Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 14:47
[P8]
Klopt het dat de pinnen van de stekker laadpaalzijde niet allemaal even lang zijn?

De pin die in het gat rechtsboven (CP) zit is korter.

Mijn kabel werkt niet altijd waar mijn VW kabel probleemloos werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Kleine update van mijn kant, was even wat minder actief. Maar sinds vorige week is mijn internet stabiel en is ook het alarm probleem opgelost door het uitzetten van een sensor. Eindelijk kan ik dus Spotify gebruiken om de buren wakker te maken ipv met het alarm ;-)

Merkte gisteren voor het eerst wel dat mijn telefoon opeens niet meer geconnect was. Lijkt dus dat veel mensen hier last van hadden. Daarnaast tot nu toe 1x gehad dat de software opnieuw ging opstarten tijdens het rijden.. best wel gek want de auto bleef gewoon functioneren en na het rebooten werkte het weer prima.

Waar nog tegenaan loop is het ontgrendelen van de stekker bij het thuisladen. Ik dacht dat het knopje naast de stekker daarvoor was, maar ik merk dat als mijn auto lang (bijv. 48u) aan de stekker zit, het knopje naast stekker er voor zorgt dat er opnieuw een laadactie gestart wordt en moet ik de stekker ontgrendelen vanuit het middenscherm. Lijkt erop dat de auto / laadpaal (newmotion) dan uit slaapstand wordt gehaald en omdat er een lichte 'drain' is geweest de auto denkt dat hij weer moeten laden oid's. Meer mensen die dit vervelend vinden?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jck82 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:18:
...

Waar nog tegenaan loop is het ontgrendelen van de stekker bij het thuisladen. Ik dacht dat het knopje naast de stekker daarvoor was, maar ik merk dat als mijn auto lang (bijv. 48u) aan de stekker zit, het knopje naast stekker er voor zorgt dat er opnieuw een laadactie gestart wordt en moet ik de stekker ontgrendelen vanuit het middenscherm. Lijkt erop dat de auto / laadpaal (newmotion) dan uit slaapstand wordt gehaald en omdat er een lichte 'drain' is geweest de auto denkt dat hij weer moeten laden oid's. Meer mensen die dit vervelend vinden?
Ik herken dat niet, bij mij is die knop naast de connector echt om de kabel te ontgrendelen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Pepehv schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:43:
[P8]
Klopt het dat de pinnen van de stekker laadpaalzijde niet allemaal even lang zijn?

Ik weet niet of dat bij alle kabels zo is, dat die stekkers niet allemaal even lang zijn. Ik heb wel vanaf dag 1 problemen met de Volvo kabel en mijn thuislader. Volgens de laadpaalfabrikant voldoet de Volvo kabel niet 100% aan de norm en wijkt een connector een paar millimeter af, waardoor er bij een strak afgestelde laadpaal een aardfout kan ontstaan. Volvo heeft dat informeel ooit bevestigd, dat er daar inderdaad "iets mee lijkt te zijn" maar inmiddels hanteren ze al 3 maanden radiostilte op dit onderwerp.
Ik heb in totaal 8 kabels geprobeerd. Alleen die van Volvo werkt niet. Heb nu zelf een andere gekocht, maar vind nog steeds dat Volvo een fatsoenlijke kabel moet leveren.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34
Pepehv schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:43:
[P8]

Die vraag had ik hier ook al eens gesteld. Geen reactie gekregen, maar ik heb datzelfde vastgesteld.die pin is maar een paar mm lang, de andere dunne pin is veel langer (8-10mm?) inderdaad. Ik heb die kabel nog niet gebruikt, maar is dit een fout - of hoort het zo?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
jck82 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:18:
Kleine update van mijn kant, was even wat minder actief. Maar sinds vorige week is mijn internet stabiel en is ook het alarm probleem opgelost door het uitzetten van een sensor. Eindelijk kan ik dus Spotify gebruiken om de buren wakker te maken ipv met het alarm ;-)

Merkte gisteren voor het eerst wel dat mijn telefoon opeens niet meer geconnect was. Lijkt dus dat veel mensen hier last van hadden. Daarnaast tot nu toe 1x gehad dat de software opnieuw ging opstarten tijdens het rijden.. best wel gek want de auto bleef gewoon functioneren en na het rebooten werkte het weer prima.

Ik heb het ook al eens een paar keer gehad dat de knop juist de lading activeert in plaats van de kabel vrijgeeft. Nog een keer drukken stopte het dan weer meteen en kreeg ik na een paar seconden de kabel alsnog los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Mga1600 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb het ook al eens een paar keer gehad dat de knop juist de lading activeert in plaats van de kabel vrijgeeft. Nog een keer drukken stopte het dan weer meteen en kreeg ik na een paar seconden de kabel alsnog los.
Ah, zal het nog eens proberen de volgende keer!

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Ze zullen wel wachten tot ze een stabiele build hebben die de meeste kritische issues verhelpt en OTA updates mogelijk maakt, om zodoende het aantal benodigde servicebezoekjes te verlagen. Het heeft weinig nut om alle auto's terug te roepen als je er niet zeker van bent dat je daarmee de huidige problemen oplost, als je dan later iedereen nog een keer terug laat komen voor de OTA update begint iedereen daar weer over. Dan is het veiliger om dat tegelijkertijd te plannen met de OTA update. Er zal ongetwijfeld hard gewerkt worden aan verbetering.
Mijn dealer zei juist dat ze iedere auto die terugkomt (al is het voor iets als een bandenwissel) altijd proberen in te plannen voor een update. Dus niet lijdzaam afwachten maar bellen met je klachten. Toen mijn alarm afging heb ik gebeld en kon meteen de volgende dag terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:39
Mga1600 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Mijn dealer zei juist dat ze iedere auto die terugkomt (al is het voor iets als een bandenwissel) altijd proberen in te plannen voor een update. Dus niet lijdzaam afwachten maar bellen met je klachten. Toen mijn alarm afging heb ik gebeld en kon meteen de volgende dag terecht.
Ze zullen ongetwijfeld iedereen die dat wil graag helpen aan een nieuwe update, dat is een stukje service die de Volvo rijder verwacht :) M'n punt is meer dat een algehele terugroepactie nu nog geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:17
Mga1600 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Die vraag had ik hier ook al eens gesteld. Geen reactie gekregen, maar ik heb datzelfde vastgesteld.die pin is maar een paar mm lang, de andere dunne pin is veel langer (8-10mm?) inderdaad. Ik heb die kabel nog niet gebruikt, maar is dit een fout - of hoort het zo?
Dat hoort zo. De dunne ‘Control’ pinnen zijn iets korter waardoor ze bij het eruit trekken van de stekker als eerste worden verbroken. Daarmee stopt meteen het laden en voorkom je flinke vlambogen op het moment dat de dikkere laadpinnen worden onderbroken. Dit alles natuurlijk alleen in het geval er iets mis ging en het laden niet gestopt is met de ontgrendeling. Maar er is dus over nagedacht.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 19-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:20:
De meegeleverde p2 kabel is maar 10a en gaat ook niet harder. :( de kabel bij m’n v60 deed wel 16a. Scheelt toch een zeer ruime 1kwh uur. Ik twijfel om met m’n v60 de p2 kabel mee te leveren en de v60 lader te houden :D
Ik heb net even naar mijn kabel gekeken: je hebt gelijk, deze is afgegrendeld op 10A, anders dan de kabel van mijn vorige Volvo (T8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Rechts inhalen of rechts voorbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

FBMG schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Nou als je zelf niet belt krijg je niks van Volvo. Ik ben nog nooit benaderd door Volvo om de auto te brengen voor een update en/of andere zaken. Terwijl het aantal klachten alleen maar toeneemt.
Het gaat wellicht nog niet allemaal vanzelf. Mijn ervaring is na eenmaal contact met de dealer ze mij nu pro-actief bellen wat betreft updates. Ik wacht tot begin maart omdat mijn auto nu goed en storingsvrij werkt, wil niet voor elke update naar de garage (heb nog oktober versie). Hoop wel dat alarm bug (opnieuw) gefixt wordt want updaten om vervolgens problemen terug te krijgen willen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
RHF schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Het gaat wellicht nog niet allemaal vanzelf. Mijn ervaring is na eenmaal contact met de dealer ze mij nu pro-actief bellen wat betreft updates. Ik wacht tot begin maart omdat mijn auto nu goed en storingsvrij werkt, wil niet voor elke update naar de garage (heb nog oktober versie). Hoop wel dat alarm bug (opnieuw) gefixt wordt want updaten om vervolgens problemen terug te krijgen willen we niet.
Ik heb ook de oktober versie, en ik ervaar nauwelijks problemen. Eigenlijk niet. Dus ik wacht bij nader inzien nog met updaten

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Net gewassen .... kort ritje ... zijkanten terug al wat vuil .... de P2 kan spatlappen gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sebas84! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Ik heb ook de oktober versie, en ik ervaar nauwelijks problemen. Eigenlijk niet. Dus ik wacht bij nader inzien nog met updaten
Hier ook nog steeds alles in orde. Alles werkt eigenlijk gewoon prima. Auto rijdt als een malle en op die ene keer het stekker-issue na nul problemen. Range kan beter, maar dat is het wel.

Ik wacht ook wel even met updaten tot ze een goed geteste versie hebben met OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
Zeer zeker wel! (Legaal!) alleen zou ik dan niet "inhalen" maar "passeren" gebruiken.

Dit komt vaak voor wanneer banen/stroken zich gaan opsplitsen,
de scheiding komt ruim van tevoren op de borden zodat je alvast van stroken kan veranderen.

Hierna mag je legaal "passeren" via de rechter kant.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 01:51
[P2]

Goedenmiddag, sinds een dag of 2-3 ligt internet er weer uit bij mij, laatste opdate, met LTE symbool ipv 4G bij verbinding maar al paar dagen kruisje bij signaaldriehoekje en geen internet. Ook niet via reset of hotspot opnieuw in te stellen want wifi doet t ook niet. Dacht dat ik er vanaf was maar kan dus zomaar weer wegvallen .....

Kan ook geen fix meer krijgen van mijn locatie op de (offline) maps, dus geen navigatie. Waardeloos dit.

Nu paar keer gereset (android) en gps fix blijft hangen op de kruising van a12/a20 bij gouda waar ik nog nooit gereden heb met de p2. Iemand zoiets eerder gehad ?

[ Voor 29% gewijzigd door sky_walker op 19-02-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Sebas84! schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:55:
[...]

[P8]
Hier ook geen problemen, auto rijd prima, navigatie is top en de range wordt steeds beter :)
Internet verbinding is stabiel goed, gebruik het elke rit voor Tidal.
Auto moet wel even gewassen worden, denk dat ik dat morgen ga doen.
Misschien in het weekend met temperaturen even de actieradius testen :P

Fijne dagen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
sky_walker schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:17:
[P2]

Goedenmiddag, sinds een dag of 2-3 ligt internet er weer uit bij mij, laatste opdate, met LTE symbool ipv 4G bij verbinding maar al paar dagen kruisje bij signaaldriehoekje en geen internet. Ook niet via reset of hotspot opnieuw in te stellen want wifi doet t ook niet. Dacht dat ik er vanaf was maar kan dus zomaar weer wegvallen .....

Kan ook geen fix meer krijgen van mijn locatie op de (offline) maps, dus geen navigatie. Waardeloos dit.

Nu paar keer gereset (android) en gps fix blijft hangen op de kruising van a12/a20 bij gouda waar ik nog nooit gereden heb met de p2. Iemand zoiets eerder gehad ?
Ik heb 2 keer gehad dat ik een paar dagen geen GPS had, 1 keer in september nadat ik de auto net had en 1 keer na de recall een paar weken geleden. Heeft beide keren zichzelf verholpen na 2/3 dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 12:32
Morgen onze P8 ophalen. 😃
Besteld op 28-11 dus gelukkig niet lang hoeven wachten.

Hoop dat deze net zo goed gaat bevallen als onze huidige T5 Intro edition.

Morgen maar even toeren met het dakje open en kijken wat de range doet bij temperaturen boven de 15 graden.

Zag in de Volvo app dat de manual een nieuwe update heeft.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
hlip schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:54:
Morgen onze P8 ophalen. 😃
Besteld op 28-11 dus gelukkig niet lang hoeven wachten.

Hoop dat deze net zo goed gaat bevallen als onze huidige T5 Intro edition.

Morgen maar even toeren met het dakje open en kijken wat de range doet bij temperaturen boven de 15 graden.

Zag in de Volvo app dat de manual een nieuwe update heeft.
Top, dank voor de tip! Wel jammer dat je niet kan zien wat de wijzigingen zijn. Ga ik vanavond weer lekker de hele manual doornemen :)

Net trouwens gehoord dat mn P8 bij de dealer is aangekomen. Word woensdag gebeld voor de afleverafspraak. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
S2000jan schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:38:
[P2]

Net gewassen .... kort ritje ... zijkanten terug al wat vuil .... de P2 kan spatlappen gebruiken ...
Bandjes steken buiten de wielkasten, onvermijdelijk helaas. En op de koop toe ook nog eens niet echt aerodynamisch. Maar ziet er natuurlijk wel vetter uit >:)
Aan dat soort zaken merk je direct dat Polestar duidelijk een performance achtergrond heeft en niet per se zijn pijlen richt op hypermilers.
Zelfde met de stock zomerbanden van de PP. Snelheidsindex Y (>300km/h), maar gelijk ook brandstofklasse E ipv C ofzo. Vanuit elektrisch oogpunt m.i. echt een domme zet 8)7 Maar prestaties zullen in deze prefereren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2PP]
Vandaag nieuw record: 17.6 kWh/100km over een afstand van 27.7km. Buitentemperatuur 12°C, voorverwarmd aan de laadpaal, verwarming op 19°C.

Nog steeds Android 9. Ik vraag me dan wel af of de betere range resultaten van de mensen die de update ontvangen hebben wel echt toe te schrijven zijn aan de update en niet gewoon aan het weer. Ik haal dezelfde resultaten zonder update.

Verder ook even liggen rekenen:
75 kWh / 17.6 kWh/100km = ~425km
Begint al ergens op te lijken. Als ik aan 15 kWh/100km kan komen ben ik tevreden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[P2]

Nee geen problemen, 4G is al weken stabiel. Dus als het na het weekend nog niet werkt lijkt het me weer een zaak voor de dealer. Maar onderschat de self-healing skills van de P2 niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Over tegenvallende range in de winter gesproken. Ik weet niet of deze video hier al aan de orde is geweest. Wel leuk om te volgen. Engels ondertiteld.
YouTube: E-Auto im Winter: Schwächen bezwingen, Stärken ausspielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik sta in de rij voor de wasstraat. Moet ik me nog ergens zorgen over maken met de P8? Klep die opengaat onder het wassen of zo?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
Montalbano schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:53:
Ik sta in de rij voor de wasstraat. Moet ik me nog ergens zorgen over maken met de P8? Klep die opengaat onder het wassen of zo?
Vandaag voor het eerst met de P2 door de wasstraat gegaan, ging prima!

Versnelling in N en parkeersensoren uit en gaan, niks bijzonders gemerkt, zeker geen klep die open gaat! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat met OPD geactiveerd. Dan ligt ie toch constant te remmen terwijl hij voortgetrokken wordt door de straat :?
Komt ie er niet alleen netjes gewassen, maar ook met volledig opgeladen batterij weer terug uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
baldbelow schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Versnelling in N en parkeersensoren uit en gaan, niks bijzonders gemerkt, zeker geen klep die open gaat! 8)7
Dan heb je het over zo’n baan waar je rollend doorheen moet? Of waarom anders in N en parkeersensoren uit?

Ik schreef wasstraat maar ik bedoel zo’n ding waar je de auto uitgaat en waar de auto niet van zijn plek komt (althans, als het goed gaat 😂)

[ Voor 15% gewijzigd door Montalbano op 19-02-2021 19:59 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]

Gaat in N de hold break er niet automatisch op? Meen daar iets van gelezen te hebben in de manual.

Edit:
Correctie, die gaat juist af als je naar N schakelt.
Hold wordt ook gedeactiveerd wanneer de bestuurder naar de neutrale stand schakelt.
https://support.polestar....rticle/Rem-bij-stilstand/

[ Voor 22% gewijzigd door High-Voltage2 op 19-02-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[P2]

Zag deze oplossing op een ander forum:
https://www.polestar-foru...-solution.1265/post-33277

Misschien doet dat wonderen?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
P8

Zo vandaag mijn allereerste lange en dus serieuze rit gehad. Zo'n 165km enkele reis. Voor de geïnteresseerden hier mijn verhaal :). Volgens mij best redelijk resultaat, vooral de terugweg. De heen weg ging erg moeizaam. Ik ging weg met 4 graden en niet voorverwarmd. 20" zomer banden trouwens. Het duurde maarliefst een uur tot ik eindelijk onder de 30kW kwam. Liep uiteindelijk in het 2de uur nog een stukje terug tot 27kW. Dus ik denk/hoop dat met wat warmer weer bij de start het ook sneller beter gaat.

Terugweg ziet er al veel beter uit. Wel met het verschil dat het 11 graden was en ik de auto 3 uur voor vertrek nog aan de Granny heb gehangen. Geen idee overigens of dat echt zoveel invloed kan hebben.

Heenweg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbhVuyDIu5YfB_Ey-DcnGst434k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8hogTbEGeFM9rJBfsW0D9Jc.jpg?f=fotoalbum_large

Terugweg en totaal van de reis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dv813XUKmkmiy1PqBfZrvQMU5h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BO4Q5SzBZP1546OFCtajAwvI.jpg?f=fotoalbum_large

Verder wat plussen/minnen...

Positief:

Gewoon oprecht een enorm fijne wagen op gebied van luxe, ruimte, hoge zit, overal gevoel. Heerlijke zit, fijne stoelen op lange ritten. Auto is snel warm zonder voorverwarmen. Stuurverwarming is echt magistraal, nooit kunnen denken dat dat echt zo fijn is. ACC begin ik meer aan te wennen, rijdt eigenlijk best relaxt. Verder super fijn dat maps en Spotify ingebakken is. Luister zelden radio en juist heel veel Spotify, dus heerlijk om je telefoon niet meer te hoeven gebruiken. Spraak werk ook lekker snel en soepel. En owja, mijn Samsung S21 laat prima Flitsmeister zien terwijl het in de draadloze lader zit. Voor mij dus geen gedoe om op een of andere manier toch Flitsmeister in het zicht te hebben. Tuurlijk, een app in AOM zou nog mooier zijn :).

Mindere punten:
Zijn er helaas ook. Ik vind persoonlijk dat bij ACC de kortste afstand tot je voorligger nog best ver is. Die afstand had wat mij betreft korter bij gekunt want ook dan ben je zeker niet aan het bumperkleven. Daarnaast remt hij behoorlijk fors wat soms best even schrikken/wennen is. Geen idee trouwens of je dan telkens de remlichten zit. Hoop het niet... Eenmaal van de snelweg terug op OPD merk je toch wel hoe fel die is. Bijv 3 keuze standen is echt wel wenselijk.

Het Harman Kardon audio systeem is niet slecht maar zeker ook niet premium wat mij betreft. Voor veel mensen waarschijnlijk prima, maar zelf ben ik naast mijn vaste bana ook (trance) muziek producent dus let waarschijnlijk meer op details. En dan valt HK toch tegen als premium merk. Het B&A systeem in de duurdere volvo is echt wel een niveutje of 2 hoger. Jammer dat ze die keuze niet geven in de XC40. Ik hoop dat er iig nog wat meer settings komen om het te tweaken.

Range viel de heenweg aardig tegen. Via ABRP zou ik aankomen met rond de 55%. Bij weg gaan gaf Maps echter aan 35%. Dat liep zelfs het eerste uur terug naar 30% maar in het 2de deel van de rit ging het naar 38%.

Dan even over Maps. Super fijn dat het er ingebakken zit. Maar ik mis toch wel basic info. Bijv. Een legenda met eerst volgende tankstations/parkeerplaatsen, afritten. Ik dacht dat je tankstations, zeker langs de snelweg dan wel op de map zelf zou zien maar ook dat niet. Met spraak lukt het deels maar je wil dat soort basic info gewoon in je scherm hebben.

Maar meest irritante vond ik dat het zelf voorstellen van een snellader op de route niet werkt. Ik zat blijkbaar in een gebied met alleen maar thuispalen en openbare palen. Heel leuk die 10 suggesties van opties maar ik ga niet 3,5 uur staan laden natuurlijk. En specifiek zoeken op fastned/Shell snelladen lukte ook niet. Heb ingezoomd op locaties waar die staan maar maps toont ze gewoon niet. Kortom, toch maar weer de telefoon erbij om letterlijk het betreffende laadstation zelf maar in te voeren. Dat moet gewoon goed, intuïtief werken met slimme intelligentie. Als je een route van 2 uur planned en bijna 99% van de rit over de snelweg... 🤔. Je mist eigenlijk gewoon een filtertje waar je bijv alleen snellaadpalen op de route ziet en kan kiezen. Want er waren er een paar die ik met mijn nog 40% makelijk kon halen.

Kortom, eerste lange rit is super goed bevallen, op een paar dingen na. Tijd vloog om, heerlijke rit! Blijft echt een feestje en hopelijk gaan er komende weken/maanden nog veel mooie dingen komen in de vorm van verbeteringen en vernieuwingen.

Als dat allemaal recht getrokken wordt heb je echt oprecht een absolute top auto te pakken.

Edit: ik was nog vergeten wat info te vermelden over het snelladen. Ik kwam dus aan bij en fastned na 20 min gereden te hebben. Ron rond de 36% en heb bijgeladen tot 70% in een kwartiertje als ik me niet vergis. Begin ging redelijk rap tussen de 90 en 100. Daarna fallback naar 80/70 en laaste stukje zat een beetje tussen 60 en 65 in.

Edit 2: ook nog vergeten, maar ik heb op de snelwegen OPD uitgezet en toen ik later ergens moet stoppen viel het mij pas op hoe fors de auto eigenlijk al rijdt als je van de rem gaat. Ik wist dat dus niet en botste bijna op de auto voor mij bij Fastned. Best schrikken. Later even getest en je gaat 6km per uur zonder ook maar iets met het gas te doen. Dat hoort neem ik aan? En met welke reden eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 20-02-2021 10:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 16:57
Jaar lang TeslaM3LR gereden bij oude werkgever. Kwam na een jaar op 18wh/KM gemiddeld. Met een 75kW batterij zou dat een range van dik 400km zijn. Nu lees ik hier berichten over gemiddelden van rond de 25 per kilometer. Is het jullie verwachting dat nieuwe updates en de aankomende zomer dat de Polestar richting de 20 per KM kan gaan? Ik wil erg graag de stap maken naar een P2 (volgende week proefrit P2, morgen P8 proefrit), maar als het verbruik echt rond de 25 zit en de range dus <300 km is, is het gewoon geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
wgoos schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:36:
Jaar lang TeslaM3LR gereden bij oude werkgever. Kwam na een jaar op 18wh/KM gemiddeld. Met een 75kW batterij zou dat een range van dik 400km zijn. Nu lees ik hier berichten over gemiddelden van rond de 25 per kilometer. Is het jullie verwachting dat nieuwe updates en de aankomende zomer dat de Polestar richting de 20 per KM kan gaan? Ik wil erg graag de stap maken naar een P2 (volgende week proefrit P2, morgen P8 proefrit), maar als het verbruik echt rond de 25 zit en de range dus <300 km is, is het gewoon geen optie helaas.
Gisteren de Android 10 update gehad bij de dealer en nu van 24-25wh/km naar 18-19h/km

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
tzeunis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Gisteren de Android 10 update gehad bij de dealer en nu van 24-25wh/km naar 18-19h/km
Nog geen update gehad en vandaag ook 17.6 kWh/100km gereden over een afstand van net geen 30km.
Wees dus aub voorzichtig met een verbruikscijfer zomaar te koppelen aan een update zonder correcte statistische informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:24:
P8

Zo vandaag mijn allereerste lange en dus serieuze rit gehad. Zo'n 165km enkele reis. Voor de geïnteresseerden hier mijn verhaal :). Volgens mij best redelijk resultaat, vooral de terugweg. De heen weg ging erg moeizaam. Ik ging weg met 4 graden en niet voorverwarmd. Het duurde maarliefst een uur tot ik eindelijk onder de 30kW kwam. Liep uiteindelijk in het 2de uur nog een stukje terug tot 27kW. Dus ik denk/hoop dat met wat warmer weer bij de start het ook sneller beter gaat.

Terugweg ziet er al veel beter uit. Wel met het verschil dat het 11 graden was en ik de auto 3 uur voor vertrek nog aan de Granny heb gehangen. Geen idee overigens of dat echt zoveel invloed kan hebben.

Heenweg:
[Afbeelding]

Terugweg en totaal van de reis:
[Afbeelding]

Verder wat plussen/minnen...

Positief:

Gewoon oprecht een enorm fijne wagen op gebied van luxe, ruimte, hoge zit, overal gevoel. Heerlijke zit, fijne stoelen op lange ritten. Auto is snel warm zonder voorverwarmen. Stuurverwarming is echt magistraal, nooit kunnen denken dat dat echt zo fijn is. ACC begin ik meer aan te wennen, rijdt eigenlijk best relaxt. Verder super fijn dat maps en Spotify ingebakken is. Luister zelden radio en juist heel veel Spotify, dus heerlijk om je telefoon niet meer te hoeven gebruiken. Spraak werk ook lekker snel en soepel. En owja, mijn Samsung S21 laat prima Flitsmeister zien terwijl het in de draadloze lader zit. Voor mij dus geen gedoe om op een of andere manier toch Flitsmeister in het zicht te hebben. Tuurlijk, een app in AOM zou nog mooier zijn :).

Mindere punten:
Zijn er helaas ook. Ik vind persoonlijk dat bij ACC de kortste afstand tot je voorligger nog best ver is. Die afstand had wat mij betreft korter bij gekunt want ook dan ben je zeker niet aan het bumperkleven. Daarnaast remt hij behoorlijk fors wat soms best even schrikken/wennen is. Geen idee trouwens of je dan telkens de remlichten zit. Hoop het niet... Eenmaal van de snelweg terug op OPD merk je toch wel hoe fel die is. Bijv 3 keuze standen is echt wel wenselijk.

Range viel de heenweg aardig tegen. Via ABRP zou ik aankomen met rond de 55%. Bij weg gaan gaf Maps echter aan 35%. Dat liep zelfs het eerste uur terug naar 30% maar in het 2de deel van de rit ging het naar 38%.

Dan even over Maps. Super fijn dat het er ingebakken zit. Maar ik mis toch wel basic info. Bijv. Een legenda met eerst volgende tankstations/parkeerplaatsen, afritten. Ik dacht dat je tankstations, zeker langs de snelweg dan wel op de map zelf zou zien maar ook dat niet. Met spraak lukt het deels maar je wil dat soort basic info gewoon in je scherm hebben.

Maar meest irritante vond ik dat het zelf voorstellen van een snellader op de route niet werkt. Ik zat blijkbaar in een gebied met alleen maar thuispalen en openbare palen. Heel leuk die 10 suggesties van opties maar ik ga niet 3,5 uur staan laden natuurlijk. En specifiek zoeken op fastned/Shell snelladen lukte ook niet. Heb ingezoomd op locaties waar die staan maar maps toont ze gewoon niet. Kortom, toch maar weer de telefoon erbij om letterlijk het betreffende laadstation zelf maar in te voeren. Dat moet gewoon goed, intuïtief werken met slimme intelligentie. Als je een route van 2 uur planned en bijna 99% van de rit over de snelweg... 🤔. Je mist eigenlijk gewoon een filtertje waar je bijv alleen snellaadpalen op de route ziet en kan kiezen. Want er waren er een paar die ik met mijn nog 40% makelijk kon halen.

Kortom, eerste lange rit is super goed bevallen, op een paar dingen na. Tijd vloog om, heerlijke rit! Blijft echt een feestje en hopelijk gaan er komende weken/maanden nog veel mooie dingen komen in de vorm van verbeteringen en vernieuwingen.

Als dat allemaal recht getrokken wordt heb je echt oprecht een absolute top auto te pakken.
Je kunt de Google assistant vragen om naar een snellader te navigeren. Dat werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Je kunt de Google assistant vragen om naar een snellader te navigeren. Dat werkt voor mij.
Heb ik uiteraard geprobeerd maar werkte voor geen meter. Kreeg weer veel Allego palen als voorstel. Enige wat ik me kan bedenken is dat het beter werkt als je op de snelweg rijdt en dus geen 'last' hebt van al die 11kW palen en privé boxen. Maar dan nog.. Als ik ga rijden wil ik netjes m'n route klaar hebben, dus incl stop bij een fastned/Shell snellader. Dat lukte dus niet. Maar misschien doe ik iets fout, tips zijn welkom!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JTHZZ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:52:
[...]

P2

Hoe, met welk commando? Als ik zeg 'voeg een snellader toe' komt maps ook met allerlei Allego opties en 22kW palen. Ik zou graag weten hoe ik alleen 150 kW of meer laadplekken langs de snelweg zou kunnen te zien krijgen

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
P8

Het begint er steeds meer op te lijken 💪🏻
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWvt9U3Y4e8y2NpSjy-tgiCMq-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qklLewQKOBYmkT2mqY1BQfXV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Vorige nazomer (september/oktober) zat ik op de 21 voor de langere ritten op de snelweg, wellicht dat updates daar nog marginaal wat aan verbeteren voor deze zomer. Ik ben in ieder geval alvast benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Quark2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:58:
[...]

P2

Hoe, met welk commando? Als ik zeg 'voeg een snellader toe' komt maps ook met allerlei Allego opties en 22kW palen. Ik zou graag weten hoe ik alleen 150 kW of meer laadplekken langs de snelweg zou kunnen te zien krijgen
Ja zie het nu ook, was ik denk ik inderdaad steeds in een gebied met weinig 22kW palen. Zal het nog eens proberen binnenkort.

[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 19-02-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
High-Voltage2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Nog geen update gehad en vandaag ook 17.6 kWh/100km gereden over een afstand van net geen 30km.
Wees dus aub voorzichtig met een verbruikscijfer zomaar te koppelen aan een update zonder correcte statistische informatie.
ik zeg toch wat mijn voorgaande gebruik was? Zelfs de rit naar de dealer onder dezelfde omstandigheden. Maargoed, statistisch mijn verbruik monitoren gaat mij te ver. Heb wel andere zaken te doen :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Even terugverwijzend naar mijn eigen post in verband met het oranje gearceerd zijn van het regen-gebied.
Vandaag gemerkt dat het regen gebied inderdaad oranje gearceerd kan worden. Had OPD geactiveerd, reed aan ±90km/h en voor mij sprong het licht op rood. Gaspedaal volledig los, 100% regen. Toen gemerkt dat we het niet gingen halen, dus voetje op de middelste pedaal en bijgeremd. Op dat moment werd een deel van het regen-gebied dus oranje gearceerd.

Het is mij alleen nog niet duidelijk waarom dat juist gebeurt. Waarom kan hij niet 100% regen blijven remmen en tegelijk mechanisch bijremmen? Of zou het enkel een vertekend beeld geven en ben je nog steeds 100% regen aan het remmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
P2Hattem schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Dank ik zal het proberen. Dit begint nu toch knap irritant te worden,na 3 dagen, als je niet kan vertrouwen op internet of navigatie. En als je ook niet je hotspot van je telefoon als noodoplossing kan gebruiken omdat wifi het ook niet doet, dan wordt het toch behelpen met navigatie op je iphone schermpje,

Mijn vrouw laat de auto al staan. Lever maar in totdat er een betrouwbaar exemplaar komt.

Ik wil niet klagen maar ga maandag toch echt punt van maken bij de leasemaatschappij en polestar. Een auto mag zo niet geleverd worden in deze moderne tijd.

Als ie het het doet is het een geweldige auto, maar elke dag weer trial en error |:(

[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 19-02-2021 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 16:57
High-Voltage2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:45:
[...]

In dat geval zou ik hem morgen bestellen, is toch veel meer auto dan de Tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Bij mij ging dat ook prima. Klep gaat niet open als je er in zit dacht ik. Maar bij mij gebeurde dat iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
wgoos schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:13:
[...]

In dat geval zou ik hem morgen bestellen, is toch veel meer auto dan de Tesla..
Ik reed vandaag 25kwh/100km, 30 km snelweg 110, p2 20” all season banden
Wat een verschillen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
tzeunis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:07:
[...]

ik zeg toch wat mijn voorgaande gebruik was? Zelfs de rit naar de dealer onder dezelfde omstandigheden. Maargoed, statistisch mijn verbruik monitoren gaat mij te ver. Heb wel andere zaken te doen :-)
Stom voorbeeldje: van je huis naar de dealer is het bergop en vertrek je zonder voorverwarmde auto. Tegen dat je terug rijdt heeft de auto fijn staan opwarmen in de garage en gaat het in dalende lijn tot aan je huis. Die twee factoren alleen kunnen al een gigantische invloed hebben, daarvoor hoeft aan de buitenomgeving zelfs niets veranderd te zijn.
Ik wil daarmee niet zeggen dat de update niets aan range bijbrengt, ik hoop het samen met jou maar al te graag. Alleen om daar iets zinvols over te kunnen zeggen hebben we correcte data nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-09 21:15
Ik verwacht het niet, ik weet het wel zeker ;) Zie hier wat data van mijn P2 PP van afgelopen september: -sander in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 15:39
[...]

Ook met de parkeersensoren aan gaat het goed. Je hoort alleen af en toe gepiep onderweg, maar niet plotseling remmen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Quark2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:58:
[...]

P2

P8

Dit dus. Je krijgt allemaal nutteloze opties als je speciek vraagt om snellaad opties. Dat moet Google met al haar info en data toch gewoon kunnen maken? Of desnoods dat je nadmatig een filtertje kan instellen op alleen 150kW palen. Ik vind navigeren met maps heel fijn hoor maar dit is wat mij betreft echt een hele grote fout of gemis. Want dat hele meedenken met plannen als je wek moet bijladen om je bestemming te halen kan direct de prullenbak in. Eeuwig zonde want gemak haalt een hoop range zenuwen weg. Nu moest ik dus toch weer naar de telefoon grijpen en zelf via fastned de dichtstbijzijnde optie in Maps te gooien.

Maar wel een goede test om Google dezelfde vraag eens te stellen als je op de snelweg rijdt! Ga ik de volgende keer zeker even doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 19-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Tussentijdse update. Mijn P8 staat al 4 dagen bij de dealer.

Afgelopen week ging een voor een de gps, internet, beide transpondersleutels, de SOS eCall en de parkeersensoren eraan.

Vandaag update van de dealer dat alles gefixt was behalve de parkeersensoren. Ze hopen het maandag ad te hebben.

Ik heb nu een vrij volledig uitgeruste xc40 t4 mee, dus op zich geen ramp, maar hij is relatief langzaam en ik mis opd!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurjenR91
  • Laatst online: 15-03-2021
Polestar

Ik heb hem nu een paar weken, ivm thuiswerken nog niet heel veel mee gereden. Vandaag een iets langere rit waarbij een probleem ontstond. Tijdens het rijden werd er een update voor Maps doorgevoerd, maar tijdens én sinds het updaten zegt hij ‘bezig met GPS signaal zoeken’

Meer mensen hier last van hebben of wellicht enig idee hoe dit snel kan worden verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Het grootste risico bleek de avondklok, er wilden meer mensen hun auto van die winterse zooi af helpen. 20:59 weer thuis, gelukkig kan de P8 een beetje doorrijden 😀

De wasstraat of hoe je zo’n borstelding noemt waar de auto stilstaat ging prima.

P8

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik wilde even melden dat ik GEEN foutmeldingen, storingen, uitvallende displays of wegvallende verbindingen heb. De auto werkt perfect en ben er iedere dag weer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrFa2021
  • Laatst online: 06-01 22:59

BrFa2021

[P2]

Recharge365 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:30:
[...]

[P8]
Hier ook geen problemen, auto rijd prima, navigatie is top en de range wordt steeds beter :)
Internet verbinding is stabiel goed, gebruik het elke rit voor Tidal.
Auto moet wel even gewassen worden, denk dat ik dat morgen ga doen.
Misschien in het weekend met temperaturen even de actieradius testen :P

Fijne dagen allemaal.
Heb je het premium abonnement van Tidal? Of is het net als spotify mp3?
Ik ben benieuwd of je op het HK systeem het verschil kan horen.

[P2]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:14:
Ik wilde even melden dat ik GEEN foutmeldingen, storingen, uitvallende displays of wegvallende verbindingen heb. De auto werkt perfect en ben er iedere dag weer blij mee.
Ik bedacht me vanmiddag hetzelfde toen ik met het zonnetje op de vooruit op de ACC cruisend met “I wonder” van Birkenhead op 75% volume intens aan het genieten was 😀

Laatste echte storing was de “grote 4G storing” waar de meesten rond de jaarwisseling last van hadden.

*zoekt wel snel een stuk hout om af te kloppen*

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Het grootste risico bleek de avondklok, er wilden meer mensen hun auto van die winterse zooi af helpen. 20:59 weer thuis, gelukkig kan de P8 een beetje doorrijden 😀

De wasstraat of hoe je zo’n borstelding noemt waar de auto stilstaat ging prima.
Wat heb je allemaal uitgezet? Ik wil dit weekend even door de wasstraat. En verder gewoon in de N stand, zelf in de auto blijven zitten (dat moet hier) en klaar? Ben altijd zo bang voor de velgen en lak in het begin 😁

Ik trouwens ook geen issues. Behalve 3x het alarm maar ok. Ik heb mezelf aangeleerd om die standaard uit/minder te zetten. 😁. Verder wat ik al zei... Heerlijke auto waar ik meer en meer van begin te genieten! Zeker met langere afstanden erbij nu 🤗🙏

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 19-02-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Wat heb je allemaal uitgezet? Ik wil dit weekend even door de wasstraat. En verder gewoon in de N stand, zelf in de auto blijven zitten (dat moet hier) en klaar? Ben altijd zo bang voor de velgen en lak in het begin 😁

Ik trouwens ook geen issues. Behalve 3x het alarm maar ok. Ik heb mezelf aangeleerd om die standaard uit/minder te zetten. 😁. Verder wat ik al zei... Heerlijke auto waar ik meer en meer van begin te genieten! Zeker met langere afstanden erbij nu 🤗🙏
Het was een wasstraat waar de auto gewoon stilstaat, dus gewoon in de P-stand en afsluiten.
Wel met van die moderne “borstels”, wat eigenlijk geen borstels zijn maar zachte flappen.
Ik heb wel bewust 3 maanden gewacht om de lak een beetje uit te laten harden. Geen idee of dat echt nodig is maar kan vast geen kwaad.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
Montalbano schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:56:

Dan heb je het over zo’n baan waar je rollend doorheen moet? Of waarom anders in N en parkeersensoren uit?

Ik schreef wasstraat maar ik bedoel zo’n ding waar je de auto uitgaat en waar de auto niet van zijn plek komt (althans, als het goed gaat 😂)
Ja klopt, zo'n rollende band wasstraat.

N omdat de auto door de band wordt voorgetrokken en parkeersensoren uit omdat je anders gek wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JurjenR91 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:
Polestar

Ik heb hem nu een paar weken, ivm thuiswerken nog niet heel veel mee gereden. Vandaag een iets langere rit waarbij een probleem ontstond. Tijdens het rijden werd er een update voor Maps doorgevoerd, maar tijdens én sinds het updaten zegt hij ‘bezig met GPS signaal zoeken’

Meer mensen hier last van hebben of wellicht enig idee hoe dit snel kan worden verholpen?
Ik heb bij iets soortgelijks gps uitgezet in de instellingen en toen weer aangezet. Toen was er snel een gps fix.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
baldbelow schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Ja klopt, zo'n rollende band wasstraat.

N omdat de auto door de band wordt voorgetrokken en parkeersensoren uit omdat je anders gek wordt :)
Is het niet beter om dan de sleepstand aan te zetten?
https://support.polestar....activeren-en-deactiveren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:28
Dat wordt zelfs afgeraden in de handleiding. Zelf ook met versnelling in N en gordel aan laten. Regen sensor uit en parkeer sensoren uit en gaan :)

https://support.polestar....e/Automatische-wasstraat/

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ovinomis schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:55:
[...]o

Dat wordt zelfs afgeraden in de handleiding. Zelf ook met versnelling in N en gordel aan laten. Regen sensor uit en parkeer sensoren uit en gaan :)

https://support.polestar....e/Automatische-wasstraat/
Dan heb ik niks gezegd. Gevalletje RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:28
JTHZZ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:58:
[...]

Dan heb ik niks gezegd. Gevalletje RTFM.
:) :) no problemo! Heb ook de helft zeker niet gelezen.. Deze was eerder al eens voorbij gekomen ;)

P2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 00:13
Als je die Tesla range ook echt dagelijks nodig hebt dan zou ik niet een P2 gaan bestellen. Die M3 is gewoon veel efficiënter. De updates maken het wel beter maar, niet te vergelijken met M3. Maar de meeste die een P2 hebben besteld zijn zich daarvan bewust. Andere zaken zoals luxe en exclusiviteit plus het feit, dat de meeste niet elke dag 300km hoeven te rijden zonder de mogelijkheid te hebben om te laden (AC of DC). Maar als dat jou usecase is, dan zou ik niet een P2 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenR91
  • Laatst online: 15-03-2021
P2Hattem schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Ik heb bij iets soortgelijks gps uitgezet in de instellingen en toen weer aangezet. Toen was er snel een gps fix.
Tnx, ga ik ff proberen morgen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Pure8 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:38:
[...]

Ja, die collega's werken net zoals ik in Zweden. Ikzelf werk als Volvo-werknemer bij Volvo-dochter Zenseact. Wij ontwikkelen de systemen voor de volledig autonome Volvo's die binnen enkele jaren op de markt zullen komen. Delen van dat systeem worden in het nieuwe ADAS geïmplementeerd. De collega's die ik contacteerde werken aan de software van de P8.

[...]
Worden de autonoom rijden capaciteiten van onze auto’s ook nog beter? Eerlijk gezegd had ik daar ook meer van verwacht. Hij stuurt een beetje mee, maar een bocht maken kan hij niet. Vergeleken met leider Tesla zit hij wellicht op 10%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Tja ik weet het niet. Ergens heb ik zoiets dat je wel realistisch moet zijn. Je gaat ook geen BMW M5 rijden (wat p2 qua performance wel is imho) en dan ook nog willen dat hij het verbruik van een Toyota Prius evenaart. Ondanks dat je ook weer niet elke stoplicht sprint hoeft te winnen komt die 408pk wel ergens vandaan.
Mocht het je helpen, ik zit nu op 22 kWh/100 km over de eerste 11.000 km vanaf september. Ik denk dat dat nog veel beter kan maar ik heb niet de illusie echt ver onder de 20 te gaan komen...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:24:
[...]

Dat 'meiden' is nog een gewoonte uit m'n studentenleven. Omdat toen iedereen een groep aansprak met 'jongens', ook als er meiden in zaten, gebruikten wij als tegenhanger van jongens het woord meiden. Is er altijd in blijven zitten en ik let er eigenlijk niet zo op.
Maar als er forumleden zijn die zich hier aan storen zal ik het voortaan proberen te 'vermeiden' ;)
Vermeiden, geniaal!! _/-\o_

Nee, het viel mij eigenlijk alleen op. Buiten de studententijd kom je het idd bijna niet meer tegen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
BlacKstaR- schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Als je die Tesla range ook echt dagelijks nodig hebt dan zou ik niet een P2 gaan bestellen. Die M3 is gewoon veel efficiënter. De updates maken het wel beter maar, niet te vergelijken met M3. Maar de meeste die een P2 hebben besteld zijn zich daarvan bewust. Andere zaken zoals luxe en exclusiviteit plus het feit, dat de meeste niet elke dag 300km hoeven te rijden zonder de mogelijkheid te hebben om te laden (AC of DC). Maar als dat jou usecase is, dan zou ik niet een P2 aanraden.
De SR+ model 3 haalt minder range dan de P2 dus dan zul je al op de performance of long range uitkomen.
En het geldt denk ik alleen als je echt iedere dag 300km moet rijden. Want in de zomer ga je met de P2 wel de 400km halen verwacht ik.
Verder zoals iedereen al zei, als range je enige criterium is dan koop je een T. In alle andere gevallen gewoon een P2 bestellen. Daar krijg je geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Interessant, P2 of P8.? heb gezocht naar middelste pedaal maar kon hem niet vinden.. ook nergens in manual..
_O-
High-Voltage2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:10:
Even terugverwijzend naar mijn eigen post in verband met het oranje gearceerd zijn van het regen-gebied.
Vandaag gemerkt dat het regen gebied inderdaad oranje gearceerd kan worden. Had OPD geactiveerd, reed aan ±90km/h en voor mij sprong het licht op rood. Gaspedaal volledig los, 100% regen. Toen gemerkt dat we het niet gingen halen, dus voetje op de middelste pedaal en bijgeremd. Op dat moment werd een deel van het regen-gebied dus oranje gearceerd.

Het is mij alleen nog niet duidelijk waarom dat juist gebeurt. Waarom kan hij niet 100% regen blijven remmen en tegelijk mechanisch bijremmen? Of zou het enkel een vertekend beeld geven en ben je nog steeds 100% regen aan het remmen...

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 14:47
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:38:
[...]

P8

Dit dus. Je krijgt allemaal nutteloze opties als je speciek vraagt om snellaad opties. Dat moet Google met al haar info en data toch gewoon kunnen maken? Of desnoods dat je nadmatig een filtertje kan instellen op alleen 150kW palen. Ik vind navigeren met maps heel fijn hoor maar dit is wat mij betreft echt een hele grote fout of gemis. Want dat hele meedenken met plannen als je wek moet bijladen om je bestemming te halen kan direct de prullenbak in. Eeuwig zonde want gemak haalt een hoop range zenuwen weg. Nu moest ik dus toch weer naar de telefoon grijpen en zelf via fastned de dichtstbijzijnde optie in Maps te gooien.

Maar wel een goede test om Google dezelfde vraag eens te stellen als je op de snelweg rijdt! Ga ik de volgende keer zeker even doen.
Ik merkte gisteren dat G Maps bij het zoeken naar laadpalen alle Fastned 150kW laders aan mijn route (bij benzinepompen) oversloeg en alleen maar relatief trage allego palen stukje van de snelweg af voorstelde.

Alsof er ‘vermijd dure snelwegladers’ aan staat.

Toen ik zocht naar “Fastned” als poi aan mijn route werden ze wel gevonden en herkent als lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter

Kan zijn dat je al 100% aan het regenereren bent en dat het oranje aangeeft dat je energie weg aan het gooien bent door te veel bij te remmen.

Kan ook zijn dat de regen zijn energie niet kwijt kan ( bijv batterij vol).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
Lijkt mij héél sterk als de Polestar de verbruik cijfertjes van de M3 gaat halen. punt.

Daarin tegen is het (naar mijn ervaring) véél rustiger/stiller rijden in de Polestar.

Rij je écht 300 "+" Km per dag?? nodig?

dan zou míjn afweging zijn:

300 "+" km per dag in supergenot rijden,
maar bij ca 300 km even een vluggertje van 6? minuten aan de fastcharge om de "+" te laden
(en na 300km is een stopje van 6 min nog érg kort...)

of

300 "+" km rijden en steeds denken, die Polestar reed wél fijner.. O-)

advies: huur eens een Polestar voor bv een dag?? en maak dán de keuze.. :9~

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Alleen de kofferbakklep is al een reden om voor de P2 te kiezen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
P2Hattem schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Geprobeerd, dank, heb idd Polestar connect gebeld, maar dat gaf geen resultaat dat internet weer terug kwam door telefoon/sim te activeren.

Vanochtend nog steeds geen internet, geen wifi en geen GPS fix. Nog niet eerder zo'n lange uitval gehad 4 dagen nu.
Lijkt toch wel een samenhangend probleem, dat er iets niet geinitialiseerd kan worden.
Ik ga Volvo bellen.
Wellicht een reset nodig in de garage. Melding gemaakt bij Polestar Support.

Eind volgende week eerste lange rit naar Denemarken, Kopenhagen voor de boeg voor werk via Duitsland, dus dan wil ik wel functionaliteit onderweg voor laadstations etc.

Grt skywalker [P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
Pepehv schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:42:
[...]

Ik merkte gisteren dat G Maps bij het zoeken naar laadpalen alle Fastned 150kW laders aan mijn route (bij benzinepompen) oversloeg en alleen maar relatief trage allego palen stukje van de snelweg af voorstelde.

Alsof er ‘vermijd dure snelwegladers’ aan staat.

Toen ik zocht naar “Fastned” als poi aan mijn route werden ze wel gevonden en herkent als lader.
Dan heeft Allegro vast meer betaald aan Google dan Fastned :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:38:
[...]

P8

Google heeft toch al aangekondigd met een grote update te komen? Inderdaad filters voor het laden en gemakkelijker samengestelde routes maken. Maar ik heb nog niets zien binnenkomen .......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Google heeft toch al aangekondigd met een grote update te komen? Inderdaad filters voor het laden en gemakkelijker samengestelde routes maken. Maar ik heb nog niets zien binnenkomen .......
Is mij niks van bekend maar zou mooi zijn. Tis gewoon absoluut noodzakelijk om dat top voor elkaar te hebben. Pas dan kan je gewoon lekker op pad gaan, en on the road of vooraf alles plannen en je hebt er geen omkijken meer naar. Precies zoals het zou moeten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Heeft iemand al uitgetest of 0-100 sneller gaat met of zonder OPD of geen verschil? Ik heb zelf niet echt betrouwbare meetapparatuur of kennis hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
sky_walker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Geprobeerd, dank, heb idd Polestar connect gebeld, maar dat gaf geen resultaat dat internet weer terug kwam door telefoon/sim te activeren.

Vanochtend nog steeds geen internet, geen wifi en geen GPS fix. Nog niet eerder zo'n lange uitval gehad 4 dagen nu.
Lijkt toch wel een samenhangend probleem, dat er iets niet geinitialiseerd kan worden.
Ik ga Volvo bellen.
Wellicht een reset nodig in de garage. Melding gemaakt bij Polestar Support.

Eind volgende week eerste lange rit naar Denemarken, Kopenhagen voor de boeg voor werk via Duitsland, dus dan wil ik wel functionaliteit onderweg voor laadstations etc.

Grt skywalker [P2]
Gedeelde smart, halve smart. Bij mij ook al twee dagen geen internet. Eerste keer in 4 weken, sinds ik de auto heb afgehaald. November update. Ga toch maar even Volvo bellen maandag voor de januari update ipv wachten op de OTA. Ook parkeerverwarming niet heel betrouwbaar. Soms wel, soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Is mij niks van bekend maar zou mooi zijn. Tis gewoon absoluut noodzakelijk om dat top voor elkaar te hebben. Pas dan kan je gewoon lekker op pad gaan, en on the road of vooraf alles plannen en je hebt er geen omkijken meer naar. Precies zoals het zou moeten. Ben benieuwd!
Deze link had ik al eens eerder gegeven

https://blog.google/produ...atures-electric-vehicles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:49
JTHZZ schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:00:
Alleen de kofferbakklep is al een reden om voor de P2 te kiezen 😀
Precies dat is de reden dat mijn Model S heb vervangen door een P8 en niet een M3 (als de Y er was geweest was ik mogelijk wel bij Tesla gebleven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:29
JohnDoe77 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:18:
Heeft iemand al uitgetest of 0-100 sneller gaat met of zonder OPD of geen verschil? Ik heb zelf niet echt betrouwbare meetapparatuur of kennis hierover!
Waarom zou dat verschil maken? Als je gewoon "gas" geeft doet OPD toch verder niks?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
FW423130 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:33:
[...]

Gedeelde smart, halve smart. Bij mij ook al twee dagen geen internet. Eerste keer in 4 weken, sinds ik de auto heb afgehaald. November update. Ga toch maar even Volvo bellen maandag voor de januari update ipv wachten op de OTA. Ook parkeerverwarming niet heel betrouwbaar. Soms wel, soms niet.
Pas maar op, ik heb de januari update :-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blijkbaar nog niet uitgerold dan... Dit lijkt wel de update te zijn dan die hard nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Blijkbaar nog niet uitgerold dan... Dit lijkt wel de update te zijn dan die hard nodig is.
Ik zag op de foto’s van je dashboard dat er al 5000 km op staat. Hoe heb je dat zo snel gefixt in die paar weken? Dat zijn al heel wat uurtjes achter het stuur en aan de publieke laadpaal geweest ......!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 14:05

MaxxMark

HT is Tof!

Interessante bevinding! Als ik het rijm met mijn ervaring, dan zou ik bijna denken dat in de OPD stand het rembereik visueel groter is (dus alleen op het dashboard!). Als je het gas (in OPD) dan geheel loslaat zal hij maximaal regenereren. Druk je daarna de rem er bij in, dan gaat hij dus extra mechanisch remmen en mogelijk dat je dat op dat moment zal zien. Naast de OPD gebruik je dan namelijk ook de rem die misschien geforceerd mechanisch remt.

Een interessante test kan zijn om wanneer je met OPD afremt (dus niet meer accelereert, en dus regenereert) om daarbij het rempedaal in te drukken en te kijken of dat het oranje gearceerde 'triggert'.

Mbt @JackBol zn opmerking over maximaal regenereren; dat is niet mijn ervaring. Ik ben een keer met volle accu weggereden terwijl hij voldoende warm was, toen had ik ook een gearceerd (grijs) gebied gelijk aan het totale stuk links. Het zachtjes remmen (ik heb OPD uit) zorgde voor geen enkele uitslag (je zag dus ook geen remkracht). Daardoor was mijn insteek dat het daadwerkelijk een 'regenereer indicator' is en géén 'regenereer + rem indicator'. Omdat met OPD alles heel erg in elkaar verwoven is kan het zijn dat in dat geval het wel een combinatie is en dus bij regenereren met OPD + bijremmen met de rem voor een dergelijk balkje zorgt.

Als ik in de auto zit zal ik eens kijken of het te reproduceren is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Waarom zou dat verschil maken? Als je gewoon "gas" geeft doet OPD toch verder niks?
Lijkt mij ook maar wellicht zit er een halve tiende vertraging in omdat hij hem stil zet als je niet doet en je daar wellicht niet OPD voordeel kunt hebben? Geen idee, vandaar de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
sky_walker schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Pas maar op, ik heb de januari update :-0
Ai, ik had gehoopt dat dit zou helpen. Zou ondertussen toch nu wel eens structureel opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JohnDoe77 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 06:51:
[...]

Worden de autonoom rijden capaciteiten van onze auto’s ook nog beter? Eerlijk gezegd had ik daar ook meer van verwacht. Hij stuurt een beetje mee, maar een bocht maken kan hij niet. Vergeleken met leider Tesla zit hij wellicht op 10%?
Het niveau 5 systeem dat wij aan het ontwikkelen zijn moeten we opbouwen uit verschillende modules teneinde deze, zolang er geen volledige autonomie gecommercialiseerd wordt, apart aan het huidige ADAS te kunnen toevoegen. Wij hebben in januari pas een nieuwe module aan het ADAS-team afgeleverd en dit om het in het nieuwe ADAS (van P8) te implementeren. Dus ik weet dat het ADAS van de P8 nog gaat ge-update worden. Maar wanneer dat is weet ik niet. Daar gaan wij niet over.

Ik weet dat er veel gebruikers van het huidige ADAS wel wat meer zelfstandigheid van het systeem verlangen maar er zijn ook wettelijke zaken waar rekening mee moeten gehouden worden. Niet alles mag zomaar ondanks dat verscheidene zaken nu al kunnen. Uiteraard hebben we bijv. het systeem van T uitvoerig geanalyseerd. En geloof me, ik zit een paar keer per week in een autonome (niveau 5) Volvo dus ik ben het gewend maar ik zou niet graag in die T zitten wanneer dát systeem in bepaalde noodsituaties zou moeten ingrijpen.

Geduld is de schoonste deugd! d:)b

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 14:05

MaxxMark

HT is Tof!

Nog een interessante observatie bemerkt rondom het "open ramen" gebeuren.

Zelf had ik het gegooid op "dikke vinger syndroom", ofwel dat ik niet oplet en blijkbaar (kort) op het knopje van een raam had gedrukt.

Vandaag merkte ik echter dat ik bij het wegrijden bij mij op kantoor, waar ik door een slagboom moet en dus mijn raam open moet doen, dat bij het dichtdoen hij in de calibratie-stand ging. Dus dan doet ie 'dicht-dicht' zegmaar. Vlak daarna bemerkte ik dat er redelijk wat omgevingsgeluid in de auto was, en zag vervolgens dat mijn rechter-achterraam op een kier stond (+- 1 cm).

Die twee situaties (samen met dat ik bij het op kantoor komen ook het raam open moest doen) doet mij heel voorzichtig vermoeden dat er 'iets' in de auto/software gebeurt waardoor hij zijn raam-calibratie wil resetten. Misschien dat het raam op een kier een aanleiding is daarvan ("Het raam stond blijkbaar open toen ik uit slaapstand kwam, omdat ik kracht kan zetten en hij gaat dicht: DUS doe ik een calibratie") . Maar het kan natuurlijk ook de oorzaak zijn ("Er is geen calibratie en ik denk dat dit 'dicht' is").

(ik ben vergeten het OPD + remmen te testen :( )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Ik zag op de foto’s van je dashboard dat er al 5000 km op staat. Hoe heb je dat zo snel gefixt in die paar weken? Dat zijn al heel wat uurtjes achter het stuur en aan de publieke laadpaal geweest ......!
Haha nee dat zou wel heel extreem zijn. Ik wilde/moest perse een 2020 model vanwege de bijtelling dus mijn P8 was een showmodel en later nog een paar keer gebruikt voor proefritten. En ook nog een leuk feitje, mijn P8 heeft nog in een Volvo reclame gespeelt 😁. Volgens mij kreeg ik hem met bijna 3000km op de teller.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik was enorm teleurgesteld over het verbruik van mijn P8. Komende van een Model S was dit toch echt teleurstellend: gemiddeld 32.8 kWh / 100km. En dat betekent een praktisch bereik (immers: niet 100% opladen en niet leegrijden) van max. 200 km. En dat is ECHT te weinig.

Wat een verrassing vandaag dat ik met dit mooie weer een stuk moest rijden van ongeveer 180 km, waarvan zo'n 100 km op de snelweg en de rest op een mooie mix van binnen de bebouwde kom en 80 km wegen, ik uit kwam op een gemiddeld verbruik van 21.3.
Wow... dat zijn nog eens hoopvolle cijfers.
We zaten met drie volwassenen in de auto (normaal rijd ik alleen) dus ook dat is mooi.

Zou die warmtepomp met dit mooie weer dat toch echt verschil maken?

We zijn bezig met het plannen van de zomervakantie en het idee is om met de auto naar Spanje te gaan. Ik zag daar om eerlijk te zijn niet zo veel in. Met de verbruikscijfers die ik had is dat gewoon geen doen. Maar met deze cijfers wil ik het wel!

Dus: het enige minpunt aan deze auto ten opzichte van mijn vorige Model S lijkt hiermee ook weggenomen.

Ik weet het: een zwaluw maakt nog geen zomer maar ik ziet het weer zonnig tegemoet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
dvroegop schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:34:
Ik was enorm teleurgesteld over het verbruik van mijn P8. Komende van een Model S was dit toch echt teleurstellend: gemiddeld 32.8 kWh / 100km. En dat betekent een praktisch bereik (immers: niet 100% opladen en niet leegrijden) van max. 200 km. En dat is ECHT te weinig.

Wat een verrassing vandaag dat ik met dit mooie weer een stuk moest rijden van ongeveer 180 km, waarvan zo'n 100 km op de snelweg en de rest op een mooie mix van binnen de bebouwde kom en 80 km wegen, ik uit kwam op een gemiddeld verbruik van 21.3.
We zaten met drie volwassenen in de auto (normaal rijd ik alleen) dus ook dat is mooi.

We zijn bezig met het plannen van de zomervakantie en het idee is om met de auto naar Spanje te gaan. Ik zag daar om eerlijk te zijn niet zo veel in. Met de verbruikscijfers die ik had is dat gewoon geen doen. Maar met deze cijfers wil ik het wel!

Dus: het enige minpunt aan deze auto ten opzichte van mijn vorige Model S lijkt hiermee ook weggenomen.

Ik weet het: een zwaluw maakt nog geen zomer maar ik ziet het weer zonnig tegemoet!
Is ook mijn ervaring vandaag. Verbruik zakt nu onder de 22 kWh voor een relatief korte rit met gecombineerde snelheden. Erg fijn.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Het niveau 5 systeem dat wij aan het ontwikkelen zijn moeten we opbouwen uit verschillende modules teneinde deze, zolang er geen volledige autonomie gecommercialiseerd wordt, apart aan het huidige ADAS te kunnen toevoegen. Wij hebben in januari pas een nieuwe module aan het ADAS-team afgeleverd en dit om het in het nieuwe ADAS (van P8) te implementeren. Dus ik weet dat het ADAS van de P8 nog gaat ge-update worden. Maar wanneer dat is weet ik niet. Daar gaan wij niet over.

Ik weet dat er veel gebruikers van het huidige ADAS wel wat meer zelfstandigheid van het systeem verlangen maar er zijn ook wettelijke zaken waar rekening mee moeten gehouden worden. Niet alles mag zomaar ondanks dat verscheidene zaken nu al kunnen. Uiteraard hebben we bijv. het systeem van T uitvoerig geanalyseerd. En geloof me, ik zit een paar keer per week in een autonome (niveau 5) Volvo dus ik ben het gewend maar ik zou niet graag in die T zitten wanneer dát systeem in bepaalde noodsituaties zou moeten ingrijpen.

Geduld is de schoonste deugd! d:)b
Super interessant! En wat zou de P8 meer moeten kunnen na die update van ooit? Die update is alleen software of ook iets hardware matigs? En komt dat dan ook op de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
dvroegop schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:34:

Herkenbaar! Net 130km op 20” winterbanden gereden en verbruik was 19,6! Dat was wel vooral 60-80km wegen en 25% 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Vandaag is de laadpaal thuis aangesloten en na aansluiten zie ik 15/16A en 30-32 km/h bij een SoC van 75%. Het amperage zou betekenen dat de paal maximaal levert?!

Normaliter is de accu leger als ik start en zie ik laadsnelheden richting de 50 km/h bij een publiek laadpunt.

Ervaren meer rijders een lagere AC laadsnelheid bij een hogere SoC?

Edit: bedenk me net dat mijn laatste verbruik er ook wat mee te maken kan hebben. Dat ligt rond de 30 kWh/100 km en dan kom je theoretisch op 34 km/h uit en dat sluit wel weer aan.
Waarom de actieradius 400 km aangeeft bij 90% is dan wel vreemd, maar dat is altijd al die waarde geweest en die ik in de praktijk echt niet haal. Was het maar zo 😊!

[ Voor 33% gewijzigd door P2Hattem op 20-02-2021 17:56 ]

Pagina: 1 ... 173 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.