Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.468.734 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

[P8]

Nieuw hier, maar ik heb alles gelezen de afgelopen maanden: dus dank voor alle tips en info!

Onyx Black
20 inch velgen
Loungepakket
Warmtepomp
Zomerbanden
geblindeerde ramen
en nog een aantal fijne opties

Positief
- effortless rijden: auto voelt licht aan ondanks het gewicht, het is een verademing om mee te rijden (kom van een fluweelzachte drie liter 6 cilinder benzine in lijn: dat was al geen straf qua rijden, dit al helemaal niet)
- Google integratie bevalt erg goed. Spraakherkenning bij meer ingewikkelde zaken werkt wat minder vloeiend.
- Auto vind ik van binnen ruimer dan je van tevoren denkt (3 kleine kinderen): de stoeltjes (1xstoel, 1x verhoging, 1x maxicosi met bodemplaat) gaan er gemakkelijker in naast elkaar dan bij de Audi A4 van mn vriendin.

Range: tjah. Ik had het liever ook iets meer range gehad. In de praktijk en wonend in midden Nederland red ik het prima zonder bijladen tot nu toe, maar nog geen lange tochten gemaakt, max 240 km op een dag. Ik wissel sportief rijden af met lekker sukkelen, afhankelijk van de haast of bui.

Hoedenplank
Wie bedenkt zoiets onhandigs als een statische hoedenplank (en de kwaliteit ervan). Een trekding met zeil en geïntegreerd bagagenet is veel handiger.

Negatief
- De stoelen vind ik niet heel prettig: ben weken bezig geweest om een redelijk OK positie te vinden en het is nog steeds niet helemaal naar wens. Ik heb nu een XC60 leenauto en dat zat meteen goed.
- Windgeruis bij hogere snelheden had ik gehoopt iets minder last van te hebben, ligt uiteraard ook aan windrichting en -snelheid
- De tweeter linksboven heb ik nu bij 2 nummers op medium volumestand horen kraken. Ik heb ook al eerder een harde knal gehad bij reset van het systeem. Dealer nog niet naar laten kijken, wil eerst even kijken of ik het vaker terughoor bij bepaalde nummers / toonhoogten.

Maar nu het vervelende gedeelte:
Trilling
Er zit een trilling in het stuur tussen de 105 en 122 kilometer per uur. Er werd eerst gedacht aan de banden, maar na 2x balanceren en ook het rijden met een andere set banden/velgen was de trilling er nog steeds. Het probleem was voor zowel de dealer als Volvo Nederland nieuw. De auto is daarom vorige week maandag bij Volvo Nederland geweest.

Momenteel staat de auto al een week+ bij de dealer en lijkt het probleem in een van de elektromotoren of de aandrijflijn te zitten gaven ze aan. Ze hebben een aantal onderdelen vervangen, maar dat heeft ook geen oplossing geboden. Nu is Volvo Zweden er mee bezig en is er geen duidelijkheid hoe lang dit gaat duren. Hij's fijn: not.

Als er meer mensen zijn die dit ervaren, laat het me graag weten!. De trilling is vergelijkbaar qua gevoel met banden die niet goed gebalanceerd zijn en is er zowel met een constante snelheid als wanneer je schommelt qua snelheid in die range.

[ Voor 5% gewijzigd door Bazzan op 02-02-2021 18:56 . Reden: tekstuele aanpassingen + toevoegingen. ]

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Toen ik het schreef dacht ik er nog aan... waarschijnlijk zat er wel een scanner op voor de laadpas, maar die pakte natuurlijk mijn TANK pas niet... 8)7 |:(

Maar als ik bijv. via de app wil zien hoever het laadproces is (de auto staat namelijk 300m van huis dan en ik wil niet constant kijken of het allemaal nog goed gaat...) dan moet je toch wel via de app het laadproces starten? Of zie je gelijk in de app de laadsessie als je alleen de laadkaart/druppel gebruikt?
Ik heb een ander merk auto, en ben gewend om de app van de auto zelf te gebruiken voor de laadstatus (en niet geheel onbelangrijk: de push-notificaties als er iets fout gaat). Ik denk dat je zolang de app van Volvo/Polestar niet werkt, je inderdaad aan de app gebonden zult zijn voor dat soort zaken.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:53
Jehanthar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:59:
P2 Ik heb gisteren de laatste update van Google Maps gedownload. Probeer nu de nieuwe functionaliteit te vinden maar dat zit waarschijnlijk niet in deze update. Ik plan nu theoretisch een reis van Den Haag naar Zwolle en kies mijn bestemming in Zwolle en wil dan een tussenstop toevoegen. Ik kies voor categorie laadstations maar krijg dan alleen een stuk of 8 laadstations in mijn buurt en niet die langs de route. Ik hoef nog lang niet bij te laden dus ben alleen geïnteresseerd in laadstations vlak bij Zwolle. Maar die laat hij niet zien Veel door mij als poging uitgesproken opdrachten worden door Google niet herkend of niet gekoppeld aan mijn route bepalen in Maps. Op internet word ik niet veel wijzer van de handleidingen voor Maps in auto’s. Jullie wel een makkelijker manier gevonden??? Ik zou het liefst mijn route (naar Zwolle of andere plaats) heen en terug willen invoeren en dan zien hoever ik kom op mijn batterijlading en waar ik dan ongeveer zou kunnen bijladen om weer thuis te komen. Hoe doe ik dat?
Bij mij werkt het zo dat als ik een bestemming ingeef die ik niet kan halen met mijn huidige SoC, dat hij dan automatisch laadstops gaat plannen.
Probeer maar eens een tripje naar Parijs of München. Heen en terug zul je moeten truc-en met je bestemming als tussenstop, dan werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:00
rmathijssen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Ik heb een ander merk auto, en ben gewend om de app van de auto zelf te gebruiken voor de laadstatus (en niet geheel onbelangrijk: de push-notificaties als er iets fout gaat). Ik denk dat je zolang de app van Volvo/Polestar niet werkt, je inderdaad aan de app gebonden zult zijn voor dat soort zaken.
Ja dat is verder geen punt. Je kan simpel de QR code van die paal scannen in de Swoov app en volgens mij zie je dan op afstand idd hoe het laden gaat. Tenminste, dat hoop ik want de eerste paar keren wil ik toch wel kunnen zien/controleren of het laden goed gaat...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Philipvm schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:43:
[P2]
Laatste weken gaat de (rechter-)buitenspiegel niet meer helemaal terug naar de normale stand na het achteruitrijden. Op de Memoryknop drukken zet hem dan wel weer goed (afhankelijk van het profiel M1 of M2) maar is best irritant om steeds na achteruitrijden de M-knop te moeten drukken....
Heeft iemand hier ook last van? En belangrijker nog; een oplossing?
(reset heeft niet gewerkt, nacht wachten ook niet)
Vandaag zijn de recall-werkzaamheden uitgevoerd en de laatste updates geïnstalleerd 👍🏼 Spiegelprobleem zat volgens de heer van Volvo ook in de software.
Hoe dan ook; het is opgelost nu😊
Overigens weer een verademing om na de leen-v60 in de P2 naar huis te rijden😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Ja dat is verder geen punt. Je kan simpel de QR code van die paal scannen in de Swoov app en volgens mij zie je dan op afstand idd hoe het laden gaat. Tenminste, dat hoop ik want de eerste paar keren wil ik toch wel kunnen zien/controleren of het laden goed gaat...
Dat wil je eigenlijk altijd wel bijhouden hoor, dat laden soms niet goed gaat hoort er een beetje bij als je openbare palen gebruikt ;)

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 17:08
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:
Nou ik wilde net voor het eerst gaan laden met mijn P8... super spannend natuurlijk. En ja hoor, het werkte natuurlijk voor geen meter. Wilde mijn laadpas invoeren bij de Smoov app want blijkbaar moet je verplicht via de app het laadproces starten bij de laadpaal van Allego. Dat kan dus niet gewoon met de laadpas zelf. Invoeren van de pas lukte niet, foutmeldingen, werd niet herkend. Kortom, hoop stress als je volledig nieuw bent met laden!

Ik dus bellen met ProLease, wat bleek... hadden ze mij gewoon een TANK pas opgestuurd ipv een LAAD pas |:( 8)7 . Dus nu wordt er alsnog met spoed een laadpas opgestuurd. Ik ontving wel gelukkig net mijn Shell Recharge druppel dus die kon ik wel invoeren in Smoov en heb ik iig altijd een backup pas.

Verder kort ritje moeten maken van zo'n 30 min retour dus weer vrij hoog verbruik maar niet echt relevant nog. Wel is de auto echt zo super fijn maar moet ik toch ook wel wennen aan de hoogte, het zicht op je heen etc ivm mijn V40 hiervoor. Kost gewoon even tijd. Ik merk wel dat ik bepaalde dingen of steeds mooier/fijner vindt dan tijdens de proefrit (het scherm voor je neus lijkt nog van mooiere kwaliteit bijv.) maar ook het tablet achtige scherm begin ik steeds fijner/mooier te vinden en ben ik juist blij dat er niet zo'n lomp groot scherm ala Tesla in zit. Ook viel me pas gister op dat er een soort van dakrails op zit die je ook zag bij de V40 maar dat de Crosscountry. Tof!

Ik heb nog wel 4 vragen:

1. ik was net dus aan de lijn met ProLeas toen ik weer thuis was en de auto netjes voor de deur stond. Maar opeens ging het alarm af. Voor het eerst overigens. Terwijl er niets aan de hand was. Ik dacht dat dit issue was opgelost met de laatste updates? Gister werd mij verteld dat de auto volledig up to date was namelijk...
2. ik heb één hele grote irritatie en dat is dat Spotify een playlist NIET afspeelt zoals je het geordend hebt in de app (op je PC/Telefoon/Tablet) en je ook geen optie hebt om de sortering aan te passen. Mis ik iets of kan dit echt niet? Zou ik echt een super irritante fout vinden want ik werk vaak met lijsten waar ik wekelijks nieuwe dingen aan toevoeg en die wil je gewoon bovenaan hebben.
3. Van de 3 thema's vind ik die met maps en drive opties prima, ziet er mooi uit. Maar die 3de is zo vreselijk kaal en je hebt in het midden gewoon een groot zwart vlak. Daar zou perfect bijv. multimedia info kunnen staan! Zit dat er nog aan te komen?
4. Sfeerverlichting... ik kan dit alleen selecteren in 3 standen maar verder geen kleuren kiezen of bepaalde thema's. Zit dit alleen in de benzine XC40?

Hier nog wat leuke plaatjes van mijn P8! Heb de auto nog maar 1,5 dag in bezit en nu al regelmatig veel bekijks gehad haha

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van mijn vorige week geleverde auto (en dit jaar gemaakte ) P8 ging het alarm ook spontaan af. Vanochtend hebben ze er een software-update opgezet, hoewel ik ook ‘de laatste versie’ zou hebben werd eerder gezegd.
Ik zie geen nieuwe dingen overigens, maar hopen dat dit het probleem oplost.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Bazzan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:12:
[P8]

Nieuw hier, maar ik heb alles gelezen de afgelopen maanden: dus dank voor alle tips en info!

Onyx Black
20 inch velgen
Loungepakket
Warmtepomp
Zomerbanden
geblindeerde ramen
en nog een aantal fijne opties

Positief
- effortless rijden: auto voelt licht aan ondanks het gewicht, het is een verademing om mee te rijden (kom van een 6 cilinder benzine in lijn: dat was geen straf)
- Google integratie bevalt erg goed. Spraakherkenning bij meer ingewikkelde zaken werkt wat minder vloeiend.
- Auto vind ik van binnen ruimer dan je van tevoren denkt (3 kleine kinderen): de stoeltjes (1xstoel, 1x verhoging, 1x maxicosi met bodemplaat) gaan er gemakkelijker in naast elkaar dan bij de Audi A4 van mn vriendin.

Range: tjah. Ik had het liever ook iets meer range gehad. In de praktijk en wonend in midden Nederland red ik het prima zonder bijladen tot nu toe, maar nog geen lange tochten gemaakt, max 240 km op een dag. Ik wissel sportief rijden af met lekker sukkelen, afhankelijk van de haast of bui.

Hoedenplank
Wie bedenkt zoiets onhandigs als een statische hoedenplank (en de kwaliteit ervan). Een trekding met zeil is zoveel handiger. Deze auto

Negatief
- De stoelen vind ik niet heel prettig: ben weken bezig geweest om een redelijk OK positie te vinden en het is nog steeds niet helemaal naar wens. Ik heb nu een XC60 leenauto en dat zat meteen goed.
- Windgeluid had ik gehoopt iets minder last van te hebben.
- De tweeter linksboven heb ik nu bij 2 nummers op medium volumestand horen kraken. Ik heb ook al eerder een harde knal gehad bij reset van het systeem. Dealer nog niet naar laten kijken, wil eerst even kijken of ik het vaker terughoor bij bepaalde nummers / toonhoogten.

Maar nu het vervelende gedeelte:
Trilling
Er zit een trilling in het stuur tussen de 105 en 120 kilometer per uur. Er werd eerst gedacht aan de banden, maar na 2x balanceren en ook het rijden met een andere set banden/velgen was de trilling er nog steeds. Het probleem was voor zowel de dealer als Volvo Nederland nieuw. De auto is daarom vorige week maandag bij Volvo Nederland geweest.

Momenteel staat de auto al een week+ bij de dealer en lijkt het probleem in een van de elektromotoren of de aandrijflijn te zitten gaven ze aan. Ze hebben een aantal onderdelen vervangen, maar dat heeft ook geen oplossing geboden. Nu is Volvo Zweden er mee bezig. Hij's fijn: not.

Als er meer mensen zijn die dit ervaren, laat het me graag weten!. De trilling is vergelijkbaar qua gevoel met banden die niet goed gebalanceerd zijn.
P2

Bedoel je een trilling als je een constante snelheid aanhoudt ergens tussen 105 en 120 of bij accelereren tussen deze snelheden. Dit laatste lijk ik bij fiks accelereren ook te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-07 22:10
JTHZZ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Bij mij werkt het zo dat als ik een bestemming ingeef die ik niet kan halen met mijn huidige SoC, dat hij dan automatisch laadstops gaat plannen.
Probeer maar eens een tripje naar Parijs of München. Heen en terug zul je moeten truc-en met je bestemming als tussenstop, dan werkt het ook.
Inderdaad heen en terug ingeven met je bestemming als tussenstop en als de auto tussentijds moet laden zoekt google passend laadstation.

Alternatief is tijdens het rijden, nadat je op de snelweg zit - buiten de bebouwde kom - op een gegeven moment zoekknop (vergrootglas) drukken en dan kiezen voor laadstations (charging station), Grote kans dat als je op de snelweg rijdt dat google een snellader overzicht geeft, en geen lokale laadstations op straat.....

Ik heb ook nog niet door hoe je in google de snelladers kunt filteren. wellicht als je vraagt naar snellader langs de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik zie in dat geval nu wel dat de batterij op 0% zal zijn bij terugkomst maar Google Maps geeft (nu voorafgaand aan een reis) nog geen laadsuggesties. Misschien doet hij dat pas als het zover is dat je moet gaan bijladen?

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Poleposition schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:53:
[...]

P2

Bedoel je een trilling als je een constante snelheid aanhoudt ergens tussen 105 en 120 of bij accelereren tussen deze snelheden. Dit laatste lijk ik bij fiks accelereren ook te hebben.
P8
Nee, maar wat je benoemt ervaar ik ook en had de testauto ook. Bij het (fiks) accelereren voelt het meer dat de motor even vol aan de bak moet in combinatie met het naar het asfalt brengen, maar viel me ook op ja dat dit bij het accelereren merkbaar is.

Dit is een constantere trilling bij deze snelheden (maar soms ook weer even weg), waar blijkbaar de knappe koppen ook (nog) niet eerder mee te maken hebben gehad.

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
XC40_P8 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Komt uit de Volvomanual-app handleiding p8.
zeker dat het P8 was?
Staat verbruik in l/100km, lijkt me sterk :p

Is dus ofwel een fout in de handleiding of jij zit in de foutehandleiding te kijken, hoe dan ook dit is een screenshot van de 'gewone' xc40, en dus niet het android automtive systeem op de P8

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-07 13:18
sky_walker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:54:
[...]

Inderdaad heen en terug ingeven met je bestemming als tussenstop en als de auto tussentijds moet laden zoekt google passend laadstation.

Alternatief is tijdens het rijden, nadat je op de snelweg zit - buiten de bebouwde kom - op een gegeven moment zoekknop (vergrootglas) drukken en dan kiezen voor laadstations (charging station), Grote kans dat als je op de snelweg rijdt dat google een snellader overzicht geeft, en geen lokale laadstations op straat.....

Ik heb ook nog niet door hoe je in google de snelladers kunt filteren. wellicht als je vraagt naar snellader langs de route?
Je kan idd google vragen voor snelladers langs de route, dat geeft die (althans bij mij) prima aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Recharge365 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Toch zie ik weer wat verschillen met "mijn" P8. Een verdeler in de frunk, Kofferbak heeft inklapbare bodemplaat met kapstokken en onder de bodemplaat zitten een soort compartimenten met bijvoorbeeld de krik.Is dit afhankelijk van de gekochte uitvoering of verschilt dit per land?
Die inklapbare bodemplaat in de kofferbak met haken is super handig, zit in het versatility pack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Jehanthar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:57:
Ik zie in dat geval nu wel dat de batterij op 0% zal zijn bij terugkomst maar Google Maps geeft (nu voorafgaand aan een reis) nog geen laadsuggesties. Misschien doet hij dat pas als het zover is dat je moet gaan bijladen?
Dan heb je nog niet de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:29:
Ik vind de laadissues die ik heb toch wel vervelend worden.. Als je niet eens meer kan vertrouwen op een AC lader die netjes de auto tot 90% vult.. Meerdere palen, verschillende issues.

1.5kW geladen in 3 uur en dan gestopt.. Nu net in ongeveer 4.5 uur tijd geladen van 30 tot 70% en ik kom net bij de auto en staat op rood bij de paal en de auto gaf geen kleur aan.. andere keren (bij dezelfde paal) gaat het prima.

Het is te random !
Ik heb trouwens ook dat geratel bij langzaam een bocht door met maximale stuuruitslag..
Ik zou dat toch nog eens bespreken. Ik laad dagelijks, maar dan aan mijn eigen paal en nog geen enkeleissue. Lijkt mij vooral lastig omdat je nu geen voc hebt....

@Juancho Ik weet dat jij de komende tijd wat verder van huis zult laden, neem aan dat je de auto dan niet meer kunt zien? Puntje van aandacht is die alarm bug... als je alarm hebt natuurlijk. Kan voor de buurt naar zijn mocht hij continue afgaan en jij dat niet weten. Ook hier geen voc dus als je hem niet kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
High-Voltage2 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:23:
[...]

[P2] België, altijd automatisch groot licht aan. Maarja, wij hebben zoveel verlichte wegen dat die bijna nooit moeten inkomen :P
Terwijl jullie het met alle gaten in de weg dan juist weer goed zouden kunnen benutten! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
JTHZZ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:09:
[...]

Dan heb je nog niet de laatste update.
Is die laatste Google Maps update dan misschien nu alleen nog voor auto’s met Android 10? Ik heb nl. nog Android 9 en gisteren de voor mij zichtbare laatste update gedownload. (Versie 10.58.0 E)

[ Voor 4% gewijzigd door Jehanthar op 02-02-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
AKI schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:10:
P2: Ik heb gisteren de laatste Januari update laten doen in de garage omdat die extra kilometers range en iets sneller en stabieler laden me wel aanspraken.
En inderdaad nu Android 10, dus gelukt.

Eerlijk gezegd niet veel verandering gezien in Android zelf, een paar extra menutjes, waaronder een update scherm zodat je kunt zien dat ook de google maps nu sinds 7 dagen de nieuwste is.

Verder stond bij mij bij 90% Accu de range altijd gelijk aan 400km (wat in werkelijkheid in de winter 330 was), dus ik had half gehoopt dat dit na update nu 450 zou worden. Maar toen ik vanmorgen na 90% volladen keek stond er 390km..
Misschien dat dit realistischere kilometers zijn.

Snelladen nog niet geprobeerd en thuisladen ging altijd al goed.

4G symbool (wat sinds paar weken altijd werkt) is nu inderdaad vervangen door LTE symbool.

Ohw en het enige wat opviel is dat het scherm achter stuur wat zwarter lijkt of hoger contrast en deze map lijkt nu ook veel sneller te draaien.
Hup; die auto 8n en leeg rijden die accu! Weten wij of we ook naar de garage moeten! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:02:
[...]

zeker dat het P8 was?
Staat verbruik in l/100km, lijkt me sterk :p

Is dus ofwel een fout in de handleiding of jij zit in de foutehandleiding te kijken, hoe dan ook dit is een screenshot van de 'gewone' xc40, en dus niet het android automtive systeem op de P8
Ik stel voor dat jezelf kijkt in de handleiding. opmerkingen over seniel zijn echt niet nodig Dit is uit de P8 versie. Dat ze daar een universeel plaatje van het xc40 display tonen kan ik niet helpen.
Feit is dat de overige opties niet aanwezig zijn (zoals wel op andere modellen zoals mijn vorige xc90)

Ik zoek tips; geen l.Lige opmerkingen.

Lees je bericht nog eens goed terug, en vooral de toon die je aanslaat. Je vangt meer vliegen met stroop dan azijn ;) of anders gezegd, als jij vriendelijk reageert, zullen anderen sneller geneigd zijn je te helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 03-02-2021 14:43 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
XC40_P8 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Ik stel voor dat jezelf kijkt in de handleiding. Niet iedereen is hier seniel. Dit is uit de P8 versie. Dat ze daar een universeel plaatje van het xc40 display tonen kan ik niet helpen.
Feit is dat de overige opties niet aanwezig zijn (zoals wel op andere modellen zoals mijn vorige xc90)

Ik zoek tips; geen l.Lige opmerkingen.
ok dan, een tip

mensen die u proberen helpen niet direct aanvallen?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2 Ik heb gisteren de laatste update van Google Maps gedownload. Probeer nu de nieuwe functionaliteit te vinden maar dat zit waarschijnlijk niet in deze update. Ik plan nu theoretisch een reis van Den Haag naar Zwolle en kies mijn bestemming in Zwolle en wil dan een tussenstop toevoegen. Ik kies voor categorie laadstations maar krijg dan alleen een stuk of 8 laadstations in mijn buurt en niet die langs de route. Ik hoef nog lang niet bij te laden dus ben alleen geïnteresseerd in laadstations vlak bij Zwolle. Maar die laat hij niet zien Veel door mij als poging uitgesproken opdrachten worden door Google niet herkend of niet gekoppeld aan mijn route bepalen in Maps. Op internet word ik niet veel wijzer van de handleidingen voor Maps in auto’s. Jullie wel een makkelijker manier gevonden??? Ik zou het liefst mijn route (naar Zwolle of andere plaats) heen en terug willen invoeren en dan zien hoever ik kom op mijn batterijlading en waar ik dan ongeveer zou kunnen bijladen om weer thuis te komen. Hoe doe ik dat?
Hoe doe je dat updaten van Google maps? Ik kan in mijn P8 geen ‘opdracht’ vinden om dat te doen. Heb je een hint? En wat is de laatste update eigenlijk. Mijn vorige wek geleverde auto heeft versie 10.58.0.E, maar dat is m.i. niet de zeer recent aangekondigde ‘intelligente’ versie

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 02-02-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
Bij de P2 is het in het (dacht ik) gewoon te updaten bij de apps zelf (Playstore) of in het systeem menu, onder apps
Je kunt daar ook instellen dat apps automatisch worden geupdate.

[ Voor 27% gewijzigd door Jehanthar op 02-02-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
vdtweak schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:40:
[...]
camera's: de achteruitrij camera gaat niet opeens zichzelf droog wrijven en ik verwacht daar geen verbetering bij.
Dat was nog eens handig geweest! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
lol - ik wilde net online een afspraak maken met Volvo -zie een vrij slot op de 16e.. snel alles invullen zie ik in de summary dat het dus 16 Maart is (eerste mogelijkheid!)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:10:
[...]

@Juancho Ik weet dat jij de komende tijd wat verder van huis zult laden, neem aan dat je de auto dan niet meer kunt zien? Puntje van aandacht is die alarm bug... als je alarm hebt natuurlijk. Kan voor de buurt naar zijn mocht hij continue afgaan en jij dat niet weten. Ook hier geen voc dus als je hem niet kunt zien...
Ja 300m van onze woning als het nodig is. Het alarm is nu in 2 dagen dus 1x afgegaan, vanmiddag toen er letterlijk niks aan de hand was. Gewoon spontaan dus. Wat kan ik dan het beste doen? Tijdelijk de sterkte van het alarm even verminderen in het systeem? Helpt dat? Ik wil idd niet dat je kans hebt dat het alarm snachts 1 of meerdere keren af gaat en de hele buurt boos wordt ;). Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat ik hier geen last van zou hebben omdat ik de nieuwste updates heb. Misschien was die ene keer ook gewoon pech hoor, ging er net een vogeltje op de auto zitten ofzo 😄

Heb je verder trouwens nog suggesties voor mijn andere vragen? :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 02-02-2021 18:34 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2]
Voorverwarmschema: iemand een idee waarvoor het vinkje "wekelijks herhalen" dient? Als ik dat niet aanzet verdwijnt de opdracht ook niet uit de lijst als hij uitgevoerd is. Een timer aan of uitzetten doe je met het vinkje achter de timer (in de overzichtslijst). Dus zie niet echt de meerwaarde van dat "wekelijks herhalen" vinkje :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Jehanthar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Is die laatste Google Maps update dan misschien nu alleen nog voor auto’s met Android 10? Ik heb nl. nog Android 9 en gisteren de voor mij zichtbare laatste update gedownload. (Versie 10.58.0 E)
Nee ik heb ook nog gewoon de November update met Android 9. Ik heb ook 10.58.0.E
Heb me wel aangemeld als beta tester (zie de link in de Google Maps app-beschrijving in de playstore) maar volgens mij is dat daarvoor niet noodzakelijk, want hij deed dit al voordat ik me had aangemeld.
Hier een voorbeeldje, start met 44% SoC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoanNNszsJXidFIGgtNbv6a0VKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3oLtrI5DJFRxY4GC4RIPuvn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door JTHZZ op 02-02-2021 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:29
4v4t4r schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:45:
lol - ik wilde net online een afspraak maken met Volvo -zie een vrij slot op de 16e.. snel alles invullen zie ik in de summary dat het dus 16 Maart is (eerste mogelijkheid!)
Ik had hetzelfde en stond dus vandaag bij Volvo voor de deur, in plaats van 2 maart :)
Terug naar huis gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door darwusch op 02-02-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 08:07
High-Voltage2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:08:
[P2]
Voorverwarmschema: iemand een idee waarvoor het vinkje "wekelijks herhalen" dient? Als ik dat niet aanzet verdwijnt de opdracht ook niet uit de lijst als hij uitgevoerd is. Een timer aan of uitzetten doe je met het vinkje achter de timer (in de overzichtslijst). Dus zie niet echt de meerwaarde van dat "wekelijks herhalen" vinkje :?
Waar het voor dient mag toch wel duidelijk zijn 😊!?

Ik gebruik het zelf om iedere dinsdag de auto warm te hebben als ik vertrek. Ideaal!
En als het vinkje uit staat, dan doet ‘ie het maar 1 keer. Daarna zou de timer wel automatisch verwijderd mogen worden van mij.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Laatst online: 01-02 11:38
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:34:
[...]

ok dan, een tip

mensen die u proberen helpen niet direct aanvallen?
Sorry zag niet direct je hulp of verwijzing..................
dit staat online: https://www.volvocars.com...n-voor-bestuurdersdisplay
En deze wijkt ook weer af van de app-versie. In de P2 staat alleen de rit info.....
Kortom: foutje bij Volvo?

[ Voor 18% gewijzigd door XC40_P8 op 02-02-2021 19:16 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2Hattem schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Waar het voor dient mag toch wel duidelijk zijn 😊!?
Dacht ik ook, maar uiteindelijk blijft de timer er gewoon in staan en lijkt het alsof ie het ook nog doet...
Ik gebruik het zelf om iedere dinsdag de auto warm te hebben als ik vertrek. Ideaal!
En als het vinkje uit staat, dan doet ‘ie het maar 1 keer. Daarna zou de timer wel automatisch verwijderd mogen worden van mij.
Dat één keer doen, is dat uit ervaring of is dat wat je verwacht dat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
High-Voltage2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:11:
[...]
Dat één keer doen, is dat uit ervaring of is dat wat je verwacht dat er gebeurt?
Ehhmmm .... dat is slechts mijn verwachting, niet mijn ervaring 😊

En in deze tijd is het opdoen van ervaring een lastig gegeven, zeker als we nog een paar weekjes thuisblijven en Snow op de oprit blijft staan.

[ Voor 20% gewijzigd door P2Hattem op 02-02-2021 19:22 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2Hattem schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Ehhmmm .... dat is slechts mijn verwachting, niet mijn ervaring 😊
Mijn beleving, vandaar ook mijn vraag, is juist andersom.
Ik ga het deze week nog eens correct testen. Had het vluchtig getest, maar zonder er echt veel aandacht aan te schenken. Dus kan zijn dat mijn test niet helemaal accuraat was.

Ik zal terugkomen met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 18:17
darwusch schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Ik had hetzelfde en stond dus vandaag bij Volvo voor de deur, in plaats van 2 maart :)
Terug naar huis gestuurd.
Ik heb ze maar even gemaild..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:59
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:

2. ik heb één hele grote irritatie en dat is dat Spotify een playlist NIET afspeelt zoals je het geordend hebt in de app (op je PC/Telefoon/Tablet) en je ook geen optie hebt om de sortering aan te passen. Mis ik iets of kan dit echt niet? Zou ik echt een super irritante fout vinden want ik werk vaak met lijsten waar ik wekelijks nieuwe dingen aan toevoeg en die wil je gewoon bovenaan hebben.
Ik heb die van mij niet specifiek geordend, maar de nieuwe staan bovenaan bij mij. Ook als ik die vanaf een ander device toevoeg. Ik beheer m'n lijsten niet heel actief, maar als ik een song like dan staat ie bij m'n favoriete nummers altijd bovenaan... (P2 overigens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:03:
[...]

Ja 300m van onze woning als het nodig is. Het alarm is nu in 2 dagen dus 1x afgegaan, vanmiddag toen er letterlijk niks aan de hand was. Gewoon spontaan dus. Wat kan ik dan het beste doen? Tijdelijk de sterkte van het alarm even verminderen in het systeem? Helpt dat? Ik wil idd niet dat je kans hebt dat het alarm snachts 1 of meerdere keren af gaat en de hele buurt boos wordt ;). Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat ik hier geen last van zou hebben omdat ik de nieuwste updates heb. Misschien was die ene keer ook gewoon pech hoor, ging er net een vogeltje op de auto zitten ofzo 😄

Heb je verder trouwens nog suggesties voor mijn andere vragen? :*)
Ja dat alarm beperken helpt, maar het is steeds eenmalig, je moet het dus iedere keer dat je de auto gaat verlaten weer activeren.
Wat ik zei, gistermiddag gebeld en vanochtend heeft de dealer een update gedaan.
Nu een kernelversie van 8 januari 2021 waarin dat alarmprobleem opgelost zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
dnns85 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Ik heb die van mij niet specifiek geordend, maar de nieuwe staan bovenaan bij mij. Ook als ik die vanaf een ander device toevoeg. Ik beheer m'n lijsten niet heel actief, maar als ik een song like dan staat ie bij m'n favoriete nummers altijd bovenaan... (P2 overigens)
Heb je dan opties om een playlist te ordenen? Bijv. dus nieuwste bovenaan, of op alfabet... Die optie mis ik dus en nummers in een afspeellijst lijken gewoon door elkaar heen gehutseld zonder dat de shuffle optie aan staat. Echt super irritant... Dus ik hoop maar dat ik iets over het hoofd zie.

Edit: als ik even op mn laptop Spotify check heb ik het idee dat de auto van oud naar nieuw toont in je playlist. Dus net de verkeerde kant op....

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 02-02-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Ja dat alarm beperken helpt, maar het is steeds eenmalig, je moet het dus iedere keer dat je de auto gaat verlaten weer activeren.
Wat ik zei, gistermiddag gebeld en vanochtend heeft de dealer een update gedaan.
Nu een kernelversie van 8 januari 2021 waarin dat alarmprobleem opgelost zou moeten zijn.
Hmm ik zal morgenochtend eens de kernelversie van mijn auto checken. Ik heb de auto gister ontvangen en hij zou helemaal uptodate zijn. Dus dan mag je er vanuit gaan dat ik die kernelversie ook al heb. Het kan nogmaals ook een toevalstreffer zijn hoor, dat het alarm afging. Er lopen hier wel eens katten onder autos of op de autos, kan dat de sensor bijv. al triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
XC40_P8 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Sorry zag niet direct je hulp of verwijzing..................
dit staat online: https://www.volvocars.com...n-voor-bestuurdersdisplay
En deze wijkt ook weer af van de app-versie. In de P2 staat alleen de rit info.....
Kortom: foutje bij Volvo?
Een fout in de handleiding dus, wat 1 van de 2 mogelijkheden was die ik in mijn oorspronkelijk antwoord gaf. Totaal niet als aanval op u bedoeld dus.

Anyway, misschien dit eens proberen onderaan die pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iRXcpE2epYK3QFOmyGz9XYrQs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tQp2fFg7N3v7JxSP0KkMNevJ.jpg?f=user_large

Bij 'iets anders' kan je vervolgens zeggen dat het niet zo werk bij de P8, mogelijk krijg je dan wel een respons van volvo zelf of wordt de fout dan rechtgezet in een volgende update.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Hmm ik zal morgenochtend eens de kernelversie van mijn auto checken. Ik heb de auto gister ontvangen en hij zou helemaal uptodate zijn. Dus dan mag je er vanuit gaan dat ik die kernelversie ook al heb. Het kan nogmaals ook een toevalstreffer zijn hoor, dat het alarm afging. Er lopen hier wel eens katten onder autos of op de autos, kan dat de sensor bijv. al triggeren?
Lijkt me niet dat een kat dat lukt.....of je moet ‘m per ongeluk in de auto opgesloten hebben,,,,haha.
De problemen met het alarm zoals die hier eerder gemeld zijn, en zoals ik het zelf ook ervaren heb, treden (;alleen?) op tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Lijkt me niet dat een kat dat lukt.....of je moet ‘m per ongeluk in de auto opgesloten hebben,,,,haha.
De problemen met het alarm zoals die hier eerder gemeld zijn, en zoals ik het zelf ook ervaren heb, treden (;alleen?) op tijdens het laden.
Ok, dan moet het bij mij wel een lucky shot zijn geweest om zomaar te noemen want mijn auto stond dus NIET aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
XC40_P8 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Komt uit de Volvomanual-app handleiding p8.
Wel grappig dat je liters per 100/km ziet haha

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:23
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:14:
[...]

Een fout in de handleiding dus, wat 1 van de 2 mogelijkheden was die ik in mijn oorspronkelijk antwoord gaf. Totaal niet als aanval op u bedoeld dus.

Anyway, misschien dit eens proberen onderaan die pagina:
[Afbeelding]

Bij 'iets anders' kan je vervolgens zeggen dat het niet zo werk bij de P8, mogelijk krijg je dan wel een respons van volvo zelf of wordt de fout dan rechtgezet in een volgende update.
Dat is wel een idee, er staan volgens mij meer fouten en onvolledigheden in de manual.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Gisteren ook mee zitten puzzelen. Als je een tussenstop toevoegt lijkt Google Maps er vanuit te gaan dat je daar bij laadt. Pas wanneer je een bestemming verder dan bv 250 km invoert vraagt hij of hij een laadstation moet toevoegen. Bij de suggesties was de eerste een echte snellader. De andere suggesties waren 11 of 22kW palen. 3,5 uur laden staat er dan. Kan me echt niet voorstellen dat dat dan de snelste manier is om bij B te komen.
Terwijl mijn test bestemming in Zuid Frankrijk best goed werd ingevuld.
Gekke jongens, die van Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat herken ik niet. Bij een tussenbestemming krijg je gewoon de verwachte SoC te zien op de eindbestemming. Zonder bijladen onderweg. En als dat niet lukt dan vraagt hij of ik een laadstop wil inplannen.
Wat me nog niet duidelijk is: de ene keer moet ik zelf de laadstop kiezen en de andere keer bepaalt Google het optimum. Is me niet duidelijk wanneer het een en wanneer het ander. Mijn voorbeeld hierboven naar Parijs ziet er prima uit, een keer 350kW lader en een keer 50kW. Kan me voorstellen dat dat niet beter kan ivm beperkte snel laders in Frankrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
Is het mogelijk om je laadpas van de leasemaatschappij (in mijn geval Alphabet) te koppelen aan een app (zoals Smoov)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Willi1908 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:17:
Is het mogelijk om je laadpas van de leasemaatschappij (in mijn geval Alphabet) te koppelen aan een app (zoals Smoov)?
Het is mij gelukt met Travelcard en NewMotion.
Je hoeft alleen maar het nummer in te voeren.

Als ik de laadpas gebruik, dan zie je een paar tellen later de laadsessie in de Smoov app.
Starten met de app en de QR code op de paal is me 1 keer gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
[p2]

Ben net voor 21.00 gestrand bij publieke laadpaal. Wilde om 20.30 naar huis gaan, laadkabel losgekoppeld en afgemeld op laadpaal met pasje. Kabel in de auto gelegd en weggereden. Na 3 meter uit parkeervak noodstop, error melding rood scherm, verwijder laadkabel. Sindsdien wil de auto niet meer voor of achteruit. Ook niet na reset software android, auto uitzetten en 10min weglopen, of kabelnopnieuw aangesloten en afgekoppeld.

Polestar comnect gebeld en anwb komt eraan.

Sta je dan half op straat, politie is ook al langsgeweest want het nu inmiddels half 10. Fijn he zon electrische auto kreeg ik te horen.

Is dit het beruchte laadpin bruggetje?

Mijn auto heeft trouwens vandaag de laatste december android 10 update gehad in de garage, dus tot nu toe geen succes. Polestar connect gaf aan dat het aan de update kan liggen en dat de auto morgen terug moet naar de garage....

Eerst maar thuis zien te komen, kan niet blijven staan hier.

Skywalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexC
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik heb mijn laad-"druppel" (LeasePlan) gekoppeld aan Smoov. Werkte meteen.
Smoov is van Allego en staat dus verder los van Travelcard (provider van de tank-/laadpassen voor LP), dus zal voor MTC en TNM ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 25-06 16:38

RHF

sky_walker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:31:
[p2]

Ben net voor 21.00 gestrand bij publieke laadpaal. Wilde om 20.30 naar huis gaan, laadkabel losgekoppeld en afgemeld op laadpaal met pasje. Kabel in de auto gelegd en weggereden. Na 3 meter uit parkeervak noodstop, error melding rood scherm, verwijder laadkabel. Sindsdien wil de auto niet meer voor of achteruit. Ook niet na reset software android, auto uitzetten en 10min weglopen, of kabelnopnieuw aangesloten en afgekoppeld.

Polestar comnect gebeld en anwb komt eraan.

Sta je dan half op straat, politie is ook al langsgeweest want het nu inmiddels half 10. Fijn he zon electrische auto kreeg ik te horen.

Is dit het beruchte laadpin bruggetje?

Vrees inderdaad een bruggetje om daarna zo snel mogelijk een software update. Ik [P8] kreeg tegenstrijdig advies, van mijn volvo dealer mocht ik eigenlijk niet rijden met door ANWB gemaakt bruggetje. Had opgetakeld moeten worden. Na software update geen laadkabel probleem meer gehad....wel alarm interieur sensor uitgeschakeld i.v.m. vals alarm. Dat moet nog gefixt worden met update, lees net dat er al een update voor is.

Mijn auto heeft trouwens vandaag de laatste december android 10 update gehad in de garage, dus tot nu toe geen succes. Polestar connect gaf aan dat het aan de update kan liggen en dat de auto morgen terug moet naar de garage....

Eerst maar thuis zien te komen, kan niet blijven staan hier.

Skywalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Wat een drama Sky_walker 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Is er eigenlijk ooit door iemand een uitleg gegeven waarom dat bruggetje niet gebruikt zou mogen worden?
Het werkt, en zou zeker in zo een situatie handig zijn om te hebben, dan kan je tenminste terug het parkeervak inrijden zodat je niet meer in de weg staat.

Ik hoop ook echt dat het uitsluitend een software issue is dat dus uiteindelijk wel opgelost zal worden, en geen hardware probleem.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Het is me inmiddels gelukt weer te laden maar zodar ik ontkoppel blokkeert de auto doordat ie denkt dat de kabel nog aangesloten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_qPlMTRFgWYW9jSQX1BpOZMeDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMkvzEPXaHc9N4hERe3SWPc6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEhBYI6KLpY6Mr8WGIFO6kgz1do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK1c8TK3CG0rZcUxa9MQR7Rb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Zegt nu gepauzeerd als ik normaal ontkoppel, die had ik nog niet gezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3UW7lE2LawmTZUK16RpQXxTuzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZnr3yHOHiy5hkfZDydvRXwL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Voor de leuk wat foto's van het exterieur van een Polestar 2, kleur: Thunder, met perfomance-pack:
https://www.androidplanet.nl/spotlight/android-auto/

Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2
Not mine, wel het geluk om een tijdje mee te mogen 'rijden' O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
sky_walker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:58:
Het is me inmiddels gelukt weer te laden maar zodar ik ontkoppel blokkeert de auto doordat ie denkt dat de kabel nog aangesloten is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is wel een serieus probleem die veel P2 rijders hebben. Weet iemand wat de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[p2]

Wegenwacht is aangekomen, ik heb met de technische helpdesk gesproken van de wegenwacht en ze bevestigden dat dit in mijn geval een softwarenprobleem is tgv de nieuwe software update. Schijnt vaker te gebeuren binnen 1-2 dagen na update (in de garage). Polestar is hier druk mee bezig om deze bug te verhelpem.

Anwb gaat een brug zetten in laadpunt auto en daarmee noet ik morgen terug naar de dealer..... software update moet opnieuw gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
sky_walker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
P2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0nmXC1PudFu-UjCEA4vEWv3r7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3QPJhkFyyBXpgxlXVOVDggP.jpg?f=fotoalbum_large

Ai! Ik heb dit issue afgelopen zondagavond ook gehad midden op een kruispunt vanaf een provinciale weg naar de snelweg. Reed al een tijd. Stopte voor het stoplicht en boem! Ook deze melding. Virtuele laadkabel aan de auto hangen... Auto op rem geen beweging in te krijgen. Resetten hielp niet. Ben uiteindelijk weggesleept en was in afwachting van de ANWB op een veilige plek. Daar zelf gaan klooien en het issue kunnen oplossen.

Ik heb namelijk vanuit de auto de niet bestaande laadkabel ontgrendeld via het scherm. Daarna de granny charger gekoppeld aan het laadpunt. Hoorde de vergrendeling gaan. Toen via de knop naast het laadpunt ontgrendeld. Dat verhielp de foutmelding en ik kon mijn reis weer voortzetten na meer dan een uur. Kan je dit eens proberen? Hoop dat het helpt.

Gisteren met Polestar en een Volvo servicepunt gebeld in de hoop dat een nieuwe softwareupdate dit issue zou verhelpen maar dat schijnt nog niet het geval te zijn. Afwachten en hopen dat het niet nog eens gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
JoeMusashi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:35:
[...]

P2

[Afbeelding]

Ai! Ik heb dit issue afgelopen zondagavond ook gehad midden op een kruispunt vanaf een provinciale weg naar de snelweg. Reed al een tijd. Stopte voor het stoplicht en boem! Ook deze melding. Virtuele laadkabel aan de auto hangen... Auto op rem geen beweging in te krijgen. Resetten hielp niet. Ben uiteindelijk weggesleept en was in afwachting van de ANWB op een veilige plek. Daar zelf gaan klooien en het issue kunnen oplossen.

Ik heb namelijk vanuit de auto de niet bestaande laadkabel ontgrendeld via het scherm. Daarna de granny charger gekoppeld aan het laadpunt. Hoorde de vergrendeling gaan. Toen via de knop naast het laadpunt ontgrendeld. Dat verhielp de foutmelding en ik kon mijn reis weer voortzetten na meer dan een uur. Kan je dit eens proberen? Hoop dat het helpt.

Gisteren met Polestar en een Volvo servicepunt gebeld in de hoop dat een nieuwe softwareupdate dit issue zou verhelpen maar dat schijnt nog niet het geval te zijn. Afwachten en hopen dat het niet nog eens gebeurt.
Dank voor je uitleg, dat heb ik geprobeerd ja ook via het scherm maar zonder resultaat.

Anwb heeft brug geplaatst en daarmee ben ik naar huis gereden. Morgen naar de garage.

Wel heel link dit als je midden op de weg vast komt te staan.

Enfin, veilig thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsWBO5RbR4qh-XpLI6VYbzL0pZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPPnPeb4YyVlwPsgNVhMZfnB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:11
JoeMusashi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:35:
[...]

P2

[Afbeelding]

Van wanneer zijn jullie wagens? Gebeurt dit enkel bij de eerst geproduceerde wagens of is het random? Ik dacht ook dat enkel gebeurde bij vertrekken na het laden... maar blijkbaar kan het ook midden in een rit... 😮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:56:
Is er eigenlijk ooit door iemand een uitleg gegeven waarom dat bruggetje niet gebruikt zou mogen worden?
Het werkt, en zou zeker in zo een situatie handig zijn om te hebben, dan kan je tenminste terug het parkeervak inrijden zodat je niet meer in de weg staat.

Ik hoop ook echt dat het uitsluitend een software issue is dat dus uiteindelijk wel opgelost zal worden, en geen hardware probleem.
Mijn dealer heeft een stekker gemaakt met daarin deze doorverbinding om mensen snel weer op gang te kunnen helpen. Lijkt me dus een safe oplossing in afwachting van de echte remedie....
Ik weet niet of dit op de P8 ook is voorgekomen? Zal haast wel. Eigenlijk zou iedereen een dergelijke stekker 3D moeten kunnen printen om daarmee verkeerd aansluiten te vermijden en in de auto moeten hebben liggen.......

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 02-02-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Davy_Rx schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Van wanneer zijn jullie wagens? Gebeurt dit enkel bij de eerst geproduceerde wagens of is het random? Ik dacht ook dat enkel gebeurde bij vertrekken na het laden... maar blijkbaar kan het ook midden in een rit... 😮
Die van mij is eind december 2020, leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Mga1600 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:09:
[...]

Mijn dealer heeft een stekker gemaakt met daarin deze doorverbinding om mensen snel weer op gang te kunnen helpen. Lijkt me dus een safe oplossing in afwachting van de echte remedie....
Ik weet niet of dit op de P8 ook is voorgekomen? Zal haast wel. Eigenlijk zou iedereen een dergelijke stekker 3D moeten kunnen printen om daarmee verkeerd aansluiten te vermijden en in de auto moeten hebben liggen.......
De ANWB heeft goedkeuring van polestar om deze doorverbinding te gebruiken, om daarmee naar de garage te gaan. Niet alle volvo dealers zijn op de hoogte hiervan hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Kun je zo’n stekkertjes-draadje ook zelf in elkaar flansen voor als de nood aan de man komt? En wat heb je dan daarvoor nodig? Als je daarmee kan voorkomen dat je midden op een kruispunt oid een uur op de ANWB moet wachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Jehanthar op 02-02-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Jehanthar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:38:
Kun je zo’n stekkertjes-draadje ook zelf in elkaar flansen voor als de nood aan de man komt? En wat heb je dan daarvoor nodig? Als je daarmee kan voorkomen dat je midden op een kruispunt oid een uur op de ANWB moet wachten.
Ik zou ernstig afraden om zelf aan de electrische aansluiting van je auto te gaan knutselen. Voor je eigen veiligheid en garantie op je auto. Dan maar geduldig wachten op een veilige plek langs de weg.

[ Voor 5% gewijzigd door sky_walker op 02-02-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Omdat ik op alle forums zo’n zelfde foto zie met een simpel ogend draadje in die 2 specifieke gaatjes van de stekker. Ik zou zelf ook niet snel zoiets aandurven maar als het alleen maar zo’n verbindingsdraadje is en niet iets speciaals.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
[p2 laad probleem]

Wat ik mij afvraag bij dit probleem.
Ik heb geleerd om altijd eerst je af te melden bij de publieke laadpaal en dan pas los te koppelen.

Doen andere mensen dit andersom?

Ik doe dus altijd

Kabel in publieke laadpaal
Pasje
Kabel in auto

En bij wegrijden
Pasje publrkke laadpaal
Kabel uit laadpaal
Kabel unlocken auto
Kabel uit auto

Is de volgorde maybe oorzaak van het probleem?

Ter duidelijkheid bij snelladers is het eigenlijk altijd eerst de kabel in de auto. Dan pasje.

En bij afmelden pasje dan unlocken auto dan kabel uit auto.

[ Voor 17% gewijzigd door vdtweak op 03-02-2021 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Als het om AC paal of thuislader gaat, zou de volgorde volgens mij niet zo moeten zijn als je de handleiding hierop naslaat.
Eerst kabel aan autokant loskoppelen als je klaar bent met laden.

[ Voor 22% gewijzigd door Jehanthar op 02-02-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-01-2024
Pff, als ik dat zo lees heb ik gelukkig een goeie P2. 1x niet kunnen starten vorig jaar en af een toe een kwartiertje geen internet. Verder nooit problemen, ook niet met bereik. Ik had al een laadpaal thuis.

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Jehanthar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:49:
Omdat ik op alle forums zo’n zelfde foto zie met een simpel ogend draadje in die 2 specifieke gaatjes van de stekker. Ik zou zelf ook niet snel zoiets aandurven maar als het alleen maar zo’n verbindingsdraadje is en niet iets speciaals.....
Even rondzoeken op internet leert dat ze de CP control pilot (post insertion signalling) van de stekker verbinden met de PE protective earth, dus lijkt een signaalspanning doorverbinding. Het post insertion /contact wordt dus geneutraliseerd op aarde dus daardoor krijgt de auto signaal dat er geen kabel is verbonden. Klinkt logisch.

Zie schema, rechterplaatjenis de auto in spiegelbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRnSS7qzAibYLQ_vmhcl-E3tsmc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TwrNFC48VQaS3vECrI42UiF4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Jehanthar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:54:
P2
Als het om AC paal of thuislader gaat, zou de volgorde volgens mij niet zo moeten zijn als je de handleiding hierop naslaat.
Eerst kabel aan autokant loskoppelen als je klaar bent met laden.
Zo staat het inderdaad in de manual. Afmelden aan de laadpaal met pasje of app is voor de besturing van de laadpaal of de stekker aan die kant wordt vrijgegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Je kunt je paadpas(sen) vaak koppelen aan dergelijke apps, ook als je het laden start met je pas, ontvang je na een paar seconden een notificatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RV3dXSZNu-LIWEUieQS1uJaVMxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/234E1JdE18Qffu67nQKIjbKA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Davy_Rx schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Auto is van begin december. Heb de 1 oktober software. Tot nu toe alleen issue gehad met 4G en verder helemaal niets.

Voor de duidelijkheid. Ik had thuis geladen. Ontkoppeld en aan mijn rit begonnen (snelweg, provinciale weg en binnen bebouwde kom) om iemand thuis te brengen (30 min). Aantal keer gestopt ook. Op de terugweg sloeg het issue na 5 minuten toe bij een stoplicht aan het eind van de provinciale weg. Gezien de onveilige plek en het gevoelsmatige random karakter wil ik dit absoluut niet nog eens meemaken. Ik vermoed dat dit bij elke Polestar kan optreden momenteel.

Ik had de hoop dat de nieuwe software dit issue zou verhelpen. Wilde die maandag gelijk laten installeren. Polestar Support en Volvo geven aan dat dit niet het geval is. Er moet nog een fix komen. Tot die tijd is het hopen dat het niet nog eens gebeurt. Ik had ook de hoop dat mijn fix zoals hierboven beschreven zou helpen als workaround maar helaas werkte het bij sky_walker niet...

Is de enige tip nu om zo’n kabeltje te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:25
sky_walker schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:18:
[...]

Even rondzoeken op internet leert dat ze de CP control pilot (post insertion signalling) van de stekker verbinden met de PE protective earth, dus lijkt een signaalspanning doorverbinding. Het post insertion /contact wordt dus geneutraliseerd op aarde dus daardoor krijgt de auto signaal dat er geen kabel is verbonden. Klinkt logisch.

Zie schema, rechterplaatjenis de auto in spiegelbeeld

[Afbeelding]
Dit gaat niet goed. PP verbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Boxtel schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:55:
Pff, als ik dat zo lees heb ik gelukkig een goeie P2. 1x niet kunnen starten vorig jaar en af een toe een kwartiertje geen internet. Verder nooit problemen, ook niet met bereik. Ik had al een laadpaal thuis.
Zou dat dan aan je naam hier op Tweakers gerelateerd zijn 😂?! Heb zelf ook heel weinig issues ivm wat hier voorbijkomt en ik ben al 5 maanden onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Arie van Dijk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:43:
[...]

Idd en hier een duidelijke foto van doorlus in een eerdere post:
Arie van Dijk in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Arie van Dijk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:43:
[...]

Dank Arie, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-07 13:18
Yes.
Heb mijn alphabet (eneco) pas gekoppeld aan Charge Assist, Smoov en FastNed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:19
Misschien even je eerdere post aanpassen, je weet maar nooit of iemand je advies opvolgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:02
P2 - Ik plan nu theoretisch een reis van Den Haag naar Zwolle en kies mijn bestemming in Zwolle en wil dan een tussenstop toevoegen. Ik kies voor categorie laadstations maar krijg dan alleen een stuk of 8 laadstations in mijn buurt en niet die langs de route. Ik hoef nog lang niet bij te laden dus ben alleen geïnteresseerd in laadstations vlak bij Zwolle. ... Ik zou het liefst mijn route (naar Zwolle of andere plaats) heen en terug willen invoeren en dan zien hoever ik kom op mijn batterijlading en waar ik dan ongeveer zou kunnen bijladen om weer thuis te komen. Hoe doe ik dat?
Ik heb hier ook nog geen oplossing voor kunnen vinden, het plannen van laadopties via maps gaat inderdaad niet handig. Ook als google zelf aangeeft dat je net niet voldoende batterijcapaciteit hebt om je bestemming te halen en vraagt of je een laadstop in wilt plannen worden er suggesties gegeven voor laadstops aan het begin van je route zodat je moet gaan laden met 70% soc en dan op je bestemming arriveert met ca 10% soc 8)7
Het laden gaat daardoor onnodig traag en je moet in sommige gevallen een extra laadstop gaan maken omdat je maar kleine beetjes bijlaad.

Als workaround vraag ik google pas 10 a 15 minuten voordat ik op het punt bereik te willen laden een laadstop in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
EHAS schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 01:58:
[...]

Je kunt je paadpas(sen) vaak koppelen aan dergelijke apps, ook als je het laden start met je pas, ontvang je na een paar seconden een notificatie:
[Afbeelding]
Kijk dit is wat ik nodig ben! Top dat het dus kan en dat je niet om het uur uit twijfel toch maar even bij de P8 (in mijn geval) gaat checken of alles nog goed gaat omdat je bijv. de volgende ochtend echt de 80/90% nodig bent... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53
Weer een update betreft de app voor de P2: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#18806248

Spring 2021.. Ben benieuwd hoe dit voor de P8 dan zal zijn.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
mvrooij schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:38:
Weer een update betreft de app voor de P2: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#18806248

Dat kan dus nog steeds 20 juni worden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:38:

Ongeveer hetzelfde. Bij de aflevering maandag vertelde de Volvo dealer mij ook dat de app er rond het voorjaar gaat komen en dat ze druk bezig waren met de laatste testen etc. Dus dat komt er gewoon aan, waarbij het misschien wat weken kan verschillen met de P2 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53
Juancho schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Ongeveer hetzelfde. Bij de aflevering maandag vertelde de Volvo dealer mij ook dat de app er rond het voorjaar gaat komen en dat ze druk bezig waren met de laatste testen etc. Dus dat komt er gewoon aan, waarbij het misschien wat weken kan verschillen met de P2 natuurlijk.
Ja we gaan het zien!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JoeMusashi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:21:
[...]

Auto is van begin december. Heb de 1 oktober software. Tot nu toe alleen issue gehad met 4G en verder helemaal niets.

Voor de duidelijkheid. Ik had thuis geladen. Ontkoppeld en aan mijn rit begonnen (snelweg, provinciale weg en binnen bebouwde kom) om iemand thuis te brengen (30 min). Aantal keer gestopt ook. Op de terugweg sloeg het issue na 5 minuten toe bij een stoplicht aan het eind van de provinciale weg. Gezien de onveilige plek en het gevoelsmatige random karakter wil ik dit absoluut niet nog eens meemaken. Ik vermoed dat dit bij elke Polestar kan optreden momenteel.

Ik had de hoop dat de nieuwe software dit issue zou verhelpen. Wilde die maandag gelijk laten installeren. Polestar Support en Volvo geven aan dat dit niet het geval is. Er moet nog een fix komen. Tot die tijd is het hopen dat het niet nog eens gebeurt. Ik had ook de hoop dat mijn fix zoals hierboven beschreven zou helpen als workaround maar helaas werkte het bij sky_walker niet...

Is de enige tip nu om zo’n kabeltje te regelen?
Dit lijkt me echt een issue dat heel (maar dan ook echt heeeeeeel) snel opgelost moet worden, voor dat er ongelukken gaan gebeuren. Dat de auto op een oprit of parkeervak zo'n melding geeft zou heel irritant zijn, maar dan zijn de gevolgen te overzien. Maar gewoon random midden in een rit op een drukke kruising, dat kan echt bloedlink zijn en zou toch nooit mogen gebeuren.

En als het dan tòch gebeurt, dan zou het op zijn minst mogelijk moeten zijn om de auto in neutraal te krijgen en aan de kant te kunnen duwen. Ik begrijp dat dat ook niet kan?

P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
_--[]--__ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Dat kan dus nog steeds 20 juni worden :?
Ja... van week 48 2020 naar januari, februari en nu voor het gemak maar naar Q2, dan hoeft er niet maandelijks bijgesteld te worden.

Ik vind het een fantastische auto, maar dit stuk is voor mij echt onbegrijpelijk, hoe je een EV kunt aankondigen ruim een jaar (langer zelfs?) voordat je hem gaat uitleveren en het dan niet voor elkaar krijgt om de app op tijd klaar te hebben.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
De eerste versies van VOC geven je kennelijk nog niet veel controle over het laden als ik naar de (hier eerder getoonde) planning kijk . Timer functie pas medio dit jaar.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd-EtfsTlD3iBmvEXWv63cQZA2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG4MhbYYbr7vmU3TlwftXpnF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
_--[]--__ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Ik heb hier ook nog geen oplossing voor kunnen vinden, het plannen van laadopties via maps gaat inderdaad niet handig. Ook als google zelf aangeeft dat je net niet voldoende batterijcapaciteit hebt om je bestemming te halen en vraagt of je een laadstop in wilt plannen worden er suggesties gegeven voor laadstops aan het begin van je route zodat je moet gaan laden met 70% soc en dan op je bestemming arriveert met ca 10% soc 8)7
Het laden gaat daardoor onnodig traag en je moet in sommige gevallen een extra laadstop gaan maken omdat je maar kleine beetjes bijlaad.

Als workaround vraag ik google pas 10 a 15 minuten voordat ik op het punt bereik te willen laden een laadstop in te plannen.
Zie mijn eerdere post, ik krijg met 1 druk op de knop laadstop toevoegen een mooie planning
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoanNNszsJXidFIGgtNbv6a0VKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3oLtrI5DJFRxY4GC4RIPuvn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Montalbano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Dit lijkt me echt een issue dat heel (maar dan ook echt heeeeeeel) snel opgelost moet worden, voor dat er ongelukken gaan gebeuren. Dat de auto op een oprit of parkeervak zo'n melding geeft zou heel irritant zijn, maar dan zijn de gevolgen te overzien. Maar gewoon random midden in een rit op een drukke kruising, dat kan echt bloedlink zijn en zou toch nooit mogen gebeuren.

En als het dan tòch gebeurt, dan zou het op zijn minst mogelijk moeten zijn om de auto in neutraal te krijgen en aan de kant te kunnen duwen. Ik begrijp dat dat ook niet kan?
Eens, ik kreeg de auto niet meer van zijn plaats op geen enkele manier en ik stond inmiddels half op de weg.

Ik vroeg me af, de auto zou toch niet in noodstop kunnen gaan op hoge snelheid op de snelweg ofzo want dan kan je letterlijk van de weg af gereden worden door achteropkomend verkeer (vrachtwagen), moet er niet aan denken. Lijkt me dat het systeem niet zal ingrijpen bij snelheid boven xx km/uur want dan kan je nooit ingeplugd zijn.... tja, vindt het wel zorgelijk, mijn auto gaat vandaag of morgen terug naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien moet je dit nog even extra goed aankaarten met een duidelijke beschrijving van hoe enorm gevaarlijk het eigenlijk is. Dit zou echt niet mogen, dit is gewoon levensgevaarlijk en ik kan me ook niet stellen dat de Polestar 2 met dit soort fratsen goedgekeurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
JTHZZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Zie mijn eerdere post, ik krijg met 1 druk op de knop laadstop toevoegen een mooie planning
[Afbeelding]
Thanks, dan ga ik maar eens controleren of er een update voor google maps is want mijn ervaring een trip van zo'n 350 km enkele reis tot nu toe is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Overigens heeft de P8 ook last van de niet herkende laadstekker. Een van de eerste plaatjes met het draadbrugje was een P8

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 03-02-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 15:23
Mga1600 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:57:
[...]

De eerste versies van VOC geven je kennelijk nog niet veel controle over het laden als ik naar de (hier eerder getoonde) planning kijk . Timer functie pas medio dit jaar.....

[Afbeelding]
Kan je nog wel eens gelijk in krijgen. We wachten maar geduldig af.
Maar het is allemaal wel wat magertjes voor een EV van 60k+ van een merk dat in mijn ogen juist een behoorlijke ervaring heeft met deze materie. Ik zag het voor mij nog onbekende Volvo op het gebied van remote bediening als voorbeeld. Maar we hadden misschien voor een jaartje nog even moeten starten met een Picanto, heeft een mooie en complete UVO app hoor.
De update van begin 2021 (schiet overigens al aardig op, zeker als dit voor een aantal duizenden auto's nog moeten worden ingepland) met OTA zal hopelijk de navolgende updates wel eenvoudiger en sneller maken.
Ondertussen maar genieten van de korte Covid ritjes, we zien in een paar recente berichten op dit topic dat er ook nog problemen als de wiedeweerga moeten worden opgelost.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JTHZZ
Is het echt nodig om dit soort first world problem discussies hier op het forum telkens te herhalen? Er is geen app en die is voor lente 2021 aangekondigd. Dat was zo en is zo en gaat ook niet veranderen als we hier nog vaker roepen dat een auto van 60k+ (wat doet dat ertoe?) een app hoort te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:26:
Is het echt nodig om dit soort first world problem discussies hier op het forum telkens te herhalen? Er is geen app en die is voor lente 2021 aangekondigd. Dat was zo en is zo en gaat ook niet veranderen als we hier nog vaker roepen dat een auto van 60k+ (wat doet dat ertoe?) een app hoort te hebben.
Niet helemaal waar, dat was niet zo want wordt telkens verder opgeschoven. Nu is het wel zo (lente/Q2), en ja daar moeten we het inderdaad mee doen. Maar soms is het fijn even de frustraties te delen.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kobusknol
  • Laatst online: 18-10-2024

kobusknol

XC40 P8 MY2021 - Honda e

ephymerous schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:44:
Volvo heeft de prijs van de P8 verlaagd naar € 55.495,- De opties blijven hetzelfde. Ik ben benieuwd naar de redenen, wellicht omdat de ID4 goedkoper én ruimer is? :)
Het verbaast me hoe weinig we opkijken van dit krankzinnige nieuws! Deze auto is nog geen 3 maanden leverbaar en dan dit!? Blijkbaar toch vooral leaserijders hier...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik denk dat dat is omdat de app verder is uitgesteld 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Niet helemaal waar, dat was niet zo want wordt telkens verder opgeschoven. Nu is het wel zo (lente/Q2), en ja daar moeten we het inderdaad mee doen. Maar soms is het fijn even de frustraties te delen.
Van Volvo zelf is het sowieso best vreemd omdat er al een meer dan prima werkende VOC app is voor brandstof auto's!! Al die functies zou je toch allang bij de eerste versie van de app voor de P8 mee kunnen geven. Ik begrijp dat ook echt niet. Basis dingen als vergrendelen, je auto vinden, adres naar de auto sturen en voorverwarmen (van standkachel naar elektrische kachel...).

Tis gewoon zo onlogisch als wat dat er een basis app al gereed was voor levering van de eerste P8's. Voor een P2 kan dat anders liggen aangezien dat een hele nieuwe auto is natuurlijk.

Maargoed, we wachten af... laadinformatie tijdens het laadproces is voor mij prioriteit nummer 1. Zou fijn zijn als dat wel in Q2 (lente) gaat komen.

Pagina: 1 ... 160 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.