20! Na 10 seconden mag je alleen schoonmaken
XC40 P8
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
20! Na 10 seconden mag je alleen schoonmaken
XC40 P8
En is jouw alarm probleem verholpen met die update?Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:12:
[...]
De komst van dat scherm was bij mij het gevolg een update (deze week gedaan, na her spontane-alarm probleem). Op dit nieuwe scherm zelf is het alleen nog maar zwart.......en of het echt is waar de OTA updates te zien zullen zijn weet ook niemand me met zekerheid te zeggen.
Voor Google Maps etc. updates kun je in de playstore kijken bij geïnstalleerde apps. Daar schijnt dan een melding te komen als er een nieuwe versie is, maar ik heb daar ook nog niets gezien.
Ben zelf erg benieuwd naar de aangekondigde, nieuwe versie van Google maps (niet de kaarten, maar de app zelf). Maar die is er nog niet kennelijk?
Dubbel gepost door foutje op de site...Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:12:
[...]
De komst van dat scherm was bij mij het gevolg een update (deze week gedaan, na her spontane-alarm probleem).
[ Voor 11% gewijzigd door JohnDoe77 op 06-02-2021 23:53 ]
Erg lelijk.... waarom moet iemand lezen wat voor auto het is? Staat veel te rommelig, maar is smaak. Sommige mensen houden van rommelig!Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:41:
[...]
Vinden jullie dat zo'n ramp dan? Ik laat het er lekker op zitten. Vind het totaal niet storend of lelijk.
Mijn Zweeds is niet meer wat het geweest is!mvrooij schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:24:
Hier wat meer informatie betreft de nieuwe update P8: https://www.volvocars.com...IjXnG5aoN0WuDolT8eHYFTacI
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 06-02-2021 23:05 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb het ook meerdere kansen gegeven maar vind het echt helemaal niks. Maar ik was dan ook al een jaar of 8 gewend aan de heerlijke “coast” van Volvo als je het gaspedaal loslaat. Voor mij dus ook gewoon duo-pedali.Mga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:30:
Na mijn eerste proefrit van de P8 zei ik al dat OPD ‘niet mijn ding’ lijkt te zijn en dat ik twijfel had of het dat ooit zou worden.
Ik heb het sindsdien regelmatig geprobeerd, maar vind het nog steeds erg ‘onrustig’ rijden en zie het voordeel er niet van.
Want als ik ‘ gewoon’ rij met twee pedalen regenereer je toch ook?
Ik zie het rode vlakje op het dashboard van een P8 (wat een indicatie is dat je de mechanische rem aan het gebruiken bent) maar uiterst zelden.
Kortom ik denk dat ik maar een TPD-er blijf......
P8
Bij Volvo was dat volgens mij altijd al. Ik heb ooit een Audi gehad en die had bij dagrijverlichting alleen de voor-verlichting aan. Heel irritant.Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:05:
Had nog 2 vraagjes bedenk ik me net:
1. Bij het regenereren met OPD... gaan de remlichten dan ook aan? Of alleen als je het gas in 1x loslaat en dus fors afremt?
2. Als je de lampen op automatisch hebt staan... Brand dan nu ook altijd de achter verlichting? Je ziet namelijk heel vaak nog auto's die bij wat slechter weer geen achterlicht aan hebben en voor wel de LED lampen. Ik begreep dat dit 'probleem' bij de P8 niet meer is en dat ook de achterlichten altijd aan staan?
P8
[ Voor 8% gewijzigd door Tweaqer op 06-02-2021 23:11 ]
Ik ging er vanuit dat hier de Tweakers wel de vertaal knop kenden in de browserJohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:39:
[...]
Mijn Zweeds is niet meer wat het geweest is!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Is het bekend of die update die nu verkrijgbaar is ook in NL verkrijgbaar is of alleen in Noorwegen? Dat gedoe met het alarm is wel irritant!nikagl schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Eindelijk meer informatie!!
Hier middels translate:
https://translate.google....40-Recharge-Pure-ElectricDaarmee de volgende informatie:
Software-update verkrijgbaar bij Volvo-dealers vanaf. week 5 2021 bevat:
Mogelijkheid om de voorverwarming / koeling van het passagierscompartiment van de auto op tijd in te stellen en te plannen via de tijdinstelling op het middendisplay. Deze functie heeft eerder instabiliteit ervaren.
- Signaalverbeteringen voor DAB-radio. OPMERKING: tijdens de update kunnen favorietenlijsten die u met uw favoriete kanalen heeft gemaakt, worden gereset en moeten ze mogelijk opnieuw worden ingesteld.
- Diverse autofuncties zoals welkomstverlichting, neerklapbare hoofdsteunen en automatische activering en reactivering van alarmen zijn toegevoegd. (Automatische reactivering van het alarm voorkomt dat de auto per ongeluk wordt achtergelaten terwijl het alarm is uitgeschakeld.)
- Alle gebruikersprofielen krijgen de optie om beheerdersrechten te hebben.
- Algemene verbeteringen in de kwaliteit en stabiliteit van de 360 graden camera.
- Algemene verbeteringen in kwaliteit en stabiliteit voor telefoongesprekken via bluetooth.
- Optimalisatie van de automatische functie die de remschijven reinigt.
- De leverancier van internet- en telecommunicatiediensten van Volvo Cars heeft zijn systeem geüpgraded. De upgrades zorgen voor meer stabiliteit en een betere netwerkdekking in de auto.
- Algemene stabiliteitsverbeteringen in systeem en software.Alarm geactiveerd door zichzelf
Sommige klanten hebben ervaren dat het alarm in de auto afgaat zonder een specifieke oorzaak. Dit komt door een te hoge gevoeligheid in een alarmsensor. Een softwareoplossing voor deze fout is nu vrijgegeven en is verkrijgbaar bij uw wederverkoper.Google Updates
Updates en bugfixes voor Google Maps, Google Assistant en Google Play Store. De updates vinden continu plaats via Google's eigen over-the-air-systeem (OTA).Update van auto's zonder BLIS (Blind Zone Warning)
Bij een beperkt aantal auto's is er een softwarefout die ervoor zorgt dat een aan BLIS gekoppeld veiligheidssysteem, Collision Avoidance genaamd, stopt met werken en u als klant hierover een foutmelding krijgt op het bestuurdersdisplay van de auto. Botsingen vermijden maakt deel uit van het geavanceerde rijhulpsysteem (ADAS) van Volvo Cars. Klanten die door deze fout worden getroffen, zijn al door Volvo gecontacteerd en dit geldt alleen voor auto's die geen BLIS hebben. De fout moet worden opgelost met een software-update. De lancering is gepland voor week 7.Over-the-air updates (OTA)
In 2021 lanceert Volvo Over-the-air (OTA) -updates. OTA houdt in dat updates direct via internet naar de auto gestuurd kunnen worden en de auto automatisch geüpdatet wordt zonder dat je als klant naar de dealer hoeft. In de toekomst zullen de meeste van onze updates op deze manier naar de auto's worden gestuurd. De lancering is gepland voor het tweede kwartaal van 2021.Lancering van Volvo on Call met functionaliteit voor XC40 Recharge Pure Electric
Volvo on Call (VOC) is een mobiele applicatie waarmee u verschillende functies van de auto via een smartphone kunt bedienen.Getimede acclimatisatie via de Volvo on Call-applicatie
Mogelijkheid om de acclimatisatie (voorverwarmen / koelen) van het passagierscompartiment in de toekomst te plannen en in te stellen via de tijdinstelling in de VOC-app. (U kunt bijvoorbeeld plannen dat het passagierscompartiment in de winter elke ochtend wordt verwarmd). Geplande lancering in het derde kwartaal van 2021.Laadplanning via de applicatie Volvo on Call
Mogelijkheid om het opladen van de auto van tevoren te plannen en in te stellen via tijdinstelling in de VOC-app. Geplande lancering in het derde kwartaal van 2021.Apple CarPlay / Android Auto
Functionaliteit om Apple CarPlay en Android Auto te gebruiken via een aangesloten telefoon. Geplande lancering in het najaar van 2021.Rijrecord in de Volvo on Call-applicatie
Mogelijk om rijgegevens uit de VOC-app te exporteren. Geplande lancering in het najaar van 2021.Laadcurve voor snel opladen
De laadcurve voor snelladen wordt continu geoptimaliseerd en Volvo Cars zal in de toekomst zowel het laadvermogen als de laadsnelheid optimaliseren.
Ja......so far so goodJohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:36:
[...]
En is jouw alarm probleem verholpen met die update?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
De vertaling staat er zelfs letterlijk onder gepost...mvrooij schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:16:
[...]
Ik ging er vanuit dat hier de Tweakers wel de vertaal knop kenden in de browser
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 06-02-2021 23:40 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
1)Ja, als er een aanmerkelijke vertraging isJuancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:05:
1. Bij het regenereren met OPD... gaan de remlichten dan ook aan? Of alleen als je het gas in 1x loslaat en dus fors afremt?
2. Als je de lampen op automatisch hebt staan... Brand dan nu ook altijd de achter verlichting? Je ziet namelijk heel vaak nog auto's die bij wat slechter weer geen achterlicht aan hebben en voor wel de LED lampen. Ik begreep dat dit 'probleem' bij de P8 niet meer is en dat ook de achterlichten altijd aan staan?
P2/8? Hoi...Willi1908 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:26:
Sinds vandaag is Google Maps niet zichtbaar in het drivers display. Heeft iemand dit eerder ervaren? En zo ja, hoe dit op te lossen?
Bij mijn VW camper ook, ik heb het om- gecodeerd.Montalbano schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:10:
[...]
Bij Volvo was dat volgens mij altijd al. Ik heb ooit een Audi gehad en die had bij dagrijverlichting alleen de voor-verlichting aan. Heel irritant.
Ja, was humor...Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:39:
[...]
De vertaling staat er zelfs letterlijk onder gepost...
@JohnDoe77 ik ga die vraag maandag stellen als ik naar de dealer moet.
Ik had ook een Audi, heb ze door iemand met wat handige software en een kabel aan laten zetten...Montalbano schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:10:
[...]
Bij Volvo was dat volgens mij altijd al. Ik heb ooit een Audi gehad en die had bij dagrijverlichting alleen de voor-verlichting aan. Heel irritant.
2) niet bij dagrijlicht. Alleen bij (automatisch) ingeschakeld dimlicht en/of mistlichtMga1600 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:43:
[...]
1)Ja, als er een aanmerkelijke vertraging is
2)Ja, die branden
[ Voor 13% gewijzigd door hlip op 07-02-2021 00:59 ]
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
Ik had die kabel en software toen ook zelf gekocht, heb best wat handige opties zelf kunnen activeren :-)JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:58:
[...]
Ik had ook een Audi, heb ze door iemand met wat handige software en een kabel aan laten zetten...
P8
De vraag was toch ‘in stand automatisch’ ?hlip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:20:
[...]
2) niet bij dagrijlicht. Alleen bij (automatisch) ingeschakeld dimlicht en/of mistlicht
Zonder minimaal dimlicht heeft een achterlicht denk ik ook geen toegevoegde waarde.
Ik heb de VCDS software en kabel ook en al van alles bij de VW Bus geactiveerd en omgezet. Mistlampen ingebouwd bijvoorbeeld en ook meesturend gemaakt. Ook andere koplampen waarbij de H7 dimlichten nu mee doen met de H7 grootlichten (beide een eigen reflector). Needle sweeping, extra slag ruitenwisser, automatische verlichting etc En de achterlampen bij dagrij verlichting aan ...JohnDoe77 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:58:
[...]
Ik had ook een Audi, heb ze door iemand met wat handige software en een kabel aan laten zetten...
[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 07-02-2021 01:17 ]
[ Voor 72% gewijzigd door vdtweak op 08-02-2021 08:41 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat had ik ook in mijn achterhoofd, ik vraag mij alleen af of die reserve worden aangegeven bij de range onderaan in het display. Gok het niet, als dat het geval was dan had ik volgens sommige dus nog steeds 70 KM nu beschikbaar? (heb nog niet de laatste update). Bedoel, ik reed nu zeker 14 KM op 0% en bij aankomst stond bij de range nog 2 KM.Inspired schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:43:
@vdtweak held. Voordeel van de extra kWhs in reserve. Moet je geen gewoonte van maken want die reserve gingen ze wat minder maken dacht ik.
Tenminste weten we nu dat er in elk geval nog 14 km te rijden is dankzij jouvdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:37:
Kon de 14 KM in ieder geval nog warm genoeg naar huis.
Je rijdt al langer BEV of gewoon stalen b******?vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:48:
[...]
..
Normaal heb ik geen range anxiety maar nu was het toch wel ff
Eerder een plug-in hybrid maar dit is mijn eerste volledige electrische auto. Rijd de PS2 nu sinds December.Inspired schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:53:
[...]
Je rijdt al langer BEV of gewoon stalen b******?![]()
Rij zelf al wel een tijd BEV maar <5% blijft toch wat spannend altijd. Maar goed, dat komt dan ook vaak voor in het buitenland waar je verder ook niet veel kunt dan hopen op aankomen bij de volgende lader. Andere laders zijn daar dan ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door vdtweak op 07-02-2021 09:07 ]
Leuke caravan.
[ Voor 92% gewijzigd door guido66 op 07-02-2021 09:09 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
En hoe rijdt de P2 met 100pk?vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:37:
Voor wie nieuwsgierig is na wat je PS2 dan doet:
- Je krijgt natuurlijk een melding dat je zsm een laadpunt moet opzoeken, rond 10% o.d.
- Google Maps stelde zijn schatting trouwens tijdens de rit ook bij, dus ik wist al ver van te voren dat het "oh shit" zou zijn
- Bij 5 % krijg je de schildpad, het beschikbare vermogen gaat steeds verder teruglopen, wat concreet betekend dat je niet meer hard kan optrekken. Bij 0% uiteindelijk kan je nog maar heel langzaam optrekken, gelukkig was dat totaal geen probleem want het was sowieso al glad e.d.
- De ACC en Lane Assist gingen uit en konden niet meer aan
- Kreeg aantal keer meldingen over parkeer sensoren en andere sensoren, maar kan ook met het weer te maken hebben gehad
- Je verwarming gaat niet uit, zelfs niet bij 0% had zelf besloten deze voor de zekerheid uit te zetten alsmede mijn radio en andere stroom verbruikers. Just to be sure, en de auto is gelukkig goed geisoleerd. Kon de 14 KM in ieder geval nog warm genoeg naar huis.
Eigenlijk nog best prima, ik accelereer >meestal< ook niet als een idiootJohnDoe77 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:10:
[...]
En hoe rijdt de P2 met 100pk?![]()
Net even om 07.30 uur een rondje door de dikke sneeuw gereden met de P8 op 20” winterbanden; ding geeft geen krimp! Ronduit briljant!
[ Voor 15% gewijzigd door vdtweak op 07-02-2021 09:17 ]
Dit heb ik eens uitgetest bij een volledige vertraging van ca 80kmh naar 0 met 100% afremmen op OPD. Ik zag dat de remlichten alleen gingen branden bij de laatste 2 seconden tegen de tijd dat de auto nog maar 30km/h rijdt tot aan stilstand (dit laatste is mijn schatting geweest maar je snapt mijn punt).Juancho schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:05:
Dat is een stuk eerder dan de 0,3G die door polestar werd genoemd.guido66 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:48:
Remlichten moeten branden vanaf 1,3 m/s2 vertraging:
https://unece.org/fileadm...wp29/wp29regs/R13hr2e.pdf
Zie paragraaf 5.2.22.4
Ik heb het naar mijn mening uitgebreid getest met mijn P2 (en wettelijk moet je P8 het zelfde reageren lijkt mij, maar sowieso is geloof ik de vertraging-response-waarop-rem-gaat-werken-systeem (patent pending) het zelfde. En bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik enigszins noemenswaardig vertraag dan gaat mijn remlicht branden.St3ve-0 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Dit heb ik eens uitgetest bij een volledige vertraging van ca 80kmh naar 0 met 100% afremmen op OPD. Ik zag dat de remlichten alleen gingen branden bij de laatste 2 seconden tegen de tijd dat de auto nog maar 30km/h rijdt tot aan stilstand (dit laatste is mijn schatting geweest maar je snapt mijn punt).
Dat de remlichten in OPD überhaupt pas de laatste paar seconden gaan branden als de grootste vertraging al achter de rug is vind ik wel gevaarlijk en is wel iets om rekening mee te houden als je op de weg rijdt.
Edit: Dit ging om een P8 trouwens 😉
[ Voor 10% gewijzigd door vdtweak op 07-02-2021 10:02 ]
Die 0,3g van Polestar gaat over de maximale regeneratie en niet over de remlichten. Daarboven gaan de schijfremmen meedoen.darwusch schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:57:
[...]
Dat is een stuk eerder dan de 0,3G die door polestar werd genoemd.
[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 07-02-2021 10:05 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 07-02-2021 10:44 ]
XPENG G9 Performance 2024
Zou goed kunnen, de subwoofer zit volgens mij onder de voorruit.kramon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:49:
[P2 PP]
Nog iets wat ik me afvroeg: ik heb m'n equaliser op 'standaard' staan, maar als ik een nummer met bas erin heb en ik heb het volume vrij hoog staan, dan voel ik het gaspedaal trillen? Iemand anders last van?
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik heb mijn dochter net opgehaald! Ding is niet van de weg te krijgen, als je het een beetje gaat forceren komt de kont om maar de software trekt dit meteen weer recht. Dus gewoon gaan rijden, mooi manJuancho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:
Iemand toevallig al met deze lading sneeuw de weg op gemoeten met zijn of haar P8? Wij moeten (dus geen leuk test ritje voor het plezier) zo even een ritje van 2x 15 min maken. Als het tenminste lukt... Maar met 20" wielen en AWD/4wheeldrive.... 😁
XC40 P8
Had ik met mijn vorige Volvo ook als de automatische handrem aan stond. Daar moest je met wegrijden even tegenaan ‘duwen’ dan ging hij er af. Ik denk dat je zoiets voelt....en hoort.Davy_Rx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:29:
[P2] Soms hoor en voel ik een ‘klak’ als ik na een iets langere (bv. Een nacht) stilstand vertrek. Precies alsof mijn parkeerrem vastzit en loskomt doordat ik begin te rijden. Ik had dit vanmorgen toen ik vanuit de garage vertrok dus het kan niet dat er iets aangevroren was. Klinkt dit bekend?
De P2 heeft die equalizer nog naar net gekregen toch? Wij (achtergestelde) P8 rijders moeten het nog zonder doen. Ik vind het geluid (HK) zonder equalizer in ieder geval niet geweldig.kramon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:49:
[P2 PP]
Nog iets wat ik me afvroeg: ik heb m'n equaliser op 'standaard' staan, maar als ik een nummer met bas erin heb en ik heb het volume vrij hoog staan, dan voel ik het gaspedaal trillen? Iemand anders last van?
Afgezien van die avondklok was dat wel hét uitgelezen moment om die befaamde 70km eens te toetsen. Daarom niet tot ie leeg-leeg is, maar als je nog 50km kon doen dan was er van die 70km wel iets van aan. Misschien was het toch maar gewoon 15 of 20km en ben je dus echt door het oog van de naald gegaan.vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:48:
[...]
Gok het niet, als dat het geval was dan had ik volgens sommige dus nog steeds 70 KM nu beschikbaar? (heb nog niet de laatste update). Bedoel, ik reed nu zeker 14 KM op 0% en bij aankomst stond bij de range nog 2 KM.
Hadden we nu maar een app voor remote preconditionvdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:14:
[...]
Zou best nu willen rijden maar ben te lui nu mijn auto uit te graven
Wij zijn naar een industrieterrein gereden waarbij ik ben uitgestapt en mn pa in de auto langs reed en het gaspedaal los liet bij het passeren. Dan verwacht ik de remlichten bij starten van de vertraging.vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Ik heb het naar mijn mening uitgebreid getest met mijn P2 (en wettelijk moet je P8 het zelfde reageren lijkt mij, maar sowieso is geloof ik de vertraging-response-waarop-rem-gaat-werken-systeem (patent pending) het zelfde. En bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik enigszins noemenswaardig vertraag dan gaat mijn remlicht branden.
Getest door mijn pa eens achter mij te laten rijden, we hebben beide dashcams dus je kon mooi snelheid en beelden achteraf zien. In alle situaties waarin ik het verwachtte ging mijn rem licht branden.
Hoe heb je dit zelf getest?
PS. ter duidelijkheid, ik twijfel niet aan je verhaal maar meer hoe je dit zelf hebt kunnen testen, of deed je een vergelijkbare test?
Ook al gemerkt.Davy_Rx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:29:
[P2] Soms hoor en voel ik een ‘klak’ als ik na een iets langere (bv. Een nacht) stilstand vertrek. Precies alsof mijn parkeerrem vastzit en loskomt doordat ik begin te rijden. Ik had dit vanmorgen toen ik vanuit de garage vertrok dus het kan niet dat er iets aangevroren was. Klinkt dit bekend?
Ze mogen pas werken vanaf 0,7 m/s2 en ze moeten werken vanaf 1,3 m/s2.St3ve-0 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:33:
[...]
Wij zijn naar een industrieterrein gereden waarbij ik ben uitgestapt en mn pa in de auto langs reed en het gaspedaal los liet bij het passeren. Dan verwacht ik de remlichten bij starten van de vertraging.
Ik zal er nog is naar kijken want lijkt mij dat dit idd volgens vaste standaarden functioneert. Echter als mijn model afwijkt wil ik deze natuurlijk zsm repareren.
Jup, zelfde ervaring.vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Ik heb het naar mijn mening uitgebreid getest met mijn P2 (en wettelijk moet je P8 het zelfde reageren lijkt mij, maar sowieso is geloof ik de vertraging-response-waarop-rem-gaat-werken-systeem (patent pending) het zelfde. En bij mij werkt het gewoon goed. Zodra ik enigszins noemenswaardig vertraag dan gaat mijn remlicht branden.
Heb ik ook jaren gehad met m'n Passat GTE. Denk inderdaad dat ze dan inderdaad een beetje vastzitten; heeft nooit problemen opgeleverd.High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Ook al gemerkt.
Staat volgens mij wel los van de parkeerrem, maar komt eerder van de gewone remmen. Hier is ook al gesproken over het feit dat de auto zijn remmen zuiver maakt en test. Ik vermoed dat het vanuit die context voortkomt (remtest waarbij koppel opgebouwd wordt om te zien of ze nog ok zijn). Kan niet direct iets in de handleiding of Polestar docs terugvinden, dus kan er ook volledig naast zitten. Maar dat is mijn gevoel rond die klak op dit moment.
Ik heb 'm vanaf het begin al eigenlijk (begin dec).Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:28:
[...]
De P2 heeft die equalizer nog naar net gekregen toch? Wij (achtergestelde) P8 rijders moeten het nog zonder doen. Ik vind het geluid (HK) zonder equalizer in ieder geval niet geweldig.
Of het komt uit de ABS test:kramon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:45:
[...]
Heb ik ook jaren gehad met m'n Passat GTE. Denk inderdaad dat ze dan inderdaad een beetje vastzitten; heeft nooit problemen opgeleverd.
2 is toch sterker vertragen dan max regeneratie, ofwel, remmen met de remblokken (die dikke Brembo's op de PP aan het werk zettenHigh-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:56:
Kan iemand thuiswijzen wat gebied 2 kan veroorzaken?
[Afbeelding]
Source:
https://support.polestar....1/article/Vermogensmeter/1 is vrij obvious, accu te vol of te koud.
- Onderbroken grijs – regeneratie naar de accu is beperkt.
- Onderbroken oranje – een bepaalde manier van remmen belemmert de mogelijkheid voor regeneratie.
- Wit – regeneratie met het gaspedaal of het rempedaal.
- Oranje – de auto verbruikt energie.
- Onderbroken – het elektrische aandrijfsysteem is beperkt.
2 lijkt eerder op een storing of iets, maar kan niet direct thuiswijzen wat het kan zijn.
Is dit iets voor iemand die dícht bij een rotonde woont? en natuurlijk een verlengsnoer heeft tot aan de rotonde (Granny charger )High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:31:
[...]
Afgezien van die avondklok was dat wel hét uitgelezen moment om die befaamde 70km eens te toetsen. Daarom niet tot ie leeg-leeg is, maar als je nog 50km kon doen dan was er van die 70km wel iets van aan. Misschien was het toch maar gewoon 15 of 20km en ben je dus echt door het oog van de naald gegaan.
Uiteraard hangt die 70km ook af van de omstandigheden. Rijstijl zal niet meer zoveel meespelen met zo een schildpadje![]()
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb de zone 2 nog nooit gezien op mijn P2PP.SuperGroover2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:07:
[...]
2 is toch sterker vertragen dan max regeneratie, ofwel, remmen met de remblokken (die dikke Brembo's op de PP aan het werk zetten)
Ik neem het in overweging om het eens te testen, liefst nog voor de laatste update (met de extra range). Als je de wagen ook een halve km moet duwen/slepen, is nog geen ramp. Alleen zijn het er nu niet de ideale weersomstandigheden voor. Ik denk zelfs dat je hem onder deze omstandigheden niet eens geladen krijgt met een granny charger.Hansieo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:32:
[...]
Is dit iets voor iemand die dícht bij een rotonde woont? en natuurlijk een verlengsnoer heeft tot aan de rotonde (Granny charger )
Ik heb de november update in de P2 en daar zit die equalizer in.Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:28:
[...]
De P2 heeft die equalizer nog naar net gekregen toch? Wij (achtergestelde) P8 rijders moeten het nog zonder doen. Ik vind het geluid (HK) zonder equalizer in ieder geval niet geweldig.
Net even een stukje gereden met de P2.Juancho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:
Iemand toevallig al met deze lading sneeuw de weg op gemoeten met zijn of haar P8? Wij moeten (dus geen leuk test ritje voor het plezier) zo even een ritje van 2x 15 min maken. Als het tenminste lukt... Maar met 20" wielen en AWD/4wheeldrive.... 😁
[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 07-02-2021 13:17 ]
Auto (P8) ligt als een blok op de weg, vanochtend door dik pak (nog onbereden) sneeuw gereden en geen enkel probleem. Dankzij de 4-wiel aandrijving en winterbanden altijd tractie. Ik heb uiteraard wel rustig gereden een ook in de bochten niet de grens opgezocht.Juancho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:
Jullie hadden gelijk, was prima te doen! Wat heerlijk rijden zelfs! Kwam een paar auto's tegen die enorm zaten te martelen en te spinnen met de voorwielen. Kom ik eraan in de P8... Rustig rijden, geen centje pijn haha. Oprecht weer genoten! Ook gelijk maar even geladen, was bij het ziekenhuis en de snelheid viel me behoorlijk mee!T0V schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Auto (P8) ligt als een blok op de weg, vanochtend door dik pak (nog onbereden) sneeuw gereden en geen enkel probleem. Dankzij de 4-wiel aandrijving en winterbanden altijd tractie. Ik heb uiteraard wel rustig gereden een ook in de bochten niet de grens opgezocht.
Dat is ook een kwestie van je voertuig kennen en beheersen.BartWNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:10:
P2 geeft enorm veel vertrouwen in dit weer. Natuurlijk met lage snelheden, maar eigenlijk altijd genoeg grip. Heb hier veel auto’s weg zien slippen, maar was opmerkelijk hoe weinig problemen ik had en hoe makkelijk het ging. Met een niet vierwiel aangedreven auto is het niet heel verstandig om de weg op te gaan denk ik.
[Afbeelding]
Alles aan die P8 is genieten in deze omstandigheden! Snel warm, super goede tractie met die AWD en opd is prima om gedoseerd af te remmen. Beter dan het rempedaal met deze gladheid.Juancho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
In mijn P2 Pp heb ik de 2 zone regelmatig gezien. Heb de laatste tijd OPD uitgeschakeld staan, je gaat dan weer op basis van je gevoel remmen, wat in mijn geval in elk geval wat afwijkt van de OPD remkracht. Ik probeer dan wel in de regeneratie zone te blijven. Als je er dus doorheen remt, kom je in zone 2 terecht.High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:40:
[...]
Ik heb de zone 2 nog nooit gezien op mijn P2PP.
Ik heb ook geen idee hoe je weet of je nu bijkomend mechanisch dan wel zuiver elektrisch remt.
Er wordt hier immers gesuggereerd dat OPD ook de mechanische remmen kan aanspreken (los van ACC en alle andere troep). Hetgeen ik wel kan aannemen vanuit consistentie oogpunt. Alleen heb je als bestuurder geen enkele indicatie van wat er allemaal aan het gebeuren is. Voor de doorsnee rijder waarschijnlijk totaal overbodig (alleen maar balast, too much input), maar als Tweaker heb ik liefst zoveel mogelijk data en info om de interne werking beter te begrijpen.
Net ook even wezen rijden met de P2, meer dan genoeg grip met de vierwielaandrijving en Michelin winterbanden. Ik zag heel wat auto’s glijden en slippen. Geen centje pijn met de P2. Wel OPD uitgezet zodat ABS altijd werkt.HerZon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
[P2]
Dat is ook een kwestie van je voertuig kennen en beheersen.
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Eens, maar als je met een voorwielaangedreven auto net ff verkeerd terecht komt en vast zit, dan heb je geen backup van je achterwielen. Kan je je auto nog zo goed kennen, maar je kan ook pech hebben of course.HerZon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:35:
[...]
Dat is ook een kwestie van je voertuig kennen en beheersen.
De P2 ziet er niet echt beschadigd uit i.t.t. de auto die er achterop reed 😊. Klep gaat gewoon nog open!vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
YouTube: Avondklok dienst - Extra toezicht ivm mogelijke rellen in Leerdam - ...
Aanrijding met een Polestar 2 in de eerste paar minuten van de video. Vond hem ff relevant om te delen. Achterop. Werkt misschien dat remlicht toch niet goed? Wie weet
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
De familieband met Volvo is overduidelijk in het filmpje. De Seat gaat hemelen denk ik, de Polestar moest ik een paar keer kijken voordat ik de schade zag. Kofferbak gaat ook nog gewoon open.vdtweak schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
YouTube: Avondklok dienst - Extra toezicht ivm mogelijke rellen in Leerdam - ...
Aanrijding met een Polestar 2 in de eerste paar minuten van de video. Vond hem ff relevant om te delen. Achterop. Werkt misschien dat remlicht toch niet goed? Wie weet
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
ABS werkt ook met OPD kwam ik net achterDutchBB schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Net ook even wezen rijden met de P2, meer dan genoeg grip met de vierwielaandrijving en Michelin winterbanden. Ik zag heel wat auto’s glijden en slippen. Geen centje pijn met de P2. Wel OPD uitgezet zodat ABS altijd werkt.
XC40 P8
Ik heb vandaag wegens omstandigheden 100km moeten rijden, op zomerbanden! Echt geen enkel probleem. 4wd i.c.m het zware gewicht houdt de auto prima op de wegBlankinho schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:39:
Super balen man, ik heb mijn winterbanden niet direct mee besteld en 2 weken geleden pas werk van gemaakt maar helaas zijn door de vele P8’s die banden minder op voorraad..
Mogelijk dat ze deze week binnen zijn maar tot die tijd ga ik er niet mee rijden 😂
XC40 P8
Aardlek erdoor?Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:17:
Ik meen het hier een keer gelezen te hebben. Ik doe net de auto aan de lader en spontaan doet onze oven, wasmachine en warmtepomp het niet meer. Krijg het ook niet meer aan de praat. Iemand dit al aan de hand gehad
Ik heb net ook even 20 km moeten rijden op zomerbanden. Rijden en sturen gaat prima maar voor het afremmen moet je echt ruim de tijd nemen. De wegen waar ik reed waren deels gestrooid maar doordat er bijna geen verkeer is doet die pekel heel weinig en wordt het gladder dan wegen waar maagdelijke sneeuw ligt.Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:42:
[...]
Ik heb vandaag wegens omstandigheden 100km moeten rijden, op zomerbanden! Echt geen enkel probleem. 4wd i.c.m het zware gewicht houdt de auto prima op de weg
Oef heel erg vervelend!Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:17:
Ik meen het hier een keer gelezen te hebben. Ik doe net de auto aan de lader en spontaan doet onze oven, wasmachine en warmtepomp het niet meer. Krijg het ook niet meer aan de praat. Iemand dit al aan de hand gehad
Wasmachine doet het wel op een andere groep, dus een aantal automaten is gesneuveld. Kan dit door de Volvo komenSebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:17:
XC40 P8
Ja ben ik met je eens.Mga1600 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Ik heb net ook even 20 km moeten rijden op zomerbanden. Rijden en sturen gaat prima maar voor het afremmen moet je echt ruim de tijd nemen. De wegen waar ik reed waren deels gestrooid maar doordat er bijna geen verkeer is doet die pekel heel weinig en wordt het gladder dan wegen waar maagdelijke sneeuw ligt.
Wel weer eens mooi dit!
XC40 P8
Even in de meterkast kijken of er schakelaars omlaag staan. Waarschijnlijk één van de aardleks.
Het was een van de automaten van de hoofdaansluiting. Het testen van de aardlekschakelaars werkte niet dus daar ga ik de elektricien even voor bellen
XC40 P8
Het testen van de aardlek gaat alleen als die spanning krijgt.Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Het was een van de automaten van de hoofdaansluiting. Het testen van de aardlekschakelaars werkte niet dus daar ga ik de elektricien even voor bellen
Wellicht teveel vermogen verbruikt op dat moment op 1 fase? Of heb je load balancing?Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Thanks man! Weet ik dat voor de volgende keer. Kan dit een keertje gebeuren of moet ik hiermee naar de dealer.... en dan bedoel ik dat de laadpaal/auto mijn groepen eruit laat knallen?High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Het testen van de aardlek gaat alleen als die spanning krijgt.
Indien er voor de aardlek een hoofdautomaat afligt kan je de aardlek op dat moment niet testen.
XC40 P8
Heb je een laadpaal of gebruik je een granny charger?Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Thanks man! Weet ik dat voor de volgende keer. Kan dit een keertje gebeuren of moet ik hiermee naar de dealer.... en dan bedoel ik dat de laadpaal/auto mijn groepen eruit laat knallen?
[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 07-02-2021 15:57 ]
Bedankt voor de uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee! Ik heb een p8 en had hem aan mijn 11kw laadpaal hangen waar ook een load balancer achter zit. Bewust omdat ik ook een warmtepomp heb als primaire warmtebron. Ook koken we op elektriciteit dus er wordt nogal wat gevraagd van de installatie. We wonen er nu 2 maanden en dit is de eerste keer dat we problemen hebben. Ik ga het eens in de gaten houden.High-Voltage2 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:46:
[...]
Heb je een laadpaal of gebruik je een granny charger?
Het probleem gaat naar alle waarschijnlijkheid in je huisinstallatie zitten. Veel verbruikers op dezelfde groep of achter dezelfde (hoofd)automaat.
Je kan in de P2 je laadstroom wat lager zetten als je thuis laadt.
Kan je de opbouw van je installatie eens schetsen, dan kunnen we een betere inschatting maken.
Als je daar niet elektrisch genoeg voor aangelegd bent eerst eens gewoon proberen door de laadstroom in de P2 te beperken. Als dat niet helpt eventueel een elektricien inschakelen om het een en ander eens te herbekijken.
Als je auto meer stroom trekt dan wat je laadpaal toelaat (bv omwille van een fout in de auto) dan zou je laadpaal hem eruit moeten knallen. Idem voor de granny charger.
Daarmee acht ik de kans op een fout in de auto klein en ligt het waarschijnlijk eerder aan een slecht verdeelde of simpelweg te lichte binneninstallatie.
XC40 P8
Ja, ik heb load balancing. Dat is het rare!Inspired schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:39:
[...]
Wellicht teveel vermogen verbruikt op dat moment op 1 fase? Of heb je load balancing?
XC40 P8
Als je echt een warmtepomp hebt (wij ook), dan denk ik dat je een loadbalancer op je laadpaal nodig hebt. Ik dat dat met onze verbruikers 11kW voor de auto wel moest lukken. Toch een loadbalancer ertussen gezet en ik zie hem regelmatig het vermogen van de laadpaal terugzetten. Met name tijdens koken e.d.Sebas84! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Thanks man! Weet ik dat voor de volgende keer. Kan dit een keertje gebeuren of moet ik hiermee naar de dealer.... en dan bedoel ik dat de laadpaal/auto mijn groepen eruit laat knallen?
[ Voor 10% gewijzigd door Lancer op 07-02-2021 16:10 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq