Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.337 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Crabro schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:11:
[...]

10 seconden de homeknop indrukken.
20! Na 10 seconden mag je alleen schoonmaken

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:12:
[...]

De komst van dat scherm was bij mij het gevolg een update (deze week gedaan, na her spontane-alarm probleem). Op dit nieuwe scherm zelf is het alleen nog maar zwart.......en of het echt is waar de OTA updates te zien zullen zijn weet ook niemand me met zekerheid te zeggen.
Voor Google Maps etc. updates kun je in de playstore kijken bij geïnstalleerde apps. Daar schijnt dan een melding te komen als er een nieuwe versie is, maar ik heb daar ook nog niets gezien.

Ben zelf erg benieuwd naar de aangekondigde, nieuwe versie van Google maps (niet de kaarten, maar de app zelf). Maar die is er nog niet kennelijk?
En is jouw alarm probleem verholpen met die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:12:
[...]

De komst van dat scherm was bij mij het gevolg een update (deze week gedaan, na her spontane-alarm probleem).
Dubbel gepost door foutje op de site...

[ Voor 11% gewijzigd door JohnDoe77 op 06-02-2021 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Vinden jullie dat zo'n ramp dan? Ik laat het er lekker op zitten. Vind het totaal niet storend of lelijk.
Erg lelijk.... waarom moet iemand lezen wat voor auto het is? Staat veel te rommelig, maar is smaak. Sommige mensen houden van rommelig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mijn Zweeds is niet meer wat het geweest is! :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Het is Noors... O-)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:07
Had nog 2 vraagjes bedenk ik me net:

1. Bij het regenereren met OPD... gaan de remlichten dan ook aan? Of alleen als je het gas in 1x loslaat en dus fors afremt?

2. Als je de lampen op automatisch hebt staan... Brand dan nu ook altijd de achter verlichting? Je ziet namelijk heel vaak nog auto's die bij wat slechter weer geen achterlicht aan hebben en voor wel de LED lampen. Ik begreep dat dit 'probleem' bij de P8 niet meer is en dat ook de achterlichten altijd aan staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 06-02-2021 23:05 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:30:
Na mijn eerste proefrit van de P8 zei ik al dat OPD ‘niet mijn ding’ lijkt te zijn en dat ik twijfel had of het dat ooit zou worden.
Ik heb het sindsdien regelmatig geprobeerd, maar vind het nog steeds erg ‘onrustig’ rijden en zie het voordeel er niet van.
Want als ik ‘ gewoon’ rij met twee pedalen regenereer je toch ook?
Ik zie het rode vlakje op het dashboard van een P8 (wat een indicatie is dat je de mechanische rem aan het gebruiken bent) maar uiterst zelden.

Kortom ik denk dat ik maar een TPD-er blijf......
Ik heb het ook meerdere kansen gegeven maar vind het echt helemaal niks. Maar ik was dan ook al een jaar of 8 gewend aan de heerlijke “coast” van Volvo als je het gaspedaal loslaat. Voor mij dus ook gewoon duo-pedali.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:05:

1. Bij het regenereren met OPD... gaan de remlichten dan ook aan? Of alleen als je het gas in 1x loslaat en dus fors afremt?

2. Als je de lampen op automatisch hebt staan... Brand dan nu ook altijd de achter verlichting? Je ziet namelijk heel vaak nog auto's die bij wat slechter weer geen achterlicht aan hebben en voor wel de LED lampen. Ik begreep dat dit 'probleem' bij de P8 niet meer is en dat ook de achterlichten altijd aan staan?
Bij Volvo was dat volgens mij altijd al. Ik heb ooit een Audi gehad en die had bij dagrijverlichting alleen de voor-verlichting aan. Heel irritant.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Helaas na een reset (20 sec. ingedrukt houden) werkt Google assistent nog steeds niet goed met het ingeven van navigatie adressen. Wel doet Google maps het nu weer goed. Die gaf bij navigatie alleen een bovenaanzicht op het midden display. Niet heel erg (achter het stuur was het wel gewoon goed).

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaqer op 06-02-2021 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31
JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:39:
[...]

Mijn Zweeds is niet meer wat het geweest is! :?
Ik ging er vanuit dat hier de Tweakers wel de vertaal knop kenden in de browser :+

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
nikagl schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Eindelijk meer informatie!!

Hier middels translate:
https://translate.google....40-Recharge-Pure-Electric

Daarmee de volgende informatie:

Software-update verkrijgbaar bij Volvo-dealers vanaf. week 5 2021 bevat:
Mogelijkheid om de voorverwarming / koeling van het passagierscompartiment van de auto op tijd in te stellen en te plannen via de tijdinstelling op het middendisplay. Deze functie heeft eerder instabiliteit ervaren.

- Signaalverbeteringen voor DAB-radio. OPMERKING: tijdens de update kunnen favorietenlijsten die u met uw favoriete kanalen heeft gemaakt, worden gereset en moeten ze mogelijk opnieuw worden ingesteld.
- Diverse autofuncties zoals welkomstverlichting, neerklapbare hoofdsteunen en automatische activering en reactivering van alarmen zijn toegevoegd. (Automatische reactivering van het alarm voorkomt dat de auto per ongeluk wordt achtergelaten terwijl het alarm is uitgeschakeld.)
- Alle gebruikersprofielen krijgen de optie om beheerdersrechten te hebben.
- Algemene verbeteringen in de kwaliteit en stabiliteit van de 360 ​​graden camera.
- Algemene verbeteringen in kwaliteit en stabiliteit voor telefoongesprekken via bluetooth.
- Optimalisatie van de automatische functie die de remschijven reinigt.
- De leverancier van internet- en telecommunicatiediensten van Volvo Cars heeft zijn systeem geüpgraded. De upgrades zorgen voor meer stabiliteit en een betere netwerkdekking in de auto.
- Algemene stabiliteitsverbeteringen in systeem en software.
Alarm geactiveerd door zichzelf
Sommige klanten hebben ervaren dat het alarm in de auto afgaat zonder een specifieke oorzaak. Dit komt door een te hoge gevoeligheid in een alarmsensor. Een softwareoplossing voor deze fout is nu vrijgegeven en is verkrijgbaar bij uw wederverkoper.

Google Updates

Updates en bugfixes voor Google Maps, Google Assistant en Google Play Store. De updates vinden continu plaats via Google's eigen over-the-air-systeem (OTA).
Update van auto's zonder BLIS (Blind Zone Warning)
Bij een beperkt aantal auto's is er een softwarefout die ervoor zorgt dat een aan BLIS gekoppeld veiligheidssysteem, Collision Avoidance genaamd, stopt met werken en u als klant hierover een foutmelding krijgt op het bestuurdersdisplay van de auto. Botsingen vermijden maakt deel uit van het geavanceerde rijhulpsysteem (ADAS) van Volvo Cars. Klanten die door deze fout worden getroffen, zijn al door Volvo gecontacteerd en dit geldt alleen voor auto's die geen BLIS hebben. De fout moet worden opgelost met een software-update. De lancering is gepland voor week 7.
Over-the-air updates (OTA)
In 2021 lanceert Volvo Over-the-air (OTA) -updates. OTA houdt in dat updates direct via internet naar de auto gestuurd kunnen worden en de auto automatisch geüpdatet wordt zonder dat je als klant naar de dealer hoeft. In de toekomst zullen de meeste van onze updates op deze manier naar de auto's worden gestuurd. De lancering is gepland voor het tweede kwartaal van 2021.
Lancering van Volvo on Call met functionaliteit voor XC40 Recharge Pure Electric
Volvo on Call (VOC) is een mobiele applicatie waarmee u verschillende functies van de auto via een smartphone kunt bedienen.
Getimede acclimatisatie via de Volvo on Call-applicatie
Mogelijkheid om de acclimatisatie (voorverwarmen / koelen) van het passagierscompartiment in de toekomst te plannen en in te stellen via de tijdinstelling in de VOC-app. (U kunt bijvoorbeeld plannen dat het passagierscompartiment in de winter elke ochtend wordt verwarmd). Geplande lancering in het derde kwartaal van 2021.
Laadplanning via de applicatie Volvo on Call
Mogelijkheid om het opladen van de auto van tevoren te plannen en in te stellen via tijdinstelling in de VOC-app. Geplande lancering in het derde kwartaal van 2021.
Apple CarPlay / Android Auto
Functionaliteit om Apple CarPlay en Android Auto te gebruiken via een aangesloten telefoon. Geplande lancering in het najaar van 2021.
Rijrecord in de Volvo on Call-applicatie
Mogelijk om rijgegevens uit de VOC-app te exporteren. Geplande lancering in het najaar van 2021.
Laadcurve voor snel opladen
De laadcurve voor snelladen wordt continu geoptimaliseerd en Volvo Cars zal in de toekomst zowel het laadvermogen als de laadsnelheid optimaliseren.
Is het bekend of die update die nu verkrijgbaar is ook in NL verkrijgbaar is of alleen in Noorwegen? Dat gedoe met het alarm is wel irritant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:15
JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:36:
[...]

En is jouw alarm probleem verholpen met die update?
Ja......so far so good

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Ik ging er vanuit dat hier de Tweakers wel de vertaal knop kenden in de browser :+
De vertaling staat er zelfs letterlijk onder gepost... 8)7

@JohnDoe77 ik ga die vraag maandag stellen als ik naar de dealer moet.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 06-02-2021 23:40 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600

1)Ja, als er een aanmerkelijke vertraging is
2)Ja, die branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Willi1908 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:26:
Sinds vandaag is Google Maps niet zichtbaar in het drivers display. Heeft iemand dit eerder ervaren? En zo ja, hoe dit op te lossen?
P2/8? Hoi... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Vandaar dat ik het niet snapte, zo slecht is mijn Zweeds dan wellicht toch niet! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Bij Volvo was dat volgens mij altijd al. Ik heb ooit een Audi gehad en die had bij dagrijverlichting alleen de voor-verlichting aan. Heel irritant.
Bij mijn VW camper ook, ik heb het om- gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:39:
[...]

De vertaling staat er zelfs letterlijk onder gepost... 8)7

@JohnDoe77 ik ga die vraag maandag stellen als ik naar de dealer moet.
Ja, was humor... 8)

Enne.... ben benieuwd! Ik heb het idee dat er nu dus echt een goede update is voor “ons” alarm probleem maar dat er toch nog geen OTA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Ik had ook een Audi, heb ze door iemand met wat handige software en een kabel aan laten zetten... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:11
Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:43:
[...]

1)Ja, als er een aanmerkelijke vertraging is
2)Ja, die branden
2) niet bij dagrijlicht. Alleen bij (automatisch) ingeschakeld dimlicht en/of mistlicht

Zonder minimaal dimlicht heeft een achterlicht denk ik ook geen toegevoegde waarde.

[ Voor 13% gewijzigd door hlip op 07-02-2021 00:59 ]

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:58:
[...]

Ik had ook een Audi, heb ze door iemand met wat handige software en een kabel aan laten zetten... *O*
Ik had die kabel en software toen ook zelf gekocht, heb best wat handige opties zelf kunnen activeren :-)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:20:
[...]

2) niet bij dagrijlicht. Alleen bij (automatisch) ingeschakeld dimlicht en/of mistlicht

Zonder minimaal dimlicht heeft een achterlicht denk ik ook geen toegevoegde waarde.
De vraag was toch ‘in stand automatisch’ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:58:
[...]

Ik heb de VCDS software en kabel ook en al van alles bij de VW Bus geactiveerd en omgezet. Mistlampen ingebouwd bijvoorbeeld en ook meesturend gemaakt. Ook andere koplampen waarbij de H7 dimlichten nu mee doen met de H7 grootlichten (beide een eigen reflector). Needle sweeping, extra slag ruitenwisser, automatische verlichting etc En de achterlampen bij dagrij verlichting aan ...

Best leuk, maar sommige keuzes kunnen ze net zo goed gewoon in het menu van de auto zelf zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 07-02-2021 01:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Fjq48X526ZWfgt4GXhNSRt4-_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7Adz1PaLjv8QNSM85tRBe0V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_y08F19SJho1tsLgmqhA8lUjzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMIV2maxHdW6Nrq77IFspAbC.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet dat er dan uit, de ochtend nadat je je auto moest gaan laden net voordat het ging sneeuwen :-) (en echt moest, want zie verder hieronder).

Nog wellicht een overbodige tip voor verwijderen stekker: maak de poort zo goed mogelijk sneeuw vrij, verwijder de stekker, dubbel check dat je poort helemaal vrij is en je kan hem sluiten.

In ander interessant nieuws :P , gisteren had ik toch even een "oh kut" moment.
Was naar Rotterdam gegaan vanuit Noord-Limburg en terug, had tussentijds opgeladen maar niet lang genoeg achteraf. Zou volgens de schatting met nog 5% lading aankomen thuis. Probleem was, i.v.m. de avondklok had ik ook geen tijd om te snelladen :+ dus ik dacht "prima, tot nu toe overreport Google Maps eigenlijk altijd, dus moet goed komen!

Alleen natuurlijk werd het weer (steeds) slechter, meer waaien / sneeuw etc.
Toen ik aankwam reed ik al zeker 14 kilometer op 0% en zag mijn display er zo uit (zwarte blokjes uiteraard stonden er niet bij, dat is ff een stukje privacy :9 ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcugB9T3scr7XbZY8cTyKHz3Rew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1o0c0krDwVW404kkDX5ZrjHm.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gaan we dus niet nog een keer zo doen :X :*)

Voor wie nieuwsgierig is na wat je PS2 dan doet:
  • Je krijgt natuurlijk een melding dat je zsm een laadpunt moet opzoeken, rond 10% o.d.
  • Google Maps stelde zijn schatting trouwens tijdens de rit ook bij, dus ik wist al ver van te voren dat het "oh shit" zou zijn :+
  • Bij 5 % krijg je de schildpad, het beschikbare vermogen gaat steeds verder teruglopen, wat concreet betekend dat je niet meer hard kan optrekken. Bij 0% uiteindelijk kan je nog maar heel langzaam optrekken, gelukkig was dat totaal geen probleem want het was sowieso al glad e.d.
  • De ACC en Lane Assist gingen uit en konden niet meer aan :'(
  • Kreeg aantal keer meldingen over parkeer sensoren en andere sensoren, maar kan ook met het weer te maken hebben gehad :+
  • Je verwarming gaat niet uit, zelfs niet bij 0%, had zelf besloten deze voor de zekerheid uit te zetten alsmede mijn radio en andere stroom verbruikers. Just to be sure, en de auto is gelukkig goed geisoleerd. Kon de 14 KM in ieder geval nog warm genoeg naar huis.

[ Voor 72% gewijzigd door vdtweak op 08-02-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:20
@vdtweak held. Voordeel van de extra kWhs in reserve. Moet je geen gewoonte van maken want die reserve gingen ze wat minder maken dacht ik. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdtweak
Inspired schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:43:
@vdtweak held. Voordeel van de extra kWhs in reserve. Moet je geen gewoonte van maken want die reserve gingen ze wat minder maken dacht ik. :)
Dat had ik ook in mijn achterhoofd, ik vraag mij alleen af of die reserve worden aangegeven bij de range onderaan in het display. Gok het niet, als dat het geval was dan had ik volgens sommige dus nog steeds 70 KM nu beschikbaar? (heb nog niet de laatste update). Bedoel, ik reed nu zeker 14 KM op 0% en bij aankomst stond bij de range nog 2 KM.

Normaal heb ik geen range anxiety maar nu was het toch wel ff :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:37:
Kon de 14 KM in ieder geval nog warm genoeg naar huis.
Tenminste weten we nu dat er in elk geval nog 14 km te rijden is dankzij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:48:
[...]

..

Normaal heb ik geen range anxiety maar nu was het toch wel ff :/
Je rijdt al langer BEV of gewoon stalen b******? :+

Rij zelf al wel een tijd BEV maar <5% blijft toch wat spannend altijd. Maar goed, dat komt dan ook vaak voor in het buitenland waar je verder ook niet veel kunt dan hopen op aankomen bij de volgende lader. Andere laders zijn daar dan ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdtweak
Inspired schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Je rijdt al langer BEV of gewoon stalen b******? :+

Rij zelf al wel een tijd BEV maar <5% blijft toch wat spannend altijd. Maar goed, dat komt dan ook vaak voor in het buitenland waar je verder ook niet veel kunt dan hopen op aankomen bij de volgende lader. Andere laders zijn daar dan ook niet.
Eerder een plug-in hybrid maar dit is mijn eerste volledige electrische auto. Rijd de PS2 nu sinds December.
Ik had oprecht niet verwacht dat ik minder dan 5% zou hebben bij aankomst, achteraf dom natuurlijk want weer enzo. Toen het al te laat was, aangezien ik de laatste snellader op mijn route al voorbij was, en zat sowieso met de avondklok toen had ik zoiets van: fuck it, of het gaat nu lukken of de wegenwacht gaat gebeld worden. Hoe dan ook heb ik een goed verhaal :+

[ Voor 3% gewijzigd door vdtweak op 07-02-2021 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Leuke caravan.

[ Voor 92% gewijzigd door guido66 op 07-02-2021 09:09 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:37:

Voor wie nieuwsgierig is na wat je PS2 dan doet:
  • Je krijgt natuurlijk een melding dat je zsm een laadpunt moet opzoeken, rond 10% o.d.
  • Google Maps stelde zijn schatting trouwens tijdens de rit ook bij, dus ik wist al ver van te voren dat het "oh shit" zou zijn :+
  • Bij 5 % krijg je de schildpad, het beschikbare vermogen gaat steeds verder teruglopen, wat concreet betekend dat je niet meer hard kan optrekken. Bij 0% uiteindelijk kan je nog maar heel langzaam optrekken, gelukkig was dat totaal geen probleem want het was sowieso al glad e.d.
  • De ACC en Lane Assist gingen uit en konden niet meer aan :'(
  • Kreeg aantal keer meldingen over parkeer sensoren en andere sensoren, maar kan ook met het weer te maken hebben gehad :+
  • Je verwarming gaat niet uit, zelfs niet bij 0% had zelf besloten deze voor de zekerheid uit te zetten alsmede mijn radio en andere stroom verbruikers. Just to be sure, en de auto is gelukkig goed geisoleerd. Kon de 14 KM in ieder geval nog warm genoeg naar huis.
En hoe rijdt de P2 met 100pk? 8)

Net even om 07.30 uur een rondje door de dikke sneeuw gereden met de P8 op 20” winterbanden; ding geeft geen krimp! Ronduit briljant! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
JohnDoe77 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:10:
[...]

En hoe rijdt de P2 met 100pk? 8)

Net even om 07.30 uur een rondje door de dikke sneeuw gereden met de P8 op 20” winterbanden; ding geeft geen krimp! Ronduit briljant! :*)
Eigenlijk nog best prima, ik accelereer >meestal< ook niet als een idioot ;)

Ik merkte oprecht gisteren ook, PS2 19" winterbanden; ding geeft idd geen krimp. Maar toen lag er nog geen flink pak. Was wel al flink winters weer, met sneeuw wat het zicht flink beperkte en kon zien aan het wegdek dat het al glad was. Zou best nu willen rijden maar ben te lui nu mijn auto uit te graven :P

[ Voor 15% gewijzigd door vdtweak op 07-02-2021 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 22:29

Dit heb ik eens uitgetest bij een volledige vertraging van ca 80kmh naar 0 met 100% afremmen op OPD. Ik zag dat de remlichten alleen gingen branden bij de laatste 2 seconden tegen de tijd dat de auto nog maar 30km/h rijdt tot aan stilstand (dit laatste is mijn schatting geweest maar je snapt mijn punt).

Dat de remlichten in OPD überhaupt pas de laatste paar seconden gaan branden als de grootste vertraging al achter de rug is vind ik wel gevaarlijk en is wel iets om rekening mee te houden als je op de weg rijdt.

Edit: Dit ging om een P8 trouwens 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Remlichten moeten branden vanaf 1,3 m/s2 vertraging:

https://unece.org/fileadm...wp29/wp29regs/R13hr2e.pdf

Zie paragraaf 5.2.22.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
guido66 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:48:
Remlichten moeten branden vanaf 1,3 m/s2 vertraging:

https://unece.org/fileadm...wp29/wp29regs/R13hr2e.pdf

Zie paragraaf 5.2.22.4
Dat is een stuk eerder dan de 0,3G die door polestar werd genoemd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdtweak
St3ve-0 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Dit heb ik eens uitgetest bij een volledige vertraging van ca 80kmh naar 0 met 100% afremmen op OPD. Ik zag dat de remlichten alleen gingen branden bij de laatste 2 seconden tegen de tijd dat de auto nog maar 30km/h rijdt tot aan stilstand (dit laatste is mijn schatting geweest maar je snapt mijn punt).

Dat de remlichten in OPD überhaupt pas de laatste paar seconden gaan branden als de grootste vertraging al achter de rug is vind ik wel gevaarlijk en is wel iets om rekening mee te houden als je op de weg rijdt.

Edit: Dit ging om een P8 trouwens 😉
Ik heb het naar mijn mening uitgebreid getest met mijn P2 (en wettelijk moet je P8 het zelfde reageren lijkt mij, maar sowieso is geloof ik de vertraging-response-waarop-rem-gaat-werken-systeem (patent pending) het zelfde. En bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik enigszins noemenswaardig vertraag dan gaat mijn remlicht branden.

Getest door mijn pa eens achter mij te laten rijden, we hebben beide dashcams dus je kon mooi snelheid en beelden achteraf zien. In alle situaties waarin ik het verwachtte ging mijn rem licht branden.

Hoe heb je dit zelf getest?

PS. ter duidelijkheid, ik twijfel niet aan je verhaal maar meer hoe je dit zelf hebt kunnen testen, of deed je een vergelijkbare test?

[ Voor 10% gewijzigd door vdtweak op 07-02-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
darwusch schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Dat is een stuk eerder dan de 0,3G die door polestar werd genoemd.
Die 0,3g van Polestar gaat over de maximale regeneratie en niet over de remlichten. Daarboven gaan de schijfremmen meedoen.

Ik twijfel er ook niet aan dat de P2 en P8 gewoon hetzelfde doen qua remlichten en ook gewoon aan de regels voldoen.

[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 07-02-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Iemand toevallig al met deze lading sneeuw de weg op gemoeten met zijn of haar P8? Wij moeten (dus geen leuk test ritje voor het plezier) zo even een ritje van 2x 15 min maken. Als het tenminste lukt... Maar met 20" wielen en AWD/4wheeldrive.... 😁

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 07-02-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:06:
[...]

De vraag was toch ‘in stand automatisch’ ?
Idd, gewoon de stand op automatisch. Branden dan de achterlichten ook standaard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-09 21:46
[P2] Soms hoor en voel ik een ‘klak’ als ik na een iets langere (bv. Een nacht) stilstand vertrek. Precies alsof mijn parkeerrem vastzit en loskomt doordat ik begin te rijden. Ik had dit vanmorgen toen ik vanuit de garage vertrok dus het kan niet dat er iets aangevroren was. Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58
[P2 PP]

Nog iets wat ik me afvroeg: ik heb m'n equaliser op 'standaard' staan, maar als ik een nummer met bas erin heb en ik heb het volume vrij hoog staan, dan voel ik het gaspedaal trillen? Iemand anders last van?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

Lancer

What the......

kramon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:49:
[P2 PP]

Nog iets wat ik me afvroeg: ik heb m'n equaliser op 'standaard' staan, maar als ik een nummer met bas erin heb en ik heb het volume vrij hoog staan, dan voel ik het gaspedaal trillen? Iemand anders last van?
Zou goed kunnen, de subwoofer zit volgens mij onder de voorruit.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Geniaal!!! Hahah

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Juancho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:
Iemand toevallig al met deze lading sneeuw de weg op gemoeten met zijn of haar P8? Wij moeten (dus geen leuk test ritje voor het plezier) zo even een ritje van 2x 15 min maken. Als het tenminste lukt... Maar met 20" wielen en AWD/4wheeldrive.... 😁
Ik heb mijn dochter net opgehaald! Ding is niet van de weg te krijgen, als je het een beetje gaat forceren komt de kont om maar de software trekt dit meteen weer recht. Dus gewoon gaan rijden, mooi man

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
@Juancho achterlichten branden in de stand automatisch, RTFM: https://support.polestar....le/Verlichtingsbediening/

Zal voor de P8 niet anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Davy_Rx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:29:
[P2] Soms hoor en voel ik een ‘klak’ als ik na een iets langere (bv. Een nacht) stilstand vertrek. Precies alsof mijn parkeerrem vastzit en loskomt doordat ik begin te rijden. Ik had dit vanmorgen toen ik vanuit de garage vertrok dus het kan niet dat er iets aangevroren was. Klinkt dit bekend?
Had ik met mijn vorige Volvo ook als de automatische handrem aan stond. Daar moest je met wegrijden even tegenaan ‘duwen’ dan ging hij er af. Ik denk dat je zoiets voelt....en hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
kramon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:49:
[P2 PP]

De P2 heeft die equalizer nog naar net gekregen toch? Wij (achtergestelde) P8 rijders moeten het nog zonder doen. Ik vind het geluid (HK) zonder equalizer in ieder geval niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:48:
[...]
Gok het niet, als dat het geval was dan had ik volgens sommige dus nog steeds 70 KM nu beschikbaar? (heb nog niet de laatste update). Bedoel, ik reed nu zeker 14 KM op 0% en bij aankomst stond bij de range nog 2 KM.
Afgezien van die avondklok was dat wel hét uitgelezen moment om die befaamde 70km eens te toetsen. Daarom niet tot ie leeg-leeg is, maar als je nog 50km kon doen dan was er van die 70km wel iets van aan. Misschien was het toch maar gewoon 15 of 20km en ben je dus echt door het oog van de naald gegaan.

Uiteraard hangt die 70km ook af van de omstandigheden. Rijstijl zal niet meer zoveel meespelen met zo een schildpadje >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:14:
[...]
Zou best nu willen rijden maar ben te lui nu mijn auto uit te graven :P
Hadden we nu maar een app voor remote precondition O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Laatst online: 24-09 22:29
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb het naar mijn mening uitgebreid getest met mijn P2 (en wettelijk moet je P8 het zelfde reageren lijkt mij, maar sowieso is geloof ik de vertraging-response-waarop-rem-gaat-werken-systeem (patent pending) het zelfde. En bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik enigszins noemenswaardig vertraag dan gaat mijn remlicht branden.

Getest door mijn pa eens achter mij te laten rijden, we hebben beide dashcams dus je kon mooi snelheid en beelden achteraf zien. In alle situaties waarin ik het verwachtte ging mijn rem licht branden.

Hoe heb je dit zelf getest?

PS. ter duidelijkheid, ik twijfel niet aan je verhaal maar meer hoe je dit zelf hebt kunnen testen, of deed je een vergelijkbare test?
Wij zijn naar een industrieterrein gereden waarbij ik ben uitgestapt en mn pa in de auto langs reed en het gaspedaal los liet bij het passeren. Dan verwacht ik de remlichten bij starten van de vertraging.

Ik zal er nog is naar kijken want lijkt mij dat dit idd volgens vaste standaarden functioneert. Echter als mijn model afwijkt wil ik deze natuurlijk zsm repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Davy_Rx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:29:
Ook al gemerkt.
Staat volgens mij wel los van de parkeerrem, maar komt eerder van de gewone remmen. Hier is ook al gesproken over het feit dat de auto zijn remmen zuiver maakt en test. Ik vermoed dat het vanuit die context voortkomt (remtest waarbij koppel opgebouwd wordt om te zien of ze nog ok zijn). Kan niet direct iets in de handleiding of Polestar docs terugvinden, dus kan er ook volledig naast zitten. Maar dat is mijn gevoel rond die klak op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
St3ve-0 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Wij zijn naar een industrieterrein gereden waarbij ik ben uitgestapt en mn pa in de auto langs reed en het gaspedaal los liet bij het passeren. Dan verwacht ik de remlichten bij starten van de vertraging.

Ik zal er nog is naar kijken want lijkt mij dat dit idd volgens vaste standaarden functioneert. Echter als mijn model afwijkt wil ik deze natuurlijk zsm repareren.
Ze mogen pas werken vanaf 0,7 m/s2 en ze moeten werken vanaf 1,3 m/s2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Jup, zelfde ervaring.
Als je regen balkje (bijna) half is gaan de remlichten aan. Het mooie is dat ze ook aan blijven als je daarna wat minder krachtig afremt. Er zit dus wat hysteresis op zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Ook al gemerkt.
Staat volgens mij wel los van de parkeerrem, maar komt eerder van de gewone remmen. Hier is ook al gesproken over het feit dat de auto zijn remmen zuiver maakt en test. Ik vermoed dat het vanuit die context voortkomt (remtest waarbij koppel opgebouwd wordt om te zien of ze nog ok zijn). Kan niet direct iets in de handleiding of Polestar docs terugvinden, dus kan er ook volledig naast zitten. Maar dat is mijn gevoel rond die klak op dit moment.
Heb ik ook jaren gehad met m'n Passat GTE. Denk inderdaad dat ze dan inderdaad een beetje vastzitten; heeft nooit problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:28:
[...]

De P2 heeft die equalizer nog naar net gekregen toch? Wij (achtergestelde) P8 rijders moeten het nog zonder doen. Ik vind het geluid (HK) zonder equalizer in ieder geval niet geweldig.
Ik heb 'm vanaf het begin al eigenlijk (begin dec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
kramon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Heb ik ook jaren gehad met m'n Passat GTE. Denk inderdaad dat ze dan inderdaad een beetje vastzitten; heeft nooit problemen opgeleverd.
Of het komt uit de ABS test:
Wanneer u nadat de auto is aangeslagen het rempedaal loslaat, gaat een kortdurende, automatische test van het ABS van start. Het is mogelijk dat er op een lage snelheid nóg een automatische test plaatsvindt.
https://support.polestar....2/2021/article/Rempedaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Kan iemand thuiswijzen wat gebied 2 kan veroorzaken?
Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/images/support//img471540a949e25e3ac0a801525b455800_4_--_--_VOICEpnghigh.png
Source:
https://support.polestar....1/article/Vermogensmeter/
  1. Onderbroken grijs – regeneratie naar de accu is beperkt.
  2. Onderbroken oranje – een bepaalde manier van remmen belemmert de mogelijkheid voor regeneratie.
  3. Wit – regeneratie met het gaspedaal of het rempedaal.
  4. Oranje – de auto verbruikt energie.
  5. Onderbroken – het elektrische aandrijfsysteem is beperkt.
1 is vrij obvious, accu te vol of te koud.
2 lijkt eerder op een storing of iets, maar kan niet direct thuiswijzen wat het kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:56:
Kan iemand thuiswijzen wat gebied 2 kan veroorzaken?
[Afbeelding]
Source:
https://support.polestar....1/article/Vermogensmeter/
  1. Onderbroken grijs – regeneratie naar de accu is beperkt.
  2. Onderbroken oranje – een bepaalde manier van remmen belemmert de mogelijkheid voor regeneratie.
  3. Wit – regeneratie met het gaspedaal of het rempedaal.
  4. Oranje – de auto verbruikt energie.
  5. Onderbroken – het elektrische aandrijfsysteem is beperkt.
1 is vrij obvious, accu te vol of te koud.
2 lijkt eerder op een storing of iets, maar kan niet direct thuiswijzen wat het kan zijn.
2 is toch sterker vertragen dan max regeneratie, ofwel, remmen met de remblokken (die dikke Brembo's op de PP aan het werk zetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:03
P2
AVAS lijkt het aan de voorkant toch ook echt te doen. Voluma staat alleen heel zacht:
YouTube: Proving the front AVAS works on the Polestar 2

Hier in een parkeergarage ook buiten de auto te horen:
YouTube: Polestar 2 AVAS noises

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:04
High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Afgezien van die avondklok was dat wel hét uitgelezen moment om die befaamde 70km eens te toetsen. Daarom niet tot ie leeg-leeg is, maar als je nog 50km kon doen dan was er van die 70km wel iets van aan. Misschien was het toch maar gewoon 15 of 20km en ben je dus echt door het oog van de naald gegaan.

Uiteraard hangt die 70km ook af van de omstandigheden. Rijstijl zal niet meer zoveel meespelen met zo een schildpadje >:)
Is dit iets voor iemand die dícht bij een rotonde woont? en natuurlijk een verlengsnoer heeft tot aan de rotonde (Granny charger ) :(:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
SuperGroover2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:07:
[...]
2 is toch sterker vertragen dan max regeneratie, ofwel, remmen met de remblokken (die dikke Brembo's op de PP aan het werk zetten ;) )
Ik heb de zone 2 nog nooit gezien op mijn P2PP.
Ik heb ook geen idee hoe je weet of je nu bijkomend mechanisch dan wel zuiver elektrisch remt.

Er wordt hier immers gesuggereerd dat OPD ook de mechanische remmen kan aanspreken (los van ACC en alle andere troep). Hetgeen ik wel kan aannemen vanuit consistentie oogpunt. Alleen heb je als bestuurder geen enkele indicatie van wat er allemaal aan het gebeuren is. Voor de doorsnee rijder waarschijnlijk totaal overbodig (alleen maar balast, too much input), maar als Tweaker heb ik liefst zoveel mogelijk data en info om de interne werking beter te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Hansieo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:32:
[...]
Is dit iets voor iemand die dícht bij een rotonde woont? en natuurlijk een verlengsnoer heeft tot aan de rotonde (Granny charger ) :(:)
Ik neem het in overweging om het eens te testen, liefst nog voor de laatste update (met de extra range). Als je de wagen ook een halve km moet duwen/slepen, is nog geen ramp. Alleen zijn het er nu niet de ideale weersomstandigheden voor. Ik denk zelfs dat je hem onder deze omstandigheden niet eens geladen krijgt met een granny charger.
Twee weken geleden was mijn laadsnelheid met granny charger welgeteld 0 km/h omdat alle energie ging naar de cabineverwarming. Als je met dit weer je batterij op temp moet houden om te kunnen laden, dan gaat er netto maar weinig naar de accu (behalve warme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 20:50
Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb de november update in de P2 en daar zit die equalizer in.
Persoonlijk vind ik het geluid zeer beneden verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:21
Net even een stukje gereden met de P2.

Michelin crossclimates doen het prima in de sneeuw....

P2 gaat ook lekker dwars als je wilt ;)

Zonder winterbanden / all seasons zou ik niet de weg op gaan met dit weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Laatst online: 08-09 22:03
P2 geeft enorm veel vertrouwen in dit weer. Natuurlijk met lage snelheden, maar eigenlijk altijd genoeg grip. Heb hier veel auto’s weg zien slippen, maar was opmerkelijk hoe weinig problemen ik had en hoe makkelijk het ging. Met een niet vierwiel aangedreven auto is het niet heel verstandig om de weg op te gaan denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1CgDL7XyKTiuUn2SEa7go9VtTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwj4noIyTUMZXUUWkuvTufye.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 07-02-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
YouTube: Avondklok dienst - Extra toezicht ivm mogelijke rellen in Leerdam - ...

Aanrijding met een Polestar 2 in de eerste paar minuten van de video. Vond hem ff relevant om te delen. Achterop. Werkt misschien dat remlicht toch niet goed? Wie weet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T0V
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Auto (P8) ligt als een blok op de weg, vanochtend door dik pak (nog onbereden) sneeuw gereden en geen enkel probleem. Dankzij de 4-wiel aandrijving en winterbanden altijd tractie. Ik heb uiteraard wel rustig gereden een ook in de bochten niet de grens opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Dussss.... Ik kom er per ongeluk achter dat als je in Google Maps [P8] op het kompasje drukt, de weergave dan verandert en het Noorden altijd bovenaan wordt getoond. Ik vind dat heel prettig en kon die instelling tot nu toe nergens vinden in het instellingenmenu. Soms is de oplossing simpeler dan gedacht 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
T0V schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:26:
[...]

Auto (P8) ligt als een blok op de weg, vanochtend door dik pak (nog onbereden) sneeuw gereden en geen enkel probleem. Dankzij de 4-wiel aandrijving en winterbanden altijd tractie. Ik heb uiteraard wel rustig gereden een ook in de bochten niet de grens opgezocht.
Jullie hadden gelijk, was prima te doen! Wat heerlijk rijden zelfs! Kwam een paar auto's tegen die enorm zaten te martelen en te spinnen met de voorwielen. Kom ik eraan in de P8... Rustig rijden, geen centje pijn haha. Oprecht weer genoten! Ook gelijk maar even geladen, was bij het ziekenhuis en de snelheid viel me behoorlijk mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaPlFRuuVEndrXYUVsKDt3ls54E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeYoCBHCUe7glhR1kNfb7eHr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBjakGodwivOwnPtSGIplmLNr2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGaul33e7YRYNtMXgd6mPcgT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
BartWNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:10:
P2 geeft enorm veel vertrouwen in dit weer. Natuurlijk met lage snelheden, maar eigenlijk altijd genoeg grip. Heb hier veel auto’s weg zien slippen, maar was opmerkelijk hoe weinig problemen ik had en hoe makkelijk het ging. Met een niet vierwiel aangedreven auto is het niet heel verstandig om de weg op te gaan denk ik.

[Afbeelding]
Dat is ook een kwestie van je voertuig kennen en beheersen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Alles aan die P8 is genieten in deze omstandigheden! Snel warm, super goede tractie met die AWD en opd is prima om gedoseerd af te remmen. Beter dan het rempedaal met deze gladheid.

Alleen wel 40kWh/100km.....

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:40:
[...]

Ik heb de zone 2 nog nooit gezien op mijn P2PP.
Ik heb ook geen idee hoe je weet of je nu bijkomend mechanisch dan wel zuiver elektrisch remt.

Er wordt hier immers gesuggereerd dat OPD ook de mechanische remmen kan aanspreken (los van ACC en alle andere troep). Hetgeen ik wel kan aannemen vanuit consistentie oogpunt. Alleen heb je als bestuurder geen enkele indicatie van wat er allemaal aan het gebeuren is. Voor de doorsnee rijder waarschijnlijk totaal overbodig (alleen maar balast, too much input), maar als Tweaker heb ik liefst zoveel mogelijk data en info om de interne werking beter te begrijpen.
In mijn P2 Pp heb ik de 2 zone regelmatig gezien. Heb de laatste tijd OPD uitgeschakeld staan, je gaat dan weer op basis van je gevoel remmen, wat in mijn geval in elk geval wat afwijkt van de OPD remkracht. Ik probeer dan wel in de regeneratie zone te blijven. Als je er dus doorheen remt, kom je in zone 2 terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
HerZon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
[P2]

Net ook even wezen rijden met de P2, meer dan genoeg grip met de vierwielaandrijving en Michelin winterbanden. Ik zag heel wat auto’s glijden en slippen. Geen centje pijn met de P2. Wel OPD uitgezet zodat ABS altijd werkt.

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Laatst online: 08-09 22:03
HerZon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Eens, maar als je met een voorwielaangedreven auto net ff verkeerd terecht komt en vast zit, dan heb je geen backup van je achterwielen. Kan je je auto nog zo goed kennen, maar je kan ook pech hebben of course.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
YouTube: Avondklok dienst - Extra toezicht ivm mogelijke rellen in Leerdam - ...

Aanrijding met een Polestar 2 in de eerste paar minuten van de video. Vond hem ff relevant om te delen. Achterop. Werkt misschien dat remlicht toch niet goed? Wie weet ;)
De P2 ziet er niet echt beschadigd uit i.t.t. de auto die er achterop reed 😊. Klep gaat gewoon nog open!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:

De familieband met Volvo is overduidelijk in het filmpje. De Seat gaat hemelen denk ik, de Polestar moest ik een paar keer kijken voordat ik de schade zag. Kofferbak gaat ook nog gewoon open.

Hopelijk gaat het met de bestuurders inmiddels weer goed.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
DutchBB schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:12:
[...]

Net ook even wezen rijden met de P2, meer dan genoeg grip met de vierwielaandrijving en Michelin winterbanden. Ik zag heel wat auto’s glijden en slippen. Geen centje pijn met de P2. Wel OPD uitgezet zodat ABS altijd werkt.
ABS werkt ook met OPD kwam ik net achter

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Super balen man, ik heb mijn winterbanden niet direct mee besteld en 2 weken geleden pas werk van gemaakt maar helaas zijn door de vele P8’s die banden minder op voorraad..
Mogelijk dat ze deze week binnen zijn maar tot die tijd ga ik er niet mee rijden 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas84!
Blankinho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:39:
Super balen man, ik heb mijn winterbanden niet direct mee besteld en 2 weken geleden pas werk van gemaakt maar helaas zijn door de vele P8’s die banden minder op voorraad..
Mogelijk dat ze deze week binnen zijn maar tot die tijd ga ik er niet mee rijden 😂
Ik heb vandaag wegens omstandigheden 100km moeten rijden, op zomerbanden! Echt geen enkel probleem. 4wd i.c.m het zware gewicht houdt de auto prima op de weg

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Ik meen het hier een keer gelezen te hebben. Ik doe net de auto aan de lader en spontaan doet onze oven, wasmachine en warmtepomp het niet meer. Krijg het ook niet meer aan de praat. Iemand dit al aan de hand gehad

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
P2

Net ook even blokkie om met winterbanden en je ziet heeel veel mensen glibberen. Dit is mijn eerste 4WD en dat is lekker zeg! Wat een grip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:17:
Ik meen het hier een keer gelezen te hebben. Ik doe net de auto aan de lader en spontaan doet onze oven, wasmachine en warmtepomp het niet meer. Krijg het ook niet meer aan de praat. Iemand dit al aan de hand gehad
Aardlek erdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb vandaag wegens omstandigheden 100km moeten rijden, op zomerbanden! Echt geen enkel probleem. 4wd i.c.m het zware gewicht houdt de auto prima op de weg
Ik heb net ook even 20 km moeten rijden op zomerbanden. Rijden en sturen gaat prima maar voor het afremmen moet je echt ruim de tijd nemen. De wegen waar ik reed waren deels gestrooid maar doordat er bijna geen verkeer is doet die pekel heel weinig en wordt het gladder dan wegen waar maagdelijke sneeuw ligt.
Wel weer eens mooi dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Hoe test ik dat?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Oef heel erg vervelend!
Heb je een load balancer?
Zo niet kan het met alles wat je opnoemt ook gewoon overbelasting van een van de hoofdzekeringen zijn. De warmtepomp moet natuurlijk overuren maken met de huidige buitentemperatuur, bij kennissen gebeurt het regelmatig als het koud en niet zonnig is (zodat de zonnepanelen niets bijdragen). En zij hebben niet eens een EV.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Wasmachine doet het wel op een andere groep, dus een aantal automaten is gesneuveld. Kan dit door de Volvo komen

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:20:
[...]

Ik heb net ook even 20 km moeten rijden op zomerbanden. Rijden en sturen gaat prima maar voor het afremmen moet je echt ruim de tijd nemen. De wegen waar ik reed waren deels gestrooid maar doordat er bijna geen verkeer is doet die pekel heel weinig en wordt het gladder dan wegen waar maagdelijke sneeuw ligt.
Wel weer eens mooi dit!
Ja ben ik met je eens.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Even in de meterkast kijken of er schakelaars omlaag staan. Waarschijnlijk één van de aardleks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Het was een van de automaten van de hoofdaansluiting. Het testen van de aardlekschakelaars werkte niet dus daar ga ik de elektricien even voor bellen

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Het was een van de automaten van de hoofdaansluiting. Het testen van de aardlekschakelaars werkte niet dus daar ga ik de elektricien even voor bellen
Het testen van de aardlek gaat alleen als die spanning krijgt.
Indien er voor de aardlek een hoofdautomaat afligt kan je de aardlek op dat moment niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Wellicht teveel vermogen verbruikt op dat moment op 1 fase? Of heb je load balancing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Het testen van de aardlek gaat alleen als die spanning krijgt.
Indien er voor de aardlek een hoofdautomaat afligt kan je de aardlek op dat moment niet testen.
Thanks man! Weet ik dat voor de volgende keer. Kan dit een keertje gebeuren of moet ik hiermee naar de dealer.... en dan bedoel ik dat de laadpaal/auto mijn groepen eruit laat knallen?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Thanks man! Weet ik dat voor de volgende keer. Kan dit een keertje gebeuren of moet ik hiermee naar de dealer.... en dan bedoel ik dat de laadpaal/auto mijn groepen eruit laat knallen?
Heb je een laadpaal of gebruik je een granny charger?
Het probleem gaat naar alle waarschijnlijkheid in je huisinstallatie zitten. Veel verbruikers op dezelfde groep of achter dezelfde (hoofd)automaat.
Je kan in de P2 je laadstroom wat lager zetten als je thuis laadt.

Kan je de opbouw van je installatie eens schetsen, dan kunnen we een betere inschatting maken.
Als je daar niet elektrisch genoeg voor aangelegd bent eerst eens gewoon proberen door de laadstroom in de P2 te beperken. Als dat niet helpt eventueel een elektricien inschakelen om het een en ander eens te herbekijken.

Als je auto meer stroom trekt dan wat je laadpaal toelaat (bv omwille van een fout in de auto) dan zou je laadpaal hem eruit moeten knallen. Idem voor de granny charger.
Daarmee acht ik de kans op een fout in de auto klein en ligt het waarschijnlijk eerder aan een slecht verdeelde of simpelweg te lichte binneninstallatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTolAAgmGN6GUbK1dcKI-bX4qH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJUBFJnPir6qI22cbEHp6a3y.jpg?f=fotoalbum_large

P8 Niet onder de indruk vanmorgen. Dit was het moment dat de auto gepland opgewarmd moest zijn. Inderdaad tijd voor een bezoek aan de dealer voor de wk5 update.
Hoop dat de 360 camera dan ook echt beter gaat werken.
Verder vind ik de uitstel van de app ( met o.a. ad hoc voorwarmen op afstand) echt wel een dingetje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 10:08
Ook even de P2 uitgelaten in de winterse omstandigheden. rondje binnenstad. prima! solid as a rock
voorverwarmen ging ook prima. was zo ontdooid. niets krabben. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwBQIYTnpHiwWIr9aqHHp3-mFlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FFMnk40j2B5nwpFCc7u63Xv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcAmQFayoez2Kfra6NiurADn67E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6okUsuZ5ZmQBuKrZ75sLKeBk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 07-02-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:46:
[...]

Heb je een laadpaal of gebruik je een granny charger?
Het probleem gaat naar alle waarschijnlijkheid in je huisinstallatie zitten. Veel verbruikers op dezelfde groep of achter dezelfde (hoofd)automaat.
Je kan in de P2 je laadstroom wat lager zetten als je thuis laadt.

Kan je de opbouw van je installatie eens schetsen, dan kunnen we een betere inschatting maken.
Als je daar niet elektrisch genoeg voor aangelegd bent eerst eens gewoon proberen door de laadstroom in de P2 te beperken. Als dat niet helpt eventueel een elektricien inschakelen om het een en ander eens te herbekijken.

Als je auto meer stroom trekt dan wat je laadpaal toelaat (bv omwille van een fout in de auto) dan zou je laadpaal hem eruit moeten knallen. Idem voor de granny charger.
Daarmee acht ik de kans op een fout in de auto klein en ligt het waarschijnlijk eerder aan een slecht verdeelde of simpelweg te lichte binneninstallatie.
Bedankt voor de uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee! Ik heb een p8 en had hem aan mijn 11kw laadpaal hangen waar ook een load balancer achter zit. Bewust omdat ik ook een warmtepomp heb als primaire warmtebron. Ook koken we op elektriciteit dus er wordt nogal wat gevraagd van de installatie. We wonen er nu 2 maanden en dit is de eerste keer dat we problemen hebben. Ik ga het eens in de gaten houden.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Inspired schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Wellicht teveel vermogen verbruikt op dat moment op 1 fase? Of heb je load balancing?
Ja, ik heb load balancing. Dat is het rare!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Als je echt een warmtepomp hebt (wij ook), dan denk ik dat je een loadbalancer op je laadpaal nodig hebt. Ik dat dat met onze verbruikers 11kW voor de auto wel moest lukken. Toch een loadbalancer ertussen gezet en ik zie hem regelmatig het vermogen van de laadpaal terugzetten. Met name tijdens koken e.d.

edit:
te laat gepost, is je loadbalancer wel goed gemonteerd? Bij mij ging dan mis, hij zat achterstevoren. Wat voor loadbalancer heb je?

[ Voor 10% gewijzigd door Lancer op 07-02-2021 16:10 ]

Pagina: 1 ... 164 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.