Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.468.574 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:26
[P2] Ik heb vandaag eens alles bijgehouden om een beter beeld te krijgen van hoeveel kWh ik nu ter beschikking heb. Ik heb de update nog niet gehad. Om de berekening wat moeilijker te maken heb ik ook even geladen aan een publieke laadpaal omdat ik dit eens wilde testen ;-)

Op basis van accupercentage dat van 90% naar 45% gedaald was met 75kW ter beschikking. Tussendoor 1,427kWh bijgeladen:
Totaal verbruik: 0,45*75 + 1,427 = 35,2kW

Op basis van ritinfo: 102,8km gereden met een gemiddeld verbruik van 31,6kWh/100km.
Totaal verbruik = (102,8*0,316) = 32,5kW

--> Conclusie: max is lager dan 75kW

Op basis van verbruik en accupercentage het max. accupercentage berekenen:
32,5kW verbruikt maar 1,427 kW bijgeladen dus 31,07kW uit accu verbruikt.
45% = 31,07 --> 100% = 69kW

Op basis van laadinfo van laadpaal thuis. Geladen van 45 tot 90%. Laadpaal gaf 34,2kW aan.
45% = 34,2kW --> 100% = 76kW (incl. laadverliezen?)
Indien laadverlies = 10% --> 45% = 30,78kW --> 100% = 68,4kW

Hieruit zou ik durven concluderen dat de ritinfo niet klopt omdat deze gebaseerd is op het theoretische maximum van 75kW dat nog niet vrijgegeven is en in werkelijkheid maar 68-69kW is.
Dit is natuurlijk maar een eenmalige test en misschien heb ik mij nog ergens vergist in mijn berekening. :-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:30
Daar staan we dan gezellig bij Shell Recharge langs de A15. 3x polestar2 op een rij. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KljguJXFDB5321vKA6FKGEy31AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXQIkRITWyA0zRw8K8q6dOHk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjfLliI8QfMWVe43XcehWR0PBNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynadP2gWNX9Mmxp1EK7E9GGt.jpg?f=fotoalbum_large

Wagen staat lekker te laden met gemiddeld 90kwh van 20-50% tot nu toe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 22:19
Hansieo schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:58:
[P2]

vandaag even zitten spelen met LIM.

Ik dácht ergens gelezen te hebben dat als je alles juíst instelt, dat de auto dan zélf je snelheid aanpast aan de borden die je passeert, maar dat krijg ik (nog) niet voor elkaar.

Iemand wel? en zo ja, welke volgorde van knoppen, schuifjes,swipejes,tabjes dien ik dan te volgen?? :?

tia
FF snel in de handleiding gekeken ;) en daar staat om van limiter naar automatische limiter te gaan je pijltje naar links moet drukken (waar je rechts drukt voor pilot assist bij ACC)

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

Volgt de limit ook je ingestelde marge voor waarschuwen bij overschrijding? Ofwel als de overschrijding ingesteld op 5 staat dat hij z’n limit ook op snelheid + 5 doet?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07 11:22
sky_walker schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:26:
Daar staan we dan gezellig bij Shell Recharge langs de A15 _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wagen staat lekker te laden met gemiddeld 90kwh van 20-50% tot nu toe. :)
Polestar Only?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 14-07 22:19
MaxxMark schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:32:
Volgt de limit ook je ingestelde marge voor waarschuwen bij overschrijding? Ofwel als de overschrijding ingesteld op 5 staat dat hij z’n limit ook op snelheid + 5 doet?
Goede vraag.. Staat niks over in handleiding dus vermoed gewoon max snelheid zonder marge.

En om zeker te weten gewoon testen ;)

P2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 14:33
MaxxMark schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Wel "grappig" dat ze het nu wél publiek doen, want ik maakte zelf al gebruik op de v60 van een door iemand reversed engineered API voor VoC (https://github.com/molobrakos/volvooncall).

Uiteindelijk zelf alleen gebruikt om mn fuel-stats uit te lezen. Het was helaas nooit zo real-time als een Tesla het deed, maar kon er prima grafiekjes van trekken :)

[Afbeelding]
Leuk om te zien dat het gebruikt wordt! Ik heb oorspronkelijk die reverse engineering gedaan met Charles Proxy en Erik geholpen met het bouwen van zijn app. Heeft als een trein gewerkt op de V60 de afgelopen jaren, dus hoop dat ze binnenkort voor de P8 dezelfde oncall app gaan gebruiken... En anders reverse engineeren we het wel weer.

Wat gebruik jij voor het maken van de grafiekjes? Wil je de source hiervoor delen? Ziet er goed uit :) Heb het zelf altijd nog eens aan emoncms willen hangen, maar nog niet aan toe gekomen.. eh.. tijd voor genomen :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Iemand enig idee wat deze dongle is die ik bij de auto en de elec2go pas kreeg? Ik heb zelf TNM dus niet interessant voor mij, maar ineens viel me op dat de dongle Volvo logo heeft...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJcP5olxRyxjSLLeCKJ85pPnZek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJIwQyEKyGSk6xlloKQSVFiG.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
Dat is de 3e sleutel, voor als je gaat sporten bv. Ik heb ‘m niet vanwege SCM3, maar ik meen dat je deze in de bekerhouder moet leggen om de auto te starten.

[ Voor 52% gewijzigd door guido66 op 30-01-2021 18:07 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
  • Laatst online: 28-01-2024
P8
De laatste tijd werkt het aut. openen van de kofferbak niet altijd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Het internet werkt top de laatste weken👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amelsvrt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-10-2022
Internet vandaag weer down.. althans bij mij [P8]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
P8 D schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:17:
P8
De laatste tijd werkt het aut. openen van de kofferbak niet altijd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Het internet werkt top de laatste weken👍
Zo hoog mogelijk onder de linker parkeersensor schoppen. En dan een beetje een snelle beweging maken. Bij mij werkte het eerst matig maar op deze manier 95% raak.

Schoonmaken kan natuurlijk ook helpen. Modder, pekel... als hij vies is wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:15
amelsvrt schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:26:
Hier niet, werkte prima!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2023
-sander schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Je kan gewoon op snelheid blijven. Je krijgt alleen schildpad in beeld waarna de hulp systemen als cruise control uit gaan en je vermogen wordt beperkt. Dat laatste zorgt dus vooral dat je langzamer kunt versnellen, mogelijk win je dan niet meer de stoplicht sprint ;)
Proefondervindelijk vastgesteld dat cruise control zonder pardon uitgaat, en geconstateerd dat optrekken met beperkt vermogen wel heel erg beperkt is. 6Km voorbij 0% gereden. Zou onder normale omstandigheden dus nog 64 km verder moeten kunnen komen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqkW6izB64LNK56QpDlVM7tCy5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnLioCApA53hlhQ7ArUbhLZb.jpg?f=fotoalbum_large
Verbruik met een grote aanhanger trouwens, schiet lekker op zo.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

nikagl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Leuk om te zien dat het gebruikt wordt! Ik heb oorspronkelijk die reverse engineering gedaan met Charles Proxy en Erik geholpen met het bouwen van zijn app. Heeft als een trein gewerkt op de V60 de afgelopen jaren, dus hoop dat ze binnenkort voor de P8 dezelfde oncall app gaan gebruiken... En anders reverse engineeren we het wel weer.

Wat gebruik jij voor het maken van de grafiekjes? Wil je de source hiervoor delen? Ziet er goed uit :) Heb het zelf altijd nog eens aan emoncms willen hangen, maar nog niet aan toe gekomen.. eh.. tijd voor genomen :)
Ja. Ik was super blij er mee :) kudos dus!

De grafiekjes zijn “gewoon” met Zabbix gemaakt. Met daarnaast een Python scriptje dat de voc call doet en format naar een Zabbix begrijpbare waarde. Totaal niets heel speciaals. Zabbix is het lastigste.

Voorheen deed ik het met mrtg maar dat was wel behelpen. De overstap naar grafana nog steeds niet gemaakt. Maar dat wil ik nog wel.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
amelsvrt schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:26:
Bij mij ook, zo irritant!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
P8
Mijn ervaring is dat als de sensor vies is hij het soms niet doet

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[P2]

Ik dácht ergens gelezen te hebben dat als je alles juíst instelt, dat de auto dan zélf je snelheid aanpast aan de borden die je passeert, maar dat krijg ik (nog) niet voor elkaar.

Iemand wel? en zo ja, welke volgorde van knoppen, schuifjes,swipejes,tabjes dien ik dan te volgen?? :?

tia
[P8] limiter activeren en dan pijltje naar rechts.

Werkt waardeloos overigens 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ovinomis schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:36:
[...]

Goede vraag.. Staat niks over in handleiding dus vermoed gewoon max snelheid zonder marge.

Ja. Maar nu zit ik te eten :D morgen weer terug naar Delft. Ik had me al voorgenomen het te testen dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Ovinomis schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:36:
[...]

Tolerantieniveau voor de automatische snelheidsbegrenzer
De automatische snelheidsbegrenzer is in te stellen op verschillende tolerantieniveaus. De tolerantie is op dezelfde manier aan te passen als bij het instellen van de snelheid voor de snelheidsbegrenzer.

Als de auto bijvoorbeeld de aangegeven maximumsnelheid van 70 km/h (43 mph) aanhoudt, kunt u ervoor kiezen om een snelheid van 75 km/h (47 mph) aan te houden.

Deze tolerantie geldt totdat u een verkeersbord met een lagere of hogere snelheid passeert – de auto hanteert dan de nieuwe aangegeven maximumsnelheid en de tolerantie wordt uit het geheugen gewist.

N.B.
De grootst mogelijke marge die u kunt kiezen is +/- 10 km/h (5 mph).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 15:20
P8
Erg herkenbaar.
Ik gebruik hem eigenlijk niet meer omdat het telkens zo voor schut staat als je onder je auto staat te trappen maar er niks gebeurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 13:52

Lancer

What the......

Onder de eerste J of K van de nummerplaat schoppen. Zorg dat je op een zodanige afstand staat dat je met de schopbeweging je hele been kunt strekken en dan naar achter bewegen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:09
Zoals in de handleiding staat (althans voor de P2): gewoon 1 schoppende beweging naar voor en weer terug, vrijwel in het midden. Bij mij 100% van de pogingen raak.
Dus niet van die links-rechts bewegingen onder de bumper zoals je in sommige tests ziet. En ook niet onder de bumper blijven hangen. En ook maar 1x proberen en even wachten, reactietijd 1 seconde. Oh en een no-brainer:sleutel in je zak anders gaat hij ook niet open.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 30-01-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2]

tia
https://support.polestar....ische-snelheidsbegrenzer/

In centrale display voor "LIM" kiezen en dan met pijltje naar links op je stuur kan je wisselen tussen klassieke of automatisch snelheidsbegrenzer. Pijltje naar rechts wordt gebruikt om te wisselen tussen ACC en Pilot Assist.

https://support.polestar....de-cruisecontrolfuncties/

De gast van Polestar zei me van daar wel mee op te letten. Want als je een bord van 50 passeert (komende van 70 bv) gaat hij redelijk strak in de ankers om naar 50 te gaan. Niet ideaal als iemand aan het slipstreamen is. Al is het niet jouw probleem natuurlijk >:)

Succes! Laat zeker het resultaat eens weten, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:11
petervanstuiven schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:37:
[...]

We gaan het zien wat het is. Maar de zit is nu niet goed te doen en ontneemt op lange stukken het comfort en rijplezier. Ik denk dat kleinere en lichtere personen er misschien minde rlast van hebben. Ik ben 1,87 met 90kg en ga ik echt niet zo maar onder de gordel door, als er al een antisubmarining deel in zit.
Ik ben 189 en momenteel 104kg. Dus ik voel het echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
  • Laatst online: 28-01-2024
Sebas84! schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:54:
[...]

Mijn ervaring is dat als de sensor vies is hij het soms niet doet
Dan ga ik ff op zoek naar de sensor👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
guido66 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:06:
Dat is de 3e sleutel, voor als je gaat sporten bv. Ik heb ‘m niet vanwege SCM3, maar ik meen dat je deze in de bekerhouder moet leggen om de auto te starten.
De 4e in mijn geval. Twee zwarte, en Orange en dit ding. Met die dongle kun je in ieder geval niet de laadkabel los krijgen...heb je dus niets aan.

Hier nog e.e.a. in de manual gevonden:

https://www.volvocars.com...el/een-transpondersleutel

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik lees goed nieuws voor de P2 rijders!
In februari krijgen jullie maar liefst tot 50km actieradius erbij, je HK audio zal beter gaan klinken met meer instellingen en Andriod 10 komt naar de auto en sneller DC laden en stabieler AC laden en dat allemaal via OTA !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 14-07 09:48

Rianata

Have you played Atari today?

GeeMoney schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:25:
Ik lees goed nieuws voor de P2 rijders!
In februari krijgen jullie maar liefst tot 50km actieradius erbij, je HK audio zal beter gaan klinken met meer instellingen en Andriod 10 komt naar de auto en sneller DC laden en stabieler AC laden en dat allemaal via OTA !
Euhm... al meerdere malen hier gemeld / gelinkt :X

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Rianata schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Euhm... al meerdere malen hier gemeld / gelinkt :X
Dat maakt het niet minder goed nieuws, toch? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
sanderpn schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Vraagje, wat gebeurt er met de performance de laatste kilometer. Ik wilde vd week ook naar huis en zou met ca2% aan komen. Maar durfde het niet aan omdat eigenlijk de hele route snelweg is en ik niet de laatste 20km als rijdende chicane wilde rond rijden.
Zoals anderen al aangeven is het vermogen wel beperkt. Dat betekent echter slechts dat het explosieve er vanaf is, de acceleratie is nog steeds acceptabel en sneller dan de meeste brandstofauto's. De auto op tempo houden op de snelweg is ook geen probleem. Het enige opvallende is inderdaad dat alle rij assistentie wegvalt. Met 2% resterend aankomen zou ik dus wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Goh, ik werd uitgelachen omdat ik dacht dat er nog wel wat range vrijgemaakt zou worden uit accu management en motor/rijgedrag efficiency. En zie hier. Mooi. Denk goed nieuws voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij doet de kofferbak het de laatste tijd ook regelmatig niet. Ik schop prima want de eerste maanden was het 100% raak. Nu hoor ik steeds ‘piep piep piep’ terwijl de sleutel gewoon op zak is. Vanmiddag deed het knopje om te sluiten eveneens piep. Lijkt me niet dat dit aan een vuile sensor ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Nee dat denk ik niet. Ik ken het alleen van als je de sleutel niet bij je hebt, dus blijkbaar herkent hij die niet. Werk voor de dealer lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Spanky79 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:23:
Goh, ik werd uitgelachen omdat ik dacht dat er nog wel wat range vrijgemaakt zou worden uit accu management en motor/rijgedrag efficiency. En zie hier. Mooi. Denk goed nieuws voor iedereen.
Om eerlijk te zijn vind ik “vrijgeven van overcapaciteit” wel heel wat anders dan het tweaken van een auto zodat hij efficiënter wordt. Dat laatste is een heel stuk lastiger. Ik zou het erg tof vinden als ook daar nog 50km wordt bespaard. Maar dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:49
@ iedereen die reageerde op LIM ervaringen (en natuurlijk ook andere lezers _/-\o_

Ik had idd. de L knop gebruikt om in te stellen, maar merkte geen reactie van de auto (of de verwerkingstijd tussen aanvraag/levering is erg groot 8)7 )

Ik lees dat het "niet zo best werkt" maar ook dat P2 flink in de ankers gaat....

Moet dus nogmaals maar eens gaan testen en een stuk weg opzoeken waar veel wisselingen zijn.

iig alle hartelijk dank.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Nog een overnight granny-charging ervaring. Vannacht was het koud (-2 tot -4 in de ochtend). Op de meterkast was te zien dat hij niets meer trok. Kabel gaf aan van wel. Lampje bij autochargeport ook. Dashboard knipperde groen. In de auto gestapt; toch maar 84% en 0 a 1 ampere.

Meteen even de Max defroster geprobeerd. Was wel benieuwd. En een timelapse gemaakt voor de lol (al kan ik die niet plaatsen). Met krap 5 min was de voorruit schoon. De spiegels en achterruit al eerder.

Eerst dacht ik dat het te koud was en dat hij daarom niet meer laadde. Tegen beter weten in toch de pre conditioning aangezet. Hielp niets natuurlijk. Uiteindelijk kabel bij de auto ontkoppeld. Vervolgens er weer in gedaan. Dashboard gaf een error. Kabel er weer uit. Gewacht tot de kabel niet meer wit knipperde. Daarna er in gedaan. Toen ging hij weer laden met 10a.

Zou dit nou ook de roemruchtige “stopt opeens met laden” situatie zijn die mensen ook aan een paal ervaren? Had nog niet gelezen dat granny charging er ook last van had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
GuiltyNL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Ik ben 189 en momenteel 104kg. Dus ik voel het echt goed.
Stoel ietsje minder kantelen? zodat er minder druk onder je benen zit?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Hansieo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:14:
@ iedereen die reageerde op LIM ervaringen (en natuurlijk ook andere lezers _/-\o_

Ik had idd. de L knop gebruikt om in te stellen, maar merkte geen reactie van de auto (of de verwerkingstijd tussen aanvraag/levering is erg groot 8)7 )

Ik lees dat het "niet zo best werkt" maar ook dat P2 flink in de ankers gaat....

Moet dus nogmaals maar eens gaan testen en een stuk weg opzoeken waar veel wisselingen zijn.

iig alle hartelijk dank.
Mijn ervaring is dat hij aan de lopende band verkeerde snelheden aanhoudt.
Bij mij in het dorp is het in ieder geval niet te doen, het duurt tot halverwege de ringweg voor het systeem doorheeft dat ik al 5 minuten geleden 50 mocht. Etc.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:11
Hansieo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Stoel ietsje minder kantelen? zodat er minder druk onder je benen zit?
Ik heb al veel geprobeerd, maar ik ga er nog wel een keer mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik moet zeggen dat ik toch wel enorm uitkijk naar de VOC app hoor.
Ten eerste is het fijn om de auto alvast voor te verwarmen voor ik in wil stappen, en ook om te kijken wat de SoC is tijdens het laden ergens op locatie.

Daarnaast: wat ik enorm mis is het in plannen van het laden thuis. Ik hou keurig de 90% max aan, maar voor langere ritten wil ik die 100% gebruiken. En aangezien het belangrijk is voor de levensduur van je accu om die 100% zo kort mogeljik te hebben, gebruikte ik in mijn Tesla altijd de planner: die zorgde ervoor dat de accu op 100% kwam vlak voor ik aangegeven had te willen vertrekken. Bijkomend voordeel: de accu was door dat opladen gelijk goed op temperatuur wat de range ten goede komt.

Maar ik ga er vanuit dat dat er bij mijn P8 allemaal wel aan zit te komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
MaxxMark schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Ja. Ik was super blij er mee :) kudos dus!

De grafiekjes zijn “gewoon” met Zabbix gemaakt. Met daarnaast een Python scriptje dat de voc call doet en format naar een Zabbix begrijpbare waarde. Totaal niets heel speciaals. Zabbix is het lastigste.

Voorheen deed ik het met mrtg maar dat was wel behelpen. De overstap naar grafana nog steeds niet gemaakt. Maar dat wil ik nog wel.
Volvo heeft z'n API gepubliceerd (weet niet sinds wanneer, misschien bestond dit al langer?):
https://developer.volvocars.com/volvo-api/extended-vehicle/

Daarnaast is eindelijk de emulator ook beschikbaar:

We are happy to announce that Volvo has published Android Automotive OS (AAOS) emulator for Volvo XC 40 Recharge.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE9_KXn1R0ID0wTXmVdoB2KyrEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lwAVFP428dx0412PJi8wwN6S.png?f=fotoalbum_large

If you have published your media app on Playstore for AAOS, we encourage you to test your app with Volvo emulator.

Thanks.

-Android Automotive OS Team

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
dvroegop schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:08:
Ten eerste is het fijn om de auto alvast voor te verwarmen voor ik in wil stappen, en ook om te kijken wat de SoC is tijdens het laden ergens op locatie.

Daarnaast: wat ik enorm mis is het in plannen van het laden thuis. Ik hou keurig de 90% max aan, maar voor langere ritten wil ik die 100% gebruiken. En aangezien het belangrijk is voor de levensduur van je accu om die 100% zo kort mogeljik te hebben, gebruikte ik in mijn Tesla altijd de planner: die zorgde ervoor dat de accu op 100% kwam vlak voor ik aangegeven had te willen vertrekken. Bijkomend voordeel: de accu was door dat opladen gelijk goed op temperatuur wat de range ten goede komt.

Ik heb er ook alle vertrouwen in, de ‘oude’ VOC app die bij de Sensus auto’s hoort is best prima qua functionaliteit. Dus dat gaat ze vast wei weer lukken in Zweden......

Maar even inhakend op het laden: wat is nu beter voor het behoud van de accu? Iedere keer als je thuiskomt met zeg 60% weer opladen tot 90% of eerst verder leegrijden en dan pas laden?
Ik zag op een Tesla site staan dat het geen bal uitmaakt voor de levensverwachting van de accu omdat de accu geen geheugen heeft maar andere bronnen hebben andere opvattingen.
Bij de Li-ion accu’s van onze fietsen wordt geadviseerd ze eerst een paar keer helemaal leeg en helemaal vol te maken en daarna is het ‘zie maar’. Bij de accu’s van mijn Makita gereedschap wordt wel ‘heel netjes’ geladen net koeling etc. maar laadt de accu wel tot 100% op en werk je in het algemeen door tot het ding leeg is.
Bij mijn vorige Volvo (hybride) plagde ik gewoon altijd in aks ik thuis kwam en werd de accu volgeladen en reed je hem (de volgende dag) weer leeg.
Kortom......ik weet het niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Mga1600 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Ik heb er ook alle vertrouwen in, de ‘oude’ VOC app die bij de Sensus auto’s hoort is best prima qua functionaliteit. Dus dat gaat ze vast wei weer lukken in Zweden......

Maar even inhakend op het laden: wat is nu beter voor het behoud van de accu? Iedere keer als je thuiskomt met zeg 60% weer opladen tot 90% of eerst verder leegrijden en dan pas laden?
Ik zag op een Tesla site staan dat het geen bal uitmaakt voor de levensverwachting van de accu omdat de accu geen geheugen heeft maar andere bronnen hebben andere opvattingen.
Bij de Li-ion accu’s van onze fietsen wordt geadviseerd ze eerst een paar keer helemaal leeg en helemaal vol te maken en daarna is het ‘zie maar’. Bij de accu’s van mijn Makita gereedschap wordt wel ‘heel netjes’ geladen net koeling etc. maar laadt de accu wel tot 100% op en werk je in het algemeen door tot het ding leeg is.
Bij mijn vorige Volvo (hybride) plagde ik gewoon altijd in aks ik thuis kwam en werd de accu volgeladen en reed je hem (de volgende dag) weer leeg.
Het beste is gewoon laden wanneer je kan... de accu management moet dat allemaal regelen. In mijn Tesla (5.5 jaar, >250000 km met relatief weinig degradatie) werkte dat perfect. Maar: alleen naar 100% als ik het echt nodig had, dus reizen > 300 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

[...]

Naar mijn mening zou je moeten kunnen vertrouwen op het batterij management systeem van de auto en moet dat weer geïmplementeerd zijn met het idee dat je altijd (bij)laadt wanneer de mogelijkheid zich voor doet. Je zou daarmee dus de auto nooit (te vaak) helemaal leeg moeten rijden en bij 60 tot 89% gerust bij mogen laden. En zoals jij zegt, sporadisch bij hoge nood een enkele keer tot 100% opladen.

En verder je niet te druk maken en genieten van de auto, net als met de range anxiety O-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]
Zoveel mogelijk deelladingen en zo weinig mogelijk diepontladingen is het beste. Ook beter gewoon opladen dan aan een snellader. Lithium heeft sowieso geen memory effect en heeft ook geen "topping charge" nodig. Dus kan totaal geen kwaad om constant te cyclen tussen bv 50 en 80%.

Er wordt geadviseerd om niet te lang op volle lading bij verhoogde temperaturen te werken. Probleem is dat je niet weet met wat die 90% of 100% fysiek overeenkomt. Het kan goed zijn dat je accu meter 90% aangeeft terwijl de fysieke SoC maar 75 of 80% is omdat de constructeur reserve capaciteit aanhoudt, enerzijds als veiligheidsmarge en uit levensduur overweging, anderzijds om verloren capaciteit later te kunnen vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
[P2] Mss een heel domme vraag maar sluit de P2 automatisch af als je ergens parkeert en wegloopt met je sleutel? Ik sluit hem altijd zelf via 1 van de handgrepen en heb het nog niet vaak durven/kunnen proberen maar als ik gewoon wegliep stond hij minuten later nog steeds open als ik het controleerde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07 21:54
Davy_Rx schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:01:
[P2] Mss een heel domme vraag maar sluit de P2 automatisch af als je ergens parkeert en wegloopt met je sleutel? Ik sluit hem altijd zelf via 1 van de handgrepen en heb het nog niet vaak durven/kunnen proberen maar als ik gewoon wegliep stond hij minuten later nog steeds open als ik het controleerde...
Nee, je moet inderdaad zelf afsluiten.
Straks met phone as key sluit hij als het goed is wel vanzelf af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
[P2]Wat ik nu net toch meemaak. Gisteren 20:45 thuisgekomen met 150km radius. Aan de thuislader gezet.

Zonet zou ik m voorverwarmen voor vertel, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGXQflrs8dxt_NNsFFPPLxvu6JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzIZAIS7VdrfOBGi72zb6mYw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kon de kabel er wel uitkrijgen en weer in doen, maar de laadpaal geeft steeds ‘in de wachtrij’ aan. Auto geeft ‘fout’ aan bij iedere poging.

Polestar support maar vanuit de auto gebeld met dat rechter knopje bij je hoofd. Dan heb ik dat ook eens geprobeerd. Toen ik klaar was met bevestigen wie ik was hoorde ik dat polestar ‘klaar’ geluidje, gaat alles wat rood was op groen en heb ik spontaan 90%. Stoelverwarming ging weer lekker aan. Voorverwarmen kon eerst niet (niet mogelijk aldus auto) en na 10 seconden en nog eens proberen wel... gesprek maar beëindigd. Had donderdag as al afspraak staan bij broekhuis voor trekhaak, kunnen ze dit dan ook maar even checken...

Hopelijk staan we straks niet stil bij t bos 🤞🏻😂

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:30:
[P2]

Had donderdag as al afspraak staan bij broekhuis voor trekhaak, kunnen ze dit dan ook maar even checken...

Hopelijk staan we straks niet stil bij t bos 🤞🏻😂
ps: kom je met die trekhaak nét in de hogere gewicht klasse? ivm toekomstige MRB ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-07 18:01
[P2]

Review bij warm weer in Californië: https://youtu.be/5ry_os8XND8
Laat de zomer maar komen 😎!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
dvroegop schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:08:

Sprak gister mijn volvo dealer nog even omdat ik m'n v40 VOC moest ontkoppelen. Hij zei me dat ze er druk mee bezig waren bij volvo en dat het de verwachting is dat de app in het voorjaar beschikaar komt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
P2Hattem schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:46:
[P2]

Leuk om te zien inderdaad.
Als hij de knop bediening zou reviewen, zou ik adviseren om eerst z’n nagels te knippen Haha 😉
(flauw grapje)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
P2
En weer eens een keertje snelgeladen. 19% naar 79% in 34 minuten. Top van ong 100kW.
In de zomer gaat het vast sneller maar ik ben prima tevreden zo. Tot slot een ererondje gedaan langs de ladende Tesla’s bij de superchargers 😇

[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 31-01-2021 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:46
[P2]

P2
Hij komt netjes op ~19,7kWh/100km uit met 20inch performance wielen en airco aan. Range voor 100% was ~370km en dat nog zonder de update. Prima getallen allemaal! (y)

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
AartJW schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:20:
[...]

P2
Hij komt netjes op ~19,7kWh/100km uit met 20inch performance wielen en airco aan. Range voor 100% was ~370km en dat nog zonder de update. Prima getallen allemaal! (y)
En als acc continu ingesteld stond op 80 mph (128 kmh) gedurende de rit, dan is het helemaal een mooi verbruik!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Iemand een idee wat er met een geprogrammeerde voorverwarm-sessie gebeurt als je de auto uiteindelijk niet gebruikt?
Of stopt het voorverwarmen automatisch op het ingestelde uur? Maw: als je een uur later dan je ingestelde tijdstip bij de auto aankomt is hij weer afgekoeld en is het voorverwarmen voor niets geweest.
Of blijft hij tot in de eeuwigheid voorverwarmen met impact op je stroomrekening of range?

In de handleiding is nog niets opgenomen over voorverwarmen met timers.
Daar staat enkel in beschreven dat het voorverwarmen stop gezet wordt als je begint te rijden en dat het gepauzeerd wordt als je de wagen ontgrendelt en/of plaatsneemt.

Edit: [P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
High-Voltage2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:32:
Iemand een idee wat er met een geprogrammeerde voorverwarm-sessie gebeurt als je de auto uiteindelijk niet gebruikt?
Of stopt het voorverwarmen automatisch op het ingestelde uur? Maw: als je een uur later dan je ingestelde tijdstip bij de auto aankomt is hij weer afgekoeld en is het voorverwarmen voor niets geweest.
Of blijft hij tot in de eeuwigheid voorverwarmen met impact op je stroomrekening of range?

Daar staat enkel in beschreven dat het voorverwarmen stop gezet wordt als je begint te rijden en dat het gepauzeerd wordt als je de wagen ontgrendelt en/of plaatsneemt.
Mijn p8 stopt er dan gewoon weer mee. En verder niets. Maar wellicht nog kleine verschillen per softwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

High-Voltage2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:32:

Edit: [P2]
[P8]. Volgens mij stopt hij gewoon op de ingestelde tijdstip.
Ik vind overigens het opwarmen niet bijzonder overtuigend. We moeten alsnog ijs van de ruiten af krabben. Ik heb het ook geprobeerd met een hoger ingestelde cabine temperatuur maar dat leek niets uit te maken.
Bij mijn VW Passat GTE was de auto volledig warm, en schoon / ontdooit.
Hopelijk gaat dat straks beter als opwarmen ook vanuit de stekker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 16:38

RHF

[P8] vanmorgen de voorruit max blaas stand gebruikt, het ijs was er zo vanaf....stuk sneller dan mijn vorige Diesel VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Fismeister schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:43:
[P8]
Net even het snelladen uitgeprobeerd. Rit van 70km met warmtepomp en de snellader specifiek ingevuld op Google Maps. Aankomst met 0% en 5km range en 19.66 kWh bijgeladen in exact 10 minuten, hoogste waarde die ik gezien heb is 136 kWh. Kan dus best wel snel! Hoop dat de update die komt voor de P2 ook snel beschikbaar komt voor de P8 en de laadsnelheid daadwerkelijk naar de 150 brengt. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Haalt de P2 na de update opeens wel 150kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
RJV2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Ik vind overigens het opwarmen niet bijzonder overtuigend. We moeten alsnog ijs van de ruiten af krabben. Ik heb het ook geprobeerd met een hoger ingestelde cabine temperatuur maar dat leek niets uit te maken.
Ik heb de verwarmde voorruit. Sinds ik dat ooit op een Ford Focus had vroeger heb ik dat in de winters altijd gemist. Werkt fantastisch en is niet echt duur. Binnen een minuut is alles ontdooid en als je de ontwaseming aanzet ben je wellicht zelfs nog sneller van condens af. Maar ook ijs krabben hoeft niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
SpeedfreakR schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:15:
[...]

Zeer netjes! Heb je dan de airco ook constant uit staan? Heb het idee dat met het koude weer en zeker als het nat is natuurlijk, de auto snel beslaat dus zet ik al snel de airco aan.
Hoe doen jullie dat? Airco altijd aan? Of alleen als het nodig is?
Airco altijd aan, het is een luxe auto en hypermilen is niet echt mijn hobby! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
[...]

Vanochtend op timer ontdooid: allle ruiten, stuur en stoel op temperatuur. Het kan dus wel... timerinstellingen onderaan scherm bevestigd?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Thuis gewoon continue aan de lader voor onze garage, limiet op 90%. Niet druk om maken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Hoe lang laat jij hem voorverwarmen dan? Bij mij was het vanmorgen overal ijs, kwartier later was het heerlijk warm toe; ik instapte (22 graden) en al het ijs weg. Daarom ook geen verwarmde voorruit genomen; met voorverwarmen gebruikte dat niet lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:46:
[...]

ps: kom je met die trekhaak nét in de hogere gewicht klasse? ivm toekomstige MRB ?
Geen idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Hansieo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Bij mij is er achteraf een trekhaak ondergezet, maar ik heb geen nieuw kentekenbewijs gekregen. Volgens mij worden accesoires niet meegenomen voor de MRB/gewichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
petervanstuiven schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Bij mij is er achteraf een trekhaak ondergezet, maar ik heb geen nieuw kentekenbewijs gekregen. Volgens mij worden accesoires niet meegenomen voor de MRB/gewichten
Ik dacht dat je kentekenpasje een toevoeging moet hebben voor trekhaak (was al 40+jaren iirc)
Zou dat met het huidige kenteken pasje niet hoeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[P2]
Vandaag was de BT verbinding met de telefoon alweer pleite :(
Was gisteren ook al, en in het begin van de week ook al problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
[...]

Mss even langs de dealer, want dat hoort niet. Hij moet inderdaad volledig schoon, warm en ijsvrij zijn (iig op de ruiten).

Het is de eerste keer dat ik iets dergelijks op mijn auto heb, maar vanochtend werd ik wel weer heel blij toen ik naar de auto liep die volledig ontdooid was terwijl de rest onder een dikke witte laag ijs stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
[P2]

Valt mij wel op dat hij na een lange rit en met op het moment van laden nog 20°C buitentemp toch niet de 150kW haalt, terwijl ik mij meen te herinneren dat we hier ooit een grafiek van fastned gezien hebben waar hij dat toen wel haalde (tussen 8% en 18% dacht ik)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 16:28
Iemand een idee waarom bij Tidal de Master kwaliteit niet beschikbaar is? Ik heb gewoon het juiste abonnement en kan het op al mijn andere apparaten wel gebruiken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oWvJmeicv6Prx6R2VboCYJh-0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CliLSg48ihdhnwVQAKWYx2H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

max.jansen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:57:
Iemand een idee waarom bij Tidal de Master kwaliteit niet beschikbaar is? Ik heb gewoon het juiste abonnement en kan het op al mijn andere apparaten wel gebruiken..

[Afbeelding]
Misschien niet i.c.m. het data-abonnement dat Polestar / Volvo met TMobile heeft afgesloten voor de SIM die in je auto zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Ik heb net de auto weer opgeladen tot 90 % bij mijn thuislader en de kabel losgekoppeld na eerst het knopje rechts ervan te hebben ingedrukt. De kabel eruit gehaald en toen viel me opeens op dat het lampje groen bleef branden. Dat herinner ik me niet van vorige keren. Ik dacht toch dat het lampje dan uit ging. Auto even laten staan en later nog eens achter het klepje gekeken maar het lampje brandt nog steeds groen. Dat hoort toch uit te gaan? Of ben ik ......? Hoe lang blijft het bij jullie branden?

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[P2]
Toen ik bij mijn ouders wegreed had ik ineens een scherm dat er een update gereed was, dat updaten en 1,5 uur zou duren en dat tijdens de update de auto onbruikbaar zou zijn. Updaten zou pas beginnen als de auto vergrendelt was.
Maar ja tijdens het rijden op dat knopje duwen leek mij niet verstandig en dat ik met 10 minuten toch thuis zou zijn kon ik wel even wachten.
Thuis achteruit ingeparkeerd, camera scherm bleef aan, dus ik druk op de home knop. :F
Weg update scherm, en het was ook niet terug te krijgen. Bij systeem op update geklikt maar kreeg na enig denkwerk toch echt de melding dat het systeem up to date was. |:(
Vanavond nog maar een keer kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 09:54
Fladder80 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:46:
[P2]
Toen ik bij mijn ouders wegreed had ik ineens een scherm dat er een update gereed was, dat updaten en 1,5 uur zou duren en dat tijdens de update de auto onbruikbaar zou zijn. Updaten zou pas beginnen als de auto vergrendelt was.
Maar ja tijdens het rijden op dat knopje duwen leek mij niet verstandig en dat ik met 10 minuten toch thuis zou zijn kon ik wel even wachten.
Thuis achteruit ingeparkeerd, camera scherm bleef aan, dus ik druk op de home knop. :F
Weg update scherm, en het was ook niet terug te krijgen. Bij systeem op update geklikt maar kreeg na enig denkwerk toch echt de melding dat het systeem up to date was. |:(
Even naar beneden swipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Niet lang genoeg voorverwarmd wellicht? Hier werkt het prima, cabine heerlijk warm en ramen ontdooid.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
GeForceFX_BE schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Valt mij wel op dat hij na een lange rit en met op het moment van laden nog 20°C buitentemp toch niet de 150kW haalt, terwijl ik mij meen te herinneren dat we hier ooit een grafiek van fastned gezien hebben waar hij dat toen wel haalde (tussen 8% en 18% dacht ik)
Ik heb voor zover ik kan herinneren nog nooit een bewijs van de 150 kW gezien. 135 is de max, ook wat ik zelf in september in warmer weer heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Fladder80 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:46:
[P2]
Welke update zou dat moeten zijn dan?! Die van december of die van januari? Beter gezegd/gevraagd, welke versie heb je nu draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Ik heb de versie van begin november draaien, zonder de mogelijkheid tot een planning voor voorverwarming te maken. Dus ik vermoed wel het een en ander aan update mogelijkheden.
Zal straks eens kijken of naar beneden swipen inderdaad de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Fladder80 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:25:
Ik heb de versie van begin november draaien, zonder de mogelijkheid tot een planning voor voorverwarming te maken. Dus ik vermoed wel het een en ander aan update mogelijkheden.
Zal straks eens kijken of naar beneden swipen inderdaad de oplossing is!
Daar zit de mogelijkheid tot OTA update toch nog niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Dat is wel wat polestar destijds tegen me gezegd heeft, en wat dus ook lijkt te kloppen gezien het scherm van vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Niet lang genoeg voorverwarmd wellicht? Hier werkt het prima, cabine heerlijk warm en ramen ontdooid.
Wel ‘de opdracht bevestigd’ met die onderste knop(balkje)....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Naar beneden swipen was de gouden tip inderdaad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOiMDwNHZ3206vFp5qiIhYQgvZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kd54Cs95lffAwXdM3BItyanc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
High-Voltage2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Daar zit de mogelijkheid tot OTA update toch nog niet in?
Alle versies vanaf oktober kunnen OTA updates ontvangen. Eerst wordt de 2043 update uitgerold (die met voorverwarming) en daarna de december update die vanaf eind februari plaats zal gaan vinden.
Vanaf vanavond dus geen koude auto meer ‘s ochtends 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
P2Hattem schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Alle versies vanaf oktober kunnen OTA updates ontvangen. Eerst wordt de 2043 update uitgerold (die met voorverwarming) en daarna de december update die vanaf eind februari plaats zal gaan vinden.
Ok, check. Dacht dat de OTA mogelijkheid samen met de voorverwarming update gedaan moest worden bij de dealer :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

XC40_P8 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Vanochtend op timer ontdooid: allle ruiten, stuur en stoel op temperatuur. Het kan dus wel... timerinstellingen onderaan scherm bevestigd?
Ik zie niet waar ik moet bevestigen. Nog drie keer gekeken maar ik zou toch denken dat het goed staat? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLycvoYpe3Nh02g6VDBCGlmEsRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGoDZh2fF5GcFvJWB6WV0BfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

JohnDoe77 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Hoe lang laat jij hem voorverwarmen dan? Bij mij was het vanmorgen overal ijs, kwartier later was het heerlijk warm toe; ik instapte (22 graden) en al het ijs weg. Daarom ook geen verwarmde voorruit genomen; met voorverwarmen gebruikte dat niet lijkt mij?
Precies. Om die reden heb ik ook geen verwarmbare voorruit gekozen.
Maar ja, tot nu toe valt het dus tegen. Anders idd maar even langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
P2Hattem schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Nou kon ik dat al wel, alleen moest ik dan wel een half uur voor vertrek er aan denken en het aanzetten... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
RJV2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Ik zie niet waar ik moet bevestigen. Nog drie keer gekeken maar ik zou toch denken dat het goed staat? [Afbeelding]
Meende gelezen te hebben dat er nog wel wat bugs inzitten.

Je kan eens testen of het werkt als je 1 enkel tijdstip instelt voor 1 dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Zat net te rommelen met dat voorverwarmen. Kreeg update van Google Maps. Dat zijn volgens mij niet (alleen) nieuwe kaarten maar veel betere suggesties voor opladen tijdens een lange route.
Dat lijkt veel beter te werken dan het deed.
En Google voorspelt nu 15h35 voor een route van 1064 km. Niet heel gek. Dat is 4h10 opladen terwijl de auto nu op 54% zit. Daar mag dus nog wel 20 a 30 min af. Valt mij niet tegen, als het echt zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
RJV2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Ik zie niet waar ik moet bevestigen. Nog drie keer gekeken maar ik zou toch denken dat het goed staat? [Afbeelding]
Lijkt zo inderdaad goed te staan.......
ACC op automaat misschien?
Anders inderdaad: dealer!?!

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
XC40_P8 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:36:
[...]

Lijkt zo inderdaad goed te staan.......
ACC op automaat misschien?
Anders inderdaad: dealer!?!
Voorverwarmen werkt momenteel alleen als de auto aan de lader staat he.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recharge365
  • Laatst online: 15-11-2021
stevenkoppens schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Voorverwarmen werkt momenteel alleen als de auto aan de lader staat he.
Recharge365 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

[P8]
Daar heb ik toch andere ervaringen mee. Tijdens een werkdag op locatie heeft de auto lekker voorverwarmd zonder dat deze aan de stekker stond (stond ingesteld op 13:30) . Kwam ik aan het einde van de werkdag (16:00) auto weer koud en accu een stuk leger. Dus pas op met je vaste instellingen voor verwarming ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Recharge365 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Recharge365 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

[P8]
Daar heb ik toch andere ervaringen mee. Tijdens een werkdag op locatie heeft de auto lekker voorverwarmd zonder dat deze aan de stekker stond (stond ingesteld op 13:30) . Kwam ik aan het einde van de werkdag (16:00) auto weer koud en accu een stuk leger. Dus pas op met je vaste instellingen voor verwarming ;)
Same met P2. Maar soms werkt t wel en vaker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RJV2 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:16:
Zat net te rommelen met dat voorverwarmen. Kreeg update van Google Maps. Dat zijn volgens mij niet (alleen) nieuwe kaarten maar veel betere suggesties voor opladen tijdens een lange route.
Dat lijkt veel beter te werken dan het deed.
En Google voorspelt nu 15h35 voor een route van 1064 km. Niet heel gek. Dat is 4h10 opladen terwijl de auto nu op 54% zit. Daar mag dus nog wel 20 a 30 min af. Valt mij niet tegen, als het echt zou uitkomen.
Ik las laatst al dat Google met een updates zou komen ( Linkje) . Maar moet je iets doen om die update binnen te halen of meldt die zichzelf? Hoe zie je dat dan?

https://blog.google/produ...atures-electric-vehicles/

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 31-01-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07 15:21
Davy_Rx schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:01:
De eerste 2 weken in oktober had ik problemen met mijn alarm en dacht: als ik hem nu niet op slot zet kan het alarm niet afgaan... tot mijn verbazing sloot de P2 iedere keer automatisch af (en ging dat alarm weer...). Nu, vele updates later sluit de auto niet meer automatisch bij het verlaten van de wagen... meer mensen deze ervaring in het begin gehad?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BartWNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
Te veel Audi. Sowieso vind ik die ‘Audi’ non Metallic modder en blauw kleuren maar niets.
Pagina: 1 ... 158 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.