Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
bottom line schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Ja.
Bedankt. Nu weten we allemaal perfect wat 0,3G aan remkracht is. Kan goed zijn dat je met een kleine remactie daar al onmiddellijk boven zit.
Klopt dat je daar makkelijk doorheen remt. In een P2 zie je dat ook op je scherm, voor een P8 weet ik het niet zeker.
Dat staat volledig los van OPD of TPD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:46
P8

Nou net bij de dealer geweest voor het alarm probleem. De monteur gaf mij aan dat ik toch echt de laatste versie software had maar dat het probleem ook bij hun bekend was. Hij heeft het dus niet kunnen verhelpen maar wel een melding bij Volvo gemaakt. Tot dan moet ik het even de gaten houden en evt tijdelijk de gevoeligheid van het alarm lager zetten.

Wat mij (en de monteur) ook opviel was wel dat ik gister dus in het koude sneeuw weer even naar het ziekenhuis moest, daar een minuut of 15 a 20 geladen heb en bij thuiskomst ging het alarm NIET af. De vorige 2x dat het alarm wel afging kort na het laden was het een stuk warmer.

De sensor die dit probleem veroorzaakt wordt volgens de monteur ook actief als de accu warm is. Mocht ik het allemaal goed begrepen hebben :).

Trouwens, als ik kijk bij software versie dan heb ik die update van december. Is dat ook echt de laatste? Ik las bijv hier wat mensen over betere EQ mogelijkheden voor je sound. Ik heb zelf een EQ waarbij je laag/mid/hoog kan instellen, net als dolby surround. Dat is dus één van de verbeterpunten in de meest recente update? Dan weet ik even dat ik daadwerkelijk op de laatste versie zit :).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:04:
P8

Nou net bij de dealer geweest voor het alarm probleem. De monteur gaf mij aan dat ik toch echt de laatste versie software had maar dat het probleem ook bij hun bekend was. Hij heeft het dus niet kunnen verhelpen maar wel een melding bij Volvo gemaakt. Tot dan moet ik het even de gaten houden en evt tijdelijk de gevoeligheid van het alarm lager zetten.

Wat mij (en de monteur) ook opviel was wel dat ik gister dus in het koude sneeuw weer even naar het ziekenhuis moest, daar een minuut of 15 a 20 geladen heb en bij thuiskomst ging het alarm NIET af. De vorige 2x dat het alarm wel afging kort na het laden was het een stuk warmer.

De sensor die dit probleem veroorzaakt wordt volgens de monteur ook actief als de accu warm is. Mocht ik het allemaal goed begrepen hebben :).

Trouwens, als ik kijk bij software versie dan heb ik die update van december. Is dat ook echt de laatste? Ik las bijv hier wat mensen over betere EQ mogelijkheden voor je sound. Ik heb zelf een EQ waarbij je laag/mid/hoog kan instellen, net als dolby surround. Dat is dus één van de verbeterpunten in de meest recente update? Dan weet ik even dat ik daadwerkelijk op de laatste versie zit :).
Heb je deze link al bekeken: https://translate.google....40-Recharge-Pure-Electric

Die is al eerder gedeeld door iemand anders in een vorige post met vertaling er bij, daarin wordt het alarm trigger probleem beschreven als opgelost na update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
guido66 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:15:

Wat is er in hemelsnaam prettig aan om telkens super voorzichtig je gaspedaal op te laten komen, zodat je niet te snel vertraagt?
Om met jouw woorden te spreken: mag iedereen dat zelf bepalen.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Wat een arrogant geleuter! Heb je toevallig gezien hoe Björn dat laatst met een van zijn ritten getest heeft: maakte qua verbruik geen zak uit. Blijft dus alleen de persoonlijk voorkeur over. Als je, zoals ik eerst 2 miljoen kilometer in 53 jaar gereden heb in en auto met 2 of 3 pedalen (en dat tussendoor nog regelmatig doet), is mijn voorkeur duidelijk.
Ik hoef me toch niet laten voorschrijven wat ‘ de enige manier’ is of laten aanleunen ‘dat ik het ooit wel zal begrijpen’...?

Overigens had de T-Ford in 1907 ook al OPD - maar daar zijn ze blij volgende modellen weer vanaf gestapt. Je vraagt je af waarom........
Hahah, wat een mooie reactie! Je hebt helemaal gelijk. Ieder zijn voorkeur

XC40 P8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:35
P2
Even voor alle kW-watchers een plaatje van het Duitse forum van een laadsessie met de nieuwste update: 148,6 kW. Dus alle boze mails naar Polestar kunnen worden gecanceld. Hoewel, nog steeds 1,4 kW minder dan beloofd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rd2FYgmaDcv0uyG-yYinG9UDXAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMvLvEHhRk2ettEovpjRHJRB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 08-02-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 09:38
PS2Driver schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Echt onzin dat je niet met OPD zou moeten rijden, gisteren noodgedwongen een ritje naar de huisartsenpost moeten maken met onze dochter in de PS2. We wonen in het oosten, veel sneeuw en de wegen waren zeker niet erg schoon. Prima doorheen gekomen en met OPD heb je juist (naar mijn mening) veel gevoel met de aandrijflijn en de grip die het geeft. Kan dus ook prima en is veilig.
Let's agree to disagree....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
bottom line schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Ooit gaan ze dat wel eens begrijpen ;)
OPD is de enige manier hoe het zou moeten.
Zonder rempedaal ga je toch echt niet veel schadevrije jaren opbouwen bij je verzekeraar.

Maar goed. Iedereen mag er zijn eigen mening op na houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Sebas84! schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Om met jouw woorden te spreken: mag iedereen dat zelf bepalen.
Dat vind ik dus ook maar als er gepreekt wordt dat OPD zaligmakend is, dan geef ik tegengas. O nee, daar is geen pedaal voor. :)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RHF schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Heb je deze link al bekeken: https://translate.google....40-Recharge-Pure-Electric

Die is al eerder gedeeld door ieman danders in een vorige post met vertaling er bij, daarin wordt het alarm trigger probleem beschreven als opgelost na update.
Die link ken ik en ik zou volgens de dealer ook echt de laatste software update hebben. En toch van de 3x laden 2x het alarm probleem. Update of niet.

Edit: hier staat dat er in week 5, dus vorige week, nog een update is geweest? Mijn software update is dus van december. Maar aangezien de site vertaald is... Geldt die update ook al voor Nederland?

Mensen die deze update al echt hebben gehad en eens een screenshot kunnnen maken? Dan stuur ik die even door...

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 08-02-2021 13:17 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
bottom line schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Wat is er prettig aan om telkens je volledige voet direct van je gaspedaal te halen, te verplaatsen naar de rem en terug naar het gaspedaal?

Grappig dat ik tegenwerking krijg, maar als iemand beweert dat OPD uit moet staan om veilig door winterweer te moeten komen, dan doet dit amper niemand iets. Mag je me daar wel eens vertellen wat daar de redenatie achter is.

@Mga1600 naar welk filmpje refereer je dan? Voor verbruik cijfers maakt het niets uit, kan ik best geloven.
Maar met OPD aan, zou je best wel minstens 20km verder kunnen rijden .
Ik denk dat die tegenreactie vooral op je manier van reageren is.

Ik vind persoonlijk TPD prettiger omdat ik daarbij naar mijn idee meer controle heb. En ja dat heeft deels te maken met wat ik in de afgelopen 35 jaar als reflexen heb ingesleten.
Ik betrapte me er deze week nog op (na 4 maanden automaat rijden) dat ik - terwijl ik met iemand in gesprek was - de koppeling wilde intrappen bij het afremmen naar een kruising. Vergis je niet, dat is al 3,5 maand niet meer gebeurd, maar schijnbaar zit de programmering toch nog ergens waardoor het op een onbewaakt moment naar voren komt. Dat is niet erg, maar dit soort vergissingen wil ik niet met een rempedaal hebben.

Mijn opmerking m.b.t. OPD en glad weer was vanuit de volgende gedachte:
Remmen en gas bijgeven in een gladde bocht kan je auto in een ongewenste spin brengen. Dat weten we - neem ik aan - allemaal wel.
Met TPD heb je de mogelijkheid om de auto volledig te laten coasten in een gladde bocht. Dat lijkt mij veiliger dan met je voet op het pedaal over hobbelige ijsbrokken rijden waardoor je misschien net die fijne controle over de bediening van je pedaal verliest. Noem het onzin, maar het gaat erom hoe je je erbij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:11
[...]

Mag iedereen dat even zelf bepalen? OPD bestaat alleen omdat blended braking te moeilijk was voor Tesla. En toen hebben ze het maar als een feature gepromoot wetende dat hun kudde alles voor zoete koek slikt. Het is niet zuiniger en het is zeker niet soepeler.

Wat is er in hemelsnaam prettig aan om telkens super voorzichtig je gaspedaal op te laten komen, zodat je niet te snel vertraagt?
Klinkt redelijk, maar de praktijk is bij mij anders. Ik hoef er geen enkele "extra" doserings ervaring voor op te doen, gaat gewoon als een automatisme.

Verder hoef ik niet steeds (in de stad en rondwegen) van pedaal te wisselen, en dát is superfijn.
Maar ik snap best dat andere mensen andere meningen hebben doordat ze anders rijden dan ik.

Ikzelf was verbaasd dat ik na > 1.200.000 km rijervaring in personenauto's (grotendeels) schakelbakken zósnel "verpest" was door OPD (wel een paar jaar elektro scooter).

Na mijn proefrit in Eindhoven (waarbij ik OPD std/max had gezet) stapte ik terug in mijn "schakelbak" en ergerde mij gelijk aan al die verkeerslichten, drempels, bochten, waardoor ik steeds "moest spelen" met mijn voeten :F terwijl ik tiggg km dat gedaan had zónder na te denken.

Voor míj is OPD... DE natuurlijke manier van rijden.
Gaan-of-stoppen in één pedaal.
(bovendien veiliger door snellere reactie op ongewenste situatie)

Kortom.. manual shifting gears is dead .... Long live the OPD _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Hansieo op 08-02-2021 13:12 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
guido66 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:55:
[...]

Dat vind ik dus ook maar als er gepreekt wordt dat OPD zaligmakend is, dan geef ik tegengas. O nee, daar is geen pedaal voor. :)
Het is ook zaligmakend voor de persoon in kwestie.... net zo als dat ik niets vind van het feit dat iemand het niets vindt. Snap je? Als je iemand zijn mening als niet waar bestempeld krijg je weerstand, haha! Volkomen logisch want een mening of gevoel kun je niet bestempelen als waar of niet waar of onderbouwen met feiten.

Dus lekker doen wat je zelf wilt en kijken of je wat kunt leren van iemand anders zijn mening en ervaring.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
[...]

Mag iedereen dat even zelf bepalen? OPD bestaat alleen omdat blended braking te moeilijk was voor Tesla. En toen hebben ze het maar als een feature gepromoot wetende dat hun kudde alles voor zoete koek slikt. Het is niet zuiniger en het is zeker niet soepeler.

Het went wel snel, maar ik vind het ook echt geen meerwaarde. 'Normaal' remmen, zeker als je een PP P2 hebt, is toch zoals het hoort, vind ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
Nieuwe update staat erop, merk wat cosmetische verbeteringen. Beeld wat scherper, ander lettertype ofzo? Lijkt allemaal wat kleiner/strakker. Heel blij mee!

Verder nu ook inderdaad de knop voor Automatische Updates, laten we hopen dat dit ook echt gaat werken voor OTA komende maanden.

Ik kan nu een sleutel koppelen voor VOC maar helaas blijft hij nog bij stap 1 van 3 hangen, dit zal dus al een voorbereiding zijn maar werkt helaas nog niet maar had ik ook niet anders verwacht.

Nu een naam roepen naar Google om te bellen gaat ook goed, ging nooit goed dit was ook een fix blijkbaar. Hij leest dus nu netjes je contactpersonen uit.

Het inplannen van voorverwarmen ging bij mij ook helft van de tijd niet goed, zal het komende dagen testen of het nu wel goed gaat! Hij staat voor vanmiddag alweer klaar! Ik kon hem wel programmeren maar dan was de auto niet warm als ik instapte..

Over het verbruik of laden zelf kan ik helaas nog niks zeggen.. vooral niet met deze temperaturen helaas.

ps. Wat is het een genot om met deze auto door de sneeuw te scheuren, 20 inch winterbanden en 4 wiel aandrijving geeft zoveel grip en met voorverwarmen is de auto mooi schoon!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:10
bottom line schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Wat is er prettig aan om telkens je volledige voet direct van je gaspedaal te halen, te verplaatsen naar de rem en terug naar het gaspedaal?

Grappig dat ik tegenwerking krijg, maar als iemand beweert dat OPD uit moet staan om veilig door winterweer te moeten komen, dan doet dit amper niemand iets. Mag je me daar wel eens vertellen wat daar de redenatie achter is.

@Mga1600 naar welk filmpje refereer je dan? Voor verbruik cijfers maakt het niets uit, kan ik best geloven.
Maar met OPD aan, zou je best wel minstens 20km verder kunnen rijden .
Een van zijn vele, recente video’s. Met een Nissan meen ik.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
P8

Nee, de laatste heeft 8 januari als datum maar is in week 4 vrijgegeven.
Die geluidverberering is voor de P2, nog niet voor de P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:22
Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Die link ken ik en ik zou volgens de dealer ook echt de laatste software update hebben. En toch van de 3x laden 2x het alarm probleem. Update of niet.

Edit: hier staat dat er in week 5, dus vorige week, nog een update is geweest? Mijn software update is dus van december. Maar aangezien de site vertaald is... Geldt die update ook al voor Nederland?

Mensen die deze update al echt hebben gehad en eens een screenshot kunnnen maken? Dan stuur ik die even door...
Ik kom net van de dealer af voor een update (ik zat nog op september). Ik heb ook gevraagd naar de week 5 update, die was bij hun niet bekend. Ik heb de 8 januari build versie gekregen, (securitypatch android is van december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
jswinkels schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Ik kom net van de dealer af voor een update (ik zat nog op september). Ik heb ook gevraagd naar de week 5 update, die was bij hun niet bekend. Ik heb de 8 januari build versie gekregen, (securitypatch android is van december).
Dan heb je de laatste, dat is (zo ver ik weet) de week 5 update.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Een van zijn vele, recente video’s. Met een Nissan meen ik.
Dus een test met een Nissan Leaf, met enkel rijden op de autosnelweg, zorgt voor unaniem bewijs dat met OPD rijden, met welke auto dan ook, even efficient is als uitrollen?

(zelfs nissan beweert dan ePedal helpt om efficienter te zijn, en range vergroot met deze manier van rijden.)

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 08-02-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
bottom line schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Dus een test met een Nissan Leaf, met enkel rijden op de autosnelweg, zorgt voor unaniem bewijs dat met OPD rijden, met welke auto dan ook, even efficient is als uitrollen?

(zelfs nissan beweert dan ePedal helpt om efficienter te zijn, en range vergroot met deze manier van rijden.)
Dat zei Volvo eerst ook maar inmiddels zeggen ze dat het op de snelweg beter uit kunt zetten (zie eerdere berichten). Maar ik citeer slechts ...

Maar voor mijzelf lekker TPD....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Daar twijfel ik idd ook aan omdat de mate van afremmen via regen mede afhankelijk is van de regen-capaciteit (en daarmee ook het vermogen) van je elektromotoren, voor zover ik begrepen heb.
Een auto met 'weinig' vermogen en dus ook weinig regen-capaciteit zal dan lijkt me toch wel ander resultaat hebben dan en auto met veel vermogen en veel regen-capaciteit zoals de P2/P8.

Het verschil tussen OPD en coast zal dus wel per type auto verschillend zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
Ik stel voor mezelf vast dat ik nog maar een enkele keer een rood ‘randje’ op het Dashboard van de P8 heb gezien bij het remmen.

Dat houdt in dat ik tot dusverre nagenoeg uitsluitend uitgerold en geregenereerd heb. Of dat optimaal of sub-optimaal is interesseert me eigenlijk niet. Als het om de laatste ‘druppel’ stroom te doen is zit je met de P8 sowieso in de verkeerde vijver te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF

RHF

Ik denk dat er zaken door elkaar gehaald worden wat betreft regen en OPD. Correct me if I am wrong. Het is al eerder beschreven, de P2 en P8 regenereren (als de accu's het toelaten) via het remmen met zowel OPD als met TPD. Als er meer remkracht nodig is dan met regen beschikbaar worden de remschijven gebruikt. Wat iemands voorkeur of gewenning is, is en blijft per persoon verschillend. Fijne van de P2 en P8 is dat het beide goed werkt. Energie bespaar verschil tussen beide lijkt mij nul als beide regen geven. Bij een Tesla kan ik me voorstel dat het verschil wel meetbaar is omdat het anders werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Dat zei Volvo eerst ook maar inmiddels zeggen ze dat het op de snelweg beter uit kunt zetten (zie eerdere berichten). Maar ik citeer slechts ...

Maar voor mijzelf lekker TPD....
Alle automatische systemen blijven natuurlijk een balancering van parameters om voor de gemiddelde rijder het beste resultaat te halen. Net zoals een goede coureur zonder ABS (op een droge rechte weg) ook sneller stil zal staan dan een auto met ABS, zijn er voor OPD ook (vooral op de snelweg) situaties waar een goed anticiperende chauffeur zuiniger kan rijden dan een gemiddeld anticiperende chauffeur met OPD.

Afhankelijk van je rijstijl en welke trajecten je gemiddeld het meeste rijdt is OPD du wel of niet de beste oplossing voor je qua zuinig rijden. Maar voor de meesten onder ons geldt denk ik het gevoel dat je erbij hebt als factor om er wel of niet voor te kiezen.
Net zoals iedereen weet dat rijden zonder airco zuiniger is, maar met airco doorgaans prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF

RHF

Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:44:
Ik stel voor mezelf vast dat ik nog maar een enkele keer een rood ‘randje’ op het Dashboard van de P8 heb gezien bij het remmen.

Dat houdt in dat ik tot dusverre nagenoeg uitsluitend uitgerold en geregenereerd heb. Of dat optimaal of sub-optimaal is interesseert me eigenlijk niet. Als het om de laatste ‘druppel’ stroom te doen is zit je met de P8 sowieso in de verkeerde vijver te vissen.
Als accu's vol zitten of als het koud is zie ik met OPD regelmatig een rode rand, kan natuurlijk ook aan de rijstijl liggen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
RHF schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Als accu's vol zitten of als het koud is zie ik met OPD regelmatig een rode rand, kan natuurlijk ook aan de rijstijl liggen?!
Als de accu's vol zitten EN het is koud ga je hem zeker zien ;) ongeacht je rijstijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHF

RHF

P8

Heb net de Volvo dealer aan de lijn gehad, de software oplossing voor het "eigen trigger" alarm probleem zou zijn ingetrokken na 2 dagen....zou dus kunnenkloppen dat er momenteel geen software oplossing voor is. Ik heb tot nieuwe update het oplost mijn interieursensor laten uitzetten. Alarm ging irritant vaak af bij mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
[P2]

Een filmpje waar ik al even op aan het wachten was, ben het zelf nog maar aan het kijken dus verrassing wat het gaat worden maar Autoblog rijdt van 100 tot 0% met de Polestar: YouTube: Volkswagen ID.4, Polestar 2 en XC40 helemaal LEEGRIJDEN!

Polestar Driver op Youtube heeft trouwens ook een site gelanceerd waar hij range gegevens wil crowdsourcen zodoende een goed beeld te kijken van welke ranges je bij welke omstandigheden kan halen: https://polestardriver.com.

Vandaag werd ik trouwens opgebeld door een vertegenwoordigster van Polestar die spontaan begon over de nieuwe configuraties die later dit jaar zouden uitkomen en waar al wat prijzen over gelekt werden een paar pagina's terug. Eigenaardig, want voor zover ik weet is dit officieel nog niet bevestigd dacht ik. Maar ze sprak sowieso al over en single motor versie (ik dacht op de achteras).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
RHF schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Heb net de Volvo dealer aan de lijn gehad, de software oplossing voor het "eigen trigger" alarm probleem zou zijn ingetrokken na 2 dagen....zou dus kunnenkloppen dat er momenteel geen software oplossing voor is. Ik heb tot nieuwe update het oplost mijn interieursensor laten uitzetten. Alarm ging irritant vaak af bij mij.
Ik heb precies hetzelfde. Ben net gebeld door mijn dealer met dezelfde oplossing. Hij zei dat het te maken heeft dat het alarm afgaat nadat de auto klaar is met de accukoeling. Oplossing is een software update die de interieursensor uitschakelt, daarna zou het met een update weer opgelost moeten worden.

Overigens heb ik sinds dit weekend eindelijk echt LTE internet.. die was met een vorige update om te proberen het alarm probleem op te lossen weer weggeveegd.. 8)7

Ik heb met al het bovenstaande wel enige update angst ontwikkeld :-(

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09

Rianata

Have you played Atari today?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:12
Zero Grav schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:08:
[P2]

Een filmpje waar ik al even op aan het wachten was, ben het zelf nog maar aan het kijken dus verrassing wat het gaat worden maar Autoblog rijdt van 100 tot 0% met de Polestar: YouTube: Volkswagen ID.4, Polestar 2 en XC40 helemaal LEEGRIJDEN!
Valt me niet tegen allemaal, de verschillen zijn ook wel een beetje zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Conclusie is dus dat je ongeveer nog 15% uiterlijk kunt rijden bij 0%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 15:07
mvrooij schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:36:
Conclusie is dus dat je ongeveer nog 15% uiterlijk kunt rijden bij 0%.
Ho ho, 15 km! Niet 15% Dat scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-04-2021
Die sneeuw geeft toch wel extra uitdagingen. Veel ijsvorming onder de ruitenwissers. Die liggen nu dus “vast” halverwege het raam.

En er is behoorlijk wat sneeuw in de auto gekomen. Bijrijdersstoel is behoorlijk vies nu. En er ligt bevroren water in de portiers vakken. Hopelijk niets in de boxen gekomen en hopen dat alles blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Nee, de laatste heeft 8 januari als datum maar is in week 4 vrijgegeven.
Die geluidverberering is voor de P2, nog niet voor de P8
Heb nog ff gechecked en ik heb idd de Android beveiligings patch van 1 december maar wel de kernel versie van 8 januari. Dan is als ik het goed heb idd de auto uitgerust met de laatste software versie.

Over dat filmpje van Autoblog... Ik kan vanavond pas kijken maar kan je hier ook uithalen dat Volvo die 50km extra bij de range heeft gedaan en dus ten koste is gegaan van de backup range na 0%? Dan zou je dan toch ook uit de resultaten moeten kunnen halen? Tenzij dat filmpje natuurlijk al voor die upgrade genomen is... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Willi1908 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:54:
Die sneeuw geeft toch wel extra uitdagingen. Veel ijsvorming onder de ruitenwissers. Die liggen nu dus “vast” halverwege het raam.

En er is behoorlijk wat sneeuw in de auto gekomen. Bijrijdersstoel is behoorlijk vies nu. En er ligt bevroren water in de portiers vakken. Hopelijk niets in de boxen gekomen en hopen dat alles blijft werken.
Stond een raam op een kier dan? Of kwam dat door de wind?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:56:
[...]
Over dat filmpje van Autoblog... Ik kan vanavond pas kijken maar kan je hier ook uithalen dat Volvo die 50km extra bij de range heeft gedaan en dus ten koste is gegaan van de backup range na 0%? Dan zou je dan toch ook uit de resultaten moeten kunnen halen? Tenzij dat filmpje natuurlijk al voor die upgrade genomen is... Ben benieuwd!
[P2]

Ze hebben 301km gereden tot 0% en 315km in totaal, bij 3 graden celcius en regen. Maar als ik het juist begrijp kregen ze er niet meer dan 20km/u uit en trok hij gewoon niet op, dus eigenlijk zo goed als niet bruikbaar na 0%. Zou ook nog mooi zijn als ze het verbruik, de gemiddelde snelheid en de route tonen, maar dat is misschien wat veel gevraagd. Als ik een netto capaciteit van 72kWh neem hebben ze een gemiddeld verbruik van ongeveer 24kWh/100km gehaald in deze test.

Ik heb die hele discussie over 50 kilometer gevolgd maar vind het vreemd om het op die manier uit te drukken omdat de range zo sterk kan verschillen afhankelijk van de weersomstandigheden. 50 kilometer volgens de WLTP is helemaal anders dan aan 120km/u op de autosnelweg. Daarom vind ik praktijktests zoals deze toch altijd wat interessanter.

Op ABRP is het verbruik 18,7. Ik haalde dat altijd omhoog tot ~25 omdat ik het absurd laag vond, maar als je ermee rekening houdt dat dit in ideale omstandigheden is en ABRP het dus zelf bijstelt dan kan het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
offtopic:
heb mn antwoord al

[ Voor 90% gewijzigd door Simply1337 op 08-02-2021 18:52 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
XC40_P8 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:50:
P8 Laden:

Wie kan van het volgende chocolade maken?:

Batterij bij aankomst 18% (=13,5 kWh?)
Opladen tot 90%; geladen 71,79kWh.
‘S morgen op timer opgewarmd, maar niet vertrokken.

Kost voorverwarmen zoveel kWh?
Iemand een verklaring?
[P2]
Met dit weer kost het mij 2 procentpunt accu capaciteit om voor te verwarmen.
Uitgaande van een 75 kWh accu is dat 1.5 kWh.

Het verwarmen van de batterij om te laden kost natuurlijk ook wat energie.
Als je uren moet laden, dan moet je dus ook uren de accu verwarmen.
Daar zal waarschijnlijk wat meer naartoe gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]
Maar heeft Nissan dan ook wel blended braking? Misschien is het middelste pedaal bij Nissan énkel maar mechanisch remmen. Dan is het niet moeilijk om met ePedal of OPD betere resultaten te halen.

Met de blended braking van Polestar/Volvo lijkt het mij bijzonder merkwaardig dat je met OPD meer range zou halen. De verklaring zou kunnen zijn dat je zonder OPD onbewust voorbij het regen punt remt.

Met OPD op snelweg zou ik zelfs verwachten dat de range afneemt omdat je al snel aan het terugladen bent terwijl je net zo goed kon coasten. Bij regen en vervolgens versnellen heb je twee keer rendementsverlies. Dit is natuurlijk alleen relevant als je constant met die pedaal speelt (bv druk verkeer). Als je alleen op de baan bent maakt dat geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2]

Deze morgen met timer laten voorverwarmen op accu.
Geen succes.

Auto voelde alles behalve warm. Deuren plakten redelijk vast. Accu was zo koud dat regen nul was en zelfs het vermogen beperkt was. Nochtans SoC 75%, dus voldoende om te kunnen voorverwarmen op accu.

Morgen testen met voorverwarmen aan laadpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

Toch ook nog even op de OPD/TPD discussie inhaken hoor :Y)

Ik ben zelf ook pro-TPD omdat het voor mijn gevoel meer controle geeft over wanneer er wat gedaan wordt. Bij gas los weet je 100% zeker dat je maximaal coast (voor zover de auto dat toelaat). Ik vind het erg fijn om die controle te hebben. Ik heb met OPD heel erg het gevoel dat de marge tussen gas en remmen klein is. Met enige regelmaat probeer ik het weer en vind ik het lastig om die coasting-style te kunnen vinden in OPD. Als daar meer ruimte is zou ik het zeker weer een kans geven.

Om in te gaan op een eerdere post waarin werd gezet dat OPD over de keper genomen wel de gelijk "bespaart". Daar ben ik het mee eens, mits je ook het rijgedrag van de bestuurder meeneemt. Een doorsnee rijder (dus de ICE rijder) rijdt vooral door lang gas te (blijven) geven en vrij laat te gaan remmen. In die situaties werkt het terugwinnen van energie door afremming dus uitermate goed.

Voor mij geldt dat ik sinds mn V60 heel erg bewust ben gaan rijden op "maar 11kW" aan 100% elektrisch rijden. Ik leerde daardoor om met een fluwelen voet te gaan rijden en om niet té hard te remmen (omdat dat het regenereren beperkte). Je bent dan veel bewuster bezig met de zuinig rijden (Sidenote: Ik merkte dan dat als ik bij anderen in de auto zat dat ik dacht "OMFG WAT REM JE LAAT!!1!1". Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik vind dat ik daardoor beter rem. Integendeel. Het is misschien wel zuiniger, maar ik heb ook wel gemerkt dat ik daardoor minder hard rem dan nodig is en last minute véél harder moet remmen.). Voor mijn situatie denk ik (en voor mn gevoel "merk ik O-) ") dat de OPD weinig voordeel biedt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
JackBol schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Alles aan die P8 is genieten in deze omstandigheden! Snel warm, super goede tractie met die AWD en opd is prima om gedoseerd af te remmen. Beter dan het rempedaal met deze gladheid.

Alleen wel 40kWh/100km.....
  1. Hoe was jouw verbruik voor de sneeuw en vrieskou? Ik zit nu op 31...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:59:
[...]
  1. Hoe was jouw verbruik voor de sneeuw en vrieskou? Ik zit nu op 31...
29~30 inderdaad.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@JackBol @JohnDoe77 over hoeveel KM praten jullie dan ongeveer dat je rijdt?

Ik heb gister en vandaag hele korte ritjes moeten maken, misschien 15 a 20 min enkele reis en ik begon met een ijskoude accu bizar hoog, +70 maar dat ging wel na een stukje rijden verder en verder omlaag tot volgens mij rond de 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RHF schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Zeggen jullie nou dat de software versie van 8 januari het spontane alarm probleem van de P8 niet oplost?
Bij mij was dat de reden dat ze die update erop gezet hebben en sinds die tijd heb ik mijn buren rustig kunnen laten doorslapen.....maar was dat toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF

RHF

Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:35:
[...]

Zeggen jullie nou dat de software versie van 8 januari het spontane alarm probleem van de P8 niet oplost?
Bij mij was dat de reden dat ze die update erop gezet hebben en sinds die tijd heb ik mijn buren rustig kunnen laten doorslapen.....maar was dat toeval?
Kan ik niet over oordelen, bij mij is het opgelost door interieur sensor uit te zetten. Heb jij na die update geen andere problemen er voor terug gekregen zoals andere gemeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:35:
[...]

Met de kernel versie van 8 januari heb ik afgelopen week van de 3x laden er 2x gehad dat de auto bij voor de deur neerzetten na laden binnen een paar minuten het alarm afging. Omdat de accu dus aan het afkoelen was....iets met die censor. Ken de techniek erachter ook niet.

Was het bij jou dan ook NA het laden? Want daar gaat het nu nog om als ik het goed heb. En ja, dan is de tijdelijke oplossing alleen nog ff die extra alarm beveiliging uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RHF schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Kan ik niet over oordelen, bij mij is het opgelost door interieur sensor uit te zetten. Heb jij na die update geen andere problemen er voor terug gekregen zoals andere gemeld hebben?
Ik moest na de update mijn sleutels opnieuw koppelen en een keer ‘Het Scherm’ resetten. Dat was het en tot dusverre geen probleem ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Met de kernel versie van 8 januari heb ik afgelopen week van de 3x laden er 2x gehad dat de auto bij voor de deur neerzetten na laden binnen een paar minuten het alarm afging. Omdat de accu dus aan het afkoelen was....iets met die censor. Ken de techniek erachter ook niet.

Was het bij jou dan ook NA het laden? Want daar gaat het nu nog om als ik het goed heb. En ja, dan is de tijdelijke oplossing alleen nog ff die extra alarm beveiliging uit te zetten.
Ik denk dat het inderdaad aan het eind van de laadcyclus was. Maar sinds de update heb ik al vaker geladen met de auto op alarm en tot dusverre niets meer gehoord......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
En jawel, de P2 zat het dichtst bij zijn WLTP! 👊
De P8 als blok op wielen het verst van WLTP maar dat was te verwachten. De ID4 viel me een beetje tegen.
Verder natuurlijk verre van een wetenschappelijk verantwoorde vergelijking. Verschillende chauffeurs, rijstijlen, beginstanden etc dus meer dan leuk om te kijken is het niet.
Overigens zag ik wel in beeld staan 2021 update ofzoiets bij de P2 dus dit is inclusief de laatste update denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 08-02-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-09 10:21
High-Voltage2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:25:
[P2]

Deze morgen met timer laten voorverwarmen op accu.
Geen succes.

Auto voelde alles behalve warm. Deuren plakten redelijk vast. Accu was zo koud dat regen nul was en zelfs het vermogen beperkt was. Nochtans SoC 75%, dus voldoende om te kunnen voorverwarmen op accu.

Morgen testen met voorverwarmen aan laadpaal.
[P2] Hier dezelfde ervaring: al een paar keer geprobeerd de auto voor te verwarmen via de timerfunctie. Maar zonder resultaat; de auto had duidelijk niet voorverwarmd. Doe ik iets niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

JTHZZ schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:13:
[...]

De P8 als blok op wielen het verst van WLTP maar dat was te verwachten. De ID4 viel me een beetje tegen.
Verder natuurlijk verre van een wetenschappelijk verantwoorde vergelijking. Verschillende chauffeurs, rijstijlen, beginstanden etc dus meer dan leuk om te kijken is het niet.
Overigens zag ik wel in beeld staan 2021 update ofzoiets bij de P2 dus dit is inclusief de laatste update denk ik.
Volgens mij laten ze in het begin al wel doorschemeren dat het verre van een wetenschappelijke test is, dus je moet wel kijken met de juiste verwachting. Het is ze in deze items met name te doen om te kijken hoe een EV ook reageert op het moment dat hij/zij zonder prik komt te zitten. En dat is hier ook al meermaals gevraagd, dus dat geeft een goed (geruststellend) beeld 8)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
[...]

Mij viel juist op dat de verschillen er klein waren. Allemaal ongeveer 2/3 van WLTP. Ik zou inderdaad hier niet te veel conclusies uit trekken. Volgens mij reden ze achter elkaar, dan hebben de ID.4 en de P2 natuurlijk een stuk wat zou gereden omdat ze zacht (en dus wat zuiniger) achter de P8 aan reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
@frankkie12345 ik las net dat de Flitsmeister voor Android Auto in beta gaat https://tweakers.net/nieu...ta-voor-android-auto.html

Hoe makkelijk is het om deze ook te poorten naar Android Automotive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Johnbeer schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:13:
[...]

[P2] Hier dezelfde ervaring: al een paar keer geprobeerd de auto voor te verwarmen via de timerfunctie. Maar zonder resultaat; de auto had duidelijk niet voorverwarmd. Doe ik iets niet goed?
Ondertussen is de timer functie ook in de handleiding opgenomen:
Algemeen
Toevoegen en bewerken
Activeren en deactiveren
Verwijderen

Ik geloof ook nog altijd niet dat dit vinkje relevant is:
Elke week herhalen aanvinken om de preconditioning elke week op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip te herhalen.
Woensdag weet ik meer... Mijn timer van vorige week woensdag staat er nog altijd in (op niet herhalen).

Ik heb wel het gevoel dat preconditioning *iets* doet bij mij, maar gewoon niet wat ik er van verwacht had.
Deuren zouden toch niet meer vastgevroren mogen zijn als hij al een half uur heeft liggen stoken.
En ook dat de accu niet op temperatuur was vond ik een tegenvaller. Al is het mij nog niet helemaal duidelijk of dat wel hoort te gebeuren op dit moment. De hand over dude zei dat dat in de toekomst zou gebeuren maar dat de focus nu lag op het interieur.

Edit:
Het feit dat de preconditioning timers ooit van tijdstip veranderen geeft me ook geen goed gevoel over het wanneer juist het gaat voorverwarmen. Voor hetzelfde geld gebeurt dat op een heel ander tijdstip dan we verwachten.
We zouden eens een temperatuurlogger in de auto moeten gooien.

[ Voor 8% gewijzigd door High-Voltage2 op 08-02-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
Zero Grav schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:12:
[...]

[P2]

Ze hebben 301km gereden tot 0% en 315km in totaal, bij 3 graden celcius en regen. Maar als ik het juist begrijp kregen ze er niet meer dan 20km/u uit en trok hij gewoon niet op, dus eigenlijk zo goed als niet bruikbaar na 0%. Zou ook nog mooi zijn als ze de verbruik, gemiddelde snelheid en route tonen, maar dat is misschien wat veel gevraagd. Als ik een netto capaciteit van 72kWh neem hebben ze een gemiddeld verbruik van ongeveer 24kWh/100km gehaald in deze test.

Ik heb die hele discussie over 50 kilometer gevolgd maar vind het vreemd om het op die manier uit te drukken omdat de range zo sterk kan verschillen afhankelijk van de weersomstandigheden. 50 kilometer volgens de WLTP is helemaal anders dan aan 120km/u op de autosnelweg. Daarom vind ik praktijktests zoals deze toch altijd wat interessanter.

Op ABRP is het verbruik 18,7. Ik haalde dat altijd omhoog tot ~25 omdat ik het absurd laag vond, maar als je ermee rekening houdt dat dit in ideale omstandigheden is en ABRP het dus zelf bijstelt dan kan het best.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je toch harder dan 20km/u kan als je lading 0% is. (vdtweak in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic") ik heb 110 km/h gereden, stukken 60, stukken 80. Geen probleem. Optrekken ging wel langzaam en was gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
High-Voltage2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Ondertussen is de timer functie ook in de handleiding opgenomen:
Algemeen
Toevoegen en bewerken
Activeren en deactiveren
Verwijderen

Ik geloof ook nog altijd niet dat dit vinkje relevant is:

[...]

Woensdag weet ik meer... Mijn timer van vorige week woensdag staat er nog altijd in (op niet herhalen).

Ik heb wel het gevoel dat preconditioning *iets* doet bij mij, maar gewoon niet wat ik er van verwacht had.
Deuren zouden toch niet meer vastgevroren mogen zijn als hij al een half uur heeft liggen stoken.
En ook dat de accu niet op temperatuur was vond ik een tegenvaller. Al is het mij nog niet helemaal duidelijk of dat wel hoort te gebeuren op dit moment. De hand over dude zei dat dat in de toekomst zou gebeuren maar dat de focus nu lag op het interieur.

Edit:
Het feit dat de preconditioning timers ooit van tijdstip veranderen geeft me ook geen goed gevoel over het wanneer juist het gaat voorverwarmen. Voor hetzelfde geld gebeurt dat op een heel ander tijdstip dan we verwachten.
We zouden eens een temperatuurlogger in de auto moeten gooien.
P8 of P2? Want bij de P2 is bekend dat de timers niet altijd goed werken (bij mij trouwens nog geen problemen gemerkt) en zou dit met de laatste update (over paar weken via OTA) opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

jswinkels schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:24:
@frankkie12345 ik las net dat de Flitsmeister voor Android Auto in beta gaat https://tweakers.net/nieu...ta-voor-android-auto.html

Hoe makkelijk is het om deze ook te poorten naar Android Automotive?
Heel moeilijk.
Zijn 2 aparte werelden.
En Google staat alleen nog maar muziek apps toe voor Automotive op dit moment.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
JTHZZ schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:33:
[...]

P8 of P2? Want bij de P2 is bekend dat de timers niet altijd goed werken (bij mij trouwens nog geen problemen gemerkt) en zou dit met de laatste update (over paar weken via OTA) opgelost moeten zijn.
De linkjes wijzen naar de website van Polestar, dus ik gok P2 ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
BartWNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:10:
P2 geeft enorm veel vertrouwen in dit weer. Natuurlijk met lage snelheden, maar eigenlijk altijd genoeg grip. Heb hier veel auto’s weg zien slippen, maar was opmerkelijk hoe weinig problemen ik had en hoe makkelijk het ging. Met een niet vierwiel aangedreven auto is het niet heel verstandig om de weg op te gaan denk ik.

[Afbeelding]
Je moet nu ook niet overdrijven. Zo lang het niet op een steile helling is, en er geen 15cm sneeuw ligt kan je met goede winterbanden ook prima rijden met voor of achterwielaandrijving.

En vroeger ging dat met zomerbanden ook....

Nu ja, ik ga zeker niet schrijven dat AWD slecht is, maar onmisbaar zeker niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Tommie12 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:38:
[...]

Je moet nu ook niet overdrijven. Zo lang het niet op een steile helling is, en er geen 15cm sneeuw ligt kan je met goede winterbanden ook prima rijden met voor of achterwielaandrijving.

De ‘gewone’ AWD zoals Volvo en anderen die gebruiken met een Haldex koppeling die de hoeveelheid vermogen wat naar de achterwielen gaat geeft al een hele verbetering in tractie ten opzichte van alleen voor of alleen achterwiel aandrijving, daar heb ik verschillende auto’s mee gehad en zou niet meer ‘minder’ willen. Onze P2 en P8 hebben constante 4 wielaandrijving en dat voelt als een overtreffende trap met de huidige gladheid, maar ook op los zand, los grond e.d. En op droge wegen rijdt het alsof je op rails de vocht door gaat.

Ik heb nog geen winterbanden en heb gisteren en vandaag dus gereden op zomerbanden en kan niet anders zeggen dat dat desondanks feilloos verliep.
Wel vind ik dat je op zo’n spekgladde weg goed meekrijgt hoe zwaar de auto eigenlijk is - hij blijft weliswaar keurig in het spoor maar drukt wel flink door bij het afremmen. Zal met winterbanden wel beter gaan natuurlijk en hopelijk zullen die binnenkort wel komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 08-02-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 24-09 22:44
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:59:
[...]

De ‘gewone’ AWD zoals Volvo en anderen die gebruiken met een Haldex koppeling die de hoeveelheid vermogen wat naar de achterwielen gaat geeft al een hele verbetering in tractie ten opzichte van alleen voor of alleen achterwiel aandrijving, daar heb ik verschillende auto’s mee gehad en zou niet meer ‘minder’ willen. Onze P2 en P8 hebben constante 4 wielaandrijving en dat voelt als een overtreffende trap met de huidige gladheid, maar ook op los zand, los grond e.d. En op droge wegen rijdt het alsof je op rails de vocht door gaat.

Ik heb nog geen winterbanden en heb gisteren en vandaag dus gereden op zomerbanden en kan niet anders zeggen dat dat desondanks feilloos verliep.
Wel vind ik dat je op zo’n spekgladde weg goed meekrijgt hoe zwaar de auto eigenlijk is - hij blijft weliswaar keurig in het spoor maar drukt wel flink door bij het afremmen. Zal met winterbanden wel beter gaan natuurlijk en hopelijk zullen die binnenkort wel komen.
Verbruik is even schrikken deze dagen in de sneeuw, maar die fulltime AWD is dik voor elkaar onder deze omstandigheden. Rij ook een CR-V met realtime 4x4 waarbij de achterwielen meehelpen als de voorwielen grip verliezen, maar die heeft met een paar sneeuwduintjes nu meer moeite. Speelt niet veel dagen in een jaar, maar toch prettig om te ervaren.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:33:
Nieuwe update staat erop, merk wat cosmetische verbeteringen. Beeld wat scherper, ander lettertype ofzo? Lijkt allemaal wat kleiner/strakker. Heel blij mee!

Verder nu ook inderdaad de knop voor Automatische Updates, laten we hopen dat dit ook echt gaat werken voor OTA komende maanden.

Ik kan nu een sleutel koppelen voor VOC maar helaas blijft hij nog bij stap 1 van 3 hangen, dit zal dus al een voorbereiding zijn maar werkt helaas nog niet maar had ik ook niet anders verwacht.

Nu een naam roepen naar Google om te bellen gaat ook goed, ging nooit goed dit was ook een fix blijkbaar. Hij leest dus nu netjes je contactpersonen uit.

Het inplannen van voorverwarmen ging bij mij ook helft van de tijd niet goed, zal het komende dagen testen of het nu wel goed gaat! Hij staat voor vanmiddag alweer klaar! Ik kon hem wel programmeren maar dan was de auto niet warm als ik instapte..

Over het verbruik of laden zelf kan ik helaas nog niks zeggen.. vooral niet met deze temperaturen helaas.

ps. Wat is het een genot om met deze auto door de sneeuw te scheuren, 20 inch winterbanden en 4 wiel aandrijving geeft zoveel grip en met voorverwarmen is de auto mooi schoon!
P8?

Had jij de alarm bug ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Tommie12 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:38:
[...]

Ik heb hier minstens 10 auto’s vast zien staan gisteren, waarvan ik er in een wandeling naar het centrum een stuk of 5 heb geduwd.

En al deze bestuurders hebben zelf overschatting?

Wellicht waren de omstandigheden hier verraderlijker, maar ik werd gisteren simpel gezegd positief verrast door de P2.

Dan mag je vinden dat ik overdrijf, persoonlijk blijf ik bij de mening dat hier rijden met een 2 wiel aangedreven niet de slimste keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Nu in de sneeuw niet zoveel; ongeveer 60km in 2dg. Voor de sneeuw over 400km gemiddeld rond de 28, toen het warmer was rond de 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Ik heb het nu vier keer gehad. Steeds na een rit van circa 45 minuten en niets laden. Twee keer op één dag, laatste keer twee weken terug en sindsdien niets meer. Thuis (staat altijd aan de lader voor de garage) nooit gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Heb nog ff gechecked en ik heb idd de Android beveiligings patch van 1 december maar wel de kernel versie van 8 januari. Dan is als ik het goed heb idd de auto uitgerust met de laatste software versie.

Volgens mij blijkt hieruit overduidelijk dat die 50 km gewoon nonsense is. Kan ook niet. Zou meer dan 10 kW zijn.
De geteste auto heeft niet de laatste update zo te zien aan de productie datum.Dan zou de auto dus 70 km hebben moeten doorrijden IPV 15. Omgekeerd als hij de laatste update wel zou hebben gehad was de range zou de range zonder de update wel heel slecht zijn geweest.
De 300 km is ook waar ik steeds op uitkom zonder de laatste update maar ik ben nog nooit onder de 5% doorgereden.
Mijn enige hoop is nog dat het verbruik beter zal worden door de update.
Op Duitse fora lijken daar wat signalen van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Arie van Dijk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:49:
[...]

Ho ho, 15 km! Niet 15% Dat scheelt nogal.
How excuses, dat was wat ik ook bedoelde. Zit zo in de percentages sinds de P8 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
FW423130 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:45:
[...]

Volgens mij blijkt hieruit overduidelijk dat die 50 km gewoon nonsense is. Kan ook niet. Zou meer dan 10 kW zijn.
De geteste auto heeft niet de laatste update zo te zien aan de productie datum.Dan zou de auto dus 70 km hebben moeten doorrijden IPV 15. Omgekeerd als hij de laatste update wel zou hebben gehad was de range zou de range zonder de update wel heel slecht zijn geweest.
De 300 km is ook waar ik steeds op uitkom zonder de laatste update maar ik ben nog nooit onder de 5% doorgereden.
Mijn enige hoop is nog dat het verbruik beter zal worden door de update.
Op Duitse fora lijken daar wat signalen van te zijn.
In beeld staat duidelijk 2021 update. Dus helemaal ontkrachten kunnen we dit gerucht niet met deze video. En jouw 300 en hun 300 is heel moeilijk te vergelijken als je niet alle parameters van beide ritten kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:11
Omdat ik sommigen hoor klagen over een niet goed werkende standverwarming een vraag mbt de standverwarming P8:

De in te geven timertijd is toch het moment waarop de verwarming wordt afgerond en niet het starttijdstip? En de maximale verwarmingsduur is 30 minuten bij voldoende energie? E.e.a. uiteraard afhankelijk van de buitentemperatuur.

Bij mijn huidige xc40 (benzine) werkt het in ieder geval wel op deze manier. En, in deze tijden, naar volle tevredenheid via VoC.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:26:
[...]

P8?

Had jij de alarm bug ook?
Nee mijn alarm is nog nooit afgegaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:52:
Omdat ik sommigen hoor klagen over een niet goed werkende standverwarming een vraag mbt de standverwarming P8:

De in te geven timertijd is toch het moment waarop de verwarming wordt afgerond en niet het starttijdstip? En de maximale verwarmingsduur is 30 minuten bij voldoende energie? E.e.a. uiteraard afhankelijk van de buitentemperatuur.

Bij mijn huidige xc40 (benzine) werkt het in ieder geval wel op deze manier. En, in deze tijden, naar volle tevredenheid via VoC.
Bij mijn P8 werkt het goed! En het is precies zoals je zegt: timertijd=vertrektijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
ach-jee schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Valt me niet tegen allemaal, de verschillen zijn ook wel een beetje zoals verwacht.
En voor de puristen; de Volvo reed als leeg en de andere twee sukkelde er dus een paar kilometer achteraan op langzamere snelheden. Dus die hadden daar wat voordeel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
P2Hattem schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:09:
[...]

Stond een raam op een kier dan? Of kwam dat door de wind?
Wind in combinatie met de ruitenwisser die aanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
Het viel me vanavond op dat de buiten lichten wel heel erg beperkt zijn in de avond. Het lijkt bijna of ik in het donker rij.

Iemand een idee hoe dit aan te passen of wat de juiste instelling is?

Nu staat t op automatisch “groot” licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Dit is door Volvo zelf gecommuniceerd... Iig ook door mijn dealer bij aflevering... 8)7

Ik mag toch hopen dat je die info kan vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:32:
@JackBol @JohnDoe77 over hoeveel KM praten jullie dan ongeveer dat je rijdt?

Ik heb gister en vandaag hele korte ritjes moeten maken, misschien 15 a 20 min enkele reis en ik begon met een ijskoude accu bizar hoog, +70 maar dat ging wel na een stukje rijden verder en verder omlaag tot volgens mij rond de 35.
Een rit van 160 en van 200km.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Juancho schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Dit is door Volvo zelf gecommuniceerd... Iig ook door mijn dealer bij aflevering... 8)7

Ik mag toch hopen dat je die info kan vertrouwen...
Ik hoor jou continue over mijn dealer dit, mijn dealer dat, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele dealer kunnen betrappen op heel concrete juiste informatie en tasten zij net als wij m.b.t. een aantal problemen / probleempjes / vragen / updates gewoon in het duister en zullen we gewoon moeten wachten op info van Volvo en / of Polestar. En ja, dat is niet echt zoals het hoort en ik kan me voorstellen dat het voor dealers heel erg vervelend is om je klanten niet juist en volledig te kunnen beantwoorden / bedienen.

Misschien moeten we stoppen met gissen... en sla ik dergelijke reacties hier dan ook maar uit voorzorg over 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Willi1908 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:09:
Het viel me vanavond op dat de buiten lichten wel heel erg beperkt zijn in de avond. Het lijkt bijna of ik in het donker rij.

Iemand een idee hoe dit aan te passen of wat de juiste instelling is?

Nu staat t op automatisch “groot” licht
Sneeuw op de koplampen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
Mga1600 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:51:
[...]

Sneeuw op de koplampen...?
Nee, de hele auto was sneeuwvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Rijstijl dacht ik ook gelijk aan, maar ze reden achterelkaar aan meende ik te zien. Alleen op het laatst stapte de beste man over in betreffende auto voor zijn oordeel. Of zag ik dat fout?

100% wetenschappelijk niet (volgorde / afstand achterelkaar rijden? wisselen van positie? )

Maar ik denk wél dat het redelijk dícht bij de waarheid zit in déze situatie.

en ja, de ID.4 viel mij óók tegen voor een 2 wiel aangedreven & grotere accu maar ik neem aan dat er nog tweaks voor alle zullen komen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Helemaal mee eens.
4x4 is niet alle 4x4.
In 1985 kocht ik mijn éérste quattro en wat een verschil tussen quattro 4x4 en "syncro" auto's.
Op de rai wist men te vertellen dat als je 4x4 had zónder syncro... dat je dan gevaarlijk reed want je moet de 4x4 kunnen uitschakelen in normale rij omstandigheden. _O-

Nu, 35 jaren later weet men meer..

I LOVE AWD BEV O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
BartWNL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Ik heb hier minstens 10 auto’s vast zien staan gisteren, waarvan ik er in een wandeling naar het centrum een stuk of 5 heb geduwd.

En al deze bestuurders hebben zelf overschatting?

Wellicht waren de omstandigheden hier verraderlijker, maar ik werd gisteren simpel gezegd positief verrast door de P2.

Dan mag je vinden dat ik overdrijf, persoonlijk blijf ik bij de mening dat hier rijden met een 2 wiel aangedreven niet de slimste keuze was.
ABSOLUUT mee eens, vooral omdat 98% van deze mensen er van uitgaan dat winterbanden voor Nederland ONZIN is...

na 1.200.000 km durf ik gerust toe te geven dat ik mij NIET prettig zou voelen met een 2 wiel aangedreven auto op zómerbanden weg te moeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Het is echt nog te vroeg voor een eindoordeel over range. Ongetwijfeld heeft de p8 vanwege de aërodynamica minder range. Maar ik denk dat er nog wel wat bij komt. Er zit ruimte in de warmtepomp/accu verwarming en wellicht dus nog vrijgeven van batterijreserve.

Qua software is de auto nog in ontwikkeling en zijn dit soort testen vooral tijdelijk geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
[...]

Omgerekend eerder 8kW, maar als ze verder ook verbeteringen aan het verbruik hebben doorgevoerd wellicht nog minder dan die 8. Dus het is niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
P2
Vanochtend een storing die ik nog niet eerder heb gelezen, volledige middendisplay uit. Geen muziek, geen geluiden van de richting aanwijzer, een hoop storingsmeldingen op het display achter het stuur over parkeersystemen, automatisch achter rem en dodehoek systemen.

20 seconden indrukken van de knop onder het scherm haalde ook niets uit. Geen verlichting onder de play/pause/volume knop, geen verlichting onder de voor- en achteruitverwarming knoppen.

Auto reed verder wel normaal. Even auto sluiten en weer van slot halen lostte niks op. Straks eens proberen als hij wat langer heeft uitgestaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZBll0VRY37BQUYVE7Uf9L7oOmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyRDOtHWPAm9AS1bvdl54SbT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
[p2]

Vanmorgen bij -11 aangekomen bij een bevroren P2 ondanks een ingestelde timer. De melding was 'parkeerverwarming niet mogelijk - batterijcapaciteit te laag'. De auto stond aan de laadpaal en was opgeladen tot 90% (vanaf gisteravond 26%).
Ook terplekke kon ik 'start parkeerverwarming nu' niet aanvinken, terwijl de auto nog aan de laadpaal stond. Ik kan me dan ook niet voorstellen op welk moment de capaciteit te laag kan zijn geweest.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Nee, vanochtend precies hetzelfde gedaan, 90% opgeladen en aan de laadpaal. Werkte prima maar had iets meer verwacht van het ontdooien. Ik merk dat al het ijs en sneeuw nu los op de ramen zit en nat wordt maar echt schoon worden de ruiten niet. Misschien ook teveel verwacht met deze sneeuwhoeveelheden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
GuiltyNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:05:
[...]

Omgerekend eerder 8kW, maar als ze verder ook verbeteringen aan het verbruik hebben doorgevoerd wellicht nog minder dan die 8. Dus het is niet onmogelijk.
[P8]
Ik heb hier vrijdag al van alles over geschreven en stel echt vast dat de range toegenomen is met die update die in week 4 is vrijgegeven (datum 8 Jan). Het verbruik op het dashboard was na een rit van 117 km 23,4 en met behulp van mijn Wallbox app heb ik vastgesteld dat het verbruik ongeveer klopt met de laadhoeveelheid achteraf. Het was 6 graden, weinig wind en OPD uit. Stoel- en stuurverwarming aan (stoel voor passagier op 2, de rest op 1) verwarming op 19. Voorgewarmd aan de kabel. Snelheid aangepast (+5) aan 80-100 km wegen en klein deel bebouwde kom.
Daarbij, dat heb ik ook al geschreven, lijkt het of ik de warmtepomp nu hoor in situaties waar ik die eerder niet hoorde. Dus ik vermoed dat het een combinatie is van wat meer accu ruimte en. beter functioneren van warmtepomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
[P8]

Vanochtend 7.15 de parkeerverwarming geprogrammeerd met als vertrek 7.40 en bij aankomst 7.35 van de auto was de auto heerlijk warm en de ramen mooi schoon. Ik had de ruitenwissers in de onderhoudsstand staan en vervolgens omhoog geklapt (net zoals in Oostenrijk :)) ondanks dat er wel wat sneeuw bij de laadklep zit gaat het laden gewoon top en ook het eruit halen van de kabel is geen centje pijn.

AWD met zomerbanden gaat dikke prima hier door mijn erg gladde en besneeuwde wijk. Uiteraard rij ik wel rustig maar ben echt enorm blij met de hoeveelheid grip wat ik heb. Mijn winterbanden (Nokian) zouden op de planning staan voor deze week levering dus wellicht heb ik in de loop van deze week vergelijkingsmateriaal Winterbanden tov Zomerbanden
Reden van mijn ritje deze ochtend.. zoontje van een maat van me naar KDV brengen omdat zijn auto ingesneeuwd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Hansieo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:58:
[...]

ABSOLUUT mee eens, vooral omdat 98% van deze mensen er van uitgaan dat winterbanden voor Nederland ONZIN is...

na 1.200.000 km durf ik gerust toe te geven dat ik mij NIET prettig zou voelen met een 2 wiel aangedreven auto op zómerbanden weg te moeten...
Ik krijg uit recente berichten het idee dat jij best regelmatig op de weg te vinden bent? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Quark2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:06:
[p2]

Vanmorgen bij -11 aangekomen bij een bevroren P2 ondanks een ingestelde timer. De melding was 'parkeerverwarming niet mogelijk - batterijcapaciteit te laag'. De auto stond aan de laadpaal en was opgeladen tot 90% (vanaf gisteravond 26%).
Ook terplekke kon ik 'start parkeerverwarming nu' niet aanvinken, terwijl de auto nog aan de laadpaal stond. Ik kan me dan ook niet voorstellen op welk moment de capaciteit te laag kan zijn geweest.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
P8

Ik moet zeggen dat bij mij de timer prima werkt. Zijn die issues alleen voor de P2 of zijn er mensen met een P8 die ook problemen hebben met de timer van de verwarming? Wel balen want juist deze functie is nu wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
De buitenspiegels van de P8 klappen automatisch in wanneer ik de auto vergrendel. En vanwege het recente weer hebben er zich dikke ijsklonten vastgevreten tussen de ramen en de spiegels. Het leek me niet zo handig dat de motoren in de spiegeltjes de strijd aangaan met de grote ijsklonten en daarom heb ik ze met wat lauw water verwijderd en de spiegels afgedroogd. Om vervolgens de auto te ontgrendelen.
Maar nu de hamvraag: De XC40 brandstof varianten hebben de instelling om buitenspiegels wel/niet in te klappen bij vergrendelen. Lijkt me erg handig om voor nu even in te stellen ze niet in te klappen. Is iemand dat ook tegengekomen ergens in de instellingen van de P8? Ik kan er nergens iets over vinden, best wel een onhandige tekortkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:25:
[...]

P8

Ik moet zeggen dat bij mij de timer prima werkt. Zijn die issues alleen voor de P2 of zijn er mensen met een P8 die ook problemen hebben met de timer van de verwarming? Wel balen want juist deze functie is nu wel fijn!
Ik met mijn P8 had 1 timer met alle werkdagen erin. Hij heeft 1x gewerkt daarna nooit meer. Alle dagen los erin leek beter te gaan. Nu sinds de update lijkt het wel goed te gaan met 1 timer voor alle dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm ik ga denk ik zo ook maar eens de voorverwarmfunctie testen, ondanks dat ik niet weg hoef :). Maar nu ligt er nog ijs/sneeuw op de auto dus wel een mooie test of het in, deze extreme, situaties goed werkt. Auto staat overigens niet aan de laadpaal en volgens mij heb ik nog iets van 35% accu over.

Ook dan zou het toch gewoon moeten werken? Bijv. ik stel om 12:00 in dat de auto om 13:00 lekker warm en sneeuw/ijsvrij moet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:40:
Hmm ik ga denk ik zo ook maar eens de voorverwarmfunctie testen, ondanks dat ik niet weg hoef :). Maar nu ligt er nog ijs/sneeuw op de auto dus wel een mooie test of het in, deze extreme, situaties goed werkt. Auto staat overigens niet aan de laadpaal en volgens mij heb ik nog iets van 35% accu over.

Ook dan zou het toch gewoon moeten werken? Bijv. ik stel om 12:00 in dat de auto om 13:00 lekker warm en sneeuw/ijsvrij moet zijn....
Bereid je voor op een teleurstelling. Met dikke lagen ijs en sneeuw werden de ruiten bij mij zeker niet schoon. En mogelijk is 35% te laag om te starten. Bij lage accu weigert hij maar weet niet hoe laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Bereid je voor op een teleurstelling. Met dikke lagen ijs en sneeuw werden de ruiten bij mij zeker niet schoon. En mogelijk is 35% te laag om te starten. Bij lage accu weigert hij maar weet niet hoe laag.
Jij hebt een P2 toch? Dat kan anders zijn bij de P8 dan. Bijv. @Blankinho schrijft hierboven juist dat het prima ging en de auto netjes schoon was binnen een half uurtje (auto waarschijnlijk wel aan de lader?). Ook @JohnDoe77 post juist dat het wel prima werkt.

Kan zijn dat 35% te laag is, geen idee. Is dan geen teleurstelling maar informatie die goed is om te weten voor een volgende keer.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-02-2021 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:30

npolm

P8

Nu de VOC app wederom is uitgesteld, alsmede diverse functies.... kunnen wij niet met een groep een reactie/vergoeding vragen van Volvo? Is dat deel van de aanschaf en ervaring die app??
Of heeft iemand al iets ondernomen?

|- Rotterdam -|

Pagina: 1 ... 166 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.