Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.350 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-09 20:10
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Jij hebt een P2 toch? Dat kan anders zijn bij de P8 dan. Bijv. @Blankinho schrijft hierboven juist dat het prima ging en de auto netjes schoon was binnen een half uurtje. Ook @JohnDoe77 post juist dat het wel prima werkt.

Kan zijn dat 35% te laag is, geen idee. Is dan geen teleurstelling maar informatie die goed is om te weten voor een volgende keer.
Bij mij [P8] werkte het ook heel goed. Zowel op timer als met directe start. (De door mij extra bestelde voorruitverwarming was helemaal niet nodig geweest.....beetje zonde van het geld).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

npolm schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:00:
Nu de VOC app wederom is uitgesteld, alsmede diverse functies.... kunnen wij niet met een groep een reactie/vergoeding vragen van Volvo? Is dat deel van de aanschaf en ervaring die app??
Of heeft iemand al iets ondernomen?
Dacht heel even dat je ging zeggen, de app zelf bouwen xD jammer.

Maar goeie! Beetje druk zetten anders gebeurt er niks!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Nu de VOC app wederom is uitgesteld, alsmede diverse functies.... kunnen wij niet met een groep een reactie/vergoeding vragen van Volvo? Is dat deel van de aanschaf en ervaring die app??
We hebben toch nog helemaal geen officiële mededeling daarover? Dan kun je ook niet reageren nog lijkt me. Of hebben jullie wel Iets gekregen?
Maar een ‘ontberingsstoeslag’ in de vorm van een Plugsurfing laadtegoed of zo (net als bij Polestar) lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:50
Het staat op hun eigen site dat ie vertraagd is. Zie paar pagina's terug.
Mga1600 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:05:
[...]

We hebben toch nog helemaal geen officiële mededeling daarover? Dan kun je ook niet reageren nog lijkt me. Of hebben jullie wel Iets gekregen?
Maar een ‘ontberingsstoeslag’ in de vorm van een Plugsurfing laadtegoed of zo (net als bij Polestar) lijkt me wel wat.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:36
P8

Even een schrik- en baal momentje. Ik wilde zoals hierboven gepost even het voorverwarmen testen nu er nog sneeuw/ijs op de auto lag. Gister thuis neergezet met nog 30% maar toen ik net instapte was er nog maar 10% over!! Kortom een drain van maar liefst 20%. Ik vind dat heel zorgwekkend, zeker omdat deze auto al een beperkte range heeft. Ik heb netjes de boel ingepland vooraf, mijn vriendin zou donderdag met de P8 naar haar werk gaan en daar de auto weer bijladen tot 90%. Kon mooi, geen gedoe en gezeur. Maar stel ze had vanmorgen naar kantoor gemoeten was het niet gelukt (of op de gok dat ze het net zou redden).

Kortom, stukje vertrouwen dat ineens weg is, zeker als beginnende elektrische rijder. Je wilt/moet kunnen vertrouwen op de data die je krijgt van de auto. Want op basis daarvan plan je dus je ritjes en laden. Ik weet dat er meer mensen zijn geweest met accu drain maar dat was toch opgelost? Het laden zelf ging ook moeizaam, 3 pogingen die niet lukte omdat de auto bleef hangen op laden initialiseren. Daarna even kabels er uitgehaald, afgemeld op de laadpaal. Kabels opnieuw aangesloten, pasje ervoor en de 4de keer ging het wel goed. Althans, volgens het display werd er geladen. Maar in de Smoov app krijg ik nu geen enkele update door... Straks toch maar weer naar de auto lopen of het laden wel loopt. Heel irritant dit.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 12:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:41:
P8

Even een schrik- en baal momentje. Ik wilde zoals hierboven gepost even het voorverwarmen testen nu er nog sneeuw/ijs op de auto lag. Gister thuis neergezet met nog 30% maar toen ik net instapte was er nog maar 10% over!! Kortom een drain van maar liefst 20%. Ik vind dat heel zorgwekkend, zeker omdat deze auto al een beperkte range heeft. Ik heb netjes de boel ingepland vooraf, mijn vriendin zou donderdag met de P8 naar haar werk gaan en daar de auto weer bijladen tot 90%. Kon mooi, geen gedoe en gezeur. Maar stel ze had vanmorgen naar kantoor gemoeten was het niet gelukt (of op de gok dat ze het net zou redden).

Kortom, stukje vertrouwen dat ineens weg is, zeker als beginnende elektrische rijder. Je wilt/moet kunnen vertrouwen op de data die je krijgt van de auto. Want op basis daarvan plan je dus je ritjes en laden. Ik weet dat er meer mensen zijn geweest met accu drain maar dat was toch opgelost? Het laden zelf ging ook moeizaam, 3 pogingen die niet lukte omdat de auto bleef hangen op laden initialiseren. Daarna even kabels er uitgehaald, afgemeld op de laadpaal. Kabels opnieuw aangesloten, pasje ervoor en de 4de keer ging het wel goed.
20% drain is vrijwel onmogelijk. Je praat dan over ~15 kWh. Dat is wat een groot huishouden op een winterdag verbruikt. Het lijkt mij eerder op een verkeerde registratie van de SOC zoals je omschrijft en zoals anderen al genoemd hebben. Volgens mij is dit probleem nog niet opgelost en was Volvo daar mee bezig. Maar het lijkt mij natuurtechnisch onmogelijk dat een accu 'zomaar' 15 kWh verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:29
P8

Kortom, stukje vertrouwen dat ineens weg is, zeker als beginnende elektrische rijder. Je wilt/moet kunnen vertrouwen op de data die je krijgt van de auto. Want op basis daarvan plan je dus je ritjes en laden. Ik weet dat er meer mensen zijn geweest met accu drain maar dat was toch opgelost? Het laden zelf ging ook moeizaam, 3 pogingen die niet lukte omdat de auto bleef hangen op laden initialiseren. Daarna even kabels er uitgehaald, afgemeld op de laadpaal. Kabels opnieuw aangesloten, pasje ervoor en de 4de keer ging het wel goed. Althans, volgens het display werd er geladen. Maar in de Smoov app krijg ik nu geen enkele update door... Straks toch maar weer naar de auto lopen of het laden wel loopt. Heel irritant dit.
Inderdaad een bekende, waarvan ik nog niet heb vernomen dat deze is opgelost. Waarschijnlijk wordt het percentage verkeerd gepresenteerd en zie je later weer herstel hiervan. Tenzij je al lang hebt voorverwarmd en deze actie je 20% heeft gekost. Maar dat lijkt me dan weer erg veel.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Misschien een verkeerde weergave van de auto, zou kunnen. Ik kan dat als rijder toch niet weten en belangrijker... er op gokken dat het idd een weergave fout is? Je moet kunnen vertrouwen op het % dat je nog kan rijden volgens de auto, anders is gewoon op de gok rijden en maar hopen dat je niet stil komt te staan met alle gevolgen van dien.

Ik had dus trouwens niet voorverwarmd, dit wilde ik doen maar bij instappen zag ik dus ipv 30% van gister slechts 10% staan op het scherm. Dus maar gelijk naar de laadpaal gereden. Ik zal mijn dealer dit nog wel even doorgeven. Want 20% drain lijkt me idd niet helemaal gezond of zoals jullie denken...niet eens mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 12:52 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
kramon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:15:
Het staat op hun eigen site dat ie vertraagd is. Zie paar pagina's terug.

[...]
Je bedoelt die vertaling uit het Noors? Hebben we van Volvo NL al iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:52:
Misschien een verkeerde weergave van de auto, zou kunnen. Ik kan dat als rijder toch niet weten en belangrijker... er op gokken dat het idd een weergave fout is? Je moet kunnen vertrouwen op het % dat je nog kan rijden volgens de auto, anders is gewoon op de gok rijden en maar hopen dat je niet stil komt te staan met alle gevolgen van dien.

Ik had dus trouwens niet voorverwarmd, dit wilde ik doen maar bij instappen zag ik dus ipv 30% van gister slechts 10% staan op het scherm. Dus maar gelijk naar de laadpaal gereden. Ik zal mijn dealer dit nog wel even doorgeven. Want 20% drain lijkt me idd niet helemaal gezond of zoals jullie denken...niet eens mogelijk.
Eens, vervelende bug. Maar Volvo heeft het gelukkig wel erkent en is met een oplossing bezig. Blijft wel een beetje het dingetje als berijders van het allereerste elektrische model van een fabrikant. Hopelijk zijn in de loop van het jaar alle kinderziektes eruit en lachen we erom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Ik krijg uit recente berichten het idee dat jij best regelmatig op de weg te vinden bent? 8)7
lol, ja, vroeger toen ik nog jong en (een beetje) gek was..

Nu, VUT/pensionada *O*

Maar de km gingen langzaam weer toenemen... totdat COVID kwam...

Als het over is, hoop ik vele van jullie tegen te komen... :9B

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Fismeister schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:59:
[...]

Eens, vervelende bug. Maar Volvo heeft het gelukkig wel erkent en is met een oplossing bezig. Blijft wel een beetje het dingetje als berijders van het allereerste elektrische model van een fabrikant. Hopelijk zijn in de loop van het jaar alle kinderziektes eruit en lachen we erom ;)
Zeker maar dingen die gaan over range en je planning van ritten/laden vind ik toch wel van groot belang hoor. Je moet kunnen vertrouwen op wat je aan range te zien/horen krijgt. Lijkt me vrij essentieel voor een elektrische auto. Ik weet niet precies hoelang dit al speelt ,maar dat zou wel hoog op de prio lijst moeten staan bij Volvo en misschien zelfs op 1 samen met wat andere zwaar irritante bugs (zoals het alarm).

Dat Volvo het erkent is stap 1. Vraag is nu hoe snel ze het fixen. Met de VOC app die steeds wordt uitgesteld is er al wat vertraging op dat onderwerp. Ik ga het sowieso melden bij mijn dealer.

Ik zie nu iig wel in de Smoov app dat het laden loopt, met 10kW aan een 11kW laadpaal dus dat is prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Heb dit al gedaan naar de LM toe, zeggende dat ik maar 90% auto voor 100% geld gekregen heb .... tot op heden geen reactie, behalve een telefoontje van Polestar dat ik een Plugsurfing voucher van €300 zal krijgen (ik heb 'em nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Mga1600 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Je bedoelt die vertaling uit het Noors? Hebben we van Volvo NL al iets?
Dat was hier: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#18806248

Die app komt misschien wel in spring/voorjaar, maar echt handige zaken als laden inplannen kan pas mid-2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
P8

Dag Juancho, volgens mij zijn er nog geen bewijzen voor een accudrain gevonden. Wel berichten dat de indicatie niet klopte met de werkelijke beschikbare capaciteit. Ik heb dit zelf twee keer meegemaakt (zie eerdere posts). Als het mij weer gebeurd en de tijd het toelaat, wil ik de auto weer afsluiten, even wachten (koffie?) en dan kijken of de indicatie wel juist is. Het leek bij mij een drain maar volgens de laad gegevens was de indicatie verkeerd. Ook niet leuk natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
P8

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de P8, wat een fijne auto om mee te rijden. Het enige wat mij nog steeds irriteert is dat ik de achteruitkijkspiegels niet kan laten kantelen bij het inparkeren (dit zou alleen kunnen bij de optie van elektrisch verstelbare stoelen). Dit is essentieel om de 20 inch velgen een beetje te sparen. Zijn er meer mensen die hier ook tegenaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:33
Recharge365 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Dag Juancho, volgens mij zijn er nog geen bewijzen voor een accudrain gevonden. Wel berichten dat de indicatie niet klopte met de werkelijke beschikbare capaciteit. Ik heb dit zelf twee keer meegemaakt (zie eerdere posts). Als het mij weer gebeurd en de tijd het toelaat, wil ik de auto weer afsluiten, even wachten (koffie?) en dan kijken of de indicatie wel juist is. Het leek bij mij een drain maar volgens de laad gegevens was de indicatie verkeerd. Ook niet leuk natuurlijk ;)
Het schijnt dat er 3 ‘strings’ zijn en dat er soms 1 of 2 uitvallen waardoor de auto denkt dat ze leeg ze zijn. Je ziet die ‘drain’ (die het dus niet is) dan vaak ook met veelvouden van 1/3, zoals hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 14:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFMfdDBYfdQnB5g-pGxQkaB4Yt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4Rfb3uOMbRfKSoujTztGrVd.jpg?f=fotoalbum_large
Welke softwareversie moet je hebben om deze settings te kunnen wijzigen?
[P8]
bron:https://www.autowereld.nl/volvo/xc40/p8-408pk-awd-pure-electric-power-seats-lounge-warmtepomp-12-bijtelling-34513204/details.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Recharge365 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Hmm ja misschien de volgende keer even de auto uit, bakje koffie drinken en nog eens checken. Ik ben alleen dus nieuw in het elektrische rijden dus je snapt wellicht wel dat ik direct half in de paniek modus schoot :).

Wat @JTHZZ zegt is leuk voor de kenner, maar aan zulke dingen denk je natuurlijk niet als 'simpele' rijder. Dan check je het display en op die info wil je kunnen vertrouwen. Als het een bug is zou het gewoon snel opgelost moeten worden Ik heb het net ook gemeld bij de dealer.

@VOLVOXC40 weet je zeker dat je dit niet hebt? Volgens mij is dat gewoon een standaard optie. Ik zie het ook niet specfiek staan bij het powerseats pakket. Die is echt puur bedoeld voor de stoelen. Ik kan zelf trouwens nog niet wennen aan die functie, maar dat is puur met achteruit inparkeren. Dan vind ik het niet prettig. Maar wat je zegt, het is wel ideaal als echt puur ook wil kijken naar de stoeprand want je kan met die optie echt tot op de CM strak langs de stoeprand parkeren zonder je velgen te beschadigen :).

@Pepehv , die afbeelding lijkt me stug. Daar zie je ook de standaard knoppen (apps/camera/settings) aan de bovenkant terwijl wij die allemaal onderin beeld hebben. Of is er een land waar ze al (ver) vooruit lopen qua updates :). Dit lijkt me een afbeelden van de P2 maar dan gefotoshoped voor de P8 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOLVOXC40
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Hmm ja misschien de volgende keer even de auto uit, bakje koffie drinken en nog eens checken. Ik ben alleen dus nieuw in het elektrische rijden dus je snapt wellicht wel dat ik direct half in de paniek modus schoot :).

Wat @JTHZZ zegt is leuk voor de kenner, maar aan zulke dingen denk je natuurlijk niet als 'simpele' rijder. Dan check je het display en op die info wil je kunnen vertrouwen. Als het een bug is zou het gewoon snel opgelost moeten worden Ik heb het net ook gemeld bij de dealer.

@VOLVOXC40 weet je zeker dat je dit niet hebt? Volgens mij is dat gewoon een standaard optie. Ik zie het ook niet specfiek staan bij het powerseats pakket. Die is echt puur bedoeld voor de stoelen. Ik kan zelf trouwens nog niet wennen aan die functie, maar dat is puur met achteruit inparkeren. Dan vind ik het niet prettig. Maar wat je zegt, het is wel ideaal als echt puur ook wil kijken naar de stoeprand want je kan met die optie echt tot op de CM strak langs de stoeprand parkeren zonder je velgen te beschadigen :).

@Pepehv , die afbeelding lijkt me stug. Daar zie je ook de standaard knoppen (apps/camera/settings) aan de bovenkant terwijl wij die allemaal onderin beeld hebben. Of is er een land waar ze al (ver) vooruit lopen qua updates :). Dit lijkt me een afbeelden van de P2 maar dan gefotoshoped voor de P8 :)
Ja voor zover ik weet is die optie er niet. Mijn dealer vindt het ook vreemd maar geeft aan dat het echt alleen kan icm elektrische stoelen. Zijn er mensen die meelezen zonder elektrisch verstelbare stoelen die de ramen wel kunnen laten kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat mij nog meer opvalt is dat ook de "gereed om" tijd niet bepaalt klopt...Om 12:30 uur auto aan de paal gedaan dus met 9% en laadlimit op 90%. En dan zou de auto binnen 2 uur vol zijn... 8)7. We zijn ondertussen al 2.14 minuten aan het laden en volgens Smoov is er 105km bijgeladen met een constante 10kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_yV5D5xCb5JLvriDAX_l0_TsQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYwPdt2OMShQpURwVaAz5kbf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Laatst online: 01-02 11:38
VOLVOXC40 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:01:
P8

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de P8, wat een fijne auto om mee te rijden. Het enige wat mij nog steeds irriteert is dat ik de achteruitkijkspiegels niet kan laten kantelen bij het inparkeren (dit zou alleen kunnen bij de optie van elektrisch verstelbare stoelen). Dit is essentieel om de 20 inch velgen een beetje te sparen. Zijn er meer mensen die hier ook tegenaan lopen?
Dit stond in de app: (op blauwe puntjes drukken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qD_UJpYWm3Gbj5QETp4SIWdBhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDdymdERCXr8q7daPdUvjo9y.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
JTHZZ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Het schijnt dat er 3 ‘strings’ zijn en dat er soms 1 of 2 uitvallen waardoor de auto denkt dat ze leeg ze zijn. Je ziet die ‘drain’ (die het dus niet is) dan vaak ook met veelvouden van 1/3, zoals hier ook weer.
Eh, 3 'strings' die uitvallen, wat moet ik mij daar bij voorstellen, een draadje wat los zit? Dan zou ik verwachten dat ik ook minder kW kan laden. en dat het bereik tijdens een volgende rit ook lager is.
Of begrijp ik het nu verkeerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
Wat mij nog meer opvalt is dat ook de "gereed om" tijd niet bepaalt klopt...Om 12:30 uur auto aan de paal gedaan dus met 9% en laadlimit op 90%. En dan zou de auto binnen 2 uur vol zijn... 8)7. We zijn ondertussen al 2.14 minuten aan het laden en volgens Smoov is er 105km bijgeladen met een constante 10kW.

[Afbeelding]
Ben misschien geen ster in hogere wiskunde, maar als we een app maken die ruwe data uit de auto kan lezen; Kan die data geëxporteerd worden, en dan geanalyseerd. Denk dat we dan op wat meer kloppende cijfers kunnen aankomen! Zou tof zijn in ieder geval!
* kijkt ook even naar de andere programmeurs in deze chat ;-) *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Ik zag trouwens dat A Better Route Planner bezig is met een Android Auto app; Lijkt me een goed teken!
Dan zullen ze later ook wel met een Automotive app aan de slag gaan;
Bron: https://issuetracker.google.com/issues/179608113

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Recharge365 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Eh, 3 'strings' die uitvallen, wat moet ik mij daar bij voorstellen, een draadje wat los zit? Dan zou ik verwachten dat ik ook minder kW kan laden. en dat het bereik tijdens een volgende rit ook lager is.
Of begrijp ik het nu verkeerd...
Nee volgens mij 3 batterij-strings. En als de software die de SoC uitleest maar van 1 of 2 strings antwoord krijgt, dan heb je dus ineens nog maar 1/3 of 2/3 van je percentage over. Na een harde reset (auto afsluiten en half uurtje later weer open), krijgt hij weer gewoon 3 antwoorden en toont hij wel het correcte percentage. Deze bug is al vaak hier langsgekomen en vaak verdwijnt precies 1/3e of 2/3e van het percentage en na een nachtje ‘self-healing’ is alles weer normaal. Dus het lijkt echt een software probleem.

Daar zijn de P2/P8 wel goed in, dat self-healing 😉

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 09-02-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH-P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-04-2022

EH-P8

P8

Blankinho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:39:
[P8]

Vanochtend 7.15 de parkeerverwarming geprogrammeerd met als vertrek 7.40 en bij aankomst 7.35 van de auto was de auto heerlijk warm en de ramen mooi schoon. Ik had de ruitenwissers in de onderhoudsstand staan en vervolgens omhoog geklapt (net zoals in Oostenrijk :)) ondanks dat er wel wat sneeuw bij de laadklep zit gaat het laden gewoon top en ook het eruit halen van de kabel is geen centje pijn.

AWD met zomerbanden gaat dikke prima hier door mijn erg gladde en besneeuwde wijk. Uiteraard rij ik wel rustig maar ben echt enorm blij met de hoeveelheid grip wat ik heb. Mijn winterbanden (Nokian) zouden op de planning staan voor deze week levering dus wellicht heb ik in de loop van deze week vergelijkingsmateriaal Winterbanden tov Zomerbanden
Reden van mijn ritje deze ochtend.. zoontje van een maat van me naar KDV brengen omdat zijn auto ingesneeuwd is :)
Hoe zet je ruitenwisser in onderhoud stand, want standaard kan er maar 1 omhoog

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recharge365
EH-P8 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Hoe zet je ruitenwisser in onderhoud stand, want standaard kan er maar 1 omhoog
https://www.volvocars.com...in-de-servicestand-zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
frankkie12345 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:02:
Ik zag trouwens dat A Better Route Planner bezig is met een Android Auto app; Lijkt me een goed teken!
Dan zullen ze later ook wel met een Automotive app aan de slag gaan;
Bron: https://issuetracker.google.com/issues/179608113
Dit zou echt ontzettend wenselijk zijn. ABRP heeft toch een stuk meer personaliseringsmogelijkheden dan Google Maps. Zoals het selecteren van voorkeurslaadnetwerken en % bij aankomst. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat de er wat beter rekening wordt gehouden met de laadcurve per model om zo tot een zo geoptimaliseerde route te komen. Dat zal alleen nog maar accurater worden als ze die real-time data die ze trekken uit de AA connectie kunnen gebruiken in hun modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Ben misschien geen ster in hogere wiskunde, maar als we een app maken die ruwe data uit de auto kan lezen; Kan die data geëxporteerd worden, en dan geanalyseerd. Denk dat we dan op wat meer kloppende cijfers kunnen aankomen! Zou tof zijn in ieder geval!
Helemaal prima, maar als programmeurs als jullie het kunnen... dan vind ik dat Volvo dat zelf ook gewoon kan/moet laten programmeren zodat het werkt. Dat jullie als extraatjes er nog allerlei andere toffe apps bij kunnen maken die meer info geeft top! Maar deze "drain fout" is gewoon zo basic als wat, dat moet kloppen in de auto.

@JTHZZ
Na een harde reset (auto afsluiten en half uurtje later weer open), krijgt hij weer gewoon 3 antwoorden en toont hij wel het correcte percentage. Deze bug is al vaak hier langsgekomen en vaak verdwijnt precies 1/3e of 2/3e van het percentage en na een nachtje ‘self-healing’ is alles weer normaal. Dus het lijkt echt een software probleem.
Heel leuk even een half uurtje wachten en resetten. Maar als je naar je werk moet of wat dan ook en je moet rijden.. dan gaat dat natuurlijk niet werken. Bovendien is het niet logisch. Het werkt blijkbaar (nog) niet goed. En dus moet het gewoon opgelost worden. Als je met een benzine auto de volgende ochtend verwacht nog een halve tank te hebben maar het streepje staat opeens in het rood... dan klopt er ook iets niet.

Je wil op je auto kunnen vertrouwen, zeker elektrisch omdat je nou eenmaal niet ff snel de tank volgooit. Ik heb voor mijn keuze vaak gehoord: het is anders rijden, het is meer vooruit plannen etc. etc. Prima, dat doe ik met alle liefde. Maar de eerste de beste keer dat ik daadwerkelijk vooruit moest plannen en dit deed... loopt het al in de soep vanwege die zogenaamde drain.

Gewoon heel vervelend hoor. Vind jij misschien niet, maar ik zeer zeker wel.
Net de auto weer van de paal gehaald, 56% geladen. Dus morgenochtend weer even testen hoe het er voor staat...Hopelijk blijft het bij 1x.

@EH-P8 dit kan je aan/uit zetten in hetzelfde scherm als verminderd alarm, OPD etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
🙋‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Lijkt erop dat ie een beetje in de war is... met 11kW laden duurt het gewoon een uurtje of 6-7 voordat je 80% kunt bijladen. Dat kan iedereen uittellen (behalve jouw Volvo dan). Ik let er thuis nooit op, maar bij publiek laden lijkt het bij mij meestal aardig te kloppen wat er aangegeven wordt.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recharge365
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:22:

[...]
Heel leuk even een half uurtje wachten en resetten. Maar als je naar je werk moet of wat dan ook en je moet rijden.. dan gaat dat natuurlijk niet werken. Bovendien is het niet logisch. Het werkt blijkbaar (nog) niet goed. En dus moet het gewoon opgelost worden. Als je met een benzine auto de volgende ochtend verwacht nog een halve tank te hebben maar het streepje staat opeens in het rood... dan klopt er ook iets niet.
Natuurlijk is het onhandig en vervelend. Maar wellicht hebben we nog wat meer vertrouwen nodig. Als je de auto met een volle benzine tank 's avonds parkeert en de volgende dag stap je in en de digitale meter zegt dat de tank leeg is, dan zou ik waarschijnlijk denken dat de meter stuk is...
(maar ook ik hoop dat ze het snel oplossen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Lijkt erop dat ie een beetje in de war is... met 11kW laden duurt het gewoon een uurtje of 6-7 voordat je 80% kunt bijladen. Dat kan iedereen uittellen (behalve jouw Volvo dan). Ik let er thuis nooit op, maar bij publiek laden lijkt het bij mij meestal aardig te kloppen wat er aangegeven wordt.
Net de auto van de paal gehad. Van 9% tot 56% geladen in 2.45 uur. Dus dat klopt idd wel als je het door trekt naar 90% qua tijd. Alleen wederom klopt een inschatting van de P8 dus niet. Niet helemaal zijn dag denkt ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Helemaal prima, maar als programmeurs als jullie het kunnen... dan vind ik dat Volvo dat zelf ook gewoon kan/moet laten programmeren zodat het werkt. Dat jullie als extraatjes er nog allerlei andere toffe apps bij kunnen maken die meer info geeft top! Maar deze "drain fout" is gewoon zo basic als wat, dat moet kloppen in de auto.

@JTHZZ

[...]

Je wil op je auto kunnen vertrouwen, zeker elektrisch omdat je nou eenmaal niet ff snel de tank volgooit. Ik heb voor mijn keuze vaak gehoord: het is anders rijden, het is meer vooruit plannen etc. etc. Prima, dat doe ik met alle liefde. Maar de eerste de beste keer dat ik daadwerkelijk vooruit moest plannen en dit deed... loopt het al in de soep vanwege die zogenaamde drain.

Gewoon heel vervelend hoor. Vind jij misschien niet, maar ik zeer zeker wel.
Net de auto weer van de paal gehaald, 56% geladen. Dus morgenochtend weer even testen hoe het er voor staat...Hopelijk blijft het bij 1x.

@EH-P8 dit kan je aan/uit zetten in hetzelfde scherm als verminderd alarm, OPD etc.
Vriend Juancho, ik probeer je klaagzangen en persoonlijke aantijgingen te negeren maar in dit geval doe je net alsof ik meneer Volvo himself ben. Ik probeer alleen te verklaren waarom iets optreedt, niet een poging te doen om jou als Volvo klant te behouden. Dat kan me namelijk niets schelen. En eerlijk gezegd, die hele verhalen over hoe naar en vervelend het allemaal is voor jou en je vriendin kun je denk ik beter tegen je beroemde Volvo dealer vertellen dan hier op het forum te spuien. Scheelt je een boel typwerk en anderen weer leeswerk. Er iets mee opschieten doet namelijk verder niemand hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dit is toch echt een ervaringstopic vriend JTHZZ. Dus ik deel mijn ervaringen, positief als negatief. Voor mezelf alsmede voor mede rijders of mensen die misschien een P8 willen kopen.

Het valt mij juist wel op dat jij nogal snel de neiging hebt om andermans zijn negatieve ervaringen weg te wuiven en het allemaal maar onzin vindt. Of het nu gaat om range, tegenvallende cijfers, bugs en fouten die mensen ervaren... Zie ook je reactie hierboven weer. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je wel in het juiste topic bent. Hier delen we ervaringen, geven tips & tricks, vragen om advies etc. etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Pepehv schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:07:
[Afbeelding]
Welke softwareversie moet je hebben om deze settings te kunnen wijzigen?
[P8]
bron:https://www.autowereld.nl/volvo/xc40/p8-408pk-awd-pure-electric-power-seats-lounge-warmtepomp-12-bijtelling-34513204/details.html
Ik denk de pre-productieversie...

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Montalbano schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:41:
[...]

Ik denk de pre-productieversie...
Dit is inderdaad de pre-productie software welke gekopieerd is van de p2

XC40 P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ratselop
  • Laatst online: 14:28
Ben dat gejank van sommigen hier ook wel een beetje zat. We proberen elkaar hier te helpen en te informeren en niet de put in te praten. Ook dat doorzagen over onderwerpen die al heel vaak zijn langs gekomen begint te vervelen. Stop er gewoon mee of benader het positief!
@moderators van dit forum --> doe aub iets aan die P2/P8 verwarring. verplicht iedereen in zijn gebruikersnaam P2 of P8 op te nemen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:39:
Dit is toch echt een ervaringstopic vriend JTHZZ. Dus ik deel mijn ervaringen, positief als negatief. Voor mezelf alsmede voor mede rijders of mensen die misschien een P8 willen kopen.

Het valt mij juist wel op dat jij nogal snel de neiging hebt om andermans zijn negatieve ervaringen weg te wuiven en het allemaal maar onzin vindt. Of het nu gaat om range, tegenvallende cijfers, bugs en fouten die mensen ervaren... Zie ook je reactie hierboven weer. Misschien moet je jezelf eens afvragen of je wel in het juiste topic bent. Hier delen we ervaringen, geven tips & tricks, vragen om advies etc. etc.
Mijn bijdragen zijn feitelijk en verklarend zonder waardeoordeel. Dat jij daar wegwuiven van maakt laat ik voor jouw rekening. Net als het feit dat niet iedereen die in jouw emotionele betogen meegaat en direct dealers gaat bellen de boel wegwuift. Iedereen heeft verwachtingen en die kunnen redelijk of onredelijk zijn. Maar goed, ik zal nog meer mijn best doen om je lappen emotionele tekst over hoe erg het allemaal is gewoon over te slaan. Lijkt me goed als jij hetzelfde doet met mijn wegwuif-bijdrages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Mogelijk heb je interesse om het #aaos kanaal te joinen op de Slack van de Dutch Android User Group. Daar zitten we met een aantal programmeurs in :-)
( Als het goed is kan je de Slack joinen via een knopje op gdgnl.app )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Ratselop schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
Ben dat gejank van sommigen hier ook wel een beetje zat. We proberen elkaar hier te helpen en te informeren en niet de put in te praten. Ook dat doorzagen over onderwerpen die al heel vaak zijn langs gekomen begint te vervelen. Stop er gewoon mee of benader het positief!
@moderators van dit forum --> doe aub iets aan die P2/P8 verwarring. verplicht iedereen in zijn gebruikersnaam P2 of P8 op te nemen!
Heb jij een P2 of P8? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Daar zijn de P2/P8 wel goed in, dat self-healing 😉
Wat dat betreft echt wel heel state of the art en innovatief allemaal _O-

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratselop
  • Laatst online: 14:28
@JoeDoe77 Dat raadsel mag je zelf oplossen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 23:22
P8

Yep, ook grote irritatie van mijn kant. Ik heb niet heel hard gezocht, maar indacht echt dat gewoon een standaard feature was. Als ik dat had geweten had ik de powerseats meebesteld (was sowieso achteraf gezien wel een goed idee geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
P8

Het zou toch handmatig moeten kunnen:

Kantelen bij parkeren
De buitenspiegels zijn omlaag te kantelen zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.

Schakel de achteruitversnelling in en druk op de knop L of R.

Let erop dat u de knop mogelijk 2 keer moet indrukken, als de kantelfunctie al was geactiveerd. Wanneer de buitenspiegel omlaaggekanteld is, knippert de knop. Wanneer u de auto uit de achteruitversnelling haalt, keert de buitenspiegel zo'n 3 seconden later automatisch terug naar de oorspronkelijke stand (die de spiegel na zo'n 8 seconden bereikt).

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Klopt het dat je niet kunt instellen dat de spiegels niet moeten inklappen bij het op slot zetten van de auto - of kijk ik er overheen?

Is met kans op vastvriezen wel een dingetje....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
XC40_P8 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:11:
[...]

Het zou toch handmatig moeten kunnen:

Kantelen bij parkeren
De buitenspiegels zijn omlaag te kantelen zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.

Schakel de achteruitversnelling in en druk op de knop L of R.

Let erop dat u de knop mogelijk 2 keer moet indrukken, als de kantelfunctie al was geactiveerd. Wanneer de buitenspiegel omlaaggekanteld is, knippert de knop. Wanneer u de auto uit de achteruitversnelling haalt, keert de buitenspiegel zo'n 3 seconden later automatisch terug naar de oorspronkelijke stand (die de spiegel na zo'n 8 seconden bereikt).
Net getest, werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
Jammer; de zoveelste onjuistheid in de handleiding van de p8......

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
SuperGroover2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:58:
P2
Vanochtend een storing die ik nog niet eerder heb gelezen, volledige middendisplay uit. Geen muziek, geen geluiden van de richting aanwijzer, een hoop storingsmeldingen op het display achter het stuur over parkeersystemen, automatisch achter rem en dodehoek systemen.

20 seconden indrukken van de knop onder het scherm haalde ook niets uit. Geen verlichting onder de play/pause/volume knop, geen verlichting onder de voor- en achteruitverwarming knoppen.

Auto reed verder wel normaal. Even auto sluiten en weer van slot halen lostte niks op. Straks eens proberen als hij wat langer heeft uitgestaan.[Afbeelding]
Deze valt in de categorie self-healing.
Uurtje later gekeken en toen kwam alles normaal op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
Net een update gehad in verband met de alarm bug. Of dat verholpen is weet ik niet. Wel even -helaas op maar 15km- even getest wat het verbruik was en daarna zelfde rondje.

Toen ik bij de garage parkeerde stond de SOC 70% en gaf Google aan dat ik 190km kon rijden (met de resterende “elektrisch” ;)). Na de update stond hij op 69% en gaf Google aan 270km. En de verbruikscijfers;

Voor update 35,9
Na Update 25,4

Dat laatste haalde ik net aan toen het 10/12 graden was... wie weet! En ja; ook deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4wWC6zm7YJwLHdaU59ZPz0ruc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mYZEfjK0Il94V365lrnQqah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JohnDoe77 op 09-02-2021 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
SuperGroover2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Deze valt in de categorie self-healing.
Uurtje later gekeken en toen kwam alles normaal op.
Laten we hopen dat deze zelf healing ook met blikschade werkt. :)
Mm, nu ik het zeg, er is eerder een filmpje gepost met een aanrijding waarbij de Polestart geen schade (meer) had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:22:
Net een update gehad in verband met de alarm bug. Of dat verholpen is weet ik niet. Wel even -helaas op maar 15km- even getest wat het verbruik was en daarna zelfde rondje.

Toen ik bij de garage parkeerde stond de SOC 70% en gaf Google aan dat ik 190km kon rijden (met de resterende “elektrisch” ;)). Na de update stond hij op 69% en gaf Google aan 270km. En de verbruikscijfers;

Voor update 35,9
Na Update 25,4

Dat laatste haalde ik net aan toen het 10/12 graden was... wie weet!
Je had dus nog niet de kernel versie van 8 januari begrijp ik? Want dat zou echt de laatste versie moeten zijn. Benieuwd naar je range komende tijd en of het echt geholpen heeft! Ik kan niet vergelijken aangezien ik vanaf dag 1 al die 8 januari update had ;). Die automatische software update knop had ik er bijv. gelijk al inzitten ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun

Voor update 35,9
Na Update 25,4

Dat laatste haalde ik net aan toen het 10/12 graden was... wie weet! En ja; ook deze:

[Afbeelding]
P8 toch niet al ingeruild voor een Golf John?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Is dit al eens gepost hier??

https://developer.volvocars.com/volvo-api/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 15:07
Lees dat meerdere mensen hebben gehad dat hun telefoon opnieuw blijft koppelen. Heb ik nu ook ineens. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ratselop schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
P8
Ik zie dat je nog niet heel lang actief bent op tweakers en net 8 reacties hebt dus bij deze nog een verlate 'welkom op Tweakers'! Misschien ook even ter info (ook voor de overige deelnemers hier); Tweakers is geen dedicated autoforum maar een website en forum 'met een gedeelde passie voor technologie'. Soms lijkt men dat in al het enthousiasme misschien wat uit het oog te verliezen in dit subforum. Toch zijn zowel de P2 als de P8 natuurlijk beide prachtige technologische hoogstandjes op wielen. Maar het afdwingen van een gebruikersnaam met P2 of P8 slaat wat mij betreft wel de plank mis en laat mijn tweakers haren wel wat overeind staan.. maar wellicht bedoelde je alleen maar het opvolgen van de eerdere afspraak om een post te starten met P2 of P8 en daar ben ik het wel mee eens en een reminder daarvoor is prima.
En qua '@ moderators' je kunt een post flaggen voor opvolging als dat nodig is. En positiviteit kan nooit iemand op tegen zijn volgens mij, wellicht zelf dan ook het goede voorbeeld geven en niet over 'gejank' beginnen? ;) Anywayz, tot zo ver de ietwat off topic opmerkingen.

Dan on-topic. Mijn P8 heeft van de week bij het openen en sluiten van de frunk een van de 'spatsbeschermers' verloren. Iemand dit ook al gehad? Deze zitten links en rechts in de hoeken bij het raam onder de 'motorkap'. Er is een nieuwe besteld en die hoop ik in de komende weken op te kunnen halen. Maar weet iemand of er al iets bekend is over de uitrol van de nieuwe update in deze periode, dan kan ik dat er mogelijk gelijk bij inplannen? Ik heb momenteel al de bij mij laatst bekende versie met parkeerverwarmingstimers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 20:39
Arie van Dijk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:11:
Lees dat meerdere mensen hebben gehad dat hun telefoon opnieuw blijft koppelen. Heb ik nu ook ineens. Iemand een oplossing?
Is bij mij vanzelf overgegaan, naar meerdere malen koppelen en verwijderen. Fingers crossed dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
BlacKstaR- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Is bij mij vanzelf overgegaan, naar meerdere malen koppelen en verwijderen. Fingers crossed dus.
Workaround:
Telefoon bluetooth verbinding in de auto verwijderd (ontkoppeld) Daarna hetzelfde in de telefoon gedaan.
Auto en telefoon herstart en een uurtje de boel op slot.
Daarna koppelen en werkte alles weer.

Mooi is dat: "Hey Google, navigeer naar huis" nu ook weer begrepen wordt. Dat deed het de laatste week niet.

Timers waren overigens ook niet toe te voegen en te verwijderen - ook niet na herstart auto. Na uurtje op slot deed dat het ook weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Arie van Dijk op 09-02-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Hahaha, nope! Dat heb ik ook al gemerkt.
Had hem eens aan de granny charger hangen en toen was het zogezegd op een paar uurtjes tijd ook klaar, terwijl als je zelf realistisch uitrekent je zou uitkomen op minimaal 10h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

frankkie12345 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Ik zat me nav je post van zondag (meende ik) af te vragen over wat je met de app op dit moment wel en niet mag. Je noemde dat je bijv. geen background service mag draaien en dus niet in de background die informatie kunt vergaren. Maar mag je bijvoorbeeld wel als hij in de foreground draait meer doen? En mag je daar ook de internetverbinding gebruiken?

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je in een aan de "Prestatieanalyse" app gelijkende app die actief op het scherm staat de informatie real-time monitort, verzameld, en periodiek verstuurt naar een remote endpoint. Bijvoorbeeld naar Influx (een time-serie-database) zodat je daarna met grafana aan de slag kunt.

Het is natuurlijk niet ideaal dat je geen background process kunt draaien. Maar met een foreground ony app zou je al best leuke dingen kunnen doen :)

Ondanks dat ik vol enthousiasme was begonnen met Android zelf, merkte ik dat door de werkdrukte ik er niet aan toe kwam om dáár verder in te duiken. Maar misschien dat ik wel vanuit server-sided kant iets kan betekenen ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Idem, probleem lijkt ook voorlopig vanzelf weg te zijn gegaan...
Had ik bij m'n vorige auto (andere telefoon) in het begin ook. Regelmatig moeten koppelen en op een gegeven moment waren die twee aan elkaar gewoon en was er geen probleem meer. Hier met de P2 blijkbaar hetzelfde liedje. Bizar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online

Voor update 35,9
Na Update 25,4
Ik wil je feestje niet bederven, maar voor de update toevallig niet vertrokken met een koude auto en na de update vertrokken met een warme auto (paar uurtjes in de werkplaats)?
Als je auto al op temperatuur is moet de verwarming enkel nog het verlies compenseren en niet de gehele wagen opwarmen. Scheelt best wel een slok op de borrel voor korte ritjes. Bij langere ritjes valt dat verschil stelselmatig weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

MaxxMark schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Ik zat me nav je post van zondag (meende ik) af te vragen over wat je met de app op dit moment wel en niet mag. Je noemde dat je bijv. geen background service mag draaien en dus niet in de background die informatie kunt vergaren. Maar mag je bijvoorbeeld wel als hij in de foreground draait meer doen? En mag je daar ook de internetverbinding gebruiken?

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je in een aan de "Prestatieanalyse" app gelijkende app die actief op het scherm staat de informatie real-time monitort, verzameld, en periodiek verstuurt naar een remote endpoint. Bijvoorbeeld naar Influx (een time-serie-database) zodat je daarna met grafana aan de slag kunt.

Het is natuurlijk niet ideaal dat je geen background process kunt draaien. Maar met een foreground ony app zou je al best leuke dingen kunnen doen :)

Ondanks dat ik vol enthousiasme was begonnen met Android zelf, merkte ik dat door de werkdrukte ik er niet aan toe kwam om dáár verder in te duiken. Maar misschien dat ik wel vanuit server-sided kant iets kan betekenen ;)
Haha, die werkdruk die ken ik :+
nieuws: Flitsmeister is beschikbaar als bèta voor Android Auto

Ben er ook nog niet aan toegekomen om verder te gaan met het appje voor Automotive.
Zelf weet ik ook nog niet 100% wat er nou wel en niet mag/kan.
Als we de documentatie van Google mogen geloven kunnen we nu alleen nog maar muziek-apps maken voor Automotive.

Internetverbinding wel of niet mogen gebruiken maak ik me niet zo'n zorgen om,
maar of we auto-data mogen uitlezen en of we GPS data mogen uitlezen van uit de background, dat is wel even de vraag.
(Op telefoons mag je ook niet meer zomaar de GPS data uitlezen op de background, speciale permissie voor nodig sinds Android 10 uit mijn hoofd gezegd.)

Ben zelf niet zo bekend met Influx/Grafana; Was zelf van plan om de data naar een Firebase database te sturen of anders via een PHP-scriptje naar een MySQL. Maar zal vast geen groot probleem zijn om naar een andere backend te sturen ;-)

Server-side kan zeker iets betekenen lijkt me! App stuurt data, server-side doet wat dingen uitrekenen en stuurt uitkomst terug naar de app :D

Maar eerst die app maar eens werkend krijgen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2]
Nog even mijn ervaring delen met regen en beschikbaar vermogen bij deze lagen temperaturen.
Auto is geprogrammeerd om elke morgen en elke avond voor te verwarmen. 's Morgens is dat op accu, 's avonds hangt ie aan de lader. Zoals gisteren al gemeld betwijfel ik echter of er effectief iets gebeurt, althans zeer minimalistisch.

Gisterenmorgen had ik 77% SoC, geen regen mogelijk. Wel volledig vermogen. Reden dat er geen regen mogelijk was is waarschijnlijk té lage accu temperatuur. Voorverwarmen had dus duidelijk niet veel, niets of in ieder geval onvoldoende afgedaan.
Na een ritje van ±30km was regen voor 80-90% hersteld. SoC was gedaald tot 64% en vermogen werd héél lichtjes beperkt (oranje streepje uiterst rechts).

Gisterenavond was een uitzondering, niet aan de laadpaal, heeft toen wel in een verwarmde hal gestaan.

Deze morgen bij 51% SoC was er regen mogelijk voor 80%. Die 51% SoC was toevallig ook de waarde waarmee ik hem gisterenavond had weggezet, dus volgens mij duidelijk bewijs dat precondition op timer niet (correct) werkt. Het straffe is echter dat ook het beschikbaar vermogen beperkt was tot quasi de helft ?!? Nu was het afgelopen nacht wel kouder dan de nacht ervoor, maar ik kan het resultaat niet helemaal rijmen.
Dat het vermogen beperkt is kan ik begrijpen, de SoC is immers een stuk lager en de batterij is kouder. Waarom regen echter nu wel voor 80% beschikbaar was terwijl dat de dag ervoor helemaal niet beschikbaar was, is mij een compleet raadsel. Normaal als de batterij de koud is maakt de SoC niet uit, dan is het laden sowieso beperkt. Dus dat ik nog 80% regen had, vond ik bijzonder.

Deze avond hing ie dan aan de laadpaal, limiet op 80%. Bij het instappen kon ik moeilijk zeggen of de precondition gewerkt had of niet. Ik had de indruk dat de auto minder koud was dan de omgeving, maar echt aangenaam warm zou ik het zeker niet noemen. Neem daarbij dat ie ook de hele middag in het lekkere zonnetje heeft gestaan. Waarschijnlijk gaat dat meer hebben gebracht dan de precondition. Dus precondition ook een no-go op laadpaal (er scheelt waarschijnlijk écht iets aan die timers).
Maar los daarvan, regen opnieuw niet mogelijk, wel volledig vermogen. Mijn verklaring: batterij (te) koud, maar omwille van de hoge SoC wel volledig vermogen.

Dus bottom line:
Ik kan de meeste zaken min of meer verklaren, behalve de mogelijkheid tot 80% regen terwijl het vermogen beperkt werd tot 50% bij een SoC van ±50%. Daar had ik veel minder regen verwacht omwille van de koude batterij.

Dit is zeker geen klaagzang. Gewoon het delen van mijn ervaring, aangeven waar ik vraagtekens bij heb. Mogelijk heeft iemand gelijkaardige zaken meegemaakt of ziet iemand wel het verband dat ik niet zie.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
P8

Vanmiddag trouwens geen alarm issues na het laden. Had voor de zekerheid het alarm wel op lager niveau gezet. Buurtjes ook weer blij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Tweaqer schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:33:
[...]

P8
Ik zie dat je nog niet heel lang actief bent op tweakers en net 8 reacties hebt dus bij deze nog een verlate 'welkom op Tweakers'! Misschien ook even ter info (ook voor de overige deelnemers hier); Tweakers is geen dedicated autoforum maar een website en forum 'met een gedeelde passie voor technologie'. Soms lijkt men dat in al het enthousiasme misschien wat uit het oog te verliezen in dit subforum. Toch zijn zowel de P2 als de P8 natuurlijk beide prachtige technologische hoogstandjes op wielen. Maar het afdwingen van een gebruikersnaam met P2 of P8 slaat wat mij betreft wel de plank mis en laat mijn tweakers haren wel wat overeind staan.. maar wellicht bedoelde je alleen maar het opvolgen van de eerdere afspraak om een post te starten met P2 of P8 en daar ben ik het wel mee eens en een reminder daarvoor is prima.
En qua '@ moderators' je kunt een post flaggen voor opvolging als dat nodig is. En positiviteit kan nooit iemand op tegen zijn volgens mij, wellicht zelf dan ook het goede voorbeeld geven en niet over 'gejank' beginnen? ;) Anywayz, tot zo ver de ietwat off topic opmerkingen.
[...]
Als moderator even hier op inhaken. Dat er verschillen zitten tussen modellen is normaal en gaan wij - als moderatoren - geen specifieke acties op ondernemen.

Binnen de "traditionele" auto-topics is het heel normaal om bij je vraag / opmerking even te vermelden over welk model je het hebt. Om even het BMW-topic als voorbeeld te nemen (aangezien ik die persoonlijk het beste ken), daar heb je het niet alleen over het model, maar ook verschillende generaties, die terug gaan tot de jaren 90 (ouder komt bijna niet meer voor). Dat gaat al jaren prima en net als daar is het aan jullie zelf om voor duidelijke communicatie onderling te zorgen. Met de huidige "gedragsregel" om je post met P2 of P8 te starten is een prima oplossing.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
High-Voltage2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:39:
[P2]
Nog even mijn ervaring delen met regen en beschikbaar vermogen bij deze lagen temperaturen.
Auto is geprogrammeerd om elke morgen en elke avond voor te verwarmen. 's Morgens is dat op accu, 's avonds hangt ie aan de lader. Zoals gisteren al gemeld betwijfel ik echter of er effectief iets gebeurt, althans zeer minimalistisch.

Gisterenmorgen had ik 77% SoC, geen regen mogelijk. Wel volledig vermogen. Reden dat er geen regen mogelijk was is waarschijnlijk té lage accu temperatuur. Voorverwarmen had dus duidelijk niet veel, niets of in ieder geval onvoldoende afgedaan.
Na een ritje van ±30km was regen voor 80-90% hersteld. SoC was gedaald tot 64% en vermogen werd héél lichtjes beperkt (oranje streepje uiterst rechts).

Gisterenavond was een uitzondering, niet aan de laadpaal, heeft toen wel in een verwarmde hal gestaan.

Deze morgen bij 51% SoC was er regen mogelijk voor 80%. Die 51% SoC was toevallig ook de waarde waarmee ik hem gisterenavond had weggezet, dus volgens mij duidelijk bewijs dat precondition op timer niet (correct) werkt. Het straffe is echter dat ook het beschikbaar vermogen beperkt was tot quasi de helft ?!? Nu was het afgelopen nacht wel kouder dan de nacht ervoor, maar ik kan het resultaat niet helemaal rijmen.
Dat het vermogen beperkt is kan ik begrijpen, de SoC is immers een stuk lager en de batterij is kouder. Waarom regen echter nu wel voor 80% beschikbaar was terwijl dat de dag ervoor helemaal niet beschikbaar was, is mij een compleet raadsel. Normaal als de batterij de koud is maakt de SoC niet uit, dan is het laden sowieso beperkt. Dus dat ik nog 80% regen had, vond ik bijzonder.

Deze avond hing ie dan aan de laadpaal, limiet op 80%. Bij het instappen kon ik moeilijk zeggen of de precondition gewerkt had of niet. Ik had de indruk dat de auto minder koud was dan de omgeving, maar echt aangenaam warm zou ik het zeker niet noemen. Neem daarbij dat ie ook de hele middag in het lekkere zonnetje heeft gestaan. Waarschijnlijk gaat dat meer hebben gebracht dan de precondition. Dus precondition ook een no-go op laadpaal (er scheelt waarschijnlijk écht iets aan die timers).
Maar los daarvan, regen opnieuw niet mogelijk, wel volledig vermogen. Mijn verklaring: batterij (te) koud, maar omwille van de hoge SoC wel volledig vermogen.

Dus bottom line:
Ik kan de meeste zaken min of meer verklaren, behalve de mogelijkheid tot 80% regen terwijl het vermogen beperkt werd tot 50% bij een SoC van ±50%. Daar had ik veel minder regen verwacht omwille van de koude batterij.

Dit is zeker geen klaagzang. Gewoon het delen van mijn ervaring, aangeven waar ik vraagtekens bij heb. Mogelijk heeft iemand gelijkaardige zaken meegemaakt of ziet iemand wel het verband dat ik niet zie.

grtz
Interessante observaties! Volgens mij is de consensus ondertussen wel dat preconditioning alleen het interieur verwarmt en niet/nauwelijks de accu. En dat er idd problemen met de timers zijn die met de huidige update zullen worden opgelost via OTA vanaf eind februari. Ik herken de regen-beperkingen bij lage temp, die had ik vandaag ook bij wegrijden. Vermogensbeperking heb ik nog maar een keer gezien maar niet in relatie tot temperatuur. Had vandaag continu vol vermogen, alleen regen beperking.
Die ene keer 80% regen, misschien nog wat restwarmte van de hal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
JTHZZ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:38:
[...]
Die ene keer 80% regen, misschien nog wat restwarmte van de hal?
Zou me verbazen, heeft 12h buiten gestaan ergens tussen -5°C 's avonds en -10°C 's morgens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
P8

Ik vind trouwens dat de auto belachelijk snel lekker warm is. Zelfs in deze (extreme) koude weersomstandigheden. Absoluut een dik pluspunt. Dus als het voorverwarmen voor je accu en dus het verbruik op het eerste deel van je rit weinig doet... Dan heeft voorverwarmen via de app voor mij niet direct prio 1 😁. En straks met lekker zomer weer en een te warme auto lekker het dakraam open. Kan niet wachten!

De P8 is nu iig snel heerlijk warm en zelfs op 19 graden met stuur/stoel verwarming op strandje 1 al akelig comfortabel. Nooit geweten dat stuurverwarming zo fijn zou zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:56:
P8

Ik vind trouwens dat de auto belachelijk snel lekker warm is. Zelfs in deze (extreme) koude weersomstandigheden. Absoluut een dik pluspunt. Dus als het voorverwarmen voor je accu en dus het verbruik op het eerste deel van je rit weinig doet... Dan heeft voorverwarmen via de app voor mij niet direct prio 1 😁. En straks met lekker zomer weer en een te warme auto lekker het dakraam open. Kan niet wachten!

De P8 is nu iig snel heerlijk warm en zelfs op 19 graden met stuur/stoel verwarming op strandje 1 al akelig comfortabel. Nooit geweten dat stuurverwarming zo fijn zou zijn!
P2

Vind ik ook bij de polestar. 19 graden is vaak al aan de te warme kant. Goed geïsoleerde auto’s!

Stuur verwarming vind ik zelf niet zo bijzonder. Beetje het zelfde als je handen op een lauwe verwarming leggen. Stoel verwarming is wel heel aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]

Net de auto van de paal gehad. Van 9% tot 56% geladen in 2.45 uur.
Even kort terug komend (sorry alvast) op mij 20% 'drain' issue van vanmorgen... Ik dacht nog, klopt het wat ik hierboven zeg? In 2.45 uur 46% bijladen met een constante snelheid van 10kW?

Ik ben nog niet zo thuis in de berekeningen dus wellicht dat iemand dit zo kan vertellen wat er klopt? Is wat de auto mij verteld mogelijk of heb ik gewoon van 30% naar 56% geladen in die tijd?

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:39:
[...]

Even kort terug komend (sorry alvast) op mij 20% 'drain' issue van vanmorgen... Ik dacht nog, klopt het wat ik hierboven zeg? In 2.45 uur 46% bijladen met een constante snelheid van 10kW?

Ik ben nog niet zo thuis in de berekeningen dus wellicht dat iemand dit zo kan vertellen wat er klopt? Is wat de auto mij verteld mogelijk of heb ik gewoon van 30% naar 56% geladen in die tijd?
2,75 uur x 10kWh = 27,5 kW
Dat is zonder laadverlies 35% van 78 kW
Dus 30‰ bijgeladen.

Theoretisch maximum op 11kWh laden is in de tijd 38% zonder laadverlies.

[ Voor 6% gewijzigd door Arie van Dijk op 10-02-2021 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

frankkie12345 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Ben zelf niet zo bekend met Influx/Grafana; Was zelf van plan om de data naar een Firebase database te sturen of anders via een PHP-scriptje naar een MySQL. Maar zal vast geen groot probleem zijn om naar een andere backend te sturen ;-)

Server-side kan zeker iets betekenen lijkt me! App stuurt data, server-side doet wat dingen uitrekenen en stuurt uitkomst terug naar de app :D
Als het veel time-data wordt is MySQL niet zo heel fijn. Ik heb zelf (want leuk!) door een OpenTherm Gateway tussen mn ketel te hebben een eigen thermostaat gaan maken die diverse verwarmingsmethoden in huis aanstuurt (vloerverwarming, radiatoren, airco). Daar komt 'maar' eens per 30 seconden data naar voren die ik verwerk in een MySQL database.

Voor 'current time' interpretatie gaat dat best, maar zodra je over meer data wilt gaan werken en je tabellen gigantisch veel data gaan krijgen wordt het toch een beetje onhandig. Eenvoudige select queries worden al trager. Je moet uiteraard geen premature optimization gaan doen, maar als de auto near-real-time informatie gaat/kan aanleveren (dus (veel) meer data per seconde) dan moet je of zeer agressief gaan aggregeren (bij voorkeur vóór je het verstuurt), of op voorhand al iets meer voorzorg nemen.

Ik zat overigens meer te denken vanuit dat als je het naar de back-end stuurt, het daar in theorie ook kan blijven. Als in, je visualiseert het niet specifiek alleen voor de auto, maar ook gewoon web ontsluiting zegmaar.

Of presenteer grafiekjes als album-art, dan blijft het ook een muziek app :+

Ik zal eens komen buurten op het slack kanaal als de druk hier weer wat van de ketel is!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18

Voor update 35,9
Na Update 25,4

[Afbeelding]
Ik zit nu bij de dealer voor dezelfde "update" (sorry, ik kan het uitschakelen van een sensor niet echt een update noemen). Daarnaast doet mijn internet het weer niet sinds gisteren. Afgelopen zaterdag leek ik op magische wijze opeens internet te hebben, belde de dealer maandag dat de SIM toch niet goed geactiveerd was bij Tmobile... heeft ie 3 dagen voor aan de stekker gehangen bij de dealer om daarachter te komen 8)7 .. Ben benieuwd waarom het internet het nu weer niet doet. Maar lijkt dus met de activatie te maken te hebben... the saga continues... Ik ben nu voor de 4e keer sinds dat ik hem heb (begin januari), heb welgeteld 2 volle dagen internet gehad en talloze keren het alarm horen afgaan (na lange rit, na korte rit, aan de stekker, van de stekker af). Ben er goed klaar mee!

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
[P2]

Ik ga toch maar zelf mijn BlackVue 750S 1CH installeren (die uit m'n vorige auto komt).

Ik ga daar deze OBD aansluiting voor gebruiken: Amazon.de link

Als het goed is krijg ik die zaterdag binnen. Camera hangt al onder het middelste deel. Zaterdag de rest volgens dit videotje.

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 10-02-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Arie van Dijk schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 06:55:
[...]

2,75 uur x 10kWh = 27,5 kW
Dat is zonder laadverlies 35% van 78 kW
Dus 30‰ bijgeladen.

Theoretisch maximum op 11kWh laden is in de tijd 38% zonder laadverlies.
Hmm dus de accu zou dan onder water toch gewoon tot 30% vol geweest moeten zijn gister ipv op de aangegeven 10%? Dan heb ik dus gewoon van 30% tot 61% bijgeladen en gaf de auto idd een verkeerde weergave.

Vanmorgen stond het trouwens wel goed. Sterker nog, er was nu een paar % extra te zien :).

@frankkie12345 @MaxxMark , aangezien muziek apps blijkbaar al wel mogen... Kunnen jullie toevallig ook iets maken, een script misschien die een sorteer functie aan spotify geeft? Of desnoods alleen standaard van nieuw naar oud sorteert?

@jck82 wat enorm vervelend zeg! Jij hebt het dan wel echt extreem hoor! Ik dacht dat dat 4g probleem opgelost was? Ik heb sinds de levering van de auto (vorige week maandag) geen enkele keer 4g issues gehad en altijd heel snel dat ik constante verbinding had. Ook dat alarm... super irritant idd! Hopelijk fixen ze het snel!

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 10-02-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Met de vrieskou heb ik achterste deuren die ik wel open krijg, maar die nadien niet dadelijk terug in 't slot willen springen .... kan je hier 'handmatig' tussen komen om er voor te zorgen dat die wél sluiten ?

Ik had de auto terug op slot gedaan, van het slot gehaald en dan wou de deur uiteindelijk na een paar pogingen wel sluiten (in 't slot vallen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jck82
Juancho schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Hmm dus de accu zou dan onder water toch gewoon tot 30% vol geweest moeten zijn gister ipv op de aangegeven 10%? Dan heb ik dus gewoon van 30% tot 56% bijgeladen en gaf de auto idd een verkeerde weergave.

@frankkie12345 @MaxxMark , aangezien muziek apps blijkbaar al wel mogen... Kunnen jullie toevallig ook iets maken, een script misschien die een sorteer functie aan spotify geeft? Of desnoods alleen standaard van nieuw naar oud sorteert?

@jck82 wat enorm vervelend zeg! Jij hebt het dan wel echt extreem hoor! Ik dacht dat dat 4g probleem opgelost was? Ik heb sinds de levering van de auto (vorige week maandag) geen enkele keer 4g issues gehad en altijd heel snel dat ik constante verbinding had. Ook dat alarm... super irritant idd! Hopelijk fixen ze het snel!
Ben weer thuis en het alarm is nu net niet afgegaan.. so far so good. Voor het internet hebben ze weer een rapport aangemaakt en naar Zweden gestuurd. Hopelijk snel meer nieuws.

[ Voor 6% gewijzigd door jck82 op 10-02-2021 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 22:15
BartWNL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Ik heb hier minstens 10 auto’s vast zien staan gisteren, waarvan ik er in een wandeling naar het centrum een stuk of 5 heb geduwd.

En al deze bestuurders hebben zelf overschatting?

Wellicht waren de omstandigheden hier verraderlijker, maar ik werd gisteren simpel gezegd positief verrast door de P2.

Dan mag je vinden dat ik overdrijf, persoonlijk blijf ik bij de mening dat hier rijden met een 2 wiel aangedreven niet de slimste keuze was.
Ik doe de laatste 20 jaar ca 40-50000 km per jaar met voorwielaandrijving, en de laatste 15 jaar met winterbanden van November tot Maart.
Nog nooit heb ik me ergens vast gereden.
Op basis van die ervaring blijf ik bij mijn standpunt dat AWD een comfortzaak is. Het is fijn, leuk, maar niet noodzakelijk om veilig te rijden.
Sowieso ga je niet beter remmen met AWD dan gelijk welke FWD of RWD.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Tommie12 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Ik doe de laatste 20 jaar ca 40-50000 km per jaar met voorwielaandrijving, en de laatste 15 jaar met winterbanden van November tot Maart.
Nog nooit heb ik me ergens vast gereden.
Op basis van die ervaring blijf ik bij mijn standpunt dat AWD een comfortzaak is. Het is fijn, leuk, maar niet noodzakelijk om veilig te rijden.
Sowieso ga je niet beter remmen met AWD dan gelijk welke FWD of RWD.
Ik ben het grotendeels met je eens :).
Echter zondag waren de omstandigheden dermate extreem dat het hebben van AWD comfort zeker niet verkeerd was. En met een FWD of RWD vast komen te staan is niet per definitie onveilig, maar wel bloedje irritant. Met die gedachte melden dat de weg op gaan zonder AWD een wat lastigere exercitie is, is toch niet gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:57:
Technisch gezien.... misschien wel.
Er bestaat een Spotify SDK, dus we zouden een app kunnen maken die Spotify muziek kan gebruiken;
En dan ook sorteren zoals we dat willen. Maar grote kans dat Spotify daar moeilijk over gaat doen;
En dat ze dan een copy-right-strike gaat sturen naar me. Heb al 4 copy-right strikes op mijn Google Play Store account, dus dat risico gaat ik niet nemen. O-) (2x van Tetris, 1x van Dailymotion, 1x van Hasbro)

(Ben zelf ook geen Spotify gebruiker, en ben ook niet van plan dat te worden; De muziek die ik wil horen staat niet op Spotify. Vandaar dat de app Brony Radio for Automotive bestaat :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
frankkie12345 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Technisch gezien.... misschien wel.
Er bestaat een Spotify SDK, dus we zouden een app kunnen maken die Spotify muziek kan gebruiken;
En dan ook sorteren zoals we dat willen. Maar grote kans dat Spotify daar moeilijk over gaat doen;
En dat ze dan een copy-right-strike gaat sturen naar me. Heb al 4 copy-right strikes op mijn Google Play Store account, dus dat risico gaat ik niet nemen. O-) (2x van Tetris, 1x van Dailymotion, 1x van Hasbro)

(Ben zelf ook geen Spotify gebruiker, en ben ook niet van plan dat te worden; De muziek die ik wil horen staat niet op Spotify. Vandaar dat de app Brony Radio for Automotive bestaat :+ )
Aha jammer want dit probleem bestaat al langer bij Spotify namelijk. Mijn Samsung Gear Sport watch heeft namelijk hetzelfde issue. Je kan niet sorteren hoe jij wil, dus de muziek staat altijd geordend van oud naar nieuw. Super irritant en echt onbegrijpelijk dat er niemand bij Spotify denkt van goh, eigenlijk niet zo handig... Zijn al meerdere pogingen gedaan om dat te laten aanpassen maar tot op heden blijkbaar nog niet belangrijk genoeg voor Spotify 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hier na dik twee maanden nog steeds geen problemen. 1x het kabel- issue gehad. Verder rijdt het als een zonnetje en redelijk qua verbruik. Alles werkt eigenlijk gewoon erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 22:15
BartWNL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Echter zondag waren de omstandigheden dermate extreem dat het hebben van AWD comfort zeker niet verkeerd was. En met een FWD of RWD vast komen te staan is niet per definitie onveilig, maar wel bloedje irritant. Met die gedachte melden dat de weg op gaan zonder AWD een wat lastigere exercitie is, is toch niet gek?
Gek is het niet, maar zonder AWD ben je gewoon wat slectiever waar je door rijdt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Jongens, we moeten met zijn alle naar de community van Volvo! zie jullie daar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA4Lex6K2v2uEZ-3VbWUu9OaySM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b0XScQ8bLAMmd9VVyYFnxS0h.png?f=fotoalbum_large
of zal ik een reply doen met de URL van dit forum?

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOLVOXC40
Sebas84! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:55:
Jongens, we moeten met zijn alle naar de community van Volvo! zie jullie daar.[Afbeelding]
Heb je een linkje om aan te melden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
BartWNL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Natuurlijk gaat het ook zonder, ik heb ook 40 jaar zonder gedaan. En van sneeuwbanden hadden we vroeger ook niet erg veel gehoord. Of ABS. Of ESC. Dat was de tijd dat we met de helft van de auto’s in het verkeer ruim 6 maal meer verkeersdoden hadden.

Dus alles kan, maar ik ben wel van mening dat AWD of 4WD meer is dan een beetje extra comfort. Het geeft veel meer controle over de auto onder slechte omstandigheden en draagt daarmee bij aan de actieve veiligheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebas84!

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Richt
Sebas84! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:55:
Jongens, we moeten met zijn alle naar de community van Volvo! zie jullie daar.[Afbeelding]
Mooi initiatief van Volvo. Ik heb nog geen bericht gezien trouwens, maar dat komt misschien nog wel. Als de ervaringen vanuit het forum die kant op gestuurd moeten worden, lijkt me dat de initiatiefnemers van dit forum met die eer moeten gaan strijken.....

Maar misschien maakt het meer indruk als we “allemaal” met een individueel wensenlijstje (met veel overlap daarbij denk ik) komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
P8:

Belangrijk bij zo'n initiatief is, is dat Volvo er ook echt iets mee gaat doen. Dus niet dat ze mensen hun positieve en minder positieve dingen laten roepen en er vervolgens niks mee doen behalve de updates die ze toch al van plan waren te maken. De gebruikers, dus jij en ik, echt betrekken bij het (nog) beter maken van de P8. Er staat nu dat er wekelijks een Volvo expert ingaat op de vragen dus ik ben erg benieuwd.

Het kan een heel mooi platform worden, zowel voor ons als rijders maar ook voor Volvo zelf om serieus wat met de input te doen. Misschien wel goed om veel dingen die we hier besproken hebben en nog steeds spelen even te bundelen? Of toch maar iedereen zijn eigen vragen/verhalen laten posten daar?

Ik heb mezelf al wel aangemeld. En je ziet ook al de eerste reacties verschijnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 10-02-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Juancho schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:45:
belangrijk bij zo'n initiatief is, is dat Volvo er ook echt iets mee gaat doen. Dus niet dat ze mensen hun positieve en minder positieve dingen laten roepen en er vervolgens niks mee doen behalve de updates die ze toch al van plan waren te maken. De gebruikers, dus jij en ik, echt betrekken bij het (nog) beter maken van de P8. Er staat nu dat er wekelijks een Volvo expert ingaat op de vragen dus ik ben erg benieuwd.

Het kan een heel mooi platform worden, zowel voor ons als rijders maar ook voor Volvo zelf om serieus wat met de input te doen. Misschien wel goed om veel dingen die we hier besproken hebben en nog steeds spelen even te bundelen? Of toch maar iedereen zijn eigen vragen/verhalen laten posten daar?
P8

Zijn er al mensen die zich hebben aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Bens XC40P8 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:50:
[...]

P8

Zijn er al mensen die zich hebben aangemeld?
Heb me aangemeld. ben benieuwd, bedankt Sebas84! Haakte wel bijna af na al die vragen. Als ze dat via Google al niet waren, is Volvo is nu helemaal geïnformeerd over mij.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Ook aangemeld. (HHB_P8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Ik heb me ook aangemeld, als je je stem niet laat horen weet je zeker dat er niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 08:19

Rianata

Have you played Atari today?

jck82 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:23:
Ik heb me ook aangemeld, als je je stem niet laat horen weet je zeker dat er niks veranderd.
Precies dat.

Valt me wel op hoe groot ze het maken... een complete persoonlijke portal omgeving met mogelijkheid tot het bijhouden van een eigen Volvo blog :X Daarin mag/kun je helemaal los gaan met frustraties maar ook met ophemelen van >:) Uiteraard is er ook een open forum.

"Welkom bij de Electric Drivers Connect-community.

In deze community willen we volledig begrijpen hoe u uw elektrische XC40 ervaart- zowel de positieve als de negatieve punten.

Er zijn veel manieren om uw mening te geven, onder andere via enquêtes, maar in dit specifieke onderwerp willen we u de mogelijkheid geven om een blog bij te houden met uw ervaringen over uw XC40.

In deze blog kunnen alleen ikzelf en u de bijdragen zien, dus u kunt zo eerlijk en gedetailleerd zijn als u maar wilt. Dit is echt uw eigen ruimte.

Misschien vraagt u zich af - wat kan ik zeggen? Het antwoord is : alles wat u maar wilt!

Het Volvo Cars team is geïnteresseerd in alles wat u te vertellen heeft, dus er is niets wat te onbeduidend is om niet te zeggen. Ter inspiratie, hier alvast wat ideeën over wat u ons kunt vertellen:

Interessante zaken die u zijn opgevallen met betrekking tot het bezit van een XC40, inclusief de infrastructuur eromheen (oplaadpunten, onderhoud, enz.)
Alle ideeën die u met het Volvo Cars-team wilt delen, inclusief verbeterpunten
Zaken die uw verwachtingen hebben overtroffen, u hebben teleurgesteld of waarvan u wilde dat u ze vóór de aankoop kende
Als u dat wenst, kunt u video's en foto's posten om ons in uw wereld te brengen en uw gedachten volledig te begrijpen.

Bij voorbaat dank voor uw tijd en inbreng. Wij houden u op de hoogte van hoe deze informatie bij Volvo wordt gebruikt!

Hortense

Uw moderator"

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
kramon schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:57:
[P2]

Ik ga toch maar zelf mijn BlackVue 750S 1CH installeren (die uit m'n vorige auto komt).

Ik ga daar deze OBD aansluiting voor gebruiken: Amazon.de link

Als het goed is krijg ik die zaterdag binnen. Camera hangt al onder het middelste deel. Zaterdag de rest volgens dit videotje.
[P2]

Ik heb de Blackvue BlackVue DR750S-2CH vanaf het begin erin gemaakt. Hierdoor had ik wel storing op mijn DAB radio. Nu luister ik voornamelijk internet radio vanwege de muziek keuze :9 Hou hier wel rekening mee!

Waarom zou je die BlackVue OBD Power Plus Parking Mode Cable er tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Kohen schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:43:
[...]

[P2]

Ik heb de Blackvue BlackVue DR750S-2CH vanaf het begin erin gemaakt. Hierdoor had ik wel storing op mijn DAB radio. Nu luister ik voornamelijk internet radio vanwege de muziek keuze :9 Hou hier wel rekening mee!

Waarom zou je die BlackVue OBD Power Plus Parking Mode Cable er tussen zetten?
Eerlijk gezegd: omdat ide kerel dat in het filmpje zei :X En dan kan ik mooi parking mode met een switch aan/uit zetten. Bij m'n vorige auto had ik 'm via zo'n blackvue accu op parking mode. Dat hoeft nu mooi niet meer.

Hoe heb jij 't gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
kramon schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Eerlijk gezegd: omdat ide kerel dat in het filmpje zei :X En dan kan ik mooi parking mode met een switch aan/uit zetten. Bij m'n vorige auto had ik 'm via zo'n blackvue accu op parking mode. Dat hoeft nu mooi niet meer.

Hoe heb jij 't gedaan dan?
Technisch gezien, waar ga je de stroom vanaf tappen? 8)7
Ik heb, wellicht heel lelijk, hem vanaf de midden conole achter op de usb-c aangesloten >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Leuk hoor zo'n community forum van Volvo...
Maar is zeker alleen voor P8 eigenaren; Niet voor P2 eigenaren.
En ook niet voor mensen zoals ikke, die wel interesse hebben, maar geen auto.
Ik blijf gezellig hiero op Tweakers :p

Pagina: 1 ... 167 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.