Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
Bens XC40P8 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Voor zover mij bekend is OTA voor P8 nog niet beschikbaar en is ook nog geen datum bekend
Mijn dealer gaf in december aan dat dit in Januari zou komen met een "grote" update. Vorige week te horen gekregen dat er nog geen update is, dus dit zal ook wel weer uitgesteld zijn. We wachten het maar af, het is wel duidelijk dat OTA voor de P8 er nog niet is in ieder geval.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:44
jswinkels schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:28:
Volgens mij is de laatste softwareversie in de P8 van 8 januari, toch? Zit hier al de OTA update in?

Ik heb namelijk nog de 30 september versie in mijn auto zitten en wil eigenlijk maar 1 update halen (ik rijd nu echt maar een paar km per week). Ik wil dus de update waar OTA mee geactiveerd is. Is dat met de 8 januari update of moet ik even wachten op de aangekondigde update van februari?
[P8]
Zit nog niet in de update van 8 januari jl. Ik zit ook nog op de 30 september versie en laat het ook even zo tot de grotere update waarin ook OTA is opgenomen.
Edit: Zie het bericht van MGA1600 hieronder, dat lijkt idd toch op OTA.

[ Voor 5% gewijzigd door Petzun op 04-02-2021 14:00 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:04
Petzun schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:45:
[...]

[P8]
Zit nog niet in de update van 8 januari jl. Ik zit ook nog op de 30 september versie en laat het ook even zo tot de grotere update waarin ook OTA is opgenomen.
En wat is dit dan....? Dit scherm kom ik tegen in de januari versie en zat nog niet in de vorige versie zover ik weet.....

En ook zie ik automatisch omschakelen DAB/FM. Dat hadden we ook nog niet toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4ej5UIxHdhigE3F-MWiCniS8N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/butNR7S22th6HIIYa9d0y4W4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz7S4KpRNoWoIN0_W--vaI9ODoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caEJsgLSO8Dm1etnqXbLumDO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Mga1600 op 04-02-2021 13:56 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:53:
[...]

En wat is dit dan....? Dit scherm kom ik tegen in de januari versie en zat nog niet in de vorige versie zover ik weet.....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, een verrassing. Ik zal mijn bericht van zojuist bijstellen. Voor de P8 zijn ze dus kennelijk nu ook al verder.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43
P8

Zou je op 1 lading met dit koudere weer 250km kunnen halen met normaal rijgedrag? Dus laten we zeggen, 105 a 110 op de ACC, bijna volledig snelweg rijden, verwarming op 19 graden en stoel/stuur verwarming op 1. Voorverwarmen zal niet mogelijk zijn.

De afstand naar mijn klant, waar ik overigens maar 1 of 2x per week heen moet, is namelijk 240km retour :).

Iemand dit al eens gereden/test?

(en ja, ik weet dat ik evt. kan snelladen, maar dat is even niet het punt. Wellicht kan ik zelfs bijladen bij de klant, maar gaat me er even om of het mogelijk is om met 1 accu retour te kunnen rijden :)).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:45
Juancho schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
P8

Zou je op 1 lading met dit koudere weer 250km kunnen halen met normaal rijgedrag? Dus laten we zeggen, 105 a 110 op de ACC, bijna volledig snelweg rijden, verwarming op 19 graden en stoel/stuur verwarming op 1. Voorverwarmen zal niet mogelijk zijn.

De afstand naar mijn klant, waar ik overigens maar 1 of 2x per week heen moet, is namelijk 240km retour :).

(en ja, ik weet dat ik evt. kan snelladen, maar dat is even niet het punt. Wellicht kan ik zelfs bijladen bij de klant, maar gaat me er even om of het mogelijk is om met 1 accu retour te kunnen rijden :)).
Voor de P8 weet ik het niet zeker, met de P2 moet het wel lukken. Ik denk dat het van belang is hoe lang je auto stil staat bij de klant, als ie weer helemaal afgekoeld is als je richting huis gaat kan het wel eens spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ach-jee schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Voor de P8 weet ik het niet zeker, met de P2 moet het wel lukken. Ik denk dat het van belang is hoe lang je auto stil staat bij de klant, als ie weer helemaal afgekoeld is als je richting huis gaat kan het wel eens spannend worden.
Reken maar op een halve a hele werkdag dat de auto stil staat.... Ik had toch wel gehoopt dat je toch wel 250km zou kunnen halen in de herfst/winter. Dat is al redelijk beperkt maar zou voor mij dan nog prima zijn overigens omdat het bijna de langste afstand is die ik (zakelijk) zal rijden :). Zou fijn zijn als dat op 1 lading kan en eenmaal thuis (of de volgende dag) gewoon de auto weer aan de publieke paal...

EV DB zegt wel dit, zal dus krap worden in de koudere maanden...

Stad - Winter 345 km
Snelweg - Winter 235 km
Gecombineerd - Winter 285 km

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 04-02-2021 14:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:14
Juancho schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Reken maar op een halve a hele werkdag dat de auto stil staat.... Ik had toch wel gehoopt dat je toch wel 250km zou kunnen halen in de herfst/winter. Dat is al redelijk beperkt maar zou voor mij dan nog prima zijn overigens omdat het bijna de langste afstand is die ik (zakelijk) zal rijden :). Zou fijn zijn als dat op 1 lading kan en eenmaal thuis (of de volgende dag) gewoon de auto weer aan de publieke paal...

Stad - Winter 345 km
Snelweg - Winter 235 km
Anders gewoon snelheid iets naar beneden? die tijd die je dan kwijt bent, zou je ook zijn (of meer) met een tussen stopje?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Mijn dealer gaf in december aan dat dit in Januari zou komen met een "grote" update. Vorige week te horen gekregen dat er nog geen update is, dus dit zal ook wel weer uitgesteld zijn. We wachten het maar af, het is wel duidelijk dat OTA voor de P8 er nog niet is in ieder geval.
Zie mijn bericht hierboven....mijn auto heeft de januari (8 januari om precies te zijn) update van de week gekregen....maar het was geen (wat ik noem) grote update. Was in een uurtje geregeld. Wel misschien OTA ready zou je zeggen als je het scherm ziet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:11
Juancho schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Stad - Winter 345 km
Snelweg - Winter 235 km
@Juancho ga je nu weer dezelfde vragen stellen? Je wist al dat het erg krap ging worden voordat je deze auto ging bestellen:
Rianata in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Juancho in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Juancho in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Ik zou zeggen probeer het eens en kijk of je het haalt. Hangt van zoveel factoren af namelijk, maar ruim wordt het niet iig...

[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 04-02-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Wat ik altijd deed was zorgen dat de auto goed schoon was en dan meteen de twee dunste pasjes pakken en die achter het logo naar elkaar toe werken (ene links en andere rechts). Dat voorkomt dat het logo met de zijkant "de lak in kantelt". Van tevoren verwarmen vereenvoudigt dit proces.
Dank je! Worden de credit cards in tijden van lockdown toch nog nuttig ingezet! Ik ga er mee aan de slag (een dezer dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Omdat ik een wallbox met vaste kabel heb was de bij de auto geleverde laadkabel nog niet uit eerder de verpakking gehaald. Zat er nu even naar te kijken en het viel me op dat een van de dunne contactpennen aan de laadpaal kant veel korter is dan de andere. Slecht te zien, maar ik bedoel dat pennetje links onder op de foto. Dat steekt nauwelijks een mm uit het plastic, dat andere dunne pennetje rechts zeker 6-7 mm.

Klopt dat grote verschil wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/458ufVlwQkuendXjCdLB-0aDwXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zie75lDD0Vc6Yf4ruBtQPtb.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZeKvMVU_41DA1Q_f074iduijcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mN7k8rHj1Qh5CTlxMTIgygxE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mga1600 op 04-02-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:58

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:58:
Omdat ik een wallbox met vaste kabel heb was de bij de auto geleverde laadkabel nog niet uit eerder de verpakking gehaald. Zat er nu even naar te kijken en het viel me op dat een van de dunne contactpennen aan de laadpaal kant veel korter is dan de andere. Slecht te zien, maar ik bedoel dat pennetje links onder op de foto. Dat steekt nauwelijks een mm uit het plastic, dat andere dunne pennetje rechts zeker 6-7 mm.

Klopt dat grote verschil wel?

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja zeker! dat hoort!. Als je de stekker er dan uit trekt.. zijn die voor pinnen als eerste het contact verbroken en dus schakelt het laden af. Zo krijg je geen vonken bij het aansluiten en los trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
P8

Ik zou zeggen van wel. Opladen tot 100%, rijstijl beetje aanpassen (105 op de ACC) en op het gemakje naar de klant cruisen. En dan met een procent of 3-4 over weer thuiskomen, meer dan genoeg :-)
Gewoon uitproberen, dat is de enige manier.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Ik zou zeggen van wel. Opladen tot 100%, rijstijl beetje aanpassen (105 op de ACC) en op het gemakje naar de klant cruisen. En dan met een procent of 3-4 over weer thuiskomen, meer dan genoeg :-)
De vraag is alleen... is die 50km extra range al doorgevoerd of heb je bij 3-4% nog 70km aan backup over... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:12:
[...]

De vraag is alleen... is die 50km extra range al doorgevoerd of heb je bij 3-4% nog 70km aan backup over... ;)
Nou, tot 0% doet ie het sowieso ;-)

Edit: bij mij zijn aan alle kanten snelladers te vinden in een straal van 5-50km van huis. Daarmee zou ik het wel aandurven. Als je alweer zover richting huis bent, kun je redelijk zeker zijn van het rest-percentage. Als dat op 1% uitkomt, ga je een paar minuten aan de lader, maar als Google met nog 50km te gaan zegt dat er nog 5% over is, zou ik het persoonlijk wel aandurven.

[ Voor 41% gewijzigd door Montalbano op 04-02-2021 15:15 ]

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik check net uit nieuwsgierigheid de resterende range met de Google assistent terwijl de lading nog 89% is. Antwoord : ‘je kunt nog ongeveer 320km rijden met de resterende elektrisch’ ....
Vreemd taalgebruik, maar los daarvan; het lijkt er op dat ze met de januari update wel wat meer batterij reserve hebben vrijgemaakt dus..... wat er in de praktijk van die kilometers overblijft weet ik uiteraard nog niet, maar het lijkt goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:15:
Ik check net uit nieuwsgierigheid de resterende range met de Google assistent terwijl de lading nog 89% is. Antwoord : ‘je kunt nog ongeveer 320km rijden met de resterende elektrisch’ ....
Vreemd taalgebruik, maar los daarvan; het lijkt er op dat ze met de januari update wel wat meer batterij reserve hebben vrijgemaakt dus..... wat er in de praktijk van die kilometers overblijft weet ik uiteraard nog niet, maar het lijkt goed nieuws
Ik verbaasde me daar ook over, maar mijn vermoeden is dat die parameter "elektrisch" erin geplakt wordt afhankelijk van op welke brandstof de auto rijdt. Want "je kunt nog 320km rijden met de resterende brandstof" (of benzine/diesel) klinkt wel normaal. Maar dan zou "elektriciteit" of "acculading" beter zijn in dit zinnetje.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
  • Laatst online: 20-09-2024
Gisterochtend P8 naar de dealer gebracht voor een update vanwege problemen met het laden.
Gistermiddag bericht dat het uploaden van de nieuwe software niet lukt, laad module lijkt het te blokkeren. Rapport naar Volvo NL dat weer doorgestuurd is naar Volvo SE maar helaas staat de auto nog steeds stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit scherm heb ik ook. Maar of het echt voor OTA is weet ik niet, misschien alleen voor gps updates en/of app updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:41
Montalbano schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Ik verbaasde me daar ook over, maar mijn vermoeden is dat die parameter "elektrisch" erin geplakt wordt afhankelijk van op welke brandstof de auto rijdt. Want "je kunt nog 320km rijden met de resterende brandstof" (of benzine/diesel) klinkt wel normaal. Maar dan zou "elektriciteit" of "acculading" beter zijn in dit zinnetje.
Misschien een rare vraag maar waarom zou je iets wat voor je neus in beeld staat aan Google vragen? Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
P8

Nee ga je zeker niet halen. Ik zou in dat geval een ICE kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22
[P2 PP]
Vanochtend voor het eerst bij m'n nieuwe garage geweest (voormalig VW rijder) bij Broekhuis in Assen. Hele prettige ervaring! Gisteren al bij Euromaster tegenover hun geweest om winterbanden te laten zetten. Toevalligerwijs net op tijd voor het aankomende koudfront.

Wat ze gedaan hebben:
  • Software update (nieuwe Android versie)
  • Bandenspanning melding eruit gehaald (kreeg ik bij iedere keer aandoen van de auto)
  • De rubbers bij de wielen (oid) zijn ingevet, zodat ik weer scherp bochten kan maken, zonder dat het klinkt alsof de wielkassen aanschuren.
  • De trekhaak is geplaatst, inclusief mooi knopje aan de binnenkant. Ik had eerst verwacht dat m'n sigaretten-aansluiting eruit gehaald zou worden ten faveure van de trekhaak-knop, maar dat is niet het geval. Linksboven de sigaretten-aansluiting is een compleet nieuwe knop gemaakt.
  • De vering is anders ingesteld. Ik heb nu achter de vering op standje 11 en voor op standje 20. Vervolgens heb ik vrij sportief door wat binnendoorweggetjes gereden met veel klinkers en drempels en dat ging verrassend veel beter. Ik kon bepaalde drempels (buiten bebouwde kom) nemen met 90km/u, zonder problemen. Ik was nog bang dat de auto misschien teveel zou veren in bochten op standje 20, maar dat was niet aan de orde. Dus zeer content mee!
Enige nieuwe probleem wat er nu is: ik kan m'n kofferbak niet meer openkrijgen met de sleutel, voet of knopje onder het stuur. Dat kan alleen nog met de knop onder de kofferbak... Ik vermoed dat de trekhaak hier wat mee te maken heeft, of zijn er meer mensen met dit euvel?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Misschien een rare vraag maar waarom zou je iets wat voor je neus in beeld staat aan Google vragen? Of mis ik iets?
Je mist volgens mij dat dit juist niet in beeld staat. Je ziet het aantal KM pas bij 20% als ik me niet vergis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
kramon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:31:
[P2 PP]
Vanochtend voor het eerst bij m'n nieuwe garage geweest (voormalig VW rijder) bij Broekhuis in Assen. Hele prettige ervaring! Gisteren al bij Euromaster tegenover hun geweest om winterbanden te laten zetten. Toevalligerwijs net op tijd voor het aankomende koudfront.

Wat ze gedaan hebben:
  • Bandenspanning melding eruit gehaald (kreeg ik bij iedere keer aandoen van de auto)
  • De rubbers bij de wielen (oid) zijn ingevet, zodat ik weer scherp bochten kan maken, zonder dat het klinkt alsof de wielkassen aanschuren.
  • De trekhaak is geplaatst, inclusief mooi knopje aan de binnenkant. Ik had eerst verwacht dat m'n sigaretten-aansluiting eruit gehaald zou worden ten faveure van de trekhaak-knop, maar dat is niet het geval. Linksboven de sigaretten-aansluiting is een compleet nieuwe knop gemaakt.
  • De vering is anders ingesteld. Ik heb nu achter de vering op standje 11 en voor op standje 20. Vervolgens heb ik vrij sportief door wat binnendoorweggetjes gereden met veel klinkers en drempels en dat ging verrassend veel beter. Ik kon bepaalde drempels (buiten bebouwde kom) nemen met 90km/u, zonder problemen. Ik was nog bang dat de auto misschien teveel zou veren in bochten op standje 20, maar dat was niet aan de orde. Dus zeer content mee!
Enige nieuwe probleem wat er nu is: ik kan m'n kofferbak niet meer openkrijgen met de sleutel, voet of knopje onder het stuur. Dat kan alleen nog met de knop onder de kofferbak... Ik vermoed dat de trekhaak hier wat mee te maken heeft, of zijn er meer mensen met dit euvel?
Ze zullen wel wat vergeten zijn bij het plaatsen van de trekhaak: een kabeltje terug aansluiten of zo.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
[...]

Dit, voorverwarmen, niet te hard gaan rijden. Ik red het met mijn P8 wel, ik ga op 100% richting 280 met wat kouder weer. Denk dat je het zelfs op 115 per uur wel haalt, maar ik zou het de eerste keer gewoon eens testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Je mist volgens mij dat dit juist niet in beeld staat. Je ziet het aantal KM pas bij 20% als ik me niet vergis.....
Zo is het,......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Klopt het dat we het hier over de P8 hebben? Bij de P2 staat het er wel en dacht dat dat hetzelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
guido66 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Ze zullen wel wat vergeten zijn bij het plaatsen van de trekhaak: een kabeltje terug aansluiten of zo.
Ja zou zo maar kunnen; ik laat 't aan jullie weten zodra ik weer langsgeweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Klopt het dat we het hier over de P8 hebben? Bij de P2 staat het er wel en dacht dat dat hetzelfde was.
Inderdaad, niet genoemd, maar het is een P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Iemand al gerchten gehoord wanneer er ook 5-10% van de prijs van de Polestar 2 af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Griffen83 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:54:
Iemand al gerchten gehoord wanneer er ook 5-10% van de prijs van de Polestar 2 af gaat?
Lijkt me sterk. Obv dit bericht lijkt het niet veel te zijn; Tommees in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:18:
[...]

[P8]
Maar waar het me eigenlijk om ging: 320 km resterend bij 90% soc houdt dus in 350 km bij 100%. Dat lijkt meer te zijn dan eerder (hoewel ik met een nog maar 1 week oude auto weinig referentie heb natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Wat een rare vraag :-)

Staat niet in beeld, alleen het percentage. Overigens heb ik dat ook nog maar 2x gevraagd "omdat het kan", ik merk dat het bereik me over het algemeen niet zo heel veel (meer) interesseert.

Edit: ik lees inmiddels dat het om een P2/P8 verschil gaat. De P8 laat het dus niet zien, alleen onder een bepaalde hoeveelheid resterende kilometers (wisselt bij mij, ene keer vanaf 20% maar soms ook vanaf 32%).

[ Voor 19% gewijzigd door Montalbano op 04-02-2021 17:11 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:38:
[...]

Zie mijn bericht hierboven....mijn auto heeft de januari (8 januari om precies te zijn) update van de week gekregen....maar het was geen (wat ik noem) grote update. Was in een uurtje geregeld. Wel misschien OTA ready zou je zeggen als je het scherm ziet?
Ja dat zou je inderdaad dan wel zeggen! Ik heb het nog niet en heb enkel de update van December. Nou ik wacht het nog even af, zodra de eerste OTA update ook echt uitkomt wil ik het wel hebben haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:20:
[...]

[P8]
Maar waar het me eigenlijk om ging: 320 km resterend bij 90% soc houdt dus in 350 km bij 100%. Dat lijkt meer te zijn dan eerder (hoewel ik met een nog maar 1 week oude auto weinig referentie heb natuurlijk).
Oh haha, ik dacht dat je het over het spraakgebrek van Google had :)

Maar inderdaad, dat lijkt wel veel. Maar als ik even terugdenk dan denk ik dat dat bij mij ook wel gezegd werd bij een "volle tank". Zal het eens in de gaten houden na het laden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:20:
[...]

[P8]
Google zegt tegen mij: xxx kilometer met de resterende elektrisch..... (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinus D
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik kom er vandaag achter dat de timer voor de verwarming die ik had geprogrammeerd weg is. Ok, denk dan programmeer ik hem maar opnieuw, instellen lukt, vervolgens opslaan....
Kom ik weer in het scherm en is er geen timer instelling zichtbaar....
Hiervoor merkte ik dat de Volvo uit zichzelf de tijd van de timer soms een uur terug zet, erg irritant...
Ook vandaag weer eens geen bereik van de SIM kaart... maar ja dat ligt niet aan Volvo....
En dan lees ik hier dat ze er nog een jaar over gaan doen om de software in orde te krijgen voor in mijn ogen primaire functies.

Wat een fantastische auto is dit zeg :-( maar voor die prijs mag je natuurlijk ook niet klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:45
Rinus D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:13:
Ik kom er vandaag achter dat de timer voor de verwarming die ik had geprogrammeerd weg is. Ok, denk dan programmeer ik hem maar opnieuw, instellen lukt, vervolgens opslaan....
Hiervoor merkte ik dat de Volvo uit zichzelf de tijd van de timer soms een uur terug zet, erg irritant...
Ook vandaag weer eens geen bereik van de SIM kaart... maar ja dat ligt niet aan Volvo....
En dan lees ik hier dat ze er nog een jaar over gaan doen om de software in orde te krijgen voor in mijn ogen primaire functies.

Wat een fantastische auto is dit zeg :-( maar voor die prijs mag je natuurlijk ook niet klagen.
Gelukkig is het bijna voorjaar en heb je de voorverwarming niet meer nodig ;) Zonder gekheid, als ik de verhalen hier de afgelopen tijd een beetje volg lijkt dat de goede kant op te gaan met de connectiviteitsproblemen. Kan me voorstellen dat naar gelang er meer P8'en en P2's geleverd er nog wat getweaket moet worden met de capaciteit, maar daarvoor zul je hopelijk niet terug hoeven naar de dealer. Ik neem aan dat het oplossen van dit soort bugs geen jaar gaat kosten, maar dat dat soort tijdslijnen betrekking hebben op de functionaliteit die nu überhaupt nog niet beschikbaar is (de app enzo).

Ik ben vandaag voor de recall van de P2 langs geweest, dan merk je hoe snel je gewend bent aan (lees: verwend door) zo'n auto! Ik kreeg een XC40 T2 mee voor een dagje, wat een miskleun van een motor is dat (verder een mooie auto hoor ;)). Ik ben inmiddels blijkbaar ook zo ver-EV't, dat ik de auto in het begin niet op slot kreeg omdat ik vergeten was dat je de motor uit moet zetten 8)7

Ik heb nog niet veel van de update gemerkt, behalve dan dat de GPS het niet doet, hopelijk lost dat zich net als eerder vanzelf weer op. De pilot assist lijkt wel veel beter, alsof de auto meer rekening houdt met de richting van de lijn waarvan hij wegstuurt en niet meer als een stuiterbal tussen de lijnen zigzagt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:55
[...]

[p2]

Met de nieuwe update (jan) lijk ik zuiniger te rijden (of meer range te hebben).

Gisteren 112km gereden start 80% eind 49%, dus 31% van 78kwh = 24kwh.
Verbruik was gemiddeld 22kwh/100 km dus komt wel overeen met 24kwh voor 112.

Vandaag ritje 65km, gemiddeld verbruik 21kwh/100km. snelweg 100km/uur

Als je van 90% naar 10% rekent, 80% x78kwh = 62kwh lading, geeft 62/21 x 100 = 297km.

Dus met dit soort waardes moet je makkelijk 250km halen op 1 lading van 90-10%.

Mijn auto verbruikt beduidend minder nu met koud wegrijden, misschien ook omdat het minder koud is....
of toch verbeteringen doorgevoerd in de nieuwe SW update. ;) Hoopgevend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Was ook eens even aan het kijken qua updates, kwam opeens dit tegen, toch leuk dat ik het heb gemist en zonder het te merken OTA geregeld wordt.
😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unT-nymL9FMSeHG8YQqBoUi-IBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urD8ybyGOuVo58pZDwHKIAWO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: [P8]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
EHAS schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:58:
Was ook eens even aan het kijken qua updates, kwam opeens dit tegen, toch leuk dat ik het heb gemist en zonder het te merken OTA geregeld wordt.
😉
[Afbeelding]
P8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:34

MaxxMark

HT is Tof!

EHAS schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:58:
😉
[Afbeelding]
Dit zijn je PlayStore updates en om precies te zijn je "Google Automotive Keyboard" en je "Google Assistent". Maar bijvoorbeeld ook je Spotify of andere toekomstige apps.

Dit zijn niet de OTA updates van je Android Automotive OS waar iedereen zo met smart op wacht

In dit scherm verwachtte ik overigens ook de Google Maps update, maar ik heb hem nog niet langs zien komen en weet ook niet 100% zeker of dat klopt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:27:
Benieuwd of dat in praktijk zo is en ook hoe we dat het beste kunnen testen :).
Nu leeg rijden en dan doorslakken tot hij écht écht niet meer wil.
Na de update opnieuw leeg rijden en hetzelfde doen.

Succes! Laat het ons zeker weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Rinus D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:13:
[P2]
Gelijkaardig iets meegemaakt.
Op een zekere dag koude auto, waren de timers een uur terug gesprongen.

Ook eens in de time settings zitten neuzen zonder iets aan te passen. Waren de timers met drie (!!) uur vervroegd. Gelukkig zo achterdochtig geweest om snel even de verwarmtimers te checken.

Deze week had ik één timer extra bijgevoegd (éénmalig omdat er een afwijking op mijn schema zat). Werkte correct. Naderhand zet ik de timer die ik tijdelijk had uitgeschakeld weer op en verandert die tijdelijke timer ineens in een kopie van de voorgaande timer :? Dus mijn tijdelijke timer was weg en in de plaats had ik twee keer mijn oude timer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
sky_walker schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:54:
[...]

[p2]

Met de nieuwe update (jan) lijk ik zuiniger te rijden (of meer range te hebben).

Gisteren 112km gereden start 80% eind 49%, dus 31% van 78kwh = 24kwh.
Verbruik was gemiddeld 22kwh/100 km dus komt wel overeen met 24kwh voor 112.

Vandaag ritje 65km, gemiddeld verbruik 21kwh/100km. snelweg 100km/uur

Als je van 90% naar 10% rekent, 80% x78kwh = 62kwh lading, geeft 62/21 x 100 = 297km.

Dus met dit soort waardes moet je makkelijk 250km halen op 1 lading van 90-10%.

Mijn auto verbruikt beduidend minder nu met koud wegrijden, misschien ook omdat het minder koud is....
of toch verbeteringen doorgevoerd in de nieuwe SW update. ;) Hoopgevend!
Nice, mooi vooruitzicht. Volgens mij moet je trouwens van iets van 75kWh uitgaan ipv 78 omdat niet de volledige accu te gebruiken is. Dan is je verbruik zelfs iets lager nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
guido66 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Idd. Ik heb op dezelfde manier trekhaak laten plaatsen maar achterklep functioneert zoals het hoort. Geen problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[b]Rinus D schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:13
...
Wat een fantastische auto is dit zeg
...
Ja hè! Ik stap na 2,5 maand nog steeds iedere dag met een grote smile in en uit de auto. Lichtpuntje in deze donkere tijden 😀

Zonder gekheid, ik begrijp je frustratie en begrijp sommige zaken ook niet. Maar alsnog blijft het voor mij een geweldige auto.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
MaxxMark schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:12:
[...]

Dit zijn je PlayStore updates en om precies te zijn je "Google Automotive Keyboard" en je "Google Assistent". Maar bijvoorbeeld ook je Spotify of andere toekomstige apps.

Dit zijn niet de OTA updates van je Android Automotive OS waar iedereen zo met smart op wacht

In dit scherm verwachtte ik overigens ook de Google Maps update, maar ik heb hem nog niet langs zien komen en weet ook niet 100% zeker of dat klopt.
Daar heb je natuurlijk gelijk in Mark,
dat is mij als iT’er wel bekend, wilde alleen delen dat er óók zaken zijn die wél goed gaan, ontwikkeld worden en werken. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzGROf1f9EhIQmPgDWhDhs0uqzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCRYmckxltn8mz6Qx9c33c3D.jpg?f=fotoalbum_large Afgelopen vrijdag nieuwste update gekregen..

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
DutchBB schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:12:
[Afbeelding] Afgelopen vrijdag nieuwste update gekregen..
Gehaald of gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Gehaald, na een aandrijfsysteem melding...

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
Misschien een gekke vraag, hoe beëindig je een laad sessie bij een publieke laadpaal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:10
Willi1908 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:52:
Misschien een gekke vraag, hoe beëindig je een laad sessie bij een publieke laadpaal?
Ik doe het zelf (P2) altijd alsvolgt:

1. Pasje weer opnieuw langs de paal (of op een andere manier je sessie stoppen) en wachten tot de lader je kabel vrijgeeft.
2. Knopje op de auto indrukken zodat de stekker vrij komt.
3. Stekker uit de auto.
4. Stekker uit de lader.
5. Kabel opbergen.
6. Rijden maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
P8
Vandaag een rit van ongeveer 60 km. begonnen met 90% en bij aankomst een percentage van 68%. Niet slecht. Aan het einde van de middag weer ingestapt en tot mij grote schrik zit er nog maar 43% in.

Geen groot probleem gelukkig want ik kon nog wel thuiskomen. Maar toch raar. Wie het forum volgt weet dat ik dit al eerder heb gehad. Toen heb ik de verwarming de schuld gegeven die stond nog geprogrammeerd. Ik kan mij niet meer herinneren of deze op herhalen stond of niet.
Wat ik wel zeker weet is dat ik de geplande verwarming verwijdert heb. Vandaag kan dit dus niet aan de hand zijn geweest.

Auto staat nu aan de lader en morgen zal ik kijken hoeveel kWh bijgeladen is. Dan weet ik of het resterende percentage verkeerd was of dat er werkelijk 25kWh verdwenen is..
Wellicht was het de vorige keer toch niet de schuld van het voor verwarmen?
Blijft een raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Recharge365 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:59:
Dan weet ik of het resterende percentage verkeerd was of dat er werkelijk 25kWh verdwenen is..
Een nieuwe veroorzaker van global warming 🤪?!
Benieuwd of de 25 kWh inderdaad ‘zomaar’ verdwenen zijn, want dat is een hoop om stilstaand te verbruiken.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
Even een informerende vraag.
Zijn er hier P8 rijders die hun auto besteld hebben met, of later voorzien hebben van spatlappen bij de voor- en of achterwielen?
En zo ja hoe bevalt en staat dat?

In mij omgeving zijn er veel kleine, modderige weggetjes en ondanks dat het misschien “hoort” bij een suv zit mijn P8 vaak onder het zand en modder en blijf maar aan het wassen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
EHAS schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:48:
Even een informerende vraag.
Zijn er hier P8 rijders die hun auto besteld hebben met, of later voorzien hebben van spatlappen bij de voor- en of achterwielen?
En zo ja hoe bevalt en staat dat?

In mij omgeving zijn er veel kleine, modderige weggetjes en ondanks dat het misschien “hoort” bij een suv zit mijn P8 vaak onder het zand en modder en blijf maar aan het wassen 😉
Ik heb ze zelf niet, maar heb ze wel op een gewone xc40 gezien. Ze gaan qua vorm mooi op in het overige zwarte plastic en maken de auto wat stoerder.
Ze zaten op mijn XC90 ook, maar kan niet zeggen dat het heel veel hielp om de auto schoon te houden. Bovendien lijkt me niet het goed is voor de aerodynamica (wat toch al niet het sterkste punt van de auto is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P8
Vandaag een rit van ongeveer 60 km. begonnen met 90% en bij aankomst een percentage van 68%. Niet slecht. Aan het einde van de middag weer ingestapt en tot mij grote schrik zit er nog maar 43% in.

Geen groot probleem gelukkig want ik kon nog wel thuiskomen. Maar toch raar. Wie het forum volgt weet dat ik dit al eerder heb gehad. Toen heb ik de verwarming de schuld gegeven die stond nog geprogrammeerd. Ik kan mij niet meer herinneren of deze op herhalen stond of niet.
Wat ik wel zeker weet is dat ik de geplande verwarming verwijdert heb. Vandaag kan dit dus niet aan de hand zijn geweest.

Auto staat nu aan de lader en morgen zal ik kijken hoeveel kWh bijgeladen is. Dan weet ik of het resterende percentage verkeerd was of dat er werkelijk 25kWh verdwenen is..
Er was eerder op dit forum zo'n "mysterie van de verdwenen KWh's", maar die waren toch weer teruggekomen na een tijdje. Volgens mij is dit een bug waar al een oplossing voor beloofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:41
[P8]
Misschien een ietwat rare vraag, maar kan die hoedenplank vervangen worden door een roldoek?

Ik heb in mijn huidige CLA zo'n doek en vind dat toch een stuk mooier, praktischer en minder "ouderwets" dan een hoedenplank.
Hoeft niet af fabriek, maar bestaat dit aftermarket? Ik kan het helaas niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerik
  • Laatst online: 01-01-2024

Tigerik

P8

P8

Ik lees hier al een tijdje mee en verbaasde mij over de range die P8 rijders hier aangaven. Ik kwam bijna niet onder de 28Kw verbruik bij 105/110 op autopilot en max bereik van 240/250 km. (19 Inch, Conti winterbanden, verwarming 20/21 graden, geen stoel/stuur verwarming). Na de januari update vorige week vrijdag opeens zuiniger en meer bereik. Vertrokken na kort voorverwarmen met 94%, buitentemp 3 graden (Zwolle/Rotterdam v.v.) en thuis aangekomen na 281 km met 16% (50km). In Rotterdam 8,43 Kw geladen (ong 30 km extra). Gemiddeld verbruik 23,4Kw/100Km. 281+50-30=301km. Dan zou de 250 naar jouw klant mogelijk moeten zijnn! Voor de update zou ik zeggen onmogelijk! 😅 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPRVhETQZzpcBJU_m6mn92DUtKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHwPctw6YYxTaCL5mPuXphme.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 Recharge P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
P8

Afgelopen nacht 44kWh bijgeladen. Dit betekent een verbruik van 36kWh/100km
Dus lijkt mij dat er een verkeerde waarde is getoond op het display.
Ben benieuwd of dit "probleem"vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge365 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Welke waarde was dan verkeerd denk je? De 68% of de 43%?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
Afgelopen nacht heeft de auto maar 4% bijgeladen.

Alles stond goed toen ik wegliep van de auto. Knipperend groene licht op auto, display gaf aan dat ie laadde, EV box op blauw.

Heeft iemand idee waardoor er maar zo weinig is bijgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Recharge365 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:17:
[...]

[P8]
Heb dit anderhalve maand ook een keer meegemaakt, in de avond auto geparkeerd. In de ochtend vertrokken met ik meen ook ongeveer 24 kW minder. Tussen de middag gekeken, de "verloren" kW's waren toen weer terug. Een tijdelijk verkeerde registratie dus. Minder erg, maar hoort ook niet. Daarna niet vaker voorgekomen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Tigerik schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:12:
[...]

Ik lees hier al een tijdje mee en verbaasde mij over de range die P8 rijders hier aangaven. Ik kwam bijna niet onder de 28Kw verbruik bij 105/110 op autopilot en max bereik van 240/250 km. (19 Inch, Conti winterbanden, verwarming 20/21 graden, geen stoel/stuur verwarming). Na de januari update vorige week vrijdag opeens zuiniger en meer bereik. Vertrokken na kort voorverwarmen met 94%, buitentemp 3 graden (Zwolle/Rotterdam v.v.) en thuis aangekomen na 281 km met 16% (50km). In Rotterdam 8,43 Kw geladen (ong 30 km extra). Gemiddeld verbruik 23,4Kw/100Km. 281+50-30=301km. Dan zou de 250 naar jouw klant mogelijk moeten zijnn! Voor de update zou ik zeggen onmogelijk! 😅 [Afbeelding]
Een groot verschil zeg. Dat zijn nog eens mooie berichten!
Nu toch ook maar een afspraak gemaakt om mijn 30 september software te laten updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Petzun op 05-02-2021 09:44 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Willi1908 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:22:
Afgelopen nacht heeft de auto maar 4% bijgeladen.

Alles stond goed toen ik wegliep van de auto. Knipperend groene licht op auto, display gaf aan dat ie laadde, EV box op blauw.

Heeft iemand idee waardoor er maar zo weinig is bijgeladen.
Ja ook al een paar keer gehad. Helaas gaf NM app geen notificatie ook.. die Volvo app is echt wenselijk.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
P2 -
Vorige week ook een keer gehad. Vaste route naar kantoor rij ik weg met 80% en kom aan met tussen de 63% en 68%. Dit keer bij het wegrijden ineens maar 75% en kwam aan met 42%.
Auto gereset en op slot. Omdat terug met deze waarden krap zou kunnen worden, heb ik een uurtje later gekeken of er niet meer spontaan was verdwenen..... Tada - 68%. Daarna alles weer als normaal.
Vreemde bug. 1x in 3 maanden. Is mee te leven - ze zullen het wel oplossen. We weten nu dat het kan gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

"It has almost no apps!"
Stopt precies met scrollen terwijl mijn app in beeld is...
We gaan meer apps maken, working on it xD !!!

YouTube: Electric VOLVO XC40 Recharge: First Drive & Review

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

frankkie12345 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:55:
"It has almost no apps!"

He sounds like Gru from despicable me :)

But thanks for creating one of the apps then!

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
frankkie12345 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:55:
"It has almost no apps!"

Vertel meer! FM ;)?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Daar mag ik niks over zeggen helaas.

Maar zat aan een app te denken die wat gegevens van de auto gaat uitlezen, zoals huidige verbruik, en dan wat grafiekjes kan maken.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-09 19:44
Bij een trekhaak wordt de kofferbaksensor verplaatst. Deze zit nu links van de trekhaak (ongeveer "midden van het midden". Daar moet het lukken, succes!

[ Voor 87% gewijzigd door Johnbeer op 05-02-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
[P2]
Vorige week heb ik de dec update in laten spoelen. Ik merk dat het onepedal driving slechter/anders werkt. In de stad moet ik vaak moet bijremmen. Terwijl voor de update dit nauwelijks voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
frankkie12345 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Daar mag ik niks over zeggen helaas.

Maar zat aan een app te denken die wat gegevens van de auto gaat uitlezen, zoals huidige verbruik, en dan wat grafiekjes kan maken.
Hehe, wist ik. Had je al keer verteld. Maar proberen kan altijd :+

Gaaf! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-09 19:44
kramon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:31:
[P2 PP]

Wat ze gedaan hebben:
Bij een trekhaak wordt de kofferbaksensor verplaatst. Deze zit nu links van de trekhaak (ongeveer "midden van het midden". Daar moet het lukken, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:14
weghorst schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:14:
[P2]
Vorige week heb ik de dec update in laten spoelen. Ik merk dat het onepedal driving slechter/anders werkt. In de stad moet ik vaak moet bijremmen. Terwijl voor de update ik dit nauwelijks voorkwam.
Ik hoop niet dat dit klopt (andere setting instellen? ) anders zou dat érh jammer zijn.
Zowel mijn vrouw (had ik niet verwacht... :X ) als ik, LOVE it now as it is :Y

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik heb de auto op 7 januari gekregen met de laatste update (december) en de OPD werkt voor mij perfect en ik hoef echt maar zelden de rem te gebruiken, maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken met eerdere versies

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Johnbeer schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Haalt niets uit helaas.

We hebben meer rare dingen:
- Keyless entry werkt niet meer
- Kofferbak gaat niet meer open met sleutel
- Sleutels werken ineens niet altijd meer

Garage komt erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Montalbano schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:10:
[...]

Welke waarde was dan verkeerd denk je? De 68% of de 43%?
Ik denk de 43%. Van 90% naar 68% is 22% voor 60 km. resulteert in een verbruik van 29kWh/100 km wat mij redelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
BartWNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Hehe, wist ik. Had je al keer verteld. Maar proberen kan altijd :+

Gaaf! Ben benieuwd :)
Ik ben best (een beetje) geduldig.....maar ook vreselijk nieuwsgierig......

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Net contact met mijn dealer gehad en er staat voor mijn auto een update klaar van 1578069kB (1,5GB) en voor mijn collega een update van 1578281kB. Hoe dit dan zit weet ik niet.. ik ben tussendoor nog voor een probleem geweest dus misschien heb ik een kleine hotfix extra gehad :P Maandag mogen we langs komen voor de updates, dus erg snel en netjes van de dealer!

Ik rij bijna iedere week dezelfde route van 140km (heen terug). Elke keer hou ik het verbruik bij en zit telkens rond de 45% wat er vanaf gaat (24/25 kWh). Als de update erop staat zal ik het blijven bijhouden om te kijken of het verbeterd is.

Dealer kon niet vertellen of OTA nu werkt in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
P8

Klopt het dat Maps geen flitspalen herkent? Ik reed net langs een route waar ik al wist dat er 2 flitspalen staan. Dit had zelfs het oude sensus systeem in mijn V40 wel maar de P8 gaf niets aan.. Aangezien Maps constant up to date is en live info heeft had ik dat wel verwacht... je ziet dus niks van flitspalen en/of flitsers?

Net poging 2 tot laden gedaan met mijn nieuwe laadpas. Lijkt voorlopig goed te gaan en zie ook netjes in de app het laadproces (om de 15min een refresh). Wel jammer dat je niet de voortgang in % ziet, dus je weet niet hoever de accu volgeladen is. Maar dat zal straks wel in de VOC app zitten lijkt me.Trouwens wel grappig, ik heb google Maps (op de laptop) even in de gaten gehouden wbt aangegeven beschikbaarheid van de paal. Het duurde een half uurtje maar nu staat er toch echt dat er 0/2 beschikbaar is (er stond dus al een auto te laden toen ik aankwam). Daar zit dus blijkbaar nog een vertraging in.

Ook nog even mijn versie gechecked aangezien de dealer maandag aangaf dat ik de meest recente heb. Klopt dit met jullie laatste update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRaVuYn6HFkJqYFiwO_wyl-qJ4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmGi9CMfjE7cVB1jq8XqMk6J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door Juancho op 05-02-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge365 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Ik denk de 43%. Van 100% naar 68% is 22% voor 60 km. resulteert in een verbruik van 29kWh/100 km wat mij redelijk lijkt.
Van 90 naar 68 vermoed ik dat je bedoelt. Ja, dat lijkt me dan ook. Maar bij thuiskomst stond er dan ook nog steeds een te laag percentage?

Als je 44% hebt bijgeladen voor 120 km dan lijkt dat best aardig te kloppen, is ongeveer 35kW dan.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:35:
P8

Klopt het dat Maps geen flitspalen herkent? Ik reed net langs een route waar ik al wist dat er 2 flitspalen staan. Dit had zelfs het oude sensus systeem in mijn V40 wel maar de P8 gaf niets aan.. Aangezien Maps constant up to date is en live info heeft had ik dat wel verwacht... je ziet dus niks van flitspalen en/of flitsers?
Correct (of ik heb het ook nog over het hoofd gezien)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Net contact met mijn dealer gehad en er staat voor mijn auto een update klaar van 1578069kB (1,5GB) en voor mijn collega een update van 1578281kB. Hoe dit dan zit weet ik niet.. ik ben tussendoor nog voor een probleem geweest dus misschien heb ik een kleine hotfix extra gehad :P Maandag mogen we langs komen voor de updates, dus erg snel en netjes van de dealer!

Ik rij bijna iedere week dezelfde route van 140km (heen terug). Elke keer hou ik het verbruik bij en zit telkens rond de 45% wat er vanaf gaat (24/25 kWh). Als de update erop staat zal ik het blijven bijhouden om te kijken of het verbeterd is.

Werd dit door de dealer pro-actief aangeboden? Of om gevraagd / naar aanleiding van een gemeld probleem?

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:35:
P8

Als je een nieuwe partner hebt, zeg je dan ook dat je verwacht dat het eten 's avonds klaargemaakt is omdat je vorige partner dat wel deed? :+

XC40 P8 heeft een fundamenteel ander systeem dan de andere Volvo's en Google maps werkt nog steeds aan de automotive app. Momenteel is het er nog niet, al hebben ze het volgens mij wel op de planning staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie van Dijk
In de P2 handleiding staat dat het op een later moment beschikbaar komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ercypC1fPKoWJJHsQB2JSUyVH38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1YTlhejoWroVquSliQDhe7u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Werd dit door de dealer pro-actief aangeboden? Of om gevraagd / naar aanleiding van een gemeld probleem?
Heb afgesproken met mijn dealer dat ik gewoon mag mailen mocht ik signalen krijgen dat er updates zijn (bijv. via FB of dit forum). 26 Januari al eens gemaild toen stonden er voor onze auto's nog geen updates klaar. Naar aanleiding van toch meer berichten op dit fora dat er mensen nieuwe updates hebben (die van 8 Januari) nog maar eens gevraagd en nu stonden er inderdaad voor onze kentekens updates klaar van 1,5GB. We mogen maandag komen om deze te krijgen dus ben benieuwd welke het dan zijn.

Ze kunnen alleen nergens zien wat er exact in zit. Het Volvo systeem geeft aan dat het een 8 minuten download is maar normaal gezien wordt dit nooit gehaald. Moet uitgaan van 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Arie van Dijk schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:50:
In de P2 handleiding staat dat het op een later moment beschikbaar komt:
[Afbeelding]
Top! Aangezien beide auto's gebruik maken van hetzelfde Maps systeem neem ik aan dat de update ook wel voor de P8 komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Ben benieuwd, ik heb voor volgende week nu ook maar een update afspraak gemaakt. Moet er nu maar van komen :)

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Heb afgesproken met mijn dealer dat ik gewoon mag mailen mocht ik signalen krijgen dat er updates zijn (bijv. via FB of dit forum). 26 Januari al eens gemaild toen stonden er voor onze auto's nog geen updates klaar. Naar aanleiding van toch meer berichten op dit fora dat er mensen nieuwe updates hebben (die van 8 Januari) nog maar eens gevraagd en nu stonden er inderdaad voor onze kentekens updates klaar van 1,5GB. We mogen maandag komen om deze te krijgen dus ben benieuwd welke het dan zijn.

Ze kunnen alleen nergens zien wat er exact in zit. Het Volvo systeem geeft aan dat het een 8 minuten download is maar normaal gezien wordt dit nooit gehaald. Moet uitgaan van 45 minuten.
Ik kreeg ook bevestigd dat de update wat langer kon duren en dat deze zo nu en dan dubbel uitgevoerd moet worden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Ik kreeg ook bevestigd dat de update wat langer kon duren en dat deze zo nu en dan dubbel uitgevoerd moet worden.
Inclusief het inleveren en weer terugkrijgen van de auto was die van mij net binnen een uurtje klaar. De wachtruimte was gewoon beschikbaar via een looproute,
WiFi deed het daar, er was allerlei leesvoer en er werd koffie aangeboden dus daar een uurtje zijn was helemaal geen probleem.
De showroom was echter ‘verboden gebied’ omdat dat al winkelruimte wordt beschouwd, ze krijgen regelmatig controle (werd er gezegd).

O ja.....ik moest mijn sleutel na de update wel opnieuw linken aan het profiel, de rest van de instellingen was gewoon overeind gebleven.

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 05-02-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Inclusief het inleveren en weer terugkrijgen van de auto was die van mij net binnen een uurtje klaar. De wachtruimte was gewoon beschikbaar via een looproute,
WiFi deed het daar, er was allerlei leesvoer en er werd koffie aangeboden dus daar een uurtje zijn was helemaal geen probleem.
De showroom was echter ‘verboden gebied’ omdat dat al winkelruimte wordt beschouwd, ze krijgen regelmatig controle (werd er gezegd).

O ja.....ik moest mijn sleutel na de update wel opnieuw linken aan het profiel, de rest van de instellingen was gewoon overeind gebleven.
Zal in Hoorn denk ik net zo goed geregeld zijn dan in Alkmaar. Laptopje mee, dus geen probleem.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

[...]

[P8]
Mijn auto heeft deze week bij Volvo Nederland en de dealer gestaan en ik zag net dat er al vanaf 30% het aantal kilometers in beeld kwam in combinatie met oranje. Wat wel apart was, want de auto had ik weggezet met 55% en stapte in met 30%. Stukje gereden, boodschappen gedaan en toen stond de auto weer op 55%. uhhhh.

Daarnaast viel het me op dat ik bij het verbruik (bij mij op TM) in het stuurdisplay nu ook het aantal verreden kilometers zag. Ik twijfelde aan mezelf of dit er nou wel of niet al inzat, niet toch? Alleen je verbruik. Of ben ik nou gek 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Bazzan op 05-02-2021 13:52 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Bazzan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:41:
[...]

[P8]
Mijn auto heeft deze week bij Volvo Nederland en de dealer gestaan en ik zag net dat er al vanaf 30% het aantal kilometers in beeld kwam in redelijk fel oranje. Wat wel apart was, want de auto had ik weggezet met 55% en stapte in met 30%. Stukje gereden, boodschappen gedaan en toen stond de auto weer op 55%. uhhhh.

Daarnaast viel het me op dat ik bij het verbruik (bij mij op TM) in het stuurdisplay nu ook het aantal verreden kilometers zag. Ik twijfelde aan mezelf of dit er nou wel of niet al inzat, niet toch? Alleen je verbruik. Of ben ik nou gek 8)7
Afgezien van de foute litervermelding versus kw zou dit het plaatje moeten zijn: (bron: online p8 handleiding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-3QQ0YESXSgVV2Jg3qDdrrGovo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ks5TVrcU17sueVRf46IWVBha.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja dat bedoel ik dus, helaas zie je niet constant hoeveel KM je nog kan rijden. Snap echt niet dat dat niet gewoon altijd zichtbaar is. Is daar een reden voor die ik even mis?

Verder voor de liefhebber, ik heb vanmiddag voor het eerst de P8 aan de Allego laadpaal gezet. Begonnen met 46% vol:

Laadsnelheid: 8kW
Toegevoegd: 2kW / 9KM
Tijd: 15 min

Tussentijdse update:

Laadsnelheid: 10kW
Toegevoegd: 107km
Laadtijd: 2:30 uur

Jammer dat je nergens kan zien op hoeveel % het laden nu zit want ik heb nu geen idee hoelang het nog duurt voor we de 90% (of evt. 100%) aan gaan tikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

XC40_P8 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Afgezien van de foute litervermelding versus kw zou dit het plaatje moeten zijn:

[Afbeelding]
afbeelding

daar linksonder.

Edit: Auto staat nu aan de lader, maak later een foto.

[ Voor 42% gewijzigd door Bazzan op 05-02-2021 13:58 ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:52:
Ja dat bedoel ik dus, helaas zie je niet constant hoeveel KM je nog kan rijden. Snap echt niet dat dat niet gewoon altijd zichtbaar is. Is daar een reden voor die ik even mis?

Verder voor de liefhebber, ik heb vanmiddag voor het eerst de P8 aan de Allego laadpaal gezet. Begonnen met 46% vol:

Laadsnelheid: 8kW
Toegevoegd: 2kW / 9KM
Tijd: 15 min

Tussentijdse update:

Laadsnelheid: 10kW
Toegevoegd: 107km
Laadtijd: 2:30 uur

Jammer dat je nergens kan zien op hoeveel % het laden nu zit want ik heb nu geen idee hoelang het nog duurt voor we de 90% (of evt. 100%) aan gaan tikken...
Ik ga altijd uit van 10% per uur, klopt vaak aardig
(Soms lagere laadsnelheid, laadverlies, andere auto aan de paal, enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BartWNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Ik ga altijd uit van 10% per uur, klopt vaak aardig
(Soms lagere laadsnelheid, laadverlies, andere auto aan de paal, enz enz)
Ik zal straks als het laden klaar is (krijg je trouwens een melding op Swoov als de 90% aangetikt is?) even die berekening van je erbij pakken en kijken of het klopt. Dan is het idd wel handig om een beetje tijdsinschatting te maken...

Pagina: 1 ... 162 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.