Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.468.559 views

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-01 17:06
[P2]

Ik heb bij Lederinbouw Nederland in Alphen aan den Rijn een zwart lederen nappa interieur laten inbouwen met lichtgrijze alcantara middenbanen. De panelen in de deuren zijn ook met zwart leder bekleed als ook de rechtopstaande delen van de middenconsole en de armsteun.

Op de foto's zie je het resultaat. Ik heb een slate interieur, dus al een donkergrijs dashboard e.d.

Ik ben er erg blij mee, dat vegan interieur vond ik niet zo veel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOnt3JOp6jNJ3P8eI7t6zjXAmck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KP86URtnYS2QOwCKWfFvEBXM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQtnO5pQJEVDFcAVEyksFvXKX80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uG0gx4ZZQ0u71lvLL1GCAoG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-07 12:37
mvrooij schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:06:
[...]
Ja dit vraag ik me ook af, in NL zijn volgens mij de meeste geleverd toch? Je zou zeggen hou die dan up to date :9
De voertaal zal wel Engels zijn. Dan kost het vertalen naar de overige talen even tijd.
De Noorse Polestarorganisatie doet het slimmer: die zet alvast de Engelse tekst op haar supportpagina.

En ja, ook ik ben ongeduldig v.w.b. de laatste nieuwtjes. Maar de ruim 7 maanden wachten op de auto was toch echt vele malen erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 13:52

Lancer

What the......

pertinent schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:49:
[P2]

Ik heb bij Lederinbouw Nederland in Alphen aan den Rijn een zwart lederen nappa interieur laten inbouwen met lichtgrijze alcantara middenbanen. De panelen in de deuren zijn ook met zwart leder bekleed als ook de rechtopstaande delen van de middenconsole en de armsteun.

Op de foto's zie je het resultaat. Ik heb een slate interieur, dus al een donkergrijs dashboard e.d.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor. Wat was je er voor kwijt?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-07 18:01
[P2]

Voor hen die, net als ik, een vreemd geluid horen bij langzaam rijden en maximale stuuruitslag (bij manoeuvreren dus):

https://polestar.fans/t/r...chlagenen-raedern/5089/53

De garage maar weer eens bellen dus. Kan meteen de nieuwe update geïnstalleerd worden 🤓

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-07 11:26
[P2]

Vandaag rit Vlissingen - Dongen vice versa; 249 km totaal. Auto geladen tot 100%, bij thuiskomst nog 18% (65 km range over).

TA verbruik heenweg: 22,5 kwh/100km, bij ca 104 km/u ACC. TA verbruik terugweg: 23,4 kwh/100km, bij ca 108 km/u ACC. Winterbanden 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:29
Keurig verbruik wat mij betreft. EV database geeft een winter snelwegrange van 285km voor de P2, stad 385 en gecombineerd 335, dus daar zit je boven lijkt me. Maar winter bij Evdb is -10 graden dus dat scheelt zeker met opwarmen wel wat.

[ Voor 22% gewijzigd door JTHZZ op 28-01-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-07 11:26
JTHZZ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:24:
Keurig verbruik wat mij betreft. EV database geeft een winter snelwegrange van 285km voor de P2, stad 385 en gecombineerd 335, dus daar kom je aardig in de buurt.
Ik werd trouwens op de terugweg op de A17 voorbijgeraced door een andere P2. Zijn verbruik lag iets hoger denk ik _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:30
[P2]

Vandaag vergelijkbare rit - Dordrecht - Vlissingen en retour, tussenstop in Yrseke gemaakt.

Vertrek 76%, aankomst 42%. ca 105km, verbruik accu 34%

Geladen in Vlissingen op bestemming op parkeerterrein.
na 2,5 uur laden weer 80%.

Terug naar Dordrecht, aankomst 44%, verbruik accu 36%

totale rit 230km, gemiddeld verbruik 23,3kwh/100km.
verbruik heen/weer 70% capaciteit, dus voor 100% zou overeenkomen met 230/0,7 = 328km

Ohja. 20" wielen all season
105km/uur ACC, temp 19C en 2 stoelen stoelverwarming aan.

Best tevreden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 16:35
P2Hattem schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:59:
[P2]

Voor hen die, net als ik, een vreemd geluid horen bij langzaam rijden en maximale stuuruitslag (bij manoeuvreren dus):

De garage maar weer eens bellen dus. Kan meteen de nieuwe update geïnstalleerd worden 🤓
Oh dat doet die van mij ook. Zou volgende week donderdag heen voor mijn trekhaak (was door LM vergeten en wordt nu alsnog gemonteerd). Meteen even dit doorgeven morgen en die update wil ik ook wel ;-)

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
sky_walker schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:33:
[P2]

Vandaag vergelijkbare rit - Dordrecht - Vlissingen en retour, tussenstop in Yrseke gemaakt.

Vertrek 76%, aankomst 42%. ca 105km, verbruik accu 34%

Geladen in Vlissingen op bestemming op parkeerterrein.
na 2,5 uur laden weer 80%.

Terug naar Dordrecht, aankomst 44%, verbruik accu 36%

totale rit 230km, gemiddeld verbruik 23,3kwh/100km.
verbruik heen/weer 70% capaciteit, dus voor 100% zou overeenkomen met 230/0,7 = 328km

Ohja. 20" wielen all season
105km/uur ACC, temp 19C en 2 stoelen stoelverwarming aan.

Best tevreden,
Nou @Johnbeer dat valt dus wel mee, dat verbruik van die A17 racer 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
P2

Iemand anders ook last van een trillend geluid van het middendisplay.? Als ik zonder radio rij dan hoor ik het trillen. als ik het display vervolgens vasthoud is het trillen weg, lijkt toch een issue met de bevestiging.

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
JTHZZ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Nou @Johnbeer dat valt dus wel mee, dat verbruik van die A17 racer 😂
haha, nope wasnt me :-) volgens mij heb ik john ergens gekruist 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
HoefMeistert schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Dan heb je een speciaal model :+ Ik heb met mijn P8, 19" met warmte pomp nog nooit < 29kWh/100km gezien. Bij een lange rit tussen meestal ronmd de 29/31. Met cruisecontrol op 100/110. Nu rij ik meestal wel heen en terug met een stop, maar weet niet of dat het verschil maakt.. rij wel winterbanden, maar dat lijkt me toch niet zo'n verschil te maken.
Zo dan! Rijd jij met alle vier de deuren en je achterklep open? _O- Ik heb 20” winterbanden, warmtepomp en rijd de afgelopen 500km (temperatuur rond de 5/6 graden, binnen 20 en stoel+stuur op 1) met gemiddeld precies 26,0. Dat is wel een goede mix van 1/2 snelweg en rest 80/60/50 wegen, waar ik ook echt wel regelmatig die 408pk benut heb om een petje in een Golfje op achterstand te zetten! 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
RHF schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:09:
[...]

[Afbeelding]

Heb alleen eerste 15min stuur- en stoelverwarming op stand 1 gebruikt en AC uit om energie te sparen. Voor de rest heel rustig met mijn rechtervoet gehandeld. Voor normaal gebruik wil ik de auto gebruiken met alle gewenste comfort aan. Deze rit was voor mij een test hoe zuinig het kan zonder al te veel moeite te doen. Mijjn laatste snellaadtest was bij de Shell en daar haalde de lader 400km/u laadsnelheid, dat stelt mij gerust om dan tijdens langere ritten tussentijds "snel" bij te laden.
Waarom de AC uit? Ik geniet gewoon van de luxe en kracht van de auto en haal nog steeds een prima verbruik, gaat echt niet voor problemen zorgen. Ik persoonlijk ga niet een auto van 65k kopen om dan zonder airco, temperatuur laag en als een slak door het verkeer te gaan met mijn 408pk... lekker genieten, hypermilen is niet echt nodig toch? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
JohnDoe77 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Waarom de AC uit? Ik geniet gewoon van de luxe en kracht van de auto en haal nog steeds een prima verbruik, gaat echt niet voor problemen zorgen. Ik persoonlijk ga niet een auto van 65k kopen om dan zonder airco, temperatuur laag en als een slak door het verkeer te gaan met mijn 408pk... lekker genieten, hypermilen is niet echt nodig toch? >:)
Mijn idee 😀!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07 15:21
SpeedfreakR schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:53:
Vandaag mijn Polestar 2 geleverd gekregen O+. Als een kind zo blij ben ik!
De auto is helemaal bijgewerkt kwa software, dus android 10/ december update!
Ik zal nog even foto's maken van de auto maar het regent, dus wacht even een goed (droog) moment af :+
GEFELICITEERD en welkom bij de club! Hoop dat je je nickname niet teveel eer aan doet op de weg, want P2 en P8 zijn monsters!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Juancho schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:59:
Thanks! Ik wacht nog even op antwoord welke laadpas ik krijg en dan zal ik 1 van die apps die jullie noemden even proberen.

Van zo'n horror verhaal als hierboven krijg ik toch de kriebels. Denken dat je auto netjes opgeladen wordt en de volgende ochtend als je bijv een volle accu nodig hebt... Erachter komen dat er niks is bijgeladen. Dat wil je toch even tussentijds checken voor de zekerheid. Ik wel tenminste in het begin waarbij alles nieuw is qua elektrisch rijden :)
Ik krijg bij mijn Wallbox App thuis precies te zien wat ie laadt en aan het eind van de laad periode een melding hoeveel er geladen is. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
pertinent schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:49:
[P2]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Heb je lang moeten wachten voordat je terecht kon? Dan kan ik daar rekening mee houden! Aardige mensen daar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pertinent
Lancer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Mooi hoor. Wat was je er voor kwijt?
€1799.. €500 extra voor nappa, €350 extra voor alcantara middenbanen, €250 extra interieurdelen bekleden, €150 voor het verzenden van de alcantara naar Maleisië (waar de fabriek staat) omdat ik een kleur van buiten de standaard collectie wilde. Dus €3049.

Achterramen ook laten tinten voor €225.

Goedkoop is het niet, maar goed, ik wilde iets wat niet standaard was.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
Mickvanderveen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:08:
[...]

Heel mooi! Heb je lang moeten wachten voordat je terecht kon? Dan kan ik daar rekening mee houden! Aardige mensen daar!
Ik heb begin december besteld en 25 januari afspraak. Het alcantara wat ik wilde lag niet op voorraad bij de fabriek, dat was een week vertraging. De rest de Kerstvakantie schat ik. Ik heb er geen druk op gezet, dat helpt misschien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-07 02:26
Haha ik zie ineens wel vaak Vlissingen voorbij komen, heb daar 25 jaar gewoond :-D Hopelijk kan ik mijn Polestar 2 Thunder (19' en geen PP) volgende week ophalen! Misschien eens een Polestar 2 meetup doen in Zeeland, als het weer veilig is :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 07:15
[P8]
Vraagje: ik vind dat de banden (20”) van mijn auto op bepaalde soorten asfalt vrij veel geluid maken. Kan het feit dat de auto is afgeleverd met een iets te hoge bandenspanning van 3,0 - 3,1 daar iets mee te maken hebben (officieel moet het 2,8 zijn)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
P8:

vraagje, welke laadkabels krijg je standaard van Volvo bij je lease/koop P8? Zitten daar bijv. de 1 fase stekker/stopcontact kabel en de 3 fase lader voor publieke palen er standaard bij? Kan het nergens vinden op mijn offerte maar ik ging er stiekem vanuit dat je dit toch wel standaard bij een elektrische auto mag verwachten dat het meegeleverd wordt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Mga1600 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:40:
[P8]
Vraagje: ik vind dat de banden (20”) van mijn auto op bepaalde soorten asfalt vrij veel geluid maken. Kan het feit dat de auto is afgeleverd met een iets te hoge bandenspanning van 3,0 - 3,1 daar iets mee te maken hebben (officieel moet het 2,8 zijn)
Denk dat de banden "extra" geluid maken voor je gevoel omdat er geen verbrandingsmotor geluiden meer zijn in de auto. Ik ervaar het ook wel maar niet storend, afhankelijk van soort asfalt. afrol geluid van deze grote wielen 19/20" zal iets meer zijn dan zeg 17/18".

Wellicht ook door winterbanden/all season banden?

grt skywalker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16
Juancho schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:34:
P8:

vraagje, welke laadkabels krijg je standaard van Volvo bij je lease/koop P8? Zitten daar bijv. de 1 fase stekker/stopcontact kabel en de 3 fase lader voor publieke palen er standaard bij? Kan het nergens vinden op mijn offerte maar ik ging er stiekem vanuit dat je dit toch wel standaard bij een elektrische auto mag verwachten dat het meegeleverd wordt?
Dit is al meerdere malen op het forum voorbij gekomen maar als je een P8 uit 2020 hebt dan krijg je een 3 fase kabel voor 11kw palen en een granny lader voor thuis in je 230 stopcontact. En deze is volgens mij afgezekerd op 10 ampère maar dit weet ik niet 100% zeker.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 19:39
P2Hattem schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:59:
[P2]

Ik heb dat dus ook. Ik was er al terug mee gegaan naar de kwikfit maar die gaven aan dat het niet aan hun lag. Vandaag maar even bellen naar Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
jorikk59 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Ik heb dat dus ook. Ik was er al terug mee gegaan naar de kwikfit maar die gaven aan dat het niet aan hun lag. Vandaag maar even bellen naar Volvo.
Volgens mij heeft mij P8 hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Bens XC40P8 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:08:
[...]

Volgens mij heeft mij P8 hetzelfde
dat gevoel heb ik ook! kan het kwaad, als in, beschadigd er iets?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Dit is al meerdere malen op het forum voorbij gekomen maar als je een P8 uit 2020 hebt dan krijg je een 3 fase kabel voor 11kw palen en een granny lader voor thuis in je 230 stopcontact. En deze is volgens mij afgezekerd op 10 ampère maar dit weet ik niet 100% zeker.
Na 1-1 krijg je die granny niet meer standaard, als je er dan toch een wilt zul je dat nog even moeten ‘regelen’ met de dealer. Dat heb ik ook gedaan (onder het motto je weet maar nooit of je die ooit nodig hebt om ergens een beetje te laden om daarna naar een snellader te kunnen komen). Ik heb als derde kabel de CEE kabel met rode stekker mee besteld, die heeft zo’n rode stekker die in een 3 fasen stopcontact past. Bij enkele adressen waar ik regelmatig kom hebben ze zo’n aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
Sebas84! schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:33:
[...]

dat gevoel heb ik ook! kan het kwaad, als in, beschadigd er iets?
Heb net de dealer gesproken en die geeft aan dat het geen kwaad kan. Hij zegt dat het normaal is dat je bij volledige stuur uitslag een schurend geluid hoort omdat je op de grens zit. Waarschijnlijk hoor je dit nu alleen meer omdat de auto zo still is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
sky_walker schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Denk dat de banden "extra" geluid maken voor je gevoel omdat er geen verbrandingsmotor geluiden meer zijn in de auto. Ik ervaar het ook wel maar niet storend, afhankelijk van soort asfalt. afrol geluid van deze grote wielen 19/20" zal iets meer zijn dan zeg 17/18".

Wellicht ook door winterbanden/all season banden?

grt skywalker.
Dank voor je reactie . Nee, geen winterbanden, ik heb er de standaard 20” zomerbanden op zitten.

Maar ik heb toch echt wel het gevoel dat er ergens in de auto een ‘geluidslek’ zit waardoor je de rijgeluiden serieus hoort. Misschien sluit het dak niet helemaal lekker of zo, ik heb de bron ook nog niet gevonden, maar boven de 100 kmh is de auto bepaald niet stil te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07 11:22
Mga1600 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Dank voor je reactie . Nee, geen winterbanden, ik heb er de standaard 20” zomerbanden op zitten.

Maar ik heb toch echt wel het gevoel dat er ergens in de auto een ‘geluidslek’ zit waardoor je de rijgeluiden serieus hoort. Misschien sluit het dak niet helemaal lekker of zo, ik heb de bron ook nog niet gevonden, maar boven de 100 kmh is de auto bepaald niet stil te noemen.
Een goede graadmeter om dit na te gaan is bijvoorbeeld 105 km/u op de snelweg op stil en droog asfalt te rijden en na te gaan of auto's die je met een iets hogere snelheid inhalen wel of niet goed hoort.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:03
Bens XC40P8 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Heb net de dealer gesproken en die geeft aan dat het geen kwaad kan. Hij zegt dat het normaal is dat je bij volledige stuur uitslag een schurend geluid hoort omdat je op de grens zit. Waarschijnlijk hoor je dit nu alleen meer omdat de auto zo still is. :)
Hoop niet dat het bij jullie zo erg is (P2 in de video):
YouTube: Polestar 2 Knattergeräusch beim Lenkeimschlag

Dan zou ik toch echt naar de dealer gaan want dat is niet normaal.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[...]

Thanks voor de terugkoppeling. (y)

XC40 P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas84!
AartJW schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Hoop niet dat het bij jullie zo erg is (P2 in de video):
YouTube: Polestar 2 Knattergeräusch beim Lenkeimschlag

Dan zou ik toch echt naar de dealer gaan want dat is niet normaal.
Denk dat die meneer er nog een speelkaart met wasknijper tussen heeft zitten

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Een goede graadmeter om dit na te gaan is bijvoorbeeld 105 km/u op de snelweg op stil en droog asfalt te rijden en na te gaan of auto's die je met een iets hogere snelheid inhalen wel of niet goed hoort.
Ik moet op zoek om het ‘lek boven te krijgen’, maar ik verdenk toch het glazen dak. Eerst had ik geen last, pas nadat ik het een keer open gehad heb lijkt het geluid door te geven.
The quest continues......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:10
Mga1600 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik moet op zoek om het ‘lek boven te krijgen’, maar ik verdenk toch het glazen dak. Eerst had ik geen last, pas nadat ik het een keer open gehad heb lijkt het geluid door te geven.
The quest continues......
Wees blij dat hij weer dicht ging ook .. ik durf hem niet meer te gebruiken :(
Pas als ik een afspraak bij de dealer heb ga ik even weer daarmee aan de slag. Nu toch te koud om hem open te doen

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Pas als ik een afspraak bij de dealer heb ga ik even weer daarmee aan de slag. Nu toch te koud om hem open te doen
Dat is pas echt een probleem wat jij hebt.....ik zit in ieder geval warm en droog.
Na nader inspectie denk ik dat het niet het dak is bij mij, maar de linker achterdeur die niet helemaal goed afsluit. Hij steekt ca. 2 mm uit ten opzichte van het achterspatbord, aan de andere kant is het keurig in een lijn. Kwestie van even beetje strakker zetten van het slot denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 29-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Moest trouwens ook wel even aan de bediening van dat dak wennen, mijn vorige Volvo had ook zo’n dak met zo’n scherm er onder, maar dat ging gewoon met een paar domme schakelaars. De eerste keer dat ik het scherm van het nieuwe dak open wilde doen om wat meer licht te krijgen gebeurde er ook van alles tegelijk en zat ik ook in de regen. Maar nu snap ik het.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Moest trouwens ook wel even aan de bediening van dat dak wennen, mijn vorige Volvo had ook zo’n dak met zo’n scherm er onder, maar dat ging gewoon met een paar domme schakelaars. De eerste keer dat ik het scherm van het nieuwe dak open wilde doen om wat meer licht te krijgen gebeurde er ook van alles tegelijk en zat ik ook in de regen. Maar nu snap ik het.......
Ik had gelukkig wat filmpjes gezien online :) Maar ik raakte enigzins in de stress toen ik het raam dicht wilde doen en vlak voor het sluiten hij weer open ging.. er zat echt niets tussen en het "vliegen" schermpje ging ook naar beneden.. heel apart, denk wel 10-20x geprobeerd dicht te doen.. na 1 minuut rijden met het raam open ging het wel (3x goed achter elkaar) Erg random dus en dat maakt het een beetje scary. Geen zin om de auto om 11 uur savonds met een open dakraam te moeten parkeren. (Ps, je kan het raam wel bijna helemaal dichtdoen en dan met 1 vinger de sensor aanraken en dan stopt hij.. iig bijna dicht dan :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Net weeral telefoon gekregen van Polestar

Als Belgische P2 lease rijder kregen wij niet de €500 plugsurfing, maar omdat ze vonden dat de communicatie toch wel slecht gegaan was daaromtrent, krijg ik alsnog €300 plugsurfing tegoed :)

Beter iets dan niets! :)

Ook bevestiging gehad dat zij die de December software hebben, de volgende (januari) update OTA zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
S2000jan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:26:

Als Belgische P2 lease rijder kregen wij niet de €500 plugsurfing, maar omdat ze vonden dat de communicatie toch wel slecht gegaan was daaromtrent, krijg ik alsnog €300 plugsurfing tegoed :)

Ook bevestiging gehad dat zij die de December software hebben, de volgende (januari) update OTA zullen krijgen.
[P2]
Oké, dat is mooi! Wat bedoel je met de 'December software'? Is dat de versie met parkeertimer?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 25-06 16:38

RHF

JohnDoe77 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Was ook puur voor de test wat haalbaar is, ik rij nu rond zonder naar verbruik te kijken. Interesseert me ook niet zoveel zolang er voldoende laadpunten beschikbaar zijn. Heb nu zonnepanelen liggen, voor mijn portemonnee is het hoe leger de batterij des te sneller terugverdiend (zaak betaald de Kwh's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Quark2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:37:
[...]

[P2]
Oké, dat is mooi! Wat bedoel je met de 'December software'? Is dat de versie met parkeertimer?
Ja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16
Voor de ontwikkelaars onder ons, iemand dit al gezien: https://developer.volvocars.com/

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
Lancer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:51:
[P8] Vandaag terug geweest voor de melding uit het koplampsysteem. Die zou nu opgelost zijn met een update. Mijn kerneldatum is nu van 8 jan. Verder in het systeem geen wijzigingen gezien tov de aflevering een maand geleden.
Ik weet niet dit hetzelfde probleem was, maar ook ik had gisterenavond (voor de avondklok ;) ) een storingsmelding van het koplampsysteem.
De lampen en de richtingsaanwijzers deden vreemd.
Gelukkig hoefde ik nog maar enkele honderden meters.
Mijn P2 gaf aan Service Vereist.
Na een kwartier stilstand opnieuw even blokje om maar geen probleem meer.
Ook vandaag niet. Na overleg met de garage toch maar even laten checken.

Zijn er meer P2 rijders met deze foutmelding?

PS Wat een genot om in deze auto te mogen rijden. Ik heb hem drie maanden maar elke keer is het GENIETEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-07 17:23
@S2000jan

Vraag ik mij af, hoe zit het met jullie "milieuzone" LEZ ZBE Antwerpen enz??

Ik lees dat je "vroeger" je auto moest registreren en dat hoeft dus niet meer.
Als ik mijn P2 check mag ik er niet in... lol

Maar hoe dan met auto's uit het buitenland?? gewoon helemaal niets nodig?
tia

[ Voor 8% gewijzigd door Hansieo op 29-01-2021 16:35 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:37
Hansieo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:34:
@S2000jan

Vraag ik mij af, hoe zit het met jullie "milieuzone" LEZ ZBE Antwerpen enz??

Ik lees dat je "vroeger" je auto moest registreren en dat hoeft dus niet meer.
Als ik mijn P2 check mag ik er niet in... lol

Maar hoe dan met auto's uit het buitenland?? gewoon helemaal niets nodig?
tia
Enkel registeren als je met een vervuilende wagen binnen antwerpen komt.
Als je een EV rijd moet je dus niets doen ;)

Buitenlandse voertuigen moeten zich wel registreren, ook als ze 'goedgekeurd' zijn 8)7
Wat een gedoe 8)7
Is wel eenmalig zodat ze weten welk type auto je rijd, als ze je nummerplaat tegenkomen.

Maar je moet je dus normaal gezien niets vrezen. Als een P2 er niet in mag, dan doen ze toch iets fout (en ik heb er zelf al in rondgereden met een P2)

[ Voor 24% gewijzigd door bottom line op 29-01-2021 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

mvrooij schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:32:
Voor de ontwikkelaars onder ons, iemand dit al gezien: https://developer.volvocars.com/
Wel "grappig" dat ze het nu wél publiek doen, want ik maakte zelf al gebruik op de v60 van een door iemand reversed engineered API voor VoC (https://github.com/molobrakos/volvooncall).

Uiteindelijk zelf alleen gebruikt om mn fuel-stats uit te lezen. Het was helaas nooit zo real-time als een Tesla het deed, maar kon er prima grafiekjes van trekken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVFjgEVryEQyph9BbHgF6QA6ltI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z9c8PpxVKlRYyU0fUqETfMql.png?f=fotoalbum_large

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:36
S2000jan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:26:

Euhm, ik had een mail gekregen met een code ter waarde van 662 euro. Toen ik deze inruilde bleek dat 625 euro te zijn. Toen ik vroeg of dat normaal was heb ik nog een 2de voucher gekregen twv 50 euro. Dat bleek net iets meer te zijn bij inruilen dus nu 677 euro ontvangen. 😊
Wagen besteld eind december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:23
bottom line schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Enkel registeren als je met een vervuilende wagen binnen antwerpen komt.
Als je een EV rijd moet je dus niets doen ;)

Buitenlandse voertuigen moeten zich wel registreren, ook als ze 'goedgekeurd' zijn 8)7
Wat een gedoe 8)7
Is wel eenmalig zodat ze weten welk type auto je rijd, als ze je nummerplaat tegenkomen.

Maar je moet je dus normaal gezien niets vrezen. Als een P2 er niet in mag, dan doen ze toch iets fout (en ik heb er zelf al in rondgereden met een P2)
Hier kun je je kenteken invullen ter controle: https://lez.antwerpen.be/?Taal=NL
Dit werkt ook voor NL kentekens. Uitslag: je hoeft niets te doen en mag er in.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:37
guido66 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Hier kun je je kenteken invullen ter controle: https://lez.antwerpen.be/?Taal=NL
Dit werkt ook voor NL kentekens. Uitslag: je hoeft niets te doen en mag er in.
Klopt
toegelaten voertuigen (zie lijst hierboven) met een buitenlandse nummerplaat (Nederlandse nummerplaten moeten niet geregistreerd worden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davy_Rx
Ik heb mijn Polestar nu een week. 850km later kan ik enkel maar positief zijn. Alles werkt perfect en het is echt een genot om met deze wagen te rijden. Ik schrijf dit ook voor de mensen die een Polestar overwegen en hier daarom meelezen. Ik heb dit zelf gedaan sinds de zomer en dan ga je twijfelen door alle problemen waarover gesproken wordt. Dat is echt niet nodig. Volgens mij gaat dit vooral over de eerst geproduceerde wagens. Verder heel goede communicatie en ondersteuning van zowel de mensen van Polestar Space in Luik als Polestar support. Niet dat ik al support nodig heb gehad maar dan heb ik het vooral over de afhandeling van de bestelling en bij de regeling van de testritten en bij alle vragen die ik gesteld heb. Ik kijk uit naar de updates en de volgende km’s 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
De Nederlandse support site is vandaag weer bijgewerkt: https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/

Ze lezen hier mee denk ik, want gedeeltelijk in het Engels, zodat ze het sneller kunnen plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door guido66 op 29-01-2021 17:19 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
[...]

Die maakt zich er wel heel makkelijk vanaf zeg. Mijn Audi A3 etron die ik hiervoor had reed altijd elektrisch als ik thuis wegging en ik hoorde dan helemaal niets, geen motor en ook geen schurend geluid.
Eerlijk gezegd een beetje een domme/naïeve reactie van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
[P2]

Moet je eens een paar keer tikken op het buildnumber van de software, dan krijg je e.o.a. developer melding te zien 🧐. Heeft iemand hier al iets mee gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Dat is altijd zo bij Android. Maar je krijgt duidelijk te zien dat je er niets mee kunt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
guido66 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:29:
Dat is altijd zo bij Android. Maar je krijgt duidelijk te zien dat je er niets mee kunt, toch?
Helaas wel 😒 En weer wat geleerd als IOS gebruiker 👍

[ Voor 9% gewijzigd door P2Hattem op 29-01-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik wil nog eens even inpikken op de verwachte update die o.a. voor meer range moet zorgen door de 70km 0% reserve te verlagen naar 20km.

Ik rij gemiddeld 25 kWh/100km en zie dat de collega P2'rs dat hier ook benaderen.
Met een batterij van 78 kWh, laten we voor gemakkelijk te tellen afronden op 75 kWh, betekent dat 300 km range (3x25 kWh = 3x100 km = 300 km range).
Hoe gaan ze daar nu ineens 50km = 12.5 kWh bijtoveren?
Of wil dat zeggen dat die verbruiksmeter nu zit te liegen en dat ons werkelijk verbruik lager is dan 25 kWh/100km?

Heeft iemand de getankte kWh's al eens vergeleken met de aangegeven kWh's van de boordcomputer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:11
High-Voltage2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:59:
Ik wil nog eens even inpikken op de verwachte update die o.a. voor meer range moet zorgen door de 70km 0% reserve te verlagen naar 20km.

Ik rij gemiddeld 25 kWh/100km en zie dat de collega P2'rs dat hier ook benaderen.
Met een batterij van 78 kWh, laten we voor gemakkelijk te tellen afronden op 75 kWh, betekent dat 300 km range (3x25 kWh = 3x100 km = 300 km range).
Hoe gaan ze daar nu ineens 50km = 12.5 kWh bijtoveren?
Of wil dat zeggen dat die verbruiksmeter nu zit te liegen en dat ons werkelijk verbruik lager is dan 25 kWh/100km?

Heeft iemand de getankte kWh's al eens vergeleken met de aangegeven kWh's van de boordcomputer?
Je krijgt 50km terug obv WLTP verbruik. Niet praktijk verbruik in de winter.

Dus geen 12.5kWh maar meer iets van 8kWh oid. Die 8kWh zit nu eigenlijk onder de 0% als extra reserve. Straks heb je boven de 0% die 8kWh meer waardoor je iets meer kilometers kunt maken. Nu heb je bij 100% ongeveer 64kWh tot 0%. (En onder 0% nog 11kWh.) Straks dus 72kWh tot 0%. (En dan nog 3kWh reserve.)

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 29-01-2021 19:14 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Je krijgt 50km terug obv WLTP verbruik. Niet praktijk verbruik in de winter.

Dus geen 12.5kWh maar meer iets van 8kWh oid. Die 8kWh zit nu eigenlijk onder de 0% als extra reserve. Straks heb je boven de 0% die 8kWh meer waardoor je iets meer kilometers kunt maken. Nu heb je bij 100% ongeveer 64kWh tot 0%. (En onder 0% nog 11kWh.) Straks dus 72kWh tot 0%. (En dan nog 3kWh reserve.)
Ja goed, ik volg je verhaal als je in kWh's telt.
Maar dat wil zeggen dat het huidige verbruik in kWh/100km niet klopt.

Had woensdag een ritje van 200km à 25 kWh/100km = 50 kWh verstookt.
Was op 100% vertrokken en geëindigd op 32% = 68% --> 68% voor 200km komt overeen met net geen 300km voor 100%.
Klopt dus perfect met 75 kWh batterij en 25 kWh/100km.

Als nu blijkt dat we eigenlijk maar 64 kWh ter beschikking hebben voor 100% capaciteit, dan zou de 68% die ik verstookt heb op 200km overeenkomen met 43.5 kWh oftewel een verbruik van 21.7 kWh/100km.

Eerlijk gezegd lijkt me dat getal van 21-22 kWh/100km realistischer dan 25 kWh/100km. Want dat vond ik erg hoog.

Maar dus bottom line: de boordcomputer liegt over de verstookte kWh's. Ze zijn kunstmatig hoog omdat je minder accu ter beschikking hebt dan waar de boordcomputer van uit gaan voor zijn berekeningen.

Als de boordcomputer echt joules telt (wat ik ergens verwacht had), dan klopt er nog altijd iets niet in het verhaaltje...

Edit: Enige manier om het zeker te weten is getankte kWh's vergelijken met on board kWh's. Helaas kan ik dat op dit moment nog niet zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door High-Voltage2 op 29-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Laatst online: 19:42
High-Voltage2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Was op 100% vertrokken en geëindigd op 32% = 68% --> 68% voor 200km komt overeen met net geen 300km voor 100%.

Als nu blijkt dat we eigenlijk maar 64 kWh ter beschikking hebben voor 100% capaciteit, dan zou de 68% die ik verstookt heb op 200km overeenkomen met 43.5 kWh oftewel een verbruik van 21.7 kWh/100km.

Eerlijk gezegd lijkt me dat getal van 21-22 kWh/100km realistischer dan 25 kWh/100km. Want dat vond ik erg hoog.

Maar dus bottom line: de boordcomputer liegt over de verstookte kWh's. Ze zijn kunstmatig hoog omdat je minder accu ter beschikking hebt dan waar de boordcomputer van uit gaan voor zijn berekeningen.

Als de boordcomputer echt joules telt (wat ik ergens verwacht had), dan klopt er nog altijd iets niet in het verhaaltje...

Edit: Enige manier om het zeker te weten is getankte kWh's vergelijken met on board kWh's. Helaas kan ik dat op dit moment nog niet zelf.
Misschien even terug naar de bron.
De 50 km extra komt voort uit 1 Duitse rijder die direct na de laatste januari update in een forum schreef dat hij dacht dat hij op zijn gebruikelijke ritten nu meer capaciteit overhield. Als hij dit terugrekende kwam dit neer op 50 km maar hij was er niet zeker van of dit aan andere oorzaken kon hebben gelegen zoals tegenwind of temperatuur. Dit is in allerlei Duitse, Engelse en Nederlandse fora een eigen leven gaan leiden.

Polestar zelf geeft in haar update log alleen verhoogde range aan en er wordt nu in de fora gedacht dat dit komt door vrij schakeling van de reservecapaciteit. De 50 km extra is ook nooit door Polestar zelf genoemd
Ik denk dat de update de auto gewoon een beetje zuiniger maakt waardoor de range toeneemt. Met hoeveel staat nergens en zal ook onduidelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
pertinent schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:09:
[...]

€1799.. €500 extra voor nappa, €350 extra voor alcantara middenbanen, €250 extra interieurdelen bekleden, €150 voor het verzenden van de alcantara naar Maleisië (waar de fabriek staat) omdat ik een kleur van buiten de standaard collectie wilde. Dus €3049.

Achterramen ook laten tinten voor €225.

Goedkoop is het niet, maar goed, ik wilde iets wat niet standaard was.. ;-)
Dat is inderdaad aardig custom en aan de prijs. Ik ga ook een lederen interieur nemen en laat de stoelzitting ook aanpassen, uiteindelijk gekozen voor BMS autobekleding (past wel de stoel aan) in plaats van Leder Inbouw Nederlaand. Bij Leder inbouw ook prijzen opgevraagd, maar daar kreeg ik nappa en alcantare voor 500 samen. Heb je een speciaal leer gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
FW423130 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Misschien even terug naar de bron.
De 50 km extra komt voort uit 1 Duitse rijder die direct na de laatste januari update in een forum schreef dat hij dacht dat hij op zijn gebruikelijke ritten nu meer capaciteit overhield. Als hij dit terugrekende kwam dit neer op 50 km maar hij was er niet zeker van of dit aan andere oorzaken kon hebben gelegen zoals tegenwind of temperatuur. Dit is in allerlei Duitse, Engelse en Nederlandse fora een eigen leven gaan leiden.

Polestar zelf geeft in haar update log alleen verhoogde range aan en er wordt nu in de fora gedacht dat dit komt door vrij schakeling van de reservecapaciteit. De 50 km extra is ook nooit door Polestar zelf genoemd
Ik denk dat de update de auto gewoon een beetje zuiniger maakt waardoor de range toeneemt. Met hoeveel staat nergens en zal ook onduidelijk blijven.
Er is mij vorige week door een Polestar medewerker verteld dat er wat capaciteit gereserveerd was door Polestar (veiligheidsmarge) die bij de software update vrijgegeven wordt. Hij sprak ook van 50km extra range hierdoor. Maar ik volg Highvoltage. Ergens kan het niet als de verbruiken klopten. Dus hopelijk klopten die niet. 😄 Zou wel raar zijn als Polestar dit (bewust) verkeerd berekende met als gevolg veel klachten over de te hoge verbruiken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[...]

Ik ben het helemaal eens met je analyse en aannames. Ik dacht ook al in deze richting dat hiermee de door de boordcomputer berekende 25kwh/100km te hoog (verkeerd) zou kunnen zijn ivm niet benutte "de reserve in de accu". Als dat klopt dan zal de rangeberekening ook accurater worden na de update en het verbruik/100km lager uitvallen.

skywalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik moet trouwens op lange ritten aardig mijn best doen om 25 te halen met mijn P2. Is meestal lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
Is 70km als backup ook niet overdreven veel? In die video (volgens mij autoblog) waar ze elektrische auto's helemaal leeg reden tot ze stuk kwamen te staan was het toch ook maar iets van 20km Max dat je niet kon rijden tussen 0% en stilstand.

Zeker als range al een dingetje is... Dan lijkt me 70km bewust achterhouden wel erg veel. Dus aan de ene kant zou het denk ik wel kunnen, dat ze 50km extra kunnen vrijgeven. Maarja kloppen de huidge cijfers dan idd wel... Vaag verhaal zo :)

Maar 50km extra range zou wel top zijn, zeker in de koudere maanden is dat toch wel een erg prettig extraatje.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
JTHZZ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:37:
Ik moet trouwens op lange ritten aardig mijn best doen om 25 te halen met mijn P2. Is meestal lager.
P2
Ik haal nu op lange stukken (100+km) met 100-110km/u idd ook makkelijk onder de 25 (rond de 23kWh prima te doen). Dat is met 20inch, ACC aan en op winterbanden.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

[P8]

De kWh's die ik laad komen overeen met het verbruik in kWh's dat de P8 aangeeft.
Als ik van 20 tot 90 % laad, dan is dat ook ongeveer 52,5 kWh (70% * 75 kWh). Zelf iets meer door wat laadverlies volgens mij. Kan dit verhaal en de reserve van 70 km dus niet plaatsen, maar ben wel benieuwd naar het vervolg.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
[P8]
Net even het snelladen uitgeprobeerd. Rit van 70km met warmtepomp en de snellader specifiek ingevuld op Google Maps. Aankomst met 0% en 5km range en 19.66 kWh bijgeladen in exact 10 minuten, hoogste waarde die ik gezien heb is 136 kWh. Kan dus best wel snel! Hoop dat de update die komt voor de P2 ook snel beschikbaar komt voor de P8 en de laadsnelheid daadwerkelijk naar de 150 brengt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_JywjZfzJ9thUFiJ65G3kWHZFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Hs2uNns8UaUz4OOFyZtLnLz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ALIVtz0iqjlSSAMbp4R3kT3q-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkXMuCywVVfpSa64ofa82BT1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Fismeister op 29-01-2021 21:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Fismeister schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:43:
[P8]
Net even het snelladen uitgeprobeerd. Rit van 70km met warmtepomp en de snellader specifiek ingevuld op Google Maps. Aankomst met 0% en 5km range en 19.66 kWh bijgeladen in exact 10 minuten, hoogste waarde die ik gezien heb is 136 kWh. Kan dus best wel snel! Hoop dat de update die komt voor de P2 ook snel beschikbaar komt voor de P8 en de laadsnelheid daadwerkelijk naar de 150 brengt. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Aankomst met 0%... jij hebt geen last van range anxiety _/-\o_

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
petervanstuiven schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Dat is inderdaad aardig custom en aan de prijs. Ik ga ook een lederen interieur nemen en laat de stoelzitting ook aanpassen, uiteindelijk gekozen voor BMS autobekleding (past wel de stoel aan) in plaats van Leder Inbouw Nederlaand. Bij Leder inbouw ook prijzen opgevraagd, maar daar kreeg ik nappa en alcantare voor 500 samen. Heb je een speciaal leer gekozen?
Ja, in zoverre dat ik ‘echt’ alcantara heb gekozen, oftewel een duurdere variant..

Wat bedoel je met ‘past wel de stoel aan’? Wat laat je veranderen dan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mickvanderveen
P2
Durf het bijna niet te zeggen met die hoge gemiddelden, maar na 3 maanden rijden een mooi gemiddelde van 21 kWh over de gehele periode. Zondag met het koude weer (2 graden) 112 km gereden, rond de 22!
Stuurverwarming op 1, net als stoelverwarming. OPD op medium op snelweg en high in de stad. Verder verwarming op 18. Super zuinig, denk ik...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLCRPgH1xCKJBDUc4dBaCsTGV9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6Mr1rqaWytEjWIX2eX33cS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Mickvanderveen schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:27:
P2
Durf het bijna niet te zeggen met die hoge gemiddelden, maar na 3 maanden rijden een mooi gemiddelde van 21 kWh over de gehele periode. Zondag met het koude weer (2 graden) 112 km gereden, rond de 22!
Stuurverwarming op 1, net als stoelverwarming. OPD op medium op snelweg en high in de stad. Verder verwarming op 18. Super zuinig, denk ik...[Afbeelding]
Fluwelen voetje dan..😁

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:00

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mickvanderveen schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:27:
P2
Stuurverwarming op 1, net als stoelverwarming. OPD op medium op snelweg en high in de stad. Verder verwarming op 18. Super zuinig, denk ik...[Afbeelding]
Zeer netjes! Heb je dan de airco ook constant uit staan? Heb het idee dat met het koude weer en zeker als het nat is natuurlijk, de auto snel beslaat dus zet ik al snel de airco aan.
Hoe doen jullie dat? Airco altijd aan? Of alleen als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Gisteravond zag ik in mijn app van de Zappi dat mijn P2 niet geladen werd. Ik naar buiten, de RCD was getript. Dit is een bekend probleem waarover ik met MyEnergi in contact ben.

Echter, om de Zappi te resetten hoor ik normaal eerst de stekker uit de auto te verwijderen. Dit ging deze keer niet, het lampje ging rood branden. Dan maar gereset met de stekker er in. Nog steeds een rood lampje. Ik kon het laden wel starten.

Deze ochtend was alles weer normaal, de auto geladen, de stekker kan er uit en geen meldingen op het display.

Toen ik gisteravond buiten stond had ik de sleutel niet op zak. Is het simpel een kwestie dat de Polestar de stekker alleen vrij geeft als er een sleutel in de buurt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Mickvanderveen dat verbruik haal ik ook gemakkelijk :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrQnxhKr8U69Xbb39JOwctvuWXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh0Bc6uZ0qOSowTWMsA1V99M.jpg?f=fotoalbum_large

Auto sinds september. Vrijwel alleen ritten van 20km of korter. Op lange ritten ben ik overigens ook niet bepaald in de buurt van jouw stats gekomen.

Edit: foto niet scherp. Na 5000km gemiddeld 29.9kWh.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 30-01-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:00

SpeedfreakR

Zoeffff.....

guido66 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:04:
Toen ik gisteravond buiten stond had ik de sleutel niet op zak. Is het simpel een kwestie dat de Polestar de stekker alleen vrij geeft als er een sleutel in de buurt is?
Klopt! Je moet de sleutel in de buurt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@SpeedfreakR ik kwam net op het idee om het nog maar eens te proberen, en inderdaad zonder sleutel gaat het niet. En zo hoort het ook natuurlijk.

Het Fiatje wat er naast staat in mijn carport kan door iedereen losgekoppeld worden, daarom had ik er niet bij stilgestaan.

[ Voor 30% gewijzigd door guido66 op 30-01-2021 08:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petervanstuiven
pertinent schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:21:
[...]

Ja, in zoverre dat ik ‘echt’ alcantara heb gekozen, oftewel een duurdere variant..

Wat bedoel je met ‘past wel de stoel aan’? Wat laat je veranderen dan?
Met uitgeschoven deel van de zitting voel ik een stalen balk door het schuim heen, zij gaan deze stalen balk of weg halen of met een beter schuim minder voelbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
P2
Ik haal ook 22-23 op lange ritten. Gewoon ACC op 109 en geen stoplichtsprintjes. Airco uit en ramen beslaan niet. Temp op 19 graden. Ik verwacht in de zomer 20 of lager.

Ritjes van 20-30km bij vriesweer zijn funest en dan gaat het bij mij ook richting de
27-28. Dit komt door opwarmen accu’s en daar hebben EVs echt een flink manco versus benzineautos. Die warmen zichzelf lekker op.

Ik heb eind december nog de laatste updates gekregen, misschien dat dat verschil maakt met degenen die altijd 25+ rijden?

[ Voor 23% gewijzigd door JTHZZ op 30-01-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Montalbano schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Aankomst met 0%... jij hebt geen last van range anxiety _/-\o_
Haha, ik ben een E-Golf gewend die ik regelmatig tot <2km range heb leeggereden, met 170km range in de winter ontkom je er soms niet aan). In de Golf heb je dan ook nog maar 10% vermogen op dat punt (~14pk, je wint niet meer van vrachtwagens bij het verkeerslicht) en geen verwarming (dan kom je er achter hoe snel een rijdende auto afkoelt).

De verwarming in de Volvo blies nog lekker en er was ook nog wel genoeg vermogen over. Daarnaast gisteren overal gelezen dat de marge bij 0% nog ongeveer 70km is, dus ik durfde het wel aan. Wilde even kijken wat het max haalbare vermogen bij de snellader is met de warmtepomp, dus hoe leger hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Aghanim schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:42:
@Mickvanderveen dat verbruik haal ik ook gemakkelijk :+ [Afbeelding]

Auto sinds september. Vrijwel alleen ritten van 20km of korter. Op lange ritten ben ik overigens ook niet bepaald in de buurt van jouw stats gekomen.

Edit: foto niet scherp. Na 5000km gemiddeld 29.9kWh.
Ik ga bijna nergens heen, heel soms boodschapje of even iemand halen/brengen.. dan zit ik ook rond de 30. Ik heb gelukkig 1x een langere rot gemaakt en toen zat ik rond de 24 a 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@guido66 @bottom line
Dank voor jullie input. wel mooi geregeld in België dat je dus gewoon het centrum in kan rijden, en dat de controle via kentekenscan gaat.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:37
petervanstuiven schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Met uitgeschoven deel van de zitting voel ik een stalen balk door het schuim heen, zij gaan deze stalen balk of weg halen of met een beter schuim minder voelbaar maken.
Kun je vragen of ze er ook foto's van willen maken? Dat harde deel is erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pertinent
GuiltyNL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Kun je vragen of ze er ook foto's van willen maken? Dat harde deel is erg irritant.
Ah, inderdaad herkenbaar, al heb ik er geen last van. Vanaf nu waarschijnlijk wel.. haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
petervanstuiven schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Is die balk niet voor anti-submarining en daarmee een veilegheidsitem?
Zo ja, dan lijkt het me niet verstandig om die balk weg te halen of aan te passen.

[ Voor 82% gewijzigd door P2Hattem op 30-01-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Fismeister schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:43:
[P8]
Net even het snelladen uitgeprobeerd. Rit van 70km met warmtepomp en de snellader specifiek ingevuld op Google Maps. Aankomst met 0% en 5km range en 19.66 kWh bijgeladen in exact 10 minuten, hoogste waarde die ik gezien heb is 136 kWh. Kan dus best wel snel! Hoop dat de update die komt voor de P2 ook snel beschikbaar komt voor de P8 en de laadsnelheid daadwerkelijk naar de 150 brengt. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraagje, wat gebeurt er met de performance de laatste kilometer. Ik wilde vd week ook naar huis en zou met ca2% aan komen. Maar durfde het niet aan omdat eigenlijk de hele route snelweg is en ik niet de laatste 20km als rijdende chicane wilde rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:25:
[...]

[P8]

De kWh's die ik laad komen overeen met het verbruik in kWh's dat de P8 aangeeft.
Als ik van 20 tot 90 % laad, dan is dat ook ongeveer 52,5 kWh (70% * 75 kWh). Zelf iets meer door wat laadverlies volgens mij. Kan dit verhaal en de reserve van 70 km dus niet plaatsen, maar ben wel benieuwd naar het vervolg.
[P8]
Na een rit van 115 km heb ik (In verband met een geplande lange rit de volgende dag) tot 100% geladen. Die eerdere rit van 115 km heeft een verbruik van 25,2 opgeleverd volgens het dashboard en het vertrekpunt was 90%.
Om daarna tot 100% te laden was 36,5 kWh nodig, dus verbruikt over 115 km ; 36,5-(10% van 75) = 29 kWh. Ofwel een verbruik van 29/115= 25,2. Dat klopt dus precies met het dashboard.
En dat zou toch het gemiddelde
moeten zijn waarmee de resterende range
bepaald wordt?

Maar toen ik Google bij 100% lading vroeg ‘hoe ver ik nog kon rijden’ was het antwoord 330 km. Dat impliceert een historisch verbruik van 75/330 = 22,7 kWh per 100 km toch?
Het verschil tussen beide getallen komt overeen met een rangeverschil van zo’n 35 km. Zou dat dan de verklaring moeten zijn van de beloofde extra range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
  • Laatst online: 07-07 22:11
sanderpn schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Vraagje, wat gebeurt er met de performance de laatste kilometer. Ik wilde vd week ook naar huis en zou met ca2% aan komen. Maar durfde het niet aan omdat eigenlijk de hele route snelweg is en ik niet de laatste 20km als rijdende chicane wilde rond rijden.
Je kan gewoon op snelheid blijven. Je krijgt alleen schildpad in beeld waarna de hulp systemen als cruise control uit gaan en je vermogen wordt beperkt. Dat laatste zorgt dus vooral dat je langzamer kunt versnellen, mogelijk win je dan niet meer de stoplicht sprint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:36
JTHZZ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:20:
[...]

P2
Ik haal ook 22-23 op lange ritten. Gewoon ACC op 109 en geen stoplichtsprintjes. Airco uit en ramen beslaan niet. Temp op 19 graden. Ik verwacht in de zomer 20 of lager.

Ritjes van 20-30km bij vriesweer zijn funest en dan gaat het bij mij ook richting de
27-28. Dit komt door opwarmen accu’s en daar hebben EVs echt een flink manco versus benzineautos. Die warmen zichzelf lekker op.

Ik heb eind december nog de laatste updates gekregen, misschien dat dat verschil maakt met degenen die altijd 25+ rijden?
P8

Ik vind dit wel een interessante vraag. Er zijn inmiddels meerdere softwareversies en het zou mij inderdaad niks verbazen dat er een correlatie zit tussen ene hogere verbruik en een eerdere softwareversie.

Ik heb nu 800KM (in 4 weken!) op de teller met een softwarebuil van 30 september. Ik heb een gemiddeld verbruik van 33 kWh /100km. Deels is dit te verklaren door de korte ritjes met koude temperatuur. Maar ik heb ook een aantal ritjes van 100km gemaakt en daar komt mij verbruik op 29 kWh / 100km uit (105 op acc) en iets boven de 30 met 130 op acc.

Het lijkt me interssant om te weten op welke softwareversie de personen hebben met het hoge verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Polestar heeft aangeven range verbeteringen te hebben doorgevoerd met de update. Dat is alles. Men zal daar continue mee bezig zijn, logisch dat ze dat doen. Tweaken.... we weten er hier alles van.

Een Duitser ziet voor en na de update een verschil van 50km in de te weergave in te rijden KM. Vervolgens wordt er op de diverse fora gespeculeerd waar deze vandaan zou moeten komen. Het is namelijk niet heel erg realistisch.

Autoweek neemt vervolgens zonder enige journalistieke verdieping de speculatie over dat deze "extra km" uit de te verminderen reserve zou komen.

Vervolgens gaat men hier rekenen en komt tot de conclusie dat de verbruiksmeter en of de accucapaciteit niet klopt omdat de de 50 km die ze niet krijgen er ook niet is..... 8)7

Nogmaals waarom de Duitser in mijn ogen een verschil ziet van 50km voor en na de update:
Hij ziet voor de update de waarde ten opzichte van zijn verbruik de laatste kilometers. Na de softwareupdate "weet" de auto niet meer wat het verbruik is geweest en ziet hij de theoretisch haalbare waarde.

Voorbeeld:
Als ik met 80% wegrij en ik rij tot 50%, dan berekent de auto wat ik aan km nog over heb op basis van mijn laatste verbruik. Als ik echter laad van 30% tot 50% zie ik een theoretisch haalbaar aantal km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Arie van Dijk schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:27:
Polestar heeft aangeven range verbeteringen te hebben doorgevoerd met de update. Dat is alles. Men zal daar continue mee bezig zijn, logisch dat ze dat doen. Tweaken.... we weten er hier alles van.

Een Duitser ziet voor en na de update een verschil van 50km in de te weergave in te rijden KM. Vervolgens wordt er op de diverse fora gespeculeerd waar deze vandaan zou moeten komen. Het is namelijk niet heel erg realistisch.

Autoweek neemt vervolgens zonder enige journalistieke verdieping de speculatie over dat deze "extra km" uit de te verminderen reserve zou komen.

Vervolgens gaat men hier rekenen en komt tot de conclusie dat de verbruiksmeter en of de accucapaciteit niet klopt omdat de de 50 km die ze niet krijgen er ook niet is..... 8)7

Nogmaals waarom de Duitser in mijn ogen een verschil ziet van 50km voor en na de update:
Hij ziet voor de update de waarde ten opzichte van zijn verbruik de laatste kilometers. Na de softwareupdate "weet" de auto niet meer wat het verbruik is geweest en ziet hij de theoretisch haalbare waarde.

Voorbeeld:
Als ik met 80% wegrij en ik rij tot 50%, dan berekent de auto wat ik aan km nog over heb op basis van mijn laatste verbruik. Als ik echter laad van 30% tot 50% zie ik een theoretisch haalbaar aantal km.
Oorspronkelijk kwam het van deze post :
https://www.polestar-foru...pdates-log.961/post-28352

Een Volvo-dealer (niet super betrouwbare bron natuurlijk) had aangegeven dat de buffer van 70 naar 20 km was gezet bij 0%. Daarna kwamen mensen met de nieuwe software met de opmerking dat ze een verschil van 50km zagen bij x% SOC. We zullen het vast snel merken als er mensen het getest hebben de aankomende tijd.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
AartJW schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Oorspronkelijk kwam het van deze post :
https://www.polestar-foru...pdates-log.961/post-28352

Een Volvo-dealer (niet super betrouwbare bron natuurlijk) had aangegeven dat de buffer van 70 naar 20 km was gezet bij 0%. Daarna kwamen mensen met de nieuwe software met de opmerking dat ze een verschil van 50km zagen bij x% SOC. We zullen het vast snel merken als er mensen het getest hebben de aankomende tijd.
Een Polestar medewerker vertelde me vorige week hetzelfde. Hij sprak ook over wat extra vrijgegeven capaciteit van de batterij. Het komt dus niet allemaal zomaar van ‘een Duitser die verkeerde conclusies trekt’. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat de info van de Volvo en Polestar medewerkers klopt. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:24:
[...]

[P8]
Na een rit van 115 km heb ik (In verband met een geplande lange rit de volgende dag) tot 100% geladen. Die eerdere rit van 115 km heeft een verbruik van 25,2 opgeleverd volgens het dashboard en het vertrekpunt was 90%.
Om daarna tot 100% te laden was 36,5 kWh nodig, dus verbruikt over 115 km ; 36,5-(10% van 75) = 29 kWh. Ofwel een verbruik van 29/115= 25,2. Dat klopt dus precies met het dashboard.
En dat zou toch het gemiddelde
moeten zijn waarmee de resterende range
bepaald wordt?

Maar toen ik Google bij 100% lading vroeg ‘hoe ver ik nog kon rijden’ was het antwoord 330 km. Dat impliceert een historisch verbruik van 75/330 = 22,7 kWh per 100 km toch?
Het verschil tussen beide getallen komt overeen met een rangeverschil van zo’n 35 km. Zou dat dan de verklaring moeten zijn van de beloofde extra range?
Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, die dame van Google naar de resterende range gevraagd. Dit laat dus ook nog een keer een ander beeld zien. E.e.a. is, meen ik uit verschillende reacties te lezen, wel afhankelijk van je individuele historische verbruik. We gaan het beleven. Een groter range is altijd welkom.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
GuiltyNL schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Ja, dat is wel de bedoeling. Dat deel is erg irritant en doet bij lange afstanden ook zeer. Met ingeschoven zitting heb ik er wel minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
P2Hattem schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Is die balk niet voor anti-submarining en daarmee een veilegheidsitem?
Zo ja, dan lijkt het me niet verstandig om die balk weg te halen of aan te passen.
We gaan het zien wat het is. Maar de zit is nu niet goed te doen en ontneemt op lange stukken het comfort en rijplezier. Ik denk dat kleinere en lichtere personen er misschien minde rlast van hebben. Ik ben 1,87 met 90kg en ga ik echt niet zo maar onder de gordel door, als er al een antisubmarining deel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[p2] Vandaag weer een voor mij bekend stuk Delft<>Arnhem gereden. Kwam er achter dat Google assist prima kan vertellen wat de windrichting en snelheid is (en dus dat ik wind tegen had). Helaas kon ze me niet zeggen wat de invloed op m’n batterijcapaciteit was. Iig kwam ik uit op +-27kwh/100 uit bij 110 op de teller bij zo’n 2graden en grijs/vorstwaarschuwing. Daarnaast weet ik nu dat de afwijking in snelheid zo’n 3kmh is bij 20” velgen met standaard banden.

Ik heb weer veel op pilot assist gereden. Maar wat ik weer opvallend vond was wanneer die niet aan staat en de auto toch dingen doet. Ik betichtte de auto al van het volgen van een voorligger obv z’n radar, maar kan dat nog altijd niet onderbouwen. Wel vandaag bemerkt dat Pilot Assist en Lane Keeping Assist daadwerkelijk los van elkaar werken. Ik had m’n knipper naar rechts aanstaan omdat ik ging afslaan (pilot assist staat dus uit! Ook in het display). Maar ik driftte naar links (of de baan ging naar rechts ;) ) en dus bijna de baan af. De auto greep toch echt onmiskenbaar in om de auto binnen zn lane te houden. Gelijkend aan hoe pilot assist corrigeert. Maar aangevuld met een trillend stuur. Ik was blij verrast. En tegelijkertijd vroeg ik me af “waarom nu wel?”. Eerder vandaag driftte ik namelijk ook vóór de daadwerkelijke afrit de vluchtstrook op (wel met richtingaanwijzer die kant op, dus misschien daarom) en toen greep hij niet in.

Het blijft interessante techniek! En eerlijk gezegd zou ik het super interessant vinden als er een soort van interpretation mode zou zijn die op het display aangeeft waarom acties worden gedaan, met bijv z’n confidence. Maar dat zal ijdele hoop zijn.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens hier op de granny aangesloten en hij blijft lekker hangen op 9 a 10 ampere :|

Edit: ik lees nu pas dat ie daadwerkelijk maar 10a is. Zou ik dan niet beter de 16a granny van m’n v60 kunnen gebruiken? Die deed wel gewoon 3.5kw..

[ Voor 46% gewijzigd door MaxxMark op 30-01-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[P2]

vandaag even zitten spelen met LIM.

Ik dácht ergens gelezen te hebben dat als je alles juíst instelt, dat de auto dan zélf je snelheid aanpast aan de borden die je passeert, maar dat krijg ik (nog) niet voor elkaar.

Iemand wel? en zo ja, welke volgorde van knoppen, schuifjes,swipejes,tabjes dien ik dan te volgen?? :?

tia

Pagina: 1 ... 157 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.