijzigd door S2000jan op 25-02-2021 17:17 ]

• Autowina
Ik krijg hem ook net binnen (het e-mailbericht dat de update klaarstaat).

[ Voor 44% gewijzigd door Autowina op 25-02-2021 17:26 ]

• sky_walker
  • Laatst online: 27-09 01:51
[P2] Vandaag gepost op slashgear, newsflash over nieuwe OTA update Polestar 2.

https://www.slashgear.com...adds-v2v-safety-25661246/

Staat ook een comment in van Polestar vertegenwoordiger over de extra range:

"According to a Polestar spokesperson, the range improvements from the new software “are of a few miles” and will also be dependent on driving style and the type of roads you’re on"

Ofwel het mysterie rondom de 50km extra range uit de "reservetank" lijkt ontrafeld :?

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Autowina schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:25:
Ik krijg hem ook net binnen (het e-mailbericht dat de update klaarstaat).
Inhoud mail De volgende software update voor je Polestar 2 is klaar. Je krijgt deze nieuwe versie ‘over the air’ (OTA). Alle auto’s krijgen verspreid over de komende 2 weken het nieuwe pakket toegestuurd. Ergens in deze 2 weken zie je vanzelf een melding hierover op het touchscreen van je auto.

In de update zit ondere andere de oplossing voor een veiligheidsgerelateerde bug in het aandrijfsysteem. We raden je dan ook aan om de installatie zo snel mogelijk uit te voeren nadat je auto meldt dat de update klaarstaat.

Verder zitten in dit pakket verschillende verbeteringen die de rijervaring verder optimaliseren. Je vindt meer informatie in de lijst onderaan deze mail.

Je auto kan zelf deze en de hierna volgende software-updates op afstand uitvoeren. Het is dan ook niet nodig om hiervoor naar een servicelocatie te komen. Mocht je er toch de voorkeur aan geven om deze update door onze specialisten te laten uitvoeren, dan kun je altijd een afspraak maken bij een Polestar servicelocatie in de buurt. Als je er het referentienummer bij geeft, weet de specialist direct waar het om gaat.

Polestar

Zo werkt het updaten:

Downloaden: terwijl je rijdt

Het softwarepakket wordt automatisch op de achtergrond gedownload wanneer er met de auto wordt gereden. Het pakket is vrij groot en het kan dan ook tot maximaal 2 uur duren voordat de download klaar is. Het geeft niets als je stopt met rijden voordat het hele pakket binnen is. De auto gaat de volgende keer dat je rijdt vanzelf verder met downloaden.

Installeren: terwijl je de auto niet gebruikt

Als de software binnen is, dan zie je de eerstvolgende keer dat je de auto aanzet een melding op het touchscreen dat de software klaar is voor installatie. Als je de auto op dat moment niet nodig hebt, kan je de installatie direct starten. Hiervoor moet de acculading minimaal 40% zijn.
Je kunt de installatie ook later uitvoeren. In dat geval verdwijnt het bericht. Je vindt deze melding weer terug in je notificaties, die je altijd kunt zien door naar beneden te swipen vanaf de bovenkant van het scherm.
De installatie duurt zo'n 90 minuten. Tijdens de installatie kan de auto niet gebruikt worden. Ook moet de auto vergrendeld zijn en blijven.
Voor deze specifieke update is het belangrijk dat de auto niet aan de lader staat tijdens het installeren.
Als je de auto de volgende keer aanzet, duurt het opstarten van het touchscreen iets langer. Je ziet daarna een melding van een succesvolle installatie.
Mocht er iets niet goed zijn gegaan, dan zie je op het touchscreen wat je hieraan kunt doen. Je kunt altijd Polestar Support bellen voor advies. Als je niet in de gelegenheid bent om de installatie opnieuw te doen, dan kun je de melding wegklikken. Je kunt dan gewoon autorijden. Zodra het je uitkomt, kun je de installatie opnieuw starten door naar je notificaties te gaan: swipe van de bovenkant van het scherm naar beneden en je vindt de melding die je naar de installatie leidt.

Nieuw in software update P2108.3

Android 10 (Q)
Beheerderprivileges: hiermee kun je de fabrieksinstellingen herstellen.
Harman Kardon premium audio: surround sound geoptimaliseerd.
Radio: FM/DAB gelinkt. (Belangrijk: radiozender favorieten worden gewist en moeten opnieuw worden ingesteld.)
Temperatuurtimers: verbetering van de stabiliteit.
360-camera: verbetering van de kwaliteit en stabiliteit.
Bluetooth: favoriete contacten in je telefoon worden gesynchroniseerd met de auto; verbeteringen van de kwaliteit en stabiliteit.
Handleiding: verbeteringen van de kwaliteit.
Connected Safety: veiligheidsinformatie die in de cloud wordt gedeeld tussen Polestar en Volvo voertuigen, waarbij andere bestuurders worden gewaarschuwd voor mogelijke gevaren.
Actieradius: verbetering van het bereik.
DC opladen: verbeteringen in de laadsnelheid.
AC opladen: verbetering van de stabiliteit.
Veiligheidsgerelateerde bug opgelost.

• dnns85
  • Laatst online: 10:03
Autowina schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Hier ook € 512,93 🤷‍♂️

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Fismeister schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat je 9A bedoelt, lange vakanties zijn lekker maar om nou 300 dagen te wachten met terugrijden voordat de accu weer is opgeladen lijkt me wel wat teveel van het goede :+
Ik heb die kabel op vakantie gebruikt en het duurt inderdaad erg lang voordat je hier je accu mee gevuld hebt. Het is m.i. echt voor een noodsituatie, want voor dagelijks gebruik is het niet praktisch.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]
Ik heb het 1x een paar uurtjes gedaan overigens. Ik rook wel iets van soort verbrande lucht maar kon het niet terugvinden om zo maar te zeggen. Heb letterlijk de laadkabel "besnuffeld", net als die soort van omzetter aan de kabel en ook het stopcontact. Kon de geur niet achterhalen. Misschien was het gewoon een buurman die ver weg een fikkie zat te stoken :). Ik schrok wel toen overigens....
De kabel zelf gaat niet het probleem zijn.
Wel de connectie van de draden in stopcontact of de overgangsweerstand van je stekker in het stopcontact.
Steek volgende keer je snuffel maar eens in het stopcontact als je kot nog niet afgebrand is dan :*)

Ik hoop voor jou dat het je buurman was, maar anders is een brandgeur echt de voorbode van slechte dingen. Die ontstaat niet omdat de dingen een beetje warm zijn, maar omdat ze echt snoeiheet zijn.

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2]

Ik heb mijn LM verzocht ook een klacht neer te leggen bij Polestar of het achterblijven van de app.
Tot nu toe nog geen reactie gehad van LM noch van Polestar.

Hoeveel tijd zat er bij jou tussen? Ik weet dat je een paar weken geleden gepost had dat je werd gebeld door Polestar zelf naar aanleiding van je klacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Ik kreeg er - op uitdrukkelijk verzoek - ook een bij, met de opmerking dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met het ‘zomaar’ ergens inpluggen vanwege de belasting op een gewoon stopcontact. Maar met 10A valt dat wel mee toch?
Die 10A kan al best veel warmte maken als je een slecht contact heb in de aansluitdraden van je stopcontact of als de contactbussen van je stopcontact niet meer voldoende strak klemmen rond de stekker.
Als je auto daar een half uurtje aan hangt geen probleem. Als dat uren wordt, dan kan er best wel wat warmte accumuleren met de nodige (brand) risico's.

Een goed klemmend stopcontact met correct aangesloten draden vormt geen probleem. We moeten mensen niet bang maken op niks. Het probleem ontstaat als de dingen technisch niet meer zo netjes in orde zijn.
Let wel, zo simpele huis, tuin en keuken stopcontacten zijn eigenlijk niet gemaakt om constant zulke belastingen te voeren. Ga je naar zo een blauw industrieel 16A stopcontact (degene die je ook ziet op campings) dan is er veel minder risico. Die dingen zijn ontworpen om 24/7 de nominale stroom te trekken.
Om op ‘alles’ voorbereid te zijn heb ik ook de kabel met de rode 3 fasen CEE stekker meebesteld.
O.a. bij mijn zoon zit zo’n stopcontact in de garage. Als we straks weer op bezoek mogen ga ik ’m op die manier wat stroom afhandig maken...... (zie het als compensatie voor alle keren dat hij als kind overal het licht liet branden......haha)
Zit daar ook zo een in-cord granny charger in?

Iemand ervaring met zo een exemplaar van Aliexpress? 250$ ofzo voor een 3x16A exemplaar met een metertje of 7 kabel. Of vertrouwen jullie die chinezen daar niet in? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Fismeister schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:06:
De maximale belasting van 1 fase is 3.7kWh volgens mij op 16A, dat betekent 20 uur laden wanneer de accu leeg is.
Bij de P2 is het maar 10A. Weet niet hoe het bij de P8 zit, maar dacht dat het daar ook maar 10A was via de granny charger.
Van die 20h mag je gerust 40h maken als de accu leeg is en je tot 90-95% wil laden ;) Ik denk dat je er in zulk geval beter aan doet gewoon een paar uurtjes te laden tot je naar een échte laadpaal kan rijden of eventueel zelfs een snellader.

• High-Voltage2
  • Niet online
S2000jan schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:00:
[P2]

Eerste mail over de aankomende OTA update vanuit Polestar zonet gekregen !

Er maar ineens bijgeplakt en een belangrijk iets gehighlight

[Polestar mailtje]
Om 16h24 zat ie ook in mijn mailbox O+ O+

Was ook verbaasd dat hij niet mag laden tijdens het installeren van de update. Tot nu toe was de communicatie altijd dat je gewoon kon updaten tijdens het laden bv.
Zal waarschijnlijk te maken hebben met het stukje dat ze aan de range sleutelen (calibratie van de energiemeter ofzo).
Pagina: 1 ... 176 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.