Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
frankkie12345 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Op de iPhone is die functie er niet, omdat Apple dat niet toestaat;
De enige optie is dan nog om starten op basis van beweging aan te zetten, of via een Flitsmeister ONE.
Maar Apple heeft weer een handige functie met 3x tikken op de achterkant van je telefoon. Dan kan je FM toch ook openen? Dat heeft Android dan weer niet. Persoonlijk denk ik niet dat ik ONE ga nemen. Toch weer een extra kastje en ik wil toch wel graag in beeld zien waar de flitsers staan etc. Als ik me niet vergis kan je net je scherm zien als je je mobiel in de P8 op de oplader legt...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Je kan Flitsmeister op een iPhone wel (bijna) automatisch laten openen als je verbindt met je auto. Apple heeft een hele tijd geleden de maker van Shortcuts overgenomen en dit geïntegreerd in iOS.

Ik heb indertijd deze shortcut gebouwd: https://apps.apple.com/us/app/shortcuts/id915249334. Deze vraagt of je naar Muziek of Podcasts wilt luisteren en opent dan Spotify of Podcasts en daarna opent hij automatisch Flitsmeister en daaropvolgend Waze. Op basis van deze shortcut kan je eruit gooien wat je niet wilt of verder uitbreiden, het is een open formaat, dus best wel handig.

In het tabje Automation in de Shortcuts app kan je dan een automation toevoegen, daar selecteer je 'Personal automation', selecteer je Bluetooth en kan je een apparaat kiezen dat de shortcut triggert. Bij het koppelen met je auto zal je dan een notification zien waar je op kan klikken om de actie te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Jehanthar schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:20:
P2
Ik herken helemaal de ijsvorming in de deurdorpel. Ik schrok eergisteren van het kraken bij het openen van de deur en ben een hele tijd bezig geweest om het ijs daar los te wrikken en er tussenuit te peuteren. Nog niet eens gekeken of het lakwerk beschadigd is. Maar je merkt het pas als je de deur opent en dan kan de schade al aangebracht zijn.
P2

Bij mij verboog mijn plaatwerk in die hoek... Niet zo gelukkig mee. Stomme ontwerpfout voor een 'winters merk' en een nog stommere reactie van ze op het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 23:34
BlacKstaR- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:46:
[...]

Ik zou graag wel een punt willen toevoegen aan deze lijst.

Pilot Assist is niet gevoelig genoeg, ik heb mijn handen aan het stuur en maak kleine correcties en toch blijft de auto aangeven dat ik mijn handen op het stuur moet houden of laten weten dat ik er ben. Het is nu zo irritant dat ik gewoon maar op ACC rijd, want ik moet nu ongewoon veel kracht uitoefenen dat het meer moeite kost om met Pilot Assist te rijden dan zonder.
Waar heb je je handen? als ik het stuur vooral links vast heb boven de spaak heb ik geen issues. Onder de spaak of met rechts krijg ik vaak een melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
GuiltyNL schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:09:
[...]

P2

Bij mij verboog mijn plaatwerk in die hoek... Niet zo gelukkig mee. Stomme ontwerpfout voor een 'winters merk' en een nog stommere reactie van ze op het probleem...
Kan je een foto plaatsen? zodat ik weet wáár het probleem kan ontstaan?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:13
ToAoM schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:10:
[...]

Waar heb je je handen? als ik het stuur vooral links vast heb boven de spaak heb ik geen issues. Onder de spaak of met rechts krijg ik vaak een melding...
Ik heb zaterdag 250 gereden (Amsterdam- Breda). Ik heb zowaar alle opties geprobeerd. Maar hij bleef maar hinderen. Ik heb met geen mogelijkheid een relaxe positie kunnen vinden, waarbij ik pilot assist kan gebruiken zonder een melding te krijgen. Het irritante is dat soms redelijk hard aan het stuur moet trekken voordat de melding weggaat, dat slaat nergens op en is ook nog eens gevaarlijk als met meer dan 100km/h rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ToAoM schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:10:
[...]

Dat is mijn ervaring ook (P8). Linksboven stuur vasthouden geeft geen meldingen. Onderaan vasthouden wel.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Pure8 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Vanwaar dat verschil als de cataloguswaarde hetzelfde is?
(ik ben niet zo thuis in die leasebedragen)
Kan / zal ook liggen aan de operationele kosten: stroomverbruik, wegenbelasting, verzekering, bandenslijtage e.d. Kan me voorstellen dat de P8 daarin wat duurder is dan de P2. Overigens was het verschil bij mijn leasemaatschappij niet zo groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
@Hansieo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3nQSR2Rqy76uKlWoJlKb-2uX6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XiK2gFgi1G1ksK0sizNrf4O.jpg?f=fotoalbum_large

In dat onderste hoekje kwam smeltende sneeuw vast te zitten en dat vroor weer op tot een dikke klont ijs. Het water loopt op die plek dus niet goed weg. Lijkt op een ontwerpfout.

[ Voor 18% gewijzigd door Jehanthar op 15-02-2021 17:58 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 16:24
BlacKstaR- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Ik heb zaterdag 250 gereden (Amsterdam- Breda). Ik heb zowaar alle opties geprobeerd. Maar hij bleef maar hinderen. Ik heb met geen mogelijkheid een relaxe positie kunnen vinden, waarbij ik pilot assist kan gebruiken zonder een melding te krijgen. Het irritante is dat soms redelijk hard aan het stuur moet trekken voordat de melding weggaat, dat slaat nergens op en is ook nog eens gevaarlijk als met meer dan 100km/h rijd.
Misschien toch een exemplarisch probleem, want ik herken dat probleem van het stevige vasthouden ook niet. Alleen links vasthouden en rechts je hand er een beetje oplaten leunen is bij mij voldoende [P8]. Ik geef wel toe dat het iets nauwer lijkt te luisteren dan in mijn vorige Volvo. Maar als ik een keer een melding krijg en mijn handen weer in positie breng is het over en hoef ik geen slinger te geven.
Ik vond de Pilot Assist in die vorige Volvo wel wat soepeler dan deze, maar moet er meteen bijzeggen dat die dat pas was nadat er een update is geweest . Voor die tijd was die minder goed dan die van de P8 ‘vandaag’.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
BlacKstaR- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Knie lichtjes onder het stuur klemmen. Werkt bij mij beter dan handjes op het stuur. ..... (als je ergens tegenaan rijdt heb je het niet van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
frankkie12345 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Op de iPhone is die functie er niet, omdat Apple dat niet toestaat;
De enige optie is dan nog om starten op basis van beweging aan te zetten, of via een Flitsmeister ONE.
Hoe werkt dat technisch gezien dan bij een FM One i.c.m. een iPhone? Daar checkt de app toch ook of er een BT verbinding is met de One?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

_--[]--__ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:58:
[...]
Hoe werkt dat technisch gezien dan bij een FM One i.c.m. een iPhone? Daar checkt de app toch ook of er een BT verbinding is met de One?
Ben geen iPhone gebruiker/programmeur, maar voor zover ik begrepen heb, zit het scannen naar bluetooth apparaten op iOS ingebouwd in het besturingssysteem.
Zo kijkt iOS bijvoorbeeld constant naar dingen als AirPods-doosjes die in de buurt opengaan, etc.
Daar konden we op inhaken. Als er een FM ONE wordt gevonden, maak verbinding, (start de app op in een background-state)
en zodra de FM ONE beweging detecteert, start de app op (in de voorgrond).

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chokeberry
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-11-2022
Als beheerders van de Facebook groep ‘Polestar 2 NL / B’ ( https://m.facebook.com/pr...114712&ref=content_filter ) zijn wij onder onze leden een poll gestart. Velen van ons en jullie hier op Tweakers genieten van het rijden met de Polestar 2 en dat moeten we vooral doen! Maar helaas zijn er ook een aantal issues bekend. Via deze poll willen wij onder de P2-rijders inventariseren, welke issues op dit moment bij jullie het meest leven en het belangrijkste vinden. Stem op reeds geregistreerde issues of vul aan met eventueel ontbrekende issues. De inventarisatie delen we daarna ook met Polestar.

Alvast bedankt namens de 3 beheerders van de Facebook groep, a.k.a. ‘De 3E’s

[ Voor 4% gewijzigd door Chokeberry op 15-02-2021 19:40 ]

P2 Void 20” - 20200930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Quark2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:09:
Veelzijdigheid, 4wd en serieus trekvermogen waren belangrijke criteria om voor de Polestar te kiezen. Naast natuurlijk de looks en performance.
Wat dat betreft voldoet de p2 ruimschoots aan alle verwachtingen. Ook toen hij afgelopen weekend bij -7 de trailer uit de diepe sneeuw wist te halen.[Afbeelding]
Nog even een poll starten of dit nu Thunder dan wel Moon is.
De kleuren blijven fascinerend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:40:
P2

Hebben mensen die bezitten over de laatste android android 9), al een OTA update gehad naar andriod 10?
Hier nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:30:
Voor de Polestar rijders.. In de FB groep hebben de beheerders een lijstje naar Polestar gestuurd met wat punten. Ik vind persoonlijk dat ze niet bepaald de meest logische en belangrijkste kritiek punten hebben gestuurd maar ok...
Ik zag ineens ook een verdwaalde P8 rijder met exact dezelfde wens rondom sorteren op Spotify als jij ;)

Is er iets bekend of en wanneer Apple Music beschikbaar komt? Nu moet ik steeds Spotify gebruiken puur omdat de auto niks anders ondersteunt vanaf het scherm. En zaken als Netflix? Begin me langzaamaan wel te ergeren aan het uitblijven van beloofde functies en de beperkte duidelijkheid qua roadmap. Heb de P2 nu bijna 5 maanden en de nieuwigheid is er wel een beetje af. Dat had een compenserende werking op de bugs en uitstellen van een aantal functies. Er is zoveel moois mogelijk met zo’n groot scherm in combinatie met Android. Vooralsnog weinig progressie. Zeker op app gebied had ik dat ondertussen wel verwacht. Of een interactiever Home Screen, waarop je zowel maps als spotify live kan zien of met splitscreen kan werken. Dat ‘verbruik’ scherm rechtsboven in de hoek is er ook maar voor de sier en zowel maps op je dashboard als het midden scherm is ook wat overkill.

[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 15-02-2021 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Waarom zijn er nog steeds maar 25 apps beschikbaar in het automotive systeem? De meeste ervan zijn ook niet echt interessant om te downloaden. Ik heb sinds ik de auto begin januari kreeg geen nieuwe apps zien verschijnen. Zelf wacht ik bv. op Deezer maar ook daarover krijg ik weinig info. Het aanbod valt me erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:56
Aghanim schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Ik zag ineens ook een verdwaalde P8 rijder met exact dezelfde wens rondom sorteren op Spotify als jij ;)

Is er iets bekend of en wanneer Apple Music beschikbaar komt? Nu moet ik steeds Spotify gebruiken puur omdat de auto niks anders ondersteunt vanaf het scherm. En zaken als Netflix? Begin me langzaamaan wel te ergeren aan het uitblijven van beloofde functies en de beperkte duidelijkheid qua roadmap. Heb de P2 nu bijna 5 maanden en de nieuwigheid is er wel een beetje af. Dat had een compenserende werking op de bugs en uitstellen van een aantal functies. Er is zoveel moois mogelijk met zo’n groot scherm in combinatie met Android. Vooralsnog weinig progressie. Zeker op app gebied had ik dat ondertussen wel verwacht. Of een interactiever Home Screen, waarop je zowel maps als spotify live kan zien of met splitscreen kan werken. Dat ‘verbruik’ scherm rechtsboven in de hoek is er ook maar voor de sier en zowel maps op je dashboard als het midden scherm is ook wat overkill.
Is Netflix ooit beloofd geweest?
Denk het niet, maar is volgens mij ook niet echt de moeite op een verticaal scherm..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Jehanthar schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:30:
P2
Waarom zijn er nog steeds maar 25 apps beschikbaar in het automotive systeem? De meeste ervan zijn ook niet echt interessant om te downloaden. Ik heb sinds ik de auto begin januari kreeg geen nieuwe apps zien verschijnen. Zelf wacht ik bv. op Deezer maar ook daarover krijg ik weinig info. Het aanbod valt me erg tegen.
Niet omdat ontwikkelaars niet staan te springen! Het wachten is op Google!

Er zijn nog maar zo weinig apps, omdat Google op het moment alleen nog maar Chat/Muziek app toestaat voor Automotive.
Via samenwerkingen de Polestar en Volvo zijn meer apps mogelijk, maar tot nu toe is daar alleen de app EasyPark uit voort gekomen.

Zoals je hier kan zien;
https://developer.android.com/training/cars
Google staat de volgende categorien toe:
Chat, Muziek en Parkeren/Opladen/Navigeren
Die laatste categorie tot nu toe alleen voor Android Auto.

Het wachten is simpelweg op Google, die moet nieuwe API's beschikbaar maken.
En dat schiet niet bepaald op;
Als je een blik werpt in:
https://github.com/androi...ree/androidx-main/car/app

Zie je dat ze hopeloos weinig code hebben voor Automotive. Vele malen minder dan voor Android Auto. Rekening houdend met dat je op Automotive meer zou moeten kunnen, kan je zien hoe ver ze met Automotive wel niet achter lopen. Verwacht niet dat er ook maar iets bij komt voor het einde van de zomer.
Google is goed is software ontwikkelen, maar oh oh wat zijn ze er langzaam in.

Android Auto kwam uit in 2014 he. We kunnen nu pas net apps er voor bouwen...

Ik hou de situatie nauwlettend in de gaten, zodra ik meer weet, zal ik het zeker van de toren blazen ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan kan het beter niet meer als feature maar als nadeel benoemd worden in de brochures van de nieuwe auto’s ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
frankkie12345 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Niet omdat ontwikkelaars niet staan te springen! Het wachten is op Google!

Er zijn nog maar zo weinig apps, omdat Google op het moment alleen nog maar Chat/Muziek app toestaat voor Automotive.
Via samenwerkingen de Polestar en Volvo zijn meer apps mogelijk, maar tot nu toe is daar alleen de app EasyPark uit voort gekomen.

Zoals je hier kan zien;
https://developer.android.com/training/cars
Google staat de volgende categorien toe:
Chat, Muziek en Parkeren/Opladen/Navigeren
Die laatste categorie tot nu toe alleen voor Android Auto.

Het wachten is simpelweg op Google, die moet nieuwe API's beschikbaar maken.
En dat schiet niet bepaald op;
Als je een blik werpt in:
https://github.com/androi...ree/androidx-main/car/app

Zie je dat ze hopeloos weinig code hebben voor Automotive. Vele malen minder dan voor Android Auto. Rekening houdend met dat je op Automotive meer zou moeten kunnen, kan je zien hoe ver ze met Automotive wel niet achter lopen. Verwacht niet dat er ook maar iets bij komt voor het einde van de zomer.
Google is goed is software ontwikkelen, maar oh oh wat zijn ze er langzaam in.

Android Auto kwam uit in 2014 he. We kunnen nu pas net apps er voor bouwen...

Ik hou de situatie nauwlettend in de gaten, zodra ik meer weet, zal ik het zeker van de toren blazen ;-) !
Dat beloofd niet veel goeds.Ik hoop toch niet dat wij ook nog 6 jaar moeten wachten. Zal wel niet als andere, grote merken ook automotive gaan gebruiken. Maar echt opschieten dit het ook niet tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Zit dit te kijken, volgens mij nog niet gepost hier!

YouTube: TEST: 75 mil på en vinterdag med 7 elbilar

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:14:
Dan kan het beter niet meer als feature maar als nadeel benoemd worden in de brochures van de nieuwe auto’s ;)
In welke auto heb jij al gereden waar je meerdere streaming apps kon installeren of waar je überhaupt nieuwe functionaliteit erbij kreeg terwijl je de auto al had? Ik mocht in mijn V60 blij zijn als ik zelf handmatig mijn navigatie kaarten kon updaten. Dat was het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
BlacKstaR- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:40:
P2

Hebben mensen die bezitten over de laatste android android 9), al een OTA update gehad naar andriod 10?
Nee, ik nog niet. Vraag me ook af hoe die update gepusht wordt/is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:00:
[...]

In welke auto heb jij al gereden waar je meerdere streaming apps kon installeren of waar je überhaupt nieuwe functionaliteit erbij kreeg terwijl je de auto al had? Ik mocht in mijn V60 blij zijn als ik zelf handmatig mijn navigatie kaarten kon updaten. Dat was het..
De Skoda Octavia die ik als tijdelijke auto had (iets met steeds uitstellen van levering P2 ;) ) ondersteunde veel meer apps en functionaliteiten. Deels via Android Auto en de Apple variant, maar onder aan de streep had ik veel meer apps en functionaliteit ter beschikking dan nu. De P2 is nu een stuk armer op dit gebied dan (ik denk) een gemiddelde VAG-auto. De Peugeot 5008 waar ik daarvoor in reed had ook meer apps/functionaliteit.

Overigens is jouw vraag niet geheel relevant voor het punt dat ik probeer te maken. De P2 is niet af en wel geleverd. Ik hoef geen scheetkussen of additionele functionaliteit (al zou ik dat wel als een grote plus ervaren!) maar de functionaliteit krijgen waarmee geadverteerd werd/wordt vind ik toch wel het minimale. Niet iedereen heeft de auto net een week of 6 en wil nog wel even wachten. De eerste P2's werden een half jaar geleden geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 16-02-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Bij mij is het vastzetten gelukt. Alleen het weer terug naar normaal lukt niet meer. Iemand hetzelfde probleem gehad en de oplossing daarvoor? Ik hen nu een half opemgaande achterklep |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:30
Ronndr83 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Bij mij is het vastzetten gelukt. Alleen het weer terug naar normaal lukt niet meer. Iemand hetzelfde probleem gehad en de oplossing daarvoor? Ik hen nu een half opemgaande achterklep |:(
Ook dat staat gewoon op deze pagina van de handleiding onder het kopje "Maximale opening resetten"... Maar wil je wel wat leestijd besparen: Gewoon handmatig omhoog duwen en dan weer opnieuw programmeren met de knop. Meer info zie dus de link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:38
Ikzelf wacht 'geduldig' op de release van CarPlay voor de P2. Ik vind de functionaliteit die de verschillende apps in de auto nu bieden afdoende (ik kan navigeren en muziek luisteren :)), maar ik heb het idee dat de hele AA ontwikkeling en de beschikbaarheid van handige apps nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
AartJW schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:49:
[...]

Ook dat staat gewoon op deze pagina van de handleiding onder het kopje "Maximale opening resetten"... Maar wil je wel wat leestijd besparen: Gewoon handmatig omhoog duwen en dan weer opnieuw programmeren met de knop. Meer info zie dus de link.
Aah handmatig omhoog duwen. Dat had ik niet uit de handleiding gehaald. Dacht dat dat niet goed was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Aghanim schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:39:
[...]

De Skoda Octavia die ik als tijdelijke auto had (iets met steeds uitstellen van levering P2 ;) ) ondersteunde veel meer apps en functionaliteiten. Deels via Android Auto en de Apple variant, maar onder aan de streep had ik veel meer apps en functionaliteit ter beschikking dan nu. De P2 is nu een stuk armer op dit gebied dan (ik denk) een gemiddelde VAG-auto. De Peugeot 5008 waar ik daarvoor in reed had ook meer apps/functionaliteit.

Overigens is jouw vraag niet geheel relevant voor het punt dat ik probeer te maken. De P2 is niet af en wel geleverd. Ik hoef geen scheetkussen of additionele functionaliteit (al zou ik dat wel als een grote plus ervaren!) maar de functionaliteit krijgen waarmee geadverteerd werd/wordt vind ik toch wel het minimale. Niet iedereen heeft de auto net een week of 6 en wil nog wel even wachten. De eerste P2's werden een half jaar geleden geleverd.
Jij had het over ingebouwde apps, niet over CarPlay. Ik had een vrij nieuwe Passat hiervoor en die kon alleen met carplay wat dingetjes. Verder een oud navigatiesysteem en eh wil je muziek streamen? Ja, dat kon ook, gewoon de FM radio op sky radio zetten 😭
Ik weet niet hoe het was toen jij je auto bestelde, maar ik wist bij bestelling dat carplay nog niet zou werken bij aflevering en ook dat het nog wel even ging duren. En wat ik veel gebruik in de auto: navigeren en streamen met Spotify, werkt perfect, beter dan via CarPlay en al helemaal beter dan in iedere andere auto die ik ken.
Oh en over dat scheetkussen: hoeveel streamingdiensten ondersteunt tesla eigenlijk? (Hint: eentje!)

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 16-02-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
[P8]

Ik denk dat er teveel issues/klachten gepost werden op het door Volvo "Electric Drivers Connect" opgerichte forum. Alle topics zijn weg .... :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FidXEco5jT9ewtnfwyMFwA5UgPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rAr06JFwBbzGBN7N7qvULmCg.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
FBMG schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:12:
[P8]

Ik denk dat er teveel issues/klachten gepost werden op het door Volvo "Electric Drivers Connect" opgerichte forum. Alle topics zijn weg .... :-)

[Afbeelding]
Ik denk/hoop een tijdelijke storing. De hele site werkt bij mij niet meer.

Edit: 10 seconden later weer wel. Inclusief alle topics.

[ Voor 5% gewijzigd door Montalbano op 16-02-2021 10:24 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
zonde.. niet mijn schuld - maar nog niet handig.. vanmiddag naar het schadebedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wCVmxDBbLGot71sEyCCeDHsDJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aB04NbcNkH17TF9ZSBf5EFRS.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:38
4v4t4r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:31:
zonde.. niet mijn schuld - maar nog niet handig.. vanmiddag naar het schadebedrijf.

[Afbeelding]
Dat is behoorlijke schade zeg, zonde! Iemand tegenaan geklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79

[Afbeelding]
Bah... hopelijk hoef je er ook niets van te betalen. Ziet er uit als pure blikschade, als ze dat herstellen zie je er niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
ach-jee schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Dat is behoorlijke schade zeg, zonde! Iemand tegenaan geklapt?
iemand gooide zn deur open toen ik een smal straatje in reed, die heb ik dubbelgevouwen tegen mn auto aan :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Spanky79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Bah... hopelijk hoef je er ook niets van te betalen. Ziet er uit als pure blikschade, als ze dat herstellen zie je er niets meer van.
Nee niet mijn schuld, en het is lease. Maar leuk is het niet.. ben zo zuinig geweest afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
4v4t4r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Nee niet mijn schuld, en het is lease. Maar leuk is het niet.. ben zo zuinig geweest afgelopen 2 maanden.
Snap ik. Met mijn vorige auto ook zoiets gehad - schadehersteller heeft puik werk afgeleverd. Denk dat ze de auto mooier terugleverden dan die ooit was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JoeMusashi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:38:
[...]

Nee, ik nog niet. Vraag me ook af hoe die update gepusht wordt/is.
Volgens mij, P8 bezitter, moet Android 10 nog via de dealer geïnstalleerd worden en dus niet mogelijk via een OTA update.

Mensen met Android 10 hebben nu wel een button voor automatische update in het systeem. Nog niks binnen gekregen maar het is iig al wel voor geïnstalleerd ga ik dan maar vanuit.

@Aghanim uiteindelijk draait het gewoon allemaal om communicatie en verwachtingsmanagement. Niks meer, niks minder. We kunnen allemaal volgens mij best veel geduld hebben, zolang je maar zicht hebt op iets. Dus een roadmap van Volvo/Polestar 2. Dan weet je precies wanneer wat komt. Als men dingen blijft uitstellen.. dan heeft zo'n roadmap weinig nut meer. Los natuurlijk van de belangrijkste issues die ze nu al moeten fixen bij Volvo/Polestar. Ik ben dus benieuwd wat er gebeurt met dat nieuwe platform van Volvo. De meest belangrijke punten zijn helder en door bijna iedereen bevestigd. Nu is Volvo aan zet.

Dat hier nog werkelijk helemaal niets op staat is dus zo'n puntje wbt communicatie. Ik vind dat best zwak: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 16-02-2021 10:49 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Een betrouwbare roadmap is zeer welkom. Dat er zaken stapsgewijs per half april uitgerold gaan worden klinkt nog te vrijblijvend. Zit zelf niet te wachten op "tijdelijke of tussentijdse" updates die wat fixen of toevoegen omdat de auto nu fijn en storingsvrij rijdt...want het blijft een feest om te rijden [P8].

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
RHF schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:59:
Een betrouwbare roadmap is zeer welkom. Dat er zaken stapsgewijs per half april uitgerold gaan worden klinkt nog te vrijblijvend. Zit zelf niet te wachten op "tijdelijke of tussentijdse" updates die wat fixen of toevoegen omdat de auto nu fijn en storingsvrij rijdt...want het blijft een feest om te rijden [P8].
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYTe0Wlk_eTwV8G9N98Z3TrDIsM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u1rFjebgkIsK4GVn4Ab1Gpn2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Precies, medio, voorjaar....bedankt voor het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024

[Afbeelding]
Auw!!! Dat voelt toch wel echt slecht zeg! Hopelijk geen persoonlijk letsel? De hersteller kan dit weer als nieuw maken, geen zorgen!

Ps; wel mooi omschreven wat er gebeurd is! _O-

[ Voor 11% gewijzigd door JohnDoe77 op 16-02-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:47:
[...]

Auw!!! Dat voelt toch wel echt slecht zeg! Hopelijk geen persoonlijk letsel? De hersteller kan dit weer als nieuw maken, geen zorgen!

Ps; wel mooi omschreven wat er gebeurd is! _O-
Ik ging de bocht om en iemand deed (die daar geparkeerd stond) zn deur open terwijl ik er reed.. die vouwde dubbel en voordat ik stil stond was hij al langs mn auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennonl87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07-2022
hopelijk iets eerder kan het meteen met de banden wissel O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 20:31

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7opQcDsrsB6Wkd4TFKVaD6kqV9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5rk9YePZ9qOJLOJ03sPNxkh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was wel handig geweest vorige week :+ als ze op de markt komen maar eentje aanschaffen of krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
SpeedfreakR schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:06:
[Afbeelding]

Dit was wel handig geweest vorige week :+ als ze op de markt komen maar eentje aanschaffen of krijgen.
Is tijdelijk een "kartonnen(plastic cover van iets)" DIY met magneetjes een idee?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-09 20:16
Blijf last houden van storing: Radarsensor voorzijde, Sensor geblokkeerd. Sinds paar weken, 100% score op deze storing.
Heeft iemand enig hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
ik kreeg trouwens na het ongelukje mn auto niet meer aan de praat " duw de hendel naar beneden" " systeem opstarten" maar hij ging echt nergens heen.. even uitgestapt en na 3 mins ofzo er weer in en alles werkte weer.. Alsof de auto me niet voelde op de sensor misschien ? (fijn compliment wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Hansieo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Is tijdelijk een "kartonnen(plastic cover van iets)" DIY met magneetjes een idee?
Lijkt me iets wat redelijk makkelijk zelf te maken is. Magneetjes van AliExpress ;-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Ik heb gister de lijst die ik in de community gepost had met issues/verbeterpunten gister ook doorgezet naar Volvo. Moest even via via omdat ze geen mailadres hebben en het contactformulier te weinig tekens toestaat.

Ik werd meteen gebeld door iemand van Customer Service en daar heb ik een kwartiertje mee gesproken. Hij was op de hoogte van de community app, daar hield een ander team zich mee bezig. Ik heb als tip gegeven dat ze daar wel serieus en snel inhoudelijk vervolg aan moeten geven of aangeven wanneer ze op punten in kunnen gaan en op welke manier. Anders maak je van een mooi initiatief iets negatiefs onder de gebruikers nu de enige zijn die input leveren. En dat terwijl wij de betalende klanten zijn.

Verder een goed gesprek en hij gaf aan dat ze zelden zulke inhoudelijke feedback kregen (met dank aan ieder van ons). Er volgt dus in elk geval binnenkort nieuw contact om meer inhoudelijk ervaringen te bespreken met de mensen binnen Volvo die er iets mee kunnen. Het belletje was vooral om erkenning te geven voor de gestuurde feedback. Ik heb gevraagd of ze iedereen in die community mee willen nemen in de inhoudelijkheid en dat we zo samen hopelijk de ervaring kunnen verbeteren.

Wordt dus vervolgd, maar netjes dat men direct belde. Verder even gehad over het ontbreken van informatie over software updates, routeplannen, etc. Hij gaf aan dat die specifieke site er is waar nieuwe software op komt te staan en zij ook balen dat die nog leeg is. Probleem ligt daarbij in Zweden; die zeggen er naar Nederland niets over en kunnen zomaar opeens alles vullen. Hem netjes teruggegeven dat ze een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld Apple die een iOS update doet; daar kun je keurig de releasenotes lezen. Vorige week wist de Volvo dealer alleen dat als ze hem inpluggen, hij nieuwe software gaat downloaden maar welke versie laat staan inhoud is dan onbekend. Neemt hij ook mee.

Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:31:
P8
Er volgt dus in elk geval binnenkort nieuw contact om meer inhoudelijk ervaringen te bespreken met de mensen binnen Volvo die er iets mee kunnen.
Deze snap ik even niet. We hebben daar op dat platform uitgebreid onze opmerkingen gegeven en toevallig of niet maar bijna alles komt overeen met elkaar. Dus wat valt er nog meer inhoudelijk te bespreken voordat Volvo bepaalde dingen serieus gaat nemen en gaat oplossen?

Het klinkt mij allemaal weer te veel "praten/praten/praten maar niet handelen" in de oren. Overigens niet naar jou bedoelt, top dat je de lijst naar Volvo hebt gestuurd. Aan de andere kant... dat had Volvo toch ook even officieel via een helder bericht op dat platform kunnen aangeven zodat alle mensen die update mee krijgen? Het is dat jij er achteraan ging, anders hadden we nog steeds geen flauw benul gehad...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
P8

Ik heb gister de lijst die ik in de community gepost had met issues/verbeterpunten gister ook doorgezet naar Volvo. Moest even via via omdat ze geen mailadres hebben en het contactformulier te weinig tekens toestaat.

Ik werd meteen gebeld door iemand van Customer Service en daar heb ik een kwartiertje mee gesproken. Hij was op de hoogte van de community app, daar hield een ander team zich mee bezig. Ik heb als tip gegeven dat ze daar wel serieus en snel inhoudelijk vervolg aan moeten geven of aangeven wanneer ze op punten in kunnen gaan en op welke manier. Anders maak je van een mooi initiatief iets negatiefs onder de gebruikers nu de enige zijn die input leveren. En dat terwijl wij de betalende klanten zijn.

Verder een goed gesprek en hij gaf aan dat ze zelden zulke inhoudelijke feedback kregen (met dank aan ieder van ons). Er volgt dus in elk geval binnenkort nieuw contact om meer inhoudelijk ervaringen te bespreken met de mensen binnen Volvo die er iets mee kunnen. Het belletje was vooral om erkenning te geven voor de gestuurde feedback. Ik heb gevraagd of ze iedereen in die community mee willen nemen in de inhoudelijkheid en dat we zo samen hopelijk de ervaring kunnen verbeteren.

Wordt dus vervolgd, maar netjes dat men direct belde. Verder even gehad over het ontbreken van informatie over software updates, routeplannen, etc. Hij gaf aan dat die specifieke site er is waar nieuwe software op komt te staan en zij ook balen dat die nog leeg is. Probleem ligt daarbij in Zweden; die zeggen er naar Nederland niets over en kunnen zomaar opeens alles vullen. Hem netjes teruggegeven dat ze een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld Apple die een iOS update doet; daar kun je keurig de releasenotes lezen. Vorige week wist de Volvo dealer alleen dat als ze hem inpluggen, hij nieuwe software gaat downloaden maar welke versie laat staan inhoud is dan onbekend. Neemt hij ook mee.

Wie weet...
Mooi initiatief en nogmaals, een mooi totaaloverzicht in de Volvo EV Connect site. Deze clustering geeft overzicht en heeft ook al navolging gekregen zag ik. Je maakt het Volvo en ons gemakkelijk. Dank hiervoor!

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Hansieo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Ja zeker! Als ik weet dat er sneeuw komt ga ik zeker iets maken. Maar een officiële polestar oplossing is het mooist natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
en dan is de vervangende auto een Astra... joepie.. verwachting is de auto 3 a 4 weken kwijt te zijn omdat er 2 deuren moeten worden besteld. De deuren van de P8 zijn niet anders dan de normale XC40 toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
P8

Dit weekend schijnt het 12 a 15 graden te (kunnen) worden... gaan er nog meer mensen hier met hun P8 even een leuk ritje maken om te range/verbruik te testen bij (veel) betere weersomstandigheden? Ik moet sowieso vrijdag dus een trip maken van totaal bijna 350km dus ben enorm naar het verbruik omdat ik nu alleen nog maar vrij korte ritjes heb hoeven te maken, in de kou, en dus vaak hoog in de 30 of 40 kW zat :)

Ben dus erg benieuwd wat de P8 (en ook wel de P2) gaat doen met een graadje of 15!

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 16-02-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Petzun schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Mooi initiatief en nogmaals, een mooi totaaloverzicht in de Volvo EV Connect site. Deze clustering geeft overzicht en heeft ook al navolging gekregen zag ik. Je maakt het Volvo en ons gemakkelijk. Dank hiervoor!
Ik sluit mij hier bij aan, complimenten @JohnDoe77 goed verhaal.
Doen we wellicht hier nog een poging om gezamenlijk een lijst te maken om deze dan allemaal via het portaal in te dienen?

Daarnaast kunnen nieuwe eigenaren of forumbezoekers wellicht ook makkelijker kennisnemen van een dergelijk overzicht.
qua “Known issues”

Dus bijvoorbeeld qua prio in MoSCoW ?
Must Have,
Should Have,
Could Have,
Won't Have (this time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
High-Voltage2 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Bij de P2 maakt dat geen verschil. Behalve bij het afschakelen, maar daar doel je niet op vermoed ik?
voor de P8 maakt het voor mij wel degelijk verschil als hij moet afremmen omdat de auto voor je langzamer rijdt remt hij rustiger en als je tussentijds een keer gas bijgegeven hebt zakt hij ook rustiger terug naar ingestelde snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:13
Juancho schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:35:
P8

Dit weekend schijnt het 12 a 15 graden te (kunnen) worden... gaan er nog meer mensen hier met hun P8 even een leuk ritje maken om te range/verbruik te testen bij (veel) betere weersomstandigheden? Ik moet sowieso vrijdag dus een trip maken van totaal bijna 350km dus ben enorm naar het verbruik omdat ik nu alleen nog maar vrij korte ritjes heb hoeven te maken, in de kou, en dus vaak hoog in de 30 of 40 kW zat :)

Ben dus erg benieuwd wat de P8 (en ook wel de P2) gaat doen met een graadje of 15!
[P2]
Ik maak me over de zomer range echt geen zorgen, ik haalde in oktober toen hij net was geleverd netjes tussen de 18-21 kWh/100km. Op winterbanden haal ik op lange ritten 25 kWh/100km. Winterbanden zijn gewoon niet heel efficiënt, ik heb de Bridgestone Blizzak LM005, geven wel echt veel grip in de sneeuw. Ik kan niet wachten tot dat ik ze weer mag inruilen voor de Primacy 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Vandaag kort ritje op binnenwegen (tussen 30 en 60 km p/u), 10 graden, 19 inch zomerbanden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVPAhK87WlSl5ixqaIimqZ3jgtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkoGBJ9qAssBhGcwwFpTgw88.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
P8:

vraagje. In de handleiding staat dit:
Dagtellers
Er zijn twee dagtellers, TM en TA.

TM kan handmatig op nul worden gezet en TA wordt automatisch op nul gezet als de auto minimaal vier uur niet wordt gebruikt.

Kilometerteller
De kilometerteller registreert de totale afgelegde afstand van de auto. Deze waarde is niet op nul te zetten.
Begrijp ik het dus goed dat het niet mogelijk is om over langere duur je data uit de boordcomputer te zien? Het lijkt mij interessant om na je eerste 500/1000km bijv. je gemiddelde verbruik te zien...

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 16-02-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:08:
P8:

vraagje. In de handleiding staat dit:

[...]

Begrijp ik het dus goed dat het niet mogelijk is om over langere duur je data uit de boordcomputer te zien? Het lijkt mij interessant om na je eerste 500/1000km bijv. je gemiddelde verbruik te zien...
Jawel hoor, gewoon de TM niet resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
@ Juancho
Op de foto van mijn post zie je bv dat ik de laatste ca 600 km de TM niet meer heb gereset omdat ik het gemiddelde over alle gereden kilometers wil zien. Ik heb alleen de eerste 300 km ‘gemist’ omdat ik hem toen nog steeds resette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
EHAS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Ik sluit mij hier bij aan, complimenten @JohnDoe77 goed verhaal.
Doen we wellicht hier nog een poging om gezamenlijk een lijst te maken om deze dan allemaal via het portaal in te dienen?

Daarnaast kunnen nieuwe eigenaren of forumbezoekers wellicht ook makkelijker kennisnemen van een dergelijk overzicht.
qua “Known issues”

Dus bijvoorbeeld qua prio in MoSCoW ?
Must Have,
Should Have,
Could Have,
Won't Have (this time)
Lijkt me dat ze in Beesd nu wel genoeg geïnformeerd zijn en dat de bal nu daar ligt. Veel van de antwoorden zullen uit Zweden moeten komen dus ik denk dat we ze even tijd moeten geven om inhoudelijk terug te kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Jehanthar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:26:
@ Juancho
Op de foto van mijn post zie je bv dat ik de laatste ca 600 km de TM niet meer heb gereset omdat ik het gemiddelde over alle gereden kilometers wil zien. Ik heb alleen de eerste 300 km ‘gemist’ omdat ik hem toen nog steeds resette
Aha ok dan is dat dus de enige optie. Jammer want zo kan je, in mijn ogen, de TM niet gebruiken zoals je die wil gebruiken. Namelijk zelf bepalen wanneer je een rit wil tracken. Ja het kan maar je reset daarmee gelijk alles.

De TA zou ik zien, en volgens mij is dat logisch maar misschien zie ik het verkeerd, als onderdeel dat constant door loopt en alles bijhoudt. Automatisch dus. Maar die reset na 4 uur verknalt het dus een beetje.

Goed, geen wereldramp en ik zal nu gewoon van de TM afblijven want ik vind een overal beeld handiger dan van een ritje. Misschien dat er in de toekomst met een update een button kan komen om zelf te kiezen of je na 4 uur een reset wil ja/nee.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 16-02-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
FBMG schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:12:
[P8]

[Afbeelding]
Kun je de link hierna nog een keer delen? Ik google me gek, maar kan de community niet vinden... thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
MartinP8 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Kun je de link hierna nog een keer delen? Ik google me gek, maar kan de community niet vinden... thx!
https://llcrm.eu/r.asp?r=...f0-41f3-bd0c-f037153936b5

XC40 P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Deze snap ik even niet. We hebben daar op dat platform uitgebreid onze opmerkingen gegeven en toevallig of niet maar bijna alles komt overeen met elkaar. Dus wat valt er nog meer inhoudelijk te bespreken voordat Volvo bepaalde dingen serieus gaat nemen en gaat oplossen?

Het klinkt mij allemaal weer te veel "praten/praten/praten maar niet handelen" in de oren. Overigens niet naar jou bedoelt, top dat je de lijst naar Volvo hebt gestuurd. Aan de andere kant... dat had Volvo toch ook even officieel via een helder bericht op dat platform kunnen aangeven zodat alle mensen die update mee krijgen? Het is dat jij er achteraan ging, anders hadden we nog steeds geen flauw benul gehad...
Eens kerel, maar zo werken dingen in de grote zakenwereld... 8)7

Oh, er is een hoop gedoe over onze nieuwe EV. Laten we dit bij het scrum-team onder de aandacht brengen.

Scrumteam; goed, we gaan dus een klantpanel starten. Laten we die stagiair dat even laten oppakken, die is ook wel handig met dat internet enzo...

Hmmm... er staat wel heel veel op dat internet ding. Iedereen wil allemaal verbeteringen. Laten we via teams vergaderen wat we op de backlog zetten. Top idee.

Zeg; wanneer pakken jullie die dingen die op de backlog staan op? Euhm, moeilijk te zeggen. Eens in de maand komt dit scrum team digitaal samen en dan kiezen wij een aantal dingen uit waar we mee aan de slag gaan! Als je geluk hebt de komenden maandag, maar het kan ook nog een jaar duren. Je hoort van ons!

Fijn dat we weer lekker bezig zijn, maar informeer iemand ook die klanten die op dat internet al die feedback hebben gegeven? Oja; dat is een goed idee....

En zo ben je snel veel tijd kwijt!! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:14:
[...]

Eens kerel, maar zo werken dingen in de grote zakenwereld... 8)7

Oh, er is een hoop gedoe over onze nieuwe EV. Laten we dit bij het scrum-team onder de aandacht brengen.

Scrumteam; goed, we gaan dus een klantpanel starten. Laten we die stagiair dat even laten oppakken, die is ook wel handig met dat internet enzo...

Hmmm... er staat wel heel veel op dat internet ding. Iedereen wil allemaal verbeteringen. Laten we via teams vergaderen wat we op de backlog zetten. Top idee.

Zeg; wanneer pakken jullie die dingen die op de backlog staan op? Euhm, moeilijk te zeggen. Eens in de maand komt dit scrum team digitaal samen en dan kiezen wij een aantal dingen uit waar we mee aan de slag gaan! Als je geluk hebt de komenden maandag, maar het kan ook nog een jaar duren. Je hoort van ons!

Fijn dat we weer lekker bezig zijn, maar informeer iemand ook die klanten die op dat internet al die feedback hebben gegeven? Oja; dat is een goed idee....

En zo ben je snel veel tijd kwijt!! :*)
Echt hè, safe agile.. bestaat er iets klantenhatender dan dat? Maar wel efficiënt om je mensen continu aan het werk te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Dan kom je op de aanmeld pagina :) Heb je de link naar de website waar je in kan loggen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
4v4t4r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Dan kom je op de aanmeld pagina :) Heb je de link naar de website waar je in kan loggen ?
https://driversconnectnl.insitessquare.com/

Zo dan

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
Top forum dit mensen. Dank alvast voor alle tips en aandachtspunten. Veel dingen die nog geregeld moeten worden, laten we ze kinderziektes of groeipijntjes noemen... maar desondanks kijk ik enorm uit naar mijn P8. Als het goed is volgende week, maar nog niets gehoord. Zal dus nog wel een weekje later worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
[P2]

Ik had iets heel vreemds vandaag: toen ik wegreed deed de verwarming het niet (zowel climate control als stoel- en stuurverwarming), ook cruise control werkte niet. Ik had nog zo'n 35% range, dus zou daar geen issue verwachten. Ben benieuwd of dit morgenochtend nog steeds het geval is, ga deze keer wel een jas aantrekken 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JTHZZ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Echt hè, safe agile.. bestaat er iets klantenhatender dan dat? Maar wel efficiënt om je mensen continu aan het werk te houden..
En die consultants maar lachen! Eerst iedereen “smart” en nu allemaal “lean”...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:52:
Top forum dit mensen. Dank alvast voor alle tips en aandachtspunten. Veel dingen die nog geregeld moeten worden, laten we ze kinderziektes of groeipijntjes noemen... maar desondanks kijk ik enorm uit naar mijn P8. Als het goed is volgende week, maar nog niets gehoord. Zal dus nog wel een weekje later worden.
Dat wordt een rij-ervaring... heel veel plezier en sterkte om die bigsmile van je gezicht te krijgen! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Vandaag eerste ritje onder de 20 kWh/100km. Afstand 28 km, gemiddelde snelheid 60 km/h, met preheating aan de paal (al was dat niet echt relevant vandaag) d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Jehanthar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:26:
@ Juancho
[P2]
Ik heb mijn TM ook niet gereset omdat ik het totaal gereden gemiddelde wil zien. Hij is slechts eenmaal gereset toen de (terugroepactie) inverters zijn vervangen. Ik denk dat er niet veel zijn die mijn gemiddelde zullen kunnen evenaren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1g9ZqZwGm6CaBmtWq_FufNkDV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pCCK9DH9oekZx20ERljLj9o.jpg?f=fotoalbum_large

Naschrift: tot vorige week gaf TM een normale/plausibele waarde. Het viel mij op omdat ik het verbruik van afgelopen weekend in de kou / sneeuw met trailer wilde bekijken...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
P8

Wie weet...
Heel goed stuk! Benieuwd of het iets op gaat leveren. Eerlijk gezegd twijfel ik nogal aan die community. Het lijkt er vooral op gericht om veel informatie van de deelnemers te verzamelen. De organiserende partij (InSites Consulting) is ook een 100% marktonderzoek bedrijf, geen service of zelfs maar communicatie organisatie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
MartinP8 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:40:
[...]

Heel goed stuk! Benieuwd of het iets op gaat leveren. Eerlijk gezegd twijfel ik nogal aan die community. Het lijkt er vooral op gericht om veel informatie van de deelnemers te verzamelen. De organiserende partij (InSites Consulting) is ook een 100% marktonderzoek bedrijf, geen service of zelfs maar communicatie organisatie...
Precies dat gevoel had ik ook, vandaar mijn keuze om het ook -met omweg- direct naar Volvo te sturen. Het heeft hun aandacht en ik heb aangegeven dat deze lijst een verzameling is van een ieders input. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
4v4t4r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:16:
en dan is de vervangende auto een Astra... joepie.. verwachting is de auto 3 a 4 weken kwijt te zijn omdat er 2 deuren moeten worden besteld. De deuren van de P8 zijn niet anders dan de normale XC40 toch ?
Dat is balen. Kun je niet gewoon doorrijden in de P8 tot de deuren binnen zijn?

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Montalbano schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:24:
[...]

Dat is balen. Kun je niet gewoon doorrijden in de P8 tot de deuren binnen zijn?
wel over nagedacht, maar het doet zeer elke keer als ik bij de auto kwam ;)
Ik rij niet heel veel dus #firstworldproblems - maar leuk is anders.. Ik hoop dat het max 3 weken duurt - heb een afspraak staan bij de dealer half Maart voor updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
P2

Gisteren prettige ervaring vwb de range na update (2 Feb is eea geüpdate en recall werkzaamheden uitgevoerd): Vanuit Den Haag op en neer naar Nijmegen haalde ik voorheen van 100% SoC tot +\- 7% (diverse tempraturen, overdag, 105 km/h met ACC, airco aan 21 C)
Gisteren zelfde traject thuis met 19% SoC 😊

Happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
4v4t4r schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:38:
[...]

Ik rij niet heel veel dus #firstworldproblems - maar leuk is anders.. Ik hoop dat het max 3 weken duurt - heb een afspraak staan bij de dealer half Maart voor updates
Het is een leaseauto toch? Dan heb je op zn minst recht op vergelijkbaar (!) vervangend vervoer. Jij en je werkgever betalen immers wel gewoon door voor de P8. Ik zou er bij de leasemaatschappij over klagen. Een Astra ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:38:
[...]

Updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
MartinP8 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat Volvo Nederland zocht naar een platform(pje) wat ze snel in de lucht konden brengen om de gemoederen te bedaren. Mevrouw Hortense is wel echt van Volvo geloof ik. Dus ze moet gewoon inloggen en aan de slag. Als ik binnen nu en een tweetal weken geen fatsoenlijk bericht heb gehad klim ik in de pen naar de leasemaatschappij en de dealer. Maar ze eerst maar eens de kans geven er wat aan te doen.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sebas84! schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat Volvo Nederland zocht naar een platform(pje) wat ze snel in de lucht konden brengen om de gemoederen te bedaren. Mevrouw Hortense is wel echt van Volvo geloof ik. Dus ze moet gewoon inloggen en aan de slag. Als ik binnen nu en een tweetal weken geen fatsoenlijk bericht heb gehad klim ik in de pen naar de leasemaatschappij en de dealer. Maar ze eerst maar eens de kans geven er wat aan te doen.
Nee, zij werkt niet bij Volvo maar doet marktonderzoek en dit soort klantpanels. Vandaar geen enkel inhoudelijk antwoord anders dan dat wij binnenkort met Volvo in contact kunnen komen... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
JohnDoe77 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Nee, zij werkt niet bij Volvo maar doet marktonderzoek en dit soort klantpanels. Vandaar geen enkel inhoudelijk antwoord anders dan dat wij binnenkort met Volvo in contact kunnen komen... 8)7
Dat meen je niet! dan klim ik na al in de pen naar de leasemaatschappij. ik word niet graag met kluitje het riet ingestuurd.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
4v4t4r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:16:
Die deuren zijn wel degelijk anders, elektrische variant heeft aangepaste vloer (iets met een batterij die er in moest passen ofzo :+ ) dus zijn de onderdelen die in aanraking komen met die vloer ook licht anders. Soms andere vorm, soms een extra gaatje en soms zelfs gewoon ander materiaal. Best veel unieke stukken in die elektrische body ;)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
P2

Iemand ervaring met afluisteren van "WhatsApp Voicemessage" van een iPhone? Voor zover ik het ervaar kan dit alleen door de Bluetooth mediaspeler te selecteren en via deze weg het bericht af te luisteren..... Bij vorige auto ging dit vrijwel direct naar de autospeakers als het "play-coontje" gedrukt werd (als de iPhone via Bluetooth verbonden was) zonder eerst een "geluidsbron" te hoeven selecteren.
Any tips?🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JohnDoe77 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:39:
[...]

Precies dat gevoel had ik ook, vandaar mijn keuze om het ook -met omweg- direct naar Volvo te sturen. Het heeft hun aandacht en ik heb aangegeven dat deze lijst een verzameling is van een ieders input. :)F
Ik heb gisteren een berichtje gestuurd naar de collega's in Volvo of ze IETS doen met dat klanten-portaal. Heb hier een woordje uitleg bijgevoegd omtrent het Nederlandse initiatief waar het hier over gaat.

Deze morgen antwoord gekregen. Ik zal het kort samenvatten:
Ze zijn niet op de hoogte van dit Nederlandse portaal maar kunnen niet uitsluiten dat de resultaten via een omweg tot bij hun geraken. Dus dat blijft een groot vraagteken. :?
Wat ze wel doen is akte nemen van de Zweedse en Noorse klanten hun bevindingen en daar mee aan de slag gaan. En citaat: 'we gaan er van uit dat de ervaringen die de Nederlandse klanten hebben gelijkaardig zullen zijn'.
Ook staat er dat sommige zaken niets met Volvo te maken hebben en dat ze daar bijgevolg niks aan kunnen verhelpen maar dat Volvo zich desalniettemin wel verantwoordelijk voelt en deze dus wel op orde probeert te krijgen. Als voorbeeld geven ze 'een dingetje' met een telecomprovider.

En ondertussen tikt de klok verder naar 12 maart. Meiden, ik begin er reuzezin in te krijgen. :9~ (en hoop stiekem dat alle problemen van de baan zijn tegen die tijd. Maar ja, je kent het hé, ijdele hoop...) :S

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Heb na de auto wassen maandag even wat foto’s gemaakt om met jullie te delen.

Had enkele weken geleden al wat dingen laten wrapped op de auto:
- Chrome in de grill voor
- Chrome op de achterbumper
- Ramen van de achter portieren laten tinten
- Middenconsole laten wrappen met Carbon om het minder kras gevoelig te laten zijn.

Ben er erg blij mee en heb er zo nog mijn eigen draai aan kunnen geven.
Van de week even de stickers van de zijkant verwijderen. Dan is hij helemaal af.

Ook met de auto zelf blij! Rijdt echt heerlijk.

Wat kleine issues:
- portier achter sluit iets wat moeilijk, moet hem echt een goeie gooi geven om hem goed te laten sluiten, zal iets met rubbers of afstelling zijn.

-regelmatig dat de camera’s het niet meteen doen en later aanspringen, met name als ik instap en meteen in R ga. Krijg dan de melding “camera’s niet beschikbaar”

-1x groot licht assistent fout gehad, na in en uitstappen werkte dat weer.

- wel meerdere keren aandrijflijn service vereist gehad. De laatste week gelukkig niet meer voorbij zien komen.

Verder gewoon een top auto! Hoop snel dat de app komt en Apple CarPlay mis ik persoonlijk ook wel. Maar spotify werkt ook echt top in de auto zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4K11f85p7C3rSiPqDmThtNda0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zA8Nlv5plh29YSRcxL46zR7q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhIbCOWbeeXh-mqgTounNo5ICFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NbAIQ2S9JIenBe2iS2fYgmt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYAhc6Pywn20_vb5TF05SOI2SKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f89m6QnyTvwWBgIpZqFnf2lu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WZCroX6WRc7pt01oLPTvkAmSmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BR1VTfPCQq4uO7GMFsWZDkN1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Illc1rqseq1ciY8Jb4RNaYNnMqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHfVpn78P0WTMyopoVtfW1LK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OB_-s1zFvIFgH-kMBOv773ZHNxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAIQdY7cYKhhQYW13ZX0T9qY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTNrDCrR6m4vsxZeFFB9DiTEY70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRj6YRYWox9l6CVNah5sRiTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
SpeedfreakR schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:35:
Heb na de auto wassen maandag even wat foto’s gemaakt om met jullie te delen.

Had enkele weken geleden al wat dingen laten wrapped op de auto:
- Chrome in de grill voor
- Chrome op de achterbumper
- Ramen van de achter portieren laten tinten
- Middenconsole laten wrappen met Carbon om het minder kras gevoelig te laten zijn.

Ben er erg blij mee en heb er zo nog mijn eigen draai aan kunnen geven.
Van de week even de stickers van de zijkant verwijderen. Dan is hij helemaal af.

Ook met de auto zelf blij! Rijdt echt heerlijk.

Wat kleine issues:
- portier achter sluit iets wat moeilijk, moet hem echt een goeie gooi geven om hem goed te laten sluiten, zal iets met rubbers of afstelling zijn.

-regelmatig dat de camera’s het niet meteen doen en later aanspringen, met name als ik instap en meteen in R ga. Krijg dan de melding “camera’s niet beschikbaar”

-1x groot licht assistent fout gehad, na in en uitstappen werkte dat weer.

- wel meerdere keren aandrijflijn service vereist gehad. De laatste week gelukkig niet meer voorbij zien komen.

Verder gewoon een top auto! Hoop snel dat de app komt en Apple CarPlay mis ik persoonlijk ook wel. Maar spotify werkt ook echt top in de auto zelf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! 👍
Ja, blijft toch ook een mooie auto, hoor, die P2.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Pure8 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Ik heb gisteren een berichtje gestuurd naar de collega's in Volvo of ze IETS doen met dat klanten-portaal. Heb hier een woordje uitleg bijgevoegd omtrent het Nederlandse initiatief waar het hier over gaat.
Mag ik vragen wat je bedoelt met "de collega's in Volvo"? Zijn dat personen die daadwerkelijk bij Volvo in Zweden werken? Of gewoon de Volvo dealer? Maakt nogal een verschil natuurlijk :).

Waar ik ook benieuwd naar ben... De moderator op dat platform heeft het steeds over dat een product specialist van Volvo met antwoorden/reactie komt. Maar is dat dan iemand van Volvo Zweden zelf of gewoon een expert van een Volvo dealer? Volgens mij weten namelijk de dealers zelf ook heel weinig antwoorden op de vragen en sturen ze het vooral door naar Zweden. Zo ook mijn alarm issue. Konden ze niet fixen, dus maar een melding gemaakt bij Volvo Zweden zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Deze morgen antwoord gekregen. Ik zal het kort samenvatten:
Ze zijn niet op de hoogte van dit Nederlandse portaal maar kunnen niet uitsluiten dat de resultaten via een omweg tot bij hun geraken. Dus dat blijft een groot vraagteken. :?
Wat ze wel doen is akte nemen van de Zweedse en Noorse klanten hun bevindingen en daar mee aan de slag gaan. En citaat: 'we gaan er van uit dat de ervaringen die de Nederlandse klanten hebben gelijkaardig zullen zijn'.
Ook staat er dat sommige zaken niets met Volvo te maken hebben en dat ze daar bijgevolg niks aan kunnen verhelpen maar dat Volvo zich desalniettemin wel verantwoordelijk voelt en deze dus wel op orde probeert te krijgen. Als voorbeeld gaven ze 'een dingetje' met een telecomprovider.

En ondertussen tikt de klok verder naar 12 maart. Meiden, ik begin er reuzezin in te krijgen. :9~ (en hoop stiekem dat alle problemen van de baan zijn tegen die tijd. Maar ja, je kent het hé, ijdele hoop...) :S
Als je de ongemakken nog een tijdje voor lief neemt zul je echt gaan genieten!

Naar aanleiding van een door mij ingevulde afleveringen-enquête waarbij ik me positief over de dealer heb uitgelaten maar negatief over de communicatie (gebrek daar aan) door Volvo Nederland, ben ik eergisteren gebeld door ‘Beesd’.

Op zich een heel goed gesprek maar geen concrete antwoorden. Ze waren uiteraard met het platform bekend en beloofden met feedback te zullen komen, maar wel met het voorbehoud dat ze voor de technische antwoorden en planning volledig van Zweden afhankelijk zijn (maar die zeggen veel te weinig zeiden ze).

En zo moeten wij vooralsnog flink geduld oefenen vrees ik..... Maar het heeft ‘de aandacht’ en vooralsnog ga ik er vanuit dat dat geen loze woorden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Mag ik vragen wat je bedoelt met "de collega's in Volvo"? Zijn dat personen die daadwerkelijk bij Volvo in Zweden werken? Of gewoon de Volvo dealer? Maakt nogal een verschil natuurlijk :).

Waar ik ook benieuwd naar ben... De moderator op dat platform heeft het steeds over dat een product specialist van Volvo met antwoorden/reactie komt. Maar is dat dan iemand van Volvo Zweden zelf of gewoon een expert van een Volvo dealer? Volgens mij weten namelijk de dealers zelf ook heel weinig antwoorden op de vragen en sturen ze het vooral door naar Zweden. Zo ook mijn alarm issue. Konden ze niet fixen, dus maar een melding gemaakt bij Volvo Zweden zelf.
Dat er bij een probleem een melding naar Zweden wordt gedaan is precies zoals het in een technische organisaties hoort te werken. Dat is namelijk de enige manier om zicht te houden op problemen en de remedies omdat je dan een gesloten loop hebt,
Bij de meesten is het alarm probleem na de update weg, bij jou niet. Dan is er dus sprake van een afwijking waar een oplossing voor moet komen. Je zou toch niet willen dat jouw dealer als een gek de helemauto uit elkaar gaat trekken om te zoeken? Dat is old school.

En wat kan ons het nou schelen waar die specialist woont die terug moet komen op onze problemen lijst? Van mij part laten ze her door meneer Geely beantwoorden, zoalng er maar antwoorden komen. Maar ik vind ook dat we ze nu even rustig de tijd moeten geven en zelf even moeten ophouden met de problemen te herhalen die al lang bekend zijn van ‘het lijstje’. Daar wordt niemand blij van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Ja Total software update oid... rij nog met de eerste SW versies rond.. aangezien ik nog wat andere issues had die ze na moeten kijken zou het een paar uur duren en pas half maart tijd voor me..
Ik krijg niet een speciale SW update ofzo, slechts wat de meeste hier al hebben laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
GeForceFX_BE schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Die deuren zijn wel degelijk anders, elektrische variant heeft aangepaste vloer (iets met een batterij die er in moest passen ofzo :+ ) dus zijn de onderdelen die in aanraking komen met die vloer ook licht anders. Soms andere vorm, soms een extra gaatje en soms zelfs gewoon ander materiaal. Best veel unieke stukken in die elektrische body ;)
je maakt me hier niet blij mee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
[P2]

Is het een idee om in de signature je P2/P8 versies op te geven?

Ik zie het aantal "probleempjes" weer langzaam toenemen, en dan lijkt het mij makkelijk dat je dan gelijk deze info kan vergelijken met je eigen versies, om e.e.a. uit te sluiten?

(zie mijn signature als voorbeeld... moet er meer bij?? update data??))

[ Voor 6% gewijzigd door Hansieo op 17-02-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Hansieo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:18:
[P2]

Is het een idee om in de signature je P2/P8 versies op te geven?

Ik zie het aantal "probleempjes" weer langzaam toenemen, en dan lijkt het mij makkelijk dat je dan gelijk deze info kan vergelijken met je eigen versies, om e.e.a. uit te sluiten?

(zie mijn signature als voorbeeld... moet er meer bij?? update data??))
Zoiets?
Zal sw en android versie er ook nog inzetten.

Wel een goed idee d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Petzun op 17-02-2021 11:33 ]

XC40 EV Pro

Pagina: 1 ... 171 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.