Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.311 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
AartJW schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Schijnbaar is de range improvement ontstaan door de reserve bij 0% batterij te verlagen van 70km naar 20km. Dat is een mooie quick win (y) Als je het risico neemt om te 0% te gaan hoef je van mij ook geen 70km buffer te hebben, dan zoek je maar een oplossing in 20km.
Ah kijk dat zou wel echt een heel positief punt zijn. Ik ging er vanuit dat het bij 0% gewoon klaar was (net als bijvoorbeeld bij je telefoon). 20KM is dan inderdaad meer dan genoeg want ga je echt het risico nemen om hem naar 0% te rijden? Hopelijk is dit bij de P8 ook het geval!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:46
Er ontstaan allemaal speculaties omdat er iemand een range verschil ziet van 50km - voor en na de update in de werkplaats.

Als ik met 80% wegrij en ik rij tot 50%, dan berekent de auto wat ik aan km nog over heb op basis van mijn laatste verbruik. Als ik echter laadt van 30% tot 50% zie ik een theoretisch haalbare waarde.

Het lijkt mij dat hier het verschil van voor en na de update vandaan komt. Na de softwareupdate "weet" de auto niet meer wat het verbruik is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
AartJW schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:18:
Voor de mensen zonder Facebook hierbij de change log van de januari PS2 update:

The latest January 2021 update (update P2104.1) for the Polestar 2 includes the following features and improvements:
- Android 10 (Q)
- Admin privileges for vehicle profiles: allows profile owner to do factory reset
- Harman Kardon premium audio: enhanced surround sound
- Radio: FM / DAB linking for seamless listening experience (Radio favorites will be erased and need to be reprogrammed) _/-\o_
- Air quality visualization (China only)
- Climate timers: stability improvements
- 360 camera: quality and stability improvements B)
- Bluetooth: phone favorite contacts now sync with the car; general quality and stability improvements
- Owner's manual: quality improvements
- Connected Safety (Europe, North America): cloud based safety information shared between Polestar and Volvo vehicles that helps improve driving safety by warning other drivers of potential hazards
- Range improvements _/-\o_
- DC charging: incremental speed improvements _/-\o_
- AC charging: stability improvements _/-\o_

Hele mooie update en dat geeft hoop voor de toekomst!! d:)b
is dit officieel vanuit Polestar op facebook of op basis van iemand zijn observatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:36
mvrooij schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Ah kijk dat zou wel echt een heel positief punt zijn. Ik ging er vanuit dat het bij 0% gewoon klaar was (net als bijvoorbeeld bij je telefoon). 20KM is dan inderdaad meer dan genoeg want ga je echt het risico nemen om hem naar 0% te rijden? Hopelijk is dit bij de P8 ook het geval!
Is dit tot nu toe sowieso het geval geweest met updates van de P2 en P8? Dus wat de een aan update heeft gehad het ook voor de andere auto is gekomen? Of zijn het echt 2 volledig onafhankelijke platformen? Is me nog niet helemaal duidelijk, ondanks dat het scherm er iets anders uitziet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
pdtweaker schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:38:
Vraag aan mede P2 rijders;

- Polestar adviseert tot 90% laden in de auto, doen jullie dit ook? Hoeveel extra batterijbehoud realiseer je hiermee op de lange termijn is daar wat over bekend?
Ik laad meestal maar tot 70%, bij 80% of hoger is er bijna geen regeneratie in het begin van een rit. Dat is bij 70% een stuk minder het geval en zal dus iets efficienter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 21:40
vdtweak schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]

is dit officieel vanuit Polestar op facebook of op basis van iemand zijn observatie?
P2
Staat op de NL Polestar FB-groep en gepost door een NLer. Lijkt toch om echte officiële info te gaan (aantal zaken kloppen idd), maar kan die niet vonden op de Polestar websites. Zou mooi zijn al hij hier ook actief was om uit te leggen hoe hij aan deze info is gekomen en het volgende keer ook meteen hier te delen :*) Heb zelf geen FB dus misschien heeft hij daar al meer uitleg gegeven. Iemand met FB die het kan checken?

Hier de links naar het DE forum waar het gedeeld is: https://polestar.fans/t/update-01-dezember-2020/5093/55603

[ Voor 8% gewijzigd door AartJW op 27-01-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb net aangevraagd om bij de groep te kunnen. Ik zal die persoon dan wel even benaderen... Ookal heb ik geen P2 maar een P8 (straks).. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 27-01-2021 12:34 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb de post er bijgezocht. Ik zal geen namen kopiëren want dat is niet zo netjes, maar zal het beknopt samenvatten (wat er ook in reacties staat):

- Is een handmatige update geweest bij een dealer (dus niet OTA)
- Vraag nav dat het nog niet voor iedereen is wordt bevestigd en dat (blijkbaar iemand met wel een OTA update(??)) op vin 39xxxx zit.
- update bij dealer had +- 30 min in beslag genomen
- Bronvermelding mbt het lijstje is alleen "Is uit betrouwbare bron ;) "
- ander persoon noemt dat zíjn volvo dealer niets weet van een eventuele update

Dit is dus op basis van reacties op de betreffende post, die ik geparafraseerd heb beschreven.

Overigens is de post die ik zag in het Nederlands en niet in het Engels zoals iets eerder gepost. Deze (NL) post is echter gedaan door een prominent persoon binnen de PS 2 NL/BE groep.

Dezelfde persoon heeft het in zowel de NL/BE als de Norway groep gepost, dus daarom waarschijnlijk de EN / NL verwarring

[ Voor 19% gewijzigd door MaxxMark op 27-01-2021 12:49 . Reden: Extra nuancering ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:35
eLScha schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:28:
M'n P2 is opeens de koppeling tussen profiel en sleutel kwijt. Ongeacht welke sleutel gebruikt wordt, het laatste profiel is actief. Ook staan de timers opeens een uur vroeger… bijzondere bugs…
Toevallig ook de januari software update gehad, net zoals enkele pagina's terug werd getoond? Wat me daarbij opviel (foto) was dat de software-release datum en tijd in CET werd weergegeven, waar dat bij eerdere schermweergaves op CEST stond.....
Is maar een gok...... (kan het zelf ook niet zien omdat ik nog op de oude (nov) software zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
AartJW schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Plaatjes met de bevestiging van de update en surround instellingen uit Polestar forum (voor wie hier niet op actief zijn):
[Afbeelding][Afbeelding]
De tijd van de releasedatum staat nu in CET i.p.v. CEST bij oudere versies.
Verder begint de buildnr met Q(A1A) i.p.v. P(AG1) bij oudere releases, wat overeenkomt met de Android versies 9 (P) en 10 (Q).
#ongeduldig....... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ovipower
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 18:13
Na gisteren alles over de Ps2 update gelezen te hebben (Januari update android 10)enz. Vanochtend de update laten installeren door de (Volvo Rutten Venlo) dealer. Zoals ik het heb begrepen is hij nu pas echt ota. Het schijnt dat hij bij de december update geschikt is gemaakt om bij de dealer wireless te kunnen updaten. Zover ik het heb begrepen althans.

Surround is idd toegevoegd (klinkt alleen nergens naar) Fm/dab combi ook, en android 10. Plus alle andere verbeteringen zoals hierboven al diverse keren is vermeld.

Ik merk wel verbeteringen in het rijden. Gaspedaal respons en regeneratie bij stand laag minder fel/geleidelijker. Goed bezig bij polestar!!!

Helaas krijg ik geen foto's geupload

[ Voor 38% gewijzigd door ovipower op 27-01-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
(p8) Ik heb vorige week een update gehad bij de Volvo dealer (Ik had al de versie met de preheating timer voor de update). Heeft mij eerst niks geholpen.. (internet weer om zeep en alarm blijft afgaan, dus vrijdag weer naar de dealer) maar viel me wel op dat ik een HK surround sound mogelijkheid heb en dat ik kan checken of ik de laatste update heb (OTA voorbereiding?).. misschien had ik deze opties voor de update gemist of misschien is het onderdeel geweest van de update. Wellicht kan iemand hier dat bevestigen.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
jck82 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:28:
(p8) Ik heb vorige week een update gehad bij de Volvo dealer (Ik had al de versie met de preheating timer voor de update). Heeft mij eerst niks geholpen.. (internet weer om zeep en alarm blijft afgaan, dus vrijdag weer naar de dealer) maar viel me wel op dat ik een HK surround sound mogelijkheid heb en dat ik kan checken of ik de laatste update heb (OTA voorbereiding?).. misschien had ik deze opties voor de update gemist of misschien is het onderdeel geweest van de update. Wellicht kan iemand hier dat bevestigen.
Mijn gisteren afgeleverde P8 heeft ook beide dingen die je noemt en volgens de dealer hebben ze er de laatste versie op gezet. Wat dat betekent weet ik niet.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:52
jck82 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:28:
Ik zit nog op de september (of is het oktober) software zonder timers voor de voorverwering op mijn P8 en heb ook gewoon surround optie bij het geluid.

Overigens zij mijn dealer begin januari ook dat de laatste software erop zat........

[ Voor 5% gewijzigd door jswinkels op 27-01-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
jswinkels schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Ik zit nog op de september (of is het oktober) software zonder timers voor de voorverwering op mijn P8 en heb ook gewoon surround optie bij het geluid.

Overigens zij mijn dealer begin januari ook dat de laatste software erop zat........
ah ok! dan was het me gewoon niet opgevallen blijkbaar. Ook weer duidelijk ;)

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
jswinkels schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Ja de surround mogelijkheid is aanwezig sinds eerste uitlevering... Ik heb in januari een update gehad (een grote volgens de dealer) maar dat was een "auto" update niets mbt de andriod software, die zou een deze maanden komen... Ik wacht geduldig af ;-) Verbruik en laad verbeteringen klinken hoopvol ieder geval :+

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Er is verschil tussen de updates van P2 en P8 dus maak steeds duidelijk svp over welke auto het gaat want de verwarring hier blijkt groot.
P8 heeft al Android versie 10 vanaf begin terwijl P2 op versie 9 zat en nu met de nieuwste updates naar versie 10 gaat. Ook had de P2 nog geen surround sound wat de P8 dus al wel had en zit dat ook nu in de P2 update. De OTA updates worden niet allemaal op hetzelfde moment naar alle auto’s gestuurd maar ‘uitgerold’ in tijd.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
P8
Net terugkoppeling gehad van mijn dealer en die geeft aan dat er vandaag geen update is voor onze P8's.

Dit is zijn reactie:
Er zijn voor jullie auto’s nog geen grote update’s beschikbaar, ook is OTA nog niet beschikbaar.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]
Ik heb in mijn verse P8 HK audio. Er is een algemene mogelijkheid voor hoge- en lage tonen maar geen equalizer- klopt dat? Wel surround en mogelijkheid tot verplaatsen van de focus voor/achter etc.

Klopt het dat ik geen equalizer vond, of moet ik ergens anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:23:
[P8]
Ik heb in mijn verse P8 HK audio. Er is een algemene mogelijkheid voor hoge- en lage tonen maar geen equalizer- klopt dat? Wel surround en mogelijkheid tot verplaatsen van de focus voor/achter etc.

Klopt het dat ik geen equalizer vond, of moet ik ergens anders kijken?
Klopt, deze is er nog niet. Dit zou met een update moeten gaan komen maar wanneer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

vandaag de eerste langere rit, rondje Tilburg, Houten, Den Haag en weer naar Tilburg. acc op 105km/u, verbruik 24,1kWh/100km. Afstand afgelegd 228km, bij thuiskomst nog 21% (100% bij vertrek). P8 met 19" zomerbanden, geen warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Toegegeven, ik heb niet meer het hele topic gelezen/gevolgd, dus mogelijk is het al aan bod gekomen.

Heeft iemand al uitgevonden hoe je in de in-car Google Maps een bestemming kan toevoegen op het einde van je lijstje? Of beter nog: hoe je de verschillende bestemmingen van volgorde kan wisselen. Ik slaag er alleen maar in een tussenstop toe te voegen als eerstvolgende punt. Ik zou ook een bestemming op het einde van de lijst willen kunnen toevoegen.

Van Google word ik ook niet echt wijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
High-Voltage2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:05:
Toegegeven, ik heb niet meer het hele topic gelezen/gevolgd, dus mogelijk is het al aan bod gekomen.

Heeft iemand al uitgevonden hoe je in de in-car Google Maps een bestemming kan toevoegen op het einde van je lijstje? Of beter nog: hoe je de verschillende bestemmingen van volgorde kan wisselen. Ik slaag er alleen maar in een tussenstop toe te voegen als eerstvolgende punt. Ik zou ook een bestemming op het einde van de lijst willen kunnen toevoegen.

Van Google word ik ook niet echt wijzer.
[p2]

Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
En "offline" op Google Maps een planning opstellen en naar de wagen zenden gaat ook (nog) niet zeker?

Bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
High-Voltage2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:45:
En "offline" op Google Maps een planning opstellen en naar de wagen zenden gaat ook (nog) niet zeker?

Bummer :(
[p2]

Nope. Ik heb de hoop dat het met updates komt maar kan ermee leven.

[ Voor 10% gewijzigd door vdtweak op 27-01-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

ovipower schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:06:
Na gisteren alles over de Ps2 update gelezen te hebben (Januari update android 10)enz. Vanochtend de update laten installeren door de (Volvo Rutten Venlo) dealer. Zoals ik het heb begrepen is hij nu pas echt ota. Het schijnt dat hij bij de december update geschikt is gemaakt om bij de dealer wireless te kunnen updaten. Zover ik het heb begrepen althans.
Hoe is dat eigenlijk geregeld? Doen (Volvo) dealers dat gratis (dus vergoedt Polestar dat?)?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
RHF schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
vandaag de eerste langere rit, rondje Tilburg, Houten, Den Haag en weer naar Tilburg. acc op 105km/u, verbruik 24,1kWh/100km. Afstand afgelegd 228km, bij thuiskomst nog 21% (100% bij vertrek). P8 met 19" zomerbanden, geen warmtepomp.
Netjes, daar teken ik voor......!

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 27-01-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
MaxxMark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Hoe is dat eigenlijk geregeld? Doen (Volvo) dealers dat gratis (dus vergoedt Polestar dat?)?
Ook nieuwsgierig, vooral omdat ik mijn Polestar 2 bij Rutten heb opgehaald in Venlo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Ja Volvo krijgt kosten vergoed door Polestar voor werk aan P2’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dan ga ik binnenkort ook maar eens informeren en een afspraak maken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
En hier nog maar eens de correcte info over updates en OTA van Polestar op de UK supportpagina:
https://support.polestar....0865552-12154120-13821264

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Google Maps komt ook met een verbeterde versie:

https://blog.google/produ...atures-electric-vehicles/

Maar wanneer is niet duidelijk en wat dan de filtermogelijkheden zijn. Nog ff afwachten dus, maar het zal wel een verbetering zijn t.o.v. de huidige versie!?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:00
Jehanthar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:31:
P2
En hier nog maar eens de correcte info over updates en OTA van Polestar op de UK supportpagina:
Heel netjes van Polestar! Duidelijke info en een update met veel nieuwe dingen. Nu dus wachten op februari wanneer deze via OTA wordt uitgerold. Ga er niet speciaal voor naar de dealer om hem nu al te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik vind het vooral lastig te bepalen of mijn auto nu wel of nog niet OTA support. Zeker de verhalen dat het per auto/configuratie kan verschillen.

I just don’t want to be thát guy... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ja dat vroeg ik me ook af. Maar volgens diezelfde PS pagina is het onderdeel geweest van de terugroepacties, dus als die niet meer open staan zou je OTA moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chokeberry
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-11-2022
vdtweak schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Deze info, die ik op Facebook heb geplaatst, komt van een uiterst betrouwbare bron. 😉

P2 Void 20” - 20200930

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chokeberry
AartJW schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:30:
[...]

P2
Staat op de NL Polestar FB-groep en gepost door een NLer. Lijkt toch om echte officiële info te gaan (aantal zaken kloppen idd), maar kan die niet vonden op de Polestar websites. Zou mooi zijn al hij hier ook actief was om uit te leggen hoe hij aan deze info is gekomen en het volgende keer ook meteen hier te delen :*) Heb zelf geen FB dus misschien heeft hij daar al meer uitleg gegeven. Iemand met FB die het kan checken?

Hier de links naar het DE forum waar het gedeeld is: https://polestar.fans/t/update-01-dezember-2020/5093/55603
Ik zal de volgende keer ook hier plaatsen. 😉

P2 Void 20” - 20200930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
P2

Vraagje, welke radio app gebruiken jullie? De radio werkt prima zodra hij op het goede station staat maar wisselen werkt voor mij niet heel fijn.

Iemand misschien een betere app in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-09 22:23
Chokeberry schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Deze info, die ik op Facebook heb geplaatst, komt van een uiterst betrouwbare bron. 😉
Het is al een hele boterham maar ben je zeker dat dit alles is? Er is mij nog iets verteld dat er niet bijstaat. Het staat echter ook niet op de Engelstalige support site waar Polestar zelf aankondigt wat erin zit dus je overzicht zal wel kloppen. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Gee_Jee schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:17:
P2

Vraagje, welke radio app gebruiken jullie? De radio werkt prima zodra hij op het goede station staat maar wisselen werkt voor mij niet heel fijn.

Iemand misschien een betere app in gebruik?
Je kan zelf een favorieten lijst maken. Als je een station selecteert in je favorietenlijst en dan vervolgens met je pijltjes volgende of vorige kiest, scroll je door je favorieten lijst.
Wellicht geeft dat je wat meer hou vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Davy_Rx schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Het is al een hele boterham maar ben je zeker dat dit alles is? Er is mij nog iets verteld dat er niet bijstaat. Het staat echter ook niet op de Engelstalige support site waar Polestar zelf aankondigt wat erin zit dus je overzicht zal wel kloppen. 😊
App?

Op een Duits forum zag iemand daar al voorbereidingen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 22-09 19:33
JTHZZ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:58:
Ja dat vroeg ik me ook af. Maar volgens diezelfde PS pagina is het onderdeel geweest van de terugroepacties, dus als die niet meer open staan zou je OTA moeten hebben.
Inderdaad: "zou ... moeten hebben".
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit niet bij iedereen het geval is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
BartWNL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:04:
[...]

App?

Op een Duits forum zag iemand daar al voorbereidingen voor
Ik heb die foto gezien met een afbeelding van een telefoon en de instructie dat je alle sleutels bij je moest hebben ... Phone-as-Key?

Edit: gevonden 👍:
Afbeeldingslocatie: https://polestar.fans/uploads/default/original/2X/5/5193d797dd19a8a4c018190f35a1fa033fb102e9.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door P2Hattem op 27-01-2021 21:21 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sracovlov
  • Laatst online: 20-11-2022
MaxxMark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Software updates, ook op verzoek van de klant, zijn door de Volvo dealer gewoon te claimen bij Polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Edit:
Excuses dubbele post!

[ Voor 94% gewijzigd door mvrooij op 27-01-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Die link staat een klein stukje omhoog hier ook al. Gepost door P2Hattem.

Ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 27-01-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb die foto gezien met een afbeelding van een telefoon en de instructie dat je alle sleutels bij je moest hebben ... Phone-as-Key?

Edit: gevonden 👍:
[Afbeelding]
Ik heb dat scherm ook in mijn verse P8 zitten. Heeft met Volvo On Call te maken. (Sorry voor het slechte kiekje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPXcwanzjNAOOFfPEEIGnQUJnig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/be1KniONzgCKAQuhXeaqN4JS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Laatst online: 22-09 21:45
Jehanthar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:31:
P2
Waarom staan er op de supportsite van UK meer (lees recentere) informatie?
Zou toch gelijk moeten lopen?
Of zie ik iets over het hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:36
[P2]

Wie kan (iets) meer vertellen over de laatste sw update betreffende het "sneller" reageren op het ga pedaal?
Is dit slecht een "gevoel" of is dit écht zo.

Dan vrees ik (onterecht? ) voor je OPD max instelling.
Wat je nu uitstekend kan doseren met de "slappe" eerste cm's pedaal, gaat dan feller reageren? en dus lastiger te doseren?

Al ervaring mee?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Ik heb dat scherm ook in mijn verse P8 zitten. Heeft met Volvo On Call te maken. (Sorry voor het slechte kiekje)

[Afbeelding]
Klopt dit zit er sinds de December update in maar werkt helaas nog niet omdat de app gewoonweg nog niet klaar is. Wel goed om te zien dat de basis er al in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
ARR63 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Waarom staan er op de supportsite van UK meer (lees recentere) informatie?
Zou toch gelijk moeten lopen?
Of zie ik iets over het hoofd? :?
Ja dit vraag ik me ook af, in NL zijn volgens mij de meeste geleverd toch? Je zou zeggen hou die dan up to date :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chokeberry
Davy_Rx schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Dit is wat ik heb doorgekregen en ook overeenkomt met wat Polestar in UK ook later gecommuniceerd heeft.
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar wat er ‘mist’ in beide overzichten. 😉

P2 Void 20” - 20200930

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdtweaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4xs0VXxyvJc76TGYNyMe9Z1LRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HcD9rprqyOpEKDg4k33G83aQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiVgy-o9dX5eMTNnEpu09BFUnVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tU1RrAUSKuLqK5A3s4fEvkOT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ReHO1sRi1kj4JYdYNY-bUkoiUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SzUamQZPtUp7OmwIffgewl2k.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b1DWN7Qw6YqhCtgxJPXizIkVCE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zZLP6DOYvJlAbIpNdsxveD0i.jpg?f=user_large

Gisteren bij de dealer opgehaald met volgens hun een grote software update.

Dit zijn de nieuwe dingen die ik heb kunnen ontdekken, rijbereik lijkt verbeterd met mijn dagelijkse rit maar heb geen data om het te onderbouwen. Zie wel dat hij meer over heeft als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Ja, degenen die niet een afspraak bij de volvo dealer hebben voor het een of ander moeten blijkbaar wachten tot eind februari voordat de versie P2104.01 via OTA naar hun auto wordt gestuurd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
P8

Aaah kijk eens aan: https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Hier gaan de updates komen van de P8 mochten deze uitkomen. Eindelijk dus meer duidelijkheid qua release notes voor de P8. Helaas staat er nog niks maar het lijkt me een goed begin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 11:46
Die updates komen er en ze gaan die heus uitrollen.

Men schrijft eind februari opdat niet iedereen eerste week februari naar de dealer rent omdat hij nog geen update heeft gehad.

Ze zullen het stapsgewijs doorvoeren dus er zal een schema achter zitten om dit goed te doen. Je wil niet morgen 2000 auto's bij de dealer als het mis gaat.

- dealers krijgen de update - indien geen issues - 10 auto's OTA updaten - 2 dagen wachten - 20 auto's updaten - 2 dagen wachten - 50 auto's updaten - nu een week wachten en inventariseren - 100 auto's updaten etc. etc.

Een update kan ook nieuwe issues met zich meebrengen dus wachten loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
BartWNL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Je kan zelf een favorieten lijst maken. Als je een station selecteert in je favorietenlijst en dan vervolgens met je pijltjes volgende of vorige kiest, scroll je door je favorieten lijst.
Wellicht geeft dat je wat meer hou vast?
Ja dit had ik gezien. Maar de volgorde is alfabetisch , had graag meer opties gezien. Dus keek naar andere apps.

Wel bedankt voor de reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
RHF schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
Dan heb je een speciaal model :+ Ik heb met mijn P8, 19" met warmte pomp nog nooit < 29kWh/100km gezien. Bij een lange rit tussen meestal ronmd de 29/31. Met cruisecontrol op 100/110. Nu rij ik meestal wel heen en terug met een stop, maar weet niet of dat het verschil maakt.. rij wel winterbanden, maar dat lijkt me toch niet zo'n verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
HoefMeistert schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Dan heb je een speciaal model :+ Ik heb met mijn P8, 19" met warmte pomp nog nooit < 29kWh/100km gezien. Bij een lange rit tussen meestal ronmd de 29/31. Met cruisecontrol op 100/110. Nu rij ik meestal wel heen en terug met een stop, maar weet niet of dat het verschil maakt.. rij wel winterbanden, maar dat lijkt me toch niet zo'n verschil te maken.
Ik heb toen ik mn auto kreeg (begin dec) ook rond de 25/26kW gereden op de snelweg (trip van 120km) en bij de snellader netjes 125kW gehaald.. nu met de kou zit ik ook vaak > 30 (maar komt ook door de korte trips)
Winterbanden doet echt veel (negatief) aan de range !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
[...]

Dat is wel erg hoog, ik rij meerdere malen ritjes van 140km op en neer (altijd dezelfde route). Op 21 Januari toen er extreem veel wind stond haalde ik de heen weg 27,8 ACC op 105; 27,8 kWh/100km.

Terugweg wind van de zijkant haalde ik 24,8kWh/100.

En dit zelfs met 20" winterbanden en de auto niet voorverwarmd beide keren.

Een tijdje terug in December ook mijn rit bijgehouden met 7 graden geen wind en toen haalde ik 23,0kWh terug weg en 24,5 heenweg.

Korte ritjes met koude temperaturen is inderdaad wel veel hoger, dan zit ik ook rond de 30kWh/100km.

[ Voor 13% gewijzigd door mvrooij op 28-01-2021 11:31 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:31

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Vandaag mijn Polestar 2 geleverd gekregen O+. Als een kind zo blij ben ik!
De auto is helemaal bijgewerkt kwa software, dus android 10/ december update!
Ik zal nog even foto's maken van de auto maar het regent, dus wacht even een goed (droog) moment af :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]

P8
Ook ik vind jouw gebruik flink hoog. Heb zelf P8, 19inch, geen warmtepomp en rij momenteel op winterbanden. Op ritjes van meer dan 100km kom ik met deze kou gemiddeld altijd tussen de 24 en 26 kWh/100 km uit. Daarbij hou ik dezelfde snelheden aan als jij en rij ik ook op de cruise control.

Heb je al eens naar je bandenspanning gekeken? Staat de stoelverwarming van je achterbank aan? Stook je het binnen lekker op naar 22 graden ? :+

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Gefeliciteerd! Genieten maar vanaf nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Curly68 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:05:
[...]

P8
Ook ik vind jouw gebruik flink hoog. Heb zelf P8, 19inch, geen warmtepomp en rij momenteel op winterbanden. Op ritjes van meer dan 100km kom ik met deze kou gemiddeld altijd tussen de 24 en 26 kWh/100 km uit. Daarbij hou ik dezelfde snelheden aan als jij en rij ik ook op de cruise control.

Heb je al eens naar je bandenspanning gekeken? Staat de stoelverwarming van je achterbank aan? Stook je het binnen lekker op naar 22 graden ? :+
Flinke tegenwind kan ook een factor zijn. Wat is trouwens de bandenspanning ? 3 bar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Betreft de update zelfs een volledige autoweek post: https://www.autoweek.nl/a...polestar-2-update-bereik/

50km meer door een tip vanuit hier haha!

[ Voor 10% gewijzigd door mvrooij op 28-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Hmm, dat hele artikel lijkt dus gebaseerd op de info in dit topic? Of was dat bereik ook al echt door Polestar zelf bevestigd?

Wat ik wel vreemd vind is dat ze de OTA update zover voor zich uitschuiven. Als je wilt voorkomen dat mensen de dealer bellen en langs willen komen, moet je die update juist meteen uitrollen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Hmm, dat hele artikel lijkt dus gebaseerd op de info in dit topic? Of was dat bereik ook al echt door Polestar zelf bevestigd?

Wat ik wel vreemd vind is dat ze de OTA update zover voor zich uitschuiven. Als je wilt voorkomen dat mensen de dealer bellen en langs willen komen, moet je die update juist meteen uitrollen.
Alles is gewoon uitgetypt op basis van de release notes en informatie wat hier verteld wordt. Ik denk dat dit verder niet is bevestigd vanuit Polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoefMeistert
Curly68 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:05:
[...]

P8

haha ja ik vindt het ook hoog :9 Kachel staat op 20, voorstoel verwarming staat niet aan, ook stuur verwarming niet. Achterbank verwarming heb ik nog niet gevonden ;)
Banden recent idd opgepompt tot 3bar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xe2-kJxJInGLJtR1py_QR_kvcUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJbEbHSdtb0s6IUIBSLfxPa4.jpg?f=fotoalbum_large

Heb alleen eerste 15min stuur- en stoelverwarming op stand 1 gebruikt en AC uit om energie te sparen. Voor de rest heel rustig met mijn rechtervoet gehandeld. Voor normaal gebruik wil ik de auto gebruiken met alle gewenste comfort aan. Deze rit was voor mij een test hoe zuinig het kan zonder al te veel moeite te doen. Mijjn laatste snellaadtest was bij de Shell en daar haalde de lader 400km/u laadsnelheid, dat stelt mij gerust om dan tijdens langere ritten tussentijds "snel" bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
P8:
Even ter controle, als je auto aan de lader in de wijk staat, dan kan je nu nog niet zien hoever het laadproces is toch? Vanwege het ontbreken van de app?

Wel vervelend, maargoed, dat zal snel opgelost zijn hoop ik dan maar. Of mis ik alsnog iets waardoor je niet van zenuwen toch maar een paar keer gaat kijken bij de auto of het goed gaat? 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Juancho schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:20:
P8:
Even ter controle, als je auto aan de lader in de wijk staat, dan kan je nu nog niet zien hoever het laadproces is toch? Vanwege het ontbreken van de app?

Wel vervelend, maargoed, dat zal snel opgelost zijn hoop ik dan maar. Of mis ik alsnog iets waardoor je niet van zenuwen toch maar een paar keer gaat kijken bij de auto of het goed gaat? 😁
Dit zou je met een app als Smoov kunnen oplossen. even nummer druppel ingeven en hij houdt je op de hoogte van SOC

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
P8:

Afhankelijk van de paal waar je gaat laden is er mss de mogelijkheid om eea the checken via een app.
Hier in regio Haarlem werken veel palen met de Charge Assist app, waarop je kan zien hoeveel je geladen heb. Dan is het makkelijk om te zien wanneer die ongeveer klaar is (elke 10%, 8 kWh laden)
Headfirst schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Dit zou je met een app als Smoov kunnen oplossen. even nummer druppel ingeven en hij houdt je op de hoogte van SOC
Dat is dan weer een app die hier helaas niet werkt :/ . Hoor wel veel goede dingen over die app.

[ Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 28-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zal in de de woonwijk laden bij Allego palen. Is daar nog speciek iets voor? (misschien meer voor het laden en pasjes topic overigens..?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:33:
Ik zal in de de woonwijk laden bij Allego palen. Is daar nog speciek iets voor? (misschien meer voor het laden en pasjes topic overigens..?)
Als ik het op internet zo zie, werkt Smoov met Allego.

Maar dit soort vragen komen inderdaad beter tot zijn recht in dat genoemde topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Allego werkt goed met Smoov

P2, Zappi V2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
P8:

P8
Als je auto in het zicht staat, kun je het zien aan het groene lampje naast de stekker aansluiting. Als ie groen knippert, dan is ie aan het laden. Hoe langzamer knipperen, hoe voller je accu. Als ie uiteindelijk continue groen brandt is ie vol en na een tijdje gaat ie zelfs uit.

Als ie niet in het zicht staat, dan moet je even een deal sluiten met iemand die vanuit zijn huis zicht heeft op het groene lampje in jouw auto ... :+

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lancer

What the......

[P8] Vandaag terug geweest voor de melding uit het koplampsysteem. Die zou nu opgelost zijn met een update. Mijn kerneldatum is nu van 8 jan. Verder in het systeem geen wijzigingen gezien tov de aflevering een maand geleden.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
[...]

[P8]
Dan lijkt de winterband toch wel tot extra verbruik te leiden. Langere ritten zoals hierboven worden omschreven resulteren met een rustige rijstijl ook bij mij (19", warmtepomp, zomerbanden) momenteel tot een verbruik dat tussen de 24 en 25 kWh/100km ligt. De vele korte ritjes laten over de eerste 3.800 km die ik in 9 weken inmiddels heb gereden een gemiddeld verbruik van 27,4 kWh/100km zien.

Ik vind het verschil met jouw verbruik inderdaad wel erg groot. Wellicht ook een verschil in rijstijl?
Daarmee bedoel ik vooral het al dan niet hebben van haast. Ik heb op 1 langere rit ook een verbruik gehad dat flink hoger was, dat kwam doordat ik bij de 2 afspraken waarbij ik op tijd wilde zijn flink moest rijden om ook echt op tijd te komen. Dus flink optrekken en flink doorrijden (dat gaat met de P8 wel lekker overigens) en dan schiet het verbruik omhoog.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Dat is wel erg hoog, ik rij meerdere malen ritjes van 140km op en neer (altijd dezelfde route). Op 21 Januari toen er extreem veel wind stond haalde ik de heen weg 27,8 ACC op 105; 27,8 kWh/100km.

Terugweg wind van de zijkant haalde ik 24,8kWh/100.

En dit zelfs met 20" winterbanden en de auto niet voorverwarmd beide keren.

Een tijdje terug in December ook mijn rit bijgehouden met 7 graden geen wind en toen haalde ik 23,0kWh terug weg en 24,5 heenweg.

Korte ritjes met koude temperaturen is inderdaad wel veel hoger, dan zit ik ook rond de 30kWh/100km.
Dat is een net verbruik, dus toch ook met winterbanden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
4v4t4r schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Flinke tegenwind kan ook een factor zijn. Wat is trouwens de bandenspanning ? 3 bar ?
Geloof 2,7 of 2,8. Ik heb er inderdaad 3 in gedaan.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 22-09 07:53

Rianata

Have you played Atari today?

Smoov idd zoals eerder hier gemeld of een vergelijkbare laaddienst met app, die realtime het laden weergeeft. En anders laat je jouw telefoon in de auto achter, camera op display gericht en in een webstream gooien. Kun je thuis vanaf je tablet of desktop het laden in je Volvo volgen :+

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
P8 - geen googlemaps update nog voor mij :)
Het zal de komende pagina's (lees, 100 at least) wel vooral gaan over de SW updates voor P2/P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
[P2]
Mijn vriendin is nu weg met de P2, die de hele nacht aan de paal heeft gestaan, maar niet geladen beeft (gisteren bij het weglopen kon ik op de dash zien dat hij het deed). Ze is nu langs een snellader, die wel iets bij lijkt te laden, maar het gaat heel erg traag.

Iemand enig idee of er iets mis kan zijn of dat een reset van het een of ander iets op kan lossen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JS-tjyrkxcVq2P2UtmY9qUc8qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCUdKoRZ4cRA2TjOMNVZB9cl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

7sem10 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:36:
[P2]
Mijn vriendin is nu weg met de P2, die de hele nacht aan de paal heeft gestaan, maar niet geladen beeft (gisteren bij het weglopen kon ik op de dash zien dat hij het deed). Ze is nu langs een snellader, die wel iets bij lijkt te laden, maar het gaat heel erg traag.

Iemand enig idee of er iets mis kan zijn of dat een reset van het een of ander iets op kan lossen:
[Afbeelding]
Nou, daar gaat de Girlfriend Acceptance Factor :X

Maar misschien als ze even geduld heeft en de accu nadert de 18-20% dan zou het sneller kunnen gaan, ook afhankelijk van de temperatuur van de batterij, maar ze heeft nog niet erg ver gereden denk ik te begrijpen?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
Rianata schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Nou, daar gaat de Girlfriend Acceptance Factor :X

Maar misschien als ze even geduld heeft en de accu nadert de 18-20% dan zou het sneller kunnen gaan, ook afhankelijk van de temperatuur van de batterij, maar ze heeft nog niet erg ver gereden denk ik te begrijpen?
Ze heeft zo'n 20min snelweg gereden voor ze bij de lader kwam. Dus die zou wel redelijk warm moeten zijn. Ongeveer 15min bij de paal gestaan en 3% accu (en 97% stress) erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[P2]

[Afbeelding]
Het laadscherm geeft aan 230V i.p.v. 400V. Dit lijkt dus geen DC-snellader te zijn, maar een AC lader. Op AC heb je een maximum van 11kW (bij laden op 3 fasen) vanwege de omvormer in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
7sem10 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Ze heeft zo'n 20min snelweg gereden voor ze bij de lader kwam. Dus die zou wel redelijk warm moeten zijn. Ongeveer 15min bij de paal gestaan en 3% accu (en 97% stress) erbij.
ik zou persoonlijk even ontkoppelen, resetten (20 sec) en een andere paal proberen.
Als dat niet helpt, auto uit - op slot en even 15 mins een stuk van de auto wachten .. (je laad zo langzaam nu, weinig te verliezen in 15 mins?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
PvS_68 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Het laadscherm geeft aan 230V i.p.v. 400V. Dit lijkt dus geen DC-snellader te zijn, maar een AC lader. Op AC heb je een maximum van 11kW (bij laden op 3 fasen) vanwege de omvormer in de auto.
scherp ! heeft ze een foto van de lader?

[ Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 28-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

PvS_68 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Ook al sta je bij een DC lader, dan nog laadt de auto (vergelijkbare?) AC waarden zien, althans voor mijn P8 geldt dat wel.

En ze moet obv de stekker die ze gebruikt bij het station toch ook wel weten of ze DC of AC laadt 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rianata op 28-01-2021 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
In principe kun je met de app die bij jouw laadpas(sen) hoort ook notificaties instellen.
Ik heb een NewMotion en Shell Recharge pas en de bijbehorende app, op het moment dat je met een geaccepteerde laadpas laad bij een publieke laadpaal, krijg je op die wijze de beschikbare notificaties. (Als alternatief tot de VOC app beschikbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Thanks! Ik wacht nog even op antwoord welke laadpas ik krijg en dan zal ik 1 van die apps die jullie noemden even proberen.

Van zo'n horror verhaal als hierboven krijg ik toch de kriebels. Denken dat je auto netjes opgeladen wordt en de volgende ochtend als je bijv een volle accu nodig hebt... Erachter komen dat er niks is bijgeladen. Dat wil je toch even tussentijds checken voor de zekerheid. Ik wel tenminste in het begin waarbij alles nieuw is qua elektrisch rijden :)

[ Voor 60% gewijzigd door Juancho op 28-01-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
4v4t4r schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:54:
[...]

ik zou persoonlijk even ontkoppelen, resetten (20 sec) en een andere paal proberen.
Als dat niet helpt, auto uit - op slot en even 15 mins een stuk van de auto wachten .. (je laad zo langzaam nu, weinig te verliezen in 15 mins?)
Resetten van wat? De boordcomputer (center console - home button?)

Ze is inmiddels eerst doorgereden naar werk ivm met deadline (komt met 7% aan, waarmee ze op de terugweg nog wel weer bij een snellader kan komen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
Rianata schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Ook al sta je bij een DC lader, dan nog laadt de auto (vergelijkbare?) AC waarden zien, althans voor mijn P8 geldt dat wel.

En ze moet obv de stekker die ze gebruikt bij het station toch ook wel weten of ze DC of AC laadt 8)7
Als ik met mijn P2 aan een snellader sta, zie ik echt wel waarden ronde de 400V. Er staan hier vast ook foto's in de groep die dit bevestigen (heb nu even geen tijd om te zoeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
7sem10 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Resetten van wat? De boordcomputer (center console - home button?)

Ze is inmiddels eerst doorgereden naar werk ivm met deadline (komt met 7% aan, waarmee ze op de terugweg nog wel weer bij een snellader kan komen).
ja de 20 sec reset, al denk ik niet dat het veel zal uitmaken. Ik vermoed als ze terugkomt bij de auto na het werk alles weer OK zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
[P2]

[Afbeelding]
Ik zie genoeg beginnend elektrisch bestuurders de AC kabel pakken ipv de DC kabel, dus dat zou het kunnen zijn. Verder kun je toch ook het aantal amperes waarmee geladen wordt instellen? Staat dat niet toevallig nog op 6A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
Fismeister schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Ik zie genoeg beginnend elektrisch bestuurders de AC kabel pakken ipv de DC kabel, dus dat zou het kunnen zijn. Verder kun je toch ook het aantal amperes waarmee geladen wordt instellen? Staat dat niet toevallig nog op 6A?
Ik heb haar gevraagd of ze wel de goede kabel heeft gepakt. Het overview in google maps gaf wel aan dat er iemand bij de CCS stond en niet bij de Type 2. 32A stond erop goed ingesteld.

Ik ben een beetje skeptisch of er niet een probleem is, gezien hij de hele nacht dus ook al totaal niet geladen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
PvS_68 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Als ik met mijn P2 aan een snellader sta, zie ik echt wel waarden ronde de 400V. Er staan hier vast ook foto's in de groep die dit bevestigen (heb nu even geen tijd om te zoeken)
Yep P2 geeft dat netjes aan. Het scherm hierboven met 230V en 16A is 100% het scherm bij AC laden met in dit geval maar 11kW. Zie hieronder het scherm bij DC laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISZG337tJZysV7qa0eI4ts9QRnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9W2qGi36kMzKw0PJ1AGRgNQU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 28-01-2021 16:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
Autoblog is momenteel de XC40 P8 en Polestar aan het "leegrijden". Ben benieuwd of ze dan inderdaad aan 70km extra komen na de 0%

(verwacht niet dat ze al met de laatste update rondrijden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
[P2]

[Afbeelding]
[P2]
Ik hoor het HEEL graag mocht je hier iets over vernemen. Ik heb nl tot 2x toe EXACT hetzelfde gehad bij mijn thuislaadpaal. Heel de nacht keurig netjes geladen met .... 0A (volgens laadpaal graphics). Ik weet zeker (net als jij) dat toen ik wegliep zowel laadpaal als auto geen foutmeldingen gaven en hij 'het deed' zoals je omschrijft. Toen dus maar met een te lege accu SOC vertrokken met het idee, nou dan laden we onderweg wel bij, maken we dat ook eens mee. Bij mij kwam het bij een snellader toen tot een laadsnelheid van 70 km/u. Ik heb in 45 minuten (....) van 11% soc naar 30% soc bij kunnen laden (en daarmee net genoeg om thuis te komen).
Beiden (thuislaadpaal / EV Box en snellaadpaal / Allego) heb ik herhaaldelijk gevraagd uit te zoeken e/o de logfiles na te kijken of ze iets vreemds konden ontdekken maar ondanks vele reminders nooit meer wat van gehoord. Omdat het probleem zich daarna niet meer heeft voorgedaan (klopt af) heb ik het er maar bij gelaten.

Hierbij mijn foto's ter verduidelijking.

Zo trof ik de auto aan voor vertrek. Heel de nacht niet geladen. Het was (ivm langere reis het idee op te laden tot 90% zodat we heen en terug konden zonder onderweg bij te hoeven laden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBsW2XdP4vh5HLHnwpKzb0-KcoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKbekp0ZpdtrzxJvqQDbDqL5.jpg?f=fotoalbum_large

Dan dus met 46% toch maar vertrokken en bestemming heenweg bereikt. Daar even aan granny lader uurtje (niets anders voorhanden) en terugweg vertrokken. Op terugweg dan de snellader. 150 kW Allego. Merk op dat hij wel op 380v hier laadt, maar vreselijk langzaam. Ook hier overigens zonder foutmeldingen van laadpaal e/o auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9DRgI-WNzcSnRoWQYBF0NGUNkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VannxsW3djp66MsOiqnHTGcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIzTsj3KV7-sC51khdDSAgLP2nI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snkE3qCZiTXzZ55b78lIvHe5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Quark2 op 28-01-2021 17:30 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Bij de eerste versies was er een bug dat het laden soms werd onderbroken als er een deur werd geopend. Dat is allang met een update verholpen maar weet niet of dat hier speelt?
Anders zou ik iets met je laadpaal verwachten. Lijkt erop dat de auto 12A vraagt maar niets krijgt.
Pagina: 1 ... 156 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.