Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.324 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
kobusknol schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Het verbaast me hoe weinig we opkijken van dit krankzinnige nieuws! Deze auto is nog geen 3 maanden leverbaar en dan dit!? Blijkbaar toch vooral leaserijders hier...
Je weet toch niet waar individuele kopers op dit moment mee bezig zijn richting Volvo? Hier moord en brand schreeuwen levert in ieder geval niets op.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Misschien lezen individuele kopers dit forum; :+ In dat geval heeft dit zeker effect.

Op mij persoonlijk heeft dit forum zeker effect gehad.
Vanwege mijn hobby Android apps ontwikkelen, had ik grote interesse om een P2/P8 aan te schaffen / bij de baas te zeuren om een lease-auto.
Maar hoe meer ik lees over de enorme waslijst aan kinderziektes en niet gehaalde range, wacht ik toch nog maar even langer voordat ik over een nieuwe auto ga nadenken. Mijn huidige auto doet het voorlopig nog prima!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:32:
Ik denk dat dat is omdat de app verder is uitgesteld 😂😂
De echte introductie moet Europees nog plaatsvinden en het concurrentieveld word steeds voller. Bovendien komt Volvo zelf ook nog met meerdere EV’s waaronder de volgende generatie XC90, 60 etc.
Die moeten straks ook op een prijs krijgen die zich met hun concurrentie kan meten. En dan moet er natuurlijk voldoende afstand zijn met de XC40P8 anders wordt die niet meer verkocht. Dat zal de drijfveer zijn,

Dat de eigenaren van de vroege P8-en hier nu dubbel gestraft worden voor hun vertrouwen in de succesvolle ontwikkeling van een eerste EV bij Volvo door niet alleen een auto te krijgen die qua software niet compleet is, de nodige storingen en ongemakken geeft en dan ook nog een giga afschrijving op de koop toe, zullen ze op de een of andere manier moeten goedmaken anders gaat dat heel erg negatieve publiciteit opleveren (die we desnoods zelf moeten veroorzaken als er geen compensatie in de een of andere vorm komt).

Maar als particuliere koper heb je alleen met je dealer te maken, niet met Volvo Nederland, dus je zult als eerste stap de dealer van je onvrede over deze op de hoogte moeten brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 03-02-2021 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
JTHZZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:26:
Is het echt nodig om dit soort first world problem discussies hier op het forum telkens te herhalen? Er is geen app en die is voor lente 2021 aangekondigd. Dat was zo en is zo en gaat ook niet veranderen als we hier nog vaker roepen dat een auto van 60k+ (wat doet dat ertoe?) een app hoort te hebben.
Nodig zeker niet, ik probeerde ook enige nuance aan te brengen. Je hebt gelijk dat dit first world problems zijn, maar ik vond het wel even prettig in reactie op een ander bericht aan te geven hoe ik hier tegen aan kijk.
En je kunt deze berichten natuurlijk ook gewoon skippen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik was bij mijn vragenlijst op de vorige pagina nog 1 vraag vergeten...: kan je ook zelf kiezen voor Maps in darkmode? Ik kan nergens die optie vinden om het handmatig te veranderen. Het lichte scherm vind ik niet heel prettig namelijk. Je zou toch denken dat er wel ergens een day/night keuze optie is?? Dat had mijn V40 ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 11:05 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:38
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:04:
Ik was bij mijn vragenlijst op de vorige pagina nog 1 vraag vergeten...: kan je ook zelf kiezen voor Maps in darkmode? Ik kan nergens die optie vinden om het handmatig te veranderen. Het lichte scherm vind ik niet heel prettig namelijk. Je zou toch denken dat er wel ergens een day/night keuze optie is?? Dat had mijn V40 ook.
Klopt deze optie is er (nog) niet. Ik pak er ook mis op want met donker weer vind ik het soms echt te fel..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik dacht toch ergens in de instellingen te zijn tegengekomen dat je dag- of nachtmodus kon kiezen (maar weet het niet meer zeker)

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:27
frankkie12345 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:51:
Misschien lezen individuele kopers dit forum; :+ In dat geval heeft dit zeker effect.

Vanwege mijn hobby Android apps ontwikkelen, had ik grote interesse om een P2/P8 aan te schaffen / bij de baas te zeuren om een lease-auto.
Maar hoe meer ik lees over de enorme waslijst aan kinderziektes en niet gehaalde range, wacht ik toch nog maar even langer voordat ik over een nieuwe auto ga nadenken. Mijn huidige auto doet het voorlopig nog prima!
Tja, best een duur development-device zo'n P2, jammer dat Google die niet te leen geeft bij een Dev license/account :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoewel ik graag de app beschikbaar heb en me ergens wel in het hele verhaal kan vinden, denk ik dat we er ook rekening mee moeten houden dat dit de eerste auto's zijn met Android Automotive.

Ik ben hier niet de ontwikkelaar, maar het even snel omzetten van de bestaande App van Volvo is niet aan de orde. De buitenkant van de P8 mag dan gelijk zijn aan de bestaande XC40, de hele auto draait op een ander OS en is vanuit dit perspectief een totaal andere auto dan enige andere Volvo. Het vergelijk met de bestaande app lijkt me dan ook gewoon niet terecht, even los van beloften over beschikbaarheid etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:19
SuperGroover2 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:35:
Hoewel ik graag de app beschikbaar heb en me ergens wel in het hele verhaal kan vinden, denk ik dat we er ook rekening mee moeten houden dat dit de eerste auto's zijn met Android Automotive.

Ik ben hier niet de ontwikkelaar, maar het even snel omzetten van de bestaande App van Volvo is niet aan de orde. De buitenkant van de P8 mag dan gelijk zijn aan de bestaande XC40, de hele auto draait op een ander OS en is vanuit dit perspectief een totaal andere auto dan enige andere Volvo. Het vergelijk met de bestaande app lijkt me dan ook gewoon niet terecht, even los van beloften over beschikbaarheid etc.
Ik heb niet zoveel zin om weer deel te nemen aan de 'app discussie', maar het is natuurlijk niet zo dat de P2 en de P8 uit de lucht zijn komen vallen. Die auto's zijn al meerdere jaren in ontwikkeling. De p2 is bijna 2 jaar geleden geïntroduceerd, de functionaliteit van de app wordt ook sinds die tijd als selling point gebruikt. Nu ben ik een leek op ontwikkelaarsgebied, maar juist omdat Google verantwoordelijk is voor het OS van de auto gaan mensen er neem ik aan nog eerder van uit dat de integratie met de smartphone soepeler loopt. Ik heb nog geen excuus mogen lezen van Volvo/Polestar, maar die zijn er voor het ontbreken van die app m.i. ook niet meer. Bij een auto met een verbrandingsmotor kun je misschien wel zonder, maar bij een EV wil je gewoon kunnen weten hoe vol dat ding zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ik ben erg blij dat de P2 in 2020 op de markt is gekomen en dat men niet gewacht heeft tot de app af was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
frankkie12345 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:51:

Begrijp ik wel,...maar hou je vooral niet in met het ontwikkelen van leuke apps voor AA! Als ik kijk hoeveel informatie Björn Nyland uit EV’s weet te toveren als hij onderweg is of aan het laden is met alweer een andere EV moet het toch ook mogelijk zijn om wat van die informatie op het scherm te krijgen....?

Ik praat als leek, dus als ik onzin spreek is het daarom.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2 Google Maps vervolg
JTHZZ je hebt gelijk wat betreft een route naar een plaats (bv Parijs) waar je te weinig bereik voor hebt. Maps geeft inderdaad mooi enkele oplaadopties langs de route aan.
Als ik echter mijn eigen woonplaats als eindbestemming invoer en dan als tussenstop een bestemming invoer waardoor op de totale route bijgeladen zal moeten worden dan pakt Maps dit niet op bij de vooraf planning van deze route. Ongetwijfeld zal hij ergens tijdens de route gaan waarschuwen dat je moet bijladen, maar hij pakt het naar mijn gevoel dus niet zo mooi op als bij de planning naar bv Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Voor mij de eerste keer dat ik een nieuwe auto ga kopen. (Xc40 P8, particulier)
Iemand tips waar ik op moet letten? Maakt de dealer nog uit qua service, of is elke officiële Volvo dealer prima?
Valt er nog korting te bedingen op de catalogus prijs, of is het jullie gelukt om extra accessoires erbij te krijgen bij aanschaf van een nieuwe auto?
Dank alvast voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51
geen google maps update, wel een nieuwe google assistent hands free hulp update net.. (65MB)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
ach-jee schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb niet zoveel zin om weer deel te nemen aan de 'app discussie', maar het is natuurlijk niet zo dat de P2 en de P8 uit de lucht zijn komen vallen. Die auto's zijn al meerdere jaren in ontwikkeling. De p2 is bijna 2 jaar geleden geïntroduceerd, de functionaliteit van de app wordt ook sinds die tijd als selling point gebruikt. Nu ben ik een leek op ontwikkelaarsgebied, maar juist omdat Google verantwoordelijk is voor het OS van de auto gaan mensen er neem ik aan nog eerder van uit dat de integratie met de smartphone soepeler loopt. Ik heb nog geen excuus mogen lezen van Volvo/Polestar, maar die zijn er voor het ontbreken van die app m.i. ook niet meer. Bij een auto met een verbrandingsmotor kun je misschien wel zonder, maar bij een EV wil je gewoon kunnen weten hoe vol dat ding zit.
Deels ben ik het wel met je eens, wil de discussie ook niet te ver oprekken, maar zag tot nog toe telkens vergelijkingen met de VOC app voor andere Volvo's en de P8 en telkens dezelfde argumenten en reacties en de P8 is nou eenmaal een totaal andere auto onderhuids. Idem voor de P2.

Nu heb ik zelf een P2, geen P8 en wacht ook met smacht op de app, want inderdaad zou ik graag de extra functionaliteit gebruiken, maar als je moet kiezen tussen buiten de 8% bijtelling vallen en direct de app beschikbaar hebben of dan maar even wachten op de app, wat vooraf ook bekend was (al schuift de planning hier en daar), dan ben ik gewoon heel blij met de P2 die voor de deur staat ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
P2

Mijn vriendin vandaag voor t eerst alleen met de polestar aan t rijden. Reactie na de eerste kilometers; “wat een armoe deze auto”. Ik kan het stoplicht niet eens goed zien als ik ervoor sta”. En om af te sluiten met: “hadden we onze Audi Q2 (diesel) nog maar”.

Niet iedereen is dus enthousiast haha

Ik daarentegen wel 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
mvrooij schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Klopt deze optie is er (nog) niet. Ik pak er ook mis op want met donker weer vind ik het soms echt te fel..
Aha super jammer! Ik vind de donkere mode echt veel fijner. Maar hij schakelt dus wel zelf over naar darkmode als het donker wordt? Of blijft het scherm altijd licht?

Wat mij trouwens nog opviel tov de proefrit in december was dat Maps nu ook een afbeelding laat zien van je bestemming. Grappig detail....Ik ga zo even mijn Shell druppel testen of die wel werkt aan de Alego paal! Ik hoop dat mn Spotify probleem (sortering lijst) ook weer goed is. Gister nam ik per ongelukt spotify over op mijn telefoon, misschien werd de boel daarom even in de war geschopt. Ik heb dit zelfde probleem namelijk ook op mijn Samsung smartwatch met ingebouwde spotify app. Die neemt gewoon niet de sortering over! Echt heel, heel irritant.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 12:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
Willi1908 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:36:
P2

Mijn vriendin vandaag voor t eerst alleen met de polestar aan t rijden. Reactie na de eerste kilometers; “wat een armoe deze auto”. Ik kan het stoplicht niet eens goed zien als ik ervoor sta”. En om af te sluiten met: “hadden we onze Audi Q2 (diesel) nog maar”.

Ik daarentegen wel 😂
Lijkt me wel relax als er een optie is om automatisch de voorste camera aan te zetten, zodat je het makkelijk kan zien. (Bijvoorbeeld dat de auto het stoplicht herkent)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
P2
Ik kan het stoplicht niet eens goed zien als ik ervoor sta”.
Gewoon iets verder doorrijden, dan kun je het stoplicht door het glazen dak zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:19
SuperGroover2 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Deels ben ik het wel met je eens, wil de discussie ook niet te ver oprekken, maar zag tot nog toe telkens vergelijkingen met de VOC app voor andere Volvo's en de P8 en telkens dezelfde argumenten en reacties en de P8 is nou eenmaal een totaal andere auto onderhuids. Idem voor de P2.

Nu heb ik zelf een P2, geen P8 en wacht ook met smacht op de app, want inderdaad zou ik graag de extra functionaliteit gebruiken, maar als je moet kiezen tussen buiten de 8% bijtelling vallen en direct de app beschikbaar hebben of dan maar even wachten op de app, wat vooraf ook bekend was (al schuift de planning hier en daar), dan ben ik gewoon heel blij met de P2 die voor de deur staat ;)
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zit er precies hetzelfde in, ik ben erg blij dat ik m’n Polestar al sinds september mag rijden. Feit blijft wel dat die app gewoon iets is dat ze slecht geregeld hebben, vooral voor zo’n digitaal merk. Maar ik heb er vrede mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

GeForceFX_BE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:56:
Is er eigenlijk ooit door iemand een uitleg gegeven waarom dat bruggetje niet gebruikt zou mogen worden?
Het werkt, en zou zeker in zo een situatie handig zijn om te hebben, dan kan je tenminste terug het parkeervak inrijden zodat je niet meer in de weg staat.

Ik hoop ook echt dat het uitsluitend een software issue is dat dus uiteindelijk wel opgelost zal worden, en geen hardware probleem.
Ik kreeg van de dealer geen duidelijk antwoord. Kreeg de indruk dat men niet weet wat er gebeurd als tijdens het rijden het bruggetje los raakt, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:51
RHF schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Ik kreeg van de dealer geen duidelijk antwoord. Kreeg de indruk dat men niet weet wat er gebeurd als tijdens het rijden het bruggetje los raakt, wat dan?
Bruggetje is er volgens mij alleen voor nodig om te resetten en kan daarna weer verwijderd worden. De spanning moet namelijk van een van de pinnen af (naar ground) en dan is het klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
[...]

Het verbaast me hoe weinig we opkijken van dit krankzinnige nieuws! Deze auto is nog geen 3 maanden leverbaar en dan dit!? Blijkbaar toch vooral leaserijders hier...
Omdat er in 2020 nog reden was om meer te betalen voor deze wagen.
De prijs is niet wat hat kost, de prijs is wat mensen bereid zijn ervoor te betelen. Economics 101.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ccasper
  • Laatst online: 02-02-2023
PaintItGray schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Lijkt me wel relax als er een optie is om automatisch de voorste camera aan te zetten, zodat je het makkelijk kan zien. (Bijvoorbeeld dat de auto het stoplicht herkent)
De Mercedes EQC met augmented reality geeft de verkeerslichten weer wanneer men als eerste stopt aan een verkeerslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09 16:05
AartJW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:53:
[...]

Bruggetje is er volgens mij alleen voor nodig om te resetten en kan daarna weer verwijderd worden. De spanning moet namelijk van een van de pinnen af (naar ground) en dan is het klaar.
Daar lijkt het inderdaad op, bruggetje is er bij mij uitgehaald en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
PaintItGray schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Ja, lijkt mij ook wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
bosaap22 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:51:
Voor mij de eerste keer dat ik een nieuwe auto ga kopen. (Xc40 P8, particulier)
Iemand tips waar ik op moet letten? Maakt de dealer nog uit qua service, of is elke officiële Volvo dealer prima?
Valt er nog korting te bedingen op de catalogus prijs, of is het jullie gelukt om extra accessoires erbij te krijgen bij aanschaf van een nieuwe auto?
Dank alvast voor de tips!
De P8 is netto geprijsd met een hele kleine dealer marge.....dus stel je van kortingen niet teveel voor......maar hij is net sinds 1/2/2021 wel een heel stuk ‘goedkoper’ geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Nou net even kort in de auto gezeten. 3 punten:

1. ik kan idd nergens de theme van Maps veranderen naar dark mode. Erg jammer en hopelijk komt dat nog met een update
2. Laden met mijn persoonlijke shell pas ging goed. Het lukte niet in de Smoov app en dan de paal QR code scannen. Maar gewoon met de duppel voor de paal lukte wel en kreeg ook gelijk een melding in de Shell app dat laden was begonnen. Kon alleen nergens in de app het proces zien/volgen, dus hoeveel % er bijgeladen was. Ik zag overigens wel in de auto nog, kan misschien daardoor komen?
3. Spotify....zo balen!!! Heb wat gechecked en de Spotify app pakt de sortering "Persoonlijk" ipv Onlangs toegevoegd. En nergens kan je dan aanpassen. Baal echt enorm van want als muziek liefhebber heb ik daar zo mijn eigen voorkeur in en je kan nu gewoon niet de muziek luisteren die jij wil in de volgorde zoals jij wil. Ik vind dat echt super, super vervelend. Ik hoop dan maar dat ik iets over het hoofd zie. En ik zal ook nog even de dealer vragen. Voor sommigen misschien een probleem van niks, voor mij echt heel, heel storend.

De (hele) korte laadsessie gaf overigens dit aan, klopt dat een beetje? Met deze inschatting zou de auto in zo'n 3,5 uur van 50% naar 90% gaan en dus komt het volgens mij aardig overeen met een dagje werken of nachtje slapen en dan van 20% naar 90% weer gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKNBgrriDitdMLGkRACwNQ7Z740=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdO22iIRB8BaKQraMzz9xIfM.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:18:

1. ik kan idd nergens de theme van Maps veranderen naar dark mode. Erg jammer en hopelijk komt dat nog met een update
2. Laden met mijn persoonlijke shell pas ging goed. Het lukte niet in de Smoov app en dan de paal QR code scannen. Maar gewoon met de duppel voor de paal lukte wel en kreeg ook gelijk een melding in de Shell app dat laden was begonnen. Kon alleen nergens in de app het proces zien/volgen, dus hoeveel % er bijgeladen was. Ik zag overigens wel in de auto nog, kan misschien daardoor komen?
3. Spotify....zo balen!!! Heb wat gechecked en de Spotify app pakt de sortering "Persoonlijk" ipv Onlangs toegevoegd. En nergens kan je dan aanpassen. Baal echt enorm van want als muziek liefhebber heb ik daar zo mijn eigen voorkeur in en je kan nu gewoon niet de muziek luisteren die jij wil in de volgorde zoals jij wil. Ik vind dat echt super, super vervelend. Ik hoop dan maar dat ik iets over het hoofd zie. En ik zal ook nog even de dealer vragen. Voor sommigen misschien een probleem van niks, voor mij echt heel, heel storend.

De (hele) korte laadsessie gaf overigens dit aan, klopt dat een beetje? Met deze inschatting zou de auto in zo'n 3,5 uur van 50% naar 90% gaan en dus komt het volgens mij aardig overeen met een dagje werken of nachtje slapen en dan van 20% naar 90% weer gevuld.
[...]
[Afbeelding]
Misschien een heel klein beetje aan de lage kant dat laden........ik zie bij huisladen met een 11kw wallbox meestal afwisselend tussen de 15 of 16 A staan.
Het laadvermogen in km/h schijnt dan weer en functie te zijn van je persoonlijke verbruikshistorie, dat getal kun je dus niet direct vergelijken

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 03-02-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r

[Afbeelding]
Ik zat net op 30km/u - dus klopt wel als het AC is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:26

[Afbeelding]
13A is idd niet veel, maar 219Volt is ook laag. Dat is een waarde die ik nog nooit gezien heb.
Had je alle grootverbruikers in je huis tegelijk aan staan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QIGFY
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 18:52
sky_walker schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:04:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op, bruggetje is er bij mij uitgehaald en geen probleem.
P2 Bij mij helaas niet, enkele weken gelden midden op een trambaan gestaan (ANWB was er gelukkig binnen 10 minuten). Zodra het bruggetje er vanaf was zelfde foutmelding. Eerst naar huis gereden om daar te laden, maar het probleem bleef zodra de kabel los ging. Uiteindelijk die middag bij de dealer verholpen. Daarna geen last meer van gehad.

Het moet overigens wel gek lopen voor het kabeltje om los te schieten tijdens het rijden. Wordt volledig klem gezet door de afsluit klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PvS_68 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:39:
[...]

13A is idd niet veel, maar 219Volt is ook laag. Dat is een waarde die ik nog nooit gezien heb.
Had je alle grootverbruikers in je huis tegelijk aan staan misschien?
Het is aan een laadpaal in de wijk, een Allego paal...En ik heb maar een minuut of 5 geladen, puur om te testen of de pas en het laden werkt... Klopt het dan wel? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
AartJW schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:53:
[...]

P8: Ik vond deze uitleg in de handleiding. Wellicht ook mogelijk bij P2?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9S1JzXUFGmSd_UYPSckkyhqb0o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FCr7XN8lEh5oqyeIq5lCamxB.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Van Volvo zelf is het sowieso best vreemd omdat er al een meer dan prima werkende VOC app is voor brandstof auto's!! Al die functies zou je toch allang bij de eerste versie van de app voor de P8 mee kunnen geven. Ik begrijp dat ook echt niet. Basis dingen als vergrendelen, je auto vinden, adres naar de auto sturen en voorverwarmen (van standkachel naar elektrische kachel...).

Tis gewoon zo onlogisch als wat dat er een basis app al gereed was voor levering van de eerste P8's. Voor een P2 kan dat anders liggen aangezien dat een hele nieuwe auto is natuurlijk.

Maargoed, we wachten af... laadinformatie tijdens het laadproces is voor mij prioriteit nummer 1. Zou fijn zijn als dat wel in Q2 (lente) gaat komen.
De app praat tegen een programmeerbare laag (API) in de auto aan. Deze API geeft via het OS toegang tot functies in de auto.
Voor de P8 geldt dat het OS compleet nieuw is en buiten de deur wordt ontwikkeld. Bij de P2 was dat nog Android 9 en voor de P8 al Android 10. M.a.w. Het OS is ook nieuw en volop in ontwikkeling.
Op zo'n (in ontwikkeling zijnd) OS moet Volvo en Polestar weer opnieuw een API laag ontwikkelen en gaan aanspreken vanuit de app. Ik geef het je te doen.
Ik ben het met je eens dat de vertraging vervelend is, maar verwacht niet dat hergebruik van de app simpel is als het hele OS van de auto waar de app tegenaan babbelt splinternieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Het is aan een laadpaal in de wijk, een Allego paal...Klopt het dan wel? :)
Die waardes zullen best kloppen, maar je kan helaas niet zien hoeveel fases je laadt. En daarmee dus ook geen afgenomen vermogen (tenzij de paal je dat wel laat zien).
Met 13A op 219V laadt je 2,8kW per fase. Als het 3-fases is betekent dat 8,5kW. Daar vind ik je km/h cijfer wat laag voor, maar zoals werd aangegeven is dat gebaseerd op gebruik en heb je daar dus weinig aan......

De paal gaat je aan het eind van de sessie wel laten zien hoeveel kWh je geladen hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PvS_68 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Die waardes zullen best kloppen, maar je kan helaas niet zien hoeveel fases je laadt. En daarmee dus ook geen afgenomen vermogen (tenzij de paal je dat wel laat zien).
Met 13A op 219V laadt je 2,8kW per fase. Als het 3-fases is betekent dat 8,5kW. Daar vind ik je km/h cijfer wat laag voor, maar zoals werd aangegeven is dat gebaseerd op gebruik en heb je daar dus weinig aan......

De paal gaat je aan het eind van de sessie wel laten zien hoeveel kWh je geladen hebt
Aha ok, thanks! Het kan misschien ook nog oplopen als de sessie wat langer duurt? Dit was natuurlijk extreem kort. Ik verwacht morgen/vrijdag mijn lease laadpas dus dan ga ik de auto er eens tot 90% aan hangen dit weekend. De paal zelf heeft geen scherm met info, alleen een scanner voor je pas. Maar in de app kan je dan neem ik aan wel wat meer info zien over die laadsessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
JTHZZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:20:
Overigens heeft de P8 ook last van de niet herkende laadstekker. Een van de eerste plaatjes met het draadbrugje was een P8
Klopt, maar toen las ik enkel verhalen van mensen die na laden niet meer konden vertrekken (P2 en P8). Het probleem dat er nu bijkomt, dat het zich plots voordoet tijdens het rijden (kort na laadsessie) is volgens mij voorlopig enkel P2, en ik denk zelfs gerelateerd aan de laatste update (de eerste OTA)

Zo zie je maar dat je best gelukkig mag zijn als je niet bij de allereersten bent die zo een nieuwe update krijgen. Een gewoonte die ik al lang aanhoud trouwens, altijd enkele dagen wachten als er een firmware update/software ofzo uitkomt voor een van mijn apparaten. Laat die mannen die snel naar de dealer hollen voor de nieuwste update maar proefkonijn spelen >:)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 16:59
P2

Ik daarentegen wel 😂
Doorrijden to over de streep en door het dak kijken?? ;)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Ik zou het vanavond nog eens checken :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
P2

Ik daarentegen wel 😂
Als dat voor haar de voorwaarde is om een auto goed te bevinden, moet je haar zeker geen Mini Cooper aansmeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zou het vanavond nog eens checken :)
Ja maar dan bepaalt het systeem het dus :). Ik vind dat lichte niet fijn, heb al mijn telefoon apps bijna ook altijd op darkmode. Blijkbaar kan je die keuze nu nog niet zelf maken in de P8. Wellicht komt dat nog...

Wbt mijn grote spotify sorting probleem... ik ga het aankaarten bij Spotify. Misschien kunnen ze er iets mee. Ik heb wel een tijdelijke workaround gevonden: start je gewenste playlist op je telefoon, neem het geluid vervolgens over in de Volvo en opeens staat die playlist dus wel in de juiste sortering (die je dus ook op je mobiel hebt). Niet heel handig maar als tussen oplossing moet het maar even zo. Tenzij ik nog iets mis?

Elders in het laadkabel topic zag ik nog deze tip voorbij komen. Ziet er heel simpel uit maar volgens mij super handig! Nooit meer vieze kabels omdat ze op de grond liggen. Heb er gelijk maar 1 besteld omdat de verzendkosten met de code nu gratis zijn: https://evcablehook.com/

€25,- Gratis verzending met kortingscode: E-DRIVERS.COM

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2

Ik daarentegen wel 😂
Ik vind ook dat je moeilijk hoge stoplichten kunt zien en dat ook de spiegel in de weg zit. Daarom heb ik een tweede rijdersprofiel aangemaakt waarbij mijn stoel helemaal op de laagste stand in de auto komt te staan (en natuurlijk verder ook afgesteld op mijn lichaamslengte). Ik hou van hoge instap dus dat is mijn entreeprofiel maar als ik stadsverkeer ga doen schakel ik naar dat tweede profiel en kan ik alles beter zien. Misschien een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik heb mijn eigen berichten nog eens doorgenomen omdat ik dacht dat ik het al eens gevraagd had, maar kan het zo snel toch niet meer vinden.

Ik heb zelf problemen met de meegeleverde laadkabel van Volvo. Die geeft op mijn eigen laadpaal een aardingsfout. Alle andere kabels niet. Volvo heeft informeel bevestigd dat er iets met de kabels zou zijn (hele kleine afwijking in een connector t.o.v. de standaard). Formeel is dat nooit bevestigd. Ik heb uit kastje-muur-wanhoop zelf maar een andere kabel gekocht en die werkt perfect.

Nu zien we hier weer toename van mensen met de gevreede "laadkabelfout". Zou er een verband kunnen zijn tussen die fout (wat ook iets met aarde te maken lijkt te hebben) en de meegeleverde laadkabel? Met andere woorden, treed dit probleem alleen op bij mensen die met de meegeleverde kabel laden? Of ook op thuisladers met vaste kabel bijvoorbeeld?
Ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat Volvo en Polestar dezelfde kabels hebben meegeleverd.

Ter verduidelijking: ik beweer niet dat dat verband er is, probeer het alleen te zoeken.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
[...]

Vraag en aanbod, iedereen wil de auto voor einde 2020 hebben want lage bijtelling en ze hebben volgens mij ook elke beschikbare P8 verkocht. Leaserijders geven alleen om het totale kostenplaatje per maand, en dat is dus inclusief bijtelling.

De komende maanden zullen de particuliere verkopers wat relevanter zijn voor Volvo omdat deze niet vastzitten aan de hogere bijtelling en vandaar een prijsverlaging om de verkopen onder deze groep wat meer te stimuleren. Daarnaast komen ze op deze manier ook deels tegemoet in de verhoogde bijtelling, om de auto toch zakelijk interessant te houden.

Als je de auto in 2020 privé hebt gekocht, dan is het wel zuur inderdaad, maar volgens mij hebben we dit de afgelopen jaar bij meerdere elektrische auto's gezien. Ik heb eind 2018 mijn E-Golf gekregen voor een cataloguswaarde van ~50K, een jaar later stond deze voor 37K nieuw bij de dealer, gelukkig voor mij als leaserijder geen 4% geen enkel punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 16:59
Jehanthar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Ik vind ook dat je moeilijk hoge stoplichten kunt zien en dat ook de spiegel in de weg zit. Daarom heb ik een tweede rijdersprofiel aangemaakt waarbij mijn stoel helemaal op de laagste stand in de auto komt te staan (en natuurlijk verder ook afgesteld op mijn lichaamslengte). Ik hou van hoge instap dus dat is mijn entreeprofiel maar als ik stadsverkeer ga doen schakel ik naar dat tweede profiel en kan ik alles beter zien. Misschien een idee??
Lol, buiten 1)stads 2)80km weg, heb ik heb zelfs profiel voor 3) "autobahn"

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Weet iemand waarom Smoov de bij de P2 geleverde Plugsurfing kaart niet accepteert als je die kaart in de app probeert in te voeren? De kaart begint met de letters DE dus het lijkt een Duitse kaart te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Montalbano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:44:
Ik heb mijn eigen berichten nog eens doorgenomen omdat ik dacht dat ik het al eens gevraagd had, maar kan het zo snel toch niet meer vinden.

Ik heb zelf problemen met de meegeleverde laadkabel van Volvo. Die geeft op mijn eigen laadpaal een aardingsfout. Alle andere kabels niet. Volvo heeft informeel bevestigd dat er iets met de kabels zou zijn (hele kleine afwijking in een connector t.o.v. de standaard). Formeel is dat nooit bevestigd. Ik heb uit kastje-muur-wanhoop zelf maar een andere kabel gekocht en die werkt perfect.

Nu zien we hier weer toename van mensen met de gevreede "laadkabelfout". Zou er een verband kunnen zijn tussen die fout (wat ook iets met aarde te maken lijkt te hebben) en de meegeleverde laadkabel? Met andere woorden, treed dit probleem alleen op bij mensen die met de meegeleverde kabel laden? Of ook op thuisladers met vaste kabel bijvoorbeeld?
Ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat Volvo en Polestar dezelfde kabels hebben meegeleverd.

Ter verduidelijking: ik beweer niet dat dat verband er is, probeer het alleen te zoeken.
Hmmmm,zit wat in! Ik heb echt nul problemen met mijn paal thuis. Ecotap met krulsnoer. Ding zit ook echt knetterstrak in de socket

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 22:07
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:35:
[...]

Elders in het laadkabel topic zag ik nog deze tip voorbij komen. Ziet er heel simpel uit maar volgens mij super handig! Nooit meer vieze kabels omdat ze op de grond liggen. Heb er gelijk maar 1 besteld omdat de verzendkosten met de code nu gratis zijn: https://evcablehook.com/

€25,- Gratis verzending met kortingscode: E-DRIVERS.COM
Grappig. Op de foto zie je een New Motion Lolo laadpaal waar je juist de kabel makkelijk omheen kunt hangen. Er zit daar een uitsparing voor in de wall-box.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
En je handen (en/of kleren) worden toch nog wel nat of vies als de kabel 8 uur op de grond heeft gelegen tijdens het laden in regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:24
Sebas84! schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Hmmmm,zit wat in! Ik heb echt nul problemen met mijn paal thuis. Ecotap met krulsnoer. Ding zit ook echt knetterstrak in de socket
Ik ook met de Zappi. Maar de mensen die ineens stilstaan hadden daarvoor ook nul problemen....
vdtweak schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:50:
[p2 laad probleem]

Wat ik mij afvraag bij dit probleem.
Ik heb geleerd om altijd eerst je af te melden bij de publieke laadpaal en dan pas los te koppelen.

Doen andere mensen dit andersom?

Ik doe dus altijd

Kabel in publieke laadpaal
Pasje
Kabel in auto

En bij wegrijden
Pasje publrkke laadpaal
Kabel uit laadpaal
Kabel unlocken auto
Kabel uit auto

Is de volgorde maybe oorzaak van het probleem?

Ter duidelijkheid bij snelladers is het eigenlijk altijd eerst de kabel in de auto. Dan pasje.

En bij afmelden pasje dan unlocken auto dan kabel uit auto.
Het verschil wat ik zie: mensen die laden aan een paal met een vaste kabel (zoals ik) verwijderen de kabel eerst aan de auto. Nou vind ik dat dit niet kritisch zou mogen zijn, maar mogelijk is het van invloed?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
pertinent schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:37:
[...]

Grappig. Op de foto zie je een New Motion Lolo laadpaal waar je juist de kabel makkelijk omheen kunt hangen. Er zit daar een uitsparing voor in de wall-box.. >:)
Misschien een foute keuze van hun, maar het verschil is dus dat je de kabel hanger aan de kabel zelf bevestigd. Dus bijv. bij een publieke laadpaal kan je niet oprollen. Maar dan kan je met die haak wel netjes je kabel ophangen aan die haak zodat er niks op de grond ligt. Ik vond het handig, want ik had vanmiddag gelijk al mijn handen vies omdat de kabel op de grond lag.

En ja, als het regent is de kabel alsnog nat, maar dat is gewoon water :). Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vond het een super handig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
guido66 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:46:
[...]

Ik ook met de Zappi. Maar de mensen die ineens stilstaan hadden daarvoor ook nul problemen....

[...]

Het verschil wat ik zie: mensen die laden aan een paal met een vaste kabel (zoals ik) verwijderen de kabel eerst aan de auto. Nou vind ik dat dit niet kritisch zou mogen zijn, maar mogelijk is het van invloed?
Heb ook een laadpaal met vaste kabel hier thuis, maar daar doe ik altijd eerst de auto afmelden op het display (mijne werkt met een pasje / zit gekoppeld aan een backend) en daarna pas doe ik hem uit de auto.

Begin bijna het idee te krijgen dat ik daardoor nog geen problemen heb gehad...of het probleem komt gewoon niet voor bij mijn P2.

Mijn P2 heeft als laatste een update gehad in December, en is voorbereid op de OTA updates begrijp ik (heb bijv al timer voor verwarming).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@vdtweak ik kijk nooit op de laadpaal, ik druk direct op de knop naast de stekker in de P2 en trek dan de stekker er uit.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
Dit is hoe het volgens Polestar zou moeten:
(Voor wat het waard is) https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/videos/
Thuis heb ik een Zappi met vaste kabel dus dan gaat het automatisch al zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Jehanthar op 03-02-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Precies zoals ik het ook doe dus.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 03-02-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:51:
[...]

Misschien een foute keuze van hun, maar het verschil is dus dat je de kabel hanger aan de kabel zelf bevestigd. Dus bijv. bij een publieke laadpaal kan je niet oprollen. Maar dan kan je met die haak wel netjes je kabel ophangen aan die haak zodat er niks op de grond ligt. Ik vond het handig, want ik had vanmiddag gelijk al mijn handen vies omdat de kabel op de grond lag.

En ja, als het regent is de kabel alsnog nat, maar dat is gewoon water :). Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vond het een super handig ding!
Ah nu begrijp ik je. Jouw kabel hangt dus bij een publieke laadpaal tijdens het laden in de lucht omdat het teveel aan kabel op die haak gerold zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Jehanthar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Ah nu begrijp ik je. Jouw kabel hangt dus bij een publieke laadpaal tijdens het laden in de lucht omdat het teveel aan kabel op die haak gerold zit?
Jup, de kabel rol je dus om die haak heen zodat het de grond niet raakt en dus niet vies en in de knoop komt ;). Maargoed, ik vond het handig. Hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Van Volvo zelf is het sowieso best vreemd omdat er al een meer dan prima werkende VOC app is voor brandstof auto's!! Al die functies zou je toch allang bij de eerste versie van de app voor de P8 mee kunnen geven. Ik begrijp dat ook echt niet. Basis dingen als vergrendelen, je auto vinden, adres naar de auto sturen en voorverwarmen (van standkachel naar elektrische kachel...).

Tis gewoon zo onlogisch als wat dat er een basis app al gereed was voor levering van de eerste P8's. Voor een P2 kan dat anders liggen aangezien dat een hele nieuwe auto is natuurlijk.

Maargoed, we wachten af... laadinformatie tijdens het laadproces is voor mij prioriteit nummer 1. Zou fijn zijn als dat wel in Q2 (lente) gaat komen.
Vind ik niet zo onlogisch P8 heeft android en de brandstof Volvo's niet, dus moets opnieuw ontwikkeld worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8

[Afbeelding]
Als die volgorde in Spotify echt zo belangrijk is kun je altijd nog via Telefoon en bluetooth luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Op het Engelse forum verscheen het volgende bericht:

On PS 2 delivered in 2020 the ouside loudspeakers is not watersealed (no IP - class) this can lead to 12 voltage failure and the safety system will shut down your car.

Dit probleem werd door Noorse eigenaren gemeld.
Fwiw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bens XC40P8 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Als die volgorde in Spotify echt zo belangrijk is kun je altijd nog via Telefoon en bluetooth luisteren.
Dat kan maar dan haal je natuurlijk het hele voordeel op dat gebied van het Android systeem weg. Lijkt me niet de bedoeling van zo'n (dure) wagen. Want verder werkt het allemaal super fijn. Ik heb al navraag gedaan, benieuwd naar reactie. Een sorteer functie lijkt me eerlijk gezegd niet zo ingewikkeld, elk ander device heeft die opties ook.

Bovendien werkt mijn workaround ook sneller. Met 2 tikken en de volgorde is wel goed. Nog steeds niet zoals het hoort maar ok, het moet maar tijdelijk zo 🤣

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Jehanthar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:57:
P2
Op het Engelse forum verscheen het volgende bericht:

On PS 2 delivered in 2020 the ouside loudspeakers is not watersealed (no IP - class) this can lead to 12 voltage failure and the safety system will shut down your car.

Dit probleem werd door Noorse eigenaren gemeld.
Fwiw.
:') :F
Serieus, hoe dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
vdtweak schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:50:
[p2 laad probleem]

Wat ik mij afvraag bij dit probleem.
Ik heb geleerd om altijd eerst je af te melden bij de publieke laadpaal en dan pas los te koppelen.

Doen andere mensen dit andersom?

Ik doe dus altijd

Kabel in publieke laadpaal
Pasje
Kabel in auto

En bij wegrijden
Pasje publrkke laadpaal
Kabel uit laadpaal
Kabel unlocken auto
Kabel uit auto

Is de volgorde maybe oorzaak van het probleem?

Ter duidelijkheid bij snelladers is het eigenlijk altijd eerst de kabel in de auto. Dan pasje.

En bij afmelden pasje dan unlocken auto dan kabel uit auto.
Ik doe altijd eerst auto ontgrendelen omdat ik m'n tas erin moet smijten.
Daarna druk ik op het knopje naast de benzine opening. Op dat moment gaat de laadpaal van "laden" naar "klaar".
Vervolgens meld ik af bij de laadpaal, dan wordt de stekker aan die kant ook vrijgegeven. Dan gaat de stekker uit de laadpaal en als laatste uit de auto.

Als ik eerst de stekker uit de auto trek zonder af te melden bij de laadpaal, dan gaat de laadpaal in fout. Die fout verdwijnt ook weer als je afmeldt om ook de stekker uit de laadpaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
ccasper schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:02:
[...]
De Mercedes EQC met augmented reality geeft de verkeerslichten weer wanneer men als eerste stopt aan een verkeerslicht.
De CLA hybride gebruikt ook de camera om de verkeerslichten weer te geven op het center display.
Staat dus zelfs los van het elektrisch gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FW423130
  • Laatst online: 19-07 20:51
Gisteren voor het eerst een lange laadsessie met de P2 aan een 350 kW charger om bij 10 graden de laadcurve van de auto zelf te bepalen. Geladen vanaf 25 procent tot iets meer dan 80. Bij lage SOC heb ik niet de beloofde snelheid maar vanaf 50% zit ik wel op de curve. Bij 60% en daarna bij 80% valt hij terug. De laadsnelheid is in het begin veel lager dan de curve van fastned. Bij lage SOC halen we niet de laadsnelheid. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgDnANgjbMVYfv4MUFlfr9nVJ8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbYHHwEgIoRwSRI7lwxAdnGE.jpg?f=fotoalbum_large

Ook geplot in tijd. Redelijk rechtlijnig van 25 naar 80 procent in 35 min bij 10 graden. Volgende keer eens eens bij 5% soc beginnen. De geclaimde 10 tot 80 in 40 min moet ik nog zien of dit haalbaar is. Dan zal de laadsnelheid bij lage SoC flink omhaag moetenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KurVrKu0MLlFeAYXow4Jlkp4s4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJpOc7cxo6hARIhPZ1LM81uS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:14

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk naïef dat je (of men) dit niet aan ziet komen.

Dit 'spelletje' wordt al gespeeld sinds de eerste hybride auto's. De bijtellingsregelingen in NL hebben er heel erg voor gezorgd dat autoproducenten er gigantisch op inspelen zodat ze er maximaal aan kunnen verdienen. Beginnen met een auto in het hoge segment met weinig opties. En later (wanneer andere bijtellingstarieven gelden) goedkopere versies introduceren. Het begon allemaal met de Volvo v60 PIH en de Mitsubishi Outlander en hun 0% bijtelling. Maar ook Tesla heeft er behoorlijk van weten te profiteren. Kijken we naar 2020 dan zie je heel veel automerken met "Launch Editions" etc. aankomen. Dat is echt niet voor de fans, dat is puur om er zo veel mogelijk aan te verdienen.

Zuur? Oneerlijk? Absoluut! Maar je kon het écht wel op je klompen aan voelen komen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 11:23
@FW423130 hoelang heb je gereden voordat je bij de snellader aankwam? Lijkt mij bijna duidelijk aan je curve te zien dat de accu nog te koud was. Tijdens het laden wordt hij dus warm en gaat dus je snelheid omhoog om vervolgens weer af te zakken op de normale lijn.
Ik gok dat je dus tekort of te braaf ervoor gereden hebt en/of de regen ook bijna niet hebt gebruikt. Het is algemeen bekend dat je bij de P2/P8 flink moet jojo-en en lang moet doorrijden voordat je bij een snellader komt om hogere snelheden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
GeeMoney schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:37:
Ik gok dat je dus tekort of te braaf ervoor gereden hebt en/of de regen ook bijna niet hebt gebruikt. Het is algemeen bekend dat je bij de P2/P8 flink moet jojo-en en lang moet doorrijden voordat je bij een snellader komt om hogere snelheden te halen.
Werd dit niet ontkend door een filmpje van die P2 rijder uit Engeland? Die had daar een filmpje over, had flink lopen jojo'en maar het effect was vrijwel nul.

En idd wat hieronder ook staat, je bent gewoon een asociale rijder als je dat gaat doen, alleen maar om de accu voor te verwarmen. Gaf die man in die video ook al aan. Lijkt me ook niet echt de bedoeling....

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 19:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
@FW423130 Het is algemeen bekend dat je bij de P2/P8 flink moet jojo-en en lang moet doorrijden voordat je bij een snellader komt om hogere snelheden te halen.
Het kan wel bekend zijn maar natuurlijk nooit de bedoeling dat je het zo doet. Je kunt van mensen toch niet serieus verwachten dat ze zich op de snelweg als een 7(8)7 gaan gedragen door keer op keer sterk te versnellen en vertragen om sneller te kunnen laden. Leuk voor het verkeer om je heen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 11:23
_--[]--__ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Het kan wel bekend zijn maar natuurlijk nooit de bedoeling dat je het zo doet. Je kunt van mensen toch niet serieus verwachten dat ze zich op de snelweg als een 7(8)7 gaan gedragen door keer op keer sterk te versnellen en vertragen om sneller te kunnen laden. Leuk voor het verkeer om je heen....
Ik zeg ook niet dat je dit op een volle A4 moet doen, ik geef alleen een logische verklaring voor zijn mogelijk lage laadsnelheid direct bij aankomst en zijn curve lijkt een koude accu te bevestigen. Dat dit anders opgelost moet worden ben ik met je eens maar dat kan ik natuurlijk niet verhelpen :).

En als proof of concept is er vast wel een stuk weg te vinden die leeg is en waar je dan af en toe even flink kan accelleren en kan regenereren alvorens je bij de snellader komt als je een koude accu tenminste uit wilt kunnen sluiten. Of je moet er net een rit op hebben zitten van ruim 2,5 uur natuurlijk met 130km/h.

En sinds wanneer geven jullie de voorkeur om te accellereren als een oma terwijl je een P2/P8 uitzoekt ipv een Niro of een Ioniq :9

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 03-02-2021 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Het is een workaround tot er een update komt die dit fixt. En ik heb hier laatst nog gemeld dat ik bij 21% SoC ong 100kW haalde. Dat was met jo-jo vantevoren maar dat kan echt heel beschaafd tussen 90 en 110 ofzo. Als je recuperatie en je power maar zo ver mogelijk uitslaan. Is het een mooie oplossing? nee natuurlijk niet en zou niet nodig moeten zijn. Maar net als met zoveel dingen: hier op het forum roepen gaat het niet veranderen. Ik kom hier om tips en trucs uit te wisselen en niet om maar weer eens los te gaan over hoe belachelijk het allemaal is. En dit is gewoon een tip die echt werkt dus doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Maar zonder klagen/zeuren van mensen had je dus nooit deze tip gehad... 8)7 Best ironisch toch...? :)
En volgens mij worden vele klachten (jij noemt het wat vaker zeuren) die hier genoemd worden ook daadwerkelijk gemeld bij dealers. En hoe meer klachten...hoe groter de kans dat er iets mee gedaan wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Nog wat Polestar Youtube filmpjes:
YouTube: Control

YouTube: Drive

YouTube: Switch

YouTube: Define

Edit:
En de laatste
YouTube: Trace

[ Voor 24% gewijzigd door High-Voltage2 op 03-02-2021 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:24:
Maar zonder klagen/zeuren van mensen had je dus nooit deze tip gehad... 8)7 Best ironisch toch...? :)
En volgens mij worden vele klachten (jij noemt het wat vaker zeuren) die hier genoemd worden ook daadwerkelijk gemeld bij dealers. En hoe meer klachten...hoe groter de kans dat er iets mee gedaan wordt.
Het woord zeuren heb ik nooit gebruikt, maar OK. Problemen benoemen prima, maar waarom dat altijd met zo’n ‘voor een auto van 60k+ is het toch wel..’ toontje moet, dat snap ik niet.
En sommige dingen als rare geluiden of plotselinge foutmeldingen zijn gewoon werk voor de dealer. Dat krijg je met een thumbs up op het forum niet gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
Sinds gister de P2. En nu heb ik 2 vragen:

1. Kun je een instaplicht instellen?
2. Kun je instellen dat de radio aangaat als je instapt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

[quote]Montalbano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:44:

[/quote

Ik heb de laadkabel fout gehad zonder gebruik gemaakt te hebben van de meegeleverde kabels [P8]. Heb zelf wallbox met vaste kabel, fijne lader overigens. Wel kreeg ik de foutmelding de dag nadat ik een snellader bij de Shell gebruikt had (dat laden ging goed). Zal toeval kunnen zijn, ik heb na de update geen last meer gehad. Wel voor de zekerheid bruggetje in mijn auto gelegd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
@FW423130 hoelang heb je gereden voordat je bij de snellader aankwam? Lijkt mij bijna duidelijk aan je curve te zien dat de accu nog te koud was. Tijdens het laden wordt hij dus warm en gaat dus je snelheid omhoog om vervolgens weer af te zakken op de normale lijn.
Nee, dat is niet het geval. Dat is het vreemde. Ik ben na 110 km snelweg met de hele rit de ACC op ca 135 km/h naar de laadpaal langs de snelweg gereden en aangesloten. Ik had de laadpaal ook op google al ingegeven toen ik vertrok. De batterij zou dan op temperatuur moeten zijn. Ik denk dan ook dat de zomer niet heel veel uitmaakt qua laadsnelheid. Wel qua verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 23-09 16:05
[p2] laadkabel melding nog vast aan auto - doorlus

Na mijn probleem gisteravond dat de polestar blokkeerde omdat de auto dacht dat de laadkabel opeens nog vast zat, terwijl deze al netjes in de kofferbak lag, ben ik vanmiddag netjes geholpen bij de volvo dealer. De brug/doorlus weggehaald en de auto functioneerde weer normaal. Nog een ritje van 120km gemaakt vandaag (22kw/100km) voor zakelijke afspraak vanmorgen en vanmiddag naar volvo.

De auto is nagekeken, niets afwijkend gevonden. Er is geen verband met de nieuwste software update van gisteren. De volvo dealer heeft inmiddels diverse polestars binnen gehad met zelfde euvel, en tot nu toe is het beperkt gebleven bij die ene keer per auto. Dus ik ga er vanuit dat dit een one off was en dat dit niet meer gebeurt. Heb voor de zekerheid het anwb doorverbindkabeltje nu in de auto liggen ;-)

Nu maar eens ontdekken of die extra range in deze update in de praktijk te ontdekken is. De volvo dealer wist het verhaal te bevestigen van de 50km extra uit de reserve, vanuit polestar.

Zeer netjes en snel geholpen weer bij Volvo, keurig,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:

Ik dus bellen met ProLease, wat bleek... hadden ze mij gewoon een TANK pas opgestuurd ipv een LAAD pas |:( 8)7 . Dus nu wordt er alsnog met spoed een laadpas opgestuurd. Ik ontving wel gelukkig net mijn Shell Recharge druppel dus die kon ik wel invoeren in Smoov en heb ik iig altijd een backup pas.
Das normaal bij de meeste lease maatschappijen. Voor het geval je een vervangende auto mee krijgt hebt die op vloeibare dino's werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
ToAoM schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Das normaal bij de meeste lease maatschappijen. Voor het geval je een vervangende auto mee krijgt hebt die op vloeibare dino's werkt.
Nou niet helemaal want ik krijg nu een combi pas, die je dus voor brandstof en laden kan gebruiken. En mijn werkgever had nog wel extra benadrukt dat het ging om een elektrische auto. Dus gewoon een hele stomme fout van hun. Goed, nu kan het nog niet omdat mijn langere rit van deze week is uitgesteld dus het blijft bij thuiswerken en hele korte ritjes want nog wel lukt met 50%. Maar toch, niet heel erg netjes van PL natuurlijk :).

@FW423130
Ik had de laadpaal ook op google al ingegeven toen ik vertrok. De batterij zou dan op temperatuur moeten zijn. Ik denk dan ook dat de zomer niet heel veel uitmaakt qua laadsnelheid. Wel qua verbruik.
Dus dit 'trucje' werkt 100% zeker niet? Dus in Maps van te voren duidelijk aangeven dat hij naar een snellader/laadpaal moet rijden? Of is dit nog steeds niet 100% zeker? Toch apart dan...

@sky_walker
Nu maar eens ontdekken of die extra range in deze update in de praktijk te ontdekken is. De volvo dealer wist het verhaal te bevestigen van de 50km extra uit de reserve, vanuit polestar.
Maandag bij de aflevering van mijn P8 is dit ook bevestigd door de Volvo persoon. Ze hebben het idd gewoon van de 70km backup afgehaald en je zou dus 50km meer range moeten hebben. Benieuwd of dat in praktijk zo is en ook hoe we dat het beste kunnen testen :).

[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 03-02-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:17

Lancer

What the......

Maar zit die update al in de P8? Ik heb voor vorige weekend ook een update gehad, maar van die extra range op een 400km retour reis niets gemerkt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:36:
Maar zit die update al in de P8? Ik heb voor vorige weekend ook een update gehad, maar van die extra range op een 400km retour reis niets gemerkt.
Heb jij nu de versie met als datum 8 januari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Werd dit niet ontkend door een filmpje van die P2 rijder uit Engeland? Die had daar een filmpje over, had flink lopen jojo'en maar het effect was vrijwel nul.

En idd wat hieronder ook staat, je bent gewoon een asociale rijder als je dat gaat doen, alleen maar om de accu voor te verwarmen. Gaf die man in die video ook al aan. Lijkt me ook niet echt de bedoeling....
Ik had ruim 130 km gereden met de ACC op 135 km per uur , niet ge jojo ed want zou wil zoveel mogelijk onder normale omstandigheden meten. Ik geloof er niet in dat ingeven in Google helpt maar ik wilde dit effect ook niet uitsluiten. Kennelijk heeft dit idd niet gewerkt. Buiten was 10 graden. Wel wat regen.
De batterij temp zou dus redelijk op niveau moeten zijn en toch bijlage SoC niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
vdtweak schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Heb ook een laadpaal met vaste kabel hier thuis, maar daar doe ik altijd eerst de auto afmelden op het display (mijne werkt met een pasje / zit gekoppeld aan een backend) en daarna pas doe ik hem uit de auto.

Begin bijna het idee te krijgen dat ik daardoor nog geen problemen heb gehad...of het probleem komt gewoon niet voor bij mijn P2.

Mijn P2 heeft als laatste een update gehad in December, en is voorbereid op de OTA updates begrijp ik (heb bijv al timer voor verwarming).
Ik laad tot nu toe altijd thuis via mijn eigen laadpaal met vaste laadkabel. Ook aanmelden en afmelden doe ik op jouw wijze. Verder heb ik de 1 oktober software dus niet de laatste versie. En dan toch plots na 40 minuten rijden stilstaan.

Wat ik van Polestar begrijp is dat het een software issue is dat nog opgelost moet worden. Begreep van Polestar Connect dat het vaker voorkomt. Kan iedere Polestar overkomen op dit moment. Fingers crossed dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
[quote]Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:27:
[...]

Nou niet helemaal want ik krijg nu een combi pas, die je dus voor brandstof en laden kan gebruiken. En mijn werkgever had nog wel extra benadrukt dat het ging om een elektrische auto. Dus gewoon een hele stomme fout van hun. Goed, nu kan het nog niet omdat mijn langere rit van deze week is uitgesteld dus het blijft bij thuiswerken en hele korte ritjes want nog wel lukt met 50%. Maar toch, niet heel erg netjes van PL natuurlijk :).

@FW423130

Ik heb een brandstof pas en een druppel. De druppel doet stroom, de pas voor de dinojuice.

Biloj leaseplan raden ze je aan voor de eerste dagen ff de newmoteon app op je telefoon te zetten voor het geval dat en de kosten te declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
ToAoM schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:45:
[quote]Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:27:
[...]

@FW423130

Ik heb een brandstof pas en een druppel. De druppel doet stroom, de pas voor de dinojuice.

Biloj leaseplan raden ze je aan voor de eerste dagen ff de newmoteon app op je telefoon te zetten voor het geval dat en de kosten te declareren.
Ik heb zelf ook een Combi pas gekregen van Alphabet. Geen druppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Montalbano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Dit lijkt me echt een issue dat heel (maar dan ook echt heeeeeeel) snel opgelost moet worden, voor dat er ongelukken gaan gebeuren. Dat de auto op een oprit of parkeervak zo'n melding geeft zou heel irritant zijn, maar dan zijn de gevolgen te overzien. Maar gewoon random midden in een rit op een drukke kruising, dat kan echt bloedlink zijn en zou toch nooit mogen gebeuren.

En als het dan tòch gebeurt, dan zou het op zijn minst mogelijk moeten zijn om de auto in neutraal te krijgen en aan de kant te kunnen duwen. Ik begrijp dat dat ook niet kan?
Nee lukte alleen door in sleepmodus te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:39:
[...]

Heb jij nu de versie met als datum 8 januari?
Yup. Ik heb de dealer gevraagd mij te bellen bij de volgende grote update. Ik heb me aangeboden als proefkonijn. (We rijden nu toch alleen maar niet noodzakelijke ritten)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Willi1908 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:30:
Sinds gister de P2. En nu heb ik 2 vragen:

1. Kun je een instaplicht instellen?
2. Kun je instellen dat de radio aangaat als je instapt?
2. Inmiddels de vraag 2x bij Polestar en de dealer neergelegd, maar niemand die me kon vertellen hoe ik het voor elkaar kon krijgen dat de radio vanzelf gaat spelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:

Ik heb nog wel 4 vragen:

1. ik was net dus aan de lijn met ProLeas toen ik weer thuis was en de auto netjes voor de deur stond. Maar opeens ging het alarm af. Voor het eerst overigens. Terwijl er niets aan de hand was. Ik dacht dat dit issue was opgelost met de laatste updates? Gister werd mij verteld dat de auto volledig up to date was namelijk...
2. ik heb één hele grote irritatie en dat is dat Spotify een playlist NIET afspeelt zoals je het geordend hebt in de app (op je PC/Telefoon/Tablet) en je ook geen optie hebt om de sortering aan te passen. Mis ik iets of kan dit echt niet? Zou ik echt een super irritante fout vinden want ik werk vaak met lijsten waar ik wekelijks nieuwe dingen aan toevoeg en die wil je gewoon bovenaan hebben.
3. Van de 3 thema's vind ik die met maps en drive opties prima, ziet er mooi uit. Maar die 3de is zo vreselijk kaal en je hebt in het midden gewoon een groot zwart vlak. Daar zou perfect bijv. multimedia info kunnen staan! Zit dat er nog aan te komen?
4. Sfeerverlichting... ik kan dit alleen selecteren in 3 standen maar verder geen kleuren kiezen of bepaalde thema's. Zit dit alleen in de benzine XC40?
Mooi, van harte! Over je eerste vraag; dat is de meest kale versie, bedoelt voor als je rust voor je ogen wilt (nacht...).

Tip; haal dat “XC40” en die gekke P8 badge van zijn kont! Of ben je van “au naturel”? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Tip; haal dat “XC40” en die gekke P8 badge van zijn kont! Of ben je van “au naturel”? *O*
Wil ik ook nog doen....! Maar hoe doe je dat het best? Vroeger wel eens gedaan met föhn en een draadje...., maar werkt dat met dit soort lak en lijm ook zonder de boel te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:03:
[...]

Ja 300m van onze woning als het nodig is. Het alarm is nu in 2 dagen dus 1x afgegaan, vanmiddag toen er letterlijk niks aan de hand was. Gewoon spontaan dus. Wat kan ik dan het beste doen? Tijdelijk de sterkte van het alarm even verminderen in het systeem? Helpt dat? Ik wil idd niet dat je kans hebt dat het alarm snachts 1 of meerdere keren af gaat en de hele buurt boos wordt ;). Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat ik hier geen last van zou hebben omdat ik de nieuwste updates heb. Misschien was die ene keer ook gewoon pech hoor, ging er net een vogeltje op de auto zitten ofzo 😄

Heb je verder trouwens nog suggesties voor mijn andere vragen? :*)
Enige dat werkt is de interieurbewaking uitzetten. Niet ideaal, daarvoor heb je geen alarm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:37:
[...]

Yup. Ik heb de dealer gevraagd mij te bellen bij de volgende grote update. Ik heb me aangeboden als proefkonijn. (We rijden nu toch alleen maar niet noodzakelijke ritten)
Die januari versie heb ik ook gekregen gisteren nadat mijn alarm spontaan afging. Maar iets nieuws hebben bog niet gezien noch bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Ja dat alarm beperken helpt, maar het is steeds eenmalig, je moet het dus iedere keer dat je de auto gaat verlaten weer activeren.
Wat ik zei, gistermiddag gebeld en vanochtend heeft de dealer een update gedaan.
Nu een kernelversie van 8 januari 2021 waarin dat alarmprobleem opgelost zou moeten zijn.
Laat even weten volgende week of het nog voortgekomen is! Zou fijn zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:05
Volgens mij is de laatste softwareversie in de P8 van 8 januari, toch? Zit hier al de OTA update in?

Ik heb namelijk nog de 30 september versie in mijn auto zitten en wil eigenlijk maar 1 update halen (ik rijd nu echt maar een paar km per week). Ik wil dus de update waar OTA mee geactiveerd is. Is dat met de 8 januari update of moet ik even wachten op de aangekondigde update van februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jswinkels schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:28:
Volgens mij is de laatste softwareversie in de P8 van 8 januari, toch? Zit hier al de OTA update in?

Ik heb namelijk nog de 30 september versie in mijn auto zitten en wil eigenlijk maar 1 update halen (ik rijd nu echt maar een paar km per week). Ik wil dus de update waar OTA mee geactiveerd is. Is dat met de 8 januari update of moet ik even wachten op de aangekondigde update van februari?
wil ik ook graag weten, maar zoals het er nu naar utiziet kan ik sowieso pas half maart terecht voor wat andere dingen (ze reageren ook niet op de email, zal ze maar eens bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:53:
[...]

Wil ik ook nog doen....! Maar hoe doe je dat het best? Vroeger wel eens gedaan met föhn en een draadje...., maar werkt dat met dit soort lak en lijm ook zonder de boel te beschadigen?
Wat ik altijd deed was zorgen dat de auto goed schoon was en dan meteen de twee dunste pasjes pakken en die achter het logo naar elkaar toe werken (ene links en andere rechts). Dat voorkomt dat het logo met de zijkant "de lak in kantelt". Van tevoren verwarmen vereenvoudigt dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
4v4t4r schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:44:
[...]

wil ik ook graag weten, maar zoals het er nu naar utiziet kan ik sowieso pas half maart terecht voor wat andere dingen (ze reageren ook niet op de email, zal ze maar eens bellen)
Voor zover mij bekend is OTA voor P8 nog niet beschikbaar en is ook nog geen datum bekend
Pagina: 1 ... 161 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.